Ondertussen toch wel bekend dat de Fransen dwarsliggers zijn?
De voor de rest danig afgejammerde 757 en 767 waarmee Delta mij van LAX naar HNL vervoerde hadden anders beiden gewoon WiFi boven de Pacific. Granted, traag en op het gratis plan kun je alleen messaging gebruiken (en Twitter, weird genoeg) maar het is er wel. Live TV werkte inderdaad enkel boven land.Fly-guy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:33:
Internet boven land is een totaal ander systeem dan internet boven de oceaan/andere onbewoonde gebieden.
Daarnaast is op de Airbus de uitrol gestaakt vanwege een complicatie waarvan Airbus wel wist, maar het niet aan KLM verteld had.
Het al dan niet werken van internet zit 'm meer in de aanbieder dan de luchtvaartmaatschappij. KLM gebruikt tot dusverre Panasonic maar dat werkt voor geen meter. Delta gebruikt Gogo en dat werkte voorheen alleen boven de VS maar nu ook wereldwijd. KLM gaat volgens mij ook over op Gogo.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tijdje geleden was er een linkje naar een website waar je je eigen vluchten kon bijhouden. Je kon dan ook zien op de wereldkaart waar de vluchten naar toe waren gegaan. Heeft iemand een idee welke site ik bedoel, want kan de link echt helemaal nergens meer vinden
PhD i.o.
https://my.flightradar24.com.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 25-08-2018 08:03 ]
of..
https://openflights.org/
https://www.flightmemory.com/
https://airdiary.net/
http://www.jetitup.com/
https://ba97.com/
...
Mocht je ook TripIt gebruiken voor je vluchten (kan ik je aanraden), dan bieden de meeste van deze diensten ook een import-functie. Eén druk op de knop en al je vluchten zijn ingeladen!
Tnx! Dat was hem idd!
PhD i.o.
Je kan toch tegenwoordig gewoon alle tickets boeken met Miles?PWM schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:49:
De KLM Promo Awards zijn al redelijk nutteloos. Ik heb nu 500.000 punten over, maar gebruiken is lastig. Dubai zat in de promo's dus ik dacht: Herfstvakantie, warm, dat gaan we eens proberen. 50% korting in miles.
Ja:
[afbeelding]
Als je na 26h10 bent aangekomen over Nairobi
Kost het alleen wel meer Miles dan dat het vanuit een Promo is.
voor 320.000 punten ofzo kan je La Premiere nemen naar SIN (enkeltje
) geen promo
[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 25-08-2018 12:03 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Op mijn LCC-vlucht van MNL naar HKG heb ik trouwens iets opmerkelijks geconstateerd. Drankjes, koekjes en chips zijn minder dan één euro en instant noodles kun je kopen voor minder dan twee euro. Het gevolg hiervan was dat er op elke rij mensen waren die wat kochten, mijn schatting is zelfs dat 2/3 van de mensen iets kocht.
In Europa is bij de LCC's een blikje cola al 2,5 euro en ik zie echt heel weinig mensen iets kopen. Ik heb met dit al langer afgevraagd. Wat als Ryanair de drankjes 1 euro zou maken, zouden ze dan niet veel meer verdienen?
In Europa is bij de LCC's een blikje cola al 2,5 euro en ik zie echt heel weinig mensen iets kopen. Ik heb met dit al langer afgevraagd. Wat als Ryanair de drankjes 1 euro zou maken, zouden ze dan niet veel meer verdienen?
Direct misschien wel, maar indirect wellicht niet. Even heel kort gedacht zorgt dat ervoor dat mensen meer eten en drinken in het vliegtuig, wat natuurlijk zorgt voor meer afval. En dat komt de turnaround time niet ten goede, ervanuit gaande dat ze de rommel wel opruimen.
Ik denk dat als dat langer duurt ze dat op den duur veel meer geld kost dan 50 blikjes cola extra verkopen.
Ik denk dat als dat langer duurt ze dat op den duur veel meer geld kost dan 50 blikjes cola extra verkopen.
Net uit een KLM 787-9 gestapt na SLC-AMS. Wel eerder met de Dreamliner gevlogen maar dat was met Qatar.
Toestel was zo op het gehoor een stuk lawaaiiger dan de Delta A350 die ik op de heenweg had. Of dat in dB’s ook werkelijk zo veel verschilt is natuurlijk de vraag maar de rust aan boord viel mij tegen. Stoel vond ik redelijk goed te doen. Genoeg steun en ruimte voor een gemiddelde Nederlander. Vond de ligpositie niet supercomfortabel, ook omdat KLM niet aan seatcovers doet. Had het gevoel dat ik net een beetje achterover lag. Wel een topdeken.
IFE is zeer responsief, lekker systeem. Wel beperkte selectie, met name qua TV en muziek. Eten erg matig. Traag met uitserveren en de soep was zo vies dat ik het na 1 hap teruggegeven heb, De rest was ook niet veel soeps (
). Ontbijt overgeslagen, dit was met dank aan de rugwind een vlucht van maar 8 uur en dat ontbijt volgt dus al een uur of vier na het diner.
En de amenity kit die KLM uitdeelt kunnen ze net zo goed laten zitten inmiddels. Totale waarde van de inhoud is minder dan een euro schat ik zo in (kam, sokken, oogmasker, flimsy tandenborstel en dat is het), op deze manier levert het alleen maar nutteloos afval op.
Toestel was zo op het gehoor een stuk lawaaiiger dan de Delta A350 die ik op de heenweg had. Of dat in dB’s ook werkelijk zo veel verschilt is natuurlijk de vraag maar de rust aan boord viel mij tegen. Stoel vond ik redelijk goed te doen. Genoeg steun en ruimte voor een gemiddelde Nederlander. Vond de ligpositie niet supercomfortabel, ook omdat KLM niet aan seatcovers doet. Had het gevoel dat ik net een beetje achterover lag. Wel een topdeken.
IFE is zeer responsief, lekker systeem. Wel beperkte selectie, met name qua TV en muziek. Eten erg matig. Traag met uitserveren en de soep was zo vies dat ik het na 1 hap teruggegeven heb, De rest was ook niet veel soeps (
En de amenity kit die KLM uitdeelt kunnen ze net zo goed laten zitten inmiddels. Totale waarde van de inhoud is minder dan een euro schat ik zo in (kam, sokken, oogmasker, flimsy tandenborstel en dat is het), op deze manier levert het alleen maar nutteloos afval op.
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 25-08-2018 19:29 ]
Dat is waarschijnlijk ook zo omdat de neus van een vliegtuig iets omhoog staat tijdens de vlucht en je, als je voeten naar voren liggen, dus iets lager ligt met je hoofd.Daniel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:59:
Had het gevoel dat ik net een beetje achterover lag.
Ik laat meestal de rugleuning nog iiietsje omhoog staan.
Die kit is inderdaad van het type: "het schijnt te horen en andere maatschappijen doen het ook, dus Joke en Marie van marketing hebben iets samen mogen stellen". Gaat bij mij altijd dicht de koffer in als speelgoed voor de kinderen
Tegenwoordig zit er al meer in een premium economy kit.
Er ontbreken ear plugs & skin care producten die je normaal wel verwacht in amenity kit (hand & body Lotion en Lip Moisturizer.) Voor de vrouwen zit er tenminste nog een lip balm stick in.
