Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maulwurfje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Je kan nog niet weten of de anniversary chip gebind is of niet. Maar het is toch wel weer een gigantische blunder dat AMD een speciale kaart voor de fans lanceert die wordt gekortwiekt door middelmatige koeling. Als ik zie dat de kaart 294 Watt verbruikt - Anandtech total system power was 279 Watt bij FurMark, en jij haalt 100Mhz hogere boost snelheden dan is het geen slechte binning toch? Het vervelende is alleen dat de kloksnelheden van de Furmark test op Anandtech niet bekend zijn.
Ik zou moeten kijken welke settings Anandtech dan gebruikt heeft. Die van mij stock komt volgens mij rond de 1750MHz uit met furmark 4x AA.

Het is wel zonde dat de cooler niet wat beter is. De cooler lijkt niet heel veel beter dan de oudere Vega cooler Maar ook zeker niet slechter. Maar dus niet zo goed als de 1080Ti. Dus er is ruimte voor verbetering. De heatsink moet volgens mij vooral groter. Al is hij maar 1 tot 2 cm langer dat zou volgens mij veel schelen.

Voor een kaart in dit segment is het nog wel te doen. Alleen voor de XT is het net niet genoeg.
Sissors schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Met de temperaturen + spanningen van de RX5700XTs zou ik toch er ook eentje kopen die meer dan 2 jaar garantie heeft tbh. Misschien ben ik te pessimistisch, maar gezond voor de levensduur is dat niet.
Core temp is totaal geen issue zie ook de R9 290X die altijd 94c loopt en die van mij doet het nog steeds en wordt dagelijks gebruikt. GDDR6 temps is een ander verhaal. Ik ga die max temp rating daar van eens opzoeken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:28:

[...]

Core temp is totaal geen issue zie ook de R9 290X die altijd 94c loopt en die van mij doet het nog steeds en wordt dagelijks gebruikt. GDDR6 temps is een ander verhaal. Ik ga die max temp rating daar van eens opzoeken.
Ja dat is een N=1 ervaring. En natuurlijk zal niet 90% na 1 jaar de geest geven, maar het is een feit dat veroudering van chips simpelweg exponentieel met de temperatuur gaat. En als je dan net al eentje had die toevallig wat lagere marges op zijn interne timings heeft, dan zal dat met hoge temperaturen en hele hoge core spanningen zeker een stuk sneller artifacts gaan geven dan dezelfde chip als hij koeler draait en op lagere spanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:33:
[...]

Ja dat is een N=1 ervaring. En natuurlijk zal niet 90% na 1 jaar de geest geven, maar het is een feit dat veroudering van chips simpelweg exponentieel met de temperatuur gaat. En als je dan net al eentje had die toevallig wat lagere marges op zijn interne timings heeft, dan zal dat met hoge temperaturen en hele hoge core spanningen zeker een stuk sneller artifacts gaan geven dan dezelfde chip als hij koeler draait en op lagere spanningen.
Nja kijk om je heen ik heb niet buitengewoon veel issues met 290(X) refferenced kaarten gehoord sterker nog je ziet er nog aardig wat en veel daar van zijn ook nog eens lang gebruikt voor mining wat over het algemeen ook niet al te best is voor kaarten. Dus bij die kaarten was dat geen issue.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Sissors schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Met de temperaturen + spanningen van de RX5700XTs zou ik toch er ook eentje kopen die meer dan 2 jaar garantie heeft tbh. Misschien ben ik te pessimistisch, maar gezond voor de levensduur is dat niet.
Nee precies dit is ook inderdaad waarom ik zelf al jaren geen amd kaart meer heb. Merken boeien me namelijk totaal niks en ik heb altijd een mix gehad van het ene jaar nvidia, andere keer ATI/AMD. Maar als ik problemen had met een kaart, of het nu driver problemen waren, artifacts, onnodig veel powerdraw, hoge temps en overlijden (vroegtijdig) van de kaart, dan was dat altijd zonder enige uitzondering het rode kamp. En ik zie tot nu toe met elke launch ( waar ik vol verwachting naar uit kijk ) weer geen reden om ooit terug rood te kiezen. Nog steeds hoge temps, hoger verbruik, rare voltages waardoor undervolten bijna standaard wordt en vroegtijdig overlijden.

Prijs prestatie gezien wil ik het elk jaar doen, maar dit gezeur geeft me een heeeel slecht gevoel bij rood. Ik snap dat dat berust grotendeels op mijn eigen ervaring, en deels reviews en andere gebruikers hun ervaringen. Maar hee dat onderbuik gevoel zorgt er wel al elke keer voor dat ik ze niet kies. en dat vind ik jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door Skybullet op 10-07-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Nja kijk om je heen ik heb niet buitengewoon veel issues met 290(X) refferenced kaarten gehoord sterker nog je ziet er nog aardig wat en veel daar van zijn ook nog eens lang gebruikt voor mining wat over het algemeen ook niet al te best is voor kaarten. Dus bij die kaarten was dat geen issue.
Snelle Google leert ons dat een 290X draait op ruwweg 1.2V core voltage. Wat ook draait op 1.2V core voltage is de 5700XT. Het verschil is dat de ene een 28nm proces is wat meestal op 1.0V typical zit, en de ander een 7nm proces wat op 0.7V typical zit. Ik hoop daarom nog steeds dat of ik iets verkeerds begrijp en er nog een spannings regulator zit na die 1.2V, of dat er een verkeerde waarde wordt doorgegeven. Want +20% boven typical is niet bijzonder, 70% boven typical is gigantisch.

Overigens nu zal ik zelf ook niet snel een ex-mining kaart kopen, maar vaak zijn het juist de miners die hem undervolten, waarbij dus zowel je voedingsspanning lager is, als de temperaturen, wat beide enorm helpt om veroudering te voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 10-07-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sissors schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Snelle Google leert ons dat een 290X draait op ruwweg 1.2V core voltage. Wat ook draait op 1.2V core voltage is de 5700XT. Het verschil is dat de ene een 28nm proces is wat meestal op 1.0V typical zit, en de ander een 7nm proces wat op 0.7V typical zit. Ik hoop daarom nog steeds dat of ik iets verkeerds begrijp en er nog een spannings regulator zit na die 1.2V, of dat er een verkeerde waarde wordt doorgegeven. Want +20% boven typical is niet bijzonder, 70% boven typical is gigantisch.

Overigens nu zal ik zelf ook niet snel een ex-mining kaart kopen, maar vaak zijn het juist de miners die hem undervolten, waarbij dus zowel je voedingsspanning lager is, als de temperaturen, wat beide enorm helpt om veroudering te voorkomen.
Mja, geeft (deels) aan dat AMD gewoon eigenlijk te ver op de voltage curve gaat zitten, mijn 560 draait stock op ~1023 mv, maar klokt ook dan zo rond de 1200, een 570/580 die 200 mhz meer moet doen om mee te komen heeft meer millivoltjes nodig. Daarnaast zijn ze kennelijk ook zodanig onzeker over binning/yields dat ze gewoon maar standaard een hoop extra spanning er op zetten om maar zo veel mogelijk chips de targets te laten halen, heat be damned.

Ik moet zeggen dat door deze hele launch ik nu toch ook wel weer wat minder enthousiast ben over team red, de PR is weer tenenkrommend, alleen blowers de eerste 6 weken, en dan die last minute pricedrop omdat ze anders echt DOA waren. En dan hebben we het nog niet over de twijfelachtige efficientie gezien de node, en dat ze een jaar achter nvidia aanlopen.

Het is dat ik op linux wel erg blij ben met de AMD drivers, anders zou ik toch serieus naar een GTX1650 kijken als volgende low power kaart.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Die tipical waardes zijn wel heel laag. Ja AMD zit vaak te hoog maar nVidia zit ook rond de 1,0-1,1v met de Pascal kaarten. Wat de Maxwell en Kepler kaarten deden weet ik zo niet meer.
De 290(X) cooler was niet goed genoeg voor die 1.2v maar ze gaan er niet door kapot.

Kijk ook naar CPU's waar de Ryzen 3000 stock ook al 1,47v kan aantikken met low power workload. En vol last 1,35v. Wat ook de max is die TSMC aanraad. Ook intel zit met de 14nm chips hoger onder boost. 1,35v is daar ook niet raar.

Maar voor een chip zo groot als Navi is 1,2v gewoon te veel rond de 1,0 zitten werkt veel beter.
Deze kaarten zijn overigens wel gemaakt op het high performance process van TSMC. Misschien zijn die tipical waardes die jij gevonden hebt die van het LP process wat voor soc's voor telefoons gebruikt wordt?

