Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 57 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:53
Heeft iemand ervaring met een iets te grote koffer bij KLM? Doen ze hier moeilijk over? Ik zie het volgende op de KLM website.

Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch) en max. 23 kg (50 lbs)

Nu komt mijn koffer uit op 164 cm, helaas iets te groot dus. Gaan ze hier moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, maar als 't *duidelijk* te groot is is dat een ander verhaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik ben bang dat wanneer je je koffer incheckt middels de self-service machines, dat deze automatisch zien dat hij te groot is. Als je het wilt proberen kan je het beste naar een balie waar hij handmatig wordt ingecheckt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Hangt er denken ik ook vanaf hoe de cm's verdeeld zijn over de lengte breedte en hoogte. De maximale afmetingen hiervoor wijken bij KLM af van veel andere luchtvaartmaatschappijen. Zou ik ook even nakijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:35
Leetness schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:48:
Ik ben bang dat wanneer je je koffer incheckt middels de self-service machines, dat deze automatisch zien dat hij te groot is. Als je het wilt proberen kan je het beste naar een balie waar hij handmatig wordt ingecheckt. :)
Mijn rugzak voldoet net aan de afmetingen maar met hoes er omheen (hoop lucht) is die wat volumineuzer. Maar dat gaat prima met die self-service-label machines.

Sommige mensen nemen ook enorme koffers mee de cabine in, ook nooit een bezwaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
Er zullen altijd mensen worden geweigerd, en je zult altijd mensen zien die er zonder problemen doorheen glippen. Over het algemeen zijn de legacy carriers hier wat soepeler mee dan een Easyjet of Ryanair, maar onderaan de streep kan je er nooit zeker van zijn dat dit in jouw situatie ook gebeurt.
Wil je zeker weten dat je baggage mee kan? Vraag het dan niet op een forum maar houd je gewoon aan de baggageregels van de airline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:53
Bedankt voor de reacties allen, ik ga even kijken of ik een andere koffer kan regelen om het toch maar op safe te spelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
https://www.luchtvaartnie...-fly-op-rotterdam-airport
Kijk, dit vind ik nou een originele en leuke actie: Albert Heijn en Transavia die samenwerken. Bij het inchecken kun je voor 12,50 een ontbijtbox voor twee personen bestellen. Bij aankomst in Rotterdam staat de box voor je klaar. Dat noem ik nou outside the box denken. Of juist niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:15
Beter, vrijdag had ik op TRD-AMS enkel een plakje cake bij KLM. Mind you, die vlucht vertrekt om 12.00 en landt om 14.00 - lunch dus. Hoezo krijg ik dan enkel een plakje cake?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
3 dagen geleden zijn alle vluchten van Ryanair op route NRN - LPA verwijderd vanaf ca. 1 november. Ik lees (vandaag) veel over sluiting basis Eindhoven, maar niet echt iets concreets over Weeze? De datums op de website van Ryanair zijn nog wel klikbaar, alsof er op die dag een vlucht zou vertrekken. Is hier meer info over? Ik kan alleen deze tweet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 01-10-2018 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:54
Cheesy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:32:
3 dagen geleden zijn alle vluchten van Ryanair op route NRN - LPA verwijderd vanaf ca. 1 november. Ik lees (vandaag) veel over sluiting basis Eindhoven, maar niet echt iets concreets over Weeze? De datums op de website van Ryanair zijn nog wel klikbaar, alsof er op die dag een vlucht zou vertrekken. Is hier meer info over? Ik kan alleen deze tweet vinden.
Weeze gaat van vijf gestationeerde toestellen naar drie. Als het goed is eind van de dag alles bijgewerkt, maar dit is weer typisch een Ryanair gevalletje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:46

gws24

Thinking is hard!

https://www.nu.nl/economi...ndhoven-per-november.html

Kan natuurlijk net zo goed een gevalletje druk zetten zijn in verband met de cao onderhandelingen/stakingen.

edit: excuus, gaat niet over Weeze maar wel bv Bremen die ze ook willen sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 01-10-2018 13:16 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
don_jorg schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:07:
https://www.luchtvaartnie...-fly-op-rotterdam-airport
Kijk, dit vind ik nou een originele en leuke actie: Albert Heijn en Transavia die samenwerken. Bij het inchecken kun je voor 12,50 een ontbijtbox voor twee personen bestellen. Bij aankomst in Rotterdam staat de box voor je klaar. Dat noem ik nou outside the box denken. Of juist niet ;)
Handig dat het ook gelijk voor minimaal 2 personen is. 8)7 :X
Hmmbob schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:30:
Beter, vrijdag had ik op TRD-AMS enkel een plakje cake bij KLM. Mind you, die vlucht vertrekt om 12.00 en landt om 14.00 - lunch dus. Hoezo krijg ik dan enkel een plakje cake?
De KLM is ook gewoon een budget maatschappij geworden, alleen voor de oude prijs. Je moet voor alle extra's (bagage, zitplaats e.d.) gewoon bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ben bezig een multi-city trip te boeken met KLM/Air France (Amsterdam - Parijs - Stockholm en terug dezelfde steden) en kom iets raars tegen. Als ik in de KLM app zoek krijg ik andere opties dan wanneer ik via de Air France website zoek. De opties die de KLM app geeft zijn allemaal erg vroeg in de ochtend terwijl de Air France website wel normale tijden geeft.

