Sometimes you need to plan for coincidence
We waren op retour van Houston naar Amsterdam met United.
Vlucht ging om 16:45 weg vanuit Houston
Er wordt/werd geadviseerd ongeveer 2 uur a 2,5 uur van te voren aanwezig te zijn voor intercontinentale vluchten in Amerika.
14:30 bij het hotel vertrokken
14:40 bij de terminal E afgezet (united specifiek)
14:45 labels geprint en boarding passes gekregen
14:50 koffers afgedropt
15:00 door beveiligingscheck en op naar de gate
Was een record voor ons.
[ Voor 14% gewijzigd door Wii4all op 29-08-2018 12:41 ]
Burp
Dat is weliswaar snel, maar ook weer niet zo bijzonder snel. Heb dat al wel vaker meegemaakt, vooral op kleinere velden in Azië. Maar ook gisteren dus, was gisteren binnen 15 minuten van het binnenstappen van de terminal op PVK bij de gate (en dat kwam dan vooral omdat er een aantal mensen voor me waren bij de incheck-balies, het had nog korter gekund).
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb het nog nooit in Amsterdam gehad. Ik reis niet vaak dus moet gewoon via de normale lanes zeg maar.Hmmbob schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:48:
En ik heb soortgelijke tijden ook gehaald op AMS... Moet je weliswaar geluk voor hebben (het lukt vaker niet dan wel) en Sky Priority helpt, maar ik ben zeker een aantal maal zo snel door alles heen gegaan (internationaal).
Het wachten bij de incheckbalie duurt voor mij normaal gesproken al bjina 20 minuten
Burp
Maar een zekerheid is het idd niet, vaak duurt het op AMS best wel lang. Kijk maar naar hoe ze het vorig jaar hebben gedaan in de zomer...
Virussen? Scan ze hier!
Mijn snelste ervaring was overigens op TXL toen KLM nog gebruik maakte van de jetways ipv de low-cost terminal: ~5 minuten van stoep via check-in naar stoel.
[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2018 13:21 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het ging er hier om van moment dat je de terminal binnen stapt tot het moment dat je door de security heen bent ("en op naar de gate"). Niet de reistijd tot de gate zelf. Zo interpreteer ik de tekst van @Wii4all althansCyBeR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:18:
Vergeet niet dat Schiphol nogal aan de maat is en dat naar je gate lopen na security alleen al 10 min of meer kan kosten.
Als je die looptijd ook nog meerekent wordt het op AMS idd wel erg krap, daar het soms wel heel erg veel loopwerk is naar de gate zelf, 15+ minuten is geen uitzondering.
Virussen? Scan ze hier!
Met nog 45 minuten tot vertrek nog even koffie doen bij de Starbucks in het Plaza en dan rustig naar de security kuieren terwijl je van M vertrekt of in 8 minuten van trein naar LH lounge achter de security.
Wel allemaal zonder ruimbagage.
Signatures zijn voor boomers.
Het ging bij mij inderdaad meer om de tijd vanaf aankomst luchthaven tot dat je zeg maar naar je gate kan gaan dus na de security.CyBeR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:18:
Vergeet niet dat Schiphol nogal aan de maat is en dat naar je gate lopen na security alleen al 10 min of meer kan kosten.
Mijn snelste ervaring was overigens op TXL toen KLM nog gebruik maakte van de jetways ipv de low-cost terminal: ~5 minuten van stoep via check-in naar stoel.
Niet om de afstand/tijd vanaf de security tot aan de gate
Burp
Hoe krijg jij het voor elkaar om bijvoorbeeld van uitstappen trein te lopen naar de hoger genummerde B- of D-gates bijvoorbeeld in <20 minuten? Dat is alleen van security af al een minuut of 10-15 lopen in normaal tempo.. en dan heb je nog het lopen van treinstation naar incheckbalies, inchecken/bagage-dropoff en security die je in die tijd ook nog moet doen...Maasluip schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:29:
Ik heb in Schiphol nog nooit gehad dat het meer dan 20 minuten was van trein naar gate.
Virussen? Scan ze hier!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Het is nogal logisch dat men daar niet blij mee is. De airline is namelijk aansprakelijk voor letselschade aan boord tenzij de passagier die de schade heeft opgelopen nalatig is geweest (art. 17 en 20 van het Verdrag van Montreal). Als A het baggagevak opent en een rolkoffer op het hoofd van B valt, is de airline aansprakelijk jegens B (zoals in deze casus).cordonbleu schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 01:58:
Besluit er tussendoor toch weer een paasei om naar de bagagevakken te reiken en de koffer er uit te halen. De purser aan boord was nog wel redelijk adequaat en liet meteen wel merken dat dit niet de bedoeling was.
