Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 54 ... 259 Laatste
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

FreakNL

Well do ya punk?

PWM schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:04:
Mijn zus is meer avonturier als ik ben. Die heeft 2* Sprs.me gedaan en was er zeer over te spreken.

Het moet je wel liggen. Ik ben een reiziger die alles weet van waar ik ben. Ik ken alle metrolijnen van alle steden waar ik kom en weet op de cm blind mijn hotels te vinden.

Nee, een verrassingsreis is niet mijn ding.

[...]

Als jij minimaal een onderboek draagt zit je al goed :p
Maar ooit ben je toch een 1e keer op die bestemmingen geweest?

Ik herken het overigens wel, ben nu voor de 3e keer in Brisbane en het is wel fijn dat je niet hoeft te zoeken en het OV op je duimpje kent bijvoorbeeld.

Maar nieuwe locaties vind ik ook altijd leuk.. :)

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Iemand nog tips voor een goede vlucht vanuit Amsterdam naar Philadelphia International Airport (of een alternatief niet al te ver weg). Heen vlucht in de ochtend van ma 15 oktober, terug eind van de middag of avond op donderdag de 18e. Zelf vind ik alleen een directe vlucht van American Airline, maar die schijnt niet echt comfortabel te zijn (oude 767).

Mag business class mits het niet te gek word, indien een indirecte vlucht veel voordelen heeft overweeg ik dat als alternatief.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-01 16:04
@lithoijen Alleen AA biedt een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Philadelphia. Het dichtstbijzijnde alternatief is Newark (directe vlucht met United), maar dat is al zeker twee uur rijden.

Be yourself, no matter what they say ...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt met Delta via Detroit in hun A350.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 15:08

Garyu

WW

CyBeR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:50:
DL135 is toch met een A330?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:00:
[...]

DL135 is toch met een A330?
DL doet twee vluchten per dag van en naar DTW, een met een A330 en een met een A350.

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik reis de 18e ook maar van philadelphia via detroit naar schiphol. Zijn maar weinig opties.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Air Lingus kan toch ook? Wel 3 uur overstap, maar dan heb je wel in Ierland de security al gehad.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alternatieven zijn New York, Newark, Baltimore en Washington DC. NY en Baltimore zijn een uur met de trein naar Philidelphia.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hmmbob
  • Laatst online: 10:19
CyBeR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:50:
^^^^ Die.

Sometimes you need to plan for coincidence

• lithoijen
Bedankt voor de tips, meer alternatieven dan ik dacht, ik kijk ze samen met mijn collega door, maandag hakken we de knoop door.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Laat ons weten of de business 'niet te gek' is. Ben wel benieuwd hoe je dat definieert ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Jullie kennen vast Sam Chui wel… hier neemt 'ie een kijkje naar wat van de Business Class service training bij SQ:

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2018 04:38 ]

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:22:
Alternatieven zijn New York, Newark, Baltimore en Washington DC. NY en Baltimore zijn een uur met de trein naar Philidelphia.
Hoewel niet aviation, die trein is wel echt relaxed en je ziet nog eens wat van t landschap.

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
lithoijen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:20:
Iemand nog tips voor een goede vlucht vanuit Amsterdam naar Philadelphia International Airport (of een alternatief niet al te ver weg). Heen vlucht in de ochtend van ma 15 oktober, terug eind van de middag of avond op donderdag de 18e. Zelf vind ik alleen een directe vlucht van American Airline, maar die schijnt niet echt comfortabel te zijn (oude 767).

Mag business class mits het niet te gek word, indien een indirecte vlucht veel voordelen heeft overweeg ik dat als alternatief.
Wat je kunt doen is vanaf Dublin vliegen. Een retourtje Dublin kost met KLM zo'n 120 euro en vanaf daar zou je met een codeshared vlucht van Iberia met AA in een Airbus A330-200 in Premium Economy naar Philadelphia kunnen vliegen voor +/- 660 Euro retour. (Eventueel minder als je gebruik maakt van een cashbacksite).

Als je meer info wilt, dan kan je altijd even een berichtje sturen.

PS: Zit ik hier ook goed voor tips en tricks over FFP?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wava schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:10:
[...]

Wat je kunt doen is vanaf Dublin vliegen. Een retourtje Dublin kost met KLM zo'n 120 euro en vanaf daar zou je met een codeshared vlucht van Iberia met AA in een Airbus A330-200 in Premium Economy naar Philadelphia kunnen vliegen voor +/- 660 Euro retour. (Eventueel minder als je gebruik maakt van een cashbacksite).

Als je meer info wilt, dan kan je altijd even een berichtje sturen.
Twee losse tickets boeken is wel een risico als je vlucht vertraagd is. Je kunt de meeste problemen voorkomen door een overnachting in Dublin te plannen, maar dan verdwijnt het voordeel wel

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
GlowMouse schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:53:
[...]

Twee losse tickets boeken is wel een risico als je vlucht vertraagd is. Je kunt de meeste problemen voorkomen door een overnachting in Dublin te plannen, maar dan verdwijnt het voordeel wel
Dat is waar, maar op zich is de kans daarop vrij klein. Toevallig heb ik het afgelopen jaar vrij vaak heen en weer gevlogen met KLM en Aer Lingus(die zijn overigens partner van BA EN ik zie net dat ze nog goedkoper zijn ook) en Aer Lingus was altijd stipt op tijd, vooral ook omdat hun lijnvluchten grotendeels leeg waren (gratis upgrade). Ik denk dat ze bij de BA Servicedesk ook wel zo vriendelijk zijn om er een package deal van te maken als je even belt.

Mochten ze dat nou niet willen, tsja. Op de heenreis zou het natuurlijk erg lastig zijn als je de vlucht mist, dus genoeg tijd inplannen. Op de terugweg, daar heb je creditcard verzekeringen en de reizigersverdragen voor.

Je loopt een zeker risico, maar dat is gering en het comfort weegt daar wel tegenop.

Verwijderd

lithoijen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:20:

Voor 600 euro vlieg je via DUB naar PHL, Economy uiteraard. Gezien de korte verblijfsduur is dit toch niet duur dacht ik zo.Premium Economy 1600,- en business class 4000.-

• GlowMouse
  • Niet online
Wava schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:03:
[...]

Op de terugweg, daar heb je creditcard verzekeringen en de reizigersverdragen voor.
:? Als het losse tickets zijn en de eerste vlucht is een paar uur vertraagd waardoor je je overstap mist, zie ik niet waarom die situatie verzekerd is of welk verdrag dat voor je oplost.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:18

Grouchy

meep meep

2 losse tickets/contracten bij verschillende airlines/allianties, what could possibly go wrong >:)

Voor zakelijke reizen, echt niet aan beginnen. Als ze de verbinding missen is het een no-show, het ticket wordt gecancelled (als je geen full-flex hebt) en je mag een walk-up fare ophoesten.