Heeft iemand enig idee of de KLM een soort van restrictie heeft op multi-city reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

LordSinclair schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:32:

[...]

De KLM is ook gewoon een budget maatschappij geworden, alleen voor de oude prijs. Je moet voor alle extra's (bagage, zitplaats e.d.) gewoon bijbetalen.
Afgelopen weekend een retourtje AMS-BRS gedaan met KLM. Is amper een uur vliegen, maar op de heenweg (ochtend) toch een broodje eiersalade en een drankje en de terugweg (middag) een broodje kaas met een drankje. Op de heenweg een gratis upgrade naar economy comfort stoelen (5cm meer beenruimte) omdat bij inchecken economy al vol zat. Voor een totaalprijs van 140pp ga ik niet klagen hoor.

En voor dit soort regionale vluchten is bijbetalen voor ruimbagage toch van alle tijden?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:52:
[...]
En voor dit soort regionale vluchten is bijbetalen voor ruimbagage toch van alle tijden?
Nee. Dat is pas sinds de opkomst van de LCCs die de ticketprijs onder druk zetten. Vroegah zat bagage gewoon bij je ticketprijs inbegrepen. Die ticketprijs lag toen nog wel wat hoger dus uiteindelijk ben je er wel op vooruit gegaan (zeker als je vanwege eventuele status alsnog gratis bagage mee mag nemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

RocketKoen schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:10:
[...]

Het is €267 meer dan een leeg stoeltje.
Als je flexibel bent qua reisdata en bestemming kun je heel goedkoop op vakantie. Gecompenseerd door de hogere prijzen voor mensen die dat niet zijn.
267 minus belastingen/toeslagen zou weleens op gewoon 0 uit kunnen komen terwijl er wel kosten gemaakt moeten worden. Het lijkt me eerder een noodgreep om de bezettingsgraad omhoog te krijgen om structurele problemen te verdoezelen. Daarbij stijgen de brandstofprijzen behoorlijk rap de laatste tijd dus het lijkt me een voorbode op de problemen die gaan komen met de luchtvaart in de knoflooklanden. Eentje die er weleens voor kan zorgen dat de oudste luchtvaartmaatschappij de 100 net niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Anoniem: 915187 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

267 minus belastingen/toeslagen zou weleens op gewoon 0 uit kunnen komen
Wellicht, maar een dergelijke ticketprijs is gebaseerd op meer dan alleen "267 euro meer dan 0". Namelijk ook het ontwikkelen van loyalty (repeat business), het eventueel verkopen van ancillaries (extra bagage, betere stoel, etc.), het kunnen adverteren met die extreem lage prijs, etc. D'r zit meer achter ticketprijzen dan alleen "Wat kost het om iemand van X naar Y te vliegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:05

Grouchy

meep meep

D-USA met overstap? Als de fees & taxes er af worden gehaald blijft er nog zo'n 135EUR over voor je kosten. Geen vetpot, dan ook nog eens 4x richting lounge gaan dankzij FF status :). Dan zullen ze er inderdaad niet veel aan verdienen. Aan de andere kant zie je de ene naar de andere maatschappij regelmatig met dit soort prijzen komen & meer en meer vluchten worden aangekondigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 01-10-2018 20:36 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Anoniem: 915187 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

267 minus belastingen/toeslagen zou weleens op gewoon 0 uit kunnen komen terwijl er wel kosten gemaakt moeten worden. Het lijkt me eerder een noodgreep om de bezettingsgraad omhoog te krijgen om structurele problemen te verdoezelen. Daarbij stijgen de brandstofprijzen behoorlijk rap de laatste tijd dus het lijkt me een voorbode op de problemen die gaan komen met de luchtvaart in de knoflooklanden. Eentje die er weleens voor kan zorgen dat de oudste luchtvaartmaatschappij de 100 net niet haalt.
de toeslag per passagier op schiphol is €30 ongeveer. De rest is niet afhankelijk van hoe vol je vliegtuig zit.

En ze zijn de laatste jaren behoorlijk goed geworden in data analyse om de prijzen van tickets te optimaliseren.

Je kan er mooi voordeel van hebben. Ik ben ook voor €44 van ams naar lis op en neer geweest.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:50
Ja, dit heb ik ook opgemerkt zat te kijken naar een vlucht naar Eilat. Maar geen enkele vlucht is meer te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

zarath28 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:34:De opties die de KLM app geeft zijn allemaal erg vroeg in de ochtend terwijl de Air France website wel normale tijden geeft.

Heeft iemand enig idee of de KLM een soort van restrictie heeft op multi-city reizen?
AF/KL hebben dezelfde voorwaarden vziw. Passeert hier wel vaker dat de website van AF betere resultaten oplevert dan die van KLM, voor wat voor reden dan ook.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Ok, vreemd...Maar dan boek ik gewoon via Air France :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Eurobonus programma heeft de FFP earnings nogal hardhandig aangepast (t/m 95% minder miles op goedkope economy fares):
ADJUSTED POINTS EARNING ON GO LIGHT TICKETS
Points earning will be adjusted on Go Light tickets and on non-flexible tickets to USA and Asia in Go class.
Tier qualifying flights* and tier level bonus** are not affected. The change will affect passengers booking from 1st October with departures from 1st December 2018.