Ik vond dat eigenlijk ook een veel fijner systeem idd. Hoewel centrale security ook voordelen heeft, voornamelijk qua priority.GlowMouse schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:52:
Toen de security nog aan de gate was, ging het allemaal veel vlotter. De wachttijd bij de gate was wat langer, maar je kon je vlucht niet meer missen.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2018 13:55 ]
M7/G8/B36 is allemaal maximaal 900 meter lopen vanaf de security. 100m/min is standaard looptempo (voor mij) en dan zijn er volgens mij ook nog loopbanden.wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:45:
[...]
Hoe krijg jij het voor elkaar om bijvoorbeeld van uitstappen trein te lopen naar de hoger genummerde B- of D-gates bijvoorbeeld in <20 minuten? Dat is alleen van security af al een minuut of 10-15 lopen in normaal tempo.. en dan heb je nog het lopen van treinstation naar incheckbalies, inchecken/bagage-dropoff en security die je in die tijd ook nog moet doen...
[ Voor 76% gewijzigd door Maasluip op 29-08-2018 13:58 ]
Met snelwandelen zal het wellicht wel gaan ja, maar de meeste mensen doen dat niet.
[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2018 14:16 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hierzo gaat 3 keer alles aardig die maand, de 4e keer staat er een lange rij bij security, houden ze een 15 minuten staking, gaat je baggage rechtdoor en er zijn nog 5 tassen voor je die ook gecheckt gaan worden, paspoort controle is onderbemand, Privium poortjes werken niet, je mag eerst langs het PDC, enzovoort.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Ah Preveza, ben 9x via dat vliegveld gevlogen voor mijn zeilvakanties, ik heb er nooit wifi gehadwildhagen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:11:
Nou, ik ben weer terug van 12 daagjes Griekenland.
PVK is trouwens een erg klein en simpel vliegveld: als het niet druk is kan je letterlijk binnen 5 minuten na binnenkomst aan de gates zitten (checkin, bagage-drop off (met een X-ray machine uit de jaren 30 ofzo), lachwekkende security (de scanner piept gewoon volop rood, maar gewoon doorwuiven iedereen....), en douane inclusief).
Er staan wel wat dingen op de planning als ik de Wikipedia pagina mag geloven:
Terminal expansion by 2,381 m² and refurbishment
HBS inline screening
Reorganizing airport apron area
Refurbishing airside pavement
75 percent increase in the number of check-in counters (from 8 to 14)
60 percent increase in the number of departure gates (from 5 to
Doubling the number of security-check lanes (from 2 to 4)
En dat staking van de beveiligers op Schiphol is van de baan, trots op mijn vader die dat akkoord eruit gesleept heeft na 2 dagen en nachten
[ Voor 14% gewijzigd door FabiandJ op 29-08-2018 17:05 ]
Ja, dat zijn meer de lange-termijn dingen die ze willen doen. Was nu nog niet het geval, ze hadden nu nog 8 checkin counters, 5 gates en 2 security-lanes.
Waarom ze meer dan 8 checkin desks of 5 gates nodig hebben is me een raadsel overigens. Ze hebben iets van 12-15 vluchten per dag, daar lijkt de huidige infra me goed genoeg voor (behalve de security-lanes dan, daar mag idd wel wat extra bij)...
Maar ze hadden ook wat short-term acties, uit diezelfde Wiki-link:
Clean-up: weet niet hoe het eerst was, maar nu heb ik er geen klachten over iig...General clean-up
Improving lighting, marking of airside areas
Upgrading sanitary facilities
Enhancing services and offering new free Internet connection (WiFi)
Implementing works to improve fire safety in all the areas of the airports
Lighting: idem, behalve dan dat het lekker sfeerloze TL-verlichting is, voldoet die verder prima
Sanitarie voorzieningen: lijken al geupgrade te zijn. Geen klachten qua schoonheid of hoeveelheid toiletten
Wifi: is er dus inmiddels
Fire safety: geen flauw idee
Virussen? Scan ze hier!
Kijkend naar de hoeveelheid passagiers op die wikipagina zit het in een behoorlijke lift, de laatste keer dat ik er was is in 2015 geweest, maar ik heb al een keer meegemaakt dat de apron vol stond met vliegtuigen.wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:07:
@FabiandJ
Ja, dat zijn meer de lange-termijn dingen die ze willen doen. Was nu nog niet het geval, ze hadden nu nog 8 checkin counters, 5 gates en 2 security-lanes.
Waarom ze meer dan 8 checkin desks of 5 gates nodig hebben is me een raadsel overigens. Ze hebben iets van 12-15 vluchten per dag, daar lijkt de huidige infra me goed genoeg voor (behalve de security-lanes dan, daar mag idd wel wat extra bij)...
Maar ze hadden ook wat short-term acties, uit diezelfde Wiki-link:
[...]
Clean-up: weet niet hoe het eerst was, maar nu heb ik er geen klachten over iig...
Lighting: idem, behalve dan dat het lekker sfeerloze TL-verlichting is, voldoet die verder prima
Sanitarie voorzieningen: lijken al geupgrade te zijn. Geen klachten qua schoonheid of hoeveelheid toiletten
Wifi: is er dus inmiddels
Fire safety: geen flauw idee
Klopt, het aantal stijgt de laatste jaren flink. Komt denk ik vooral omdat zowel Parga als Lefkas steeds populairder wordt onder toeristen, beide bestemmingen hebben PVK als primaire vliegveld. Ik vermoed dat dat nog wel wat verder zal toenemen.FabiandJ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:15:
[...]