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 10-09-2018 02:48 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Voor privé-reizen trouwens ook niet.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
CyBeR schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 04:37:
Jullie kennen vast Sam Chui wel… hier neemt 'ie een kijkje naar wat van de Business Class service training bij SQ:

[video]
Ik kan niet wachten om al mijn gespaarde Krisflyer miles een keer uit te geven :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 20:22
Als je het goed planned en je bewust bent van de risicos dan kunnen meerdere tickets best een optie zijn.

Je kunt bijvoorbeeld zorgen dat er voldoende tijd is voor je overstap dat, mocht je hem toch missen, je in aanmerking komt voor 261/2004 compensatie. Is niet helemaa waterdicht (afhankelijk van de reden van vertraging) maar geeft al meer kansen op financiele compensatie.

Je kunt ook een extra (latere) vlucht boeken die annuleerbaar is (eg via punten). Haal je de overstap, dan cancel je die. Mis je de overstap - dan heb je een backup.

Is voor zakelijke reizen veel te veel gedoe, maar voor Prive reisjes kan dit in sommige gevallen een optie zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 10-09-2018 16:09 ]

• lithoijen
Het is uiteindelijk een vlucht van Dusseldorf naar Newark geworden. Dus heel wat anders dan de door mij geplande Amsterdam - Philadelphia optie. Bedankt voor alle genoemde opties, heeft zeker geholpen wat verder te kijken dan de eerste, meest voor de hand liggende mogelijkheden.

@Borromini Ik vlieg zakelijk, omdat het een vlucht is van meer dan x uur mag dit business class. Wel proberen we dit dan te boeken voor niet te gekke bedragen. De zelfde vlucht vanuit Schiphol koste ca 7200 dollar, nu vliegen we voor iets van €4500,-- geloof ik. (pin me niet vast op de bedragen, ons secetariaat heeft uiteindelijk de vlucht geboekt)

Newark is voor mijn persoonlijk erg handig aangezien ik er een klein vakantie weekje New York aan vast plak. Kom niet zo vaak in de VS, dus maak nu van de gelegenheid gebruik om er in ieder geval iets van te zien in tegenstelling tot de bezoeken van afgelopen twee jaar.

• PWM
  • Niet online
lithoijen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:42:
Het is uiteindelijk een vlucht van Dusseldorf naar Newark geworden.
Lufthansa A330 gok ik? Ik zou adviseren de middle-seats te nemen als je met een collega bent. De stoelen zitten naar elkaar toegedraaid, wat een beperkte privacy geeft. Met een collega toch wat fijner dan een onbekende. De footwells zijn in het midden ook groter.

En New York is eigenlijk de enige stad die volledig net zo cool en gaaf is als ik in mijn hoofd had de eerste keer. Veel plezier daar :)

• lithoijen
@PWM Bedankt voor de tip, nu hoef ik niet noodzaken naast mijn collega te zitten. Is verder ook geen probleem, maar normaal gesproken zit ik graag aan het raam. Vind ik vaak de rustigste plek, al is dat met een economy meer een issue als business.

Ga me nu eerst maar eens oriënteren voor een hotel in NY. Heb er best zin in :P

[ Voor 14% gewijzigd door lithoijen op 11-09-2018 12:03 ]

• PWM
  • Niet online
lithoijen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:02:
@PWM Bedankt voor de tip, nu hoef ik niet noodzaken naast mijn collega te zitten. Is verder ook geen probleem, maar normaal gesproken zit ik graag aan het raam. Vind ik vaak de rustigste plek, al is dat met een economy meer een issue als business.
Heb ik goed nieuws, de A330 is inmiddels vernieuwd. Bij de raamplekken zitten de stoelen niet meer naar elkaar toe. Helaas nog geen isle-access.
Ga me nu eerst maar eens oriënteren voor een hotel in NY. Heb er best zin in :P
Ik heb zelf 2 hotels genomen. Als je in het zuiden en noorden van de stad iets boekt, scheelt dat weer reistijd als je beider delen gaat ontdekken. Ook voordeel is dat je dan 's avonds 2* in echt andere wijken rondloopt.

• PWM
  • Niet online
Ik heb voor het retour AMS-SAN in Z het segment LAX-SAN in Y. Er is echter nog wel plek in Z, maar op 1 of andere manier kan ik niet upgraden.

Volgens mij moet je je bij Delta aanmelden voor een upgrade lijst voor een vlucht als je bij check-in als eerste op de lijst wil staan. Is dat nog steeds zo?

• CyBeR
  • Niet online
Ja, maar dat gaat bij mij altijd automatisch. En vervolgens op prio van status overigens, niet zozeer wanneer je op die knop drukte o.i.d.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 11-09-2018 14:38 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09

PeaceNlove

Deugleuter

PWM schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:17:
Ik heb voor het retour AMS-SAN in Z het segment LAX-SAN in Y. Er is echter nog wel plek in Z, maar op 1 of andere manier kan ik niet upgraden.

Volgens mij moet je je bij Delta aanmelden voor een upgrade lijst voor een vlucht als je bij check-in als eerste op de lijst wil staan. Is dat nog steeds zo?
Of je laat het er lekker bij zitten... je rijd langer op de grond rond dan dat je in de lucht hangt. :P Volgens mij was het maar 20 minuten vliegen op een totale reisduur van gate tot gate van minder dan een uur.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:17:

Partner airline elite members komen in aanmerking voor upgrades op de dag van vertrek. Gaat op status, dus na de Diamonds 360/Platinums/Golds/Silvers. Als die later inchecken of voor een SDC gaan passeren ze je. Voor partner members is de ticketing time meestal beslissend.
Het is trouwens geen Z aangezien het domestic is.

Gaat meestal automatisch (opties staan in je profile), anders even aangevens als je niet op de lijst staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 12-09-2018 01:27 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Met de KLM app kun je nu kennelijk zien of je koffer wel van een toegestaan formaat is (via AR):
https://thepointsguy.com/...your-suitcase-is-too-big/

• PWM
  • Niet online
ehoutgast schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:10:
Met de KLM app kun je nu kennelijk zien of je koffer wel van een toegestaan formaat is (via AR):
https://thepointsguy.com/...your-suitcase-is-too-big/
Leuk en gevaarlijk. Ik zie de eerste discussie al aan de gate.

"De app zei dat het goed was"

• CyBeR
  • Niet online
Lijkt anders redelijk te kloppen. Maar uiteraard staan er waarschuwingen bij.

