Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 48 ... 245 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tsja, dat kan ook gebeuren.

Maar voor hetzelfde geld was het respectievelijk 30, 20 en 30 minuten geweest ipv 3,2 en 0 ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Klopt, en ik ging met de NS en die hebben ook problemen door de warmte. Al met al een kwartiertje vertraagd maar dat had ook zo een uur kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De vluchten van Fly Orange zouden worden uitgevoerd door AviaTrade. Als de tickets al waren uitgegeven of AviaTrade de boeking op een andere manier heeft bevestigd, heeft AviaTrade een behoorlijk probleem op grond van richtlijn 261/2004 (€400 compensatie, en alsnog vervoeren of terugbetaling door AviaTrade). Ik vind het een merkwaardige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ook, maar als de verhalen kloppen zou di zomaar weleens tot twee faillissementen kunnen leiden. Trouwens ook wel vaste prik dat vlak voor de piek dit soort bedrijven ober de kop gaan. Het gaat goed als er geld binnen komt, maar zodra de grote uitgaven in de piek komen loopt de cashflow mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:41
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:29:
Ik ook, maar als de verhalen kloppen zou di zomaar weleens tot twee faillissementen kunnen leiden. Trouwens ook wel vaste prik dat vlak voor de piek dit soort bedrijven ober de kop gaan. Het gaat goed als er geld binnen komt, maar zodra de grote uitgaven in de piek komen loopt de cashflow mis.
Je ziet het inderdaad bijna elk jaar weer.

Het geld vangen doen ze goed maar zodra de mensen die betaald hebben naar de vakantie plek moeten of terug naar huis is het niet goed geregeld of het bedrijf heeft de centen niet om te voldoen aan hun verplichtingen.

Is er een overheidsinstelling die bij dit soort situaties kijkt naar de oorzaak van de problemen?
Want bij dit soort situaties heb ik toch soms het gevoel dat de leiding van dit soort vakantie bedrijven zichzelf een te dik salaris geeft en gewoon weet dat het gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:04:
Klopt, en ik ging met de NS en die hebben ook problemen door de warmte.
De NS heeft geen warmte nodig voor problemen, die zijn er sowieso genoeg ;-)
Ik reis elke dag met de trein en hoor zo vaak omroepen dat er weer iets in de Schipholtunnel is dat ik de trein niet eens durf te nemen. Zelfs niet met een veilige marge. Wij pakken al jaren de Schiphol-taxi (kan ook misgaan, maar kans is kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alleen heeft de NS bitter weinig met de Schiptoltunnel te maken, ze rijden er alleen maar doorheen.

Het beheer/onderhoud/etc ervan wordt door Prorail gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 27-07-2018 15:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schipholtunnelproblemen zijn volgens mij over nu ze hem schoongemaakt hebben. Volgens mij kwamen ze er naar jaren van problemen achter dat opwaaidend remstof het brandalarm liet afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:51:
Alleen heeft de NS bitter weinig met de Schiptoltunnel te maken, ze rijden er alleen maar doorheen.

Dat kan best waar zijn, maar als passagier heb je daar geen boodschap aan, je wilt op tijd op Schiphol zijn en de treinen van de NS rijden er niet heen/doorheen. De precieze oorzaak is voor de gemiddelde reiziger niet interessant, alleen het resultaat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met 36 graden buiten is wachten in een vliegtuig niet echt een pretje. 40+ is het binnen...

Opstijgen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 21:41
Goner schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:49:
[...]

De NS heeft geen warmte nodig voor problemen, die zijn er sowieso genoeg ;-)
Ik reis elke dag met de trein en hoor zo vaak omroepen dat er weer iets in de Schipholtunnel is dat ik de trein niet eens durf te nemen. Zelfs niet met een veilige marge. Wij pakken al jaren de Schiphol-taxi (kan ook misgaan, maar kans is kleiner).
Worst case pak je de bus vanaf Zuid, Lelylaan of Hoofddorp (afhankelijk uit welke richting je komt)...in elk geval ben je in ~30 min alsnog op Schiphol..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van de afgelopen 4* dat we op Florence zijn gevlogen, 4x diverted naar Pisa. 4x als enige kist de hele dag. En vandaag in KLM deel 5:

http://www.aeroporto.fire...s/real-time-arrivals.html

Diverted. Als enige kist.

Echt, jongens :/
Er staat wind
Ja en bij die 20 kisten ervoor en direct erna niet :(

Maar goed, de laatste 4* zonder problemen de maximale vergoeding gekregen (2 volwassenen + 2 kinderen + taxi + eten) van ~1300,-. Dus ook nu weer 1300,- cash in het handje.

Maar landen op Florence is ook wel eens fijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:20:
[...]

Maar goed, de laatste 4* zonder problemen de maximale vergoeding gekregen (2 volwassenen + 2 kinderen + taxi + eten) van ~1300,-. Dus ook nu weer 1300,- cash in het handje.

Zou wel eens de echte reden willen weten. Als piloot sta ik meestal sneller achter zo'n beslissing, maar het excuus "er staat wind" terwijl volgens de luchthaven weer berichten gemiddeld zo'n 12 knopen wind recht op de baan staat… Klinkt dan wel heel erg als slappe smoes. Werd er wel een approach gevlogen op Florence?

Ik ben zelf altijd zo open mogelijk met de passagiers qua reden voor vertraging of andere non-standard dingen. Er zijn wat mij betreft weinig redenen om je passagiers voor te liegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Propane op 28-07-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het was 1 afgebroken approach (net als andere keren) met de mededeling dat er teveel Tailwind stond.

Enige afgebroken vlucht van de dag, zoals ook de andere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

wildhagen schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:51:

Ja maar als reiziger doe je toch echt zaken met de NS dus de NS moet hun zaakjes op orde krijgen

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

PWM schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:20:
Van de afgelopen 4* dat we op Florence zijn gevlogen, 4x diverted naar Pisa. 4x als enige kist de hele dag. En vandaag in KLM deel 5:

http://www.aeroporto.fire...s/real-time-arrivals.html

Diverted. Als enige kist.

Echt, jongens :/

[...]

Ik zou zeggen blijf maar op Florence vliegen kan je straks met dank aan KLM eerder met pension :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 14:42
Er zijn komende week werkzaamheden op MUC en wellicht dat dit incident; NOS: Vrouw glipt langs controle: chaos op vliegveld München.
https://nos.nl/l/2243660 ook nog "doorwerkt". Heb ik aanstaande dinsdag om 07.00 een transfer van een uur.... Ik vraag me af of dat gaat lukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt me geen probleem te gaan zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:34:
Het was 1 afgebroken approach (net als andere keren) met de mededeling dat er teveel Tailwind stond.

