Ah nou snap ik dat gezeur met die rijen op Schiphol. Als men zich nou gewoon houdt aan de afspraken en die telefoons gewoon netjes in het bakje legt. Denk je echt dat bij de security, met 100 camera's, beveiligingspersoneel en wat al niet meer men spullen gaat lopen jatten?AW_Bos schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:51:
Zo, ik ben klaar om naar Bilbao te gaan. Security gepasseerd. Maar wat voelt het ongemakkelijk om je dure Samsung Galaxy in een bakje te leggen, die daarna open en bloot ligt.
Volgende keer doe ik deze in mijn handbagage. Als de security de tas apart houdt en wilt weten wat het is, laat ik het hem gewoon zien.
Daar heb je gelijk inPeaceNlove schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:12:
[...]
Ah nou snap ik dat gezeur met die rijen op Schiphol. Als men zich nou gewoon houdt aan de afspraken en die telefoons gewoon netjes in het bakje legt. Denk je echt dat bij de security, met 100 camera's, beveiligingspersoneel en wat al niet meer men spullen gaat lopen jatten?
* AW_Bos had geen wachtrij
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 25-09-2018 13:14 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ja...PeaceNlove schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:12:
[...]
Denk je echt dat bij de security, met 100 camera's, beveiligingspersoneel en wat al niet meer men spullen gaat lopen jatten?
https://www.marechaussee....iphol-beroofde-reizigers/
Het zal op Schiphol niet vaak voorkomen, maar het gebeurt wel degelijk. En bijna nooit komt het in de media terecht.
En vergeet je mede passagiers niet...
[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 25-09-2018 14:09 ]
Ik vind het ook niet fijn als mijn spullen daar te grabbel liggen terwijl je zelf er nog niet bent. Ik stop alles in mijn jaszakken of tas.PeaceNlove schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:12:
[...]
Ah nou snap ik dat gezeur met die rijen op Schiphol. Als men zich nou gewoon houdt aan de afspraken en die telefoons gewoon netjes in het bakje legt. Denk je echt dat bij de security, met 100 camera's, beveiligingspersoneel en wat al niet meer men spullen gaat lopen jatten?
Als je telefoon daar 'per ongeluk' door iemand meegenomen wordt weet ik wel zeker dat je aan het kortste eind trekt. De security is er echt niet voor de individuele reiziger te helpen bij problemen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verwijderd
Helaas is het voor gekomen. En waar mensen werken zal het altijd voorkomen.PeaceNlove schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:12:
[...]
Denk je echt dat bij de security, met 100 camera's, beveiligingspersoneel en wat al niet meer men spullen gaat lopen jatten?
Gevolgen zijn inname splpas en dus ontbinding contract. En dus werkloos.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2018 14:52 ]
Je kan zo wat uit het bakje van iemand anders grijpen.PeaceNlove schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:12:
Dus ja.
Verwijderd
Klopt. Ik verzamel altijd al mijn bakken, en duw ze in een treintje achter elkaar aan. Ik zorg er dus voor dat geen andere bakken tussen mijn bakken komen. Gemiddeld 5 bakken. 3 voor electra, 1 voor de koffer 1 voor wat ik in mijn zakken heb en de bose.
En natuurlijk goed opletten....
En natuurlijk goed opletten....
Wat wil je dan doen? Met je telefoon en portemonnee in je zak door de poortjes lopen zodat je sowieso een frisk search krijgt en ze die dingen alsnog door de scanner halenPiet91 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:28:
[...]
Je kan zo wat uit het bakje van iemand anders grijpen.
Dus ja.
Sowieso is het handig om al de zooi die je op je draagt alvast in je rugzak/tas te stoppen terwijl je in de rij staat. Anders kan je altijd nog een jas over je spullen heengooien om de kleptomanen niet te verleiden.
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 25-09-2018 17:02 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Schiphol heeft tegenwoordig toch nieuwe scan apparaten waarbij apparatuur en vloeistoffen niet meer uit je tas hoeven toch? Ik moest laatst alles in ieder geval in mijn tas laten zitten. Of zijn die nog niet overal binnen security functioneel?
Nee, enkel sommige lanes hebben die
Sometimes you need to plan for coincidence
Moest in Manchester toch echt alles apart in bakken doen. Laptop apart. Telefoon apart, portomonee apart met reis documenten, jas apart, koffer apart en rugzak apart.fsfikke schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:01:
[...]
Wat wil je dan doen? Met je telefoon en portemonnee in je zak door de poortjes lopen zodat je sowieso een frisk search krijgt en ze die dingen alsnog door de scanner halenZit je in het vliegtuig ook met je carry-on op schoot omdat anders misschien iemand iets er uit kan halen terwijl je niet oplet
![]()
Sowieso is het handig om al de zooi die je op je draagt alvast in je rugzak/tas te stoppen terwijl je in de rij staat. Anders kan je altijd nog een jas over je spullen heengooien om de kleptomanen niet te verleiden.
Binnenkort mag ik een 21.5" iMac meenemen in het vliegtuig naar Londen.. Ik ga het maar met handbagage proberen, misschien gewoon in een grote rugtas.
Eigenlijk net iets te groot voor handbagage, maar over het algemeen is KLM niet zo streng aan de gate dus waag ik de gok maar.
[ Voor 29% gewijzigd door Leetness op 25-09-2018 18:53 ]
Tja; ik ben niet bepaald de grootste afnemer van vluchten; maar die keer dat ik al m'nfsfikke schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:01:
Wat wil je dan doen? Met je telefoon en portemonnee in je zak door de poortjes lopen zodat je sowieso een frisk search krijgt en ze die dingen alsnog door de scanner halenZit je in het vliegtuig ook met je carry-on op schoot omdat anders misschien iemand iets er uit kan halen terwijl je niet oplet
![]()
spullen - camera(apparatuur), portemonnee, smartphone etc. - in een bak moest doen; de bak al vooruit gaat en ik nog sta te wachten voordat ik verder kan en ik daar voorbij die poortjes talloze mensen zie die erg gemakkelijk zo even een greep zouden kunnen doen...vond ik niet erg prettig...
Was dus ook puur een reactie op de vraag of op die manier nooit wat wordt gejat. Vandaar.
En dat wordt dus wel.
Aan de andere kant als je veel van je bagage houdt kan je beter niet gaan vliegen. Handbagage ligt te grabbel bij security en wie weet in het vliegtuig.
Je ruimbagage geef je af en zie je pas terug (als niemand anders het mee pakt of kwijt raakt) op de bagageband van de bestemming.
Je ruimbagage geef je af en zie je pas terug (als niemand anders het mee pakt of kwijt raakt) op de bagageband van de bestemming.
De uitrol is gestopt wegens problemen met het gewicht van die apparaten. Ze zijn zoveel zwaarder dat iemand opeens bedacht dat dat wel eens eerst doorgerekend mocht worden voordat ze ze allemaal zouden neerzetten. Bij Schengen is het zelfs afgekeurd.Yankovic schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:25:
Schiphol heeft tegenwoordig toch nieuwe scan apparaten waarbij apparatuur en vloeistoffen niet meer uit je tas hoeven toch? Ik moest laatst alles in ieder geval in mijn tas laten zitten. Of zijn die nog niet overal binnen security functioneel?
Briljant.
Verwijderd
Klopt. Maar dat was al bekent.
Ik weet dat we op V3 de vloer en de rechter paal op het bordes zagen bewegen en wiebelen wanneer er iemand langs kwam.
Dus er is een nieuwe scanner geplaatst, misschien 2. En nu moet er weer iets bedacht worden.
