Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:52:
PS: Er zijn weer RX Vega 56 kaarten te krijgen bij OCUK en Scan. Heb er net zelf eentje besteld. :*)
Je kon toch niet meer wachten? :9

Ik heb er inmiddels ook een (Vega64 Liquid), met veel dank aan @Blaat, gisteravond kunnen installeren, dat wordt lekker gamen dit weekend

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:43:
[...]

Nou IF is voor gaming totaal geen voordeel dan was een mono die met lage latency beter geweest. Zie ook wat er gebeurd als de IF speeds omhoog gaan. Echter ben je dan de schaalbaarheid kwijt voor server en workstation CPU's wat Ryzen Threadripper en EYPC nu zo goed maakt.
Een mono-die was misschien wat beter geweest. Dan had je idd het issue met verkeer tussen de CCX’en voorkomen.
Maar dat gaat imo niet perse over gaming maar meer over de keuze voor een schaalbaar ontwerp. Dat is niet alleen interessant voor Server maar één van de voordelen is dat daardoor multicore gaming betaalbaarder is geworden en hopelijk interessanter voor gamedevelopers. Dus zit er ook een positieve gaming kant aan. :) :P
Daarnaast bepaalde encryption / security zaken die we voor gaming niet echt nodig hebben wel weer die space kosten. Als ze die ruimte aan meer snellere cache besteed hadden had je er meer aan gehad. Dat soort zaken.
Verschilt wat er nu in zit dan zoveel van wat er bijv in Kaby lake voor S1151 zit :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:16:
[...]

Heb je daar een bron voor?
Dacht niet dat de impact van wel/geen ringbus zo groot was.
Nee, logica. De afgelopen jaren was het voor gaming gewoon ringbus, ringbus en ringbus want welk alternatief was er qua CPU achitectuur? Het gaat niet om de ringbus zelf, maar omdat er geen alternatief was dan die specifieke achitectuur. :)
Gelunox schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:23:
[...]

Je kon toch niet meer wachten? :9

Ik heb er inmiddels ook een (Vega64 Liquid), met veel dank aan @Blaat, gisteravond kunnen installeren, dat wordt lekker gamen dit weekend
Nee, shiny. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:16:
[...]

Heb je daar een bron voor?
Dacht niet dat de impact van wel/geen ringbus zo groot was.

[...]

Een mono die is toch altijd beter? Het is alleen zo duur..
Nja altijd... Als je het een beetje goed ontwerpt is het beter. Je interconnects zijn gewoon sneller. Alleen gebruikt AMD op een die tussen de twee core clusters al IF wat voor wat extra latency zorgt. Om alles aan elkaar te knopen is dat weer nodig. En je ziet ook dat de multi core performance super goed is. Maar goed onze games benutten dat tot nu toe maar matig. Hopelijk wordt dat snel beter er zit langzaam wel vooruitgang in. Sommige games doen het op CPU's met meer dan 4 thread aanzienlijk beter.
Help!!!! schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:26:
[...]

Een mono-die was misschien wat beter geweest. Dan had je idd het issue met verkeer tussen de CCX’en voorkomen.
Maar dat gaat imo niet perse over gaming maar meer over de keuze voor een schaalbaar ontwerp. Dat is niet alleen interessant voor Server maar één van de voordelen is dat daardoor multicore gaming betaalbaarder is geworden en hopelijk interessanter voor gamedevelopers. Dus zit er ook een positieve gaming kant aan. :) :P

[...]

Verschilt wat er nu in zit dan zoveel van wat er bijv in Kaby lake voor S1151 zit :?
Owh dat is zeker zo dat zie je ook met Threadripper. Nog nooit was een 16 core 32 Thread cpu met zo veel performance zo betaalbaar. Dus het heeft zeker voordelen. Nu nog games die het gaan gebruiken en het is geen nadeel meer.
Je ziet dat de prestaties met game patches al een stuk beter geworden zijn. Dus vind dit ook geen issue maar het is gewoon niet echt een game gerichte architectuur. Verder helemaal niets mis mee :)

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 01-09-2017 14:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:33:
[...]

Nja altijd... Als je het een beetje goed ontwerpt is het beter. Je interconnects zijn gewoon sneller. Alleen gebruikt AMD op een die tussen de twee core clusters al IF wat voor wat extra latency zorgt. Om alles aan elkaar te knopen is dat weer nodig. En je ziet ook dat de multi core performance super goed is. Maar goed onze games benutten dat tot nu toe maar matig. Hopelijk wordt dat snel beter er zit langzaam wel vooruitgang in. Sommige games doen het op CPU's met meer dan 4 thread aanzienlijk beter.
Volgens mij was het probleem vooral dat CPU cores van een CCX helft, soms L3 cache aanspreken van de andere CCX helft, en dat zorgt voor onnodige latency. Bij Kaby Lake is L3 gewoon zoveel per core en dat is het. Daar zou je in principe omheen kunnen programmeren. Een monolithische chip zonder CCX en acht cores is natuurlijk beter.

Maar dit is wel heel erg offtopic. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

Apoca

Array Technology Industry

Na mijn Sapphire Tri-X R9 290 is der uit en de VEGA 56 is der voor in de plaats gekomen, heb een mooie stap gemaakt weer in FPS als ik even snel kijk in 3D Mark Fire Strike.

De cooler is wel een verschil in geluid ter#ing zeg :F
Doet me weer denken aan mijn setup met CF HD 2900XT :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:32:
Nee, logica. De afgelopen jaren was het voor gaming gewoon ringbus, ringbus en ringbus want welk alternatief was er qua CPU achitectuur? Het gaat niet om de ringbus zelf, maar omdat er geen alternatief was dan die specifieke achitectuur. :)
Eh, het verschil tussen Intel en AMD CPUs is niet alleen ringbus.. maar dat weet je zelf ook wel.
IPC van AMD/Ryzen is simpelweg lager en dat heeft niks met optimalisaties (of ringbus) te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-09-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:58:
[...]

Eh, het verschil tussen Intel en AMD CPUs is niet alleen ringbus.. maar dat weet je zelf ook wel.
Ja, maar het verschil tussen een ringbus en een Bulldozer is wel behoorlijk. Ryzen minder.
Apoca schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:58:
Na mijn Sapphire Tri-X R9 290 is der uit en de VEGA 56 is der voor in de plaats gekomen, heb een mooie stap gemaakt weer in FPS als ik even snel kijk in 3D Mark Fire Strike.

Doet me weer denken aan mijn setup met CF HD 2900XT :P
Undervolten die chip. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-09-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst even een algemene opmerking, wanneer gaat Tweakers eens het citaatsysteem verbeteren? Tekst selecteren en enkel dat citeren.
Astennu schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:11: Die hele cache architectuur en rapid pack math zijn zaken die vooral voor gpgpu belangrijk zijn niet voor gaming.
Volgens mij gaf ik zelf ook al aan dat het oude koek is maar dat Raja Koduri het nu zo duidelijk in alle openheid erkent is voor mij wel enigszins verrassend. Het is alleen jammer dat hij nu weer A zegt maar B zeggen nalaat. Waarom konden ze nu die IF niet goed optimaliseren voor RX Vega en waarom is het niet goed geoptimaliseerd voor RX Vega (wat ontbreekt er technisch gezien?)?
Over de cache laat ik me niet uit, daarvoor begrijp ik te weinig van dat deel van de architectuur, behalve dat het blijkbaar voor sommige spellen een winst geeft in de gemiddelde FPS en meer in de minimale FPS indien de developer het ondersteunt (Deus Ex:MD). De RPM is ook voor gaming nuttig maar op de korte termijn enkel voor een paar spellen, op de lange termijn mogelijk voor de meeste AAA-spellen. Het valt te verwachten dat Nvidia vanaf Volta met hun variant van RPM komen (niet zo heel erg moeilijk, toch?), indien dat gebeurt valt het verwachten dat op API-niveau dit goed ondersteund gaat worden wat de weg vrijmaakt voor developers om het standaard te gebruiken. Goed voor de longevity maar op de korte termijn moet je er inderdaad niet te veel van verwachten. Stel dat 20% van de GPU-load voor iets wordt gebruikt waarbij RPM kan worden toegepast (haareffect in Far Cry 5?) dan ga je minder dan 10% winst hebben. Leuk maar niet spectaculair.
Dus ja net al eerder maar wellicht nog wat meer dan voorheen is deze gpu gemaakt voor meerdere markten. Nvidia heeft het geld. Om dat te splitsen AMD op dit moment helaas niet.
Dat wordt beweerd maar aangezien wij niet de kosten kennen is het voor ons moeilijk om dit na te gaan. Je verkoopt er wel meer van als de performance beter is voor dezelfde prijs (als dat nu bij RX Vega het geval is). AMD zal vast goede redenen hebben om het op deze manier te doen maar mogelijk is het meer een subjectieve afweging dan een objectief moeten, wij kunnen dat niet inschatten.
Dus het gaat altijd ten koste.
Gaat het bij Ryzen ten koste van de gamingperformance? Misschien een beetje omdat het een low power node is (laag vermogen + schaalbaarheid zijn de prioriteiten bij het ontwerp, hiermee is het ideaal voor laptops en servers maar ook geschikt voor desktops) die een lagere maximale klokfrequentie haalt maar daar zou ik niet over vallen aangezien de trade-off goed is (laag vermogen) en omdat ze in principe met exact dezelfde node een hogere performance hadden kunnen krijgen met dezelfde klokfrequentie ten koste van een wat hoger vermogen door meer (groter aantal componenten of meer bits voor bepaalde datawoorden/geheugen) in een pipeline te stoppen en meer te paralleliseren, n.m.m. had AMD dit kunnen doen gezien het vermogen van de Intel-CPU's maar AMD had liever een lager vermogen gezien de servers en laptops, dat is een terechte keuze maar het is jammer voor de gamers. Al met al pakt het voor de CPU best goed uit.

Nu vind ik het op zich niet zo belangrijk als bij RX de performance vermindert ten gevolge van een meer universele architectuur, dat staat AMD vrij. Ik val er wel over dat AMD hier onvoldoende duidelijk over communiceert. Ben er helder over! Leg uit waar je gaming performance hebt opgeofferd om de andere markten beter te bedienen, geef de details, doe dit al voordat de kaart uitkomt.
Apoca schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:58:

Daarom wacht ik op de referentiekaarten, waarschijnlijk tot aan het einde van het jaar gezien de beschikbaarheid en de prijzen. Hopelijk dalen de prijzen van RAM begin 2018 ook weer wat...
Maar proficiat met je kaart. Met die blowerkoeler raad ik aan om niet alleen te ondervolten maar zo nodig ook te onderklokken. Naar mijn mening liever 90% van de performance met veel minder herrie. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Nu ik eigenaar ben van zowel een 56 en 64 begint ook het kijken naar een Freesync scherm. Ik heb nu een dual-monitor setup met een 22" en 23" 1080p monitor. Nieuwe (main) monitor moet een 1440p 24 of 27" scherm worden. Zo te zien is er echter nog niet heel veel keuze en op 27" ben je al gauw 500€ kwijt..