Radeon VII werkte volgens mij niet eens lekker meer onder de 737mv. Ik kon nog wel 1230MHz halen maar lager ging geloof ik niet.
Het laagste voltage wat de 5700 XT kan instellen is 750mv.

De 290X kon wel onder de 1,0v maar veel lager dan 900mv vond die ook niet leuk dan gingen de clocks wel heel hard achteruit.

Maar goed long story short. 1.2v is gewoon veilig maar het genereert met zo'n grote chip op deze clocks te veel warmte en die warmte moet je wel kunnen afvoeren wat een 5700XT stock refferenced cooler niet kan. Je ziet dat hij onder load ook naar 1750 MHz 1037mv gaat dus lang niet in de buurt komt van die 1200mv. Dat lukt aleen in het begin kort. Imo totaal nutteloos om dat zo te doen maar goed AMD wil het gewoon niet leren (Al doen ze het bij de 5700 non XT wel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Dude bouwt een 390 koeler op de 5700 navi. En koelt wat beter en krijgt iets betere clocks.
Maar klein beetje inzicht als de andere bedrijven met hun koelers erop komen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21
Astennu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Ik heb er zelf 2 gehad die dood gingen en in mijn omgeving nog eens 2. De 390 lijkt nog niet overal af te sterven maar misschien hebben ik en mijn vrienden heel veel ongeluk gehad. :P Ik ging er na toch naar Nvidia want daar was dat nooit gebeurd (elke kaar die ik daarvan had werkt nog). Navi leek weer even hoop te geven maar echt niet waard om te upgraden van een 1080.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Ben ook aan het overwegen om een 5700xt te nemen.
Ik heb nu nog een rx580 4 gb. Welke overigens het nog prima doet hoor.

Zit echter met het volgende. Wordt mijn CPU niet een grote bottleneck?

Specs:
4670k @ 4.2ghz
16gb 1866mhz

Veel verder klokken wil de 4670k niet helaas.

Een andere pc kan altijd later komen nog, maar vraag me af of het niet slim is alsnog even te wachten totdat de prijzen beetje zijn gedaald. Hebben jullie het idee dat de prijzen van de 5700xt nog gaan dalen over x maanden?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23
Skybullet schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:39:
[...]

Nee precies dit is ook inderdaad waarom ik zelf al jaren geen amd kaart meer heb. Merken boeien me namelijk totaal niks en ik heb altijd een mix gehad van het ene jaar nvidia, andere keer ATI/AMD. Maar als ik problemen had met een kaart, of het nu driver problemen waren, artifacts, onnodig veel powerdraw, hoge temps en overlijden (vroegtijdig) van de kaart, dan was dat altijd zonder enige uitzondering het rode kamp. En ik zie tot nu toe met elke launch ( waar ik vol verwachting naar uit kijk ) weer geen reden om ooit terug rood te kiezen. Nog steeds hoge temps, hoger verbruik, rare voltages waardoor undervolten bijna standaard wordt en vroegtijdig overlijden.

Prijs prestatie gezien wil ik het elk jaar doen, maar dit gezeur geeft me een heeeel slecht gevoel bij rood. Ik snap dat dat berust grotendeels op mijn eigen ervaring, en deels reviews en andere gebruikers hun ervaringen. Maar hee dat onderbuik gevoel zorgt er wel al elke keer voor dat ik ze niet kies. en dat vind ik jammer.
Grappig, iets met confirmation bias en zo.
Aangezien er vele RTX kaarten binnen no time kapot waren: https://www.pcbuildersclu...samsung-for-gddr6-memory/ Geheugen van Micron was niet goed.

Al met al is het pech hebben dat je kaart stuk gaat, of geluk hebben dat ie niet stuk gaat. Afhankelijk van je levensvisie. De enige nVidia die ik heb gehad was de aller-allereerste GeForce en die was na 6 maanden stuk. Na de MX2 als vervanger heb ik de rest van mijn leven alleen maar AMD/ATI gehad en nooit een kapotte kaart gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 06:23
chaoscontrol schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Ik heb er zelf 2 gehad die dood gingen en in mijn omgeving nog eens 2. De 390 lijkt nog niet overal af te sterven maar misschien hebben ik en mijn vrienden heel veel ongeluk gehad. :P Ik ging er na toch naar Nvidia want daar was dat nooit gebeurd (elke kaar die ik daarvan had werkt nog). Navi leek weer even hoop te geven maar echt niet waard om te upgraden van een 1080.
Zo hebben we allemaal onze eigen ervaringen. Ik heb er een stuk of 16 gehad en hele tijd gebruikt om te minen en doorverkocht en slechts met een enkeling problemen na een lange periode (voor zover ik weet iig, heb verder nooit klachten over ontvangen iig). Gebruik op dit moment zelf ook nog een van die oude 290s, omdat dat er een uit de 1e batch was die naar 290x geflashed kon worden. Ding wordt ook altijd verrekte warm, maar hij doet het nog altijd prima.

Zelf heb ik dan ook het idee dat die hoge temperaturen echt niet zo'n probleem zijn (in reactie op eerdere post), maar goed. Daar zullen de mensen op internetfora het waarschijnlijk nooit over eens worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Ossi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:51:
[...]

Grappig, iets met confirmation bias en zo.
Aangezien er vele RTX kaarten binnen no time kapot waren: https://www.pcbuildersclu...samsung-for-gddr6-memory/ Geheugen van Micron was niet goed.

Al met al is het pech hebben dat je kaart stuk gaat, of geluk hebben dat ie niet stuk gaat. Afhankelijk van je levensvisie. De enige nVidia die ik heb gehad was de aller-allereerste GeForce en die was na 6 maanden stuk. Na de MX2 als vervanger heb ik de rest van mijn leven alleen maar AMD/ATI gehad en nooit een kapotte kaart gehad. ;)
Sja zo werkt het met alles toch ? Eigen ervaring/onderbuik gevoel is hoofdzaak in mijn aankopen. Ik heb beide merken meerdere keren in bezit gehad in meerdere verschillende generaties. En ik had altijd alleen maar tramalant met ati/amd. En als ik dan toen met vega en nu weer een berg reviews lees over de navi, met hoge voltages, slechte stroom efficientie, kaarten die (nog net niet) in de fik vliegen. Dan weet ik dat nu nog niet het moment is rood weer een kans te geven

Zelfde als dat ik nooit meer een fiat koop omdat ik daar een godsvermogen aan onderhoud in heb gestopt :X .
Ofdat ik nooit meer nike hardloopschoenen koop vanwege slechte ervaringen daarmee.

Voorlopig is amd voor mij persoonlijk niet hard zijn best aan het doen mijn negatieve beeld over hun te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Skybullet schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:53:
[...]

kaarten die (nog net niet) in de fik vliegen
beetje overdeven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chaoscontrol schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Nvidia heeft ook de nodige issues gehad. Een van de meest rampzalige was de 8800 serie extreem veel kaarten uit die serie gingen te vroeg kapot.

Als je een 1080 hebt is het niet heel nuttig. Volgend jaar kan het interessanter worden met Big Navi en de RTX 30x0 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:53

Trygve

Redacteur
vectormatic schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:53:
[...]
Mja, geeft (deels) aan dat AMD gewoon eigenlijk te ver op de voltage curve gaat zitten, mijn 560 draait stock op ~1023 mv, maar klokt ook dan zo rond de 1200, een 570/580 die 200 mhz meer moet doen om mee te komen heeft meer millivoltjes nodig. Daarnaast zijn ze kennelijk ook zodanig onzeker over binning/yields dat ze gewoon maar standaard een hoop extra spanning er op zetten om maar zo veel mogelijk chips de targets te laten halen, heat be damned.
Handmatig kan ik mijn RX 580 met 975 mV stabiel op 1300 MHz laten draaien, dan blijft ie onder de 100W. Terwijl hij op stock inderdaad met 1380 MHz tot max 1,2V vrolijk 176W verstookt. En het verschil in prestaties is erg klein.
Met Navi had ik ook verwacht dat AMD inmiddels wel beter op de binning zou zitten om die o zo belangrijke eerste indruk van een reeks kaarten zo positief mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21
Astennu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:14:
[...]

Nvidia heeft ook de nodige issues gehad. Een van de meest rampzalige was de 8800 serie extreem veel kaarten uit die serie gingen te vroeg kapot.

Als je een 1080 hebt is het niet heel nuttig. Volgend jaar kan het interessanter worden met Big Navi en de RTX 30x0 serie.
Dat was inderdaad een drama serie, maar toen zat ik op een HD 2900 PRO (die het dan wel weer goed doet tot op de dag van vandaag :+).