V1 is denk ik geen probleem. Maar V2 op de 2de etage zal idd wel weer problemen geven. EF transfer zal ook gewoon kunnen.
Ik weet dat we op V3 de vloer en de rechter paal op het bordes zagen bewegen en wiebelen wanneer er iemand langs kwam.
Dus er is een nieuwe scanner geplaatst, misschien 2. En nu moet er weer iets bedacht worden.
V1 is denk ik geen probleem. Maar V2 op de 2de etage zal idd wel weer problemen geven. EF transfer zal ook gewoon kunnen.
Airasia... toch één van de maatschappijen die ik weiger te nemen hier in Azië (en alles wat op de EU blacklist staat)... Ze hebben een redelijke slechte trackrecord en de keren dat ik ze genomen heb, vond ik de ervaring toch wat apart. Vooral veiligheid maar ook service lijkt niet zo belangrijk en meer optioneel. Bij AA betaal je echt 100% om van A naar B te gaan, meer niet. Liever dubbel betalen en met een degelijke maatschappij als SQ of Thai vliegen.BounceCloud schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:27:
Afgelopen weken een aantal keer met Air Asia gevlogen. Wat een verademing is hun grondafhandeling in vergelijking met Europa.
Op Schiphol stonden ze de rij-nummers voor de kat zijn viool om te roepen, want iedereen begaf zich direct naar de gate. Niemand werd geweigerd, zelfs EC passagiers die met BC gingen boarden werden gewoon toegelaten. Te gek voor woorden.
Vertrokken ook met 15 minuten vertraging omdat het boarden van de Finnair A321 echt niet klaar was op de vertrektijd.
Boarden bij Air Asia gaat ook volgens rij-nummers in verschillende groepen. In tegenstelling tot Amsterdam wordt iedereen die niet tot de groep behoort zonder pardon geweigerd. Chinezen die met een hutkoffer als cabinebagage wilden reizen werden zonder pardon geweigerd bij het inchecken. Resultaat: A320 komt binnen, gateway eraan, deboarden, 10 minuten later start boarden en 25 minuten nadat de gateway was aangekoppeld ging hij er weer af. En dat met een vol toestel.
Nog voor vertrek werd alles met gestandaardiseerde announcements duidelijk gemaakt. Van de headcount die gaat starten en het verzoek om graag te blijven zitten, tot het verbod op het gebruik van het toilet. Kraakhelder en super duidelijk wat er van je verwacht wordt.
Wat een heerlijke efficiëntie. En ik heb het niet eens ervaren als pushen om de turn-arround te halen, maar gewoon als vriendelijk en kraakhelder wat er gaat gebeuren. Nu drie vluchten gehad en drie keer dezelfde ervaring. Wanneer gaan wij in Europa deze slag maken?
Mezelf hier nu ook maar eens melden. Ik heb voorheen een iPhone gehad en toen hield ik inderdaad altijd de passen bij in de Wallet app. Nu ben ik echter over op Android en ik loop hier toch wel even vast. Er is ook een Walletpass app maar ik krijg de tickets van KLM er nooit in.Cheesy schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:37:
[...]
Via de Ryanair app kun je 'm in Wallet downloaden.
Dan staat je boardingpass op de dag zelf continue op je lockscreen en open je 'm in 1 beweging zonder de telefoon te unlocken (iOS)
Werk in principe perfect, maar ik kies voor de zekerheid toch altijd ook voor papier
Nu open ik dus de telefoon, daarna de KLM app waarna ik de boardingpass kan vinden. Echter, als ik geen verbinding heb loop ik toch even tegen een probleempje aan.
Is er iemand die een Android app gebruikt die soortgelijk werkt als de Wallet app van iOS werkt? Dus zichtbaar op het lockscreen?
Bij optie 3 staat omschreven dat het zou moeten lukken. Ik kan het helaas niet voor je testensoskes schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:55:
[...]
Mezelf hier nu ook maar eens melden. Ik heb voorheen een iPhone gehad en toen hield ik inderdaad altijd de passen bij in de Wallet app. Nu ben ik echter over op Android en ik loop hier toch wel even vast. Er is ook een Walletpass app maar ik krijg de tickets van KLM er nooit in.
Nu open ik dus de telefoon, daarna de KLM app waarna ik de boardingpass kan vinden. Echter, als ik geen verbinding heb loop ik toch even tegen een probleempje aan.
Is er iemand die een Android app gebruikt die soortgelijk werkt als de Wallet app van iOS werkt? Dus zichtbaar op het lockscreen?
https://www.guidingtech.c...book-wallet-apps-android/
Factcheck? Ik kan nergens terugvinden dat Thai AirAsia of AirAsia op de EU blacklist staan of hebben gestaan? Wellicht bedoel je Air Asia Indonesië die samen met alle andere Indonesische maatschappijen integraal werden gebanned vanwege het totale gebrek aan overheidstoezicht. Wat overigens alweer jaren geleden is.jvvv schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:28:
[...]
Airasia... toch één van de maatschappijen die ik weiger te nemen hier in Azië (en alles wat op de EU blacklist staat)... Ze hebben een redelijke slechte trackrecord en de keren dat ik ze genomen heb, vond ik de ervaring toch wat apart. Vooral veiligheid maar ook service lijkt niet zo belangrijk en meer optioneel. Bij AA betaal je echt 100% om van A naar B te gaan, meer niet. Liever dubbel betalen en met een degelijke maatschappij als SQ of Thai vliegen.
En op welk trackrecord doel je? De enige trackrecord die ik kan vinden is dat ze al een aantal jaar op rij uitgeroepen worden tot beste LCC door Skytrax. Dat soort rankings haal je niet met een slecht trackrecord.
Thanks,Cheesy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:29:
[...]
Bij optie 3 staat omschreven dat het zou moeten lukken. Ik kan het helaas niet voor je testen
https://www.guidingtech.c...book-wallet-apps-android/
echter kan ik hier wel de QR code inkrijgen (net als in Walletpass) maar ik krijg hier niet de officiele ticket in. En dat is bij Apple Wallet dus wel het geval.
Ik ben bang dat ik geduldig zal moeten wachten tot Google Pay naar Nederland komt.
[ Voor 8% gewijzigd door soskes op 26-09-2018 13:03 ]
Ik denk dat je iets overgeneraliseerd. Heb de laatste tijd vaker meegemaakt dat mensen teruggestuurd werden bij het boarden (AA op Schiphol, BA op LHR).BounceCloud schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:27:
Op Schiphol stonden ze de rij-nummers voor de kat zijn viool om te roepen, want iedereen begaf zich direct naar de gate. Niemand werd geweigerd, zelfs EC passagiers die met BC gingen boarden werden gewoon toegelaten. Te gek voor woorden.
Vertrokken ook met 15 minuten vertraging omdat het boarden van de Finnair A321 echt niet klaar was op de vertrektijd.
Etc etc
Het is sowieso een stuk relaxter om rustig een krantje te lezen en te wachten tot de hele rij voor de boarding balie weg is.
De ruimte in het baggagerek is dan ook weg.Dreamvoid schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:52:
Het is sowieso een stuk relaxter om rustig een krantje te lezen en te wachten tot de hele rij voor de boarding balie weg is.
"travel light" is dan ook mijn devies, en anders kan-ie lekker het ruim in, scheelt ook weer gehannes in het gangpad en op het aankomst-vliegveld.GlowMouse schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:57:
De ruimte in het baggagerek is dan ook weg.
Verwijderd
Iemand ervaring met vluchten langer dan 7.5 uur? Wat kan je het beste meenemen om tijd te doden? Slapen snap ik; maar dat lukt denk ik niet altijd in een vol vliegtuig.
