Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 59 ... 243 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben al omgeboekt. Ga nu over SLC met de Delta 767, ook niet super. Maar wel goede overstap en meer mogelijkheden mocht ik het niet redden. Scheelt ook 4 uur met United in een 737.

En huisje 99 word naar huis opgestuurd :p (was mijn eerste opmerking toen Delta ter sprake kwam :+ )
Wij mogen van de lokale autoriteiten helaas geen digitale boardingpass uitgeven. Haal uw boardingpass op bij de incheckbalie op de luchthaven. Onze excuses voor het ongemak. [004.010.006]
En een gratis SSSS erbij ;)

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 12-10-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 16:35
Gaat lekker dan met internationaal, ik zou later vandaag ATL-AMS doen op een KLM bak maar die is ook al cancelled. Delta stuurt me nu over MSP op een eerdere vlucht *O*
PWM schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:16:
[...]
En een gratis SSSS erbij ;)
Op tijd naar je gate en geen probleem ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hmmbob op 12-10-2018 16:26 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik slaap vanavond op Schiphol (Sheraton). Kan ik eigenlijk al mijn boardingpass halen dan? Kan ik dat praatje meteen doen en kan ik morgen uitslapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:26:
Ik slaap vanavond op Schiphol (Sheraton). Kan ik eigenlijk al mijn boardingpass halen dan? Kan ik dat praatje meteen doen en kan ik morgen uitslapen :+
Zal je niet helpen, controle is bij de gate vlak voor boarden. Het praatje (zodat je je gate te weten komt, ipv E1) kan je ook pas op de dag zelf doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 12-10-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:42

Grouchy

meep meep

Je kan het nog even via de AF website proberen.
Als je SSSS hebt kan je misschien je BP al halen maar die SSSS blijft erop staan.

Mag je morgen lekker swipen op explosieven bij de gate enzovoort. Tegenwoordig proberen ze die pax voordat het boarding process af te handelen, als je dan daar klaar bent sta je al aan de andere kant van het lintje en mag je vaak als 1e aan boord.

Of all planes een B767 :|

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 12-10-2018 16:36 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is SSSS? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wikipedia: Secondary Security Screening Selection

Dan wordt je dus geselecteerd voor een extra controle en evt een kruisverhoor door iemand die het verder allemaal niks boeit, behalve zijn salaris opstrijken :P

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 12-10-2018 16:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, dank. Dat soort gesprekjes waar het kriebelt om te zeggen "ja, ik ben een boze ISIS-klant die zijn baard heeft afgeschoren en zijn huid heeft gebleekt"... :X

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:46:
Ah, dank. Dat soort gesprekjes waar het kriebelt om te zeggen "ja, ik ben een boze ISIS-klant die zijn baard heeft afgeschoren en zijn huid heeft gebleekt"... :X
Dat gesprekje krijgt iedereen. Die SSSS gaat een stuk verder. Zo kan je er ook zeker van zijn dat ze wat tests doen en je checked bagage overhoop word gehaald.

Dat doen ze "random" :p Een bepaald slag mens krijgt hem gewoon altijd.

De reden dat ik hem nu heb is waarschijnlijk de last minute changes. Houden ze niet van. Evenals enkeltjes boeken bijvoorbeeld. Als je nu boekt voor vanavond heb je hem wss ook.
wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:41:
Dan wordt je dus geselecteerd voor een extra controle en evt een kruisverhoor door iemand die het verder allemaal niks boeit, behalve zijn salaris opstrijken :P
Ik heb nog even het idee gehad dat men heus wel scherp was, ook al leek het niet veel te zijn. Ben er inmiddels wel achter: Het is ook gewoon niets. Je kan ze gewoon "red flags" voeren, interesseert ze niks.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 12-10-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

Ik heb nog even het idee gehad dat men heus wel scherp was, ook al leek het niet veel te zijn. Ben er inmiddels wel achter: Het is ook gewoon niets. Je kan ze gewoon "red flags" voeren, interesseert ze niks.
Klopt. Het gaat dan ook helemaal niet om veiligheid (dat wordt alleen gebruikt als smoes om het erdoor te drukken), maar om het pesten van reizigers en het kunstmatig creëren van wat banen (zie het als een soort Melkertbanen).

Niet meer, niet minder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:33:
Mag je morgen lekker swipen op explosieven bij de gate enzovoort. Tegenwoordig proberen ze die pax voordat het boarding process af te handelen, als je dan daar klaar bent sta je al aan de andere kant van het lintje en mag je vaak als 1e aan boord.
Je wordt dan naar voren geroepen zonder dat wordt aangegeven waar het voor is. Dat gebeurt al ruim voordat je aan boord mag. Ik wilde nadat alles was geswiped nog naar het toilet, maar dat mocht niet zonder dat alles opnieuw werd geswiped. Bij de tweede keer swipen mochten de binnenzolen van mijn schoenen blijven zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

GlowMouse schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:19:
[...]

Je wordt dan naar voren geroepen zonder dat wordt aangegeven waar het voor is. Dat gebeurt al ruim voordat je aan boord mag. Ik wilde nadat alles was geswiped nog naar het toilet, maar dat mocht niet zonder dat alles opnieuw werd geswiped. Bij de tweede keer swipen mochten de binnenzolen van mijn schoenen blijven zitten :P
Niet aangegeven waar het voor is? Lol het staat met vette letters gedrukt op je BP. :) Je gaat express al eerder naar ze toe.