Op 1080p blijven is niet echt een optie met dergelijke GPU geweld.. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 01-09-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:26:
Daarom wacht ik op de referentiekaarten, waarschijnlijk tot aan het einde van het jaar gezien de beschikbaarheid en de prijzen. Hopelijk dalen de prijzen van RAM begin 2018 ook weer wat...
Maar proficiat met je kaart. Met die blowerkoeler raad ik aan om niet alleen te ondervolten maar zo nodig ook te onderklokken. Naar mijn mening liever 90% van de performance met veel minder herrie. ;)
Ik kon mijn R9 290 goed verkopen, dus dan is de keuze snel gemaakt om wel of niet te wachten :) Merk al dat der speelruimte is voor de fan stiller te krijgen zonder serieus verlies in FPS dat gaat wel goedkomen met die referentie kaart. En lezen dat iets geluid maakt en het zelf ervaren daar zit nog een verschil in :+

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Lord_Dain schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:00:
Nu ik eigenaar ben van zowel een 56 en 64 begint ook het kijken naar een Freesync scherm. Ik heb nu een dual-monitor setup met een 22" en 23" 1080p monitor. Nieuwe (main) monitor moet een 1440p 24 of 27" scherm worden. Zo te zien is er echter nog niet heel veel keuze en op 27" ben je al gauw 500€ kwijt..

Op 1080p blijven is niet echt een optie met dergelijke GPU geweld.. :P
27" €500+ hangt vooral van je eisen af, als je ips en 100+Hz wil dan ja, zit je vrij snel boven de 500 euro. maar 27" ips freesync schermen zijn er al vanaf 300 euro

Overigens heb ik zelf deze en heb ik er de freesync range van veranderd naar 57~144Hz

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik ga zelf vooral uit van deze website:
www.144hzmonitors.com/

zit zelf nog op een 23inch HD scherm icm met mijn laptop scherm maar ga dit najaar na jaren van gitaar versterkers kopen eindelijk een goede PC in elkaar flansen met een nieuwe monitor erbij. Mooie van freesync is dat niet al je monitors freesync hoeven te zijn dus kan ik mijn oude scherm nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

IPC van AMD/Ryzen is simpelweg lager en dat heeft niks met optimalisaties (of ringbus) te maken.
Had AMD niet zelf al aangegeven dat ze een aantal knel punten al geidentificeeerd hadden en wijzigingen om de IPC te verhogen al klaar hadden voor een Zen+ update?

Ik weet dat ik het vlak na Ryzen launch ergens las, maar kan het met google niet meer terugvinden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kaartjes binnen! Eerst maar eens de 64 in de PC hangen en kijken hoe mijn 550W Gold voeding het handled.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7JoTGHE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sLUjoBQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh god, dadelijk krijg ik nog een moet beter scherm hebben hebben gevoel. :X
De RX Vega was duur genoeg hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dat weet je zelf ook wel.
Oh? :)
De test van Hardware Unboxed toonde toch echt aan dat Intel's laatste hexa-core gelijkspeelt met de hexa-core van Ryzen bij dezelfde klokfrequentie bij games, Intel heeft een stap terug gedaan bij SkylakeX voor de hexa-core en de octa-core voor veel taken waaronder gaming (op een enkele taak vooruitgang). Voor Skylake en Kaby Lake werden geen grote verschillen waargenomen bij dezelfde klokfrequentie tenzij er een of ander optimalisatieprobleem was wat geen zak met de hardware te maken heeft. Tenslotte negeer jij het verschil in vermogen, de 'IPC' verhogen ten koste van meer vermogen is erg gemakkelijk, daarom moet je er rekening mee houden dat voor Ryzen het vermogen lager ligt dan voor Intel bij dezelfde klokfrequentie zolang je Ryzen niet zwaar overklokt (< 3,9 GHz in ieder geval, hoe lager hoe meer Ryzen wint). Daarnaast misbruik jij gruwelijk de term IPC, daar hebben we het hier laatst nog over gehad en ik verwijs dan ook naar die reacties maar dat terzijde.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud nieuws, PCPer had het er eergisteren ook al over en @The Source waarschuwde ons hier (het duurder worden van GDDR5 door een schaarste (zij het kunstmatig gecreëerd, blijkbaar hadden Samsung en Hynix gemerkt dat het tekort aan DDR4 wel erg prettig is voor de winstmarges :r )) ongeveer een maand geleden al voor, ik weet niet of dat hij ook wist waarom dit zou gebeuren maar hij had in ieder geval lucht gekregen van de prijsverhoging, dat komt bij hen natuurlijk eerder tot uiting dan bij de prijs in de winkel (lag).
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:44:
Oh god, dadelijk krijg ik nog een moet beter scherm hebben hebben gevoel. :X
De RX Vega was duur genoeg hoor. :P
Een kwestie van tijd, no way dat jij over 2 jaar nog met een 1080p monitor gamet als jij dan een Vega-kaart hebt en het aanbod aan 1440p-monitors is verbeterd. :)
Tenzij het gamen in de ijskast gaat maar dan nog, voor andere zaken is een 1440p-scherm ook erg fijn. Voor een forumpje hoeft het niet maar als je bijvoorbeeld regelmatig teksten typt en dan bronnen ernaast legt, programmeert, rendert...dan is het erg fijn om wat meer pixels tot je beschikking te hebben.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zat eraan te komen. AMD gaat het al lastig krijgen met de RX5xx series, alsof die je normaal kan krijgen, maar Nvidia lijkt een dubbel probleem te gaan krijgen. Ze hadden kennelijk een contract voor lagere prijzen voor GDDR5 dat recent is verlopen, en er zijn gewoon GDDR5 tekorten, net zoals er tekorten zijn voor elke vorm van snel flashgeheugen. Zeker mobieltjes hebben die hele markt leeg getrokken. Het is echt niet alleen HBM2 dat problematisch is. Dat is ook een reden dat ik mij nooit echt zorgen heb gemaakt over HBM2. Het is duurder, maar het heeft ook voordelen in efficiëntie en chipformaat.

Voor AMD is dit natuurlijk goed nieuws omdat ze zo hun RX Vega kunnen blijven verschepen. Volta gaat er al helemaal niet komen als er tekorten zijn aan geheugenchips. De speculatie over RX Vega die voor enorme verliezen wordt verkocht slik ik eigenlijk ook niet. Dat AMD rebates uit lijkt te keren, daar lijkt het wel op. Dat dit AMD $100 per chip kost niet. Ik vermoed dat het AMD hoogstens enkele tientjes kost, of dat ze break even spelen op RX Vega. Met de GTX1070 die rap duurder zal gaan worden is dat een acceptabele positie, want marktaandeel, marktaandeel, marktaandeel.

Ook vermoed ik, en mijn aanschaf van mijn RX Vega 56 is hierop gebaseerd, dat de kaart sneller zal gaan worden de komende weken/maanden, en zijn prestaties zeer goed vast zal houden op termijn. Drivers zijn nog erg matig, features uit en er zit bijzonder veel hardware in een Vega 10 chip. Ook vermoed ik dat de AIB kaarten niet mals zullen zijn qua prijs, en redelijk zinloos. Ik zou niet verbaast zijn als we hier in NL €500 gaan betalen voor een AIB custom RX Vega 56, met een zinloze factory OC waardoor het ding nog meer een vlammenwerper is. @Astennu zijn undervolting heeft al laten zien dat je van de stock RX Vega 64 kaart heel al wat kan maken. Een AIB kaart zal waarschijnlijk iets hoger kunnen clocken, maar wil je dit met RX Vega? Nee, geef mij maar de bizar goede PCB van de stock kaart. Zou niet verbaast zijn als al die VRM phases een beetje extra helpen met undervolting. Vraag me ook hardop af of AMD nog rebates zal geven voor AIB kaarten. Nu ben ik al over mijn eigenlijke limiet van €400 gegaan, en vind ik het wel best zo. Ben denk ik wel helemaal zoet tot Navi. :Y
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:50:
Een kwestie van tijd, no way dat jij over 2 jaar nog met een 1080p monitor gamet als jij dan een Vega-kaart hebt en het aanbod aan 1440p-monitors is verbeterd. :)
I know, shut up. :')
Ben een paar maanden geleden afgestudeerd en brand nu door spaargeld heen. Universitaire titel is een investering in jezelf me reet. -O-

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-09-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:12:
I know, shut up. :')
Ben een paar maanden geleden afgestudeerd en brand nu door spaargeld heen. Universitaire titel is een investering in jezelf me reet. -O-
Dat kan het zijn, afhankelijk van wat je hebt gestudeerd, hoe de arbeidsmarkt is, wat de persoonlijke omstandigheden zijn (woonplaats, ervaring...) etc.
En dan nog, het kan jarenlang duren voordat het rendeert. Je begint met een of andere functie waarvoor ook HBO-gediplomeerden worden aangenomen en na jaren blijk je meer promotie te hebben gemaakt waarbij het de vraag is of dat het te danken is aan extra kwaliteiten die je al had, wat je hebt geleerd bij de opleiding of misschien wel puur de status (de bazen die jou kiezen voor een promotie dankzij dat papiertje).
Maar ja, in het algemeen valt het investeringsaspect nogal tegen, zeker in Nederland waar in essentie de middenklasse het land overeind houdt en zowel de zwakkere mensen moet ondersteunen als de villa's moet subsidiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wel, want die domme prutser haalt kennelijk maar iets van 400Mh/s met 13 RX Vega 64 kaarten. Hij haalt dan ook 300Mh/s met 12x RX570 of 12XRX580. De prutser heeft dus zijn geld behoorlijk verspilt en die Vega's gebruiken ook heel wat, en dat kost hem inkomsten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuwsgierig maar ik ga niet op die video klikken, ik wil hem op geen enkele manier steunen, zelfs al is het met slechts 1 view met een adblocker. ;)
Ik hoef niet te klikken om te weten dat hij een dipshit is als hij zoveel Vega-kaarten heeft gekocht.
Het is nogal asociaal, omdat hij geen fuck om het milieu en de schaarste van grondstoffen geeft en omdat hij er geen fuck om geeft dat andere mensen door mensen als hem geen kaart kunnen kopen of er veel te veel voor moeten betalen terwijl zij de kaart willen gebruiken waar die wel voor bedoeld is.

