Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:11

Grouchy

meep meep

Anders even vragen of het mogelijk is om je KL codeshare om te zetten naar een DL marketed vlucht (als er upgrade space is).
Geen idee of de KLM agenten dat mogen.

Grouchy wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:26 (8%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:17:
Wat ik nog niet wist, en nu wel :+

Als je Plat haalt bij KLM, krijg je ook de Hertz President Club status. Dat is de hoogste status die men heeft. Zo staat op het vliegveld gewoon je auto klaar voor je, kan je instappen en wegrijden.

Nu is Hertz niet de goedkoopste, maar via statusmatch, krijg je een gelijke status bij de andere maatschappijen (http://www.statusmatcher.com/auto). Levert echt wel wat voordelen op.
Dat is een handige site inderdaad!

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:31
Zo... zojuist een ticket van AMS naar Salt Lake City geboekt.. in de business.

Weet iemand hoe dat gaat op Schiphol? Je moet voor vluchten naar de USA bij de gates nog een keer een 'interview' doen of je je koffer zelf hebt ingepakt enzo… Kun je dat ook eerst doen voordat je naar de lounge gaat? Of hoe doen jullie dat?

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Met KLM heb je die onzin niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Freak187 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:15:

Weet iemand hoe dat gaat op Schiphol? Je moet voor vluchten naar de USA bij de gates nog een keer een 'interview' doen of je je koffer zelf hebt ingepakt enzo… Kun je dat ook eerst doen voordat je naar de lounge gaat? Of hoe doen jullie dat?
Ik vloog in sept met AA naar SLC (via DFW).
Toen mocht ik idd voordat ik mijn koffer kon inchecken nog een verhaaltje houden met het security personeel.
Bij de gate niet meer. Dat was wel armoe trouwens... een Boeing 777 die op de J-buffer stond. Dus met de bus gevuld moest worden.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Freak187
CyBeR schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:19:
Met KLM heb je die onzin niet.
Ik vlieg met KLM. Maar dan heb je dat niet?
Ik vloog afgelopen zomer naar Atlanta met Delta en toen moest het wel... is het alleen voor US carriers?

• CyBeR
  • Niet online
Freak187 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:36:
[...]

Ik vloog afgelopen zomer naar Atlanta met Delta en toen moest het wel... is het alleen voor US carriers?
Ik weet niet precies hoe dat zit -- KLM doet 't iig niet maar Delta en United beide wel, in CDG had ik 't laatst met Air France ook.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Freak187 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:15:

Freak187 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:36:
[...]

Vluchten naar SLC;
Bij KL hoeft het zo ie zo niet.
DL; Meestal stond er wel iemand net na de SP check in als je na boven ging of bij de KL lounge 52, dat was wat minder druk als bij het D1/E1 PDC.
Heb goed nieuws voor iedereen; die 'D1/E1 document check' van DL is per 1 januari verleden tijd.

Grouchy wijzigde deze reactie 11-01-2019 20:50 (19%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Freak187
Grouchy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:47:
[...]

[...]

Vluchten naar SLC;
Bij KL hoeft het zo ie zo niet.
DL; Meestal stond er wel iemand net na de SP check in als je na boven ging of bij de KL lounge 52, dat was wat minder druk als bij het D1/E1 PDC.
Heb goed nieuws voor iedereen; die 'D1/E1 document check' van DL is per 1 januari verleden tijd.
Aha. Ja wat een gedoe met Delta. Namen behoorlijk wat ruimte in met al die wachtrijen enzo.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik rijd altijd Privium P1 in. Ochtend naar binnen en de volgende dag avond naar buiten. Kost 75,-

Kom er nu achter dat als je van tevoren reserveert, je 50% korting krijgt. Betaal je dus 37,50 voor 2 dagen. Dat betekent dat je in 5x parkeren gewoon je Privium Plus ook hebt terugverdiend. Zonde dat ik het niet eerder wist, maar nu toch wel handig :)

Nu, met zonder ondertitel

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Evianon schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:59:
Het nieuwe jaar begint goed! 60 minuten na de start van 2019 de Cathay error fare geboekt, € 710 voor Cathay first en business DAD - HKG - JFK return. En Cathay tweet nu dat de tickets gehonoreerd worden, totaal niet verwacht. Dezelfde itinerary kost nu weer € 28600 :+
En in het kader van "een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, maar wij doen dat wel" herhalen ze deze blunder nog een keer: https://www.nu.nl/opmerke...tiende-normale-prijs.html

Je kon dus tijdelijk first class tickets kopen voor 1300 euro, terwijl die normaal gesproken 14.000 euro kosten :)

In dit geval ging het om tickets van Lissabon naar Hong Kong, met een tussenstop in FRA, LHR of ZUR.

En ook deze tickets worden overigens door Cathay gehonoreerd, dus ze zijn gewoon nog geldig :)

Leuke errorfare zo :)

Virussen? Scan ze hier!

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 14:17
PWM schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:16:
Ik rijd altijd Privium P1 in. Ochtend naar binnen en de volgende dag avond naar buiten. Kost 75,-

Kom er nu achter dat als je van tevoren reserveert, je 50% korting krijgt. Betaal je dus 37,50 voor 2 dagen. Dat betekent dat je in 5x parkeren gewoon je Privium Plus ook hebt terugverdiend. Zonde dat ik het niet eerder wist, maar nu toch wel handig :)
Voor mij is er alleen een kleine maar. Mijn werkgever vergoedt wel de parkeerkosten, maar niet de Privium Plus kosten. De kosten zijn dus voor mij en de voordelen voor mijn werkgever.

• Hmmbob
  • Laatst online: 10:57
Kan er iemand nog een KLM EMD voucher van 60€ op ticket gebruiken? Ik ga niet meer vliegen voor expiry (11 Feb) en kan hem dus zelf niet meer inwisselen. Hoef er geen 60 voor te hebben.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Xandrios
  • Laatst online: 23-01 14:37
Weet je heel zeker dat deze niet op naam is? Tenzij je de EMD hebt gekocht als een giftcard geloof ik niet dat je hem kunt gebruiken op een boeking met een andere naam?

Volgens mij hoef je overigens niet te vliegen voor de expiry, maar je moet hem wel hebben uitgegeven/toegepast op een (of meerdere?) boekingen.

Xandrios wijzigde deze reactie 13-01-2019 11:26 (30%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Hmmbob schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:01:
Kan er iemand nog een KLM EMD voucher van 60€ op ticket gebruiken? Ik ga niet meer vliegen voor expiry (11 Feb) en kan hem dus zelf niet meer inwisselen. Hoef er geen 60 voor te hebben.
Staat meestal op naam. Maar met belletje willen ze hem vaak ook wel verlengen.

• Hmmbob
Xandrios schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:22:
Weet je heel zeker dat deze niet op naam is? Tenzij je de EMD hebt gekocht als een giftcard geloof ik niet dat je hem kunt gebruiken op een boeking met een andere naam?

