Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 61 ... 263 Laatste
Acties:

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57
Hmmbob schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:18:
Hmm, kan niet in inchecken voor mijn vlucht van morgen. Zal me niets verbazen als ik SSSS voorbij zie komen morgen.... :+
Nou, het was erger: lekkere chaos in de computer systemen waardoor ik (en 3 collega's) niet op de Passenger list stonden. Schijnt voor grofweg de helft van alle passagiers van deze vlucht te zijn. Heeft te maken met het nieuwe vluchtschema dat vannacht in is gegaan, we hebben ook een ander vluchtnummer voor dezelfde vlucht gekregen aldus de cabin attendant. Ze had het ook over 100% gevuld en fors overboekt (lijkt erop alsof tickets verkocht zijn onder beide vluchtnummers, terwijl er maar 1 vliegtuig gaat)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb afgelopen week nog verschillende vluchtnummers zien opduiken in de GDS, zelfde airline, zelfde route, zelfde tijdstippen... Gezellig :/

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 28-10-2018 14:53 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hmmbob schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:42:
[...]
Nou, het was erger: lekkere chaos in de computer systemen waardoor ik (en 3 collega's) niet op de Passenger list stonden. Schijnt voor grofweg de helft van alle passagiers van deze vlucht te zijn. Heeft te maken met het nieuwe vluchtschema dat vannacht in is gegaan, we hebben ook een ander vluchtnummer voor dezelfde vlucht gekregen aldus de cabin attendant. Ze had het ook over 100% gevuld en fors overboekt (lijkt erop alsof tickets verkocht zijn onder beide vluchtnummers, terwijl er maar 1 vliegtuig gaat)
To err is human, to really screw up, you need a computer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hmmbob schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:42:
[...]

Meerdere vluchtnummers voor 1 vlucht komt regelmatig voor. Noemen ze codesharing.
Moeten de systemen van de maatschappijen natuurlijk wel met elkaar praten. Of ze moeten van te voren afspreken hoeveel stoeltjes elke maatschappij mag verkopen.

Lijkt er op dat ze zijn vergeten om de computer te vertellen dat het hier om een codeshare gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 28-10-2018 15:39 ]

TheS4ndm4n#1919

• Freee!!

Freee!!

RocketKoen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:39:
[...]
Lijkt er op dat ze zijn vergeten om de computer te vertellen dat het hier om een codeshare gaat...
Volgens mij is het eerder een "probleem" dat de maatschappij een codeshare met zichzelf uitvoerde, lijkt me niet een situatie die de gemiddelde analyst, laat staan programmeur, aan ziet komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• RocketKoen
  • Nu online
Freee!! schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:42:
[...]

Volgens mij is het eerder een "probleem" dat de maatschappij een codeshare met zichzelf uitvoerde, lijkt me niet een situatie die de gemiddelde analyst, laat staan programmeur, aan ziet komen.
Er is dan ook niet echt een logische reden te bedenken om een codeshare met jezelf te doen...

TheS4ndm4n#1919

• Freee!!

Freee!!

RocketKoen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:44:
[...]
Er is dan ook niet echt een logische reden te bedenken om een codeshare met jezelf te doen...
We hebben er net één gevonden, wijziging in het vluchtschema waardoor één route (op één tijdstip) tijdelijk twee verschillende nummers heeft bij één maatschappij, maar ik zou er voordat dit langs kwam ook niet aan gedacht hebben.

• Hmmbob
Freee!! schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:51:
[...]

We hebben er net één gevonden, wijziging in het vluchtschema waardoor één route (op één tijdstip) tijdelijk twee verschillende nummers heeft bij één maatschappij, maar ik zou er voordat dit langs kwam ook niet aan gedacht hebben.
^^^^ dit ja. Maar we zijn aangekomen in Orlando, dus het kwam toch een beetje goed.

Verwijderd

Vorige week brazillie geweest, regio recifi. Heenvlucht van 7:30 en terugvlucht van 6:30 omdat die 'snachts plaatsvond en blijkbaar men wat ruimer / harder mag vliegen?

Anyway; was de eerste en laatste keer dat ik economy boekte. Krijsende baby's, dronken passagier naast me (ik had de terugvlucht voorgenomen de gehele tijd te gaan slapen maar daar kwam dus niks meer van). Strontirritant.

Na gemiddeld 5 uur vliegen was ik het wel beu in beide vluchten. De paar films die je kunt kijken (met headset) gaat ook branden op het netvlies en de keuze was niet zo enorm.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.flis5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/44269403_1507780986034516_4034303746530869248_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.flis5-1.fna&oh=8a97f155c4e8582166facffb3391a02c&oe=5C7A9DB2

Bikken (2x) was wel goed op beide vluchten, gevlogen met TAP via Portugal. Was wel ff wennen brazillie, 35 graden dagelijks en 05:00 al klaarlichte dag. :P

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 05:02:
Vorige week brazillie geweest, regio recifi. Heenvlucht van 7:30 en terugvlucht van 6:30 omdat die 'snachts plaatsvond en blijkbaar men wat ruimer / harder mag vliegen?

Anyway; was de eerste en laatste keer dat ik economy boekte. Krijsende baby's, dronken passagier naast me (ik had de terugvlucht voorgenomen de gehele tijd te gaan slapen maar daar kwam dus niks meer van). Strontirritant.

Na gemiddeld 5 uur vliegen was ik het wel beu in beide vluchten. De paar films die je kunt kijken (met headset) gaat ook branden op het netvlies en de keuze was niet zo enorm.

[Afbeelding]

Bikken (2x) was wel goed op beide vluchten, gevlogen met TAP via Portugal. Was wel ff wennen brazillie, 35 graden dagelijks en 05:00 al klaarlichte dag. :P
Ik kan je vertellen dat je ook in BC huilende babies en dronken passagiers hebt >:)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Verwijderd

Chief schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 05:39:
[...]

Ik kan je vertellen dat je ook in BC huilende babies en dronken passagiers hebt >:)
Denk in stuk mindere mate als economy. In ieder geval wat beter de ruimte om te kunnen tukken lijkt me.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34
Ik heb idd minder vaak huilende babies meegemaakt in BC maar helemaal voorkomen die je het daarmee niet. Hell, mijn kinderen vlogen op zeer jonge leeftijden ook BC en hoewel het geen huilbabies zijn waren ze ook echt niet helemaal stil :).
Daarnaast is het vaak zo dat babies in de eerste rij van EC zitten en als er dan geen klasse tussen EC en BC zit dan hoor je de krijsende babies ook hoor.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004

Grouchy

meep meep

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 05:02:
Denk jetstream die stroomt van west naar oost. Die rugwind zie je vaak op je IFE (tailwind/headwind).
Op de heenweg vliegen de meeste door de 'gewone' lucht, op de weg terug wil je natuurlijk wel in de jetstream zitten (het bespaart tijd, kerosine = geld).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Denk jetstream die stroomt van west naar oost. Die rugwind zie je vaak op je IFE (tailwind/headwind).
Op de heenweg vliegen de meeste door de 'gewone' lucht, op de weg terug wil je natuurlijk wel in de jetstream zitten (het bespaart tijd, kerosine = geld).
Dit inderdaad, echter hoeft geen jetstream te zijn. Het is gewoon de windrichting die uit het westen komt die je op de terugweg voordeel geeft (en op de heenweg tegen zit).
Als je daarnaast ook nog een stukje jetstream kunt meepakken, helemaal top (voor de snelheid, het geeft vaak ook turbulentie). Maar deze jetstream buigt ook vaak af naar het noorden of zuiden en zelfs heel soms een beetje naar het westen.

