Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 77 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
franssie schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:40:
[...]

Maar zijn dat gewoon bijdehandjes die het proberen? Of ook mensen met een FB silver status? Dat lijkt mij wel een verschil.
Alles met alles, het boarding proces is een beetje een rotzooi in vergelijking met het prijsmodel.
Beide, zilver werden achteraan priority gezet, en de rest naar andere rij.
Het proces is redelijk simpel, alleen de meeste mensen luisteren niet, maar krijgen een waas voor de ogen, en zijn maar bang dat het vliegtuig zonder ze weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

hendrik12345678 schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:49:
[...]

Ok dat lijkt inderdaadr een beetje overeen te komen met het twilightzone' gebied dat de KLM site biedt, wat jammer is. maar soit, inderdaad zoals genoemd beter dan niets.
Het proces is redelijk simpel, alleen de meeste mensen luisteren niet, maar krijgen een waas voor de ogen, en zijn maar bang dat het vliegtuig zonder ze weggaat.
Meeste mensen (zoals vandaag in de rij van Budapest terug naar Amsterdam, maar ook de andere vluchten in de afgelopen weken) waren vooral bang dat ze hun koffer niet meekregen. Niemand wil betalen voor een service waarop je een half uur bij een band mag wachten. Wat ze niet weten te verkopen bij (niet alleen KLM) is dat als je toch wat tijd over hebt, je relaxed als laatste aan boord kan gaan als je geen handbagage hebt (op je tablet ect na). Maar omdat nu iedereen zo gefocussed is op het vliegen zonder ruim bagage.

En ja elke keer vragen ze of ik het wil inchecken en elke keer zeg ik nee, één maal gedaan en dat was geen succes (dat je twee treinen ziet vertrekken omdat Schiphol het niet op orde heeft). Ik heb het al eerder gezegd, het Amerikaanse systeem waarbij je je koffertje gelijk in de slurf terug krijgt werkt wel prima, dan haal je je waterflesje en tablet en andere electronica eruit en prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hendrik12345678 schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:49:
[...]

Ik heb op dit moment dat probleem niet (want gold) maar toen ik zilver was ben ik nooit verplaatst. Ik stond dan ook wel niet direct vooraan de prio, maar ging daar in staan nadat de 1e toeloop een beetje over was.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weer wat van de bucketlist afgevoerd. Ik vloog via Boston, arriveerde in Terminal A en moest naar Terminal E voor de vlucht naar Europa. Alleen waren de rolbanden buiten werking. Heb nu in zo'n karretje gezeten waar ze normaal de oudjes en zo in vervoeren, ach ja, ik ben dan ook 50 en dan gaat het alleen maar bergafwaarts :+ (en mijn rugzak was veel te zwaar, laptop en surface pro er in :( ).

En dan gelijk ook de ergernis: aso's die gelijk aan het begin van de vlucht de stoel naar achteren gooien. Ook irritant in Premium Economy. Gelukkig was het vliegtuig en ook de PE half leeg en dus snel een andere stoel gepakt zonder mensen voor, naast of achter me, lekker sociopaat. Heerlijk rustig gevlogen; niet geslapen want dat kan ik niet in een vliegtuig, maar toch ontspannen. Nu alleen jetlag...

Verder hoef ik niet meer in zo'n Bombardier CR900 te vliegen. Wat een krap ***vliegtuig, dan ook nog eens naast iemand die met de gedeelde armruimte op een tablet zit te spelen. Dan is een half uur wachten net buiten de gates nog erger (we waren te vroeg en de andere vlucht die aan de gate stond vertraagd).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 8 april 2019 @ 04:05:
Verder hoef ik niet meer in zo'n Bombardier CR900 te vliegen.
Dan stel ik voor dat je de versies met lagere getallen dan 900 al helemaal mijdt als de pest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op maandag 8 april 2019 @ 05:04:
Dan stel ik voor dat je de versies met lagere getallen dan 900 al helemaal mijdt als de pest :P
Genoteerd ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Laatst online: 23-09-2024
CyBeR schreef op maandag 8 april 2019 @ 01:56:
[...]

Ik heb op dit moment dat probleem niet (want gold) maar toen ik zilver was ben ik nooit verplaatst. Ik stond dan ook wel niet direct vooraan de prio, maar ging daar in staan nadat de 1e toeloop een beetje over was.
Dat deed ik ook toen ik zilver was, ook nooit geen problemen gehad.
Ik vind het ook wel een afgang, als je uit die rij gehaald word.
Ik vlieg wel meestal richting Afrika, en daar word toch meestal wel gekeken naar je status.
Vind het systeem van air France ( en anderen)wel goed, dat er al op je ticket staat, in welke zone je moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:21:
[...]

Eigenlijk wel een geniale plek - jij staat op de koffers te wachten (als je met koffers reist) en je partner shopt lekker nog even dat parfum, de sigaretten en de drank. Mits je daar aankomt natuurlijk, als je transit passagier bent (en daar wilden ze dacht ik op inspelen) dan is het inderdaad een opmerkelijke plek 25 jaar geleden zat ie zelfs buiten het vliegvled van Sharm, kon je tot drie dagen na landen drank etc kopen met je boardingpas (werd mijn duikinstructrice toen erg blij van).
Ja best slimme plek.. en ook niet de enige plek.. heb wel op 4 plekken zo'n shop gezien.. blijkbaar populair hier..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Heeft iemand ervaring met het vliegen met Aeroflot? Ik ga de laatste week van juli naar Hanoi en ga rond 8 september weer terug.
Normaal vlieg ik met Emirates, maar ben benieuwd of Aeroflot ook acceptabel is qua comfort? Lees vooral veel gemengde verhalen. Gezien het grote prijsverschil wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
Cheezborger schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 07:42:
Heeft iemand ervaring met het vliegen met Aeroflot? Ik ga de laatste week van juli naar Hanoi en ga rond 8 september weer terug.
Normaal vlieg ik met Emirates, maar ben benieuwd of Aeroflot ook acceptabel is qua comfort? Lees vooral veel gemengde verhalen. Gezien het grote prijsverschil wel interessant.
Mijn zwager vond het een paar jaar terug heel acceptabel, hoewel hij van Ha Noi naar Amsterdam en terug vloog. Nu was het zijn eerste ervaring met vliegen (en de eerste keer buiten Viet Nam), dus ik weet niet hoeveel waarde daaraan gehecht moet worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ligt een beetje aam t seizoen, de Russen gaan naar Vietnam voor de drank en vrouwen dus tja daarmee zit je ook in t vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Als voor jou persoonlijk het prijsverschil significant is dat je het overweegt; gewoon doen. Verwacht niet te veel, maar het is een prima luchtvaartmaatschappij. Service en eten zijn naar mijn mening in orde, en je spaart er ook nog FB XP en miles. Grote kans dat een directe KLM-vlucht comfortabeler is, maar als je daar het budget niet voor (over) hebt zou ik zeker gewoon Aeroflot vliegen. Horror-reviews over luchtvaartmaatschappijen heb je overal wel als je goed zoekt, staar je daar dus niet blind op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Leetness schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:15:
[...]
Grote kans dat een directe KLM-vlucht comfortabeler is
KLM vliegt niet naar Vietnam, laat staan direct.