Enige afgebroken vlucht van de dag, zoals ook de andere keren.
Ah, OK. Dat zou wel kunnen ja, de wind stond voor baan 23 maar als ze 05 in gebruik hadden zit je met 12 knopen over de tailwind limiet van veel operators. Nog best mogelijk dat andere vluchten in luwe momenten landden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Song schreef op zondag 29 juli 2018 @ 01:26:
Er zijn komende week werkzaamheden op MUC en wellicht dat dit incident; NOS: Vrouw glipt langs controle: chaos op vliegveld München.
https://nos.nl/l/2243660 ook nog "doorwerkt". Heb ik aanstaande dinsdag om 07.00 een transfer van een uur.... Ik vraag me af of dat gaat lukken...
MUC is een prima vliegveld, Minimum Connection Time is 30 mins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 21:53

Garyu

WW

Song schreef op zondag 29 juli 2018 @ 01:26:
Vlieg veel op en via MUC, eigenlijk nooit problemen, af en toe een directe connectie met een auto van de ene vlucht naar de volgende.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM probeert geen vriendjes te worden :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WyKJn903NGTlUX344587IGas/thumb.png

Achja, kan gebeuren he. Maar dan, de laatste alinea:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3XZBlokkFTRiDmXUiOrHa4on/thumb.png

Dit doen ze dus altijd :( Als een vlucht wijzigt, een stoel er niet is oid, dan moet JIJ je melden en dan pas gaan zij een refund verwerken. Dat moet toch andersom zijn 8)7 Rare manier van werken.

EDIT: Voor de duidelijkheid, ik heb het dus niet over opties die ik nog zou kunnen weigeren/veranderen, maar opties die wel betaald zijn maar op de nieuwe vlucht domweg niet bestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 29-07-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zou inderdaad wel netjes zijn als ze dat gewoon automatisch deden, maar misschien weet hun systeem 't niet altijd? (Of hopen ze dat een deel van de passagiers 't vergeet of niet de moeite waard vindt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:16

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:08:
KLM probeert geen vriendjes te worden :p

[afbeelding]

Achja, kan gebeuren he. Maar dan, de laatste alinea:

[afbeelding]

Dit doen ze dus altijd :( Als een vlucht wijzigt, een stoel er niet is oid, dan moet JIJ je melden en dan pas gaan zij een refund verwerken. Dat moet toch andersom zijn 8)7 Rare manier van werken.

EDIT: Voor de duidelijkheid, ik heb het dus niet over opties die ik nog zou kunnen weigeren/veranderen, maar opties die wel betaald zijn maar op de nieuwe vlucht domweg niet bestaan.
Dankzij je geannuleerde vlucht/DL5826 (nog steeds First, Delta Comfort+® en pref seats beschikbaar) heb je nu toch een aantal opties; de trip cancellen, niks veranderen of je kan nu heel je trip ombouwen, heen en terugweg, ook al is ie 3-4K EUR duurder, stoelen opnieuw kiezen & nog regelmatig een 200$ voucher krijgen voor de 'inconvenience'.

De airline weet alleen nog niet wat je gaat doen dankzij al de opties die de pax heeft. Zie het meer als een algemeen standaard riedeltje als je iets niet meer geregeld krijgt na de saturday Delta flight schedule change.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 19:16
Tijdje geleden mijn eerste intercontinentale vlucht gemaakt *O* Met Singapore Airlines naar Sydney met een overstap van een dag op Singapore, zo konden we daar ook nog even snel de stad verkennen. Tevens mijn eerste keer in een A350 en A380.

Te Schiphol
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1747/42492271441_87b8ebb733_b.jpg

Kistjes!
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1760/40684538440_3c5d14586a_b.jpg

Genieten zo (mooie kromming in de vleugel vergeleken met foto hierboven)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1750/42440849042_c7df19ba7b_b.jpg

Lekker rustig op Singapore zo in de ochtend
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/873/40684537510_14fb3a52cf_b.jpg

Geland te Sydney Airport, de stad in de achtergrond
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1748/42440846212_92e98f9470_b.jpg

Boarding
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1727/41589635995_47dffdb8d8_b.jpg

Ik keek er wel tegenop, 19 uur in de lucht, maar viel alles mee uiteindelijk. Aanbod van series en films was prima, toevallig thuis net klaar met Fargo seizoen 2 dus kon mooi verder met seizoen 3. Kon thuis op de website nog aangeven wat ik op de vluchten wilde eten, wat op zich wel oké was. Op de terugweg naar Singapore seizoen 3 uitgekeken. De landing daar lukte niet in 1 keer, we hadden nogal wat turbulentie en volgens de piloot kwamen we met teveel snelheid aan, waarschijnlijk door het corrigeren (?). Op het vliegveld van Singapore nog gegeten en lekker wat whiskey zitten drinken. In het vliegtuig geslapen tot ergens boven Europa. Op de terugweg dus ook niet meer gegeten, onhandig gedoe eigenlijk ook.

Keek overigens wel op van de controle in Sydney, even formuliertje inleveren dat ik niets te declaren had en kon zo doorlopen naar buiten toe. Ze keken niet eens in m'n rugzak. Wel wat anders dan dat je op tv ziet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wow, wel erg rustig geweest in SIN zo te zien. Ben daar regelmatig geweest, maar kan me niet herinneren het ooit zo leeg gezien te hebben. ook niet in de vroege ochtend of late avond :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 17:22
Ik vlieg ook af en toe op Singapore en vindt het een heerlijk vliegveld. Misschien ligt het aan de periode waarin je vliegt; maar vaak is het lekker rustig. Dit was bijvoorbeeld de laatste keer, februari dit jaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8yGiRxZ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Streskip schreef op maandag 30 juli 2018 @ 04:18:
Keek overigens wel op van de controle in Sydney, even formuliertje inleveren dat ik niets te declaren had en kon zo doorlopen naar buiten toe. Ze keken niet eens in m'n rugzak. Wel wat anders dan dat je op tv ziet :9
Het is ondoenlijk om iedereen zo uitgebreid te controleren, dus ze pikken er tussen uit waar ze verwachten dat een probleem mee is en allicht doen ze ook steekproeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:02
Ik ben op zoek naar een zoekmachine voor vliegtickets waarbij ik kan aangeven dat ik graag met ruimbagage vlieg.

Tegenwoordig zijn nagenoeg alle vluchten op Google Flights economy light (dus zonder ruimbagage). Vervolgens moet ik per airline uitzoeken wat bagage kost.

