Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Arator schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Als ik het goed zo, pakken ze redelijk constant een marge van 33%. En van die marge gaat er redelijk constant 75% naar R&D.

Ik draai momenteel een R290, een vega zou voor mij dus al een besparing betekenen qua stroomverbruik (als ik afga op de reviews van vroeger), en ik zou erop vooruit gaan qua GPU-kracht. Ik heb dus ook geen schrik dat de PSU het niet zou aankunnen (die heeft die R290 tesamen met een Phenom X4 965 getrokken).
Ik zat te wachten op de release van Vega, en of het nu een 1080 of 1070 killer zou worden, speelt voor mij geen rol. Mijn huidige kaart begint kuren te krijgen en is aan vervanging toe. En ik zit met een freesync scherm, dus een beetje locked-in.
Ik doelde op de asset verdeling, van 1264 miljoen cash in een jaar later gedaald naar 760 miljoen cash. Dit terwijl het totale bezit er niet op achteruit is gegaan. Er zit nu o.a. 100 miljoen in extra inventory en 300 miljoen in extra accounts receivable. Dus voor AMD zijn doen is er heel wat geïnvesteerd (of dat dan Ryzen of Vega is wordt daar niet duidelijk uit).

Verder is de gross margin voor R&D en een andere sloot kosten dus die is niet zo nuttig. Operating income, dat is interessant.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik denk zelf dat Vega er is toch gekomen omdat AMD ook dit jaar weer met iets op de proppen moest komen. Een zoethoudertje zeg maar. Ze wisten zelf ook wel dat Vega op alle fronten niet echt overtuigd maar investeerders willen toch een nieuw product zien. Het zal me helemaal niets verbazen als AMD met Navi ineens met de GPU tegenhanger van Ryzen de markt verovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:07
sdk1985 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:06:
[...]

Ik doelde op de asset verdeling, van 1264 miljoen cash in een jaar later gedaald naar 760 miljoen cash. Dit terwijl het totale bezit er niet op achteruit is gegaan. Er zit nu o.a. 100 miljoen in extra inventory en 300 miljoen in extra accounts receivable. Dus voor AMD zijn doen is er heel wat geïnvesteerd (of dat dan Ryzen of Vega is wordt daar niet duidelijk uit).

Verder is de gross margin voor R&D en een andere sloot kosten dus die is niet zo nuttig. Operating income, dat is interessant.
Die cijfers over de asset verdeling had ik ook gezien, maar vond ik minder zeggen. Ik zag dat het totaal niet zoveel scheelde, wel dat er cash drain was. Maar voor mij is dat dan vestzak-broekzak. (Er is geen economisch wonder aan mij verloren gegaan ;) )

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:53:
Wat moet een betere AIB koeler hier opleveren? RX Vega 56 lijkt zo op het eerste gezicht zeer goed getuned qua clockspeeds, voor maximale prestaties zonder belachelijke powerdraw. Dit in tegenstelling tot RX Vega 64 wat gewoon belachelijk is, alleen maar om de GTX1080 te matchen, terwijl dat dadelijk ook gaat lukken met wat driver optimalisaties...
Ik volg jou - al weet ik niet of dat ik de Vega56 zo goed getuned viind, die klok had van mij wat hoger gemogen gezien wat er mogelijk is met de Vega64, gewoon om de AIB-partners te stimuleren om een fatsoenlijke PCB te laten maken - en ik ben het met jou eens dat Vega 64 hoog geklokt uit de fabriek komt maar een wat betere stroomlevering op de PCB zodat je stevig kan overklokken om het laatste jaar er nog wat meer uit te persen vind ik niet verkeerd, zolang het niet al te veel extra kost. Voor mij persoonlijk gaat het meer om het feit dat je minder lawaai hebt bij een betere koeling en bij fans die de lucht aan de binnenkant van de kast blazen in plaats van het direct naar buiten te blazen. Bij GamersNexus hoorde je zeer duidelijk de koeler op het einde en dat was nog lang niet met de fans op de hoogste stand.
Ik twijfel er helemaal niet aan dat over 1-2 jaar de Vega 64 de 1080 matcht @stock. Alleen al 10% driveroptimalisatie helpt veel en de benchmarkt laten m.i. duidelijk zien dat er nog wat flinke aansturingsprobleempjes zijn, uiteindelijk lost AMD dat wel op, voor de populaire spellen. Dan nog eens Vulkan/DX12 en RPM erbij en je dat komt wel goed.
Misschien kan je met een AIB kaart er nog net een beetje meer eruit halen en met een aardige koeler een 1500MHz boostclock stabiel krijgen. Dat is het ook wel.
Steve (GamersNexus) had met dat blowerkoelertje 1550 MHz stabiel met buggy software, bij de FE-editie 1600 MHz. dus ook dat moet nog wel lukken. Bij een AIB-model moet die 1600 MHz zeker worden gehaald als je niet pech hebt met de loterij. Moet je het zo hoog willen klokken? Mogelijk niet, voor 1550 MHz viel nog mee. Ik vind het vooral leuk om aan het einde nog wat extra eruit te persen terwijl je aan het wachten bent op een nieuwe generatie kaart, bijvoorbeeld omdat het huidige model tegenvalt op wat voor manier dan ook (bij de RX 480 omdat ze belachleijk lawaaierig waren). Ik ben zelf tevreden als er een goede koelingoplossing op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn puik
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 20:21
zo te zien heeft azerty ook vega aan zijn shop toegevoegd.
[url]https://https://azerty.nl/search-bar?keywords=rx+vega#!sorting=0&limit=12&view=grid[/url]
  • €842.12 voor de lucht gekoelde versie
  • €853.20 voor de Limited Edition
  • €968.28 voor de Liquid Cooled
ik hoop dat de custom kaarten goedkoper zijn. of dat dit niet de uiteindelijke prijzen zijn. want wie zou ze willen kopen op deze prijzen? ik prefereer AMD maar dit is veel te duur, het is duurder dan een 1080 Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Ze pakken ruim 200€ extra op een kaart.... over cashen gesproken.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stap 1. Koop enorm beeldscherm.
Stap 2. Doe er 2 dagen wat mee en stuur het scherm terug met een defect.
Stap 3. Wacht 5 weken op een nieuw scherm.
Stap 4. Oude 290x videokaart gaat kapot.
Stap 5. Wacht 3 weken op de nieuwe rx vega.
Stap 6. als een gek in een Engelse webshop een rx vega kopen voor 759 euro.
Stap 7. Wacht 3 dagen.
Stap 8. Bouw de rx vega in de kast en ga gamen!
Stap 9. Verplaats een koeler in de kast en duw tegen een connectie van de cpu koerier aan die daardoor los gaat
Stap 10. Zet je pc aan een brand je moederbord door met kortsluiting.
Stap 11. Via Tweakers een tweedehands moederbord kopen en hopen dat de cpu en gpu het nog doen.

Gelukkig wel, zojuist alles getest op een ander moederbord

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
Je hebt van die geluksvogels waar alles mee zit... :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Gewoon Powersave mode gebruiken and your fine :)
Of balanced mode met bios mode 2
Balanced mode met bios 2 lijkt mij de beste optie. Je verliest maar 1% prestatie en het verbruik ligt op een redelijke 267W(volgens TPU). Wordt de gpu dan geundervolt?

[ Voor 4% gewijzigd door Fredi op 16-08-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fredi schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:53:
[...]

Balanced mode met bios 2 lijkt mij de beste optie. Je verliest maar 1% prestatie en het verbruik ligt op een redelijke 267W(volgens TPU). Wordt de gpu dan geundervolt?
Heb ik getest en wat zij daar zien zie ik niet in overwatch dan zakken de prestaties veel meer in.
Wellicht heeft het toch met CPU bottelneks te maken. Daar heb ik op deze settings totaal geen last van.
Ik heb nog geen andere games test alleen furmark en overwatch en daar zie ik veel groter verschillen dan 1% in de situaties waar ik GPU limited ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 16-08-2017 23:58 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Over Tweakers en HWI review

Voor wie de review van Tweakers of HWI wel veel op elkaar vond lijken of de één veel beter vond als de andere, veel was identiek. :p Heb vandaag pas Vega reviews gelezen, had er gister en eergisteren geen tijd voor. Viel mij echter gelijk op dat het nogal op elkaar leek. Hopelijk betekend dat dan niet dezelfde problemen. Reactie van Tweakers zou moeten verschijnen in AMD RX Vega Review voor wie het interesseert of er ook iets over kwijt wil.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 17-08-2017 00:05 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Roemeen uit mijn WoW guild gaf daarstraks aan dat Vega RX 64 (volgens hem niet eens de liquid cooled, maar dat zou me toch wel erg vreemd lijken) daar voor 900+ euro in daar in de shops begint op te duiken als Pre-Order, over Crazy prijzen gesproken.....
martijn puik schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:18:
[url]https://https://azerty.nl/search-bar?keywords=rx+vega#!sorting=0&limit=12&view=grid[/url]
ik hoop dat de custom kaarten goedkoper zijn. of dat dit niet de uiteindelijke prijzen zijn. want wie zou ze willen kopen op deze prijzen? ik prefereer AMD maar dit is veel te duur, het is duurder dan een 1080 Ti.
Aangezien ze niet naar de Benelux geshipped zijn en de Duitse webshops ook gelijk Distri zijn voor ook veel Nederlandse webshops zullen ze de videokaart zelf wel via bijvoorbeeld een Caseking hebben gekocht om hem dan met veel winst weer te kunnen verkopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Dus gewoon zelf bij Caseking bestellen.
martijn puik schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:18:
Ik boycot Nvidia maar voor deze prijzen laat ik ze liggen, dan wacht ik wel nog een paar maanden langer, of 2 jaar langer als het moet. €842 voor de versie die een MRSP van $499 heeft is van de ratten besnuffeld, anders kan ik het niet zeggen. Als je zou veronderstellen dat de MRSP exclusief eender wat voor vorm van aankoopbelasting is dan zou je op €513 uitkomen (*0.85*1.21). Als ze dit rekenen voor de volle Vega wat gaat de Vega56 dan wel niet kosten? €742,12? :')

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 00:40 ]

• martijn puik
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 20:21
dan maar hopen dat wat "-The_Mask-" zij klopt want de prijzen bij alternate zijn wat beter €699, maar nog steeds te veel.
-The_Mask- schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:05:
[...]