* 10 one-way flights (on SAS and/or to selected destinations on Wideroe) to become a Silver member, 45 one-way flights to
become a Gold member and 90 one-way flights to become a Dimond member
** Gold & Diamond members earn 25% more Basic points on flights on SAS and Wideroe
Dit is ook relevant voor mensen die lid zijn van het Aegean FFP, aangezien alle SK fares nu nog 100% miles geven. Dit zal zeer waarschijnlijk in de nabije toekomst aangepast worden.. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Ik kwam deze net tegen bij One Mile At A Time en ja, het is fake. Maar ik hou van zelfspot, dus deel ik hem lekker toch :)

[ Voor 19% gewijzigd door don_jorg op 02-10-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57
ehoutgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:52:
Eurobonus programma heeft de FFP earnings nogal hardhandig aangepast (t/m 95% minder miles op goedkope economy fares):

[...]

Dit is ook relevant voor mensen die lid zijn van het Aegean FFP, aangezien alle SK fares nu nog 100% miles geven. Dit zal zeer waarschijnlijk in de nabije toekomst aangepast worden.. :'(
Klopt, is een flinke discussie over op flyertalk. Echter, zo lang je Plus boekt (en dat is sowieso wel een goed idee als het je om de miles gaat) dat gaat er waarschijnlijk niets veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een 50 inch tv gekocht voor een beurs in de US. Het kopen van zo'n scherm is goedkoper dan het huren op zo'n beurs.

Ik heb natuurlijk de doos nog. Wat is de kans dat ik hem kan inchecken als odd-sized luggage? Accepteert de maatschappij (Delta met overstap op KLM) zoiets?

Optie is ook nog verkopen of weggeven, maar vind het ook wel geestig om te kijken of ik hem heel over kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als 't binnen de afmetingen past lijkt me dat niet zo'n punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

FreakNL

Well do ya punk?

Met DHL naar huis sturen een optie? Wellicht kun je het zelfs declareren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
MadMarky schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Afgelopen weekend een retourtje AMS-BRS gedaan met KLM. Is amper een uur vliegen, maar op de heenweg (ochtend) toch een broodje eiersalade en een drankje en de terugweg (middag) een broodje kaas met een drankje. Op de heenweg een gratis upgrade naar economy comfort stoelen (5cm meer beenruimte) omdat bij inchecken economy al vol zat. Voor een totaalprijs van 140pp ga ik niet klagen hoor.

De vlucht zelf met KLM ben ik ook altijd wel tevreden over. AMS-MUN laatst gedaan, fijne 2-2 opstelling, ik vloog samen met m'n vriendin dus geen vreemde naast ons. Doe dit echt 10x liever dan een Ryan Air of wat dan ook. Maar ik ben ga dan ook niet voor de laagste kosten, maar voor gemak.

De "service" in Schiphol daarin tegen 8)7. Er werd verwacht dat ik zelf mijn boarding pass ging printen. Ik ben gewend dat ze dat in aan de counter doen als je je bagage incheckt. Al helemaal als ik een service airline vlieg, geen LCC.
En toen bleek mijn bagage 1kg te zwaar, ook zo'n drama. Dat terwijl mijn vriendin geen koffer had (we hadden express alles in 1 koffer gedaan). Maar goed, regels zijn regels. Dus daar viel niets tegen in te brengen.
Jaren in Azië heeft mij verwend, daar doen ze vaak niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 03:30:
Met DHL naar huis sturen een optie? Wellicht kun je het zelfs declareren :+
Met DHL versturen van de US naar NL kost grofweg 3x de waarde van de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:47:
Ik heb een 50 inch tv gekocht voor een beurs in de US. Het kopen van zo'n scherm is goedkoper dan het huren op zo'n beurs.

Ik heb natuurlijk de doos nog. Wat is de kans dat ik hem kan inchecken als odd-sized luggage? Accepteert de maatschappij (Delta met overstap op KLM) zoiets?

Optie is ook nog verkopen of weggeven, maar vind het ook wel geestig om te kijken of ik hem heel over kan krijgen.
Dat accepteren ze zeker. Jaarlijks zijn er hordes Afrikanen die bv. hier een TV kopen en die op het eind van hun verblijf hier meenemen
terug naar huis. Niet voor niks hebben de meeste Afrikavluchten standaard twee stuks bagage :+

Zijn geen standaardafmetingen dus zal wel kosten. Effe bellen met operating carrier.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41

Garyu

WW

PWM schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:47:

Over het algemeen is het het niet echt waard. Die beursbouwers weten wel wat voor prijzen ze kunnen rekenen voor het opzetten van een booth en het huren van materieel. Maar als het lukt en de TV heel aan komt in Nederland, veel succes ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:28
Martijn19 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 03:48:
[...]

