Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 49 ... 260 Laatste
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Volkomen waar, maar die anderen liggen zo ver van Londen, dat hij zelfs met die vertraging op de terugweg nog altijd sneller is met heen en weer vliegen naar LCY.
Hangt er een beetje vanaf waar je moet zijn in Londen, zeker zo met Crossrail volleidig operationeel. Dan ligt Heathrow opeens een stuk dichterbij.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gatwick vind ik ook wel goed te doen. Met een klein halfuurtje ben je met de trein (station direct onder de luchthaven) op Victoria Station, in hartje Londen, zonder tussenstops etc.

Wikipedia: Gatwick Express

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 11-08-2018 11:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
En daar gaan we weer. Vlucht AMS-BCN is vertraagd met 45 minuten omdat BCN het verkeer weer niet aan kan. Als dat veel langer wordt is dat weer een taxi die niet vergoed wordt. Gelukkig staken de taxi's niet meer.

Verwijderd

Mijn reis zit er helaas weer op. Heb de afgelopen twee weken vijf vluchten gedaan en daar zaten voor mij toch weer wat nieuwe ervaringen/vliegtuigen bij.

AMS-HKG-MNL
Naar HKG met de 747-combi van de KLM Met 36 graden op Schiphol was het eigenlijk niet uit de houden in de 747. Ik schat dat het binnen rond de 45 graden was en dat heeft impact gehad voor de hele vlucht, omdat de ventilatie op standje opstijgen bleef staan. Voor de rest een comfortabele vlucht gehad, maar dit toestel moet zo snel mogelijk vervangen worden.

Vervolgens met een Boeing 777-300ER van CX. Eigenlijk weinig bijzonders over te vertellen behalve dat het best bijzonder is om in zo'n groot toestel te zitten voor een vlucht van 2 uur. Helaas kon ik geen stoel selecteren tijdens het inchecken dus kwam ergens in het midden terecht.

MNL blijft een bijzonder vliegveld waar nette westerlingen duidelijk een voorkeursbehandeling krijgen. Zo sta ik daar consequent als eerste buiten, nog eerder dan de eigen bevolking.

MNL-BXU
Met Cebu Pacific in een A320 naar Mindanao. Hier met een uurtje vertraging vanwege een mankement aangekomen in een soort busstation. Geen bijzonderheden, Cebu is gewoon prima.

IAO-CRK
Met PAL in een Bombardier Q400. Voor mij voor het eerst in dit toestel, maar wat een toptoestel zeg, enorm comfortabel en voor mijn gevoel veel minder een aanslag op je lichaam doordat er lager gevlogen wordt. Wat mij betreft mag dit toestel ook gewoon in Europa worden ingezet.

CRK is trouwens 100x beter dan MNL, maar helaas wel direct naast Angeles City waar alle vooroordelen over de Fillipijnen in één keer bevestigd worden.

MNL-HKG
Met Cebu Pacific in een A330-300 waard dus 436 (!) passagiers in passen en dat voor een vlucht van 2 uur.
Ook hier weer een prima vlucht maar uiteraard krap, maar prima voor zo'n korte vlucht.

HKG-CDG-AMS
Met AF in een 777-300 naar CDG. Had eigenlijk afgezworen ooit nog met AF te vliegen en CDG als overstap luchthaven, maar na 8 jaar vanwege prijs en vertrektijd toch gekozen hiervoor. Vliegtuig had een behoorlijk nieuw interieur, maar volgens mij krapper dan de KLM (denk dikkere stoelen) en uiteraard de matige AF-service. Dit komt dus neer op enkel varkensvlees als eten, zowel diner als ontbijt van zeer matige kwaliteit, 's nachts geen stewardess te zien en een IFE gericht op Fransen. Wel comfortabele stoelen dus heb ondanks economie toch zo'n 7 uur geslapen.

Toen van CDG naar AMS in een A320. Weinig op aan te merken, maar altijd bijzonder dat bij AF de rij met Sky Priority ongeveer 1/3 is van het totale aantal passagiers. Volgens mij hebben ze de oude rechten uit de hand laten lopen. Op AMS werden alle vooroordelen over CDG weer bevestigd. Bij de bagageband kregen behoorlijk wat mensen via de SMS te horen dat hun bagage niet meegekomen was. Gelukkig die van mij wel, zeker omdat ik deze keer per ongeluk mijn huissleutels in mijn koffer had laten zitten.

Heb een review ingevuld voor AF met de suggestie dat ze naar het kwaliteitsniveau van de KLM moeten :+

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 21:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Cebu weet ik ook nog wel ja,erg krap,gelukkig maar korte vluchten maar ik zat echt klem in die stoeltjes

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:48:

Vervolgens met een Boeing 777-300ER van CX. Eigenlijk weinig bijzonders over te vertellen behalve dat het best bijzonder is om in zo'n groot toestel te zitten voor een vlucht van 2 uur. Helaas kon ik geen stoel selecteren tijdens het inchecken dus kwam ergens in het midden terecht.
Vaak wil het wel helpen om dan CX (HK) servicelijn te bellen, telefonisch is het me 9 vd 10 keer wel gelukt een stoel te selecteren. ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:48:
Met PAL in een Bombardier Q400. Voor mij voor het eerst in dit toestel, maar wat een toptoestel zeg, enorm comfortabel en voor mijn gevoel veel minder een aanslag op je lichaam doordat er lager gevlogen wordt. Wat mij betreft mag dit toestel ook gewoon in Europa worden ingezet.
FlyBe heeft ze.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Genoeg kleinere routes waarop ze in Europa worden ingezet :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
We zitten te kijken voor een trip naar Barcelona, we vliegen vanaf Brussels. Er komen een drietal opties langs, waarbij het grootste prijsverschil €35 is in totaal voor 5 personen.
Welke voorkeur hebben jullie dan?
- Vueling
- Brussels Airlines
- Ryanair

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Brussels Airlines met stip. Zelfs al zou het meer schelen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:41:
Ja dat.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
HerZon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:17:
We zitten te kijken voor een trip naar Barcelona, we vliegen vanaf Brussels. Er komen een drietal opties langs, waarbij het grootste prijsverschil €35 is in totaal voor 5 personen.
- Vueling
- Brussels Airlines
- Ryanair
Niet om te vloeken in de kerk, maar als het niet heel snel hoeft zou je ook de bus kunnen nemen. Ben je iets langer onderweg maar van wat ik hoor en lees wel comfortabel (vergeleken met bijvoorbeeld economy).