@DaniëlWW2
De AIB AIC-kaarten zullen in eerste instantie duurder zijn, geholpen door de prijsstijging van de 1070-kaarten (komt goed uit voor deze bedrijven) maar na een paar maanden gaat die prijs ook wel weer dalen. De tradeoff is dat je minder waarde uit de kaart haalt doordat je het korter kan gebruiken, dat staat tegenover meer waarde tijdens het gebruik. Een lastige afweging, voor mij echter niet aangezien ik heb gezworen nooit meer een lawaaierige component in mijn PC te tolereren. Zelfs niet voor een laptop, als ik er ooit nog een koop.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
When vega 56 got no power limit:

[ Voor 52% gewijzigd door GuardMoony op 01-09-2017 20:53 . Reden: fix video ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat humor tussendoor. :P

Kwam dit per toeval tegen en wow, dit is goede marketing van AMD, veel beter dan voor Vega. _O-

Met name vanaf 1:30 wordt het goed. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:45:
[...]

Oh? :)
De test van Hardware Unboxed toonde toch echt aan dat Intel's laatste hexa-core gelijkspeelt met de hexa-core van Ryzen bij dezelfde klokfrequentie bij games, Intel heeft een stap terug gedaan bij SkylakeX voor de hexa-core en de octa-core voor veel taken waaronder gaming (op een enkele taak vooruitgang).
Interessant, heb je een linkje? Ik hoop dat er ook een niet-video versie is..
X is natuurlijk wel het high-end platform en niet het normale desktop platform.
Voor Skylake en Kaby Lake werden geen grote verschillen waargenomen bij dezelfde klokfrequentie tenzij er een of ander optimalisatieprobleem was wat geen zak met de hardware te maken heeft. Tenslotte negeer jij het verschil in vermogen, de 'IPC' verhogen ten koste van meer vermogen is erg gemakkelijk, daarom moet je er rekening mee houden dat voor Ryzen het vermogen lager ligt dan voor Intel bij dezelfde klokfrequentie zolang je Ryzen niet zwaar overklokt (< 3,9 GHz in ieder geval, hoe lager hoe meer Ryzen wint). Daarnaast misbruik jij gruwelijk de term IPC, daar hebben we het hier laatst nog over gehad en ik verwijs dan ook naar die reacties maar dat terzijde.
IPC zoals vroeger bestaat niet meer.. gebruikt iedereen die term tegenwoordig niet anders?
Je hebt wel gelijk dat het waarschijnlijk niet de juiste metric is.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:30:
Kwam dit per toeval tegen en wow, dit is goede marketing van AMD, veel beter dan voor Vega. _O-
Gepubliceerd op 24 jun. 2013? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-09-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was een grap met dubbele betekenis. ;)
Het zegt ook wat over de RTG marketing over RX Vega, dat een willekeurige vent die Geforce GPU's kapot slaat, eigenlijk beter is als marketing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41
Olaf van der Spek schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:11:
[...]

Interessant, heb je een linkje? Ik hoop dat er ook een niet-video versie is..
X is natuurlijk wel het high-end platform en niet het normale desktop platform.

[...]

IPC zoals vroeger bestaat niet meer.. gebruikt iedereen die term tegenwoordig niet anders?
Je hebt wel gelijk dat het waarschijnlijk niet de juiste metric is.

[...]

Gepubliceerd op 24 jun. 2013? ;)
IPC is instructions per cycle, lijkt mij weinig discussie mogelijk waar dat over gaat :P. Alleen wat een boel mensen bedoelen als ze zeggen dat Intel betere IPC heeft is de combinatie van IPC en hogere clockspeeds.
Momenteel heeft Intel 5-10% betere IPC en nog eens 5-10% hogere clockspeeds.

Je hebt gelijk dat IPC weinig zegt over verschillende workloads, omdat je integer en float hebt.

Als je de term IPC gebruikt en dan ook doelt op clocksnelheden dan zit je m.i. gewoon fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik hier eerder al geplaatst. Dit is die voor 6 kernen. Voor 8 kernen heeft hij ook een vergelijking gemaakt, uiteraard is de conclusie niet veel anders. Bij 10 kernen lijkt SkylakeX weer sterk te domineren qua FPS (voor wat het waard is, daar kunnen we een lange discussie over voeren) maar dan zit je weer met het oude €1100 probleem. :)
Het algemene beeld is duidelijk dat het afhangt van game-optimalisatie of gebrek daaraan (inmiddels is het een en ander aangepast aan tragere kernen maar meer kernen en Intel heeft in bepaalde opzichten Ryzen nageaapt met de laatste architectuur met cache-wijzigingen en het vervangen van de ringbus door dat mesh-netwerk) maar op de keper beschouwd is er weinig verschil en zal het sterk afhangen van welk spel je graag speelt welke de betere keuze is.
Afbeeldingslocatie: https://techspot-static-xjzaqowzxaoif5.stackpathdns.com/articles-info/1450/bench/Total.png
Video of niet video maakt weinig uit tenzij je hele slechte hardware of een hele slechte internetverbinding hebt, je kan snel zien waar de interessante grafiekjes zijn en de video daar verder laten spelen. Hier is echter het geschreven artikel.
https://www.techspot.com/...-i7-vs-ryzen-5-hexa-core/

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2017 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Deze is ook interessant als vervolg erop;

Ryzen 7 1700 vs Core i7-6900K vs i7-7820X;
Video; YouTube: Ryzen 7 1700 vs. Core i7-7820X, 8-Core Royal Rumble!
Tekst; https://www.techspot.com/...n-7-vs-core-i7-octa-core/

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:02:
Momenteel heeft Intel 5-10% betere IPC en nog eens 5-10% hogere clockspeeds.
Als we toch die term blijven misbruiken dan zou ik stellen dat in veel opzichten Broadwell/Skylake een hogere IPC heeft dan SkylakeX bij dezelfde klokfrequentie. :+
Intel heeft op een enkel puntje een stap vooruit gezet maar op heel erg veel punten een stap achteruit gezet bij SkylakeX, in ieder geval voor 6 en 8 kernen.
Als je de term IPC gebruikt en dan ook doelt op clocksnelheden dan zit je m.i. gewoon fout.
Eender hoe je het gebruikt in de context van een hele CPU zit je fout. :)
Zeg gewoon dat CPU X minder tijd nodig heeft bij taak A of meer punten scoort bij test B, voor wat het waard is (je weet enkel dat hoger beter is als je niet weet hoe de schaal werkt) aangezien je het raden hebt naar het hoe en wat van de gebruikte puntenschaal, bij Cinebench is die duidelijk niet lineair, bij X kernen ligt de multithreadscore >X keer zo hoog dan de singlethreadscore. :')
Misschien is er een goede reden voor maar in het programmaatje en op de website ben ik geen duiding van de schaal tegengekomen, als iemand anders die wel weet te vinden, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:14:
[...]

Als we toch die term blijven misbruiken dan zou ik stellen dat in veel opzichten Broadwell/Skylake een hogere IPC heeft dan SkylakeX bij dezelfde klokfrequentie. :+
Intel heeft op een enkel puntje een stap vooruit gezet maar op heel erg veel punten een stap achteruit gezet bij SkylakeX, in ieder geval voor 6 en 8 kernen.
Hou er wel rekening mee dat Skylake-X deels in het zelfde schuitje lijkt te zitten als Ryzen bij Launch. Door een aantal architectuur wijzigingen lijkt Skylake-X ook optimalisatie patches nodig te hebben voor sommige games net als Ryzen deze nodig had.

Denk hierbij aan de cache aanpassingen van een klein L2 naar een groot L2 en van een groot inclusive L3 naar een kleiner exclusive L3, dit lijkt momenteel meer winst te geven in professionele applicaties, terwijl het juist voor games niets lijkt te brengen tot soms zelfs tot relatieve verslechtering lijkt te leiden.

Net als de Mesh architectuur waarvoor mogelijk ook geoptimaliseerd dient te worden.

Voor professionele applicaties een mooie stap lijkt het, voor games net wat minder. Maar goed Skylake-X is dan ook geen CPU ontworpen met gaming in het achterhoofd. Het is een directe afgeleide van de Skylake based Xeon range. Gamers kijken (vooralsnog) beter naar de komende Coffee Lake range dan naar deze range, tenzij je veel professionele applicaties draait en zo nu en dan een game speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41
Slecht nieuws, althans voor ons gamers.
So, I just managed to tweak my Vega to 1000 MHz Core and 1100 MHz HBM with a power target of -24%.
Getting 43.5 MH/s in ethereum. Pretty sure I can get similar with Vega 56. Things can only get better from here.
Edit. Here is an album with my screenshots and a picture of my desktop: https://imgur.com/a/1GgvR
2nd Edit. To clear up any confusion, 130w is total card power, not core power. Core power is around 104w.
https://www.reddit.com/r/.../?st=j7579nnn&sh=fc6e32ef

Stuk efficienter dan Polaris dus (zo'n 2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:40:

[...]

Wens hem veel succes om een RX Vega 56 van 800 naar 1100MHz memory te krijgen zonder voltage control. ;)

Verder valt Vega nu zo erg tegen dat we het over CPU's gaan hebben hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:24:
[...]

Hou er wel rekening mee dat Skylake-X deels in het zelfde schuitje lijkt te zitten als Ryzen bij Launch. Door een aantal architectuur wijzigingen lijkt Skylake-X ook optimalisatie patches nodig te hebben voor sommige games net als Ryzen deze nodig had.
Waarschijnlijk. Het is te hopen dat die aanpassingen die Intel helpen Ryzen ook helpen, als beide dezelfde aanpassingen nodig hebben dan is de druk bij developers groter om die aanpassingen te implementeren.
Voor professionele applicaties een mooie stap lijkt het, voor games net wat minder. Maar goed Skylake-X is dan ook geen CPU ontworpen met gaming in het achterhoofd.
Daar lijkt het op. Olaf leek zich sterk te richten op de game-performance bij zijn uitspraak waarop ik reageerde aangezien Ryzen het bij niet-gaming applicaties juist erg goed doet. Als daar de focus op ligt dan is SkylakeX natuurlijk geen stap vooruit. Vanuit Intel hun perspectief vind ik het een logische zet om deze veranderingen door te voeren, ik ben benieuwd of dat Coffee Lake inderdaad Skylake/Kaby Lake met twee extra kernen is of dat er ook iets wijzigt aan de architectuur.

[...]

