When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
"When you grow up your heart dies"
Hoe dan, als BOT bij de start 5 posities naar achteren wordt gezet?Maurice079 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:08:
Dit wordt een makkie voor mercedes morgen. Die gaan een hele makkelijke 1&2 binnenharken.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Had gehoopt dat het max 0,5s zou zijn. 1s is te veel

Bottas krijgt nog een grid penalty heh.Maurice079 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:08:
Dit wordt een makkie voor mercedes morgen. Die gaan een hele makkelijke 1&2 binnenharken.
Dat is het altijd, ongeacht wie er voor max staatBTFD schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:08:
RIC voor VER, dat wordt weer billen knijpen op weg naar die eerste bochten!
En met bottas er vlak achter!BTFD schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:08:
RIC voor VER, dat wordt weer billen knijpen op weg naar die eerste bochten!
Merceces is zoveel sneller, zeker op die soft. Ik verwacht gewoon een 1-2Spotmatic schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:09:
[...]
Hoe dan, als BOT bij de start 5 posities naar achteren wordt gezet?
PSN: xMaurice93
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De temperaturen in Suzuka zijn in het voordeel van Mercedes... Hun auto is dan handelbaarder.MikeyMan schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:09:
Gat is toch wel heel erg groot.
Had gehoopt dat het max 0,5s zou zijn. 1s is te veel
In kwalificatie wel ja. In de race ook? Dat moet nog maar blijken.Maurice079 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:09:
[...]
Merceces is zoveel sneller, zeker op die soft. Ik verwacht gewoon een 1-2
Dus dat lag niet aan de auto met Renault en Vettel?Gé Brander schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:03:
[...]
Oh, leven we al in de toekomst? Zo lang is de serie van vier keer Renault en Vettel toch niet geleden? 😂
Anyway je kan niet ontkennen dat HAM een van de beste coureurs ooit is.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ik heb al bingo!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
...waarbij de 2 het snelst de muur in ploegt?Maurice079 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:09:
[...]
Merceces is zoveel sneller, zeker op die soft. Ik verwacht gewoon een 1-2
Na één zin had ik al bingo, je bent dus telaat.
Hij kan het niet laten he?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Absoluut een van de beste op de grid nu. Beste ooit durf ik niet te zeggen. Compleet andere tijden, andere auto's. Maar zonder de Mercedes met het turbo knopje had hij ook niet vooraan gestaan.Stefie2010 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:10:
[...]
Dus dat lag niet aan de auto met Renault en Vettel?
Anyway je kan niet ontkennen dat HAM een van de beste coureurs ooit is.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Echt wel, kijk naar het gat met Bottas.Gé Brander schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:12:
[...]
Absoluut een van de beste op de grid nu. Beste ooit durf ik niet te zeggen. Compleet andere tijden, andere auto's. Maar zonder de Mercedes met het turbo knopje had hij ook niet vooraan gestaan.
Slechter voor Mercedes en beter voor Red Bull toch?Spotmatic schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:14:
Morgen tijdens de race wordt het trouwens een stuk warmer. Benieuwd wat dat gevolgen heeft.
yep..zijn bingokaartje is nu ook volsjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:14:
O ja, leuk feitje natuurlijk. De eerste pole in Suzuka voor Lewis Hamilton.
Niet best voor Ferrari, die Fiatjes lopen nogal gauw warm.Spotmatic schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:14:
Morgen tijdens de race wordt het trouwens een stuk warmer. Benieuwd wat dat gevolgen heeft.
Als je praat over een van de beste op de grid dan reken ik Bottas daar absoluut niet bij dus dat zegt niets.Arjantje72 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:14:
[...]
Echt wel, kijk naar het gat met Bottas.
Precies... Dat kan ze gaan opbreken.Gé Brander schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:15:
[...]
Slechter voor Mercedes en beter voor Red Bull toch?
Het ging toch over het turboknopje?Gé Brander schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:16:
[...]
Als je praat over een van de beste op de grid dan reken ik Bottas daar absoluut niet bij dus dat zegt niets.
Een beetje warmte gaat RB echt niet helpen om de dominante Mercedes in te halen. Bow down.Gé Brander schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:15:
[...]
Slechter voor Mercedes en beter voor Red Bull toch?
Oh en je opmerking zonder Turbo knop. Hij trekt zijn teamgenoot Bottas wel heel hard uit elkaar. Eet hem op en at Rosberg ook vaak genoeg op.