Weten jullie of er een zoekmachine is die hier rekening mee houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Spixo
KAYAK, niet 100% correct met de ruimbagage maar zit aardig goed. Verder kun je ook de betaalmethode vooraf kiezen dus de toeslagen neemt die ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:36
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:52:
Schipholtunnelproblemen zijn volgens mij over nu ze hem schoongemaakt hebben. Volgens mij kwamen ze er naar jaren van problemen achter dat opwaaidend remstof het brandalarm liet afgaan.
Ze hebben (hadden?) ook erg gevoelige VESDA's hangen in de tunnel waardoor het kleinste beetje fijnstof al voor problemen kan zorgen. Ik dacht dat ze (gedeeltelijk) zijn overgegaan op warmtesensoren om van die valse meldingen af te komen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 22:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Weet ook weer waarom ik normaal gesproken US carriers mijd als de pest: ik ga inchecken voor m'n vlucht naar HNL, zijn m'n gereserveerde stoelen verdwenen. Blijkbaar heeft Delta zonder opgaaf van redenen en zonder communicatie een week geleden mijn reserveringen eruit gegooid. Zit nu op AMS-DTW nog god betert naast mijn vrouw maar wel in het midden ipv achter elkaar op 3A en 4A. Voor DTW-HNL hadden ze mij op 1B gelaten maar mijn vrouw naar 6C gezet. Verder uit elkaar kon bijna niet tenzij ze haar in Economy zouden plaatsen 8)7 Nu maar op 1D gezet en hopen dat er iemand wil ruilen.

Toch gestoord dat je dit soort geneuzel bij je passagiers neerlegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, morgen begint mijn trip naar Nieuw Zeeland, vrijdag de A350 van China Airlines in Business Class naar Taipei, en dan weer de A350 naar Brisbane en Auckland.

De reviews zijn heel goed, ik heb een stoel aan het raam in de 1-2-1 configuratie. Ben heel benieuwd hoe goed het product is, er schijnt zelfs een bar met Nespresso te zijn om zelf koffie te maken :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zelf nooit gevlogen maar van wat ik gezien heb is CI's A350 J fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:57:
Zelf nooit gevlogen maar van wat ik gezien heb is CI's A350 J fantastisch.
De video's en reviews zijn inderdaad lovend, daarom heb ik dit ook gekozen, ook al is de overstap niet fantastisch. Op de terugreis heb ik de A350 weer van AKL>BNE>TPE, en dan de 777 van TPE>FRA. De eerste vlucht LHR>AMS morgen is in de E190 "business class" voor die 40 minuten vlucht ;) , de lounge zal meer nuttig zijn. Alleen de laatste vlucht (FRA>LHR) eind deze maand is met Lufthansa in cattle class, dat gaat wennen worden :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 09-07 13:28
Daniel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:56:
Weet ook weer waarom ik normaal gesproken US carriers mijd als de pest: ik ga inchecken voor m'n vlucht naar HNL, zijn m'n gereserveerde stoelen verdwenen. Blijkbaar heeft Delta zonder opgaaf van redenen en zonder communicatie een week geleden mijn reserveringen eruit gegooid. Zit nu op AMS-DTW nog god betert naast mijn vrouw maar wel in het midden ipv achter elkaar op 3A en 4A. Voor DTW-HNL hadden ze mij op 1B gelaten maar mijn vrouw naar 6C gezet. Verder uit elkaar kon bijna niet tenzij ze haar in Economy zouden plaatsen 8)7 Nu maar op 1D gezet en hopen dat er iemand wil ruilen.

Weet je zeker dat je geen communicatie gemist hebt? Ik heb toch vaak met Delta gevlogen, en dit is me nog exact 0,0 keer overkomen.... ALS er al iets gewijzigd werd, heb ik altijd een mail gehad en in de app stond het bij de reservering.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

Streskip schreef op maandag 30 juli 2018 @ 04:18:
Haha, wij waren ook al helemaal voorbereid en bang gemaakt door dat programma Border Security :P Dus krampachtig ook maar alles dat je als eten zou kunnen bestempelen thuis laten, kom je daar, is het formuliertje inleveren en hoppa je bent al door de security check.

Zondag nog eens vliegen met Ryanair (als ze niet staken heet dat... :X ), maar wat is het OV een drama om op een zondag op Eindhoven Airport (of überhaupt ergens) op tijd te komen als je 'smorgens moet vliegen. Als we alle geluk van de wereld hebben en alles meezit, komen we net op tijd aan om de vlucht te halen. Bij de minste of geringste vertraging missen we de vlucht al, dus toch maar geregeld dat mijn vader ons gaat brengen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmbob schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Weet je zeker dat je geen communicatie gemist hebt? Ik heb toch vaak met Delta gevlogen, en dit is me nog exact 0,0 keer overkomen.... ALS er al iets gewijzigd werd, heb ik altijd een mail gehad en in de app stond het bij de reservering.
Weet ik zeker. Laatste mail is eentje van 20-7 van KLM waarin alles nog goed stond, en de eerstvolgende was een incheck-reminder vanochtend waarbij ineens 'Seat Assigned after Check-In' stond.
Ergens daartussen heeft Delta (volgens de KLM klantenservice op de 23e) de stoelreserveringen weggehaald maar de reden is onbekend, want er is ook geen schema-wijziging geweest na de 20e. Wel daarvoor, de vertrektijd van de DTW-LAX vlucht is al drie keer met een paar minuten veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 13:57
Daniel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:56:

Je bent pas zeker van je stoeltje als je in de lucht bent. Zeker in de VS komt het regelmatig voor dat ze er pas tijdens het boarden achter komen dat stoelen dubbel verkocht zijn.
Deze week was Alaska Air aan de beurt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RocketKoen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:01:
Deze week was Alaska Air aan de beurt.
Alaska Air was toch niet dubbel verkocht? Ze wilden een heterokoppel bij elkaar laten zitten en daarom moest een homokoppel maar apart gaan zitten, en die konden dat (terecht) niet waarderen.

Zie https://www.independent.c...bt-new-york-a8471716.html.

Edit: blijkbaar een foutje met premium economy seats.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 01-08-2018 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

gambieter schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:14:
[...]
Alaska Air was toch niet dubbel verkocht?
Uit het artikel:
According to Alaska Airlines, one of the seats had been double booked.
Ze wilden een heterokoppel bij elkaar laten zitten en daarom moest een homokoppel maar apart gaan zitten, en die konden dat (terecht) niet waarderen.

Zie https://www.independent.c...bt-new-york-a8471716.html.
En ja, daar kwam de discriminatie nog even bovenop.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 09-07 13:28
Daniel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:08:
[...]