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10-2025
Atlas schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:35:
Ik vlieg binnenkort naar naar Neuquen (nee geen grapje :D ) en zit eens vluchten te bekijken. Wat een drama wordt dat... Je moet van het internationale vliegveld door naar het nationale vliegveld, waar je naar her schijnt 5-6 uur voor moet uittrekken...
Ja, je moet van Ezeiza naar Aeroparque. 5-6 uur lijkt me in de praktijk overdreven, de taxirit tussen beide vliegvelden duurt een uurtje, met veel verkeer anderhalf uur. De immigratie op EZE is over het algemeen prima en AEP is niet echt een groot vliegveld.

Ik begrijp dat het niet makkelijk is, maar ik zou het er zeker niet om laten. De rit tussen beide vliegvelden is best leuk, zo zie je la Bombonera (stadion van Boca Juniors) aan de rechterkant liggen. Ook heb je een mooi ritje door de breedste straat die ik ken, in het centrum van Buenos Aires.

Vanuit Neuquén zijn er wel vluchten naar Santiago de Chile, maar dan ben je ook aardig wat extra tijd kwijt.

De tip als je aankomt op EZE: neem alleen de taxi's die direct bij de uitgang staan. Meld je bij het hokje, spreek een prijs af. Zorg dat je geen wisselgeld terug hoeft te krijgen en maak (onopvallend) een foto van de biljetten die je gaat gebruiken. Ja, is wellicht wat overdreven, maar je zal niet de eerste buitenlander zijn die op die manier een deel van z'n geld kwijtraakt.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hoezo die foto van biljetten? die snap ik even niet

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:59
mrsar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:40:
hoezo die foto van biljetten? die snap ik even niet
Serienummers, voor als ze omgewisseld worden voor vals geld?

• mrsar
  • Nu online

mrsar

Rub147 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Serienummers, voor als ze omgewisseld worden voor vals geld?
ah ja ok :) , zover ben ik nog nooit gegaan haha

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10-2025
Precies wat @Rub147 zegt :) Helaas gebeurt het nog wel eens dat je (bijvoorbeeld) een biljet van 100 pesos geeft, maar dat ze dan doen of je maar 20 gegeven hebt. Met een foto van het briefje dat je gegeven hebt, kun je het duidelijk maken dat ze zitten te liegen.

Trouwens... ik schreef dat AEP niet zo'n groot vliegveld is. Laat ik er net achterkomen dat het meer passagiers ziet dan EZE! AEP rond de 10 miljoen, EZE rond de 9. Het voelde allemaal een stuk kleiner aan toen ik er was.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-01 01:05
Jullie maken de hele dag foto's van je geld ofzo? :?

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:20
Alleen van de biljetten die op dat moment gebruikt worden

Verwijderd

Grouchy schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 18:22

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:17:
@CyBeR Nee, niet los gekocht.

@Garyu

[Afbeelding]

Bedankt voor de info heren.
Alles is goed gegaan gelukkig. Wel wat vertraging gehad op de terugweg vanuit MIA, maar de vlucht naar AMS alsnog gehaald. Achterin viel me helemaal niet tegen eigenlijk, qua eten begonnen ze vanuit beide kanten leek het wel en ook het geluid viel me mee. Turbulentie was op de terugweg wel behoorlijk maar ik kan niet oordelen over de ervaringen verder voorin het toestel.

Ik denk desondanks niet dat ik weer voor AF zou kiezen in het vervolg, blijft vreemd volk die Fransen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

ACM houdt extra kosten Ryanair voor handbagage in de gaten
Ryanair rekent vanaf vandaag extra geld voor handbagage. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) gaat controleren of de vliegtuigmaatschappij die nieuwe bijbetaling wel duidelijk meldt als iemand een ticket boekt. Italië heeft de prijsvechter inmiddels verboden passagiers te laten betalen voor handbagage.

,,Het allerbelangrijkste is of het de consument op het moment van boeken duidelijk is waarvoor wel en niet betaald wordt’’, zegt Saskia Bierling van de ACM. ,,Dat gaan we goed in de gaten houden.’’ Meteen op het moment van boeken moet duidelijk zijn dat er extra kosten zijn voor het bij andere maatschappijen standaard rolkoffertje.

Sinds vandaag mag een rolkoffertje niet meer gratis mee bij Ryanair. Klanten moet tussen de 8 en 10 euro extra betalen per vlucht. Alleen heel kleine tasjes (maatje laptoptas) die onder de stoel passen mogen nog gratis mee. Wie bij de gate toch met een rolkoffertje of te grote gratis tas arriveert betaalt 25 euro.

Deze maatregel leidt in heel Europa tot gemopper. In Italië heeft de mededingingsautoriteit vandaag zelfs verboden dat Ryanair extra geld vraagt voor het standaard rolkoffertje, omdat consumenten mogen verwachten dat dit bij de ticketprijs is inbegrepen. Consumenten kunnen geen duidelijke prijsvergelijking maken als Ryanair kosten rekent die bij andere maatschappijen niet bestaan, redeneren de Italianen. In Spanje is de mededingingsautoriteit door consumentenorganisaties gevraagd om naar de nieuwe regels van Ryanair te kijken.

De Nederlandse Consumentenbond is nog niet zo ver. ,,We zijn niet blij met Ryanair, maar zover we het nu bekeken hebben mag het wel. Ze prijzen zichzelf hiermee wel uit de markt. We gaan er wel op letten of ze met de juiste ticketprijs adverteren. Als blijkt dat er nog kosten bij de geadverteerde prijs komen dan melden we dat bij de ACM want dat mag absoluut niet’’, zegt woordvoerster Joyce Donat.

Beboet
Vorig jaar werd brancheorganisatie ANVR er nog op gewezen door de ACM dat er geen verborgen kosten mogen zijn als de consument een reis boekt. Ryanair werd in 2013 beboet met 370.000 euro omdat klanten tijdens het boeken met onvermijdbare kosten zoals luchthavenbelastingen en boekingskosten bovenop de ticketprijs werden geconfronteerd.