Nummer 1 in een beduidend slechtere auto t.o.v. vorig jaar waar Ferrari nog slechter was.
Alsnog weet hij de gat te houden als je kijkt naar de concurrentie.
Bow down.
Ik had het over dat Mercedes en Hamilton de combinatie is die het met turbo knopje niet zouden mogen laten liggen met Hamilton als een van de beste op de grid. Als we Bottas ook tot een van de beste op de grid rekenen dan is het verschil te groot. Ik zeg vervolgens dat ik Bottas niet tot de beste op de grid rekenen en dus niet verbaasd ben over het verschil tussen beiden. Als we naast Hamilton een Alonso of Vettel zetten dan kunnen we pas wat zeggen.
HAM in de regen ooit gezien? Dan staat ie ook vooraan waarbij het Mercedes turbo knopje weinig uithaalt.Gé Brander schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:12:
[...]
Absoluut een van de beste op de grid nu. Beste ooit durf ik niet te zeggen. Compleet andere tijden, andere auto's. Maar zonder de Mercedes met het turbo knopje had hij ook niet vooraan gestaan.
Senna en Schumacher hadden trouwens zonder het beste materiaal ook niet vooraan gestaan.
P.S. en dan hoop ik niet dat RAI een wereldstart heeft want dan wordt het echt billenknijpen in de eerste ronde.
[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 07-10-2017 09:22 ]
PSN: xMaurice93
Business as asual dus. Mercedes 1, Ferrari 2 en Red Bull 3.
Niks gat gedicht dus.
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 07-10-2017 09:25 ]
Wat zei die?Franco10 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:23:
Ik vond Max erg onrustig en veel minder relaxed dan normaal gesproken na een kwalificatie.
Let nou even op wat ik zeg. Ik zeg nergens dat hij niet de beste is en ook niet dat hij wel de beste is. Ik reken hem tot een van de beste. In de regen is Verstappen ook heel goed. Brazilië vergeten? Van 14 naar 3 rijden tussen verkeer door laverend in de regen waar Hamilton vrij baan heeft en niet in hoeft te halen. Alonso en Vettel zijn ook gewoon toppers net als Hamilton. Ik ben alleen niet overtuigd dat hij de allerbeste is. Ik zeg alleen dat hij dankzij de auto nu op dit moment onverslaanbaar is maar wellicht met gelijk materiaal en andere toppers (dus niet Bottas) je pas echt uitsluitsel kan geven.Stefie2010 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:20:
[...]
HAM in de regen ooit gezien? Dan staat ie ook vooraan waarbij het Mercedes turbo knopje weinig uithaalt.
Senna en Schumacher hadden trouwens zonder het beste materiaal ook niet vooraan gestaan.
Ik vond hem juist wel rustig en gelaten. Dat gat van 1s gaan ze in de race niet goedmaken. Als hij geluk heeft pakt hij RIC bij de start en rijdt hij naar het podium. Met pech blijft hij erachter, kan hij geen undercut doen (want teamgenoot ligt voor en zal waarschijnlijk eerste keus hebben?) en wordt hij 4e, net naast het podium.Franco10 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:23:
Ik vond Max erg onrustig en veel minder relaxed dan normaal gesproken na een kwalificatie.
Maar hey, misschien rijden VET en HAM elkaar er wel af in bocht 1 en rijden de RBR's 1 en 2 aan de leiding, het blijft een onvoorspelbare sport natuurlijk
Ook tijdens de kwalificatie. Q3 was niet heel erg best voor Max. Hij had volgens mij geen goede balans in de auto. Zag er idd erg onrustig uit.Franco10 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:23:
(en nee dat zeg ik niet omdat het VER is)
[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 07-10-2017 09:26 ]
Volgens max op sky. 2 verschillende setups. Hij had meer downforce dan ric. In de hoop dat dat beter uitpakt in de race.LoeWn schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Ook tijdens de kwalificatie. Q3 was niet heel erg best voor Max. Hij had volgens mij geen goede balans in de auto. Zag er idd erg onrustig uit.
(en nee dat zeg ik niet omdat het VER is)
Dat wordt morgen een walk in the park.