Great, de 'mining'-parasieten hebben ook het ondervolten ontdekt. Dat die zeepbel maar snel in elkaar stort, hoe sneller en hoe sterker de crash verloopt (de vrituele versie van de crash in 1929 zou leuk zijn :)) hoe liever.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:50:
[...]

Waarschijnlijk. Het is te hopen dat die aanpassingen die Intel helpen Ryzen ook helpen, als beide dezelfde aanpassingen nodig hebben dan is de druk bij developers groter om die aanpassingen te implementeren.

[...]

Daar lijkt het op. Olaf leek zich sterk te richten op de game-performance bij zijn uitspraak waarop ik reageerde aangezien Ryzen het bij niet-gaming applicaties juist erg goed doet. Als daar de focus op ligt dan is SkylakeX natuurlijk geen stap vooruit. Vanuit Intel hun perspectief vind ik het een logische zet om deze veranderingen door te voeren, ik ben benieuwd of dat Coffee Lake inderdaad Skylake/Kaby Lake met twee extra kernen is of dat er ook iets wijzigt aan de architectuur.
Coffee Lake lijkt vooralsnog gewoon een doorontwikkeling van Kaby Lake als je de specs bekijkt, dus de "normale" cache layout (cache is exact zo groot als je zou verwachten met 2 extra cores 1,5 MB L2 v.s. 1MB op de 4 core Kaby Lakes en 12MB L3 v.s. 8MB op de Kaby Lake 4 cores) en ringbus ipv Mesh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Mmmh dit is niet best idd :( Die kaarten zijn straks in no time weg. Met dit soort hash rates en dat het alleen nog maar beter kan worden willen die miners ook wel 500 euro voor een 56 neer leggen.

Ik heb gister ook even een snel testje gedaan met een R9 290X. 390X bios mod 925-1375MHz 1060mv en die haalt iets van 1340-1350 punten in de superposition test. Waar vega 1970-1980 haalt.
Qua verbruik doet de 290X 250-280Watt Vega gebruikt daar 250-290watt.

Nu is dit niet de meest efficiënte stand voor de 290X maar wel een vrij efficiënte. Voor Vega heb ik wel de 900mv setting gepakt. De 1050mv stand komt lang niet zo goed uit te test.
Maar het geeft wel aan dat de performance per watt van Vega heel goed kan zijn.

Edit:

http://wccftech.com/amds-...-248-watts-of-power-draw/

Andere krijgen het nog niet echt gereproduceerd. Je moet lijkt mij ook 900mv gebruik om efficient te kunnen minen. Echter is de kans dan groot dat het HBM2 geheugen dan geen 1100 MHz wilt doen maar max 1025-1050. MAar dat zou nog steeds efficienter moeten zijn.

Ik krijg zelf het HBM geheugen niet boven de 1025 game stable daar boven zie ik de FPS lager worden. Met korte tests kan ik wel even 1050 halen. Of sommige gevallen 1100 maar dat is dan een bandbreedte testje van een paar sec. Als ik een langere run ga doen zie ik tot nu toe dat de prestaties slechter zijn dan met 1025MHz. Als ik de bandbreedte test daar na draai zie ik ook maar 200-300GB/s ipv de 390/400GB/s stock stock en 450-460gb/s die hij haalt als je 1100MHz draait.
1025 is hier wel stabiel dan haal je +- 420-430GB/s.

Met Fury en mining had ik hier ook last van. In het begin was hij lekker snel en daar na zakte de prestaties in en dan zag je een zelfde soort issue. GB/s waren dan lager reboot je waren ze weer hoger. Maar zonder memory OC bleef het wel constant.

Bij 7970 en 290x kaarten kon je wel veel hogere mem speeds draaien voor mining dan wat game stabiel was.

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 04-09-2017 10:47 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kan het geheugen in mijn Vega 64 op 1030mv draaien en tot nu toe lijkt het tijdens benches (en casual gamen) stabiel. Ik kan het pas echt in de praktijk testen zodra ik mijn scherm naar 1440p heb geupdate en met een Witcher 3 test, World of Warcraft belast de GPU amper zelfs in hoogste settings op 1080p..

Is een GPU van ca 550€ wel interessant voor miners met dat verbruik? [edit:] Sorry, maak daar maar 650€+ van, ze hebben de Liquid variant gebruikt.
That said, in real world applications this is a very good hash rate and according to the rates charged by mining providers out there, it is easy to see why (mining) demand will not let the card dip below the $699 price point any time soon.
Als dit waar is, is het bijna een interessante investering om nu Vega 64 kaarten te kopen rond MSRP en deze door te verkopen aan miners straks.. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Lord_Dain schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:56:
Ik kan het geheugen in mijn Vega 64 op 1030mv draaien en tot nu toe lijkt het tijdens benches (en casual gamen) stabiel. Ik kan het pas echt in de praktijk testen zodra ik mijn scherm naar 1440p heb geupdate en met een Witcher 3 test, World of Warcraft belast de GPU amper zelfs in hoogste settings op 1080p..

Is een GPU van ca 550€ wel interessant voor miners met dat verbruik?

[...]

Als dit waar is, is het bijna een interessante investering om nu Vega 64 kaarten te kopen rond MSRP en deze door te verkopen aan miners straks.. ;)
Ik vraag me af of het klopt.

Het verbruik naar beneden trekken richting de 130w klinkt als een broodje aap, zeker bij 40+ MH/s. Ik ga thuis eens experimenteren of ik dat kan reproduceren.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:36:
[...]

Ik krijg zelf het HBM geheugen niet boven de 1025 game stable daar boven zie ik de FPS lager worden. Met korte tests kan ik wel even 1050 halen. Of sommige gevallen 1100 maar dat is dan een bandbreedte testje van een paar sec. Als ik een langere run ga doen zie ik tot nu toe dat de prestaties slechter zijn dan met 1025MHz. Als ik de bandbreedte test daar na draai zie ik ook maar 200-300GB/s ipv de 390/400GB/s stock stock en 450-460gb/s die hij haalt als je 1100MHz draait.
1025 is hier wel stabiel dan haal je +- 420-430GB/s.
Je hebt toch met 974 mhz al 483GB/sec?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

edward2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:10:
[...]

Theoretisch ja.

Astennu meet zijn bandbreedte met OCLMembench. In de praktijk valt het altijd ietsje lager uit door wat overhead en windows gebruik.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:10:
[...]

Blaat schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:18:
[...]

Theoretisch ja.

Astennu meet zijn bandbreedte met OCLMembench. In de praktijk valt het altijd ietsje lager uit door wat overhead en windows gebruik.
Dat inderdaad.
Gebruikte deze ook om de 7970 timings te testen. Met aangepaste timings en lage clocks (1375MHz) kon je dan veel bandbreedte hebben, betere prestaties en een lager stroom verbruik. Je kon op die manier 260+ GB/s halen zeker niet slecht voor zo'n kaart. Daar kan de RX 480 een puntje aan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:56:

Is een GPU van ca 550€ wel interessant voor miners met dat verbruik? [edit:] Sorry, maak daar maar 650€+ van, ze hebben de Liquid variant gebruikt.

[...]

wat zijn je mem clocks dan als dan als je 1030mv gebruikt?
Je kan ook die superposition benshmark downloaden die is op 1080p Extreme ook al erg zwaar + kan je ook op 1440P en 4K draaien terwijl je niet zo'n sherm hebt. Erg leuk test tooltje.

Ja hoor daarom waren die RX480/580's ook 450+ euro terwijk die normaal 280-320 waren. Als je 40+ gaat halen en later wellicht meer kunnen ze dat in china makkelijk terug verdienen. Hier in is het sowieso moeilijk qua minen stroom kosten zijn veel te hoog maar in China zijn die maar 7cent per kw of als ik het mij goed herinner. Hier zit je snel rond de 17-18cent als niet meer.
Blaat schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:00:
[...]

Ik vraag me af of het klopt.

Het verbruik naar beneden trekken richting de 130w klinkt als een broodje aap, zeker bij 40+ MH/s. Ik ga thuis eens experimenteren of ik dat kan reproduceren.
130 lijkt mij wel heel laag. Zeker als dat op 1000mv zou zijn. Wat WCCF al liet zien zij halen rond de 250 watt.
Maar dat is wel op 1000mv. Met 900 kan je wel een stuk lager. Core clocks maken als het goed is niet heel veel uit dus die moet je dan zo laag mogelijk houden. Maar als de memory speeds dan zakken haal je geen 43 meer maar eerder 40 echter gaat de efficiency wel omhoog dus zou dan beter uit kunnen vallen dan die 0,17x hash per watt die nu gehaald werd door WCCFtech.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 04-09-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:01:
[...]

wat zijn je mem clocks dan als dan als je 1030mv gebruikt?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9o5LwLJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah 1000mv 1030MHz.
De core op 950mv werkt dan niet.

Je mem voltage bepaalt je laagste core voltage dus:
Core 900 Mem 1000 = Core 1000
Core 900 mem 900 = core 900
Core 1050 mem 1000 = core 1050

Dit werkt bij de RX480 ook zo.
Daarnaast is dit eigenlijk ook niet het geheugen voltage maar ik vermoed de mem controller. HBM2 voltage is bij de 64's 1.35v en kan je hier niet instellen.

900mv en 1000MHz HBM zal denk ik geen issue zijn. 1025-1030 zou je even moeten proberen kan zijn dat je dan idd wel iets meer nodig hebt. Maar als je hem nog zuiniger en stiller wilt hebben zou ik het gewoon eens proberen 900mv tov 1000 scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Aha, dus of de mem voltage naar 950 brengen of de cpu voltages op 1000mv instellen..hmm.

Ik heb beide op 900mv ingesteld en de mem freq. op 1030mv ingesteld. Korte test lijkt het stabiel. Valt me wel op dat de cpu clock niet verder komt dan 1460Mhz. Te weinig power?

[ Voor 51% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Astennu schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:12:
[...]
900mv en 1000MHz HBM zal denk ik geen issue zijn. 1025-1030 zou je even moeten proberen kan zijn dat je dan idd wel iets meer nodig hebt. Maar als je hem nog zuiniger en stiller wilt hebben zou ik het gewoon eens proberen 900mv tov 1000 scheelt veel.
Is het misschien een idee om een soort van how-to/naslag te maken van settings die een soort van richtlijn kunnen zijn voor andere met een 56/64 kaart :) Ik denk dat als we met z'n alle onze settings in een overzicht(template) zouden kunnen plaatsen dat het wat overzichtelijker is.

Al is het misschien meer een goede toevoeging voor het AMD RX Vega Evaringen topic bedenk ik me net :P

[ Voor 18% gewijzigd door Apoca op 04-09-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:15:
Aha, dus of de mem voltage naar 950 brengen of de cpu voltages op 1000mv instellen..hmm.

