Met het vertrouwen van de financiële markt in AMD zit het wel goed geloof ik.. AMD stock rendament is +50% sinds januari.. Ik had er nog veel meer moeten kopen..

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De waarde van AMD aandelen zijn niet gebaseerd op marktwaarde, AMD is juist een speelbal van de grote jongens(pump en dump)jgj82 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:25:
Met het vertrouwen van de financiële markt in AMD zit het wel goed geloof ik.. AMD stock rendament is +50% sinds januari.. Ik had er nog veel meer moeten kopen..
Yup, dat gebeurd eigenlijk nu al een jaar. Kwartaalcijfers en keihard onderuit. De vraag is alleen wanneer dat gaat stoppen. Het portfolio en de klandizie van AMD wordt alleen maar beter en beter.JappieR schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:28:
[...]
De waarde van AMD aandelen is niet gebaseerd op marktwaarde, AMD is juist een speelbal van de grote jongens(pump en dump)
Ik verwacht dat het voor de presentatie van Q1 resulaten, eind april, weer laag in de 20 zit.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou laat nog maar één gebeuren dan.. Ik heb een zak geld klaar staan..DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:47:
[...]
Yup, dat gebeurd eigenlijk nu al een jaar. Kwartaalcijfers en keihard onderuit. De vraag is alleen wanneer dat gaat stoppen. Het portfolio en de klandizie van AMD wordt alleen maar beter en beter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
AMD Gonzalo
— APISAK (@TUM_APISAK) 10 april 2019
ZG16702AE8JB2_32/10/18_13F8
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-04-2019 11:50 ]
Dit zie ik al een tijdje op verschillende andere sites terugkomen, maar een bron kan ik er niet bij achterhalen.DaniëlWW2 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:45:
Pak de strooiwagen afgeladen met zout er maar bij, maar toch ga ik het delen.
Volgens Tweaktown zou Navi 10 wel eens aangekondigd kunnen worden tijdens E3 in juni en release zou 7 juli zijn. Dat laatste geloof ik eigenlijk niet omdat het een zondag is, E3 zou kunnen gezien de hardnekkige geruchten dat de PS5 een Zen+Navi APU zal hebben.
Waarom denk je de strooiwagen met zout?Edmin schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:38:
[...]
Dit zie ik al een tijdje op verschillende andere sites terugkomen, maar een bron kan ik er niet bij achterhalen.
dit soort statements niet meer te gelovenHet echt interessante is dat volgens Tweaktown, Navi 10 makkelijk sneller zou zijn dan Vega 10 en richting de RTX2080 zal gaan.
Ik geloof dat dan ook niet echt. Laat het gewoon op mij afkomen.Edmin schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:08:
Die gebruikelijke teleurstelling kunnen we natuurlijk zelf ook voorkomen, door:
[...]
dit soort statements niet meer te geloven
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-04-2019 15:13 ]
[ Voor 11% gewijzigd door FairPCsPlease op 15-04-2019 18:41 ]
Navi will be a muhc better GPU architecture
nd it plans to capitlize on that
Iets met (gratis) spellchecker als je een dergelijke clickbait gaat plaatsen... (@TweakTown dus)a little damage with teh first-gen Navi
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Geen gerucht meerDaniëlWW2 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:45:
gezien de hardnekkige geruchten dat de PS5 een Zen+Navi APU zal hebben.
Super excited to expand our partnership with @Sony on their next-generation @PlayStation console powered by a custom chip with @AMDRyzen Zen2 and @Radeon Navi architecture! 😀 https://t.co/EvdIrMNLiV
— Lisa Su (@LisaSu) 16 april 2019
[ Voor 26% gewijzigd door Dennism op 16-04-2019 16:28 ]
Die is dan bevestigd ja.Dennism schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:09:
[...]
Geen gerucht meer![]()
In ieder geval Zen 2 + Navi dan.
[Twitter]
Wat ik nog het meest interessante vind is dat Navi dus focus op RayTracing lijkt te hebben. Daar heeft het artikel het over waar lisa naar linkt. De geruchten gingen al rond maar het lijkt dus echt te kloppen.Dennism schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:09:
[...]
Geen gerucht meer![]()
In ieder geval Zen 2 + Navi dan.
[Twitter]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Serieuze ray tracing lijkt mij nog meer dan 5 jaar weg. Ray tracing stelt nu immers ook niks, lijkt mij sterk dat Navi daar iets aan zal veranderen. De focus op ray tracing zie ik dan ook totaal niet gebeuren. Het is alleen hip en daarom wordt het genoemd.Astennu schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:04:
[...]
Wat ik nog het meest interessante vind is dat Navi dus focus op RayTracing lijkt te hebben. Daar heeft het artikel het over waar lisa naar linkt. De geruchten gingen al rond maar het lijkt dus echt te kloppen.
Mogelijk dus Navi 10 een versie zonder die Raytracing hardware en Navi 20 dedicated spul aan boord. En de custom versies blijkbaar ook? of ze toen het toch met de bestaande shaders op een efficiente manier.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als het om dedicated hardware gaat en je kan het slim doen kan het wel mooier zijn zonder dat het te veel impact heeft op de prestaties. Dus who knows kunnen console dev's er wel wat leuks mee doen. Het gaat idd alleen om bepaalde effecten en geen volledige RT.-The_Mask- schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:58:
[...]
Serieuze ray tracing lijkt mij nog meer dan 5 jaar weg. Ray tracing stelt nu immers ook niks, lijkt mij sterk dat Navi daar iets aan zal veranderen. De focus op ray tracing zie ik dan ook totaal niet gebeuren. Het is alleen hip en daarom wordt het genoemd.
^ i'm with stu.... -The_Mask--The_Mask- schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:58:
[...]