In de race is dat gat echt geen 1 seconde meer natuurlijk. Het gaat dan ook om banden managen en andere zaken. En laat de RB daar op sommige punten weer beter in zijn. Alles is dus nog open.Grrrrrene schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Ik vond hem juist wel rustig en gelaten. Dat gat van 1s gaan ze in de race niet goedmaken. Als hij geluk heeft pakt hij RIC bij de start en rijdt hij naar het podium. Met pech blijft hij erachter, kan hij geen undercut doen (want teamgenoot ligt voor en zal waarschijnlijk eerste keus hebben?) en wordt hij 4e, net naast het podium.
Maar hey, misschien rijden VET en HAM elkaar er wel af in bocht 1 en rijden de RBR's 1 en 2 aan de leiding, het blijft een onvoorspelbare sport natuurlijk
Ik ga er alleen wel vanuit dat Lewis gewoon P1 pakt en dat de strijd dus gaat tussen Ferrari en Red Bull. Vettel gaat peentjes zweten hoop ik.
Bow down.Gé Brander schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:25:
[...]
Let nou even op wat ik zeg. Ik zeg nergens dat hij niet de beste is en ook niet dat hij wel de beste is. Ik reken hem tot een van de beste. In de regen is Verstappen ook heel goed. Brazilië vergeten? Van 14 naar 3 rijden tussen verkeer door laverend in de regen waar Hamilton vrij baan heeft en niet in hoeft te halen. Alonso en Vettel zijn ook gewoon toppers net als Hamilton. Ik ben alleen niet overtuigd dat hij de allerbeste is. Ik zeg alleen dat hij dankzij de auto nu op dit moment onverslaanbaar is maar wellicht met gelijk materiaal en andere toppers (dus niet Bottas) je pas echt uitsluitsel kan geven.
Als iemand zich sneller kon bewijzen dan was het Vettel met Ferrari dit jaar. Beduidend sneller dan vorig jaar. Maar dan toch trekt hij alles en iedereen uit elkaar en staat op 1.
Max en Brazilië is leuk. Dat hij goed in regen is weten we. Maar probeer ook na te gaan dat een Hamilton ook van goede huize moet komen om P1 in Brazilie te behouden.
Bow down. Hamilton blijft de komende tijd regeren. En nee, ik ben geen fan. Mag hem totaal niet, vind hem erg irritant en arrogant als een kwal. Maar god wat is die snel.
Ik zeg ook niet dat ze in de race ook 1s achterliggen, maar als je 1s trager bent in Q3 ga je dat in de race niet ombuigen naar een voordeel: je blijft langzamer en of dat nu 0.1s of 1s is, je bent trager en haalt HAM dus niet in. Vettel zit er minder ver voor, misschien dat ze daar wat kunnen bij de start, maar de Ferrari start doorgaans erg goed. Dat kan vuurwerk worden tussen VET en HAM, hoewel HAM op de schone kant staat en VET op de vuile kant.sjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:33:
[...]
In de race is dat gat echt geen 1 seconde meer natuurlijk. Het gaat dan ook om banden managen en andere zaken. En laat de RB daar op sommige punten weer beter in zijn. Alles is dus nog open.
Ik ga er alleen wel vanuit dat Lewis gewoon P1 pakt en dat de strijd dus gaat tussen Ferrari en Red Bull. Vettel gaat peentjes zweten hoop ik.
Ik vind de suggestie dat RBR morgen allerlei voordelen heeft en dat alles nog open ligt vrij optimistisch, maar we gaan het zien
Ik zou je zeggen dat ik aan het twijfelen was en de f naar een v veranderd had. Toen dacht ik neh, dat staat nietsjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:08:
@Leoon. Het is Olav met een V! Pas op hoor anders beantwoord hij je vragen niet.
Heb er zin in morgen. Denk dat de eerste bocht(en) spannend word(t)(en) met Max. Vind ik zo spannend aan z'n rijstijl. Het is altijd de dood of de gladiolen, hij duikt in ruimtes die je hart doen overslaan.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Wel mooi die korte samenvatting van de Q op Sky F1 met Tom Petty's Free Fallin'.
[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 07-10-2017 09:44 ]
Daar gaat het toch helemaal niet om? Als je naar de carrière van HAM kijkt zit hij tot nu toe altijd bij het snelste team. Er zijn legio voordelen uit het verleden van coureurs die het verkeerde team "kiezen" en geen resultaten boeken. Je moet behalve goed zijn (en dat is HAM echt wel) ook geluk hebben met een team dat een snelle auto ontwikkelt. Had er een Mercedes of Ferrari achterin de RBR gelegen, hadden RIC en VER dit seizoen ook meegedaan voor het kampioenschap.dindr schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:33:
[...]