Er ontbreken ear plugs & skin care producten die je normaal wel verwacht in amenity kit (hand & body Lotion en Lip Moisturizer.) Voor de vrouwen zit er tenminste nog een lip balm stick in.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Vloog gisteren Iberia, MAD - BOS, en de kit daar was een soort Iberia branded iPad hoes met alléén een tandenborstel en tandpasta. Het kan dus nog erger
. Mag hopen dat dat een inpak-foutje was.
Vandaag ook een lekkere dag, vanmorgen een go-around in Chicago op AA1239 en net 1,5 uur wachten op koffers in Orlando omdat de ground staff niet buiten mocht komen vanwege onweer. Ze hebben in ieder geval een goed excuus voor trage koffers, in tegenstelling tot AMS
Vandaag ook een lekkere dag, vanmorgen een go-around in Chicago op AA1239 en net 1,5 uur wachten op koffers in Orlando omdat de ground staff niet buiten mocht komen vanwege onweer. Ze hebben in ieder geval een goed excuus voor trage koffers, in tegenstelling tot AMS
Van de Korean Airlines BC kits heb ik het tasje bewaard. Perfect voor reizen, de inhoud niet. China Airlines heeft een hardshell tasje, dat is niet handig.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 26-08-2018 03:57 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Tja, Nederland en dus ook de KLM scoort gewoon slecht wat betreft gastvrijheid. Het zit simpelweg niet in de cultuur dus begrijpt het bedrijf en het personeel niet eens waar het mis gaat. Daarbij gaat het in Nederland al gauw erover dat gastvrijheid geld kost en dat de (Nederlandse) klant daarvoor niet wil betalen. Op zich is dat waar, maar kost een glimlach geld? Kost het voorzichtig door het gangpad lopen geld? Kost de klant helpen met zijn handbagage geld? Enzovoorts.
Maar het is een onoplosbaar probleem, want feitelijk heb je de kennis uit Zuid-Oost Azië hiervoor nodig en dat gaat het personeel nooit accepteren. Daarvoor zijn de vooroordelen veel te sterk.
Maar het is een onoplosbaar probleem, want feitelijk heb je de kennis uit Zuid-Oost Azië hiervoor nodig en dat gaat het personeel nooit accepteren. Daarvoor zijn de vooroordelen veel te sterk.
Hoho, ik wil wel een onderscheid maken
Wat mij betreft staat de gastvrijheid van het KLM cabinepersoneel op zeer hoog niveau. Of ik in een 737 of E190 voor korte vluchten of long-haul business of economy zit, de crew is vriendelijk en attent.
De producten waar ze mee moeten werken is wel minder. Minder drankkeuze (ik drink niet aan boord overigens), goedkopere merken en als je mazzel hebt redelijk eten op zijn best.
De producten waar ze mee moeten werken is wel minder. Minder drankkeuze (ik drink niet aan boord overigens), goedkopere merken en als je mazzel hebt redelijk eten op zijn best.
Het grappige is dat juist de cabine crew bij KLM vaak als goed beschouwd wordt door veel buitenlandse klanten. Misschien niet slaafs en onderdanig, maar daar zit de buitenlandse klant blijkbaar ook niet op te wachten. De meeste lijken de Nederlandse instelling van direct en zakelijk te waarderen.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:51:
Tja, Nederland en dus ook de KLM scoort gewoon slecht wat betreft gastvrijheid. Het zit simpelweg niet in de cultuur dus begrijpt het bedrijf en het personeel niet eens waar het mis gaat. Daarbij gaat het in Nederland al gauw erover dat gastvrijheid geld kost en dat de (Nederlandse) klant daarvoor niet wil betalen. Op zich is dat waar, maar kost een glimlach geld? Kost het voorzichtig door het gangpad lopen geld? Kost de klant helpen met zijn handbagage geld? Enzovoorts.
Het lijkt erop alsof juist vaak de Nederlandse klant een instelling verwacht die on-Nederlands is en die ze zelf ook niet bezitten.
Bij awards komen ze toch ook redelijk hoog, nummer 14 in 2018, boven elke andere Europese airline..
https://www.worldairlinea...-airline-cabin-crew-2018/
Het niveau van de Aziatische airlines zullen ze nooit halen, maar om dat gelijk te stellen aan niet gastvrij lijkt meer te duiden op jouw instelling dan de cabine crew zelf.
Iemand alhier ervaringen met het huren van een auto op Milaan Malpensa? De horror-verhalen via Google zijn niet van de lucht. Het minst slecht lijken Avis en Europcar te zijn. Heb een auto nodig voor drie dagen, iemand tips over welke verhuurder ik het beste kan kiezen?
PhD i.o.
Verwijderd
Dat lijstje is toch juist het bewijs dat we wat kunnen leren. De top 9 is geheel Zuid-Oost of Oost Aziatisch en de nummer 10 en 11 hebben vrijwel alleen maar cabine-personeel uit die regio.Fly-guy schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:35:
[...]
Het grappige is dat juist de cabine crew bij KLM vaak als goed beschouwd wordt door veel buitenlandse klanten. Misschien niet slaafs en onderdanig, maar daar zit de buitenlandse klant blijkbaar ook niet op te wachten. De meeste lijken de Nederlandse instelling van direct en zakelijk te waarderen.
Het lijkt erop alsof juist vaak de Nederlandse klant een instelling verwacht die on-Nederlands is en die ze zelf ook niet bezitten.
Bij awards komen ze toch ook redelijk hoog, nummer 14 in 2018, boven elke andere Europese airline..
https://www.worldairlinea...-airline-cabin-crew-2018/
Het niveau van de Aziatische airlines zullen ze nooit halen, maar om dat gelijk te stellen aan niet gastvrij lijkt meer te duiden op jouw instelling dan de cabine crew zelf.
Hoewel ik wel van mening ben dat de KLM de beste Westerse luchtvaartmaatschappij is en dan met name op gebied van het harde product (IT, IFE, etc). Stel je eens voor een maatschappij met op de achtergrond het personeel van de KLM en in de cabine en bij de klantenservice SQ-personeel.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 14:37 ]
Dat kan je nooit inhalen, aangezien dat vooral te maken heeft met een veel uitgebreidere hiërarchie in de samenleving.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:30:
[...]
Dat lijstje is toch juist het bewijs dat we wat kunnen leren. De top 9 is geheel Zuid-Oost of Oost Aziatisch en de nummer 10 en 11 hebben vrijwel alleen maar cabine-personeel uit die regio.
Een Noord-Europese cabin crew staat sociaal gewoon op het exact zelfde niveau als de passagiers. Ook al ben jij een hoge pief in business, als je je niet gedraagt krijgt je een snauw terug.
De Aziatische crew veert veel meer mee. Business passagiers staan hoger in de voedselketen en een verkeerde opmerking of boze passagier met een klacht kan einde carrière betekenen.
Toen ik in Garuda 1st class zat, heeft de crew wel 40 keer een buiging gemaakt voor mij. Elke keer als ze koffie gaven kwamen er 2 snel langs om te vragen hoe het was om met een diepe buiging weer weg te lopen.
Nou, als dat je een Nr. 1 plek oplevert, laat het maar.