Ryanair zegt dat de handbagagekosten niet tot extra inkomsten leiden maar alleen bedoeld is om geen vertraging op te lopen. De Ierse prijsvechter vliegt met de Boeing 737-800 en heeft daar 189 zitplaatsen in weten te persen. Er is echter maar plaats voor zo’n 90 rolkoffertjes. En dat leidt tot eindeloos passen meten totdat de bagagekleppen gesloten kunnen worden. Prijsvechters willen weer zo snel mogelijk vliegen om zoveel mogelijk vluchten per dag te kunnen maken.

Stedentrips
Vooral op de korte vluchten voor stedentrips speelt het probleem. Wie met een prijsvechter vliegt probeert alles in de handbagage te proppen want koffers inchecken kost geld en wachten op de bagageband kost tijd. Het gevolg is dat nagenoeg iedereen met een rolkoffertje bij de gate staat. Ryanair probeert dit met het tarief voor handbagage te voorkomen. De rolkoffertjes gaan het ruim in.

De Italiaanse mededingingsautoriteit verplicht Ryanair om het vrachtruim gratis ter beschikking te blijven stellen voor de handbagage als er in de cabine niet genoeg plaats is. Ook het Hongaarse Wizz Air dat geld wil vragen voor handbagage is vandaag door de Italiaanse ACM teruggefloten.

Bron: AD
Volgens mij is het begin van het einde voor Ryanair ingezet. Het lijkt erop dat ze op meerdere plekken echt tegen de grenzen aanlopen en teruggefloten gaan worden. Sluiting van Eindhoven is ook al verboden en zo langzaam zie je in heel Europa tekenen dat Ryanair teruggefloten wordt.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:25:
[...]

Volgens mij is het begin van het einde voor Ryanair ingezet. Het lijkt erop dat ze op meerdere plekken echt tegen de grenzen aanlopen en teruggefloten gaan worden. Sluiting van Eindhoven is ook al verboden en zo langzaam zie je in heel Europa tekenen dat Ryanair teruggefloten wordt.
Zou er geen traan om laten. Ryanair is een gezwel dat zijn werknemers behandelt als slaven. Haar handelswijze zorgt voor een constante verlaging van het voorzieningenniveau in de gehele luchtvaart.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:09:
[...]

Haar handelswijze zorgen passagiers zorgen voor een constante verlaging van het voorzieningenniveau in de gehele luchtvaart.
Op het moment dat een handelswijze van een bedrijf duidelijk is en elk jaar tientallen miljoenen mensen dat accepteren en er mee gaan vliegen, dan hebben we blijkbaar als samenleving geaccepteerd dat het goed businessmodel is.

Als de consument massaal afhaakt, is het zo anders.

EDIT:

Wat dat betreft is het te vergelijken met dierenwelzijn. Vraag "de man op straat" of het goed is dat dieren in een donker hokje zonder ruimte opgroeien, en het antwoord is nee.

En ondertussen koopt de consument massaal vlees van <10,- per kilo.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 02-11-2018 08:44 ]

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:27:
[...]
Op het moment dat een handelswijze van een bedrijf duidelijk is en elk jaar tientallen miljoenen mensen dat accepteren en er mee gaan vliegen, dan hebben we blijkbaar als samenleving geaccepteerd dat het goed businessmodel is.

EDIT:

Wat dat betreft is het te vergelijken met dierenwelzijn. Vraag "de man op straat" of het goed is dat dieren in een donker hokje zonder ruimte opgroeien, en het antwoord is nee.

Het is ook gauw afgelopen als de medewerkers het niet meer pikken. Dit grapje gaat ze ettelijke miljoenen kosten en die zullen ergens vandaan moeten komen, dus waarschijnlijk gaan de prijzen binnenkort toch echt omhoog.

Verwijderd

Mocht je nog een leuk & uniek label voor aan je koffer (of sleutelbos) zoeken... je kunt nu een écht stukje Boeing 747-400 (PH-BFR) daarvoor inzetten: https://www.aviationtag.com/en/produkt/phbfr01/

• PWM
  • Niet online
Ik had een foto gestuurd van mijn koffer na de reis vanuit Detroit. Die hadden ze goed laten stuiteren.

Vandaag een fikse bedrag gestort gekregen voor een nieuwe koffer. Dat doen ze bij KLM weer netjes

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:21
Iemand (praktische) ervaring met de afhandeling van compensatie ivm het annuleren van een vlucht van Norwegian?

Afgelopen weekend is mijn vlucht geannuleerd vanuit New York. Verzoek tot compensatie ingediend en ik was gewoon nieuwsgierig hoe lang het (feitelijk) duurt.

Nog even aanhakend op de 'discussie' mbt low-cost airlines. Norwegian heeft mij laten zien dat het ook low cost kan zonder dat het low-cost voelt. Vliegtuig (dreamliner) goed, doet niet onder voor KLM etc. Boarden ging ook efficiënt, alle trolley's etc pasten goed (niet het Ryanair/wizzair proppen). Het eten heb ik niet gemist. Had mijn eigen eten meegenomen. De bestellingen via de snackbar (drinken) loopt ook soepel. Via het scherm kiezen, creditcard er door heen halen en de drank wordt geleverd. Afgezien van de annulering van de vlucht absoluut geen klachten!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

in April naar Zuid-korea met dochter, prijzen van klm en Korean liggen redelijk gelijk,welke zouden jullie kiezen? Ik ben elite+ (platinum) met klm.

kan ook nog met Aeroflot via moskou voor ongeveer 80 euro goedkoper zo te zien. (3 a 4 uur overstap)

is voor gewone economy trouwens

[ Voor 33% gewijzigd door mrsar op 06-11-2018 12:16 ]

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Even een vraag voor degene die hier regelmatig met KLM vliegen en een android toestel gebruiken. Recent ben ik overgestapt van iphone naar android. Met de iphone kun je de boarding pass in de wallet laten zetten, waarbij de boarding pass ook geupdate wordt met gate wijzigingen op stoelwijzigingen. Een paar uur voor de vlucht verscheen de boarding pass op het lockscreen, waarbij je met 1 tik de boarding pass kon laten zien.

Is er voor android ook zoiets beschikbaar? In de google assistant kun je wel vluchten op zoeken of laten boeken, maar ik ben geen optie tegen gekomen waarbij je de boarding pass kunt laten zien. Het laden van de KLM app is namelijk nogal traag, en zonder internet verbinding kun je de boarding pass uberhaupt niet oproepen. Ook het gemak van de pass op het lockscreen krijgen zou handig zijn.

• CyBeR
  • Niet online
AFAIK is dat apple-exclusive op dit moment, ja. Dat zit in iOS ingebakken Android heeft daar geen equivalent van dat ik weet. Wel zijn er passbook (Wallet) reader apps voor Android.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:44
CyBeR schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:41:
AFAIK is dat apple-exclusive op dit moment, ja. Dat zit in iOS ingebakken Android heeft daar geen equivalent van dat ik weet. Wel zijn er passbook (Wallet) reader apps voor Android.
Als het goed is, heeft Google Pay wel een soortgelijke functie. Maar die service is nog niet in Nederland actief en het zit niet ingebakken in Android. Tot nu toe werkt dat een stuk lekkerder op iOS.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
thumblex. schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:21:
Even een vraag voor degene die hier regelmatig met KLM vliegen en een android toestel gebruiken. Recent ben ik overgestapt van iphone naar android. Met de iphone kun je de boarding pass in de wallet laten zetten, waarbij de boarding pass ook geupdate wordt met gate wijzigingen op stoelwijzigingen. Een paar uur voor de vlucht verscheen de boarding pass op het lockscreen, waarbij je met 1 tik de boarding pass kon laten zien.