Let bij lowcost (en tegenwoordig economy?) binnen de EU ook op baggagekosten.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ken geen enkele lowcost die short/medium haul iets anders aanbiedt dan eco. Ryanair is volledig 'single cabin' zoals dat heet (hun 'business' tarief was dan ook heel misleidend en heel snel herdoopt).

Ook buiten de EU beginnen meer en meer airlines met tarieven zonder bagage. Voor je het weet boek je een Sao Paulo bij TAP met alleen handbagage, of Vancouver bij KLM, of Havana bij Air France... Ze doen het allemaal tegenwoordig :F

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

Niet om te vloeken in de kerk, maar als het niet heel snel hoeft zou je ook de bus kunnen nemen. Ben je iets langer onderweg maar van wat ik hoor en lees wel comfortabel (vergeleken met bijvoorbeeld economy).
Ik weet niet hoor maar zelfs 2 uur ryanair lijkt me nog comfortabeler dan 20 uur in eender welke bus dan ook. Plus, dan heb je dus 36 uur minder (heen en terug) op je bestemming.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 13-08-2018 21:24 ]

• Verwijderd1
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Ik weet niet hoor maar zelfs 2 uur ryanair lijkt me nog comfortabeler dan 20 uur in eender welke bus dan ook.
Van wat ik ervan begrijp (nooit gebruik gemaakt van deze bussen noch Ryanair) zijn de bussen uitgerust met comfortabele stoelen en wifi. Daarnaast scheelt het bagagekosten en hoef je niet uren van tevoren op het vliegveld te zijn.

Je kunt het denk ik vergelijken met een premium economy / business class nachtvlucht (oké, redelijk lange nacht ;P ). Als je heel de tijd wakker bent zul je je vast gaan vervelen, maar als je een paar uur een film kijken / wat werk kan verzetten en dan lekker gaat slapen zou dit voor mij de voorkeur hebben boven een lowcost airline.

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bedenken wat prettig is, maar het is hier wel een serieus alternatief denk ik. Als je weinig vrije dagen hebt (tijd je veel waard is) dan is de korte vlucht inderdaad een betere optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd1 op 13-08-2018 21:31 ]

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

Grouchy

meep meep

Verwijderd1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:30:
[...]

Van wat ik ervan begrijp (nooit gebruik gemaakt van deze bussen noch Ryanair) zijn de bussen uitgerust met comfortabele stoelen en wifi. Daarnaast scheelt het bagagekosten en hoef je niet uren van tevoren op het vliegveld te zijn.

Je kunt het denk ik vergelijken met een premium economy / business class nachtvlucht (oké, redelijk lange nacht ;P ). Als je heel de tijd wakker bent zul je je vast gaan vervelen, maar als je een paar uur een film kijken / wat werk kan verzetten en dan lekker gaat slapen zou dit voor mij de voorkeur hebben boven een lowcost airline.

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bedenken wat prettig is, maar het is hier wel een serieus alternatief denk ik. Als je weinig vrije dagen hebt (tijd je veel waard is) dan is de korte vlucht inderdaad een betere optie.
Met de bus verlies je tov een vliegtuig nogal wat tijd en gooi je een paar vakantiedagen weg. Verder als je weet wat je doet (& vaak vetrekken dit soort maatschappijen vanaf 'kleine & niet zo drukke' luchthavens zoals Eindhoven en Weeze) hoef je geen uren van te voren aanwezig te zijn, zeker niet buiten vakantietijd.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Verwijderd

- Vueling
- Brussels Airlines
- Ryanair
Diegene met de beste vluchttijden.

• Verwijderd1
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:47:
[...]

Met de bus verlies je tov een vliegtuig nogal wat tijd en gooi je een paar vakantiedagen weg. Verder als je weet wat je doet (& vaak vetrekken dit soort maatschappijen vanaf 'kleine & niet zo drukke' luchthavens zoals Eindhoven en Weeze) hoef je geen uren van te voren aanwezig te zijn, zeker niet buiten vakantietijd.
Helemaal mee eens hoor, wilde het maar als alternatief noemen.

Wat betreft het vroeg op het vliegveld zijn; dat gaat makkelijk als je in de buurt woont. Als je wat verder weg woont is dat toch wat trickier. Als je met de trein naar het vliegveld gaat moet je rekening houden met vertraging, op de weg moet je rekening houden met file (afhankelijk van de tijd, maar toch). Zeker als je dan nog een hoop andere dingen geboekt hebt (hotels, etc.) dan wil je niet je vlucht missen.

• HerZon
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:41:
We hebben besloten dat we met BA (ik bedoel Brussels Airlines) gaan, onze ervaring met Vueling in het verleden is niet zo positief en bij Ryanair hebben we geen ervaring -> maar het huidige stakingsbeleid is een onzekere factor.
Het kinderprogramma van BA (ik bedoel Brussels Airlines) een extra meerwaarde, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
De optie met een bus gaat hem sowieso niet worden, om twee redenen:
- dan rijdt ik zelf wel met de auto heen en weer (die heeft ook WiFi en goede stoelen)
- de kinderen willen graag vliegen ipv over de weg

[ Voor 4% gewijzigd door HerZon op 13-08-2018 22:38 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

BA is British Airways. Oppassen met die afkortingen :P

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:30:
[...]
en hoef je niet uren van tevoren op het vliegveld te zijn.
Zeker waar maar dan blijft er, als je conservatief bent en 2 uur vantevoren er bent, nog steeds een verschil van 32 uur. Laat 't je een uur kosten om er te komen, 30 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 13-08-2018 22:19 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
[...]

Vanuit mijn woonplaats geen reële optie. Moet (voor zover ik kan zien) toch eerst naar Amsterdam of Nijmegen, vervolgens 27 uur onderweg en niet rechtstreeks. (vrije) Tijd is ook geld, dus dan liever 1,5 dag extra vakantie in plaats van die relatief kleine besparing.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Vreemd, check net in met de KLM app voor m'n terugvlucht met KL. BP moet volgens de app worden opgehaald op de luchthaven.
Ga naar de AF app en refresh die: BP daarzo gewoon available & beschikbaar per email/pdf. KLM site ook geen probleem, eeeuh?