Weet ik zeker. Laatste mail is eentje van 20-7 van KLM waarin alles nog goed stond, en de eerstvolgende was een incheck-reminder vanochtend waarbij ineens 'Seat Assigned after Check-In' stond.
Ergens daartussen heeft Delta (volgens de KLM klantenservice op de 23e) de stoelreserveringen weggehaald maar de reden is onbekend, want er is ook geen schema-wijziging geweest na de 20e. Wel daarvoor, de vertrektijd van de DTW-LAX vlucht is al drie keer met een paar minuten veranderd.
Balen zeg. Nog nooit last van gehad.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:08:
[...]

Selecteren/afgaan op info v/d marketing carrier is niet altijd betrouwbaar. Beter is om met je PNR altijd de app/website van de operating carrier te checken & te selecteren of beter gewoon erbij boeken.
Heb je ook dit soort situaties niet waar op meerdere vluchten je stoelen 'verdwijnen'..als ze er al ooit goed hebben ingestaan bij de operating carrier & krijg je ook bericht als er iets gewijzigd wordt.

Enne de 23e? Delta ligt altijd te klooien met van alles op zaterdagnacht niet op maandag.

Voor de rest natuurlijk balen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het leipe is, ik kon via Delta niet eens inchecken. Werd doorverwezen naar KLM, ook al was het bij Delta direct geboekt en had ik daar al eerder de stoelen geselecteerd (is business dus stoelkeuze hoeft niet apart geboekt)
Pas een maand of wat geleden begon ik ineens mails van KLM te krijgen.

Zelfs nu verschijnen de boarding passen niet in de Delta-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:14:
Het leipe is, ik kon via Delta niet eens inchecken. Werd doorverwezen naar KLM, ook al was het bij Delta direct geboekt en had ik daar al eerder de stoelen geselecteerd (is business dus stoelkeuze hoeft niet apart geboekt)
Pas een maand of wat geleden begon ik ineens mails van KLM te krijgen.

Zelfs nu verschijnen de boarding passen niet in de Delta-app.
Da's altijd zo voor vluchten vanaf AMS, rond 72 uur before departure neemt KLM het over. Omgekeerd in de USA is het vaak ook het geval.
Voor de andere vluchten: check in zonder in te loggen met je PNR, ticketnumber of SM nummer & 'from airport' kiezen dan verschijnen die BP's ook in de Delta app.

Plus da's raar krijg nooit email van KLM wanneer het een 006 issued ticket is (Delta), heb je geen 074 issued (KLM) ticket?

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 02-08-2018 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gaat weer lekker in Shanghai. Sta in HGH al 3 uur te wachten op tarmac, en mag nog een uur wachten. Zonder A/C. En ondertussen komt er een typhoon dichterbij. En vergeet die vergoeding maar.
Mag je om 03:00 een hotel gaan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inmiddels in DTW na 8 uurtjes Delta One Suites. Word of warning: als je eenmaal een keer zo’n suite hebt gehad wil je nooit meer een normale (business) stoel. Het is een deurtje van niks maar het maakt zo’n enorm verschil. Heerlijk.

Het enige echte nadeel dat ik kon ontdekken aan dit product is dat het in de lengte wat claustrofobisch is: je zit best wel dicht op het scherm en dat wordt nog erger als je een stukje onderuit zakt.

Stoel zelf is comfortabel en voldoende breed en lang voor de gemiddelde Nederlander. A350 is ook een heerlijk toestel, extreem stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=C2hCN6cVuqM]

Begint een beetje mode te worden dat elke airline een zo'n leuk/grappig/apart mogelijke veiligheidsvideo laat zien.
Ik vind deze nieuwe van Turkish Airlines wel geslaagd, vraag me af en toe wel af of de boodschap nog echt over komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, wat is die paspoortcontrole bij vertrekhal 3 (na de beveiliging) toch slecht opgezet. Ja, het is wat drukker, maar ze laten de mensen die de poortjes kunnen gebruiken en de mensen die naar de loketjes moeten samen in dezelfde rij staan zonder dat je kunt splitsen. Gelukkig was er eentje die wel luisterde en me de weg liet afsnijden om bij de poortjes te komen.

Nu nog even loungen en dan de A350-900 in voor de BC vlucht naar Taipei, ben heel benieuwd naar de A350 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 13:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

[Roland] schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:40:
[video]

Begint een beetje mode te worden dat elke airline een zo'n leuk/grappig/apart mogelijke veiligheidsvideo laat zien.
Ik vind deze nieuwe van Turkish Airlines wel geslaagd, vraag me af en toe wel af of de boodschap nog echt over komt.
Welnee, airlines doen het omdat het wettelijk verplicht is en passagiers letten niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Scott schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Welnee, airlines doen het omdat het wettelijk verplicht is en passagiers letten niet op.
Het kan aan mij liggen, maar zelfs als je niet hebt opgelet lijkt mij dit gewoon niet logisch om het zo op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[Roland] schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:40:
[video]

Dat doen ze om het ding nog enigszins de aandacht te laten trekken; anders let werkelijk waar niemand op.

Ik vind die van Air France heel leuk:

Iets traditioneler maar tegelijkertijd zeer Frans.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 03-08-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

krijn1985 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar zelfs als je niet hebt opgelet lijkt mij dit gewoon niet logisch om het zo op te zetten.
Jij ademt nooit via je neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
swtimmer schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Jij ademt nooit via je neus?
Ik adem meestal via mijn neus, daarom zou ik zo'n oxygenmask dus ook over mijn neus heen zetten en dus niet zoals in bovengenoemde filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

krijn1985 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:49:
[...]

Ik adem meestal via mijn neus, daarom zou ik zo'n oxygenmask dus ook over mijn neus heen zetten en dus niet zoals in bovengenoemde filmpje.
Ah, ik reageer meer op de foto van het artikel waar iedereen hem alleen over de mond heeft.
https://www.stuff.co.nz/t...-their-oxygen-masks-wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
swtimmer schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:58:
[...]

Ah, ik reageer meer op de foto van het artikel waar iedereen hem alleen over de mond heeft.
https://www.stuff.co.nz/t...-their-oxygen-masks-wrong
Daar reageerde ik inderdaad ook op. Misschien had ik mijzelf niet zo duidelijk verwoord. Maar inderdaad het feit dat je meestal/automatisch door je neus ademt is het natuurlijk raar dat zij hem alleen over hun mond zetten (of je nu op de uitleg hebt gelet of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:40:
[...]

Dat doen ze om het ding nog enigszins de aandacht te laten trekken; anders let werkelijk waar niemand op.