Als iemand zich sneller kon bewijzen dan was het Vettel met Ferrari dit jaar. Beduidend sneller dan vorig jaar. Maar dan toch trekt hij alles en iedereen uit elkaar en staat op 1.
Max en Brazilië is leuk. Dat hij goed in regen is weten we. Maar probeer ook na te gaan dat een Hamilton ook van goede huize moet komen om P1 in Brazilie te behouden.
Punt is alleen: hij heeft een teamgenoot die nogal wisselvallig presteert. Wat dat betreft zou ik het gaaf vinden als er nog een keer een serie komt met identieke auto's waarin al die F1-coureurs de krachtmeting aangaan. Zoals de BMW M1 ProCar-serie uit het verleden. Nee, dat waren geen F1-auto's, maar wel gelijk materiaal voor iedereen. Ik vond Vettel bijvoorbeeld bijzonder dominant in de Race of Champions afgelopen jaarHamilton blijft de komende tijd regeren. En nee, ik ben geen fan. Mag hem totaal niet, vind hem erg irritant en arrogant als een kwal. Maar god wat is die snel.
Hij zat niet altijd bij het snelste team.Grrrrrene schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
Daar gaat het toch helemaal niet om? Als je naar de carrière van HAM kijkt zit hij tot nu toe altijd bij het snelste team. Er zijn legio voordelen uit het verleden van coureurs die het verkeerde team "kiezen" en geen resultaten boeken. Je moet behalve goed zijn (en dat is HAM echt wel) ook geluk hebben met een team dat een snelle auto ontwikkelt. Had er een Mercedes of Ferrari achterin de RBR gelegen, hadden RIC en VER dit seizoen ook meegedaan voor het kampioenschap.
[...]
Punt is alleen: hij heeft een teamgenoot die nogal wisselvallig presteert. Wat dat betreft zou ik het gaaf vinden als er nog een keer een serie komt met identieke auto's waarin al die F1-coureurs de krachtmeting aangaan. Zoals de BMW M1 ProCar-serie uit het verleden. Nee, dat waren geen F1-auto's, maar wel gelijk materiaal voor iedereen. Ik vond Vettel bijvoorbeeld bijzonder dominant in de Race of Champions afgelopen jaar
Jup, iemand is 2009 vergeten denk ik. En 2013 ook.
Maar Ham heeft wel echt heel vaak een goede auto gehad. Significant meer dan de rest van de grid.
Ondanks dat is hij wel een levende legende in the making..
Op al die seizoenen in de F1 is dat verwaarloosbaar.
Ja, maar dat was dan weer niet met (de actuele) F1-coureurs.sjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:47:
@Grrrrrene De A1 GP vergeten? Dat vond ik op zich altijd wel grappig. Met ons Jos.
[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 07-10-2017 10:11 ]
Nee ik ben zijn eerste titels zeker vergeten. Heb er gewoon heel veel moeite mee dat HAM langzamerhand alle records van de grootheden aan het verbreken is maar zelf niet gezien mag worden als een van de besten ooit.Requiem19 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:06:
[...]
Jup, iemand is 2009 vergeten denk ik. En 2013 ook.
Maar Ham heeft wel echt heel vaak een goede auto gehad. Significant meer dan de rest van de grid.
Ondanks dat is hij wel een levende legende in the making..
Het ligt niet aan zijn kunnen maar aan de Mercedes zeggen we dan.
Reden Schumacher en Senna en andere grootheden dan in een potato destijds? Die reden in Jezus dominante autos.
Waarom zijn zij dan wel legendes en hij geen legende? Omdat een Nederlander nu on the rise is en het pijn doet dat er nog ff iemand het beter doet?
Gtfo
Een legende wordt je meestal pas na je carriëre, niet tijdens. Als men zelfs een Alonso bij de groten kan rekenen dan is een Hamilton er zeker ook bij. Hamilton is een goede piloot, hij heeft ook dat vechterskantje dat je moet hebben, is goed op het droge, goed in de regen en heeft de juiste machine om kampioenschappen te pakken en weet ook zeer goed hoe hij deze moet laten afstellen. Ik denk dat de laatste weken bijv. Bottas net toont dat er meer nodig is dan alleen een goede wagen om snel te zijn.dindr schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:32:
[...]
