Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 00:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Door de storm was mijn vlucht aansluiting Bru-AMS geannuleerd. Door klm omgeboekt in de thalys in eerste klas, niet verkeerd als je ziet dat ik een simpel eco ticket heb.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Voor die locatie was dat nog een redelijk directe route, als je nagaat dat je hem nog verder kan oprekken 😱

[Afbeelding]
(Zag ik op een ander forum, prijs voor 2 personen, dus zon €1.206 voor 880 Tier Point and meteen Brinze bij BAEC)
Zit je nog steeds met een start in Inverness. Maar niet meer te boeken want alleen te boeken op of voor 7 januari.
Daniel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:29:
[...]

880 Tier points is Silver Executive Club, wat qua benefits vergelijkbaar is met Gold bij andere programma’s (lounge access etc)

Een wonderlijke prijs is het wel. 10 segmenten in business of first voor maar 1200 euro *O*
First in de US is niet gelijk aan First transcontinentaal. Het is businessclass, wel met betere stoelen maar niet vergelijkbaar. En zonder, ja echt, zonder lounge toegang.
Daniel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Dat valt nog mee. American zet op de transcontinentale routes in de US (iig JFK-LAX en JFK-SFO, en sinds kort ook BOS-LAX) een aparte versie van de A321 in een 3-class configuration met lie-flat seats in zowel first als business: https://travelupdate.boar...s-class-is-great-jfk-lax/

[Afbeelding]
Dit is maar op een heel beperkt aantal vluchten. BOS - LAX gaat ten koste van een aantal JFK - LAX vluchten. Maar vanaf zeg MIA naar LAX heb je dit niet.
Garyu schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Je bedoelt het "First" product, in de VS. Dat is toch wel iets beter dan business in een Europese A320...
Het is mixed bag. De business class is qua stoelen oneindig veel beter dan in Europa. Maar geen lounge toegang, zelfs niet met status, bij vluchten binnen Noord Amerika (met wat uitzonderingen). Overigens wel (in het geval van AA weer) als je binnen een andere OneWorld member status hebt.

Ik heb zelf 2 vluchten first gedaan in de VS met AA. Houston naar Charlotte en Charlotte naar New York. De ene keer in een A320 variant met IFE de andere keer met een A320 variant zonder (wel IFE via Wifi streaming). Je hebt dan dit soort stoelen wat echt heerlijk is in short haul narrowbody.

Freee!! schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:25:
[...]

Ik wil voorlopig helemaal niet in de USA gezien worden (en de huidige president is maar een klein deel van de totale reden), jammer want er zijn voldoende dingen daar, die ik wel wil zien.
Waarom niet als ik vragen mag?

PolarBear wijzigde deze reactie 08-01-2019 17:45 (5%)

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:11

franssie

Save the albatross

Iemand recente ervaringen met JFK? Ik plan een lang weekeindje (14feb heen, 17 feb terug dus aankomst de 18e feb) Atlanta met Delta en als ik terug vlieg via JFK scheelt dat 600 euro op de terugreis in economy comfort +.
Echter is de overstap tijd maar 1 uur en 4 minuten. op ATL heb ik ervaring en dat gaat land uitwaarts wel goed maar hoe zit dat op JFK?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• PolarBear
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:45:
Iemand recente ervaringen met JFK? Ik plan een lang weekeindje (14feb heen, 17 feb terug dus aankomst de 18e feb) Atlanta met Delta en als ik terug vlieg via JFK scheelt dat 600 euro op de terugreis in economy comfort +.
Echter is de overstap tijd maar 1 uur en 4 minuten. op ATL heb ik ervaring en dat gaat land uitwaarts wel goed maar hoe zit dat op JFK?
Als Delta het aanbiedt zou ik het gewoon doen, tenzij je op de laatste vlucht van de dag van KLM/Delta richting Amsterdam zit wordt je wel omgeboekt mocht je het niet halen. Kan je ook nog eens compensatie claimen ;) Bij dit soort bestemming met meerdere vluchten per dag zou ik de 'gok' wel durven nemen.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

PolarBear schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:50:
[...]

Kan je ook nog eens compensatie claimen ;)
De vlucht ATL-JFK zal niet door een EU-carrier worden uitgevoerd, dus die compensatie kun je op je buik schrijven :P Ik heb op JFK alleen ervaring met een overstap in dezelfde terminal, dat was nog geen minuut lopen. Jouw vluchten gaan waarschijnlijk ook van dezelfde terminal, en anders is er een shuttlebus zodat je niet door security hoeft. Zolang je eerste vlucht niet vertraagd is, haal je het makkelijk.

jij ook?

• PolarBear
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:55:
[...]

De vlucht ATL-JFK zal niet door een EU-carrier worden uitgevoerd, dus die compensatie kun je op je buik schrijven :P Ik heb op JFK alleen ervaring met een overstap in dezelfde terminal, dat was nog geen minuut lopen. Jouw vluchten gaan waarschijnlijk ook van dezelfde terminal, en anders is er een shuttlebus zodat je niet door security hoeft. Zolang je eerste vlucht niet vertraagd is, haal je het makkelijk.
Is niet helemaal waar, als er op een ticket wordt geboekt bij KLM (wat kan voor een dergelijke vlucht) wordt dat gezien als een vlucht gezien voor de EC 261 compenstatie.

https://www.claimcompass....-connection-compensation/

[q]Note that at the end of May 2018, the Court of Justice of the EU (CJEU), previously European Court of Justice (ECJ), ruled in favor of air passengers. A statement reads that when:

"two (or more) flights are booked as a single unit, those flights constitute a whole for the purposes of the right to compensation for passengers. Those flights must therefore be considered as one and the same connecting flight."[/q[

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Freee!! schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:25:

Ik zeg niet dat het een slecht vliegveld is, ik zeg alleen maar dat ik het een uitermate vervelend en onaangenaam vliegveld vind. Het is het enige vliegveld, dat ik ken, waar ik überhaupt kan verdwalen, een zeer onaangename gewaarwording voor iemand die eigenlijk nooit verdwaalt. En 75% van mijn overstaps daar is goed gegaan, maar die 25% vertegenwoordigt wel 100% van de problemen, die ik heb gehad met vliegen en vliegvelden. Bij elkaar voldoende reden voor mij om het te vermijden indien enigszins mogelijk.
Het zal allemaal best, maar dat betekent nog niet dat het iets aan dit topic toevoegt als je dit elke keer als het betreffende vliegveld ter sprake komt denkt te moeten ventileren.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

PolarBear schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:03:
[...]

Is niet helemaal waar, als er op een ticket wordt geboekt bij KLM (wat kan voor een dergelijke vlucht) wordt dat gezien als een vlucht gezien voor de EC 261 compenstatie.
Het gaat er niet om waar je de vlucht boekt, maar om wie de vlucht uitvoert (wet lease uitgezonderd, maar dat speelt hier niet). Als de volledige reis door Delta wordt uitgevoerd, valt de vlucht daarom niet onder EC 261/2004. Hierna ga ik in op de situatie waarin het tweede traject door KLM wordt uitgevoerd.
De zaak Wegener (C-537/17, ECLI:EU:C:2018:36) waar je naar verwijst gaat over een uitgaande vlucht. Zo'n vlucht valt altijd onder EC 261/2004, ook als de carrier niet uit de EU komt. In Wegener is bepaald dat je aansluitende vluchten als een geheel moet zien. Die zaak zou je naar analogie kunnen toepassen als KLM ook het traject ATL-JFK zou vliegen. Volgens Wegener kun je dat zien als een vlucht ATL-AMS, en als die volledig door KLM wordt uitgevoerd valt die onder EC 261/2004. Bij een mix van carriers wordt het problematisch. Er is geen enkele jurisprudentie over de situatie waarin het segment ATL-JFK (Delta) is vertraagd waardoor een passagier de overstap op een KLM-vlucht naar Amsterdam mist.

jij ook?