RE dat Swipen; [edit] Vinden ze een officiele brief van de overheid bij collega die aangeeft dat je werkt met explosieven/kruit, besluiten ze alsnog te testen. Sommige knoesten (vooral in de USA) swipen trouwens inclusief de onderkant van je zolen 8)7
Met een KTN is het trouwens de laatste jaren een stuk minder :+

[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 12-10-2018 21:42 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een bepaald slag mens krijgt hem gewoon altijd.
[...]
Je kan ze gewoon "red flags" voeren, interesseert ze niks.
Even combineren: een rode usernaam hier is bingo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Je kan ze gewoon "red flags" voeren, interesseert ze niks.
Dat is toch precies de bedoeling? Als het false positives zijn dan is het prima dat ze er niets aan doen.

Als je er met je rugzakje vol semtex / biowapens / vuurwapens / cocaine / etc. maar niet doorkomt.

Als je er tussenuit gepikt wil worden moet je meer doelloos rondlopen (niet naar de borden kijken, wel naar de mensen / personeel) en wat vaker achteromkijken, daar letten ze op.

De reden dat ik hem nu heb is waarschijnlijk de last minute changes. Houden ze niet van. Evenals enkeltjes boeken bijvoorbeeld.
Dat is ook letterlijk een van de punten in de 'ICTS Profiling Guidelines' (zie pagina 9 van deze pdf).

De hele lijst:
Behavior
• Unusual nervousness or anxiety by passenger or those accompanying the passenger.
• Secret contact with other passengers lacking apparent ties.
• Appearance of lying or withholding information.
Passport
• Lack of familiarity with passport entries (biographic page, previous travel).
• Stamps or visas from a terrorism-sponsoring country.
• Inability to speak the language of the passport-issuing country.
Ticket
• Unusual itinerary.
• Purchase manner unusual to the place of issue.
• Purchase or itinerary change within 24 hours of the scheduled flight.
Baggage
• Baggage or contents inconsistent with the passenger’s appearance, profession, or ticket class.
• Contents inconsistent with passenger’s description of contents.
• Amount of baggage unusual for the ticketed itinerary. (S//OC/NF)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd1 op 12-10-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 06:00
wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:02:
[...]

Klopt. Het gaat dan ook helemaal niet om veiligheid (dat wordt alleen gebruikt als smoes om het erdoor te drukken), maar om het pesten van reizigers en het kunstmatig creëren van wat banen (zie het als een soort Melkertbanen).

Niet meer, niet minder.
Waarom zou de overheid van de VS geïnteresseerd zijn in het kunstmatig creëeren van banen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:31:
[...]

Niet weet waar het voor is? Lol het staat met vette letters gedrukt op je BP. :) Je gaat express al eerder naar ze toe.
Het is al een tijd geleden dus ik weet niet meer over er SSSS op mijn BP stond. Mijn naam werd omgeroepen en of ik naar de balie bij de gate wilde komen. Dan verwacht je niet dat je direct gaat boarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
Brilsmurfffje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:17:
Komende week vlieg ik met Cathay naar China, voor de leg AMS-HKG gebeld of ik met mijn lengte van ruim 2m een nooduitgang stoel mocht krijgen. Bot, nee kan alleen maar tegen betalen en dat staat bij Cathay gelijk aan de helft van de retourprijs.. Blijf dat een kromme policy vinden van zo een bedrijf, levert t personeel aan boord of bij de checkin weer een hoop extra geregel op..

Op de terugweg vlieg ik met de nieuwe A350, daar zitten als ik t internet mag geloven stoelen in met een zachte achterkant, dubbel feest voor de persoon voor me! 8)7
ik raad je bij deze aan om dan nooit een vlucht te boeken met Ukraine Airlines. ik vloog een paar weken geleden met 1 van hun nieuwste 737s van Dusselford naar Kiev en ik had zonder gein nog minder beenruimte dan in een ryanair vlucht. ik moest verplicht mijn benen wijd zitten omdat ik anders geen ruimte had (1m85) ik dacht echt wat is dit voor veevervoer. terug vloog ik in een 18jaar oude kist aan daar kon ik gelukkig wel normaal mijn benen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Cebu pacific zat ik ook klem met mijn 1,85 :P

En over die checks, had in Nicaragua(naar ATL om 4:50am oid dat mijn sticker achterop het paspoort eerst groen zou worden maar na mijn half slaperige antwoord op iets na 3 uur slaap naar rood ging :+ gingen ze mijn hand en ruim bagage extra controleren :P moest ik ergens achter de balies,vage gangen door en was er een hokje waat ik mijn slotje van mijn tas kon halen zodat ze die konden swipen.

Erin ging een stuk makkelijker,er was voetbal op tv dus er werd eigenlijk niet echt naar me omgekeken :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zou met PH-BFI naar LAX gaan. Die is vertrokken en komt netjes op tijd aan uit Seoul. Ik dacht dat die kapot was oid. Morgen maar eens kijken waar hij heen gaat.

Edit:

SSSS was overnacht verdwenen.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 13-10-2018 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 08:26
Gisteren een retour CPT-BCN geboekt in BA first class voor €750. Ga pas in mei, dus heb nog even de tijd om me voor te bereiden, en uit te vogelen hoe ik in cpt ga komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:37
stijnec1 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:04:
Gisteren een retour CPT-BCN geboekt in BA first class voor €750. Ga pas in mei, dus heb nog even de tijd om me voor te bereiden, en uit te vogelen hoe ik in cpt ga komen :)
Nice! Waar vond je die deal?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:07
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik vlieg met Delta richting de VS morgen. Nu moest ik bij KLM inchecken omdat die schijnbaar alle Delta dingen afhandelt op AMS. Geen probleem, wel vaker gehad. Echter de vorige keren kon ik met de toegestuurde boekingscode de vlucht gewoon in de KLM app laden. Deze keer lukt mij dat met geen mogelijkheid en de Delta app zegt vrolijk dat ik nog moet inchecken.
Is dat normaal op Delta-vluchten of vluchten naar de VS? Die eerdere vluchten waarbij het zonder problemen ging waren eigenlijk allemaal binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Online moet je gewoon bij Delta inchecken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Eh?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XHEBCXtHSuhqjIaVy1XCpz8F/full.jpg
Succes met inchecken bij Delta, dat lukt je niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Omaat/insideflyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Had gisteren ook problemen met de boekingscode van Delta. Met het e-ticket nummer lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ook die lijkt helaas niet te werken. Misschien dat ik moet wachten op synchronisatie of zoiets tussen de systemen? (Werkelijk geen flauw idee hoe dat werkt, ben een very infrequent flyer :P).