Ik vind die van Air France heel leuk:

[video]

Iets traditioneler maar tegelijkertijd zeer Frans.
k vind die van air france ook erg leuk gedaan, ook KLM met delfsblauw is leuk.

Met een transavia vlucht ook wel eens meegemaakt dat het live met humor gedaan werd. Inderdaad veel leuker om naar te kijken maar volgens mij word je (voor mezelf sprekend) toch wel afgeleid van de boodschap. Gelukkig is vliegen heel veilig en is de kans erg klein dat je ooit de instructies nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[Roland] schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:44:
[...]

k vind die van air france ook erg leuk gedaan, ook KLM met delfsblauw is leuk.

Met een transavia vlucht ook wel eens meegemaakt dat het live met humor gedaan werd. Inderdaad veel leuker om naar te kijken maar volgens mij word je (voor mezelf sprekend) toch wel afgeleid van de boodschap. Gelukkig is vliegen heel veilig en is de kans erg klein dat je ooit de instructies nodig hebt.
Aan de andere kant, hoe klein de kans ook is even checken hoeveel rijen je naar de nooduitgang moet etc het is bewezen dat het je leven kan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:52:
[...]

Aan de andere kant, hoe klein de kans ook is even checken hoeveel rijen je naar de nooduitgang moet etc het is bewezen dat het je leven kan redden.
Denk dat je zwaar in de minderheid bent. Als je om je heen kijkt tijdens de safety demo zie je hele volkstammen voor een potentiele darwin award gaan & nog niet eens opkijken van hun krant/mobiel/tablet/gesprek. Zelfde verhaal in hotels. Hoeveel mensen checken het aantal deuren van hun kamer naar de nooduitgang en/of het evacuatieplan.
Ken ook een idioot die een zwemvest als souvenir heeft meegenomen. Sindsdien check ik dat ook maar effe.

Als je trouwens veel vliegt is een road warrior training ook leuk & nuttig. Simuleren ze oa een landing op water en mag je zelf de deur openmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:59:
[...]
Hoeveel mensen checken het aantal deuren van hun kamer naar de nooduitgang en/of het evacuatieplan.
Meldt...

...als iemand die dat niet (meer) doet.

Ik zit in zoveel verschillende hotels dat ik het gewoonweg niet meer kan. Negen van de tien keer heb ik mijn kamernummer in mijn hoofd, maar dat blijkt van een vorige trip te zijn geweest, ook al was dat op een heel andere verdieping. Laat staan dat ik het aantal deuren naar de trap kan onthouden.

Ik zou het wel willen, maar het lukt gewoon niet (meer). Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik vaak verdomd moe aankom en als mijn brein weer een beetje bij zinnen is, ik alweer het hotel uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Ken ook een idioot die een zwemvest als souvenir heeft meegenomen.
Ik heb een keer naast een zwemvest gezeten bij Air France. Ik heb 'm maar laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 19:00
[...]

Denk dat je zwaar in de minderheid bent. Als je om je heen kijkt tijdens de safety demo zie je hele volkstammen voor een potentiele darwin award gaan & nog niet eens opkijken van hun krant/mobiel/tablet/gesprek. Zelfde verhaal in hotels. Hoeveel mensen checken het aantal deuren van hun kamer naar de nooduitgang en/of het evacuatieplan.
Ken ook een idioot die een zwemvest als souvenir heeft meegenomen. Sindsdien check ik dat ook maar effe.

Als je trouwens veel vliegt is een road warrior training ook leuk & nuttig. Simuleren ze oa een landing op water en mag je zelf de deur openmaken.
Ik kan het mis hebben maar voor het stelen van een zwemvest uit een vliegtuig draai je volgens mij de bak in en je hebt meteen een strafblad. Dat is echt een serieus vergrijp.

Ik werp altijd een blik op de kaart met veiligheidsinstructies om te zien of er bijzonderheden zijn. Tel even het aantal rijen tot de nooduitgang, voor of achter me. Verder zit er doorgaans niet heel veel variatie in de veiligheidsbriefing. Zal voortaan ook even dubbel checken of er inderdaad een zwemvest is. Dit controleer ik vaker niet dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FrankHe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:23:
[...]

Ik kan het mis hebben maar voor het stelen van een zwemvest uit een vliegtuig draai je volgens mij de bak in en je hebt meteen een strafblad. Dat is echt een serieus vergrijp.
Dat is inderdaad een misdrijf. Artikel 166 Sr:
Hij die opzettelijk een voor de veiligheid van de scheepvaart of luchtvaart gesteld teken of hulpmiddel vernielt, beschadigt, wegneemt of verplaatst, de werking daarvan verijdelt of een verkeerd teken stelt, wordt gestraft:
1°. met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van de scheepvaart of luchtvaart te duchten is;
2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van de scheepvaart of luchtvaart te duchten is en het feit het zinken, stranden of verongelukken van een vaartuig of een luchtvaartuig ten gevolge heeft;
3°. met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van de scheepvaart of luchtvaart te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
Bij die maskers snap ik niet waarom er geen uitsparing of opzetvorm voor de neus is gemaakt. Ik kan me voorstellen dat iemand die niet goed oplet hem alleen over zijn mond doet, omdat het masker dan beter afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Fly-guy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:17:
[...]

Meldt...

...als iemand die dat niet (meer) doet.

Ik zit in zoveel verschillende hotels dat ik het gewoonweg niet meer kan. Negen van de tien keer heb ik mijn kamernummer in mijn hoofd, maar dat blijkt van een vorige trip te zijn geweest, ook al was dat op een heel andere verdieping. Laat staan dat ik het aantal deuren naar de trap kan onthouden.
Die experience ja, naar kamer 418 lopen & proberen te openen omdat je er eerder die week verbleef :$
FrankHe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:23:
[...]

Geloof meestal een boete. Ken trouwens ook wat mensen die zowat alle safety kaarten hebben van de types vliegtuigen waarmee ze gevlogen hebben. Op het internet kan je tegenwoordig ook van alles vinden: Beddengoed enz uit de BC aangeboden op ebay ofzo.
Maar FA's worden bij veel maatschappijen aangenomen omdat ze bepaalde persoonlijke eigenschappen wel/niet hebben, met als gevolg dat één ervan is dat ze niet echt de confrontatie willen opzoeken. Als ze al worden gepakt is het terugleggen al genoeg om de zaak als afgehandeld te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 03-08-2018 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De A350 kan ik zeker waarderen, TPE airport voorlopig niet. Vreselijk lange rij bij paspoortcontrole, bijna geen loketten open of personeel om te begeleiden. En de airport wifi is bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hah, ik kom er net achter dat ik voor een met BlueBiz punten gekochte vlucht, BlueBiz punten gekregen heb. Betrof een invol reroute waar blijkbaar m'n bluebiz-nummer in het vervangende ticket overgenomen is (ondanks dat ik dat niet zelf gedana heb, aangezien je op dergelijke vluchten toch geen punten verdient normaal gesproken).