• PolarBear
  • Niet online
Ah dat wist ik niet.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Eeeeen Heathrow is gesloten, door een drone. Gatwick net voor Kerst, nu Heathrow....

https://twitter.com/Steve...tatus/1082693387332079616
https://twitter.com/Heath...tatus/1082695381379702784

Dat gaat leuk worden.

Heathrow airport: Drone sighting halts departures

gambieter wijzigde deze reactie 08-01-2019 18:57 (67%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Daan XVII
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:46
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:19:
[...]

Als je een beetje risico durft te nemen, dan zou ik nog even wachten met boeken. Prijzen zijn nu marktconform, kunnen iets omhoog gaan maar mogelijk meer naar beneden in een goede “sale”.
Dus als je jezelf nu nog niet hoeft te committeren, dan kan je tot aan April het aanzien en tussentijds alsnog boeken.
Maarja, als je zekerheid wil en je hebt het er voor over, dan boeken.
mrsar schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:22:
en over een dag zijn de werelddeal weken, je kan geluk hebben dat jouw route precies wel goedkoper is :)

ik moet voor april tickets naar seoul hebben, dus houd het al een tijdje in de gaten,weet de gemiddelde prijzen dus ben benieuwd of er nog iets leuks aan de prijs gedaan wordt.
Ik heb geen haast met boeken dus ik wacht die Werelddeal weken even af. Heb ook een pricealert ingesteld voor de vlucht AMS-LAX (en terug) voor de zekerheid. ;)
gws24 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Je kan ook nog even kijken op https://forum.allesamerika.com/index.php, daar staat echt heel veel info over amerika en aparte topics over tickets, huurauto's en de verschillende gebieden in de us.

bv over huurato's: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=72702
en over tickets: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=73053
Die kende ik nog niet, maar bij deze opgeslagen, dank je! _/-\o_

• Mixie100
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:16
Iemand al eens in een Embraer 190 gevlogen?

Is een vlucht van 2 uur naar Stockholm, Maar ben zeer benieuwd wat nou een beetje fijne zitplaatsen zijn in dat betreffende vliegtuig, Als dit als een stomme vraag is hoor ik het ook graag,

• Xandrios
  • Laatst online: 16:50
Vloog met een E90 naar LBA vorige week. Fijn kun je het niet noemen, maar ook niet direct vreselijk slecht voor een korte vlucht. Cabine en stoelen zijn wel beduidend kleiner dan de B737/A32x toestellen die normaal vluchten van die lengte uitvoeren. Als je de mogelijkheid hebt om een vlucht met groter toestel te kiezen, zou ik dat doen.

• Badtothebone
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:36

Badtothebone

hatsieflatsie

Mixie100 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:00:

Is een vlucht van 2 uur naar Stockholm, Maar ben zeer benieuwd wat nou een beetje fijne zitplaatsen zijn in dat betreffende vliegtuig, Als dit als een stomme vraag is hoor ik het ook graag,
Met kerst naar Engeland met de 190. Had stoel 11A heen en terug naast de nooduitgang. Prima stoelen. De andere stoelen zag er ook redelijk uit, het is een 2-2 opstelling dus het lijkt mij in ieder geval niet echt krap maar dat is persoonlijk.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/yhjsut-2.png[/img]

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

voor korte vluchten is het niet zo erg.
zat afgelopen vrijdag in een E175 (nue-ams), op rij 4 ,als enige op rijen 1-8 :P

Stewardess leuke gesprekken mee gehad op die manier,vertelde me ook dat ze eerst nog baalde van de route (altijd vol en druk in een uurtje alles doen) wel bizar dat 2-8 dus eco-comf was en er blijkbaar weinig elite+ payload was.

anyway, E190 heeft tenminste nog nooduitgang stoelen

mrsar wijzigde deze reactie 08-01-2019 19:16 (5%)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Mixie100
Badtothebone schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:13:
[...]

Met kerst naar Engeland met de 190. Had stoel 11A heen en terug naast de nooduitgang. Prima stoelen. De andere stoelen zag er ook redelijk uit, het is een 2-2 opstelling dus het lijkt mij in ieder geval niet echt krap maar dat is persoonlijk.
mrsar schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:15:
voor korte vluchten is het niet zo erg.
zat afgelopen vrijdag in een E175 (nue-ams), op rij 4 ,als enige op rijen 1-8 :P

Stewardess leuke gesprekken mee gehad op die manier,vertelde me ook dat ze eerst nog baalde van de route (altijd vol en druk in een uurtje alles doen) wel bizar dat 2-8 dus eco-comf was en er blijkbaar weinig elite+ payload was.

anyway, E190 heeft tenminste nog nooduitgang stoelen
Xandrios schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:09:
Vloog met een E90 naar LBA vorige week. Fijn kun je het niet noemen, maar ook niet direct vreselijk slecht voor een korte vlucht. Cabine en stoelen zijn wel beduidend kleiner dan de B737/A32x toestellen die normaal vluchten van die lengte uitvoeren. Als je de mogelijkheid hebt om een vlucht met groter toestel te kiezen, zou ik dat doen.
Bedankt allemaal, Vlucht was in oktober al geboekt, Maar dan probeer ik nog een nooduitgang stoel te kiezen voor die 10 euro extra, Of voorin het vliegtuig,

op de terugreis wel een 737, Vlieg niet super veel. Maar als ik dit topic zo volg, Kan je nog wel eens voor leuk geld richting Spanje etc vliegen :9

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Chris Grayling is ermee bezig:
Chris Grayling: “We are in contact with @HeathrowAirport concerning the drone sighting. I have already spoken to both the Home Secretary and Defence Secretary and the military are preparing to deploy the equipment used at Gatwick at Heathrow quickly should it prove necessary.”

https://twitter.com/trans...tatus/1082702617120247808

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 18:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
PolarBear schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:39:
First in de US is niet gelijk aan First transcontinentaal. Het is businessclass, wel met betere stoelen maar niet vergelijkbaar. En zonder, ja echt, zonder lounge toegang.
Dat weet ik 8)7

Er zijn wel een paar airlines die widebodies of aangepaste seats inzetten op transcontinentale routes of routes vanaf de westkust naar Hawaii (o.a. Delta 767-300 met lie-flat seats, American 777 van DFW naar HNL) maar dat zijn inderdaad de uitzonderingen en vaak maar op een beperkt aantal vluchten. Dat is dan meer vergelijkbaar met intercontinentale business class. De rest is gewoon domestic First met betere stoelen en minder buren maar voor de rest weinig meerwaarde.

Die A321 van American is wat dat betreft een uitzondering omdat er voor de 2-2 Business Class ook nog een 1-1 First cabine is, die er uit ziet als een reverse herringbone seat alleen dan zonder de middenrij:

Het gebrek aan loungetoegang valt te omzeilen met een Amex Platinum kaart die je toegang geeft tot Delta Sky Clubs - ook als je niet met Delta vliegt.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• mrsar

mrsar

meestal kom ik aan vanaf of naar intercontinentaal,dus lounge toegang is er meestal wel via de gewone weg :) eerder dit jaar atl-yyz wat weer internationaal is en dus ook lounge toegang :+
die domestic first is best aardig te doen tot een uur of 3 a 4 , volgens mij was atl-gua een uur of 3,en goed te overleven uiteindelijk,beter dan achterin.