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Vluchten met AF code toevallig?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:02:
Vluchten met AF code toevallig?
KL marketed en operated

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik boek wel vaker wat vroeger zonder issues, maar dit is nu de 7de wijziging voor een Sep/Okt vlucht 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OfbZi6kzMM9LkpQsHgt0L4w5/thumb.png

• mrsar

mrsar

PWM schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:27:
Ik boek wel vaker wat vroeger zonder issues, maar dit is nu de 7de wijziging voor een Sep/Okt vlucht 8)7

[afbeelding]
delta vluchten zeker, al zijn deze wijzigingen behoorlijk vroeg inderdaad, meestal heb ik in de laatste 2 weken veranderingen van 2 minuten ofzo :+

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:53

[afbeelding]
Dat heb ik ook voor MSP - LAS in september. Omgeboekt op wat lijkt dezelfde vlucht alleen dan Delta-code, ipv KLM.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:17
Inderdaad hier ook opeens een compleet verdwenen vlucht in oktober. Of ik nu even om 6 uur 's ochtends wil gaan vliegen om het aansluitende vliegtuig te halen, met dan opeens een 6 uur layover. Wtf 8)7

(Of hoort dat meer in het WTF topic? :P).

En inderdaad uiteraard Delta.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:32:
Inderdaad hier ook opeens een compleet verdwenen vlucht in oktober. Of ik nu even om 6 uur 's ochtends wil gaan vliegen om het aansluitende vliegtuig te halen, met dan opeens een 6 uur layover. Wtf 8)7

United heeft bij mij wel eens een hele leg weggehaald (AMS-FRA-SFO-KOA => AMS-FRA, ORD-SFO-KOA). Mocht ik zelf kijken hoe ik de oceaan over kom. _/-\o_ Gelukkig wilde ik die trip toch al niet meer doen, dus toen kon ik gratis cancellen.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:12

Metalfreak

Hoije woh!

- Vueling
- Brussels Airlines
- Ryanair
Voor mij zou het niets kunnen boeien qua maatschappij, maar let wel op dat je bij Barcelona dan naar El Prat vliegt en niet naar bijvoorbeeld Girona, want dat kost je nog eens bijna 1,5 uur met de bus en 25 euro voor een busretour. Vanuit El Prat kun je gewoon met de metro naar het centrum.

Afgelopen weekend nog in Barcelona geweest, vanuit Ibiza aangekomen op El Prat en 2 dagen later naar huis gevlogen via Girona, maar daarvoor moesten we dan wel om half drie op om om half zeven te vliegen...
[...]

Nooit, maar dan ook nooit zal ik nog een keer zo lang in zo'n ellendige bus zitten. Ryanair is echt meer dan prima voor die 2 uurtjes en 10000% comfortabeler dan zo'n ellendige bus :r De trauma's van de busreizen naar Lloret, Salou en Rimini komen weer boven :X

En wat betreft die nieuwe bagagepolicy van Ryanair bevalt me dat ook wel. Aangezien nu vrijwel alles het ruim in gaat, gaat het boarden wat sneller en nu met de 7 vluchten die ik met die nieuwe policy heb gemaakt wel de indruk dat ze niet meer zo panisch met de afmetingen van de trolleys omgaan. De tweede kleine tas voor in de cabine al helemaal, als je een rugzak bij je hebt is dat eigenlijk altijd al prima. Die 30x20x20 maat wordt eigenlijk nergens gehandhaafd.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• CyBeR
  • Niet online
Hm vreemd. De enige reden dat ik in de KL-app geen BP krijg (maar AF wel) voor vluchten waar e-BP wel mogelijk is, is als 't AF-coded vluchten zijn. Geen idee dan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Metalfreak schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:00:
En wat betreft die nieuwe bagagepolicy van Ryanair bevalt me dat op ook wel. Aangezien nu vrijwel alles het ruim in gaat, gaat het boarden wat sneller en nu met de 7 vluchten die ik met die nieuwe policy heb gemaakt wel de indruk dat ze niet meer zo panisch met de afmetingen van de trolleys omgaan.
De ironie - het failliet van hun 'iedereen aan de handbagage'-beleid.

Ik krijg elke dag mails binnen van hen over hun aangepaste beleid, een raketgeleerde raakt er niet wijs uit. Zo'n janboel is dat ding.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Borromini schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:49:
[...]

De ironie - het failliet van hun 'iedereen aan de handbagage'-beleid.

Ik krijg elke dag mails binnen van hen over hun aangepaste beleid, een raketgeleerde raakt er niet wijs uit. Zo'n janboel is dat ding.
Ja haha, dat hebben we de eerste keer dat we onder deze nieuwe policy vlogen ook gemerkt ja. Die teksten zijn volledig bewust zo wollig en vaag mogelijk gehouden zodat zoveel mogelijk mensen "voor de zekerheid" toch maar voor de priority optie kiezen. Als je het echt letter voor letter gaat lezen is het vrij duidelijk, maar in eerste instantie denk je echt: "HUH :? "

Inmiddels weet ik hoe het zit, maar kan me voorstellen dat je de eerste keer niet helemaal zeker bent over dat nieuwe beleid. Je kunt zonder priority gewoon met je trolley en rugzak naar de gate gaan, bij de wachtruimte aan de gate wordt er dan door vliegveldmedewerkers een labeltje bevestigd aan je trolley, waarna je gewoon met alles naar het vliegtuig loopt en net voor het vliegtuig staat er een bagagekarretje waar je je trolley op mag leggen. De rugzak neem je gewoon mee het vliegtuig in en kun je onder de stoel voor je leggen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Verwijderd1
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:30:

Inmiddels weet ik hoe het zit, maar kan me voorstellen dat je de eerste keer niet helemaal zeker bent over dat nieuwe beleid. Je kunt zonder priority gewoon met je trolley en rugzak naar de gate gaan, bij de wachtruimte aan de gate wordt er dan door vliegveldmedewerkers een labeltje bevestigd aan je trolley, waarna je gewoon met alles naar het vliegtuig loopt en net voor het vliegtuig staat er een bagagekarretje waar je je trolley op mag leggen. De rugzak neem je gewoon mee het vliegtuig in en kun je onder de stoel voor je leggen.
Heeft Ryanair geen check-in counters? Als je je trolley pas bij de gate inlevert kan je heel veel dingen toch niet meenemen (alles wat niet in handbagage maar wel in ruimbagage mag)?

