[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 103 Laatste
Acties:
  • 920.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

When in doubt, vraag het de machine-geile Tweakers toch?

Mijn circkelzaag die ik nu heb is ietwat versleten, oud tweede hands beestje.
Gebruik m niet vaak, en nooit voor diepe dingen, maar lang recht zagen gaat beter met circelzaag dan met decoupeer. Dus dillema:
Ik wil graag draadloos, hoef geen groot blad, heb al 14,4v accus en machines.
Dus deze dan maar doen? Iemand stomme ideeen?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 20:33

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

geekeep schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

Vandaar dat ik in een eerdere post Rupes een goede kans gaf :) Hoor er positieve verhalen over! Feit blijft wel dat passend schuurpapier lastiger te vinden is, de afzuiging (waarschijnlijk) minder zal zijn en een combinatie van functionaliteiten die de Rotex 90 biedt helaas niet te vinden is. Durf ook niet te zeggen hoe het met garantie, onderdelen en verkooppunten zit.
Wat afzuiging betreft kan ik geen vergelijking geven, behalve dat zelfs mijn vrouw de Rupes + Festool stofzuiger-combi in huis duldt en zij redelijk stof-allergisch is. :)
De functionaliteit van de Rotex is inderdaad mooi. Dan heb je het dus al snel over een kosten-afweging..

Met garantie heb ik geen ervaring, mijnes was een 2e hands. Verkooppunten: de verfzaken, die niet zelden ook Festool verkopen. :P (http://www.nonpaintstore.nl, https://www.nicolaasverf.nl om twee willekeurige zoekresultaten te noemen).

Schuurpads: Ik heb één keer via Marktplaats een pakket 120/220/320(?) papier gekocht met passende gaten. Ecotools-papierheb ik toevallig gisteren binnengekregen, ik kom nog terug hoe precies dit past.

Qua onderdelen/repareerbaarheid kan ik je ook verslag doen: Ik heb een jaar terug de fout gemaakt om half uitgehard montagekit weg te willen schuren. Het apparaat werd daarna erg warm, bleef het nog een tiental uur doen en ging uiteindelijk defect. Prima zelf te repareren met behulp van een exploded view-tekening, het ging om onderdeel #2.265.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 03:29:
[...]

Als er op zaterdag bij de Aldi een bladblazer of hogedrukspuit in de aanbieding is, dan staat hier hooguit een dag later iedereen met zo'n budget Medion-geval op de stoep te blazen.
En toch zie ik dat anders bij spullen die vakmensen gebruiken: die apparatuur wordt 2-6 uur per dag gebruikt en kan derhalve geen goedkope meuk zijn. Een 'profi merk' bouwt volgens mij een reputatie door taai te zijn en goed te functioneren. En aan die eisen heeft mijn Rupes allang voldaan. :) (Gestuiter van trapjes, misbruik in handen van een schoonmoeder...)
[...]
Dat zegt dus niets over de kwaliteit, maar wel over de verkrijgbaarheid + prijs op dat moment.
Deze schilders kopen misschien allemaal bij dezelfde groothandel die toevallig net een Rupes in de actie had en die kwastende jongens willen natuurlijk niet voor elkaar onder doen. ;)
Dat schilderszaken hoofdzakelijk Festool en Rupes voeren, zegt wel genoeg denk ik. ;)
[...]
Toen ik eenmaal een Festo, Metabo, Flex en Bosch in handen kreeg daalde het karma van deze Rupes redelijk snel.
De hype van dit merk ontgaat mij een heel klein beetje. O-)
Als het een hype was, hadden we het merk al wel bij de bouwmarkten gezien. ;)
RZor schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:36:

Gebruik m niet vaak, en nooit voor diepe dingen, maar lang recht zagen gaat beter met circelzaag dan met decoupeer. Dus dillema:
Ik heb zelf een 1800~watt Makita oudje en ik kan alleen maar zeggen: Wát een beest. Gaat zonder al te veel toeren te droppen dwars door 60x60 hh palen. :9~

De genoemde zaag lijkt inderdaad je enige optie binnen het 14,4V-Makita ecosysteem. Een belangrijke vraag is denk ik hoeveel accu's je in die smaak hebt.

M.a.w.: Ga je last krijgen met de beschikbaarheid van je schroeftol(len) of ander gereedschap als je cirkelzaag na 8 zaagsneden een nieuwe accu eist? (Let op: Fictief aantal. Geen ervaring met cirkelzaag op accu!)

Of doe je vooral kleine zaagsnedes? Dan is het hierboven genoemde scenario minder snel een probleem. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Goudvis op 20-10-2017 13:26 . Reden: +citaat ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Even een vraagje: ik wil graag wat spul bestellen van wera (schroevendraaierset, microschroevendraaierset, set bitjes, set inbussleutels). Nou zie ik dat op amazon.de dit aanzienlijk goedkoper kan. Hebben mensen die dit daar besteld hebben goed en makkelijk geleverd gekregen? Moet ik nog ergens rekening mee houden (belasting etc bij import?)

EDIT:
Ok dus als ik het goed begrijp geen importheffing. Enkel verzendkosten.
Ontvangt u goederen uit een ander land van de Europese Unie?

Ontvangt u goederen uit een ander land van de Europese Unie? En zijn die goederen al ingevoerd in de Europese Unie? Dan betaalt u alleen de btw (omzetbelasting) aan uw leverancier. De Douane bemoeit zich niet met de zending. Want binnen de Europese Unie bestaat vrij verkeer van goederen.
Bron

[ Voor 50% gewijzigd door dangerpaki op 20-10-2017 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09
Heb je nog nooit bij Amazon.de gekocht? :)

Amazon is een betrouwbare winkel en aangezien het EU is, heb je geen last van importheffingen.

Enige wat er gebeurt, is dat ze keurig NL btw gaan berekenen wanneer je naar de check-out gaat en die is 2% hoger dan de duitse. Dus je gaat de prijs iets zien stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:14
Duitsland is EU. Het enige waar je rekening mee moet houden is hogere NL BTW die bij de prijs komt zoals raymond ook vermeld.

Daarnaast versturen ze uit een willekeurig magazijn, waar dat artikel toevallig op voorraad is. Dit kan duitsland zijn, maar ook bijvoorbeeld Spanje, Frankrijk of Italië (tot nu toe bij mij). Dat betekend ook dat er verschillende bedrijven gebruikt worden voor verzending, met verschillende levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
dangerpaki schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:40:
Even een vraagje: ik wil graag wat spul bestellen van wera (schroevendraaierset, microschroevendraaierset, set bitjes, set inbussleutels). Nou zie ik dat op amazon.de dit aanzienlijk goedkoper kan. Hebben mensen die dit daar besteld hebben goed en makkelijk geleverd gekregen? Moet ik nog ergens rekening mee houden (belasting etc bij import?)