Aangezien ze niet naar de Benelux geshipped zijn en de Duitse webshops ook gelijk Distri zijn voor ook veel Nederlandse webshops zullen ze de videokaart zelf wel via bijvoorbeeld een Caseking hebben gekocht om hem dan met veel winst weer te kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
ArcticWolf schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:01:
@The Source Na wat gedoe met PostNL eindelijk de MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G binnen.

Mijn complimenten, zelfs op max. load blijft hij extreem stil! _/-\o_

http://www.3dmark.com/3dm/21602710

HWinfo meldt zo'n 250W verbruik (totaal systeem) @ max load. (icm Ryzen 1700 en MSI Gaming Pro Carbon bordje)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou zeggen stuur The Source een privé bericht. Dit is niet een 'kijk eens wat ik nu weer gekocht heb' videokaarten topic...

• Fredi
Astennu schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:57:
[...]

Heb ik getest en wat zij daar zien zie ik niet in overwatch dan zakken de prestaties veel meer in.
Wellicht heeft het toch met CPU bottelneks te maken. Daar heb ik op deze settings totaal geen last van.
Ik heb nog geen andere games test alleen furmark en overwatch en daar zie ik veel groter verschillen dan 1% in de situaties waar ik GPU limited ben.
Ah ok, zelf undervolten dan maar. :)
Fredi schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 04:21:
[...]

Ah ok, zelf undervolten dan maar. :)
Yep dat wordt wel de way to go. Nu hopen dat er snel een driver komt waar het werkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Toch denk ik dat de Vega 56 prijs in Nederland weer hoog wordt door miners. Door de nieuwe beta drivers gaat de hashrate al omhoog naar 36.5 en ik verwacht dat er de komende updates ook nog wel wat updates zijn op dat gebied. Dus wanneer de kaarten met custom koelers eindelijk in Nederland zijn, dan willen de miners mogelijk ook overstappen naar Vega.
https://hothardware.com/n...ning-block-chain-ethereum
Astennu schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

Uhmm dit is het Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic? volgens mij zit je verkeerd :+

Ik hem mijn Vega inmiddels binnen. Heb hier maar even een ervaringen topic gemaakt:

AMD RX Vega Evaringen topic

Voltage control werkt helaas niet :'(
En powersave heeft wel meer impact dan in de reviews. Ik ging van 86 fps naar 116 als ik custom mode gebruik. Ik moet nog heel veel meer testen maar dat viel mij in ieder geval op. Memory clocks werken wel daar zie ik FPS verschil. Core clocks weet ik nog niet heb het idee dat dat ook niet werkt ondanks dat GPU-Z wel andere waardes laat zien had ik met 1000 MHz een veel lagere FPS verwacht maar die bleef gelijk. Dus wordt vervolgt :)
Even een toevoeging aan het powersafe verhaal.
Heb ook even een testje met heaven 4.0 gedaan:
Powersafe: 2191 punten verbruik rond de 300-330 watt aan de muur voor het hele systeem
Turbo mode 2312 Punten verbruik zat dan rond de 400

Ik denk dat de verschillen heel veel te maken hebben met de temperatuur en het TDP budget. Daarom zijn de verschillen in overwatch denk ik groter geweest dan wat je in de reviews ziet. Kan je hem koel houden gaat hij veel verder. Ik moet nog meer tests gaan doen in de komende dagen.

Maar ik denk dat hij soms ondanks dat hij de clockspeeds wel lijkt te halen toch afgeknepen wordt.
Het wordt straks heel interessant om te zien hoe hij presteerd als je 1000 MHz op lage voltages kan draaien waarbij hij dan niet beperkt wordt door temperatuur of een beperkt TDP. En dan langzaam naar boven werken om te kijken hoe hij opschaalt. Daarnaast even vergelijken met Fury om te zien hoe de prestaties per clock zijn en wat het verschil in verbruik dan is.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ha, leuk al die duimpjes ;(. Onderhand heb ik @r3solution een tweedehands 1150 moederbord gekregen. En ik kreeg ook meteen RAM, GPU en een voeding mee om problemen uit te sluiten. Tweaker of the year ;).

Dus nu heb ik de boel draaiend. Ik heb de Radeon fan van het koelblok afgehaald en een Noctua F12 er op gezet want die Radeon maakte mij teveel lawaai. Vervolgens in de Radeon software de fan op een max 400RPM gezet, maar die blijft vrolijk op ~730 RPM doordraaien wat nog steeds een laag brommend geluid geeft.

Ik las hier trouwens iets over dat je geen dubbel PCI-e ATX kabel moest gebruiken, maar gewoon 2 kabels? Dat heeft te maken dat 1 kabel met 2x8 pins niet genoeg stroom kan leveren?

//edit. Ik heb trouwens mijn scherm via DisplayPort aangesloten en nu kraken de speakers in mijn scherm behoorlijk. Iemand anders daar ook last van? Ik zal zo even via HDMI proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 17-08-2017 09:10 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

MrVegeta schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:08:
Ha, leuk al die duimpjes ;(. Onderhand heb ik @r3solution een tweedehands 1150 moederbord gekregen. En ik kreeg ook meteen RAM, GPU en een voeding mee om problemen uit te sluiten. Tweaker of the year ;).

Dus nu heb ik de boel draaiend. Ik heb de Radeon fan van het koelblok afgehaald en een Noctua F12 er op gezet want die Radeon maakte mij teveel lawaai. Vervolgens in de Radeon software de fan op een max 400RPM gezet, maar die blijft vrolijk op ~730 RPM doordraaien wat nog steeds een laag brommend geluid geeft.

Ik las hier trouwens iets over dat je geen dubbel PCI-e ATX kabel moest gebruiken, maar gewoon 2 kabels? Dat heeft te maken dat 1 kabel met 2x8 pins niet genoeg stroom kan leveren?
De kabel zelf kan het wel aan, maar de connector van zo'n splitterkabel niet.

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gelunox schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:11:
[...]

De kabel zelf kan het wel aan, maar de connector van zo'n splitterkabel niet.
En wat als ik zeg dat ik mijn Corsair 860i met een enkele kabel en een splitter heb aangesloten en tijdens Everspace (game) op max alle lampjes op de kaart op rood zag gaan? Of is het meer op lange termijn dat er iets mis kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrVegeta schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:19:
[...]

En wat als ik zeg dat ik mijn Corsair 860i met een enkele kabel en een splitter heb aangesloten en tijdens Everspace (game) op max alle lampjes op de kaart op rood zag gaan? Of is het meer op lange termijn dat er iets mis kan gaan?
Als TheMask de tip geeft dat de connectors van modulaire voedingen die 350-450W niet zo leuk gaan vinden dan zou ik vooral als tip willen geven dat advies op te volgen... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

[...]

Het punt is dat zo'n connector pin maar (correct me if I'm wrong) zo'n 9 Ampère aankan. Op het moment dat 1 connector dan die 300 Watt moet leveren voor die 2x 8pin dan trek je dus (300watt/12v/3pins =) 8.3 amps door zo'n pin. Die kan dan erg warm worden en bij pieken waar je de 9 amps haalt miss zelfs smelten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piekjes maken niks uit, daarvan wordt niks warm. Lange tijd achter elkaar echter ~30A door een enkele modulaire connector waar maar drie 12V pinnen in zitten is erg onverstandig. Vooral de LC versie of bij het verhogen van de power limiet ben je dan gevaarlijk bezig.

Videokaart zoals de Vega56 mag geen probleem zijn die zit standaard onder de 21A en dat mag geen problemen op leveren.

Een brommende fan kan trouwens ook een probleempje zijn, zo'n kleine fan op 730 RPM hoort toch vrij onhoorbaar te zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

-The_Mask- schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:35:
Een brommende fan kan trouwens ook een probleempje zijn, zo'n kleine fan op 730 RPM hoort toch vrij onhoorbaar te zijn.
Kleine fan? Is even groot als de andere fans (80x80mm). En het brommende geluid is alleen te horen in complete stilte, maar daar hou ik wel van dus het is een klein beetje storend. Maar goeie tip, dan zal ik even 2 ATX > PCI kabels aansluiten :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 17-08-2017 09:39 ]

• winwiz
Jay2cents heeft het onlangs getest, het verschil tussen 1 en 2 kabels YouTube: Can Power cables affect GPU performance?

Ik heb alvast mijn 2e kabeltje opgezocht voor inbouw morgen ;)

• winwiz
Het is simpel de wet van Ohm dus zo'n onzin hoeft het niet te zijn. Als je aan de voedingskant 12 volt hebt, de weerstand van de kabels bijvoorbeeld 0.1 ohm is, je (voor het gemak) 120 watt via de kabel trekt wat dus 10 Ampere is houdt dus in dat je bij de videokaart 12-(10*0.1)=11 volt overhoudt. Bij 2 kabels zou dat 11.5 zijn (verlies is de helft)

Hoeveel en of zo'n voltage drop van invloed is op de prestaties, geen idee en dan zeg ik meten is weten.

Je ziet in die video niet wat hij doet en hij weet zelf ook niet wat hij doet. Hoe kan je er dan een conclusie aan verbinden? Daarnaast heb je VRM's natuurlijk, die zitten er niet voor niks. GPU en geheugen werken op 1,xV niet op 12V.

AMD Nieuwsdiscussie

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De voltage drop zal binnen een bepaalde tolerantie niks afdoen aan de prestaties van de kaart.

Sterker nog, de kaart zelf heeft na de 12v rail nog een load resistor zitten waarover de spanningsval wordt gemeten om te bepalen hoeveel stroom de kaart aan het verbruiken is.

Voor de gemiddelde tweaker is dit gesneden koek maar dat is niet de doelgroep van Jayztwocents. De doelgroep is de gemiddelde Amerikaanse gamer, totaal wat anders imo.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
winwiz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:43:
Jay2cents heeft het onlangs getest, het verschil tussen 1 en 2 kabels YouTube: Can Power cables affect GPU performance?