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd1 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Heeft Ryanair geen check-in counters? Als je je trolley pas bij de gate inlevert kan je heel veel dingen toch niet meenemen (alles wat niet in handbagage maar wel in ruimbagage mag)?
Hebben ze wel, maar dan moet je dus bij het boeken al aangeven dat je ingecheckte bagage bij je hebt (en er dus extra voor betalen) In de trolley kunnen inderdaad alleen zaken die ook alleen in je handbagage mogen zitten.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

EDIT schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:32:

[afbeelding]
Da's normaal daarzo bij de colonials. Heb er deze week 9 na de saturday night schedule changes, en zo gaat dat ongeveer (meestal wel wat minder) elke week.
Al eerder hierzo geschreven, met Delta boeken & je kan je trip in dit soort gevallen toch gratis compleet omboeken naar whatever je wenst. Heerlijk toch :9

De grote veranderingen stoppen meestal zo'n 6 weken voor het vertrek. Da's meestal de periode waar ik de trip compleet omboek.
CyBeR schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Hm vreemd. De enige reden dat ik in de KL-app geen BP krijg (maar AF wel) voor vluchten waar e-BP wel mogelijk is, is als 't AF-coded vluchten zijn. Geen idee dan.
Snap het ook niet helemaal. Och, heb ondertussen een geldige BP inclusief met een google pay link erop. Weet KLM iets wat wij niet weten?

[ Voor 16% gewijzigd door Grouchy op 14-08-2018 17:57 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Metalfreak schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:00:
[...]
Voor mij zou het niets kunnen boeien qua maatschappij, maar let wel op dat je bij Barcelona dan naar El Prat vliegt en niet naar bijvoorbeeld Girona, want dat kost je nog eens bijna 1,5 uur met de bus en 25 euro voor een busretour. Vanuit El Prat kun je gewoon met de metro naar het centrum.
RyanAir vliegt op Barcelona Noord (Girona).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Freee!! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:12:
[...]

Wij kwamen aan vanuit Ibiza, die kwam wel aan op El Prat :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freee!! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:12:
[...]

Ook gewoon op BCN (El Prat) hoor. Althans, toch vanuit België.

• wildhagen
  • Niet online
Zo, morgen mag ik ook weer eens kijken hoe het er tegenwoordig op Schiphol voor staat.

Vertrek dan namelijk voor 12 daagjes naar Parga (Griekenland). Vertrek om 06:50 met HV5791 naar Preveza (PVK, Aktion National Airport), non-stop vlucht vanaf AMS gelukkig, dus geen geleuter met transfers. Altijd leuk, zo'n bijna-nachtvlucht. Aankomst om 10:45 (lokale tijd, hier dus 09:45). Dus ik heb dan nog lekker de hele dag om rond te sjouwen daar, altijd fijner dan om 22:00 ofzo aan te komen.

Hoop alleen maar dat het niet te druk is bij security op AMS, ik plan er rond 04:15 te zijn, dus 2.5 uur van te voren. Zou genoeg moeten zijn. Check-in desk gaat al open om 01:50, dus daar hoef ik iig niet voor te wachten.

Op 28 augustus weer terug met HV5792. Gelukkig op een iets christelijker tijdstip: 11:05 (lokale tijd, hier in NL is het dan 10:05), met een landing op AMS om 13:10.

Volgens Schiphol.nl vlieg ik voorlopig met de PH-HSG, een 18.5 jaar ouwe rammelkist (737-800).

Virussen? Scan ze hier!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GlowMouse schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:31:
[...]

Ik blijf vreemde dingen zien. Hier twee voorbeelden, één van dezelfde vertrekhal (3) waarbij de wachttijd op een onregelmatige manier afhangt van de check-in balie (21/24/25/26), en één waarbij zelfs de check-in balie hetzelfde is, maar de wachttijd toch verschilt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
D24 3(21) 0 - 5 min.
D27 3(24) 5 - 10 min.
D22 3(25) 0 - 5 min.
D49 3(26) 5 - 10 min.

G07 3(31) 0 - 5 min.
G08 3(31) 5 - 10 min.

De pagina's zijn niet gewijzigd in de korte tijd dat de gegevens zijn opgehaald.

[...]
Ik heb opheldering gevraagd bij Schiphol, maar nooit een reactie gekregen. :/

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Voor het eerst een vertragingsclaim ingediend en positief verrast door de snelle afwikkeling door KLM. Afgelopen donderdag 4 uur lang stilgezeten in de kist op TXL (en ik had nog een middleseat ook) door steeds verschillende opeenvolgende redenen. Uiteindelijo dan ook met bijna 4u vertraging aangekomen. Vrijdagmiddag formuliertje ingevuld, en werd gisteren al gebeld door een vriendelijke dame met excuses en de €350 vouchers/ €250 cash-optie.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14
Is zo’n voucher eigenlijk overdraagbaar?

Lekker!

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:24:
Zo, morgen mag ik ook weer eens kijken hoe het er tegenwoordig op Schiphol voor staat.

Vertrek dan namelijk voor 12 daagjes naar Parga (Griekenland). Vertrek om 06:50 met HV5791 naar Preveza (PVK, Aktion National Airport), non-stop vlucht vanaf AMS gelukkig, dus geen geleuter met transfers. Altijd leuk, zo'n bijna-nachtvlucht. Aankomst om 10:45 (lokale tijd, hier dus 09:45). Dus ik heb dan nog lekker de hele dag om rond te sjouwen daar, altijd fijner dan om 22:00 ofzo aan te komen.

Hoop alleen maar dat het niet te druk is bij security op AMS, ik plan er rond 04:15 te zijn, dus 2.5 uur van te voren. Zou genoeg moeten zijn. Check-in desk gaat al open om 01:50, dus daar hoef ik iig niet voor te wachten.
Veel plezier, jij liever dan ik qua die vluchttijden en dan woon ik (dank zij de N-Z lijn) 30 minuten van de vertekhal af. Om 4:15 op Schiphol zijn betekend lekker rustig en een gebroken nacht. Mij zou die 'lekkere' hele dag die je 'wint' met zulke vluchttijden gestolen kunnen worden.
Volgens Schiphol.nl vlieg ik voorlopig met de PH-HSG, een 18.5 jaar ouwe rammelkist (737-800).
Ik weet niet waar je jouw info vandaan haalt maar de PH-HSG is niet 18.5 jaar oud. En rammelkist, tja.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14

Lekker!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Napsju schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:53:
Geloof niet meer. Effe zoeken...

https://www.klm.com/trave.../terms_conditions/EMD.htm

7. Een voucher is niet overdraagbaar. Een voucher mag niet worden verkocht of verhandeld. Het niet naleven van deze voorwaarde maakt het voucher ongeldig voor gebruik.