Het kan mogelijk altijd beter (de vraag is of dat ook daadwerkelijk extra geld in het laatje brengt, want daar gaat het om), maar het ging mij meer om je denigrerende opmerkingen richting de gemiddelde steward(ess).Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:30:
[...]
Dat lijstje is toch juist het bewijs dat we wat kunnen leren. De top 9 is geheel Zuid-Oost of Oost Aziatisch en de nummer 10 en 11 hebben vrijwel alleen maar cabine-personeel uit die regio.
Als ze werkelijk nooit glimlachten, nooit hielpen met de handbagage en altijd door het gangpad stampen, enzovoorts, dan zou plek 14 nooit bereikt zijn.
Dan kun je wel zeggen dat het vooroordelen zijn die een hogere plek onbereikbaar maken, maar ik zou eerder zeggen dat het er gewoon niet inzit, dat slaafse, onderdanige. Noem het cultuur of (gevormd) karakter...
En eerlijk gezegd denk ik niet dat we die instelling moeten overnemen, ook al zou dat een nummer 1 plek inhouden.
Ik vind het daarnaast curieus dat als ik met een buitenlandse collega praat, vrijwel altijd blijkt dat hun landgenoten altijd het hardst lopen te bitchen over hun eigen cabinecrew/airline. Het gras is bij de buurman altijd meer servicegericht, lijkt het.
Cabin crew; daar komen genoeg mensen op af en kunnen ze aardig streng selecteren op bepaalde vaardigheden & persoonstype. Nummer 2 van Europa achter Austrian, 14 overall in Fly-guy's lijstje..dat zit wel aardig snor.
Zie bijvoorbeeld geen KE (Korean air) cabin crew. Ook aardig, behulpzaam, goed verzorgd, gastvrij enzovoort maar service is zo ingericht om de passagier zo min mogelijk te storen. Thuismarkt zal dit plezierig vinden, de rest waardeert het zo te zien wat minder.
Zijn wel aardig wat dingen waar je het calvinisme/Nederlands gedachtegoed inzake gastvrijheid bij KL wel terug zit in de rest van hun hard en softproduct ('gastvrijheid' niet vliegend personeel; ondersteunend (grond)personeel, lounge, eten, drinken, stoelen(indeling), IFE, wifi, amenity kits enzovoort).
Zie bijvoorbeeld geen KE (Korean air) cabin crew. Ook aardig, behulpzaam, goed verzorgd, gastvrij enzovoort maar service is zo ingericht om de passagier zo min mogelijk te storen. Thuismarkt zal dit plezierig vinden, de rest waardeert het zo te zien wat minder.
Zijn wel aardig wat dingen waar je het calvinisme/Nederlands gedachtegoed inzake gastvrijheid bij KL wel terug zit in de rest van hun hard en softproduct ('gastvrijheid' niet vliegend personeel; ondersteunend (grond)personeel, lounge, eten, drinken, stoelen(indeling), IFE, wifi, amenity kits enzovoort).
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Q en Emirates staan op 2 en 4PWM schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:39:
[...]
Dat kan je nooit inhalen, aangezien dat vooral te maken heeft met een veel uitgebreidere hiërarchie in de samenleving.
Een Noord-Europese cabin crew staat sociaal gewoon op het exact zelfde niveau als de passagiers. Ook al ben jij een hoge pief in business, als je je niet gedraagt krijgt je een snauw terug.
De Aziatische crew veert veel meer mee. Business passagiers staan hoger in de voedselketen en een verkeerde opmerking of boze passagier met een klacht kan einde carrière betekenen.
Toen ik in Garuda 1st class zat, heeft de crew wel 40 keer een buiging gemaakt voor mij. Elke keer als ze koffie gaven kwamen er 2 snel langs om te vragen hoe het was om met een diepe buiging weer weg te lopen.
Nou, als dat je een Nr. 1 plek oplevert, laat het maar.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 18:52 ]
Met horror-verhalen bedoel je extra kosten/schade? Kan je vooraf afkopen (super cover) bij de meeste normale verhuurbedrijven.Maximus schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:01:
Iemand alhier ervaringen met het huren van een auto op Milaan Malpensa? De horror-verhalen via Google zijn niet van de lucht. Het minst slecht lijken Avis en Europcar te zijn. Heb een auto nodig voor drie dagen, iemand tips over welke verhuurder ik het beste kan kiezen?
Of huren met een bepaalde creditcard, Mastercard Black zit bijvoorbeeld ook een verzekering voor huurauto's bij.
Inderdaad. Over het KLM-personeel over het algemeen niets dan lof. Het is meer dat er duidelijk fors bezuinigd is en wordt op het materiaal dat ze mee krijgen. Qua drank enkel de goedkoopste merken (Jack Daniels, Johnny Walker, dat werk) en het eten staat ook niet op een hoog niveau. Daar staat tegenover dat de KLM WBC tarieven over het algemeen ook best OK zijn als je een beetje op tijd boekt.PWM schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:30:
Hoho, ik wil wel een onderscheid makenWat mij betreft staat de gastvrijheid van het KLM cabinepersoneel op zeer hoog niveau. Of ik in een 737 of E190 voor korte vluchten of long-haul business of economy zit, de crew is vriendelijk en attent.
Amenity kits worden vrijwel overal minder (Emirates doet er inmiddels helemaal niet meer aan op dagvluchten) maar imho zit het bij KLM inmiddels wel onder de ondergrens. 1 van de redenen voor mij om de meerprijs voor BC op te hoesten is juist dit soort luxe extra’s. Als dat allemaal verdwijnt kan ik net zo goed achterin gaan zitten.
Leuke extra idd maar 't gaat me om de stoel. En de Champagne.
Waar zeg ik dat het mij enkel daarom te doen isBorromini schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:25:
Ik zou business vooral vanwege de betere stoel boeken, en niet voor de amenity kits, maar goed
Zou dat betekenen dat er toch gevlogen kan worden op 4 september?Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:19:
even een update,
ik heb wat ex collega's gesproken en voorlopig lijkt het erop dat 4 sep staking door gaat.
de gene die ik heb gesproken vinden dit ook een vrij forse ''maatregel'' en verwachten dat het eventueel via een uitspraak/afspraak toch is afgevlakt zal worden
We hebben een vlucht op 4 september naar la palma voor 8 dagen en aangezien transavia maar 2x per week vliegt is omboeken naar een dag eerder of later ook geen optie.
Ik hou het nieuws ook in de gaten maar het vervelende is dat ik nu nog ongeveer 30% van de kosten terug kan krijgen als ik voor komende dinsdag annuleer en daarna niets meer.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:03:
tja als ze echt 24 uur staken gaat er natuurlijk niks.
maar als ze bv 10x 15min staken dan zullen de vluchten gaan. of met vertraging of met ontbrekende passagier
hou het nieuws in ge gaten, en kom echt veel te vroeg in geval van optie 2
Een vakantie is wel iets waar we wel een jaar voor moeten sparen dus liever 30% terug dan helemaal niets.