2 punten maar want BCN-AMS in Y maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Scott schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Is het echt verplicht? Ik merk bij steeds meer domestic flights hier dat er geen instructies (danwel filmpje of crew) zijn. En leaflets ook zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kenzi schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:54:
[...]

Is het echt verplicht? Ik merk bij steeds meer domestic flights hier dat er geen instructies (danwel filmpje of crew) zijn. En leaflets ook zelden.
Welk land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Grouchy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:56:
[...]

Die experience ja, naar kamer 418 lopen & proberen te openen omdat je er eerder die week verbleef :$

[...]

Geloof meestal een boete. Ken trouwens ook wat mensen die zowat alle safety kaarten hebben van de types vliegtuigen waarmee ze gevlogen hebben. Op het internet kan je tegenwoordig ook van alles vinden: Beddengoed enz uit de BC aangeboden op ebay ofzo.
Maar FA's worden bij veel maatschappijen aangenomen omdat ze bepaalde persoonlijke eigenschappen wel/niet hebben, met als gevolg dat één ervan is dat ze niet echt de confrontatie willen opzoeken. Als ze al worden gepakt is het terugleggen al genoeg om de zaak als afgehandeld te zien.
Dat is zwaar afhankelijk welke airline je vliegt, je valt immers onder de wetten van het land waar het vliegtuig is geregistreerd. In sommige landen staan er zeer zware straffen op het in gevaar brengen van de veiligheid aan boord van een vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is officieel hoe 't werkt in de lucht. In de praktijk is 't meer een zaak voor waar je 't eerste op de grond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De instructies zijn er meer zodat ze wettelijk ingedekt zijn.
Om zo te voorkomen dat mensen naderhand een maatschappij aan gaan klagen omdat tijdens een ongeluk het onduidelijk was wat gedaan moest worden.
Deze cases zijn er in het verleden geweest en dat ging om vrij hoge bedragen.

Als dan een passegier ervoor kiest de instructies niet te volgen/bekijken is dat zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb het trouwens puur over de instructies en hoe dat juridisch in elkaar zit.
Het personeel is uiteraard nog steeds verantwoordelijk om mensen veilig uit het vliegtuig te krijgen

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

China, zowel domestic als laatste vlucht baar Macau met Spring Airlines geen video of instructies.

Niet dat ook maar iemand luisterd naar instructies.

Valt me ook op dat steeds vaker mensen bij het boarden hun handbagage in de eerste rekken leggen en dan naar hun stoel achterin gaan. Doen ze dat in Europa ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kenzi schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:03:
[...]

Valt me ook op dat steeds vaker mensen bij het boarden hun handbagage in de eerste rekken leggen en dan naar hun stoel achterin gaan. Doen ze dat in Europa ook?
Niet eerder gezien eigenlijk. Tenzij het achterin al vol ligt natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie het bij mensen die wat later boarden op mijn LGW-AMS vluchten, de eerste de beste vrije plek die ze zien, daar gaat de bagage in. Anders gaay het misschien achter je in een bak en dan moet je bij uitstappen tegen de stroom in.

Aso, maar ja, dat krijg je als de luchtvaartmaatschappijen het toestaan. Ik doe speede boarding via nooduitgangstoel, en zit ook als een van de eersten in het vliegtuig, voor mijn bagage is altijd plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

China, zowel domestic als laatste vlucht baar Macau met Spring Airlines geen video of instructies.

Niet dat ook maar iemand luisterd naar instructies.

Gebeurt met regelmaat in de EU en de USA. Zijn vooral de FF's en NRSA/personeel die het doen. 17 vluchten ofzo in Juli, 3x dat het gebeurde, weet het omdat het er 2x nogal fel aan toeging toen de FA ingreep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Zeker bij de LCs zoals Ryanair is dit een standaard dingetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nog even terugkomen op de A350-900 van China Airlines en hun business class product. De A350 is zeer stil in vergelijking tot veel van de andere vliegtuigen. Verrassend genoeg kon mijn ANC koptelefoon het resterende geluid niet goed uitfilteren, maar niet hinderlijk (en met muziek aan was het weg). Het business class product van China Airlines is zeer goed, goede service, de stoel was erg goed en comfortabel, en het eten was goed voor vliegtuigvoedsel. Enige wat ik minder vind is dat je in de BC bij start en landing ook een schouderband aan je gordel moet klikken zodat het een autogordel wordt, maar ik vond het schouderdeel erg oncomfortabel.

Van Afghanistan tot voorbij Hong Kong was het stoelriemen vast signaal aan, en aan het begin werd het personeel zelfs voor een kwartiertje verteld te gaan zitten. Toch viel het mee, al is dat het deel van vliegen (turbulentie) wat me altijd zenuwachtig doet worden. Ondanks dat ik weet dat het vrij normaal is. Ook op de weg naar Brisbane bijna 4 uur lang dat stoelriemen vast achter elkaar gehad.

Heb zelf in TPE in het hotel geslapen, dat was inderdaad erg goed. In ieder geval een zeer goed business class product van China Airlines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

gambieter schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:36:
Nog even terugkomen op de A350-900 van China Airlines en hun business class product. De A350 is zeer stil in vergelijking tot veel van de andere vliegtuigen.
Dat vond ik ook van de A340 (zeker in BC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
De A350 is zeer stil in vergelijking tot veel van de andere vliegtuigen.
Freee!! schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:54:
[...]

Dat vond ik ook van de A340 (zeker in BC).
De A340 ken ik niet maar is relatief groot met relatief kleine motoren, kan mij voorstellen dat het voorin rustig is. Airbus lijkt sowieso vaker stiller te zijn dan Boeing, de 777 is bijvoorbeeld best lawaaiig binnen. De A350 had ook een Dreamliner achtige bijnaam moeten krijgen. De 787 heeft naast een paar voordelen (relatief stille motoren, geen bleedair, hogere luchtdruk), een aantal discutabele voordelen (elektronische net niet echt verduisterende ramen) echt een nadeel in economy class. De 9-abreast opstelling van vrijwel alle carriers is gewoon oncomfortabel. Toch dweept iedere carrier met de Dreamliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

PolarBear schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:29:
[...]
De A340 ken ik niet maar is relatief groot met relatief kleine motoren, kan mij voorstellen dat het voorin rustig is. Airbus lijkt sowieso vaker stiller te zijn dan Boeing, de 777 is bijvoorbeeld best lawaaiig binnen.
Na de A340(-300, Philipine Airlines FRA-BKK vv + CdG-BKK vv, 1995/6) vond ik de B747 maar een lawaaige rammelbak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
Na jaaaaaren sparen bij American Airlines (maar nog nooit mee gevlogen :+ ) hadden we eindelijk genoeg OneWorld miles. Award vlucht geboekt! Binnenkort enkele reis Business Class in een 772 van SIN naar NRT met Japan Airlines voor 30.000 miles en 34 USD pp. Terug NRT-SIN gaan we met ScootBiz voor 170 euro pp.