• Pascalito
  • Laatst online: 18:54

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Vind het wel een fijn vliegtuig imho. Ik ben 185cm en heb genoeg beenruimte. (aeromexico layout)

Voor korte vluchten prima.

De nooduitgang stoelen hebben erg veel ruimte. (de persoon naast je hoeft niet eens op te staan).

Pascalito wijzigde deze reactie 09-01-2019 03:35 (9%)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Mixie100
Rainbow_Dash schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 03:33:
[...]

Vind het wel een fijn vliegtuig imho. Ik ben 185cm en heb genoeg beenruimte. (aeromexico layout)

Voor korte vluchten prima.

De nooduitgang stoelen hebben erg veel ruimte. (de persoon naast je hoeft niet eens op te staan).
This seals the deal, Ik ga zometeen even bij KLM kijken of die stoel nog beschikbaar is. :)

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:09
Mixie100 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:46:
[...]

This seals the deal, Ik ga zometeen even bij KLM kijken of die stoel nog beschikbaar is. :)
Anders kan je ook naar economy comfort kijken. Zijn volgens mij iets goedkoper en voor mij persoonlijk (1.96cm) ook al voldoende ruimte met als voordeel dat je het vliegtuig snel weer uit bent.
Overigens vlieg ik ook veel liever de Embraer dan een 737 vanwege de 2-2 setup :)

• Mixie100
Yankovic schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Anders kan je ook naar economy comfort kijken. Zijn volgens mij iets goedkoper en voor mij persoonlijk (1.96cm) ook al voldoende ruimte met als voordeel dat je het vliegtuig snel weer uit bent.
Overigens vlieg ik ook veel liever de Embraer dan een 737 vanwege de 2-2 setup :)
Gelukkig ben ik niet zo heel groot (1,72) Maar vind het gewoon fijn om heel veel ruimte om me heen te hebben, Als ik daar extra voor moet betalen dan doe ik dat.

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:02
Paar jaar terug meerdere keren met United Airlines (eigenlijk United Express) een domestic flight van 2.5u. Althans, ik meen dat het een 190 was. Ik zie nu op de site alleen nog 170/175 bij de actieve vloot. Maar er gaan er wel een model tussenuit. Zo heb toch ook een van de laatste vluchten van de 747 beleefd van SFO naar ZRH. Blij dat die kist er uit is gegaan, dat werd slecht onderhouden door United. Op die vlucht geen entertainment (scherm was meen ik defect, knoppen op stoel defect) en ook de verlichting was defect. WiFi deed het ook niet, om films te streamen op smartphone of tablet. 11 uur is dan best lang (en we zaten al 2 uur in het vliegtuig op de grond vanwege een defect onderdeel, waardoor we op ZRH de volgende vlucht hadden gemist -stond er nog wel, maar we mochten niet aan boord- en nog 4 uur konden wachten). Veel mijn ogen dicht gehad, maar slapen in een vliegtuig kan ik niet.

Bij United zijn het in de Embraers, Economy Plus stoelen dus daar zit je zeer riant en 2-2. Hoe dat bij Europese maatschappijen is, weet ik niet. Waarschijnlijk wat minder ruimte. 2 uurtjes vliegen in een E190 is peanuts.

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Nice, er komt op Schiphol (Shengen-deel) eindelijk weer een branded Star Alliance lounge, per maart 2019!
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/star-alliance-lounge-op-schiphol-in-maart-open
Ik heb mijn A3 requalification segment vluchten al geboekt voor halverwege maart, hopelijk is ie dan al open! 8)

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Wat zitten die tarieven van parkeren op Schiphol zelf opmerkelijk in mekaar. Onlangs keek ik voor een vakantieweekje: Lang Parkeren P3 €57,50. Beste een oké tarief wat mij betreft.
Kijk ik nu voor een citytripje (2 dagen) Kort Parkeren P1 €75 euro. Hmm dat is dus duurder dan een week, maar oké het is dichtbij de terminal dus die hoge prijs snap ik. Dan op P3 proberen: niet te boeken want is korter dan 48 uur. Enige wat wel kan inrijden zonder reservering en €65 betalen voor 1 tot 3 dagen.

Lijkt wel alsof Schiphol hiermee probeert te profiteren van al die korte business reisjes. Privé let ik wat meer op de centen, en vind ik het niet erg om wat verder weg te pakeren. Alternatief nu: parkeren bij derden in bijvoorbeeld Aalsmeer voor ca. 20-30 euro en dan met zo'n shuttlebusje. Of natuurlijk de trein pakken, maar dat is een andere discussie.

PV Output

• CyBeR
  • Niet online
Gewoon je auto een week lang parkeren :P Maar dat is natuurlijk precies wat ze doen. Is ook waarom vluchten duurder zijn als je kort weg gaat of op bepaalde dagen reist.

CyBeR wijzigde deze reactie 09-01-2019 13:24 (33%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Kees_B schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:17:
Wat zitten die tarieven van parkeren op Schiphol zelf opmerkelijk in mekaar. Onlangs keek ik voor een vakantieweekje: Lang Parkeren P3 €57,50. Beste een oké tarief wat mij betreft.
Kijk ik nu voor een citytripje (2 dagen) Kort Parkeren P1 €75 euro. Hmm dat is dus duurder dan een week, maar oké het is dichtbij de terminal dus die hoge prijs snap ik. Dan op P3 proberen: niet te boeken want is korter dan 48 uur. Enige wat wel kan inrijden zonder reservering en €65 betalen voor 1 tot 3 dagen.

Lijkt wel alsof Schiphol hiermee probeert te profiteren van al die korte business reisjes. Privé let ik wat meer op de centen, en vind ik het niet erg om wat verder weg te pakeren. Alternatief nu: parkeren bij derden in bijvoorbeeld Aalsmeer voor ca. 20-30 euro en dan met zo'n shuttlebusje. Of natuurlijk de trein pakken, maar dat is een andere discussie.
En dan bij terugkomst wat extra deukjes en 2k extra kilometers op de teller? O-)

Specs

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Hmm, schijnbaar kun je je KLM vlucht niet upgraden met miles als die wordt uitgevoerd door Delta. Jammer. Is dat bij alle allianties zo, dat je niet bij een code-share kan upgraden met punten/miles?

Specs

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
SayWhatAgain! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:59:
Hmm, schijnbaar kun je je KLM vlucht niet upgraden met miles als die wordt uitgevoerd door Delta. Jammer. Is dat bij alle allianties zo, dat je niet bij een code-share kan upgraden met punten/miles?
Da's dan nieuw. Ik heb 2x mijn Delta vlucht geupgrade met KLM punten vanaf Schiphol.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

PWM schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Da's dan nieuw. Ik heb 2x mijn Delta vlucht geupgrade met KLM punten vanaf Schiphol.
Dat is wel apart dan ja. Misschien heb ik iemand van het social-media team gehad die niet weet dat dit kan?

Trouwens, moet gewoon kunnen:
Know you want more comfort? Take advantage of the opportunity—exclusive to Flying Blue members—to upgrade to a higher cabin in advance!(1) This ensures you can get the best price and availability.