Voor de duidelijkheid: gaat dit over KLM?Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:19:
even een update,
ik heb wat ex collega's gesproken en voorlopig lijkt het erop dat 4 sep staking door gaat.
de gene die ik heb gesproken vinden dit ook een vrij forse ''maatregel'' en verwachten dat het eventueel via een uitspraak/afspraak toch is afgevlakt zal worden
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
ik vrees dat je niks zal horen voor vrijdag. in het slechtste geval in mijn tijd kreeg de luchthaven het het bedrijf het minimaal 24 uur voortijd te horen. dus ik vind het al een statement dat ze het zo vroeg hebben gemeld ( vermoedelijk om een rechtelijke uitspraak/afspraak uit te lokken, maar dat vermoed ik aka mijn mening)Idanue schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:12:
[...]
Ik hou het nieuws ook in de gaten maar het vervelende is dat ik nu nog ongeveer 30% van de kosten terug kan krijgen als ik voor komende dinsdag annuleer en daarna niets meer.
Een vakantie is wel iets waar we wel een jaar voor moeten sparen dus liever 30% terug dan helemaal niets.
nee over dat er op schiphol mogelijk 24 lang gestaakt wordt door het beveiligingspersoneel op 04 sep 2018Borromini schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:14:
[...]
Voor de duidelijkheid: gaat dit over KLM?
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 19:21 ]
Neem contact op met TransAvia en kijk of je vanaf Rotterdam (of Eindhoven of Maastricht) kunt vliegen.Idanue schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:58:
[...]
We hebben een vlucht op 4 september naar la palma voor 8 dagen en aangezien transavia maar 2x per week vliegt is omboeken naar een dag eerder of later ook geen optie.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Bedankt voor de tip maar ik heb al gebeld met Transavia maar die zeggen dat er niet zeker is en dat we af moeten wachten.Freee!! schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:19:
[...]
Neem contact op met TransAvia en kijk of je vanaf Rotterdam (of Eindhoven of Maastricht) kunt vliegen.
Ze vliegen ook niet naar La Palma van een ander vliegveld dus dat is ook geen optie, een dag meer of minder maakt niet uit maar er zijn echt weinig vluchten die kant op.
Verwijderd
Transavia vliegt alleen van AMS naar SPC nu zou het kunnen dat ze vluchten gaan omzetten als de 24uurs staking door gaat. maar dat hoor je echt niet voor dinsdag ASFreee!! schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:19:
[...]
Neem contact op met TransAvia en kijk of je vanaf Rotterdam (of Eindhoven of Maastricht) kunt vliegen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 19:26 ]
Lekker duh
Flight times extended by major airlines to avoid payouts, report claims
En daar zijn mensen dus boos over?Carriers are adding extra time to flight schedules, in some cases up to 30 minutes, to ensure they maintain punctuality and are therefore less likely to be liable for compensation payouts, the investigation by Which? Travel claimed.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik hoop dat de mensen die het rapport hebben opgesteld niet teveel tijd hebben besteed cq niet teveel betaald hebben gekregen.
Ze hadden mij ook even kunnen bellen
Dit is al sinds mensenheugenis, in ieder geval sinds ik een actieve reiziger ben.
Ze hadden mij ook even kunnen bellen
Ja, maar nu kan er een slachtofferhouding worden aangenomen, die gemene luchtvaartmaatschappijen willen niet uitbetalenPWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:36:
Ik hoop dat de mensen die het rapport hebben opgesteld niet teveel tijd hebben besteed cq niet teveel betaald hebben gekregen.
Ze hadden mij ook even kunnen bellenDit is al sinds mensenheugenis, in ieder geval sinds ik een actieve reiziger ben.
De NS doet de laatste jaren precies hetzelfde. Langere halte- en rijtijden zodat vertragingen makkelijker worden ingelopen. Dus netto ben je per jaar langer onderweg om bij verstoringen een grotere kans te hebben op tijd te zijn.gambieter schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:34:
Lekker duh![]()
[...]
En daar zijn mensen dus boos over?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
oh nee, je gaat me toch niet vertellen dat ze meestal niet op volle snelheid vliegen maar de meest effectieve
Ik zat laatst in een flink vertraagde E190 vanuit Florence. De hele kist zat vol met Chinezen met overstap op Schiphol, de planning was op de achtergrond even aan de slag gegaan waarschijnlijk.mrsar schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:43:
oh nee, je gaat me toch niet vertellen dat ze meestal niet op volle snelheid vliegen maar de meest effectieve
Alsof we in een JSF zaten
Binnen europa heb ik het inderdaad regelmatig, vertrek je met 20 minuten vertraging kom je alsnog zo goed als op tijd aan, laten ze je ook stiekem op de oostbaan landen enzoPWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:49:
[...]
Ik zat laatst in een flink vertraagde E190 vanuit Florence. De hele kist zat vol met Chinezen met overstap op Schiphol, de planning was op de achtergrond even aan de slag gegaan waarschijnlijk.
Alsof we in een JSF zatenParkeert hem zo op tijd aan de gate in AMS. Normaal is de vluchttijd tussen de 1:40 en 1:50. Nu waren we 1:29 onderweg. Vond het echt verbazend hoeveel tijd je er nog af kan snoepen als het echt moet.
Vorige week vanuit BUD vertrokken we ook iets te laat maar stonden vroeger aan de gate dan de verwachte tijd
[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 27-08-2018 12:22 ]
Lol ik ben twee jaar geleden vanaf Heathrow vertrokken naar Las Vegas met meer dan 6 uur vertraging om met 2 uur 50 minuten vertraging aan te komen.. 
Geen vergoeding voor 4 man dus
Geen vergoeding voor 4 man dus
[ Voor 15% gewijzigd door Kju op 27-08-2018 12:23 ]
PSN: Kjujay
ja ze proberen altijd mooi onder die 3 uur te blijven
Dit is meer een voorbeeld wat effectieve verkeersleiding kan doen dan wat je nog uit een vliegtuig kan persen.PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:49:
[...]
Ik zat laatst in een flink vertraagde E190 vanuit Florence. De hele kist zat vol met Chinezen met overstap op Schiphol, de planning was op de achtergrond even aan de slag gegaan waarschijnlijk.
Alsof we in een JSF zatenParkeert hem zo op tijd aan de gate in AMS. Normaal is de vluchttijd tussen de 1:40 en 1:50. Nu waren we 1:29 onderweg. Vond het echt verbazend hoeveel tijd je er nog af kan snoepen als het echt moet.
De optimale snelheid van een e190 ligt niet heel ver onder de maximale en op een gemiddelde Europa vlucht kun je echt geen 11-21 minuten winnen op nog geen twee uur door harder te vliegen.
Wat echt enorm kan schelen, en zeker van/naar/door de landen in het zuiden, is samenwerking tussen verschillende verkeersleidingen.
Zo heb ik ooit, om een mevrouw nog op tijd in de studio van (toen nog) Pauw en Witteman te krijgen, zurich-amstardam in letterlijk 1 rechte lijn mogen vliegen. Na takeoff linksaf richting Schiphol, en daar geland op de kaagbaan terwijl de Polderbaan in gebruik was.
Dat scheelde op een uur vliegen ook bijna 10-15 minuten, wat, gecombineerd met vervoer op een van de luchthaven, genoeg was om de uitzending te halen
Uit de reactie van alle verkeersleiders bleek dat het echter wel een extreem zeldzame uitzondering was en ik weet niet hoe of wie het geregeld had.