• PolarBear
  • Niet online
Zo terug uit de VS. Mijn eerste first class (nou ja is eigenlijk business maar goed) binnenlandse vluchten (IAH-CLT, CLT-JFK) gehad in de VS. Mixed bag, geen lounge toegang (dat schijnt normaal te zijn in de VS voor binnenlandse vluchten) maar wel 'echte' business class in het vliegtuig. Wel geen full flat maar 100x beter dan business class op Europese vluchten. En ontzettend vriendelijke purser op de IAH-CLT vlucht, dat maakt de vlucht bijna nog meer dan het hard product. En in CLT een 55 minuten aansluiting ruim gehaald (viel niets tegen).

Vanaf Schiphol direct naar DFW gevlogen met AA. Naar Philidelphia vliegt AA met oude meuk (AA is sowieso een vliegende loterij, van MD-80 tot 787 en alles er tussenin en zelfs binnen vliegtuigtypes geen consistente ervaring), maar naar DFW met een nieuwe 777 (in ieder geval qua inrichting). Premium Economy is meer dan prima goede stoelen (geen enkel probleem om er 11 uur in te zitten), wifi, USB, seat power, live satelliet tv en een kleine sub cabine.
PWM schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:10:
[...]
Ik heb zelf 2 hotels genomen. Als je in het zuiden en noorden van de stad iets boekt, scheelt dat weer reistijd als je beider delen gaat ontdekken. Ook voordeel is dat je dan 's avonds 2* in echt andere wijken rondloopt.
Dat is een goede optie en/of goede metroaccess uitzoeken bij een knooppunt zitten cq. een express station kan echt een hoop tijd schelen. Ik zat afgelopen week vlak bij Grand Central (IC Barclay) en zat binnen een half uur bij de US Open bijvoorbeeld maar ook binnen dezelfde tijd in het Yankees Stadium. Dat red je niet als je alleen een lokale halte op een lijn in de buurt hebt. Aan de andere kant, neem ook eens de tijd en neem de bus. Zie je ook eens wat.

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:00
PolarBear schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:48:
Mixed bag, geen lounge toegang (dat schijnt normaal te zijn in de VS voor binnenlandse vluchten) maar wel 'echte' business class in het vliegtuig.
Die AA lounge regels voor binnenlandse vluchten zijn sowieso heel apart. Als top tier AA exec platinum in First mag je geen lounge in, zelfs geen Admirals Club. Maar als je Oneworld status hebt bij een andere airline dan AA mag je wél naar binnen, als Emerald zelfs in de Flagship lounges en zelfs op een economy ticket :+

Ik snap echt niet waarom je als airline frequent flyers van andere programma's wel, maar van je eigen programma geen lounge toegang zou geven. Maar voor ons Europeanen prima, de Flagship lounges zijn erg relaxed :P

• PolarBear
  • Niet online
Evianon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:22:
[...]

Die AA lounge regels voor binnenlandse vluchten zijn sowieso heel apart. Als top tier AA exec platinum in First mag je geen lounge in, zelfs geen Admirals Club. Maar als je Oneworld status hebt bij een andere airline dan AA mag je wél naar binnen, als Emerald zelfs in de Flagship lounges en zelfs op een economy ticket :+
Staat weer tegenover dat je Admirals Club lid kan worden (met dollars of miles) en dan mag je ook op elke vlucht in de Admirals lounge. Eenmalige toegang voor 60 dollar vind ik dan weer geen waar voor je geld bij een normaal lounge gebruik (als je nou toevallig 4-6 uur layover hebt ofzo is het te overwegen maar dan nog).

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-01 22:23
PWM schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:00:
[...]

Leuk en gevaarlijk. Ik zie de eerste discussie al aan de gate.

"De app zei dat het goed was"
Ach, dan pakken ze de app erbij. En als die op dat moment ook zegt dat het goed is laten ze je die koffer echt wel meenemen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• CyBeR
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:43:
[...]

Ach, dan pakken ze de app erbij. En als die op dat moment ook zegt dat het goed is laten ze je die koffer echt wel meenemen.
Laten we wel wezen, KLM doet sowieso al niet heel moeilijk met die maten.

• CyBeR
  • Niet online
Ah, om bij Air France goed op je stoel te gaan zitten moet je blijkbaar eerst inchecken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eQ6CnN0.png

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Na Irma vorig jaar Florida maar eens omgewisseld voor Georgia en de Carolina's, komt Florence hier langs & een 18-24 inch aan regen :'( .
Charleston, S.C. (en ze hebben geen zandzakken meer) , Fayetteville, N.C., Jacksonville, N.C., en Wilmington, N.C. vandaag dicht gegaan. Vrijdag maar vliegen uit Savannah en dan maar richting Chattanooga, Tennessee waar het hopelijk beter is.

Wel aardig dat behalve de gebruikelijke waivers ook wordt afgezien van de baggage & pet fee's.
Zelfde verhaal met hotels en rental cars :)

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 13-09-2018 05:02 ]

• ErnstH
  • Niet online
[...]

Ik snap echt niet waarom je als airline frequent flyers van andere programma's wel, maar van je eigen programma geen lounge toegang zou geven. Maar voor ons Europeanen prima, de Flagship lounges zijn erg relaxed :P
Zelfde verhaal met United en andere Star Alliance partners. United elites hebben geen domestic lounge access, partner elites wel.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zal wel iets te maken hebben met het feit of je long haul vliegt (of net gevlogen hebt) of niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:24

Daniel

Kapitein NCC-1701

AA heeft simpelweg alle gratis loungetoegang voor domestic afgeschaft ongeacht status en reisklasse. Op zich wel duidelijk maar ook schraal. Delta is gelukkig nog wel wat soepeler. Als je Skyteam Elite bent mag je ongeacht de klasse die je vliegt de lounge in en dat geldt ook (nog) voor Delta Diamond, Platinum en Gold. Zonder status echter geen toegang als domestic first vliegt.

Ik wist dat niet en stond met m'n First-ticket vrolijk bij de lounge waar ze ons dus niet wilden binnenlaten. Gelukkig heb ik nog een Amex platinum waar je ook mee naar binnen mag - maar dat is weer geen écht Sky Club membership want partnerlounges kom je er niet mee in.

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:52:
[...]

AA heeft simpelweg alle gratis loungetoegang voor domestic afgeschaft ongeacht status en reisklasse. Op zich wel duidelijk maar ook schraal. Delta is gelukkig nog wel wat soepeler. Als je Skyteam Elite bent mag je ongeacht de klasse die je vliegt de lounge in en dat geldt ook (nog) voor Delta Diamond, Platinum en Gold. Zonder status echter geen toegang als domestic first vliegt.
Zeker niet. Domestic heb je in principe geen loungetoegang tenzij je daar een membership voor hebt. Membership echter is een van de choice benefits voor Diamond members waar ze dus voor kunnen kiezen. (Dit is overigens nieuw voor 2018, daarvoor zat SC membership idd bij Diamond inbegrepen maar niet bij Plat en lager.)