Ik heb alvast mijn 2e kabeltje opgezocht voor inbouw morgen ;)
Lijkt me een powermanagement probleem.

Bij de 2e test was hij waarschijnlijk net gereboot (of zelfs nog steeds bezig met starten) waardoor de CPU nog in een wakkerdere staat was, en nog niet in een lagere status verkeerde.

De S-curve waarmee de CPU dan naar de allerwakkerste status gaat is dan kleiner, dan zal hij in de 1e seconden van de benchmark een hoger resultaat geven.

1,4% verschil is imho gewoon teveel voor alleen een kabel, tenzij er iets grondig mis is met de kabel natuurlijk.

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 06:29:
[...]

Yep dat wordt wel de way to go. Nu hopen dat er snel een driver komt waar het werkt.
Voor de volle kaart wel, voor de Vega56 kan je beide kanten uit naar mijn mening: 70 W ervaf en 66 MHz erbij is natuurlijk een mooi resultaat en waarschijnlijk niet het optimale wat de meeste mensen eruit kunnen halen maar een 20% overklok voor 30-35% extra vermogen is ook nog wel te verantwoorden. Ik zou het in ieder geval niet op stock laten staan, je kan zeer waarschijnlijk ofwel de spanning verlagen ofwel de klokfrequentie hoger krijgen.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Voor de volle kaart wel, voor de Vega56 kan je beide kanten uit naar mijn mening: 70 W ervaf en 66 MHz erbij is natuurlijk een mooi resultaat en waarschijnlijk niet het optimale wat de meeste mensen eruit kunnen halen maar een 20% overklok voor 30-35% extra vermogen is ook nog wel te verantwoorden. Ik zou het in ieder geval niet op stock laten staan, je kan zeer waarschijnlijk ofwel de spanning verlagen ofwel de klokfrequentie hoger krijgen.
Ik kijk daarom ook wel uit naar het resultaat van deze onderneming.

Uiteindelijk zou het natuurlijk erg fijn zijn om niet afhankelijk te zijn van wattman.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Blaat schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Ik kijk daarom ook wel uit naar het resultaat van deze onderneming.

Uiteindelijk zou het natuurlijk erg fijn zijn om niet afhankelijk te zijn van wattman.
Ja, dat zou fijn zijn. Het is spijtig dat AMD de BIOS nu zo heeft gelockt, dat past niet echt bij de traditie van AMD.
[...]

Liever jij dan ik. :)

===============Offopic============== (een citaat in de offtopic tag is niet uitgewerkt in de code)
MrVegeta schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:08:
//edit. Ik heb trouwens mijn scherm via DisplayPort aangesloten en nu kraken de speakers in mijn scherm behoorlijk. Iemand anders daar ook last van? Ik zal zo even via HDMI proberen.
Geen idee (typisch electromagnetische interferentie) maar doe jezelf een plezier en gebruik ze helemaal niet! Idem voor laptopspeakertjes en smartphonespeakertjes, dat is allemaal rotzooi en het zou beter zijn als ze het er niet in stoppen, zowel voor de mensen die luisteren (ook leuk voor de omgeving) als om de prijs met 1 tot een paar € te drukken. :)
Ik heb zelf een LG-monitor waar die krengen ook ingebouwd zitten, ik heb ze wel eens per ongeluk aan gehad toen ik mijn geluidsapparaat ontkoppelde, ik werd er niet vrolijk van.
Van mijn part besteed je €25 aan twee Logitech speakertjes, het is al >10 keer zo goed als dat. Vanaf pak hem beet €100/250 (merk- en modelafhankelijk, ik ken 2 modellen van rond de €100 die warm aanbevolen worden) heb je een redelijk goede headphone (niet top maar de kans is groot dat jij het verschil met een topmodel niet eens zou horen).

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 12:23 ]

@MrVegeta iemand anders heeft het er ook over gehad. Dat ie kraak geluiden kon horen over HDMI.

Verwijderd

Vraagje over Vega en AoS, 56 heeft een 20% FPS-drop (van 74 naar 59) en de 64 heeft slechts een 10% FPS-drop (van 81 naar 73). kan iemand dit op een zinvolle manier duiden/verklaren? Voor de 64 lijkt het een belachelijk kleine FPS-drop, is het mogelijk dat een deel van de CU's bij Vega64 weinig doet bij 1440p en dat die actiever worden bij '4k' terwijl bij de 56 alle CU's goed worden gebruikt?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 15:57 ]

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:51:
Vraagje over Vega en AoS, 56 heeft een 20% FPS-drop (van 74 naar 59) en de 64 heeft slechts een 10% FPS-drop (van 81 naar 73). kan iemand dit op een zinvolle manier duiden/verklaren? Voor de 64 lijkt het een belachelijk kleine FPS-drop, is het mogelijk dat een deel van de CU's bij Vega64 weinig doet bij 1440p en dat die actiever worden bij '4k' terwijl bij de 56 alle CU's goed worden gebruikt?
hbm2 bandbreedte van de 56 is op? Testen door te kijken hoeveel de prestaties verbeteren bij mem oc.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

foppe-jan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

hbm2 bandbreedte van de 56 is op? Testen door te kijken hoeveel de prestaties verbeteren bij mem oc.
Mogelijk, maar hoe verklaart dat het kleine FPS-verval van 10% voor Vega64 terwijl ultra-HD 2,25 keer zoveel pixels heeft als 1440p , je zou een groter verval verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://www.gamersnexus.ne...es-vega-price-will-change
In speaking with different sources from different companies that work with AMD, GamersNexus learned that “Gibbo is right” regarding the AMD rebate expiry and subsequent price jump. AMD purportedly provided the top retailers and etailers with a $499 price on Vega 64, coupling sale of the card with a rebate to reduce spend by retailers, and therefore use leverage to force the lower price. The $100 rebate from AMD is already expiring, hence the price jump by retailers who need return. Rebates were included as a means to encourage retailers to try to sell at the lower $499 price. With those expiring, leverage is gone and retailers/etailers return to their own price structure, as margins are exceptionally low on this product.
Als Nvidia dit had gedaan zou iedereen het erover hebben... :+
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:51:
Of hij heeft meer de limieten van de koeler. Maar daar moet. Ik nog wat meer tests voor doen. Ik vraag me af of gpuz wel betrouwbare info terug geeft. Het is op dit moment nog erg lastig.
Veel sites hebben het er al over. En so. Migration gebruikers ook maar ze zijn nu overal uitverkocht. Als. Ze straks te koop zijn voor die prijzen ga je het denk ik wel horen.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 17-08-2017 19:24 ]

Er zijn genoeg mensen die het over deze "Nvidia actie" van AMD hebben hoor. ;)
Maar tot de beschikbaarheid van de AIB kaarten in september mogen ze bij de RTG even flink hun best gaan doen qua drivers. In ieder geval Primitive Shaders en OC tools functioneel krijgen voor een zo lijkt het broodnodige undervolt. Ik ga eigenlijk al uit van €500 voor een RX Vega 56, en dan moet die naar de GTX1080 qua prestaties. GTX1070 is niet acceptabel, er net boven ook niet. OC ruimte lijkt er ook niet echt te zijn voor RX Vega 56 dus. :/

En tenzij er weer een mining boom komt en ik mijn RX580 voor €400 kan verkopen, ben ik wel tevreden nu. Kijk wel naar Vega 11, of Navi. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Ik wil inderdaad wel een keer Tessmark zien als het eindelijk eens gaat werken (gvd, ze hebben al zolang de tijd gehad).

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja, ik zal me wel vergissen maar volgensmij doet nVidia dit ook.

Verder geen goede zaak natuurlijk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:39:
Ik wil inderdaad wel een keer Tessmark zien als het eindelijk eens gaat werken (gvd, ze hebben al zolang de tijd gehad).
Tap-out was toch juni 2016? Heeft Raja die drivers alleen lopen schrijven het afgelopen jaar? :P

Ondertussen ondergesneeuwd, maar AMD verwacht dus de komende maanden de Navi tap out al. Gaat eind 2018 begin 2019 worden, tenzij er wat mis gaat. 2019 dus. :+
https://hothardware.com/n...pe-out-2h-2017-navi-zen-2

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:44:
[...]
Tap-out was toch juni 2016? Heeft Raja die drivers alleen lopen schrijven het afgelopen jaar? :P

Ondertussen ondergesneeuwd, maar AMD verwacht dus de komende maanden de Navi tap out al. Gaat eind 2018 begin 2019 worden, tenzij er wat mis gaat. 2019 dus. :+
https://hothardware.com/n...pe-out-2h-2017-navi-zen-2
Die roadmap balkjes triggerde mij... :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3VEpDgo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HW75Zzp.png
Paprika schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Die roadmap balkjes triggerde mij... :+

[afbeelding]
[afbeelding]
De lijntjes zien er niet goed uit nee. :Y)
Overigens vind ik dat Fermi lager zou moeten staan dan Tesla qua efficiënte, want Fermi. :+

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:01 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Geen idee (typisch electromagnetische interferentie) maar doe jezelf een plezier en gebruik ze helemaal niet! Idem voor laptopspeakertjes en smartphonespeakertjes, dat is allemaal rotzooi en het zou beter zijn als ze het er niet in stoppen, zowel voor de mensen die luisteren (ook leuk voor de omgeving) als om de prijs met 1 tot een paar € te drukken. :)
Ik heb zelf een LG-monitor waar die krengen ook ingebouwd zitten, ik heb ze wel eens per ongeluk aan gehad toen ik mijn geluidsapparaat ontkoppelde, ik werd er niet vrolijk van.
Van mijn part besteed je €25 aan twee Logitech speakertjes, het is al >10 keer zo goed als dat. Vanaf pak hem beet €100/250 (merk- en modelafhankelijk, ik ken 2 modellen van rond de €100 die warm aanbevolen worden) heb je een redelijk goede headphone (niet top maar de kans is groot dat jij het verschil met een topmodel niet eens zou horen).
In dit scherm zitten hele redelijk Harman/Kardon speakers. Zelfs met goeie bas. Verder heb ik hier een Logitech systeem staan dat het ook aardig doet, maar vanwege het moederbord kan ik die niet goed aansluiten. Vandaar dat ik gewoon vraag over of iemand ervaring hiermee heeft. Ik hoef geen koopadvies, en al helemaal niet zo denigrerend.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16
DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:59:
[...]