Dat staat er altijd al en is ook altijd economy comfort trouwens.PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:14:
KLM heeft bij inchecken een "aanbevolen" neergezet. Of ik heb het gewoon gemist (check altijd op mobiel in). Wat ik opvallend vind is dat de Aanbevolen optie in deze ook de beste optie is. Normaal is het juist een upsell ding.
[afbeelding]
Kleinigheidje die even opviel
Fuck it let's go.We hereby invite you as a valued Flying Blue Elite member to join the AIR FRANCE and KLM "Quality Observer" program. The aim of Quality Observer is to observe and, where needed, improve the AIR FRANCE and KLM service on a worldwide level. The program has been designed in association with TNS NIPO, an independent research consultancy agency.
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 27-08-2018 14:24 ]
Helaas is die app om te beoordelen echt een draak van een ding.CyBeR schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:01:
[...]
Dat staat er altijd al en is ook altijd economy comfort trouwens.
[...]
Fuck it let's go.
Eeuh EC gratis. Waarom is die extra beenruimte niet gratis?PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:14:
KLM heeft bij inchecken een "aanbevolen" neergezet. Of ik heb het gewoon gemist (check altijd op mobiel in). Wat ik opvallend vind is dat de Aanbevolen optie in deze ook de beste optie is. Normaal is het juist een upsell ding.
[afbeelding]
Kleinigheidje die even opviel
Omdat 'ie EC al gekocht heeft.Grouchy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:24:
[...]
Eeuh EC gratis. Waarom is die extra beenruimte niet gratis?
ahaa, d'r stond gratis. Gratis was dus niet gratis.
Nee KLM vindt 't "gratis" nadat je al betaald hebt idd.Grouchy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:54:
[...]
ahaa, d'r stond gratis. Gratis was dus niet gratis.
Vanaf volgende week ben ik Platinum
Dan is het echt gratis.
En in september vlieg ik 205XP. Die plat komt wel goed volgend jaar.
En in september vlieg ik 205XP. Die plat komt wel goed volgend jaar.
Ben ook benieuwd naar de staking, straks heb ik pech en moet ik paar dagen langer in Dubrovnik blijven.Idanue schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:12:
[...]
Ik hou het nieuws ook in de gaten maar het vervelende is dat ik nu nog ongeveer 30% van de kosten terug kan krijgen als ik voor komende dinsdag annuleer en daarna niets meer.
Ben nu twee weken in Kroatië en vlieg 4 september terug met Croatia airlines. Wel een mooie deal geboekt trouwens. €144,- voor een vlucht van Amsterdam naar Zagreb en twee weken later van Dubrovnik naar Amsterdam met een tussenlanding in Pula. Ruim baggage en alles erbij in.
Transavia, alleen rechtstreeks terug was €180.
Geen gekke prijs toch? Voor een enkeltje op een vlucht van 2 uur lijkt dat toch acceptabel? Jouw deal is natuurlijk top, maar als we met zijn allen wat duurzamer willen worden en personeel normaal betaalt willen zien worden, lijkt die Transavia prijs reëler.
Je kan in September ook voor 295 retour naar SFO vliegen met WOW vanaf Amsterdam, mag je zelfs geen handbagage meenemen maar soit. Geen idee hoe WOW zijn personeel betaald of waar ze ze van betrekken. Het lijkt wel of ie competitie naar Amerika een hele nieuwe groep reizigers aanboort ipv te concurreren met KLM/United/DeltaPWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:13:
[...]
Geen gekke prijs toch? Voor een enkeltje op een vlucht van 2 uur lijkt dat toch acceptabel? Jouw deal is natuurlijk top, maar als we met zijn allen wat duurzamer willen worden en personeel normaal betaalt willen zien worden, lijkt die Transavia prijs reëler.
Natuurlijk is dat een andere groep: het blijft allemaal met overstap in Reykjavik. Icelandair doet dat al jaren, bijvoorbeeld naar Seattle via KEF vanaf ±450 euro (en dan mag je nog handbagage meenemenBrilsmurfffje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:14:
Je kan in September ook voor 295 retour naar SFO vliegen met WOW vanaf Amsterdam, mag je zelfs geen handbagage meenemen maar soit. Geen idee hoe WOW zijn personeel betaald of waar ze ze van betrekken. Het lijkt wel of ie competitie naar Amerika een hele nieuwe groep reizigers aanboort ipv te concurreren met KLM/United/Delta
Nu scheelt die overstap op de route naar SFO nog niet een zo heel veel qua tijd (de rechtstreekse KLM-vlucht is ongeveer 3 uur korter) maar voor routes naar de Ooskust hakt dat er wat harder in. En uiteindelijk scheelt het ook weer niet zo heel veel tenzij je echt de meest barebone tarieven boekt. KLM standaardtarief (dus met hand- en ruimbagage) op deze route in oktober is ±750 retour. Bij WOW zit je ook al snel aan 600+ als je iets mee wil nemen.
Qua disruptie zijn rechtstreekse vluchten tussen Europa en de Oostkust met de 737Max en de A321Neo interessanter.
Dat ja. Geen eten en drinken, (hand)baggage, stoelselectie, IFE of kussen en dekens aan boord en stoelen die niet comfortabel zijn. Mag je als reiziger zelf de afweging maken of dat het allemaal wel waard is.
Ter vergelijking, momenteel heb je met AA tussen Jan-Apr 2019 voor 380-390EUR ook een retour AMS-SFO. Da's met:
1 x Free Bag
Meals
Carry On Bag
Ter vergelijking, momenteel heb je met AA tussen Jan-Apr 2019 voor 380-390EUR ook een retour AMS-SFO. Da's met:
1 x Free Bag
Meals
Carry On Bag
WOW en co zijn zeker de aanstichter van transatlantische race naar de bodem ja.
Deze promo naah, AA is Oneworld, AMS is een ST hub.
Dat is precies waarom AA zo'n agressief lage prijs adverteert. Met OW concurreren ze een stuk minder.Grouchy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:37:
Deze promo naah, AA is Oneworld, AMS is een ST hub.
Iemand hier ervaring met het vliegen op SPN (Saipan). Het valt onder de US commonwealth dus neem aan dat ik een ESTA nodig heb?
Gezien HK Express nogal dodgy is op het moment (ze hebben niet Hualien er uit gegooid en HNA zit in de problemen) nog ff uit vinden welke carrier te gebruiken.
Gezien HK Express nogal dodgy is op het moment (ze hebben niet Hualien er uit gegooid en HNA zit in de problemen) nog ff uit vinden welke carrier te gebruiken.
Heb een leuke uitdaging...
In september een retourtje met KLM geboekt voor een conferentie in de US maar hoor net dat ik aansluitend daar nog twee bezoekjes moet doen en een week later pas naar huis. En uiteraard is mijn al geboekte ticket niet wijzigbaar...
In principe wil ik de retourvlucht van mijn geboekte reis niet gaan gebruiken en lossen enkele vluchten boeken voor de twee korte vluchten in de US en de terugvlucht. Alleen zie ik voor enkele reizen echt belachelijke prijzen staan, vaak nog duurder dan een retourtje.
