Tim_R schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:09:
[...]
Ik heb wel het idee dat verdienen iets makkelijker gaat; je hebt natuurlijk de Delta creditcards, maar ook de miles bij autohuur, Airbnb en via hotelpromo's vliegen je om de oren. Verder krijg je als top-tier elite natuurlijk 11 miles per $ in plaats van 7 per €, dat is bijna het dubbele. Ook is de 'fare' component van een domestic Delta ticket een stuk groter dan die van een gemiddelde KLM-vlucht, zoals die van jou naar LCY.
Een Delta Air Lines creditcard is voor Nederlanders zoiezo helaas (bijna) onmogelijk.
Beide tiers zijn niet echt met elkaar vergelijkbaar. FB Platinum is eigenlijk gewoon een FF mid-tier voor pax die regelmatig vliegen maar ook weer niet vaak.
En een 1 miljoen round-trip; dan zet je toch een GUC in, 1 miljoen SM bespaard

PWM schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:29:
[...]
Zijn die Skymiles meer of minder waard als Flying Blue miles? Ik heb er "slechts" een miljoen bij elkaar gesprokkeld (FB) en zit toch ook aardig wat in een kist
1 miljoen totaal. Ik heb er nu nog 500.000 over. 500.000 heb ik er gebruikt voor business class upgrades en wat award tickets.
Ze noemen die dingen niet voor niks ook wel eens Skypesos.
Verre bestemmingen die KLM/AF aanvliegt, dan ben je meestal nog steeds goedkoper uit met miles (en al helemaal met promo's).
Je ziet echter ook bestemmingen op de miles-prijzenchecker zoals:
AMS-BLL EBC vanaf 42.500 FB Miles/85K retour
AMS-NRT WBC vanaf 90.000/180K retour, dan ga ik liever voor 160K Skymiles.
& dit jaar heb ik AMS-ATL voor 60.000 FB mijlen naar Delta One (Day of departure upgrade) gehoord.
Vlieg veel met Delta naar Delta bestemmingen, voor mij werkt het, komt nog bij dat KLM/AF nog steeds geen echte top-tier heeft en niet aan choice-benefits en/of upgrade certificaten doet.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.