[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 09-04-2019 09:30 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Aeroflot is gewoon ok zover ik heb gehoord, zelf moet ik nog een keer met ze vliegen.Eerst zondag Korean,en dan heb ik bijna alle skyteam partners gehad :P

Als je klm boekt vlieg je meestal via KUL naar SGN/HAN of via CDG

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 09-04-2019 09:36 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Nu online
Freee!! schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:30:
[...]

KLM vliegt niet naar Vietnam, laat staan direct.
Klopt inderdaad, dat deel van de opmerking sloeg ook meer op de algemene vraag of je Aeroflot moet overwegen/vliegen. Zal m'n post een beetje duidelijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Hmm, ik denk er nog even over na. Het alternatief is om voor ~€200/250 extra te vliegen (retour) met China Airlines, Malaysia Airlines of Vietnam Airlines.
Of om vanuit Dusseldorf met bijv. Emirates te vliegen (goedkoper). Maar dat is me wellicht net wat teveel gedoe. Wil ook een beetje kunnen ontspannen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 09-04-2019 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cisk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2024
Niks mis met Aeroflot. Kan het seizoen liggen natuurlijk, maar ik had geen last van de russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb antwoord van KLM op de nieuwsbrief:
Binnen ons loyaliteitsprogramma Flying Blue bieden wij de leden de mogelijkheid om hun communicatievoorkeuren kenbaar te maken. Slechts 1 berichtgeving kan daarbij niet uitgeschakeld worden en dat is die waarin belangrijke informatie over het Flying Blue programma wordt uitgewisseld. Dit beschouwen wij als noodzakelijke lidmaatschapsinformatie volgende uit de overeenkomst tussen Flying Blue en de programmadeelnemer. Daarnaast kan de keuze voor een nieuwsletter wel actief worden aan- of uitgezet, zie ook het voorbeeld hieronder.

Ik hoop dat deze reactie aan uw verwachting voldoet. Mocht u andere suggesties en verzoeken hebben dan nodig ik u graag uit om rechtstreeks met mij contact op te nemen.
"Noodzakelijke lidmaatschapsinformatie" klinkt niet verkeerd. Immers, wat als er iets gebeurt wat echt impact heeft zoals veranderingen, privacyzaken en wat niet meer is. Eens kijken wat tot nu toe noodzakelijk was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tmCgqlvmnnTk5dNzhU0LFEHX/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZWKQ2uUVOA5FETOxilBuvIhQ/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cP7T1q8m6EXybiipOyS7JfGf/thumb.png
(Ja, 2x)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FQ3VyZL4pWLpV1wwo35GzPyC/thumb.png

Verder nog een welkomsmail (prima) en een mail dat er zaken bijgeschreven waren (prima). Nou, zeg het maar, zijn de 4 hierboven "noodzakelijk"?

Wat vind de ACM er van? Die willen dat ik meer info ga vragen en een mening vorm en dat op papier zet. Dat lijkt mij een beetje hun taak....

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 09-04-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09

LankHoar

Langharig tuig

ToolkiT schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:11:
Het nieuwe vliegveld van Istanbul is trouwens mega groot, taxieen duurde bijne net zo lang al buitenvelderdbaan en gebouw is behoorlijk groot en vooral leeg (op de 'here to help' lui na). En bij baggage claim mega dutyfree shops, apparte plek..
Dat klinkt niet veelbelovend voor mij. Volgende maand heb ik een transfer van 1h15m op Istanbul. Ik dacht een ticket met transfer in Boekarest te hebben geboekt, en kwam na boeking achter dat dit op Istanbul was (oeps, iets teveel tabjes met tickets open :+). Zal dat voldoende zijn waarschijnlijk? Op Parijs heeft een dergelijke overstap me al eens bijna mijn vlucht doen missen.

Althans, ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat ondanks dat er IST staat het om het nieuwe vliegveld gaat, aangezien ik met Turkish Airlines vlieg..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leetness
  • Nu online
Als je het op één ticket hebt geboekt zal de luchtvaartmaatschappij dus vinden dat het te doen is. Mocht je je overstap dan missen door een verlate inbound vlucht zullen zij ook verantwoordelijk zijn voor een nieuwe vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Freee!! schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:49:
[...]

Mijn zwager vond het een paar jaar terug heel acceptabel, hoewel hij van Ha Noi naar Amsterdam en terug vloog. Nu was het zijn eerste ervaring met vliegen (en de eerste keer buiten Viet Nam), dus ik weet niet hoeveel waarde daaraan gehecht moet worden.
Ik weet nog eerste keer dat ik naar Vietnam vloog met VN airlines vanuit Amsterdam, dat moet zo'n 15j geleden zijn. Dat was met een overstap in Frankfurt. Wat ik echter niet wist was dat het daarna nog een stop in Rusland maakte, dat stond nergens vermeld. Dus in Moskou vlucht uit, wachten op de dronken Russen en instappen maar weer..... :F

Afgelopen dagen mijn kortste vlucht meegemaakt: Ho Chi Minh - Da Lat, en dat in een Airbus A321. Dat was nog korter dan Amsterdam - Londen..... :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Leetness schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:28:
Als je het op één ticket hebt geboekt zal de luchtvaartmaatschappij dus vinden dat het te doen is. Mocht je je overstap dan missen door een verlate inbound vlucht zullen zij ook verantwoordelijk zijn voor een nieuwe vlucht.
Het is inderdaad op hetzelfde ticket. Ben benieuwd en hoop dat ik het wel haal, want ik heb expres deze vlucht geboekt zodat ik een uur eerder aan zou komen. Zou het nogal zuur vinden mocht dat mislukken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LankHoar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:05:
[...]