Wat ik nu heb is 22 september AMS naar MCO en op 29 september retour. In plaats van die retour wil ik nu op de 29e van MCO naar ORD. Dan op 3 oktober van ORD naar IAD en tenslotte op 6 oktober van IAD naar AMS.
Iemand advies hoe dit het beste aan te pakken?
In principe wil ik de retourvlucht van mijn geboekte reis niet gaan gebruiken en lossen enkele vluchten boeken voor de twee korte vluchten in de US en de terugvlucht. Alleen zie ik voor enkele reizen echt belachelijke prijzen staan, vaak nog duurder dan een retourtje.
Wat ik nu heb is 22 september AMS naar MCO en op 29 september retour. In plaats van die retour wil ik nu op de 29e van MCO naar ORD. Dan op 3 oktober van ORD naar IAD en tenslotte op 6 oktober van IAD naar AMS.
Jaarlijks vlieg ik zo'n 20x retour op Londen, maar vanochtend tijdens de terugvlucht werd geen drank geserveerd, enkel het kartonnen doosje met snack/water. Is KLM hier sinds deze week mee gestopt of zou dit aan de omstandigheden van de vlucht hebben gelegen? Vind het wel jammer want een kopje koffie/thee om 09:00 boven de wolken is heerlijk en onderscheid KLM (imo) van budget airlines.
Gewoon hetzelfde truukje nog een keer uit halen maar dan expres: je boekt een multi-city of losse enkeltjes voor die vluchten binnen de VS (komt op een paar honderd euro als ik 't zo even snel zie) en dan een retour IAD-AMS op 6 oktober "heen" en terug selecteer je op de laagste prijs.Jazzy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:12:
Heb een leuke uitdaging...In september een retourtje met KLM geboekt voor een conferentie in de US maar hoor net dat ik aansluitend daar nog twee bezoekjes moet doen en een week later pas naar huis. En uiteraard is mijn al geboekte ticket niet wijzigbaar...
De retourvlucht hoeft niet naar IAD. NYC is iets goedkoper: NYC (vs retour IAD). De Amerikaanse vluchten eraan rijgen lijkt geen voordeel te bieden (zie deze en deze).CyBeR schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:35:
[...]
Gewoon hetzelfde truukje nog een keer uit halen maar dan expres: je boekt een multi-city voor die vluchten binnen de VS (komt op een paar honderd euro als ik 't zo even snel zie) en dan een retour IAD-AMS op 6 oktober "heen" en terug selecteer je op de laagste prijs.
Ik moet de eerste budget airline nog tegenkomen waar je geen bakje koffie kan krijgenLeetness schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:24:
Vind het wel jammer want een kopje koffie/thee om 09:00 boven de wolken is heerlijk en onderscheid KLM (imo) van budget airlines.
aanvulling: waar ik niet mijn creditcard hoef te trekken en €5 moet afrekenen bij een chagrijnige steward(ess)LordSinclair schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:43:
[...]
Ik moet de eerste budget airline nog tegenkomen waar je geen bakje koffie kan krijgen
Nou, ik ben weer terug van 12 daagjes Griekenland.
Vanmiddag rond 13:30 geland op AMS (20 min te laat) met HV5792 (PVK -> AMS), met de PH-HXC.
We vertrokken al met 25 minuten vertraging van PVK, omdat de piloot aangaf dat er problemen zouden zijn in AMS waardoor er minder vliegtuigen zouden kunnen landen. Geen idee wat voor problemen dat geweest zouden moeten zijn dan , hij gaf ook geen details ofzo....
Uiteraard landen we op de Schiphol-baan die in Denemarken ligt (aka de Polderbaan), dus we hebben eerst nog even een uurtje moeten taxien natuurlijk....
Komen we op AMS aan na een verder routine-vlucht, is het daar een gekkenhuis van jewelste? Serieus, zo druk heb ik het daar nog nooit gezien....
Kleine sfeer-impressie van de drukte op AMS (en dit was niet eens het drukste moment...):

Je kon er letterlijk over de koppen lopen, echt bizar.
Iemand die weet of en zo ja wat er aan de hand was op AMS dan? Van verstoringen oid heb ik verder namelijk he-le-maal niks gemerkt, los van de te late start dan...
Ook klote: duurde een uur voor de bagage op de belt (nr 15) lag, echt idioot lang weer moeten wachten. En dan ligt de belt ook nog eens vol met 4 vluchten tegelijk, dus iedereen stond weer lekker samengeklonterd aan het begin van de belt, en de rest was zo goed als leeg. Handig bezig, Sjakies!
PVK is trouwens een erg klein en simpel vliegveld: als het niet druk is kan je letterlijk binnen 5 minuten na binnenkomst aan de gates zitten (checkin, bagage-drop off (met een X-ray machine uit de jaren 30 ofzo
), lachwekkende security (de scanner piept gewoon volop rood, maar gewoon doorwuiven iedereen....), en douane inclusief).
Kleine sfeerimpressie van de hypermoderne Sovjet-style wachtruimte. Links de houten douane-hokjes (rechts non-EU nationals, links de EU-nationals). Wel één hokje voor beide categorien....

De hypermoderne gate:

Inclusief een CRT tv/monitor-scherm uit de jaren 80 waarvan de beeldbuis zo hard is ingebrand dat je nauwelijks kan lezen wat er op staat
Ze hebben precies 5 gates, en alleen air-stairs. Jetbridges zijn nog veel te modern, die hebben ze daar niet.
Vanmiddag rond 13:30 geland op AMS (20 min te laat) met HV5792 (PVK -> AMS), met de PH-HXC.
We vertrokken al met 25 minuten vertraging van PVK, omdat de piloot aangaf dat er problemen zouden zijn in AMS waardoor er minder vliegtuigen zouden kunnen landen. Geen idee wat voor problemen dat geweest zouden moeten zijn dan , hij gaf ook geen details ofzo....
Uiteraard landen we op de Schiphol-baan die in Denemarken ligt (aka de Polderbaan), dus we hebben eerst nog even een uurtje moeten taxien natuurlijk....
Komen we op AMS aan na een verder routine-vlucht, is het daar een gekkenhuis van jewelste? Serieus, zo druk heb ik het daar nog nooit gezien....
Kleine sfeer-impressie van de drukte op AMS (en dit was niet eens het drukste moment...):

Je kon er letterlijk over de koppen lopen, echt bizar.
Iemand die weet of en zo ja wat er aan de hand was op AMS dan? Van verstoringen oid heb ik verder namelijk he-le-maal niks gemerkt, los van de te late start dan...
Ook klote: duurde een uur voor de bagage op de belt (nr 15) lag, echt idioot lang weer moeten wachten. En dan ligt de belt ook nog eens vol met 4 vluchten tegelijk, dus iedereen stond weer lekker samengeklonterd aan het begin van de belt, en de rest was zo goed als leeg. Handig bezig, Sjakies!
PVK is trouwens een erg klein en simpel vliegveld: als het niet druk is kan je letterlijk binnen 5 minuten na binnenkomst aan de gates zitten (checkin, bagage-drop off (met een X-ray machine uit de jaren 30 ofzo
Kleine sfeerimpressie van de hypermoderne Sovjet-style wachtruimte. Links de houten douane-hokjes (rechts non-EU nationals, links de EU-nationals). Wel één hokje voor beide categorien....