Kijkend naar de hoeveelheid passagiers op die wikipagina zit het in een behoorlijke lift, de laatste keer dat ik er was is in 2015 geweest, maar ik heb al een keer meegemaakt dat de apron vol stond met vliegtuigen.
Wellicht is het dus idd met het oog op een toekomstige uitbreiding oid.
Toen ik er was stonden er 3 kisten op de apron: één van TUIfly Nederlands (OR222), één van een mij onbekende toko (vlucht naar Larnaca in Cyprus), en "mijn" Transavia kist (HV5792). En er was plenty genoeg ruimte over nog.
Maar ik weet niet in hoeverre die apron ook helemaal bruikbaar is voor het vliegveld. Het vliegveld wordt immers ook door de NATO en de Griekse luchtmacht gebruikt (net als ons Eindhoven Airport), geen idee wat daar de afspraken voor het gebruik van de apron/runway voor zijn,.
Virussen? Scan ze hier!
Dat zal dan wel Tus Airways zijn geweest welke naar Larnaca, Cyprus vliegt.wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:20:
[...]
Klopt, het aantal stijgt de laatste jaren flink. Komt denk ik vooral omdat zowel Parga als Lefkas steeds populairder wordt onder toeristen, beide bestemmingen hebben PVK als primaire vliegveld. Ik vermoed dat dat nog wel wat verder zal toenemen.
Wellicht is het dus idd met het oog op een toekomstige uitbreiding oid.
Toen ik er was stonden er 3 kisten op de apron: één van TUIfly Nederlands (OR222), één van een mij onbekende toko (vlucht naar Larnaca in Cyprus), en "mijn" Transavia kist (HV5792). En er was plenty genoeg ruimte over nog.
Maar ik weet niet in hoeverre die apron ook helemaal bruikbaar is voor het vliegveld. Het vliegveld wordt immers ook door de NATO en de Griekse luchtmacht gebruikt (net als ons Eindhoven Airport), geen idee wat daar de afspraken voor het gebruik van de apron/runway voor zijn,.
Ik weet nog wel dat het vroeger verboden was om te filmen/fotograferen als je op de apron bent, is daar nog iets over gezegd?
Het wordt trouwens ook gebruikt door de blusvliegtuigen, tenminste die stonden daar vroeger altijd opgesteld.
[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 29-08-2018 17:29 ]
Nu je de naam noemt herken ik hem idd van de omroep ja.FabiandJ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:28:
[...]
Dat zal dan wel Tus Airways zijn geweest welke naar Larnaca, Cyprus vliegt.
Ja, werd bij het landen bij aankomst ook expliciet aan boord gemeld dat het absoluut verboden was om te filmen op de apron, omdat het ook een militair vliegveld is. En in Griekenland zijn ze daar behoorlijk streng mee, je kunt er zelfs voor de cel in gaan.Ik weet nog wel dat het vroeger verboden was om te filmen/fotograferen als je op de apron bent, is daar nog iets over gezegd?
Geld dus alleen voor de apron, de terminal zelf mag je gewoon filmen/fotograveren (behalve security dan natuurlijk, zoals overal). Dat is gewoon het civiele, commerciele, gedeelte.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:13:
Ja, ok, maar 100 m/min is dus 6 km/h, dat is geen normaal wandelen meer, dat is snelwandelen. Een normaal wandeltempo is ongeveer 4.5-5 km/h (vrouw/man). Zeker als je ook nog een handbagage (vaak zo'n trolley-achtig ding) met je mee moet zeulen.
Met snelwandelen zal het wellicht wel gaan ja, maar de meeste mensen doen dat niet.
Dat is zo'n beetje mijn instelling ja.
[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 29-08-2018 20:27 ]
Nou, de goedkoopste burger op de kaart was 24,90 23,50 en die van mij was 29 pond. Biertje was 7,90 en een kleine side (bonen) was 6,-. Dat maakt dat totaalDaniel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:47:
Heb je 15 pond fooi gegeven? De duurste burger op de menukaart kost 18,25 en het duurste bier is 6,80....
Hun online kaart heeft als goedkoopste burger 23,- staan, maar die stond niet meer op de kaart. Maar goed, de pasta's staan daar nog allemaal voor 16,95. Die zijn nu allemaal 20,- .
EDIT:
Mijn bon was de declaratie app al ingegaan, maar mijn collega had er nog wel 1. Die had de goedkoopste burger genomen:
23,50. En hij dronk het goedkope lokale bier
[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 29-08-2018 21:54 ]
Hahaha wow wat een laaienlichters. Vroeger pakte ik nog wel eens een snelle hap op LCY maar met deze prijzen laat ik dat ook maar zittenPWM schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:46:
[...]