Slaappillen en een kussen voor je rug. Rest van de tijd tv kijken.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:10:
Iemand ervaring met vluchten langer dan 7.5 uur? Wat kan je het beste meenemen om tijd te doden? Slapen snap ik; maar dat lukt denk ik niet altijd in een vol vliegtuig.
Do what you love, do it often
Zo'n nek kussentje helpt bij het slapen. Pak een boek of tablet (met films/muziek/ebooks). Opladen niet vergeten, en evt een powerbank meenemen, zodat je niet op het vliegveld achter de snoepautomaten hoeft te gaan laden enzo. Vergeet niet de flightmode van je telefoon uit (in natuurlijk
) te schakelen als je eenmaal in de lucht bent, anders loopt de accu sneller leeg. Eet/drink niet te veel vooraf. Alles wat je uit je handbagage denkt nodig te hebben tijdens de vlucht, doe t in een voorvakje of bovenin bij de opening.
Slaappillen kan, maar ben er zelf niet zo'n fan van. Als het ff kan, wat extra slaap pakken de nacht ervoor. Neem een beetje fris belegd broodje mee (van thuis, van de bakker of op het vliegveld, in die volgorde van kosten
), het duurt doorgaans wel even voordat je eten krijgt.
Slaappillen kan, maar ben er zelf niet zo'n fan van. Als het ff kan, wat extra slaap pakken de nacht ervoor. Neem een beetje fris belegd broodje mee (van thuis, van de bakker of op het vliegveld, in die volgorde van kosten
[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 26-09-2018 14:29 ]
Slapen is ook afhankelijk van wanneer je vliegt. Maar verder de tijd doden met een filmpje, tijdschrift, ipad/telefoon met spelletje erop, muziek luisteren. Je krijgt ook nog wat eten wat ook nog wat tijd kost, dus die 7.5 uur is redelijk snel voorbijVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:10:
Ik wissel slapen en tv/tablet kijken meestal af met een tijdschrift of puzzelboekje, een echt boek lezen lukt me nooit zo goed in het vliegtuig.
Slapen gaat overigens een stuk beter met nekkussen, noice cancelling koptelefoon en slaapmasker (die tv schermpjes van de buren zijn af en toe best fel!)
Slapen gaat overigens een stuk beter met nekkussen, noice cancelling koptelefoon en slaapmasker (die tv schermpjes van de buren zijn af en toe best fel!)
Ik ben wel benieuwd naar de uitleg of bron hierachter.Dreamvoid schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:16:
Vergeet niet de flightmode van je telefoon uit te schakelen als je eenmaal in de lucht bent, anders loopt de accu sneller leeg
Als ik met KLM vlieg ga ik altijd de stewardessen vermaken bij kombuis als ze hun ronde met eten etc hebben gedaan,voordeel van nederlanders onder elkaar
bij delta lukt het me vaak ook wel en kan ik daarnaast namen noemen van bekenden in Amsterdam die ze erg goed kennen van hun hotel waardoor opeens veel mogelijk is zoals gratis drank uit business indien ik eco vlieg
verder mja,filmpjes,muziek,proberen te slapen,spelletjes op handheld,werken
verder mja,filmpjes,muziek,proberen te slapen,spelletjes op handheld,werken
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Loopt-ie niet telkens naar netwerk/wifi te zoeken. Je bent in de lucht vaak nog heel lang binnen bereik van 4G netwerken (zeker als ze even een rondje moeten vliegen bij aankomst bv), en dan hopt je telefoon van mast naar mast, zonder ooit een fatsoenlijke verbinding op te zetten. Flight mode zet die radio uit. GPS uitzetten helpt ook. En de helderheid van je scherm niet te hoog zetten.Cheesy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:23:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de uitleg of bron hierachter.
[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 26-09-2018 14:26 ]
Huh? het hele idee van flight mode is toch dat hij uberhaupt geen verbinding zoekt met mobiele netwerken? Wifi werkt met flight mode dacht ik wel, maar dan kan je dat beter gewoon apart uitzettenDreamvoid schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:25:
[...]
Loopt-ie niet telkens naar netwerk/wifi te zoeken. Je bent in de lucht vaak nog heel lang binnen bereik van 4G netwerken (zeker als ze even een rondje moeten vliegen bij aankomst bv), en dan hopt je telefoon van mast naar mast, zonder ooit een fatsoenlijke verbinding op te zetten. Flight mode zet die radio uit. GPS uitzetten helpt ook. En de helderheid van je scherm niet te hoog zetten.
ik gok foutje dat het flightmode aan moet zijn ipv flightmode uit
Flight Mode aanklikken (en zo alle 4G/WiFi uitschakelen) bedoel ik dan ook, sorry voor de verwarring
[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 26-09-2018 14:30 ]
Geen probleem, dan zijn we het eens met elkaarDreamvoid schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:28:
Flight Mode aanklikken (en zo alle 4G/WiFi uitschakelen) bedoel ik dan ook, sorry voor de verwarring
Ik vlieg niet zakelijk, maar uitsluitend privé voor vakantie. Echter, de afgelopen 2 jaar heb ik vaker het beleid niet uitgevoerd zien worden dan wel. Zeker niet zo extreem zoals bij de laatste ervaring waarbij EC met BC mee mag boarden.PolarBear schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat je iets overgeneraliseerd. Heb de laatste tijd vaker meegemaakt dat mensen teruggestuurd werden bij het boarden (AA op Schiphol, BA op LHR).
Van dat boarden denk ik dan nog: irritant dat je A zegt en B uitvoert, maar daar ondervinden ze zelf het grootste nadeel van.
Wat mij dan wel echt irriteert: ik boek altijd ruimbagage erbij. In de cabine neem ik dan een rugtas met trui, iPad, boek, koekje, etc mee. Essentials voor tijdens de vlucht. Vervolgens heeft mijn achterbuurman een 50L backpack mee waarvan iedereen in één oogopslag al kan zien dat deze minimaal 2x afwijkt van de maximale cabinematen. Ik krijg vervolgens van het cabinepersoneel mijn rugtas vanuit de overheadbin in mijn schoot geworpen om plaats te maken voor die backpack en vervolgens zit ik 6 uur met de backpack voor mijn voeten.
Dan zit ik dus te koken op mijn stoel. Ik betaal voor mijn bagage en vervolgens lapt Jan en alleman de regels aan zijn laars (die backpack was geen uitzondering), wordt gewoon geaccepteerd en vervolgens trek ik ook nog aan het kortste eind.
Dan verlang ik toch echt naar een meer LCC style waarbij iemand de afspraken gewoon keihard naleeft. Dat is niet oneerlijk en al helemaal niet onklantvriendelijk, maar gewoon efficiënt en bovenal rechtvaardig.
Verwijderd
Ik snap dat boarden soms ook niet.
Mocht onlangs instappen voor een toestel van American Airlines op Schiphol.
Ding stond op de buffer ipv bij een gate. Lekker efficiënt een Boeing 777-200 boarden met bussen...
Afijn, prio pax mochten eerst de bus in. Waren er niet zoveel. Toen mocht de rest ook (waar ik ook bij hoorde).
Als laatste de bus in, als eerste er dus uit.
Kom ik dus met mijn el-cheapo ticket als eerste in het vliegtuig.
Moest wel lachen ergens.
In de VS zijn ze wel strict op wie wel en niet mag instappen. Per groepsnummer op je ticket en alleen dan mag je er in. Je hoeft het ook echt niet te proberen. Ze sturen je gewoon terug, vermakelijk om te zien hoe mensen dan reageren.
Bij terugkomst kwam die 777 overigens ook weer op de buffer te staan. Gates te duur voor AA op Schiphol? Vond het maar een aanfluiting voor een intercontinentale vlucht van 9 uur.