Ik heb beide op 900mv ingesteld en de mem freq. op 1030mv ingesteld. Korte test lijkt het stabiel. Valt me wel op dat de cpu clock niet verder komt dan 1460Mhz. Te weinig power?
GPU hoeft niet op 1000mv als je memory op 1000 staat en je gpu op 950 is je gpu gewoon 1000. Dus maakt niet uit of je hem op 950 of 100 zet.

Zou kunnen simpel te testen door die power slider verder open te gooien. Voor het gemak om clocks te testen houd ik P6 en P7 ook gelijk.

Met welke test haal je 1460MHz? want bij Furmark clockt hij bv lager dan bij Superposition. Ook de resolutie / quality setting heeft effect op de clock speeds.

Ik heb mijn sheet met clockspeeds nu niet bij de hand kan vanavond even kijken of 1460MHz op 1000mv klopt.

Maar de rest kunnen we beter in het RX Vega ervaringen topic bespreken want dit hoort hier eigenlijk niet thuis :)
Apoca schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:13:
[...]

Is het misschien een idee om een soort van how-to/naslag te maken van settings die een soort van richtlijn kunnen zijn voor andere met een 56/64 kaart :) Ik denk dat als we met z'n alle onze settings in een overzicht(template) zouden kunnen plaatsen dat het wat overzichtelijker is.

Al is het misschien meer een goede toevoeging voor het AMD RX Vega Evaringen topic bedenk ik me net :P
Ja wil dat ook nog wel gaan doen maar ben nu nog gegevens aan het verzamelen en heb nog geen 56's kunnen testen.
Kan deze week al wel een kleine vergelijking maken tussen een aantal 64's en een 56 misschien twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Astennu schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:21:
[...]
Ja wil dat ook nog wel gaan doen maar ben nu nog gegevens aan het verzamelen en heb nog geen 56's kunnen testen.
Kan deze week al wel een kleine vergelijking maken tussen een aantal 64's en een 56 misschien twee.
Zou leuk zijn als we zoiets zouden kunnen optuigen voor in het VEGA ervaringen topic. Denk als we met een persoon of 4 brainstormen over de variabelen die we minimaal willen zien dan kunnen we wel een template voor in de FP opstellen die kan worden bijgehouden als die settings als stable bij de betreffende tweaker uit de bus komen. Gewoon een over-/underclock overzicht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apoca schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:31:
[...]

Zou leuk zijn als we zoiets zouden kunnen optuigen voor in het VEGA ervaringen topic. Denk als we met een persoon of 4 brainstormen over de variabelen die we minimaal willen zien dan kunnen we wel een template voor in de FP opstellen die kan worden bijgehouden als die settings als stable bij de betreffende tweaker uit de bus komen. Gewoon een over-/underclock overzicht dus :)
Ja inderdaad. Is voor Vega nogal lastig dus zou je eigenlijk een benshmark moeten pakken met vooraf bepaalde resolutie en settings. Superposition kan bv ook 8K testen terwijl je een 1440p scherm hebt. Afhankelijk van de GPU load worden de clocks ook anders dus wil je goed vergelijken moet je hetzelfde draaien.

Ik zal er vanavond eens over na denken wellicht morgen een voorzetje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ook wel meedoen met wat dingen draaien als ik mijn chip gefinetuned heb. ;)
Hoor nu ook bij de RX Vega "kewl kidz club". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:45:
Ik ook wel meedoen met wat dingen draaien als ik mijn chip gefinetuned heb. ;)
Hoor nu ook bij de RX Vega "kewl kidz club". :P
Welcome :)

Ik heb toch nog maar 2x een Vega 56 besteld zodat ik nog meer kan vergelijken.
Die kaarten gaan daar na ook weer in de verkoop zodat nog meer Nederlandse tweakers van Vega kunnen genieten.

Na de power tweaks is het echt een heerlijke kaart die met een vergelijkbaar verbruik toch een heel stuk sneller is dan een 290X.

Binnenkort ook even snel testen vs de Fury Nano. Die deed het qua performance per watt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

flessuh

Set sail for fail!

Ik heb mijn PC nog in winkelwagentje zitten met RX vega 64 er in. Maar ja eerst ff andere baan :P

Hoeveel hier gebruiken waterkoeling van EK er op?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yay. :P
Ik heb toch nog maar 2x een Vega 56 besteld zodat ik nog meer kan vergelijken.
Die kaarten gaan daar na ook weer in de verkoop zodat nog meer Nederlandse tweakers van Vega kunnen genieten.

Na de power tweaks is het echt een heerlijke kaart die met een vergelijkbaar verbruik toch een heel stuk sneller is dan een 290X.

Binnenkort ook even snel testen vs de Fury Nano. Die deed het qua performance per watt ook goed.
Astennu voor RX Vega president voor het beschikbaar maken van RX Vega kaarten in Nederland. :*)
Maar ik heb nu eerste resultaten geplaatst in het ervaringen topic. RTG, why u retarded? :') :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:54:
[...]

Yay. :P

[...]

Astennu voor RX Vega president voor het beschikbaar maken van RX Vega kaarten in Nederland. :*)
Maar ik heb nu eerste resultaten geplaatst in het ervaringen topic. RTG, why u retarded? :') :F
Lijkt er op dat de afdeling die de kaart ontworpen niet heeft gesproken met de mensen die de cooler ontworpen. Aan de andere kant kan je weten dat 300watt met een luchtcooler al lastig is. nVidia heeft denk ik een rede dat ze een TDP van 250 watt gebruiken voor de 1080 Ti. Daarnaast is die ook heel wat sneller en ook dat hadden ze kunnen weten omdat die kaarten er al even zijn. Kortom niet echt slim van ze.

150-200mv lager en dan 75-125MHz inleveren was een veel betere keuzen geweest. Prestaties gaan er amper op achteruit. Verbruik is lager en kaart is stiller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
flessuh schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:40:
Ik heb mijn PC nog in winkelwagentje zitten met RX vega 64 er in. Maar ja eerst ff andere baan :P

Hoeveel hier gebruiken waterkoeling van EK er op?
Heb een blok van EK in de bestelling staan, levering is ergens deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Zijn jullie eigenlijk van plan jullie huidige Vega's te houden?
Ik wil graag een Vega 56, maar zou idealiter willen wachten tot de AIB versies beschikbaar zijn. Helaas heb ik eigenlijk wel eind van de maand een nieuwe PC nodig, dus is dat te vroeg voor die versies. Nu twijfel ik dus om een van de huidig beschikbare reference designs te kopen en het daar maar mee te doen, of een tijdelijk goedkoop kaartje kopen en pas later een Vega te kopen... Mijn voornaamste reden voor AIB zou overigens de betere en stillere koelers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
Dit is de dag dat het gewoon niet meer te ontkennen is dat dit topic een bolwerk is van AMD Radeon fanatici :+

Maar goed als outsider zie dat er ondertussen wat Vega te krijgen is via de pricewatch. Megekko heeft 15 stuks RX 64 en Alternate heeft Vega 56. Moet wel flink in de buidel voor worden getast, respectievelijk 695 en 599 euro exclusief verzendkosten.

Als ik heel eerlijk ben heb ik tot 29-8-2016 gewacht met het aanschaffen van mijn GTX 1070 FTW. Toen was die namelijk goed beschikbaar en net gedaald naar 469. Ding kwam 30 juni uit dus daar zit bijna 8 weken tussen. Met andere woorden; Vega heeft nog even de tijd om een 'echte' prijs te krijgen voor we de fakkels, rieken en brandstapels erbij halen. Gezien de historie van AMD heb ik er nog altijd wel een hard hoofd in dat dit uberhaupt nog goed gaat komen dit jaar.

Laten we het hopen want het zou zo maar kunnen dat Raja heeft er 3-4 jaar over gedaan om met Vega te komen. In dat geval wordt het op zijn vroegst eind 2020 voor een waardige vega opvolger (ipv refresh/rebrand). Ondertussen komt Nvidia natuurlijk in ieder geval nog met Volta, de 'echte' gaming architectuur. Maar die zullen hun gains wel weer beperken tot 35% (indexatie, niet relatief) en de rest omtoveren in winst.

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 05-09-2017 00:11 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:30:
Wat humor tussendoor. :P

[video]
Met name vanaf 1:30 wordt het goed. :Y)
4 GB variant doet 'Nvidia' ook mee :+ .
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:01:
[...]

Die heb ik hier eerder al geplaatst. Dit is die voor 6 kernen. Voor 8 kernen heeft hij ook een vergelijking gemaakt, uiteraard is de conclusie niet veel anders. Bij 10 kernen lijkt SkylakeX weer sterk te domineren qua FPS (voor wat het waard is, daar kunnen we een lange discussie over voeren) maar dan zit je weer met het oude €1100 probleem. :)
Het algemene beeld is duidelijk dat het afhangt van game-optimalisatie of gebrek daaraan (inmiddels is het een en ander aangepast aan tragere kernen maar meer kernen en Intel heeft in bepaalde opzichten Ryzen nageaapt met de laatste architectuur met cache-wijzigingen en het vervangen van de ringbus door dat mesh-netwerk) maar op de keper beschouwd is er weinig verschil en zal het sterk afhangen van welk spel je graag speelt welke de betere keuze is.
[afbeelding]
Video of niet video maakt weinig uit tenzij je hele slechte hardware of een hele slechte internetverbinding hebt, je kan snel zien waar de interessante grafiekjes zijn en de video daar verder laten spelen. Hier is echter het geschreven artikel.
https://www.techspot.com/...-i7-vs-ryzen-5-hexa-core/
Weet niet waarom we het over CPU hebben maar gaming performance blijft altijd afhankelijk van die hoofd thread. Twee extra cores leggen het nog altijd systematisch af tegen 500 Mhz extra. Zie ook dezelfde bron:
Afbeeldingslocatie: https://techspot-static-xjzaqowzxaoif5.stackpathdns.com/articles-info/1445/bench/AverageSlide.png

[ Voor 68% gewijzigd door sdk1985 op 05-09-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uh, Vega was kennelijk al in ontwikkeling voordat Raja terugkwam bij AMD in 2013. Verder heeft bijna iedereen hier gewoon zijn RX Vega uit het buitenland gehaald. Ook komt de Vega vervanger gewoon in 2019 met Navi, dat is allang bekent. Laat het er nu op lijken dat Navi een MCM chip gaat zijn alla Threadripper/Epyc. Heb je het hele enorme chip die minder geschikt is voor gaming ook niet meer.

Oh en die eerste was leuk, daarna werden ze minder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
2019? Dat klinkt wel heel ambitieus.