Eligible airlines: Air France and KLM marketed and operated flights and some partner airlines (see full list of eligible partner airlines and booking classes in link below)
Available payment methods: Miles
When: any time 48 hours or more before your flight, subject to availability
How to request: online or by phone
Bron

SayWhatAgain! wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:13 (50%)

Specs

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
SayWhatAgain! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Dat is wel apart dan ja. Misschien heb ik iemand van het social-media team gehad die niet weet dat dit kan?
Even opgezocht:

https://tweakers.net/ext/f/8YFNcEQgVGtJNwrKIoH0NRXF/thumb.png

Bewijs dat het wel kon ;)

• CyBeR
  • Niet online
Of er waren geen stoelen beschikbaar? Delta One zit best vaak gewoon vol.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

CyBeR schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:12:
Of er waren geen stoelen beschikbaar? Delta One zit best vaak gewoon vol.
Het antwoord was letterlijk:
Omdat de vlucht wordt uitgevoerd door Delta Airlines komt je ticket helaas niet in aanmerking voor een Miles Upgrade.

Specs

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
De werelddeal weken zijn begonnen.

En laat ik nu net vorige week een hele grote rits vluchten laten uitrekenen. Meeste USA. En nu, staan er mooie gele balkjes: Werelddeal prijs, bla die bla

Even 6 vluchten bekeken. En? Tromgeroffel:

Allemaal duurder geworden.

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:46

gws24

Thinking is hard!

Had je ook maar iets anders verwacht? :?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
gws24 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:53:
Had je ook maar iets anders verwacht? :?
Elke 6 maanden heb ik hoop :+

WOW. KLM:

https://tweakers.net/ext/f/XGDDAI1iPrfmhu381x6zaNXg/thumb.png

Airfrance:

https://tweakers.net/ext/f/LRUtzKP74jLQfzh8vqTDNWRv/thumb.png

8)7

Zelfde vlucht

PWM wijzigde deze reactie 10-01-2019 14:08 (49%)

• Grouchy
  • Laatst online: 16:57

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:59:
Kreeg eerder vandaag een whatsapp berichtje van iemand die dat ook wilde .

"Agent vertelde me dat ze ongeveer een week geleden instructie hebben gekregen dat ze geen enkele upgrade voor DL meer mogen doen. Zelfs als er beschikbaarheid is en je hebt een Y,B of M klasse ticket..'

Aan de ene kant jammer aan de andere kant ook wel te begrijpen met de klachten die Delta kreeg van vooral DM met GUC's.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Kreeg eerder vandaag een whatsapp berichtje van iemand die dat ook wilde .

"Agent vertelde me dat ze ongeveer een week geleden instructie hebben gekregen dat ze geen enkele upgrade voor DL meer mogen doen. Zelfs als er beschikbaarheid is en je hebt een Y,B of M klasse ticket..'

Aan de ene kant jammer aan de andere kant ook wel te begrijpen met de klachten die Delta kreeg van vooral DM met GUC's.
Dat is op zich leuk bedacht, maar de website (zie boven) zegt toch anders. Als je de voorwaarden van je programma aanpast mag je dat wel even communiceren, lijkt me.

Specs

• mrsar

mrsar

even bellen met de voorwaarden van de site erbij, zeker weten dat je vlucht klm marketed is?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Dat is op zich leuk bedacht, maar de website (zie boven) zegt toch anders. Als je de voorwaarden van je programma aanpast mag je dat wel even communiceren, lijkt me.
?? Heb net de T&C gecheckt, niks veranderd toch? Miles upgrades gingen nooit naar de DoD, die moesten 24 uur van te voren afgehandeld worden. GUCs gaan wel naar de gate bij DL operated vluchten.

Grouchy wijzigde deze reactie 10-01-2019 14:50 (7%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:47:
[...]

?? Miles upgrades gingen nooit naar de DoD, die moesten 24 uur van te voren afgehandeld voren. GUC"s gaan wel naar de gate bij DL operated vluchten.
Ik mis even wat achtergrondinformatie qua afkortingen... DoD = Day of Departure en GUC = Global Upgrade Certificate.
Maar ik wil gewoon nu upgraden, meer dan 48 uur van tevoren en dat kan gewoon volgens de FB site (indien beschikbaar uiteraard).
mrsar schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:43:
even bellen met de voorwaarden van de site erbij, zeker weten dat je vlucht klm marketed is?
Zeker. Het is een KL vlucht. Ik wacht even af wat ze op de DM van twitter antwoorden :)

SayWhatAgain! wijzigde deze reactie 10-01-2019 14:52 (49%)

Specs

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:58:
[...]

WOW. KLM:

[Afbeelding]

Airfrance:

[Afbeelding]

8)7

Zelfde vlucht
lol werelddeal voor KLM zeker, voor de pax wat minder. *cough* die heb ik voor 14xxEUR en zonder boekingskosten eerder bij Delta kunnen boeken, wel allemaal DL operated.

Wel een retour met KLM naar Havana voor EUR338,-

Grouchy wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:47 (9%)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:47:
[...]

?? Heb net de T&C gecheckt, niks veranderd toch? Miles upgrades gingen nooit naar de DoD, die moesten 24 uur van te voren afgehandeld worden. GUCs gaan wel naar de gate bij DL operated vluchten.
Ik begrijp je zin niet helemaal denk ik. Bedoel je dat miles upgrades nooit voor de DoD kunnen?
Dat is dan in tegenspraak met hun T&C onder het kopje 'Upgrade in advance'.

Specs

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:59:
[...]

Ik begrijp je zin niet helemaal denk ik. Bedoel je dat miles upgrades nooit voor de DoD kunnen?
Dat is dan in tegenspraak met hun T&C onder het kopje 'Upgrade in advance'.
Ooh, ik zag de opmerking van PWM die het had over upgrades vanaf Schiphol (DoD)
Zit in China zal wel een beetje last van jetlag hebben en niet al te scherp meer zijn.

Lijkt me trouwens sterk dat omdat een vlucht door DL wordt uitgevoerd (ST lid en JV lid) het niet meer mogelijk is.

[edit] die quote was van FF flyer die op AMS een DoD upgrade wilde met miles op een DL operated vlucht.

Grouchy wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:08 (7%)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Ooh, ik zag de opmerking van PWM die het had over upgrades vanaf Schiphol (DoD)
Zit in China zal wel een beetje last van jetlag hebben en niet al te scherp meer zijn.

Lijkt me trouwens sterk dat omdat een vlucht door DL wordt uitgevoerd (ST lid en JV lid) het niet meer mogelijk is.
Haha, no problemo! Ik wacht even af wat KLM gaat antwoorden en anders bel ik ze morgen wel.

Specs

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-03 15:10
PWM schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:58:
[...]

WOW. KLM:

[Afbeelding]

Airfrance:

[Afbeelding]

8)7

Zelfde vlucht
hehe, niet alles is echt een goeie deal, nee. :o

Ik wil in mei naar Maleisië, zie dat het retourtje AMS-KUL wel goedkoper is geworden (gisteren nog gekeken). Ik twijfel alleen nog. We vliegen met een baby, en het lijkt ons op zich wel fijn om halverwege (DXB) even de beentjes te strekken. Aan de andere kant, als de kleine net slaapt is het weer net een beetje jammer om hem wakker te maken voor de landing.. Dilemma's! Prijsverschil maakt nu niet meer zo veel uit, is tientjeswerk.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:47
PolarBear schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:39:

[...]