Nee ik ben zijn eerste titels zeker vergeten. Heb er gewoon heel veel moeite mee dat HAM langzamerhand alle records van de grootheden aan het verbreken is maar zelf niet gezien mag worden als een van de besten ooit.
Reden Schumacher en Senna en andere grootheden dan in een potato destijds? Die reden in Jezus dominante autos.
Waarom zijn zij dan wel legendes en hij geen legende? Omdat een Nederlander nu on the rise is en het pijn doet dat er nog ff iemand het beter doet?
Gtfo
No keyboard detected. Press F1 to continue.
RAI dus ook een penalty. Leuk leuk.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Grappig dat niemand dat zegt, maar je dat wel zo interpreteert. Degenen die de prestaties van Mercedes erbij halen zeggen letterlijk dat HAM misschien wel de beste of zeker een van de besten op de grid is. Er is niemand die zegt dat het allemaal aan Mercedes (of daarvoor McLaren) ligt. Dat is echt wat je er zelf van maaktdindr schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:32:
[...]
Nee ik ben zijn eerste titels zeker vergeten. Heb er gewoon heel veel moeite mee dat HAM langzamerhand alle records van de grootheden aan het verbreken is maar zelf niet gezien mag worden als een van de besten ooit.
Zoals hierboven al gezegd is: een legende word je normaalgesproken na je carrière en niet tijdens.Reden Schumacher en Senna en andere grootheden dan in een potato destijds? Die reden in Jezus dominante autos.
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 07-10-2017 10:50 ]
Volgens mij is die kans vrij klein, anders hadden er wel meer in FP2 rondgereden om de regensetup te zoekenJackson6 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:49:
Nog kans op regen morgen?
Nee dat was Senna alleen
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Met ons Jeroen (Bleekemolen).sjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:47:
@Grrrrrene De A1 GP vergeten? Dat vond ik op zich altijd wel grappig. Met ons Jos.
Schumacher heeft natuurlijk wel een zeer grote invloed gehad in de wederopbouw van Ferrari. Voor mij is dat één van de aanwijzingen dat hij echt heel goed was. Als je als rijder een team kan opbouwen naar extreme dominantie.dindr schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:32:
[...]
Gtfo
Verder is de wie is beter / wie is de beste discussie heel lastig te voeren als je niet afspreekt wat je bedoelt met "de beste".
Snelste rijder met gelijk materiaal? Meest talentvol?
Senna / Alonso / Max / Hamilton
Rijder met de beste statistieken?
Schumacher en misschien Hamilton over een paar jaar.
Een team kunnen opbouwen, zorgen dat je bij het juiste team zit en zorgen dat de hele F1 om jou draait?
Schumacher
Voor mij is de beste rijder degene die het meest compleet is, daar hoort bij dat je ervoor zorgt dat je op het juiste moment in het juiste team zit. Dus sorry Alonso en ook wel sorry Senna, die in 1993 behoorlijk tussen wal en schip viel met z'n teamkeuze.
Eens, precies hoe je dat zo netjes beschrijft. Maar er zijn genoeg posts geweest die Hamilton simpelweg bestempelen als succesvolle rijder die het alleen maar te danken heeft aan de wagen. Ga het nu niet allemaal terug zoeken en hier quoten.Grrrrrene schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:47:
[...]
Grappig dat niemand dat zegt, maar je dat wel zo interpreteert. Degenen die de prestaties van Mercedes erbij halen zeggen letterlijk dat HAM misschien wel de beste of zeker een van de besten op de grid is. Er is niemand die zegt dat het allemaal aan Mercedes (of daarvoor McLaren) ligt. Dat is echt wat je er zelf van maaktPunt is gewoon: als je niet bij het beste team zit, kun je het vergeten. Kijk naar Alonso, ook zo'n legende en ook "een van de besten op de grid", maar hij rijdt in een McLaren met een Honda-motor, dus hij doet niet mee vooraan.
[...]
Zoals hierboven al gezegd is: een legende word je normaalgesproken na je carrière en niet tijdens.