Dat klinkt niet veelbelovend voor mij. Volgende maand heb ik een transfer van 1h15m op Istanbul. Ik dacht een ticket met transfer in Boekarest te hebben geboekt, en kwam na boeking achter dat dit op Istanbul was (oeps, iets teveel tabjes met tickets open :+). Zal dat voldoende zijn waarschijnlijk? Op Parijs heeft een dergelijke overstap me al eens bijna mijn vlucht doen missen.

Althans, ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat ondanks dat er IST staat het om het nieuwe vliegveld gaat, aangezien ik met Turkish Airlines vlieg..
Zal wel genoeg zijn denk ik.. in tegenstelling met Charles de Gaulle is het 1 gebouw, beetje als schiphol zodat je geen bus transfer nodig hebt zoals in parijs of London..
Leetness schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:28:
klopt op de heenweg ging ik met aegean via athene en had ook een uur overstap tijd.. maar vlucht uit LHR vertrok een uur te laat, dus zou spannend worden.. zeker omdat we ook nog door security en customs heen moesten en de security miep moeilijk zat te doen over de tube tandpasta die de kerel voor me op LHR had gekocht..
Maar de 2e vlucht werd vertaagd omdat er veel mensen dezelfde overstap hadden..
LankHoar schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:05:
[...]

Het is inderdaad op hetzelfde ticket. Ben benieuwd en hoop dat ik het wel haal, want ik heb expres deze vlucht geboekt zodat ik een uur eerder aan zou komen. Zou het nogal zuur vinden mocht dat mislukken :)
Uur eerder of later win je makkelijk maar verlies je ook makkelijk..
Man-o-man wat is die taxibaan in Istanbul lang zeg.. zal eens kijken of ik mijn foto's online kan zetten..

Als je business class vliegt met iets anders dan turkish airway zijn ze er nog niet echt klaar voor.. niemand wist waar de lounge voor BA was... heb ze allemaal afgelopen en uiteindelijk kon ik met pijn en moeite bij de IGA lounge naar binnen.. en de fastrack lane was alleen voor TA vertelde de dame.. maar toen ik toch maar even lief vroeg of we stiekem niet toch daar door mochten omdat het toch leeg was liet ze ons door..
Mooi vliegvield maar duidelijk nog erg nieuw en onwennig voor ze..

[ Voor 54% gewijzigd door ToolkiT op 11-04-2019 09:55 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Chief schreef op donderdag 11 april 2019 @ 02:42:
[...]

Afgelopen dagen mijn kortste vlucht meegemaakt: Ho Chi Minh - Da Lat, en dat in een Airbus A321. Dat was nog korter dan Amsterdam - Londen..... :D
mijn kortste in Vietnam is denk ik HAN-DAD geweest, overall NUE-MUC of FRA-NUE,beide nog geen 20 minuten in de lucht :P :X

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
mrsar schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:40:
[...]

mijn kortste in Vietnam is denk ik HAN-DAD geweest, overall NUE-MUC of FRA-NUE,beide nog geen 20 minuten in de lucht :P :X
HAN-DAD is >1u, ook die heb ik vaker gehad :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:39
Ik heb heel wat keren met Aeroflot gevlogen van Amsterdam naar Moscow en terug.
Voordeel: Meer beenruimte dan KLM.
Nadeel: aanboord eten vind ik minder, dus daar maak ik dan geen gebruik van.
Totaal geen problemen met luidruchtige mensen aanboord,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

mrsar schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:40:
[...]

Mijn kortste was Bali - Lombok met Garuda Indonesia, ook 20 minuten, inclusief eten _O-

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
Metalfreak schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:14:
[...]

Mijn kortste was Bali - Lombok met Garuda Indonesia, ook 20 minuten, inclusief eten _O-
Curacao Bonaire was maar 17 minuten in de lucht de laatste keer, geen eten helaas >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
sinovenator schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:37:
[...]

Ik heb heel wat keren met Aeroflot gevlogen van Amsterdam naar Moscow en terug.
Voordeel: Meer beenruimte dan KLM.
Nadeel: aanboord eten vind ik minder, dus daar maak ik dan geen gebruik van.
Totaal geen problemen met luidruchtige mensen aanboord,
Thanks! En en de TV schermpjes, is dat te doen? Ik eet toch niet veel als ik vlieg, dus dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
Cheezborger schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:09:
[...]

Thanks! En en de TV schermpjes, is dat te doen? Ik eet toch niet veel als ik vlieg, dus dat maakt niet uit.
Die zitten er AMS - MOW niet in (KLM overigens ook niet) Ipad doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Chief schreef op donderdag 11 april 2019 @ 02:42:
[...]

Ik weet nog eerste keer dat ik naar Vietnam vloog met VN airlines vanuit Amsterdam, dat moet zo'n 15j geleden zijn. Dat was met een overstap in Frankfurt. Wat ik echter niet wist was dat het daarna nog een stop in Rusland maakte, dat stond nergens vermeld. Dus in Moskou vlucht uit, wachten op de dronken Russen en instappen maar weer..... :F

Mijn kortste vlucht ooit was van Stüde naar Stüde, zonder motor geland.
spoiler:
Ook zonder motor opgestegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:45

timovd

Voorsprong door techniek

Aeroflot staat op mijn blacklist. Een paar jaar geleden via Sheremetyevo naar Tokio gevlogen en mijn bevindingen zijn als volgt:
Stewardessen zijn onbeschoft; op alle (3) de vluchten (1 vlucht werd uitgevoerd door KLM).
Sheremetyevo stinkt naar oude sigaretten en er liggen peuken op het toilet.
Terug van Sheremetyevo naar Amsterdam was een hele nare vlucht, omdat er heel veel kabaal was van mensen die op hun telefoon spelletjes aan het spelen waren met geluid aan en hard met elkaar praten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
timovd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:34:
Aeroflot staat op mijn blacklist. Een paar jaar geleden via Sheremetyevo naar Tokio gevlogen en mijn bevindingen zijn als volgt:
Stewardessen zijn onbeschoft; op alle (3) de vluchten (1 vlucht werd uitgevoerd door KLM).
Die KLM-vlucht kan je Areoflot niet aanrekenen.
Luchthaven aanrekenen, niet de luchtvaartmaatschappij (hoewel het wel een reden kan zijn bepaalde maatschappijen/routes te mijden).
Terug van Sheremetyevo naar Amsterdam was een hele nare vlucht, omdat er heel veel kabaal was van mensen die op hun telefoon spelletjes aan het spelen waren met geluid aan en hard met elkaar praten.
Zonder die betalende mensen was die kist nooit opgestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
timovd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:34:

