Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 50 ... 263 Laatste
Acties:

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:41:
Sowieso beginnen een hoop mensen te praten zo vlak voor het opstijgen. Eenmaal op kruishoogte houden ze hun mond tot de landing wordt ingezet. Pure vliegangst volgens mij.
GoPro op het raam plakken, gaan filmen met je camera/mobiel en vragen of ze stil willen zijn omdat ze anders door het spool up geluid van de motoren heen lullen. >:) ;)
(Werkt altijd!) 8)

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:41:
Vrij helder toch? Met alle boekingsklasses, met uitzondering van N, mag je een 'carry-on' en 'personal item' meenemen.
Nou, toen ik hem boekte, zag ik ergens Basic Economy staan, vandaar dat ik telkens zat te twijfelen. Maar ik gewoon een carry-on meenemen :) Dank je voor het meedenken!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Over een tijdje zit er voor mij een vlucht aan te komen van AMS <--> LAX met KLM.

Ik kan voor de heenvlucht nog kiezen tussen de ochtend- of de middagvlucht. Ochtend is met de 747-400 combi, de middagvlucht is met de 777-200. Op zowel heen- als de terugreis zit ik voorin het vliegtuig (WBC).

Heb tot nu toe alleen WBC gevlogen in de A330, maar nog niet met de 747 of de 777.

Nu maakt ochtend of middagvlucht mij niet uit, maar wat heeft kwa toestel de voorkeur volgens jullie?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maakt weinig verschil, die stoelen zijn hetzelfde. De 747 heeft een paar einzelgängers (1A, 4A, 4E) en een bovendek als je daar nog nooit hebt gezeten. De 777 heeft een betere kwaliteit IFE.

Als 1A of 4A nog beschikbaar is zou ik zelf voor de 744 gaan trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2018 11:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:03
Zerobase schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:43:
Over een tijdje zit er voor mij een vlucht aan te komen van AMS <--> LAX met KLM.

Ik kan voor de heenvlucht nog kiezen tussen de ochtend- of de middagvlucht. Ochtend is met de 747-400 combi, de middagvlucht is met de 777-200. Op zowel heen- als de terugreis zit ik voorin het vliegtuig (WBC).

Heb tot nu toe alleen WBC gevlogen in de A330, maar nog niet met de 747 of de 777.

Nu maakt ochtend of middagvlucht mij niet uit, maar wat heeft kwa toestel de voorkeur volgens jullie?
De 747 omdat het de 747 is, het liefst zo ver mogelijk in de neus. Over een paar jaar kan dat niet meer :|

American Express vraagbaak

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
WBC in 747 begint echt af te takelen. Als de 777 recent is geupgrade zou ik daar voor kiezen.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

inderdaad als je niet verwacht eerdaags nog in een 747 te zitten zou ik die kiezen,anders de 777,was voor mij de reden dat ik in juni nog voor een omweg koos (mga-atl-yyz-ams) voor dezelfde prijs maar wel in de 747 :)

[ Voor 38% gewijzigd door mrsar op 20-08-2018 12:23 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:46:
Als 1A of 4A nog beschikbaar is zou ik zelf voor de 744 gaan trouwens.
Waarbij 1A een kleinere voetenruimte heeft. Dus als je wil tukken en lang bent, is 4A weer lekkerder.

Lastig allemaal :p Ook altijd de linkerstoel nemen, die heeft een grotere voetenruimte dan de rechterstoel. Ja, de WBC reizigers hebben het niet makkelijk :+

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

Lastig allemaal :p Ook altijd de linkerstoel nemen, die heeft een grotere voetenruimte dan de rechterstoel. Ja, de WBC reizigers hebben het niet makkelijk :+
Afaik geldt daarvoor "raamstoel of linkerstoel" met als toevoeging "of rij 1/6" op de 777.

Idd, moeilijk moeilijk moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2018 13:04 ]

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:09

Grouchy

meep meep

777 als je een aardig up to date IFE met normale resolutie wenst, de 777 komt wel met een oudated 2-2-2 config & geen wifi. 747 als je voor een IFE met korrels en Windows 98/ME gaat & behoorlijk wat wear en tear (bekleding, doorzak stoelen) & geen wifi. Ook hier outdated 2-2 config maar er zijn een paar enkele/vrijstaande stoelen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Afaik geldt daarvoor "raamstoel of linkerstoel" met als toevoeging "of rij 1/6" op de 777.

Idd, moeilijk moeilijk moeilijk.
Mmm:

https://www.eyerevolution...rtual-tours/KLM/business/

Als ik hier kijk zie ik aan beide kanten van het pad een andere opstelling (is wel mockup zo te zien) Ik vlieg volgende week met de 777 op stoel 1D. Heeft die nu wel of niet de grotere voetenruimte :?

• CyBeR
  • Niet online
Rij 1 heeft sowieso een grotere voetenruimte omdat je daar tegen de bulkhead aan zit ipv dat er nog een stoel voor je zit. Het feit dat je geen hap uit de stoel voor je kunt halen is wat het voetenruimteprobleem veroorzaakt; een probleem wat je bij de bulkhead natuurlijk niet hebt.

Ik heb zelf nooit in 't midden gezeten dus ik heb er geen directe foto van maar hier kun je 1D net aan zien vanuit 1A:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GEtGTAI.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2018 13:55 ]

Verwijderd

Ik kan voor de heenvlucht nog kiezen tussen de ochtend- of de middagvlucht. Ochtend is met de 747-400 combi, wat heeft kwa toestel de voorkeur volgens jullie?
Doe nou maar de 747, nu kan het nog.
Iconisch toestel. Zo maken ze ze helaas niet meer tegenwoordig...
allemaal 737-look-a-likes. Buis met 2 motoren.
Dit is nog wel even wat anders.

Kun je heen voorin de neus, terug op 't upperdeck. 8)

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Om mezelf maar even te quoten:

Reis is geregeld: Heen wordt de 744 op 4A, terug de 777-200 op 1A.

Het duurt nog wel even voor ik op stap ga, maar er is een plekje gereserveerd!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Mmm:

https://www.eyerevolution...rtual-tours/KLM/business/

Als ik hier kijk zie ik aan beide kanten van het pad een andere opstelling (is wel mockup zo te zien) Ik vlieg volgende week met de 777 op stoel 1D. Heeft die nu wel of niet de grotere voetenruimte :?
Ik dacht dat jullie deze wel zouden kennen.

Echte foto's van de 747-full-pax

• PWM
  • Niet online
Leuk zeg :) En goed te zien dat het per rij ook nog wel eens uitmaakt of je grote of kleine voetenruimte hebt.

• don_jorg
Jullie als veelal ervaren reizigers, kunnen jullie me een tip geven?

Ik zit donderdag zes uur op Houston (IAH), te wachten tussen twee vluchten. Als ik een uur reken voor het door de douane heen te gaan (heb alleen handbagage, dat scheelt weer) en twee uur vooraf aanwezig voor de volgende vlucht, hou ik nog 3 uur over.

Is er op IAH iets leuks te doen? Een museum of een tour?

• PWM
  • Niet online
don_jorg schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:38:
Ik zit donderdag zes uur op Houston (IAH), te wachten tussen twee vluchten. Als ik een uur reken voor het door de douane heen te gaan (heb alleen handbagage, dat scheelt weer) en twee uur vooraf aanwezig voor de volgende vlucht, hou ik nog 3 uur over.