En ik wil je wel geloven over de 30x0 serie maar kijk, ik volg dit topic al een hele tijd en elke afgelopen generatie is het hetzelfde liedje. We speculeren er vol op los hoe "de volgende generatie" echt de beste ever gaat worden. Dan is de release en zit iedereen hier smoesjes te bedenken waarom het net niet gelukt is. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
“ Thermals.. the good news is that it could be worse... The bad news is that its only true because it has not caught fire.. (yet) “

Letterlijke uitspraak van linus review en zo zijn er veel meer

“ Boosting itself into oblivion” was ook een leuke

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chaoscontrol schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:32:
[...]

Dat was inderdaad een drama serie, maar toen zat ik op een HD 2900 PRO (die het dan wel weer goed doet tot op de dag van vandaag :+).

En ik wil je wel geloven over de 30x0 serie maar kijk, ik volg dit topic al een hele tijd en elke afgelopen generatie is het hetzelfde liedje. We speculeren er vol op los hoe "de volgende generatie" echt de beste ever gaat worden. Dan is de release en zit iedereen hier smoesjes te bedenken waarom het net niet gelukt is. :P
Ghehe sommige wel ja.
Ik had niet de elusie dat Navi 10 een midrange chip het beste ever zou worden. Sterker nog ik had verwacht dat hij meer tussen de Vega 64 en Radeon VII in zou zitten maar hij zit vaker dichter bij de Radeon VII en gaat hem soms voorbij. Dat is beter dan ik had verwacht.

De cooler had ik wel iets meer van verwacht. Maar de heatsink in de achterkant heeft geen airflow dus is meer voor de sier denk ik of je moet er een fan op richten. Ik zal eens kijken of ik kan meten hoe warm die wordt en dan kijken of het met een fan wat scheelt+ wat dat voor de temps doet maar ik verwacht daar niet super veel van gezien de opbouw.
De cooler is net ietsjes beter dan die van de Vega Air dus het is een verbetering maar het verschil zal voor de meeste mensen niet groot genoeg zijn.

Voor mij zat Navi iets boven de verwachtingen ook qua verbruik had ik erger verwacht.
Hoe AMD de voltage curve van de XT heeft gedaan valt mij erg tegen. Die van de 5700 non XT valt mij dan weer heel erg mee en is boven verwachting.
Het is dus een beetje een mixed bag geworden :)

Overall ben ik niet ontevreden met het resultaat ze kunnen nu weer iets beter met nVidia's huidige lineup concureren dan met Polaris en Vega10/20 vs de non Super RTX 20x0 en GTX 16xx kaarten. Dus het is een klein stapje vooruit.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 10-07-2019 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Skybullet schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:44:
[...]

“ Thermals.. the good news is that it could be worse... The bad news is that its only true because it has not caught fire.. (yet) “

Letterlijke uitspraak van linus review en zo zijn er veel meer

“ Boosting itself into oblivion” was ook een leuke
Tja Linus.... Die doet wel vaker uitspraken waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Ja het is geen goed resultaat maar het is nog steeds beter dan Hawaii of Vega Air.
Dat over het vlam vatten is gewoon sensatie potcast niet heel erg objectief en realistisch.

Producten kunnen voor bepaalde temps gemaakt zijn. Laptops die vol last draaien zitten rustig op 90-100c. Zolang ze niet super hard throttelen (zoals apples macbooks) kan het gewoon by design zijn. De chips mogen die temps ook draaien.
Dat de cooler vervolgens niet stil is is dan erg jammer dan heb je en vrij hoge temps en redelijk wat verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk eens wat Image Sharpening naast elkaar. Het lijkt vrij goed te werken. :)
YouTube: FASTER THAN 2080ti?! - AMD Radeon RX 5700 & 5700XT for Streamers & C...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Astennu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:51:
[...]

Tja Linus.... Die doet wel vaker uitspraken waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Ja het is geen goed resultaat maar het is nog steeds beter dan Hawaii of Vega Air.
Dat over het vlam vatten is gewoon sensatie potcast niet heel erg objectief en realistisch
Linus overdrijft erg vaak vind ik..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En bij Gamernexus zijn ze ook weer druk bezig om Navi te fixen. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben tot nu toe ook wel positief heb het nog niet echt naast elkaar gezet maar het lijkt wel wat te doen van wat ik zo zie. en performance is gewoon goed. Maar ik moet het eerst echt naast elkaar gaan zetten want het is nu meer een gevoel heb nog niet veel met aan en weer uit getest ben meer met UV/OC bezig geweest.
pino85 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:02:
[...]

Linus overdrijft erg vaak vind ik..
Ja vind ik inderdaad ook. Het is altijd heel erg een kant op niet zo snel de tussenweg. Maar goed net als op TV werkt sensatie gewoon daar krijg je views door.
Interesting. Die van mij trotteled niet op die manier tho. Bij Vega was het ook de moeite om de pasta te vervangen. Echter zou hier zo'n dure pad tussen zitten. Toch zie je wel een paar C winst.
Ik zal er eens over na denken. De boel nu al uit elkaar halen is ook zo iets :P
Met mijn nieuwe agressievere fan curves die eerder versnellen maar niet veel harder gaan fixen ook al een hoop de GPU blijft nu veel koeler samen met de UV. Het laat pas versnellen was geen goed idee. Dan wordt de temp hoger de lekstroom dus ook en loop de temp meer op. Door het zo te doen blijft hij ook in de koele range hangen met een lager verbruik.

Maar een paar C winst is nooit verkeerd kan de fan speed misschien weer 100-200 rpm omlaag net als met Vega Air :)

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 10-07-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:53:
[...]

Ik ben tot nu toe ook wel positief heb het nog niet echt naast elkaar gezet maar het lijkt wel wat te doen van wat ik zo zie. en performance is gewoon goed. Maar ik moet het eerst echt naast elkaar gaan zetten want het is nu meer een gevoel heb nog niet veel met aan en weer uit getest ben meer met UV/OC bezig geweest.
Mooi want ik zit nog op 1080P. Voor mij zou het denk ik helemaal geweldig kunnen zijn. Zelfs 1440P textures zijn voor mij waarschijnlijk al een enorme stap. Het is ook met afstand het gene waar ik het meeste naar uit kijk. Ik kijk voor grafische verbeteringen ook altijd heel erg naar twee dingen, foliage en texture resolutie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:05
RX 5700 XT 50th Edition is verzonden :)

DHL heeft wel extreem lange tijdvakken zeg.. Tussen 8:00 en 18:00 |:( Kan dus de gehele dag niet weg..

Ben benieuwd of de 5700 XT beter werkt dan mijn RTX 2070 met de FreeSync van de LG 34UC99 4K UltraWide monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlazeMuis schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:37:
RX 5700 XT 50th Edition is verzonden :)

DHL heeft wel extreem lange tijdvakken zeg.. Tussen 8:00 en 18:00 |:( Kan dus de gehele dag niet weg..

Ben benieuwd of de 5700 XT beter werkt dan mijn RTX 2070 met de FreeSync van de LG 34UC99 4K UltraWide monitor
Als je 2070 freesync met dat scherm kan doen zou het niet veel moeten schelen.
Maar als hij dat scherm niet ondersteund omdat nVidia het niet goed genoeg vind is het wel een groot verschil dat je met de 5700 XT wel Freesync kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Astennu schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Als je 2070 freesync met dat scherm kan doen zou het niet veel moeten schelen.
Maar als hij dat scherm niet ondersteund omdat nVidia het niet goed genoeg vind is het wel een groot verschil dat je met de 5700 XT wel Freesync kan gebruiken.
Het werkt soms wel en soms niet, moet vaak freesync (gsync) in het Nvidia control panel opnieuw inschakelen als ik het spel afsluit en een ander spel ga spelen, anders heb ik alsnog last van tearing. Dus hopelijk werkt het met de AMD wel stukken beter, ik ga er wel vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlazeMuis schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Het werkt soms wel en soms niet, moet vaak freesync (gsync) in het Nvidia control panel opnieuw inschakelen als ik het spel afsluit en een ander spel ga spelen, anders heb ik alsnog last van tearing. Dus hopelijk werkt het met de AMD wel stukken beter, ik ga er wel vanuit.
Het zal per scherm verschillen maar met mijn Asus MG279Q heb ik geen problemen.
Ik heb zelf de freesync range van 35-90 aangepast naar 57-144 dat is een nuttigere range voor mijn doeleinden werkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb hetzelfde scherm en ruwweg zelfde freesync range, en met mijn AMD kaart valt Freesync ook echt continue uit, als het uberhaupt al werkt bij opstarten. Dat is eigenlijk ook voor mij toch één van de redenen om Nvidia te overwegen, dat misschien daar Freesync wel fatsoenlijk werkt. Maar dat is met een R9 Fury, als het met een 5700XT wel goed werkt ligt het probleem misschien bij de Fury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:32:
Ik heb hetzelfde scherm en ruwweg zelfde freesync range, en met mijn AMD kaart valt Freesync ook echt continue uit, als het uberhaupt al werkt bij opstarten. Dat is eigenlijk ook voor mij toch één van de redenen om Nvidia te overwegen, dat misschien daar Freesync wel fatsoenlijk werkt. Maar dat is met een R9 Fury, als het met een 5700XT wel goed werkt ligt het probleem misschien bij de Fury.
Hij heeft het met de RTX 2070 en (nog) niet met zijn bestelde RX5700, dus denk eerder dat het aan het type scherm ligt dan aan de kaart.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Derr_Hans schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Hij heeft het met de RTX 2070 en (nog) niet met zijn bestelde RX5700, dus denk eerder dat het aan het type scherm ligt dan aan de kaart.
Dat is waarschijnlijk het probleem ja. Freesync 1 heeft geen certificering. Niks staat een fabrikant in de weg om de implementatie totaal te verpesten en er dan een Freesync stikker op te plakken. G-Sync werkt met dure modules en alleen de allerbeste schermen werken. Een handige truc is dan kijken naar een G-sync scherm en achterhalen of er ook een Freesync versie bestaat met hetzelfde paneel. Dan zoek je nog een review op en dan weet je dat je een goed scherm hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:06:
[...]