Wel jammer, ze konden bij AA nog niet zien wat het ging kosten om een baby mee te nemen. Inmiddels is de ticket 'issued' en kon ik de baby bij boeken. Whoppa!!! 200 euro :( (een percentage van het normale BC tarief)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
VLM Airlines stopt bijna al hun routes:
SHS Aviation B.V., het moederbedrijf van VLM, heeft beslist om zijn activiteiten op de lijnvluchtenmarkt tijdelijk terug te schroeven en zich te focussen op de vluchten van Antwerpen naar London City Airport en Zurich.

De verbindingen naar Aberdeen, Birmingham, Keulen-Bonn, Maribor, München en Rostock zullen daarom in de loop van de komende weken worden stopgezet en de geplande routes van Antwerpen en Oostende-Brugge naar Manchester worden uitgesteld. Passagiers die reeds gereserveerd hebben voor een vlucht na de stopzettingsdata, worden zo snel mogelijk persoonlijk op de hoogte gebracht en krijgen hun ticket integraal terugbetaald.

“Tezelfdertijd zal er ook een vlootreductie worden doorgevoerd. Het is geen geheim dat we al geruime tijd bezig zijn met de voorbereiding van de vervanging van de Fokker 50-toestellen. De verwachte ingebruikname van de nieuwe vliegtuigen is voorzien in de tweede helft van 2019.”
Link: https://pr.flyvlm.com/vlm...eractiviteiten-uitbreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PolarBear schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:29:
De A340 ken ik niet maar is relatief groot met relatief kleine motoren, kan mij voorstellen dat het voorin rustig is. Airbus lijkt sowieso vaker stiller te zijn dan Boeing, de 777 is bijvoorbeeld best lawaaiig binnen.
Ik ga het eind deze maand vergelijken, ik vlieg dan AKL>BNE>TPE in de A350, en TPE>FRA in de 777-300ER van China Airlines in BC. Ik heb in de A340 van Cathay Pacific gevlogen in Premium Economy een paar jaar terug, maar heb er toen niet op gelet of die stiller was dan de 777.
De A350 had ook een Dreamliner achtige bijnaam moeten krijgen. De 787 heeft naast een paar voordelen (relatief stille motoren, geen bleedair, hogere luchtdruk), een aantal discutabele voordelen (elektronische net niet echt verduisterende ramen) echt een nadeel in economy class. De 9-abreast opstelling van vrijwel alle carriers is gewoon oncomfortabel. Toch dweept iedere carrier met de Dreamliner.
9-abreast is beter dan de 10-abreast die tegenwoordig iedereen heeft in de 777s...

Verder eensch, de A350 verdient een mooie bijnaam. Was marketingtechnisch ook goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

9-abreast is beter dan de 10-abreast die tegenwoordig iedereen heeft in de 777s...
Niet echt; de a350 is smaller dan de 777, dus 't is niet alsof je dan meer ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Ik ga het eind deze maand vergelijken, ik vlieg dan AKL>BNE>TPE in de A350, en TPE>FRA in de 777-300ER van China Airlines in BC. Ik heb in de A340 van Cathay Pacific gevlogen in Premium Economy een paar jaar terug, maar heb er toen niet op gelet of die stiller was dan de 777.
Een 350 kan je imho niet vergelijken met een 777, dat zijn twee verschillende generaties vliegtuigen dan moet je een 787 met een 350 vergelijken. Vind zelf een 787 maar een krap toestel, heb dan liever een 777

Verder eensch, de A350 verdient een mooie bijnaam. Was marketingtechnisch ook goed geweest.
Marketing is het ik weleens het idee nooit het sterkste punt van Airbus. De 380 biedt een aantal significante voordelen ten opzichte van de 777 en 747 maar die weet niemand. Dit terwijl de grootste leken de voordelen van de 787 weten omdat airlines hiermee massaal adverteren.
CyBeR schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:08:
[...]

Niet echt; de a350 is smaller dan de 777, dus 't is niet alsof je dan meer ruimte hebt.
Deels wel omdat de romp minder rond is heb je aan de randen meer ruimte.

[ Voor 11% gewijzigd door Brilsmurfffje op 08-08-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:08:
[...]

A350 in 9 abreast is 18 inch stoel, B787 in 9 abreast is meer richting 17 inch en B777 is 10 abreast iets meer dan 17 inch.

Nou is het niet het einde van de wereld (als in het is te overleven) maar in gelijke omstandigheden zou ik een A350 kiezen. Tenzij je geluk hebt met een 8 abreast B787 treft met bijna 19 inch of een 9 abreast B777 met ook 19 inch maar die worden schaars.
[...]

Stilste vliegtuig, grootste overheadbins, hogere luchtdruk etc. It's not a dream, it's reality with the A350 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is het probleem met de A350 dat Airbus voor de tweede keer op rij voor een te groot toestel heeft gekozen.

En de marketing is natuurlijk slecht. Ik wist niet eens dat het een nieuw toestel was, enkel maar door de enthousiaste verhalen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Anoniem: 915187 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 02:19:
Volgens mij is het probleem met de A350 dat Airbus voor de tweede keer op rij voor een te groot toestel heeft gekozen.
De A350 is, net als zo ongeveer elk ander toestel, ontwikkeld n.a.v. een vraag vanuit de luchtvaartindustrie. Het ontwikkelen van een vliegtuig is zo godvergeten duur, dat doen ze alleen als ze verdomd zeker weten dat ze afgenomen worden. De A380 is een beetje een probleemgeval in dat opzicht omdat de vraag naar dergelijke toestellen nogal ingezakt is (in het voordeel van kleinere en zuinigere toestellen zoals de A350 en 787) ruim nadat 't al veel te laat was om er mee op te houden. Dat gezegd hebbende afaik maken ze geen verlies op dat programma.
En de marketing is natuurlijk slecht. Ik wist niet eens dat het een nieuw toestel was, enkel maar door de enthousiaste verhalen hier.
Vliegtuigen worden ook niet echt naar het reizende publiek gemarket, anders dan wellicht door luchtvaartmaatschappijen die hun nieuwe product aanprijzen, dus da's niet zo raar.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2018 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Nog even terugkomen op de A350-900 van China Airlines en hun business class product. De A350 is zeer stil in vergelijking tot veel van de andere vliegtuigen. Verrassend genoeg kon mijn ANC koptelefoon het resterende geluid niet goed uitfilteren, maar niet hinderlijk (en met muziek aan was het weg). Het business class product van China Airlines is zeer goed, goede service, de stoel was erg goed en comfortabel, en het eten was goed voor vliegtuigvoedsel. Enige wat ik minder vind is dat je in de BC bij start en landing ook een schouderband aan je gordel moet klikken zodat het een autogordel wordt, maar ik vond het schouderdeel erg oncomfortabel.