Serieuze ray tracing lijkt mij nog meer dan 5 jaar weg. Ray tracing stelt nu immers ook niks, lijkt mij sterk dat Navi daar iets aan zal veranderen. De focus op ray tracing zie ik dan ook totaal niet gebeuren. Het is alleen hip en daarom wordt het genoemd.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
AMD Nieuwsdiscussie
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het verbaast mij sowieso wel hoevaak mensen denken dat de grote jongens niet van elkaar weten waar ze mee bezig zijn en hoe iedere actie puur als doel heeft de ander voor de gek te houden, terwijl de realiteit gewoon is dat dit soort partijen al lang van elkaar weten waar ze mee bezig zijn.-The_Mask- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:52:
Ze weten van elkaar natuurlijk wel wat eerder waar de andere mee bezig is. Neemt echter niet weg dat ray tracking gewoon heel zwaar is. Waarmee het logisch is dat het de komende tijd vooral een gimmick zal zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 18-04-2019 23:43 ]
Vaak hebben ze wel een globaal idee waar het andere bedrijf mee bezig is. Er zijn ook voorbeelden van dingen waar het andere bedrijf helemaal niks van wist.Paprika schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:38:
[...]
Het verbaast mij sowieso wel hoevaak mensen denken dat de grote jongens niet van elkaar weten waar ze mee bezig zijn en hoe iedere actie puur als doel heeft de ander voor de gek te houden, terwijl de realiteit gewoon is dat dit soort partijen al lang van elkaar weten waar ze mee bezig zijn.
Wij hebben hetzelfde probleem richting onze concurrenten (en zij dan weer richting ons), maar de realiteit is ook dat het dan al lang te laat is om daar nog iets aan te doen. Stel jij bent Nvidia en weet wat AMD over 'n jaar gaat uitbrengen. Dat is leuk, maar jullie (Nvidia) ontwerp ligt al lang klaar. Dan kun je nog zoveel "tweaken", dat gat ga je nooit vullen. Juist de GTX680 is hier 'n perfect voorbeeld van. Nvidia had iets beters klaarliggen, maar toen ze wisten waar AMD mee zou komen hebben ze die plannen terug in de kast gestopt.
De publieke announcement (september) en de eerste demo's vanuit Nvidia (januari) scheelde niet eens heel veel, dus zelfs daarbij durf ik de aanname te maken dat dit buiten AMD gelekt werd, voordat dit intern bij de gehele staff bekend was. Dit is overigens geen verassing, omdat veel partijen een "NDA" moesten ondertekenen.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:45:
[...]
Vaak hebben ze wel een globaal idee waar het andere bedrijf mee bezig is. Er zijn ook voorbeelden van dingen waar het andere bedrijf helemaal niks van wist.
Je bent vast nog wel bekend met het Eyefinity verhaal:
https://www.anandtech.com/show/2937/10
Wat hieruit wel blijkt is dat ze best ver moeten gaan om zoiets geheim te houden.
Aan de andere kant staat AMD er toch een beetje bekend om konijnen uit de hoge hoed te toveren. Nvidia reageerde met Kelper op GCN, maar zag Hawaï pas aankomen nadat ze hun GTX780 en GTX Titan hadden gelanceerd. Toen verscheen Hawaï opeens op hun radar en materialiseerde de volledige GK110 ineens vlak na de lancering van Hawaï.Paprika schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:38:
[...]
Het verbaast mij sowieso wel hoevaak mensen denken dat de grote jongens niet van elkaar weten waar ze mee bezig zijn en hoe iedere actie puur als doel heeft de ander voor de gek te houden, terwijl de realiteit gewoon is dat dit soort partijen al lang van elkaar weten waar ze mee bezig zijn.
Wij hebben hetzelfde probleem richting onze concurrenten (en zij dan weer richting ons), maar de realiteit is ook dat het dan al lang te laat is om daar nog iets aan te doen. Stel jij bent Nvidia en weet wat AMD over 'n jaar gaat uitbrengen. Dat is leuk, maar jullie (Nvidia) ontwerp ligt al lang klaar. Dan kun je nog zoveel "tweaken", dat gat ga je nooit vullen. De GTX680 is hier 'n perfect voorbeeld van. Nvidia had iets beters klaarliggen, maar toen ze wisten waar AMD mee zou komen hebben ze die plannen in de kast gestopt, omdat ze nu met lagere kosten een prima omzet konden behalen.
Nvidia had een houwtje touwtje software oplossing die alleen met SLI werkte, pas later kwamen ze met een echte oplossing. Laat niet weg dat het vast is uitgelekt op het moment dat meer mensen mee moesten werken hieraan.Paprika schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:51:
[...]
De publieke announcement (september) en de eerste demo's vanuit Nvidia (januari) scheelde niet eens heel veel, dus zelfs daarbij durf ik de aanname te maken dat dit buiten AMD gelekt werd, voordat dit intern bij de gehele staff bekend was. Dit is overigens geen verassing, omdat veel partijen een "NDA" moesten ondertekenen.
Zeker! dit is eerlijk gezegd ook een beetje wat ik er van verwacht. 64CU versie die inderdaad een stukl sneller is als de RTX2080 misschien net wat onder de 2080 Ti. Die rek zit nog wel in GCN. Vind de CU counts voor Navi 10 en 12 wel appart vooral 12. Die van 10 vs 20 is nog wel te verklaren als de Navi 20 hardware RT heeft en dat Navi 10 dan de goedkopere traditionele chip is. Net als de 16xx serie van nVidia.
Vreemde conclusie.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 00:10:
[...]
Aan de andere kant staat AMD er toch een beetje bekend om konijnen uit de hoge hoed te toveren. Nvidia reageerde met Kelper op GCN, maar zag Hawaï pas aankomen nadat ze hun GTX780 en GTX Titan hadden gelanceerd. Toen verscheen Hawaï opeens op hun radar en materialiseerde de volledige GK110 ineens vlak na de lancering van Hawaï.