Dat is waarschijnlijk het probleem ja. Freesync 1 heeft geen certificering. Niks staat een fabrikant in de weg om de implementatie totaal te verpesten en er dan een Freesync stikker op te plakken. G-Sync werkt met dure modules en alleen de allerbeste schermen werken. Een handige truc is dan kijken naar een G-sync scherm en achterhalen of er ook een Freesync versie bestaat met hetzelfde paneel. Dan zoek je nog een review op en dan weet je dat je een goed scherm hebt. ;)
Maar dat is dus het geval bij mijn scherm, en nog steeds werkt het voor geen meter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ik heb nu een R9 290 OC 4GB en ik zat eerst te denken om een 2080 Ti te kopen, maar de aanschaf heb ik dus al bijna een jaar uitgesteld vanwege de prijs van die kaart. Ik heb een 4K monitor, dus mijn eis was dus ook dat mijn volgende kaart 4K 60fps minimaal aan moet kunnen. Daarna de Radeon VII overwogen, maar helaas vind ik de prijs/kwaliteit verhouding ook niet geweldig, nu met de 5700 XT al helemaal niet meer.

Ik moet zeggen dat de meeste games op de hoogste instellingen op 1440p nog prima draaien op mijn huidige kaart, hoewel het door de 4GB VRAM onmogelijk wordt wordt om de textures op de hoogste kwaliteit te draaien.

Ik heb natuurlijk benchmarks gezien van de RX 5700 XT en de performance is ontzettend goed voor de prijs van deze kaart (dichtbij de 2070S). Ik kan daarnaast bijna drie van deze kaarten kopen voor één 2080 Ti. Daarom overweg ik nu ook de RX 5700 XT. Ik ga er vanuit dat het een flinke stap voorwaarts wordt gezien mijn huidige kaart en zoals ik zag kan 4K/60fps wel redelijk gehaald worden, op uitzondering van wat games.

Verder heb ik nog nooit problemen gehad met AMD-kaarten of Nvidia-kaarten. Ik moet wel zeggen dat ik vroeger vaak de beeldkwaliteit van Nvidia beter vond dan van de AMD-kaarten.

RX 5700 XT voor 4K gaming, een onmogelijke opgave of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
CerandoX.nl schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:23:
Ik heb nu een R9 290 OC 4GB en ik zat eerst te denken om een 2080 Ti te kopen, maar de aanschaf heb ik dus al bijna een jaar uitgesteld vanwege de prijs van die kaart. Ik heb een 4K monitor, dus mijn eis was dus ook dat mijn volgende kaart 4K 60fps minimaal aan moet kunnen. Daarna de Radeon VII overwogen, maar helaas vind ik de prijs/kwaliteit verhouding ook niet geweldig, nu met de 5700 XT al helemaal niet meer.

Ik moet zeggen dat de meeste games op de hoogste instellingen op 1440p nog prima draaien op mijn huidige kaart, hoewel het door de 4GB VRAM onmogelijk wordt wordt om de textures op de hoogste kwaliteit te draaien.

Ik heb natuurlijk benchmarks gezien van de RX 5700 XT en de performance is ontzettend goed voor de prijs van deze kaart (dichtbij de 2070S). Ik kan daarnaast bijna drie van deze kaarten kopen voor één 2080 Ti. Daarom overweg ik nu ook de RX 5700 XT. Ik ga er vanuit dat het een flinke stap voorwaarts wordt gezien mijn huidige kaart en zoals ik zag kan 4K/60fps wel redelijk gehaald worden, op uitzondering van wat games.

Verder heb ik nog nooit problemen gehad met AMD-kaarten of Nvidia-kaarten. Ik moet wel zeggen dat ik vroeger vaak de beeldkwaliteit van Nvidia beter vond dan van de AMD-kaarten.

RX 5700 XT voor 4K gaming, een onmogelijke opgave of niet?
Je kunt op 1440p spelen met upscaling naar 4K in combinatie met de nieuw verscherping. Verschil is niet te zien met 4K. FPS zijn zeker dubbel zo hoog. Zie youtube van L1tech

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meer Radeon Image Sharpening testen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wou hem net posten !
Beter dan dlss dus. En weinig problemen ermee.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Ik doe dit, en meer, al jaren met reshade. Of doet dit nog iets extra's?.( Heb me er nog niet genoeg over ingelezen behalve dan dat het werkt via een adaptief contrast logaritme?).

(En NV heeft bv. ook freestyle post shaders)

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 11-07-2019 16:38 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Wou hem net posten !
Beter dan dlss dus. En weinig problemen ermee.
Dat eerste was niet zo moeilijk. Dat tweede ben ik het niet helemaal mee eens. Dit moet wel geïmplementeerd worden op een per game basis en ook voor DX11. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Dat eerste was niet zo moeilijk. Dat tweede ben ik het niet helemaal mee eens. Dit moet wel geïmplementeerd worden op een per game basis en ook voor DX11. :)
Dat is wel een downer, dat dit dus per game geimplementeerd moet worden. Aan de andere kant, de high end AAA titles krijgen toch wel support, kan alleen een tijdje duren na release. Hoe dan ook, ~4K visuals voor 1800p performance is een nette bonus.

Als ze dit nu ook eens backporten naar polaris en in de linux drivers integreren :P Kan mijn 560-je 1080p draaien met 900p performance :P

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vectormatic schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Dat is wel een downer, dat dit dus per game geimplementeerd moet worden. Aan de andere kant, de high end AAA titles krijgen toch wel support, kan alleen een tijdje duren na release. Hoe dan ook, ~4K visuals voor 1800p performance is een nette bonus.

Als ze dit nu ook eens backporten naar polaris en in de linux drivers integreren :P Kan mijn 560-je 1080p draaien met 900p performance :P
Dit werkt gewoon op elke game, zo lang als het maar DX9, DX12 of Vulkan is. Nee, ik wil het per game aan of uit kunnen zetten. ;)
Verder geen backporting. Het werkt op RDNA hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@DaniëlWW2 Aah, verkeerd gelezen, mooi dat het altijd werkt dan!

En nee, ik zou ook niet verwachten dat dit op polaris al zou werken, dan hadden ze het al lang en breed uitgebracht om de 580 een extra zetje over de 1060 heen te geven (of Vega te wapenen tegen DLSS aan de high end), was alleen leuk geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon anti-lag. :')

Deze feature is toch gewoon het aantal prerendered frames vooruit van 3 naar 1 ofzo? Ik gebruik al jaren een registry-hack hiervoor. Als je hardware snel genoeg is hoef je helemaal geen 3 frames vooruit te renderen. Dit schept inderdaad een kleine input lag situatie. Nvidia heeft dat ook. Die heeft standaard in drivers ook gewoon 3 frames vooruit renderen. Heeft te maken met kwaliteit en vsync enzo om alles netjes op elkaar af te stemmen qua beeld-output. Maar als hardcore gamer wil je minimaal input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16
Wel een verschil met DLSS wat er gruwelijk slecht uitziet op sommige momenten zie 10:32:
https://www.youtube.com/watch?v=7MLr1nijHIo&t=632s

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:57:
[...]

