Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 8 ... 251 Laatste
Acties:

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:10:
[...]

Waar heb je deze vandaan? Wil graag alle beelden zo veel mogelijk doorsturen naar de mensen die zich zorgen maken over wat ze thuis aantreffen :)
Hier zijn ook veel fotos te vinden: http://www.dailymail.co.u...ng-Barbuda-St-Martin.html

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:10:
Waar heb je deze vandaan? Wil graag alle beelden zo veel mogelijk doorsturen naar de mensen die zich zorgen maken over wat ze thuis aantreffen :)
https://twitter.com/kon_marine/status/905673370829815808

Bron is het ANP: https://www.anpfoto.nl/event.pp?eventid=2096757&flush=1

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 07-09-2017 15:27 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:05:
[...]

Als ik op de boekingssite van KLM kijk kan ik tot en met volgende week woensdag in ieder geval geen tickets boeken voor naar SXM. Nu nog volhouden dat er gewoon gevlogen wordt is een gevalletje alternative facts van de klantenservice :)
Voor zover ik weet zijn de vluchten naar SXM voor de komende tijd ook pas (een klein uur) intern/officieel geannuleerd.
Die informatie moet natuurlijk wel even doorsijpelen, wat verbazend traag kan zijn in ons computer tijdperk.
Dus online kunnen ze mogelijk al niet meer geboekt worden, een call center weet het misschien nog niet.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:46
Volgens de Marine kan SXM vandaag nog open voor hulpvluchten.

https://nos.nl/artikel/21...g-nog-open-voor-hulp.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Pajaras schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb Amsterdam - Toronto kunnen boeken voor 115 euro in de voorjaarsvakantie. Heb al een e-ticket ontvangen, nu maar afwachten. :)
Napsju schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:56:
Heeft nog iemand die Air Canada error fare van vandaag geboekt? Ben benieuwd of die door gaat. Heb zelf op het laatste moment BRU > EWR > BRU geboekt voor 138 euro pp.
Hello Vanessa, if an electronic ticket was issued, it will be honored. /ra

— Air Canada (@AirCanada) 29 August 2017

http://www.secretflying.c...r-huge-error-fare-glitch/
https://twitter.com/AirCanada/status/902473771839352832

Denk dat jullie geluk hebben dus. ;)

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
En het eerste vliegtuig is ook net onderweg: https://twitter.com/VlbEindhoven/status/905831972286672897

Zijn die nog te volgen op internet ? Of is militair vliegverkeer niet te zien ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Piet91
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:44:
Zijn die nog te volgen op internet ? Of is militair vliegverkeer niet te zien ??
Soms wel op FR24, soms niet.
Maar hier zie ik 'm in ieder geval wel: https://global.adsbexchange.com/VirtualRadar/desktop.html#

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
[...]

En het eerste vliegtuig is ook net onderweg: https://twitter.com/VlbEindhoven/status/905831972286672897

Deze is op FR24 helaas niet te zien.
Piet91 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:04:
[...]

Soms wel op FR24, soms niet.
Maar hier zie ik 'm in ieder geval wel: https://global.adsbexchange.com/VirtualRadar/desktop.html#
Is het mogelijk dat hij wel in de tekstbalk rechts zichtbaar is, maar niet in de grafische weergave?

Edit.. zie het al:
Route:
Aircraft is not transmitting its callsign

[ Voor 37% gewijzigd door alexbl69 op 07-09-2017 19:53 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Piet91 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:04:
[...]
Hier het verdwenen strand (Maho Beach):

[afbeelding]
Zo te zien ligt dat strand nu gewoon binnen het hek, zal behoorlijk schelen in idioten die op het strand in de jetstream gaan staan (en daarna klagen over de voorspelbare gevolgen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
[...]

KDC-10 gaat eerst nog naar CUR en vanaf daar na goedkeuring door naar SXM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:46
alexbl69 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:41:
[...]

Deze is op FR24 helaas niet te zien.

[...]

Is het mogelijk dat hij wel in de tekstbalk rechts zichtbaar is, maar niet in de grafische weergave?

Edit.. zie het al:
Route:
Aircraft is not transmitting its callsign
De vlucht is wel op FR24 te volgen. Alleen is het bereik op de oceaan wat minder.

https://www.flightradar24.com/NAF49/ec659de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
Volgensmij wel iets leuks gevonden, voor de schrapers.

€636 euro voor een retour van Amsterdam naar Christchurch.

Veel haken en ogen en nadelen, zoals lange overstap en niet een uitmuntende maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
2 overstappen van 18+ uur... thanks but no thanks :P

Moet er niet aan denken zeg...

Is China Southern dan zo'n slechte maatschappij ofzo? Ik ken ze alleen van naam, nog niet gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
KLM Werelddeal Weken... Vorige week kostte een ticket AMS - KUL (retour) 625 euro. Afgelopen dinsdag omhoog geschoten naar 850 euro. En nu in de werelddeal weken een geweldig promotie voor maar liefst... 625 euro :F
Niet om te klagen over de prijs overigens, maar zo kun je wel makkelijk doen alsof je hele goede kortingen geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
shdx schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:56:
KLM Werelddeal Weken... Vorige week kostte een ticket AMS - KUL (retour) 625 euro. Afgelopen dinsdag omhoog geschoten naar 850 euro. En nu in de werelddeal weken een geweldig promotie voor maar liefst... 625 euro :F
Niet om te klagen over de prijs overigens, maar zo kun je wel makkelijk doen alsof je hele goede kortingen geeft.
Dat is toch bijna altijd zo bij deze Werelddeal weken? Meestal wordt kort voor die Weken beginnen de prijs tijdelijk verhoogd, om hem tijdens die Weken weer naar de normale prijs te verlagen.