Nou, de goedkoopste burger op de kaart was 24,90 en die van mij was 29 pond. Biertje was 7,90 en een kleine side (bonen) was 6,-. Dat maakt dat totaal
EDIT:
Hun online kaart heeft als goedkoopste burger 23,- staan, maar die stond niet meer op de kaart. Maar goed, de pasta's staan daar nog allemaal voor 16,95. Die zijn nu allemaal 20,- .
Tja, vrijwel iedereen die op LCY vliegt kan declareren, dus het boeit geen hond wat het allemaal kost daar...PWM schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:46:
[...]
Mijn bon was de declaratie app al ingegaan...
Persoonlijk zou ik er met een grote boog omheen lopen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vorige week betaalde ik <10 GBP voor een pasta en een colaatje op LCY, dus het hangt er ook wel vanaf waar je gaat zitten.Daniel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:52:
[...]
Hahaha wow wat een laaienlichters. Vroeger pakte ik nog wel eens een snelle hap op LCY maar met deze prijzen laat ik dat ook maar zitten

https://www.ausbt.com.au/...-have-a-gym-and-bunk-beds
Heb een hekel aan tussenstops, maar bij dit soort vluchttijden wil ik toch wel graag halverwege ofzo even de benen strekken hoor...
Virussen? Scan ze hier!
Ik las ook op de blogs van de bekende frequent flyers, zoals Lukcy, dat die het helemaal niets vonden om 16 uur non-stop te gaan. Nee, van mij hoeft het niet.
Sydney-Cape Town en Sydney-Rio snap ik wel, daar heb je gewoon anders enorme omwegen.
Dat soort vluchten zijn vaak grotendeels of zelfs helemaal Business Class, dus dat benen strekken in letterlijke zin kan dan tijdens de vlucht ook wel. Als je dan bijna de helft van de tijd lekker kan slapen en daarvoor en daarna goed kan eten dan valt het wellicht wel te overzien...wildhagen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:24:
20+ uur onafgebroken in een vliegende sigaar met vleugels... ik moet er niet aan denken.
Heb een hekel aan tussenstops, maar bij dit soort vluchttijden wil ik toch wel graag halverwege ofzo even de benen strekken hoor...
Als gewone sterveling in Economy moet ik er inderdaad ook niet aan denken...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zelfs in BC zou ik hier niet aan willen beginnen.Fiber schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
Dat soort vluchten zijn vaak grotendeels of zelfs helemaal Business Class, dus dat benen strekken in letterlijke zin kan dan tijdens de vlucht ook wel. Als je dan bijna de helft van de tijd lekker kan slapen en daarvoor en daarna goed kan eten dan valt het wellicht wel te overzien...
Als gewone sterveling in Economy moet ik er inderdaad ook niet aan denken...
En ik betwijfel of het allemaal BC zal zijn, gezien de "minimaal 300 passagiers" gaat dat denk ik qua ruimte niet passen in het toestel. Zal wel 250 Economy en 50 BC of iets in die richting zijn vermoed ik.
Virussen? Scan ze hier!
20+ uur in een qantas stoeltje met 31-32" pitch & 17-17.5" width, nee bedankt.
En dan een tijdje later... ontdekken ze dat ze er nog een paar stoeltjes bij kunnen plaatsen in versie 2 van het vliegtuig.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik stap zo op mijn Taipei-Frankfurt vlucht, ruim 13 uur. Ik kijk er niet naar uit, en dat is dan in BC. Ik heb net de AKL>BNE>TPE gedaan, en ik was blij dat ik het vliegtuig bij de tussenstop uitkon (moet ookPWM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:33:
Ben ook wel benieuwd naar de doelgroep. Als ik naar LAX ga in business ben ik er ook al helemaal klaar mee. 20 uur is voor mij aan absolute no-go, ook in business. In economy durf ik er niets een aan te denken.
Ik las ook op de blogs van de bekende frequent flyers, zoals Lukcy, dat die het helemaal niets vonden om 16 uur non-stop te gaan. Nee, van mij hoeft het niet.
Sydney-Cape Town en Sydney-Rio snap ik wel, daar heb je gewoon anders enorme omwegen.
Wel mensen die <5 minuten voor de landing nog slapen en wakker worden gemaakt en rechtop gezet door de stewardessen. Ik wou dat ik het kon
Nu maar hopen dat er geen vertraging is, want ik vind zelf de overstap van 1u10 wat kort op Frankfurt, zeker daar ik nog van terminal moet wisselen.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 30-08-2018 13:23 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Eens. Je kunt dan wel meer ruimte en beter eten hebben, maar op een gegeven moment gaan ook daar de droge lucht, de continue herrie en de nabijheid van andere passagiers je aardig tegenstaan. Liever 2x10 uur met 2 uurtjes overstap dan 20 uur in 1x.wildhagen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:35:
[...]
Zelfs in BC zou ik hier niet aan willen beginnen.