Mooi want ik zit nog op 1080P. Voor mij zou het denk ik helemaal geweldig kunnen zijn. Zelfs 1440P textures zijn voor mij waarschijnlijk al een enorme stap. Het is ook met afstand het gene waar ik het meeste naar uit kijk. Ik kijk voor grafische verbeteringen ook altijd heel erg naar twee dingen, foliage en texture resolutie. :)
Oke ik heb wat RIS tests gedaan en ik ben echt onder de indruk. Ik heb de scaling nog niet werken (dus bv 0,7x native renderen en dan upscaling maar daar ga ik nog naar kijken) Maar Sharpning werkt wel. Je ziet echt duidelijk meer detail FPS verschil is niet te zien misschien 1-2fps op 170 of zo.

Er is tot nu toe een groot nadeel: het werkt alleen met Fullscreen :'( en ik vind het o zo fijn om even snel naar de desktop te switchen met de rest op de achtergrond. Zaken als de Target framerate werken ook alleen fullscreen crossfire idem. Hopelijk is er een manier om RIS toch werkend te krijgen met windowed mode. CAS snap ik want dan moet je upscalen en game moet dan ook in een lagere resolutie renderen.

Maar goed ik ga nu eens wat games met RIS spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:32:
[...]

Wel een verschil met DLSS wat er gruwelijk slecht uitziet op sommige momenten zie 10:32:
Damn. 2004 textures ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:16:
Radeon anti-lag. :')

Deze feature is toch gewoon het aantal prerendered frames vooruit van 3 naar 1 ofzo? Ik gebruik al jaren een registry-hack hiervoor. Als je hardware snel genoeg is hoef je helemaal geen 3 frames vooruit te renderen. Dit schept inderdaad een kleine input lag situatie. Nvidia heeft dat ook. Die heeft standaard in drivers ook gewoon 3 frames vooruit renderen. Heeft te maken met kwaliteit en vsync enzo om alles netjes op elkaar af te stemmen qua beeld-output. Maar als hardcore gamer wil je minimaal input lag.
Nee heel simpel gezegd is Anti Lag een soort van Freesync voor je CPU normaal werkt de CPU wel een verder vooruit dan de GPU. Nu wordt die net als het scherm ook in Sync gebracht en dit moet de latency nog verder verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edward2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Ik doe dit, en meer, al jaren met reshade. Of doet dit nog iets extra's?.( Heb me er nog niet genoeg over ingelezen behalve dan dat het werkt via een adaptief contrast logaritme?).

Reshade heeft wel een stuk meer impact op je GPU (en dan ook echt een stuk meer) en de hook is bij iedere zelfrespecterende anti-cheat niet toegestaan, want diezelfde hook wordt door zo goed als iedere hack ook gebruikt...

YouTube is trouwens wel echt een ruk platform voor dit soort 4K vergelijkingen zeg. Daar zit je dan met 4:2:0 chroma sampling details te vergelijken...
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:32:
[...]

Je bedoelt dat het slecht uitziet in BF :+.

[ Voor 43% gewijzigd door Paprika op 11-07-2019 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:47:
[...]

Nee heel simpel gezegd is Anti Lag een soort van Freesync voor je CPU normaal werkt de CPU wel een verder vooruit dan de GPU. Nu wordt die net als het scherm ook in Sync gebracht en dit moet de latency nog verder verlagen.
Maar is dat anders dan wat hij beschrijft dan? Future rendering, of hoe het dan ook bij andere wordt genoemd, uitzetten/verlagen. Ja verlaagt lag, is niet bepaald goed voor je framerate (en vooral frametimes), en nou niet echt iets nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sissors schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:29:
[...]

Maar is dat anders dan wat hij beschrijft dan? Future rendering, of hoe het dan ook bij andere wordt genoemd, uitzetten/verlagen. Ja verlaagt lag, is niet bepaald goed voor je framerate (en vooral frametimes), en nou niet echt iets nieuws.
Eigenlijk is input lag sowieso niet de juiste term hiervoor. Het is het resultaat van je input dat je nu eerder te zien krijgt. De input is echter door de CPU al 'lang' verrekend en naar de server gestuurd. Helaas zijn reviewers schijnbaar te dom om dit simpele concept te snappen, want nergens heb ik dit iemand zien noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 11-07-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Paprika schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Reshade heeft wel een stuk meer impact op je GPU (en dan ook echt een stuk meer) en de hook is bij iedere zelfrespecterende anti-cheat niet toegestaan, want diezelfde hook wordt door zo goed als iedere hack ook gebruikt...

YouTube is trouwens wel echt een ruk platform voor dit soort 4K vergelijkingen zeg. Daar zit je dan met 4:2:0 chroma sampling details te vergelijken...

[...]

Alleen voor (adaptive) sharpening valt het wel mee, maar MXAO, ambient light etc. hebben natuurlijk meer impact.

De laatste tijd worden in anti cheat de injectors van reshade steeds vaker van de blacklist afgehaald, maar idd en zijn hier en daar wel een paar beperkingen, ook met Vulkan nog bv.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Alleen voor (adaptive) sharpening valt het wel mee, maar MXAO, ambient light etc. hebben natuurlijk meer impact.
Zojuist even getest in een DX11 spel, 3 maal 4K schermen in 'surround'.

~58 FPS, 98% load
~48 FPS, 98% load

20% verlies vind ik niet meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Paprika schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:22:
[...]

[...]

Klopt, je wil dit niet op youtube vergelijken. Stilstaande plaatjes zonder lossless compressie is wat je nodig hebt.
Ik was nog niet echt onder de indruk van andere DLSS implementaties. Dat BF de slechtste heeft wist ik :P.

Dat Nvidia dat stukje deep learning op hun GPU plakt snap ik, het kan helpen met de ruis weghalen als ze gebruik maken van raytracing; en gezien het aantal samples dat veel te laag is is het ook nodig. Dat ze andere taken voor dat stukje silicon zoeken snap ik, maar DLSS kan mij niet overtuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Klopt, je wil dit niet op youtube vergelijken. Stilstaande plaatjes zonder lossless compressie is wat je nodig hebt.
Ja, of zoomed samples. Als je iets bijvoorbeeld 8x-32x magnified bekijkt dan is de compressie geen probleem meer, want de pixels worden toch al 'uitgesmeerd'. Ik vind DLSS verder ook niet interessant voor upscaling, alleen voor de AA optie. Zoals verwacht is de AA optie echter nergens te gebruiken :+.

Verder wel hulde aan AMD voor de implementatie. Iedere native oplossing, ontwikkeld door een hardware leverancier, kan ik wel waarderen. Weer een stukje brakke, en voornamelijk dus ook exploitable, software minder.
edward2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:52:
De laatste tijd worden in anti cheat de injectors van reshade steeds vaker van de blacklist afgehaald, maar idd en zijn hier en daar wel een paar beperkingen, ook met Vulkan nog bv.
Echter is dit dus een zeer vreemde en domme keuze, want je kunt de reshade DLL zeer makkelijk gebruiken om je eigen cheats te injecten in de drawing pipeline die door reshade buiten de game zelf loopt. Alles wat niet door de fabrikant op driver niveau rechtstreeks naar de hardware gaat is exploitable.

[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 11-07-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Iemand hier enig idee wat de bezorgtijden zijn voor de 5700XT bij AMD zelf? Is het goedkoopst maar geen leveringsindicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Facerafter schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:18:
Iemand hier enig idee wat de bezorgtijden zijn voor de 5700XT bij AMD zelf? Is het goedkoopst maar geen leveringsindicatie...
AMD gaat er nog BTW rekenen voor die 50th anniversary. Dan is due duurder. ;)

En het heeft vijf dagen geduurd, maar de powerlimieten van de RX5700 series zijn weg. Hallo 2100MHz RX5700 en 2300MHz RX5700XT. Oke, die tweede is niet voor dagelijk gebruik, maar toch. :P
https://www.reddit.com/r/..._max_1000mhz_vmem_max_90/
https://www.tomshw.de/201...rx-5700-und-rx-5700-xt/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:29:
[...]

En het heeft vijf dagen geduurd, maar de powerlimieten van de RX5700 series zijn weg. Hallo 2100MHz RX5700 en 2300MHz RX5700XT. Oke, die tweede is niet voor dagelijk gebruik, maar toch. :P
De normale 5700XT komt uit op 429 incl. shipping & VAT dus iets goedkoper dan in de pricewatch (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Facerafter schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:32:
[...]

De normale 5700XT komt uit op 429 incl. shipping & VAT dus iets goedkoper dan in de pricewatch (:
Die kan je ook krijgen via AMD? :P
Maar @Astennu kan je dit wel vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Paprika schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:57:
[...]