De SkyTeam lounge access regels schrijven ook voor dat er een internationale vlucht bij moet zijn, dus daarmee lukt 't je ook niet.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:09:
[...]

Zeker niet. Domestic heb je in principe geen loungetoegang tenzij je daar een membership voor hebt. Membership echter is een van de choice benefits voor Diamond members waar ze dus voor kunnen kiezen. (Dit is overigens nieuw voor 2018, daarvoor zat SC membership idd bij Diamond inbegrepen maar niet bij Plat en lager.)

De SkyTeam lounge access regels schrijven ook voor dat er een internationale vlucht bij moet zijn, dus daarmee lukt 't je ook niet.
Hmmja je hebt gelijk...verkeerd gelezen. Enige is dat Delta tenminste nog Mexico en Canada als international rekent :P

• mrsar
  • Laatst online: 23:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

yup,was ik wel blij mee op mijn atl-yyz segment met 4 uur op atl :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:09:
[...]

De SkyTeam lounge access regels schrijven ook voor dat er een internationale vlucht bij moet zijn
Binnen 24 uur toch?

Ik vlieg van AMS-LAX en dan 4 uur later van LAX-SAN: Dus lounge toegang ja, had net zo goed kunnen rijden

Ik vlieg van PHX-LAS maar 2 dagen later pas van LAS-DTW-AMS wat betekent: Geen lounge toegang op PHX, ondanks dat het op zelfde ticket staat?

Ik wil op LAX voor het eerste eens douchen in een lounge. Lijkt mij wel lekker na 10 uur vlucht als ik nog paar uur moet.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 13-09-2018 11:48 ]

• CyBeR
  • Niet online
Yes. Moet volgens mij ook nog 1 ticket zijn maar daar ben ik niet zeker van.
Ik vlieg van AMS-LAX en dan 4 uur later van LAX-SAN: Dus lounge toegang ja, had net zo goed kunnen rijden
Yes.
Ik vlieg van PHX-LAS maar 2 dagen later pas van LAS-DTW-AMS wat betekent: Geen lounge toegang op PHX, ondanks dat het op zelfde ticket staat?
Inderdaad. (Maar je kunt 't proberen natuurlijk.)
Ik wil op LAX voor het eerste eens douchen in een lounge. Lijkt mij wel lekker na 10 uur vlucht als ik nog paar uur moet.
Da's idd erg fijn.

• PWM
  • Niet online
Ik kwam deze tegen op Flyertalk:

https://www.flyertalk.com...-miles-olci-upgrades.html

Dat zou impliceren dat je meer miles krijgt als je bij OLCI voor 49,- je upgrade boekt? Ik ging er altijd vanuit dat je hetzelfde aantal miles zou houden. Nu heb ik ook wel eens meer miles gekregen, maar ik ging uit van een foutje.

In het verlengde: zou dat dan ook voor XP gelden? Ik kan mij niet voorstellen.

• CyBeR
  • Niet online
Je krijgt meer miles omdat in het nieuwe revenue-based mileage earning scheme je miles krijgt voor euro's die je uitgeeft, en je net 49 euro hebt uitgegeven. Op dat moment krijg je dus 49*4 = 196 miles extra (als explorer). Dit geldt ook voor economy comfort, a-la-carte maaltijden, enz.

Helaas geen extra XP voor discount upgrades zonder systeem glitch. Anders zou ik onmiddellijk elke €99 upgrade die ik aangeboden krijg nemen :P

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2018 12:36 ]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:02:
[...]
Yes. Moet volgens mij ook nog 1 ticket zijn maar daar ben ik niet zeker van.
Volgens mij hoeft het niet 1 ticket te zijn. Delta zegt toegang te geven aan:
Customers traveling in Delta One on an international Delta flight or a domestic Delta flight connecting to/from a same-day international Delta flight* in Delta One or travel in international First/Business Class on a SkyTeam-operated flight.
Moet dus same-day zijn, en international, maar staat niks over op 1 ticket. Denk ook niet dat je toegang krijgt op je eerste luchthaven als je domestic-domestic-international reist.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:05:
[...]

Volgens mij hoeft het niet 1 ticket te zijn. Delta zegt toegang te geven aan:

[...]

Moet dus same-day zijn, en international, maar staat niks over op 1 ticket. Denk ook niet dat je toegang krijgt op je eerste luchthaven als je domestic-domestic-international reist.
Jawel hoor, dat is geen probleem.
In PHX is er echter geen Skyteam lounge (pas in 2019), wel een United, American Airlines Admirals Club en the Club. Voor dit soort locaties kom je vaak binnen als je een PP, creditcard of FF bent van een andere alliantie.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Binnenkort Schiphol weer plat door een staking denk ik....
De medewerkers van beveiligingsbedrijf Procheck International, die op Schiphol proberen criminele of terroristische activiteiten vroegtijdig te spotten, mogen staken. Dat heeft de rechter donderdag in Utrecht bepaald.

De 170 medewerkers van Procheck International komen in januari op straat te staan, omdat de Nederlandse staat niet langer gebruik wil maken van de diensten van het bedrijf. Omdat het nog niet is gelukt tot een sociaal plan te komen, overwegen de werknemers acties. "Nog voordat we die hadden aangezegd is het bedrijf al naar de rechter gestapt'', verklaart een woordvoerder van de werknemers.

De zogeheten profilers werken op Schiphol achter de douane. Het bedrijf stelde dat de nationale veiligheid in gevaar is als zij zouden gaan staken. De rechter oordeelde echter dat het bedrijf dat niet mag verbieden.

Een datum voor de acties is nog niet bekend. "Maar gezien het feit dat deze mensen in januari werkloos worden, gaan we geen weken meer wachten.'
Bron: https://www.nu.nl/economi...n-staken-van-rechter.html

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
Euh, als ze in januari toch de deur uit gaan dan zie ik niet waarom 't een probleem zou moeten zijn als ze nu gaan staken. Lijkt me dezelfde situatie. Blijkbaar worden hun diensten niet nodig geacht te zijn. Of worden ze vervangen?

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2018 17:06 ]

Verwijderd

Blijken niet meer nodig te zijn per datum xx-xx-xxxx.

Maar tot die tijd dus wel... Geen P.I. geen us non klm vluchten.
Hoop dat deze dame's en heren een goed sociaal plan krijgen.