EDIT:
Ok dus als ik het goed begrijp geen importheffing. Enkel verzendkosten.

[...]
Houd er bij Amazon ook rekening mee dat naast Amazon zelf er meerdere bedrijven via Amazon verkopen en die rekenen soms wel hoge verzendkosten voor naar Nederland. (of ze verzenden helemaal niet naar Nederland) Altijd goed in de gaten houden, als je het eenmaal door hebt is het niet zo ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Goudvis Jan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

[...]

Ik heb zelf een 1800~watt Makita oudje en ik kan alleen maar zeggen: Wát een beest. Gaat zonder al te veel toeren te droppen dwars door 60x60 hh palen. :9~

De genoemde zaag lijkt inderdaad je enige optie binnen het 14,4V-Makita ecosysteem. Een belangrijke vraag is denk ik hoeveel accu's je in die smaak hebt.

M.a.w.: Ga je last krijgen met de beschikbaarheid van je schroeftol(len) of ander gereedschap als je cirkelzaag na 8 zaagsneden een nieuwe accu eist? (Let op: Fictief aantal. Geen ervaring met cirkelzaag op accu!)

Of doe je vooral kleine zaagsnedes? Dan is het hierboven genoemde scenario minder snel een probleem. :)
Ik heb nu twee accu's maar dat gaan er ook meer worden.
Wil wel graag bij het 14V platform blijven, dus vandaar geen 18V systeem.

Ik klus altijd alleen, dus de hoeveelheid accu's is geen probleem, klussen zijn ook van klein formaat, dus tijd om op te laden heb ik, en ik heb een snellader dus 15min koffie drinken moet soms ook kunnen ;)

Ik doe vooral kleine zaagsnedes, soms een 122x244 plaat, maar die passen toch niet in mijn auto dus laat ik altijd al op 1 maat zagen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 20:27

artificial_sun

Mazda Rx7

RZor schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:36:

Ik heb de 18v versie van die accu cirkelzaag. Ik vind het een perfecte machine:
- licht
- ligt goed in de hand
- Bij loslaten van de schakelaar staat het blad meteen stil
- met 3ah accu's (dat is het minimum van de 18V dacht ik) kan ik makkelijk een middag klussen zonder de accu te wisselen (dat is dan niet continu zagen, maar gemixt werk.)

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Makita 18V accu's gaan tot 5Ah :)

@RZor vraag is natuurlijk of het erg is als je voor je cirkelzaag andere accu's hebt (18V ipv 14.4V) dan voor je andere machines. Nadeel is natuurlijk dat als de ene accu leeg is, je niet even makkelijk de accu van je cirkelzaag pakt om verder te schroeven (bijvoorbeeld). Niet ideaal wellicht, maar als het de keuze breder maakt kan het wel interessant zijn, het past uiteindelijk toch allemaal op dezelfde lader.

Als je geen grote haast hebt kan je ook even wachten of Makita komende winter weer met een gratis accu actie komt en dan een 18V cirkelzaag aanschaffen waarbij je een gratis accu krijgt. Een compatible lader heb je immers al en meestal worden er redelijk grote accu's uitgedeeld, waarmee je voor kleine klussen veel kans gewoon genoeg hebt aan 1x 18V accu voor je cirkelzaag.

[ Voor 115% gewijzigd door Orion84 op 20-10-2017 16:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Orion84 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:16:
Makita 18V accu's gaan tot 5Ah :)

@RZor vraag is natuurlijk of het erg is als je voor je cirkelzaag andere accu's hebt (18V ipv 14.4V) dan voor je andere machines. Nadeel is natuurlijk dat als de ene accu leeg is, je niet even makkelijk de accu van je cirkelzaag pakt om verder te schroeven (bijvoorbeeld). Niet ideaal wellicht, maar als het de keuze breder maakt kan het wel interessant zijn, het past uiteindelijk toch allemaal op dezelfde lader.

Als je geen grote haast hebt kan je ook even wachten of Makita komende winter weer met een gratis accu actie komt en dan een 18V cirkelzaag aanschaffen waarbij je een gratis accu krijgt. Een compatible lader heb je immers al en meestal worden er redelijk grote accu's uitgedeeld, waarmee je voor kleine klussen veel kans gewoon genoeg hebt aan 1x 18V accu voor je cirkelzaag.
Point met die lader, niet aan gedacht.
Ik vraag me alleen beetje af of ik 18V nodig heb en of ik zoveel Ah nodig ga hebben voor de klusjes die ik doe.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb ook het een en ander aan 14.4V spul van Makita, maar net mijn cirkelzaag is er dan weer een met een snoertje (SP6000).

Wat voor cirkelzaag heb je nu?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
6ah ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.tradetools.com/images/ProductImages/BL1860B-L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, stom, ik had op dat linkje van die cirkelzaag geklikt en gekeken welke accu's daar onder de specs stonden, maar dat linkje was naar de 14,4V variant, niet de 18V :F

Wacht eens even, die BL1860B staat helemaal niet op de Makita site :?
https://www.makita.nl/acc...xt-144-v-18-v-36-v-accus/

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 20-10-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Orion84 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:51:
[...]

Wacht eens even, die BL1860B staat helemaal niet op de Makita site :?
https://www.makita.nl/acc...xt-144-v-18-v-36-v-accus/
weird? Ook bij gereedschapscentrum te koop:

https://www.gereedschapce...2ekAa1EAQYAiABEgLgEPD_BwE

https://www.makitatools.c...lithium-ion-6-0ah-battery

Ik denk dat het een Amerikaans model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Gereedschapcentrum is ook geen officieel dealer, dus kan best zijn dat dat inderdaad een model is dat in NL niet beschikbaar is normaalgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Orion84 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:05:
Gereedschapcentrum is ook geen officieel dealer, dus kan best zijn dat dat inderdaad een model is dat in NL niet beschikbaar is normaalgesproken.
Komen als het goed is binnenkort deze kant op. Nu al te koop in VS en Canada dacht ik. Mogelijk ook Australië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Orion84 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:49:
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb ook het een en ander aan 14.4V spul van Makita, maar net mijn cirkelzaag is er dan weer een met een snoertje (SP6000).

Wat voor cirkelzaag heb je nu?
uhum... lidl.... uhum

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, maar wat voor diameter zaagblad bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vraagje, wat is de doelgroep van een multitool? In-huis-klussers? Zie een aanbieding maar kom er nooit zo goed achter waarvoor een multitool nou goed zou zijn ..