~58 FPS, 98% load
~48 FPS, 98% load

Nee, ik ook niet. Hier daarom "maar" 5-6%, @ 5K, 80 vs 75 fps in dx11.
Met adaptive sharpening, luma sharpening is nog minder kwa hit.
Misschien ga je over een bepaalde limiet met zoveel pixels?
Ik heb wel gemerkt dat de hit bij mijn laatste Vega64 tandem hoger was dan nu met SLI.

Ik heb zelden last gehad van anti cheat belemmeringen, maar ik speel vooral SP-games.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Geen tot amper performance hit in tegenstelling tot reshade, Daarmee zakte mijn fps toch aardig in.
Dit werkt heel erg goed. Ik hoop dat ze het aantal effecten gaan uitbreiden maar die Image Sharpen is al super.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:29:
[...]

Yep komt btw bij was iets van 480 euro.

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 11-07-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:43:
[...]
Nee, ik ook niet. Hier daarom "maar" 5-6%, @ 5K, 80 vs 75 fps in dx11.
Met adaptive sharpening, luma sharpening is nog minder kwa hit.
Misschien ga je over een bepaalde limiet met zoveel pixels?
Ik heb wel gemerkt dat de hit bij mijn laatste Vega64 tandem hoger was dan nu met SLI.
14745600 vs 24883200 pixels (+69%). Dat zal vast niet helpen nee.
edward2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:43:
[...]
Ik heb zelden last gehad van anti cheat belemmeringen, maar ik speel vooral SP-games.
Tja, dan kun je sowieso alles doen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:57:
[...]

~58 FPS, 98% load
~48 FPS, 98% load

Is dat met de 5700 XT?
Want ik had 1-2 FPS verschil op 140-170 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:46:
[...]

Geen tot amper performance hit in tegenstelling tot reshade, Daarmee zakte mijn fps toch aardig in.
Dit werkt heel erg goed. Ik hoop dat ze het aantal effecten gaan uitbreiden maar die Image Sharpen is al super.
Ik heb met lumasharpen bijna geen hit, 2-3% hooguit, maar minder is altijd beter en het is een goede ontwikkeling en de compatibiliteit is ook alleen maar beter dan injectors zoals al gezegd.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen kan ASUS het lekker uitzoeken als ze echt tot september nodig hebben om met AIB modellen te komen voor Navi. :/

Pak desnoods het reference PCB en zet er een fatsoenlijke koeler op. Al lanceer je alleen tijdelijk een ROG Strix en een OC model op basis van dezelfde videokaart...
https://www.techpowerup.c...om-navi-gpus-in-september

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Is dat met de 5700 XT?
Want ik had 1-2 FPS verschil op 140-170 FPS.
Nee, dit ging om Reshade, maar die 1-2 FPS zal ook met een lagere resolutie zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Nee, dit ging om Reshade, maar die 1-2 FPS zal ook met een lagere resolutie zijn lijkt me.
2560x1440 maar de resolutie maakt niet veel uit tot nu toe of ik het met 1080p of 1440 doe maakt qua performance hit niet veel uit ongeveer 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:54:
[...]

2560x1440 maar de resolutie maakt niet veel uit tot nu toe of ik het met 1080p of 1440 doe maakt qua performance hit niet veel uit ongeveer 1%.
1080p is 8.3% van mijn resolutie en 1440p is 14.8%. Op basis van je test durf ik niet te concluderen dat er geen verschil gaat zijn op hogere resoluties. Mijn oorspronkelijke reactie ging er echter om dat Reshade absoluut een performance impact heeft en dus is het goed dat AMD dit zelf oplost (nu het groene kamp nog...)

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 11-07-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:56:
[...]

1080p is 8.3% van mijn resolutie en 1440p is 14.8%. Op basis van je test durf ik niet te concluderen dat er geen verschil gaat zijn op hogere resoluties. Mijn oorspronkelijke reactie ging er echter om dat Reshade absoluut een performance impact heeft en dus is het goed dat AMD dit zelf oplost (nu het groene kamp nog...)
Tja dat kan ik niet voor je testen. Kan hooguit 4K doen met super resolution feature maar 3x zit er niet in.
Facerafter schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:18:
Ik had em 2 dagen later binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 11-07-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu, jij hebt ook nog een Radeon VII? Ergens heb ik de neiging om er ook 1 te kopen als collectors item en natuurlijk om af en toe mee te gamen. Is er nog veel perf. winst gemaakt met de laatste drivers? Als je dit beestje waterkoelt, kan je 2000/2100 mhz halen en zit je tegen 2080TI in een aantal games die hem goed belasten. Als CF ondersteund werd, had ik deze misschien gehad in CF ipv SLI.

[ Voor 24% gewijzigd door edward2 op 11-07-2019 22:04 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:00:
Astennu, jij hebt ook nog een Radeon VII? Ergens heb ik de neiging om er ook 1 te kopen als collectors item en natuurlijk om af en toe mee te gamen. Is er nog veel perf. winst gemaakt met de laatste drivers? Als je dit beestje waterkoelt, kan je 2000/2100 mhz halen en zit je tegen 2080TI in een aantal games die hem goed belasten. Als CF ondersteund werd, had ik deze misschien gehad in CF ipv SLI.
Ik heb de Radeon VII al een paar weken niet meer. Er waren er uiteindelijk toch meer van dan verwacht dus had zo iets van koop er later wel een en nu zijn ze nog redelijk wat waar + Navi komt er net wat onder te zitten welke ik mij kennende toch wel wil testen. En die VII dan op de plank leggen is te duur.

Nu is de 5700 XT soms zelfs net wat sneller door de nieuwe architectuur dus achteraf een goede keuze geweest. Het is nog steeds een leuke kaart 2000core-1200HBM kan je prima halen met die kaarten als je ze een beetje koel houd en dan zijn ze ook echt wel snel. Dat soort performance haal je met een 5700 XT niet. GDDR6 lijkt niet super te willen clocken.

Ik had de performance ook niet nodig met mijn 1440P monitor. Ik had hem op Vega 56/65 UV clocks (1480MHz draaien) waarbij het systeem nog maar 170-180 watt gerbuikte :P dat was bij de Vega kaarten 280 met de UV. En voor zware games pakte ik 1900-1200MHz.

Dus als je er een voor een leuke prijs kan vinden is het zeker een aanrader. Ik wil zelf nog een keer een Gold te pakken zien te krijgen (de Rode VII).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:20

Nox

Noxiuz

DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:48:
Ondertussen kan ASUS het lekker uitzoeken als ze echt tot september nodig hebben om met AIB modellen te komen voor Navi. :/

Pak desnoods het reference PCB en zet er een fatsoenlijke koeler op. Al lanceer je alleen tijdelijk een ROG Strix en een OC model op basis van dezelfde videokaart...
https://www.techpowerup.c...om-navi-gpus-in-september
Daarom wacht ik ook met smart wat Rajintek gaat zeggen over hun morpheus vga koeler. Zo'n unit erop en je zit weer gebakken, kost je 65 euro en een fan of 2 maar dan heb je wel de stilste 5700XT :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nox schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:51:
[...]

Daarom wacht ik ook met smart wat Rajintek gaat zeggen over hun morpheus vga koeler. Zo'n unit erop en je zit weer gebakken, kost je 65 euro en een fan of 2 maar dan heb je wel de stilste 5700XT :+
Past die niet gewoon? er zitten genoeg heatsinks bij om GDDR6 en VRM te kunnen koelen en alles vol te plakken. En de mounts voor de GPU zijn volgens mij wederom identiek aan Vega of de Fiji/R9 390X kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:39:
[...]

Ik heb de Radeon VII al een paar weken niet meer. Er waren er uiteindelijk toch meer van dan verwacht dus had zo iets van koop er later wel een en nu zijn ze nog redelijk wat waar + Navi komt er net wat onder te zitten welke ik mij kennende toch wel wil testen. En die VII dan op de plank leggen is te duur.

Nu is de 5700 XT soms zelfs net wat sneller door de nieuwe architectuur dus achteraf een goede keuze geweest. Het is nog steeds een leuke kaart 2000core-1200HBM kan je prima halen met die kaarten als je ze een beetje koel houd en dan zijn ze ook echt wel snel. Dat soort performance haal je met een 5700 XT niet. GDDR6 lijkt niet super te willen clocken.

Ik had de performance ook niet nodig met mijn 1440P monitor. Ik had hem op Vega 56/65 UV clocks (1480MHz draaien) waarbij het systeem nog maar 170-180 watt gerbuikte :P dat was bij de Vega kaarten 280 met de UV. En voor zware games pakte ik 1900-1200MHz.