Volgens mij hoef je overigens niet te vliegen voor de expiry, maar je moet hem wel hebben uitgegeven/toegepast op een (of meerdere?) boekingen.
Hmm, mijn naam staat er nergens bij, en de voorwaarden zeggen dat KLM daar ook niet op checkt (meer: ze waarschuwen dat zij niet verantwoordelijk zijn als iemand anders de vouchercode gebruikt omdat zij niet controleren of het jouw voucher is)
PWM schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:41:
[...]
Staat meestal op naam. Maar met belletje willen ze hem vaak ook wel verlengen.
Dat is nog wel een idee. Alleen nog geen reisplannen....

Dus, als je dat zelf wel hebt feel free om een poging te wagen hem in te leveren - in overleg ;)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:24:
[...]

En in het kader van "een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, maar wij doen dat wel" herhalen ze deze blunder nog een keer: https://www.nu.nl/opmerke...tiende-normale-prijs.html

Je kon dus tijdelijk first class tickets kopen voor 1300 euro, terwijl die normaal gesproken 14.000 euro kosten :)

In dit geval ging het om tickets van Lissabon naar Hong Kong, met een tussenstop in FRA, LHR of ZUR.

En ook deze tickets worden overigens door Cathay gehonoreerd, dus ze zijn gewoon nog geldig :)

Leuke errorfare zo :)
Zag hem voorbijkomen ja, ze zijn goed bezig daar de laatste weken. Deze was wel minder interessant, €1300 voor een enkeltje, al was het startpunt wel beter.

Ik reken de kosten per gevlogen km altijd even snel door, de eerste was 2,5 cent per km, deze was rond de 12 cent per km dus een stuk minder interessant.

• Hmmbob
Xandrios schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:22:
Ja, blijkt ook zo te zijn - een van onze mede-tweakers kreeg invalid voucher te zien bij zijn poging de voucher in te wisselen. Thanks guys.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Evianon schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Dit is wel de core van het business model van airlines. Om te kunnen concurreren met een directe vlucht moet een vlucht met overstap goedkoper zijn.

Dat betekent dus ook dat een ticket met overstap via AMS meestal goedkoper is dan voor dezelfde long-haul in AMS opstappen. Dat moet wel afgedwongen worden, want anders zou iedereen een vlucht met overstap boeken en de eerste en laatste vlucht skippen, dus daarom worden tickets herberekend naar de prijs van de vluchten die je echt vliegt of geannuleerd.

KLM is groot geworden met connecting flights, maar die worden veel te duur als die minimaal net zoveel moeten kosten als de rechtstreekse vluchten vanaf AMS. En KLM is ook veel te groot om alleen directe vluchten vanaf AMS aan te bieden, dus dit wordt nog een interessante zaak omdat het heel het KLM model onderuit kan halen.
Die constructies snap ik volledig, het gaat in dit geval om de volgende situatie:

Ik boek een retourtje Parijs, door ziekte kan ik niet vliegen, mijn vriendin vliegt wel. Twee dagen later gaat het weer beter, ik besluit een enkeltje naar Parijs te boeken. Als ik nu samen op mijn oorspronkelijke ticket terug wil vliegen dan wordt ik geweigerd omdat ik de heen vlucht gemist heb.

Dat is een kromme manier van zakendoen.

Stel ik boek een vakantie naar Indonesië, maar door drukte op de weg mis ik de heenvlucht, ik boek zo snel mogelijk een enkeltje om alsnog mijn vakantie te kunnen vieren. Nu ben ik automatisch geweigerd voor de terugvlucht vanuit Indonesië naar Nederland.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Maasluip schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Twee dingen: 1) de connecting flights zoals hierboven is uitgelegd, als BRU-AMS-LAX niet gestraft wordt op het niet vliegen (of treinen) van BRU-AMS, dan koopt iedereen BRU-AMS-LAX en is het verdienmodel weg.
2) als je op de eerste leg een no-show hebt en je verkoopt die plek, dan kun je de no-show niet meer accepteren op de tweede leg. Natuurlijk kan het buiten de schuld van de no-show zijn dat hij een no-show is, maar om daarom de regels daaromtrent te verbieden zorgt echt alleen voor hogere prijzen voor iedereen. Want dan koop ik nu een ticket en als die morgen goedkoper is koop ik hem dan nog een keer en doe ik voor het eerste wel een no-show. Ze moeten me het geld dan toch terugbetalen?
Volgens mij gaat het er de Consumentenbond om dat het onredelijk is dat als je ook maar één segment van een boeking mist, de hele boeking komt te vervallen. Of de vrijgevallen plekken dan door de airline nog te verkopen zijn is een tweede, imho een beetje een onzinnig argument.

Dat airlines hebben bedacht dat het voor hun business model een goed idee is om de vlucht BRU-AMS-LAX goedkoper te maken dan enkel AMS-LAX is leuk, maar dat maakt het nog niet in het belang van de consument. Want om het scenario dat jij schetst te voorkomen zijn er draconische straffen voor mensen die om een andere, geheel legitieme, reden niet hun hele ticket gebruiken.

Als je je hele ticket niet gebruikt is er geen reden om je geld terug te geven, dat snap ik wel. Maar als ik een retour Amsterdam-Berlijn boek, en om één of andere reden kan ik alleen de terugreis doen, waarom zou dat niet mogen? Omdat een retour goedkoper is dan een enkeltje en de airline vindt dat als ik maar 1 stuk wilde vliegen ik een enkeltje had moeten kopen? Ik heb niet verzonnen dat een enkele reis soms het 5-voudige moet kosten van een retourvlucht, dat doen zelf. Dus ten dele scheppen ze zelf de omstandigheden waarin je de consument bijna dwingt creatief te worden.

Wat KLM doet is uit eigen beweging een Big Mac menu voor een euro aanbieden en een losse Big Mac voor 3 euro. Vervolgens móet je eerst de friet eten, dan de burger, en dan de cola opdrinken. Begin je met de burger: alles inleveren. Wil je alsnog een losse burger? Die kost dan een tientje. Eet je niet alles op? boete betalen. Het is een gestoord model.

Daniel wijzigde deze reactie 14-01-2019 16:53 (26%)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Lief dagboek,

En toen ging de cockpit deur niet meer dicht, je verwacht het niet. Wel lachuh, terug naar het platform crossen en alles en iedereen mocht naar een andere E-190 verhuizen die 20 meter ernaast stond (wel met een bus), voltanken, safety dance en gaan..

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Wat een overdreven gedoe, een vliegtuig kan best een paar vluchten uitvoeren met een open cockpitdeurtje. Pre 9/11 kreeg je zo'n deur makkelijk open. Als je zo'n deurtje gewoon open zet gebeurt er vermoedelijk helemaal niets. En als je hem met een beetje tape dichtplakt, komt er niemand achter dat hij niet goed afsluit want je ziet nooit een passagier aan het deurtje rammelen. Maar ja, niemand wil verantwoordelijkheid nemen in zo'n situatie.

jij ook?