Natuurlijk zat er enkele maanden tussen, maar het zal na de lancering van de GTX Titan zijn geweest toen Nvidia opeens erachter kwam dat AMD iets veel beters dan Tahiti had.
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 19-04-2019 12:10 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Als Nvidia had geweten van Hawaï, dan hadden ze de cut down GK110 die de GTX Titan werd, de GTX780Ti genoemd en alsnog verkocht voor $1000. Bij de lancering van Hawaï laat je dan de prijzen zakken en zet je de volledige GK110 chip in de markt als de GTX Titan op het hogere $1000 prijspunt. Destijds moest Nvidia de GTX Titan Black voor lanceren omdat de oorspronkelijke Titan overbodig was geworden. Dat is alleen maar verwarrend in je line-up en zou niet nodig zijn geweest als Nvidia had geweten van Hawaï en erop had kunnen plannen.-The_Mask- schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:07:
[...]
Vreemde conclusie.
Eerst kwam de GTX Titan voor 1000 dollar, daarna een GTX 780 voor 650 dollar welke dezelfde GPU gebruikte met minder cudacores ingeschakeld. Bijna een half jaar later kwam AMD pas met een reactie, al die tijd kon nVidia dus een flink bedrag vragen. Waarbij nVidia enkele dagen later al weer met een snellere GTX 780 Ti kwam waarvoor ze 700 dollar vroegen. Hierdoor konden ze dus weer de hoge verkoopprijs instandhouden. nVidia was dus perfect voorbereid op AMD, ze wisten duidelijk wel wat eraan kwam.
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Ben wel benieuwd, heb je een link?Beaudog schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:22:
Dit kwam ik tegen op overclockers .
AMD's ROCm 2.3 update performance left me speechless. My Radeon VII is outperforming a RTX 2080's Tensor core performance with this update.
Je kan het beste naar overclockers.net gaan
[ Voor 15% gewijzigd door Beaudog op 19-04-2019 20:25 ]
Ze introduceerde eerst een cut down Titan, daarna de Ti die min of meer hetzelfde was en daarna de volledige Titan. Ze lanceerde niet eerst een cut down als Titan, daarna de volledige chip als Ti en dan de volledige chip weer als Titan. Subtiel verschil, maar wel een verschil.Paprika schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:08:
Ik ben het niet eens met de stelling wat betreft branding. Wat zou dan de reden zijn voor de dubbele Titans bij Pascal? Nvidia verkoopt gewoon maar al te graag tweemaal een Titan voor een absurd bedrag.
Navi is normaal de laatste versie van GCN, die met de 64cu limiet zit, ben eens benieuwd, maar dat wil niet zeggen dat navi niets nieuws brengt, naar alle waarschijnlijkheid dus 1 navi chiplet met een IO-die (waar dus de juiste geheugen controller in zit).Astennu schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:59:
[...]
Zeker! dit is eerlijk gezegd ook een beetje wat ik er van verwacht. 64CU versie die inderdaad een stukl sneller is als de RTX2080 misschien net wat onder de 2080 Ti. Die rek zit nog wel in GCN. Vind de CU counts voor Navi 10 en 12 wel appart vooral 12. Die van 10 vs 20 is nog wel te verklaren als de Navi 20 hardware RT heeft en dat Navi 10 dan de goedkopere traditionele chip is. Net als de 16xx serie van nVidia.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
En dat is dus waarom je punt niet klopt. Heb even in de vorige delen rond gekeken en ver van te voren werd zelfs al in de topics over de GPU gesproken. Als het ons al bekend was hoe kan het nVidia dan ontgaan?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:22:
[...]
Ze introduceerde eerst een cut down Titan, daarna de Ti die min of meer hetzelfde was en daarna de volledige Titan. Ze lanceerde niet eerst een cut down als Titan, daarna de volledige chip als Ti en dan de volledige chip weer als Titan. Subtiel verschil, maar wel een verschil.
Verder zeg ik ook helemaal niet dat Nvidia twee dagen voor launch opeens ontdekte dat Hawaï bestond. Ze zullen het waarschijnlijk ergens pas tussen april en juli/augustus hebben ontdekt dat AMD met Hawaï kwam. GTX Titan was er al, het gaf Nvidia tijd om de GTX780Ti voor te bereiden, wetende dat die kaart hun productlijn in de war zou schoppen. Dat is mijn punt juist.
AMD Nieuwsdiscussie
En je wou nu beweren dat Nvidia haar productlijn niet voor de release van de GTX Titan op 19 februari 2013 klaar had?-The_Mask- schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:27:
[...]
En dat is dus waarom je punt niet klopt. Heb even in de vorige delen rond gekeken en ver van te voren werd zelfs al in de topics over de GPU gesproken. Als het ons al bekend was hoe kan het nVidia dan ontgaan?
Ik denk niet dat we die IO die in het hoge segment gaan zien ik denk dat dat gewoon een "grote" chip is. (op 7nm valt de grote mee met max 64 CU's tenzij het eventuele Hardware RT gedeelte van Navi 20 groot is)Damic schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:47:
[...]
Navi is normaal de laatste versie van GCN, die met de 64cu limiet zit, ben eens benieuwd, maar dat wil niet zeggen dat navi niets nieuws brengt, naar alle waarschijnlijkheid dus 1 navi chiplet met een IO-die (waar dus de juiste geheugen controller in zit).
Dit zou een mooi nieuw begin zijn voor een nieuwe race
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Eens.vectormatic schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:15:
Mja, ik heb toch best mn twijfels bij een hoop van die tabelletjes
Een R5 3500G met 20 CUs is leuk en aardig, maar je merkt nu met Vega 11 al dat dual channel DDR4 gewoon de bottleneck is, dan doodleuk de GPU power verdubbelen win je echt zo veel niet meer mee.