De "service" in Schiphol daarin tegen 8)7. Er werd verwacht dat ik zelf mijn boarding pass ging printen. Ik ben gewend dat ze dat in aan de counter doen als je je bagage incheckt. Al helemaal als ik een service airline vlieg, geen LCC.
En toen bleek mijn bagage 1kg te zwaar, ook zo'n drama. Dat terwijl mijn vriendin geen koffer had (we hadden express alles in 1 koffer gedaan). Maar goed, regels zijn regels. Dus daar viel niets tegen in te brengen.
Dat van die boarding pass is ongebruikelijk. Ik print die van mij nooit uit - ik heb hem wel bij me op mijn telefoon, maar bij de counter mogen ze nog een kopietje printen (waar laat je anders de bagagelabels). Edit:
Als je bij een self-service bagage drop-off zat kan ik het wel weer begrijpen dat je hem zelf moet printen.
Maarre, dat van je koffer heeft puur te maken met de Arbo-wetgeving in Nederland. Niks de totale kilo's die op je ticket kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 03-10-2018 09:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Nat-Water schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:00:
[...]

Dat van die boarding pass is ongebruikelijk. Ik print die van mij nooit uit - ik heb hem wel bij me op mijn telefoon, maar bij de counter mogen ze nog een kopietje printen (waar laat je anders de bagagelabels). Edit:
Als je bij een self-service bagage drop-off zat kan ik het wel weer begrijpen dat je hem zelf moet printen.
Maarre, dat van je koffer heeft puur te maken met de Arbo-wetgeving in Nederland. Niks de totale kilo's die op je ticket kunnen.
Er staan zuilen genoeg op Schiphol om je boardingpass even te printen. Ik snap niet waarom dat perse door een persoon gedaan moet worden. Ook de KLM moet op hun centjes letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het maximale gewicht dat de bagagehandlers mogen tillen van de arbo is 32KG; alles daar onder moeten ze dus mee overweg kunnen.

Ik heb het vermoeden dat Martijn het over handbagage heeft, en dan kunnen ze soms wat strikt zijn als je daar qua gewicht overeen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
LordSinclair schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Er staan zuilen genoeg op Schiphol om je boardingpass even te printen. Ik snap niet waarom dat perse door een persoon gedaan moet worden. Ook de KLM moet op hun centjes letten.
Wat ik al zei - bij een self-service bagage drop off kan ik het begrijpen, want dan heb je gene interactie met een persoon 'nodig'. Bij balie-check in zit de persoon er toch al.
Xandrios schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:39:
Het maximale gewicht dat de bagagehandlers mogen tillen van de arbo is 32KG; alles daar onder moeten ze dus mee overweg kunnen.

Ik heb het vermoeden dat Martijn het over handbagage heeft, en dan kunnen ze soms wat strikt zijn als je daar qua gewicht overeen gaat.
Hij had het over 1 koffer ;). Handbagage miepen ze vaker over het formaat. Maar ik gok nog steeds dat 't de Arbo is: Link

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Nat-Water schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Wat ik al zei - bij een self-service bagage drop off kan ik het begrijpen, want dan heb je gene interactie met een persoon 'nodig'. Bij balie-check in zit de persoon er toch al.

[...]

Hij had het over 1 koffer ;). Handbagage miepen ze vaker over het formaat. Maar ik gok nog steeds dat 't de Arbo is: Link
Ja dat was mijn gedachte ook, die persoon zit er, en ze kunnen met 1 knop uitprinten nadat mijn paspoort gescanned is.

Maar goed, de koffer is verder wel prima zo. Als 23kg het limiet is, dan is dat het limiet, het zij zo. Wel jammer van die €60, mijn eigen schuld dan. Arbo kennen we in Azië niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebapao
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:03
KLM zal waarschijnlijk steeds meer gaan pushen op zelf meenemen van de boarding card in de app of elektronische wallet. Doel is om de handmatige check-ins uit te faseren en steeds meer een geautomatiseerd proces te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:17
Even een vraag met betrekking tot een international naar domestic overstap in de US.

Ik vlieg AMS > DTW > PHX met Delta en heb op DTW een overstap van 2 uur en 40 minuten, dit moet genoeg zijn toch? Ik ben er in ieder geval van op de hoogte dat immigration op DTW doorlopen moet worden.

Het staat in ieder geval op één ticket, dus die waarborg heb ik sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Meer dan genoeg tijd. Als DL133/135/137/139 op tijd is zit je waarschijnlijk 1.5 uur in één van de 4 SC's.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, dat is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:17
Bedankt, stelt me weer gerust. Better safe than sorry.

Edit: @PWM Daar ben ik van op de hoogte, maar desondanks bedankt.
Die mensen zullen ook wel flink gebaald hebben...

[ Voor 53% gewijzigd door Hompu op 04-10-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vergeet niet je koffer van de band te halen en weer af te geven. Zat een tijdje terug met mensen die overstapten en dat dus niet hadden gedaan. Word duidelijk aangegeven tijdens de vlucht en bij aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02:59
Iemand hier ook enig ervaring met Manchester airport? Vlieg over een klein maandje ongeveer van Manchester naar eindhoven en vroeg me of hoe lang jullie meestal van te voren op een vliegveld zijn.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

energydrank schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:57:
Iemand hier ook enig ervaring met Manchester airport? Vlieg over een klein maandje ongeveer van Manchester naar eindhoven en vroeg me of hoe lang jullie meestal van te voren op een vliegveld zijn.
Probeer een uurtje van tevoren aanwezig te zijn, meestal net iets meer. Heb wel security fasttrack & SP bij het afgeven van baggage, daar ben je zo'n 15 minuten mee kwijt. Heb je nog 15 minuten over voor de lounge voordat ze gaan boarden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Martijn19 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 03:48:
[...]