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 13-10-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
EDIT schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:07:
Eh?
[Afbeelding]
Oh vreemd. Nou ja op Schiphol kun je sowieso inchecken (en dan dus idd bij KLM.)

Ik ben op zich ook wel gewend dat je de boekingscode bij KLM in kunt vullen trouwens hoor, misschien delta even bellen en vragen om 't KLM PNR (Want da's een andere dan bij Delta; ander reserveringssysteem). Of als je dan toch bezig bent gewoon vragen wtf er aan de hand is :P

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 13-10-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Heb keurig al een boekingscode van KLM zelf en ook het ticketnummer van KLM zelf, maar die werken dus niet, helaas (die van Delta ook niet, overigens :P).
Ik ben uiteraard al gewoon ingecheckt en heb m'n boardingpass uitgeprint, maar ik vond het gewoon apart dat ik 'm niet zoals anders in de app kon laden met boekingscode/achternaam combi.
Heb KLM al even een berichtje gestuurd, maar dacht dat jullie hier misschien een sneller antwoord konden geven :)

[ Voor 20% gewijzigd door EDIT op 13-10-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

EDIT schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:48:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik vlieg met Delta richting de VS morgen. Nu moest ik bij KLM inchecken omdat die schijnbaar alle Delta dingen afhandelt op AMS. Geen probleem, wel vaker gehad. Echter de vorige keren kon ik met de toegestuurde boekingscode de vlucht gewoon in de KLM app laden. Deze keer lukt mij dat met geen mogelijkheid en de Delta app zegt vrolijk dat ik nog moet inchecken.
Is dat normaal op Delta-vluchten of vluchten naar de VS? Die eerdere vluchten waarbij het zonder problemen ging waren eigenlijk allemaal binnen Europa.
Da's normaal voor DL operated vluchten vanuit AMS en als al je vluchten DL operated & en een DL vluchtnummer hebben. Op zoveel uur voor vertrek vanuit AMS neemt KLM de controle over.
24 uur van te voren kan je inchecken maar je wordt wel geforward naar KLM.
Daar kreeg je de BP met een andere PNR maar met hetzelfde ticketnummer.

Voor je binnenlands (connectie) vluchten (als ze te dicht op elkaar zitten met de AMS vlucht niet inloggen maar PNR etc ingeven en inchecken) en vluchten terug kan je 24 uur van te voren gewoon via de Delta app inchecken.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 13-10-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ja, dat was mij allemaal duidelijk en is prima gelukt, alleen wil ik de boarding pass graag in de app laden (KLM of Delta-app is mij om het even) en dat lukt dus niet, ook niet met de nieuwe KLM PNR :P

Edit: krijg van KLM net terug dat voor deze specifieke vlucht geen gebruik kan worden gemaakt van de KLM app. Waarom, dat mag Joost weten :P

[ Voor 27% gewijzigd door EDIT op 13-10-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Heeft iemand hier ervaring met TK?

Ik overweeg om een business class vlucht ATH-IST-AMS te boeken met miles. Dit maakt het mogelijk om zowel de B777 (ATH-IST), het nieuwe vliegveld, en A330 (IST-AMS) te proberen. Is dit enigszins veilig om nu al te boeken voor Mei, of heeft TK vaak wijzigingen in schema en/of AC type?

Daarnaast las ik dat TK gratis een hotel biedt als je een layover hebt van meer dan 7 uur. Dit maakt het mogelijk om de laatste vlucht van de dag vanuit ATH te pakken, en de eerstvolgende vlucht naar AMS is 7:10 later - dus in theorie zou dat van toepassing zijn. Maar werkt dat ook voor award boekingen? En is dat eigenlijk wel praktisch bij een 7-uur layover? (Ervan uitgaande dat ik landside zal moeten gaan, en ik eigenlijk ook wel de nieuwe lounge wil proberen...)

Iemand ervaringen?

Zo te zien kun je geen hotel overnachting krijgen als er ook maar één andere (kortere) connectie mogelijk is op dezelfde dag. Dus, als de 6AM vlucht naar IST een connectie van <7 uur heeft, dan krijg je geen hotel - ook al vlieg je met de 22:00 vlucht naar IST en is de eerstvolgende aansluitende vlucht daadwerkelijk 7+ uur later. Beetje jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door Xandrios op 13-10-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:05:

Zo te zien kun je geen hotel overnachting krijgen als er ook maar één andere (kortere) connectie mogelijk is op dezelfde dag. Dus, als de 6AM vlucht naar IST een connectie van <7 uur heeft, dan krijg je geen hotel - ook al vlieg je met de 22:00 vlucht naar IST en is de eerstvolgende aansluitende vlucht daadwerkelijk 7+ uur later. Beetje jammer.
Ze bieden wel een soort sightseeing tour. 'Touristanbul' noemen ze dat. Van hun website:
May all passengers attend Touristanbul?
All international transit passengers who have flight through İstanbul can attend Touristanbul. Both flights should be with Turkish Airlines' flight numbers (codeshared or operated). Connection times between flights should not be longer than 24 hours and shorter than 6 hours.