Is er op IAH iets leuks te doen? Een museum of een tour?
Nee, er is absoluut niks te doen (zoals eigenlijk op alle US vliegvelden niks te doen is).

Ook binnen een straal van het vliegveld zit niet veel. Ik zou lekker in een lounge gaan zitten.

EDIT: Oh, en geen 6 uur lay-overs meer boeken :+
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:19:
[...]

Echte foto's van de 747-full-pax
Is er toevallig een 777 versie te vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 21-08-2018 11:01 ]

• don_jorg
PWM schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:00:
[...]

Nee, er is absoluut niks te doen (zoals eigenlijk op alle US vliegvelden niks te doen is).

Ook binnen een straal van het vliegveld zit niet veel. Ik zou lekker in een lounge gaan zitten.

EDIT: Oh, en geen 6 uur lay-overs meer boeken :+
Ik was er al bang voor, kon ook helemaal niets online vinden. Ja, op 10+ mijl afstand. Niet iedereen reist zo in stijl als jij, PWM ;). 6 uur overstap is niet leuk. Maar een retourtje AMS-MIA voor 360 euro weer wel! Terug ook wat uurtjes op IAH doorbrengen, maar ik ga gewoon naar buiten, vliegtuigen spotten :)

Dank je voor je reactie!

• CyBeR
  • Niet online
don_jorg schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:10:
[...]
Niet iedereen reist zo in stijl als jij, PWM ;).
Zou 'k eens mee beginnen :P

Maar d'r zijn ook veel lounges waar je kunt betalen om binnen te komen. Voor een uurtje 't niet echt waard maar voor zes uur wellicht wel.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

Zou 'k eens mee beginnen :P

Maar d'r zijn ook veel lounges waar je kunt betalen om binnen te komen. Voor een uurtje 't niet echt waard maar voor zes uur wellicht wel.
Voor 6 uur is een pay for lounge zeker het overwegen waard inderdaad!

• don_jorg
De enige mogelijkheid die ik heb is de lounge van KLM, 35 dollar voor 3 uur. Ik denk dat ik maar naar buiten loop en ga spotten :). Wel met (veel) water mee, het wordt warm deze week.

Dank voor jullie ideeën!

En CyBeR: ik zou het graag doen, maar om in plaats van 360 euro, 2800 euro betalen, oftewel 2400 euro voor 15 uur lekker zitten (de binnenlandse vluchten interesseren me niet zo) vind ik toch wat overdreven voor een vakantie :)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:53
Zucht, die goede oude tijd dat ik ook nog veel vloog, mis ik wel een beetje

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een circelende Gulfstream IV begeeft zich momenteel ca. 7,025 ft boven NY/Connecticut. Was oorspronkelijk onderweg naar Londen, met aan boord rapper Post Malone (ja inderdaad, wie?) maar had bij het opstijgen problemen met de banden.

F24 link: https://www.flightradar24.com/GLF4/1d9560f0

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tI13vlI.jpg
Jet With 16 People On Board Trying To Land In Westfield With 2 Blown Tires

WESTFIELD (CBS) – A plane carrying 16 people is attempting to land in western Massachusetts after blowing two front tires during takeoff from New Jersey late Tuesday morning. According to TMZ, rapper Post Malone is one of the passengers on board.

The Gulfstream Aerospace GLF-4 aircraft blew two tires as it took off from Teterboro Airport in New Jersey about 10:50 a.m., according to the Federal Aviation Administration. The flight was bound for London Luton Airport in Luton, England.

The jet flew around Teterboro Airport trying to burn off fuel and is now heading for Westfield-Barnes Regional Airport in Westfield, the FAA said. TMZ reported the plane had 3,700 gallons of fuel to burn.

• PWM
  • Niet online
don_jorg schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:56:
De enige mogelijkheid die ik heb is de lounge van KLM, 35 dollar voor 3 uur. Ik denk dat ik maar naar buiten loop en ga spotten :). Wel met (veel) water mee, het wordt warm deze week.
Da's op zich niet verkeerd he. Je zit er prima, hebt Wifi en vooral gratis eten en drinken. Als je op de luchthaven even wil lunchen ben je ook zo $20,- kwijt. En het is meer dan 3 uur als je achter de security blijft, met een overstap van totaal 6 uur kan je dan voor die 35,- wel 5 uur zitten :)

De lounge is overigens 1 van de duurste Skyteam lounges in de wereld per m2. Ze hebben al het interieur vanuit Nederland laten invliegen. Stoelen, kasten, lampen, alles. Je zal zien dat het interieur in de lounge hetzelfde is als op Schiphol.

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01 14:54
Beveiligers Schiphol gaan 4 september staken.
Beveiligers op Schiphol gaan dinsdag 4 september de hele dag staken. Dat hebben vakbonden FNV en CNV vandaag aan de luchthaven en de betrokken beveiligingsbedrijven laten weten. Ook op andere plekken in het land staan 24-uursstakingen gepland.

‘We kondigen later nog aan op welke plekken beveiligers die dag allemaal nog meer staken’, zegt bestuurder van FNV Beveiliging Mohamed Gafki. ‘Maar Schiphol heeft van ons alvast een aanzegging gekregen, omdat een 24-uursstaking gevolgen heeft voor de luchthaven en het vliegverkeer. Nu kunnen nog afspraken worden gemaakt om een en ander ordentelijk te laten verlopen.’

Volkskrant
Gelukkig niet een dag waarop ik vertrek, maar wel waarop ik terug aankom op Schiphol.. Hebben beveiligers ook nog een rol bij aankomende passagiers, of betreft het hier enkel de medewerkers van de "departure security"?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Beveiligers Schiphol leggen 4 september werk neer

https://www.upinthesky.nl...en-4-september-werk-neer/

Laat dat nu de datum zijn dat we weer eens richting de USA vliegen. Deze gaat denk ik tricky worden. 24 uur geen pax, air- en groundcrew die door de beveiliging kunnen....dan gaat er weinig vliegen

[edit]
Leetness schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:45:
Beveiligers Schiphol gaan 4 september staken.

[...]

Gelukkig niet een dag waarop ik vertrek, maar wel waarop ik terug aankom op Schiphol.. Hebben beveiligers ook nog een rol bij aankomende passagiers, of betreft het hier enkel de medewerkers van de "departure security"?
Denk je dat de mensen die je vlucht op de grond afhandelen (gate agent die dat slurfje boel aansluit, bus chauffeur, baggage, cleaning, brandstof enzovoort) gewoon door lopen naar hun werk (airside)?
Als het doorgaat wil je echt niet op AMS vetrekken/aankomen op die dag.