Henk en Ingrid denken dan "he, wat een mooie aanbieding, gauw boeken", en zo is de KLM ook weer blij :)

Soms zit er een hele mooi deal tussen, maar meestal zijn de "aanbiedingen" prijzen die je in de rest van het jaar ook gewoon kunt vinden, als je maar op de goede momenten/plekken zoekt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanaf volgende week een hele week in Florida. Met een vlucht van Orlando naar de Keys. Ben benieuwd hoe de orkaan gaat lopen.
Pssst

PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

:p

EDIT:

Ging TUI bellen met een vraag over het ticket. Na eerst reclame te hebben aangehoord:
We verwachten u met 20 minuten te woord te kunnen staan
Volgende keer gewoon weer KLM met overstap.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 08-09-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:17:
Vanaf volgende week een hele week in Florida. Met een vlucht van Orlando naar de Keys. Ben benieuwd hoe de orkaan gaat lopen.
Maak je dat ook weer eens mee, een (dan) categorie 4 orkaan over je donder heen... Zou me niets verbazen als je niets ziet van Key west, al was het maar omdat ze het gaan evacueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:53
Dat doen toch alle bedrijven. :z

Heb even gekeken maar zag geen echte leuke aanbieding dat ik dacht die ga ik boeken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:40:
[...]

Maak je dat ook weer eens mee, een (dan) categorie 4 orkaan over je donder heen... Zou me niets verbazen als je niets ziet van Key west, al was het maar omdat ze het gaan evacueren.
Ja, heb al een keer een 3 gehad, dat was al heftig.

De Key West vlucht zal inderdaad wel in het water vallen. Ik moet sowieso naar Florida voor mijn werk. Kies ik dus net deze keer uit op mijn vrouw mee te nemen :(

Probleem is dat als de vlucht van AMS naar Orlando gaat, er geen enkele mogelijk is om te annuleren. 8 dagen in de regen zitten voor haar, of het ticket weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:59:
[...]

Ja, heb al een keer een 3 gehad, dat was al heftig.

De Key West vlucht zal inderdaad wel in het water vallen. Ik moet sowieso naar Florida voor mijn werk. Kies ik dus net deze keer uit op mijn vrouw mee te nemen :(

Probleem is dat als de vlucht van AMS naar Orlando gaat, er geen enkele mogelijk is om te annuleren. 8 dagen in de regen zitten voor haar, of het ticket weggooien.
Shopping malls zijn toch overdekt? ;)

Kun je anders niet omboeken naar een latere datum/bestemming? Weet natuurlijk niet hoe TUI daarmee omgaat en of het in je agenda past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:08:
[...]

Shopping malls zijn toch overdekt? ;)
Nou, in Orlando meestal niet :p
Kun je anders niet omboeken naar een latere datum/bestemming? Weet natuurlijk niet hoe TUI daarmee omgaat en of het in je agenda past.
Ja, is een optie (daarom ging ik ook bellen). De grap was alleen dat we het deden omdat ik er toch al zat. Een aparte vakantie naar de US is wel leuk, maar dan is Florida wel de laatste staat waar ik heen wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:59:
[...]
Dat moet je ook niet in het stormseizoen doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:12:
[...]

Nou, in Orlando meestal niet :p

[...]
In Sanford heb je een overdekte en de outlet malls in Orlando zijn gedeeltelijk overdekt, al hebt dat niet als de regen straks horizontaal voorbij komt.

Misschien ook nog een puntje om over na te denken, wat als Irma inderdaad vol over Florida trekt, kom je dan nog wel (beetje op tijd) terug? Nu zal de schade (hopelijk) een stuk minder zijn dan in st Maarten, maar je werk/haar vakantie zou wel eens langer kunnen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Ik begrijp iets niet. Ik wil een retourtje Singapore boeken. Baby gaat mee en kost:

Finnair: 6 euro
Turkish: 21 euro
Xiamen: 23 euro
Swiss/ Lufthansa 31 euro
Air France: 32 euro
KLM: 39 euro
China Southern: 54 euro
Etihad: 63 euro
Qatar: 96 euro
British Airways: 115 euro

Kan iemand die enorme verschillen verklaren? Wat krijgt de kleine bij BA wel en bij Finnair niet?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Wat een gek ervoor vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En geeft...

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09

Grouchy

meep meep

PWM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:17:

EDIT:

Ging TUI bellen met een vraag over het ticket. Na eerst reclame te hebben aangehoord:

[...]

Volgende keer gewoon weer KLM met overstap.
Delta gaat AMS-MCO rechstreeks doen, geen overstap meer nodig.

KLM vliegt tot zondag in ieder geval niet op SXM.
TUI stopt met haar vluchten voor de rest van dit jaar op SXM en andere bestemmingen kan je omboekenf?