Passengers may not get both accommodation service and Touristanbul on the same journey. If you prefer accommodation, you may contact our Hotel Desk for terms and conditions (hoteldesk@thy.com). They will inform you that your booking is eligible or not.

https://www.turkishairlin...uristanbul/faq/index.html
Ik zou die website even doorlezen. Voor zover ik kan zien is er geen restrictie m.b.t. mogelijk kortere vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:29
stijnec1 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:04:
Elke BA error fare van de afgelopen 2 jaar - en dat zijn er nogal wat - is uiteindelijk gecancelled, dus ik zou nog even wachten met verdere plannen maken en boeken.

Heb deze keer de moeite niet genomen, zal je zien dat hij natuurlijk nu wel gehonoreerd wordt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:37
Evianon schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:20:
[...]

Elke BA error fare van de afgelopen 2 jaar - en dat zijn er nogal wat - is uiteindelijk gecancelled, dus ik zou nog even wachten met verdere plannen maken en boeken.

Heb deze keer de moeite niet genomen, zal je zien dat hij natuurlijk nu wel gehonoreerd wordt :+
Een hoop one mile at a time lezers hier 😬

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aangekomen in Salt Lake. Erg fijn vliegveld. Geen rijen en zo bij je koffers. Ze zijn een nieuwe aan het bouwen, maar voor Amerikaanse begrippen is het allemaal redelijk netjes.

De business van Delta in de 767 is niet super. Ook niet zo slecht als men zegt. Hij is smal en weinig ruimte voor je voeten. Het scherm is klein.

Het is wel 1-2-1, vriendelijke crew, eten was goed en op je zij lag je goed. Geen topper, maar zou er ook geen 2 uur omvliegen om te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Rij 1 heeft iets meer voetruimte. Nadat de B777 klaar zijn worden de 767's gelukkig onder handen genomen en krijgen ze de Delta One suites. Ombouw begint lente 2019 en duurt tot zomer 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:49:
Rij 1 heeft iets meer voetruimte. Nadat de B777 klaar zijn worden de 767's gelukkig onder handen genomen en krijgen ze de Delta One suites. Ombouw begint lente 2019 en duurt tot zomer 2020.
In 1-1-1 dan? Anders is het alsnog een krappe bedoening in die 767.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

In 1-1-1 dan? Anders is het alsnog een krappe bedoening in die 767.
Heb nog geen seat plan gezien, denk wel dat er minder D1 stoelen inkomen.
Ergens volgend jaar zullen we de eerste seatmaps wel zien en mogen we een jaartje russische roulette spelen biij het boeken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 13-10-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben dus van San Diego naar huis gegaan en 6 dagen later zit ik nu in Phoenix. De vraag die ik mijzelf stelde: Zou het nou makkelijker worden of moeilijker zo kort op elkaar, met in het achterhoofd dat ik niet bijzonder last heb van een jetlag.

N=1, maar het is nu 17.48 en ik wil mij van het dak werpen :+ Nog even 3-4 uur volhouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 02:49:
Ik ben dus van San Diego naar huis gegaan en 6 dagen later zit ik nu in Phoenix. De vraag die ik mijzelf stelde: Zou het nou makkelijker worden of moeilijker zo kort op elkaar, met in het achterhoofd dat ik niet bijzonder last heb van een jetlag.

N=1, maar het is nu 17.48 en ik wil mij van het dak werpen :+ Nog even 3-4 uur volhouden :p
Kan je uit ervaring vertellen dat het zowel makkelijker als moeilijker wordt.
Uiteindelijk lijkt je lichaam er een beetje aan te wennen, maar neemt je "basis moeheid" toe.
Je went sneller aan het tijdsverschil, maar er is altijd het gevoel van nooit helemaal uitgerust te zijn. Verdwijnt (grotendeels) als je vakantie hebt of anders langer op 1 plek blijft.
En dan heb jij nog het geluk regio in dezelfde tijdzone te zitten, probeer het eens in San Diego en daarna Tokio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Een van mijn collega’s die echt veel vloog gaf dit ook aan; “hij deed niet aan jetlag behalve tijdens de vakantie”, dan kwam alle vermoeidheid eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Evianon schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:20:
[...]

Is bekend, heb al meerdere boekingen gecancelled zien worden. De Zuid Afrika boekingen staan tot nu toe nog steeds volledig in mmb, dus ik wacht rustig af. Reis pas in mei, tijd genoeg om rustig te kijken wat er gaat gebeuren

[ Voor 8% gewijzigd door stijnec1 op 14-10-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 16:26

Freak187

geen

EDIT schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:07:
Eh?
[Afbeelding]
Irritant inderdaad. Vervolgens wordt je naar een KLM website (dus niet app) gestuurd en moet je weer pielen op een mobiele telefoon om alle gegevens in te kloppen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmmm, bij mijn laatste vlucht werd inderdaad verwezen naar de website maar pakte de KLM app dit uiteindelijk gewoon op. Android trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:32

Garyu

WW

PWM schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 02:49:

Tip voor de volgende keer: bij korte reisjes, probeer "gewoon" in het NLse (of US) tijdschema te blijven. Ja het donker/licht ritme klopt niet precies, maar je hebt een stuk minder last van aaneensluitende jetlags. Voor reizen < 3 dagen een goede strategie, zolang je business partners natuurlijk geen grote dinners e.d. organiseren.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Borromini schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:19:
Ik hoor goede dingen over Air Europa op Latijns-Amerika.
Hebben inderdaad AirEuropa geboekt, 740 euro retour naar Buenos Aires in de 787. Toen we boekten was Iberia minimaal 100 euro duurder. Dat vond ik wat te veel voor de misschien wel comfortabelere A340. Kijk ik zojuist, zijn de prijzen bij Iberia gezakt. Maargoed, tickets al op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:05:
Heeft iemand hier ervaring met TK?

Ik overweeg om een business class vlucht ATH-IST-AMS te boeken met miles. Dit maakt het mogelijk om zowel de B777 (ATH-IST), het nieuwe vliegveld, en A330 (IST-AMS) te proberen. Is dit enigszins veilig om nu al te boeken voor Mei, of heeft TK vaak wijzigingen in schema en/of AC type?