Ding stond op de buffer ipv bij een gate. Lekker efficiënt een Boeing 777-200 boarden met bussen...
Afijn, prio pax mochten eerst de bus in. Waren er niet zoveel. Toen mocht de rest ook (waar ik ook bij hoorde).
Moest wel lachen ergens.
In de VS zijn ze wel strict op wie wel en niet mag instappen. Per groepsnummer op je ticket en alleen dan mag je er in. Je hoeft het ook echt niet te proberen. Ze sturen je gewoon terug, vermakelijk om te zien hoe mensen dan reageren.
Bij terugkomst kwam die 777 overigens ook weer op de buffer te staan. Gates te duur voor AA op Schiphol? Vond het maar een aanfluiting voor een intercontinentale vlucht van 9 uur.
Boarden:BounceCloud schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:05:
[...]
Echter, de afgelopen 2 jaar heb ik vaker het beleid niet uitgevoerd zien worden dan wel. Zeker niet zo extreem zoals bij de laatste ervaring waarbij EC met BC mee mag boarden.
Van dat boarden denk ik dan nog: irritant dat je A zegt en B uitvoert, maar daar ondervinden ze zelf het grootste nadeel van.
Vervolgens heeft mijn achterbuurman een 50L backpack mee waarvan iedereen in één oogopslag al kan zien dat deze minimaal 2x afwijkt van de maximale cabinematen. Ik krijg vervolgens van het cabinepersoneel mijn rugtas vanuit de overheadbin in mijn schoot geworpen om plaats te maken voor die backpack en vervolgens zit ik 6 uur met de backpack voor mijn voeten.
Dan zit ik dus te koken op mijn stoel. Ik betaal voor mijn bagage en vervolgens lapt Jan en alleman de regels aan zijn laars (die backpack was geen uitzondering), wordt gewoon geaccepteerd en vervolgens trek ik ook nog aan het kortste eind.
Snap het ergens wel, het werkte de vorige keer ook op Schiphol dus waarom deze keer wachten op je zone?
Van collega's/familie die geen BC/status hebben en meegenomen worden tot mensen die niet vaak vliegen en gewoon geen idee hebben, vreemde maatschappijen/airports met andere zones/boardingprocessen. Vorige keer omdat de vlucht vertraagd was boarden ze ook alle zones tegelijkertijd, de collega's werkzaam aan de gate zeggen ook A maar doen B...enzovoort.
Denk dat een hoop gate agents het al op hebben gegeven @AMS en/of denken dat het allemaal zo hoort.
Zelfde vaak met baggage & security, niet iedereen wil de confrontatie met pax (keer op keer) aangaan.
Baggage:
Nooduitgang/bulkhead stoel boeken, ben je daar ook vanaf
US airlines boeren de laatste jaren goed hoorVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:50:
[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 26-09-2018 19:11 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik ben afgelopen zondagochtend geland met een vlucht vanuit Calgary in Amsterdam, wij stonden ook ergens ver weg en moesten met de bus. Heb ik nooit eerder gehad...Maar dat kan dus gates vol zijn?
Ik vertel ze dan direct dat ze die sukkel met zijn te grote backpack aan moeten pakken, anders hebben ze direct twee uur vertraging. Dan gaan ze opeens heel moeilijk kijken. Wordt nog veel leuker als je ineens gesteund wordt door een paar andere passagiers die zich ook over dat soort dingen opvreten.BounceCloud schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:05:
[...]
Wat mij dan wel echt irriteert: ik boek altijd ruimbagage erbij. In de cabine neem ik dan een rugtas met trui, iPad, boek, koekje, etc mee. Essentials voor tijdens de vlucht. Vervolgens heeft mijn achterbuurman een 50L backpack mee waarvan iedereen in één oogopslag al kan zien dat deze minimaal 2x afwijkt van de maximale cabinematen. Ik krijg vervolgens van het cabinepersoneel mijn rugtas vanuit de overheadbin in mijn schoot geworpen om plaats te maken voor die backpack en vervolgens zit ik 6 uur met de backpack voor mijn voeten.
Ben ik ook een groot voorstander van.Dan verlang ik toch echt naar een meer LCC style waarbij iemand de afspraken gewoon keihard naleeft. Dat is niet oneerlijk en al helemaal niet onklantvriendelijk, maar gewoon efficiënt en bovenal rechtvaardig.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Als ge met American Airlines, Singapore Airlines, Jet Airways of Norwegian vliegt dan staan er regelmatig bussen klaar om je naar het J-platform te brengen. (KLC was al vaak een bus richting de fokker farm.)ZieMaar! schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:19:
Ik ben afgelopen zondagochtend geland met een vlucht vanuit Calgary in Amsterdam, wij stonden ook ergens ver weg en moesten met de bus. Heb ik nooit eerder gehad...Maar dat kan dus gates vol zijn?
Veel maatschappijen komen met grotere kisten naar Schiphol. Helaas is er te weinig plek aan de gates. Het afhandelen van verre vluchten op het J-platform geldt niet voor netwerkmaatschappijen die te maken hebben met veel overstappende reizigers, zoals KLM en Delta Air Lines Hun vliegtuigen staan wel aan de reguliere gates geparkeerd.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Schiphol is vol. En bij mijn boarden bij AA werd heel duidelijk op de boarding groen gelet.Zelfde in de VS (ook met AA, op IAH en JFK) en op LHR met BA.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:50:
Ik ben onlangs op Frankfurt op bedrijfsbezoek geweest. Daar hebben ze hetzelfde probleem: ze kunnen/moeten meer toestellen afhandelen dan er gates zijn. Dus dan parkeer je toestellen ergens op het tarmac. Toestellen die lang (vijf uur of meer bv.) op FRA mogen aan de gates hun passagiers droppen, maar worden daarna naar een parkeerplaats geduwd zodat die gate vrijkomt voor toestellen die moeten roteren. Als bv. een A380 van Thai dan terug moet vliegen wordt die terug naar een gate gekard.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:50:
[...]
Tenzij je met een lowcost vliegt heeft het vaak niks met kostenbesparing maar alles met beschikbare gates te maken.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ligt er altijd wel een beetje aan op welk tijdstip je vliegt, en in welke richting, maar:Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:10:
-Gooi een sudokuboekje oid in je tas.
-(E)boek. (sowieso een tip trouwens, mocht je nog eens een avondje in je hotel zitten)
-Podcast luisteren
-Filmpje kijken. Als je wilt kan je zelfs van te voren opzoeken wat je gaat kijken.
-Als je buurman er zin in heeft: praatje maken
-Slapen.
Wbt Schiphol en gates. Vorige week vrijdag vloog ik vanuit Valencia terug. Okee, het waaide wat in Nederland, maar daardoor een uur vertraagd omdat het vliegtuig binnenkwam en toen ook nog 1 uur op de parking van Valencia gewacht omdat er geen gate vrij was op AMS. Kom je dan eindelijk binnen - is er alsnog geen gate beschikbaar en wordt je weer naar de parking geleid. Soms vraag ik me af waarom Schiphol nog verder wil uitbreiden als het nu soms al zo stroef gaat.
[ Voor 32% gewijzigd door Nat-Water op 26-09-2018 20:43 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ja, ik, in Midnight Blue! Hij is inmiddels op zo'n 30 vluchten meegeweest en ziet er nog altijd heel fijn uit, het voorvak voor de laptop is heel praktisch en met de ingebouwde powerbank maak ik regelmatig vrienden. Ik heb hem al over de raarste ondergronden gesleept maar de wieltjes lopen nog altijd als een spoeltje - geen klachten en wat mij betreft zijn geld waard.Leetness schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:08:
Nu het hier toevallig over handbaggage gaat; heeft iemand zo'n Horizn carry-on in bezit? Ziet er op papier erg goed uit, maar ik ben benieuwd naar wat niet-gesponsorde ervaringen.