• Xandrios
Ik denk dat wel degelijk iemand verantwoordelijkheid heeft genomen; en besloten om volgens procedures een andere kist te gaan gebruiken.

Ben het wel met je eens dat een open deur vroeger geen probleem was, en dat er 99.99% kans is dat er niets fout zou gaan met de deur open. Maar datzelfde kun je ook zeggen van vele andere dingen die we nu niet meer doen, maar vroeger de normaalste zaak van de wereld waren..

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Een open deur vormt volgens mij geen safety risk (er is wel een security threat). 99.99% van de passagiers wil gewoon van A naar B en hoogstwaarschijnlijk zal er niks fout gaan met zo'n defecte deur.

Zat op rij 1 en zag wel degelijk de deur constant open en dicht gaan. De eerste keer denk je nog dat ze hem vergeten dicht te doen maar als tijdens het taxiën de deur een paar keer open gaat en later je 10 minuten stil staat en aan het proberen bent om de deur dicht te doen dan hebben de meeste passagiers ondertussen wel wat in de gaten.

Geen idee van de precieze regels maar volgens de piloot was het niet toegestaan om in dit soort gevallen verder te vliegen. Ben het met Xandios eens; De piloot/(KLC) puts safety first en neemt hierin zijn verantwoordelijkheid. Ze zijn tenslotte wel verantwoordelijk voor +/-100 pax/crew.

Grouchy wijzigde deze reactie 14-01-2019 23:09 (16%)

• backupdevice
  • Laatst online: 11:56
De overheid shutdown in de US had geen invloed in San Francisco.. Genoeg Homeland mensen aanwezig en eerlijk gezegd nog nooit zo snel door de controle gegaan.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
backupdevice schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:56:
De overheid shutdown in de US had geen invloed in San Francisco.. Genoeg Homeland mensen aanwezig en eerlijk gezegd nog nooit zo snel door de controle gegaan.
Ze hebben daar een aparte regeling voor de TSA:
A handful of large U.S. airports, including San Francisco International, outsource security screening to private contractors under a program overseen by the TSA. A spokesman for the San Francisco facility said its screeners continue to be paid.

https://www.wsj.com/artic...ment-shutdown-11547471790

• backupdevice
Ok. Vandaar dat het zo snel ging 😀

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:28
Reist er hier iemand regelmatig naar Toronto YYZ? Binnenkort vlieg ik die kant op met KLM in BC en moet ik na aankomst zo'n 3 uur wachten tot mijn reisgenoot landt, zodat we daarna samen door kunnen.
Ik weet dat het mogelijk is om na aankomst op Schiphol nog de lounge in te mogen, maar voor zover ik weet geldt deze regeling niet op andere luchthavens. Iemand ervaring en/of tips om daar de middag door te komen? :)

• Hmmbob
Gewoon naar die lounge gaan en je situatie uitleggen. Je hebt een transatlantic business class ticket, dus grote kans dat je naar binnen komt.

Edit: international arrival natuurlijk, dus wat CyBeR hieronder zegt maakt sense.

Hmmbob wijzigde deze reactie 15-01-2019 15:22 (23%)

• CyBeR
  • Niet online
In mijn herinnering kom je niet in de terminal terecht waar je bij de lounge kunt maar 't is even geleden voor mij dat ik daar was.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-01 14:08
Daniel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Volgens mij gaat het er de Consumentenbond om dat het onredelijk is dat als je ook maar één segment van een boeking mist, de hele boeking komt te vervallen. Of de vrijgevallen plekken dan door de airline nog te verkopen zijn is een tweede, imho een beetje een onzinnig argument.

Dat airlines hebben bedacht dat het voor hun business model een goed idee is om de vlucht BRU-AMS-LAX goedkoper te maken dan enkel AMS-LAX is leuk, maar dat maakt het nog niet in het belang van de consument. Want om het scenario dat jij schetst te voorkomen zijn er draconische straffen voor mensen die om een andere, geheel legitieme, reden niet hun hele ticket gebruiken.

Als je je hele ticket niet gebruikt is er geen reden om je geld terug te geven, dat snap ik wel. Maar als ik een retour Amsterdam-Berlijn boek, en om één of andere reden kan ik alleen de terugreis doen, waarom zou dat niet mogen? Omdat een retour goedkoper is dan een enkeltje en de airline vindt dat als ik maar 1 stuk wilde vliegen ik een enkeltje had moeten kopen? Ik heb niet verzonnen dat een enkele reis soms het 5-voudige moet kosten van een retourvlucht, dat doen zelf. Dus ten dele scheppen ze zelf de omstandigheden waarin je de consument bijna dwingt creatief te worden.

Wat KLM doet is uit eigen beweging een Big Mac menu voor een euro aanbieden en een losse Big Mac voor 3 euro. Vervolgens móet je eerst de friet eten, dan de burger, en dan de cola opdrinken. Begin je met de burger: alles inleveren. Wil je alsnog een losse burger? Die kost dan een tientje. Eet je niet alles op? boete betalen. Het is een gestoord model.
know what you wish for

stel dat KLM deze zaak verliest, dan lijkt mij de kans erg groot dat de ticket prijzen omhoog gaan, want het is dan voor KLM niet meer lonend om BRU-AMS-LAX goedkoper aan te bieden dan AMS-LAX, met als gevolg dat BRU-AMS-LAX net zo duur wordt (of nog duurder, maar in ieder geval niet goedkoper) dan AMS-LAX, wat waarschijnlijk over het algemeen een duurdere ticketprijs als gevolg heeft, wat in het nadeel is van mensen die het spel volgens de huidige regels spelen en gewoon naar BRU gaan als hun ticket daar begint. Om nog maar niet te spreken over de verslechterde concurrentiepositie van KLM ten opzichte van buitenlandse airlines die niet aan deze regels gebonden zijn.
Het idee van de consumentenbond lijkt sympathiek, maar de gewenste uitkomst zou best eens in het nadeel van de consument kunnen zijn

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:14
stijnec1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:38:
[...]

know what you wish for

stel dat KLM deze zaak verliest, dan lijkt mij de kans erg groot dat de ticket prijzen omhoog gaan, want het is dan voor KLM niet meer lonend om BRU-AMS-LAX goedkoper aan te bieden dan AMS-LAX, met als gevolg dat BRU-AMS-LAX net zo duur wordt (of nog duurder, maar in ieder geval niet goedkoper) dan AMS-LAX, wat waarschijnlijk over het algemeen een duurdere ticketprijs als gevolg heeft, wat in het nadeel is van mensen die het spel volgens de huidige regels spelen en gewoon naar BRU gaan als hun ticket daar begint. Om nog maar niet te spreken over de verslechterde concurrentiepositie van KLM ten opzichte van buitenlandse airlines die niet aan deze regels gebonden zijn.
Het idee van de consumentenbond lijkt sympathiek, maar de gewenste uitkomst zou best eens in het nadeel van de consument kunnen zijn
Hoewel andere spelers zich er natuurlijk net zo goed aan zullen moeten houden, betekent het inderdaad ook dat multi-leg tickets vanaf AMS duurder gaan worden. Denk aan vluchten van Lufthansa zoals AMS-FRA-... of AMS-MUN-..., hetzelfde met BA vluchten via London en ga zo maar door.