Aan de ene kant wel logisch, aan de andere kant wel flauw. Tuurlijk is het lastig plannen in Q3, maar als er veel auto's voor je rijden, dan is het logisch dat je extra wordt opgehouden en dus mannen in een snelle ronde achter je gaat ophouden. Het is de taak van het team om dat goed te doen. Daarom zou ik een straf alsnog terecht vinden. Het is zodra een coureur gaat rijden al lang duidelijk of het een probleem wordt bij de laatste bocht of niet. Dan is het de taak aan het team om hem goed te managen om zo uit te komen op een ideaal moment. Of om hem op tijd in te lichten dat er een grotere rij staat en dus meer afstand moet nemen om niemand in de weg te zitten.
Dit is wederom een situatie waarbij ze niemand in de weg willen zetten omdat het in het kampioenschap allemaal zo nauw is.
Had het Hamilton geweest in Q3 die bv een Alonso, Massa en Verstappen voor zich in de weg had, dan hadden die allemaal een penalty gehad. Wat ik je brom.
Eens zien hoeveel risico Vettel gaat nemen in de eerste paar ronden, daarna geef ik 'm niet zoveel kans meer om bij Hamilton aan te haken.
https://twitter.com/max33...status/916595443668267008
Als ie een goede start heeft kan ie met een beetje geluk HAM even net iets te wijd duwen voor de 'esses'. Zo deed HAM dat bij ROS in 2015Novadecasa schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:40:
De longpace van Mercedes zou slecht zijn, nou volgens mij valt dat wel mee![]()
Eens zien hoeveel risico Vettel gaat nemen in de eerste paar ronden, daarna geef ik 'm niet zoveel kans meer om bij Hamilton aan te haken.
Ik zat er op te wachtenHippocampus schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:47:
[...]
Als ie een goede start heeft kan ie met een beetje geluk HAM even net iets te wijd duwen voor de 'esses'. Zo deed HAM dat bij ROS in 2015
Gaat niet gebeuren
YouTube: GP Japan: Hoogtepunten van de kwalificatie
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=frCTbZ5G130]
Pole lap van Hamilton
YouTube: Lewis Hamilton Smashes Suzuka Track Record | 2017 Japanese Grand Prix
Snaar strakke ronde van Hamilton

*videotag werkt soms niet?
De grap is dat hij onwijs veel apexes mist. In S1 laat hij (bewust?) wat ruimte aan de binnekant van de bocht bij de apex. In de hairpin is er niet eens een apex. In de chicane mist hij het instuurpunt (raakt binnenste kerb niet).Dijkstraat schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:00:
Hoogtepunten van de kwalificatie:
YouTube: GP Japan: Hoogtepunten van de kwalificatie
[video]
Pole lap van Hamilton
YouTube: Lewis Hamilton Smashes Suzuka Track Record | 2017 Japanese Grand Prix
[video]
Snaar strakke ronde van Hamilton
*videotag werkt soms niet?
Interessante is dat meerdere coureurs nu zo rijden. Lijkt erop te wijzen dat met de nieuwe auto's een hogere bochtensnelheid houden meer tijd oplevert dan een goede exit.
Aan het super gecontroleerde stuurgedrag van HAM te zien, lijkt hij gewoon bewust ruimte te laten. Nico Rosberg had het erover bij Sky over die laatste chicane. Vettel pakte de eerste kerb wel echt volledig, je komt dan wijder bij de tweede uit en dat is daar dus een voordeel. Je auto wordt wel behoorlijk uit balans gebracht door even te stuiteren. Hij zei verder dat het ook wel best afhangt van wind e.d. welke lijn de snelste is.Requiem19 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:17:
[...]
De grap is dat hij onwijs veel apexes mist. In S1 laat hij (bewust?) wat ruimte aan de binnekant van de bocht bij de apex. In de hairpin is er niet eens een apex. In de chicane mist hij het instuurpunt (raakt binnenste kerb niet).
Interessante is dat meerdere coureurs nu zo rijden. Lijkt erop te wijzen dat met de nieuwe auto's een hogere bochtensnelheid houden meer tijd oplevert dan een goede exit.
Mij lijkt ook gewoon dat de kortste lijn niet per se de snelste is.
(S1 = eerste bocht bij de S-bochten?
Ik vraag me wel af: je noemt exit. Dat hoor je ook veel zeggen. Wat bedoelen ze er precies mee? Beste combinatie van snelheid en zo vroeg mogelijk op het gas kunnen ofzo?
Voor morgen ben ik benieuwd hoe de strijd tussen HAM en VET zich ontvouwt, en of VER of RIC de juiste keuze voor de afstelling voor de race heeft gemaakt (RIC een T-wing en kwalitrim, VER zonder T-wing en racetrim).