Daarnaast las ik dat TK gratis een hotel biedt als je een layover hebt van meer dan 7 uur. Dit maakt het mogelijk om de laatste vlucht van de dag vanuit ATH te pakken, en de eerstvolgende vlucht naar AMS is 7:10 later - dus in theorie zou dat van toepassing zijn. Maar werkt dat ook voor award boekingen? En is dat eigenlijk wel praktisch bij een 7-uur layover? (Ervan uitgaande dat ik landside zal moeten gaan, en ik eigenlijk ook wel de nieuwe lounge wil proberen...)

Iemand ervaringen?

TK is wel een fijne airline, maar naar Amsterdam zou ik even kijken hoe de BC cabine is. Ze zijn wel een van de weinige/de enige maatschappij die in Europa met fatsoenlijke BC vliegt, maar ik weet niet of dat op elke vlucht zo is. Daarnaast, ik weet niet of zelfs in mei TK al vanaf IST new airport vliegt. Volgens mij wilden zij als een van de laatste overgaan naar het nieuwe vliegveld om aanloopproblemen te beperken. Ik heb geen idee hoe de tijdlijn is, behalve dat binnenkort de luchthaven opengaat (eind deze maand?). Ik ben wel benieuwd of ze de lounge nog extremer hebben gemaakt. 8)

Wat betreft layover hotel, je moet inderdaad de kortst mogelijke overstap hebben geboekt. Sowieso kost het best veel tijd van en naar het hotel en ze zorgen dat je 3 uur van tevoren op het vliegveld bent, niet echt de moeite waard imo. Daarnaast hebben ze in de lounge (op t oude vliegveld iig) ook nog sleeping rooms, maar die zijn alleen voor intercontinentale vluchten beschikbaar. De movie theater room had overigens ook prima stoelen om in te slapen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 11:15
Even een andere vraag. Donderdag vlieg ik met TUI vanaf Rotterdam naar de Canarische eilanden. Ook om te fietsen. Zou ik in de handbagage mijn Multitool (geen mesjes) mogen meenemen?

[img]https://https://goo.gl/images/8ak5s2[/img]

(Topeak mini 20)
https://goo.gl/images/8ak5s2

[ Voor 6% gewijzigd door HBSVDK op 15-10-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Neen. Althans, kans is klein imo.

[ Voor 73% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Daar zou ik het ook niet mee gokken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=13394
De volgende voorwerpen zijn niet toegestaan als handbagage: (..) Puntige / scherpe wapens & scherpe voorwerpen: artikelen met punten of snijranden waarmee letsel kan worden toegebracht, zoals: (..) Stanleymessen, gereedschapsmessen, alle soorten zagen, schroevendraaiers, breekijzers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bij mijn omboeking van LAX naar SLC, zou de XP/Miles origineel moeten zijn gebleven. Dat is echter niet. LAX is 36XP en SLC is dichterbij en slechts 30XP. Nu heb ik dus 30XP gekregen, maar ook de miles die horen bij een last-minute enkeltje in C. Met andere woorden, de miles voor deze vlucht klotsen tegen de plinten :) Ik denk dat ik maar niet ga klagen over die 6XP :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:53:
Bij mijn omboeking van LAX naar SLC, zou de XP/Miles origineel moeten zijn gebleven. Dat is echter niet. LAX is 36XP en SLC is dichterbij en slechts 30XP. Nu heb ik dus 30XP gekregen, maar ook de miles die horen bij een last-minute enkeltje in C. Met andere woorden, de miles voor deze vlucht klotsen tegen de plinten :) Ik denk dat ik maar niet ga klagen over die 6XP :p
Je kunt kijken of de retroclaim nog wat doet. Zo heb ik ook wel 's een vluchtje bijgesmokkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Koerski schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Hebben inderdaad AirEuropa geboekt, 740 euro retour naar Buenos Aires in de 787. Toen we boekten was Iberia minimaal 100 euro duurder. Dat vond ik wat te veel voor de misschien wel comfortabelere A340. Kijk ik zojuist, zijn de prijzen bij Iberia gezakt. Maargoed, tickets al op zak.
Stoelen zullen in 340 misschien wat comfortabeler zijn, kan ik niet over meepraten. De 787 is in ieder geval wel een veel moderner toestel, en het feit dat de cabinelucht geen bleed van de motoren is is ook een stuk aangenamer. Zou ook minder droog moeten zijn dan bij andere (oudere) toestellen op de markt.

De dimmende ruiten zijn dan weer een gimmick, dus zorg voor zo'n oogmasker als je effectief wil slapen (geen idee of Air Europa dat voorziet).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:31:
[...]

Stoelen zullen in 340 misschien wat comfortabeler zijn, kan ik niet over meepraten. De 787 is in ieder geval wel een veel moderner toestel, en het feit dat de cabinelucht geen bleed van de motoren is is ook een stuk aangenamer.
Jammere is dat alle voordelen in een 787 weer worden 'gecompenseerd' in economy door teveel stoelen op een rij waardoor alles nogal krap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is in de 777 ook zo... Is ook heel onaangenaam in 3-4-3.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Proberen kan toch altijd? Maar inderdaad, dan niet boos worden als het niet kan...
volgende keer als je mij ziet aan de gate (4 gouden strepen) gewoon netjes aan me vragen...wellicht kan ik je dan helpen ;)

werkzaam voor de Zwaan :P

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Geert1976 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:44:
werkzaam voor onze NL'se drie letterige maatschappij
Oei... da's een lastige. Geef nog eens een hint, ik weet het nog niet >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
don_jorg schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:46:
[...]