Maar ik zou niet in hun schoenen willen staan. Misschien mogen ze in dienst bij G4S of isec. Maar dat staat wel mijlenver van hun huidige werkzaamheden af.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:05:
Euh, als ze in januari toch de deur uit gaan dan zie ik niet waarom 't een probleem zou moeten zijn als ze nu gaan staken. Lijkt me dezelfde situatie. Blijkbaar worden hun diensten niet nodig geacht te zijn. Of worden ze vervangen?
Ze worden vervangen door apparatuur:
De 170 terreurjagers op Schiphol verliezen eind dit jaar hun baan. Ze worden op last van het ministerie van Justitie en Veiligheid vervangen door 3D-scans en slimme camera’s, die verdachte personen en bagage moeten aanwijzen.
Bron: https://www.telegraaf.nl/...terreurjagers-de-laan-uit

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 13-09-2018 17:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2025

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daniel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:52:
[...]

Ik wist dat niet en stond met m'n First-ticket vrolijk bij de lounge waar ze ons dus niet wilden binnenlaten. Gelukkig heb ik nog een Amex platinum waar je ook mee naar binnen mag - maar dat is weer geen écht Sky Club membership want partnerlounges kom je er niet mee in.
Ik vind Delta anders ook wel schraal. Je kan praktisch niet de lounge in op binnenlandse vluchten als KLM Flyingblue member. Andersom zit de lounge op Schiphol helemaal vol met Amerikanen die binnen de EU vliegen. Oneerlijk vind ik dat persoonlijk.

• mrsar
  • Laatst online: 23:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

swtimmer schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:14:
[...]

Ik vind Delta anders ook wel schraal. Je kan praktisch niet de lounge in op binnenlandse vluchten als KLM Flyingblue member. Andersom zit de lounge op Schiphol helemaal vol met Amerikanen die binnen de EU vliegen. Oneerlijk vind ik dat persoonlijk.
tja komt omdat alles hier in Europa vanuit NL alsnog internationaal is, terwijl alles in de VS dan vaak domestic is. Binnen frankrijk heb je officieel ook geen lounge toegang als je domestic vliegt, Dit zijn skyteam regels.

Was al blij dat ATL-YYZ als internationaal gezien werdt :) is het ook maar ja,ze beslissen wel eens anders.

[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 14-09-2018 15:24 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

mrsar schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:22:
[...]

tja komt omdat alles hier in Europa vanuit NL alsnog internationaal is, terwijl alles in de VS dan vaak domestic is. Binnen frankrijk heb je officieel ook geen lounge toegang als je domestic vliegt, Dit zijn skyteam regels.

Was al blij dat ATL-YYZ als internationaal gezien werdt :) is het ook maar ja,ze beslissen wel eens anders.
Tja, dat is dus maar zo hoe je het wil meten wat een land/staat/regio is. Het is vooral raar omdat Detla Diamond gratis Sky Club hebben en die dus lounge in de VS en EU hebben terwijl KLM/AF alleen lounge in de EU hebben.

• PWM
  • Niet online
swtimmer schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:34:
[...]

Tja, dat is dus maar zo hoe je het wil meten wat een land/staat/regio is. Het is vooral raar omdat Detla Diamond gratis Sky Club hebben en die dus lounge in de VS en EU hebben terwijl KLM/AF alleen lounge in de EU hebben.
Maar Diamond is wel een hele andere status. Daarvoor moet je 125.000 miles/140 vluchten maken per jaar (en 15.000 besteden).

Platinum KLM kan je voor 1600,- in 5 trips halen als je wilt ;) Ben je 5 dagen bezig, kan je 's ochtend weg en ben je voor eten thuis elke avond.

Delta Silver = FB Gold
Delta Gold = FB Plat
Delta Diamond = FB Plat * 3

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 14-09-2018 15:58 ]

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

Releases

Ja maar!

PWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:57:
[...]

Platinum KLM kan je voor 1600,- in 5 trips halen als je wilt ;) Ben je 5 dagen bezig, kan je 's ochtend weg en ben je voor eten thuis elke avond.
Daar moet ik mij eens in gaan verdiepen!

• PWM
  • Niet online
Releases schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:06:
[...]

Daar moet ik mij eens in gaan verdiepen!
Nadeel van het nieuwe XP systeem is dat je eerst Zilver moet worden, daarna Gold en daarna pas Plat, je kan dus niet in 1x doorstoten. Voordeel is dat als je eenmaal Plat of Gold bent, het makkelijk is om bij te houden.

Gold = 180XP

Met neme een AMEX Plat. Hiervoor krijg je na een maand 60XP. Je mag daarna de creditcard direct weer opzeggen. Totale kosten van 1.5 maand = 45,- (houd hem een maand langer, boek de tickets ermee, krijg je ook nog eens 20.000 miles bonus + miles voor ticketuitgave)

Dan boek je 2 business class retouren via CDG. Bijvoorbeeld:

09.00 AMS-CDG
11.00 CDG-BHX
14.00 BHX-CDG
16.00 CDG-AMS

Dit kost grofweg 400,- en levert je 60XP op (4* 15XP). Doe dat 2x en je bent Gold.

Heb je helemaal geen status nog, zou je dus eerst Zilver moeten worden. Maar again, als je het eenmaal bent, is het makkelijk vol te houden.

Plat voordeel is in principe alleen vrije stoelkeuze. Dus als je status wilt hebben, is Gold genoeg voor Sky Prio + Lounge toegang.

Ik haalde Plat gewoon met mijn normale reizen voor de zaak. Maar stel dat ik eens een maand voor einde mijn Gold zou dreigen te verliezen, zou ik het wel overwegen. Het maakt het reizen erg dragelijk als je (met iemand die je ook nog eens mee mag nemen), rustig in een lounge zit voor een vlucht.

Moet je niet maandagochtend om 08.00 op AMS doen, dan is het meer een kroeg op zaterdagavond qua mensen :+

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 14-09-2018 16:22 ]

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:33
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens zitten kijken en hoewel ik normaal best tickets kan vinden, vind ik deze niet - al helemaal niet op een dag... op AF website 425 over 2 dagen, dan zou het nog met crosstickets kunnen. Op Google flight is er geen boekbare link. Ben benieuwd hoe jij zoekt.. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door eggda op 14-09-2018 17:24 ]

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-01 23:06
PWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:16:
[...]

Nadeel van het nieuwe XP systeem is dat je eerst Zilver moet worden, daarna Gold en daarna pas Plat, je kan dus niet in 1x doorstoten. Voordeel is dat als je eenmaal Plat of Gold bent, het makkelijk is om bij te houden.