De lijntjes zien er niet goed uit nee. :Y)
Overigens vind ik dat Fermi lager zou moeten staan dan Tesla qua efficiënte, want Fermi. :+
Speaking of Fermi, het is bijna grappig hoeveel overeenkomsten Vega heeft ten opzichte van Fermi. Grote chip, groot verbruik, niet overtuigend snel ivm de kleinere counterpart van de concurrent, warm, luid, sterk in compute en laat door vertraging.

Aka Vega = Fermi :+
sjekneck schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:23:
[...]

Speaking of Fermi, het is bijna grappig hoeveel overeenkomsten Vega heeft ten opzichte van Fermi. Grote chip, groot verbruik, niet overtuigend snel ivm de kleinere counterpart van de concurrent, warm, luid, sterk in compute en laat door vertraging.

Aka Vega = Fermi :+
Het is niet grappig, want Vega verstaat de beste Nvidia kaart niet eens. :'( :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Het is niet grappig omdat Vega duurder (en al helemaal met de huidige prijzen), langzamer en onzuiniger is dan de 1080, laat staan de 1080ti.

AMD kan beter bundels aanbieden met 2 consulten met een psycholoog. Je moet namelijk wel behoorlijk gek zijn wil je de huidige prijzen voor een Vega kaart betalen. Zeker wanneer je kijkt wat je er voor terug krijgt.

Is het niet de performance die Vega de das om doet dan is het wel de absurde prijs die er momenteel betaald voor moet worden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:14
MazeWing schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:31:
Het is niet grappig omdat Vega duurder (en al helemaal met de huidige prijzen), langzamer en onzuiniger is dan de 1080, laat staan de 1080ti.

AMD kan beter bundels aanbieden met 2 consulten met een psycholoog. Je moet namelijk wel behoorlijk gek zijn wil je de huidige prijzen voor een Vega kaart betalen. Zeker wanneer je kijkt wat je er voor terug krijgt.

Is het niet de performance die Vega de das om doet dan is het wel de absurde prijs die er momenteel betaald voor moet worden...
En toch hè... Ik heb hier een Freesync scherm hangen, dus een Vega 56 lijkt me daardoor toch echt interessanter dan een 1070. Natuurlijk is het jammer dat AMD het niet voor elkaar heeft gekregen Vega in alle opzichten beter te laten zijn dan de Nvidia producten, maar in mijn situatie zie ik ook geen doorslaggevende reden om toch voor Nvidia te gaan. Even los van beschikbaarheid van Vega op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wekko306 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:40:
[...]
En toch hè... Ik heb hier een Freesync scherm hangen, dus een Vega 56 lijkt me daardoor toch echt interessanter dan een 1070.
Misschien is het dan wel beter dat Nvidia het niet ondersteunt... :p

• foppe-jan
Het is jammer dat ze het genereren van 'favorable sound-bytes' voor investeerders belangrijker vinden dan transparantie over het feit dat ze een chip van deze grootte/complexiteit (zoals ook The_Source reeds aangaf) simpelweg niet tegen 500e (en wrsch ook de 56 niet tegen 400e) kunnen verkopen, ja. En het zal ook de sales weinig goed doen. Maar ja, geen winst door geen verkoop is nog steeds beter dan verlies op elke verkoop, I guess. Maar op reddit zitten ze duidelijk collectief in de 'woede'-fase van verwerking.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Paprika schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:42:
[...]

Misschien is het dan wel beter dat Nvidia het niet ondersteunt... :p
Dat is het enige dat RX Vega nu redt. Toch slim gedaan van AMD. :+
Als ze die Primitive Shaders nu aanzetten en er echt wat gebeurd. Primitives per clock x4+ zou misschien wat uit moeten maken...

• sjekneck
Wekko306 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

En toch hè... Ik heb hier een Freesync scherm hangen, dus een Vega 56 lijkt me daardoor toch echt interessanter dan een 1070. Natuurlijk is het jammer dat AMD het niet voor elkaar heeft gekregen Vega in alle opzichten beter te laten zijn dan de Nvidia producten, maar in mijn situatie zie ik ook geen doorslaggevende reden om toch voor Nvidia te gaan. Even los van beschikbaarheid van Vega op dit moment.
All aboard the freesync excuus train, marketing RTG is rolling out again. :z
Ik moet AMD toch credit hiervoor geven, het is de slechtste marketing stunt van het jaar en toch nemen veel mensen dit over.

We weten dat de beschikbaarheid van Vega horror is en dat zal bij Vega 56 niet anders zijn. Vanuit prijs (mits zoals msrp)/prestatie gezien klopt je beredenering wel maar....

De prijzen van Vega liggen veel te hoog door de slechte verkrijgbaarheid en de chips zijn te duur om te maken. Tegen de tijd dat hij echt leverbaar is zonder er minimaal 200 euro teveel voor te betalen is Pascal bijna 2 jaar oud. Je kunt er vergif op innemen dat nVidia rond april volgend jaar een nieuwe serie gaat lanceren, waarmee Vega in prestatie feitelijk een tier zakt en op het niveau komt van een nieuwe midrange kaart. Auw voor de fans die nu 7 tot 800 euro voor Vega 64 betalen en precies de reden waarom mijn GTX 970 pas volgend jaar vervangen zal worden als de volgende generatie komt.
Eind september/oktober minimaal 450 betalen voor Vega 56 is ook duurkoop net als een 1070/80 btw. De nieuwe Vega kaart is een high-end kaart voor maanden, niet jaren. Dat is de harde realiteit van te laat lanceren voor AMD. Ook daarom to little, to late.

De enige reden om AMD nu overwegen is dan Freesync en zelfs dan moet je ook realistisch blijven. Dat is maar een van de vele redenen om je aankoop op te baseren. Je kunt niet prestatie + prijs + verbruik en teveel betalen wegens slechte verkrijgbaarheid wegwuiven alleen om Freesync, neem dan een 570/580...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://www.asus.com/us/G...TRIX-RXVEGA64-O8G-GAMING/
MaxContact Technology: that is 2X more contact with GPU for improved thermal transfer.
Patented Wing-Blade IP5X-Certified Fans: for maximum airflow and longer fan lifespan.
ASUS FanConnect II: equips with hybrid controlled fan headers for optimal system cooling.
Industry Only Auto-Extreme Technology with Super Alloy Power II: delivers premium quality and best reliability.
ASUS Aura Sync RGB LED: synchronization enables a gaming system personalization.
VR-friendly HDMI ports: let you enjoy VR experiences anytime without having to swap cables.
GPU Tweak II with XSplit Gamecaster: provides intuitive performance tweaking and real-time streaming.
:+, ASUS en hun kut termen voor alles altijd.

[ Voor 111% gewijzigd door Paprika op 17-08-2017 21:41 ]

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:35
Is toch wel raar dat ik veel lees dat mensen gek zijn die een vega kopen.
Laat mensen in der waarde.
Ik heb ook liever AMD ben ik dan gelijk gek als ik er 1 koop.
De prijzen zijn hoog en hoop ook dat die lager worden.
Regel 1: mensen mogen zelf bepalen waar ze hun geld aan uitgeven. :)

• sjekneck
Precies, laat daar geen twijfel over bestaan

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:14
sjekneck schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

All aboard the freesync excuus train, marketing RTG is rolling out again. :z
Ik moet AMD toch credit hiervoor geven, het is de slechtste marketing stunt van het jaar en toch nemen veel mensen dit over.

We weten dat de beschikbaarheid van Vega horror is en dat zal bij Vega 56 niet anders zijn. Vanuit prijs (mits zoals msrp)/prestatie gezien klopt je beredenering wel maar....

De prijzen van Vega liggen veel te hoog door de slechte verkrijgbaarheid en de chips zijn te duur om te maken. Tegen de tijd dat hij echt leverbaar is zonder er minimaal 200 euro teveel voor te betalen is Pascal bijna 2 jaar oud. Je kunt er vergif op innemen dat nVidia rond april volgend jaar een nieuwe serie gaat lanceren, waarmee Vega in prestatie feitelijk een tier zakt en op het niveau komt van een nieuwe midrange kaart. Auw voor de fans die nu 7 tot 800 euro voor Vega 64 betalen en precies de reden waarom mijn GTX 970 pas volgend jaar vervangen zal worden als de volgende generatie komt.
Eind september/oktober minimaal 450 betalen voor Vega 56 is ook duurkoop net als een 1070/80 btw. De nieuwe Vega kaart is een high-end kaart voor maanden, niet jaren. Dat is de harde realiteit van te laat lanceren voor AMD. Ook daarom to little, to late.

De enige reden om AMD nu overwegen is dan Freesync en zelfs dan moet je ook realistisch blijven. Dat is maar een van de vele redenen om je aankoop op te baseren. Je kunt niet prestatie + prijs + verbruik en teveel betalen wegens slechte verkrijgbaarheid wegwuiven alleen om Freesync, neem dan een 570/580...
Oh, ook ik vind Vega (met name 64) ook een teleurstelling hoor, maar mits Vega56 straks fatsoenlijk verkrijgbaar is voor een prijs vrijwel gelijk aan een 1070 is hij niet compleet oninteressant. Al besef ik me best dat het vooral een zwaktebod is, en AMD de GPU space voor gamers er niet veel aantrekkelijker op heeft weten te maken.
Het is een slechte tijd om een nieuw systeem te bouwen of oude te upgraden, tot de prijzen van de huidige kaarten gaat kelderen en/of Nvidia met haar nieuwe generatie komt.
Je zou ondertussen toch denken dat de marketing afdeling van de RTG het mogelijkerwijs niet nog meer kon verprutsten dan ze het de afgelopen maanden al hadden gedaan. Nou, het prijsgedoe breid zich uit en uit. Echt, die marketing mensen hebben nu zoveel schade gedaan aan hun product dat ik mij af begin te vragen of ze niet stiekem voor Nvidia werken. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Als Nvidia echt een genadeklap wil uitdelen gaan ze freesync ondersteunen. Dan blijft er praktisch geen enkele reden meer over om een Vega te kopen.