[ Voor 51% gewijzigd door Grouchy op 22-08-2018 13:14 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

sorry, dubbel delete please

[ Voor 107% gewijzigd door Grouchy op 22-08-2018 09:51 ]

• don_jorg
PWM schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:31:
[...]
Da's op zich niet verkeerd he. Je zit er prima, hebt Wifi en vooral gratis eten en drinken. Als je op de luchthaven even wil lunchen ben je ook zo $20,- kwijt. En het is meer dan 3 uur als je achter de security blijft, met een overstap van totaal 6 uur kan je dan voor die 35,- wel 5 uur zitten :)
Je hebt gelijk, het valt eigenlijk best wel mee! Het enige puntje is dat ik rook, dus ik vind het niet zo erg om naar buiten te kunnen :). 35 dollar, het is te overwegen.
De lounge is overigens 1 van de duurste Skyteam lounges in de wereld per m2. Ze hebben al het interieur vanuit Nederland laten invliegen. Stoelen, kasten, lampen, alles. Je zal zien dat het interieur in de lounge hetzelfde is als op Schiphol.
Nu scheelt het natuurlijk dat KLM op Houston vliegt en dat er vast wel een paar momenten waren waarop de cargo niet helemaal vol zat. Kost dus alleen 'maar' de extra kerosine vanwege het extra gewicht.

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:47:

Denk je dat de mensen die je vlucht op de grond afhandelen (gate agent die de boel aansluit, bus chauffeur, baggage, cleaning, brandstof enzovoort) gewoon door lopen naar hun werk (airside)?
Als het doorgaat wil je echt niet op AMS vetrekken/aankomen op die dag.
De oplossing daarvoor is op zich simpel doch kut om uit te voeren: zorg dat al dat personeel al aanwezig is airside voordat de beveiligers er mee ophouden.

Verwijderd

Ik zie het niet gebeuren.
Geen rechter zal dit goedkeuren nadat Schiphol de rechtzaak heeft aangespannen.

Wel zal dit gebruikt worden als wisselgeld. Dus ipv 5 x 15min staken
10x30min en dan verder opbouwen.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

De oplossing daarvoor is op zich simpel doch kut om uit te voeren: zorg dat al dat personeel al aanwezig is airside voordat de beveiligers er mee ophouden.
Zie het al snel vastlopen met al de vliegtuigen & pax van int'l airlines die aankomen & een gate bezetten maar niet kunnen vertrekken of verder kunnen met connecties.

Heb het niet afgewacht. Net even contact opgenomen met de Delta Medallion desk. Nog niet eens een bulletin nodig :) , aangezien ze daarzo gelukkig helemaal klaar met met dit soort EU groeperingen die weer eens niet verder komen dan 'laten we wat andere partijen die geen partij zijn in het conflict betrekken, beletten om hun werk uit te voeren & duperen'.
Vlucht omgeboekt in een paar minuten, doorverbonden met de international reissue desk en ticket opnieuw uitgegeven, kosten 0 USD :+

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vlieg op 4 september naar Brisbane.

Ik vraag me nu ook af of het wellicht verstandiger is om om te boeken...

Kloterige is alleen dat ik met een dag later vliegen in de problemen kom met mijn project en een dag eerder (maandag) bestaat de vlucht niet...

[ Voor 39% gewijzigd door FreakNL op 22-08-2018 13:56 ]

Verwijderd

ik zou even de kat uit de boom kijken.

schiphol zal dit niet zonder slag of stoot laten gebeuren,
dus er zal een kort geding/rechtzaak over komen.
de rechter heeft aan de ene kant het recht om te staken, en aan de andere kant een internationale luchthaven.

dus ik voorzie een uitspraak als 10x 30min 3x 60min etc.
Ja lange rijen, ja vertragingen/missen van vluchten etc. maar geen 24uurs sluiting van AMS

beetje het zelfde dat ziekenhuispersoneel ook niet 24 uur lang de ziekenhuis dicht mogen gooien.
of de politie die 24 lang niet op 112 meldingen gaat rijden..

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Zie nu wel een vlucht via SIN een dag eerder om 21:00, dat is een goeie 14 uur eerder dan geplanned... Deze heeft wel een overstap van 5 uur in SIN, maar dat is te overzien..

Omboeking zou 300 euro kosten, dus ik kan het ook gewoon "verkopen"...

Ik twijfel wel een beetje nu eerlijk gezegd...

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:43

Garyu

WW

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:18:
ik zou even de kat uit de boom kijken.

schiphol zal dit niet zonder slag of stoot laten gebeuren,
dus er zal een kort geding/rechtzaak over komen.
de rechter heeft aan de ene kant het recht om te staken, en aan de andere kant een internationale luchthaven.

dus ik voorzie een uitspraak als 10x 30min 3x 60min etc.
Ja lange rijen, ja vertragingen/missen van vluchten etc. maar geen 24uurs sluiting van AMS

beetje het zelfde dat ziekenhuispersoneel ook niet 24 uur lang de ziekenhuis dicht mogen gooien.
of de politie die 24 lang niet op 112 meldingen gaat rijden..
In Frankrijk kan best de luchtverkeersleiding staken met als gevolg dat er geen vliegtuigen kunnen starten of landen (of overvliegen). Dan zou je toch denken dat je best een luchthaven zou kunnen dichtgooien? Fijn is anders, en de impact is zeker niet klein, maar Nederlanders zijn soms wel erg makkelijk met het willen verbieden van stakingen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij staken die over 't algemeen geen 24u?

Verwijderd

in Frankrijk is het een nationale sport.
Nederlanders hebben die instelling niet.

Hier moet je een staking zie als laatste middel, en alleen als alle voorgaande ideeen hebben gefaald.
en om vanaf 5x15 min stakingen naar 1x 24 uur te gaan is wel een grote sprong.
ik vraag me trouwens af of de stakingsbereidheid voor 1x24uur er wel is. persoonlijk denk ik het niet.
vermoed dat de bereidheid voor 10 of 12 x 30/60 min wel groot genoeg is.

Maar goed, ik vlieg morgen, dus zal eens wat oude collega's naar de zweer en ideeën vragen

Verwijderd

Ik vlieg zelf altijd met klm en bij een lange rijs krijg je wat eten (zal vast een middel in zitten om je rustig te laten blijfen en niet dat je vaak naar wc moet🤣🤣) maar ik heb gehoord dat je bij kiwi.com ook goedkoop kan vliegen

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FreakNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:21:
Zie nu wel een vlucht via SIN een dag eerder om 21:00, dat is een goeie 14 uur eerder dan geplanned... Deze heeft wel een overstap van 5 uur in SIN, maar dat is te overzien..

Schiphol (en/of de airlines) zal vast een gang naar de rechter maken.

Mocht het eea doorgaan dan kan je bij een beetje fatsoenlijke airline je vlucht zonder wijzigings/meerkosten veranderen. Waarschijnlijk komt er een waiver voor deze staking.
Probleem kan zijn als je te lang wacht, het na gelang je bestemming, boekings klasse en/of status, het goed meer dan één dag kan duren voordat je weer mee kan.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:43

Garyu

WW

FreakNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:21:

Misschien even airline contacteren, misschien willen ze je wel gratis omboeken onder de huidige omstandigheden? (you never know..) Anders zou ik wachten tot ze zelf wat aanbieden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Garyu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Misschien even airline contacteren, misschien willen ze je wel gratis omboeken onder de huidige omstandigheden? (you never know..) Anders zou ik wachten tot ze zelf wat aanbieden.
Hangt er wel een beetje vanaf met wie je vliegt. KLM is heel star en zal ‘computer says no’ zeggen, maar SQ is heel klantgericht.