Honda steeds beter? qua betrouwbaarheid wel, maar snelheid is nog steeds een probleem.Spotmatic schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:42:
Wel mooi dat de kentering voor McLaren is gekomen. Hun chassis was al goed, maar de Honda doet het steeds beter. Bij Toro Rosso komen ze maar niet verder door hun chassis (of de afstelling ervan).
Voor morgen ben ik benieuwd hoe de strijd tussen HAM en VET zich ontvouwt, en of VER of RIC de juiste keuze voor de afstelling voor de race heeft gemaakt (RIC een T-wing en kwalitrim, VER zonder T-wing en racetrim).
Maar liefst 3.3seconden tussen Mercedes en McLaren
SAI al naar Renault en GAS en KVY in Toro Rosso?Tomorrow's Japanese GP will be my last race for Renault. With my grid penalty I'll be starting near the back but I will be giving it my all as always. Thanks everyone for the support during the last 2 years, it means a lot! #JP30
S1 = sector 1. Tot 1e meetpunt.ArnevdS schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:41:
[...]
Aan het super gecontroleerde stuurgedrag van HAM te zien, lijkt hij gewoon bewust ruimte te laten. Nico Rosberg had het erover bij Sky over die laatste chicane. Vettel pakte de eerste kerb wel echt volledig, je komt dan wijder bij de tweede uit en dat is daar dus een voordeel. Je auto wordt wel behoorlijk uit balans gebracht door even te stuiteren. Hij zei verder dat het ook wel best afhangt van wind e.d. welke lijn de snelste is.
Mij lijkt ook gewoon dat de kortste lijn niet per se de snelste is.
(S1 = eerste bocht bij de S-bochten?) Daar hangen die bochten in ieder geval behoorlijk samen. Iedere analist zegt dat een foutje in het begin nauwelijks te corrigeren valt. Zie dan ook de crash van Grosjean: in de bocht ervoor al van de verkeerde lijn af door onbalans o.i.d.
Ik vraag me wel af: je noemt exit. Dat hoor je ook veel zeggen. Wat bedoelen ze er precies mee? Beste combinatie van snelheid en zo vroeg mogelijk op het gas kunnen ofzo?
Kerb chicane: volgens mij nam Hamilton die kerb wel in zn voorgaande rondjes, zodat je beter gepositioneerd bent voor de 'exit'.
Mbt je vraag over de exit: een bocht bestaat uit 3 fases. Entry, mid corner (of apex) en exit.
Entry is het moment van remmen en insturen. Hier zie je vaak (ook bij karten bijv) dat veel mensen té hard een bocht ingaan. De auto loopt wijd in het midden van de bocht, waardoor het langer duurt voordat je kunt acceleren. Je bent immers nog aan het sturen om de bocht te halen.
De ouderwetse theirie over rijlijnen is dat je entry een beetje minder snel neemt om je auto zo snel mogelijk te laten mikken op de binnenkant van de bocht (de apex). Zodra je de apex raakt, kun je weer gas geven. Als jij 20 meter eerder gas geeft dan een ander neem je dat acceleratievoordeel het hele rechte stuk mee. Je wint door je exit dus geen tijd in de bocht, maar juist na de bocht. Zie het als een dragrace waar jij 0,5 seconde eerder gas mag geven dan de ander.
De esses in sector 1 zijn een gaaf voorbeeld van deze lijnen. Je moet elke exit compromitteren om de volgende bocht goed aan te snijden. Dat is een lastige balans. Echter biedt het meestal in alle situaties voordeel om de gehele baan te gebruiken, wat Hamikton bewust niet lijkt te doen. Dat is iets nieuws.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-10-2017 14:12 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hv_gf7mnzUI]
Hmm...het snelheidsverschil tussen de 2016 en 2017-wagens is al goed te zien na de S'sRequiem19 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:23:
Vergelijking Hamilton 2017 pole en Rosberg 2016 pole
[video]

Nat-Water schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:40:
Misschien is het al eerder gemeld: Palmer rijdt (volgens zijn Instagram) morgen zijn laatste race voor Renault.
https://www.instagram.com/p/BZ8cQ9WF1gm/
Zou je zeggen?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:12:
[mbr] Ik heb alle silly season maar weer eens naar het reguliere F1 topic geschopt.[/mbr]

Max staat morgen op het vuile deel van de baan. Ik denk dat hij daarom niet de kans krijgt RIC aan te vallen, of hij moet een slipstreampje pakken ergens, maar ik denk dat VET-HAM een spannender gevecht wordt dan VER-RIC.