En ik betwijfel of het allemaal BC zal zijn, gezien de "minimaal 300 passagiers" gaat dat denk ik qua ruimte niet passen in het toestel. Zal wel 250 Economy en 50 BC of iets in die richting zijn vermoed ik.
Ik gok vooral vakantieverkeer/toeristen. En die betalen liever wat minder om dan over de kwaliteit te klagen.PWM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:33:
Ben ook wel benieuwd naar de doelgroep.
Ik ben wel benieuwd met wat voor toestel ze dit willen doen. Bij de A350-900ULR wordt 5.8 ton brandstof per uur gegeven, dus bijna 2 uur op de nu 19 uur is nog eens 10 ton minder payload, met 100 kg per passagier zouden dat 100 passagiers zijn.
Be yourself, no matter what they say ...
Dat zou ik zomaar kunnen zijn, ook met mijn 1.95m in economy slaap ik regelmatig een groot deel van de vlucht. Niet iets wat me altijd lukt overigens, als ik uitgerust van huis vertrek kan ik dat wel vergeten. Maar aan het eind van een intensieve reis gaat het me vaak heel makkelijk af.gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Wel mensen die <5 minuten voor de landing nog slapen en wakker worden gemaakt en rechtop gezet door de stewardessen. Ik wou dat ik het kon
Je krijgt 7 punten per EUR (of 8.25 per GBP). Onmogelijk dus voor LCY-AMS zou je zeggen. Dus er even bijgepakt:CyBeR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Heb je een ticket voor vijf tientjes gekocht of zo?
4 GBP * 8.25 = 33 punten
Ter vergelijking voor AMS-FRA v.v. krijg ik (silver) 414 miles. Ticket was 145 of zo.
Zo blijkt maar weer dat de KLM ook gewoon voor LCC prijzen kan vliegenPWM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:34:
[...]
Je krijgt 7 punten per EUR (of 8.25 per GBP). Onmogelijk dus voor LCY-AMS zou je zeggen. Dus er even bijgepakt:
[afbeelding]
4 GBP * 8.25 = 33 punten
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Reistijd was overigens 0:55. Ik vlieg meestal op LHR in dezelfde tijd, daar gaan ze wel gewoon rond.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 30-08-2018 13:54 ]
Ze doen dit wel rapper dan bij mij. KLM heeft nog geen punten bijgeschreven van m'n vakantie (afgelopen zaterdag geland)
Voor KLM vluchten is het altijd binnen 12 uur tegenwoordigDaniel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:00:
[...]
Ze doen dit wel rapper dan bij mij. KLM heeft nog geen punten bijgeschreven van m'n vakantie (afgelopen zaterdag geland)
Mocht het een KL zijn geweest dan mag je ze gaan Whatsappen
Lijkt me juist niet voor vakantie/toerisme maar hoofdzakelijk voor zakelijke reizigers. Rechtstreekse vluchten zijn vaak duurder, maar wel sneller, wat prima is voor zakelijke reizigers. Toeristen hebben meestal wat minder haast en willen minder betalen. (Lees: kunnen niet declareren.)Maasluip schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:22:
[...]
Ik gok vooral vakantieverkeer/toeristen. En die betalen liever wat minder om dan over de kwaliteit te klagen.
Ik ben wel benieuwd met wat voor toestel ze dit willen doen. Bij de A350-900ULR wordt 5.8 ton brandstof per uur gegeven, dus bijna 2 uur op de nu 19 uur is nog eens 10 ton minder payload, met 100 kg per passagier zouden dat 100 passagiers zijn.
Volgens mij moet het trouwens nog wel ietsje korter en sneller kunnen, als ze echt de allerkortste route zouden kunnen nemen zonder gedoe met landen waar je liever niet over vliegt...
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 30-08-2018 14:16 ]
4x DL 1x KLM maar geboekt via DL. Dus dat zou kunnen verklaren waarom het langer duurt.PWM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:02:
[...]
Voor KLM vluchten is het altijd binnen 12 uur tegenwoordigCodeshare vluchten kunnen maximaal 7 dagen zijn.
Mocht het een KL zijn geweest dan mag je ze gaan Whatsappen
Even de retroclaim doen, dat is meestal instant.Daniel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:00:
[...]
Eeeuh geen tijd, adverteren ze toch gewoon mee op hun websites. Crew is zeker mede-eigenaar van die hamburger toko op LCY.PWM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:53:
Dat klopt wel, want er werd geen drinken uitgedeeld. De crew gaf aan dat daar geen tijd voor was. Zelfs in business werd niets uitgedeeldVond het erg opvallend. Nu moet ik zeggen dat de crew (en dat is hoogst uitzonderlijk bij KLM) bij boarden nou niet echt de indruk gaf er veel zin in te hebben.
Reistijd was overigens 0:55. Ik vlieg meestal op LHR in dezelfde tijd, daar gaan ze wel gewoon rond.
LCY-AMS is 1h15, BRU-AMS is 45 minuten, gaan ze ook gewoon rond. Is toch gewoon een Marcel Wanders tasje met daarin een broodje, flesje drinken en een koekje wat ze uitdelen in EBC. Binnen een paar minuten hebben ze normaal heel de EBC wel gehad.