• mrsar

mrsar

mwoah ik heb ook wel andere ervaringen met klm,hangt beetje van de persoon en jezelf af denk ik :) (en waarschijnlijk ook je status), misschien heb ik wel een aantal keer gewoon geluk gehad.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:58
Dinsdag ga ik vliegen met de A380 van Emirates naar Bangkok. Ik heb al eerder gevolgen met de A380, maar nu voor het eerst alleen. Ik heb een lay-over van 3 uur in Dubai. Is het de moeite waard om voor zo'n €35 lounge access te reserveren? Ik arriveer 06.30 lokale tijd in Dubai.

Mijn tweede vraag, ik heb nu stoel 56A gekozen omdat deze mooi uitzicht schijnt te hebben vanuit het raam. Echter, als je naar het toilet moet, is dat wel praktisch? Aangezien er nog twee andere reizigers naast je zitten. Nu zal ik niet elk uur naar het toilet hoeven, maar over een vlucht van 6 uur verwacht ik wel 1-2x te moeten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cheezborger schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:18:
Dinsdag ga ik vliegen met de A380 van Emirates naar Bangkok. Ik heb al eerder gevolgen met de A380, maar nu voor het eerst alleen. Ik heb een lay-over van 3 uur in Dubai. Is het de moeite waard om voor zo'n €35 lounge access te reserveren? Ik arriveer 06.30 lokale tijd in Dubai.

Mijn tweede vraag, ik heb nu stoel 56A gekozen omdat deze mooi uitzicht schijnt te hebben vanuit het raam. Echter, als je naar het toilet moet, is dat wel praktisch? Aangezien er nog twee andere reizigers naast je zitten. Nu zal ik niet elk uur naar het toilet hoeven, maar over een vlucht van 6 uur verwacht ik wel 1-2x te moeten.
Voor 3 uur zou ik het niet doen, voor je uit het vliegtuig bent, de lounge hebt gevonden etc ben je al een half uur verder, en dan moet je ook weer vroeger bij de gate zijn.

Tja, ik zit altijd aan het gangpad, anders vlieg ik niet. Maar je kunt er altijd uit, gewoon vragen aan de buren of ze je eruit kunnen laten. Zelf weten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mrsar

mrsar

lounge zou ik ook niet doen als je moet betalen,en zelf kies ik op langere vluchten altijd gangpad zodat ik ook makkelijk even heen en weer kan lopen om de benen te strekken als ik in Y vlieg

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:06
Beide (aisle/window) heeft voors en tegens, en is zwaar afhankelijk van je medereizigers in dezelfde rij.
Mocht je vaak zelf eruit willen, dan kan je beter aan het gangpad zitten. Mocht dat niet zo zijn, en je hebt mensen naast je zitten die er elke 2 uur uit moeten...

Ik zit zelf overigens altijd aan het gangpad, dan kan ik mijn lange benen daar namelijk in leggen.
Beste is een exit-rij plekje te regelen, dan heb je in dit opzicht van niemand last.

• PWM
  • Niet online
Is er een manier om Global Entry te krijgen vanuit NL, of moet je je melden in de US? Ik moet na de zomer 3x, maar zou mooi zijn als alles al geregeld is voordat ik aankom. Anders heb je de eerste keer geen profijt.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:52:
Is er een manier om Global Entry te krijgen vanuit NL, of moet je je melden in de US? Ik moet na de zomer 3x, maar zou mooi zijn als alles al geregeld is voordat ik aankom. Anders heb je de eerste keer geen profijt.
Als Nederlander kun je je momenteel niet eens aanmelden voor Global Entry (tenzij je staatsburger bent van een ander land dat wel meedoet, of een green card hebt).
Als je aan het raam zit, staat degene die naast je zit waarschijnlijk vanzelf een keer op. Dat is een mooi moment om ook op te staan :)

• PWM
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Als Nederlander kun je je momenteel niet eens aanmelden voor Global Entry (tenzij je staatsburger bent van een ander land dat wel meedoet, of een green card hebt).
Ik begreep juist dat Nederland weer op de lijst staat :) van de .Gov site:
Global Entry kiosks are located in 53 U.S. airports and 15 Preclearance airports where members are processed in about a minute. U.S. citizens, U.S. nationals and U.S. Lawful Permanent Residents may apply for Global Entry as well as citizens of certain countries with which CBP has trusted traveler arrangements, including Argentina, Colombia, Germany, India, Mexico, the Netherlands, Panama, the Republic of Korea, Singapore, Switzerland, and the United Kingdom. Global Entry members also receive the added benefit of being pre-eligible to participate in TSA Pre✓™.

• mrsar

mrsar

PWM schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

[...]
zover ik kan zien zal je eerste keer arrival dit op een van de aangegeven vliegvelden moeten doen.
https://www.cbp.gov/trave...-entry/enrollment-arrival

ik zie NL er hier weer niet bij staan :
https://www.cbp.gov/trave.../global-entry/eligibility

maar volg ik het een beetje krijg ik het weer wel :P
https://www.dhs.gov/trust...yes&commercial-trucker=no

ah : Netherlands citizens can apply for Global Entry after obtaining their FLUX membership.
http://www.travelbees.nl/...s-travel/flux-membership/ wat dus nu RTP-NL zou moeten zijn?

Waardoor je uiteindelijk weer gewoon terecht komt op https://www.cbp.gov/trave...ms/global-entry/how-apply om het aan te vragen ;)

maar zover ik dus lees moet eerst dat RTP-NL in de lcuht zijn voordat je het kan aanvragen,en dat staat nu op eind 2018

[ Voor 66% gewijzigd door mrsar op 23-08-2018 15:24 ]

• GlowMouse
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

[...]
Die quote is toch van een jaar geleden? Nederland staat niet op deze lijst.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat zo eens te kijken op Flightradar24 naar mijn terugvlucht TPE-FRA (CI61) van eind volgende week, en het viel me op dat de route nogal eens verschillend is.

Links is de meest frequente route over Japan, Rusland, Finland en dan naar Duitsland, maar op rechts is een op wisselende dagen geziene route via India en Zuidoost-Europa langskomen (welke ik op de heenweg AMS>TPE had):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kFRjdO7UeZXIGy6CnUDoZ5Nu/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D4IPfXrtFw59d9dcXVWZFLhA/medium.jpg

Heeft dat nou met wind te maken? Ik zag echter dat de TPE>AMS vlucht van dezelfde dag gewoon de route over Rusland nam, als het alleen wind zou zijn, dan zou je verwachten dat die ook van route zou veranderen? Gewoon uit interesse :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Niet de moeite waard. Dubai is niet zo effecient dus die drie uur heb je gewoon nodig voor het overstappen zelf.
Mijn tweede vraag, ik heb nu stoel 56A gekozen omdat deze mooi uitzicht schijnt te hebben vanuit het raam.
Zit je niet boven de vleugel dan?
Echter, als je naar het toilet moet, is dat wel praktisch? Aangezien er nog twee andere reizigers naast je zitten. Nu zal ik niet elk uur naar het toilet hoeven, maar over een vlucht van 6 uur verwacht ik wel 1-2x te moeten.
Dat is dus elke twee uur, dat is best wel vaak. Ik zou een stoel aan het gangpad nemen.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:27:
[...]
Niet de moeite waard. Dubai is niet zo effecient dus die drie uur heb je gewoon nodig voor het overstappen zelf.

[...]
Zit je niet boven de vleugel dan?

[...]