En dan de rx3060 en 3070, respectievelijk circa een 580 en een V56 kwa performance, maar wel uit dezelfde chip? Als de 3070 dan een full navi-12 is, moet op een 3060 40% van de CU gedisabled worden, dat zijn dan dure plakjes silicium voor de performance. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die twee kaarten dezelfde bus-width krijgen, dus dan mag ook de halve mem-controller uit...
[ Voor 26% gewijzigd door madmaxnl op 23-04-2019 03:02 ]
Eens.vectormatic schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:16:
@madmaxnl
Behalve dan dat je voor DDR5 een compleet nieuw socket nodig hebt, en AM5 (of whatever het wordt) pas rond 2021 een ding wordt. Tot die tijd is AM4 met dual channel ddr4 gewoon de bottleneck voor APUs.
Wat dat betreft zijn high performance APUs ook gewoon strijdig met de andere belangen van een general purpose socket. AMD zou in theorie ook een quad channel DDR4 socket kunnen maken voor high performance APUs, dan kom je in de buurt van een RX560. Probleem is alleen dat die extra kosten voor 95% van de klanten geen toegevoegde waarde hebben, en je ook voor de budget gamers je je kan afvragen of een dure quad channel setup het waard is TOV een losse GPU. En dan hebben we het nog niet over de ontwikkel/support kosten van een extra platform voor AMD.
Voor entry level stuff, dus kantoor en alles tot wat een 2400g aankan, en higher end gaming (alles waarvoor je een RX560 of meer wilt hebben) is AM4 helemaal prima
Tja, APU's gebruiken wel een IHS dus dat zou al een minder groot probleem moeten zijn. Direct contact is problematischer. Verder gaan AMD en Intel de komende jaren helemaal over op heterogeen, dus ze zullen wel moeten.En wat chiplets op de GPU betreft, ik ben benieuwd, dat zal op zn minst extra complicaties met zich meebrengen kwa packaging (zie de hoofdpijntjes bij vega+hbm), en ik weet ook niet of meerdere GPU chiplets te combineren zijn zonder dat je crossfire achtige truuks en bijbehorende problemen over jezelf afroept, maar we gaan het zien.
(E)SRAM op de die/package zou inderdaad nog een optie zijn, kijk naar de xbox-one die ondanks het gebruik van DDR3 nog prima meekomt dankzij 32mb ESRAM. Nu heeft de X1 wel een behoorlijk brede geheugenbus, maar het DDR3 haalt ondanks maar 68 gb/s, minder dan 128 bit gddr5.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:39:
Ik denk dat de enige oplossing de introductie van SRAM zou zijn om de bottleneck te verlichten.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Of gebruik het als grote cache zonder specifieke driver optimalisaties. Ik denk dat het onder DX11 niet zal lukken om er iets anders van te maken. Onder DX12 waarschijnlijk wel en dan zou het onderdeel moeten zijn van AMD specifieke instructies als onderdeel van de command list die je toch moet gebruiken.vectormatic schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:11:
(E)SRAM op de die/package zou inderdaad nog een optie zijn, kijk naar de xbox-one die ondanks het gebruik van DDR3 nog prima meekomt dankzij 32mb ESRAM. Nu heeft de X1 wel een behoorlijk brede geheugenbus, maar het DDR3 haalt ondanks maar 68 gb/s, minder dan 128 bit gddr5.
Vraag me wel af hoe dat moet gaan werken met software dan, ik kan me voorstellen dat de X1 ook in de SDK al behoorlijk wat trickery heeft om dat ESRAM correct en maximaal te benutten voor games, om dat geheel transparant op driverniveau te doen kan nog wel eens spannend worden.
Het is hoe ik het me voorstel.Interessante info trouwens WBT GCN en pipelines, als je CF-achtige oplossingen wil voorkomen zal je dan inderdaad de losse componenten uit je in verschillende chiplets met schaalbare interfacing moeten stoppen, wel een grappig idee. (vraag me af of het omgekeerde niet mogelijk is, lithografie met modulaire masks, zodat je zonder dure specifieke maskers gewoon een digitaal design laad en het ding nu een die maakt met 24 CUs ipv 12 of zo)
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-04-2019 14:54 ]
Mwa, als ik het goed snap is PCIe-3.0 16x goed voor 16 GB/s, een 2400G heeft dus 8GB/s ter beschikking via het 16x slot (want maar 8 lanes), dat is als ik het goed zeg een zesde van ddr4-3200 dual channelNitroX infinity schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:45:
Jullie zien allemaal de meest logische oplossing over het hoofd;
GDDR geheugenmodules in het PCIe slot.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ook vanwege het eerder genoemde idee om chiplets te gebruiken voor de geheugen controller: Zijn masks nu echt zo duur? Ja, ze worden steeds prijziger natuurlijk. Maar laten we wel wezen, bedrijven als NXP, TI, STM, etc hebben op zijn minst honderden verschillende chips in productie. En natuurlijk, de meeste zijn daarvan op veel oudere nodes, en ik denk dat geen van die bedrijven 7nm nodes gebruikt nog. Tegelijk vraag ik me dan wel af of een paar verschillende masker sets nou echt een probleem is voor een bedrijf als AMD. Bij https://semiengineering.c...k-tools-for-mature-nodes/ noemen ze $5M-$8M voor de masker kosten van 7nm. Een hoop geld, maar op de totale design kosten van een nieuwe generatie CPUs/GPUs is dat denk ik niet echt problematisch.vectormatic schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:11:
[...]