[...]
als je AA vliegt in de A321T in business class heb je wél toegang tot de AA flagship lounge in JFK of LAX

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik kom voor die vluchten op 2.561,48 bij Air France en 4.158,48 bij KLM. Nog steeds pittig :P

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Ik vloog laatst met WOW air, wat een ervaring was dat. Ik moest op korte termijn voor een paar dagen naar de VS, en WOW was veruit de goedkoopste.
Pas na het boeken zag ik dat WOW afwijkt van andere airlines en het invullen van een tweede voornaam bij het boeken verplicht stelt (als die ook in je paspoort staat). Dat had ik niet gedaan, dus dan ben je toch een beetje gestrest bij zo'n LCC :') Uiteindelijk heb ik er niets van gemerkt en kon ik zonder problemen boarden.
Opbergruimte bovenin was er genoeg omdat maar weinig mensen veel handbagage mee hadden (een personal item is gratis, een carry-on is fors bijbetalen). Wat me ook positief opviel was dat de stoelen clipjes hadden om een 10" tablet (stevig) in te klemmen, omdat er verder geen IFE is. Je tablet hangt dan mooi op ooghoogte. Het enige wat je mist ten opzichte van een normale airline is de status van je vlucht. Aan het raam kun je de gps van je telefoon gebruiken, maar anders heb je geen idee waar je vliegt.
Het publiek was wel anders dan op andere vluchten naar de VS. Veelal jongeren, bijna niemand had een tablet, en nog minder mensen hadden een noise canceling headphone. Vanwege de lage gemiddelde leeftijd en het geringe aantal carry-ons was iedereen vrij snel het vliegtuig in en uit.
Al met al geen slechte ervaring. Een stoel aan het gangpad maakt het wel comfortabeler.

jij ook?

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-03 20:46
Alfalva schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:22:
[...]

hehe, niet alles is echt een goeie deal, nee. :o

Ik wil in mei naar Maleisië, zie dat het retourtje AMS-KUL wel goedkoper is geworden (gisteren nog gekeken). Ik twijfel alleen nog. We vliegen met een baby, en het lijkt ons op zich wel fijn om halverwege (DXB) even de beentjes te strekken. Aan de andere kant, als de kleine net slaapt is het weer net een beetje jammer om hem wakker te maken voor de landing.. Dilemma's! Prijsverschil maakt nu niet meer zo veel uit, is tientjeswerk.
Ik zou zonder enig twijfelen voor de directe vlucht gaan, want de KLM-vlucht naar KL zijn twee nachtvluchten. Echt top, want je kunt twee keer gewoon 8 uur slapen/rusten zodat je eigenlijk geen last hebt van de jetlag.

Via DBX vliegen is ellende, want of je hebt een korte vlucht is gedurende nacht zodat je niet kunt slapen of de overstap is midden in de nacht.

• Hmmbob
  • Nu online
GlowMouse schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:50:
Ik vloog laatst met WOW air, wat een ervaring was dat. Ik moest op korte termijn voor een paar dagen naar de VS, en WOW was veruit de goedkoopste.
Pas na het boeken zag ik dat WOW afwijkt van andere airlines en het invullen van een tweede voornaam bij het boeken verplicht stelt (als die ook in je paspoort staat). Dat had ik niet gedaan, dus dan ben je toch een beetje gestrest bij zo'n LCC :') Uiteindelijk heb ik er niets van gemerkt en kon ik zonder problemen boarden.
Opbergruimte bovenin was er genoeg omdat maar weinig mensen veel handbagage mee hadden (een personal item is gratis, een carry-on is fors bijbetalen). Wat me ook positief opviel was dat de stoelen clipjes hadden om een 10" tablet (stevig) in te klemmen, omdat er verder geen IFE is. Je tablet hangt dan mooi op ooghoogte. Het enige wat je mist ten opzichte van een normale airline is de status van je vlucht. Aan het raam kun je de gps van je telefoon gebruiken, maar anders heb je geen idee waar je vliegt.
Het publiek was wel anders dan op andere vluchten naar de VS. Veelal jongeren, bijna niemand had een tablet, en nog minder mensen hadden een noise canceling headphone. Vanwege de lage gemiddelde leeftijd en het geringe aantal carry-ons was iedereen vrij snel het vliegtuig in en uit.
Al met al geen slechte ervaring. Een stoel aan het gangpad maakt het wel comfortabeler.
En de verzorging onderweg?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Moshi
GlowMouse schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:50:
Een tweede voornaam is geen 'middle name'.
Waarom is een stoel aan het gangpad comfortabeler. Ik zit het liefste bij het raam zodat ik niet gestoord wordt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Moshi schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Ik zou zonder enig twijfelen voor de directe vlucht gaan, want de KLM-vlucht naar KL zijn twee nachtvluchten. Echt top, want je kunt twee keer gewoon 8 uur slapen/rusten zodat je eigenlijk geen last hebt van de jetlag.

Via DBX vliegen is ellende, want of je hebt een korte vlucht is gedurende nacht zodat je niet kunt slapen of de overstap is midden in de nacht.
Heb de KLM vlucht meerdere keren gehad, zit ook veel minder tokkie vakantievolk op dan op een vlucht naar DXB of BKK. Kwa vluchttijden ook echt een aanrader en zo goed als geen jetlag als je bij aankomt wakker blijft tot een uurtje of 10 in de avond.

• franssie

franssie

Save the albatross

Moshi schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:08:
[...]

[...]
<>
Ik vul 'm nooit in maar een reisbureau dat ik soms gebruik wel, mijn tweede voornaam dus. Ik kan ook geen goede definitie vinden. Mijn vriendin heeft 7 voornamen (niemand weet waarom, haar vader heeft het nooit willen vertellen en is nu overleden) dus dat past ook niet.

Hier staat "Examples of middle name in a Sentence
President John F. Kennedy's middle name was “Fitzgerald.”

Dus ik twijfel nu. Bij mijn ESTA werd volgens mij in de NL tekst wel degelijk om de tweede (!) voornaam gevraagd.

Maar zelfs wiki vind ik niet erg verhelderend Wikipedia: Middle name

Wie het weet mag het zeggen. liefst met een linkje :+

franssie wijzigde deze reactie 10-01-2019 17:25 (7%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Heenweg naar Azië vind ik via het midden oosten (DXB of DOH) prettiger. Als je een middagvlucht vanuit Amsterdam pakt kom je rond middernacht aan. Door het tijdsverschil is dat 21-22 uur Nederlandse tijd. Even een uurtje of wat de benen strekken en een uur of 2 later aan boord voor de vervolgvlucht. Dat is dan een prima tijd om te gaan slapen, en je komt de volgende middag aan op je bestemming, beetje afhankelijk van waar je moet zijn.

Terugweg is rechtstreeks meestal wel beter omdat je dan vaak ergens midden in de nacht uit Azië moet vertrekken om een aansluiting te hebben op de ochtendvluchten naar Nederland. Als je toch overnight moet vliegen dan maar gewoon in 1 ruk.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Hmmbob schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:03:
[...]