Degene die profiteren van dit soort regels zijn dan uiteindelijk de low-cost carriers, want die bieden geen multi-leg vluchten aan op één ticket en kunnen hierdoor dus zien hoe de andere spelers qua concurrentie weer een stapje terug gezet worden.

Hoewel ik dus het idee van de consumentenbond begrijp en begroet, zullen ze er toch goed over na moeten denken wat het voor de carriers betekent, en daarmee voor de Nederlandse passagier en de Nederlands economie. Daar gaat de rechter namelijk niet over, daarvoor zul je bij de wetgever moeten zijn.

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:46:
[...]

Hoewel andere spelers zich er natuurlijk net zo goed aan zullen moeten houden, betekent het inderdaad ook dat multi-leg tickets vanaf AMS duurder gaan worden. Denk aan vluchten van Lufthansa zoals AMS-FRA-... of AMS-MUN-..., hetzelfde met BA vluchten via London en ga zo maar door.
KLM heeft hier binnen Nederland waarschijnlijk nog het minste last van aangezien zij veel non-stop aanbieden aan ons, maar zeg maar doei tegen goedkope tickets van buitenlandse aanbieders met een overstap in hun eigen hub. Dus geen AMS-LHR-JFK met BA meer tegen minder dan wat KLM vraagt voor AMS-JFK.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:48:
[...]

KLM heeft hier binnen Nederland waarschijnlijk nog het minste last van aangezien zij veel non-stop aanbieden aan ons, maar zeg maar doei tegen goedkope tickets van buitenlandse aanbieders met een overstap in hun eigen hub. Dus geen AMS-LHR-JFK met BA meer tegen minder dan wat KLM vraagt voor AMS-JFK.
Vooral KLM gaat hier last van krijgen, nu worden tickets naar allerlei bestemmingen vanaf o.a. Brussel via Amsterdam goedkoper aangeboden dan direct vanaf Amsterdam.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:28:
[...]

Vooral KLM gaat hier last van krijgen, nu worden tickets naar allerlei bestemmingen vanaf o.a. Brussel via Amsterdam goedkoper aangeboden dan direct vanaf Amsterdam.
Die kunnen ze dan niet meer aan Nederlanders aanbieden maar zolang dat Europees niet geregeld wordt wel nog gewoon aan Belgen hoor. Merken ze weinig van.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal uitdraaien. Mensen voelen zich bekocht maar niks is meer communicerende vaten dat vliegtuigtickets. Een airline moet zijn winst ergens halen en de marges zijn nu al erg dun.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Moshi
Er gebeurt gewoon hetzelfde als met die discussie over belminuten die vervallen, helemaal niets.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Toch nog maar weer eens een kleine rant. Stap je in een CityHopper, waar slechts 4 koffers in de bagageruimte gaan. Van die 4 zijn er 2 van jou.

Kom je op Schiphol en tijdens het uitstappen zie je die koffers al weer langskomen op een karretje. Nou, top.

Vervolgens sta je 35 minuten aan de band, voordat de eerste doorkomt :?

• backupdevice
PWM schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:49:
Toch nog maar weer eens een kleine rant. Stap he in een CityHopper, waar slechts 4 koffers in de bagageruimte gaan. Van die 4 zijn er 2 van jou.

Kom je op Schiphol en tijdens het uitstappen zie je die koffers al weer langskomen op een karretje. Nou, top.

Ik snap dat ook niet. Ergenis nr1

• Aquafreak
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Ik ben van plan om binnenkort met ons tweeën voor een aantal dagen naar New York te gaan. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken wat de beste vlucht is en kom tot de conclusie dat rechtstreeks met KLM of Delta het goedkoopst is. Aangezien er per dag 4 vluchten gaan met verschillende vliegtuigen ben ik benieuwd wat jullie zouden kiezen:

- Delta of KLM?
- KLM vliegt op de dagen dat wij naar kijken met de 787 of 747. Aangezien de 747 binnenkort einde verhaal is lijkt mij het gaaf om daar nog eens mee te vliegen. Maar is het comfort niet stukken minder dan de 787?
- Terug KLM 787 of Delta 767 ('nieuw' vliegtuig vs 'oud' vliegtuig, maar 767 heeft 2-3- layout en je dus ideaal met z'n tweeën de AB of FG stoelen kan boeken)?

Aquafreak wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:16 (10%)

• Moshi
Gewoon het goedkoopste ticket met de voor jou beste vluchttijden.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en je kan kijken om heen te gaan in de 747 en terug in de 787 (of anderom) eventueel

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Aquafreak
  • Nu online
Moshi schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:18:
Gewoon het goedkoopste ticket met de voor jou beste vluchttijden.
Prijsverschil is dermate klein dat de voorkeur voor een vliegtuig de doorslag geeft, vandaar de vraag :)
mrsar schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:19:
en je kan kijken om heen te gaan in de 747 en terug in de 787 (of anderom) eventueel
Zeker van plan om 2 verschillende types te vliegen, maar zelfs dan blijft er nog keuze over.

• Hmmbob
Ik vind de reisexperience in de KLM747 ruk. Oude entertainment, niet zo heel prettige stoelen. Dan moet je wel héél graag die 747 vliegen :+

• mrsar
  • Nu online

mrsar

Aquafreak schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Prijsverschil is dermate klein dat de voorkeur voor een vliegtuig de doorslag geeft, vandaar de vraag :)

[...]

Zeker van plan om 2 verschillende types te vliegen, maar zelfs dan blijft er nog keuze over.
tja, 747 is meer herrie,ouder IFE maar als je er nog niet eerder in heb gezeten zou ik het zeker doen nu het nog kan,in eco comfort kan je kiezen uit 2 stoelen naast elkaar net achter business.
787 heb ik alleen in business gezeten.delta eco is ook alweer enkele Jaren geleden,bedenk je wel mocht dat belangrijk zijn dat je bij delta in eco voor je biertje apart moet betalen zover ik weet ;)

mrsar wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:30 (10%)

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:39
Enige reden om nog met de 747 te vliegen is de businessclass boven, dat is een experience die verdwijnen gaat. Voelt bijna als je prive vliegtuig. Anders zou ik gewoon de 787 boeken, veel minder lawaai en je komt daardoor wat minder vermoeid aan op bestemming.

>> Signature?

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
PWM schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:49:

Herkenbaar. Nog erger is een buggy die pas na 45 minuten op de band komt, ipv aan de gate. Altijd zo’n warm welkom thuis op Schiphol... :(

Lekker!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
Nu het toch over buggy's gaat... binnenkort vlieg ik naar Londen met BA met zo'n ding. Heb geen handbagage. Kan ik dan direct doorlopen naar de gate en daar laten labelen, of kan dat labelen alleen bij het bagageafgiftepunt in de vertrekhal? De website van BA is daar niet echt duidelijk in, wel dat je 'm mee mag nemen naar de gate en af kan geven bij het vliegtuig voor plaatsing in hold.
(Betreft overigens geen paraplu-buggy, maar zo'n ding).