• wildhagen
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:59:
[...]

Veel plezier, jij liever dan ik qua die vluchttijden en dan woon ik (dank zij de N-Z lijn) 30 minuten van de vertekhal af. Om 4:15 op Schiphol zijn betekend lekker rustig en een gebroken nacht. Mij zou die 'lekkere' hele dag die je 'wint' met zulke vluchttijden gestolen kunnen worden.
Ach, ideaal is het niet. Maar ik ben sowieso een ochtendmens, dus is wel redelijk te doen. Het is niet alsof ik dit elke week ga doen ofzo.

Beter dan een vlucht om 22:00 ofzo, dat vind ik pas echt een drama. Dan kom je pas midden in de nacht aan. Nee, dank je...

Virussen? Scan ze hier!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Napsju schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:53:
Geloof niet meer. Effe zoeken...

https://www.klm.com/trave.../terms_conditions/EMD.htm

7. Een voucher is niet overdraagbaar. Een voucher mag niet worden verkocht of verhandeld. Het niet naleven van deze voorwaarde maakt het voucher ongeldig voor gebruik.

In het verleden waren ze wat minder streng;
https://web.archive.org/w..._terms_and_conditions.htm

7. Een inwisselbaar EMD is niet-overdraagbaar. Een niet-inwisselbaar EMD mag slechts eenmaal worden overgedragen.

Oops sorry...ging wat mis met de edit; doublepost

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die voucher doet hen minder pijn dan 250€ handje contantje. Heel eenvoudig :).

Dat soort dingen is zo goed als nooit overdraagbaar. Een ticket is dat vaak ook niet bij een gewone maatschappij.

• PWM
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:24:

ik plan er rond 04:15 te zijn, dus 2.5 uur van te voren.
Jij bent gek :p

Waarschijnlijk ben je er binnen 15 minuten doorheen (incl. dropoff) om die tijd. Laren we worst case pakken, is het 30 minuten. Ik zou minimaal een uur later komen, ook zonder Privium/Priority.

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:40
Jep, dat zou ik ook doen.

Sometimes you need to plan for coincidence

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:00:
[...]

Jij bent gek :p

Waarschijnlijk ben je er binnen 15 minuten doorheen (incl. dropoff) om die tijd. Laren we worst case pakken, is het 30 minuten. Ik zou minimaal een uur later komen, ook zonder Privium/Priority.
Slecht advies. Blij dat ik het niet heb opgevolgd, dan was het wel erg krap geworden en had ik niet enorm veel speling meer.

Was uiteindelijk om 4:10 hier. Vertrek 1 is een frigging madhouse momenteel. De wachtrij voor check-in is een driedubbele wachtrij. Letterlijk dus. Heb er 50 minuten moeten wachten voor ik aan de beurt was (checkin rij 5).

Security was goed te doen. Minuutje of 15.

Ben net door security, nu nog naar de gate komen. Moet naar gate D78, dus nog een aardig eindje lopen

Edit: and boarding complete. Zit op seat 14D en heb 5 lege stoelen naast me 😁

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2018 06:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 05:14:
[...]

Slecht advies. Blij dat ik het niet heb opgevolgd, dan was het wel erg krap geworden en had ik niet enorm veel speling meer.

Was uiteindelijk om 4:10 hier. Vertrek 1 is een frigging madhouse momenteel. De wachtrij voor check-in is een driedubbele wachtrij. Letterlijk dus. Heb er 50 minuten moeten wachten voor ik aan de beurt was (checkin rij 5).
Dan had je natuurlijk pech, maar toch nog meer dan speling genoeg als je later was gekomen?

Weet wel waarom ik geen ochtendvluchten neem :+

• CyBeR
  • Niet online
2.5uur tevoren er zijn, 50 minuten + 15 + laten we zeggen nog 15 minuten lopen nodig hebben is imo nog steeds een uur te vroeg :P

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:12:
2.5uur tevoren er zijn, 50 minuten + 15 + laten we zeggen nog 15 minuten lopen nodig hebben is imo nog steeds een uur te vroeg :P
Sowieso is check-in luggage meenemen zonde van de tijd (zonder status). Met alleen een carry-on was je dus in een half uurtje klaar.

Verwijderd

Voor 10.00 vliegen is gewoon te vroeg... in principe, een uitzondering daargelaten, doe ik dat echt niet.

Mijn ideale aankomsttijd is tussen 12.00 en 13.00 trouwens. Dan kom je rond 14.00 aan bij je hotel, even opfrissen en je kunt doen wat je wil.

• mrsar

mrsar

mijn vroegste vlucht afgelopen jaar was om 9:20 naar DTW :P en ja dat vond ik meer dan vroeg genoeg.

• PWM
  • Niet online
mrsar schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:50:
mijn vroegste vlucht afgelopen jaar was om 9:20 naar DTW :P en ja dat vond ik meer dan vroeg genoeg.
Ik heb een 09.55 staan naar LAX. Dan lig ik dus mooi in een hotel op Schiphol :p

Voordeel met KLM naar de US is dat je even vroeg/laat kan komen als een reguliere vlucht.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Liever een vroege vlucht dan een dag eerder weg. Vaak om 8-9 uur vliegen, in land van bestemming nog 2 uur rijden. Kan ik nog in de middag een vergadering plannen, scheelt me domweg tijd :) (en in de middag zijn vergaderingen meestal wat effectiever want dan wil iedereen op tijd naar huis >:) ). Maar dat is allemaal short haul. Normaal zit ik om 8 uur op kantoor, en ik kom normaal langs Schiphol als ik naar werk ga dus qua vertrektijd verschil het niet zo veel.

Vroegste vlucht dit jaar was om de schitterende tijd van 05:55. Dat was wel errug vroeg.