Natuurlijk is iedereen vrij in wat ie wil kopen, echter heeft Vega op dit moment een waardeloze prijs/prestatie verhouding. Voor een beetje meer geld heb je een 1080ti die op ELK front beter, stiller en zuiniger is. Mijns inziens moet je dan wel erg groot fan van AMD zijn om dat geld uit te willen geven.

Daarnaast ben ik absoluut niet merktrouw en koop ik gewoon wat het beste is. Een hele tijd was dit AMD (en voorheen ATi) op zowel cpu als gpu gebied. Ik heb beide dan ook jaren gehad. Op een gegeven moment kwamen Intel en Nvidia met producten die toch echt beter waren waarop ik overgestapt ben. Waar AMD met Ryzen voor het eerst in 10 jaar weer eens een zeer concurrerende CPU hebben, blijkt Vega dit helaas niet voor de GPU te zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Ontopic.
Wat denken jullie van de theorie dat AMD bewust de prijs nu of binnenkort omhoog gooit om een graantje mee te pikken van de crypto'mining'-hype zodat ze dadelijk de prijs weer kunnen verlagen naar de MRSP zo gauw de gamers weer de grafische kaarten kopen?

Ik ben het met @MazeWing eens dat het strategisch slim zou zijn van Nvidia om FreeSync te ondersteunen maar blijkbaar denken anderen hier daar anders over en zien zij het juist als slim om een klein deel van hun eigen klanten te dwingen om een G-Sync monitor te kopen en zo vast te zitten in het Nvidia ecosysteem. Voor beide valt wat te zeggen maar ik voel meer voor het eerste, haal de belemmering weg en mensen kijken puur naar de performance. Eerlijk is eerlijk, die mensen die naar de korte termijn kijken (totdat Vulkan en DX12 eindelijk eens wat wordt, RPM-support en het toekomstige equivalent van Nvidia in de driver zit ingebakken...) kiezen dan terecht voor Nvidia. Lager vermogen bij dezelfde FPS bij de meeste spellen, zolang het maar DX11 is in ieder geval, bij DX12 lijkt Nvidia meer last te hebben van microstutter dan AMD. Op dit moment is Vega56 wel duidelijk de betere keuze dan de 1070 maar helaas kan ik dat met de huidige performance niet zeggen van de Vega64. Dat maakt verder niet veel uit als je genoegen neemt met Vega56/1070-performance. Het vermogen ligt iets hoger maar met het goed tunen krijgen de meeste gebruikers dat vermogen een stuk lager met hogere prestaties dan out of the box. Je moet dan wel even wat moeite doen.

Offtopic
MrVegeta schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

In dit scherm zitten hele redelijk Harman/Kardon speakers. Zelfs met goeie bas. Verder heb ik hier een Logitech systeem staan dat het ook aardig doet, maar vanwege het moederbord kan ik die niet goed aansluiten. Vandaar dat ik gewoon vraag over of iemand ervaring hiermee heeft. Ik hoef geen koopadvies, en al helemaal niet zo denigrerend.
Ik zou er dieper op ingaan als het niet offtopic zou zijn.
Mijn koopadvies was niet denigrerend, het hardop zeggen dat bepaalde hardware (de speakertjes zelf, over de monitor/laptop/smartphone zeg ik niets) rotzooi is, daar is echt niets denigrerend aan.
Jij klaagde hier offtopic over het geluid, ik gaf een mogelijke oorzaak en ik gaf het goede advies om iets beters te gebruiken dan ingebouwde speakers in een monitor. Wat jij doet met het advies is inderdaad helemaal aan jou, mij maakt het niet uit. Persoonlijk vind ik het zinvol om de investeringen tussen geluid en video in balans te laten zijn aangezien beide je beleving bij gaming en multimedia ongeveer even sterk bepalen maar iedereen mag dat voor zichzelf uitzoeken. :)
Mocht jij je op jouw tenen getrapt voelen met de laatste opmerking die ik in mijn vorige reactie maakte, dat had niets met jou persoonlijk te maken, dat is gewoon toegepaste statistiek/kansrekening, de meeste mensen horen dat verschil niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ArcticWolf schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:01:
@The Source Na wat gedoe met PostNL eindelijk de MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G binnen.

Mijn complimenten, zelfs op max. load blijft hij extreem stil! _/-\o_

http://www.3dmark.com/3dm/21602710

HWinfo meldt zo'n 250W verbruik (totaal systeem) @ max load. (icm Ryzen 1700 en MSI Gaming Pro Carbon bordje)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er heel goed uit.

ik ga denk ik ook 1080 halen. vega verbruikt te VEEL (watt) en prijs bijna gelijk aan 1080 ...

Nvidia _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Met name dit stukje is weer wat nieuws:
We also learned from the AIB partners that AMD provided a list of retailers that board partners should sell to, as those would be the companies most likely holding rebates to best support the lower pricing of the product. We are not clear if any such rebates will be reinstated at time of partner card launch, and have not been given information to lead us to either conclusion. At this point, our understanding is that said initial rebates have expired – they were only available for the first wave of cards – and retailers now largely have free rein on pricing. The packs are still in-stock at some stores and, from what we’ve been told by a third, reliable source, have seen highest allocation since Vega’s launch. Our present understanding is that Newegg received 60-70 units allocated for “packs” on their store, but a significantly lower number of standalone cards. That’d explain why we saw the inventory and sell-through behavior at launch.
Daar staat dat AMD dus een lijst heeft opgesteld met 'amd vriendelijke shops' die richting de partners is gegaan en vervolgens wordt er geimpliceerd dat AMD ook afdwingt dat deze partners de kaarten aan deze partijen gaan uitleveren.

Dat gaat richting Intel OEM gate toestanden...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
sdk1985 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:20:
[...]

[...]

Daar staat dat AMD dus een lijst heeft opgesteld met 'amd vriendelijke shops' die richting de partners is gegaan en vervolgens wordt er geimpliceerd dat AMD ook afdwingt dat deze partners de kaarten aan deze partijen gaan uitleveren.

Niets mis mee hoor, gewoon launch partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
sdk1985 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:20:
[...]

[...]

Dit is mi dan weer de volgende fout die AMD maakt van meer allocatie naar packs en minder naar stand alone. Ze hadden het beter juist andersom gedaan. Natuurlijk gaan klanten eerder voor de $100 goedkopere stand alone kaart gaan. Misschien kunnen ze alsnog de kaart uit het pack als stand alone verkopen als ze die niet kwijtraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
haarbal schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Hoe gaan economische theorieen helpen? Nvidia heeft een product dat met een kleinere chip en minder memorybandbreedte (dus lagere productiekosten) hetzelfde presteert met lager verbruik.

Nu met de mining gekte verkoopt alles, maar als dat keldert is amd weer afhankelijk van nvidia, als die de prijzen hoog houdt kan amd winst maken op gpu's, anders niet.
Zoek eens product differentiatie op en hoe je daarmee een groter deel van de markt mee kan berijken + meer inkomsten/winst meer kan genereren (win win dus)
Kan je enkel doen in een kleine markt met een vaste vraag en weinig aanbieders (klinkt herkenbaar huh :o )

Als AMD nu z'n "gamers" kaarten fysiek had gelimiteerd zodat mining erop héél slecht ging en deze dan als echte gamers kaarten verkocht kan je azo je aandeel in de game markt behouden en hierop proberen zoveel mogelijk winst mee te maken.

In samenhang breng je dan een 2de reeks kaarten uit die je fysiek beperkt in het gamen maar zo goed mogelijk optimaliseerd voor mining (en andere taken) en goede koeling gericht op mining rigs ipv desktop gebruik. Verkoop die zo duur mogelijk daar de vraag toch het aanbod overtreft (dus stukken duurder dan dat ze nu hun "pro" verkopen).

Hiermee krijg je nog het mooie effect dat 1-maal mining niet meer intressant is dat die oude mining kaarten je gaming markt gaat overspoelen en nog eens je merk naam naar de vaantjes helpt betreffende failures ..

In feite gewoon doen wat ze anders altijd deden (en hun concurrent). nVidia: Quadro <> gewone kaarten, Ati had firePro ofzoiets, sorry enkel met een paar quadro kaarten gewerkt(zelf gegamed ging daadwerkelijk slechter dan hun gamers variant ook al gebruikte je de gaming drivers, maar nog altijd deftig daar niet van .. )

Juist door druk van AMD zijn er nu "goedkope" titan kaarten enzo in omloop en "goedkope" pro kaarten. Dat is jezelf als firma in de voet schieten.
Akkoord je doet je concurrent pijn (vrije markt werking) maar uiteindelijk als kleinste van de twee deel je vooral schade aanjezelf toe zonder enige echt goede reden. (In een beperkte innovatieve markt hebben alle aanbieders namelijk dezelfde "vaste" kosten: de R&D, dus als je niet genoeg inkomen hebt om die kosten te dekken moet je niet % winsten afnemen van alle aanbieders inclusief jezelf).

Hence de reden dus dat de beslissing nemers gewoon eens een basis cursus economie zouden moeten volgen.
De hardware is er (Polaris is super voor minig bv) en het kost echt niet veel geld om met een laser aan de slag te gaan om sommige zaken te disablen op je "mining" range en op je "gamers" range ;)

De ingreep zal niet populair geweest zijn voor de hobby miners maar AMD had daardoor wel veel gamers content gemaakt in het laatste jaar en hun productie zo goed mogelijk volle bak draaien zonder schrik van een krimpende gaming markt het volgende jaar na een mining-implosie/crash/energie prijs piek/...

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!
lightdestroyer schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:13:
De hardware is er (Polaris is super voor minig bv) en het kost echt niet veel geld om met een laser aan de slag te gaan om sommige zaken te disablen op je "mining" range en op je "gamers" range ;)
Als jij denkt dat AMD op die manier hun range zou kunnen splitsen vrees ik dat je misschien toch eens moet uit zoeken hoe mining werkt (en dan vooral ETH bijvoorbeeld) en hoe AMD's GPU's in elkaar steken. De enige manier waarop AMD iets "weg kan laseren" voor mining is door dat ook voor gaming te doen.