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:58:
[...]
Ik heb nu twee accu's maar dat gaan er ook meer worden.
Wil wel graag bij het 14V platform blijven, dus vandaar geen 18V systeem.
Ok je hebt nu nog "slechts" 2 accu's van 14.4V, maar welke machines en in welke staat verkeren deze accu's??

Probleem is dat hoe meer je nu nog in 14.4V gaat investeren, hoe moeilijker je er weer vanaf komt.
Gevalletje "wet van de remmende voorsprong". :+
Als er ook maar een klein beetje mogelijkheid is over te stappen naar 18V zonder al teveel verlies, dan is waarschijnlijk nú het moment.

Met 18V kun je meer kanten uit, zoals de mogelijkheid in de nabije toekomst 'voor weinig' up te graden naar 2x18V met behoud van de 18V accu's.
18V is uiteraard sterker, maar je hebt ook meer keuze uit machines en doorgaans ook lopende acties.
Er is weinig mis met 14.4V, maar 18V is in bijna alle opzichten wel het betere alternatief.

Ik geef toe dat het niet erg handig is meerdere voltages naast elkaar te blijven gebruiken, maar die stap ga je waarschijnlijk toch een keer maken, dus waarom niet nu??
De schade lijkt mij nu nog te overzien en een nieuwe accucirkelzaag (met een liefst hoog koppel) is niet vies van hogere voltages. ;)

Met de cirkelzaag die je noemt is weinig mis, misschien op het voltage na.
In ieder geval sterkte met deze lastige keuzes. ;)

Been there done that. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Eusebius schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:22:
Vraagje, wat is de doelgroep van een multitool? In-huis-klussers? Zie een aanbieding maar kom er nooit zo goed achter waarvoor een multitool nou goed zou zijn ..
Dat weet je pas echt als je hem zelf hebt. Je gaat hem voor dringen gebruiken die je van tevoren niet wist. Wat toepassingen van de afgelopen tijd voor mijn Makita multitool:

- Kozijn schuren
- uitstekende elektra leiding dieper in de muur werken (nieuwbouw) door het kalkzandsteen erachter weg te frezen
- sleufjes in hard geworden tegellijm onder gelegde tegels frezen zodat ik er een tile levelling clip in kan stoppen (afgebroken en vergeten op sommige plekken)
- cement weggeschaafd met rasp op vloer
- stukje uit gipsmuur gezaagd
- pvc afvoer doorgezaagd op lullige plek
- stuk uit trap gezaagd

allemaal klusjes die in een halve minuut klaar zijn met zo'n apparaat en waar het alternatief een half uur ging duren.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 03:10:
[...]

Ok je hebt nu nog "slechts" 2 accu's van 14.4V, maar welke machines en in welke staat verkeren deze accu's??

Probleem is dat hoe meer je nu nog in 14.4V gaat investeren, hoe moeilijker je er weer vanaf komt.
Gevalletje "wet van de remmende voorsprong". :+
Als er ook maar een klein beetje mogelijkheid is over te stappen naar 18V zonder al teveel verlies, dan is waarschijnlijk nú het moment.

Met 18V kun je meer kanten uit, zoals de mogelijkheid in de nabije toekomst 'voor weinig' up te graden naar 2x18V met behoud van de 18V accu's.
18V is uiteraard sterker, maar je hebt ook meer keuze uit machines en doorgaans ook lopende acties.
Er is weinig mis met 14.4V, maar 18V is in bijna alle opzichten wel het betere alternatief.

Ik geef toe dat het niet erg handig is meerdere voltages naast elkaar te blijven gebruiken, maar die stap ga je waarschijnlijk toch een keer maken, dus waarom niet nu??
De schade lijkt mij nu nog te overzien en een nieuwe accucirkelzaag (met een liefst hoog koppel) is niet vies van hogere voltages. ;)

Met de cirkelzaag die je noemt is weinig mis, misschien op het voltage na.
In ieder geval sterkte met deze lastige keuzes. ;)

Been there done that. _/-\o_
Oja, een machine, half jaar oud, accu’s dus als nieuw.
Point. Ik heb er maar twee ja maar alle andere machines in de familie zijn ook 14v vandaar dat ik ook voor 14v ben gegaan. Klussen vaak samen of bij elkaar, dan vind ik het niet handig om andere accu’s te hebben dan de rest.
Wel mee eens dat je meer kanten op kan met 18v, had ik helaas al gezien ja.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:19:
[...]
Oja, een machine, half jaar oud, accu’s dus als nieuw.
Point. Ik heb er maar twee ja maar alle andere machines in de familie zijn ook 14v vandaar dat ik ook voor 14v ben gegaan. Klussen vaak samen of bij elkaar, dan vind ik het niet handig om andere accu’s te hebben dan de rest.
Goed argument dat je nog niet had benoemd. :)

De vraag dient zich dan wel aan hoelang jouw familie elkaar op deze manier in gijzeling blijft houden?? :+
En hoe erg is het als je vast voorsorteert door op 18V over te stappen en zal de rest niet snel willen volgen??

Trouwens, als ik bij familie ging (=verleden tijd O-) ) klussen, dan vond de rest dat ze meteen naar het strand konden vertrekken, daar ben ik dus maar mee gestopt. :X
Wel mee eens dat je meer kanten op kan met 18v, had ik helaas al gezien ja.
Als je jezelf kunt inhouden en het bij een enkele machine laat, is het natuurlijk ook prima leven met je huidige 14.4V tools.
Mogelijk probleem kun je pas krijgen als je 14.4V tools blijft kopen en je jezelf in de voet schiet door daarmee 18V buiten je bereik te plaatsen.

Laat ik het zo zeggen, het is mij niet echt gelukt en ik had er beter aan gedaan het meteen handiger aan te pakken. ;)
Nu zit ik ook met meerdere eco-systemen van verschillende merken, maar uiteindelijk investeer ik voorlopig alleen nog maar in m'n 18V Makita's.
Het is anders niet op te hoesten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:46:
[...]

Goed argument dat je nog niet had benoemd. :)

De vraag dient zich dan wel aan hoelang jouw familie elkaar op deze manier in gijzeling blijft houden?? :+
En hoe erg is het als je vast voorsorteert door op 18V over te stappen en zal de rest niet snel willen volgen??

Trouwens, als ik bij familie ging (=verleden tijd O-) ) klussen, dan vond de rest dat ze meteen naar het strand konden vertrekken, daar ben ik dus maar mee gestopt. :X

[...]