De enige ergernis is dat de 'dichtritsbare helft' van het interieur aan de verkeerde kant zit, waardoor je het koffer op de mooie stof-met-leren kant moet neerleggen alvorens je hem openmaakt. Dat voelt zo tegennatuurlijk dat dat nooit lukt en er altijd vanalles uit dondert. Maar als dat het ergste is.. ;-)
Het was KLM, met volgens mij (dus) redelijk wat overstappers...de gate was a8 en het was nog een heel eind met de bus...Grouchy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:41:
[...]
Als ge met American Airlines, Singapore Airlines, Jet Airways of Norwegian vliegt dan staan er regelmatig bussen klaar om je naar het J-platform te brengen. (KLC was al vaak een bus richting de fokker farm.)
Veel maatschappijen komen met grotere kisten naar Schiphol. Helaas is er te weinig plek aan de gates. Het afhandelen van verre vluchten op het J-platform geldt niet voor netwerkmaatschappijen die te maken hebben met veel overstappende reizigers, zoals KLM en Delta Air Lines Hun vliegtuigen staan wel aan de reguliere gates geparkeerd.
Gate A8, niet geheel bekend mee. Is dat de DE-buffer die ze wel eens gebruiken en waar ze wide-body's met de trap afgehandelen?ZieMaar! schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:37:
[...]
Het was KLM, met volgens mij (dus) redelijk wat overstappers...de gate was a8 en het was nog een heel eind met de bus...
Geen idee om eerlijk te zijn. Ik weer ook niet heel goed waar t vliegtuig stond, maar de bus moest een heel stuk (vooral langs bagage afhandeling volgens mij). De gate was een deur met daarachter trappen en heel dicht bij de douane/immigratie.
ik erger mij ook enorm aan het toelaten van grote koffers en dan vragen aan mensen met weinig handbagage om dat onder de stoel te stoppen. Zo zeer zelfs dat LCC op korte afstanden bijna de voorkeur beginnen te krijgen.Freee!! schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:26:
[...]
<>
[...]
Ben ik ook een groot voorstander van.
In de VS (iig bij NWA) doen ze dat beter, bij een volle vlucht pakken ze gewoon alle grote handbagage af bij het boarden en die staat zsm weer klaar als je eruit stapt. (dus niet via de bagagebanden etc maar echt naast het vliegtuig). Je mag er dan nog je laptop etc uithalen maar dat is het, de trolly komt niet aan boord.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Is gate A8 niet gewoon de bus gate onder de B of C-pier? Dan heb je wel een eind moeten rijden als je van het J platform kwam inderdaad.
ZieMaar! schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:19:
KL678 uit Calgary dus?ZieMaar! schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:37:
Het was KLM, met volgens mij (dus) redelijk wat overstappers...de gate was a8 en het was nog een heel eind met de bus...
Dan stond je hier.
Inderdaad, Tnx. Maar zou de reden dan vooral volle gates zijn of kan het ook zijn dat er iets mer het vliegtuig moest gebeuren?
Air asia is inderdaad niet blacklisted. Ik doelde meer op Indonesische maatschappijen.BounceCloud schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:37:
[...]
Factcheck? Ik kan nergens terugvinden dat Thai AirAsia of AirAsia op de EU blacklist staan of hebben gestaan? Wellicht bedoel je Air Asia Indonesië die samen met alle andere Indonesische maatschappijen integraal werden gebanned vanwege het totale gebrek aan overheidstoezicht. Wat overigens alweer jaren geleden is.
En op welk trackrecord doel je? De enige trackrecord die ik kan vinden is dat ze al een aantal jaar op rij uitgeroepen worden tot beste LCC door Skytrax. Dat soort rankings haal je niet met een slecht trackrecord.
Trackrecord is meer eigen ervaring en:
- https://www.dailymail.co....-failure-human-error.html
Ik denk dat de mensen die die awards uitgeven enkel naar cijfers kijken. Je ziet ook vaak met een ander soort passagiers als je met LCC vliegt in Azië wat de ervaring soms wat 'apart' maakt...
[ Voor 9% gewijzigd door jvvv op 27-09-2018 05:26 ]
Gates die niet beschikbaar zijn. KLM zit niet te wachten op een vliegtuig wat op een afgelegen plek staat, maar als Schiphol verder geen plek heeft/geeft, moeten ze wel.ZieMaar! schreef op donderdag 27 september 2018 @ 01:08:
Inderdaad, Tnx. Maar zou de reden dan vooral volle gates zijn of kan het ook zijn dat er iets mer het vliegtuig moest gebeuren?
Dat zijn de dingen die je vrij gauw leert als je wat vaker vliegt. Bus? Even uitmikken dat je als laatste er uit kunt. Lukt bij boarden meestal beter dan bij terugkomen.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:50:
Moest wel lachen ergens.
Dat had ik laatst bij Flybe van GRQ naar SEN. Wat wel vreemd is want het is maar een ATR72 dus er passen maar iets van 80 passagiers in (en we waren maar met 20) en bij een Airbus wordt dat (in europa) niet gedaan.In de VS zijn ze wel strict op wie wel en niet mag instappen. Per groepsnummer op je ticket en alleen dan mag je er in. Je hoeft het ook echt niet te proberen. Ze sturen je gewoon terug, vermakelijk om te zien hoe mensen dan reageren.
Misschien het psychologische effect omdat je bij een ATR72 achter instapt?
Signatures zijn voor boomers.
Volgens UpInTheSky krijgen die 4 nieuwe 737-800 vliegtuigen van KLM de grote moderne bagagebakken.
Dat gaat denk ik best veel schelen, hier een vergelijking:
Heerlijk, als mensen dan inderdaad ook hun koffer zo in de bak zetten. Hoe vaak ik wel niet een bak sta te reorganiseren om te zorgen dat mijn rugzak er gewoon in kan blijven (en geloof me, die komt echt niet bij mijn voeten (compacte rugzak, laptop formaat)).....
Afgelopen vrijdag ging ik op vakantie. Vele vluchten geannuleerd maar die van mij niet gelukkig. Kwam mij bij te gate te oren dat de KLM onze vlucht had gebruikt om mensen op over te boeken. Deze mensen hadden ook al online ingecheckt waardoor 2 personen die al eerder bij de maatschappij zelf een ticket geboekt hadden, maar later ingecheckt (op Schiphol) niet mee konden. Belachelijk gewoon.
Op de terugweg nog iemand een schok bespaard. De meldingen bij de bagagebanden lijken niet duidelijk. Er stond "Luggage unloaded", maar er was nog geen tas op de band verschenen, maar die persoon dacht door die melding dat alles er al moest zijn. Dus die was al met verloren bagage aan het bellen. Ik ving dat op en heb maar verteld dat dat alleen maar betekend dat het vliegtuig leeg is en dat hij nog even geduld moet hebben. Kort daarna kwam zijn tas wel :-)
\/ \/ @PWM Beter zo dan andersom.
Op de terugweg nog iemand een schok bespaard. De meldingen bij de bagagebanden lijken niet duidelijk. Er stond "Luggage unloaded", maar er was nog geen tas op de band verschenen, maar die persoon dacht door die melding dat alles er al moest zijn. Dus die was al met verloren bagage aan het bellen. Ik ving dat op en heb maar verteld dat dat alleen maar betekend dat het vliegtuig leeg is en dat hij nog even geduld moet hebben. Kort daarna kwam zijn tas wel :-)
\/ \/ @PWM Beter zo dan andersom.