Jij hebt volgens mij het idee dat dit allemaal op iets leunt dat voor games niet boeiend is, zoals FP64 dat in het verleden "weg gelaserd" (is wel iets complexer dan dat ;)) werd. Dat is niet het geval. De reden dat AMD het al zo lang zo goed doet in mining is juist omdat ze zo idioot goed in "plat" rekenwerk zijn. In games komt dat er niet altijd uit door de aansturing, maar als je AMD GPU's eenmaal goed aan het werk zet zijn ze gewoon bloed- en bloedsnel. Daar zijn allerlei redenen voor, maar het komt er op neer dat AMD heel veel ops in minder cycles dan Nvidia kon doen (denk aan bit shifts die vroeger 3 cycles kostten bij Nvidia; maar ook nog steeds de 1:1 FP16 en INT32 rates van GCN). Hetzelfde geldt voor de registers; AMD's registers kunnen al heel lang meerdere types en precisies "native" opslaan (Nvidia kan bijvoorbeeld pas vanaf Pascal INT32 opslaan). Inmiddels heeft Nvidia flinke inhaalslagen gemaakt en zijn die verschillen veel kleiner, maar op sommige vlakken heeft AMD nog steeds een voordeel. Juist deze dingen maken echter ook dat ze, ondanks de driver overhead en (voor Fiji/Vega) beperkte frontend, toch nog mee kunnen in games.

Gelukkig is FP16 vooralsnog niet boeiend voor mining, want de algoritmes zijn bijna exclusief FP32 en INT32. Maar juist dat laatste is waar het pijn doet voor AMD. Hun INT32 performance kunnen ze niet weg laseren. Dat vereist een geheel nieuw ALU ontwerp waarbij ze INT32 niet op dezelfde units kunnen doen.

Het enige dat ze wel zouden kunnen doen is dit in de firmware afhandelen, door INT32 op de één of andere manier kunstmatig te vertragen. Maar daar doen ze zichzelf ook weer pijn mee, want hoewel INT32 niet bijzonder belangrijk is voor graphics, zijn er wel compute dingen die daar wel profijt van hebben.

Het ligt allemaal iets ingewikkelder dan jij lijkt te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Stroom rekening van vega 56 8)7
vega 64 is dan nog erger ... :X
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eZx7NQ/Schermafdruk_2017_08_18_11_39_08.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Werelds schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Als jij denkt dat AMD op die manier hun range zou kunnen splitsen vrees ik dat je misschien toch eens moet uit zoeken hoe mining werkt (en dan vooral ETH bijvoorbeeld) en hoe AMD's GPU's in elkaar steken. De enige manier waarop AMD iets "weg kan laseren" voor mining is door dat ook voor gaming te doen.

Jij hebt volgens mij het idee dat dit allemaal op iets leunt dat voor games niet boeiend is, zoals FP64 dat in het verleden "weg gelaserd" (is wel iets complexer dan dat ;)) werd. Dat is niet het geval. De reden dat AMD het al zo lang zo goed doet in mining is juist omdat ze zo idioot goed in "plat" rekenwerk zijn. In games komt dat er niet altijd uit door de aansturing, maar als je AMD GPU's eenmaal goed aan het werk zet zijn ze gewoon bloed- en bloedsnel. Daar zijn allerlei redenen voor, maar het komt er op neer dat AMD heel veel ops in minder cycles dan Nvidia kon doen (denk aan bit shifts die vroeger 3 cycles kostten bij Nvidia; maar ook nog steeds de 1:1 FP16 en INT32 rates van GCN). Hetzelfde geldt voor de registers; AMD's registers kunnen al heel lang meerdere types en precisies "native" opslaan (Nvidia kan bijvoorbeeld pas vanaf Pascal INT32 opslaan). Inmiddels heeft Nvidia flinke inhaalslagen gemaakt en zijn die verschillen veel kleiner, maar op sommige vlakken heeft AMD nog steeds een voordeel. Juist deze dingen maken echter ook dat ze, ondanks de driver overhead en (voor Fiji/Vega) beperkte frontend, toch nog mee kunnen in games.

Gelukkig is FP16 vooralsnog niet boeiend voor mining, want de algoritmes zijn bijna exclusief FP32 en INT32. Maar juist dat laatste is waar het pijn doet voor AMD. Hun INT32 performance kunnen ze niet weg laseren. Dat vereist een geheel nieuw ALU ontwerp waarbij ze INT32 niet op dezelfde units kunnen doen.

Het enige dat ze wel zouden kunnen doen is dit in de firmware afhandelen, door INT32 op de één of andere manier kunstmatig te vertragen. Maar daar doen ze zichzelf ook weer pijn mee, want hoewel INT32 niet bijzonder belangrijk is voor graphics, zijn er wel compute dingen die daar wel profijt van hebben.

Het ligt allemaal iets ingewikkelder dan jij lijkt te denken ;)
Ik moet niets .. en ik snap perfect hoe mining werkt .. dank je ..

Het was een antwoord waarom AMD eens wat basis economie zou moeten volgen (en dit niet deze maand juist voor lancering van hun allerlaatste gpu, maar laten we zeggen 1.5 jaar geleden??)

En idd ik zei mining en andere zaken .. sorry ik had "compute" moeten zeggen zodat ook mensen die andere blijkbaar idioten vinden het wel doorhebben op wat ik doelde ??

Je raakt buiten "computing" ook zaken zoals Virtualisation bv: iets wat nVidia doet (ze pushen die gebruikers naar de dure quadro range en maken zichzelf hiermee niet populair).

Basic ecomie inkomen > "Populariteit"

Mss heb ik het nu simpel genoeg uitgedrukt zodat ik niet direct wordt aangevallen ??
icegodd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:43:
Stroom rekening van vega 56 8)7
vega 64 is dan nog erger ... :X
[afbeelding]
Zelf de meeste vervente gamers gaan tussen 8/7 en 4/7 vallen en dan valt dat toch al bij al mee? (Mits de kaart effectief 100 euro goedkoper verkocht wordt >:) )

Je moet niet naar de kostprijs van energie kijken maar naar de warmte productie dat zal je als gamer veel meer storen.
Enne in de winter is die energie echt niet weggegooit ;)
(In de zomer als je airco hebt dien je het wel dubbel te tellen natuurlijk ..)

[ Voor 9% gewijzigd door lightdestroyer op 18-08-2017 11:48 ]

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
hoe grappig zou het zijn als NVidia nu een pricecut van 50$ deed en freesync support in hun drivers zou bakken (want dat moet volgens mij kunnen, las ik onlangs)?

Dan is AMD echt weg. Dat zal ook de reden zijn dat ze het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
418O2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:48:
hoe grappig zou het zijn als NVidia nu een pricecut van 50$ deed en freesync support in hun drivers zou bakken (want dat moet volgens mij kunnen, las ik onlangs)?

Of het feit dat ze nu al niet genoeg kunnen produceren??
De GTX1070 wordt atm uitgevochten door miners. Een prijs verlaging zou enkel nVidia en hun partners zeer doen.
En de prijs van een GTX1080 50 euro naar beneden gooien? Komen ze bijna in het vaarwater van hun eigen (te hoge) GTX1070 verkoopsprijzen

Gsync is atm ook gewoon een inkomensbron + extra inkomensbron bij hun partners zoals ASUS.
Zolang AMD niet een GTX1080ti variant uitbrengt zal nVidia zeker geen freesync ondersteuning inbouwen :(
Let op buiten de veel te hoge meerprijs is Gsync niet zo slecht btw: je kan aan de freesync1 schermen perfect zien wat de meerwaarde was van de verplichte minimum vereisten.

Freesync 2 zal dit hopelijk wel oplossen, maar goede freesync2 schermen zijn soms niet echt goedkoper dan Gsync :s

Kortom beide scenario's lijken me niet haalbaar tot de marktprijzen veranderen.
Persoonlijk had ik gehoopt van wel en een mooie goedkoper GTX1060/70Ti variant ofzo maar dat zal er wel niet in zitten :(

PS: AMD echt weg: denk dat ze nog nooit zoveel gpu's konden verkopen als nu, al hun Polaris kaarten zijn verkocht nog voordat ze de fabrieken verlaten :*)
Ik snap niet echt waarom velen zo doem denken of de noodzaak voelen om AMD te supporten door hun aankopen: het gaat goed met de verkopen enkel in AMD hun geval hadden ze er meer uit kunnen persen als hun bestuur wat vroeger andere beslissing had genomen. (Achteraf gemakkelijk spreken natuurlijk, wellicht had men de vraag door miners nooit zo hoog durven inschatten?)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Als NV nu freesync zou ondersteunen, en ook duidelijk maken dat dat niet een tijdelijke stunt is, dan zou ik iig diezelfde dag nog een 1080(TI) kopen.

een RX580 is me eigenlijk net niet snel genoeg, en met deze prijzen is VEGA niet bijzonder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lightdestroyer schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Ik moet niets .. en ik snap perfect hoe mining werkt .. dank je ..

Het was een antwoord waarom AMD eens wat basis economie zou moeten volgen (en dit niet deze maand juist voor lancering van hun allerlaatste gpu, maar laten we zeggen 1.5 jaar geleden??)

En idd ik zei mining en andere zaken .. sorry ik had "compute" moeten zeggen zodat ook mensen die andere blijkbaar idioten vinden het wel doorhebben op wat ik doelde ??

Je raakt buiten "computing" ook zaken zoals Virtualisation bv: iets wat nVidia doet (ze pushen die gebruikers naar de dure quadro range en maken zichzelf hiermee niet populair).

Basic ecomie inkomen > "Populariteit"

Mss heb ik het nu simpel genoeg uitgedrukt zodat ik niet direct wordt aangevallen ??
Excuses als je je aangevallen voelt, dat was niet mijn intentie. Maar met het stukje dat ik quote doel je heel specifiek op mining vs gaming en daar is simpelweg niets weg te laseren. Dat is dan ook waar ik op reageerde.

Virtualization aan Nvidia's is ook meer een software dingetje dan hardware; dat is echter iets geheel anders dan mining. Het vervelende aan mining is juist dat het eigenlijk niets gebruikt dat je niet in een gaming GPU wil hebben (FP32 rekenkracht en bandbreedte) en dat het ook geen speciale software ondersteuning vereist.