We hebben wel een aantal keer eerder gevlogen met dit ding, maar toen moesten we toch langs de balie voor incheckbagage etc. dus kregen we gelijk tags. Alleen bij de gate zie ik ze ook altijd nog met een handje vol tags lopen...

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
In principe altijd even langs de balie inderdaad waar ze hem voor je taggen. Aan de andere kant komt hij namelijk niet per definitie bij de deur terecht maar op de band. Zonder tag, is het dan lastig.

Zelfs op vliegvelden waar hij normaal wel aan de slurf ligt bij aankomst, kan het wel eens anders zijn. En dan is je buggy foetsie.

• Garyu
PWM schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:15:
In principe altijd even langs de balie inderdaad waar ze hem voor je taggen. Aan de andere kant komt hij namelijk niet per definitie bij de deur terecht maar op de band. Zonder tag, is het dan lastig.

Zelfs op vliegvelden waar hij normaal wel aan de slurf ligt bij aankomst, kan het wel eens anders zijn. En dan is je buggy foetsie.
Taggen kunnen ze ook met de hand bij de gate, net als cabin luggage die niet meer past en dus in het baggageruim wordt gepakt. Gebeurt ook wel, maar inderdaad bij LHR of AMS zou ik me ook veiliger voelen met een "echt" label. Bij kleinere vliegvelden a la RTM (of GRQ...) als bestemming denk ik dat ie wel heel aankomt en ze hem nog wel op de goede band weten te leggen, maar krijg je hem waarschijnlijk sowieso meteen bij het uitstappen. AMS is wat betreft kinderwagen-handling inderdaad enorm langzaam en vervelend en zou ik de kinderwagen als het even kan gewoon thuislaten.

Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee omdat reizen met kleine kinderen bij ons eigenlijk altijd betekende dat er ook wel een koffer mee moest en dan sta je toch bij de balie.

• Freee!!

Freee!!

Garyu schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:23:
[...]
AMS is wat betreft kinderwagen-handling inderdaad enorm langzaam en vervelend en zou ik de kinderwagen als het even kan gewoon thuislaten.
Thuislaten is niet altijd een optie, maar ik ben blij dat we die kinderwagen niet meer nodig hebben.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

mrsar schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:26:
[...]

bedenk je wel mocht dat belangrijk zijn dat je bij delta in eco voor je biertje apart moet betalen zover ik weet ;)
Wat je zegt klopt niet bij internationale vluchten.
Aquafreak schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:14:
- KLM vliegt op de dagen dat wij naar kijken met de 787 of 747.
- Terug KLM 787 of Delta 767
Als je economy vliegt, is de stoelbreedte de beste indicatie voor comfort. Bij de 747 en 787 van KLM is dat 17.5" terwijl de Delta 767 17.9" biedt. Op de terugweg zou ik daarom met Delta gaan.

jij ook?

• mrsar
  • Nu online

mrsar

GlowMouse schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:19:
[...]

Wat je zegt klopt niet bij internationale vluchten.
was even niet zeker meer :) en inderdaad voor de terug vlucht (nachtvlucht) zou ik degene pakken met de meeste ruimte.

mrsar wijzigde deze reactie 16-01-2019 15:31 (18%)

• Kees_B
PWM schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:15:
In principe altijd even langs de balie [...]
Denk dat ik dat voor de zekerheid maar even ga doen. Op LHR of AMS wil je niet dat ding kwijtraken zonder goed label (onlangs nog een handgeschreven label gekregen waar je echt niets wijs uit kan worden :'( )
Garyu schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Taggen kunnen ze ook met de hand bij de gate, net als cabin luggage die niet meer past en dus in het baggageruim wordt gepakt. Gebeurt ook wel, maar inderdaad bij LHR of AMS zou ik me ook veiliger voelen met een "echt" label. Bij kleinere vliegvelden a la RTM (of GRQ...) als bestemming denk ik dat ie wel heel aankomt en ze hem nog wel op de goede band weten te leggen, maar krijg je hem waarschijnlijk sowieso meteen bij het uitstappen. AMS is wat betreft kinderwagen-handling inderdaad enorm langzaam en vervelend en zou ik de kinderwagen als het even kan gewoon thuislaten.

Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee omdat reizen met kleine kinderen bij ons eigenlijk altijd betekende dat er ook wel een koffer mee moest en dan sta je toch bij de balie.
Zo dacht ik ook inderdaad, ik ga toch voor de zekerheid maar even langs de balie.
Het is vakantie, dus we gaan ons niet storen aan 35 minuten wachten bij de bagageband. Laatst op NRN waren we ook de laatste op de odd size belt terwijl het vliegtuig zo ongeveer naast je staat te unloaden. >:)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Aquafreak schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:14:
Ik ben van plan om binnenkort met ons tweeën voor een aantal dagen naar New York te gaan. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken wat de beste vlucht is en kom tot de conclusie dat rechtstreeks met KLM of Delta het goedkoopst is. Aangezien er per dag 4 vluchten gaan met verschillende vliegtuigen ben ik benieuwd wat jullie zouden kiezen:

- Delta of KLM?
- KLM vliegt op de dagen dat wij naar kijken met de 787 of 747. Aangezien de 747 binnenkort einde verhaal is lijkt mij het gaaf om daar nog eens mee te vliegen. Maar is het comfort niet stukken minder dan de 787?
- Terug KLM 787 of Delta 767 ('nieuw' vliegtuig vs 'oud' vliegtuig, maar 767 heeft 2-3- layout en je dus ideaal met z'n tweeën de AB of FG stoelen kan boeken)?
DL's 767 hebben van die drie de beste stoelen in economy. KL747 is echt oude meuk & krapper als die van Delta, KL787 zijn krap/smal en hard zonder veel padding.
IFE/Entertainment: 747 is opnieuw oude meuk. KL787 heeft dan wel weer een goede IFE.
Eten/drinken: DL >KLM.
WiFi: DL, KLM eeeuh fail

Delta One/WBC: KL747 vermijden oud (IFE), lawaaierig, versleten, DL767 ook voorlopig vermijden totdat er Delta One Suites inzitten (eerste wordt momenteel omgebouwd in CAN)
Eten/drinken: DL>KLM

Maar zou zeker voor schema/prijs gaan als er grote verschillen daarin zijn.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:06

franssie

Save the albatross

@Aquafreak bij Zowel Delta als KLM kan je economy pluf / comfort bijboeken. Zeker op de terugvlucht kan je dan genieten van een stoel die net dat beetje meer achterover kan waardoor je met de grotere beenruimte net wak makkelijker kan doezelen (slapen lukt niet echt). Dat kost je per leg per persoon ca EUR 100 en ik vind het het waard, zeker terug in de nachtvlucht.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Garyu
Kees_B schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Denk dat ik dat voor de zekerheid maar even ga doen. Op LHR of AMS wil je niet dat ding kwijtraken zonder goed label (onlangs nog een handgeschreven label gekregen waar je echt niets wijs uit kan worden :'( )
Zeker een goed idee!
[...]
Zo dacht ik ook inderdaad, ik ga toch voor de zekerheid maar even langs de balie.
Het is vakantie, dus we gaan ons niet storen aan 35 minuten wachten bij de bagageband. Laatst op NRN waren we ook de laatste op de odd size belt terwijl het vliegtuig zo ongeveer naast je staat te unloaden. >:)
Ik zou nog eens kijken of je de wagen überhaupt mee wilt nemen. Ik zou proberen de boel met draagzak e.a. te bestieren, dat scheelt je (afhankelijk van de locatie) zoveel tijd en moeite. Maar goed, dat past misschien beter in Zwangerschap en ouderschap - Deel 10

• Aquafreak
  • Nu online
All: Bedankt voor jullie mening _/-\o_
Grouchy schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:48:
[...]