Alle vliegvelden hebben een redelijke upgrade gehad met de laatste WK voetbal in Rusland
Alleen op Sheremetyevo voor binnenlandse vluchten als je helemaal naar beneden moet om te wachten bij de gates is het erg druk en klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:45

timovd

Voorsprong door techniek

@Freee!! , uiteraard heb ik het alleen over de SU-vluchten en niet van KLM.
Ik vermijd de luchthaven inderdaad door niet met AF te vliegen.
Ik heb genoeg gevlogen - ook met overvolle vluchten - maar die herrie van toen is nergens mee te vergelijken.
@sinovenator Dat was wel nodig (en dank voor je heads-up), maar er blijven nog steeds twee argumenten over om niet met deze maatschappij te vliegen.

[ Voor 0% gewijzigd door timovd op 11-04-2019 14:58 . Reden: zie reactie Freee!! ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
timovd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:42:
@sinovenator Dat was wel nodig (en dank voor je heads-up), maar er blijven nog steeds twee argumenten over om niet met deze maatschappij te vliegen.
Het was zeker nodig, over je 2 andere punten kan ik niet oordelen en heb ik andere ervaring mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
timovd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:42:
@Freee!! , uiteraard heb ik het alleen over de AF-vluchten en niet van KLM.
Ik vermijd de luchthaven inderdaad door niet met AF te vliegen.
Ik begrijp uit de context, dat je met "AF" Aeroflot bedoelt, maar dat is de code van Air France, kan gemakkelijk tot verwarring leiden in dit topic. De code voor Aeroflot is "SU".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LankHoar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:05:
[...]

Dat klinkt niet veelbelovend voor mij. Volgende maand heb ik een transfer van 1h15m op Istanbul. Ik dacht een ticket met transfer in Boekarest te hebben geboekt,
Mwah, paar keer op Istanbul transfer gedaan ivm vlucht Amsterdam-Istanbul, vervolgens Istanbul-Izmir Was flink rennen inc drukkende reizigers die kennelijk nog meer haast hadden dan ik :X 8)7

Weet niet wat je eindbestemming is, anders zou ik adviseren een visum aan te vragen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Ghostrider schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:04:
[...]
Mwah, paar keer op Istanbul transfer gedaan ivm vlucht Amsterdam-Istanbul
Tenzij dat in de afgelopen vier dagen was, was dat een ander vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ghostrider schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:04:
[...]

Mwah, paar keer op Istanbul transfer gedaan ivm vlucht Amsterdam-Istanbul, vervolgens Istanbul-Izmir Was flink rennen inc drukkende reizigers die kennelijk nog meer haast hadden dan ik :X 8)7

Weet niet wat je eindbestemming is, anders zou ik adviseren een visum aan te vragen ;)
Ik vlieg van Cluj, Roemenië via Istanbul naar Praag - visum lijkt me dus niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Land net op CPH. Gewoon paspoort controle. Ik heb nooit een paspoort mee naar DK. Vandaag echter net rugtas op pas en verdomd, daar zat ie in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 23-09 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Freee!! schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:05:
[...]

Tenzij dat in de afgelopen vier dagen was, was dat een ander vliegveld.
AMS-IST IST-ADB, maar goed paar jaar terug alweer.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Ghostrider schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:21:
[...]
AMS-IST IST-ADB, maar goed paar jaar terug alweer.
Maar IST is op 6 april jongstleden verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Binnenkort weer een vlucht CRL-NAP (en helaas ook weer terug). Geen business class, geen privium en geen lounges, maar gezellig met RyanAir (Als die iets met FF's deden rolden ze iedere vlucht de rode loper voor me uit geloof ik).

Zelf vlieg ik een x aantal keer peer jaar, meestal op Bari of Pescara, maar de laatste keren ook op Rome ciampino (Wie heeft overigens die vierkanten inrichting zo verzonnen!?) Brindisi en Napels.
Vorig jaar een keer vanaf Schiphol gevlogen wat ook prima geregeld is, vooral qua eetgelegenheden en sfeer. Vanaf daar ook een andere maatschappij (Transavia), wat op zich een stuk relaxter was dan bij RyanAir. Zo had ik daar geen wachtrijen (ook geen prio en non-prio) en was het personeel vriendelijker. Zelf zit ik graag voor een dubbeltje rij, dus RyanAir heeft al snel mijn voorkeur. Langer dan 2.5 uur in een 737-800 moet je overigens ook niet willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jeppert schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:00:
Langer dan 2.5 uur in een 737-800 moet je overigens ook niet willen.
In Europa niet. Maar dat heeft niets met het toestel te maken. In de US en Azie kan het prima

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/thepointsguy.com/wp-content/uploads/2018/06/DSC09880.jpg?fit=1024%2C1024px&ssl=1

Ok ok, niet voor een dubbeltje :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
PWM schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:11:
[...]

In Europa niet. Maar dat heeft niets met het toestel te maken. In de US en Azie kan het prima

[Afbeelding]

Ok ok, niet voor een dubbeltje :p
RyanAir BC, ik zie mogelijkheden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 16:00

Grouchy

meep meep

11 April 2019

Lief dagboek,

Gelukkig is het lente, voorbij is die tijd van blizzards, vertragingen, cancellations en over 1,000 miles closed interstates.
oooh wacht...
Blizzard

[ Voor 11% gewijzigd door Grouchy op 12-04-2019 04:08 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23-09 20:14
Waar ben je?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

The Dakotas, aan het genieten van Winterstorm 'Wesley' })

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Zo de "nieuwe" terminal van PHC beleven voor vertrek.

Bij aankomst hebben we met z'n alle 20min buiten moeten wachten omdat ze de sleutel kwijt waren van de deur 7(8)7. Wel airco binnen wat een groot voordeel tov de tent die ze de afgelopen 8jr gebruikten... Helaas heeft de douane nog steeds de "What's for me" mentaliteit....