Is er voor android ook zoiets beschikbaar? In de google assistant kun je wel vluchten op zoeken of laten boeken, maar ik ben geen optie tegen gekomen waarbij je de boarding pass kunt laten zien. Het laden van de KLM app is namelijk nogal traag, en zonder internet verbinding kun je de boarding pass uberhaupt niet oproepen. Ook het gemak van de pass op het lockscreen krijgen zou handig zijn.
Ik vlieg met Lufthansa en daar komt mijn boardingpas altijd in mn Google Now (geloof ik dat het zo heet) scherm. Jammer genoeg niet op m'n lockscreen, maar de QR is wel meteen beschikbaar zodra ik unlock. Geloof dat hij de boardingpas uit mn emails haalt.

Do what you love, do it often

• Freee!!

Freee!!

mrsar schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:12:
in April naar Zuid-korea met dochter, prijzen van klm en Korean liggen redelijk gelijk,welke zouden jullie kiezen? Ik ben elite+ (platinum) met klm.

kan ook nog met Aeroflot via moskou voor ongeveer 80 euro goedkoper zo te zien. (3 a 4 uur overstap)
Mijn echtgenote heeft voor Korean gekozen (vertrek komende donderdag) omdat ze al vaak genoeg met KLM gevlogen heeft en dat was haar enige reden voor de keuze.

Persoonlijk denk ik dat ik ook voor Korean zou kiezen, omdat in mijn ervaring Zuid-Oost Aziatische maatschappijen net wat meer beenruimte bieden dan Noord-West Europese.

NB: Met Korean geen persoonlijke ervaring.

• mrsar
  • Nu online

mrsar

Freee!! schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:57:
[...]

Mijn echtgenote heeft voor Korean gekozen (vertrek komende donderdag) omdat ze al vaak genoeg met KLM gevlogen heeft en dat was haar enige reden voor de keuze.

Persoonlijk denk ik dat ik ook voor Korean zou kiezen, omdat in mijn ervaring Zuid-Oost Aziatische maatschappijen net wat meer beenruimte bieden dan Noord-West Europese.

NB: Met Korean geen persoonlijke ervaring.
thanks, ze lijken inderdaad net iets meer ruimte te hebben in eco,geen idee wat ik kan verwachten qua betere stoelen met status, bij klm is dat wel duidelijk :P

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
TAP had mijn vlucht eind Juni een dag vantevoren gecancelled (wel rebooked), dus ik had recht op EU261 compensatie. Ondanks meerdere online complaints en belletjes gebeurde er niks, tot ik nu net gebeld werd door TAP. Ze gaan het bedrag overmaken. Ze probeerden wel heel hard om in plaats daarvan vouchers te slijten (twv 150% van het te krijgen bedrag), maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt.. :)

• Hmmbob
thumblex. schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:21:

Ja, inderdaad ondersteund Google Pay dit - die staat echter officieel niet in de app store. Even ergens een apk halen en sideloaden (die wordt daarna gewoon geupdate in de play store) en je kan deze optie gebruiken. Ik heb dit met succes gebruikt icm KLM - zelfs "Sky Priority" komt er gewoon netjes bij te staan. Ook komt er een notificatie welke je kan gebruiken om de boardingpass snel te openen,

Verwijderd

@mrsar
Het verbaast me dat Korean net zo duur is als de KLM. Volgens mij zijn die op dit traject meestal 200 euro goedkoper. Verder zag ik dat Turkish Airlines en LOT goede aanbiedingen hebben met nog normale reistijden.

Owja, ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat Aziatische maatschappijen meer beenruimte hebben. Allemaal hetzelfde en vooral toestelafhankelijk.

• mrsar
  • Nu online

mrsar

Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:42:
@mrsar
Het verbaast me dat Korean net zo duur is als de KLM. Volgens mij zijn die op dit traject meestal 200 euro goedkoper. Verder zag ik dat Turkish Airlines en LOT goede aanbiedingen hebben met nog normale reistijden.

Owja, ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat Aziatische maatschappijen meer beenruimte hebben. Allemaal hetzelfde en vooral toestelafhankelijk.
ze zijn zelfs momenteel iets duurder.
Lot en Turkisch hoeft van mij niet zo.

ik zit wel precies in schoolvakanties dus de prijs is ook wat hoger dan ik normal gewend ben :P

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:00
Wie heeft er een tip voor een nieuwe handbagage koffer? Mijn Samsonite Silhouette Sphere is aan vervanging toe. En wat ik nu perse wil is een "easy access" vak voor de laptop. Ik wil graag de laptop in één handeling uit de koffer kunnen pakken zonder de koffer te hoeven neer te leggen. Bij de veiligheidscontrole wil ik zo snel mogelijk kunnen uit- en inpakken. Nu heb ik de Delsey helium aero (YouTube: Delsey Helium Aero - 19" International Carry-On Expandable Trolley ...) gevonden en die heeft blijkbaar zo'n makkelijk toegankelijk vak. Deze is hier niet (makkelijk/meer) te vinden. Wie heeft de tip voor de makkelijkste handbagage?

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:59
Song schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:30:
Wie heeft er een tip voor een nieuwe handbagage koffer? Mijn Samsonite Silhouette Sphere is aan vervanging toe. En wat ik nu perse wil is een "easy access" vak voor de laptop. Ik wil graag de laptop in één handeling uit de koffer kunnen pakken zonder de koffer te hoeven neer te leggen. Bij de veiligheidscontrole wil ik zo snel mogelijk kunnen uit- en inpakken. Nu heb ik de Delsey helium aero (YouTube: Delsey Helium Aero - 19" International Carry-On Expandable Trolley ...) gevonden en die heeft blijkbaar zo'n makkelijk toegankelijk vak. Deze is hier niet (makkelijk/meer) te vinden. Wie heeft de tip voor de makkelijkste handbagage?
Zelf ook voor zo'n zoektocht gestaan. Wilde een koffer die bij alle maatschappijen mee mag (dikte 20 tot 23cm), laptopvak aan de binnenkant ivm bescherming, handige vakjes etc.
Uiteindelijk voor de Victorinox Spectra 2.0 Expandable Carry-On uitgekomen: https://www.swissarmy.com...-Global-Carry-On/p/601283

Duur, maar doet precies wat ik wil :)

• Freee!!