24u van tevoren online inchecken, boarding pass digitaal (mail en/of whatsapp) ontvangen en je smartphone vervolgens tegen de scanners houden. Niks geen papier en printen.

We zitten hier toch op tweakers.net? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb idd 't liefst gewoon een Apple Wallet boarding pass. Als de dame achter de check-in desk me vraagt of ik 'm op papier wil: nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MadMarky schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

24u van tevoren online inchecken, boarding pass digitaal (mail en/of whatsapp) ontvangen en je smartphone vervolgens tegen de scanners houden. Niks geen papier en printen.

We zitten hier toch op tweakers.net? ;)
Vorige week kwam ik erachter dat dit op Android-telefoons helemaal niet zo lekker werkt. Twee vrienden van mij stonden elke keer weer te stoeien ermee, terwijl de Apple Wallet vlekkeloos werkt. Die snapt gewoon uit zichzelf dat vlak voor het boarden er een notificatie moet staan, zodat je hem zonder zoeken direct kan openen. Als je hem dan vervolgens opent dan gaat het scherm op maximaal en de rotatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Google Pay kan dat ook, maar is officieel niet beschikbaar in Nederland.... Als je die side load kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Anoniem: 915187 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:49:
[...]

Vorige week kwam ik erachter dat dit op Android-telefoons helemaal niet zo lekker werkt. Twee vrienden van mij stonden elke keer weer te stoeien ermee, terwijl de Apple Wallet vlekkeloos werkt. Die snapt gewoon uit zichzelf dat vlak voor het boarden er een notificatie moet staan, zodat je hem zonder zoeken direct kan openen. Als je hem dan vervolgens opent dan gaat het scherm op maximaal en de rotatie uit.
Ik heb geen speciale app gebruikt. Gewoon een afbeelding van je boarding pass die je via whatsapp toegestuurd krijgt door KLM na het inchecken via hun site. Kan weinig aan mis gaan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
...tot dat je een scanner hebt waarbij je de qr code naar beneden moet houden. Dan draait je plaatje, zoomed ie uit...en gaat de scan waarschijnlijk fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Rotatie tijdelijk uitschakelen op je smartphone. Zo gepiept.

Handig? Nee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zijn er mensen die goede slaappillen hebben voor het vliegen. En zo ja, welke :p

Net geland na 10 uur vliegen, maar slechts uurtje weten te slapen. Het lukt gewoon niet. Deels door de herrie, je ligt natuurlijk niet zo goed als in een bed en doordat ik om 16.00 vertrok oostwaarts, was het ook geen slaaptijd. Vloog KL 777. Een beetje hulp is misschien wel makkelijk aangezien vrijdag de volgende trip alweer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33
PWM schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:31:
Zijn er mensen die goede slaappillen hebben voor het vliegen. En zo ja, welke :p

Net geland na 10 uur vliegen, maar slechts uurtje weten te slapen. Het lukt gewoon niet. Deels door de herrie, je ligt natuurlijk niet zo goed als in een bed en doordat ik om 16.00 vertrok oostwaarts, was het ook geen slaaptijd. Vloog KL 777. Een beetje hulp is misschien wel makkelijk aangezien vrijdag de volgende trip alweer staat.
Pammetjes van de huisarts?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd fijn als je 's middags voor rond Kerst een retourtje MNL ziet voor onder de 1000 euro met de kortst mogelijke overstap (CX) en je 's avonds gaat boeken deze vlucht weg is :(

Goedkoopste alternatief nu 1200 maar dat is met China Eastern, KLM is 1400...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 06-10-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je geen Bose of Sony ANC koptelefoons? Of de in-ears?

Herrie op een vlucht is gewoon goed aan te pakken :)

Vetder tamezepams of zo.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik moet eens naar in ears kijken. Liggen met de QC35 lukt niet echt op je zij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:58
PWM schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:37:
Mijn hoeveelheid slaap in vliegtuigen is vertienvoudigd sinds ik er een keer aan dacht m'n oordoppen mee te nemen. Wereld van verschil, inderdaad het enige waar je gewoon prettig mee op je zij kunt liggen. Normale in-ear oortjes zitten niet diep genoeg en gaan ook pijn doen als je er even op ligt.

Gewoon van die dingen voor festivals etc. zoals Pluggerz, 1x op maat laten maken als je ze niet hebt en nachtvluchten zijn opeens oneindig beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
Ligt er natuurlijk ook wel aan welke klasse je vliegt. Voorin het vliegtuig is er aanmerkelijk minder herrie dan achterin. Ik heb helaas niet de middelen om altijd voorin te vliegen, maar de laatste twee keer voorin was toch wel heel erg prettig. JAL Business SIN-NRT en ScootBiz NRT-SIN. :9~ JAL voorzag de Business pax trouwens van een active noise cancelling headphone. Nice!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:37:
Westone W serie, kan ik prima mee slapen in het vliegtuig, zeker in combinatie met comply foams. Je kan ook nog de bluetooth kabel aanschaffen en dan zijn ze ineens draadloos, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo moeilijk is slapen niet, ook niet in Economy.