Groot nadeel is ook dat nu alleen nog LH richting Europa vliegt. AF is ermee gestopt omdat ze geen personeel konden vinden voor de route :X

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 16:01
PWM schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:18:
Land net op CPH. Gewoon paspoort controle. Ik heb nooit een paspoort mee naar DK. Vandaag echter net rugtas op pas en verdomd, daar zat ie in :p
Hoe legitimeer je je dan normaal gesproken in het buitenland?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LordSinclair schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:21:
[...]
Waarschijnlijk net zoals in NL, met bijvoorbeeld een rijbewijs. Het nadeel van het rijbewijs is dat daar geen Nationaliteit of status op staat dus je wel kan aantonen wie je bent maar niet dat je in de EU danwel Schengen zone mag verblijven. Ik heb standaard een ID kaart hiervoor, paspoort alleen buiten Schengen (omdat danwel de ID kaart niet geldig is buiten de EU+ danwel buiten Schengen je met een paspoort wel door de trage automatische controle kan en met een ID kaart niet).

edit: @Verwijderd1 ha dank!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:46:
Het nadeel van het rijbewijs is dat daar geen Nationaliteit of status op staat dus je wel kan aantonen wie je bent
Dat ook niet. Wellicht kom je er mee weg bij een routine controle, maar als er wel wat aan de hand is kan dat mooi gebruikt worden als puntje waardoor je niet aan de identificatieplicht voldoet. Van Rijksoverheid.nl:
U moet u ook kunnen identificeren tijdens uw verblijf of onderweg. Daarom moet u altijd een geldig paspoort of geldige identiteitskaart meenemen. Reist u naar een Europees land waar geen grenscontrole is? Dan moet u dus toch een paspoort of identiteitskaart bij u hebben.

[...]

Rijbewijs geldt in buitenland niet als identiteitsbewijs
Het rijbewijs is in het buitenland geen officieel identiteitsbewijs.

https://www.rijksoverheid...eizen-naar-het-buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Als ik heel eerlijk ben, heb ik de laatste twee keer, dat ik in het buitenland was, ook alleen mijn rijbewijs bij me gehad (paspoort vergeten). Gelukkig waren dat dagtochtjes naar Mechelen en Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:21:
[...]

Niet eigenlijk. Op Schengen vluchten controleren ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PWM schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:10:
[...]
Op Schiphol/KLM niet inderdaad, maar buiten NL toch de afgelopen 6 retour vluchten wel mijn ID moeten laten zien bij het boarden. OK dat is geen douane maar geen idee of je daar met een rijbewijs mee weg komt (waarschijnlijk wel denk ik, niet geprobeerd nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ik vloog laatst van Amsterdam naar Nice en zowel op heen- als terugweg was er identiteitscontrole op de luchthaven van Nice voor alle vluchten, Schengen en niet-Schengen. Schijnt daar structureel te zijn. Vermoed dat je wel een probleem hebt als je zonder paspoort of ID daar Frankrijk binnen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik vlieg eigenlijk altijd non-schengen. Maar Schengen is meestal DK. Daar zijn ze blijkbaar gewoon niet zo streng :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Er zijn genoeg Shengen landen waar het tonen van ID verplicht is bij het boarden. Frankrijk bijvoorbeeld omdat ze nog steeds in 'state of emergency' zijn. Maar ook Italie en Griekenland bijvoorbeeld. Dan kom je niet weg (letterlijk) met enkel een rijbewijs.

Frankrijk doet daarnaast ook regelmatig ID controles bij aankomst (uit NL en andere landen). Dus met wat pech kom je dan het land helemaal niet in zonder ID.

[ Voor 26% gewijzigd door Xandrios op 12-04-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 16:01
[...]

Nee, maar je moet jezelf in het buitenland, net als in Nederland, altijd kunnen legitimeren.
En zoals hierboven aangegeven is een rijbewijs geen legitimatiemiddel in het buitenland, dus vandaar mijn vraag. Het antwoord is daarop dus: niet ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LordSinclair schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:28:
[...]

Nee, maar je moet jezelf in het buitenland, net als in Nederland, altijd kunnen legitimeren.
En zoals hierboven aangegeven is een rijbewijs geen legitimatiemiddel in het buitenland, dus vandaar mijn vraag. Het antwoord is daarop dus: niet ;)
Ik werd laatst eens bij Arnhem in de ICE richting Duitsland gecontroleerd door de Nederlandse Marechaussee. Die namen toen al geen genoegen met alleen mijn rijbewijs (wegens naderende grensovergang) 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:31
Op de valreep nog met de 747 gevlogen. Tripje naar HK.

Heenweg in eerste instantie met een 777-200ER, maar vanwege technische problemen werd deze na 2 uur gewisseld met een 777-300ER. Terugweg een 747M met premium Economy.

Conclusie: vond de 777 een heerlijk vliegtuig. 747 viel me zwaar tegen. Wellicht dat WBC op het upperdeck veel beter is maar die premium comfort vond ik niks speciaals.

Overigens vloog ik ik 4 vliegtypes op 1 trip: Embrear, 777, 747 en 737 👍👍

Iemand ervaring met Transavia? Ik vlieg eind juni voor het bedrijf naar Lissabon. Zit er hard over na te denken om iets extra te betalen en business te kiezen. Vermoed dat ik anders tussen alle toeristen inzit. (Heeft de Transavia business?)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:07
Transavia business :D

Nee, Transavia is gewoon een Nederlandse low-cost carrier. Volledig economy. De enige extra luxe die je daar - tegen bijbetaling - kunt boeken is een stoel bij de nooduitgang of de bulkhead. Meer smaken zijn er niet.

Overigens een prima maatschappij. Vriendelijk personeel, prima toestellen (737) en keurige betaalde catering aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:31
BounceCloud schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:16:

Nee, Transavia is gewoon een Nederlandse low-cost carrier. Volledig economy. De enige extra luxe die je daar - tegen bijbetaling - kunt boeken is een stoel bij de nooduitgang of de bulkhead. Meer smaken zijn er niet.