Persoonlijk vind ik ze allemaal even flauw. Apple had vroeger ook van die kinderachtige reclames waarbij ze de Mac gebruiker de hipster maakten en de Windows gebruiker het sulletje. Amerikaanse 'anti' reclames zijn niet zo mijn ding. De gillende spanjaard, dat was wel leuk (de eerste keer)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
sdk1985 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:30:
staat/stond al heel lang in hun roadmap.

Klopt dat Vega niet van Raja is. Vega was al in ontwikkeling tegen de tijd dat Raja weer bij AMD kwam. Navi wordt zijn kindje, en wat betreft hetgeen we er al van 'weten', ben ik heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 settings voor de GPU (waarvan jij er slechts 2 hebt gebruikt), 4 voor het geheugen en slechts 2 voor de fans en de temperatuur? Kan je met Wattman niet een uitgebreid fanprofiel invoeren zoals met Afterburner? :?
[small]Persoonlijk vind ik ze allemaal even flauw. Apple had vroeger ook van die kinderachtige reclames waarbij ze de Mac gebruiker de hipster maakten en de Windows gebruiker het sulletje.
Andersom deelde MS ook aardig wat steken uit. Best vermakelijk, voor reclame. Ze benadrukten de verschillen in ieder geval goed. Het contrast is nogal geforceerd: hardware/software combinatie verkopen vs. 'enkel' software verkopen en Apple die graag doet alsof hun bakjes geen PC's zijn. :')
Zeg wat je wil, toen AMD met die 7970 marketing kwam had AMD ook de beste opties.
Ik weet niet of dat 2019 optimistisch is, het zal in ieder geval mede afhangen van de vooruitgang die ASML, GF en Samsung en zo maken met de nodeverkleining. Naar verluidt gaat dat sneller dan verwacht dus het ziet er goed uit.
sdk1985 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:04:
Dit is de dag dat het gewoon niet meer te ontkennen is dat dit topic een bolwerk is van AMD Radeon fanatici :+
Het is duidelijk dat de Vega 56 aanzienlijk beter is dan de 1070, alleen ga ik geen €600 betalen voor een referentiekaart met een blowerkoeler, ik wacht op de AIC voor pak hem beet €450. Het zal wel nog een paar maanden duren en desnoods wacht ik tot begin 2018, dat de crash van 1929 maar snel moge gebeuren in de cryptocurrencybullshitmarkt.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:45:
[...]

8 settings voor de GPU (waarvan jij er slechts 2 hebt gebruikt), 4 voor het geheugen en slechts 2 voor de fans en de temperatuur? Kan je met Wattman niet een uitgebreid fanprofiel invoeren zoals met Afterburner? :?
Ja, ja en ja. Neuj, dat kan dus niet met Wattman - weet niet of Wattman hiervan de schuldige is of het feit dat er e.e.a. gelocked is in de BIOS van de GPU..

Sow.. denk dat ik eens ga kijken welke miner er flink wil dokken voor mijn 1070 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
sdk1985 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:04:

Maar goed als outsider zie dat er ondertussen wat Vega te krijgen is via de pricewatch. Megekko heeft 15 stuks RX 64 en Alternate heeft Vega 56. Moet wel flink in de buidel voor worden getast, respectievelijk 695 en 599 euro exclusief verzendkosten.

Als ik heel eerlijk ben heb ik tot 29-8-2016 gewacht met het aanschaffen van mijn GTX 1070 FTW. Toen was die namelijk goed beschikbaar en net gedaald naar 469. Ding kwam 30 juni uit dus daar zit bijna 8 weken tussen. Met andere woorden; Vega heeft nog even de tijd om een 'echte' prijs te krijgen voor we de fakkels, rieken en brandstapels erbij halen. Gezien de historie van AMD heb ik er nog altijd wel een hard hoofd in dat dit uberhaupt nog goed gaat komen dit jaar.
Natuurlijk moet je daarvoor flink in de buidel tasten... Die halen de winkels ook gewoon uit het buitenland. Vega is ten slotte nog niet officieel gelanceerd in NL ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wekko306 schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:57:
Zijn jullie eigenlijk van plan jullie huidige Vega's te houden?
Ik wil graag een Vega 56, maar zou idealiter willen wachten tot de AIB versies beschikbaar zijn. Helaas heb ik eigenlijk wel eind van de maand een nieuwe PC nodig, dus is dat te vroeg voor die versies. Nu twijfel ik dus om een van de huidig beschikbare reference designs te kopen en het daar maar mee te doen, of een tijdelijk goedkoop kaartje kopen en pas later een Vega te kopen... Mijn voornaamste reden voor AIB zou overigens de betere en stillere koelers zijn.
Ik houd deze gewoon. Maar ik had ook een R9 290X refferenced die voor veel mensen onacceptabel was.
Het lijkt er nu op dat de AIB Vega kaarten 100 euro duurder uit kunnen vallen dan refferenced.

Persoonlijk met eigen tweakers @ 900-950mv en een lagere max fan speed heb je een best stille kaart. Veel stiller dan de 290X

Dus de vraag is inderdaad of je daar op wilt gaan wachten en meer wilt gaan betalen. Als ik The Source zo hoorde kunnen de prijzen van die AIB kaarten nog wel eens tegen gaan vallen.
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:45:
[...]

Wattman is gemaakt voor meer kaarten. Fiji en Hawaii laten wel alle P states zien voor de core.
En nee geen fan curves daar voor heb je afterburner. Maar ik vind die Dynamic fan met target temps prima werken. Je moet alleen even weten hoe je er mee om moet gaan en hoe je het in moet stellen maar dan werkt het super.
Het is duidelijk dat de Vega 56 aanzienlijk beter is dan de 1070, alleen ga ik geen €600 betalen voor een referentiekaart met een blowerkoeler, ik wacht op de AIC voor pak hem beet €450. Het zal wel nog een paar maanden duren en desnoods wacht ik tot begin 2018, dat de crash van 1929 maar snel moge gebeuren in de cryptocurrencybullshitmarkt.
Je kan ook overdrijven :P +- 445 voor een 56 refferenced en 540 voor een 64 refferenced.
En het is maar de vraag of die AIB kaarten 450 kosten. Als ik de geruchten zo hoor zou het mij niet verbazen als een 56 AIB kaart 550 gaat kosten en de 64 650.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 05-09-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:16:
Wattman is gemaakt voor meer kaarten. Fiji en Hawaii laten wel alle P states zien voor de core.
En nee geen fan curves daar voor heb je afterburner. Maar ik vind die Dynamic fan met target temps prima werken. Je moet alleen even weten hoe je er mee om moet gaan en hoe je het in moet stellen maar dan werkt het super.
Ik heb Wattman nog niet kunnen uitproberen aangezien AMD dit niet ondersteunt voor de 7000-serie kaarten. Tegen de tijd dat ik eindelijk eens een Vega56 kan kopen zal ik er eens mee experimenteren.
Je kan ook overdrijven :P +- 445 voor een 56 refferenced en 540 voor een 64 refferenced.
Het was sdk zijn overdrijving, ik heb niet gekeken naar de prijs van Vega56, hij beweerde dat de Vega56 "€599 exlucisef verzendkosten" kost bij Alternate. Dat is inderdaad wat Tweakers weergeeft.
pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G
En het is maar de vraag of die AIB kaarten 450 kosten. Als ik de geruchten zo hoor zou het mij niet verbazen als een 56 AIB kaart 550 gaat kosten en de 64 650.
Als de AIC kaarten €550 gaan kosten dan ga ik er geen kopen! De kaart is meer waard dan de 1070 maar 550 pusht het wel heel erg veel. Nogmaals, ik wacht tot eind 2017 of begin 2018 (t/m maart?) als het nodig is. Mocht het dan nog een zooitje zijn met die klote-'miners' dan maar wachten op Navi of tegen al mijn principes (Gimpworks en PhysX wat sommige spellen die ik speelde hebben verneukt) een Nvidia-kaart en G-Sync monitor kopen in welk geval uiteraard de kaart daarna ook een Nvidia-kaart zal worden aangezien je niet een monitor koopt voor 2-3 jaar. Ik ben een geduldig mens maar na 1,5 jaar wachten vind ik het welletjes, ze krijgen tot begin 2018. Er is enige ruimte boven de €450 maar het bedrag moet toch echt onder de €500 blijven! En dat pusht het al gezien de prijs van de 1080-kaart.
Als AMD nu een fatsoenlijke koeloplossing (koeler + heatsink) op die referentiekaart had gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:20:

Als AMD nu een fatsoenlijke koeloplossing (koeler + heatsink) op die referentiekaart had gestopt...
Hebben ook, maar helaas alleen op de 64 en je betaald er eigenlijk te veel geld voor;)

Maar zonder gekheid. Ik denk dat het voorlopig een duur grapje blijft met GPU's zolang de mininghype blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

flessuh

Set sail for fail!

Is er eigenlijk al eens bekend wanneer Vega officieel in Nederland een release krijgt?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeara schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:40:
[...]

Hebben ook, maar helaas alleen op de 64 en je betaald er eigenlijk te veel geld voor;)

Maar zonder gekheid. Ik denk dat het voorlopig een duur grapje blijft met GPU's zolang de mininghype blijft...
Vega 56 heeft dezelfde heatsink echt slecht is hij niet. Veel beter in verhouding met de RX480. En ook een stuk beter dan de 290X heatsink. Je moet hem alleen geen 300 watt voeren dat is gewoon te veel. 250 gaat nog wel 200 is prima.
De 1080 Ti en 980 Ti hebben ook moeite met 250 watt al in dan zijn ze niet super stil maar hoor je ze toch wel iets wat.

De Vega cooler met 2100-2250rpm vind ik gok te doen met low Powe setting kan 1900-2000rpm ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:14:
[...]

Vega 56 heeft dezelfde heatsink echt slecht is hij niet. Veel beter in verhouding met de RX480. En ook een stuk beter dan de 290X heatsink. Je moet hem alleen geen 300 watt voeren dat is gewoon te veel. 250 gaat nog wel 200 is prima.
Goed is nogal betrekkelijk, het is maar waar je het mee vergelijkt en hoeveel beter je eist omwille van het hoge vermogen, als je flink overklokt. Dat is voor discussie vatbaar, wat voor mij de referentiekaart de das omdoet is de blowerkoeler. Er is voor mij 1 gouden regel: ik heb jaren geleden gezworen dat er nooit meer een nieuw lawaaierig apparaat in mijn desktopkast komt, geen blowerkoelers dus! Mijn volgende systeem gaat een grotere midtower-kast hebben met minstens twee 140 mm. fans die prima zelf de hete lucht naar buiten kunnen werken. Ik begrijp echt niet waarom AMD zelfs bij deze dorstige Vega-kaarten niet voor een open koeler heeft gekozen. Zoveel meer kost dat toch niet en het is die €10-15 extra dik waard. ? :?