En de verzorging onderweg?
Het is makkelijk om eten/drinken te kopen, maar vrijwel niemand deed dat. Veel mensen dronken überhaupt niets, wat voor een vlucht van zes uur wel wat extreem is. Ik heb twee flesjes water gevuld na de douane (bijvullen kan in IJsland) en eten meegenomen.
[...]
Een paspoort (Nederlands of Canadees) maakt geen onderscheid tussen middle name of given name. Het gaat erom dat passagiers zijn geweigerd omdat ze niet alle namen van het veld 'Given names' (wat ook in ons paspoort staat) hebben overgenomen.
Waarom is een stoel aan het gangpad comfortabeler. Ik zit het liefste bij het raam zodat ik niet gestoord wordt.
De stoelen zijn maar 17" breed dus je beweegt niet zoveel. Elk half uur beweeg ik sowieso mijn armen en benen, maar als ik daarnaast een paar keer opsta en wat loop maakt dat de vlucht voor mij veel aangenamer.
franssie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:23:
[...]

Dus ik twijfel nu. Bij mijn ESTA werd volgens mij in de NL tekst wel degelijk om de tweede (!) voornaam gevraagd.
Dat is mij in ieder geval niet opgevallen, en met alleen mijn eerste voornaam in de ESTA kon ik zonder problemen naar de VS reizen.

jij ook?

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Als die er niet met een koppelteken aan vast hangt (Willem-Alexander) wel. Jan Klaas Veen heeft twee voornamen (Jan Klaas) waarvan er een (Klaas) de middle name is.

• Christoph
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:06:
[...]

Het gebrek aan loungetoegang valt te omzeilen met een Amex Platinum kaart die je toegang geeft tot Delta Sky Clubs - ook als je niet met Delta vliegt.
Op dit moment moet je Delta vliegen wanneer je je Platinum card gebruikt. Je hebt wel priority pass access, en dan kan je wel vaak in andere lounges.

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:37:
[...]

Als die er niet met een koppelteken aan vast hangt (Willem-Alexander) wel. Jan Klaas Veen heeft twee voornamen (Jan Klaas) waarvan er een (Klaas) de middle name is.
Ok -voor de zekerheid zal ik de volgende keer zo boeken, heeft nog nooit een probleem gegeven. Echter, mijn vriendin heeft dus 6 middlenames ... dat past niet (gaat ook verder op een aparte pagina op het paspoort). - Wat doe je daar mee?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Daniel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:48:
[...]

Ik kom voor die vluchten op 2.561,48 bij Air France en 4.158,48 bij KLM. Nog steeds pittig :P
Dat komt omdat ik de goedkoopste optie al heb :p Gebeld met KLM, prijs genoemd en ook gekregen.

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:39:
[...]

Ok -voor de zekerheid zal ik de volgende keer zo boeken, heeft nog nooit een probleem gegeven. Echter, mijn vriendin heeft dus 6 middlenames ... dat past niet (gaat ook verder op een aparte pagina op het paspoort). - Wat doe je daar mee?
De standaard voor de luchtvaartindustrie is de 1e voornaam en de achternaam.

Meer invullen mag, maar hoeft niet. Als je 't doet moet 't wel kloppen met wat in je paspoort staat.

Ik heb overigens ook twee voornamen maar reis altijd alleen op de 1e.

• zarath28
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:38
Ik ben aan het kijken naar tickets in business class naar Bali eind juni en heb een beetje een 1e wereld probleem met kiezen... Ik vlieg voor mijn werk altijd met KLM, Singapore Airlines of Emirates maar die vallen af (KLM en SQ te duur en Emirates is 2 van de 4 vluchten met een boeing 777 en angle flat stoelen). Nu blijven Cathay Pacific en Qatar Airways over die allebei ongeveer even duur zijn, maar met allebei heb ik geen ervaring. Iemand tips over welke van de 2 een beter product/service heeft?

• Moshi
CX natuurlijk met de A350 naar HKG.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
zarath28 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:21:
Ik ben aan het kijken naar tickets in business class naar Bali eind juni en heb een beetje een 1e wereld probleem met kiezen... Ik vlieg voor mijn werk altijd met KLM, Singapore Airlines of Emirates maar die vallen af (KLM en SQ te duur en Emirates is 2 van de 4 vluchten met een boeing 777 en angle flat stoelen). Nu blijven Cathay Pacific en Qatar Airways over die allebei ongeveer even duur zijn, maar met allebei heb ik geen ervaring. Iemand tips over welke van de 2 een beter product/service heeft?
Qatar Airways heeft op DOH-AMS v.v de Q-Suites en op DOH-SIN op vlucht QR 944/945/946/947 verkeerd gelezen :P. Als je die kunt pakken zou ik dat zeker doen, product is qua business class zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen. On demand dining, veel privacy etc :)

Ik ben zelf twee jaar geleden met QR naar Bali gevlogen (toen nog met de 787-9 met reverse herringbone seats) en het was uitstekend. Enige nadeel was toen nog een matige aansluiting in DOH met een lange overstap (7 uur) maar zo te zien is dat inmiddels niet meer zo.

CX ook weinig mis mee als je liever een lange + een korte vlucht hebt ipv twee ongeveer even lange.

Daniel wijzigde deze reactie 10-01-2019 19:00 (13%)

• zarath28
Daniel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:47:
[...]

Qatar Airways heeft op DOH-AMS v.v de Q-Suites en op DOH-SIN op vlucht QR 944/945/946/947. Als je die kunt pakken zou ik dat zeker doen, product is qua business class zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen. On demand dining, veel privacy etc :)

CX ook weinig mis mee als je liever een lange + een korte vlucht hebt ipv twee ongeveer even lange.
Die Qsuites zag ik net ook inderdaad staan voor AMS - DOH dus ik denk dat die de doorslag gaan geven. Overigens is het AMS - DOH - DPS en niet SIN, dus voor de andere legs geen Qsuites

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Ik zou voor QR gaan. De Q-suites zijn heerlijk voor privacy en met grote schermen en zelfs mogelijkheid om HDMI aan te sluiten voor je eigen content . Met z'n tweeën kan je samen zitten en als je met 4 gaat kan je zelfs een aparte cabine krijgen. Service qua personeel is ook heerlijk en natuurlijk on demand dining. En de wijnkaart is ook leuk om te proberen.

• zarath28
Klinkt goed, morgen maar eens even alles op een rijtje zetten en dan (hopelijk) boeken

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
zarath28 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:56:
[...]

Die Qsuites zag ik net ook inderdaad staan voor AMS - DOH dus ik denk dat die de doorslag gaan geven. Overigens is het AMS - DOH - DPS en niet SIN, dus voor de andere legs geen Qsuites
Ja foutje, verkeerd gelezen. Wel jammer, anders was het echt een no-brainer. De oude business stoel op de QR 777 met 2-2-2 opstelling is een flinke stap omlaag ten opzichte van de Q-suites en dat is het langste stuk van je reis. De CX-business in de A350 en 777 zit er tussenin, dus het is meer of je de hele reis gewoon goed wil, of 1 stuk top en 1 stuk wat minder :)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
De Delta suites krijg ik nog steeds niet voor elkaar helaas. Ik kan overstappen op SLC, LAX, SFO, ATL, MSP and DTW, maar richting geen van die luchthavens kom ik de suites tegen.

Wel weer een pluim voor de Platinum desk: Uitstekend geholpen vandaag. Heb nu 2 opties staan richting Las Vegas, in Business, voor 2300,-. Morgen even kiezen.

Heen over MSP met Delta A330, terug over SLC met KLM 787

of

Heen over LAX met 787 en terug over ATL met KLM 777

Ik zit aan optie 1 te denken, zodat ik 9 uur in 787 kan proberen te slapen. Ook komt die om 14.00 aan in Amsterdam, da's een mooie tijd, hoef je niet de hele dag nog.

PWM wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:25 (56%)

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Lief dagboek...