Dat is dus elke twee uur, dat is best wel vaak. Ik zou een stoel aan het gangpad nemen.
Nah, ik gok dat ik maar 1x hoef te gaan, na 4 uur vliegen ofzo. Ik vond de tip van @GlowMouse wel goed, om te gaan als iemand anders ook opstaat, dan is de 'overlast' ook minder.

Ik neem gewoon tijdens de eerste vlucht raamzijde en de tweede vlucht gangpad, dan kan ik mooi zelf ervaren wat voor mij het prettigst is. :)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:52:
Kun je via

nu weer enrollen? (Kan het niet checken omdat ik al GE/TSA Pre heb)

Eerst een interview/check in de USA is noodzakelijk. Je kan wel eenmalig gebruik maken van de GE lijnen als je bent aangemeld voor GE. Dat was tenminste in het verleden zo.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
mrsar schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

zover ik kan zien zal je eerste keer arrival dit op een van de aangegeven vliegvelden moeten doen.
https://www.cbp.gov/trave...-entry/enrollment-arrival

ik zie NL er hier weer niet bij staan :
https://www.cbp.gov/trave.../global-entry/eligibility

maar volg ik het een beetje krijg ik het weer wel :P

ah : Netherlands citizens can apply for Global Entry after obtaining their FLUX membership.
http://www.travelbees.nl/...s-travel/flux-membership/ wat dus nu RTP-NL zou moeten zijn?

Waardoor je uiteindelijk weer gewoon terecht komt op https://www.cbp.gov/trave...ms/global-entry/how-apply om het aan te vragen ;)

maar zover ik dus lees moet eerst dat RTP-NL in de lcuht zijn voordat je het kan aanvragen,en dat staat nu op eind 2018
Grappig, zonder deze discussie te hebben gelezen heb ik mij zojuist daar ingelezen en geprobeerd Global Entry te krijgen. Je kan als Nederlander wel, maar dan moet je wel in Amerika wonen. Kennelijk zal het in de toekomst uitgebreid worden, maar op het moment is dat het enige.

Voor mij goed, want ik verhuis over 2 maand daarheen en vlieg dan weer maandelijks deze kant op, dan is GE lekker (helemaal als je op SFO aankomt net na een 380 uit Azie).

Do what you love, do it often

• mrsar

mrsar

macciez schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Grappig, zonder deze discussie te hebben gelezen heb ik mij zojuist daar ingelezen en geprobeerd Global Entry te krijgen. Je kan als Nederlander wel, maar dan moet je wel in Amerika wonen. Kennelijk zal het in de toekomst uitgebreid worden, maar op het moment is dat het enige.

Voor mij goed, want ik verhuis over 2 maand daarheen en vlieg dan weer maandelijks deze kant op, dan is GE lekker (helemaal als je op SFO aankomt net na een 380 uit Azie).
ja zo ging ik er dus ook een beetje doorheen,je wordt een beetje heen en weer gegooit.
Maar zover ik het nu begrijp zou het moeten kunnen als het NL programma werkt (staat nu voor eind dit jaar) maar ja...dat is wat ik ervan begrijp

• macciez
mrsar schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

ja zo ging ik er dus ook een beetje doorheen,je wordt een beetje heen en weer gegooit.
Maar zover ik het nu begrijp zou het moeten kunnen als het NL programma werkt (staat nu voor eind dit jaar) maar ja...dat is wat ik ervan begrijp
Klopt. Op het moment kun je met woonland Duitsland (waar ik woon op het moment) en als nationaliteit Nederlandse alleen een versneld programma krijgen om via de grond vanuit Mexico naar de US te reizen :).

• PWM
  • Niet online
[...]
Dat heb ik dus gehad :( Ik had 3 kisten uit China net voor ons. 2 op schedule en 1 vertraagde uit Guangzhou.

Ik heb toen bijna letterlijk staan janken. Na 3.30 in de rij hebben ze een paar poorten geopend voor mensen wel Engels spraken. Ik denk dat die Chinezen die als laatste uit de kist kwamen totaal wel 5-6 uur stonden .

Geen woord, niks, 0, nada, nothing, kunnen ze in het Engels. Ze hebben geen idee wat ze moeten en hebben ook geen boekjes of wat als voorbereiding.

Het scannen van de vingers duurde gewoon 10 minuten pp omdat ze continu iets verkeerd doen. En degene in de rij praten de hele tijd met elkaar en kijken niet wat er voor hun gebeurt om er van te leren.

Look in the camera

Camera? Pakt camera uit tas

No, we need a picture

Picture? Pakt telefoon en opent de photostream

Het klinkt allemaal erg grappig, maar na een vlucht van 11 uur en 3.30 in de rij was er verdomd weinig aan :+

/mini-rant

• macciez
Hehe, ik ken het.

Soms staat die rij tot de gates bijna. Moet er niet aan denken na 15 uur te hebben gereisd en meestal koppijn (door de lucht in het vliegtuig? Ik kom vrijwel altijd met koppijn eruit) om dan 3 uur daar in m'n eentje naar voren te staren.

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Als Nederlander woonachtig in Nederland kun je op dit moment niks, inderdaad. Eerder zat GE bij Privium maar dat programma is opgeschort in afwachting van de (niet-Priviumafhankelijke) vervanger RTP-NL (Registered Traveller Programme NL). Dat laatste heeft echter vertraging opgelopen waardoor we op dit moment gewoon helemaal niks kunnen.

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

CyBeR schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

Als Nederlander woonachtig in Nederland kun je op dit moment niks, inderdaad. Eerder zat GE bij Privium maar dat programma is opgeschort in afwachting van de (niet-Priviumafhankelijke) vervanger RTP-NL (Registered Traveller Programme NL). Dat laatste heeft echter vertraging opgelopen waardoor we op dit moment gewoon helemaal niks kunnen.
Afgelopen Mei hadden ze daar op JFK echter een mooie variant op; Returning ESTA, was wel een aangename verrassing om eerlijk te zijn. Nadat we vanuit de vliegtuig door het JFK doolhof naar de Douane waren geleid kon ik daar kiezen voor:

US Citizens & Returning ESTA <<< >>> First time ESTA

Aangezien het niet mijn eerste keer VS was de linkerrij gepakt. Een vrouw checkte mijn paspoort, kon meteen doorlopen naar de Self Service Terminals om daar de pas te scannen, foto maken & douaneverklaring in te vullen. De rij met toeristen begon inmiddels flink op te lopen, maar ik kon direct door naar het loket, pas afgeven en standaard "wat kom je hier doen" riedel afwerken. Binnen 5 minuten was ik door de douane, 5 minuten later rolde mijn koffer van de band, nog eens 5 minuten later zat ik al in de AirTrain en 60 minuten na landen liep ik het appartement op 76th & Broadway binnen, nieuw record!!