Oei... da's een lastige. Geef nog eens een hint, ik weet het nog niet >:)
post aangepast! :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 915187

TUI ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.google.nl/search?q=zwaan+klm&tbm=isch ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 17-10-2018 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Zwaan? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik vlieg zo met AA van PHX naar LAS. Hopelijk is het helder, dit kan als je mazzel hebt 1 van de mooiste vluchten zijn die je kan maken. Recht over Grand Canyon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:58:
Ik vlieg zo met AA van PHX naar LAS. Hopelijk is het helder, dit kan als je mazzel hebt 1 van de mooiste vluchten zijn die je kan maken. Recht over Grand Canyon :)
Don't want to spoil your mood, maar nee; daar kom je niet overheen op die route.

https://www.flightradar24.com/data/flights/aa777#1e3ee1f1 (gisteren): Grand Canyon ligt rechtsboven je route. Als je rechts zit, zie je hem misschien in de verte. Je komt wel over een uitloper van Lake Mead, maar dat is niet zo spectaculair vanuit het vliegtuig. Als je links zit heb je kans om de Hoover Dam te zien. Rechts zie je de skyline van Vegas vanzelf opduiken.

[ Voor 100% gewijzigd door Hmmbob op 18-10-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
:( Ik ben wel een keer recht over gevolgen, vanaf Phoenix. Maar dat was dan blijkbaar een andere bestemming?

Nou ja, ben er al een keer met een helikopter ingedoken :+

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 18-10-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Naar SLC misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:25:
:( Ik ben wel een keer recht over gevolgen, vanaf Phoenix. Maar dat was dan blijkbaar een andere bestemming?

Nou ja, ben er al een keer met een helikopter ingedoken :+
Helivlucht is sowieso een aanrader! Ook in New York btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fijn dat American Airlines. Er is geen kist voor ons. Ook aan andere gates missen vliegtuigen. Je zou dus zeggen dat er chaos is, maar iedereen staat er gemoedelijk bij. Lijkt normaalste zaak van de wereld te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Oneworld lijkt steeds vaker de onderkant van de markt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 23:11:
Fijn dat American Airlines. Er is geen kist voor ons. Ook aan andere gates missen vliegtuigen. Je zou dus zeggen dat er chaos is, maar iedereen staat er gemoedelijk bij. Lijkt normaalste zaak van de wereld te zijn...
Aan de andere kant kunnen al die mensen er waarschijnlijk ook écht helemaal niets aan doen, dus dan kan je je druk maken maar dat gaat hen niet helpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zolang het geen meltdown betreft zijn de vertragingen daarzo over het algemeen wel te overzien. Dat PHX een AA hub is en LAS voor veel pax ook meteen het eindpunt is zal ook wel meespelen.

Wel altijd leuk om in dit soort situaties het verschil te zien per land/airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:18:
[...]

Aan de andere kant kunnen al die mensen er waarschijnlijk ook écht helemaal niets aan doen, dus dan kan je je druk maken maar dat gaat hen niet helpen.....
Ik neem het het personeel ook niet zo 123 kwalijk ;) Het is wel een totaal gebrek aan communicatie. We zijn ruim 2 uur te laat vertrokken. Alleen op de borden stond iets aangegeven, bij de gate melde ze niets. Na 2 uur te laat aan boord te zijn geklommen is er ook niets gezegd. Zelfs in het praatje na opstijgen van de captain geen enkele referentie.

Bij de KLM is die voorziening veel beter. Waarschijnlijk vandaar dat het zo opviel. De 2-2 in een A321 maakt het dan wel weer goed. Wat zou dat toch mooi zijn in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 16-06 21:45
Weet iemand hoe het verdienen van XP voor flying blue werkt wanneer je met Delta vliegt? Ik heb afgelopen week een vlucht van SFO->JFK gemaakt in Delta One (business) en daar krijg je wel 6XP voor :| ik kan wel vinden hoe je je miles berekend maar niets over XP. Ik had toch meer verwacht.

tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Afbeeldingslocatie: https://travelupdate.boardingarea.com/wp-content/uploads/2017/11/FlyingBlueXP.png

Domestic business is 6XP. En ja, dat is heel zuur gezien de afstand. Zeker vergeleken met bijv. AMS-DUS in business (Daar krijg je dus 15XP voor).

[ Voor 31% gewijzigd door Xandrios op 20-10-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sander0105 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:50:
Weet iemand hoe het verdienen van XP voor flying blue werkt wanneer je met Delta vliegt? Ik heb afgelopen week een vlucht van SFO->JFK gemaakt in Delta One (business) en daar krijg je wel 6XP voor :| ik kan wel vinden hoe je je miles berekend maar niets over XP. Ik had toch meer verwacht.
Gaat op basis van binnenlands/afstand: https://www.flyingblue.nl/en/programme
SFO-JFK is binnenlandse vlucht, dus je verdient er nauwelijks mee. BRU-AMS verdient bijna evenveel in ECO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 16-06 21:45
Hmm jah... Best zuur inderdaad. Mijn retour AMS-LCY kost mij 1/10e maar leverd bijna het dubbele op... Ach in ieder geval lekker geslapen ;)

tja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vlieg nu van LAS naar DTW. Jawel, over Grand Canyon ;)

Mooie A321 met goede 1st class seats. En live TV, dus Formule 1 kwalificatie in de lucht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

PWM schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:59:
Vlieg nu van LAS naar DTW. Jawel, over Grand Canyon ;)

Mooie A321 met goede 1st class seats. En live TV, dus Formule 1 kwalificatie in de lucht :)
Vroeger zou ik jaloers zijn geweest, maar nu ik zelf vaker reis ben ik gewoon blij om lekker thuis te zijn. Desalniettemin, geniet er lekker van. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Fijn dat AF/KLM. Dacht zo in te checken voor m'n vlucht morgen naar Breslau. Niet dus.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1923/30527369417_0533f2acb5_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:20

Blokker_1999

Full steam ahead

Iemand die mij het volgende kan uitleggen?