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:51
zarath28 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:21:
Nu blijven Cathay Pacific en Qatar Airways over die allebei ongeveer even duur zijn, maar met allebei heb ik geen ervaring. Iemand tips over welke van de 2 een beter product/service heeft?
Twee maatschappijen met de beste business producten ter wereld. Als je de Q-suites kunt krijgen heeft Qatar de betere stoel (maar wel wat krap), al is de A350 van Cathay ook geweldig. Catering is ongeveer gelijkwaardig nu Qatar dat ook goed op orde heeft. En Cathay heeft in mijn ervaring iets betere crew en service en is misschien moreel de iets betere maatschappij.

Ik zou zelf Cathay kiezen, ook omdat de overstap niet precies halverwege je reis zit. Heb normaal totaal geen last van jetlags, maar op die nachtelijke overstappen in het midden oosten precies halverwege naar Azië (en wanneer het daar donker is) ben ik al een paar keer goed stuk gegaan.

Gelukkig vindt iedereen wat anders, maakt het makkelijk voor je :P Verkeerde keus maken tussen die twee kan in ieder geval niet.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

SayWhatAgain! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Haha, no problemo! Ik wacht even af wat KLM gaat antwoorden en anders bel ik ze morgen wel.
Nadat ik ze had gewezen op de FB upgrade voorwaarden gingen ze ineens wel kijken wat ze voor me konden doen... Met als resultaat dat het alsnog niet kan. Er is wel business beschikbaar, maar niet met de boekingsklasse die daarvoor nodig is. Klinkt alsof het eerdere bericht van @Grouchy dat er geen Delta upgrades uitgevoerd mogen worden een kern van waarheid bevat.
Ik was altijd wel positief over de social media service van KLM, maar dat ze me in eerste instantie met een leugen af willen poeieren valt me tegen.

Specs

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:45:
[...]
De standaard voor de luchtvaartindustrie is de 1e voornaam en de achternaam.

Meer invullen mag, maar hoeft niet. Als je 't doet moet 't wel kloppen met wat in je paspoort staat.

Ik heb overigens ook twee voornamen maar reis altijd alleen op de 1e.
Voor Nederlanders lukt dat nog wel, voor Vietnamese dames wordt dat wat lastiger, ergens tussen de helft en driekwart heeft als eerste "voornaam" Thị wat gewoon meisje betekent.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ook Vietnamezen hebben ondertussen moderne machine readable reispassen en daarin kan je netjes zien wat de ambtenaar ter plaatse dacht dat er voor- of achternaam was. Simpel genoeg: lees gewoon het computergecodeerde deel onderaan.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• franssie

franssie

Save the albatross

@Borromini klopt. Ik ben me er nog wat aan het ingraven om het duidelijk te krijgen maar bijvoorbeeld dit voorbeeld iin de ESTA aanvraag is wel een begin:

Daar staan twee "given names" (Anna Maria)

edit: morgen eens kijken wat er in het paspoort van mijn vriendin staat die meer dan twee "given names" heeft - benieuwd of die regel dan nog werkt.

franssie wijzigde deze reactie 11-01-2019 00:01 (19%)

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
Freee!! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:23:
[...]

Voor Nederlanders lukt dat nog wel, voor Vietnamese dames wordt dat wat lastiger, ergens tussen de helft en driekwart heeft als eerste "voornaam" Thị wat gewoon meisje betekent.
En dan heeft de helft ook nog Nguyen als achternaam.

• franssie

franssie

Save the albatross

@GlowMouse @Moshi @CyBeR

Net nog even een ESTA sessie gestart en bij de mouse-over staat er dit (dus wel degelijk tweede naam als die op het paspoort staat)

Dus ook de derde^7 ? naam. Als ik terug ben (in het kader van geen slapende honden aan de andere kant van de plas wakker maken) ga ik er weer eens verder in duiken.

• CyBeR
  • Niet online
Bij een ESTA alles invullen wat onder 'voornamen' in je paspoort staat ja. Bij je ticket echter hoeft dat niet.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:56
Mijn vrouw heeft juist drie voornamen en een achternaam, maar op haar Singapore paspoort staat het toch echt zo: Voornaam1 achternaam1 voornaam2 voornaam3. Ik boek dus gewoon V1 A1V2V3 en dat gaat al jaren goed. Samen >300 keer gevlogen.

Lekker!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:22:
Ik zit aan optie 1 te denken, zodat ik 9 uur in 787 kan proberen te slapen. Ook komt die om 14.00 aan in Amsterdam, da's een mooie tijd, hoef je niet de hele dag nog.
9 uur ga je niet redden, de vliegtijd is überhaupt maar 9 uur en ze willen je na vertrek eerst nog diner serveren. Buiten dat is SLC een prettig en voor Amerikaanse begrippen rustig vliegveld, en is de KLM 787 een prettig toestel, fijner dan de 777 imho.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Daniel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:00:
[...]

9 uur ga je niet redden, de vliegtijd is überhaupt maar 9 uur en ze willen je na vertrek eerst nog diner serveren.
8.5 :p

Het voordeel van 9.00pm vliegen is dat je al rustig hebt kunnen eten op het vliegveld. Dus, zodra het mag, plat. En dan net doen alsof je slaapt :+
Buiten dat is SLC een prettig en voor Amerikaanse begrippen rustig vliegveld, en is de KLM 787 een prettig toestel, fijner dan de 777 imho.
SLC was ik paar maanden geleden voor het eerst. Erg fijn vliegveld. Voelt knus aan, terwijl er toch 25 miljoen mensen doorheen gaan.

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-03 15:10
[...]

Dank, ik ben overtuigd. Tickets geboekt met KLM :)
We gaan het zien. Ik vind de Emirates A380 (als cattle class-passagier) heel fijn. Eens kijken of de 777 van KLM daar een beetje bij in de buurt kan komen.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Daar kan ik kort in zijn: nee :p.

Dat ligt niet aan KLM, wel aan de toestellen.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Moshi
Dat ligt wel aan de KLM, want die kiest de interieurs. Maar de KLM-interieurs zijn met uitzondering van de 787 gewoon goed genoeg.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Borromini schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:38:
Daar kan ik kort in zijn: nee :p.

Dat ligt niet aan KLM, wel aan de toestellen.
Dat ligt wel aan KLM, ik had totaal geen problemen in de 777 van Emirates.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Wat ik nog niet wist, en nu wel :+

Als je Plat haalt bij KLM, krijg je ook de Hertz President Club status. Dat is de hoogste status die men heeft. Zo staat op het vliegveld gewoon je auto klaar voor je, kan je instappen en wegrijden.

Nu is Hertz niet de goedkoopste, maar via statusmatch, krijg je een gelijke status bij de andere maatschappijen (http://www.statusmatcher.com/auto). Levert echt wel wat voordelen op.