Overigens doet AMD dat nog steeds hoor. Er is nog steeds een "pro" lijn die tegenover de Quadro's staat. Nvidia heeft met CUDA inmiddels echter dusdanig veel ondersteuning in sommige software pakketten dat AMD daar nog steeds flink achter ligt, hoewel de OpenCL ondersteuning inmiddels flink beter begint te worden en in meerdere gevallen ook sneller dan CUDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm. Als ik mijn Vega 100% gebruik dan hoor ik nogal een vervelend geluid bij de aansluiting van de PSU (waar die rode lampjes zitten). Ik ga nog wel even andere ATX > PCI kabels proberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Snap niet wat er zo grappig aan is :?

Denk ook niet dat AMD dan weg is. Die kaarten verkopen ze voorlopig wel aan miners, liefhebbers etc.

Wat mij betreft zet NVidia FreeSync overigens gisteren nog aan. Lijkt me helemaal top. :)

@lightdestroyer
M.I. is er weinig mis met Freesync 1. Uiteraard moet je wel enigzins je huiswerk doen voor je aankoop maar dat geldt voor alles.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Werelds schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:00:
[...]

Excuses als je je aangevallen voelt, dat was niet mijn intentie. Maar met het stukje dat ik quote doel je heel specifiek op mining vs gaming en daar is simpelweg niets weg te laseren. Dat is dan ook waar ik op reageerde.

Virtualization aan Nvidia's is ook meer een software dingetje dan hardware; dat is echter iets geheel anders dan mining. Het vervelende aan mining is juist dat het eigenlijk niets gebruikt dat je niet in een gaming GPU wil hebben (FP32 rekenkracht en bandbreedte) en dat het ook geen speciale software ondersteuning vereist.

Overigens doet AMD dat nog steeds hoor. Er is nog steeds een "pro" lijn die tegenover de Quadro's staat. Nvidia heeft met CUDA inmiddels echter dusdanig veel ondersteuning in sommige software pakketten dat AMD daar nog steeds flink achter ligt, hoewel de OpenCL ondersteuning inmiddels flink beter begint te worden en in meerdere gevallen ook sneller dan CUDA.
Oh, mijn excuses (droge materie aan het inlezen ivm standaarden die ik niet ken).
Met weglaseren doel ik bv meer op een mining kaart een ROP module ofzoiets. Cruciaal voor je gaming experience, useless in de mining berekeningen die ik ken (ik ken ze wel niet allemaal wellicht is er weer 1 of ander optimaliseerd script die ook de rops gebruikt voor god weet ik wat .. )

Voor de mining kaart die je dan intressanter moet maken dan voor gaming verdubbel of verviervoudig je uw "cores" of hoe je ook de unified shaders wilt noemen en laat die op een veel lagere snelheid draaien.
Voor gaming zal die lagere snelheid niet aangenaam zijn maar voor te minen is dat geen enkel probleem en je hebt direct je energie verbruik een stuk beter onder controle.

Zorg dat je mining kaart 3 maal de prijs is voor 4 maal de mining performantie en een niet overdreven energieverbruik (en een sucky gaming ervaring) en je hebt een cashcow }:O
AMD heeft daarvoor alles in huis. Dus ik snap echt niet dat geen enkele manager het licht gezien heeft in het begin van 2017 ..
MrVegeta schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:09:
Hm. Als ik mijn Vega 100% gebruik dan hoor ik nogal een vervelend geluid bij de aansluiting van de PSU (waar die rode lampjes zitten). Ik ga nog wel even andere ATX > PCI kabels proberen :/
Meer voor het ervaringstopic: maar ik zou dat niet betrouwen meeste kortsluitingen/doorgebrande voedingen hoorde ik nooit iets tot het te laat was. Als je al op voorrand zo'n waarschuwing krijgt.... het enige dat je nog mist is de geur van gesmolten plastiek :'(
Help!!!! schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:11:

@lightdestroyer
M.I. is er weinig mis met Freesync 1. Uiteraard moet je wel enigzins je huiswerk doen voor je aankoop maar dat geldt voor alles.
In principe niet, in praktijk was het lastig om goede schermen in de "juiste" range te vinden en te zorgen dat die range groot genoeg was.
Vond je zo'n scherm was het verschil met een Gsync scherm vaak geen 200 euro meer

Dat zou nu wel opgelost moeten geraken (of dat nu aan freesync 2 ligt of gewoon door meer concurrentie laat ik in het midden, ikzelf denk beiden)
bv:
nieuws: Gebogen 27"-monitor van Asus met FreeSync krijgt adviesprijs van 499 ...
(De range ervan is schitterend!) Onder de minimum hz wil je toch niet meer gamen (gooi je beter uw detail lvl naar beneden) en je volledig gebruik maken van je 144 hz scherm :9~
Mss was 30-144 nog beter geweest .. but hey :')

Moest ik nu niet met m'n (nog steeds veel goedkoper) 27" 1440p (110 hz) koreaans scherm zitten beginnen de europese schermen eindelijk weer interessant te worden :o
Nu nog de resolutie ..

[ Voor 31% gewijzigd door lightdestroyer op 18-08-2017 12:22 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lightdestroyer schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Oh, mijn excuses (droge materie aan het inlezen ivm standaarden die ik niet ken).
Met weglaseren doel ik bv meer op een mining kaart een ROP module ofzoiets. Cruciaal voor je gaming experience, useless in de mining berekeningen die ik ken (ik ken ze wel niet allemaal wellicht is er weer 1 of ander optimaliseerd script die ook de rops gebruikt voor god weet ik wat .. )

Voor de mining kaart die je dan intressanter moet maken dan voor gaming verdubbel of verviervoudig je uw "cores" of hoe je ook de unified shaders wilt noemen en laat die op een veel lagere snelheid draaien.
Voor gaming zal die lagere snelheid niet aangenaam zijn maar voor te minen is dat geen enkel probleem en je hebt direct je energie verbruik een stuk beter onder controle.

Zorg dat je mining kaart 3 maal de prijs is voor 4 maal de mining performantie en een niet overdreven energieverbruik (en een sucky gaming ervaring) en je hebt een cashcow }:O
AMD heeft daarvoor alles in huis. Dus ik snap echt niet dat geen enkele manager het licht gezien heeft in het begin van 2017 ..

[...]

Meer voor het ervaringstopic: maar ik zou dat niet betrouwen meeste kortsluitingen/doorgebrande voedingen hoorde ik nooit iets tot het te laat was. Als je al op voorrand zo'n waarschuwing krijgt.... het enige dat je nog mist is de geur van gesmolten plastiek :'(
Is er een eraringstopic dan? Ik zal ook even een andere voeding proberen, zien of die hetzelfde geluid geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 18-08-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ik zie het niet gebeuren:
http://www.guru3d.com/new...y_prices_spike_by_30.html

Overigens zou ik het niet tof vinden, want heb net een 1080 gekocht :P

Freesync zou wel tof zijn idd, want heb paar maanden geleden een Freesync scherm gekocht, niet dat ik er veel van merk tijdens gamen overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Help!!!! schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Snap niet wat er zo grappig aan is :?

Denk ook niet dat AMD dan weg is. Die kaarten verkopen ze voorlopig wel aan miners, liefhebbers etc.
het grappige is dat ze dan echt goed worden gestraft voor deze faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:00:
Tja, GPUOpen en het "Boltzmann Initiative" zouden daar verandering in moeten gaan brengen, hopelijk... Komen we weer terug bij wat naar mijn mening over RX Vega 64, namelijk het niet moeten bestaan. Laat AMD de CUDA monopoly maar eens breken, komen er ook de middelen voor een aparte gaming lijn, als Navi hier al niet mee komt, want schaalbaar. ;)
Ik denk dat dit eerder een probleem voor Nvidia dan AMD gaat zijn. HBM2 is simpelweg een aparte productielijn, en het is niet alsof je dit nu opeens kan gebruiken voor een GDDR5 GPU, of wat allemaal nog meer GDDR5 gebruikt. Productielijn omgooien doe je ook niet zomaar. Dit kan de prijzen van Nvidia omhoog gaan drijven, terwijl HBM2 redelijk stabiel blijft, daar is namelijk al grote vraag naar, en weinig aanbod.
Overigens zou ik het niet tof vinden, want heb net een 1080 gekocht :P
Ga eens weg met je GTX1080. :+
Freesync zou wel tof zijn idd, want heb paar maanden geleden een Freesync scherm gekocht, niet dat ik er veel van merk tijdens gamen overigens...
Dat gaat ook lastig met een GTX1080. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-08-2017 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

MrVegeta schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:20:
[...]

Is er een eraringstopic dan? Ik zal ook even een andere voeding proberen, zien of die hetzelfde geluid geeft.
AMD RX Vega Evaringen topic

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foppe-jan
418O2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

het grappige is dat ze dan echt goed worden gestraft voor deze faal.
offtopic:
Want een Pascal FE edition uitbrengen waarbij alle units 100e duurder zijn is retecool, en de eerste paar duizend units met verlies verkopen om early adopters een plezier te doen is stom, en dus moet AMD dood zodat Nvidia nog meer vrijheid heeft bij het opkrikken van haar marges, en minder reden krijgt om te blijven innoveren? De logica ontgaat me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMD moet blijven bestaan, uiteraard. Toch denk ik dat er wel een verschil is tussen een product op prijs X uitbrengen en hier ook open in zijn en een product op prijs Y uitbrengen om deze de volgende dag ook op prijs X te zetten. Sterker nog, als hun MSRP niet eens de echte prijs is, is het gewoon een FE met korting op dag 1...

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 18-08-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Paprika schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:54:
AMD moet blijven bestaan, uiteraard. Toch denk ik dat er wel een verschil is tussen een product op prijs X uitbrengen en hier ook open in zijn en een product op prijs Y uitbrengen om deze de volgende dag ook op prijs X te zetten. Sterker nog, als hun MSRP niet eens de echte prijs is, is het gewoon een FE met korting op dag 1...
Puur vanuit PR-perspecief wel. Als je meeweegt dat het aanbod toch is tov de vraag, plus dat de prijs hoog is vanwege 'nieuw', was de kans vrij groot dat de prijs ook zonder deze keuze omhoog was geschoten naar het huidige niveau. Alleen hadden anderen er dan van geprofiteerd dan AMD.