Interessante info trouwens WBT GCN en pipelines, als je CF-achtige oplossingen wil voorkomen zal je dan inderdaad de losse componenten uit je in verschillende chiplets met schaalbare interfacing moeten stoppen, wel een grappig idee. (vraag me af of het omgekeerde niet mogelijk is, lithografie met modulaire masks, zodat je zonder dure specifieke maskers gewoon een digitaal design laad en het ding nu een die maakt met 24 CUs ipv 12 of zo)
Verwijderd
1
| https://www.amazon.com/s?k=%22Radeon+VII%22&rh=n%3A284822&tag=row-amd-radeon-setting-20&ref=nb_sb_noss |
1
| https://www.amazon.com/s?k=%22Radeon+VII%22&tag=row-amd-radeon-setting-20&ref=nb_sb_noss |
Waarom je dat er uit stript is me een raadsel. Volledig irrelevant. Het is de tag parameter waar het om gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 06:07:
Strippen we het gedeelte eruit: &rh=n%3A284822
Verwijderd
AMD heeft al eerder wat gehad met Affiliate links. Zo hadden ze ook op de Radeon site een affiliate link van PCper staan op een gegeven momentVerwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 06:07:
AMD stuurt affiliate links mee in de upgrade advisor, kwam ik net achter. Ga naar radeon settings > upgrade advisor > wordt bij mij een Radeon VII aangeraden (duh), volg het pijltje naar boven, deze spawnt een browser tab:
code:
1 https://www.amazon.com/s?k=%22Radeon+VII%22&rh=n%3A284822&tag=row-amd-radeon-setting-20&ref=nb_sb_noss
Strippen we het gedeelte eruit: &rh=n%3A284822
code:
1 https://www.amazon.com/s?k=%22Radeon+VII%22&tag=row-amd-radeon-setting-20&ref=nb_sb_noss
Goh. Blijkbaar iemand bij driver department die commisie zien wil op ieder gekocht/verkocht product.
Al gepost @ reddit: https://www.reddit.com/r/..._links_in_radeon_drivers/
Niet dat het een ramp is, maar vermeld wel even (net zoals tomshardware.com ) dat er geld verdiend kan worden aan de hand van zulke links.
Verwijderd
Het is een affiliate code, waarom denk je dat de link ook zonder die code werkt?Werelds schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:06:
[...]
Waarom je dat er uit stript is me een raadsel. Volledig irrelevant. Het is de tag parameter waar het om gaat.
Wat @Werelds probeert uit te leggen is dat bij Amazon de tag parameter wordt gebruikt voor affiliate doeleinden en die heb je dus niet weggehaald.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:23:
[...]
Het is een affiliate code, waarom denk je dat de link ook zonder die code werkt?
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 27-04-2019 22:18 ]
Waar ik dan benieuwd naar ben, hoeveel energie bespaard HBM vs GDDR? Want als HBM 2x zuiniger is, en dat dat onder de streep 10W scheelt, dan is dat niet bijzonder significant.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:37:
Waarschijnlijk krijgt Navi GDDR6 geheugen en dat vindt ik jammer. AMD zal HBM geheugen moeten gebruiken, dat is sneller en zuiniger.
Ik heb nu een Vega 56 en die krijgt meer performance met het geheugen overklokken dan de core te verhogen. Dat lijkt mij op een geheugen snelheid bottleneck en dat gaat meer worden met GDDR6. Navi is ook GCN is net als Vega dus verwacht ook hier weer een geheugen bottleneck.
Desondanks ben ik erg benieuwd naar Navi ook al zal ik die niet aanschaffen, een videokaart zal minimaal 50% sneller moeten zijn voor hetzelfde bedrag wil ik upgraden.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 09:21 ]
Verwijderd
Volgens HWI kan het ook een ontwikkelaarsbord zijn.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:31:
Hallo RTG, is dat een Navi PCB? Daar lijkt het wel op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En zinloze speculatie.
Het is in ieder geval GDDR6 en 256bit but. De 2x8 pin zegt voorlopig niks, maar het gaat waarschijnlijk niet om een low end SKU. VRM's lijken een 8 phase te zijn, maar niet rechtstreeks van Polaris of Vega gekopieerd. Volgens Buildzoid zijn het traces voor een smart powertages package en de laatste keer dat AMD deze pakte waren het 70A stages. Oftewel bizarre AMD overkill VRM's voor iedereen met hun waterblokken en stroom is er om verbruikt te worden.![]()
De GPU zelf lijkt een vrij kleine chip te zijn wat ook niet buiten verwachtingen is. Als laatste is er die grote open plek op het PCB met een paar gaten voor schroeven. Tja, daar zitten die geweldige koeloplossingen waar je totaal niet doof van word...
[YouTube: Baseless speculation over a GDDR6 AMD GPU PCB]
https://nl.hardware.info/...chijnt-online-is-dit-naviVerdere analyse toont een forse vrm met acht fasen, en twee 8-pins pcie-stroomconnectors. Dit komt overeen met een maximaal tdp van zo'n 250 tot 300 Watt, niet echt aantallen die in het middensegment (waar Navi door velen wordt verwacht) thuishoren. Echter zou het hier ook om een experimenteel ontwikkelaarsbord kunnen gaan, wat nog niet representatief is voor het eindproduct.
Ongetwijfeld is het een ontwikkelings PCB. Betekent niet dat het niet in de buurt zal komen van het uiteindelijke product.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:48:
[...]
Volgens HWI kan het ook een ontwikkelaarsbord zijn.
Wat @Paprika zegt dusVerwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:23:
[...]
Het is een affiliate code, waarom denk je dat de link ook zonder die code werkt?
Tenminste positief dat AMD daar aan denkt. Overkill gaan met vrm en stroom is nooit weg (max verbruik van mijn vega... Heerlijk) een, Nvidia kaarten zijn lang niet zo leuk om mee te spelen als AMD.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:31:
Hallo RTG, is dat een Navi PCB? Daar lijkt het wel op.
En zinloze speculatie.
Het is in ieder geval GDDR6 en 256bit but. De 2x8 pin zegt voorlopig niks, maar het gaat waarschijnlijk niet om een low end SKU. VRM's lijken een 8 phase te zijn, maar niet rechtstreeks van Polaris of Vega gekopieerd. Volgens Buildzoid zijn het traces voor een smart powertages package en de laatste keer dat AMD deze pakte waren het 70A stages. Oftewel bizarre AMD overkill VRM's voor iedereen met hun waterblokken en stroom is er om verbruikt te worden.