[ Voor 27% gewijzigd door Nat-Water op 16-08-2018 10:12 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• CyBeR
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eImWHVW.png

|:( De meer redelijke opties waren letterlijk honderden euro's duurder dus dan maar zo.

Op zich woon ik tegenwoordig op 15 minuten van de vertrekhal (3 minuten lopen naar de noord-zuidlijn, 6 min metro naar zuid; nog eens 6 min trein naar shl) maar hiervoor moet ik toch iets anders regelen.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
ehoutgast schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Sowieso is check-in luggage meenemen zonde van de tijd (zonder status). Met alleen een carry-on was je dus in een half uurtje klaar.
Heb je nog meer open deuren die je in wil trappen? :P Uiteraard is alleen met handbagage vliegen sneller, maar dat is natuurlijk lang niet altijd haalbaar/praktisch.

• mrsar

mrsar

PWM schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:53:
[...]

Ik heb een 09.55 staan naar LAX. Dan lig ik dus mooi in een hotel op Schiphol :p

Voordeel met KLM naar de US is dat je even vroeg/laat kan komen als een reguliere vlucht.
mja ik zit half uurtje met directe bus vanaf Schiphol,dus meestal voor mij niet waard om bij Schiphol ergens te gaan pitten (doe ik feitelijk al :+ )

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
CyBeR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:57:
[afbeelding]

|:( De meer redelijke opties waren letterlijk honderden euro's duurder dus dan maar zo.

Op zich woon ik tegenwoordig op 15 minuten van de vertrekhal (3 minuten lopen naar de noord-zuidlijn, 6 min metro naar zuid; nog eens 6 min trein naar shl) maar hiervoor moet ik toch iets anders regelen.
5u wachten op CDG is wel echt een hel hoor... Dus gewoon lekker rechtstreeks AMS-SEA en paar honderd euro extra. Als overstappen niet hoeft, altijd voorkeur voor rechtstreeks, dat is zoveel beter.

>> Signature?

• wildhagen
  • Niet online
And we have landed.

Laatste halfuur extreme turbulente ivm veel en zeer heftig onweer hier. Piloot was zelfs even niet zeker of we wel mochten landen, zo extreem was het.

PVK is klein en overzichtelijk maar wel een grote bouwput....

Virussen? Scan ze hier!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Wat Nat-Water schreef & lekker rustig op de weg rond die tijd.
Coming up, 2x 'vroeg' (voor 10 uur, eigenlijk 3 wanneer je tijdsverschil niet meereken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/blMzwEuQp5jtyG9HqtS8hUY4/full.jpg
[...]

Op de "vroege" TATL vluchten heb ie zoiezo genoeg tijd om bij te slapen. Desnoods express meal service vragen en meteen daarna full-flat gaan en oogjes dicht.

[ Voor 33% gewijzigd door Grouchy op 16-08-2018 10:47 ]

• CyBeR
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

5u wachten op CDG is wel echt een hel hoor...
Mwoah ik knikker mezelf in de lounge neer en dat overleef ik wel. Die overstap op zich was expres.
Dus gewoon lekker rechtstreeks AMS-SEA en paar honderd euro extra. Als overstappen niet hoeft, altijd voorkeur voor rechtstreeks, dat is zoveel beter.
Non-stop was een paar duizend euro extra tegen de tijd dat ik kon boeken. De redelijkere, doch veel duurdere, opties waren latere vertrektijden uit AMS.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 16-08-2018 10:43 ]

• Hmmbob
[...]

Waarom neem je de middagvlucht niet, KL603? Of de nieuwe rechtstreekse Delta DL79.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 16-08-2018 11:16 ]

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
CyBeR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:40:
[...]

Mwoah ik knikker mezelf in de lounge neer en dat overleef ik wel. Die overstap op zich was expres.

[...]

Non-stop was een paar duizend euro extra tegen de tijd dat ik kon boeken. De redelijkere, doch veel duurdere, opties waren latere vertrektijden uit AMS.
Ok, paar duizend euro is wel aardig verschil ja :D Dan maar in de lounge hangen en je volvreten met hapjes en drankjes :o

>> Signature?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
verkeerde vliegtuig topic

[ Voor 83% gewijzigd door FastFred op 16-08-2018 11:40 ]

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:40:
[...]
Dan zit je in een Delta 777 gok ik? Erg vreemd om met je voeten richting het pad te liggen. Voelt onnatuurlijk aan, terwijl het eigenlijk niet zoveel zou moeten uitmaken.

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Dan zit je in een Delta 777 gok ik? Erg vreemd om met je voeten richting het pad te liggen. Voelt onnatuurlijk aan, terwijl het eigenlijk niet zoveel zou moeten uitmaken.
Nope. Dat was juist een 200 euro goedkopere optie die ik expliciet niet wilde, inderdaad omwille van het verouderde product (hoewel DL nu ook hun nieuwe Suites in de 777 aan 't installeren zijn en dat lijkt me dan wel weer dikke prima, wellicht voor de volgende keer.)

In plaats daarvan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZdIPIXT.jpg

• PWM
  • Niet online
OCD technisch blijf ik kriebels krijgen. Hoeveel moeite zou het nou zijn om dat poppetje juist te laten zitten?

• mrsar

mrsar

Haha nooit opgevallen :P

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:57:
Ah je woont in de buurt :) De enige goede use-case voor de Noord Zuid lijn is voor mij snel op Schiphol komen (en dat is echt top).

Ik vlieg eind van de maand naar DFW met AA (10:20 geloof ik uit mijn hoofd). Ik denk dat de tijd van huis naar de vertrekhal net zo lang gaat worden als na security naar het vliegtuig ivm boarden aan de andere kant van de A4.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
PWM schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

OCD technisch blijf ik kriebels krijgen. Hoeveel moeite zou het nou zijn om dat poppetje juist te laten zitten?
Moest dat nou :/

Cannot be unseen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Ja echt elke keer idd.

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 10:48
Geen idee of iemand het hier weet maar ik vlieg geregeld op Qingdao in China. Vaak met Lufthansa, omdat die als enige vanaf West Europa (en niet de UK) rechtstreeks vliegen. Maar elke keer valt me dat bij aankomst, maar ook bij vertrek om het hele schiereiland heen gevlogen moet worden in plaats van de kortst mogelijke route over land te nemen zoals de domestic vluchten wel doen.