Als je jezelf kunt inhouden en het bij een enkele machine laat, is het natuurlijk ook prima leven met je huidige 14.4V tools.
Mogelijk probleem kun je pas krijgen als je 14.4V tools blijft kopen en je jezelf in de voet schiet door daarmee 18V buiten je bereik te plaatsen.

Laat ik het zo zeggen, het is mij niet echt gelukt en ik had er beter aan gedaan het meteen handiger aan te pakken. ;)
Nu zit ik ook met meerdere eco-systemen van verschillende merken, maar uiteindelijk investeer ik voorlopig alleen nog maar in m'n 18V Makita's.
Het is anders niet op te hoesten. :P
Soms vind ik jullie echt stom. Zit nu al naar de 18V te kijken...
Opzich is 1 accu in 18V voor mij al voldoende voor dat ding, zeker met mijn snellader. En zolang de laders uitwisselbaar zijn is het niet zo'n issue...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Er is niet echt een doelgroep, maar alle aannemers en timmermannen die ik ken, hebben er een. Ik heb er zelf trouwens ook een en gebruik hem regelmatig.

De machine maakt een hele hoop klusjes een stuk makkelijker en kan in principe een hele hoop stukken gereedschap vervangen. Niet dat je dat andere gereedschap niet meer nodig hebt dan, maar voor bepaalde klussen is het zoveel minder geklooi, dat het voor mij de aanschaf waard is.

Fein heeft nu trouwens jubileummodellen te koop. Relatief goedkoop (€285), met accessoires en twee T-loc systainers.
RZor schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:31:
[...]

Opzich is 1 accu in 18V voor mij al voldoende voor dat ding, zeker met mijn snellader. En zolang de laders uitwisselbaar zijn is het niet zo'n issue...
Er zijn ook meer 18V machines. Soms heb ik zelfs het idee dat de 14.4V lijn bij veel merken er een beetje bij hangt, maar ze hem niet op durven heffen omdat ze daarmee een deel van de gebruikers benadelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Framoes op 21-10-2017 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb niets gezegd. :X _O-
Nadat m'n benzine bladblazer gelukkig de geest had gegeven (wat een ongelooflijke teringherrie) dwarrelde hier een nieuwe Makita 2x18V bladblazer naar binnen die precies hetzelfde doet, maar ditmaal fluisterstil.

Nu blijken de dubbele 18V accu's met deze nieuwe hobby amper aan te slepen.
Nu kom je best een eind met een blazer en 2 accu's, maar als workaholic blijk ik lastig te doseren volgens de baas en sta ik soms 100m van het huis nog steeds te bladblazen. |:(
Ok, het snelladen met meerdere laders gaat smooth, maar je bent zomaar een uurtje verder als je geen reserve accu's hebt.

Voorkom dus deze hopeloze verslaving en mijd huizen in het bosrijke buitengebied.
Vermijd ook huizen met een grote schuur, of garage die meestal de opmaat worden voor een oeverloze verzameling van de meest nutteloze tools. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 13:15
Wat zal de volgende stap zijn na de 18V accu? Gaat het hele circus over een aantal jaren herhaald worden naar een geheel nieuwe lijn? (Hoewel ik vind dat 18V of 2x18V vermogen zat heeft)
(net m'n eerste 3 stuks 5Ah besteld met DDF484...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het zal afhangen van batterijtechnologie. De 10,8, 14,4 en 18v accu's zijn lithium accu's. Die hebben een spanning tussen 3,6 (leeg/nominaal) en 4,2V (vers vd lader). Daarom had je in het verleden 7,2 9,6 en 12V accu's. Dat waren nikkel cellen met 1,2V per cel.

Als er een nieuwe techniek komt, met een eigen spanning dan zal dat bepalend zijn voor de nieuwe accu's :)

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond op 21-10-2017 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-10 21:10
[...]

Haha. MAAR ze hadden wel echt goede argumenten. De 14.4 word trouwens langzaam uitgefaseerd de 10.8 lijn is te sterk geworden en komt al richting de 14.4. Goede keuze. En als je op de gratis accu actie wacht. Ben je nog goedkoop uit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 16:11
Iek heb zelf een bladblazer, strimmer en heggeschasr met 40v accu. Op zo’n groot apparaat is dat niet zo’n probleem maar op een accutol is het nogal zwaar.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Raymond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:23:
Het zal afhangen van batterijtechnologie. De 10,8, 14,4 en 18v accu's zijn lithium accu's. Die hebben een spanning tussen 3,6 (leeg/nominaal) en 4,2V (vers vd lader). Daarom had je in het verleden 7,2 9,6 en 12V accu's. Dat waren nikkel cellen met 1,2V per cel.

Als er een nieuwe techniek komt, met een eigen spanning dan zal dat bepalend zijn voor de nieuwe accu's :)
Is dat niet de solid state accu? Weet er het fijne niet van, maar schijnen minder snel te "slijten", minder risico tot ontvlammen/ontploffen en meer capaciteit te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Brutalsranan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:39:
[...]

Haha. MAAR ze hadden wel echt goede argumenten. De 14.4 word trouwens langzaam uitgefaseerd de 10.8 lijn is te sterk geworden en komt al richting de 14.4. Goede keuze. En als je op de gratis accu actie wacht. Ben je nog goedkoop uit ook!
Klopt. Dus ben bang dat ik ga luisteren.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rob Z schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:20:
Wat zal de volgende stap zijn na de 18V accu? Gaat het hele circus over een aantal jaren herhaald worden naar een geheel nieuwe lijn?
Dat zit er dik in. :)
Hoewel ik vind dat 18V of 2x18V vermogen zat heeft
Dat is waar, nóg meer kracht en het trekt zomaar een arm van je romp. :+
(net m'n eerste 3 stuks 5Ah besteld met DDF484...)
Gefeliciteerd!! _/-\o_
Heb je nog een leuke aanbieding voor losse 5Ah accu's gevonden??

Op de een of andere manier levert de Duitse aanbieder op Amazon (waar ik al meerdere keren accu's had besteld) ineens niet meer naar Nederland.
Dat "niet leveren naar Nederland" is een irritant trekje op Amazon.de de laatste tijd. :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 07:34:

Op de een of andere manier levert de Duitse aanbieder op Amazon (waar ik al meerdere keren accu's had besteld) ineens niet meer naar Nederland.
Dat "niet leveren naar Nederland" is een irritant trekje op Amazon.de de laatste tijd. :(
geen 5 maar wel voor 3Ah 18V voor €35.
https://www.elektrowerkze...rsatzakkus-akkus.html?p=2
let wel even op de verzendkosten, voor alleen 1 accu is het wel weer duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

canonball schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:22:
[...]
geen 5 maar wel voor 3Ah 18V voor €35.
https://www.elektrowerkze...rsatzakkus-akkus.html?p=2
let wel even op de verzendkosten, voor alleen 1 accu is het wel weer duur.
Dank je, de prijs is voor deze capaciteit absoluut in orde. :)

Maar voor minder dan 5Ah doe ik het niet en de recente 6Ah accu's zijn op dit moment nog onevenredig veel duurder. :P
Het is de bedoeling er nog 6 accu's à 5Ah bij te kopen en liefst van dezelfde capaciteit, zodat ik voor m'n stroomvretende 2x18V machines gelijkwaardige packs kan maken.