Gestopt
TUI maakt bekend te stoppen met alle vluchten dit jaar. Tot oktober zouden er vluchten worden uitgevoerd naar Sint Maarten. De maatschappij zegt contact op te nemen met klanten die een reis hebben geboekt. TUI raadt mensen af hun reis te ondernemen. Reizigers met vertrek tot en met zondag 10 september naar Sint Maarten, Dominicaanse Republiek, Cuba en Florida kunnen kosteloos hun reis omboeken.
Bron:

https://www.upinthesky.nl...ribisch-gebied-geschrapt/

Kom net terug uit FL, zat gelukkig wel in het noorden (Naval Air Station Pensacola area) want alle wegen verder in het zuiden naar het noorden zaten aardig vol.
Als Irma over The keys en dus de Overseas highway (U.S. Route 1 ) gaat vrees ik dat delen van die weg/bruggen zwaar beschadigd en/of onbruikbaar worden.

Key West International Airport en Naval Air Station Key West zijn waarschijnlijk weer zo open. Na de aardbeving in Haiti in 2010 had het Air Force team uit de USA de runway v/d int'l airport al schoon op 14 januari om vervolgens 24 uur air traffic control te installeren. 's morgens de 15e Januari landen er 5 C-17's met meer coms en air traffic managment spulletjes & 115 AF personeel. Van Jan 16 tot de 18e landen er 330 vliegtuigen, veel meer dan wat gebruikelijk was voor de aardbeving.
(om dit vervolgens op te voeren naar totaal 4000 takeoffs en landings in de eerste 12 dagen -1 elke 5 minuten)
Deze keer is het de USA zelf dus ik verwacht dat de DoD 'all-in' gaat als het nodig is. D'r was in ieder geval al behoorlijk wat activiteit op de wegen richting het zuiden door de overheid en op Naval Air Station Pensacola.

Wat betreft het shoppen en de malls.
De grootste zoals Florida Mall zijn gelukkig overdekt. Lekker de M& M shop daarzo plunderen.

Gedeelte smart is halve smart; Vlieg volgende week zondag terug naar FL en vlieg op MCO en de planning was om daarna door te gaan naar de westkust van FL..maar heb geen idee wat Irma gaat aanrichten.
Gelukkig hebben de airlines de waivers up...

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 08-09-2017 15:24 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
TUI zit natuurlijk ook met de hotels. Die zijn allemaal verwoest en dus kunnen ze nergens met hun reizigers naartoe, ook al kunnen ze landen. KLM voert enkel de vlucht uit voor derden (reisorganisaties of particulieren) en hoeft daar dus zelf geen rekening mee te houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

alexbl69 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:30:
TUI zit natuurlijk ook met de hotels. Die zijn allemaal verwoest en dus kunnen ze nergens met hun reizigers naartoe, ook al kunnen ze landen. KLM voert enkel de vlucht uit voor derden (reisorganisaties of particulieren) en hoeft daar dus zelf geen rekening mee te houden.
*cough* KLM packet *cough* deals, zoals deze naar Miami

https://klmpackagedeals.k...=CP_MIA_WDW19-DP/#/Result

Heb de kleine lettertjes niet gelezen maar kan me voorstellen dat er wel wat mensen zijn die via KLM een packet deal naar FL hebben geboekt.

Ennuh pffft, zo te zien is Irma wat naar het westen bijgesteld :'( , behalve cancellations/vertragingingen in FL wil je denk ik ook begin volgende week niet via ATL vliegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.nhc.noaa.gov/storm_graphics/AT11/refresh/AL112017_earliest_reasonable_toa_34+png/145752_earliest_reasonable_toa_34.png

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 09-09-2017 00:31 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:13:
[...]

Dat moet je ook niet in het stormseizoen doen.
Het is om en om per jaar. Westkust of Orlando. Dit jaar dus Orlando. Moet zeggen dat de laatste 4x daar uitstekend weer was in september. Beetje pech dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:49:
[...]
Het is om en om per jaar. Westkust of Orlando. Dit jaar dus Orlando. Moet zeggen dat de laatste 4x daar uitstekend weer was in september. Beetje pech dus.
Beetje pech inderdaad, maar ik zoek die streken niet op tussen einde juli en einde september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://secondnexus.com/te...mbo-idea-save-irmas-path/

Goeie actie en marketing van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik vond die vlucht naar Puerto Rico ook wel een goede actie, vergelijkbaar met KLM die rustig als enige een kist aan de grond zet in Hong Kong tijdens een typhoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Napsju schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:52:
Ik begrijp iets niet. Ik wil een retourtje Singapore boeken. Baby gaat mee en kost:

Finnair: 6 euro
Turkish: 21 euro
Xiamen: 23 euro
Swiss/ Lufthansa 31 euro
Air France: 32 euro
KLM: 39 euro
China Southern: 54 euro
Etihad: 63 euro
Qatar: 96 euro
British Airways: 115 euro

Kan iemand die enorme verschillen verklaren? Wat krijgt de kleine bij BA wel en bij Finnair niet?
En als je nou bij Finnair een BA vlucht boekt, het is tenslotte allemaal oneworld...? :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Ondanks bijna een uur vertraging van AMS naar DTW, toch op tijd voor mijn aansluiting naar MSN. Heel erg op tijd, want die vlucht is ook 2:20 vertraagd. :(

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
"Ieder nadeel hep un voordeel!" :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ware het niet dat zowat elke vlucht al was uitverkocht & en AA/B6 niet echt upgagen/geen extra stoelen toevoegen.
Ondertussen was de AMTRAK vanuit MIA naar ATL volgens vrienden zowat leeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:46:
[...]