De hypermoderne gate:

Inclusief een CRT tv/monitor-scherm uit de jaren 80 waarvan de beeldbuis zo hard is ingebrand dat je nauwelijks kan lezen wat er op staat
Ze hebben precies 5 gates, en alleen air-stairs. Jetbridges zijn nog veel te modern, die hebben ze daar niet.
Virussen? Scan ze hier!
Is de afgelopen dagen en zelfs vandaag nog meermaals in het nieuws geweest, bijvoorbeeld hier en hierwildhagen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:11:
Ah ok. Like I said: ik ben vanmiddag terug gekomen, dus heb van het nieuws helemaal niks meegekregen de laatste 12 dagenLeetness schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:14:
[...]
Is de afgelopen dagen en zelfs vandaag nog meermaals in het nieuws geweest, bijvoorbeeld hier en hier
En de piloot was ook niet erg spraakzaam, dus ik vroeg me gewoon af wat er aan de hand was dan
Virussen? Scan ze hier!
ik zie een winkeltje, dat is meer wat ik had op FRSwildhagen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:11:
PVK is trouwens een erg klein en simpel vliegveld: als het niet druk is kan je letterlijk binnen 5 minuten na binnenkomst aan de gates zitten (checkin, bagage-drop off (met een X-ray machine uit de jaren 30 ofzo), lachwekkende security (de scanner piept gewoon volop rood, maar gewoon doorwuiven iedereen....), en douane inclusief).
[afbeelding]
De hypermoderne gate:
[afbeelding]
Wel mooi toen ik wilde roken (want ja 2 uur van te voren had hier gewoon 20min van te voren kunnen zijn) , kon gewoon weer terug,even buiten staan (waar een mannetje mij in de gaten hield) waarna ik gewoon langs de beveiliging kon lopen na een knik van diegene die een beetje op had gelet
Gewoon bellen, zolang je een duurder ticket koopt/in een hogere boekingsklasse doen agenten over het algemeen niet moeilijk. Je huidige ticket wordt dan gecancelled & omgezet in credit dat weer wordt gebruikt voor je nieuwe ticket.Jazzy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:12:
Heb een leuke uitdaging...In september een retourtje met KLM geboekt voor een conferentie in de US maar hoor net dat ik aansluitend daar nog twee bezoekjes moet doen en een week later pas naar huis. En uiteraard is mijn al geboekte ticket niet wijzigbaar...
Er was idd welgeteld één winkeltje ja. Die was ook helemaal conform Sovjet-ideologie: een enorm assortiment, maar in de praktijk was het enige wat echt aanwezig en verkrijgbaar was een paar zakken chips (zie je net nog op de foto), wat vage rollen snoep, wat Nescafe-achtige oploskoffie, en wat broodjes die eruit zagen alsof ze al 5 dagen in die warmhoud-kasten lagen. Verder hadden ze niks. Geen frisdrank, geen mineraalwater, niks nada noppes.mrsar schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:35:
[...]
ik zie een winkeltje, dat is meer wat ik had op FRSdat waren 30 stoelen en 2 planten
gelukkig zaten we er maar met 6 passagiers.
Verder was er ook één grote ruimte met daarop "Duty Free Shop", maar die zag eruit alsof die ergens rond het jaar 1995 voor het laatst open is geweest, gezien de enorme hoeveelheid stof en andere ondefinieerbare troep die er lag.
En er stond een vendingmachine met de tekst "Broken, 2 may 2018". Dan heb je alle "faciliteiten" van PVK wel gehad.
Om niet al te negatief te zijn: de toiletten waren keurig netjes en ruim voldoende aanwezig. En de Wifi-verbinding was ook top (en gratis).
Ik las voor mijn vakantie dat Fraport (die o.a. FRA exploiteren) o.a. deze luchthaven heeft overgenomen van de Grieken. Ik vrees dat ze nog heel veel werk hebben om deze airport de 21e eeuw in te krijgen....
Virussen? Scan ze hier!
Nee precies, het is veel fijner een veelvoud daarvan van te voren af te rekenen aan een kill computersysteemLeetness schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:05:
[...]
aanvulling: waar ik niet mijn creditcard hoef te trekken en €5 moet afrekenen bij een chagrijnige steward(ess)
Verwijderd
Het enige op jouw foto's dat er nog meer door kan zijn dan ook de Fraport afzetpalenwildhagen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:42:
Ik las voor mijn vakantie dat Fraport (die o.a. FRA exploiteren) o.a. deze luchthaven heeft overgenomen van de Grieken. Ik vrees dat ze nog heel veel werk hebben om deze airport de 21e eeuw in te krijgen....
Verwijderd
IAO (Siargao, Filipijnen) is mijn persoonlijke toppertje. Buiten onder een partytent wachten tot je de terminal in mochtmrsar schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:35:
[...]
ik zie een winkeltje, dat is meer wat ik had op FRSdat waren 30 stoelen en 2 planten
gelukkig zaten we er maar met 6 passagiers.
Wel mooi toen ik wilde roken (want ja 2 uur van te voren had hier gewoon 20min van te voren kunnen zijn) , kon gewoon weer terug,even buiten staan (waar een mannetje mij in de gaten hield) waarna ik gewoon langs de beveiliging kon lopen na een knik van diegene die een beetje op had gelet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 20:25 ]
Hoeveel verwacht je met dat soort prijzen? In westerse landen is het personeel vaak de grootste kostenpost waar het lastigst in te snijden valt (machines klagen niet).Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:14:
[...]
Geen idee hoe WOW zijn personeel betaaldt
Ik verwacht dat ze een model zoals Norwegian hanteren: een hele hoop juridische achterpoortjes zodat ze personeel uit lageloonlanden kunnen halen (ik dacht dat Norwegian zelfs Aziatisch personeel gebruikte?).of waar ze ze van betrekken.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Schiphol spant een kort geding aan tegen de FNV om de staking op 4 sep op ams te verkomen.
Citaat. :Binnenkomende vluchten en reizigers die op doorreis zijn zullen worden ontzien.".
Is op zich gek.. kijk voor pax inbound nld die hebben zoiezo geen last.
Maar passagiers uit bv Africa moeten toch na aankomst door een veiligheids controle heen... En daar heb je personeel voor nodig.
Dus een wel niet staking? Of alleen de vertrekfilters dicht en transfer open houden met bv niet stakers van de gecombineerde bedrijven?
Citaat. :Binnenkomende vluchten en reizigers die op doorreis zijn zullen worden ontzien.".
Is op zich gek.. kijk voor pax inbound nld die hebben zoiezo geen last.
Maar passagiers uit bv Africa moeten toch na aankomst door een veiligheids controle heen... En daar heb je personeel voor nodig.
Dus een wel niet staking? Of alleen de vertrekfilters dicht en transfer open houden met bv niet stakers van de gecombineerde bedrijven?
Actiebereidheid zou waarschijnlijk geen 100% zijn. Lijkt erop dat het personeel dat airside mag werken & connecting pax ontzien worden (Zullen wel niet teveel slechte buitenlandse pers willen hebben). Geloof alleen niet dat de FNV bepaalt waar die worden ingezet;
Volgens FNV worden de stakingen op Schiphol doorgezet, zei de woordvoerder eerder dinsdag. "Reizigers die dinsdag willen vertrekken zullen een dag eerder of later moeten gaan, of een ander alternatief zoeken. Binnenkomende vluchten en reizigers die op doorreis zijn zullen worden ontzien."