Dan moet ik er weer even tegen kunnen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Dank je, de prijs is voor deze capaciteit absoluut in orde. :)

Maar voor minder dan 5Ah doe ik het niet en de recente 6Ah accu's zijn op dit moment nog onevenredig veel duurder. :P
Het is de bedoeling er nog 6 accu's à 5Ah bij te kopen en liefst van dezelfde capaciteit, zodat ik voor m'n stroomvretende 2x18V machines gelijkwaardige packs kan maken.

Dan moet ik er weer even tegen kunnen. :+
BL1830b voor €39,90.
BL1850b voor €75,90.

https://werkzeugstore24.d...34%2C11053&manufacturer=3

De 5Ah is een tientje goedkoper dan hier. Je zit wel met verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:50:
[...]
BL1850b voor €75,90.
https://werkzeugstore24.d...34%2C11053&manufacturer=3
De 5Ah is een tientje goedkoper dan hier. Je zit wel met verzendkosten.
Ahh dank je, die had ik helemaal gemist. _/-\o_

Ongeveer dezelfde prijs die ik eerder op Amazon heb betaald, maar dat was ook nog met gratis verzending voor dezelfde BL1850 B-variant.
Verzendkosten kom ik wel overheen.

Nog even checken of die gelijk blijven bij grotere hoeveelheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 13:15
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 07:34:
...Gefeliciteerd!! _/-\o_
...
Dankjewel :) Dit was een uitlopende versie met 3 accu's (DDF484RT3J voor 349 excl.)

[ Voor 4% gewijzigd door Rob Z op 23-10-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:37

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cheers, bedankt voor het delen _/-\o_ . Ik kon zo nog net op tijd meedoen *O*

ben benieuwd, ik zou die GSR18 of die drukreiniger wel héél graag willen winnen zeg.

De 2-28 ligt hier al in het rek, bakbeest van een machine d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Nog net op tijd .. je hebt nog meer dan 36 uur, jonguh :o

Met deze mal kun je een MDF-plaat met een exact patroon van 20mm gaten voorzien. Vind ik mooi, alleen ook duur :-/ Want hoe vaak gebruik je zoiets nou? Een maandje en dan is je project af?

Als iemand m heeft, wil ik m wel huren voor een maandje .. of zelf kopen en gaan verhuren. Wat zouden jullie ervoor geven/vragen?

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 23-10-2017 10:11 ]

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Fraggert schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

ben benieuwd, ik zou die GSR18 of die drukreiniger wel héél graag willen winnen zeg.

De 2-28 ligt hier al in het rek, bakbeest van een machine d:)b
Hmm... en ik heb juist al een uitstekende hogedrukspuit, maar kan zo'n 2-28 hier wel heel erg goed gebruiken :)

En zo'n GSR18 is op zich ook welkom...

Wel opvallend dat je gewoon moet mailen en het niet via de website werkt. Nu kunnen niet alleen geregistreerde gebruikers meedoen maar kan werkelijk iedereen mailen. En het idee dat je als abonnee meer kans hebt om te winnen, werkt zonder check op username ook niet echt. Op zich niet zo'n punt, maar wel ietwat curieus...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik hoef niet perse Bosch Blauw :P

Bovendien heb ik vorig jaar een Nikfisk HDR gekocht, en heb ik al een multihamer en goede accutol van Metabo. Het was echteen actie waarvan ik dacht "ik had best bosch blauw willen winnen, maar jammer genoeg heb ik alles wat er te winnen is al".

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:44
Expres niet meegedaan, dan zou ik (mocht ik winnen) het enkel doorverkopen, alle dingen die te winnen zijn heb ik al

Nee, dan heb ik liever dat iemand anders meer kans maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Ik doe ook mee. Ik kan wel een hogedrukspuit gebruiken. Niet dat ik verwacht te winnen.. Maar toch. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
Eigenlijk álles waar je nu loopt te vloeken dat je er nèt niet bij komt om te schuren, frezen of anderszins weg te bikken/zagen/vijlen met ander gereedschap ;)

Zoals @leecher ook al zegt, je beseft het pas hoe handig zo'n ding is als je er één hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Eusebius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:11:
[...]

Nog net op tijd .. je hebt nog meer dan 36 uur, jonguh :o

Met deze mal kun je een MDF-plaat met een exact patroon van 20mm gaten voorzien. Vind ik mooi, alleen ook duur :-/ Want hoe vaak gebruik je zoiets nou? Een maandje en dan is je project af?

Als iemand m heeft, wil ik m wel huren voor een maandje .. of zelf kopen en gaan verhuren. Wat zouden jullie ervoor geven/vragen?
nou, ik lees vaak een paar dagen terug hierzo en dan had ik er mooi naast gepist :P

maarruh.......wat moet ik met die mal ? :? is dat een algemene vraag of specifiek aan mij?
dreamscape schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Hmm... en ik heb juist al een uitstekende hogedrukspuit, maar kan zo'n 2-28 hier wel heel erg goed gebruiken :)

En zo'n GSR18 is op zich ook welkom...

Wel opvallend dat je gewoon moet mailen en het niet via de website werkt. Nu kunnen niet alleen geregistreerde gebruikers meedoen maar kan werkelijk iedereen mailen. En het idee dat je als abonnee meer kans hebt om te winnen, werkt zonder check op username ook niet echt. Op zich niet zo'n punt, maar wel ietwat curieus...
daar zeg je wat...vorige keer moest je volgens mij je nick opgeven toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 23-10-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:44
Eusebius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:11:
[...]

Loop een lokale meubelmaker binnen, en vraag of zij die gaten even kunnen boren met de CNC, waarschijnlijk nog goedkoper ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:23

Woodpeckers heeft nu ook zoiets,

https://www.woodpeck.com/...fcpkt7vhyp0c2e19wmjow8qu8

Als ik volgend jaar keer mijn tuin klaar heb wil ik hier ook mee aan de slag of idd parf guide system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
sjnelle schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Woodpeckers heeft nu ook zoiets,

https://www.woodpeck.com/...fcpkt7vhyp0c2e19wmjow8qu8

Als ik volgend jaar keer mijn tuin klaar heb wil ik hier ook mee aan de slag of idd parf guide system
Is (ook) $ 170,-. Dat zal niet duur zijn, maar ik vraag me af wat het voordeel is boven een gefreesde, hardhouten mal. Het enige wat ik kan bedenken is dat de gaten 30 mm zijn en ze er een metalen verloopring inleggen. Zo kun je de mal gebruiken voor 19 en 20 mm.