Zit je dan met je goede gedrag. Om 08.30 op Schiphol voor de vlucht naar LAX om 09.55.
Ware het niet dat mijn vlucht pas om 12.45 is, die van 09.55 is over 2 weken. Verkeerd gekeken
Ontbijt en lunch in de Privium lounge
Ware het niet dat mijn vlucht pas om 12.45 is, die van 09.55 is over 2 weken. Verkeerd gekeken
overkomt iedereen wel eensPWM schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:10:
Zit je dan met je goede gedrag. Om 08.30 op Schiphol voor de vlucht naar LAX om 09.55.
Ware het niet dat mijn vlucht pas om 12.45 is, die van 09.55 is over 2 weken. Verkeerd gekekenOntbijt en lunch in de Privium lounge
[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 28-09-2018 11:13 ]
Of (als passagier dan) op de verkeerde terminal, omdat er een vlucht naar MUC met 4 codeshares gaat om 6:00 's ochtends, en een andere vlucht op precies dezelfde tijd geen codeshare is maar een eigen vlucht, vanaf een andere terminal. Stonden op de borden allemaal netjes op een rijtje onder elkaar, maar dan moet je dus verdomd goed kijken welke gate je moet zijn. Hoewel ik mooi op tijd op het vliegveld was heb ik toch een aardige sprint moeten trekken naar de andere kant van het vliegveld toen ze me bij boarding om 5:45 weigerden en er op wezen dat ik compleet ergens anders moest zijn.mrsar schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:07:
[...]
overkomt iedereen wel eensen deze tijd is nog te overzien,minder erg dan je in londen door niet opletten,automatische piloot en moeheid op het verkeerde vliegveld staan,lcy ipv lhr
![]()
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
In de beginjaren toen Weeze nog niet zo bekend was (en Ryanair het als Düsseldorf (Weeze) vermarkte) wel eens van een taxichauffeur gehoord die een stel in de auto had en naar Düsseldorf wilde maar bij navragen een vlucht van Ryanair hadden. "Oh, dan moet je naar Weeze?" "Neehee, Düsseldorf!"mrsar schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:07:
[...]
overkomt iedereen wel eensen deze tijd is nog te overzien,minder erg dan je in londen door niet opletten,automatische piloot en moeheid op het verkeerde vliegveld staan,lcy ipv lhr
![]()
Ze moesten dus naar Weeze.
Zojuist weer terug van vakantie met het vliegtuig en ik heb paar vraagjes waarvan jullie vast wel het antwoord van weten. 
1. Is het voor een maatschappij goedkoper om passagiers met een trap het vliegtuig binnen te laten komen dan met een "slurf"? Of maakt dat niets uit en besluit de luchthaven zelf dat?
2. Op de beide heen-en terugvluchten hadden we zeker minimaal 10 passagiers in een rolstoel of booster mee. Deze mogen als eerste instappen, en de rolstoelen gaan dan het ruim in. Het gevolg is dat dit zo traag gaat waardoor we bij de heenvlucht een uur vertraging bij het instappen opliepen en bij de terugvlucht 40 minuten.
Waarom begint men voor deze passagiers dan niet met het eerste deel van het boarden (alle handelingen vóórdat je echt het vliegtuig instapt) dan niet eerder? Het personeel was geruime tijd voor het begin van het boarden aanwezig.
3. Waarom wordt de energiezuinige led-verlichting gedimd tijdens het stijgen en landen, ook overdag?
1. Is het voor een maatschappij goedkoper om passagiers met een trap het vliegtuig binnen te laten komen dan met een "slurf"? Of maakt dat niets uit en besluit de luchthaven zelf dat?
2. Op de beide heen-en terugvluchten hadden we zeker minimaal 10 passagiers in een rolstoel of booster mee. Deze mogen als eerste instappen, en de rolstoelen gaan dan het ruim in. Het gevolg is dat dit zo traag gaat waardoor we bij de heenvlucht een uur vertraging bij het instappen opliepen en bij de terugvlucht 40 minuten.
Waarom begint men voor deze passagiers dan niet met het eerste deel van het boarden (alle handelingen vóórdat je echt het vliegtuig instapt) dan niet eerder? Het personeel was geruime tijd voor het begin van het boarden aanwezig.
3. Waarom wordt de energiezuinige led-verlichting gedimd tijdens het stijgen en landen, ook overdag?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Trap + bus is normaal gesproken goedkoper.Onbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:04:
Zojuist weer terug van vakantie met het vliegtuig en ik heb paar vraagjes waarvan jullie vast wel het antwoord van weten.
Gaat niet, zolang het vliegtuig nog gereinigd wordt etc. wordt er niemand toegelaten. Je zult gewoon moeten wachten. Echter dit hoeft niet per se zo lang te duren, dat begrijp ik dan weer niet.2. Op de beide heen-en terugvluchten hadden we zeker minimaal 10 passagiers in een rolstoel of booster mee. Deze mogen als eerste instappen, en de rolstoelen gaan dan het ruim in. Het gevolg is dat dit zo traag gaat waardoor we bij de heenvlucht een uur vertraging bij het instappen opliepen en bij de terugvlucht 40 minuten.
Zodat je de bordjes nooduitgang beter kan zien? Ik heb geen idee eigenlijk.3. Waarom wordt de energiezuinige led-verlichting gedimd tijdens het stijgen en landen, ook overdag?
[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 28-09-2018 15:16 ]
De verlichting wordt gedimd zodat je beter kan wennen aan de lichtsterkte van buiten. Dit is ook de reden dat de "raamscherm" (heb echt geen idee hoe je dit anders moeten noemen) altijd volledig open(of in het geval van de nieuwere vliegtuigen niet gedimd) moeten staan bij opstijgen en landen.Onbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:04:
......
Mocht het vliegtuig dan in de problemen komen dan zijn je ogen al gewend aan het licht dan wel het gebrek aan licht van buiten het vliegtuig.
Bijkomend voordeel van de open "raamklepjes" is dat de bemanning naar buiten kan kijken of het veilig is in geval van nood.
Je mag meestal ook niet boarden als er getankt wordt. Dus als de tankboer laat is dan moet daar nog op gewacht worden.Onbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:04:
Dat weet ik. Maar daarom vroeg ik juist over het gedeelte vóórdat je het vliegtuig zelf in stapt. Dat scheelt gewoon een x aantal minuten per persoon.upclocker schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:31:
[...]
Je mag meestal ook niet boarden als er getankt wordt. Dus als de tankboer laat is dan moet daar nog op gewacht worden.
@Rednax87
De raamkleppen open had ik gevraagd, en dat is een verplichting van de marechaussee. Dat is om aan te tonen dat het vliegtuig niets te verbergen heeft, en de marechaussee eenvoudig naar binnen kan kijken indien dat nodig is. (Het had niets met het kijken naar buiten te maken.)
Het is dan ook een bijkomend voordeelOnbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:46:
[...]
@Rednax87
De raamkleppen open had ik gevraagd, en dat is een verplichting van de marechaussee. Dat is om aan te tonen dat het vliegtuig niets te verbergen heeft, en de marechaussee eenvoudig naar binnen kan kijken indien dat nodig is. (Het had niets met het kijken naar buiten te maken.)
Ik heb al vele redenen gehoord, maar deze nog nooit.Onbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:46:
@Rednax87
Wat je meestal tegen komt als reden
- In noodgevallen kan de crew direct naar buiten kijken om te kijken waar het veilig is om uit te stappen. Ze hebben maar 90 seconden en mensen luisteren slecht in paniek.