Nou idd. Boekingscode ingevoerd en meteen 72 XP en 26k miles erbij.CyBeR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:35:
[...]
Even de retroclaim doen, dat is meestal instant.
Dat is wel erg mager ja. BA gaat gewoon wel langs. Laatste keer van LCY naar RTM (is nog dichterbij) niet alleen eten gekregen, maar ook excuses dat we ontbijt kregen terwijl het al middag was (2 uur vertraagd bij vertrek). 2 man personeel in een E175, geen idee wat economy gekregen heeft, maar die zaten ook niet droog.PWM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:53:
Dat klopt wel, want er werd geen drinken uitgedeeld. De crew gaf aan dat daar geen tijd voor was. Zelfs in business werd niets uitgedeeldVond het erg opvallend. Nu moet ik zeggen dat de crew (en dat is hoogst uitzonderlijk bij KLM) bij boarden nou niet echt de indruk gaf er veel zin in te hebben.
Hier nog even op terugkomend, dat was dus niet mogelijk. Een niet wijzigbaar ticket blijkt dus echt niet wijzigbaar te zijn.Grouchy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:38:
[...]
Gewoon bellen, zolang je een duurder ticket koopt/in een hogere boekingsklasse doen agenten over het algemeen niet moeilijk. Je huidige ticket wordt dan gecancelled & omgezet in credit dat weer wordt gebruikt voor je nieuwe ticket.
Wel irritant, had net afgesproken met klant dat ik Business zou reizen... Dat kan ik voor de terugweg met die extra kosten nu wel vergeten. Nou ja, dan maar extra genieten van de heenweg.
Dooh, Jankezen bij Delta doen meestal niet zo moeilijk & ken een paar FB Plats waar het ook is gelukt.Jazzy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
Hier nog even op terugkomend, dat was dus niet mogelijk. Een niet wijzigbaar ticket blijkt dus echt niet wijzigbaar te zijn.
Wel irritant, had net afgesproken met klant dat ik Business zou reizen... Dat kan ik voor de terugweg met die extra kosten nu wel vergeten. Nou ja, dan maar extra genieten van de heenweg.
Heb het online via CI website, balie op TPE en Lufthansa app/website geprobeerd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Virussen? Scan ze hier!
Al geprobeerd te bellen? Ben in het verleden telefonisch ingecheckt bij United, Alaska, Delta en KLM.gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
Pff, dat is wel onhandig, zeg. Mijn ticket is met China Airlines, maar het laatste hopje FRA-LHR is met Lufthansa. Kun je niet inchecken op de Lufthansa vlucht, dat moet op het vliegveld. Dan heb je 1u10 overstap als er geen vertraging is, om van terminal te wisselen, in te checken en naar de gate te gaan. Dat moet toch beter kunnen, minstens de boarding pass doen.
Van die zin herken ik alleen de naam Delta.Grouchy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
Dooh, Jankezen bij Delta doen meestal niet zo moeilijk & ken een paar FB Plats waar het ook is gelukt.
1:10 is al krap als alles goed gaat. Beetje drukte bij security en je kan alvast kijken wanneer de volgende vlucht gaat.wildhagen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:56:
Op FRA, met terminal-wissel en opnieuw naar de incheckbalie moeten, en dan maar 1:10 hebben? Dan hoop ik voor je dat alles soepeltjes verloopt en er nergens vertraging optreedt, anders wordt het wel erg krap....
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Klopt, normaalgesproken is 1:10 op FRA al krap als je van terminal moet wisselen. Maar in principe nog wel doable. Als je echter ook nog opnieuw moet inchecken zou ik het niet aandurven.... moet je ook nog de bagage op de belt halen en ook die opnieuw inchecken? Want als dat er ook nog eens bijkomt: shake it, dan gaat het echt niet meer lukken.Garyu schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:03:
[...]
1:10 is al krap als alles goed gaat. Beetje drukte bij security en je kan alvast kijken wanneer de volgende vlucht gaat.
@gambieter Wel vreemd trouwens, zijn het dan losse tickets die je gekocht hebt? Normaal gesproken wordt alles toch op één ticket gedaan en dan ben je toch helemaal klaar zonder 2x te moeten inchecken?
Virussen? Scan ze hier!
Alles op 1 China Airlines ticket, via CI website. Bellen is niet zo zinvol, als de CI baliet het al niet kan regelen? Bagage is wel in 1x doorgecheckt naar LHR, dus waarom het met mij niet kan?wildhagen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:05:
Klopt, normaalgesproken is 1:10 op FRA al krap als je van terminal moet wisselen. Maar in principe nog wel doable. Als je echter ook nog opnieuw moet inchecken zou ik het niet aandurven.... moet je ook nog de bagage op de belt halen en ook die opnieuw inchecken? Want als dat er ook nog eens bijkomt: shake it, dan gaat het echt niet meer lukken.