Dus als je er een voor een leuke prijs kan vinden is het zeker een aanrader. Ik wil zelf nog een keer een Gold te pakken zien te krijgen (de Rode VII).
Ja de RX5700 presteert heel goed en ik las ergens nog dat de drivers nog deels in GCN mode draaien, kan dit wel? Zo ja, dan zitten er misschien nog leuke winsten aan te komen.
De VII vind ik interessant voor z'n Vid mem vanwege 5K, al zal de algehele perf. voor erg zware games wat teveel gevraagd zijn. Stond een "rooie" op E-bay ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Astennu schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:06:
[...]

Past die niet gewoon? er zitten genoeg heatsinks bij om GDDR6 en VRM te kunnen koelen en alles vol te plakken. En de mounts voor de GPU zijn volgens mij wederom identiek aan Vega of de Fiji/R9 390X kaarten.
ja.... 'volgens mij' is net iets te weinig zekerheid voor mij :P Ik wacht liefst even op een review/statement van rajintek.

Overigens zijn er belachelijk weinig vga coolers te krijgen in algemeenheid.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Nox schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:51:
[...]

Precies, ik wacht hier ook op. Vraag mij overigens af of een non reference AIB kaart toch niet beter is?
Wat voor fans gooi jij erop? Ik dacht zelf aan een setje noctua's die tussen airflow en static pressure zitten.
pricewatch: Noctua NF-F12 PWM, 120mm
of
pricewatch: Noctua NF-A12x25 PWM, 120mm

Edit:
Geen zin om mijn media pc open te slopen (en heb de 5700 XT nog niet), de RX 470 met Rajintek cooler daarin proppen was geen feest. Hij is wel heel stil :P.

Edit2:
Past waarschijnlijk: https://www.reddit.com/r/...5/rx_5700_xt_morpheus_ii/

[ Voor 14% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 12-07-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:09:
[...]

Ja de RX5700 presteert heel goed en ik las ergens nog dat de drivers nog deels in GCN mode draaien, kan dit wel? Zo ja, dan zitten er misschien nog leuke winsten aan te komen.
De VII vind ik interessant voor z'n Vid mem vanwege 5K, al zal de algehele perf. voor erg zware games wat teveel gevraagd zijn. Stond een "rooie" op E-bay ;)
Navi gebruikt RDNA als architectuur maar gebruikt wel de GCN instructieset en is daardoor backward compatible dus ja dat klopt. Er zal vast nog wat schaaf werk aan komen maar wel minder dan voorheen aangezien de hardware er nu al beter voor kan zorgen dat alle SM's aan het werk blijven.
Voor hoge resoluties is het zeker leuk al zou je verwachten dat hij het daar toch wat beter zou doen dan nu uit de reviews blijkt. Maar goed je weer bij nieuwe games pas of hij echt beter "aged".
Nox schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:13:
[...]

ja.... 'volgens mij' is net iets te weinig zekerheid voor mij :P Ik wacht liefst even op een review/statement van rajintek.

Overigens zijn er belachelijk weinig vga coolers te krijgen in algemeenheid.
Ik heb er wel een liggen maar heb zelf geen behoefte om die te monteren vind de blower wel mooi :)
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:20:
[...]

Precies, ik wacht hier ook op. Vraag mij overigens af of een non reference AIB kaart toch niet beter is?
Wat voor fans gooi jij erop? Ik dacht zelf aan een setje noctua's die tussen airflow en static pressure zitten.
of

Edit:
Geen zin om mijn media pc open te slopen (en heb de 5700 XT nog niet), de RX 470 met Rajintek cooler daarin proppen was geen feest. Hij is wel heel stil :P.

Edit2:
Die doet het beter dan AIB coolers maar is ook een heel stuk groter ^^

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 12-07-2019 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:37
Zou een Nzxt g12 op een navi passen? Ik heb echt een gfx kaart nodig maar die recference ga ik niet trekken 43 decibel. En half Augustus is echt lang voor de AIB te wachten. Of tijdelijk een rx 570 maar dan ben ik ook weer 125 euro extra aan het uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:20:
[...]

of

Edit:

Edit2:
Die 2e noctua fans heb ik gepland voor cpu en casefan. Of ik ze op de 5700 zet weet ik nog niet, misschien een enkele in het midden of ik haal een 2e scythe fan van de mugen 5. Als ik game dan is iets meer geluid geen probleem, meestal een koptelefoon op.

Maar ik moet toch wachten tot de msi b450 pro carbon max er is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
Eerste uurtje met de RX 5700 XT 50th AE zit erop. Kaart is stukken beter dan de RTX 2070 welke ik hiervoor had, en het lawaai? Welk lawaai? Ik zat op maximaal 80 graden met 98% load (BFV, 4K, alles Ultra, constant 75 FPS) en ik hoorde enkel een beetje geblaas, zelfs minder geluid dan de Gigabyte RTX 2070.

Met de RTX 2070 haalde ik in BFV maximaal 50-55 FPS in Ultra 4K, een enorme verbetering dus.

Vanavond maar even wat andere spellen downloaden en kijken hoe dat gaat.

Tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 17:23
BlazeMuis schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:28:
Eerste uurtje met de RX 5700 XT 50th AE zit erop. Kaart is stukken beter dan de RTX 2070 welke ik hiervoor had, en het lawaai? Welk lawaai? Ik zat op maximaal 80 graden met 98% load (BFV, 4K, alles Ultra, constant 75 FPS) en ik hoorde enkel een beetje geblaas, zelfs minder geluid dan de Gigabyte RTX 2070.

Met de RTX 2070 haalde ik in BFV maximaal 50-55 FPS in Ultra 4K, een enorme verbetering dus.

Vanavond maar even wat andere spellen downloaden en kijken hoe dat gaat.

Tot nu toe zeer tevreden.
Op welke resolutie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
4K UltraWide, 3440x1440 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:59
Da's geen 4K :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Oh nee? Wat is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

1440p ultrawide

4k is 3840*2160, 8.2 megapixel, vs 4.9 megapixel voor jouw resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
2560x1440 = QHD. Sommige noemen het misschien 2K.
3440x1440 is de Ultrawide variant hierop.

3840x2160 = 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Jordy8 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:48:
[...]

2560x1440 = QHD. Sommige noemen het misschien 2K.
3440x1440 is de Ultrawide variant hierop.

3840x2160 = 4K.
Dan neem ik mijn woorden terug :)

De kaart draait prima op 3440x1440 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
BlazeMuis schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Dan neem ik mijn woorden terug :)

De kaart draait prima op 3440x1440 :P
Ben wel erg benieuwd hoe de kaart de andere games speelt vergeleken met de 2070. Ik heb ook een 2070 en dezelfde resolutie monitor en de 2070 valt soms wat tegen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Er lijkt me wat mis te zijn in zijn oude setup tbh. Ja de 5700XT doet het volgens benchmarks goed in BF5, maar dan hebben we het over een 20% sneller op 1440p (en minder op 4k, jij zit daar ergens tussenin, al dichter bij de 1440p). Jij zit op bijna 50% hogere framerates.

En laten we wel wezen, overall zou de 5700XT ruwweg een 10% sneller moeten zijn dan een 2070, tenzij je echt specifieke redenen hebt om naar het rode kamp te gaan is dat nou niet echt een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was gewoon wel gepland, jebaited. O-)

Vervolgens gaat hij het gewoon uitleggen. Het was een analyse van Turing, de conclusie dat er nog marges op Turing zaten qua prestatie en prijs. Ze zette RX5700 series in de markt, wachten op de prijzen van de Turing refresh nodig, en reageerde door eronder gaan zitten. Precies wat ik dus al zei.

Het resultaat is dat de RTX2060, RTX2070 en RTX2060S allemaal zijn verslagen op perf/prijs. De RTX2070S is veel te duur voor de meerwaarde over de RX5700XT.

Vervolgens gaat hij ook nog even in waarom de Steam hardware survey dus onbetrouwbaar is. Simpelweg meerdere steam accounts op een PC, vaak in een iCafes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokara
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-11-2023
Om nog maar een resolutie erbij te plaatsen de 3840x1600. (UW4K, WQHD+, UWQHD+, or QHD+ zijn enige namen die ik hiervoor voorbij heb zien komen)

dit valt dan weer tussen 1440p en 4k in.

is er iemand die de 5700xt hierop heeft getest of is het gemakshalve om kwa performance tussen de 2 resoluties in te gaan zitten?

mijn fury loopt namelijk nogal tegen bepaalde limieten aan (met redelijk wat spellen inmiddels) momenteel en dus aan het kijken voor een vervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Rokara Volgens mij kan je redelijkerwijs gewoon lineair interpoleren, maar dan wel met het aantal pixels, 1080p is 2 megapixel, 1440p is 3.7, jouw resolutie pakweg 6.2 en 4K is 8.2.