Ik ben bezig mijn opties te bekijken voor mijn volgende vakantie naar Japan. Als ik kijk naar KLM en ik boek een vlucht vertrekkende vanuit Brussel dan is deze significant goedkoper (€565 vs €668) dan wanneer ik vertrek vanuit Amsterdam ondanks dat ik hiebrij een extra vlucht moet nemen van Brussel naar Amsterdam.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Blokker_1999 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:22:

Ik ben bezig mijn opties te bekijken voor mijn volgende vakantie naar Japan. Als ik kijk naar KLM en ik boek een vlucht vertrekkende vanuit Brussel dan is deze significant goedkoper (€565 vs €668) dan wanneer ik vertrek vanuit Amsterdam ondanks dat ik hiebrij een extra vlucht moet nemen van Brussel naar Amsterdam.
Dat is al zo vaak ter sprake gekomen. Heel kort: KLM heeft in België een minder gunstige concurrentiepositie dus zullen ze, zeker met de extra overstap, een concurrerend aanbod moeten doen. En ja, dit betekent inderdaad dat Nederlanders de omweg via België zullen maken, zeker als ze toch al dichterbij Zaventem dan Schiphol wonen.

EDIT:
Dit lijkt mij voor jou al helemaal een redelijke kans (als de woonplaats in je profiel klopt).

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 21-10-2018 13:33 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Er zit een premium op de directe vlucht. AMS is de thuismarkt van KLM, BRU niet.
Vanuit het oogpunt van de passagier is de non-stop route een kwestie van gemak en tijd. Non-stop routes zijn korter, sneller en minder gevoelig voor vertragingen of verstoringen.
Je betaalt voor je gemoedsrust, een betere kans om op tijd aan te komen en met al je koffers, en, in sommige gevallen, iets meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Plus vertrekken van Schiphol kost zo’n 45 euro aan belasting. Misschien meer tegenwoordig. Kijk maar eens naar de werkelijke ticket prijs en de belastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

wouterwouter2 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:43:
Plus vertrekken van Schiphol kost zo’n 45 euro aan belasting. Misschien meer tegenwoordig. Kijk maar eens naar de werkelijke ticket prijs en de belastingen.

[...]
Veel minder, een paar voorbeelden:

Taxes, Fees and Charges

description amount currency
Netherlands - Security Service Charge (CJ) $12.50 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $14.30 USD

Taxes, Fees and Charges

Netherlands - Security Service Charge (CJ) $12.80 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $14.60 USD

Taxes, Fees and Charges

Belgium - Passenger Service and Security Charge (BE) $35.80 USD
Netherlands - Security Service Charge (CJ) $7.60 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $7.00 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Heb het nog een keer opgezocht, Skyscanner zegt het volgende over alle kosten van schiphol in 2017:
Luchthavenbelasting KLM op Amsterdam Schiphol

Voor Amsterdam Schiphol worden er drie toeslagen door aan de passagier verrekent die verwerkt worden in je ticket als je vanaf deze luchthaven vliegt. Per luchtvaartmaatschappij kan het verschillen hoeveel ze rekenen. De luchthavenbelasting voor de verschillende vliegtuigmaatschappijen zijn haast niet online te vinden. Skyscanner heeft alleen de kosten van KLM gevonden op hun website. Deze kosten zijn:

Veiligheidstoeslag: €12,17 Passagierstoeslag: €14,38 Geluidsiolatietoeslag: €0,50 *

Dit komt neer op een totaalbedrag van €27,05 * per passagier per vlucht voor KLM vanaf Schiphol. Heb je een retourvlucht van en naar Amsterdam Schiphol, dan betaal je dus twee keer deze luchthaventax.
Wat dus overeenkomt met de genoemde bedragen in jouw post. Met inachtneming dat deze bedragen dus per enkele vlucht gelden.

https://www.skyscanner.nl...ing-zo-vraag-je-het-terug
Grouchy schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Veel minder, een paar voorbeelden:

Taxes, Fees and Charges

Netherlands - Security Service Charge (CJ) $12.50 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $14.30 USD

Taxes, Fees and Charges

Taxes, Fees and Charges

Belgium - Passenger Service and Security Charge (BE) $35.80 USD
Netherlands - Security Service Charge (CJ) $7.60 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $7.00 USD

[ Voor 3% gewijzigd door wouterwouter2 op 21-10-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

wouterwouter2 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:30:
Heb het nog een keer opgezocht, Skyscanner zegt het volgende over alle kosten van schiphol in 2017:

[...]

Wat dus overeenkomt met de genoemde bedragen in jouw post. Met inachtneming dat deze bedragen dus per enkele vlucht gelden.

https://www.skyscanner.nl...ing-zo-vraag-je-het-terug

[...]
Betwijfel of het juist is wat Skyscanner op haar website schrijft. Je betaalt namelijk toch echt maar voor één keer Schiphol voor een retour vlucht, één voorbeeld van een retour;

Taxes, Fees and Charges

Per passenger summary of air travel taxes, fees, and related charges. Per passenger total travel charges provided at end of table
United States - September 11th Security Fee(Passenger Civil Aviation Security Service Fee) (AY) $11.20 USD
United States - Transportation Tax (US) $36.60 USD
United States - Animal and Plant Health Inspection Service Fee (APHIS User Fee - Passengers (XA) $3.96 USD
United States - Passenger Facility Charge (XF) $9.00 USD
United States - Immigration and Naturalization Fee(Immigration User Fee) (XY) $7.00 USD
United States - Custom User Fee (YC) $5.65 USD

Summary of all charges for all passengers, including air-fare, taxes, fees, and other charges
Total Price: $2,947.81 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een ticket SFO -> DTW -> DCA (Delta One). Overstaptijd in DTW is 40 minuten. Haal ik op de geplande tijd de vlucht DTW -> DCA niet, er gaat later nog één vlucht, dus kans is redelijk klein dat ik de nacht in Detroit moet doorbrengen.