Afbeeldingslocatie: https://alpine-oordopjes.nl/image/cache/catalog/Oordoppen-Alpine/Alpine-FlyFit-Cleaner-Oordopjes-Vliegen-Oordoppen-Vliegtuig-Vliegdopjes-Reizen-Reinigen-Oorpijn-Luchtdrukverschil-Bedrijven-Schoonmaken-Gehoorbescherming-500x500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.alpine.nl/wp-content/uploads/2015/11/slaapmasker-alpine-hearing-protection.jpg

Vooral zo'n masker helpt goed, want er is altijd wel iemand die het luikje open doet waardoor je weer klaarwakker bent omdat je lichaam dan weer weet dat het gewoon dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ik duw altijd van die Oropax wasbolletjes in mijn oren als ik wil slapen in het vliegtuig.
Dempen best goed het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
Die Alpine oordopjes gebruik ik op de motor. Wel het meegeleverde kokertje gebruiken, anders vallen ze er zo weer uit.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
en doordat ik om 16.00 vertrok oostwaarts, was het ook geen slaaptijd.
IMO is dat het grootste probleem en daar doe je niet echt iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Had overigens in de 777 op de heenweg 6D en terug 1D. Rij 6 zit in die "aparte cabine" achter de keuken. Op rij 1 had ik zeker een cm of 5-10 extra beenruimte in ligstand. Blijkbaar krijgen ze dat niet voor elkaar op rij 6.

En helaas was huisje 99 nog niet aan boord. Vrijdag nieuwe kans op de 744 naar LAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:53
Oordoppen in, daaroverheen de QC's van Bose en je hoort bijna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:55

franssie

Save the albatross

@PWM ik maak een playlist met muziek die ik letterlijk kan dromen, Pigs on the wings van Pink Floyd zit er altijd in. Dat op een NC headphone en een kussentje houdt mij meestal in een lichte slaap/roes/staat van niet helemaal aanwezig. Niet echt slapen dus maar wel uitrusten. Ik zet daarbij een gezichtsmasker op om input via mijn ogen weg te houden.
Omdat ik thuis 's avonds ook wel een borrel drink doe ik dat aan boord overigens ook (ook al wordt dat door elke slaap deskundige afgeraden), maar dat is ook voor de lekker. Water bij je hebben en pas drinken als ik dorst krijg (geen zin om wakker te worden om te plassen, als ik eenmaal wakker ben vul ik mijn vocht tekort wel weer aan).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:08:
En helaas was huisje 99 nog niet aan boord. Vrijdag nieuwe kans op de 744 naar LAX.
Ik ga d'r om vragen zo maar 't is 6 oktober dus ik heb er een hard hoofd in.

Meanwhile, KLM vindt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MCwOE2j.jpg

Delta zegt: "Neuh, gaat gewoon. Wel even een papieren vodje ophalen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:32:
houdt mij meestal in een lichte slaap/roes/staat van niet helemaal aanwezig. Niet echt slapen dus maar wel uitrusten.
Moet zeggen dat dat inderdaad ook wel genoeg is. Vannacht ook half half gelegen. Vanochtend aangekomen en nu nog zo fris als een hoentje. Ook zonder slaap red je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@CyBeR en als je in de Delta app kijkt? Die werkt vaak beter in de US dan die van KLM.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Wat ik eigenlijk altijd hanteer is: voor 12/13u, bij een bed dan 3-4u slapen. Meer echt niet. En daarna door tot 22-23u en dan de nachtrust pakken.

Later dan 13u bij een bed, pech... Ff door halen.

Laatst om 1030 vertrokken uit AMS, 19u local time in SLC in een hotel. Dan dus doorhalen tot 22u.
Ben je wel al 24u wakker. Volgende dag wel om 6u wakker. Maar dan ben je bezig en gaat het wel.

Terug vanuit SEA via DFW naar AMS.
5u local time op, 8u vlucht naar DFW. Onderweg filmpje kijken, beetje suffen. Vanaf DFW naar AMS filmpje gekeken, slapen lukte niet. Om 7u en een beetje in AMS. 9u thuis. Van 0930 tot 14u geslapen. Daarna ging het wel weer.

Was 3 weken in de VS/Canada was met een dag of 4 van de jetlag af. 2 nachtjes een keer 2 uur wakker geweest. Meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:48:
@CyBeR en als je in de Delta app kijkt? Die werkt vaak beter in de US dan die van KLM.
Wel ik zit er nu in dus t zal wel goed zijn. (App is inmiddels bijgetrokken ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33

Freak187

geen

franssie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:48:
Vind het trouwens vrij verwarrend die apps van Delta en KLM. Ging met Delta van AMS naar ATL, maar tijdens het inchecken via de DL app werd ik ge-redirect naar een KLM website (dus niet de KLM app) en dan ben je weer aan het klooien met de layout van een website...

Nou ja, in ieder geval met een DL A330 in Delta One, heel erg plezierig. Terug met een KL777 in Business, ook wel goed maar toch een stukje minder dat Delta. Vooral de IFE content bij KL is echt matigjes.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik vind de KL stoel comfortabeler eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:52:
Ik vind de KL stoel comfortabeler eigenlijk.
in de Vancouver flight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Borromini schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:13:
Rotatie tijdelijk uitschakelen op je smartphone. Zo gepiept.