Heb een screenshot toegevoegd gemaakt van flightradar24.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ighYHVu.jpg

Heeft iemand enig idee waarom dit is? Is dit omdat het een buitenlandse maatschappij is, of omdat het een buitenlandse bestemming heeft?

Verwijderd

Jd432 mag wel ‘rechtdoor’, gokje is toch dat buitenlanders om moeten vliegen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zodat de Chinese airlines er beter uitkomen? :p

• cazzer22
Dat vermoeden heb ik ook, maar dat is toch wel een beetje apart, toch? :p

edit:
Net ff gekeken naar de vlucht naar Londen, die mag wel over het land, maar is ook een Chinese maatschappij. Wel een aparte route overigens ...

[ Voor 60% gewijzigd door cazzer22 op 16-08-2018 16:30 ]

Bensimpel

Positieve meneer

mrsar schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:50:
Heb wel eens om 5:00u in de ochtend op een vliegveld gestaan hoor. Scheelde dat ik kon lopen naar het vliegveld. (niet vanuit een hotel).

Toen ik nog in Dublin woonde vloog ik redelijk vaak naar Nederland. Om nog wat aan je tijd in NL te hebben is vroeg vliegen wel handig hoor. Scheelt ook dat mensen nog wakker moeten worden. Lekker rustig in de cabine en dan doorslapen :)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

cazzer22 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:26:
Dat vermoeden heb ik ook, maar dat is toch wel een beetje apart, toch? :p
Ach, wie doet de Chinezen wat binnen China? De Chinese markt biedt een gigantisch potentieel, dat weten de Chinezen ook. Hetzelfde zie je in de autosector: je komt er niet in zonder intellectueel eigendom te delen. Dat moet je als land es proberen als je een markt van 10, 15, 60 of 80 miljoen inwoners hebt - dan bedankt zo'n bedrijf feestelijk :w . Maar een land van één miljard is een ander paar mouwen :).

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

cazzer22 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:47:
Geen idee of iemand het hier weet maar ik vlieg geregeld op Qingdao in China. Vaak met Lufthansa, omdat die als enige vanaf West Europa (en niet de UK) rechtstreeks vliegen. Maar elke keer valt me dat bij aankomst, maar ook bij vertrek om het hele schiereiland heen gevlogen moet worden in plaats van de kortst mogelijke route over land te nemen zoals de domestic vluchten wel doen.

Heb een screenshot toegevoegd gemaakt van flightradar24.

[afbeelding]

Heeft iemand enig idee waarom dit is? Is dit omdat het een buitenlandse maatschappij is, of omdat het een buitenlandse bestemming heeft?
Deels omdat het een buitenlandse maatschappij is, maar ook omdat tussen Weifang en Jinan nogal wat militaire outpots zitten. Weifang is HQ voor de PLA defense regio Beijing - Tianjin.
Borromini schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:32:
[...]

Ach, wie doet de Chinezen wat binnen China? De Chinese markt biedt een gigantisch potentieel, dat weten de Chinezen ook. Hetzelfde zie je in de autosector: je komt er niet in zonder intellectueel eigendom te delen. Dat moet je als land es proberen als je een markt van 10, 15, 60 of 80 miljoen inwoners hebt - dan bedankt zo'n bedrijf feestelijk :w . Maar een land van één miljard is een ander paar mouwen :).
offtopic maar een JV is niet meer vereist voor een groot aantal industrieën sinds dit jaar. Het proces om de markt te openen was al begonnen voor de trade-war maar grotendeels ondergesneeuwd in het heen en weer ge-emmer tussen China en de VS.

[ Voor 29% gewijzigd door Kenzi op 17-08-2018 04:16 ]

• cazzer22
Kenzi schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 04:12:
[...]

Deels omdat het een buitenlandse maatschappij is, maar ook omdat tussen Weifang en Jinan nogal wat militaire outpots zitten. Weifang is HQ voor de PLA defense regio Beijing - Tianjin.
Aha, dat is al logischer. Hij vliegt wel een stukje erdoorheen maar die bases zullen wel zuidelijker liggen. Dankje. :)

[ Voor 12% gewijzigd door cazzer22 op 17-08-2018 08:06 ]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

cazzer22 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

Aha, dat is al logischer. Hij vliegt wel een stukje erdoorheen maar die bases zullen wel zuidelijker liggen. Dankje. :)
Vlieg er ook af en toe op, ze vliegen wel lekker over PLAN's Norts Sea Fleet HQ & Qingdao naval base :)

• Xandrios
  • Laatst online: 02-01 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:47:
Voor 10.00 vliegen is gewoon te vroeg... in principe, een uitzondering daargelaten, doe ik dat echt niet.

Mijn ideale aankomsttijd is tussen 12.00 en 13.00 trouwens. Dan kom je rond 14.00 aan bij je hotel, even opfrissen en je kunt doen wat je wil.
Dat past niet echt goed samen. Láát vliegen, en tóch om 12:00 aankomen. Tenzij je enkel hele korte vluchten doet?

Zelf vlieg ik regelmatig met de vroege vlucht naar CDG, 6:45 of 7:15. Dan een uurtje overstap en onwards. Zit ~5 min van Schiphol vandaan met de trein dus dat gaat prima. Het is nog lekker rustig op Schiphol om die tijd, lounge is nog schoon met plaats beschikbaar, en inderdaad zijn die vroege vluchten héérlijk als je wat wilt slapen. Het komt regelmatig voor dat je gewoon in een doodstil vliegtuig zit te wachten voor take-off. Grootste deel zijn zakelijke reizigers, en iedereen slaapt of leest een krant ofzo. Geen gepraat of andere herrie. Héérlijk!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Dat past niet echt goed samen. Láát vliegen, en tóch om 12:00 aankomen. Tenzij je enkel hele korte vluchten doet?
Of juist lange vluchten binnen dezelfde tijdzone. Naar zuid-afrika bijvoorbeeld.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35
Vraagje aan de meer ervaren reizigers: mijn vliegtijden zijn wat aangepast. Ik vlieg BKK - HEL - AMS met een transfer van 50 minuten op HEL.

Te doen met douane aldaar?

• CyBeR
  • Niet online
Als alles netjes op tijd is moet dat lukken ja, HEL is niet zo groot en ook niet super druk.