Freee!!

mrsar schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:23:
[...]
Lot [...] hoeft van mij niet zo.
Ik heb een collega die bij LOT zweert.
spoiler:
Het is een Pool en hij werkt op het kantoor in Warschau ;)

Verwijderd

Lot vliegt ook met de 787 naar icn

• mrsar
  • Nu online

mrsar

voordeel met skyteam is natuurlijk dat ik ook lounge toegang heb :P zeker leuk voor die meid, eerste echte lange vlucht (meer dan 4 uur)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

is voor gewone economy trouwens
Ik heb vorig jaar Korean Air LHR naar Nieuw-Zeeland gedaan via Incheon, maar dat was in business class. Korean heeft daar namelijk een mooi product in de 747 en A330s waar de persoon aan het raam ook direct aisle access heeft.

Service was goed, maar ja, of dat in economy ook zo was? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Hmmbob schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:19:
[...]
Ja, inderdaad ondersteund Google Pay dit - die staat echter officieel niet in de app store. Even ergens een apk halen en sideloaden (die wordt daarna gewoon geupdate in de play store) en je kan deze optie gebruiken. Ik heb dit met succes gebruikt icm KLM - zelfs "Sky Priority" komt er gewoon netjes bij te staan. Ook komt er een notificatie welke je kan gebruiken om de boardingpass snel te openen,
Super, dit is de juiste tip! Enige wat nog niet werkte was dat er een automatische update zou moeten volgen nadat de gate bekend was, maar dit gaf Google al zelf aan in mijn home screen. Zou fijn zijn als Google pay snel officieel wordt uitgerold in Nederland .

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met overstap tijden in Amerika? Dit jaar op de heen vlucht van AMS naar SFO met tussenstop op SLC van 3 uur en dit was voldoende. Moet ik ook 3 uur aanhouden als ik van SFO naar AMS ga met tussenstop op LAX? Zie namelijk een tussenstop van 2:20 uur op LAX, maar geen idee of dit voldoende is.
Reden van vliegen met een tussenstop is dat ik dan met Delta kan vliegen en die gebruiken een A330 en dus niemand naast mijn vriendin en ik heb zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 07-11-2018 12:40 ]

• Hmmbob
Meer dan ruim voldoende, en sowieso garandeert delta dat je je reis kan maken als je het ticket in 1x bij ze koopt (oftewel: mis je je overstap dan wordt je omgeboekt). Maar ik zou zelfs tot 50min overstap durven gaan hoor...

• CyBeR
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:39:
Wat is jullie ervaring met overstap tijden in Amerika? Dit jaar op de heen vlucht van AMS naar SFO met tussenstop op SLC van 3 uur en dit was voldoende. Moet ik ook 3 uur aanhouden als ik van SFO naar AMS ga met tussenstop op LAX? Zie namelijk een tussenstop van 2:20 uur op LAX, maar geen idee of dit voldoende is.
Reden van vliegen met een tussenstop is dat ik dan met Delta kan vliegen en die gebruiken een A330 en dus niemand naast mijn vriendin en ik heb zitten.
Nee je kan veel minder aanhouden (mits op 1 ticket natuurlijk). Je hoeft namelijk niet potentieel uren in de rij te staan voor CBP.

• FabiandJ
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:45:
[...]

Nee je kan veel minder aanhouden (mits op 1 ticket natuurlijk). Je hoeft namelijk niet potentieel uren in de rij te staan voor CBP.
Want de CBP heb ik al gehad op SFO?

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:46
FabiandJ schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:55:
[...]

Nee die heb je gek genoeg niet.

LAX is wel het meest chaotische vliegveld (zeker de domestic terminal) die ik ken iig. Niet dat je de weg er niet zult vinden, maar bijzonder gaat het er daar zeker aan toe. Ik denk in het meest positieve scenario moet een half uur te doen zijn. Normaal scenario is een uur ruim voldoende.

• CyBeR
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:55:
[...]

CBP (immigration/douane) ga je alleen doorheen als je aankomt in de VS, niet als je weg gaat.

• Hmmbob
Half uur is op LAX in 99% van de gevalle niet voldoende of heeeeel krap, zeker niet als de gates verder uit elkaar liggen of in de andere terminal.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:03:
Half uur is op LAX in 99% van de gevalle niet voldoende of heeeeel krap, zeker niet als de gates verder uit elkaar liggen of in de andere terminal.
Het vliegtuig vanuit SLC komt aan in terminal 2 of 3, en KLM vertrekt vanuit TBIT. Dan heb je altijd een busverbinding nodig. Op de terugweg heb je geen bescherming van EU261, en als je de terugvlucht mist, zijn er niet zoveel alternatieven met Skyteam (via Parijs, kom je 5 of 10,5 uur later op Schiphol), dus de terugweg zou ik niet te strak plannen.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

GlowMouse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:25:
[...]

Het vliegtuig vanuit SLC komt aan in terminal 2 of 3, en KLM vertrekt vanuit TBIT.
OP heeft het over een A330 dat is DL78, geen KLM.

de MCT op LAX voor DL:
DL-DL DI .45 TRM B - B
DL-DL DI 1.00 TRM ** - B
DL-DL DI .45

Delta gebruikt TBIT en Terminal 2 en 3. Veel binnenlandse vluchten komen aan in T3 waar de internationale Delta vluchten dan weer vertrekken vanaf T2 of TBIT.
Via een bus ga je in die gevallen van terminal naar terminal. Met het oog op de toekomst zijn vorig jaar wat airlines alvast van terminal veranderd maar de infrastructuur is helaas nog niet klaar ( oa airside loopbruggen van terminal naar terminal)

[ Voor 54% gewijzigd door Grouchy op 07-11-2018 16:03 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Hmmbob
GlowMouse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:25:
[...]

Het vliegtuig vanuit SLC komt aan in terminal 2 of 3, en KLM vertrekt vanuit TBIT. Dan heb je altijd een busverbinding nodig. Op de terugweg heb je geen bescherming van EU261, en als je de terugvlucht mist, zijn er niet zoveel alternatieven met Skyteam (via Parijs, kom je 5 of 10,5 uur later op Schiphol), dus de terugweg zou ik niet te strak plannen.
Ik ben well aware van LAX - drie jaar lang soms meerdere malen per maand via (bijna) any van de 9 terminals gevlogen. Daarom durf ik dus ook best te stellen dat je aan een uur connection time op LAX genoeg hebt, en het voorgestelde half uur (@L-VIS) in 99% van de gevallen te kort is. Beide statements worden ook bevestigd door de Minimum Connection Time (MCT) van Delta die Grouchy aanhaalt.

De bescherming van EU261 is irrelevant voor het feit dat als je op 1 ticket een volledige reis SLC-LAX-AMS boekt Delta je, bij het missen van je aansluiting op LAX, gewoon gaat omboeken naar een latere vlucht. Je komt dus sowieso thuis, alleen wat (/veel) later. EU261 regelt dan enkel welke vergoedingen je zou krijgen bij vertraging, maar mijn ervaring is dat Delta sowieso wel vrij goed voor je zorgt als je onverwacht vertraging hebt (of dat kwam door mijn medaillon status bij ze, dat weet ik niet).