DL's 767 hebben van die drie de beste stoelen in economy. KL747 is echt oude meuk & krapper als die van Delta, KL787 zijn krap/smal en hard zonder veel padding.
IFE/Entertainment: 747 is opnieuw oude meuk. KL787 heeft dan wel weer een goede IFE.
Eten/drinken: DL >KLM.
WiFi: DL, KLM eeeuh fail

Delta One/WBC: KL747 vermijden oud (IFE), lawaaierig, versleten, DL767 ook voorlopig vermijden totdat er Delta One Suites inzitten (eerste wordt momenteel omgebouwd in CAN)
Eten/drinken: DL>KLM

Maar zou zeker voor schema/prijs gaan als er grote verschillen daarin zijn.
Bedankt! Gaat (helaas) om economy, terugweg wordt dus Delta 767 :*)
franssie schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:52:
@Aquafreak bij Zowel Delta als KLM kan je economy pluf / comfort bijboeken. Zeker op de terugvlucht kan je dan genieten van een stoel die net dat beetje meer achterover kan waardoor je met de grotere beenruimte net wak makkelijker kan doezelen (slapen lukt niet echt). Dat kost je per leg per persoon ca EUR 100 en ik vind het het waard, zeker terug in de nachtvlucht.
Bedankt voor je tip! 100 per leg pp is wel 400 euro totaal... ;(

• Moshi
Welk weekend gaat het eigenlijk over. AMS-JFK is een prijsvechtersroute dus een goedkoop ticket scoren is mogelijk.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Aquafreak schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:57:
Bedankt voor je tip! 100 per leg pp is wel 400 euro totaal... ;(
Hij had het over de nachtvlucht alleen. Dus 2x 100 €.

Persoonlijk maak ik de afweging: ofwel betaal je voor comfort, ofwel zoek je iets democratischer dichter bij huis. NY is een wereldstad, die zijn nooit goedkoop als citytrip.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• franssie

franssie

Save the albatross

Borromini schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:13:
[...]
<>NY is een wereldstad, die zijn nooit goedkoop als citytrip.
Op NY is wel eens een goede deal te vinden, ik vlieg altijd op Atlanta en die zit nooit in de wereld deal weken (of hoe het heet) van de KLM. NY altijd wel.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ik doelde eerder op het geld dat je ter plaatse uitgeeft. Dan is die 100€ extra pp niet veel meer.

• franssie

franssie

Save the albatross

Borromini schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:19:
Ik doelde eerder op het geld dat je ter plaatse uitgeeft. Dan is die 100€ extra pp niet veel meer.
Ben ik met je eens, 100 {local CCY} per dag is niet vreemd en dan voor een lang weekeinde.

• Moshi
Borromini schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:19:
Ik zou die 400 euro liever steken in een goed hotel. Dat is in NY namelijk best lastig om betaalbaar te vinden.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
@Moshi Nee hoor. Wij (gezin, toen 2+1) hebben drie keer in NJ gezeten in een prima hotel voor ongeveer 70 euro per nacht. Manhattan is prima bereikbaar met de PATH trein.

Lekker!

• Freee!!

Freee!!

franssie schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:21:
[...]
Ben ik met je eens, 100 {local CCY} per dag is niet vreemd en dan voor een lang weekeinde.
Ik zou direct tekenen voor VND 100 per dag. Ik teken zelfs direct voor VND 100.000 per dag.

• Aquafreak
  • Nu online
Moshi schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:07:
Welk weekend gaat het eigenlijk over. AMS-JFK is een prijsvechtersroute dus een goedkoop ticket scoren is mogelijk.
Week van maandag 18 feb. Planning is nu maandag heen en vrijdag of zaterdag terug.
Borromini schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:13:
[...]

Hij had het over de nachtvlucht alleen. Dus 2x 100 €.

Persoonlijk maak ik de afweging: ofwel betaal je voor comfort, ofwel zoek je iets democratischer dichter bij huis. NY is een wereldstad, die zijn nooit goedkoop als citytrip.
Of je kiest ervoor om die €200 uit te geven aan leuke dingen daar. :)

• Moshi
@Aquafreak
Dan zou ik eens op KAYAK kijken. Ik zie prijzen bij Lufthansa voor 250 euro retour met United Airlines. Is wel zonder bagage denk ik.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Aquafreak schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:20:
[...]

Of je kiest ervoor om die €200 uit te geven aan leuke dingen daar. :)
Da's 4 biertjes in New York :+

Maar goed, als je goedkoop wilt, kan je voor 240,- (als je 19de gaat) met Norwegian er heen (en terug). Maar of je stedentrip dan erg relaxed eindigt...

PWM wijzigde deze reactie 17-01-2019 14:31 (4%)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Moshi schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:07:
@Aquafreak
Dan zou ik eens op KAYAK kijken. Ik zie prijzen bij Lufthansa voor 250 euro retour met United Airlines. Is wel zonder bagage denk ik.
Klopt. Is een basic economy fare zonder assigned seating of bagage. Als je dan samen reist heb je geen garantie dat je bij elkaar zit, en een koffer kost een whopping $60 per enkele reis. Gewoon economy (incl. bagage) is retour 79 euro duurder. Nog steeds scherp natuurlijk.

• Saus
  • Niet online
Ik hoop op jullie hulp, maar ben bang dat m'n opties beperkt zijn:

Als ik op vrijdag 10 mei tot een uur of 17:00 in Las Vegas moet zijn, maar ik moet ook zondag 12 mei thuis een ontbijt verzorgen voor moederdag (;)), is m'n enige optie dan de nachtvlucht van British Airways (vertrek LAS 21:30 en dan op zaterdag ergens naar Amsterdam of Dusseldorf)?

Als ik iets eerder wegga is de andere optie die ik zie op vrijdag om 21:00 in SLC zijn voor de vlucht naar Amsterdam (vertrek LAS 17:05).