Wat ik me afvraag: Is 40 minuten overstaptijd op een domestic vlucht niet wat krap? De trip wordt op één ticket geboekt, dus in het ergste geval wordt het een hotelovernachting en reis ik de volgende dag pas verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zerobase schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:52:
Ik ben aan het kijken naar een ticket SFO -> DTW -> DCA (Delta One). Overstaptijd in DTW is 40 minuten. Haal ik op de geplande tijd de vlucht DTW -> DCA niet, er gaat later nog één vlucht, dus kans is redelijk klein dat ik de nacht in Detroit moet doorbrengen.

Wat ik me afvraag: Is 40 minuten overstaptijd op een domestic vlucht niet wat krap? De trip wordt op één ticket geboekt, dus in het ergste geval wordt het een hotelovernachting en reis ik de volgende dag pas verder.
Da's goed te doen zolang ze op tijd zijn. Je heb natuurlijk geen tijd om een SC te bezoeken maar DTW is een goed vliegveld en het is makkelijk om over te stappen. Schedule change kan de situatie veranderen maar dan mag je het ticket zo ie zo omboeken.
Anders op de dag zelf voor een SDS of SDC gaan als dat een mogelijkheid voor je is.

Minimum Connect Times
Share Results

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .45 1.00 1.30 1.00
OFFLINE .45 1.00 1.30 1.00
** OR * ARE ALL
DL-DL DD .45 AUA - ALL
DL-DL DD .45 BDA - ALL
DL-DL DD .45 FPO - ALL
DL-DL DD .45 NAS - ALL
DL-DL DD SUP CANADA - CANADA
DL-DL DD .30
**-DL DD 2.00
DL-** DD 2.00

[ Voor 61% gewijzigd door Grouchy op 21-10-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik zie wel hoe het loopt. Als ik 7 dagen later de vlucht terug van DCA naar LAX maar haal :-)

Weet niet of SDS/SDC een optie is. Reis wel firstclass, maar heb geen full-flex ticket, dus zal waarschijnlijk achter in de rij mogen aansluiten als ik wil wijzigen.
Grouchy schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:21:
[...]

Da's goed te doen zolang ze op tijd zijn. Je heb natuurlijk geen tijd om een SC te bezoeken maar DTW is een goed vliegveld en het is makkelijk om over te stappen. Schedule change kan de situatie veranderen maar dan mag je het ticket zo ie zo omboeken.
Anders op de dag zelf voor een SDS of SDC gaan als dat een mogelijkheid voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Delta biedt nu gratis WiFi aan voor messaging. Toch wel handig af en toe. Had nog promocode voor Internet en haalde gewoon 15Mbit met hun A321. Knap hoor.

Ook nieuw sinds 1 oktober (volgens dame die incheckte op LAS): FB Plats hebben nu ook Delta Plat status. Zag het nu in de app ook veranderd. September stond daar nog "FB Plat" en nu was ik netjes Platinum Medallion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is al langer zo geloof ik? Net als dat 't andersom ook zo werkt (PM wordt 'FB plat').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:58:
Delta biedt nu gratis WiFi aan voor messaging. Toch wel handig af en toe. Had nog promocode voor Internet en haalde gewoon 15Mbit met hun A321. Knap hoor.

Ook nieuw sinds 1 oktober (volgens dame die incheckte op LAS): FB Plats hebben nu ook Delta Plat status. Zag het nu in de app ook veranderd. September stond daar nog "FB Plat" en nu was ik netjes Platinum Medallion
Mag je dan nu op domestic ook hun lounge in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
swtimmer schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Mag je dan nu op domestic ook hun lounge in?
Nope, dat mogen Delta Plats ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Daar heb je (denk ik) een lounge membership voor nodig. Die krijgen sommige Delta elites wellicht wel, maar als FB lid heb je die dan waarschijnlijk niet.

Op zich wel goed dat FB levels nu gelijk zijn gesteld aan DL. Voorheen stond een FB plat lager op de ranglijst dan een DL Silver. Nu sta je dus vrijwel bovenaan.

Neem aan dat dit ook voor FB Gold geldt overigens, dat die gelijk worden gemaakt aan DL Gold?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 22-10-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is bij DL een Choice Benefit die alleen gegeven wordt aan Diamond elites (die er dan voor moeten kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Geloof niet dat er echt iets veranderd, regels die geplubliceerd zijn nog steeds hetzelfde.
Ook al staat er af en toe ergens FB plat. Als SM Diamond of plat kom je tenslotte ook na FB silvers.
Reciprocity zie je bijvoorbeeld bij AM maar niet bij AF/KLM

Delta Sky Club membership met één van je 4 choice benefits kiezen, met SkyMiles of USD aanschaffen of een AE plat kaartje en je bent ook welkom in de SC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:40:
Aangekomen in Salt Lake. Erg fijn vliegveld. Geen rijen en zo bij je koffers. Ze zijn een nieuwe aan het bouwen, maar voor Amerikaanse begrippen is het allemaal redelijk netjes.

De business van Delta in de 767 is niet super. Ook niet zo slecht als men zegt. Hij is smal en weinig ruimte voor je voeten. Het scherm is klein.

Het is wel 1-2-1, vriendelijke crew, eten was goed en op je zij lag je goed. Geen topper, maar zou er ook geen 2 uur omvliegen om te vermijden.
Is inderdaad een fijn vliegveld, had ik van de zomer mijn overstap van AMS naar SFO, we waren zo door de douane en in SFO konden we zo doorlopen :)
Pagina: 1 ... 59 ... 243 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2