Anyhow, terug naar de originele vraag: meer dan ruim voldoende connection time.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-01 21:47

4x2

lộn xộn quá

Indien economy: Korean, zonder twijfel, veel ruimere stoelen (en de bibimbap is best lekker)
Econ comfort bij KLM vs economy bij Korean: hangt af van je lengte, ik zat bij Korean prima met 1m86 (en mn vriendin met 1m60 al helemaal :+)
Stoelen zijn wel echt een heel stuk breder (3-3-3 ipv 3-4-3)

Enige nadeel is dat je op AMS niet bij klm/af/delta in kan checken, maar ergens bij een aparte balie (dus duurt iets langer en pas 3u van tevoren open)

leeg

• Freee!!

Freee!!

4x2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 03:56:
[...]
Enige nadeel is dat je op AMS niet bij klm/af/delta in kan checken, maar ergens bij een aparte balie (dus duurt iets langer en pas 3u van tevoren open)
Of on-line vanaf 48 uur van te voren (maar ook echt geen seconde eerder ;) ).

• GlowMouse
  • Niet online
[...]

Mijn ervaring met andere airlines is voornamelijk positief. Toen er in de zomer een lange rij bij KLM stond, hoefde ik bij Lufthansa niet te wachten.

• CyBeR
  • Niet online
KLM heeft ook wel iets meer inchecks te verwerken, dus dat daar af en toe een rij staat is op zich niet vreemd. Regel skypriority en je wacht trouwens ook nooit langer dan 30 seconden

Waar 't ook meer om gaat is dat je bij AFKLDL, omdat KLM de incheck doet en die daar permanent een hele hal bezetten, op elk gewenst moment kunt inchecken, terwijl andere airlines hun balie pas X tijd van tevoren (meestal 3 uur voor vertrek) bemannen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 08-11-2018 15:46 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-01 21:47

4x2

lộn xộn quá

Ik heb mn skypriority en dan is de wachttijd nihil idd, maar die 3 uur was mijn probleem.
Deur-deur betaald worden voor werk geeft dat soort 'ruim-van-tevoren' situaties ;)

leeg

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Achter de KE balies op Schiphol zitten dan wel weer KLM agenten je in te checken :>

• FabiandJ
  • Niet online
Terugkomend op mijn vorige vraag zouden jullie deze aandurven?
Heen:
AMS 10:10 > SEA 11:21 Airbus A330 DL 143
SEA 13:15 > SFO 15:35 Boeing 717 DL 2379

Terug:
SFO 15:30 > MSP 21:07 Boeing 737 DL 1411
MSP 22:07 > AMS 13:25 Airbus A330 DL 164

• Hmmbob
Ja. Een uur op MSP is (ruim) voldoende, 2u op SEA als internationale overstap gaat (denk ik) ook lukken, al ben ik daar nooit geweest. Hij er rekening mee dat je daar door Immigration heen moet (CBP), en je koffers zeer waarschijnlijk ook opnieuw moet inchecken. Dus mocht je vertraging hebben inbound dan moet je op tijd aandacht gaan vragen bij Delta personeel - zij kunnen je soms wat sneller door wat stappen heen loodsen.

Maar nogmaals, ik denk dat je gewoon prima tijd hebt.

[ Voor 98% gewijzigd door Hmmbob op 09-11-2018 11:01 ]

• mrsar
  • Nu online

mrsar

FabiandJ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:51:
Heen:

Terug:
ja ik zou dit ook wel aan durven zeker als je al een keer door de douane geweest bent en je alleen je ding op de kiosk hoeft te doen

Verwijderd

Heen:

Terug:
Alleen al voor die Boeing 717 zou ik dat doen. :)

• HallonRubus
  • Laatst online: 12:15
Als ik naar de VS vlieg met een transfer in Zürich (dus Schengen), is het dan genoeg om 2 uur van te voren op Schiphol te zijn, omdat de 'echte' controle pas in Zürich plaatsvindt?

• CyBeR
  • Niet online
HallonRubus schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:32:
Als ik naar de VS vlieg met een transfer in Zürich (dus Schengen), is het dan genoeg om 2 uur van te voren op Schiphol te zijn, omdat de 'echte' controle pas in Zürich plaatsvindt?
Ja, op Schiphol kom je dan gewoon een Schengen-vluchtje doen.

• Hmmbob
Ook als je wel internationaal/non-schengen vliegt is 2u prima :X

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:39:
Ja da's nog een ander punt idd.

• HallonRubus
  • Laatst online: 12:15
Hmmbob schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:39:
Ik moet nog wel wat marge voor de trein hebben :+

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Heen:

Terug:
Moet geen problemen opleveren. Normaal kom je trouwens eerder aan op SEA dan de 11:21. Mocht je vertraging hebben en Delta denkt dat je de vlucht nog kan halen dan staat er een Delta agent je op te wachten om je overal een 'front of the line' service te geven.

Als je vlucht nog ver in de toekomst is ga je waarschijnlijk wel nog wat schedule changes krijgen.

• FabiandJ
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:00:
[...]

Moet geen problemen opleveren. Normaal kom je trouwens eerder aan op SEA dan de 11:21. Mocht je vertraging hebben en Delta denkt dat je de vlucht nog kan halen dan staat er een Delta agent je op te wachten om je overal een 'front of the line' service te geven.

Als je vlucht nog ver in de toekomst is ga je waarschijnlijk wel nog wat schedule changes krijgen.
Mooi, de vlucht staat pas in juli op de planning dus dat duurt nog wel even :)

Even zien of Delta met een mooie actie komt tijdens Black Friday/Blue Monday mogelijk kan ik dan mooie tickets scoren, iemand hier ervaring mee?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FabiandJ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:03:
[...]

Mooi, de vlucht staat pas in juli op de planning dus dat duurt nog wel even :)

Even zien of Delta met een mooie actie komt tijdens Black Friday/Blue Monday mogelijk kan ik dan mooie tickets scoren, iemand hier ervaring mee?
Delta had zojuist de 10Yr NW/DL merger sale. Black Friday/Cyber monday is altijd effe wachten of er iets leuks voorbij komt.
Als Brussel/Dusseldorf geen probleem is kan je vaak goedkoop naar de USA.
Momenteel bijvoorbeeld in het voorjaar voor 498€ heb ie een SFO roundtrip (waarschijnlijk wel een BE fare, main cabin zal iets duurder zijn)

https://www.delta.com/con...id=FS_EU_Frankfurt_110818

• FabiandJ
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:27:
[...]