De vraag die ik relevanter acht, is of dit ook gevolgen gaat hebben voor de AIB prijzen. Als die hierdoor verder stijgen dan the source reeds aangaf dat waarschijnlijk zou moeten ivm materiaalkosten + marges, is dit onwenselijk. Als niet, dan 'ach'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we het erop houden dat dit verhaal mooi aansluit met de hele "look it feels the same!" marketing tussen een GTX1080 en een RX Vega met een matchende G-Sync/FreeSync monitor. Alleen gaat die 200 euro verschil niet op als $600 echt de standaard gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:04:
Laten we het erop houden dat dit verhaal mooi aansluit met de hele "look it feels the same!" marketing tussen een GTX1080 en een RX Vega met een matchende G-Sync/FreeSync monitor. Alleen gaat die 200 euro verschil niet op als $600 echt de standaard gaat worden.
Als ik even willekeurig twee schermen pak uit dezelfde lijn, zelfde paneel, een Freesync, de andere G-sync, dan kom je aardig in de buurt. ;)

pricewatch: AOC G2460PF Rood, Zwart
pricewatch: AOC G2460PG Zwart

Stiekem baal ik dat ik niet dit scherm, de freesync versie uiteraard, had gekocht vorig jaar. Vond het destijds te duur, en nu baal ik dat ik het niet toch heb gedaan voor de €100 extra. Zeker omdat ik een paar maanden later vrijwel de gehele PC heb vervangen, wat ik ook niet verwachte te doen. Verder is 75Hz leuk, maar 144Hz is leuker. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
foppe-jan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

offtopic:
Want een Pascal FE edition uitbrengen waarbij alle units 100e duurder zijn is retecool, en de eerste paar duizend units met verlies verkopen om early adopters een plezier te doen is stom, en dus moet AMD dood zodat Nvidia nog meer vrijheid heeft bij het opkrikken van haar marges, en minder reden krijgt om te blijven innoveren? De logica ontgaat me.
Punt is dat het er niet om gaat om "Early Adopters" een plezier te doen (wel een leuke spin trouwens), maar dat ze hier mee scoren in de reviews op het punt van prijs / prestatie. Die reviews zijn nu gebaseerd op X performance tegen Y prijs (de lagere prijs) waardoor ze in de reviews nu een stuk beter scoren dan wanneer deze gebaseerd zijn op de prijzen die je nu gaat krijgen en waarmee ze een stuk minder competitief zijn. Dat is gewoon een anti-consumer trucje daar ze daarmee de consument op het verkeerde been zetten.

Verder niet wereldschokkend, iedere grote partij heeft wel eens van dit soort kunstjes uitgehaald. Maar schijnbaar zijn er een boel mensen die het geloof hadden dat AMD niet tot zoiets in staat zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Als ik even willekeurig twee schermen pak uit dezelfde lijn, zelfde paneel, een Freesync, de andere G-sync, dan kom je aardig in de buurt. ;)
Ja, maar dat bedrag zou dus veranderen als de launch prijs alleen een review-dag prijs was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Ja, maar dat bedrag zou dus veranderen als de launch prijs alleen een review-dag prijs was.
Maar release zou $399 en $499 zijn, honderd dollar erbij en dan heb je $600. Ga ik dan naar newegg dan zie ik een aantal GTX1080's die ruim goedkoper zijn ja, maar de meeste gaan al richting de $600. Dat valt nog mee. Nu blijft RX Vega 56 veel interessanter en vraag ik me af of hier meer chips voor zullen zijn, die ook voor minder verkocht kunnen worden. Uiteindelijk is RX Vega 56 een gedeeltelijk mislukte chip die je maar beter voor wat kan verkopen dan helemaal niet. De volle Vega 10 chip is een heel ander verhaal. De Radeon Pro kaarten komen ook volgende maand, en daar zit marge. Instinct MI25 is ook marge, en dan is er het Apple contract, en een OEM zoals Alienware die ook al met Threadripper aan de haal gaat.

De verhalen dat AMD de RX Vega chips met een krappe marge verkoopt geloof ik wel. Het gaat nu ook alleen nog om RX Vega 64. RX Vega 56 zien we wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Source Waarschijnlijk kan of mag je hier geen antwoord op geven maar ik vraag het toch, met het hele verhaal over partners die geen winst kunnen draaien omdat volgens hen de inkoop prijs te hoog is en op de MRSP zit gaat er bij mij maar 1 vraag branden. Hoe duur is het nou voor een partner om Vega in te kopen ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:07:
@The Source Waarschijnlijk kan of mag je hier geen antwoord op geven maar ik vraag het toch, met het hele verhaal over partners die geen winst kunnen draaien omdat volgens hen de inkoop prijs te hoog is en op de MRSP zit gaat er bij mij maar 1 vraag branden. Hoe duur is het nou voor een partner om Vega in te kopen ?
Die vraag kan ik niet beantwoorden. Maar het gaat allemaal om marges en toegevoegde waarde.

- Wij kopen deze finished card van AMD, wij zorgen voor marketing/verpakking/shipment/rma dat zijn kosten en natuurlijk willen wij ook eraan verdienen.
- Een distributeur is een logistieke partner dus die wil ook winst. Daarbij maakt hij onderdeel uit van het RMA process, dus dat dient ook gecovered te worden.
- Een reseller doet ook marketing, maakt personeels kosten, moet support geven en wil winst maken.

Dus overal wordt winst gepakt. Vanaf het moment dat wij die inkopen en ze op websites te koop staan gaan VGA kaarten bij lange na niet over de kop dus je moet aan xx% denken. En nu is het x% en te weinig om zelfs de kosten te vergoeden. Normaal is dit geen probleem want dan is de prijs hoger... maar nu wil AMD bepaalde prijspunten behalen en het lijkt erop dat AMD wat back-end rebates geeft zodat het uiteindelijke prijspunt gehaald wordt. Dit is tijdelijk het ik begrepen vanuit de media.

In de IT industrie zijn de marges al erg laat want er zijn altijd van die zolderkamer cowbows die veel volume doen en een paar % pakken maar tegen de tijd dat er support en/of RMA is dan zijn ze niet thuis of gaan ze faillet. Ik denk dat wel deze jongens allemaal wel kennen. Dus die maken de business kapot voor de ander die een hogere kosten structuur hebben maar ook wel goed aan support/rma doen wat van ze verwacht wordt.

Zoals ik al eerder aangaf zijn de marges laag en de prijs onrealistisch. In de media wordt al gesproken over 100 euro duurder... dan zou de conclusies van veel reviews al niet meer kloppen. Maar wat nog vergeten wordt is dat custom designs NOG duurder worden, want daar moet nog een duur en zware heatsink op dus doe er nog maar eens 50 euro of meer boven op. En dan heb je nog de shortage... dus 399 wordt ineens 599 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:31:
[...]

Die vraag kan ik niet beantwoorden. Maar het gaat allemaal om marges en toegevoegde waarde.

- Wij kopen deze finished card van AMD, wij zorgen voor marketing/verpakking/shipment/rma dat zijn kosten en natuurlijk willen wij ook eraan verdienen.
- Een distributeur is een logistieke partner dus die wil ook winst. Daarbij maakt hij onderdeel uit van het RMA process, dus dat dient ook gecovered te worden.
- Een reseller doet ook marketing, maakt personeels kosten, moet support geven en wil winst maken.

Dus overal wordt winst gepakt. Vanaf het moment dat wij die inkopen en ze op websites te koop staan gaan VGA kaarten bij lange na niet over de kop dus je moet aan xx% denken. En nu is het x% en te weinig om zelfs de kosten te vergoeden. Normaal is dit geen probleem want dan is de prijs hoger... maar nu wil AMD bepaalde prijspunten behalen en het lijkt erop dat AMD wat back-end rebates geeft zodat het uiteindelijke prijspunt gehaald wordt. Dit is tijdelijk het ik begrepen vanuit de media.

In de IT industrie zijn de marges al erg laat want er zijn altijd van die zolderkamer cowbows die veel volume doen en een paar % pakken maar tegen de tijd dat er support en/of RMA is dan zijn ze niet thuis of gaan ze faillet. Ik denk dat wel deze jongens allemaal wel kennen. Dus die maken de business kapot voor de ander die een hogere kosten structuur hebben maar ook wel goed aan support/rma doen wat van ze verwacht wordt.

Zoals ik al eerder aangaf zijn de marges laag en de prijs onrealistisch. In de media wordt al gesproken over 100 euro duurder... dan zou de conclusies van veel reviews al niet meer kloppen. Maar wat nog vergeten wordt is dat custom designs NOG duurder worden, want daar moet nog een duur en zware heatsink op dus doe er nog maar eens 50 euro of meer boven op. En dan heb je nog de shortage... dus 399 wordt ineens 599 :)
Dan zijn de custom kaarten dus helemaal niet competitief tenzij je freesync in het verhaal mee neemt (kleine offset door extra stroomkosten).

Succes alvast met de verkoop van custom kaarten, wordt nog een hele klus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Dan zijn de custom kaarten dus helemaal niet competitief tenzij je freesync in het verhaal mee neemt (kleine offset door extra stroomkosten).

Succes alvast met de verkoop van custom kaarten, wordt nog een hele klus
Wie zegt dat er die wel gaan komen van ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17
High-end GPU's zijn gewoon te groot en ingewikkeld om nog met winst te kunnen verkopen. Een 2048 shader chip (Polaris) op 3GHz was beter geweest mbt de kosten. Maar goed, GCN is niet ontworpen voor hoge snelheden en zolang AMD hun architectuur wel op GCN blijft baseren zal dat waarschijnlijk niet veranderen dus moeten ze wel grote chips blijven maken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NitroX infinity schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:54:
High-end GPU's zijn gewoon te groot en ingewikkeld om nog met winst te kunnen verkopen.
Ik betwijfel dat de GTX1070/80/80Ti en Titan modellen niet voor winst zorgen...
Pagina: 1 ... 6 ... 52 Laatste

Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Dram daarbij niet door, als een ander ook na onderbouwing een andere mening toegedaan blijft is daar niets mis mee. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.