Eerder wilde het nog wel eens 1 tot 1,5 uur duren voordat je eindelijk vooraan het loket stond. Enige nadeel is dat mijn ESTA op 11 september verloopt. Vraag me dus af of ik volgende keer als ik naar NY reis ik dan First Time of Returning ESTA ben. Reis al vanaf 2003 richting de VS, dus in dat opzicht keer je terug. Iemand hier al ervaring mee?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• GlowMouse
  • Niet online
Calitomnication schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

Reis al vanaf 2003 richting de VS, dus in dat opzicht keer je terug. Iemand hier al ervaring mee?
Dat is returning ESTA. Het is al een poosje geleden dat ik in de VS ben geweest, maar volgens mij is het bovendien onderscheid new/returning ESTA vervallen en mag je altijd die kiosks gebruiken. De paar keer dat ik zo'n kiosk heb gebruikt, kreeg ik telkens een kruis van de machine, en mocht ik alsnog in een lange rij aansluiten.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Calitomnication schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

Time of Returning ESTA ben. Reis al vanaf 2003 richting de VS, dus in dat opzicht keer je terug. Iemand hier al ervaring mee?
Die vraag kwam toevallig een maand verleden ook voorbij:

Grouchy in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Returning ESTA geldt in principe voor iedereen die sinds 2008 in de USA is geweest op ESTA.

Voor "returning ESTA" werkt dit echter enkel indien je met je huidige paspoort en ESTA al gepasseerd bent in het verleden. Als je een nieuw paspoort hebt krijg je een rood kruis en mag je alsnog in de rij naar een beambte/immigrations officer aansluiten.
(Je gegevens van de ESTA en paspoort zijn gekoppeld, dus alles van een vorig paspoort of ESTA worden niet aan jouw dossier gelinked.)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00

gws24

Thinking is hard!

GlowMouse schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

Dat is returning ESTA. Het is al een poosje geleden dat ik in de VS ben geweest, maar volgens mij is het bovendien onderscheid new/returning ESTA vervallen en mag je altijd die kiosks gebruiken. De paar keer dat ik zo'n kiosk heb gebruikt, kreeg ik telkens een kruis van de machine, en mocht ik alsnog in een lange rij aansluiten.
In juni ben ik via Washington Dulles de usa binnen gekomen en moest gewoon in de standaard rij en mocht geen gebruik maken van de kiosken (heb nieuwe esta en nieuw paspoort maar ben al wel eerder in de usa geweest op esta). Er stonden wel bordjes voor verschillende rijen en dat de returning esta's naar de kiosken zouden kunnen maar iedereen met een niet usa paspoort werd eruit gevist en naar de gewone rij gestuurd. Nog aardig wat mensen die in discussie gingen met de medewerkers maar het mocht niet. Verschild volgens mij dus heel erg per luchthaven hoe ze er mee omgaan en misschien zelfs wel per tijdstip afhankelijk van de vluchten die er binnen komen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

Dat heb ik dus gehad :( Ik had 3 kisten uit China net voor ons. 2 op schedule en 1 vertraagde uit Guangzhou.

Ik heb toen bijna letterlijk staan janken. Na 3.30 in de rij hebben ze een paar poorten geopend voor mensen wel Engels spraken. Ik denk dat die Chinezen die als laatste uit de kist kwamen totaal wel 5-6 uur stonden .

Geen woord, niks, 0, nada, nothing, kunnen ze in het Engels. Ze hebben geen idee wat ze moeten en hebben ook geen boekjes of wat als voorbereiding.

Het scannen van de vingers duurde gewoon 10 minuten pp omdat ze continu iets verkeerd doen. En degene in de rij praten de hele tijd met elkaar en kijken niet wat er voor hun gebeurt om er van te leren.

Look in the camera

Camera? Pakt camera uit tas

No, we need a picture

Picture? Pakt telefoon en opent de photostream

Het klinkt allemaal erg grappig, maar na een vlucht van 11 uur en 3.30 in de rij was er verdomd weinig aan :+

/mini-rant
SFO stond in 2017 dan ook als nr 2 op de lijst met de langste wachttijd.

(MCO stond op nr 1 en JFK op nr 3.
Snelste airports:
1 PHX
2 CLT
3 MSP

SFO: vlucht uit Australie of Azie: extra wachttijd
Juli en August: extra wachttijd)

• macciez
Ik ben ooit eens binnengekomen op Austin en daar duurde het 3 minuten ofzo, alhoewel ik laat uit het vliegtuig kwam. Dacht nog; vanaf nu vlieg ik altijd hierheen en pak dan een domestic.

• Piet91
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:25:
Ik zat zo eens te kijken op Flightradar24 naar mijn terugvlucht TPE-FRA (CI61) van eind volgende week, en het viel me op dat de route nogal eens verschillend is.

Links is de meest frequente route over Japan, Rusland, Finland en dan naar Duitsland, maar op rechts is een op wisselende dagen geziene route via India en Zuidoost-Europa langskomen (welke ik op de heenweg AMS>TPE had):

[afbeelding][afbeelding]

Heeft dat nou met wind te maken? Ik zag echter dat de TPE>AMS vlucht van dezelfde dag gewoon de route over Rusland nam, als het alleen wind zou zijn, dan zou je verwachten dat die ook van route zou veranderen? Gewoon uit interesse :)
Zoals je waarschijnlijk wel weet is de relatie tussen China en Taiwan niet al te best.
Als gevolg hiervan mogen er geen commerciële vluchten plaats vinden over de Straat van Taiwan omdat ze dan van de Taipei FIR overgedragen moeten worden aan de Shanghai FIR.
Vluchten tussen beide moeten eerst via een andere FIR (meestal Hong Kong en Seoul) worden afgehandeld.
De vluchten tussen Taiwan en Europa gaan dus niet rechtstreeks over China (wat de kortste route is) maar eerst via Hong Kong of Seoul.
Dit geldt dus voor alle commerciële vluchten, dus naast bijvoorbeeld China Airlines en Eva Air ook voor maatschappijen als KLM.

Daarnaast is het luchtruim boven China een chaos (druk, delen kunnen zo gesloten worden, militaire oefeningen etc.) dat men soms voor kiest om na de omweg via Hong Kong/Seoul niet de vlucht niet voor te zetten boven China maar via een andere route.

Als gevolg van die restricties over de zeestraat moeten zelfs de korte vluchten tussen Taiwan en China een gigantische omweg nemen.
Voorbeeld: https://www.flightradar24.com/data/flights/mf880#1d5a057c

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Piet91 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:34:
[...]

Zoals je waarschijnlijk wel weet is de relatie tussen China en Taiwan niet al te best.
Als gevolg hiervan mogen er geen commerciële vluchten plaats vinden over de Straat van Taiwan omdat ze dan van de Taipei FIR overgedragen moeten worden aan de Shanghai FIR.
Vluchten tussen beide moeten eerst via een andere FIR (meestal Hong Kong en Seoul) worden afgehandeld.
De vluchten tussen Taiwan en Europa gaan dus niet rechtstreeks over China (wat de kortste route is) maar eerst via Hong Kong of Seoul.
Dit geldt dus voor alle commerciële vluchten, dus naast bijvoorbeeld China Airlines en Eva Air ook voor maatschappijen als KLM.

Daarnaast is het luchtruim boven China een chaos (druk, delen kunnen zo gesloten worden, militaire oefeningen etc.) dat men soms voor kiest om na de omweg via Hong Kong/Seoul niet de vlucht niet voor te zetten boven China maar via een andere route.

Als gevolg van die restricties over de zeestraat moeten zelfs de korte vluchten tussen Taiwan en China een gigantische omweg nemen.
Het is al heel wat dat ze tegenwoordig "direct" vliegen zonder een tussenstop ergens anders (zoals Hong Kong).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

KLM Asia heeft zelfs als enige doel om naar TPE te kunnen vliegen.