Delta had zojuist de 10Yr NW/DL merger sale. Black Friday/Cyber monday is altijd effe wachten of er iets leuks voorbij komt.
Als Brussel/Dusseldorf geen probleem is kan je vaak goedkoop naar de USA.
Momenteel bijvoorbeeld in het voorjaar voor 498€ heb ie een SFO roundtrip (waarschijnlijk wel een BE fare, main cabin zal iets duurder zijn)

https://www.delta.com/con...id=FS_EU_Frankfurt_110818
Ik zit vast aan de zomervakantie, vanwege een vriendin die in het onderwijs werkt :)
Net ook even bekeken en via Dusseldorf is iets goedkoper (tientjes werk), maar vlieg je nog steeds via AMS de rest is allemaal duurder wat ook via AMS gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 09-11-2018 15:47 ]

• Freee!!

Freee!!

Grouchy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 03:35:
[...]
Achter de KE balies op Schiphol zitten dan wel weer KLM agenten je in te checken :>
Dat zag ik gisteravond ook toen ik mijn echtgenote wegbracht (en het was ook een code share met KL).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zal maar net naar huis terug gaan, en dan wordt het vliegtuig door de autoriteiten in beslag genomen voor een afrekening: Ryanair plane seized by French authorities in cash row
A Ryanair plane has been seized by French authorities in a row over money in the latest problem for the airline. The French civil aviation authority grounded the Boeing 737 on Thursday at Bordeaux airport, before it was due to fly to Stansted with 149 passengers. It said the move was "a last resort".

The dispute was caused by French subsidies paid to Ryanair for flights from Angoulême regional airport between 2008 and 2009, which the European Commission later deemed illegal. The French civil aviation authority did not say how much money was involved, but regional airport officials said the sum was €525,000 (£457,000). The authority said the plane "will remain immobilised until the sum is paid".
Vijf uur vertraging, ben benieuwd of RyanAir hier overmacht claimt :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online
Daar kun je zeker van zijn, de vraag is of een rechter er vervolgens in mee gaat want ze hadden ook gewoon die rekening kunnen betalen natuurlijk.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
PWM schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:15:
Ik had een foto gestuurd van mijn koffer na de reis vanuit Detroit. Die hadden ze goed laten stuiteren.

Vandaag een fikse bedrag gestort gekregen voor een nieuwe koffer. Dat doen ze bij KLM weer netjes
Bij transavia kreeg ik 3 tientjes. Na uren bellen en fotos. En de koffer + inhoud waren total loss. Geen transavia meer voor mij :)

• PWM
  • Niet online
Met zijn zessen op pad. 3 Plats en 3 Silver. Krijgen de 3 Silvers een upgrade naar business :+

Blijft toch een rare gewaarwording bij KLM.

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:08:
Met zijn zessen op pad. 3 Plats en 3 Silver. Krijgen de 3 Silvers een upgrade naar business :+

ROFLMAO

offtopic:
Waarom kan ik daar geen smiley van vinden :?

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:31:
Je zal maar net naar huis terug gaan, en dan wordt het vliegtuig door de autoriteiten in beslag genomen voor een afrekening: Ryanair plane seized by French authorities in cash row

[...]

Vijf uur vertraging, ben benieuwd of RyanAir hier overmacht claimt :+
Die kerel van Ryanair heeft een aantal maanden geleden geroepen dat een aantal maatschappijen de winter niet overleefd. Ik vraag me steeds meer af op welke die dan doelt.

Ryanair maakt echt rare sprongen de laatste tijd.

• Hmmbob

KLM heeft zo'n K*T upgrade beleid. Sowieso typisch Nederlands - ook in-air naar een andere (soms betere stoel) kost je nog geld.

me <3 Delta

• RocketKoen
  • Nu online
majic schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:00:
[...]

Bij transavia kreeg ik 3 tientjes. Na uren bellen en fotos. En de koffer + inhoud waren total loss. Geen transavia meer voor mij :)
KLM was de koffer van mn broertje helemaal kwijt. Ze hebben de koffer + inhoud meteen vergoed zodat hij zijn vakantie af kon maken. En een maand later werd de koffer + inhoud alsnog thuis bezorgd.

Bij een goedkope maatschappij kun je blijkbaar beter voor een goede verzekering zorgen.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

De groep die het kan/wil betalen geef je natuurlijk geen upgrade >:) Economy 101

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
PWM schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:27:
[...]

EDIT:

Het is ook een beetje denk ik wat je zoekt in een luchtvaartmaatschappij. Zelf reis ik voor werk en privé door heel Zuid-Europa met een beetje Holland/Duitsland. En ik vlieg als het even kan exclusief met Ryanair. Waarom?

- In 8 jaar tijd nog nooit m'n bagage beschadigd of kwijtgeraakt.
- Minimale vertragingen (meeste was een keer 40 minuten..nou poeh poeh).
- Zeer goedkoop. Vliegend trein/busvervoer.
- Slechts één keer gedoe gehad met bagage (formaat/gewicht), dit was in Valencia en lag uiteindelijk aan de lokale afhandelaars dan Ryanair zelf. Verder meestal aardig overgewicht op zowel ruim- als cabine bagage, nooit problemen mee gehad. Veelal zelfs extra tassen en spulletjes mee (extra camera tas + rugtas + 10kg karretje + tasje met kadotjes/eten voor de vrienden/fam of om wat normaals te eten in het vliegtuig zelf bijv.).
- Vliegen met een behoorlijk uniforme vloot vliegtuigen wat hun betrouwbaarheid te goede komt. Als je kijkt bij de ongelukken in de afgelopen jaren dan is het merendeel door tuig in het vliegtuig (Zeker op bepaalde ritten vanuit Engeland --> toeristische troep bestemmingen, dáár vlieg ik dus ook niet mee), birdstrike etc. Geen ernstige mechanische problemen iig zoals je die bij andere budget airlines toch wel vaker tegenkomt. Met een recente, homogene vloot vlieg ik dus persoonlijk wat geruster dan een 'A-klasse' airline met een dozijn vliegtuigen in de actieve dienst. Vriend van mij repareerde vliegtuigen voor Ryanair en had mij ook niks raars te melden.

Ook het nieuwe systeem ben ik zeer over te spreken. Voor 5 euro extra koop je priority en kan je jezelf van het gepeupel scheiden. Sta je gewoon netjes snel binnen, en met priority doen ze helemaal niet moeilijk over wat extra bagage die officieel niet mee zou mogen. Ook gaat in/uitstappen een stuk vlotter sinds mensen moeten bijbetalen voor hun cabine bagage. Zelfs bij Emirates komt 50% van het wachten bij uit/instappen omdat idioten gewoon totaal geen efficiency hebben bij het pakken van hun spullen uit de overhead & naar buiten gaan. Het hele riedeltje van eten aan je verkopen ,tax-free spulletjes en *zucht* loterij tickets voor het goede doel slik ik wel even door :). Overigens lijken ze daar bij recente vluchten in het zuiden van Europa niet eens meer aan te beginnen, afgeschaft?

Kortom, hier eigenlijk 99.8% positieve ervaringen met Ryanair in 8 jaar tijd. Ik vlieg met de goedkoopste betrouwbare (betrouwbaarheid van het specifieke vliegtuig, aantal crashes/vertragingen/bagage zoek in afgelopen 10 jaar) maatschappij die ik kan vinden. Ga geen extra geld uitgeven voor luxe, t zijn maar een paar uurtjes.