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Het is alleen wel te hopen dat we eens bij launch meteen al kaarten krijgen met AIB koeloplossingen. AIB's bezuinigen meestal op de PCB's als ze hun eigen modellen lanceren, want stupide overkill. Daarom zou het wel eens leuk zijn als ze wel met koeloplossingen kwamen, maar niet de tijd hebben om een eigen PCB te ontwikkelen. Kan je bij launch eentje halen en lekker spelen, zonder dat je zorgen hoeft te maken over VRM's etc.Richo999 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:38:
[...]
Tenminste positief dat AMD daar aan denkt. Overkill gaan met vrm en stroom is nooit weg (max verbruik van mijn vega... Heerlijk) een, Nvidia kaarten zijn lang niet zo leuk om mee te spelen als AMD.
Ga eens kijken naar de PCB's van Fiji, Polaris of Vega.Sissors schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:55:
Ik vind het wel een beetje heel optimistisch hoor, er is een AMD PCB wat een enorme hoeveelheid stroom kan leveren aan een nog aan te kondigen GPU: Conclusie: Ze houden dus heel goed rekening met mensen die hem willen gaan overklokken. Conclusie 2 zou zijn dat dat ding dus gewoon een enorme hoeveelheid stroom verbruikt, toch wat minder positief.
Of dus conclusie 3: Het is ontwikkelaars PCB, waarbij je zeker niet beperkt wil worden door je VRMs en je alle mogelijke kloksnelheden wil kunnen testen, en bij definitieve versies worden er toch een paar fases uitgegooid.
Volgens mij kun je met kaarten van beide merken hetzelfde doen, alleen kun je er bij AMD exemplaren meer uit halen, omdat ze standaard een belabberde set aan instellingen krijgen vanuit de bios...Richo999 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:38:
[...]
Tenminste positief dat AMD daar aan denkt. Overkill gaan met vrm en stroom is nooit weg (max verbruik van mijn vega... Heerlijk) een, Nvidia kaarten zijn lang niet zo leuk om mee te spelen als AMD.
Met AMD kan je wel wat meer bereiken. Je krijgt gewoon een OC tool in je driver met P states, ruimere voltagemogelijkheden, fan curve, memory OC inclusief een paar preset timings, OC profielen die je per game kan instellen, auto OC en auto UV. Ja, AMD heeft de boodschap ook begrepen en heeft die optie is er nu ook.Paprika schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:43:
[...]
Volgens mij kun je met kaarten van beide merken hetzelfde doen, alleen kun je er bij AMD exemplaren meer uit halen, omdat ze standaard een belabberde set aan instellingen krijgen vanuit de bios...
Tja, Q3 begint over 31 dagen, 3 dagen na Lisa's toespraak, dus we wisten allemaal dat het niet éérder zou zijn
[ Voor 27% gewijzigd door zion op 01-05-2019 01:25 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Dat kan dan nog steeds Juli zijn, 7-7-2019, zoals de geruchten hun ronde doen.
Ah ja, tuurlijk! OK, minder dramatisch dan ik dachtJappieR schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 05:09:
[...]
Dat kan dan nog steeds Juli zijn, 7-7-2019, zoals de geruchten hun ronde doen.
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-05-2019 11:29 ]
[ Voor 18% gewijzigd door FairPCsPlease op 01-05-2019 16:13 ]
Tja vakantiegeld is ook behoorlijk rekbaarFairPCsPlease schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:08:En ik heb geen zin om mijn volledige vakantiegeld uit te geven aan een videokaart. Ik wil ook wat overhouden voor andere zaken.
1080p is inmiddels ook behoorlijk 'vroeger.'computerjunky schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:21:
[...]
Maar eerlijk is eerlijk er is geen mooiere tijd om een gpu te kopen.
Vroeger was een gpu altijd behappen en compromis maken nu heb je met een 1660 of 1660ti al een kaart waarmee je iedere game 1080p ultra kan spelen mocht navi niks worden.
Welnee 90% van de stream gebruikers zit nog op 1080p of lager.
90%...dat valt tegen.computerjunky schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:12:
[...]
Welnee 90% van de stream gebruikers zit nog op 1080p of lager.
1440p is gewoon nog best veeleisend en de monitoren duur ten opzichte van 1080p.
En 4k is gewoon onbetaalbaar.
Het is dus nog altijd de standaard en dat lijkt nog wel even zo te blijven. Wel zie je dat 144 hz meer mainstream aan het worden is.
Tja als je een 2080+ kan betalen valt 275 wel mee idd en de monitoren zijn redelijk betaalbaar idd.Saturnus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:20:
[...]
90%...dat valt tegen.
Maar onbetaalbaar is UHD zeker niet. pricewatch: LG 27UD59-B Zwart.
Wat dat betreft...ik had niet verwacht dat zoveel nog op een lage resolutie zitten (al heb ik ook 'maar' 3x1920x1200), maar ik blijf wel bij het statement dat het ouderwets is. Het punt van 144Hz klinkt dan wel weer logisch.
1080p is 'nu' voor mij sinds een paar maanden pas (bij MyCom gekocht, vlak voor ze failliet gingen), daarvoor had ik een 900p monitor. Als 1080p vroeger was, laat mij dan maar lekker in vroeger leven, ik heb geen behoefte aan meer pixels. Wat voor leuks ik aan afbeeldingen en filmpjes vind op internet om te kijken, ziet er vaak al heel low-res uit op een 24" 1080p monitor, dat wordt met een forsere monitor alleen maar erger.
Die steam survey zegt echt heel weinigSaturnus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:20:
[...]
90%...dat valt tegen.
Maar onbetaalbaar is UHD zeker niet. pricewatch: LG 27UD59-B Zwart.