- Als er iets in de aan de hand is in de cabine kan er naar binnen gekeken worden.
- Ogen laten wennen aan het licht als het licht in de cabine het niet meer doet
- Passagiers zien soms eerder dan de crew dat er iets aan de hand is met het vliegtuig
Boarden kan vaak niet eerder beginnen dan dat check-in en acceptatie van wijzigingen aan de passagiers lijst gesloten is. Dit is meestal een half uur tot 40 minuten voor vertrektijd.Onbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:04:
Daarnaast kan de crew nog niet klaar zijn, en rolstoel passagiers in een slurf neerzetten is ook niet echt klantvriendelijk. Die dingen kunnen sauna’s zijn of juist erg fris. Pre-boarden is dus niet altijd een oplossing.
Ik gok trouwens dat het overgrote deel van jou vertraging kwam door passagiers die hun hele hebben en houden meeslepen het toestel in, en het cabinepersoneel die dan vervolgens een plek moet vinden voor al die troep
Jawel hoor, dat mag. Alleen mogen de passagiers hun riem dan nog niet vastdoen.upclocker schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:31:
[...]
Je mag meestal ook niet boarden als er getankt wordt. Dus als de tankboer laat is dan moet daar nog op gewacht worden.
Overigens wordt door Europese maatschappijen wel gelet op de open shades. Ik vloog een maand geleden AMS-IAH-MIA (Amsterdam-Houston-Miami) met United en geen enkele keer werd erop gelet dat ze open moesten zijn. Sterker nog, tijdens de terugvlucht van Miami naar Houston zat meer dan 80% dicht.
Of toen ik de laatste keer naar Venezuela ging (anderhalf jaar geleden), met mijn toenmalige vriendin. Omdat ik eerder terug moest, apart van elkaar tickets geboekt. Redelijk simpel: Amsterdam-Parijs-Caracas. Ik netjes opgelet: om 8:20u vertrok onze vlucht.
Rond 7:50 was mijn ex nog rustig koffie aan het drinken en ik werd steeds bozer op haar: we moesten nog een kwartier lopen naar de gate. Komen we aan bij D56, kijk ik op haar ticket, staat daar D54.
Wat bleek: er zijn twee vluchten van KLM van Amsterdam naar Parijs, de ene om 8:20u, de andere om 8:50. Ik zat op de eerste, zij op de tweede.
*disclaimer: de exacte tijden van vertrek en de gates schud ik zo uit m'n mouw. Kan dus zomaar iets anders geweest zijn, maar voor het verhaal staat het zo leuker
Rond 7:50 was mijn ex nog rustig koffie aan het drinken en ik werd steeds bozer op haar: we moesten nog een kwartier lopen naar de gate. Komen we aan bij D56, kijk ik op haar ticket, staat daar D54.
Wat bleek: er zijn twee vluchten van KLM van Amsterdam naar Parijs, de ene om 8:20u, de andere om 8:50. Ik zat op de eerste, zij op de tweede.
*disclaimer: de exacte tijden van vertrek en de gates schud ik zo uit m'n mouw. Kan dus zomaar iets anders geweest zijn, maar voor het verhaal staat het zo leuker
Bij de vlucht met een uur vertraging werd er netjes omgeroepen dat er meer "minder valide passagiers" op deze vlucht zaten dan gebruikelijk, waardoor we pas later konden vertrekken. Een kwartier daarna werd nog eens aangekondigd dat iedereen aan boord was en nu de "hulpmiddelen" van deze passagiers nog in het ruim geladen moesten worden.Propane schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:09:
[...]
Ik gok trouwens dat het overgrote deel van jou vertraging kwam door passagiers die hun hele hebben en houden meeslepen het toestel in, en het cabinepersoneel die dan vervolgens een plek moet vinden voor al die troep.
Nadat het vliegtuig gereed was moesten we nog ruim 5 minuten wachten op een ander toestel die bij de pier kwam binnenrijden. Op zich werden we wel steeds goed geïnformeerd door de bemanning, maar de planning had beter gemogen.
Ja het mag wel, maar dat gebeurt niet vaak. Moeten er ook trappen bij staan etc.don_jorg schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:20:
[...]
Jawel hoor, dat mag. Alleen mogen de passagiers hun riem dan nog niet vastdoen.
Overigens wordt door Europese maatschappijen wel gelet op de open shades. Ik vloog een maand geleden AMS-IAH-MIA (Amsterdam-Houston-Miami) met United en geen enkele keer werd erop gelet dat ze open moesten zijn. Sterker nog, tijdens de terugvlucht van Miami naar Houston zat meer dan 80% dicht.
Gebeurt in 70% van de vlucht die ik doe... En helemaal vaak als het een tussenstop betreft waar passagiers aan boord blijven ..upclocker schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:41:
[...]
Ja het mag wel, maar dat gebeurt niet vaak. Moeten er ook trappen bij staan etc.
Whahahaha wie heeft je dat wijsgemaaktOnbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:46:
[...]
@Rednax87
Ja natuurlijk verschilt het ook per maatschappij en per situatie. Maar zijn genoeg maatschappijen die het niet doen.Fly-guy schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:26:
[...]
Gebeurt in 70% van de vlucht die ik doe... En helemaal vaak als het een tussenstop betreft waar passagiers aan boord blijven ..
De purser (hoofdstewardess) aan boord. Misschien is dat wel een basisantwoord, om te voorkomen dat andere passagiers zich zorgen gaan maken over de veiligheid aan boord?
vliegtuig kan hierdoor ook zijn bloktijd verliezen en dan moet er weer een andere gevonden worden wat ook wat extra vertraging kan opleveren.Onbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:37:
[...]
Bij de vlucht met een uur vertraging werd er netjes omgeroepen dat er meer "minder valide passagiers" op deze vlucht zaten dan gebruikelijk, waardoor we pas later konden vertrekken. Een kwartier daarna werd nog eens aangekondigd dat iedereen aan boord was en nu de "hulpmiddelen" van deze passagiers nog in het ruim geladen moesten worden.
Nadat het vliegtuig gereed was moesten we nog ruim 5 minuten wachten op een ander toestel die bij de pier kwam binnenrijden. Op zich werden we wel steeds goed geïnformeerd door de bemanning, maar de planning had beter gemogen.
binnen Europa hoor je ook vaak dat je bv nog 10 minuten blijft staan omdat schiphol nog geen ruimte heeft.
Ware het niet dat, afhankelijk waar het toestel geparkeerd staat, je links of rechts moet uitstappen. Als dat niet zichtbaar is vanaf de terminal dan blijft het alsnog een gok..Maasluip schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:54:
[...]
Dat zijn de dingen die je vrij gauw leert als je wat vaker vliegt. Bus? Even uitmikken dat je als laatste er uit kunt. Lukt bij boarden meestal beter dan bij terugkomen.
Overboeken is een heel gangbare methode, en meestal merk je er niets van. Er zijn er altijd een paar die niet komen opdagen. Soms kan het verkeerd uitpakken zoals je hebt gezien, maar meestal staat daar dan ook een goede compensatie tegenover (Al dan niet vrijwillig door de airline aangeboden).LordSinclair schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:04:
Afgelopen vrijdag ging ik op vakantie. Vele vluchten geannuleerd maar die van mij niet gelukkig. Kwam mij bij te gate te oren dat de KLM onze vlucht had gebruikt om mensen op over te boeken. Deze mensen hadden ook al online ingecheckt waardoor 2 personen die al eerder bij de maatschappij zelf een ticket geboekt hadden, maar later ingecheckt (op Schiphol) niet mee konden. Belachelijk gewoon.