Het struikelblok om het systeem nu te kopen is het dure RAM, ik hoop dat dat de eerste maanden van 2018 weer ietwat normaliseert. Daarnaast moet ik nog wachten op een grafische kaart, een nieuw systeem zonder grafische kaart is niet geweldig, al zou het een kleine bottleneck oplossen (ik heb een lichte CPU-bottleneck (i5-750 @ stock met turbo, gesloten BIOS en onbekend model moederbord :')) met mijn HD 7850). De laatste keer was ik nog zo dom om een prebuild te kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Wanneer komen de AIB-kaarten eens uit, ben wel benieuwd eigenlijk en begin een beetje mijn geduld te verliezen. ;) Hopelijk overklokken de AIB's de kaarten niet veel of helemaal niet eigenlijk want het verbruik vd 64 is nu al te hoog en vd 56 is het nog te doen, tenzij de AIB's de kaarten gaan undervolten natuurlijk. Weet iemand of ze dat doen of ooit gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zijn vroegst in september maar de beschikbaarheid - geen rekening houdende met 'miners' - zou naar verluidt pas lekker op gang komen in oktober. NIemand weet of dat ze gaan ondervolten.
Astennu schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:16:
[...]

Ik houd deze gewoon. Maar ik had ook een R9 290X refferenced die voor veel mensen onacceptabel was.
Het lijkt er nu op dat de AIB Vega kaarten 100 euro duurder uit kunnen vallen dan refferenced.

Persoonlijk met eigen tweakers @ 900-950mv en een lagere max fan speed heb je een best stille kaart. Veel stiller dan de 290X.
Je kan ook de loterij verliezen en nauwelijks je kaart kunder ondervolten.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navi staat alleen maar op de roadmap voor 2019. O-)
Verder is het niet alsof ze er nu al niet jaren aan werken. De Vega architectuur is nu al een jaar af, aangegeven door het zogenaamde "tape-out" stadia. Navi zal de komende maanden al tape-out gaan bereiken, op 7nm, en dat is al maanden geleden bevestigd door AMD.
https://hothardware.com/n...pe-out-2h-2017-navi-zen-2

Navi is er in 2019, en dan niet laat 2019. Nee, Q1, misschien Q2 2019. Hetzelfde voor Zen2. Ook 7nm, ook tape out de komende maanden en ook in die periode beschikbaar. Eind 2018 is zelfs een mogelijkheid voor zowel Zen2 als Navi, afhankelijk van prioriteiten en de beschikbare productiecapaciteit, en in het geval van Navi natuurlijk drivers. ;)
Persoonlijk vind ik ze allemaal even flauw. Apple had vroeger ook van die kinderachtige reclames waarbij ze de Mac gebruiker de hipster maakten en de Windows gebruiker het sulletje. Amerikaanse 'anti' reclames zijn niet zo mijn ding. De gillende spanjaard, dat was wel leuk (de eerste keer)..
Ze zijn ook een beetje flauw, dat was nu juist het punt.
Fredi schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:30:
Wanneer komen de AIB-kaarten eens uit, ben wel benieuwd eigenlijk en begin een beetje mijn geduld te verliezen. ;) Hopelijk overklokken de AIB's de kaarten niet veel of helemaal niet eigenlijk want het verbruik vd 64 is nu al te hoog en vd 56 is het nog te doen, tenzij de AIB's de kaarten gaan undervolten natuurlijk. Weet iemand of ze dat doen of ooit gedaan hebben?
Undervolt out of the box zou ik niet op rekenen, maar een AIB kaart heeft wel een voordeel over een reference kaart, hitteafvoer. RX Vega is zeer gevoelig voor temperaturen, en alleen dit. Je kan er gewoon 350W+ tegenaan gooien met de RX Vega 64 of de maximale 300W van de RX Vega 56, wat een software limiet is, geen hardware, en dat werkt gewoon. Vervolgens kan de koeler de hitte niet aan, en storten je clocks in. Daar kan een AIB kaart helpen. Mijn RX Vega 56 draait op het moment op 950mv, 1420MHz ish boostclock en morgen kijk ik weer naar HBM2 waar de echte winst zit.

Dit met 2200RPM max fanspeed wat net onhoorbaar is. Met een AIB kaart zou ik denk ik heel wat kunnen winnen qua clockspeed. Verder is HBM2 ook zeer gevoelig voor temperatuur. Worden deze chips te warm, dan downclocked the kaart deze, en stort je framerate absoluut in, of crashed je game zelfs. Dat heb ik al gezien als ik een hogere boostclock wou bereiken. Het is het niet waard om tot de max te gaan voor RX Vega, behalve voor de HBM2, dat is enorm voor zeer, zeer weinig extra verbruik. Het alternatief is de ventilator flink laten draaien. Nu is die bij de default 2400RPM hoorbaar maar niet vervelend. Het is een vrij subtiel geluid. Ga je echt voor het maximum, dan stijgt je kast op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:46:
Op zijn vroegst in september maar de beschikbaarheid - geen rekening houdende met 'miners' - zou naar verluidt pas lekker op gang komen in oktober. NIemand weet of dat ze gaan ondervolten.

[...]

Je kan ook de loterij verliezen en nauwelijks je kaart kunder ondervolten.
Ik begin het steeds meer te betwijfelen ik heb nu 5 Vega's getest en alle 5 doen ze het super met undrvolten.
Ter vergelijking met de Vega 56 @ 64 bios haal ik in Superposition op Balanced 1984 core verbruik is dan 340-370 watt clocks waren effectief tussen de 1480 en 1550 MHz..
Balanced met 1000MHz memory gaf 1977 clocks waren dan tussen de 1465 en de 1543.

De undervolt kaarten halen 1950-1987 punten echter verbruiken die 250-300watt. op 900mv 1550-1600 core en 1000 MHz memory ingesteld afhankelijk van de kaart effectief kom je dan rond de 1475-1495MHz uit.

Dus ik moet de kaart die het echt slecht doet nog vinden. Hopelijk komen morgen nog twee 56's binnen zodat ik nog meer tests kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Om echt iets te kunnen concluderen zul je er circa 380 moeten testen, dus dat wordt nog een hele klus :+ .

Maak je ook nog een beetje winst op de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:21:
Om echt iets te kunnen concluderen zul je er circa 380 moeten testen, dus dat wordt nog een hele klus :+ .

Maak je ook nog een beetje winst op de verkoop?
Nee maar dat was ook niet de bedoeling :) Het idee was om vergelijking materiaal te hebben + mensen een plezier te doen. Had wel makkelijk gekund. Ik zie trouwens dat de 56 nu nergens meer te krijgen is voor de MSRP prijzen. 64's zijn nog wel genoeg te krijgen.

Nja als ik er straks 7 getest hebben die allemaal +- hetzelfde doen zegt dat imo toch wel iets. Je kan geen garantie geven maar wel een indicatie. Bij de RX480's zag ik onderling grotere verschillen. Bij de 290/290X ook.

[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 06-09-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Nope zegt helemaal niets. Je zult toch echt een grotere steekproef moeten doen om iets te kunnen concluderen. n>=100 kun je al iets mee maar zoveel kaarten ga jij natuurlijk nooit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fredi schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:43:
Nope zegt helemaal niets. Je zult toch echt een grotere steekproef moeten doen om iets te kunnen concluderen. n>=100 kun je al iets mee maar zoveel kaarten ga jij natuurlijk nooit testen.
Ik zou het best willen maar daar heb ik de financiele middelen niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Alle user buiten jij weten wel genoeg als er 7 goed undervolten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Al dat negatieve gedoe hier maar weinig constructiefs in te brengen..tskk.. stel dat je inderdaad een kaart koopt die wat minder undervolt, dan verkoop je deze toch door aan iemand die dit allemaal geen zak interesseert en niet eens undervolten wil maar gewoon de kaart stock draait?

Overigens heb ook ik tot nu toe goede ervaringen met mijn 64 (Powercolor), ik kan tot 900mv undervolten met de sweetspot tot zover rond de 1050mv. Dit weekend hang ik de Sapphire 56 die ik ook heb gekocht er in om eens wat testen te draaien hoe deze het doet; ik ga ook de uitdaging aan deze te flashen met de 64 BIOS.

Maar zo slecht is het dus niet allemaal. Ik lees overigens wel een hoop nare dingen over de Liquid variant, dat een groot gedeelte van deze kaarten een verouderde chip on board zouden hebben met een hoop RMA tot gevolg.. als dit waar is.. lijkt het wel alsof ze Nvidia streken er op na gaan houden bij AMD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Nu online
Lord_Dain schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:13:
Maar zo slecht is het dus niet allemaal. Ik lees overigens wel een hoop nare dingen over de Liquid variant, dat een groot gedeelte van deze kaarten een verouderde chip on board zouden hebben met een hoop RMA tot gevolg.. als dit waar is.. lijkt het wel alsof ze Nvidia streken er op na gaan houden bij AMD..
Ik heb nog geen problemen en van Blaat heb ik ook niks gelezen van problemen...

Wat voor problemen precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:13:
Al dat negatieve gedoe hier maar weinig constructiefs in te brengen..tskk.. stel dat je inderdaad een kaart koopt die wat minder undervolt, dan verkoop je deze toch door aan iemand die dit allemaal geen zak interesseert en niet eens undervolten wil maar gewoon de kaart stock draait?

Overigens heb ook ik tot nu toe goede ervaringen met mijn 64 (Powercolor), ik kan tot 900mv undervolten met de sweetspot tot zover rond de 1050mv. Dit weekend hang ik de Sapphire 56 die ik ook heb gekocht er in om eens wat testen te draaien hoe deze het doet; ik ga ook de uitdaging aan deze te flashen met de 64 BIOS.

Wat bedoel jij met sweet spot? want bij mij ligt die qua performance per watt zeker op 900mv. ook qua clocks per mv is denk ik 900mv het beste 950 doet het dan ook nog aardig.

En waar heb je die berichten over die 64 LC gezien? ik ben wel benieuwd wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:01:
[...]

Wat bedoel jij met sweet spot? want bij mij ligt die qua performance per watt zeker op 900mv. ook qua clocks per mv is denk ik 900mv het beste 950 doet het dan ook nog aardig.