Maar wat is er tegen om een mal met exact 20mm te laten CNC'cen en die te gebruiken? Frees je dan niet de randen van de mal weg?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 07:23
Eusebius schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Is (ook) $ 170,-. Dat zal niet duur zijn, maar ik vraag me af wat het voordeel is boven een gefreesde, hardhouten mal. Het enige wat ik kan bedenken is dat de gaten 30 mm zijn en ze er een metalen verloopring inleggen. Zo kun je de mal gebruiken voor 19 en 20 mm.

Maar wat is er tegen om een mal met exact 20mm te laten CNC'cen en die te gebruiken? Frees je dan niet de randen van de mal weg?
denk dat je bij een mdf mal uiteindelijk de gaten langzaam groter freest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
sjnelle schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Dat bedoelde ik ook. Ik weet te weinig over frezen af om te weten of er er verloopringen los te koop zijn.

==
hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dangerpaki
Vandaag wat bestelde spul van Amazon.de gehad. Gelijk ook wat reviews gepost. Maar sta versteld dat ze die weigeren om onduidelijke redenen en verwijzen naar hun guidelines waar ik niet zo snel kan vinden wat er mis zou zijn (mogelijk dat ik het in het Engels heb gepost).

Beetje jammer. Hier dan alvast wat + en - punten voor eventueel toekomstige kopers. Moet zeggen dat het me op sommige punten toch echt tegenvalt.

Eerste impressies van Wera spul:
1. Kraftform Big Pack 900 schroevendraaiers
+ Stevig en goed afgewerkte tips
+ Ligt lekker in de hand
- 13 schroevendraaiers maar slechts houders/rekjes voor 12 stuks
- Houders/rekjes goedkoop plastic spul en goedkoop afgewerkt
- Kleinste flathead schroevendraaier is niet van het impact type, geen metalen cap waarop je kan hameren (wordt nergens vermeld)
- Wat minimale kleine afwerkingsfoutjes op het plastic gedeelte wat je in deze kwaliteitsklasse niet mag verwachten

2. Hex-Plus Hex Key Set 950 SPKL/9
+ Stevig en goed afgewerkte tips, goed aan gewicht
- Strak in de houder en wat lastig om uit te halen, ook omdat grotere keys in de weg zitten
- Belettering op plastic sleeve ziet er echt goedkoop uit, niet meer van deze tijd waar je laser etching en dat soort technieken hebt

3. Kraftform Micro schroevendraaiers
+ Goede stevige tips
- Handvaten voelen zeer goedkoop en plastic aan
- Tas is naar verhouding veel te groot, neemt relatief veel ruimte in

4. BC Impaktor Diamond 30 Bit-Check Set
+ Handige houder, makkelijke toegang tot alle bits, lekker compact

[ Voor 11% gewijzigd door dangerpaki op 24-10-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
dangerpaki schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:55:
Vandaag wat bestelde spul van Amazon.de gehad. Gelijk ook wat reviews gepost. Maar sta versteld dat ze die weigeren om onduidelijke redenen en verwijzen naar hun guidelines waar ik niet zo snel kan vinden wat er mis zou zijn (mogelijk dat ik het in het Engels heb gepost).

Beetje jammer. Hier dan alvast wat + en - punten voor eventueel toekomstige kopers. Moet zeggen dat het me op sommige punten toch echt tegenvalt.

1. Kraftform Big Pack 900 schroevendraaiers
+ Ligt lekker in de hand
- 13 schroevendraaiers maar slechts houders/rekjes voor 12 stuks
- Houders/rekjes goedkoop plastic spul en goedkoop afgewerkt
- Kleinste flathead schroevendraaier is niet van het impact type, geen metalen cap waarop je kan hameren (staat niet vermeldt ergens)
- Wat minimale kleine afwerkingsfoutjes op het plastic gedeelte wat je in deze kwaliteitsklasse niet mag verwachten

2. Hex-Plus Hex Key Set 950 SPKL/9
+ Stevig en goed afgewerkte tips, goed aan gewicht
- Strak in de houder en wat lastig om uit te halen, ook omdat grotere keys in de weg zitten
- Belettering op plastic sleeve ziet er echt goedkoop uit, niet meer van deze tijd waar je laser etching en dat soort technieken hebt

3. Kraftform Micro schroevendraaiers
+ Goede stevige tips
- Handvaten voelen zeer goedkoop en plastic aan
- Tas is naar verhouding veel te groot, neemt relatief veel ruimte in

4. BC Impaktor Diamond 30 Bit-Check Set
+ Handige houder, makkelijke toegang tot alle bits, lekker compact
Ik kan de reden van de weigering wel raden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
@Brutalsranan
Ik ben benieuwd? Doel je op het Engels? Of doel je op de negatieve impressies over de producten. Ik geloof niet dat het het laatste is. Want voor de bitjes set heb ik de volle punten gegeven en een positief commentaar, maar ook die werd geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
dangerpaki schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:31:
@Brutalsranan
Ik ben benieuwd? Doel je op het Engels? Of doel je op de negatieve impressies over de producten. Ik geloof niet dat het het laatste is. Want voor de bitjes set heb ik de volle punten gegeven en een positief commentaar, maar ook die werd geweigerd.
Oh dacht juist om de negatieve commentaar. Ik heb wel vaker in het Engels een review gegeven. Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
dangerpaki schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:31:
@Brutalsranan
Misschien meerdere reviews vlak na elkaar?
Brutalsranan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:15:
[...]

Oh dacht juist om de negatieve commentaar. Ik heb wel vaker in het Engels een review gegeven. Vreemd.
Ik zie ook regelmatig negatieve reviews. Heb zelfs meerdere producten niet aangeschaft wegens kritiek op de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:40
Makita is lekker vlot met behandelen van de aanvragen voor accesoirepakket zeg. Heb 14-10 een boorhamer gekocht, 18-10 bevestiging en vandaag binnen gehad. Dat duurt wel eens langer met dit soort acties bij andere bedrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dit, heb je verder helemaal geen toelichting gekregen?? :?
Ik laat op Amazon.de ook wel eens een review in het Engels achter, maar heb tot nu toe nog nooit een weigering gekregen.