@gambieter Wel vreemd trouwens, zijn het dan losse tickets die je gekocht hebt? Normaal gesproken wordt alles toch op één ticket gedaan en dan ben je toch helemaal klaar zonder 2x te moeten inchecken?
Dat gaat nog leuk worden als ik na ruim 13 uur vliegen brak eruit kom, en dan geacht wordt na te denken
Echt bizar, dit heb ik dan nog nooit gezien.gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:10:
[...]
Alles op 1 China Airlines ticket, via CI website. Bellen is niet zo zinvol, als de CI baliet het al niet kan regelen? Bagage is wel in 1x doorgecheckt naar LHR, dus waarom het met mij niet kan?
Dat gaat nog leuk worden als ik na ruim 13 uur vliegen brak eruit kom, en dan geacht wordt na te denken.
Dan hoop ik voor je dat het allemaal goed gaat, ik zou er iig een stevig wandeltempo voor aanhouden.
En één voordeel heb je: als het op 1 ticket is, moet CI je op je bestemming krijgen. Dus mocht je de aansluitende vlucht missen (en dat is goed mogelijk), moet CI ervoor zorgen dat je op een volgende vlucht geboekt wordt. Nou gaan er genoeg vluchten tussen FRA en LHR, maar toch.
Virussen? Scan ze hier!
Zou zeggen juist wel. Heb het regelmatig meegemaakt op een trip en zo opgelost. CI kan waarschijnlijk niet in het LH systeem. LH kan het wel. Situatie uitleggen aan de LH phone agent of wat je misschien ook kan proberen is de LH PNR opvragen en het dan proberen (als je dat al niet gedaan hebt).gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:10:
[...]
Alles op 1 China Airlines ticket, via CI website. Bellen is niet zo zinvol, als de CI baliet het al niet kan regelen? Bagage is wel in 1x doorgecheckt naar LHR, dus waarom het met mij niet kan?
Dat gaat nog leuk worden als ik na ruim 13 uur vliegen brak eruit kom, en dan geacht wordt na te denken.
De terugweg is juist belangrijker want nachtvlucht.Jazzy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
Hier nog even op terugkomend, dat was dus niet mogelijk. Een niet wijzigbaar ticket blijkt dus echt niet wijzigbaar te zijn.
Maar kun je in business ook geen weggooiretour vinden voor een redelijke prijs?
Airlines weten echt wel waarom ze die meerkost rekenen voor een wijzigbaar ticket. Promotarieven zijn 99% niet aanpasbaar.Jazzy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Wij hadden hetzelfde van Malta naar Köln. Van Malta naar Frakfurt met een airliner van Malta. Van Frankfurt naar Köln via Lufthansa. Konden alleen de tickets van de eerste vlucht krijgen en moesten op Frankfurt die van Lufthansa halen. eerste vlucht een uur vertraging, heel moeilijk om de tickets voor de 2de te krijgen. Resultaat, aansluitende vluycht gemist en 2 uur later gelukkig nog een vlucht naar Köln kunnen krijgen. Moet idd beter kunnen.gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
Pff, dat is wel onhandig, zeg. Mijn ticket is met China Airlines, maar het laatste hopje FRA-LHR is met Lufthansa. Kun je niet inchecken op de Lufthansa vlucht, dat moet op het vliegveld. Dan heb je 1u10 overstap als er geen vertraging is, om van terminal te wisselen, in te checken en naar de gate te gaan. Dat moet toch beter kunnen, minstens de boarding pass doen.
Nou, dat was geen succes. Een service desk die weinig Engels begrijpt (en ik had het VK nummer gebruikt van LHR), zij verwijzen naar China Airlines. En die zegt het niet te kunnen.Grouchy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:17:
Zou zeggen juist wel. Heb het regelmatig meegemaakt op een trip en zo opgelost. CI kan waarschijnlijk niet in het LH systeem. LH kan het wel. Situatie uitleggen aan de LH phone agent of wat je misschien ook kan proberen is de LH PNR opvragen en het dan proberen (als je dat al niet gedaan hebt).
Ik kon wel een stoel reserveren bij Lufthansa eerder deze week, maar dit kan dus niet. Echt bagger systeem, zeg
Ja, maar dat gaat altijd weer gekloot geven en je bent afhankelijk van de customer service. Iets wat ik graag vermijdwildhagen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:13:
En één voordeel heb je: als het op 1 ticket is, moet CI je op je bestemming krijgen. Dus mocht je de aansluitende vlucht missen (en dat is goed mogelijk), moet CI ervoor zorgen dat je op een volgende vlucht geboekt wordt. Nou gaan er genoeg vluchten tussen FRA en LHR, maar toch.