Gold = 180XP

Met neme een AMEX Plat. Hiervoor krijg je na een maand 60XP. Je mag daarna de creditcard direct weer opzeggen. Totale kosten van 1.5 maand = 45,- (houd hem een maand langer, boek de tickets ermee, krijg je ook nog eens 20.000 miles bonus + miles voor ticketuitgave)
klopt dit echt ? ik heb nu namelijk een paar maanden gold. na een paar maanden mag je upgraden. dus jij zegt dat ik deze kan upgraden-xp+miles innen en weer downgraden.

januari xp voor gold krijgen. paar maanden laten upgraden is xp voor platinum krijgen en dan 1/2 maanden laten weer downgraden ?

• Hmmbob
  • Laatst online: 10:19
[...]
Delta Silver = FB Gold
Delta Gold = FB Plat
Huh? Volgens mij is Delta Gold ook gewoon FB Gold - de laatste keer dat ik vloog wel in ieder geval....

Sometimes you need to plan for coincidence

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ga over een anderhalve week naar Bilbao met een direct vliegtuig vanaf Schiphol. De terugreis enkele dagen later gaat via een overstap op Madrid (Cheaptickets *O* )

Iemand ervaring met zo'n overstap? Geen douane meer, maar gewoon naar de departure-locatie lopen?

En ik zie hier dat ze blijkbaar ook losse vertrekterminals hebben die een stukje verderop liggen? :?

Iemand tips voor een overstap op Madrid naar Schiphol? Heb 1:05 uur overstap.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:07

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

AW_Bos schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:25:
Ik ga over een anderhalve week naar Bilbao met een direct vliegtuig vanaf Schiphol. De terugreis enkele dagen later gaat via een overstap op Madrid (Cheaptickets *O* )

Iemand ervaring met zo'n overstap? Geen douane meer, maar gewoon naar de departure-locatie lopen?

En ik zie hier dat ze blijkbaar ook losse vertrekterminals hebben die een stukje verderop liggen? :?

Zolang het op één ticket is, is het niet jouw probleem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:38

Moet makkelijk te doen zijn wanneer je geen vertraging hebt bij vertrek. Ik zou me er geen zorgen over maken. Indien de overstap op één ticket geboekt is (i.e. je hebt niet 2 losse tickets gekocht) dan is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor de overstap.

• AW_Bos

AW_Bos

Freee!! schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:28:
[...]

Zolang het op één ticket is, is het niet jouw probleem.
True, maar ik ken heel Madrid Airport niet, en heb nooit overgestapt met het vliegtuig. Maar ik neem aan dat alles niet super-ver lopen is.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 14-09-2018 20:31 ]

• Freee!!

Freee!!

AW_Bos schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:29:
[...]
True, maar ik ken heel Madrid Airport niet,
Je bent in goed gezelschap ;)
en heb nooit overgestapt met het vliegtuig.
* Freee!! helaas te vaak.
Maar ik neem aan dat alles niet super-ver lopen is.
Op de grootste luchthavens van continentaal Europa (waar Madrid niet onder valt) heb ik krappere overstaptijden met gemak gehaald.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• tabaqui
  • Laatst online: 01-01 16:13
AW_Bos schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:29:
[...]

True, maar ik ken heel Madrid Airport niet, en heb nooit overgestapt met het vliegtuig. Maar ik neem aan dat alles niet super-ver lopen is.
als je binnen zelfde terminal blijft is het wel goed te halen, je zal misschien door moeten lopen als je met een bus naar het begin/midden van de hal gebracht wordt en je weer aan het einde van de hal een gate hebt (is me paar keer overkomen en bij vertraging op je binnenkomende vlucht moet je stevig door lopen)
Misschien dat je bagage het niet haalt maar dat wordt dan toch thuisgebracht :P

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• PWM
  • Niet online
Barbapapa852 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:41:
[...]

klopt dit echt ? ik heb nu namelijk een paar maanden gold. na een paar maanden mag je upgraden. dus jij zegt dat ik deze kan upgraden-xp+miles innen en weer downgraden.

januari xp voor gold krijgen. paar maanden laten upgraden is xp voor platinum krijgen en dan 1/2 maanden laten weer downgraden ?
Ja, je mag altijd downgraden, ook 5 minuten na je XP. Nee, je krijgt geen 2* XP per jaar ;)

Als je nu een Plat afsluit, krijg je 60XP en mag je direct daarna downgraden of opzeggen. Als jij jouw Gold een dag voor verlenging upgrade naar Plat, mag je inderdaad weer downgraden zodra je XP hebt gekregen en krijg je het verschil weer terug.

• AW_Bos

AW_Bos

tabaqui schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:43:
[...]

als je binnen zelfde terminal blijft is het wel goed te halen, je zal misschien door moeten lopen als je met een bus naar het begin/midden van de hal gebracht wordt en je weer aan het einde van de hal een gate hebt (is me paar keer overkomen en bij vertraging op je binnenkomende vlucht moet je stevig door lopen)
Misschien dat je bagage het niet haalt maar dat wordt dan toch thuisgebracht :P
Heb gelukkig handbagage :) .
Maar als ik met de bus naar de andere terminal moet, hoe weet ik dat dan?

Misschien kom ik een beetje ongerust over, maar het is lang geleden dat ik gevlogen heb, een toen nog met mijn ouders erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 14-09-2018 21:00 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat zal duidelijk aangegeven zijn ter plaatse. En normaal gezien kan je bij het overzicht van je vluchten vooraf zien of je van terminal dient te wisselen. Geen reden tot paniek :)

• GlowMouse
  • Niet online
Je kunt eens kijken wat de gates zouden zijn als je vandaag vliegt. Dan heb je een goede indruk van de afstand. Mijn eerste overstap was 20 meter lopen.

Als je gewoon de bordjes op het vliegveld volgt, zie je vanzelf of ze naar een bus leiden ;)

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:00
Met welke airline is het? Met Iberia zou het kunnen dat je van terminal 4 naar 4S moet, of andersom. Daar rijdt een automatisch treintje voor onder de grond die elke paar minuten vertrekt. Maar de meesten Schengen vluchten van Iberia vertrekken en komen aan in terminal 4, dus dan zou je niet eens van / naar 4S hoeven.

Als het Air Europa is, dan vertrekken alle Europese vluchten normaal gesproken altijd van dezelfde terminal.

1:05 overstaptijd is in ieder geval geen probleem in Madrid, dat vliegveld is best efficiënt.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Barbapapa852 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:41:
[...]