Van Afghanistan tot voorbij Hong Kong was het stoelriemen vast signaal aan, en aan het begin werd het personeel zelfs voor een kwartiertje verteld te gaan zitten. Toch viel het mee, al is dat het deel van vliegen (turbulentie) wat me altijd zenuwachtig doet worden. Ondanks dat ik weet dat het vrij normaal is. Ook op de weg naar Brisbane bijna 4 uur lang dat stoelriemen vast achter elkaar gehad.

Heb zelf in TPE in het hotel geslapen, dat was inderdaad erg goed. In ieder geval een zeer goed business class product van China Airlines :)
Ik vloog een paar weken terug ook in de A350 van Malaysia Airlines, ook in business, waar je inderdaad ook nog zo'n extra gordel mocht vastklikken. Voor de rest inderdaad een fijn toestel.

Zo gauw ik weer naar Amsterdam moet zal ik de Singapore Airlines A350 proberen in business. Of als iemand ervaring heeft met zowel A350 van Singapore Airlines en de 777 van KLM in business dan zal ik KLM ook overwegen. Ik kan mijn creditcard airmiles bij beide maatschappijen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In KLM app zijn de Milestones geüpdatet. Lijken nu te kloppen. Vluchten vanaf 2008. In mijn geval 270 wat betekent dat Codeshares helaas dus niet worden meegenomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 915187 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 02:19:

Nee dat is niet zo, de A350 is niet per definitie altijd een concurrent van de 787:
Afbeeldingslocatie: https://leehamnews.com/wp-content/uploads/2013/06/airbus-wb-positioning.jpg

In de vliegtuig wereld is het niet zo als in de auto industrie waar de VW Golf altijd de concurent is van de Opel Astra.

Het lastige van de luchtvaart is ook dat je een toestel moet kunnen wegzetten bij airlines die bij voorkeur al een deel van jouw kisten in de vloot heeft. Daar kan de A350 ook zeker wel aanslaan omdat het een concurrent is van de 777. De A330 is bijvoorbeeld erg populair in Azië op de middenlange afstand, airlines die deze kisten opereren kunnen deze straks vervangen door de A330Neo en lange afstandkisten door de A350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 22:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:38:
In KLM app zijn de Milestones geüpdatet. Lijken nu te kloppen. Vluchten vanaf 2008. In mijn geval 270 wat betekent dat Codeshares helaas dus niet worden meegenomen
laatst de AF app inderdaad ook al,daar stonden wel mijn delta en VN vluchten etc bij,dus die zullen hier nu ook wel bij staan

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Net gecheckt, mijlpalen; Nog steeds 0 overal. Ge zou toch denken dat tenminste één van de opties (een KLM operated/marketed vlucht aangeschaft via hun website, telefoondesk en/of ticketdesk) als een vlucht kwalificeerd in hun app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Ik en London City airport gaan echt niet samen. Letterlijk elke keer dat ik via dat vliegveld reis heb ik terug vertraging.

Gisteren weer door die storm 90 min vertraging wat inhoudt dat ik om 23.30 landde (i.p.v. 22.00) en dus half Schiphol kon doorlopen om door de douane te komen die natuurlijk alleen maar achter in Schiphol open was. En omdat ik rond die tijd landde er een mega rij was omdat alle vetraagde vluchten tegelijkertijd binnen kwamen.

Bweh , soms is reizen niet leuk.

Maar ja, Maandag Frankfurt , Donderdag Linate, over twee weken naar Vegas . En dan heb ik mijn platinum binnen . Jeuh!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

backupdevice schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:44:
Ik en London City airport gaan echt niet samen. Letterlijk elke keer dat ik via dat vliegveld reis heb ik terug vertraging.

Gisteren weer door die storm 90 min vertraging wat inhoudt dat ik om 23.30 landde (i.p.v. 22.00) en dus half Schiphol kon doorlopen om door de douane te komen die natuurlijk alleen maar achter in Schiphol open was. En omdat ik rond die tijd landde er een mega rij was omdat alle vetraagde vluchten tegelijkertijd binnen kwamen.

Bweh , soms is reizen niet leuk.

Maar ja, Maandag Frankfurt , Donderdag Linate, over twee weken naar Vegas . En dan heb ik mijn platinum binnen . Jeuh!
1. Je beoelt de marechaussee , de douane checkt je goederen en de marechaussee je ID en ja van dat laatste zijn er altijd te weining open op Schiphol.
2. Als je zovaak vliegt pak je toch Privium ben je van dat in de rij staan voor de douane marechaussee af.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Maar dan heb ik nog steeds het LCY probleem.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Je kan ook een ander vliegveld in Londen gebruiken natuurlijk. Keuze zat: Heathrow, Gatwick, Luton, Southend, Stansted etc. Londen heeft 6 commerciele vliegvelden, niet alleen LCY ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wildhagen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:35:
Je kan ook een ander vliegveld in Londen gebruiken natuurlijk. Keuze zat: Heathrow, Gatwick, Luton, Southend, Stansted etc. Londen heeft 6 commerciele vliegvelden, niet alleen LCY ;)
Jij hebt duidelijk nog nooit op LCY gevlogen ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
kamstra schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:17:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit op LCY gevlogen ;)
Dat hoeft ook niet om te weten dat er nog 5 andere luchthavens in de omgeving van Londen zijn. Keuze zat ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

wildhagen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:20:
[...]
Dat hoeft ook niet om te weten dat er nog 5 andere luchthavens in de omgeving van Londen zijn. Keuze zat ;)
Volkomen waar, maar die anderen liggen zo ver van Londen, dat hij zelfs met die vertraging op de terugweg nog altijd sneller is met heen en weer vliegen naar LCY.

Pagina: 1 ... 48 ... 245 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2