Overigens een prima maatschappij. Vriendelijk personeel, prima toestellen (737) en keurige betaalde catering aan boord.
Sorry. Geen Transavia. Bedoelde Joon ;) heb daar nog nooit mee gevlogen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Joon stopt met vliegen op 26 juni, dus ik hoop dan wel dat je vóór die tijd met ze vliegt (je noemt geen specifieke datum, alleen "eind juni") ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:55:
Iemand ervaring met Transavia? Ik vlieg eind juni voor het bedrijf naar Lissabon. Zit er hard over na te denken om iets extra te betalen en business te kiezen. Vermoed dat ik anders tussen alle toeristen inzit. (Heeft de Transavia business?)
Ik heb heel vaak met budgetmaatschappijen gevlogen maar heb nooit kunnen ontdekken wat het verschil in gedrag is tussen een toerist en een zakelijk reiziger, op één uitzondering na. Dat was een Transavia-vlucht van Napels naar Amsterdam, toen de Napolitaanse jongerenmeute meteen na de landing op de Polderbaan tot ontzetting van de cabin crew van de stoelen opsprong en in het Italiaans hysterisch 'Drugs! Drugs!" begon te schreeuwen. Dat ging dus een kwartiertje zo door, tot we eindelijk aan de gate stonden. Amsterdam heeft een fijne reputatie in het buitenland...
Maar goed, op vluchten met heel veel kinderen of naar Ibiza of Kos zul je inderdaad wel last van lawaai of hinderlijk groepsgedrag kunnen hebben maar Lissabon lijkt me niet echt zo'n party-bestemming.

[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 12-04-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Naar Lissabon zou ik ook even naar de mogelijkheden met TAP kijken (N=1, maar goede ervaring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Steefph schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:16:
Zo de "nieuwe" terminal van PHC beleven voor vertrek.

Bij aankomst hebben we met z'n alle 20min buiten moeten wachten omdat ze de sleutel kwijt waren van de deur 7(8)7.
Ik moest even opzoeken wat PHC was, maar dat is dus in Nigeria. Dat voorval klinkt inderdaad heerlijk Afrikaans, maar has ook zo maar in het voormalig oostblok kunnen zijn. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Jazzy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:33:
[...]

Ik moest even opzoeken wat PHC was, maar dat is dus in Nigeria. Dat voorval klinkt inderdaad heerlijk Afrikaans, maar has ook zo maar in het voormalig oostblok kunnen zijn. :)
En het was exact hetzelfde als de oude terminal. De nieuwe terminal is dan "officieel" geopend maar, meer dan de helft is niet af. De vorige was nog een soort van lounge. Hier hangen de draden nog uit het plafond..

We gaan het meemaken bij de volgende trip. Ben blij dat ik onderweg ben :P

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:56

Garyu

WW

BounceCloud schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:16:

Niet mijn ervaring. Maar goed, n = 1 natuurlijk. Mijn ervaring met TAP is overigens ook niet best, ongeveer vergelijkbaar met Iberia. Full cost voor weinig. Als het niet moet dan mijdt ik ze liever. Lood om oud ijzer tov andere lowcosts.

Deze week met Level naar AMS gevlogen. Dat was een lowcost verademing. Aardige crew, geen gezeur, bij het boarden werd meteen gevraagd of ik bij de emergency exit wilde zitten vanwege mijn lengte. Geen gedoe met rolkoffer ja/nee. Beetje zoals Air Berlin en Flyniki vroeger. Zal wel geen toeval zijn :P. En nog betaalbaar ook.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:16:
Naar Lissabon zou ik ook even naar de mogelijkheden met TAP kijken (N=1, maar goede ervaring).
Bijnaam voor TAP is Take Another Plane. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 09:12

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Rene schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:55:

Meerdere keren naar Lissabon geweest (project met TAP) en eigenlijk op 1x TAP na altijd met KLM gevlogen. Die zijn toch wat vaker op tijd. Regelmatig m'n standaard economy geupgrade naar economy comfort/plus voor iets meer dan een tientje (Silver), dat zit gewoon net iets comfortabeler met 1.90m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben nu het boekje "Thuisblijven is duurder" aan het lezen: vlot geschreven en leuk om te lezen, maar staat niet echt heel veel nieuws voor mij in. De voetnoten zijn trouwens erg irritant en soort van semi-grappig bedoeld ofzo.

Op de website staat trouwens het gehele boek als supersnelle gif.

Stond wel een tip in die aardig is om hier te delen. We kennen de websites zoals euclaim wel die de compensatie voor vertraagde vluchten voor je regelen maar wel provisie inhouden. Het Europees Consumenten Centrum doet hetzelfde maar dan geheel gratis: www.eccnederland.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45

Bob Popcorn

Plop!

[...]

En je hebt nog nooit een paspoort nodig gehad voor je hotel, of vlieg je dezelfde dag retour? :?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heeft iemand met succes EU261 kunnen gebruiken tegen Ryanair voor de stakingen van afgelopen zomer? Ik was al bang dat ze niet echt zouden willen meewerken en heb de claim via een van die claim sites laten lopen maar heb het gevoel dat dit tot niets gaat uitlopen. Iemand anders wel succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:56:
Heeft iemand met succes EU261 kunnen gebruiken tegen Ryanair voor de stakingen van afgelopen zomer? Ik was al bang dat ze niet echt zouden willen meewerken en heb de claim via een van die claim sites laten lopen maar heb het gevoel dat dit tot niets gaat uitlopen. Iemand anders wel succes?
Al jaren terug heb ik voor een "reguliere" vertraging gebruik gemaakt van zo'n claim site. Na 2 jaar stond het geld toen op m'n bankrekening dus ik zou vooral geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:37:
[...]

En je hebt nog nooit een paspoort nodig gehad voor je hotel, of vlieg je dezelfde dag retour? :?
Ik ga toch niet mijn paspoort aan een hotel medewerker geven :? Heel af en toe krijg je de vraag, maar dan is het antwoord nee. Autoverhuur is altijd met rijbewijs.

Overigens: ik ben mij er terdege van bewust dat het niet heel handig is om hem niet mee te nemen. Hij zit inmiddels standaard in mijn tas.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 16-04-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:04:
[...]

Ik ga toch niet mijn paspoort aan een hotel medewerker geven :?
In zo ongeveer elk land ter wereld is legitimatie bij het gebruik van een hotelkamer verplicht dus daar zou ik mee beginnen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:29:
[...]

In zo ongeveer elk land ter wereld is legitimatie bij het gebruik van een hotelkamer verplicht dus daar zou ik mee beginnen als ik jou was.
Ik slaap 120 nachten per jaar in hotels over de hele wereld, van B&B's tot de Hiltons/Sheratons/Marriot/etc. Heb nog nooit mijn paspoort gegeven. Rijbewijs en CC kunnen ze krijgen.