Handig? Nee :p
Ja, behalve als je dat voor het eerst gebeurt. Je weet niet waarom (want je zien je scherm niet als je de telefoon omdraait) en er staan allemaal ongeduldige mensen achter je in de rij.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik volg niet.

Nog even snel in YVR wat TV downloaden om te kijken onderweg; komt met 5.5MB/sec binnen vanaf m'n doos in Amsterdam. Da's verdomd niet slecht voor gratis wifi.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2018 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:33:
[...]
Nog even snel in YVR wat TV downloaden om te kijken onderweg; komt met 5.5MB/sec binnen vanaf m'n doos in Amsterdam. Da's verdomd niet slecht voor gratis wifi.
Op Seattle heb ik laatst zo'n 80GB aan rawfoto's zitten uploaden naar mijn Amazon Prime opslag.
Ging met 200Mbit/sec. Ik wist ook ff niet wat ik zag, vond ik wel erg netjes voor gratis Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Tja, waarom ook niet..... Ik heb zo’n hekel aan dat limiteren overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Slapen aan boord:
Zoveel mogelijk je eigen afschemen voor prikkels van buitenaf.

Plaats in de cabine: single seat met direct aisle access, weg van active galley enz.
Geen lawaaige ouwe meuk kiezen & een airline kiezen die wat meer investeert in slaapcomfort.
QC20 in ear of gewoon oordoppen. Als dat werkt je oordoppen op maat laten maken.

Experimenteren wat (niet) werkt met voedsel/dran,. iig geen cafeïne, bier enzovoort.
Op de dag van de vlucht een uur intensief sporten.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2018 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Mooi lijstje.
Zelf geef ik overigens de voorkeur aan window, geen mensen die je wakker maken omdat ze naar de wc moeten ofzo en je kunt tegen het schot aan leunen.

Wat je niet altijd in de hand hebt is een bewegelijke passagier naast je.
Zo vaak dat ze net even teveel over de leuning heen komen met arm ofzo en je dan aantikt in je zij.

Laatst eentje die steeds scheef zakte in z'n slaap en mij aanzag voor kussen ofzo.
Na 6x wordt dat wel irritant en een uitdaging om beleefd te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:35:
[...]

Ik ga d'r om vragen zo maar 't is 6 oktober dus ik heb er een hard hoofd in.
Helaas. Ze op 6 oktober laden zodat ze weggegeven kunnen worden op een vlucht die de 7e landt doen ze blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:00:
Ik duw altijd van die Oropax wasbolletjes in mijn oren als ik wil slapen in het vliegtuig.
Dempen best goed het geluid.
Lijkt me heel comfortabel...maar ik zou me constant afvragen "Hoe moeilijk wordt het om die dingen er straks weer uit te krijgen?!"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 14:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb vrij goedkope actieve in-ears en die werken al geweldig. Uiteraard niet zo volledig als de goede koptelefoons van 300 euro, maar zelfs in de BA 787 inaan het gangpad best kunnen slapen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:20:
[...]

Lijkt me heel comfortabel...maar ik zou me constant afvragen "Hoe moeilijk wordt het om die dingen er straks weer uit te krijgen?!"... ;)
Totaal niet. Je trekt ze er zo weer uit.
Gebruik ze al jaren, ook in hotels als ik weer eens een kamer langs een drukke weg heb.
Nog nooit een issue mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Helaas kunnen mijn gehoorgangen niet tegen die echte in-ears of oordoppen, krijg ik snel knallende oorontsteking van... Zelfs mijn bluetooth oordopjes zijn oorschelp, niet echt in gehoorgang, en die worden zeldzamer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 07:39
Aparte ervaring op KLM vluch van Bali naar Singapore.

Na het opstijgen heb ik het wat koud en vraag een stewardess een deken. Ze kinkt ja en loopt weg. Na 15min ziek ik ze de passagier achter me een deken geven, maar niet aan mij. Voor ik iets kan zeggen, is ze al weg. Dinner service begint dus niemand te bespeuren.

Na het eten probeer ik opnieuw en vraag ik het nog eens aan een (andere) stewardess.
-" Sorry, korte vlucht, we geven geen dekens."
-"Ja maar uw collega had me er een beloofd"
-"Ja die was dan waarschijnlijk fout dit doen we niet"
Ik had er geen zin in en er was nog maar 1u vliegen dus laat ik het "Ok, geen probleem. Weinig aan te doen, maar vind het gewoon spijtig dat men me 45min geleden een deken had beloofd en die dame achter mij er wel één kreeg" Ik kijk mijn film verder.

Ik dacht dat het daar ging stoppen. Nee, kwam de hoofd persur nog naar mij om zich te excuseren en 10min later nog die eerste stewardess ook. Had me dan gewoon een deken gegeven, had wat tijd gespaard lol. Of hebben ze zoveel angst dat iedereen dan ineens een deken gaat vragen?