Was vorige week in ATH op een vlucht die overboekt was (Aegean). Het aanbod was 400 euro cash, een coupon voor gratis vlucht op het europese netwerk, en een re-route via Zurich. Uiteindelijke aankomsttijd 22:30 ipv 16:00. Op die manier krijg je wel snel mensen die de alternatieve vlucht willen nemen..
[ Voor 54% gewijzigd door Xandrios op 28-09-2018 19:10 ]
Inderdaad vaak genoeg meegemaakt op driehoeksvluchten waar bij op één van de vliegvelden moet worden bijgetankt voor de retourvlucht. Riemen los en lekker blijven zitten/wachten.Fly-guy schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:26:
[...]
Gebeurt in 70% van de vlucht die ik doe... En helemaal vaak als het een tussenstop betreft waar passagiers aan boord blijven ..
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ooit zelfs een geprobeerd iets of iemand te onderscheiden in een voorbij rijdend vliegtuig? Als iemand met zijn neus tegen het raam zit zie je die persoon misschien, maar ook maar iets zien van wat er aan boord gebeurt..... Nope.Onbekend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:08:
[...]
De purser (hoofdstewardess) aan boord. Misschien is dat wel een basisantwoord, om te voorkomen dat andere passagiers zich zorgen gaan maken over de veiligheid aan boord?
Het kan wel, maar alleen met de juiste spullen. Een sniperscope is het enige (potentiëel nuttige) ding dat ik kan verzinnen.Hmmbob schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 07:51:
[...]
Ooit zelfs een geprobeerd iets of iemand te onderscheiden in een voorbij rijdend vliegtuig? Als iemand met zijn neus tegen het raam zit zie je die persoon misschien, maar ook maar iets zien van wat er aan boord gebeurt..... Nope.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
En dan nog zie je eigenlijk niet wat er binnen gebeurt, enkel wat kleine spots. De raampjes zijn er simpelweg te klein en te ver uit elkaar voor.
Vuur kun je waarschijnlijk wel zien met een verrekijker van redelijke afstand. Ik neem aan dat de brandweer die wel heeft om bij een noodlanding te kijken wat er gebeurt. Locatie van de rook / brand kan dan helpen met het bepalen van de aanpak.Hmmbob schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:03:
En dan nog zie je eigenlijk niet wat er binnen gebeurt, enkel wat kleine spots. De raampjes zijn er simpelweg te klein en te ver uit elkaar voor.
dan nog gaat het eerder om andersom, passagiers zien of er buiten iets brandt en kunnen alarm slaan.Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:31:
[...]
Vuur kun je waarschijnlijk wel zien met een verrekijker van redelijke afstand. Ik neem aan dat de brandweer die wel heeft om bij een noodlanding te kijken wat er gebeurt. Locatie van de rook / brand kan dan helpen met het bepalen van de aanpak.
Ik had op mijn laaste vlucht IAH-CLT-JFK hetzelfde, sterker de bemanning vroeg actief de windows blinds dicht te doen vanwege de hoge temeratuur buiten (35 + graden). Bij aankomst uit AMS op DFW hetzelfde blinds naar benden en alle lucht punten open om het vliegtuig op temperatuur te houden. Geen idee of het echt uitmaakt.don_jorg schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:20:
[...]
Jawel hoor, dat mag. Alleen mogen de passagiers hun riem dan nog niet vastdoen.
Is overigens ook een optie in de A320menzo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:28:
Volgens UpInTheSky krijgen die 4 nieuwe 737-800 vliegtuigen van KLM de grote moderne bagagebakken.
[Afbeelding]
https://services.airbus.c...stowages/airspace-xl-bins
En deze optie zou ook nog wat ruimte opleveren, al heb ik het nog nooit in het wild gezien:
https://services.airbus.c...n-central-ceiling-stowage
Collega van mij was aan het vertellen dat ze een week op vakantie gaat naar Miami. Oh, wat kost dat dan? Goed 200 euro...
Dus ik controleer even wat prijzen op google, verdomd DUS-MIA met een overstap in MAD vanaf € 267. Hoe krijgen ze het voor elkaar voor die prijs.
Dus ik controleer even wat prijzen op google, verdomd DUS-MIA met een overstap in MAD vanaf € 267. Hoe krijgen ze het voor elkaar voor die prijs.
Het orkaan seizoen loopt geloof ik op zijn einde, misschien dat dit nog een rol speelt bij de prijzen.Maasluip schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:49:
Collega van mij was aan het vertellen dat ze een week op vakantie gaat naar Miami. Oh, wat kost dat dan? Goed 200 euro...
![]()
Verwijderd
Ik snap het soms ook niet. Ik heb laatst AMS-DFW-SLC (3u transfer) en SEA-DFW-AMS (2u transfer) gedaan. €560.
Directe vluchten (AMS-SLC & SEA-AMS), €1025.
Keuze gauw gemaakt dan hoor.
Directe vluchten (AMS-SLC & SEA-AMS), €1025.
Keuze gauw gemaakt dan hoor.
Het is €267 meer dan een leeg stoeltje.Maasluip schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:49:
![]()
Als je flexibel bent qua reisdata en bestemming kun je heel goedkoop op vakantie. Gecompenseerd door de hogere prijzen voor mensen die dat niet zijn.
Stoeltjes moeten ook bezet zijn. Er zijn zo ie zo vaak leuke aanbiedingen vanf BRU & DUS. Doe je er voordeel mee.
Momenteel kan je voor €252 (roundtrip) vanaf DUS naar LAX (Virgin Atlantic), vanaf BRU €213 roundtrip.
BRU-SFO €216 roundtrip, DUS €226 roundtrip naar New York (Virgin Atlantic). New York is zo ongeveer elke maand wel 2-4 keer in de aaanbieding.
Availability zo te zien van November 2018 tot April 2019.
Leuke is dat de prijzen van dat soort tickets vaak onder die van Carrier-Imposed Surcharges van business class award tickets liggen.
Koop je zo'n el-cheapo ticket, upgrade het, en je vliegt goedkoper, voorin & krijgt er nog miles voor ook.
Momenteel kan je voor €252 (roundtrip) vanaf DUS naar LAX (Virgin Atlantic), vanaf BRU €213 roundtrip.
BRU-SFO €216 roundtrip, DUS €226 roundtrip naar New York (Virgin Atlantic). New York is zo ongeveer elke maand wel 2-4 keer in de aaanbieding.
Availability zo te zien van November 2018 tot April 2019.
Leuke is dat de prijzen van dat soort tickets vaak onder die van Carrier-Imposed Surcharges van business class award tickets liggen.
Koop je zo'n el-cheapo ticket, upgrade het, en je vliegt goedkoper, voorin & krijgt er nog miles voor ook.
Normaal betaal je bij een upgrade met Miles ook het verschil in taxes toch? Of is dat maatschappij afhankelijk?
Leg dat es uit want dat snap ik nietGrouchy schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:18:
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ligt denk ik vooral aan het land (government taxes and fees)Xandrios schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:20:
Normaal betaal je bij een upgrade met Miles ook het verschil in taxes toch? Of is dat maatschappij afhankelijk?
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Allemaal zelfde DUS-MCO roundtrip.
Links Delta One/business/first award ticket surchages, taxes en fees, rechts economy surchages, taxes en fees. Award tickets leveren ook geen miles op. Geeft ook meteen aan dat met al die aanbiedingen economy award tickets een heel slechte value for money verhouding hebben.

2e plaatje
Normaal upgradable el-cheapo ticket. Prijs met premium cabine award ticket scheelt zo'n 200EUR. Deze levert ook nog miles op. Tel uit je winst
[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 30-09-2018 13:52 ]
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2