• mrsar
  • Nu online

mrsar

even snel zie ik vertrek om 21:30 met BA ,aankomst AMS om 20:20 op zaterdag

of 1930 met virgin ook via lhr met aankomst om 18:30 in AMS op zaterdag.
je kan ook zaterdag om 6:00 vertrekken,waarna je op zondag om 6:00 aankomt :P wordt een brak ontbijt :+

mrsar wijzigde deze reactie 17-01-2019 16:00 (26%)

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Saus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:43:

Als ik op vrijdag 10 mei tot een uur of 17:00 in Las Vegas moet zijn, maar ik moet ook zondag 12 mei thuis een ontbijt verzorgen voor moederdag (;)), is m'n enige optie dan de nachtvlucht van British Airways (vertrek LAS 21:30 en dan op zaterdag ergens naar Amsterdam of Dusseldorf)?
Vrijdagavond heb je weinig opties; het is te laat om naar een ander vliegveld te reizen, en de directe vluchten vanaf LAS naar Europa zijn beperkt (zie https://www.flightconnections.com/). Als je zaterdagavond de oceaan over gaat, zijn er vanuit de VS wel vroege vluchten die om 5 of 6 uur 's ochtends aankomen.

jij ook?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat

Als ik iets eerder wegga is de andere optie die ik zie op vrijdag om 21:00 in SLC zijn voor de vlucht naar Amsterdam (vertrek LAS 17:05).
Ik heb zelf deze 2 dagen eerder

https://tweakers.net/ext/f/EElNtABexs1FRan4KlsSus2a/thumb.jpg

• mrsar
  • Nu online

mrsar

maar ja als hij tot 17:00 in las moet zijn, gaat hij niet om 17:05 een vliegtuig in kunnen stappen :P , dus ik rekende vanaf 19:00 als veilige marge

• Moshi
Je kunt nog naar LAX om 19.05 met twee stops of naar LHR om 19.30.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Even los van prijs lijkt de 21:30 inderdaad de meest realistische optie te zijn. Als je die vlucht van 17:05 naar SLC haalt is dat wel de snelste weg.

Je hebt ook nog deze met Virgin Atlantic die om 19:30 vertrekt.

Las Vegas (LAS) to London (LHR) — Fri, May 10
Virgin Atlantic 156
Dep: 7:30 pm
Arr: 1:20 pm

London (LHR) to Amsterdam (AMS) — Sat, May 11
British Airways 440
Dep: 4:10 pm
Arr: 6:30 pm

Een andere optie is om 19:05 met American via Los Angeles en Londen.

• Saus
  • Niet online
Thanks allen, die Virgin Atlantic flight heb ik niet gezien in mijn Google Flights lijstje maar lijkt ideaal.
Het alternatief is anders inderdaad de BA vlucht, of eerder weg en om 17:05 in 't vliegtuig zitten via SLC.

Het is mij overigens nog niet direct gelukt die Virgin vlucht met een connectie naar Amsterdam op 1 ticket te zien (de site van Virgin direct staat dat niet toe, volgens Google wordt deze vlucht ook door Delta verkocht maar die geven hem niet als optie op hun site). Maargoed, dat kan het reisbureau wel op gaan lossen gok ik.
PWM schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:59:
[...]
Ik heb zelf deze 2 dagen eerder
[Afbeelding]
2 dagen eerder, dan laat je moederdag helemaal niet aan het toeval over ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik denk dat ik mijn vrouw meeneem ;) Zij vind, in tegenstelling tot ondergetekende, Las Vegas nog echt leuk.

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:08

4x2

Niks

Ach, het heeft wel iets, gewoon verstand op 0 en lekker mee doen met de rest (en The Strip is ook wel oprecht leuk om overheen te wandelen)

Niks

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik had naar Zuid-Afrika 4 stoelen op rij 4. Komt er net een update in de app en hebben we allemaal een andere stoel gekregen. Allemaal op een andere rij.

Ik wil het hoofd wel zien van degene die mijn zoon van 4 naast zich krijgt op stoel 1A :+ "Lief zijn voor die meneer he. Papa ziet je over 11 uur weer".

Morgen maar eens bellen en fixen.

PWM wijzigde deze reactie 17-01-2019 22:16 (10%)

• Moshi
@Saus wat is er eigenlijk mis met de BA-vlucht?

• Moshi
PWM schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:16:
Ik had naar Zuid-Afrika 4 stoelen op rij 4. Komt er net een update in de app en hebben we allemaal een andere stoel gekregen. Allemaal op een andere rij.

Ik wil het hoofd wel zien van degene die mijn zoon van 4 naast zich krijgt op stoel 1A :+ "Lief zijn voor die meneer he. Papa ziet je over 11 uur weer".

Morgen maar eens bellen en fixen.
Gewoon in Economy zetten en elf uur later ophalen >:)

• Kees_B
Saus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:57:
Het is mij overigens nog niet direct gelukt die Virgin vlucht met een connectie naar Amsterdam op 1 ticket te zien (de site van Virgin direct staat dat niet toe, volgens Google wordt deze vlucht ook door Delta verkocht maar die geven hem niet als optie op hun site). Maargoed, dat kan het reisbureau wel op gaan lossen gok ik.
Volgens Google kan je bellen naar Virgin om het op 1 ticket te boeken:
https://www.google.nl/fli...;t:f;tt:o;sp:2.EUR.325012

edit:
Het linkje werkt niet meer, er worden geen vluchten gevonden. Hier nog een screenshotje:
https://i.ibb.co/rctp08W/vlucht.jpg

edit:
Online kan je het via budgetair boeken. Ik weet echter niet of dit dan op 1 ticket is. Heb daar geen ervaring mee.
https://www.skyscanner.nl...,-32480-1-9451-1905111830

Kees_B wijzigde deze reactie 18-01-2019 08:27 (29%)

• Saus
  • Niet online
Moshi schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:57:
@Saus wat is er eigenlijk mis met de BA-vlucht?
Niets specifieks, naast het feit dat ik net zoals PWM het liefst weer zo snel mogelijk weg ben daar als het kan is het vervelend om maar 1 echte optie te hebben. Het bedrijf waarvoor ik werk(te) is overgenomen door een grote toko een tijdje terug en waar we eerst gewoon alles zelf mochten regelen (en het misbruik wat daarmee kwam door sommigen) ben ik nu gebonden aan allerlei policy's en een travelagent die nogal waardeloos is. Dus ik zoek het liever zelf uit zodat ik kan zeggen, het maakt me niet uit wat jullie boeken als het maar op 1 van deze vluchten is zolang ik compliant ben.

Als ik alleen die BA vlucht heb, en daar is wat over te zeuren wordt het weer zo'n gedoe.
Kees_B schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:40:
[...]