Bij het uitstappen haal ik mijn koffer uit de bak en zie daar een nog ingepakt deken 8)7

Voor de rest perfecte (te koude )vlucht met ok eten en goede IFE op de 777. Volgende keer terug SQ met mooie dames en dekentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
"Te koude" vlucht? Een van de grootste redenen dat ik niet fatsoenlijk kan slapen is juist dat ik 't steeds snikheet heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:29:
"Te koude" vlucht? Een van de grootste redenen dat ik niet fatsoenlijk kan slapen is juist dat ik 't steeds snikheet heb 8)7
Delta is toch wel vaak een vrieskist vlucht, KLM vind ik het zelf wel meevallen maar het maakt ook wel uit welk tijdstip van de dag het is en of het land waar je bent het al heel warm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik reis standaard in een T-shirt vanwege dat het in vliegvelden en zeker vliegtuigen mij altijd veel te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Eindjeles
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Als het buiten wat kouder is tijdens boarden op de wekelijkse vlucht met KLM, dan is het letterlijk adem happen. Lijkt wel of ze radiatoren aan doen die een hoeveelheid stof mee de cabine in jagen. Er hangt dan een dikke droge lucht, wanneer de ventilatie nog niet te regelen is. Of ik loop als een van de laatste het vliegtuig in of ik heb goed gekoeld flesje water bij me. Mensen die achterin zitten, en niet bij het gangpad, hebben de meest verstikkende ervaring. Is een vlucht van een uur, dus laat die radiator gewoon uit, de meeste mensen lopen toch meteen door met jas richting trein/tax op plaats van bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ga komend weekend voor het eerst een langere vlucht maken. Tot dusver altijd binnen de EU gereisd met 'kleine' vliegtuigen (ala A320, 737), ditmaal gaan we van AMS via CDG naar MIA. We hebben bewust een twin-seat gekozen (Boeing 777-300ER), ook al is dat ver achterin.

Iemand nog tips? Het gebruikelijke hebben we denk ik wel (zoals een nekkussen).

EDIT; betreft Air France

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2018 13:49 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

euhm ja redelijk standaard dingen.
paspoort nog lang genoeg geldig? Esta?
hoelang is je overstap op cdg? daar overstappen kan even duren door drukte en onduidelijkheid van het vliegveld.
filmpjes/games voor onderweg,eigenlijk is dat allemaal een lijstje wat niet al te lang geleden hier ook gemaakt is in het topic.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

mrsar schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:00:
euhm ja redelijk standaard dingen.
paspoort nog lang genoeg geldig? Esta?
hoelang is je overstap op cdg? daar overstappen kan even duren door drukte en onduidelijkheid van het vliegveld.
filmpjes/games voor onderweg,eigenlijk is dat allemaal een lijstje wat niet al te lang geleden hier ook gemaakt is in het topic.
Nog jaren geldig :) ESTA is geregeld.

Overstap op CDG is heen en terug respectievelijk 2 en 1 uur (waarbij op de terugweg de last check-in time op CDG naar AMS 15 minuten ná aankomst ligt :X).

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2018 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:47:
Ik ga komend weekend voor het eerst een langere vlucht maken. Tot dusver altijd binnen de EU gereisd met 'kleine' vliegtuigen (ala A320, 737), ditmaal gaan we van AMS via CDG naar MIA. We hebben bewust een twin-seat gekozen (Boeing 777-300ER), ook al is dat ver achterin.

Iemand nog tips? Het gebruikelijke hebben we denk ik wel (zoals een nekkussen).

EDIT; betreft Air France
Heel veel anders dan Europese vluchten is het niet, behalve dat je gewoon langer stil moet zitten. Verstand op 0 en een beetje proberen te slapen. Of het entertainment systeem gebruiken. Je krijgt omdat je er wat langer in zit ook wat extra maaltijden en drankjes. Maar als je een grote eter bent gewoon zelf nog wat meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

Overstap op CDG is heen en terug respectievelijk 2 en 1 uur (waarbij op de terugweg de last check-in time op CDG 15 minuten ná aankomst ligt :X).
Je hebt toch niet losse tickets gekocht voor ams-cdg en cdg-mia (en vv) hoop ik?

Je stapt namelijk over van terminal 2F naar 2E en omgekeerd, en hoewel niet moeilijk te vinden of zo is dat best een eind met mogelijk een stukje met een bus en je moet door de paspoortcontrole heen. Kun je zomaar een uur mee bezig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 08-10-2018 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41

Garyu

WW

TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

Nog jaren geldig :) ESTA is geregeld.

Overstap op CDG is heen en terug respectievelijk 2 en 1 uur (waarbij op de terugweg de last check-in time op CDG 15 minuten ná aankomst ligt :X).
Een uur op CDG om over te stappen, zelfs als Europeaan, is niet heel veel tijd. Check-in tijden heb je natuurlijk niets meer mee te maken, je bent al lang ingechecked dus je kan gewoon direct met je boarding pass naar de gate gaan. Ga er wel vanuit dat je eventueel met de volgende vlucht naar huis mag ;).

Als je een beetje tijd hebt op de heenvlucht (2u moet meer dan genoeg zijn), probeer een beetje te kijken op CDG hoe / waar je terecht komt en hoe je ongeveer zou moeten lopen. Het is niet heel overzichtelijk (understatement), dus alles wat je al weet is mooi meegenomen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@CyBeR Nee, niet los gekocht.

@Garyu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6gxCG5x07k3YaFT3AcDeOwgP/full.png

Bedankt voor de info heren.

[ Voor 84% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2018 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Ja, 1 boeking dus. Je checkt al in op AMS / MIA.Je moet alleen eventjes doorlopen op de terugvlucht. Maar 't is haalbaar (anders bieden ze het ook niet aan)

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 08-10-2018 14:22 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2