Eerlijk gezegd ook nog nooit een discussie over gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 16-04-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:29:
[...]
Ik doe er geen 120 per jaar (misschien 25% van dat) maar een creditcard is voldoende voor zakelijke trips in hotels. De enige keren dat ik een paspoort moet laten zien is als ik bv privé via Booking een tripje heb geboekt wat al betaald is. Dan willen ze legitimatie omdat ze niets tegen een CC kunnen claimen als je er een zooitje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Tsjaaa, in het buitenland gelden niet altijd dezelfde regels als in Nederland/EU. Hotels zijn er wettelijk verplicht om hun gasten te identificeren en te registreren & in sommige landen is er een registratieplicht binnen een uur of 24.
Optie A: Zelf naar een politiebureau gaan
Optie B: Hotel regelt het voor je

Hier in NL werden in het verleden ook de gastenlijsten doorgegeven aan de autoriteiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Grouchy op 16-04-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben voornamelijk in Denemarken en Engeland. Daar doen ze het in ieder geval niet. Ze vragen wel om het nummer van een identificatie document (waar ik gewoon NL12345 invul), maar verder nooit iets.

Misschien zie ik er wel uit als een te vertrouwen persoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Volgende week ga ik samen met mijn vriendin voor 2 weken naar Curaçao! Wij hebben deze reis incl. een leuk hotel via de KLM Werelddeal weken geboekt _/-\o_ , nu ben ik aan het kijken voor een huur auto. Het liefste al vanaf het vliegveld. Er zijn tig bedrijven die auto's verhuren op Curaçao. Iemand tips voor een bedrijf die te vertrouwen is?

Thx!

PS: De vlucht zal trouwens met een Boeing 744 gedaan worden!

[ Voor 18% gewijzigd door LichtBruisend op 16-04-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:22:

Hier in NL werden in het verleden ook de gastenlijsten doorgegeven aan de autoriteiten.
In delen van Nederland gebeurt dat nog steeds hoor, zie bijvoorbeeld https://www.tubantia.nl/o...otels-in-twente~a4896b07/

Edit: oh, ik zie dat dat inmiddels ook gestopt is.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 16-04-2019 13:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LichtBruisend schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:30:
Volgende week ga ik samen met mijn vriendin voor 2 weken naar Curaçao! Wij hebben deze reis incl. een leuk hotel via de KLM Werelddeal weken geboekt _/-\o_ , nu ben ik aan het kijken voor een huur auto. Het liefste al vanaf het vliegveld. Er zijn tig bedrijven die auto's verhuren op Curaçao. Iemand tips voor een bedrijf die te vertrouwen is?

Thx!

Via www.sunnycars.nl. Niet de goedkoopste, wel een betrouwbare partij waar alles inclusief is.
Laat je op locatie geen extra verzekeringen et cetera aanpraten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thx!

Leuk! Ben daar laatst 2 dagen geweest. ;)
Mocht je nog tips willen: https://arnoud.raeven.nl/curacao

Qua autohuur, ik heb voor mijn trip door de VS en Canada toen Rental Cars gebruikt en ook bij hen zo'n verzekeringsoptie erbij genomen. Voordeliger dan aan de balie bij die verhuur bedrijven.
Werkte prima.

Let wel op hoe ze rijden op Curacao, dat is 'anders' dan je gewend bent.
Groen = Niet rijden, maar nog even tot 3-4 tellen en dan pas gaan. Er knalt er altijd wel eentje door rood.
En vermijd de spits in Willemstad. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Saus schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:58:
[...]

Ik doe er geen 120 per jaar (misschien 25% van dat) maar een creditcard is voldoende voor zakelijke trips in hotels. De enige keren dat ik een paspoort moet laten zien is als ik bv privé via Booking een tripje heb geboekt wat al betaald is. Dan willen ze legitimatie omdat ze niets tegen een CC kunnen claimen als je er een zooitje van maakt.
Ik weet dat Marriott deze gegevens van mij al in het systeem heeft waardoor ik via mobile checkin niets hoef te laten zien (geen CC en geen paspoort). Ik kan mij voorstellen dat PWM ook overal profielen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

swtimmer schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:32:
[...]

Ik weet dat Marriott deze gegevens van mij al in het systeem heeft waardoor ik via mobile checkin niets hoef te laten zien (geen CC en geen paspoort). Ik kan mij voorstellen dat PWM ook overal profielen heeft.
Waren er niet 25 miljoen paspoort nummers gekraakt bij Marriott/SPG?
Even snel gecontroleerd maar zie ze trouwens zo 1, 2, 3 niet in m'n Marriott Bonvoy en Hilton Honors profiel?
Wel m'n naam & adres gegevens.

Met de app & keyless entry van Hilton kan je in bijvoorbeeld in de USA zonder ID & ooit de frontdesk gezien te hebben inchecken, je kamer betreden en een check out doen. In Duitsland mag je eerst langs de frontdesk (it's the law).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:10

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Freee!! schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:16:
Hier N=1 met een redelijk slechte ervaring.. LCG>LIS - LIS>AMS gevlogen met TAP, en na aankomst op AMS miste er een koffer.. Die stond dus nog op LIS. De andere koffer was er wel.
Vond het personeel van TAP echt waardeloos en totaal niet servicegericht.
Vliegen zelf was op zich wel OK, beter dan Vueling, AirEuropa of Iberia Express wat mijn alternatieven waren. Beenruimte was prima :)

Koffer gelukkig terecht gekomen na een paar dagen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:56:
[...]

Let wel op hoe ze rijden op Curacao, dat is 'anders' dan je gewend bent.
Groen = Niet rijden, maar nog even tot 3-4 tellen en dan pas gaan. Er knalt er altijd wel eentje door rood.
En vermijd de spits in Willemstad. ;)
Bedankt voor de tips, rood is dus niet echt rood ;) ik zal je blog even lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door LichtBruisend op 16-04-2019 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 12:18

Thx!

Ik heb zelf recent op Curacao gewoond en goede ervaringen met:

- https://www.justdrivecuracao.com (normale auto's)
- http://4x4rental-curacao.com (dikke V8 Toyota Landcruisers)
- http://curacao.ducksunited.com (Citroen 2CV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:26
Heeft er iemand ervaringen met China Airlines i.c.m. EU261 regels?

We hebben te maken gehad met een vlucht van Amsterdam naar Manila, waar we 5 uur vertraging hebben opgelopen. Betrof een vlucht met een 55 min. overstap op Taipei. We vertrokken al 20 min te laat op Schiphol -onderweg ook de nodige vertraging opgelopen- waardoor we een uur te laat aankwamen op Taipei.
China Airlines hield het vliegtuig helaas niet vast.