Volgens FNV worden de stakingen op Schiphol doorgezet, zei de woordvoerder eerder dinsdag. "Reizigers die dinsdag willen vertrekken zullen een dag eerder of later moeten gaan, of een ander alternatief zoeken. Binnenkomende vluchten en reizigers die op doorreis zijn zullen worden ontzien."
Verwijderd
tja, we gaan het horen.
als transfer niet geraakt gaat worden, vluchtje van dld of belg naar ams en dan over/opstappen.
als transfer niet geraakt gaat worden, vluchtje van dld of belg naar ams en dan over/opstappen.
Zou een mogelijkheid kunnen zijn. Alleen vluchten die naar de USA of TLV kunnen problemen hebben omdat er geen security bij D1/E4/de gate staat?
Verwijderd
Oja. De profile check.
Geen idee, weet dat ze per maart 2019 geen contact meer hebben geen flauw idee onder welke cao ze momenteel vallen.
Schiphol vind het veiligheids nivo hoog genoeg om de profile er tussen vandaan te halen.
Het zou me eigenlijk dus niet verbazen als ze mee doen.
Geen idee, weet dat ze per maart 2019 geen contact meer hebben geen flauw idee onder welke cao ze momenteel vallen.
Schiphol vind het veiligheids nivo hoog genoeg om de profile er tussen vandaan te halen.
Het zou me eigenlijk dus niet verbazen als ze mee doen.
Zo, net terug van een vlucht vanuit Porto. Onderweg behoorlijke hevige (gemiddelde) turbulentie gehad door het slechte weer boven centraal Frankrijk. Besluit er tussendoor toch weer een paasei om naar de bagagevakken te reiken en de koffer er uit te halen. De purser aan boord was nog wel redelijk adequaat en liet meteen wel merken dat dit niet de bedoeling was.
Vraag me toch af wat zulke mensen bezielt. Als diegene zn kop stoot heb je kans dat je een tussenlanding mag maken. Zullen de andere 180 mensen ook heel blij mee zijn.
Zelden zulke hevige turbulentie boven Frankrijk meegemaakt. Was wel een mooi ritje.
Vraag me toch af wat zulke mensen bezielt. Als diegene zn kop stoot heb je kans dat je een tussenlanding mag maken. Zullen de andere 180 mensen ook heel blij mee zijn.
Zelden zulke hevige turbulentie boven Frankrijk meegemaakt. Was wel een mooi ritje.
Probleem is dat dit niet mag van KLM, volgens de Algemene Voorwaarden: https://www.klm.com/trave...itions_carriage/index.htmCyBeR schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:35:
[...]
Gewoon hetzelfde truukje nog een keer uit halen maar dan expres: je boekt een multi-city of losse enkeltjes voor die vluchten binnen de VS (komt op een paar honderd euro als ik 't zo even snel zie) en dan een retour IAD-AMS op 6 oktober "heen" en terug selecteer je op de laagste prijs.
Tenminste, zo lees ik wat hier staat. Ik zal de KLM inderdaad maar eens gaan bellen.3.4 Volgorde van gebruik Vluchtcoupon
(a) Het Tarief inclusief Belastingen dat wordt vastgesteld op basis van de op het Ticket vermelde bijzonderheden, vluchtdata en routes, komt overeen met een Plaats van Vertrek en een Plaats van Bestemming via elke Reisonderbreking die op het moment van aankoop van het Ticket was voorzien en maakt integraal deel uit van de Vervoersovereenkomst. Het op de datum van uitgifte van het Ticket toepasselijke Tarief geldt uitsluitend voor een Ticket dat volledig wordt gebruikt in de volgorde van afgifte van de Vluchtcoupons, voor de aangegeven reis en op de aangegeven data.
(b) Ieder gebruik van het Ticket door de Passagier dat niet in overeenstemming is met het bepaalde in artikel 3.4 a, (bijvoorbeeld als hij de eerste Coupon niet gebruikt of als de Coupons niet worden gebruikt in de volgorde waarin zij zijn uitgegeven) dat wordt geconstateerd op de dag van de vlucht, zal resulteren in de verplichting tot de betaling van een bijkomende vaste vergoeding op het vliegveld ten bedrage van: € 125 voor een korte vlucht binnen Europees Frankrijk en Corsica, € 250 voor een vlucht binnen Europa in Economy, € 500 voor een vlucht binnen Europa in Business Class, € 500 voor een intercontinentale vlucht in Economy of Premium Economy, € 1500 voor een intercontinentale vlucht in Business Class en € 3000 voor een intercontinentale vlucht in de Air France La Première (of het equivalent in de lokale valuta).
(c) Als de Passagier niet alle Vluchtcoupons gebruikt en de reis voortijdig onderbreekt, kan de Passagier een vast bedrag van Eur 275 op Schiphol Airport en op Charles de Gaulle (Parijs) in rekening worden gebracht voor het afhalen van Geregistreerde Bagage.
Kort geding is niet meer nodig. De vakbonden en de werkgevers zouden eruit zijn gekomen, aldus https://www.bd.nl/binnenl...hol-van-de-baan~ae81f7b8/Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:18:
Schiphol spant een kort geding aan tegen de FNV om de staking op 4 sep op ams te verkomen.
Be yourself, no matter what they say ...
Verwijderd
Staking op 4 september lijkt van de baan.
Er schijnt een akkoord te zijn met de bonden en werkgevers
Er schijnt een akkoord te zijn met de bonden en werkgevers
Strict gezien worden ze d'r niet blij van maar ze gaan (en kunnen) daar niks aan doen. De genoemde bedragen zijn voor het geval je een connecting itinerary hebt en een leg over slaat, of je bagage wilt hebben bij een transfer op AMS/CDG waar die normaal gesproken doorgestuurd zou worden met je volgende vlucht. Niet van toepassing op jou.Jazzy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:09:
[...]
Probleem is dat dit niet mag van KLM, volgens de Algemene Voorwaarden: https://www.klm.com/trave...itions_carriage/index.htm
[...]
Tenminste, zo lees ik wat hier staat. Ik zal de KLM inderdaad maar eens gaan bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2018 11:46 ]
Ik heb op zich geen probleem om de retourvlucht van het oorspronkelijke ticket simpelweg niet te nemen, denk inderdaad dat ik daar wel mee weg kom. Maar om voor de latere terugvlucht van IAD naar AMS bewust een retour te boeken met de bedoeling om de retourvlucht niet te gebruiken, weet niet of dat een goed idee is.CyBeR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:45:
[...]
Strict gezien worden ze d'r niet blij van maar ze gaan (en kunnen) daar niks aan doen. De genoemde bedragen zijn voor het geval je een connecting itinerary hebt en een leg over slaat, of je bagage wilt hebben bij een transfer op AMS/CDG waar die normaal gesproken doorgestuurd zou worden met je volgende vlucht. Niet van toepassing op jou.
Da's echt geen enkel probleem; dat doet bijna iedereen die geconfronteerd wordt met een enkele-reisprijs die 5x de retourprijs is.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2