[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 30-08-2018 15:51 ]
6 km/h is echt geen snelwandelen hoor dat is wel doorstappen maar niet heel bijzonder. Ik snap dat je als toerist niet zo snel loopt op een luchthaven maar als het woon-werk verkeer is loop je echt wel door (en een beetje doorlopen kan zo maar ruim 6 km/u zijn). De afstanden zijn ook weer niet zo groot.wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:13:
Ja, ok, maar 100 m/min is dus 6 km/h, dat is geen normaal wandelen meer, dat is snelwandelen. Een normaal wandeltempo is ongeveer 4.5-5 km/h (vrouw/man). Zeker als je ook nog een handbagage (vaak zo'n trolley-achtig ding) met je mee moet zeulen.
Spijtig om dat te horen. Hopelijk staat er een short-connection agent bij de gate die je begeleid & misschien nog iets anders kan doen.gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:48:
[...]
Nou, dat was geen succes. Een service desk die weinig Engels begrijpt (en ik had het VK nummer gebruikt van LHR), zij verwijzen naar China Airlines. En die zegt het niet te kunnen.
Ik kon wel een stoel reserveren bij Lufthansa eerder deze week, maar dit kan dus niet. Echt bagger systeem, zeg
[...]
LH callcenters zitten dacht ik in Brno, Dublin, Istanbul, Manila, Berlin enzovoort.
Bagage door laten labelen naar AMS en kijken of een check-in aan de gate (op FRA) lukt. Zo heb ik (lang geleden) de overstap vanaf een PR-vlucht (vanuit BKK) naar een KL-vlucht (naar AMS) op FRA binnen 40 minuten gered (mijn bagage werd later thuis gebrachtgambieter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Nu even uitzweten...
Virussen? Scan ze hier!
(Hondsmoe)
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Was het even vergeten maar zo vroeg vertrek ik dus niet meer....
Nee. Er stonden mensen achter me die een vlucht 40 min (!) eerder hadden, en het personeel zei alleen maar "klagen bij luchtvaartmaatschappij."Maasluip schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:09:
Heeft FRA geen prioritylane bij de security?
Daar zit ik nu op te wachten
Mijn record is 55 minuten voor ik terugging. Ik stap uit op LCY, kreeg appje dat de meeting niet doorging en kon online omzetten voor 70,-.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:33:
Woensdag nog een lekker vluchtje Kopenhagen gehad. 7.00 vertrokken vanaf Schiphol en om 15.30 was ik weer onderweg naar Schiphol.
Hallo, daar ben ik weer
Kan erger

Kreeg op dezelfde vlucht deze week ook geen drinken wat ik inderdaad wel vreemd vond. Ik hoop niet dat het een voorbode is van het toekomste servicebeleid.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Staat er niet al een jaar een grote roosterwijziging gepland voor oktober 2018? Volgens mij wel en dit is het gevolg voor de eerdere boekingen.PWM schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:58:
[afbeelding]
Ben een beetje de weg kwijt inmiddels. Dit is de 5de wijziging op deze boeking. Plannen ze bij Delta nog op een whiteboard?
Laat ik ook eens mee doen:Leetness schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:53:
[...]
Kan erger![]()
[afbeelding]
Kreeg op dezelfde vlucht deze week ook geen drinken wat ik inderdaad wel vreemd vond. Ik hoop niet dat het een voorbode is van het toekomste servicebeleid.
[ Voor 7% gewijzigd door Christoph op 31-08-2018 13:52 ]
Elke zaterdagavond vinden er schedule changes plaats om het eea optimaal en zo efficient mogelijk te gebruiken. Ook voor vluchten die plaatsvinden voor oktober gebeurt dit. Dit is een van mijn trips in september;Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:38:
[...]
Staat er niet al een jaar een grote roosterwijziging gepland voor oktober 2018? Volgens mij wel en dit is het gevolg voor de eerdere boekingen.

Da's het voordeel van vliegtuigen die staan niet op één plaats en kun je overal inzetten. Data driven stuff zijn ze daarzo veel verder mee als hier.
maar ik had het ook in mei/juni vluchten met delta, daarvoor meerdere changes,soms van maar een minuut ofzo
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dude WTFGrouchy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:38:
[...]
Elke zaterdagavond vinden er schedule changes plaats om het eea optimaal en zo efficient mogelijk te gebruiken. Ook voor vluchten die plaatsvinden voor oktober gebeurt dit. Dit is een van mijn trips in september;
[afbeelding]
Da's het voordeel van vliegtuigen die staan niet op één plaats en kun je overal inzetten. Data driven stuff zijn ze daarzo veel verder mee als hier.

2 miljoen miles
FTFY
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
He, je hebt aluminium buizen en aluminium buizen!Hmmbob schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:22:
Veel tijd in een aluminium buis.....
Voorbij zijn de tijden waarbij defensie een F27 'troopschip' of wat dan ook regelde. Seat pitch & recline was meestal wat teleurstellend en het ontwijken van pleerollen en ander materiaal tijdens de landing/turbulentie was ook niet echt het hoogtepunt v/d trip.
Voor het aantal te verdienen mijlen hoefde je het ook niet te doen

Een A350, midwestern crew en/of een southern belle en wat pampering & een Woodford reserve en het leven is goed in je aluminium buis
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2