Volgens Google kan je bellen naar Virgin om het op 1 ticket te boeken:
https://www.google.nl/fli...;t:f;tt:o;sp:2.EUR.325012

edit:
Het linkje werkt niet meer, er worden geen vluchten gevonden. Hier nog een screenshotje:
https://i.ibb.co/rctp08W/vlucht.jpg

edit:
Online kan je het via budgetair boeken. Ik weet echter niet of dit dan op 1 ticket is. Heb daar geen ervaring mee.
https://www.skyscanner.nl...,-32480-1-9451-1905111830
Thanks! We doen het via een agent, maar ik heb begrepen dat je die het beste alles kan voorkauwen. Als een site als budgetair het lukt zullen zij het ook wel kunnen. En anders maakt die laatste hop (LHR -AMS/DUS) me ook niet zoveel uit bedenk ik me nu (om op 1 ticket te hebben), daar zijn genoeg opties voor op de dag zelf (of de trein).

Nogmaals dank allen voor het meedenken!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Saus schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Het bedrijf waarvoor ik werk(te) is overgenomen door een grote toko een tijdje terug en waar we eerst gewoon alles zelf mochten regelen (en het misbruik wat daarmee kwam door sommigen) ben ik nu gebonden aan allerlei policy's en een travelagent die nogal waardeloos is.
Waardeloos in welke zin?

• CyBeR
  • Niet online
Mooi hoor die nieuwe lounge. Wel nog steeds vrij druk.

• Hmmbob
CyBeR schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:08:
Mooi hoor die nieuwe lounge. Wel nog steeds vrij druk.
Pics?

• CyBeR
  • Niet online
Yes straks als ik weer thuis ben.

• Badtothebone
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-01 18:32

Badtothebone

hatsieflatsie

Filmpje ipv pics :)

Van NeverNotFlying

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/yhjsut-2.png[/img]

• Hmmbob
Entree is een stuk beter geworden. En de rest trouwens ook wel :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Het is toch pas voor de helft nu? Slechter dan wat het was kon sowieso niet natuurlijk. Dit ziet er een heel stuk beter uit, maar mij te massaal. Ik loop nog lekker de Privium Air-Side in maandag. Minder keuze, maar lekker klein

• Xandrios
On a related note...Ik sprak gisteren met iemand van Aspire lounge 26 (Shengen) over de nieuwe Star Alliance lounge.

De nieuwe lounge zal een verdieping boven de huidige Aspire lounge komen. Maar, de huidige Aspire lounge verhuist ook naar boven. Ja, helaas, de nieuwe star lounge zal dus een onderdeel worden van de nieuwe Aspire lounge :(

Het wordt een apart deel, iets exlusiever dan het Priority-pass deel. Personeel zal hetzelfe zijn als nu, dus van Aspire. De huidige Aspire lounge zal deels door KLM worden overgenomen voor de nieuwe lounge 25, en deels een toekomstige 'overflow' voor de nieuwe Aspire lounge.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Mijn collega kwam terug met een Emirates 773. Helemaal nieuw interieur, het was de eerste vlucht gaven ze aan van de kist met de nieuwe stoelen. Zat ie in een 2-3-2 in het midden 8)7

Raar dat dat nog zo ingebouwd word. Had even zitten Googelen en het is ook echt redelijk nieuw. Wel mooie schermen gaf ie aan, maar blijft vreemd om tussen 2 vreemden in te zitten voor 4000,-.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ik heb die business-opstelling van Emirates nooit gesnapt. Ook niks van privacy in verhouding tot andere businesscabines. Loopt evengoed als een trein als je ze hoort.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:05
PWM schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:24:
Mijn collega kwam terug met een Emirates 773. Helemaal nieuw interieur, het was de eerste vlucht gaven ze aan van de kist met de nieuwe stoelen. Zat ie in een 2-3-2 in het midden 8)7

Raar dat dat nog zo ingebouwd word. Had even zitten Googelen en het is ook echt redelijk nieuw. Wel mooie schermen gaf ie aan, maar blijft vreemd om tussen 2 vreemden in te zitten voor 4000,-.
Voor de mensen die wel commercieel willen vliegen maar niet bij vreemden, hebben ze in die bak de 1st class.
Waarschijnlijk wel een tikkeltje duurder.

TheS4ndm4n#1919

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:24:

Niemand snapt waarom Emirates bij het inbouwen van het nieuwe interieur niet voor 2-2-2 gekozen heeft, zelfs niet op de nieuw geleverde toestellen. Te veel druk op de begroting om 15% van de stoelen eruit te halen?

Opvallend genoeg krijgen de 777-200LR’s met de nieuwe stoelen wél 2-2-2, maar in de bulk van de 777-vloot moet je wachten tot de 777-8/9’s gaan komen.

Ik vlieg graag Emirates maar die 777’s mijd ik als het even kan, zeker als ze nog de oude angled seats hebben.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ach ze hebben het ook zwaar bij EK. Afgelopen week nog een klant die met FlyDubai vloog als feeder (wel op EK-vluchtnummer) - wordt vlucht verplaatst, klant aansluiting kwijt (wel - 9u+ wachten ipv 2 à 3u) - Emirates wil natuurlijk niet over de brug komen met hotel 'want Flydubai' 8)7

Last time I checked was FlyDubai gewoon de budgetdochter en ging FlyDubai net méér vluchten uitvoeren voor Emirates om de kosten te drukken.

Ze hadden al niet veel kaas gegeten van service naar gewone klanten, maar ze maken het helemaal bont nu. Maar wel hier en daar met geld strooien. Misschien moeten ze maar es stoppen met topclubs te sponsoren, en de emir met nutteloze oorlogjes :P.
RocketKoen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:21:
[...]

Voor de mensen die wel commercieel willen vliegen maar niet bij vreemden, hebben ze in die bak de 1st class.
Waarschijnlijk wel een tikkeltje duurder.
[Afbeelding]
Je kan ook gewoon QR nemen - die doen voor een heel groot deel dezelfde routes, en hebben ook al nieuwere toestellen (A350) met een aangenamere business class.

Borromini wijzigde deze reactie 20-01-2019 22:22 (44%)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Wel 42 stoelen in je BC waarvan 'maar' 6 middle seats. Je concullega's hebben tegenwoordig 1-2-1 (en minder BC stoelen) in hun nieuwe toestellen en vragen vaak hetzelfde.
Het is helaas wel waarschijnlijk dat de last minute bookers met de duurste tickets eindigen in de zo begeerde middle coffins seats.

Grouchy wijzigde deze reactie 20-01-2019 22:29 (4%)

• Garyu
In other nieuws, ook fijn:
United Airlines passengers get stuck on a runway in Canada for more than 14 hours after being diverted for a medical emergency and then jet's doors froze shut in -20 degree conditions
Passengers were then left stranded onboard for more than 14 hours
Passengers complained that the onboard food supplies were running out
They were finally let off the plane temporarily the next morning
A rescue plane was sent to pick them up and return them to New Jersey Sunday

Na een nacht in een vliegtuig bij buitentemperaturen van bijna -30 C (-20 Fahrenheit) die het vliegtuig schijnbaar ook niet bij kon benen, uiteindelijk weer terug op je startluchthaven terug mogen keren lijkt me ook niet het ideale begin van een vakantie.

Garyu wijzigde deze reactie 21-01-2019 12:04 (12%)

Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True