Je kunt na een kritische review wel hinderlijk gespamd worden door de verkoper, of je voor enkele kralen & spiegeltjes de review niet positief wil aanpassen.

Gewoon nóg een keer gefaseerd posten?? O-)
  • 1. Kraftform Big Pack 900 schroevendraaiers
  • 2. Hex-Plus Hex Key Set 950 SPKL/9
  • 3. Kraftform Micro schroevendraaiers
  • 4. BC Impaktor Diamond 30 Bit-Check Set
Kun je in je eigen bericht hier de vier linkjes omheen zetten, dat leest en begrijpt voor iedereen iets makkelijker.
Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Weet iemand wat een pijpsleutel is in het engels? Pipe wrench (waar google mee komt) is het alvast niet.
Zoek een el cheapo pijpsleutelsetje op Ali maar heb geen zoektermen.

En ja, die hebben ze bij HBM ook voor weinig maar daar komt ineens 10 euro verzendkosten bij en ik heb verder niks nodig. Bol verkoopt die zelfde set ook maar dan voor ruim 15 euro, schiet ik ook niks mee op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:07
Tubular spanner? Levert wel wat resultaten in ieder geval.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ah, dat lijkt er meer op. Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
@Framoes
Meerdere reviews achter elkaar zou kunnen. Kijken of het me later wel lukt om de reviews te plaatsen

@Bhagavad
Linkjes toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 22:03
The Eagle schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:11:
Weet iemand wat een pijpsleutel is in het engels?
tubular socket wrench is de meest gebruikte titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ken ze als box spanners. :)

[ Voor 33% gewijzigd door teacher op 25-10-2017 07:41 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Iemand toevallig een tip voor een tasje/pouch van Wera (zoals die bij de bovengenoemde micro schroevendraaiers wordt geleverd) voor de Big Pack 900 schroevendraaiers? Wil niet dat ze los rondslingeren in m’n toolbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

D-DAY *O* *O* *O*

Ben benieuwd of we de winnaar(s) hier in het topic zullen gaan tegenkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb niet meegedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Weet iemand wat een pijpsleutel is in het engels? Pipe wrench (waar google mee komt) is het alvast niet.

En ja, die hebben ze bij HBM ook voor weinig maar daar komt ineens 10 euro verzendkosten bij en ik heb verder niks nodig. Bol verkoopt die zelfde set ook maar dan voor ruim 15 euro, schiet ik ook niks mee op.
Mogelijk mosterd na de maaltijd, maar bij Etim staan verschillende vertalingen voor pijpsleutel: https://prod.etim-interna...d=EC002191&classVersion=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

- Kleinste flathead schroevendraaier is niet van het impact type, geen metalen cap waarop je kan hameren (wordt nergens vermeld)
Kuch:
** Keine durchgehende Sechskantklinge, Schlagkappe und Schlüsselhilfe bei Schlitzschraubendreher 932 A Größe 0.6 x 3.5 x 80 mm
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

8)7 |:(

:P

vergeten? niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dude, die dingen hangen los bij de ijzerzaak om de hoek, mogelijk ook bij de sanitair-boer want die pijpsleutels gebruik je ook om de bouten van je kraan onder je wastafel los te draaien.

kosten bij "mijn" E-norm / GBI zo rond de 2 a 3 euro per stuk, gewoon instapkwaliteit van KWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb zelf hier een linkje geplaatst :)
Gewoon niet de moeite genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf hier een linkje geplaatst :)
Gewoon niet de moeite genomen :)
verrek, jij tipte mij :+

was weinig moeite hoor, ff 't pricewatch-filter over de accutollen heen, mailtje erachteraan en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Fraggert schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:10:
D-DAY *O* *O* *O*

Ben benieuwd of we de winnaar(s) hier in het topic zullen gaan tegenkomen :)
Wanneer word het bekend eigenlijk? Ik zou het ook leuk vinden als iemand van ons het word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Brutalsranan schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Wanneer word het bekend eigenlijk? Ik zou het ook leuk vinden als iemand van ons het word.
Geen flauw idee, staat er niet bij, net zoals of je wel of niet een Tweaker hoeft te zijn.

Je antwoord moest naar een tweakers-mail in elk geval dus Gereedschapcentrum zit er verder niet tussen zo te zien.

edit : ik heb al ff in de comments gevraagd of er iets bekend is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 25-10-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Geen flauw idee, staat er niet bij, net zoals of je wel of niet een Tweaker hoeft te zijn.

Je antwoord moest naar een tweakers-mail in elk geval dus Gereedschapcentrum zit er verder niet tussen zo te zien.

edit : ik heb al ff in de comments gevraagd of er iets bekend is :)
Een mail kun je doorlussen hé ;-)

Maar ik heb nog geen mail gehad, dus ik denk dat mijn mailbox stuk is .. :Y)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Eusebius schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Haha. Jij bent zeker van je zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Eusebius schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

doorwatten?

en is het de drukspuit, accutol of hamberboor geworden? :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:39:
[...]

doorwatten?

en is het de drukspuit, accutol of hamberboor geworden? :P :+
Zeg, we zitten op Tweakers hé :-P Als je een domein X hebt, kun je een alias aanmaken en naar elk ander willekeurig domein laten mailen. Of naar een veelvoud van adressen. Bijvoorbeeld koken@fraggert.nl wordt doorgestuurd naar een heel ander mailadres zoals fraggertsmoeder@hotmal.com.

Voorlopig gok ik nog op alle drie :9

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@Reinier
Oops. Over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Eusebius schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Zeg, we zitten op Tweakers hé :-P Als je een domein X hebt, kun je een alias aanmaken en naar elk ander willekeurig domein laten mailen. Of naar een veelvoud van adressen. Bijvoorbeeld koken@fraggert.nl wordt doorgestuurd naar een heel ander mailadres zoals fraggertsmoeder@hotmal.com.

Voorlopig gok ik nog op alle drie :9
ga je dat nou ook serieus nog zitten uitleggen ook joh :+ :P ;)

fraggertsmoeder@hotmal.com. _O-

zou ik ook doen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

ga je dat nou ook serieus nog zitten uitleggen ook joh :+ :P ;)

fraggertsmoeder@hotmal.com. _O-

zou ik ook doen d:)b
Ow sorry }:O
Maar het moet ..@hotmail.com zijn natuurlijk.