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:58:
KLM Asia heeft had zelfs als enige doel om naar TPE te kunnen vliegen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grouchy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

(Je gegevens van de ESTA en paspoort zijn gekoppeld, dus alles van een vorig paspoort of ESTA worden niet aan jouw dossier gelinked.)[/i]
Dat ESTA en Paspoort aan elkaar gekoppeld zijn geloof ik wel, dat je vorige paspoort en ESTA niet gekoppeld zijn aan jouw dossier geloof ik niets van. Geloof niet dat ik inmiddels 3 dossiers heb in de VS die niet netjes aan elkaar gekoppeld zijn.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PolarBear schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:36:
[...] dat je vorige paspoort en ESTA niet gekoppeld zijn aan jouw dossier geloof ik niets van. Geloof niet dat ik inmiddels 3 dossiers heb in de VS die niet netjes aan elkaar gekoppeld zijn.
Dat maakt echt niks uit als jouw reispas vervalt. Je ESTA moet aan een geldige reispas gelinkt zijn en is niet overdraagbaar.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• mrsar

mrsar

in mei kreeg ik ook weer een kruis (nieuw paspoort) van de kiosk,In juni op de weg terug kon ik na de kiosk gewoon door want geen kruis :) en volgens mij was er op ATL geen onderscheid tussen new&returning, iedereen moest via de kiosken zover ik weet.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:36:
[...]

Dat ESTA en Paspoort aan elkaar gekoppeld zijn geloof ik wel, dat je vorige paspoort en ESTA niet gekoppeld zijn aan jouw dossier geloof ik niets van. Geloof niet dat ik inmiddels 3 dossiers heb in de VS die niet netjes aan elkaar gekoppeld zijn.
Je geldige ESTA gegevens en je geldig paspoort zijn gekoppeld aan elkaar. Denk dat je de term dossier wat anders interpreteert.
Eerste keer ga je met een nieuw paspoort een kruis kregen, de 2e keer niet meer. Maar maakt verder niet uit, de immigrations officer helpt je dan verder aan het loket.

[ Voor 38% gewijzigd door Grouchy op 24-08-2018 00:28 ]

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[...]

Interessant! Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom EVA Air Bangkok als focus city heeft met fuel stops voor veel vluchten. Dan kunnen ze mooi om China heen vliegen voor de EMEA bestemmingen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar waarom wisselt het dan onregelmatig? Als het nou elke keer dezelfde dag was, soit. Op de heenvlucht vlogen we trouwens een stukje over China (via Hong Kong), dat verbaasde me wel.

• Piet91
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:11:
Maar waarom wisselt het dan onregelmatig? Als het nou elke keer dezelfde dag was, soit. Op de heenvlucht vlogen we trouwens een stukje over China (via Hong Kong), dat verbaasde me wel.
Het Chinese luchtruim is wispelturig. :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Piet91 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:23:
Het Chinese luchtruim is wispelturig. :P
Wispelturiger dan het weer? :p

Dit was de heenvlucht (CI74 op 3 augustus):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fBNeo15JPOyhPfwGYmtVQDfO/medium.jpg
Gaat dus ook over China.

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 24-08-2018 13:56 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Grouchy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Die vraag kwam toevallig een maand verleden ook voorbij:

Grouchy in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Returning ESTA geldt in principe voor iedereen die sinds 2008 in de USA is geweest op ESTA.

Voor "returning ESTA" werkt dit echter enkel indien je met je huidige paspoort en ESTA al gepasseerd bent in het verleden. Als je een nieuw paspoort hebt krijg je een rood kruis en mag je alsnog in de rij naar een beambte/immigrations officer aansluiten.
(Je gegevens van de ESTA en paspoort zijn gekoppeld, dus alles van een vorig paspoort of ESTA worden niet aan jouw dossier gelinked.)
Goed om te weten. Moet je in je bestaande ESTA ook het verblijfadres updaten? Dat was Las Vegas en dat wordt NYC.

• CyBeR
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Goed om te weten. Moet je in je bestaande ESTA ook het verblijfadres updaten? Dat was Las Vegas en dat wordt NYC.
Nope. Beetje raar imo maar goed.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

zeef schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Nee, mag wel, moet niet. Het antwoord op de CBP FAQ page on the VWP and ESTA:
Can prospective travelers apply for an ESTA without specific travel plans if they want to be able to travel to the United States later on short notice?

Yes. VWP travelers are not required to have specific plans to travel to the United States before they apply for an ESTA. If a traveler’s destination in the United States is unknown when he or she completes the ESTA application, the traveler should enter “Unknown.” Travelers may update this information when their plans are finalized, but they will not be required to update their destination addresses or itineraries should they change after their ESTA application has been approved. DHS recommends that ESTA applications be submitted as early as possible, as soon as, or even before travel is planned. ESTA will accept applications from last-minute and emergency travelers – those VWP travelers who arrive at the airport without an approved ESTA.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

CyBeR schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Nope. Beetje raar imo maar goed.
Wel meer landen heb zoiets. China bijvoorbeeld. Daar moet je je vollege verblijfadressen en manier van transporteren doorgeven, maar daar mag je daarna gewoon van afwijken.

No signature required.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ehoutgast schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:09:
[...]
Interessant! Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom EVA Air Bangkok als focus city heeft met fuel stops voor veel vluchten. Dan kunnen ze mooi om China heen vliegen voor de EMEA bestemmingen.
Precies, was ook zo voor China Airlines.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PWM
  • Niet online
Viel me gisteren pas op dat er op LHR op een gegeven moment 3 kisten van KLM in 40 minuten landen 8)7 Zo krijg je de slots wel vol ja met elk 100 man aan boord.

Anyway, na 100 keer in T4 geweest te zijn, toch 2 dingen die opvielen:

Plaza Premium Lounge

In plaats van de Skyteam Lounge ben ik eens de Plaza Premium Lounge ingelopen (met Priority pass). Wat mij betreft een veel betere lounge dan Skyteam. Het eten was uitstekend, je kan beter zitten en het is rustiger. Voor mij word dit nu de standaard lounge.

Metro

Als ik naar Londen moet vanaf Heatrow was het normaal gesproken de trein naar Terminal 1-2-3 en daar overstappen op de Express of Connect.

Eergister had ik wat tijd over en ben gewoon onder T4 in de metro gestapt. Op papier de langzamere optie.

Maar met het wachten op de trein naar T1-2-3, daar wachten op de Connect/Express, uitstappen op Paddington en die ellenlange metrogangen ben je uiteindelijk best wat tijd kwijt.

Nu hangt het er 100% vanaf waar je moet zijn in de stad. Maar vanaf T4 ben je in 35 minuten bij Hammersmith of Earls Court waar je goed kan overstappen. Vond het veel fijner dan heen en weer rennen bij de treinen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:03:
777 als je een aardig up to date IFE met normale resolutie wenst, de 777 komt wel met een oudated 2-2-2 config & geen wifi. 747 als je voor een IFE met korrels en Windows 98/ME gaat & behoorlijk wat wear en tear (bekleding, doorzak stoelen) & geen wifi. Ook hier outdated 2-2 config maar er zijn een paar enkele/vrijstaande stoelen.
Is KLM eigenlijk al aan het nadenken over de volgende generatie WBC of hebben ze daar geen geld voor en moeten we het hier tot ver in het volgende decennium mee doen? 747’s gaan er uit natuurlijk maar het product op de 777 is in vergelijking met de concurrentie al flink aan het verouderen. De A330’s hebben/krijgen basicly hetzelfde - alleen krapper want gewoon 6 stoelen naast elkaar in een smallere cabine. Wifi uitrol is blijkbaar een gigantisch probleem (terwijl bijvoorbeeld DL in 20 jaar oude domestic 757’s gewoon Wifi en live tv heeft)

Alleen de 787’s zijn redelijk up to date maar zelfs dat is niks bijzonders meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 24-08-2018 18:10 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:09:
[...]