Wat dat betreft...ik had niet verwacht dat zoveel nog op een lage resolutie zitten (al heb ik ook 'maar' 3x1920x1200), maar ik blijf wel bij het statement dat het ouderwets is. Het punt van 144Hz klinkt dan wel weer logisch.
Tweeedehands Vega is dan een idee lijkt mij.FairPCsPlease schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:42:
[...]
1080p is 'nu' voor mij sinds een paar maanden pas (bij MyCom gekocht, vlak voor ze failliet gingen), daarvoor had ik een 900p monitor. Als 1080p vroeger was, laat mij dan maar lekker in vroeger leven, ik heb geen behoefte aan meer pixels. Wat voor leuks ik aan afbeeldingen en filmpjes vind op internet om te kijken, ziet er vaak al heel low-res uit op een 24" 1080p monitor, dat wordt met een forsere monitor alleen maar erger.
Ok dan zou ik dat even melden aan @computerjunky plus waarom dat zo is.
Omdat heel veel systemen dubbel worden geteld en het weinig relevant is dat er 100.000 gare systemen in Aziatische gamecafes staan die alleen maar Starcraft draaien op een hd6770 of iets van die strekking.Saturnus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:57:
[...]
Tweeedehands Vega is dan een idee lijkt mij.
[...]
Ok dan zou ik dat even melden aan @computerjunky plus waarom dat zo is.
Ik heb nog slechter nieuws voor je. Je browser deelt best veel gegevens, waaronder de gebruikte resolutie en dus heeft bijvoorbeeld Google (Google Analytics) een gigantische dataset aan veel gebruikte resoluties en dan zul je zien dat de realiteit er nog slechter aan toe is wereldwijd gezien.
StatCounter is a web analytics service. Our tracking code is installed on more than 2 million sites globally. These sites cover various activities and geographic locations. Every month, we record billions of page views to these sites. For each page view, we analyse the browser/operating system/screen resolution used and we establish if the page view is from a mobile device. For our search engine stats, we analyze every page view referred by a search engine. For our social media stats, we analyze every page view referred by a social media site. We summarize all this data to get our Global Stats information.
We provide independent, unbiased stats on internet usage trends. We do not collate our stats with any other information sources. No artificial weightings are used. We remove bot activity and make a small adjustment to our browser stats for prerendering in Google Chrome. Aside from those adjustments, we publish the data as we record it.
In other words we calculate our Global Stats on the basis of more than 10 billion page views per month, by people from all over the world onto our 2 million+ member sites.
By collating our data in this way, we track the activity of third party visitors to our member websites. We do not calculate our stats based on the activity of our members alone. This helps to minimise bias in the data and achieve a random sample.
In September 2015, our global sample consisted of 16.3 billion page views (US: 2.7 billion); 2.3 billion of these were search engine referrals (US: 404 million); 576 million of these were social media referrals (US: 155 million).
[ Voor 68% gewijzigd door Paprika op 01-05-2019 22:13 ]
Tja, voorlopig ga ik uit van €400 ish voor de absolute high end met een prestatieniveau tussen de RX Vega 64 en RX Vega VII. Dat lijkt me een redelijk neutrale inschatting wat nu nu weten via leaks en wat je ongeveer in zal kunnen schatten. Krijgt AdoredTV met zijn bronnen binnen AMD gelijk over de prijsstelling, dan zal het minder zijn.FairPCsPlease schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:08:
Ik vraag me af wat ik aan moet met dit nieuws van de frontpage: AMD: de eerste 7nm-Navi-gpu wordt goedkoper dan de Radeon VII. Dat is een breed begrip. Kijk ik naar de Pricewatch, dan zie ik dat alles onder de €700,- onder die noemer kan vallen, van gratis weggeven tot een high-end kaart die alleen is weggelegd voor mensen met een grote beurs. Ik volg al het nieuws, met de wens om mijn vakantiegeld te investeren in een upgrade van mijn RX460, maar tenzij de nieuwe kaart véél minder kost dan een Radeon VII, wordt het een kaart die bijna net zo duur is, als de rest van het systeem dat er omheen zit! En ik heb geen zin om mijn volledige vakantiegeld uit te geven aan een videokaart. Ik wil ook wat overhouden voor andere zaken.
"De eerste Navi kost minder dan een Radeon VII" is al net zulk rekbaar nieuws als "de eerste Navi verschijnt in Q3": dat is begin zomer (zoals het gerucht van 7 juli als verschijningsdatum) tot in de herfst (30 sept. is ook nog Q3).
Ja maar in Zuid-Amerika gebruiken ze nog ezels. Dat maakt een 1990 auto niet niet-ouderwets.Paprika schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:11:
[...]
Ik heb nog slechter nieuws voor je. Je browser deelt best veel gegevens, waaronder de gebruikte resolutie en dus heeft bijvoorbeeld Google een gigantische dataset aan veel gebruikte resoluties en dan zul je zien dat de realiteit er nog slechter aan toe is wereldwijd gezien.![]()
Om even een voorbeeld te noemen:
http://gs.statcounter.com...n-stats/desktop/worldwide
Er bestaat ook zoiets als laptops. Kijk nog eens goed naar de resoluties en bedenk je welke resoluties de meeste laptops hebben.Saturnus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:15:
[...]
Ja maar in Zuid-Amerika gebruiken ze nog ezels. Dat maakt een 1990 auto niet niet-ouderwets.
De testgroep moet wel enigszins als gamers te omschrijven zijn lijkt mij.
Er zijn ook best veel studenten die "maar" 1 apparaat hebben (een laptop dus), maar realistisch gezien zal 1080p ook op desktops daadwerkelijk de meest gebruikte resolutie zijn. Bij verre het merendeel van de hedendaagse "gamers" speelt Fornite en varianten met bijpassende (budget)hardware.DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:17:
[...]