Ja. Die bonus eist niet dat je een minimale periode de kaart houdt. Let wel dat dit een FB Amex moet zijn, geen gewone, en er aan Platinum een hogere inkomenseis hangt (60k per jaar)

Er zijn trouwens wel goedkopere manieren om aan een groot deel van de voordelen van Gold te komen als je al Silver bent. Silver geeft al prio check-in en bag drop op Schiphol plus gratis stoelkeuze en ruimbagage. Met Privium (215 euro per jaar) heb je priority security en een lounge. Alternatief is Privium Basic (130 per jaar) icm Mastercard Black (204 euro per jaar) met Priority Pass lidmaatschap waarmee je wereldwijd lounges kan bezoeken zodat je ook gratis bier hebt als je niet van Schiphol vliegt. Je mist alleen prio boarding en het prio bagagelabel aan je koffer, plus minder korting op stoelopties. Buiten Schiphol heb je wellicht nog wat meer voordeel van Gold boven Silver maar ik zou toch zeker alternatieven bekijken voordat je 1000 euro gaat spenderen aan een mileage run :)

Als je al een eind op weg bent naar Gold is de Amex-truc wel dé manier.

• PWM
  • Niet online
eggda schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:23:
[...]

Ik heb uit nieuwsgierigheid eens zitten kijken en hoewel ik normaal best tickets kan vinden, vind ik deze niet - al helemaal niet op een dag... op AF website 425 over 2 dagen, dan zou het nog met crosstickets kunnen. Op Google flight is er geen boekbare link. Ben benieuwd hoe jij zoekt.. _/-\o_
Normaal Google Flights. Die heeft toevallig sinds gister een error wanneer je ze probeert te vinden, lukte vanochtend ook niet. Maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/30O0rKAH13Cn7MjzMx23t8jy/thumb.png

Ze zijn er echt :p (dit is met overstap in Parijs). Op Flyertalk en Insideflyer zijn er een aantal topics over met tips.
Daniel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:54:
[...]
icm Mastercard Black (204 euro per jaar) met Priority Pass lidmaatschap waarmee je wereldwijd lounges kan bezoeken
Deze gebruik ik inmiddels ook veel. Ook op vliegvelden waar je welde Skyteam lounge in kan, zijn er vaak betere alternatieven. Zo is de No 1. lounge op Birmingham superieur aan die KLM gebruikt. Ook van de week op CPH is na de verbouwing de KLM lounge ronduit slecht, met Prio pass zijn er dan betere opties.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 15-09-2018 09:20 ]

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:16:
[...]
(dit is met overstap in Parijs).
Valt dus per definitie direct af, ik vlieg gewoon pertinent niet meer via CdG.

• PWM
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:31:
[...]

Valt dus per definitie direct af, ik vlieg gewoon pertinent niet meer via CdG.
Bourdeaux kan ook, maar is zover weg ;) Als je een korte vlucht wil maken, waardoor je 4 segmenten in een dag kan stoppen + het moet Skyteam zijn, heb je niet veel overstap mogelijkheden.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Maar Diamond is wel een hele andere status. Daarvoor moet je 125.000 miles/140 vluchten maken per jaar (en 15.000 besteden).

Delta Silver = FB Gold
Delta Gold = FB Plat
Ik weet dat het een stuk hoger en lastiger is om Diamond te krijgen. Gaat er meer om dat vanuit de SkyTeam partners je dat niet eens zou kunnen behalen.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik vertrek zaterdag weer voor twee weken naar de US en zou graag met alleen handbagage reizen, alleen is mijn oude koffertje van de Action echt op zijn einde... Ik vind vooral de hoeveelheid ruimte belangrijk en dat het ding gewoon goed werkt, dus soepele wieltjes en een beetje stevig hengsel. Daarom bij Samsonite gekeken omdat het een bekend merk is, en zag de Spark SNG Roller: https://www.samsonite.nl/...cm--blauw/87551-1090.html Kost zo'n 165 euro en heeft een ruim voorvak om de laptop in te stoppen, handig bij security, en lijkt met 38 liter inhoud lekker ruim te zijn.

Doe ik hier een miskoop mee, iemand misschien nog andere tips?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• PWM
  • Niet online
Ik gebruik ook die Samsonite Rollers. Prijs/kwaliteit gewoon prima spul.

Na de update van de app word de upgrade iets meer gepushed. Of ik heb altijd scheel gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BRxdBcCVFICurbVHNFCoTm79/thumb.jpg

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
PWM schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:53:
Of ik heb altijd scheel gekeken.
Ja, want je drukte op Close & Submit. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• GlowMouse
  • Niet online
Jazzy schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:58:
Ik vertrek zaterdag weer voor twee weken naar de US en zou graag met alleen handbagage reizen, alleen is mijn oude koffertje van de Action echt op zijn einde... Ik vind vooral de hoeveelheid ruimte belangrijk en dat het ding gewoon goed werkt, dus soepele wieltjes en een beetje stevig hengsel. Daarom bij Samsonite gekeken omdat het een bekend merk is, en zag de Spark SNG Roller: https://www.samsonite.nl/...cm--blauw/87551-1090.html Kost zo'n 165 euro en heeft een ruim voorvak om de laptop in te stoppen, handig bij security, en lijkt met 38 liter inhoud lekker ruim te zijn.

Bij zo'n spinner gaat veel ruimte verloren door de wieltjes. Mocht je hem toch ooit willen inchecken (vanwege gewicht of vloeistoffen) zijn de wieltjes een zwak punt. Een carry-on met twee wieltjes biedt meer ruimte en is robuuster.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
Jazzy schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:58:

Qua ruimte vlieg ik het liefst met een stoffe lichte tas. Kan veel in (inhoud en gewicht),doordat die flexibel is past die overal in en dus geen gezeik over het formaat.
Nadeel is wel dat je hem moet dragen i.p.v. duwen op wieltjes. Maar in verhouding tot mijn samsonite Carry-on gaat er 4x zoveel in qua inhoud! Het is alleen wat minder beschermt dan je hardcase.

American Express vraagbaak

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik heb mijn vlucht van vanavond helaas moeten annuleren (full flex, J fare) en daarom het refund formulier ingevuld op de KLM website. Heeft iemand hier ervaring mee betreft hoe lang het duurt tot je een reactie/refund krijgt? Kan dit zo gauw niet terugvinden op de site.

[ Voor 9% gewijzigd door Leetness op 16-09-2018 20:54 ]

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

GlowMouse schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:13:
[...]

Bij zo'n spinner gaat veel ruimte verloren door de wieltjes. Mocht je hem toch ooit willen inchecken (vanwege gewicht of vloeistoffen) zijn de wieltjes een zwak punt. Een carry-on met twee wieltjes biedt meer ruimte en is robuuster.
Kijk, daarom vraag ik nog even advies net voordat ik eigenlijk wilde bestellen. :) Goede punten, had ik niet aan gedacht. Ik ga voor een vergelijkbare koffer met twee wieltjes, heeft inderdaad nog net wat meer inhoud en is ook iets lichter.