China Airlines geeft aan dat men door de spanningen tussen Pakistan en India (en dus de sluiting van het luchtruim) gedwongen werd om een andere route te vliegen, en men gooit het dus op de EU261 (onvoorziene omstandigheid).
Hier zijn wij als reizigers echter niet over geïnformeerd en ik vind het een beetje te makkelijk om dat als reden op te geven; het vliegtuig vertrok al veel te laat.

Wat kan ik hier nog mee doen, denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door -Muncky- op 16-04-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
-Muncky- schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:05:

Welke datum? Als het net na het sluiten van het luchtruim was kan ik het me voorstellen, (zie deze over vluchten vanaf BKK) maar als het lang daarna was dan heb je meer kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Verwijderd1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:33:
[...]

Welke datum? Als het net na het sluiten van het luchtruim was kan ik het me voorstellen, (zie deze over vluchten vanaf BKK) maar als het lang daarna was dan heb je meer kans denk ik.
Zaterdag 16 maart 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Dat is dus ruim twee weken later, dan zou ik wel proberen voor de compensatie te gaan omdat ze dan al een andere vliegroute hebben. Dat hun oude tijdschema dan in de soep loopt wil ik best geloven maar ik denk niet dat ze dat als excuus kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

-Muncky- schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:05:
Heeft er iemand ervaringen met China Airlines i.c.m. EU261 regels?

We hebben te maken gehad met een vlucht van Amsterdam naar Manila, waar we 5 uur vertraging hebben opgelopen. Betrof een vlucht met een 55 min. overstap op Taipei. We vertrokken al 20 min te laat op Schiphol -onderweg ook de nodige vertraging opgelopen- waardoor we een uur te laat aankwamen op Taipei.
China Airlines hield het vliegtuig helaas niet vast.

China Airlines geeft aan dat men door de spanningen tussen Pakistan en India (en dus de sluiting van het luchtruim) gedwongen werd om een andere route te vliegen, en men gooit het dus op de EU261 (onvoorziene omstandigheid).
Hier zijn wij als reizigers echter niet over geïnformeerd en ik vind het een beetje te makkelijk om dat als reden op te geven; het vliegtuig vertrok al veel te laat.

Toch een duidelijke & geldige reden? Je hebt hier geen recht op de EU261/2004 vertragingscompensatie omdat de sluiting van het luchtruim en de daaruit voortvloeiende omleiding rond dat luchtruim het resultaat is van een regeringsbesluit. Dat is specifiek geregeld in de verordening ('politieke onstabiliteit').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Grouchy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:36:
[...]

Toch een duidelijke & geldige reden? Je hebt hier geen recht op de EU261/2004 vertragingscompensatie omdat de sluiting van het luchtruim en de daaruit voortvloeiende omleiding rond dat luchtruim het resultaat is van een regeringsbesluit. Dat is specifiek geregeld in de verordening ('politieke onstabiliteit').
En wie zegt dat het op dat moment ook zo was? Het luchtruim is open-dicht-open-dicht enz gegaan, dus het is lekker makkelijk om het daarop te gooien..? Er was tevens 0,0 communicatie over dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:36:
[...]

Hoe lang kunnen ze dat dan als argument aan blijven voeren? Op een gegeven moment is die omleiding bekend en kan men toch tickets aanpassen? Dat dat niet die zelfde avond of de dag erop al lukt is te begrijpen maar twee weken later zouden ze (vanuit praktisch oogpunt) hun klanten kunnen informeren en eventuele aansluitende vluchten aanpassen (bijvoorbeeld in een wijziging doorgeven dat je met een vlucht later meegaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Verwijderd1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:42:
[...]

Hoe lang kunnen ze dat dan als argument aan blijven voeren? Op een gegeven moment is die omleiding bekend en kan men toch tickets aanpassen? Dat dat niet die zelfde avond of de dag erop al lukt is te begrijpen maar twee weken later zouden ze (vanuit praktisch oogpunt) hun klanten kunnen informeren en eventuele aansluitende vluchten aanpassen (bijvoorbeeld in een wijziging doorgeven dat je met een vlucht later meegaat).
-Muncky- schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:39:
[...]

En wie zegt dat het op dat moment ook zo was? Het luchtruim is open-dicht-open-dicht enz gegaan, dus het is lekker makkelijk om het daarop te gooien..? Er was tevens 0,0 communicatie over dit verhaal.
On Friday, March 15, Pakistan's Civil Aviation Authority (CAA) extended the general closure of the country's airspace to international transit flights until at least 15:00 (local time) on Monday, March 18.

Stakingen, sluitingen van een luchtruim, verbouwingen/onderhoud, extreem weer/natuurgeweld enzovoort staan meestal op de website van een airline. Closure of Pakistani airspace, the flights from and to Europe might be affected zo te zien ook sinds 27 FEB 2019 op de website van China Airlines.
Een KLM heeft bijvoorbeeld ook een webpage met vluchtverstoringen:

https://www.klm.com/trave...e/flight_update/index.htm

Als zoiets op een website staat dan kan je als klant meestal wel je ticket aanpassen of annuleren als het niet meer helemaal werkt voor je, en is het tijd om de telefoon te pakken mocht je dat willen of op zoek zijn naar meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:19:
Een KLM heeft bijvoorbeeld ook een webpage met vluchtverstoringen:

https://www.klm.com/trave...e/flight_update/index.htm

Als zoiets op een website staat dan kan je als klant meestal wel je ticket aanpassen of annuleren als het niet meer helemaal werkt voor je, en is het tijd om de telefoon te pakken mocht je dat willen of op zoek zijn naar meer info.
Neem bijvoorbeeld die informatie van KLM, op basis daarvan verwacht ik dat alles gewoon volgens schema verloopt want er wordt nergens genoemd dat dit de vluchttijden negatief beïnvloed. Kan KLM dan toch achteraf weigeren compensatie te betalen op een vlucht die voorheen wel over Pakistan vloog door nu te claimen dat het daardoor komt ondanks dat er al een alternatief gevonden is en dat al meer dan een maand goed werkt?

Dan hebben maatschappijen toch gewoon een carte blanche op alle Europa - ZOA trajecten? Ik snap dat die uitzondering geldt als er daadwerkelijk sprake is van overmacht, maar mijn vraag is meer hoe ruim die uitzondering is.
Pagina: 1 ... 77 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2