Douane zie je overigens pas in AMS, je moet in HEL door de paspoortcontrole.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35
Ah, thanks :-) Slip of the tongue: bedoelde inderdaad paspoortcontrole.

Verwijderd

Xandrios schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Uiteraard bedoelde ik hier de korte, Europese vluchten.

Intercontinentaal heb ik hele andere voorkeuren. Dan wil ik meestal juist zo laat mogelijk vertrekken, het liefst zelfs net na middernacht, zodat je een nacht maakt in het vliegtuig. Na het eten kun je slapen tot het ontbijt en duurt het allemaal wat minder lang. Maar ik ben dan ook zo iemand die in Economy kan slapen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 14:20 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Ik had laatst dat een passagier in J class er pas na de pushback achter kwam dat zijn gordel niet goed sloot. Het vliegtuig moest terug naar de gate, jetway aangekoppeld, monteur erbij. Het probleem was snel opgelost, maar het vastleggen in het logboek duurde des te langer. De totale vertraging was ongeveer 45 minuten. Eigenlijk absurd dat iemand die als een van de eersten aan boord ging er pas zo laat achter kwam dat zijn gordel niet deugde.

Wat opviel was hoe lastig het was voor mensen om te blijven zitten. Direct na de aankondiging dat we terug naar de gate zouden taxiën, stonden mensen op om spullen uit de overhead bins te pakken en om naar het toilet te gaan.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:49
GlowMouse schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:43:
Ik had laatst dat een passagier in J class er pas na de pushback achter kwam dat zijn gordel niet goed sloot. Het vliegtuig moest terug naar de gate, jetway aangekoppeld, monteur erbij. Het probleem was snel opgelost, maar het vastleggen in het logboek duurde des te langer. De totale vertraging was ongeveer 45 minuten. Eigenlijk absurd dat iemand die als een van de eersten aan boord ging er pas zo laat achter kwam dat zijn gordel niet deugde.

Wat opviel was hoe lastig het was voor mensen om te blijven zitten. Direct na de aankondiging dat we terug naar de gate zouden taxiën, stonden mensen op om spullen uit de overhead bins te pakken en om naar het toilet te gaan.
Tsja. De meeste mensen doen hun gordel pas aan als het lampje zegt dat dat moet.
Zat de vlucht vol, dat hij niet van stoel kon wisselen?

TheS4ndm4n#1919

• GlowMouse
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Tsja. De meeste mensen doen hun gordel pas aan als het lampje zegt dat dat moet.
Zat de vlucht vol, dat hij niet van stoel kon wisselen?
Tjokvol! En het lampje ging toch ruim voor de pushback al aan.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-01 22:45

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

Of juist lange vluchten binnen dezelfde tijdzone. Naar zuid-afrika bijvoorbeeld.
Of lange vluchten die relatief veel tijdzones overbruggen :P KL6149 vertrekt om 10:55 uit Amsterdam en komt om 13:05 aan in JFK.
GlowMouse schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:06:
[...]

Tjokvol! En het lampje ging toch ruim voor de pushback al aan.
Een aanzienlijk deel van de vliegtuigpassagiers geeft naast z’n koffer ook z’n verstand af bij het inchecken. Stond een paar dagen geleden in LA een half uur te wachten op de taxibaan omdat er geen gate beschikbaar was, en ondanks meerdere oproepen om te gaan zitten omdat we anders geen meter meer vooruit zouden gaan bleven mensen gewoon met hun handbagage in het gangpad staan. Pas toen het personeel actief naar mensen toe ging gingen ze mokkend weer in hun stoel 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Daniel op 18-08-2018 17:31 ]

• Hmmbob
Daniel schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:27:
[...]
... bleven mensen gewoon met hun handbagage in het gangpad staan...
Want dan ben je zoveel sneller het vliegtuig uit :X 8)7

Verwijderd

Ach ja, soms kun je ook wel lol hebben met mede pax.
Ik vloog onlangs AMS-DEL met KLM.
Zat lekker bijtijds in het toestel, komt iemand (bleek later uit Nepal) naast me zitten.
Eerste wat ie vraagt. "Is this the flight to Delhi?" :?

Uh... gast... 7(8)7
Dus ik zeg met een strak gezicht en zo serieus als het maar kan: "Nope, Chicago." :+
Ik heb nog nooit iemand met zoveel paniek in zijn ogen gezien. :o

Gauw sorry gezegd dat het een slechte grap was en ook mijn ticket laten zien dat het toch echt Delhi was. Bleek dat ie op zijn 1e reis buiten Nepal was geweest en terug naar huis ging.
Sorry man... O-)

Daarna verder wel leuk foto's zitten kijken van mijn reis naar Nepal en de zijne naar de USA, een shitload aan luchtvaart foto's van mijn kant en nog hem uitgelegd hoe een GoPro werkt.
Eind van de rit zei ie nog, "was a good joke at the start!" _O- :w

• don_jorg
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik kom er niet uit... Ik vlieg donderdag naar Miami (via Houston) met United. Nu heb ik een belachelijk goedkoop ticket (360 euro retour), boekingsklasse K.

Het is 'deep discount economy', maar géén Basic Economy. Toch heb ik alleen handbagage, maar kan dan wel weer m'n stoel uitkiezen.

Nu is mijn vraag: kan ik nu wél of niet een normale koffer meenemen het vliegtuig in. En met normaal bedoel ik handbagage-normaal, niet één die onderin gaat. Of mag ik alleen een 'personal item' meenemen?

Is er überhaupt al Basic Economy intercontinentaal met United?

Verwijderd

Vrij helder toch? Met alle boekingsklasses, met uitzondering van N, mag je een 'carry-on' en 'personal item' meenemen.

https://www.united.com/CM...ages/BaggageCarry-On.aspx
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:33:
Ach ja, soms kun je ook wel lol hebben met mede pax.
Ik vloog onlangs AMS-DEL met KLM.
Zat lekker bijtijds in het toestel, komt iemand (bleek later uit Nepal) naast me zitten.
Eerste wat ie vraagt. "Is this the flight to Delhi?" :?
Sowieso beginnen een hoop mensen te praten zo vlak voor het opstijgen. Eenmaal op kruishoogte houden ze hun mond tot de landing wordt ingezet. Pure vliegangst volgens mij.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2018 18:44 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 260 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2