Ware het niet dat zowat elke vlucht al was uitverkocht & en AA/B6 niet echt upgagen/geen extra stoelen toevoegen.
Ondertussen was de AMTRAK vanuit MIA naar ATL volgens vrienden zowat leeg.....
Tja, rail is in de VS totaal onderontwikkeld (en duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

toch wel wat vliegtuigen wat ik hier en daar in plaatjes tegenkwam
Afbeeldingslocatie: https://cbstampa.files.wordpress.com/2017/09/irma.jpg

vriendin van me uit Tampa is ook voor aan aantal dagen New york gegaan :P

Had vanaf BUD trouwens dat alle tassen een label kregen die de cabine ingingen, business en FF vanaf gold was blauw label (gegarandeerde cabin plaats) en al het andere was geel (niet gegarandeerd) bij boarding,deze versie had ik nog niet meegemaakt bij klm

[ Voor 72% gewijzigd door mrsar op 09-09-2017 19:43 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
mrsar schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:38:
toch wel wat vliegtuigen wat ik hier en daar in plaatjes tegenkwam
[afbeelding]
Florida heeft na orkaan Andrew wel geleerd wat een orkaan met je staat doet. Als je erg kan, dan ga je ook en dit is dé manier om te evacueren, geen files, lekker op 1000 in het zonnetje naar het noorden..

Kan me de foto's nog herinneren van tientallen Cessna's op hun kop na die orkaan. Ik zou ook full throttle wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aantal mensen in Miami betalen grove prijzen van 14k om met (prive)jet ergens anders heen te gaan.
http://www.miaminewtimes....from-miamis-elite-9657623

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Misschien hadden ze voor die 14k dan beter een bunker kunnen laten bouwen. Idee?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Napsju schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:13:
Misschien hadden ze voor die 14k dan beter een bunker kunnen laten bouwen. Idee?
Voor 14k ga je weinig neerzetten :P En graven in Miami? Vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij wijze van spreken dan.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napsju schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:13:
Voor 14K kun je net een houten schuurtje laten neerzetten. Zo'n prefab die met een kraan op z'n plek wordt getild. Denk dat je voor een (kleine) bunker minstens 100K moet meenemen. En met een beetje pech is die bunker na een uurtje storm al in een zwembad veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:46
Ik vlieg morgen naar Kaapstad, en dit is de eerste keer dat ik (zelf) ga vliegen. Ik vraag me nu af wat het verschil is tussen online inchecken en inchecken op de luchthaven aangezien je je bagage toch af moet geven. Als je dit afgeeft krijg je toch ook je boardingpass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

specops0i0 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:58:
Ik vlieg morgen naar Kaapstad, en dit is de eerste keer dat ik (zelf) ga vliegen. Ik vraag me nu af wat het verschil is tussen online inchecken en inchecken op de luchthaven aangezien je je bagage toch af moet geven. Als je dit afgeeft krijg je toch ook je boardingpass?
Klopt.

Enige verschil is dat als je online incheckt, je als het goed is gewoon je bagage bij de drop-off kan afgeven, labeltje erop en gaan (hence you hoeft minder lang van tevoren aanwezig te zijn).

Note: ik vlieg zelf NOOIT met ruimbagage, dus ianal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
kamstra schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:01:
[...]

Klopt.

Enige verschil is dat als je online incheckt, je als het goed is gewoon je bagage bij de drop-off kan afgeven, labeltje erop en gaan (hence you hoeft minder lang van tevoren aanwezig te zijn).

Note: ik vlieg zelf NOOIT met ruimbagage, dus ianal ;)
Ah oké, dus een check in balie en zon drop-off zijn twee verschillende dingen? Bij die drop-off hoef je minder lang te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

specops0i0 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:05:
[...]

Ah oké, dus een check in balie en zon drop-off zijn twee verschillende dingen? Bij die drop-off hoef je minder lang te wachten?
Volgens mij wel, al zegt schiphol zelf het volgende
If you plan to travel with hold baggage, it doesn't matter that much whether you check in at home or at the airport.
https://www.schiphol.nl/en/baggage-check-in-and-security/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

En daarnaast kan je ook op de machines inchecken op schiphol mocht je het thuis niet willen,ik doe het eigenlijk altijd thuis...nou ja op mijn mobiel ergens :P

Volgens mij is de dropoff wel net wat sneller dan de andere rij

Oh en wat die onder mij typt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 10-09-2017 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
OLCI = stoel uitzoeken vóór dat alles vol zit, als je er enigszins op tijd bij bent. Altijd doen dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik check altijd thuis in en print dan de boarding pass bij zo'n machine. Met mijn mobiel vind ik het niets, vooral niet als ik nog moet overstappen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Ik haal juist vrijwel altijd dat boarding passen op mijn mobiel :),die heb ik veel sneller bij de hand. Geprint eigenlijk alleen als ik niet alleen op pad ben, want drie boarding passen (mezelf + kinderen) op één mobiel is ook niet handig :X

[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 10-09-2017 15:30 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
In ons bedrijf hebben we de regel dat we een boarding pass moeten laten zien op het expense report, ik laat ze altijd op het vliegveld uitprinten als ik mijn bagage afgeef,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Als er iets mis is merk je het vaak eerder wanneer je OLCI. Dat geeft je wat extra tijd om het eea te regelen. En wat de anderen zeggen; meer stoelkeuze als je geen FF bent of een bepaalde fare hebt aangeschaft. Plus bij veel maatschappijen krijg je wat extra info nadat je bent ingecheckt.
Bij KLM op Schiphol is zoiezo de agent die je incheckt dezelfde die je baggage afwerkt.
Sanction schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:37:
In ons bedrijf hebben we de regel dat we een boarding pass moeten laten zien op het expense report, ik laat ze altijd op het vliegveld uitprinten als ik mijn bagage afgeef,
De boeking/PNR/flight receipt/itinerary mag niet? In tegenstelling tot een BP staat daar meestal wel een bedrag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als je online in checkt heb je vaak wel meer keuze qua stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Vaak. Ook niet altijd. Meestal zijn bepaalde stoelen namelijk geblokkeerd, die pas beschikbaar komen aan de balie.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Om stoelen te kiezen hoef je toch niet in te checken online? Ik kan voor ik incheck ok al stoelselecties maken.

Ik vind het persoonlijk prettiger om lekker in te checken op de balie. Die 15 minuutjes wachttijd (soms dat nog niet eens) kan ik me dan ook niet echt druk om maken als ik toch al 2-3 uur voor vertrek aanwezig ben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:14:
Om stoelen te kiezen hoef je toch niet in te checken online? Ik kan voor ik incheck ok al stoelselecties maken.
Soms is stoelselectie uitgebreider bij OLCI dan vooraf, en vaak moet je tegenwoordig vooraf betalen waar selectie bij OLCI gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Als je een F/J, een hogere fare classe en/of een bepaalde tier hebt bij een FF programma dan vaak wel.
Heb je geen status, een goedkope fare (basic economy) ofzo dan is dat vaak niet het geval en mag je pas een stoel checken wanneer je OLCI (of de gate bepaald waar je mag zitten)

[ Voor 18% gewijzigd door Grouchy op 10-09-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Ah duidelijk, bedankt allemaal. Ik had zelf al online mn stoelen gereserveerd, ik zal morgen wel gewoon even vragen aan iemand op Schiphol wat nou het handigste is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Inmiddels bericht va TUI dat het ticket van mijn vrouw om te boeken is. Maar daar hebben we niets aan, aangezien dat moet zijn voor een vlucht voor 1 november. En voor die tijd kunnen we niet weg. Ik snap dat ze geen geld terug geven, maar vind het onbegrijpelijk dat je het bedrag niet in een voucher krijgt voor bv 12 maanden.

We moeten dus nog maar even afwachten. Het vliegveld is iig dicht tot de 12de.

EDIT:

En dan mag je de 600,- ook maar aan 1 ticket besteden. Dus als je nu een retour Ibiza neemt voor 200,-, ben je 400,- kwijt.

TUI: Discover your Smile :)

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 10-09-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:34:
Inmiddels bericht va TUI dat het ticket van mijn vrouw om te boeken is. Maar daar hebben we niets aan, aangezien dat moet zijn voor een vlucht voor 1 november. En voor die tijd kunnen we niet weg. Ik snap dat ze geen geld terug geven, maar vind het onbegrijpelijk dat je het bedrag niet in een voucher krijgt voor bv 12 maanden.

We moeten dus nog maar even afwachten. Het vliegveld is iig dicht tot de 12de.

EDIT:

En dan mag je de 600,- ook maar aan 1 ticket besteden. Dus als je nu een retour Ibiza neemt voor 200,-, ben je 400,- kwijt.

TUI: Discover your Smile :)
Je AMS-Florida vlucht is na de 12e? Want als originele vlucht gecancelled is dan zou ik artikel 5/EU regulation 261 nalezen.
Weer is midden volgende week ook weer normaal & zolang je verblijf niet beschadigd/verdwenen is zou Florida in bepaalde gebieden te doen zijn.

Heb een DUS-ATL-MCO vlucht zondag de 17e en vanaf de 19e hebben we een strandhuis 50 meter van het strand geboekt op Fort Myers Beach. Laat Irma er in 1-2 uur recht overheen komen en daarbovenop nog een stormsurge/springvloed van 10-15ft (3-4.5 meter). Bestaat dus de mogelijkheid dat het strandhuis wordt weggevaagd/gespoeld.

Ben daarom zelf ook wat aan het bellen geweest. De hotel chains, car rentals & luchtvaartmaatschappijen in de USA zelf doen momenteel niet zo moeilijk. Hotel, car rental boekingen mochten we zo cancellen zouden we het willen. De DUS-ATL-MCO vlucht ook ware het niet dat ik GUC's voor heb ingezet en aparte boekingen later na 17 September & in Oktober met RUC's...ooops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Gezien de forecasts en beelden tot nu toe denk ik niet dat je er vanuit hoeft te gaan dat je volgende week naar Florida kan vliegen.

Afwachten natuurlijk, maar het lijkt me vooralsnog erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zal morgen TUI eens bellen en vragen of we de kosten kunnen delen. Ticketprijs minus belasting door de helft. Belasting hoeft men alleen af te dragen bij een daadwerkelijke vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

kamstra schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:43:
Gezien de forecasts en beelden tot nu toe denk ik niet dat je er vanuit hoeft te gaan dat je volgende week naar Florida kan vliegen.

Afwachten natuurlijk, maar het lijkt me vooralsnog erg sterk.
Geloof er niks van maar Delta zei dat Tampa maandag weer open ging !? :? Maar MCO, FLL, MIA enzovoort die zijn begin voolgende week denk ik gewoon weer open.
PWM schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:47:
Ik zal morgen TUI eens bellen en vragen of we de kosten kunnen delen. Ticketprijs minus belasting door de helft. Belasting hoeft men alleen af te dragen bij een daadwerkelijke vlucht.
Anders ook even informeren bij je reis/annuleringsverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Grouchy schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:52:
[...]

Geloof er niks van maar Delta zei dat Tampa maandag weer open ging !? :? Maar MCO, FLL, MIA enzovoort die zijn begin voolgende week denk ik gewoon weer open.
No way. Trouwens, Jose komt er ook nog aan he...

Ah well, we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Het is onzettend lang geleden dat ik nog eens via LAX heb gevlogen en dus de volgende vraag.
Ik vlieg vanuit SIN naar LAS met tussenstop in LAX. Ik heb twee opties:

1. volledige ticket business class
2. SIN - LAX business en dan LAX-LAS economy

Optie 2 is zo'n €400 goedkoper in totaal. Ik kan zo boeken dat ik om 7:10pm aankom in LAX en dan vertrek om 10pm naar LAS. Dan heb ik iets meer dan 2u om:
- security check bij anakomst (aangezien ik uit Azie kom)
- bagage ophalen
- bagage weer droppen voor LAX - LAS
- weer door security al is is het voor een domestic flight
- naar gate

Is dit voldoende tijd voor de ervaringsdeskundigen? Ik weet niet van welke terminal de vlucht LAX - LAS zal plaatsvinden maar is met Southwest.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee dat is niet genoeg. 2u voor self-connecten bij long-haul is nooit genoeg; er hoeft maar het minste mis te gaan of je mist je vlucht. Minimaal 4u doen, en zelfs dat heb ik al 's bijna gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als ik naar LAS ga vlieg ik gewoon op LAX en pak daar een auto. Het is een rit van 4 uur.

Ik rijd liever 4 uurtjes om op de plek te komen van bestemming, dan 4 uur op een vliegveld wachten, opnieuw door security, uur vliegen, weer op koffers wachten en dan sta je ook nog eens na al die tijd op het vliegved ipv je eindbestemming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Southwest gaat wel heel soepel om met laatkomers (gratis op de volgende beschikbare plek), maar je zit al op de laatste vlucht voor die dag.
Vier uur rijden na een vlucht van 18 uur is ook niet ideaal, zeker omdat het waarschijnlijk geen nachtvlucht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Nog een vlucht en ik zit op Flying Blue Silver 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
TUI doet pas iets als Stichting Calamiteitenfonds Reizen de huidige situatie ook als "Calamiteit" bestempeld. Dan kan TUI namelijk daar gaan claimen.

En de kans daarop lijkt 0, want zelfs Sint Maarten is door hen nog niet als calamiteit bestempeld 8)7
Ik was in het Caribisch gebied tijdens Orkaan Irma. Worden eventueel gemaakte kosten/niet genoten reisdagen vergoed?
Wanneer u extra kosten heeft gemaakt of wanneer u bent geëvacueerd dan komt u mogelijk in aanmerking voor een vergoeding vanuit het Calamiteitenfonds. Hierover is op dit moment nog geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Voor zij die zich op St Maarten bevinden:
KLM provides a solution in order to help out KLM passengers who are stranded at Saint Martin.

For commercial airlines, it is not possible to fly to Saint Martin. Passengers are being transported from Saint Martin to Curaçao with 2 Hercules transport aircraft of the Dutch Ministry of Defence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ook interessant:
TUI fly vervoert maandag 11 september geen passagiers naar Florida. Ons Contact Center neemt contact op met de reizigers die op deze datum met vlucht OR317 naar Florida zouden vliegen. De vlucht op 11 september van Miami naar Amsterdam OR318 wordt wel uitgevoerd. Passagiers die geboekt staan op deze vlucht en die veilig naar de luchthaven van Miami kunnen komen, kunnen op deze vlucht mee naar Amsterdam
Dit is hun laatste status op de website. Miami Airport zelf geeft aan de gehele dag gesloten te blijven. Da's wel lekker als je je straks via allemaal omwegen hebt gemeldt met je koffer....

Ze hebben zelfs nog niet besloten of hij de 12de wel open gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 11-09-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik heb weinig zin om nog eens 4u te rijden op dezelfde dag. Andere optie is om hotel te boeken op LAX en volgende dag te vliegen of misschien rijden. Aangezien dat een zaterdag is verwacht ik niet al te veel files

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Als je besluit het rustig(er) aan te doen en te rijden kan ik je highway number 2 door de California Mountains van harte aanbevelelen.

Heb m zelf tot voorbij Big Bear Lake gereden en toen naar het noorden, maar dat is qua timing ws. wat te lang. Alternatief kan je bij Cajon Junction the 15 op richting Victorville / LAS.

Stuk leukere route dan boring interstates all the way! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:14
Net een enkeltje Brussel - Amsterdam geboekt voor 28 Oktober; de laatste vlucht die ik kon vinden met de Fokker 70.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ballebek schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:49:
Net een enkeltje Brussel - Amsterdam geboekt voor 28 Oktober; de laatste vlucht die ik kon vinden met de Fokker 70.
De laatste 2 keer dat wij iemand op die vlucht hadden, gingen ze met de bus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
PWM schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:52:
[...]

De laatste 2 keer dat wij iemand op die vlucht hadden, gingen ze met de bus :p
Ga het meemaken. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb nooit zo begrepen waarom mensen die vlucht nemen. AMS-BRU is *letterlijk* sneller te doen met de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Chief schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:13:
Ik heb weinig zin om nog eens 4u te rijden op dezelfde dag. Andere optie is om hotel te boeken op LAX en volgende dag te vliegen of misschien rijden. Aangezien dat een zaterdag is verwacht ik niet al te veel files
Dan zou ik voor de 1e optie gaan. Als je voor de rustige optie gaat dan tikt de extra hotelnacht & huurauto ook aardig aan. Plus nog eens 4 uur rijden pffft, vliegen is toch iets relaxer.

Re: AMS-LAX. Zie Delta in de toekomst een directe vlucht aankondigen, hoeft overstappen ook niet meer.
CyBeR schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:55:
Ik heb nooit zo begrepen waarom mensen die vlucht nemen. AMS-BRU is *letterlijk* sneller te doen met de trein.
Extra miles/segment? en meestal is het nogal wat goedkoper.

[edit]
WN vliegt vanuit T1 @LAX

[ Voor 19% gewijzigd door Grouchy op 11-09-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Zelfde met Parijs, prima te doen met de trein en een stuk minder stress.

Overigens ben ik een pro voor de auto als ik niet per se wat te doen heb onderweg waarbij Parijs en Berlijn de limiet zijn (als ik niet heel erg druk hoef te zijn op mijn reisdag that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:05:
[...]

Extra miles/segment? en meestal is het nogal wat goedkoper.
Goedkoper dan de trein? Niet als je gewoon AMS-BRU doet en verder niks. Als connecting flight voor een long-haul van of naar AMS is 't een ander verhaal, maar zelfs dan ben je met de (KLM codeshare) thalys sneller en krijg je nog miles ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Andere reden kan ook bagage zijn. Kan hier ook de HSR pakken, soms goedkoper dan vliegen. Alleen een koffer mee is een ramp. Een beetje koffer kan je niet boven je stouwen en er is in de trein gewoon een stuk minder bagageruimte beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Voor mij is het ook te doen zodat ik naar Platinum kan met Flying Blue.

Tot het einde van het jaar alleen nog vluchten waarbij ik niks opbouw dus voor de zekerheid nog maar eentje uit eigen zak die eventueel speciaal kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:27:
[...]

Goedkoper dan de trein? Niet als je gewoon AMS-BRU doet en verder niks. Als connecting flight voor een long-haul van of naar AMS is 't een ander verhaal, maar zelfs dan ben je met de (KLM codeshare) thalys sneller en krijg je nog miles ook.
Miles, alleen bij FB geloof ik. Thalys is geen SkyTeam partner dus helaas geen miles voor het overgroot gedeelte van ST FF pax. Zal in bepaalde gevallen best wel sneller zijn maar als je 's morgens vroeg arriveert zoals vaak vanuit Azie/USA dan is de AMS-BRU KLC optie vaak veel sneller voor me.
Is vaak ook makkelijker voor de gemiddelde buitenlander om gewoon airside te blijven.

Goedkoper slaat idd op de connecting flights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Thalys wordt wel als " vlucht" gezien zover ik weet incl miles en segment daar het bij het ticket hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ballebek schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:07:
[...]
Overigens ben ik een pro voor de auto als ik niet per se wat te doen heb onderweg waarbij Parijs en Berlijn de limiet zijn (als ik niet heel erg druk hoef te zijn op mijn reisdag that is).
Voor mij valt Praag ook nog binnen de limiet als ik met het gezin ga, stuk goedkoper dan vier tickets en het is wel gemakkelijk om de auto erbij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

mrsar schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:16:
Thalys wordt wel als " vlucht" gezien zover ik weet incl miles en segment daar het bij het ticket hoort
Helaas, de laatste keer was het:
MQMs; 0 MQSs; 0 MQD: 0 Base Miles; 0 Bonus Miles; 0

[ Voor 27% gewijzigd door Grouchy op 11-09-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:13:
[...]

Miles, alleen bij FB geloof ik.
Ah, da's nieuw voor mij. Bij FB krijg je idd miles en segments voor zo'n "vlucht".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zal zoiets zijn zoals Jet Airways, Westjet, Virgin Atlantic en/of wel/niet 074/057/006 issued stock etc. De ene ST airline ziet het als een partner en je krijgt je miles. Bij de andere krijg je vervolgens niks.

En heb net bericht gekregen vanuit de USA; m'n strandhuis op Fort Myers beach is in perfecte conditie. Ga m'n DUS-ATL-MCO vlucht niet wijzigen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 11-09-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Freee!! schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:22:
[...]

Voor mij valt Praag ook nog binnen de limiet als ik met het gezin ga, stuk goedkoper dan vier tickets en het is wel gemakkelijk om de auto erbij te hebben.
Toevallig moest ik afgelopen week naar Praag en had voor vrouw en kind een 99 euro ticket.
Wel om 0650 in het vliegtuig zitten maar met een early checkin voor het hotel was dat geen enkel probleem.

Ik kom regelmatig in Praag voor mijn werk maar met de auto heb ik maar een enkele keer gedaan, puur omdat de tickets te duur waren of omdat ik zin had in een mooi stukje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:43:
Ook interessant:

[...]

Dit is hun laatste status op de website. Miami Airport zelf geeft aan de gehele dag gesloten te blijven. Da's wel lekker als je je straks via allemaal omwegen hebt gemeldt met je koffer....

Ze hebben zelfs nog niet besloten of hij de 12de wel open gaat.
Ze zijn er inmiddels achter:
Miami en Orlando
De luchthaven van Miami is tot en met dinsdag 12 september gesloten voor commerciële vluchten. TUI fly vervoert maandag 11 september geen passagiers naar Florida. Ons Contact Center heeft contact opgenomen met de reizigers die op deze datum met vlucht OR317 naar Florida zouden vliegen. De vlucht van Miami naar Amsterdam (OR318) van 11 september is uitgesteld en wordt uitgevoerd wanneer de luchthaven van Miami weer open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ongeloofelijk dat dat er gewoon uren kan staan, terwijl dat hun enige echte communicatiemiddel is.

Overigens staan er bij hen nog meer vluchten gewoon als gepland, terwijl je nu al weet dat het niet kan. Op Schiphol staat een dreamliner als bijna 7 uur te wachten (passagiers dus ook) omdat hij naar Orlando wil vliegen. Terwijl niemand weet wanneer dat kan.

EDIT:

Ah
TUI fly vervoert maandag 11 september geen passagiers naar Florida. Ons Contact Center heeft contact opgenomen met de reizigers die op deze datum met vlucht OR317 naar Florida zouden vliegen..
Ze mogen na 7 uur wachten naar huis :+

Ik las net op Twitter iemand die inderdaad door weer en wind richting MIA was vertrokken aangezien TUI dat tot 3 kwartier geleden nog aanraadde. Die werd door de politie teruggestuurd.

Ik snap dat het chaotisch is, maar als de directeur van het vliegveld en de gouverneur van de staat beide melden onder geen beding te vliegen op maandag, dan is het vreemd dat TUI dat pas 12 uur (!) later communiceert.

[ Voor 50% gewijzigd door PWM op 11-09-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zou toch niet zo moeijlijk voor ze moeten zijn:

Orlando (MCO) – CLOSED
Date/time closed: Saturday, September 9 at 5:58pm
Date/time expected to reopen: Tuesday, September 12 at 12:00pm

Miami International Airport (MIA) – CLOSED MONDAY
Date/time closed: Saturday, September 9 at 8:27pm
Status: All flights cancelled Saturday through Monday
“There are no passenger flights scheduled at MIA September 11. Some airlines will fly personnel and crew members tomorrow in preparation for flights to resume. After damage assessment, we will determine if passenger flights will resume on Tuesday, September 12."

Key West (EYW) – CLOSED
Date/time closed: Saturday, September 9 at 10:00am
Date/time expected to reopen: Friday, September 15 at 6:00am

Orlando Sanford (SFB) – CLOSED
Date/time closed: Saturday, September 9 at 7:30pm
Date/time expected to reopen: Tuesday, September 12 at 6:30am
Flight status: the airport’s main airline (Allegiant) has cancelled all flights for Saturday-Monday

enz.
Jij boekt vast en zeker de volgende keer weer bij TUI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:39:
Ongeloofelijk dat dat er gewoon uren kan staan, terwijl dat hun enige echte communicatiemiddel is.

Overigens staan er bij hen nog meer vluchten gewoon als gepland, terwijl je nu al weet dat het niet kan. Op Schiphol staat een dreamliner als bijna 7 uur te wachten (passagiers dus ook) omdat hij naar Orlando wil vliegen. Terwijl niemand weet wanneer dat kan.

EDIT:

Ah

[...]

Ze mogen na 7 uur wachten naar huis :+

Ik las net op Twitter iemand die inderdaad door weer en wind richting MIA was vertrokken aangezien TUI dat tot 3 kwartier geleden nog aanraadde. Die werd door de politie teruggestuurd.

Ik snap dat het chaotisch is, maar als de directeur van het vliegveld en de gouverneur van de staat beide melden onder geen beding te vliegen op maandag, dan is het vreemd dat TUI dat pas 12 uur (!) later communiceert.
Tui (voorheen arke) stond (en staat) niet bekend om hun duidelijke communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Something something peanuts something something monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:56:
Something something peanuts something something monkeys.
750 voor een enkeltje is niet echt peanuts. Maar inderdaad. Het is gewoon volgens verwachting. Maarja, Skyteam vliegt niet rechtstreeks.
Pagina: 1 ... 8 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2