• JK
franssie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:56:
@Borromini klopt. Ik ben me er nog wat aan het ingraven om het duidelijk te krijgen maar bijvoorbeeld dit voorbeeld iin de ESTA aanvraag is wel een begin:
[Afbeelding]

Daar staan twee "given names" (Anna Maria)

edit: morgen eens kijken wat er in het paspoort van mijn vriendin staat die meer dan twee "given names" heeft - benieuwd of die regel dan nog werkt.
Ik heb ook twee voornamen in mijn paspoort.
Op mijn ESTA van 2017-2019 staat alleen 'first given name' en die heb ik dan ook gegeven.
Ook vliegtickets boek ik alleen op de eerste voornaam.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 01:35:
Bij een ESTA alles invullen wat onder 'voornamen' in je paspoort staat ja. Bij je ticket echter hoeft dat niet.
Precies zo. Ik heb drie voornamen die samen veel te lang zijn voor de meeste officiële invuloefeningen. Als ik een vliegticket boek, gebruik ik alleen mijn eerste voornaam en daar heb ik in vele honderden vluchten met tientallen maatschappijen nog nooit ook maar enig probleem mee gehad, ook al wordt soms bij het boeken om je "voornamen" (meervoud) gevraagd (Transavia deed of doet dat).. (Hoe meer je invult, hoe meer kans op spelfouten met alle mogelijke gevolgen van dien).
Bij visumaanvragen ligt het anders, daar moet je meestal je volledige naam opgeven, inclusief al je voornamen. In een eerdere posting hierboven werd het voorbeeld Anna Maria gegeven; stel dat je roepnaam Annemarie is, dan hoef je bij het boeken van een vliegticket alleen Anna in te geven, maar bij een ESTA of ander officieel visumformulier moet je dan Anna Maria invullen. Nooit Annemarie, de roepnaam is officieel zonder status of belang.
Het begrip "middle name" is bij mijn weten in de systematiek van de Nederlandse naamgeving onbekend.

prijk wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:45 (15%)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Over het upgraden met miles krijg ik nu als antwoord:
Wij kunnen alleen een upgrade doen op een Delta vlucht als het ticket omgeboekt is op een Delta vluchtnummer en dan geboekt is in de Y/B/M klasse.
De voorwaarden zeggen echter (Engelse versie is uitgebreider dan NL):
UPGRADE IN ADVANCE
Eligible airlines: Air France and KLM marketed and operated flights and some partner airlines (see full list of eligible partner airlines and booking classes in link below)
Delta staat in die lijst van eligible partners. Spreken beide quotes elkaar dan niet tegen?

Specs

• JK
prijk schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:41:
[...]

In een eerdere posting hierboven werd het voorbeeld Anna Maria gegeven; stel dat je roepnaam Annemarie is, dan hoef je bij het boeken van een vliegticket alleen Anna in te geven, maar bij een ESTA of ander officieel visumformulier moet je dan Anna Maria invullen.
Mijn roepnaam is anders dan de voornamen in het paspoort (wel een beetje zelfde soort als Annemarie en Anna Maria). Op mijn ESTA geef ik alleen de eerste naam van mijn paspoort. en toch kom ik al zo lang ESTA bestaat de VS binnen (ik ga meestal 2x per jaar) met dus alleen de eerste voornaam van de twee die ik heb.
Wat ik hierboven al zei, op mijn laatste sta, geldig van juni 2017 t/m juni 2019 staat enkel 'first given name' als veld. Of hebben ze het veranderd na juni 2017?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:04:
Over het upgraden met miles krijg ik nu als antwoord:

[...]

De voorwaarden zeggen echter (Engelse versie is uitgebreider dan NL):

[...]

Delta staat in die lijst van eligible partners. Spreken beide quotes elkaar dan niet tegen?
Zover ik het kan zien staat er in de pdf:

Upgrades rewards are available in the following airlines and booking classes:

Aeroflot
..
..

Delta Air Lines
Economy, Business: Y, B, M

Kenya Airways
...

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Zover ik het kan zien staat er in de pdf:

Upgrades rewards are available in the following airlines and booking classes:

Aeroflot
..
..

Delta Air Lines
Economy, Business: Y, B, M

Kenya Airways
...
Uh huh, dus eligible lijkt me.

Specs

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Uh huh, dus eligible lijkt me.
Meen dat je eerder schreef dat het een 'KL' vlucht (KL vluchtnummer/marketed) is. Dan heeft KL feitelijk de controle en niet DL. Dan is ie niet eligible.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:06:
[...]

Meen dat je eerder schreef dat het een 'KL' vlucht (KL vluchtnummer/marketed) is. Dan heeft KL feitelijk de controle en niet DL. Dan is ie niet eligible.
Dat klopt ja (KL vlucht). Dan is 'ie toch eligible omdat het een KLM marketed vlucht is? En dan is hun antwoord dat je eerst moet omboeken naar Delta vluchtnummer raar.
Erg duidelijk is het in ieder geval niet 8)7

Specs

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Dat klopt ja (KL vlucht). Dan is 'ie toch eligible omdat het een KLM marketed vlucht is? En dan is hun antwoord dat je eerst moet omboeken naar Delta vluchtnummer raar.
Erg duidelijk is het in ieder geval niet 8)7
De voorwarden zeggen dat het een KLM operated en marketed vlucht moet zijn of een Delta marketed en operated vlucht & Y,B,M fare.
Beetje hetzelde geeikel waar je tegenaan loopt als je als KLM Plat een KLM operated, Delta marketed vlucht boekt en de gratis 'upgrade' naar een EC seat wil hebben.
Andersom ook als DL Diamond of Plat met een Delta operated, KLM marketed met C+ stoelen.
Gaat je niet lukken, enigste kans is wanner zo'n vlucht onder airport control gaat vallen vlak voor vertrek.

Geloof dat DL voor 50USD de controle wil overnemen of als je met de DM desk belt waiven ze dat eigenlijk altijd.

Grouchy wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:00 (6%)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:57:
[...]
De voorwarden zeggen dat het een KLM operated en marketed vlucht moet zijn of een Delta marketed en operated vlucht & Y,B,M fare.
Beetje hetzelde geeikel waar je tegenaan loopt als je als KLM Plat een KLM operated, Delta marketed vlucht boekt en de gratis 'upgrade' naar een EC seat wil hebben.
Andersom ook als DL Diamond of Plat met een Delta operated, KLM marketed met C+ stoelen.
Gaat je niet lukken, enigste kans is wanner zo'n vlucht onder airport control gaat vallen vlak voor vertrek.
Dus als ze zorgen dat ze altijd alleen marketen of alleen operaten, kan niemand ooit upgraden. Goed geregeld wel...
Vlak voor vertrek, gewoon bij de gate vragen? Of hoe werkt dat?

Edit: als ze jouw voorbeeld er nou gewoon bijzetten in de voorwaarden. Wel zo duidelijk.

SayWhatAgain! wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:01 (5%)
Reden: Aanvulling

Specs

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Dus als ze zorgen dat ze altijd alleen marketen of alleen operaten, kan niemand ooit upgraden. Goed geregeld wel...
Vlak voor vertrek, gewoon bij de gate vragen? Of hoe werkt dat?

Edit: als ze jouw voorbeeld er nou gewoon bijzetten in de voorwaarden. Wel zo duidelijk.
Bij Customer Service. Die zit helemaal links in de hal bij het inchecken.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Zo lees ik het ook inderdaad. Je kunt met Flying Blue alleen upgraden als je KL-vluchtnummer voor een KL-operated vlucht is, of je DL-vluchtnummer voor een DL-operated vlucht.

Vanaf de Delta-kant is dat overigens niét zo:
For flights marketed and/or operated by Air France/KLM, Mileage Upgrade Awards may be used for a one-class upgrade when the paid fare class is Y, B, or M.
Daar kun je dus - volgens de voorwaarden - wel een KL-vlucht die door Delta wordt uitgevoerd upgraden...zolang ie maar hetzij marketed, hetzij operated is door AF/KL.

Daniel wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:16 (3%)

Pagina: 1 ... 68 ... 75 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True