Het gevecht VET-HAM is naar mijn mening dan ook een stuk belangrijker dan VER-RIC. Haha.Grrrrrene schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:51:
[...]
[...]
Zou je zeggen?
Max staat morgen op het vuile deel van de baan. Ik denk dat hij daarom niet de kans krijgt RIC aan te vallen, of hij moet een slipstreampje pakken ergens, maar ik denk dat VET-HAM een spannender gevecht wordt dan VER-RIC.
VET. Zegt zelf goede kansen te hebben als het morgen droog en warm word. Ik ben benieuwd. Ferarri schijnt beter te presteren bij warm weer dan Mercedes.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:12:
[mbr] Ik heb alle silly season maar weer eens naar het reguliere F1 topic geschopt.[/mbr]
Erg fijn dat dit de bookmarks niet verkloot.. Is daar niks aan te doen? Dat de bookmark dan teruggezet wordt op de laatste post in een topic die voor de verwijderde/verplaatste post gestaan heeft? Erg irritant, storender dan de offtopic posts die geplaatst zijn, aangezien een laatste race voor Palmer dit weekend toch weldegelijk iets is dat met deze GP (en dus dit topic) te maken heeft.
Vanmorgen niet uit bed gegaan om de kwalificatie te kijken, heb het vanmiddag gezien. RIC voor Max, dat is al even niet meer gebeurd
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
11-5Destruction schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:52:
[...]
Vanmorgen niet uit bed gegaan om de kwalificatie te kijken, heb het vanmiddag gezien. RIC voor Max, dat is al even niet meer gebeurdZe staan nu 12-2 ofzo? Het zal me benieuwen morgen, HAM en VET op de 1e startrij.. VET zal er natuurlijk vol voor gaan, ik ben benieuwd of HAM dan VET zal laten gaan of hard zal blocken. Ook benieuwd of VET zichzelf rustig kan houden en niet een verdedigende HAM aanrijdt of dat probeert.
Denk dat HAM vol zal verdedigen, immers, als ze beiden crashen is dat alleen maar in zijn voordeel want de 34 punten voorsprong blijft met minder races te gaan
Dan moeten ze wel beide crashen, en het mag niet opvallend zijn. En de kans daarop lijkt mij klein. Hoe doe je namelijk een niet overduidelijke bewuste crash, waarbij je wel van tevoren weet dat de ander uitvalt? De kans is groot dat het of te opvallend is en HAM de volgende race een grid penalty of zelfs een race ban krijgt, of juist dat HAM als enige uitvalt en VET wel verder kan (al dan niet met schade).Stefie2010 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:14:
[...]
11-5
Denk dat HAM vol zal verdedigen, immers, als ze beiden crashen is dat alleen maar in zijn voordeel want de 34 punten voorsprong blijft met minder races te gaan
Mijn voorspelling voor de start is eerder dat diegene wat in T1/T2 aan de binnenkant zit de ander naar buiten drukt, en RIC & VER daarvan kunnen profiteren. Vooral HAM lijkt daar goed in te zijn zoals we vorig jaar hebben kunnen zien, want die heeft toen toch wel verschillende races zijn auto minder subtiel naar buiten laten lopen om ROS naast de baan te zetten.
Oh, dat is vaak zat geprobeerd en gelukt. Schumacher heeft ook enkele van dat soort trucs uitgehaald. Je hoopt in dit geval op de sportiviteit van HAM, want als VET weet te winnen en HAM 2e wordt, is het kampioenschap weer een klein beetje spannender. Allebei eraf mag wel, maar dat vinden we vooral in Nederland en AustraliëRobertMe schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:29:
[...]
Dan moeten ze wel beide crashen, en het mag niet opvallend zijn. En de kans daarop lijkt mij klein. Hoe doe je namelijk een niet overduidelijke bewuste crash, waarbij je wel van tevoren weet dat de ander uitvalt? De kans is groot dat het of te opvallend is en HAM de volgende race een grid penalty of zelfs een race ban krijgt, of juist dat HAM als enige uitvalt en VET wel verder kan (al dan niet met schade).
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1