@Stinger_Ventura Nah, dat werkt voor mij niet. We hadden voor onze campervakantie in de US dit jaar ook een paar van die grote tassen gekocht maar je loopt je een break te sjouwen. En ik vind het heel lastig om je spullen een beetje netjes in te pakken, het is eigenlijk gewoon één grote zak waar je alles in mietert. Als ik een paar dagen in een hotel zit en dan weer een paar dagen in een volgend hotel dan vind ik het wel lekker om alleen uit de koffer te halen wat ik nodig heb en de rest te laten zitten. Met een tas wordt dat een rommeltje.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
Jazzy schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:59:
[...]
Kijk, daarom vraag ik nog even advies net voordat ik eigenlijk wilde bestellen. :) Goede punten, had ik niet aan gedacht. Ik ga voor een vergelijkbare koffer met twee wieltjes, heeft inderdaad nog net wat meer inhoud en is ook iets lichter.

@Stinger_Ventura Nah, dat werkt voor mij niet. We hadden voor onze campervakantie in de US dit jaar ook een paar van die grote tassen gekocht maar je loopt je een break te sjouwen. En ik vind het heel lastig om je spullen een beetje netjes in te pakken, het is eigenlijk gewoon één grote zak waar je alles in mietert. Als ik een paar dagen in een hotel zit en dan weer een paar dagen in een volgend hotel dan vind ik het wel lekker om alleen uit de koffer te halen wat ik nodig heb en de rest te laten zitten. Met een tas wordt dat een rommeltje.
Heb hele dunne aub tasjes met ritsen waarin ik sokken, t-shirts, onderbroeken etc etc segmenteer. Pak altijd het tasje dat ik nodig heb :)

American Express vraagbaak

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelfde hier. Je hoeft geen koffer met compartimenten, die tasjes/zakjes zijn heel handig. Degene die ik heb laten zich ook inpakken zodat ze leeg heel compact zijn (hebben een zakje geïntegreerd waarin je ze weg steekt). Jaren terug in Berlijn gekocht in een winkel die toen nog geen filialen had in België (denk Uniqlo maar niet zeker).

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 17-09-2018 03:53 ]

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:19:
[...]

Heb hele dunne aub tasjes met ritsen waarin ik sokken, t-shirts, onderbroeken etc etc segmenteer. Pak altijd het tasje dat ik nodig heb :)
Serieus? Ik werp alles vanaf een afstand zo mijn koffer in. Bij security gaat alles nog een keer overhoop en in het hotel kieper ik het hele ding om.

En dat tientallen keren per jaar :+

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:43:
Serieus? Ik werp alles vanaf een afstand zo mijn koffer in. Bij security gaat alles nog een keer overhoop en in het hotel kieper ik het hele ding om.

En dat tientallen keren per jaar :+
Niet alleen met mijn koffer, maar met al mijn kleren het hele jaar door (vrijgezel) :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Leetness schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:54:
Ik heb mijn vlucht van vanavond helaas moeten annuleren (full flex, J fare) en daarom het refund formulier ingevuld op de KLM website. Heeft iemand hier ervaring mee betreft hoe lang het duurt tot je een reactie/refund krijgt? Kan dit zo gauw niet terugvinden op de site.
refund: zo'n dag of twintig.
Borromini schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:26:
Zelfde hier. Je hoeft geen koffer met compartimenten, die tasjes/zakjes zijn heel handig. Degene die ik heb laten zich ook inpakken zodat ze leeg hemheel compact zijn. Jaren terug in Berlijn gekocht in een winkel die toen nog geen filialen had in België (denk Uniqlo maar niet zeker).
Hetzelfde hier; (vacuum) kleding zakken en tassen/zakjes, kom vaak veel te laat in m'n hotelkamer aan en mag veel te vroeg weg. Binnen een seconde of 30 gooi ik dan alles snel weer in m'n rollaboard en/of een grote tas (die ik in m'n rollaboard meeneeem.)
Zo is het nog een beetje te overzien, zonder de zakken is het na een dag of zeven en wat inkopen echt een puinhoop.

• PWM
  • Niet online
Ik ben meestal 2 nachten weg. Als ik 7 dagen doe (eind deze maand en mid oktober 2* US), pak ik ook wel ietsje netter in. Ietsje, niet veel :+

Heb wel altijd een koffer klaar staan. Daarin zit dan ondergoed, 1 paar schoenen, 2 riemen zodat ik altijd de juiste kleur mee heb en toilettas. Ik hoef dus alleen broek+overhemd erin te doen en ik kan weg. Zoals nu :p

• Saus
  • Niet online
plan: Tweakers aan het werk. De keuzes van Martijn

Gok een regular uit dit topic? Eentje die regelmatig cross-ticketing doet en z'n koffer niet netjes inpakt ;)?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:26:
Zelfde hier. Je hoeft geen koffer met compartimenten, die tasjes/zakjes zijn heel handig. Degene die ik heb laten zich ook inpakken zodat ze leeg heel compact zijn (hebben een zakje geïntegreerd waarin je ze weg steekt). Jaren terug in Berlijn gekocht in een winkel die toen nog geen filialen had in België (denk Uniqlo maar niet zeker).
Packing cubes heten die dingen :) Amazon heeft ze ook. Kost niet veel en voorkomt dat alles door je hele koffer heen gaat.

• ErnstH
  • Niet online
Jazzy schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:59:
[...]

Xiaomi heeft tegenwoordig ook heel mooi geprijsde carry-ons (als je het geen probleem vindt om vanuit China te bestellen), bijvoorbeeld (160 EUR voor metalen carry-on): https://www.gearbest.com/...ujyM1Si6wXqkaAiO0EALw_wcB

Daarnaast, zoals al genoemd, packing cubes zijn echt ideaal. De eerste keer dat ik ze heb gebruikt mocht ik meteen mijn koffer bij de security openen, dus toen maakte ik meteen de blits. 8)

• CyBeR
  • Niet online
Die metalen shit wil je volgens mij echt niet hebben. Ten eerste is 't zwaar en belangrijker die dingen deuken als een mallemoer.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:09
Heh, net een vlucht geboekt voor volgende week met Iberia SCQ-MAD-AMS, krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MzU0Swi.png

Nou, dan vlieg ik wel business :+ . Scheelt mij weer een koffer bijboeken.

Over koffers: Geen aparte vakjes bij mij. Hij staat al standaard half ingepakt klaar, meenemen, in het hotel neerplempen. Ook niet de spullen in de kast leggen, het ligt al goed in de koffer :P. Carry-on is gewoon een rugzak.

Dat metalen ding is leeg al 4.2 kg trouwens.

[ Voor 41% gewijzigd door Nat-Water op 18-09-2018 12:15 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1 ... 54 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2