En waar heb je die berichten over die 64 LC gezien? ik ben wel benieuwd wat er aan de hand is.
Ik heb bij mij puur naar performance gekeken bij undervolten en dus niet naar de meest zuinige setup. Dat heeft bij mij weinig zin omdat ik niet kan meten wat het verbruik op dat moment doet. Wel heb ik gezien dat bij 900mv alles best lekker draait en ik niet heel veel performance lijk te verliezen.

Draadje op overclockers UK, Vega owners.
It sound's like it, I think it's disgusting that AMD have tried selling the premium AIO version with an older chip that for whatever reason hasn't been used in the cheaper blower card.

I agree it's poor and feel really sorry for all those, yourself included, that was let down with a faulty card - I was lucky that mine is fine but do we actually know for sure it's an issue with C0 chips or are we just speculating based on snippets of information? Has there been an official comment from AMD on the volume of faulty cards or has anyone actually confirmed what the fault on the cards has been yet?
Er zijn blijkbaar de nodige mensen aldaar met de AIO die hem al RMA hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een voorbarige conclusie van die forum members. Maar goed dat zal nu wel uitgezocht gaan worden.

Ik heb overigens nog geen Vega Air kaart gehad die 1752 stabiel kon draaien. Dus AMD zal om een rede die chips gekozen hebben voor de 64 LC aangezien die wel 1752 stabiel kunnen draaien. (Dynamic clock ligt lager maar hoogste wat ik stabiel kon benshen met max fan speed was 1727MHz temps waren dan +-71c de meeste kaarten stoppen er al iets eerder mee)

[ Voor 62% gewijzigd door Astennu op 06-09-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Astennu
Heb jij nog een Vega56 in de aanbieding?
Het zegt wel iets, namelijk dat de kans redelijk is dat veel van die kaarten goed te ondervolten zijn. Ja, het is mogelijk dat Asten het geluk aan zijn kont heeft hangen wanneer hij hardware koopt maar daarom gaat het ook over kansen. Zelfs al baseer je je op een samplerate van 150 dan nog is het mogelijk dat je een vertekening hebt, alleen is de kans daarop heel erg veel kleiner, je gaat dan bijvoorbeeld van een 96% kans dat de meeste samples goed ondervolt kunnen worden naar 99,9% toe. Vanzelfsprekend nemen ze bij wetenschappelijk onderzoek geen genoegen met een 96% kans, wanneer ze kunnen, en hanteren ze strenge regels m.b.t. steekproefgroottes en zo, als ze geen toegang hebben tot grote groepen voor een steekproef dan combineren ze zoveel moelijk kleine groepjes in welk geval over metastudie wordt gesproken wat erg populair is in het medische circuit. Wij zijn hier niet bezig met wetenschappelijk onderzoek, wij nemen ook wel genoegen met een >90% kans, of zelfs een >80% kans, denk ik. Je kan uiteraard niet stellen dat Asten zijn kleine steekproef aangeeft dat er helemaal geen zwakke ondervolters tussen zitten (sterker nog, het valt te verwachten dat ze te vinden zijn als AMD die spanning niet iets lager doet @stock) maar je mag rustig concluderen dat de kans groter dan 50% is dat je een goede ondervolter krijgt.

Die mensen die op Overclockers reageren trekken niet enkel een voorbarige conclusie, hun conclusie is absurd. Geen bedrijf gaat de mindere GPU's verkopen in de veredelde modellen, er is geen enkele reden denkbaar waarom een bedrijf dat zou doen. Als ze zouden suggereren dat de GPU's niet gecherrypickt zijn, prima, al zou die conclusie op weinig zijn gebaseerd, maar deze conclusie, daar past eigenlijk alleen dit bij: |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:41:
@Astennu
Heb jij nog een Vega56 in de aanbieding?

[...]

Het zegt wel iets, namelijk dat de kans redelijk is dat veel van die kaarten goed te ondervolten zijn. Ja, het is mogelijk dat Asten het geluk aan zijn kont heeft hangen wanneer hij hardware koopt maar daarom gaat het ook over kansen.

Die mensen die op Overclockers reageren trekken niet enkel een voorbarige conclusie, hun conclusie is absurd. Geen bedrijf gaat de mindere GPU's verkopen in de veredelde modellen, er is geen enkele reden denkbaar waarom een bedrijf dat zou doen. Als ze zouden suggereren dat de GPU's niet gecherrypickt zijn, prima, al zou die conclusie op weinig zijn gebaseerd, maar deze conclusie, daar past eigenlijk alleen dit bij: |:(
Weet ik nog niet ligt er aan hoe die twee andere het na het testen doen tov de 64's. Een gaat waarschijnlijk al naar mijn broer toe.

Over het algemeen heb niet echt geluk qua golden samples vinden xD
Ik zie wel verschillen tussen de kaarten maar die zijn relatief gezien klein gezien de hoge core clocks is 25-40mhz verschil maar weinig.

Ik heb het idee dat die LC wel cherry picked zijn. Lijkt mij niet dat als die LC 80c zou worden 1750 mhz dan ineens instabiel zou zijn terwijl mijn air kaarten dat niet eens halen rond de 70c.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 06-09-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*

[ Voor 100% gewijzigd door Astennu op 06-09-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gecertificeerde pechvogel als het gaat om AMD hardware hier. :w :P

Als ik zelfs 1400MHz core/925MHz HBM2 met 960mv kan draaien dan weet je het wel. Stock turbomode met 1200mv haalde ik niet eens de 1400Mhz en was het 800MHz voor de HBM2. Vervolgens ook flink wat hitte en de opstijgende straaljager. Verder zou het me niks verbazen als ik nog heel wat meer uit de core clock kan halen als die functie normaal gaat werken.

Het is niet alsof een chip van deze complexiteit ontworpen is om constant op een voltage te werken, en niet zal werken met lagere voltages. Of er echte rotzooichips tussen zitten die alleen maar werken op 1200mv, dat vraag ik me eigenlijk af. Dergelijke chips zouden ook wel eens in de problemen kunnen komen bij de verschillende geprogrammeerde power states van de bios van de kaart, en dan alsnog falen en worden weggegooid. Als laatste is Vega wel een bijzondere aan het worden. Hawaï was al niet mals, Polaris was ook te veel, maar dit is gewoon belachelijk. Er duiken steeds meer resultaten op en iedereen die een beetje weet wat hij/zij doet kan zijn kaart beter, zuiniger en stiller laten draaien dan de AMD default settings. Dat is gewoon dom, gewoon dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:37:
Gecertificeerde pechvogel als het gaat om AMD hardware hier. :w :P

Als ik zelfs 1400MHz core/925MHz HBM2 met 960mv kan draaien dan weet je het wel. Stock turbomode met 1200mv haalde ik niet eens de 1400Mhz en was het 800MHz voor de HBM2. Vervolgens ook flink wat hitte en de opstijgende straaljager. Verder zou het me niks verbazen als ik nog heel wat meer uit de core clock kan halen als die functie normaal gaat werken.

Het is niet alsof een chip van deze complexiteit ontworpen is om constant op een voltage te werken, en niet zal werken met lagere voltages. Of er echte rotzooichips tussen zitten die alleen maar werken op 1200mv, dat vraag ik me eigenlijk af. Dergelijke chips zouden ook wel eens in de problemen kunnen komen bij de verschillende geprogrammeerde power states van de bios van de kaart, en dan alsnog falen en worden weggegooid. Als laatste is Vega wel een bijzondere aan het worden. Hawaï was al niet mals, Polaris was ook te veel, maar dit is gewoon belachelijk. Er duiken steeds meer resultaten op en iedereen die een beetje weet wat hij/zij doet kan zijn kaart beter, zuiniger en stiller laten draaien dan de AMD default settings. Dat is gewoon dom, gewoon dom...
Het meest voor de hand liggende is dat AMD de meeste samples overvolt om te voorkomen dat een enkele sample instabiel wordt maar zou dit bij Nvidia ook zo werken en zouden de meeste Nvidia-kaarten - in theortie - ook met 0,1 V minder kunnen draaien? Of is er iets mis met het regelmechanisme, bij de test van Tomshardware viel op dat er pieken zijn die heel erg laag uitkomen op het moment dat je de spanning lager zet, ook al is de spanning veel stabieler.
Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9NL1EvNTUxNjE4L29yaWdpbmFsL1ZvbHRhZ2UucG5n

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:22:
[...]

Het meest voor de hand liggende is dat AMD de meeste samples overvolt om te voorkomen dat een enkele sample instabiel wordt maar zou dit bij Nvidia ook zo werken en zouden de meeste Nvidia-kaarten - in theortie - ook met 0,1 V minder kunnen draaien? Of is er iets mis met het regelmechanisme, bij de test van Tomshardware viel op dat er pieken zijn die heel erg laag uitkomen op het moment dat je de spanning lager zet, ook is de spanning veel stabieler.
Pascal kaarten zijn ook undervoltbaar, maar die komen met minder belachelijke out of the box voltages dus. :P
Er is geen rationele verklaring waarom de RTG wederom heeft besloten de kaarten te overvolten. Ze hadden genoegen kunnen nemen met net wat lagere clocks en kunnen zeggen; kijk eens, onze kaarten overclocken wel als de malle, net zoals Pascal. Nu zijn ze "loud and hot". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, kijk eens naar die pieken naar beneden. Als ze nog iets verder gaan dan crasht de GPU wellicht. Ik kan me voorstellen dat die wilde pieken naar beneden het probleem vormen, zet de spanning iets hoger en de uitschieters zijn minder extreem. Het ook mogelijk dat je bij een enkele applicatie door die extreem lage kortstondige spanningen een crash krijgt. Wat ook de oorzaak is, AMD moet er eens duidelijk over communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

ASUS ROG Radeon RX Vega 64 STRIX Gaming(8GB) REVIEW :)

http://www.guru3d.com/art...4-strix-8gb-review,1.html

[ Voor 27% gewijzigd door Apoca op 06-09-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Even snel gekeken, maar behalve in idle noise zie ik nergens meerwaarde.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Nu online
Computerbase geeft toch andere decibelwaardes aan.
https://www.computerbase....-lautstaerke-beim-spielen

En ja, zijn waarschijnlijk andere omgevingen enzo. Maar het verschil tussen reference en de Asus is bij computerbase een stuk groter.
Wordt afwachten op andere reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Wat is heel veel? Kan best realistisch zijn. Niet iedereen woont in een geluidsdichte doos.
Niemand woont in een geluidsdichte box. Maar als je het geluid van iets wil meten moet je er wel voor zorgen dat het omgevingsgeluid zoveel mogelijk afwezig is. Anders meet je namelijk niet het geluid van de videokaart maar de omgeving.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1 ... 12 ... 52 Laatste

Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Dram daarbij niet door, als een ander ook na onderbouwing een andere mening toegedaan blijft is daar niets mis mee. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.