Is KLM eigenlijk al aan het nadenken over de volgende generatie WBC of hebben ze daar geen geld voor en moeten we het hier tot ver in het volgende decennium mee doen? 747’s gaan er uit natuurlijk maar het product op de 777 is in vergelijking met de concurrentie al flink aan het verouderen. De A330’s hebben/krijgen basicly hetzelfde - alleen krapper want gewoon 6 stoelen naast elkaar in een smallere cabine.
Zolang ze nog niet eens weten/beslist hebben of de a350 komt en dus het lot van de a330 weten, zal er weinig concreets gebeuren de cabine.
Wifi uitrol is blijkbaar een gigantisch probleem (terwijl bijvoorbeeld DL in 20 jaar oude domestic 757’s gewoon Wifi en live tv heeft)
Internet boven land is een totaal ander systeem dan internet boven de oceaan/andere onbewoonde gebieden.
Daarnaast is op de Airbus de uitrol gestaakt vanwege een complicatie waarvan Airbus wel wist, maar het niet aan KLM verteld had.
Alleen de 787’s zijn redelijk up to date maar zelfs dat is niks bijzonders meer.
KLM wil ook niet bijzonder zijn.

Bensimpel

Positieve meneer

Hoe zit het trouwens met je ESTA als je verhuist? En dan bedoel ik vanuit Ierland naar Nederland.
Esta aangevraagd in Ierland, staat ook nog op mijn oude adres.

Ik verwacht niet dat ze gaan vragen waar ik momenteel woon?

😆 - Denk ook eens om ;)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
Bensimpel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:47:
[...]

Hoe zit het trouwens met je ESTA als je verhuist? En dan bedoel ik vanuit Ierland naar Nederland.
Esta aangevraagd in Ierland, staat ook nog op mijn oude adres.

Ik verwacht niet dat ze gaan vragen waar ik momenteel woon?
Zal niet veel uitmaken als je nog hetzelfde paspoort hebt. Gewoon even je ESTA updaten. :)

Bensimpel

Positieve meneer

oohh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:51:
[...]

Zal niet veel uitmaken als je nog hetzelfde paspoort hebt. Gewoon even je ESTA updaten. :)
Heb ik geprobeerd, maar kan alleen verblijfsadres in de US aanpassen :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
Bensimpel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:58:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar kan alleen verblijfsadres in de US aanpassen :+
Meer kun je ook niet aanpassen. Maar als jij gewoon met hetzelfde paspoort reist, maakt het niet uit.

Bensimpel

Positieve meneer

oohh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Meer kun je ook niet aanpassen. Maar als jij gewoon met hetzelfde paspoort reist, maakt het niet uit.
Ok, top (y)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Piet91
  • Niet online
Er zullen vast mensen zijn die ja zouden antwoorden. :P
Dit was de heenvlucht (CI74 op 3 augustus):
[afbeelding]
Gaat dus ook over China.
Net een randje meegenomen inderdaad. Lijkt ook net om het Himalayagebergte heen te gaan.
Maar goed; er zijn natuurlijk nog verscheidene andere factoren die een uiteindelijke vliegroute bepalen zoals (lokaal) weer, stromingen, gebergtes etc.
Dus ik kan je niet bepaald uitleggen waarom een vlucht de ene dag een ene route neemt en de andere dag een andere.
Daniel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:09:
Is KLM eigenlijk al aan het nadenken over de volgende generatie WBC of hebben ze daar geen geld voor en moeten we het hier tot ver in het volgende decennium mee doen? 747’s gaan er uit natuurlijk maar het product op de 777 is in vergelijking met de concurrentie al flink aan het verouderen. De A330’s hebben/krijgen basicly hetzelfde - alleen krapper want gewoon 6 stoelen naast elkaar in een smallere cabine. Wifi uitrol is blijkbaar een gigantisch probleem (terwijl bijvoorbeeld DL in 20 jaar oude domestic 757’s gewoon Wifi en live tv heeft)

Laat ik het zo zeggen; de oudste KLM 777's hebben zo'n 12 jaar met dezelfde (vanaf fabriek) WBC rond gevlogen en die hebben nu zo'n 3 jaar gevlogen met de huidige WBC.
Dus je kunt waarschijnlijk nog wel even wachten op nieuwe stoelen daar.

Qua A330's zijn ze nu inderdaad bezig met nieuwe WBC en ik denk niet dat die bij KLM nog ooit weer nieuwe WBC krijgen.

De 787-10's krijgen overigens iets andere stoelen dan de 787-9's. In de 787-9 zitten Zodiac stoelen van het type Cirrus.
De 787-10's krijgen Jamco stoelen van het type Venture (hiermee is KLM ook de eerste klant van dit type stoel). Waarschijnlijk vanwege de (leverings)problemen bij Zodiac.
Stoelen lijken overigens wel sterk op elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/162/800_ventureseat01-highresolution.png?10000

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:09:

Als ik naar Londen moet vanaf Heatrow was het normaal gesproken de trein naar Terminal 1-2-3 en daar overstappen op de Express of Connect.
Je weet dat die trein ook van T4 vertrekt?

Signatures zijn voor boomers.

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:38:
[...]

Stoelen lijken overigens wel sterk op elkaar.

[afbeelding]
En die gaan nog sterker op elkaar lijken nadat KLM's sausje eroverheen zit. Dit is idd gewoon een 1-op-1 Cirrus-vervanger omdat Zodiac moeite heeft om aan de vraag te voldoen.

• PWM
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Je weet dat die trein ook van T4 vertrekt?
Zeker. Om en om volgens mij. Maar hangt er inderdaad een beetje vanaf hoe je uitkomt.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Fly-guy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:33:

Internet boven land is een totaal ander systeem dan internet boven de oceaan/andere onbewoonde gebieden.
Daarnaast is op de Airbus de uitrol gestaakt vanwege een complicatie waarvan Airbus wel wist, maar het niet aan KLM verteld had.
[...]
Denk dat ik als pax hier wat mis? Andere airlines hebben dat probleem al een tijd geleden hebben getackeld.
Normaal heb ie tegenwoordig wifi gedurende de gehele TATL vlucht wanneer je met KL's concullega's een trip maakt.
Ook boven de oceaan & ook met de Airbus; A330's, A350's, B777's B767's, B757's (KEF).

• PWM
  • Niet online
Kijk KLM zijn poppetje eens plaatsen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/idJWayJlXVDYeTnFPe1zA0XZ/full.png

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:18:
Kijk KLM zijn poppetje eens plaatsen :p

[afbeelding]
Nog steeds deze onzin bij mij…

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZdIPIXT.jpg

Pagina: 1 ... 50 ... 263 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2