Flying schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:48:
[...]
"mag". Hoe correct of incorrect die gelekte benchmarks tot nu toe zijn (ongeacht gameworks spelletje of niet), competitief zijn deze beestjes niet. Een matig prijspunt voor de geboden prestaties en een blower erop. Wie gaat er deze kaarten op launch kopen en wie staat er te springen voor custom-kaarten die mogelijks nog duurder worden ingezet?
Die anniversarry-edition is een leuke gimmick en daarmee is ook werkelijk alles gezegd. Ik stel me echt vragen bij de introductie van een kaart met dit prestatieniveau wanneer de concurrent mijlen voor loopt. Of ze houden een serieuze knaller achter, of ze zakken komende maanden dieper weg.
Halen ze eindelijk die processordivisie uit het slop, verknoeien ze het helemaal met de gpu-divisie

Te duur zeker, maar hoe zijn ze niet competitief? RX5700 is $30 duurder voor 10% sneller. RX5700XT is $50 goedkoper voor 5%+ sneller. Ja, AMD benchmarks, maar zoals ik al eerder heb aangegeven zijn het games die echt niet gunstig waren voor AMD, verre van. Vrijwel elke titel die AMD koos, is GameWorks of gewoon slecht op GCN. Als je dan al sneller bent. Nee, ik denk niet dat AMD liegt. Dat werkt niet en komt alleen maar pijnlijk terug.
Hebben we het nog niet over gehad dat de RX5700 maar 10% van de CU's mist, en dat is het. De clockspeeds zijn flink verlaagt om verbruik te laten dalen. AMD kennende gaat er geen strakke powerlimiet op de RX5700 gezet worden. Wat gaat je dus precies tegenhouden om de RX5700 haar limiet naar 225W te verhogen en dan vlakbij een RX5700XT te komen? Oke de koeling van de blower ja, maar met een AIB model heb je dat probleem niet meer. Met een RTX2060 kan je dit niet doen. FE model is beperkt tot 190W, veel AIB modellen zitten ook rond die limiet. Alleen een paar zeer dure OC modellen staan iets meer toe.
Hier gaan de Supers potentieel ook wat verandering in brengen. Betekent wel dat Nvidia over haar efficiëntiepunten gaat met Turing nu. Gaan die de chips binnen met hogere clockspeeds en meer cuda cores, dan gaan ze meer energie verbruiken.
Vervolgens zouden de blowers ditmaal standaard beperkt zijn tot 1800RPM. Dat betekent waarschijnlijk dat ze nauwelijks hoorbaar zijn, of helemaal niet te horen als je een hogere kwaliteit, stillere kast hebt. Het nadeel hiervan is dat AMD nu met "gameclocks" komt. Dat zou het minimale gemiddelde zijn wat een RX5700 series ongeveer moet kunnen. Het verschil met echte boostclocks alleen fors, en dat zal door koeling komen. Wederom ook al op ingegaan dat een koeler draaiende chip, minder weerstand heeft op microscopisch niveau tussen de transistoren. Dat betekent dat de chip minder voltage nodig heeft voor een bepaalde clockspeed. Voltage ligt vast, dus boost de GPU hoger.
Een van de vele redenen waarom ik gewoon een Sapphire Nitro+ editie wil hebben. Liefst een twee slots, tripple fan zodat die echt doodstil en zeer koel blijft. Ik wil gewoon mijn 1900MHz+ boost halen en vervolgens kijken hoeveel extra er nog inzit. Als een reference RX5700XT met 1755MHz gameclock, een RTX2070FE al verslaat, wat denk je dat een 1900MHz+ AIB model gaat doen?
Het is ongelofelijk dom dat AMD dit niet in lijkt te zien. Precies hetzelfde riedeltje is al afgedraaid met letterlijk elke nieuwe prestatiegerichte GCN iteratie. Alles van Tahiti, Hawaii, Fiji, Polaris en Vega hebben exact dit probleem gehad.
[
Voor 3% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 30-06-2019 11:33
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.