==
hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Geen hotmilf? Zeker weten? :+

Sorry, die was echt te makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
dangerpaki schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:06:
Iemand toevallig een tip voor een tasje/pouch van Wera (zoals die bij de bovengenoemde micro schroevendraaiers wordt geleverd) voor de Big Pack 900 schroevendraaiers? Wil niet dat ze los rondslingeren in m’n toolbox.
Niet helemaal wat je nodig hebt, denk ik, maar zoiets, of zoiets misschien? Wera zelf heeft in ieder geval niet zoiets (alleen voor micro of bits), maar er zijn op zich wel behoorlijk wat tasjes beschikbaar. Heb zo gauw alleen niet iets specifiek voor schroevendraaiers kunnen vinden. Zeker met die dikke Wera greep kan het passend maken ook wel wat lastig zijn, wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
sjnelle schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:
Eusebius schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:43:
Dat bedoelde ik ook. Ik weet te weinig over frezen af om te weten of er er verloopringen los te koop zijn.
Jazeker: met een kopieerring moet dat wel een tijd goed gaan lijkt me, je frees raakt dan de mal niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.toolsxl.nl/images/Merken/Bosch_DHZ/Large/Bovenfrees_POF-1400-ACE_3.jpg

De kopieerring past in de zool van je frees en daarmee volg je de mal, in het midden van het gat in de ring komt je freesje door. Moet je uiteraard wel de gaten in je mal wat ($extraruimtevoorring) groter maken

[ Voor 5% gewijzigd door PtPazuzu op 25-10-2017 14:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 07:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Brutalsranan schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

De kans is vaak miniem met dit soort acties. Is ook altijd het geval met de kerstacties; veelal mensen die net geregistreerd zijn voor dit soort acties.

Die discussie is trouwens al lang en breed meerdere keren gevoerd :+
Maar we gaan het zien. Het is toch maar Bosch Blauw; net de verkeerde kleur blauw zeg maar...

* Notna rent

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 16:11
Notna schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

De kans is vaak miniem met dit soort acties. Is ook altijd het geval met de kerstacties; veelal mensen die net geregistreerd zijn voor dit soort acties.

Maar we gaan het zien. Het is toch maar Bosch Blauw; net de verkeerde kleur blauw zeg maar...

* Notna rent
Inderdaad, van de hogedrukreiniger zal de kop ook wel wiebelen ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
PtPazuzu schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

[...]

Jazeker: met een kopieerring moet dat wel een tijd goed gaan lijkt me, je frees raakt dan de mal niet.

[afbeelding]

De kopieerring past in de zool van je frees en daarmee volg je de mal, in het midden van het gat in de ring komt je freesje door. Moet je uiteraard wel de gaten in je mal wat ($extraruimtevoorring) groter maken
Thank you!
Gebruik je dan een frees met een diameter die overeenkomt met wat je als resultaat wilt?
Of kun je ook een kleiner model gebruiken en 'rol' je de frees rond door het gat?
[...]

* Notna rent
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/xT5LMs4UKKYwxmXku4/giphy.gif

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Laatst online: 10-01 11:40
Eusebius schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:05:

Thank you!
Gebruik je dan een frees met een diameter die overeenkomt met wat je als resultaat wilt?
Of kun je ook een kleiner model gebruiken en 'rol' je de frees rond door het gat?
Zeker weten doe ik 't niet, zoveel frees ik niet: Maar zelf zou ik kijken of ik een freesje kan vinden die iets kleiner is dan het gat dat ik hebben wil. Anders moet je steeds de ring strak in je mal duwen wat je mal dan weer kan beschadigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
[...]

* Notna rent
Hmm oké jammer. Want Bosch blauw is wel mijn kleur. Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PtPazuzu schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

[...]

[afbeelding]

Waarom niet gewoon een frees met een lager (pilot bearing)?

Afbeeldingslocatie: https://rs-tools.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/210x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/_/7_911b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
iscara schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:23:
[...]
Waarom niet gewoon een frees met een lager (pilot bearing)?
Idd, geweldige dingen _/-\o_ De meest gebruikte frees in mijn freesmachientje. Maar voor bepaalde toepassingen, zoals waar je in meerdere stappen de diepte moet halen, weer minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
[...]

* Notna rent
Bij de meeste acties mag je niet meedoen als je je account aanmaakt voor de actie. Volgens mij moet je account minimaal een week oud zijn. Hierbij wordt die eis omzeild doordat het via mail gaat.
artbij schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Inderdaad, van de hogedrukreiniger zal de kop ook wel wiebelen ;).
Dat is bij een hogedrukreiniger misschien nog wel vervelender dan bij een schroefmachine, haha. Gaat de straal alle kanten op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 22:41
Vandaag heb ik Atmoz blij gemaakt, want ik heb een Bosch Blauw gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www.buyaparcel.com/wp-content/uploads/GBH226F-MAIN.jpg

Mijn goedkope boormachine had het begeven en de vervanger is een GBH 2-26 combihamer geworden. Volgens mij is dat een ouder en wat lichter model h839W, 2,7J), waardoor ik het voor €145 op de kop heb kunnen tikken. Helaas niet in een L-boxx, maar in een gewoon koffer. Maar de snelspankop voor gewone boren zit er wel bij. Ik heb eigenlijk geen beton in mijn huis, dus een klopboormachine was ook goed geweest. Maar nu heb ik voor iets meer geld wel de mogelijkheid om in beton te boren mocht ik ergens anders klussen. Hopelijk wordt het wel geleverd, want de levertijd staat nu op begin november tot begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

L.N. schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:01:
Vandaag heb ik Atmoz blij gemaakt, want ik heb een Bosch Blauw gekocht:
dikke bak jonguh d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Eusebius schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

hou er rekening mee dat als je kopieerringen gaat gebruiken je de offset van die ringen moet gaan compenseren, oftewel een grotere mal maken dan hetgeen je wil uitfrezen.

* Fraggert heeft zich suf gefreest met zijn zelfbouwluidsprekers :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik heb toevallig ook net een nieuwe combihamer binnen:

Afbeeldingslocatie: https://hsstoolshop.co.uk/ekmps/shops/hsstoolshop/images/makita-hr2811ft-sds-rotary-hammer-drill-with-quick-change-chuck-110v-240v-3046-p.jpg

De HR2811FT met verwisselbare kop.

en de VC2512L Bouwstofzuiger om het allemaal een beetje opgeruimd te houden:

Afbeeldingslocatie: https://photos05.redcart.pl/templates/images/thumb/11497/1500/1500/pl/0/templates/images/products/11497/25b61d5362af1f4afee5f03a16cb79cf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 22:41
Valt toch wel mee? Het is toch een licht model. 2,7J valt mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

L.N. schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:36:
[...]

Valt toch wel mee? Het is toch een licht model. 2,7J valt mee....
extrabonuskudos voor de kleur :P

Pagina: 1 ... 11 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.