Vlieg verder ook met Emirates, Aegean/Olympic (wow! wat een service!), EVA en China airways. En dat is inderdaad wel een stuk beter. Maar uiteindelijk voor korte <4 uur vluchten betaal ik liever 1/3de voor precies hetzelfde resultaat: Aankomen op je bestemming, op tijd, met je bagage.

Mijn $0.01.

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:39
Gisteren Aeroflot business class gevlogen naar Seoul, was verrassend goed! Zelfde hard product als KLM 747/777, maar met betere service en uitstekende catering. De short haul vlucht naar Moskou ook met USA style first class stoelen in plaats van de normale "business class" in Europa. Minpuntje zijn de lounges in SVO.

Verwachte er weinig van en vloog het alleen omdat ik een error fare tegenkwam die me goed uitkwam, maar zou het nu ook zeker overwegen als "normale" optie naar het oosten.

Maandag Hong Kong - Londen in Cathay Pacific first class, geboekt met miles, can't wait :9

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
RocketKoen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:32:
[...]

KLM was de koffer van mn broertje helemaal kwijt. Ze hebben de koffer + inhoud meteen vergoed zodat hij zijn vakantie af kon maken. En een maand later werd de koffer + inhoud alsnog thuis bezorgd.

Bij een goedkope maatschappij kun je blijkbaar beter voor een goede verzekering zorgen.
Tijdens een vlucht naar Londen anderhalf jaar geleden met BA is er van alles uit mijn koffers gejat. BA wuifde alle verantwoordelijkheid weg behalve dan voor de slotjes die verdwenen waren, de rest moest ik maar bij m'n eigen reisverzekering claimen. Dat ging verder prima, maar de houding ergerde me mateloos.

Vervolgens hebben ze me nog maandenlang gestalked of ik niet twee hele nieuwe koffers wilde hebben. Dacht eerst dat het een foutje was maar ze bleven maar doorgaan. Toch maar gebruik van gemaakt :P

• Hmmbob
Tja, kwaliteitskoffers die wij voor veel geld in de winkel kopen, kopen zij per pallet en een stuk goedkoper.

Verwijderd

Samsonitekoffers kun je trouwens goed met de rentepunten kopen.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 22:40
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:14:
Samsonitekoffers kun je trouwens goed met de rentepunten kopen.
inderdaad, van de week zelf gedaan, wordt de volgende dag bezorgt door PostNL dus handig als je snel een koffer nodig hebt. Heb een Samsonite Neopulse Spinner 55cm voor mijn vriendin besteld, licht en compact, leuke koffer! Matzwart ziet er ook leuk uit.

What's in the case?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 13:29
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:07:
Mocht je nog een leuk & uniek label voor aan je koffer (of sleutelbos) zoeken... je kunt nu een écht stukje Boeing 747-400 (PH-BFR) daarvoor inzetten: https://www.aviationtag.com/en/produkt/phbfr01/
Thanks! Gelijk besteld. Was de eerste 747 waarmee ik heb gevlogen en een momorabele trip. :)

Volgend weekend een business class retourtje naar MAD (via CDG) om mijn status te behouden want ik mis nog wat XP en heb geen vluchten met een van de XP genererende maatschappijen tot eind van dit jaar.
Lang dagje maar even een dag voor mezelf kijk ik ook wel even naar uit...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• mrsar
  • Nu online

mrsar

Ballebek schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:27:
[...]

Thanks! Gelijk besteld. Was de eerste 747 waarmee ik heb gevlogen en een momorabele trip. :)

Volgend weekend een business class retourtje naar MAD (via CDG) om mijn status te behouden want ik mis nog wat XP en heb geen vluchten met een van de XP genererende maatschappijen tot eind van dit jaar.
Lang dagje maar even een dag voor mezelf kijk ik ook wel even naar uit...
back2back reisje? ook wel eens gedaan voor toen een hele mooie prijs :P

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 13:29
mrsar schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:38:
[...]

back2back reisje? ook wel eens gedaan voor toen een hele mooie prijs :P
Spijt van gehad dat ik het vorig jaar niet heb gedaan en werd "gedegradeerd" dus dit jaar mijn zaterdag goed besteden. :)

Mijn vrouw gaat de volgende dag voor een paar dagen naar Porto dus een weekend ervan maken ging helaas niet.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-01 13:18
Beste mensen,

Ik moet een vlucht boeken van AMS naar KUL eind februari 2019 en terug eind mei 2019. Ik hou de prijzen al een tijdje in de gaten maar het stijgt de laatste tijd een beetje. Gaan de prijzen nog zakken denken jullie? Of komen er misschien binnenkort (black friday) nog leuke aanbiedingen? Heb er totaal geen verstand van.
Wat ik nu kan vinden zijn vluchten van rond de 550-600 euro, deze waren eerst rond de 500-550.

Alvast mijn dank

• GlowMouse
  • Niet online
specops0i0 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:02:
Beste mensen,

Ik moet een vlucht boeken van AMS naar KUL eind februari 2019 en terug eind mei 2019. Ik hou de prijzen al een tijdje in de gaten maar het stijgt de laatste tijd een beetje. Gaan de prijzen nog zakken denken jullie? Of komen er misschien binnenkort (black friday) nog leuke aanbiedingen? Heb er totaal geen verstand van.
Wat ik nu kan vinden zijn vluchten van rond de 550-600 euro, deze waren eerst rond de 500-550.

Alvast mijn dank
Over 2 maanden zijn de werelddealweken, maar als je al februari wilt vliegen is afwachten niet zonder risico.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 22:03
Evianon schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 03:44:
Gisteren Aeroflot business class gevlogen naar Seoul, was verrassend goed! Zelfde hard product als KLM 747/777, maar met betere service en uitstekende catering. De short haul vlucht naar Moskou ook met USA style first class stoelen in plaats van de normale "business class" in Europa. Minpuntje zijn de lounges in SVO.

Verwachte er weinig van en vloog het alleen omdat ik een error fare tegenkwam die me goed uitkwam, maar zou het nu ook zeker overwegen als "normale" optie naar het oosten.

Maandag Hong Kong - Londen in Cathay Pacific first class, geboekt met miles, can't wait :9
Ben je gisteren meteen op die WAW-ICN deal van €400 gestapt met SU?

American Express vraagbaak

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-01 13:18
GlowMouse schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:08:
[...]

Over 2 maanden zijn de werelddealweken, maar als je al februari wilt vliegen is afwachten niet zonder risico.
Hmm daar wacht ik niet op denk ik! Zit aan de data vast. Nog een vraag, als ik boek via een site zoals skyscanner daar is de prijs veel lager dan wanneer ik deze boek bij de maatschappij zelf. Waar ik het boek maakt niet uit toch? Heb nog steeds alle rechten oid?
Pagina: 1 ... 61 ... 263 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2