Dan zit je kwa performance iets lager dan halverwege 1440p en 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:00:
Het was gewoon wel gepland, jebaited. O-)
[YouTube: Did AMD Really 'Jebait' NVIDIA? Radeon VP Scott Herkelman Interview!]

Vervolgens gaat hij het gewoon uitleggen. Het was een analyse van Turing, de conclusie dat er nog marges op Turing zaten qua prestatie en prijs. Ze zette RX5700 series in de markt, wachten op de prijzen van de Turing refresh nodig, en reageerde door eronder gaan zitten. Precies wat ik dus al zei.

Het resultaat is dat de RTX2060, RTX2070 en RTX2060S allemaal zijn verslagen op perf/prijs. De RTX2070S is veel te duur voor de meerwaarde over de RX5700XT.

Vervolgens gaat hij ook nog even in waarom de Steam hardware survey dus onbetrouwbaar is. Simpelweg meerdere steam accounts op een PC, vaak in een iCafes.
Nou niet de meest betrouwbare bron om te weten of het gepland was. En het is nog steeds niet alsof Nvidia niet net zo goed prijzen kan verlagen.

Maar goed, zelfs als dit allemaal zo gepland is, dan is mijn conclusie dat AMD marketing nog steeds slecht is. Wat fanboys vinden het vast geweldig, ik vind het kinderachtig, en het geheel komt bij mij gewoon over als paniek reactie op Nvidia. Oftewel als dit het plan was vind ik het een slecht plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:13
Ik las net op videocardz dat de Vega vii is end of life .
Ben benieuwd wat daar voor in de plaats komt .

[ Voor 30% gewijzigd door Beaudog op 12-07-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Sissors Helemaal eens, het is dat AMD op linux de driver situatie beter onder controle heeft, anders was ik bij de volgende kaart weer terug naar kamp groen, niet dat die niet kinderachtig doen, maar die hebben dan hun perf/watt beter onder controle.

En dit soort kinderachtig en onprofessioneel gedoe wil ik ook eigenlijk niet belonen, of mezelf mee associeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:35
vectormatic schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:25:
@Sissors Helemaal eens, het is dat AMD op linux de driver situatie beter onder controle heeft, anders was ik bij de volgende kaart weer terug naar kamp groen, niet dat die niet kinderachtig doen, maar die hebben dan hun perf/watt beter onder controle.

En dit soort kinderachtig en onprofessioneel gedoe wil ik ook eigenlijk niet belonen, of mezelf mee associeren
Ik denk dat als je de 2 gaat vergelijken, dat Nvidia toch heel wat meer op zijn kerfstok heeft dan AMD...
Is het een beetje kinderachtig? Misschien wel, maar we worden er met zijn allen alleen maar beter van. Meer performance voor minder geld. Dus ik zie persoonlijk het probleem niet zo.

En perf/watt is nu gelijk tussen de 2 concurrenten zover ik zie. Ok, is er een klein verschil, maar als het ons 5 euro minder/meer gaat kosten op een jaar zal het waarschijnlijk veel zijn. Vergelijk dat eens met het verschil in prijs bij aanschaf voor dezelfde performance... Ik denk dat je altijd nog beter en voordeliger zal uitkomen bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Beaudog schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:25:
Ik las net op videocardz dat de Vega vii is end of life .
Ben benieuwd wat daar voor in de plaats komt .
Let the waiting game begin, again. :| Daar komt hopelijk snel een Navi-vervanger voor.

64CU en 12GB zou erg mooi zijn.

@Sissors
Daarnaast is dit niet kinderachtig van AMD. Nvidia komt ten eerste met een refresh omdat ze Navi verwachten, AMD verwacht dat Nvidia met een refresh komt en bouwt qua pricing ruimte in met de bedoeling om direct de prijzen te kunnen verlagen en competitief te blijven.

Dit is eindelijk een beetje concurrentie, niet kinderachtig. Je kunt ze dan overigens beide wel kinderachtig noemen.

[ Voor 36% gewijzigd door CerandoX.nl op 12-07-2019 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37
Sissors schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Nou niet de meest betrouwbare bron om te weten of het gepland was. En het is nog steeds niet alsof Nvidia niet net zo goed prijzen kan verlagen.

Maar goed, zelfs als dit allemaal zo gepland is, dan is mijn conclusie dat AMD marketing nog steeds slecht is. Wat fanboys vinden het vast geweldig, ik vind het kinderachtig, en het geheel komt bij mij gewoon over als paniek reactie op Nvidia. Oftewel als dit het plan was vind ik het een slecht plan.
Als bij elke GPU launch die AMD radeon doet Nvidia kort daarna een refresh uitbrengt die precies op die launch is afgesteld om je te dwarsbomen, wat vind jij dan een betere methode om te voorkomen dat je nieuwe GPU's direct uit de markt geprijst worden?
Je kan de manier waarop ze het er nu in twitchchat praat er over hebben kinderachtig vinden, maar uiteindelijk hebben ze wel dat patroon van Nvidia doorbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

mastr-dc schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat als je de 2 gaat vergelijken, dat Nvidia toch heel wat meer op zijn kerfstok heeft dan AMD...
Is het een beetje kinderachtig? Misschien wel, maar we worden er met zijn allen alleen maar beter van. Meer performance voor minder geld. Dus ik zie persoonlijk het probleem niet zo.

En perf/watt is nu gelijk tussen de 2 concurrenten zover ik zie. Ok, is er een klein verschil, maar als het ons 5 euro minder/meer gaat kosten op een jaar zal het waarschijnlijk veel zijn. Vergelijk dat eens met het verschil in prijs bij aanschaf voor dezelfde performance... Ik denk dat je altijd nog beter en voordeliger zal uitkomen bij AMD.
Ik heb het ook niet over de pricedrop, die is prima. Maar dat AMD gaat lopen meme-en en alle fanboys meteen denken dat lisa su "4D chess" aan het spelen is..... Geef dan gewoon toe dat je die pricedrop MOEST doen, omdat Navi anders DOA was geweest, nog voordat ze op de plank lagen.

En ja, nvidia heeft meer op zn kerfstok, wat voor mij ook reden was om vorig jaar AMD eens te proberen (voor het eerst sinds een 9600pro), maar wat betreft professioneel gedrag is het gras hier niet bepaald groener....

En kwa perf/watt heb je gelijk, maar alleen in het segment waar navi zit. Ik heb momenteel een RX560 en denk zo af en toe eens na over een upgrade richting RX570 niveau. Dan is een GTX1650 weliswaar een stukje langzamer, maar kan zijn kunstje binnen 75w, waar op 2 modellen na de RX570 allemaal een 8-pin hebben.... (en ja, mierenneukerig, en kwa kosten irrelevant, maar voor mij kwa koeling niet, yay sffpc en form over function ;) ) Als AMD een sub 75w kaartje uitbrengt wat een RX570 bijhoudt ben ik blij (maar gezien de resultaten van RVII en Navi verwacht ik niet dat dat ze daadwerkelijk lukt zonder dat de gebruiker serieus moet undervolten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:06:
[...]

Let the waiting game begin, again. :| Daar komt hopelijk snel een Navi-vervanger voor.

64CU en 12GB zou erg mooi zijn.

@Sissors
Daarnaast is dit niet kinderachtig van AMD. Nvidia komt ten eerste met een refresh omdat ze Navi verwachten, AMD verwacht dat Nvidia met een refresh komt en bouwt qua pricing ruimte in met de bedoeling om direct de prijzen te kunnen verlagen en competitief te blijven.

Dit is eindelijk een beetje concurrentie, niet kinderachtig. Je kunt ze dan overigens beide wel kinderachtig noemen.
Het is niet kinderachtig dat ze de prijs verlagen, het hele "Jebaited" gedoe is kinderachtig.

Dat ze de prijs verlagen is mooi als consument, ben er blij mee (anders waren ze ook imo niet bijzonder competitief). Maar om dat nou als briljante marketingstrategie te zien: ze kunnen het brengen hoe ze het willen, voor mij zijn ze gewoon gedwongen nadat Nvidia met hun nieuwe producten kwam de prijzen te verlagen.
Pagina: 1 ... 49 ... 52 Laatste

Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Dram daarbij niet door, als een ander ook na onderbouwing een andere mening toegedaan blijft is daar niets mis mee. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.