Er bestaat ook zoiets als laptops. Kijk nog eens goed naar de resoluties en bedenk je welke resoluties de meeste laptops hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 01-05-2019 22:21 ]
Of 1080p 144Hz.Paprika schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:20:
[...]
Er zijn ook best veel studenten die "maar" 1 apparaat hebben (een laptop dus), maar realistisch gezien zal 1080p ook op desktops daadwerkelijk de meest gebruikte resolutie zijn. Bij verre het merendeel van de hedendaagse "gamers" speelt Fornite en varianten met bijpassende (budget)hardware.
Of dat nou heel indrukwekkend echter is? Ruim 2.5 jaar geleden heb ik een R9 Fury gekocht voor de prijs waarop je nu een 1660 ti koopt. Als ik snel wat benchmarks bekijk is een 1660 ti wel wat sneller, en zal een 1660 beter vergelijkbaar zijn, en die is weer goedkoper. Tegelijk als dat nu alles is wat we in ruim 2.5 jaar hebben bereikt is het ook niet heel indrukwekkend. De prijs - performance verhouding is wel iets beter geworden, maar spellen zullen ook weer iets zwaarder zijn geworden. Dus om nou te stellen dat er geen mooiere tijd is geweest.computerjunky schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:21:
[...]
Tja vakantiegeld is ook behoorlijk rekbaar![]()
De 1 krijg 600 euro en de ander 2600 euro.
Maar eerlijk is eerlijk er is geen mooiere tijd om een gpu te kopen.
Vroeger was een gpu altijd behappen en compromis maken nu heb je met een 1660 of 1660ti al een kaart waarmee je iedere game 1080p ultra kan spelen mocht navi niks worden.
Wat is indrukwekken. Komend van een rx460 (dat had degene waar ik op reageerde) is het een mega vooruitgang natuurlijk.Sissors schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:04:
[...]
Of dat nou heel indrukwekkend echter is? Ruim 2.5 jaar geleden heb ik een R9 Fury gekocht voor de prijs waarop je nu een 1660 ti koopt. Als ik snel wat benchmarks bekijk is een 1660 ti wel wat sneller, en zal een 1660 beter vergelijkbaar zijn, en die is weer goedkoper. Tegelijk als dat nu alles is wat we in ruim 2.5 jaar hebben bereikt is het ook niet heel indrukwekkend. De prijs - performance verhouding is wel iets beter geworden, maar spellen zullen ook weer iets zwaarder zijn geworden. Dus om nou te stellen dat er geen mooiere tijd is geweest.
Dit is een probleem dat al meer als een half jaar geleden gefixed is en dus niet meer relevant.418O2 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:03:
[...]
Omdat heel veel systemen dubbel worden geteld en het weinig relevant is dat er 100.000 gare systemen in Aziatische gamecafes staan die alleen maar Starcraft draaien op een hd6770 of iets van die strekking.
Ik zou het zelf relevanter vinden als ze een survey van de 1e wereld zouden uitbrengen
Nu haal je echter je eigen punt nogal onderuitcomputerjunky schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:40:
[...]
Wat is indrukwekken. Komend van een rx460 (dat had degene waar ik op reageerde) is het een mega vooruitgang natuurlijk.
De 1660ti is immers bijna 2,5x zo snel.
Ik heb nooit gezegd dat het prijstechnisch interresanter is.Sissors schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:49:
[...]
Nu haal je echter je eigen punt nogal onderuit. Immers de RX460 is ook 2.5 keer zo goedkoop als de 1660ti. Oké, eerlijk is eerlijk, je krijgt normaal niet twee keer de rekenkracht voor twee keer de prijs. Maar dan nog steeds is het natuurlijk een vergelijking van niks, een kaart van ruim €300 vergelijken met eentje van ruim €100.
Maar mijn hele punt is dus dat we 2-3 jaar geleden ook al in diezelfde tijd zaten. En dat er geen significante vooruitgang is geboekt in die tijd, en we dus nu per definitie eigenlijk in een slechtere tijd zitten als toen.computerjunky schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:43:
[...]
Ik heb nooit gezegd dat het prijstechnisch interresanter is.
Maar we zitten in een tijd waar je voor nog redelijk acceptabele prijzen meerdere jaren op ultra kan gamen daar waar dat jaren gelden gewoon niet het geval was en je gewoon high end en diep in de buidel moest tasten voor iets dat zo pang mee ging.
Dit komt doordat consoles oud zijn en de vooruitgang in games iets stagneert daar waar de videokaarten wel langzaam beter worden.
En voor degene waar ik in het begin op reageerde is het gewoon een geweldige kaart upgrade waarbij hij ook nog geld over houd zoals hij wou.
Er is op sommige vlakken zeker wel voortgang geweest. Volgens mij zit je met een GTX 1660Ti op precies 50% van het verbruik en 50% van de die-size van een R9 Fury. Helaas heeft AMD hier niet in kunnen volgen (de R7 is 'uit de fabriek' praktisch een GTX1080Ti met een verbruik dat hoger is dan dat van een RTX2080Ti) en dus zit Nvidia nog altijd uit hun neus te vreten in plaats van druk te voelen om ook snel iets uit te brengen op basis van het 7nm procede.Sissors schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:59:
[...]
Maar mijn hele punt is dus dat we 2-3 jaar geleden ook al in diezelfde tijd zaten. En dat er geen significante vooruitgang is geboekt in die tijd, en we dus nu per definitie eigenlijk in een slechtere tijd zitten als toen.
Wen er maar aan.. de perf/$ vooruitgang is de laatste jaren overal (ook CPUs en SoCs) gewoon veel lager dan wat het vroeger was en het wordt nooit meer beter.Sissors schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:59:
[...]
Maar mijn hele punt is dus dat we 2-3 jaar geleden ook al in diezelfde tijd zaten. En dat er geen significante vooruitgang is geboekt in die tijd, en we dus nu per definitie eigenlijk in een slechtere tijd zitten als toen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq