Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:49:
On a related note...Ik sprak gisteren met iemand van Aspire lounge 26 (Shengen) over de nieuwe Star Alliance lounge.

De nieuwe lounge zal een verdieping boven de huidige Aspire lounge komen. Maar, de huidige Aspire lounge verhuist ook naar boven. Ja, helaas, de nieuwe star lounge zal dus een onderdeel worden van de nieuwe Aspire lounge :(

Het wordt een apart deel, iets exlusiever dan het Priority-pass deel. Personeel zal hetzelfe zijn als nu, dus van Aspire. De huidige Aspire lounge zal deels door KLM worden overgenomen voor de nieuwe lounge 25, en deels een toekomstige 'overflow' voor de nieuwe Aspire lounge.
Ik dacht dat Star Alliance juist bezig was met eigen branded lounges uit te rollen. Dit klinkt dan wel weer vrij jammer. Aan de andere kant, de huidige lounge is zo treurig, het kan in elk geval bijna niet slechter..

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:59
Iemand ervaring met vliegen met (hele) kleine kinderen?

Begin Juni verwachten wij ons eerste kind en midden augustus willen we graag naar een bruiloft in de VS. iemand hier ervaring mee?
Trouwens, als ik probeer te boeken moet ik bij de meeste websites een naam invullen voor de baby. Moet ik nu wachten met boeken totdat het geboren is?

don't mind me

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Pindakaas schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:32:

Begin Juni verwachten wij ons eerste kind en midden augustus willen we graag naar een bruiloft in de VS. iemand hier ervaring mee?
Onze jongste was net drie maanden toen hij voor het eerst vloog, maar dat was een korter stuk (AMS - ADB), ging uitstekend.
Trouwens, als ik probeer te boeken moet ik bij de meeste websites een naam invullen voor de baby. Moet ik nu wachten met boeken totdat het geboren is?
Hiervoor zou ik gewoon contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:46

Ja, Kees_B in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"
Voor zo'n lange vlucht zou ik wel een stoel boeken voor de baby.
Op de vlucht van ca. 4,5 uur zou je nog wel uitkunnen met op schoot.

Sommige airlines hebben volgens mij ook speciale 'nestjes' voor babys die je aan de wand kan hangen.

Kees_B wijzigde deze reactie 21-01-2019 13:48 (7%)

PV Output

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Is al weer wat jaartjes geleden, maar wij zijn toen met onze oudste naar Thailand gevlogen en hebben de airline (MH) direct benaderd om een bassinet te regelen. Was allemaal geen probleem en zo geregeld.
Hij heeft er amper in gelegen dat dan weer wel...

Voor de duidelijkheid zo ziet een bassinet eruit https://www.youtube.com/watch?v=hQqnHWzT7bc
En ze worden zover ik weet aan het bulkhead gemonteerd

koesie wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:50 (10%)

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-04 13:00
ehoutgast schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:22:
[...]

Ik dacht dat Star Alliance juist bezig was met eigen branded lounges uit te rollen. Dit klinkt dan wel weer vrij jammer. Aan de andere kant, de huidige lounge is zo treurig, het kan in elk geval bijna niet slechter..
Klopt, maar het lijkt er op dat Aspire die lounge gaat bemannen. Best kans dat dit voor de gebruiker straks niet zichtbaar zal zijn, als in dat de star lounge een eigen entrance krijgt en niet direct verbonden lijkt te zijn aan de apire lounge.

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:02
Wow dit is mij nog nooit overkomen.
Maar afgelopen zondag vanuit Ovda (Israël) naar Brussels Charleroi gevlogen.

Bij de airport security werden we apart genomen, (niets bijzonders want mijn medereiziger is afkomstig van een land dat geen goede relaties heeft met Israël) en kregen we de speciale behandeling. Extra fouilleren, bagage controle en controle vragen.

Nu komt de supervisor bij mij en zegt ze: je kan je trolley niet meenemen. We moeten een extra controle uitvoeren en we sturen je trolley later naar je toe. Krijg een formulier dat ik moet invullen met mijn gegevens en mijn spullen, die in trolley zaten, in 2 tassen. We worden daarna begeleid naar de check-in, paspoort controle en vliegtuig.

Wat is dit nou? Vanuit Ryanair, waarmee ik vloog krijg ik geen antwoord en de lost & found in Charleroi deed er niks mee. Ben ik mijn trolley nu kwijt?

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-03 20:46
Precies wat er staat: je krijgt je trolley later.

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-04 21:49
Zo te lezen krijg je die trolley dus thuisgestuurd hé. Aangezien het pas gisteren gebeurd is zou ik me nog even niet al te druk maken. Vervelend is het natuurlijk wel.

Even voor de duidelijk, ik neem aan dat dit bij vertrek uit Israël gebeurde? Want helemaal duidelijk wordt dat niet.

Dat Ryanair en de lost&found op Charleroi er niks mee doen is begrijpelijk. Die hebben ook geen enkele invloed op de acties van Israëlische beveiligingsdiensten.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik begrijp ook niet helemaal hoe Ryanair en de lost&found notabene op een ander vliegveld in een ander land er iets mee te maken zouden hebben…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:36
Xepos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:00:

Bij de airport security werden we apart genomen, (niets bijzonders want mijn medereiziger is afkomstig van een land dat geen goede relaties heeft met Israël) en kregen we de speciale behandeling. Extra fouilleren, bagage controle en controle vragen.

Nu komt de supervisor bij mij en zegt ze: je kan je trolley niet meenemen. We moeten een extra controle uitvoeren en we sturen je trolley later naar je toe. Krijg een formulier dat ik moet invullen met mijn gegevens en mijn spullen, die in trolley zaten, in 2 tassen. We worden daarna begeleid naar de check-in, paspoort controle en vliegtuig.

Wat is dit nou? Vanuit Ryanair, waarmee ik vloog krijg ik geen antwoord en de lost & found in Charleroi deed er niks mee. Ben ik mijn trolley nu kwijt?
Heb je een afschrift van het afgeven van je trolley bij de security?
Ryanair en Charleroi weten logischerwijs van niets, die hebben jouw koffer nooit gezien. Je zult het met de Israelische security moeten opnemen. Eventueel bij je reisverzekering de additionele kosten claimen.

Wel vervelend in ieder geval!

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:12

4x2

lộn xộn quá

Waarom is het nou geen verrassing dat het net in dat #@%$@%land gebeurd :+
Heb ook geen al te beste ervaringen met die idioten (op TLV dan)

Niks

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ja. Je kan die gewoon bijboeken op een bestaand ticket. De prijs daarvan hangt gewoon af van wat je op het moment van boeking voor het ticket van de volwassene betaalde op wiens ticket de kleine zal reizen.

Je kan geen ticket boeken zonder naam.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Vandaag zijn er wat vluchten geschrapt vanaf Schiphol. Vrijdag vliegen wij met KLM : ( begin me toch wel wat zorgen te maken.

• Kees_B
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:53:
Vandaag zijn er wat vluchten geschrapt vanaf Schiphol. Vrijdag vliegen wij met KLM : ( begin me toch wel wat zorgen te maken.
Zou ik me geen zorgen over maken. Alleen vandaag staat sneeuw op het programma ;)

PV Output

• Garyu
Borromini schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:45:
[...]

Ja. Je kan die gewoon bijboeken op een bestaand ticket. De prijs daarvan hangt gewoon af van wat je op het moment van boeking voor het ticket van de volwassene betaalde op wiens ticket de kleine zal reizen.

Je kan geen ticket boeken zonder naam.
Volgens mij heb je ook een geboortedatum nodig, dus zelfs al zou je de naam al weten wordt dat toch wel erg speculatief ;).

• Moshi
Garyu schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Volgens mij heb je ook een geboortedatum nodig, dus zelfs al zou je de naam al weten wordt dat toch wel erg speculatief ;).
Persoonlijk vind ik het ook erg voorbarig. Pas ergens in juli weet je moeder en/of kind in staat zijn om te reizen. Dat lijkt me het moment om te boeken.

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Xepos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:00:

Tja Israel.... Bij mij ging mijn trolley af op explosieven, dus meteen 10 zenuwachtige beveilings poppetjes om me heen. En of ik even door de full body Röntgen wilde (ehhh nee...).
Uiteindelijk is mijn trolley 24x door de scanner gegaan op alle mogelijke manieren, maar die van mij mocht niet meegestuurd worden en moest ik inchecken. Inclusief alle elektronica die ik bij me had. Het enige wat ik mocht meenemen het vliegtuig in was mijn portomonnee (exclusief USB stick...) en mijn paspoort. Telefoons, ipad en laptop moest ik inchecken. Zelfs mijn hoofdkussen :')
Als het even kan mijd ik dat land de komende 80 jaar....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Moshi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Persoonlijk vind ik het ook erg voorbarig. Pas ergens in juli weet je moeder en/of kind in staat zijn om te reizen. Dat lijkt me het moment om te boeken.
Ook wel eens. Bij onze eerste was het wel gelukt als het echt had gemoeten. Bij onze tweede absoluut niet (onrustig, moeder in de kreukels).

Iedereen ervaart het anders, maar de geboorte van je eerste kind kan langer nadreunen dan 1.5 maand. Ik zou alleen boeken op een refundable ticket.

• Hmmbob
  • Laatst online: 08:53
PWM schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:56:
[...]
Ik zou alleen boeken op een refundable ticket.
^^^^. En dan mogelijk wel nu al (want refundable) en even de vliegmij bellen dat er nog een mini bij moet dus of ze je alvast de bassinet plekken wil geven.

En anders lekker wachten tot mini er is.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• maxoss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:54
Vorige week zondag had ik een slak in de salade op mijn Delta vlucht naar New York. Melding gemaakt bij de stewardess en kreeg excuses met het aanbod op een nieuwe.

Dacht tijdens mijn overstap op New York om voor de gein een klacht te sturen naar Delta met een foto erbij.
Kreeg gisteren een nette reactie van KLM met excuses en een waardebon van €50,- :+

• CyBeR
  • Niet online
Gratis escargots en jij gaat zitten zeiken? :P

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:02
Arrne schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:14:
Zo te lezen krijg je die trolley dus thuisgestuurd hé. Aangezien het pas gisteren gebeurd is zou ik me nog even niet al te druk maken. Vervelend is het natuurlijk wel.

Even voor de duidelijk, ik neem aan dat dit bij vertrek uit Israël gebeurde? Want helemaal duidelijk wordt dat niet.

Dat Ryanair en de lost&found op Charleroi er niks mee doen is begrijpelijk. Die hebben ook geen enkele invloed op de acties van Israëlische beveiligingsdiensten.
Yes het gebeurde bij vertrek uit Israël, ik zal wel paar dagen wachten voordat ik contact opneem met de security. Ondertussen maar een zaak aanmaken bij mijn reisverzekering.
Garyu schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:46:
[...]
Heb je een afschrift van het afgeven van je trolley bij de security?
Ryanair en Charleroi weten logischerwijs van niets, die hebben jouw koffer nooit gezien. Je zult het met de Israelische security moeten opnemen. Eventueel bij je reisverzekering de additionele kosten claimen.

Wel vervelend in ieder geval!
Ja heb zelf een kopie gekregen van het formulier dat ik heb ingevuld maar er staat niets specifiek in dat ik mijn trolley heb moeten afgeven.

Ik zal alvast contact opnemen met mijn reisverzekering.
Atlas schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:26:
[...]

Tja Israel.... Bij mij ging mijn trolley af op explosieven, dus meteen 10 zenuwachtige beveilings poppetjes om me heen. En of ik even door de full body Röntgen wilde (ehhh nee...).
Uiteindelijk is mijn trolley 24x door de scanner gegaan op alle mogelijke manieren, maar die van mij mocht niet meegestuurd worden en moest ik inchecken. Inclusief alle elektronica die ik bij me had. Het enige wat ik mocht meenemen het vliegtuig in was mijn portomonnee (exclusief USB stick...) en mijn paspoort. Telefoons, ipad en laptop moest ik inchecken. Zelfs mijn hoofdkussen :')
Als het even kan mijd ik dat land de komende 80 jaar....
Jep, ongeveer vergelijkbare procedure. Ook full body röntgen en spullen moeten inchecken, mocht ze niet meenemen.

Xepos wijzigde deze reactie 22-01-2019 13:26 (59%)

• Danfoss
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-04 22:41

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Moshi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:21:
[...]

En dan moet er ook nog een paspoort komen. En dan mag je bij landen ook nog hopen dat US customs de foto goed vinden lijken anders komt de baby het land niet eens in

Sys Specs

• Hmmbob
Danfoss schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:29:
[...]
En dan mag je bij landen ook nog hopen dat US customs de foto goed vinden lijken anders komt de baby het land niet eens in
Nou nou nou, dat is onnodige bangmakerij IMHO. Ik ken niemand die daar gedoe mee heeft gehad, en wij hebben toch midden in een aardige babyboom (15+ stuks) gezeten toen we in Amerika woonden. En je moet wel heeel erg je best doen wil de foto na 1 maand niet meer lijken.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Kees_B
Hmmbob schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Nou nou nou, dat is onnodige bangmakerij IMHO. Ik ken niemand die daar gedoe mee heeft gehad, en wij hebben toch midden in een aardige babyboom (15+ stuks) gezeten toen we in Amerika woonden. En je moet wel heeel erg je best doen wil de foto na 1 maand niet meer lijken.
Maken ze er toch een probleem van dan kan je op je telefoon vaak wel laten zien hoe je kind gegroeid is.
Ik heb bijvoorbeeld binnen Google Photos gezichtsherkenning aanstaan en dan is het heel makkelijk aan te tonen hoe de baby gegroeid is. iOS Photos heeft een vergelijkbare functie.

PV Output

• Jannick
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:47
Iemand een idee waar je leuke dealtjes kunt vinden voor het reizen met het vliegtuig voor komende zomer? Mogen natuurlijk ook pakketten zijn met hotel + vlucht.

<3 Tech

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jannick schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:55:
Iemand een idee waar je leuke dealtjes kunt vinden voor het reizen met het vliegtuig voor komende zomer? Mogen natuurlijk ook pakketten zijn met hotel + vlucht.
https://ticketspy.nl/
https://dutchflyguys.nl/

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:42
https://travel-dealz.de

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:06

Grouchy

meep meep

Iemand die nog voor 1 Februari met Delta vliegt? Zag zojuist dat ik nog 12 drink vouchers heb die na 01/31/2019 verlopen.
https://www.vakantiepiraten.nl/
https://www.secretflying.com/
https://www.fly4free.com/flights/flight-deals/europe/
https://www.theflightdeal.com/
https://hacktheflight.net/panel/
https://www.flynous.com/

Grouchy wijzigde deze reactie 22-01-2019 20:33 (67%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:19

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:19
Met Skyscanner en eDreams vind ik vaak de laagste prijzen, maar vergeet niet ook de website van de airline zelf te checken.

• PannenkoekenNL
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Vast een domme vraag, maar als ik rond 21 maart naar Japan wil vliegen is het dan qua prijs beter om nu te boeken of nog te wachten?

• Moshi
@PannenkoekenNL Dan is het wel tijd om te gaan kopen.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

PannenkoekenNL schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 03:23:
Vast een domme vraag, maar als ik rond 21 maart naar Japan wil vliegen is het dan qua prijs beter om nu te boeken of nog te wachten?
Dan heb je het beste aanbod waarschijnlijk al gemist (was rond 21 december).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 12:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Grouchy schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:18:
Iemand die nog voor 1 Februari met Delta vliegt? Zag zojuist dat ik nog 12 drink vouchers heb die na 01/31/2019 verlopen.
Moi! O-)
Ik vlieg zaterdag naar Orlando, maar voor de terugweg zijn ze dan al verlopen. Die kun je gebruiken als aanvulling op de drankjes die je normaal gesproken al krijgt?

Specs

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Grouchy schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:18:
Misschien klink ik nu wel heel wereldvreemd :p Bij Delta zit in economy toch gewoon ook (alcoholische) drank bij de vlucht, of is dat tegenwoordig betaalt?

• CyBeR
  • Niet online
Internationaal en bij C+ wel, maar domestic main cabin/basic economy niet.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:02:
[...]

Moi! O-)
Ik vlieg zaterdag naar Orlando, maar voor de terugweg zijn ze dan al verlopen. Die kun je gebruiken als aanvulling op de drankjes die je normaal gesproken al krijgt?
Hoeveel wil je er hebben?
PWM schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Misschien klink ik nu wel heel wereldvreemd :p Bij Delta zit in economy toch gewoon ook (alcoholische) drank bij de vlucht, of is dat tegenwoordig betaalt?
Premium seat in Delta Comfort+ or above, krijg je domestic nog steeds complimentary bier, wijn en cocktails gedurende je vlucht. In economy moet je betalen voor cocktails (zoals een margarita), sprits, (sparkling) wine, beer, zie:

https://view.imirus.com/209/document/13056/page/112

Voor internationale vluchten in alle cabines is alcohol ook gratis, de cocktails en meer premium (hard liquor)/spirits/cocktails dan weer niet. Denk hierbij aan Wood Reserve Bourbon enz. Zal eens kijken of ik een lijst kan vinden.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:23:
[...]
Hoeveel wil je er hebben?
[...]
Premium seat in Delta Comfort+ or above, krijg je domestic nog steeds complimentary bier, wijn en cocktails gedurende je vlucht. In economy moet je betalen voor cocktails (zoals een margarita), sprits, (sparkling) wine, beer, zie:

https://view.imirus.com/209/document/13056/page/112

Voor internationale vluchten in alle cabines is alcohol ook gratis, de cocktails en meer premium (hard liquor)/spirits/cocktails dan weer niet. Denk hierbij aan Wood Reserve Bourbon enz. Zal eens kijken of ik een lijst kan vinden.
Het is sowieso extra (als in: ik zou normaal gesproken niet extra drankjes gaan bestellen), dus 1 of 2 is al helemaal super! Als je er verder niemand blij mee kan maken :)

Specs

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Het is sowieso extra (als in: ik zou normaal gesproken niet extra drankjes gaan bestellen), dus 1 of 2 is al helemaal super! Als je er verder niemand blij mee kan maken :)
Hier is een Delta One lijst met dranken, veel zal ook verkrijgbaar zijn in main cabin, staat het er daar niet op dan is een drink voucher wel handig ;)
https://farm5.staticflickr.com/4900/45933569885_d7ecfacdca_t.jpg

Beverages list Delta One

PM me even een email. Dan zal ik daar 2x pdf prints van de drink vouchers heen sturen.

Omdat British Airways dit jaar 100 jaar bestaat (althans; volgens hen) verkopen ze sinds maandag elke dag om 12:00 GMT (13:00 uur Nederlandse tijd) 100 tickets voor £100 enkele reis van Londen naar 2 verre bestemmingen.

Maandag waren het New York en Kaapstad, dinsdag Boston en Abu Dhabi en gisteren Pittsburg en Rio de Janeiro.

https://www.britishairways.com/en-gb/offers/sale/sale-100

EDIT: vandaag zijn het Barbados en Philadelphia geworden.

Piet91 wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:07 (5%)

• byob
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-04 12:43
Afgelopen zaterdag met Easyjet op Schiphol teruggekomen. Helaas zijn wij de knuffel van de kleine vergeten uit het vliegtuig mee te nemen. Gelukkig heeft hij er meer van dus geen drama.

Maar nu proberen we toch of we het terug kunnen krijgen, en hebben contact opgenomen via de chat met Easyjet, naast dat het erop lijkt dat je met een of andere robot communiceert en google translate achtige teksten krijgt, verwijzen hun naar Schiphol lost and found, Schiphol gebeld, deze verwijzen weer terug naar Easyjet.

Wie is nu de partij waar zoiets terecht zou kunnen/moeten zijn gekomen?

Het is ook maar de vraag natuurlijk waar en wanneer het gevonden wordt. Op Salzburg vertrokken met een vlucht die net een half uur daarvoor uit Hamburg was aangekomen volgens mij. Schoonmaak is niet echt prioriteit op deze vluchten lijkt het. Als het op Schiphol nog niet gevonden is kan het wel op de volgende bestemming pas gevonden worden, komt het dan uiteindelijk bij de lost and found van dat vliegveld terecht dan zal het terugvinden ervan nagenoeg onmogelijk worden.

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:35:
Omdat British Airways dit jaar 100 jaar bestaat (althans; volgens hen)
Het is niet ongebruikelijk rechtsvoorgangers mee te tellen in dit soort mijlpalen.

• Kees_B
byob schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:47:
Afgelopen zaterdag met Easyjet op Schiphol teruggekomen. Helaas zijn wij de knuffel van de kleine vergeten uit het vliegtuig mee te nemen. Gelukkig heeft hij er meer van dus geen drama.

Maar nu proberen we toch of we het terug kunnen krijgen, en hebben contact opgenomen via de chat met Easyjet, naast dat het erop lijkt dat je met een of andere robot communiceert en google translate achtige teksten krijgt, verwijzen hun naar Schiphol lost and found, Schiphol gebeld, deze verwijzen weer terug naar Easyjet.

Het is ook maar de vraag natuurlijk waar en wanneer het gevonden wordt. Op Salzburg vertrokken met een vlucht die net een half uur daarvoor uit Hamburg was aangekomen volgens mij. Schoonmaak is niet echt prioriteit op deze vluchten lijkt het. Als het op Schiphol nog niet gevonden is kan het wel op de volgende bestemming pas gevonden worden, komt het dan uiteindelijk bij de lost and found van dat vliegveld terecht dan zal het terugvinden ervan nagenoeg onmogelijk worden.
Het lijkt erop dat Schiphol de thuisbasis van dit vliegtuig is.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/g-ezen

Ik acht de kans dus groot dat het wel in Amsterdam gevonden is tijdens de schoonmaak. Op zaterdag was het namelijk de laatste vlucht van dit vliegtuig.

Op zondag is het vliegtuig nog in Edinburgh, Nice en Milaan geweest. Wellicht daar ook wat lijntjes uitzetten.

PV Output

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:30
Dus bij Easyjet heb je door dat je met een chatbot bezig bent, dus mislukt en ga je Schiphol bellen? Waarom probeer je Easyjet zelf niet ook te bellen om iets behulpzamers dan een bot te spreken te krijgen?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:42

Easyjet paar keer via Twitter nodig gehad, dat werkte vrij redelijk. Wellicht een optie. Maar Easyjet heeft zelf een lost and found, dat gaat via de airports.

• Moshi
Driehonderd TUI-reizigers al drie dagen gestrand op Curaçao
Door een kapot vliegtuigonderdeel zitten 298 Nederlandse vakantiegangers al drie dagen noodgedwongen op Curaçao. Tot onvrede van sommige reizigers. ,,Klinkt leuk zo’n verlengde vakantie maar dat is het niet’’, zegt André (59) uit Ridderkerk tegen deze website.

Hij stapte dinsdag na een duikvakantie op Bonaire met zijn vrouw (58) in de Boeing 787-8 Dreamliner van TUI die hen en andere vakantiegangers naar Nederland zou brengen. De tussenstop van een paar uur op Curaçao veranderde in een noodgedwongen verblijf van enkele dagen. ,,TUI Nederland reageerde heel laconiek maar ik vind het nogal wat’’, zegt de Ridderkerker. ,,Het onderdak is weliswaar geregeld en we proberen er het beste van te maken maar je wordt opgezadeld met allerlei extra kosten en ongemakken.’’

Bij het eerste doelt hij vooral op kosten voor taxi's en bellen en sms’en met het thuisfront. ,,Je moet veel praktische zaken regelen zoals het opnemen van extra vakantiedagen. We hebben recht op 600 euro per persoon (bij een vertraagde vlucht van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU, zegt de Europese Verordening 261/2004) en dat bedrag gaan we ook zeker claimen’’, zegt de vijftiger.

Kakkerlakken
De huisvesting is volgens hem nu in orde maar was in het begin een ramp. ,,Mijn vrouw en ik hadden het slecht getroffen. We werden dinsdag ondergebracht in een verschrikkelijk hotel met kakkerlakken. Toen ik mijn beklag deed bij TUI, kreeg ik te horen: De enige verplichting die wij hebben, is het regelen van een bed voor u. Niet om uw vakantie te verlengen.’’

De touroperator bood gisteren excuses aan, vervolgt André, en regelde een ander onderkomen voor zijn echtgenote en hem. ,,We zitten nu in het Hilton’’, klinkt het opgelucht over de telefoon.

Urenlang wachten
De vertraging kwam voor hem als een onaangename verrassing. ,,We moesten dinsdag eerst uren wachten op de luchthaven. Dit vanwege een technische storing in het vliegtuig, zo werd ons meegedeeld. Nadat die storing verholpen leek te zijn, moesten we opnieuw urenlang wachten vanwege het testen van het bewuste onderdeel. Dat zou te maken hebben gehad met twee van de vier brandstofpompen. Uiteindelijk kregen we te horen dat de storing niet was verholpen en dat we moesten wachten op een nieuw onderdeel dat zou worden ingevlogen.’’

Dat onderdeel is nu onderweg naar Curaçao, zegt woordvoerder Petra Kok van TUI Nederland. Het verhelpen van het probleem had volgens haar nogal wat voeten in de aarde.

,,We hebben eerst een ingenieur naar Curaçao gestuurd om het kapotte onderdeel te repareren. Dat bleek niet mogelijk. Een vervangend onderdeel bleek niet aanwezig te zijn op het eiland maar wel in Londen. We wilden het laten oppikken door een van onze andere vluchten naar de Antillen maar dat mocht niet van de douane. Het nieuwe onderdeel moest eerst naar Schiphol komen alvorens we het konden meesturen met een vlucht naar Curaçao.’’

Onderweg
TUI Nederland vindt de vertraging ‘heel vervelend’ maar had vandaag goed nieuws voor de onfortuinlijke reizigers van vlucht OR368. Die vliegen morgenmiddag Nederlandse tijd dan toch naar Schiphol, waar ze morgenavond omstreeks 22 uur worden verwacht. De oorspronkelijke aankomsttijd stond gepland op gistermorgen om 09.55 uur.

Niet iedereen vindt het extra oponthoud op Curaçao volgens de TUI-zegsvrouwe vervelend. ,,Alle 298 passagiers zijn ondergebracht in drie hotels waaronder het Hilton en het Santa Barbara. De kosten voor de overnachtingen en maaltijden nemen wij voor onze rekening.’’

Bron:AD
Met TUI ver weg is toch een soort Russisch roulette, zodra ze een technisch probleem hebben stranden ze meteen dagenlang. Dit is echt niet de eerst keer en ik ben bang ook niet de laatste

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Moshi schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Met TUI ver weg is toch een soort Russisch roulette, zodra ze een technisch probleem hebben stranden ze meteen dagenlang. Dit is echt niet de eerst keer en ik ben bang ook niet de laatste
Dat gebeurt bij alle maatschappijen hoor. Ook KLM laat passagiers wel eens dagenlang gestrand achter.

Paar relatief recente voorbeeldjes:

- https://www.ad.nl/buitenl...and-in-colombia~ab4522a6/
- https://www.telegraaf.nl/...strand-op-curacao-met-klm
- https://www.rtlnieuws.nl/...ssagiers-vast-op-antillen

Dat risico heb je nu eenmaal als je vliegt. Kans op technische mankementen komen bij alle maatschappijen voor.

It's called "overmacht".

Virussen? Scan ze hier!

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 05:41:
[...]

Dat gebeurt bij alle maatschappijen hoor. Ook KLM laat passagiers wel eens dagenlang gestrand achter.

Paar relatief recente voorbeeldjes:

- https://www.ad.nl/buitenl...and-in-colombia~ab4522a6/
- https://www.telegraaf.nl/...strand-op-curacao-met-klm
- https://www.rtlnieuws.nl/...ssagiers-vast-op-antillen

Dat risico heb je nu eenmaal als je vliegt. Kans op technische mankementen komen bij alle maatschappijen voor.

It's called "overmacht".
Dat valt nog wel mee. Het is erger als je in koud gebied landt op een klein vliegveld. Bijvoorbeeld Air France in Siberië, drie dagen en twee vliegtuigen verder kon men pas weer vertrekken.

Of United die een noodlanding maakt in Canada. Het vliegveld was dicht, dus men mocht het vliegveld niet op. 14 uur later was men weer terug in New York.

They said winter was coming.

• Hmmbob
Ik vraag me ook wel eens af wat het verwachtingspatroon is van deze klagers. Denken ze echt dat er binnen een vingerknip een vervangend toestel is, of dat er onderdak voor 300+ man geregeld is? Dat soort dingen duurt gewoon even.... En uiteindelijk zijn ze gewoon ondergebracht en komen ze vanzelf weer thuis. Vervelend? Ja. Onoverkomelijk? Neuh.

• Kees_B
Tsjah mensen die klagen hebben over het algemeen als eerste zichzelf te pakken. Natuurlijk is het niet leuk, maar dan kun je maar beter het beste er van maken.

Vorig jaar stonden we wat langer bij de gate te wachten dan de bedoeling was. Een jochie voor ons vroeg aan zijn moeder "mama waarom duurt het wachten zo lang". Z'n moeder antwoordde: "anders heet het geen wachten". Dat vond ik wel een geniaal antwoord ;)

PV Output

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:30:
Ik vraag me ook wel eens af wat het verwachtingspatroon is van deze klagers. Denken ze echt dat er binnen een vingerknip een vervangend toestel is, of dat er onderdak voor 300+ man geregeld is? Dat soort dingen duurt gewoon even.... En uiteindelijk zijn ze gewoon ondergebracht en komen ze vanzelf weer thuis. Vervelend? Ja. Onoverkomelijk? Neuh.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het vliegveld op mogen of in het toestel moeten blijven. Een beetje fatsoenlijke maaltijd krijgen vs een kleffe boterham. Bij overnachting toegang krijgen tot je koffer of niet (als het meerdere dagen duurt).

Daar zal de crew / maatschappij niet altijd het laatste woord in hebben maar het maakt voor de ervaring natuurlijk wel een groot verschil.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Informatie, dat is alles wat nodig is. Als ik hoor: Kom over 3 dagen maar terug: Prima. Maken we er wat van. Kan nog steeds vervelend zijn, maar goed.

Waar sommige maatschappijen een handje van hebben: De vlucht elke keer met 3 uur verzetten. Dan weet je nooit waar je aan toe bent en dat kan erg vervelend zijn.

Het hangt ook van je budget en ervaring af. Mocht er iets gebeuren, trek ik mijn creditcard en ga ik een lekker hotel zitten. Ik regel het daarna wel met de airline en anders verzekering. Heb je niet zoveel reserves of ken je je rechten niet en ga je wachten op de maatschappij: Tsja, dan kan het vervelend worden.

Voorbeeld:

Onze vlucht naar Florence wijkt wel eens uit naar Pisa. Irritant. Maar, ik pak koffers, stap taxi in en 45 minuten later sta ik alsnog mijn rental op Florence op te halen. Stuur KLM bericht: Die storten zo de taxi terug.

Mensen zonder de reiservaring: Wachten op de KLM bus. Dat duurt 2 uur. Daarna proppen, hopen dat je mee kan met de eerste en je bent zo 3.30 verder. Dan heb je dus een kutervaring.

• Wetterhahn
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:59
Verloren knuffel verhaal

De lost and found op Schiphol handelt dit normaliter af. Ik heb eind vorige jaar nog een keer iets vergeten in een vliegtuig van Easyjet op weg van Rome naar Schiphol. Ondanks dat het een half uur later weer naar London vloog hadden ze het op Schiphol gevonden.

Je kunt ze het beste telefonisch proberen te bereiken nadat je het webformulier hebt ingevuld. Zie ook https://www.schiphol.nl/n...onden-verloren-voorwerpen.

Succes!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

PWM schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:22:
Informatie, dat is alles wat nodig is. Als ik hoor: Kom over 3 dagen maar terug: Prima. Maken we er wat van. Kan nog steeds vervelend zijn, maar goed.

Waar sommige maatschappijen een handje van hebben: De vlucht elke keer met 3 uur verzetten. Dan weet je nooit waar je aan toe bent en dat kan erg vervelend zijn.

Het hangt ook van je budget en ervaring af. Mocht er iets gebeuren, trek ik mijn creditcard en ga ik een lekker hotel zitten. Ik regel het daarna wel met de airline en anders verzekering. Heb je niet zoveel reserves of ken je je rechten niet en ga je wachten op de maatschappij: Tsja, dan kan het vervelend worden.

Voorbeeld:

Onze vlucht naar Florence wijkt wel eens uit naar Pisa. Irritant. Maar, ik pak koffers, stap taxi in en 45 minuten later sta ik alsnog mijn rental op Florence op te halen. Stuur KLM bericht: Die storten zo de taxi terug.

Mensen zonder de reiservaring: Wachten op de KLM bus. Dat duurt 2 uur. Daarna proppen, hopen dat je mee kan met de eerste en je bent zo 3.30 verder. Dan heb je dus een kutervaring.
Hmja, ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee, maar kijkt een KLM niet naar je status wat betreft hoe soepel ze zijn met declaraties als je op eigen initiatief allerlei zaken gaat regelen? Daar zullen ze bij een Platinum minder moeilijk over doen dan iemand zonder status, kan ik me zo voorstellen.

Specs

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Hmja, ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee, maar kijkt een KLM niet naar je status wat betreft hoe soepel ze zijn met declaraties als je op eigen initiatief allerlei zaken gaat regelen? Daar zullen ze bij een Platinum minder moeilijk over doen dan iemand zonder status, kan ik me zo voorstellen.
Dat valt op zich wel mee. Als Platinum krijg je vaak wat makkelijker extra geld los. Ik heb een voorraad vouchers van ettelijke honderden euro's die ze als compensatie sturen.

Maar de basis: Onderdak + schade + extra gemaakte kosten, krijgt echt iedereen. Maar, je moet het wel vragen. KLM gaat niet 2 weken later bellen: "joh, toevallig nog een taxi genomen" :+

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:07
Kan je flyingblue punten ook gebruiken voor het huren van een auto?
Volgens mij alleen extra sparen als je een aangesloten verhuurbedrijf boekt.

• Moshi
Ik ga meestal richting het oosten, maar wil nu graag naar Midden-Amerika. Echter valt mij op dat zo'n beetje alle vliegtickets zonder bagage zijn... is dit normaal dit kant op? Ongelooflijk irritant, want op deze manier is het bijna niet te vergelijken omdat de tarieven niet op een normale manier te achterhalen zijn.

• PolarBear
  • Niet online
Met kayak kan je zoeken op vluchten en aangeven hoeveel stuks bagage je mee wil nemen. Voorbeeld: https://www.kayak.nl/flig...-06?sort=price_a&fs=bfc=1

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
xares schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:18:
Bij Avis, Hertz en Sixt kan je ook huren met punten. Maar je betaalt veel punten relatief, iets van 50.000 voor 3 dagen vaak. Niet echt de moeite waard.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:30

franssie

Save the albatross

Beavbusi schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:55:
Oke ESTA :p , thanks dan ga ik die in ieder geval even aanschaffen.
Na de aanvraag krijg je een aanvraagnummer, kopieer deze even en sla ergens op - is makkelijker om je aanvraag terug e vinden. Nee deze mailen ze niet in je betaalbevestiging ;) Het is ook wel terug te vinden op je pasport nummer etc maar aan aanvraagnummer is makkelijker.

edit: lol niet reageren van uit zoekresultaten haha

franssie wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:42 (5%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:38

gws24

Thinking is hard!

@franssie Kijk eens naar de datum van de post waar op je reageert :>

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Song
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:53
xares schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:18:
Ik heb gisteren de auto huur geregeld voor februari Thailand en het viel mij op dat ik via flying blue vervolgens bij europcar de meest concurrerende prijs vond, zonder punten was het beste tarief wat ik kon vinden. (€320, voor 20 dagen)
Je kunt wel vouchers kopen met punten, maar dat schiet m.i. niet echt op.

Song wijzigde deze reactie 27-01-2019 14:50 (7%)

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Niet waarschijnlijk dat het iemand hier raakt, maar vond dit op een ander forum:
Only found out last week that Emirates will suspend their services 418/419 from Sydney to Bangkok return beginning June 1st 2019.This is not a temporary measure but a permanent one.From 31st March Emirates flights from Perth to Bangkok are also mouthballed.Their daily non-stop service to Dubai is still the same..'BUT' they are also replacing their A380s' with 777/300's on their Sydney flights meaning no Sky Lounge for Business passengers!..Perth remains the same however!
Ik neem aan dat iedereen hier het Engels voldoende beheerst.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

Moshi schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:56:
Welke stoel moet je kiezen in de KLM 787? Is de raamzijde echt zo krap voor de schouders?
Vaal schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:32:
[...]

Ja, dit heb ik eerder van een collega ook gehoord. Erg krap vooral als je wat groter bent dan gemiddeld. Zonde van zo'n mooi groot toestel.
Beetje late reactie, maar de window seats in vrijwel elke 787 met 3-3-3 opstelling zijn behoorlijk krap.

It takes two fools to argue.

• Blord
  • Laatst online: 10:13

Blord

Hello Kitty !

Ik kwam laatst op de luchthaven van Heraklion in Kreta. Ze hadden daar een business lounge op de eerste verdieping. Aangezien ik een priority pass lidmaatschap heb wilde ik proberen toegang te krijgen. Er stond op de deur dat Priority Pass alleen in het hoogseizoen geldt dus helaas mocht ik niet in. De lounge was compleet leeg met eten en drinken aanwezig. Het baliemeisje zat daar helemaal alleen. Ze konden geld verdienen aan mijn Priority Pass want de uitgever van de kaart betaalt toch. Maar toch jammer.

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Kan natuurlijk ook een restrictie zijn die door PP is opgelegd met als gevolgd dat ze momenteel niks betalen.

Maar het blijft vreemd..

Grouchy wijzigde deze reactie 27-01-2019 18:13 (11%)

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:25
@XWB Tsja. Men kwam er achter dan het vee dat best lekkere kisten vond, en dat kan natuurlijk niet :D.

Eind deze week AMS-LHR-DEN, en dan LAS-LHR-AMS terug. Trans-Atlantisch met een 747-400. Voor mij eerste keer in dat toestel.

ijdod wijzigde deze reactie 27-01-2019 20:35 (5%)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

ijdod schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:35:
@XWB Tsja. Men kwam er achter dan het vee dat best lekkere kisten vond, en dat kan natuurlijk niet :D.

Eind deze week AMS-LHR-DEN, en dan LAS-LHR-AMS terug. Trans-Atlantisch met een 747-400. Voor mij eerste keer in dat toestel.
Beetje leuke stoel? Ik vind het stuk aan de andere kant van de galley altijd wel fijn (bij KLM eco comfort).
Lekker rustig.
Als je de kans hebt, loop na de vlucht nog even die trap naar boven op, gewoon voor de ervaring!
(en meestal mag je dan ook nog wel even voorin loeren).

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:13:
Kan natuurlijk ook een restrictie zijn die door PP is opgelegd met als gevolgd dat ze momenteel niks betalen.

Maar het blijft vreemd..
Volgens mij zijn die restricties altijd opgelegd door de lounges zelf om drukte te managen en te zorgen dat er altijd plek is voor premium passagiers.
Kwestie van ‘regels zijn regels’ hier vermoed ik.

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:25
@Derice 13A/B, dus volgens mij niet onaardig. BA World Traveller Plus (wat vizw hun Economy Comfort is)

ijdod wijzigde deze reactie 27-01-2019 21:55 (20%)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Xandrios
  • Laatst online: 21-04 13:00
Daniel schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Volgens mij zijn die restricties altijd opgelegd door de lounges zelf om drukte te managen en te zorgen dat er altijd plek is voor premium passagiers.
Kwestie van ‘regels zijn regels’ hier vermoed ik.
Maar dat is vreemd; als PP toegang alleen kan/mag tijdens hoogseizoen dan is dat juist tijdens de drukke periode.

Moet wel zeggen dat ik het vreemd vindt. Ik neem aan dat de OP bij de Goldair lounge stond, en die (in ATH althans) is het hele jaar door beschibaar voor PP.

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Maar dat is vreemd; als PP toegang alleen kan/mag tijdens hoogseizoen dan is dat juist tijdens de drukke periode.
Volgens deze tweet van Priority Pass bepalen zij de toegangsregels niet:

https://twitter.com/prior...tatus/1027565939708121088

Volgens de Priority Pass-site is de Goldair lounge in het laagseizoen gesloten:
Opening Hours
Closed: Winter (15Oct-15May).
Maar dat lijkt voor iedereen te gelden:
The Goldair Handling Lounge remains close during winter time (From mid October to mid May).
aldus https://www.heraklionairport.net/lounges/

• Blord
  • Laatst online: 10:13

Blord

Hello Kitty !

Ik was daar in november in het laagseizoen. Volgens mij was het de Goldair lounge. Die was toen gewoon open met een baliemeisje aan de ingang. Het was alleen toegankelijk voor de echte business class
passagiers en niet voor PP leden. Mijn vliegticket was een gewone toerist class. Ik heb me niet druk gemaakt en weer terug gegaan naar de algemene lounge. Ik had wel zin in gratis eten en drinken maar het mocht niet baten.

https://www.google.com/ma...395798!4d25.1747483?hl=nl

Blord wijzigde deze reactie 28-01-2019 18:12 (7%)

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• Moshi
Iemand ervaring met Ethiopian Airlines? Kan van BRU naar JNB voor 400 euro en dat binnen 15 uur. Ik zie dat ze met de 787 en de A350 dus dat toch gewoon goed en veilig moeten zijn? En iemand ervaring met een overstap in ADD?

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Moshi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:24:
Iemand ervaring met Ethiopian Airlines? Kan van BRU naar JNB voor 400 euro en dat binnen 15 uur. Ik zie dat ze met de 787 en de A350 dus dat toch gewoon goed en veilig moeten zijn? En iemand ervaring met een overstap in ADD?
Gaat prima. In ADD kan het tweede vliegtuig even wachten zodat je je overstap haalt, mocht je eerste vlucht een korte vertraging hebben.

jij ook?

• PolarBear
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:45:
Niet waarschijnlijk dat het iemand hier raakt, maar vond dit op een ander forum:

[...]

Ik neem aan dat iedereen hier het Engels voldoende beheerst.
Behalve de schrijver, het is echt mothballed en niet mouthballed.

• PolarBear
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:55:
@Derice 13A/B, dus volgens mij niet onaardig. BA World Traveller Plus (wat vizw hun Economy Comfort is)
Nee, Ecomony Comfort is geen Premium economy. Bij KLML krijg je alleen meer beenruimte, Premium Economy is echt en andere (bredere) stoep en aparte cabine.

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Paar dingen:
- moderne toestellen, ze vliegen vnl met 787, ik wist niet dat ze ook A350s hadden.
- volgens mij maakt het vliegtuig een tussenstop in VIE.
- je kunt meen ik een gratis visum krijgen bij een lange layover in ADD. Kun je ergens koffie gaan drinken.
- als je je miles credit bij A3 krijg je 100% in alle economy booking classes, 200% in alle business class booking classes.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb een twee weekjes terug exact voor hetzelfde geld geboekt met BA vanaf Amsterdam via Londen.
Zou erop letten of bagage in de prijs inbegrepen zit, zat laatst naar goedkope tickets naar de USA te kijken en toen viel het mij op dat er bij de meeste Airlines geen ruimbagage bijzat.

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12-04 10:43

energydrank

Sorry, Niet thuis!

zondag alweer tijd om terug naar huis te gaan, vlieg van MAN naar Eindhoven met (vergeef me) Ryanair. gelukkig is het maar een uurtje en heb een stoel bij het raam met extra beenruimte.

hoe kan je eigenlijk exact zien in welk vliegtuig je komt?

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik vlieg zakelijk normaal ook altijd KLM naar (meestal) Shanghai.
Aangezien ik volgende week vrij ben en we er eens goedkoop een paar dagen uit wilden voor het eerst van mijn leven nu een Ryanair vlucht geboekt naar Lissabon.
Naast dat mijn trolly blijkbaak 3cm te hoog is om als handbagage mee te mogen en de andere zware restricties op bagage is het natuurlijk maar een kort vluchtje. Maar zal mij benieuwen of ik de volgende keer toch niet liever het dubbele betaal voor KLM vlucht...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

energydrank schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:54:
zondag alweer tijd om terug naar huis te gaan, vlieg van MAN naar Eindhoven met (vergeef me) Ryanair. gelukkig is het maar een uurtje en heb een stoel bij het raam met extra beenruimte.

hoe kan je eigenlijk exact zien in welk vliegtuig je komt?
Je kunt aan de hand van het vluchtnummer en de historie op sites als flightradar24 wel een beetje afleiden welke kist je krijgt, maar er zijn zoveel factoren dat het een keer anders kan zijn.
Meestal werkt dit alleen kort van te voren. Denk in termen als: een vlucht MAN-EIN heeft misschien een vlucht EIN-MAN ervoor met hetzelfde toestel.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
https://www.luchtvaartnie...sier-voor-surinam-airways

Waarom stoppen ze niet? Prestige, ik weet het. Maar deze route is nooit meer rendabel te krijgen. De enige kisten die ze zelf mogen vliegen zijn de A340 of 747. Kappen er mee zou ik zeggen. Dit kost de Surinaamse bevolking gewoon veel geld. Letterlijk, enkele (euro) tientjes per jaar per hoofd van de bevolking.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Heeft iemand gratis parkeertips voor vliegen vanaf Eindhoven?

• Hmmbob
groggy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:28:
Met het OV gaan - vanaf Eindhoven CS een rechtstreekse bus (zonder stops) naar EHV.

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12-04 10:43

energydrank

Sorry, Niet thuis!

de bus/trein naar eindhoven nemen en dan bus pakken naar eindhoven airport :+

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

PWM schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:11:
Waarom stoppen ze niet? Prestige, ik weet het. Maar deze route maatschappij is nooit meer rendabel te krijgen.

• Garyu
Ergens langs de route van bus 400/401 parkeren en dan het laatste stukje met de bus?

401 haltes:
  • Airport, Eindhoven
  • Flight Forum, Eindhoven
  • Cargo Forum, Eindhoven
  • Zandrijk, Eindhoven
  • Meerrijk, Eindhoven
  • Grasrijk, Eindhoven
  • Landforum, Eindhoven
  • P+R Meerhoven, Eindhoven
  • Hurksestraat, Eindhoven
  • Bredalaan, Eindhoven
  • Evoluon, Eindhoven
  • Cederlaan, Eindhoven
  • Strijp S, Eindhoven
  • Glaspoort, Eindhoven
  • Philips-stadion, Eindhoven
  • Piazza, Eindhoven
  • Centraal Station, Eindhoven
Lijn 400 blijft volgens mij alleen bij Winkelcentrum Woensel in Noord een keer staan.

Geen idee of je daar ergens gratis kan parkeren... }:O

Garyu wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:20 (4%)

• Kees_B
Garyu schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:19:
[...]
Ergens langs de route van bus 400/401 parkeren en dan het laatste stukje met de bus?
[...]
Geen idee of je daar ergens gratis kan parkeren... }:O
En dat kan je dan weer hier vinden:
www.prettigparkeren.nl/kaart/#!Eindhoven/

Let op dat sommige gebieden gratis lijken, maar dat dit bijvoorbeeld voor de eerste 2 uur geldt.

edit:

Bij halte Zanddreef kun je in de wijk parkeren:
https://goo.gl/maps/3wSMZESooFp
Echterrr ik denk niet dat je de enige bent, en ik vermoed ook wel heel sterk dat bewoners dat niet waarderen.

Lees ook eens deze blogpost :X
http://politiemeerhoven.b...n-autos-in-meerhoven.html
Waarschuwing: hoewel het volstrekt legaal is om je auto langere tijd op een openbare parkeerplek te zetten, stellen veel buurtbewoners dit absoluut niet op prijs. In de nabijgelegen wijk Meerhoven worden volgens de politie opvallend veel vernielingen aan geparkeerde auto’s gemeld. Ook in andere buurten heb je kans op vandalisme!

Kees_B wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:37 (57%)

PV Output

• Moshi
PWM schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:11:
https://www.luchtvaartnie...sier-voor-surinam-airways

Waarom stoppen ze niet? Prestige, ik weet het. Maar deze route is nooit meer rendabel te krijgen. De enige kisten die ze zelf mogen vliegen zijn de A340 of 747. Kappen er mee zou ik zeggen. Dit kost de Surinaamse bevolking gewoon veel geld. Letterlijk, enkele (euro) tientjes per jaar per hoofd van de bevolking.
Geen verbinding met Nederland kost de samenleving nog veel meer.

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-04 11:57
Zojuist weer een grondige fouleriering op Birmingham ondergaan waarbij alles uit de koffer en tas mocht en per item werd gekeken of het in orde was. Gezellig met 2 politieagenten met MP5 in de aanslag op 3 meter afstand. Niet de eerste keer en volgens de medewerkers puur random.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Moshi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Geen verbinding met Nederland kost de samenleving nog veel meer.
KLM heeft nog een lijndienst, daarnaast vliegt TUI tussen A'dam en Paramaribo, en is er ook een verbinding via Curacao mogelijk. Men raakt niet van de buitenwereld afgesloten als Surinam onderuit gaat.

Ze hadden zo'n ouwe A380 van Singapore moeten kopen. 4 motoren, lekker veel ruimte :P

• Moshi
Daniel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:50:
[...]

KLM heeft nog een lijndienst, daarnaast vliegt TUI tussen A'dam en Paramaribo, en is er ook een verbinding via Curacao mogelijk. Men raakt niet van de buitenwereld afgesloten als Surinam onderuit gaat.

Ze hadden zo'n ouwe A380 van Singapore moeten kopen. 4-motoren, lekker veel ruimte :P
Daar hebben ze geen controle over dus ik begrijp best dat ze dit als onwenselijk zien.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Iemand een idee hoe je zonder auto gemakkelijk vanuit Rotterdam op Brussel airport komt, goedkope vlucht geboekt met RyanAir maar even over het hoofd gezien dat je dan om 5 uur in de ochtend al op de luchthaven moet zijn, er gaan nog geen treinen op dat tijdstip..

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:58
Hotelletje? Taxi?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Rental, of de avond van te voren er al heen gaan en de Sheraton daarzo boeken. Weg oversteken en je bent er.

• Moshi
Flixbus van 23.55 nemen en om 2.00 sta je op Brussel. Kun je direct inchecken.

Of die van 2.15 als je om 4.30 aankomen acceptabel vindt.

Moshi wijzigde deze reactie 30-01-2019 18:52 (28%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Er is een reden dat vluchten goedkoop zijn ;)

Ik heb morgen vroege vlucht vanaf Schiphol. Aangezien er weer gesproken word over sneeuw, die niet kwam vandaag, net even hotel geboekt. Ik slaap zo in het nieuwe Corendon hotel naast het vliegveld. Flinke kamer voor.... 53,- 8)7

Ben erg benieuwd. Ik slaap er toevallig over 2 weken ook, de nacht voordat we naar Kaapstad gaan. De duurste en grootste familiekamer (appartement noemen ze die) voor 155,- 134,-. Ook niet duur.
Pagina: 1 ... 70 ... 78 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True