Ik zou moeten kijken welke settings Anandtech dan gebruikt heeft. Die van mij stock komt volgens mij rond de 1750MHz uit met furmark 4x AA.Maulwurfje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:35:
[...]
Je kan nog niet weten of de anniversary chip gebind is of niet. Maar het is toch wel weer een gigantische blunder dat AMD een speciale kaart voor de fans lanceert die wordt gekortwiekt door middelmatige koeling. Als ik zie dat de kaart 294 Watt verbruikt - Anandtech total system power was 279 Watt bij FurMark, en jij haalt 100Mhz hogere boost snelheden dan is het geen slechte binning toch? Het vervelende is alleen dat de kloksnelheden van de Furmark test op Anandtech niet bekend zijn.
Het is wel zonde dat de cooler niet wat beter is. De cooler lijkt niet heel veel beter dan de oudere Vega cooler Maar ook zeker niet slechter. Maar dus niet zo goed als de 1080Ti. Dus er is ruimte voor verbetering. De heatsink moet volgens mij vooral groter. Al is hij maar 1 tot 2 cm langer dat zou volgens mij veel schelen.
Voor een kaart in dit segment is het nog wel te doen. Alleen voor de XT is het net niet genoeg.
Core temp is totaal geen issue zie ook de R9 290X die altijd 94c loopt en die van mij doet het nog steeds en wordt dagelijks gebruikt. GDDR6 temps is een ander verhaal. Ik ga die max temp rating daar van eens opzoeken.Sissors schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:08:
[...]
Met de temperaturen + spanningen van de RX5700XTs zou ik toch er ook eentje kopen die meer dan 2 jaar garantie heeft tbh. Misschien ben ik te pessimistisch, maar gezond voor de levensduur is dat niet.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....