Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 ... 251 Laatste
Acties:

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
evilution schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:10:
Blijkbaar is dat een overdreven wens :D
Ik snap je wens, het meeste fastfood probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Toch kan ik op Schiphol best prima eten vinden.

*even m'n frustraties van de afgelopen reis kwijt*

Ik was een paar weken geleden om 18:00 in Madrid voor een overstap. Gigantische luchthaven, maar helaas was de MacDonald's het enige wat er open was. Dan ben je niet blij met je combinatie van je Nederlandse ritme en gezonde eetlust...

Het fastfood is al 20x te duur, dan zou ik de prijzen van een fatsoenlijk menu in een restaurant al helemaal niet willen weten.
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:22:
Ja ik ook, denk niet dat er ook maar iemand is die daar op zijn gemak enkele uren gaat liggen tafelen voor zijn plezier. Iedereen heeft wel een hekel aan luchthavens denk ik.
Als ik een overstap van 3+ uur heb, ja, dan wil ik gewoon een goede maaltijd kunnen eten in plaats van kleffe meuk. Dat is geen vreemde gedachte?
Als je sjiek wil eten, neem je desnoods wat meer de tijd, en ga je eerst het centrum in voor je naar de luchthaven gaat.
Bij mij zit er een gigantisch groot verschil tussen fastfood en Michelin-sterren. Je hebt bijvoorbeeld nog zoiets als eetcafé's of normale restaurants. Gewoon een schnitzel/biefstukje/bord pasta, ik noem maar wat. Voedsel waarbij je niet na 2 uur alweer honger hebt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Raling schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:29:
[...]

Als ik een overstap van 3+ uur heb, ja, dan wil ik gewoon een goede maaltijd kunnen eten in plaats van kleffe meuk. Dat is geen vreemde gedachte?
Ja, maar er werd gevraagd om 'fine dining'. Dat is dus iets waar je echt specifiek op gekleed gaat (pak/tuxedo etc, niet in je casual spijkerbroek en t-shirt), en uren voor de tijd neemt ipv hap-slik, wat naborrelen en weer weg.

Een goede maaltijd heb je echt niet alleen bij 'fine dining' hoor, bij 'çasual dining' (lees: een alledaags restaurant of luxer eetcafe) kan je dat ook prima aantreffen,

In jouw scenario zoek je het meer in de richting van 'casual dining'. Ook dat is gewoon goed (non-fastfood eten), en Schiphol heeft daarin genoeg keuze.
[...]

Bij mij zit er een gigantisch groot verschil tussen fastfood en Michelin-sterren. Je hebt bijvoorbeeld nog zoiets als eetcafé's of normale restaurants. Gewoon een schnitzel/biefstukje/bord pasta, ik noem maar wat. Voedsel waarbij je niet na 2 uur alweer honger hebt.
Ja, en die heb je dus volop op Schiphol :)

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
evilution schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:22:
[...]

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat Schiphol vooral dat soort reizigers wil :+
Hoe korter mensen op Schiphol zijn, hoe minder druk het er is. Dus ik wil dat ook graag :P
wat

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2017 16:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:35:
[...]

Ja, maar er werd gevraagd om 'fine dining'. Dat is dus iets waar je echt specifiek op gekleed gaat (pak/tuxedo etc, niet in je casual spijkerbroek en t-shirt), en uren voor de tijd neemt ipv hap-slik, wat naborrelen en weer weg.

Een goede maaltijd heb je echt niet alleen bij 'fine dining' hoor, bij 'çasual dining' (lees: een alledaags restaurant of luxer eetcafe) kan je dat ook prima aantreffen,

In jouw scenario zoek je het meer in de richting van 'casual dining'. Ook dat is gewoon goed (non-fastfood eten), en Schiphol heeft daarin genoeg keuze.

[...]

Ja, en die heb je dus volop op Schiphol :)
Fine dining was dan niet de juiste woordkeuze. Casual dining is er echter ook niet op Schiphol, ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dat er wel is. Het is echt allemaal snelle hap in een of andere gare hoek waar constant andere reizigers langs je heen lopen. Dat kun je toch niet met droge ogen restaurant noemen!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:35:
Casual dining heb ik nog niet gevonden. Er zijn inderdaad tentjes waar je redelijk voedsel kunt halen, maar daar is dan ook alles weer mee gezegd. Maar als je aanraders hebt, dan houden wij ons hier aanbevolen! :)

Dit laat wel weer mooi zien dat iedereen andere behoeften en verwachtingen heeft. Ieder mens is (gelukkig) verschillend.

• wildhagen
  • Niet online
Raling schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Casual dining heb ik nog niet gevonden.
Zelf vind ik erg goed (in volgorde van beste bovenaan)

- Kebaya
- Tastes from the Lowlands
- Café Comunal

Allen na security.

Voor security eet ik zelf meestal vrij weinig, dus heb ik minder ervaring mee. Maar eentje die ik wel goed vind is Crossroads.

Allevier vallen imho toch wel onder het casual-dining principe.

Virussen? Scan ze hier!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
Meh, ik wilde een compliment maken dat Schiphol vandaag wel snel was met het handelen van de koffers. Vervolgens mis je een koffer :')

Ze konden niet direct vinden of hij nu al wel op de luchthaven was of niet, of dat hij nog op plaats van vertrek stond. Nou ja, scheelt me voor nu iniedergeval met dat ding slepen. En eeelijk is eerlijk: de koffer die wel kwam, was er lekker snel (30 min na aankomst bij gate)

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 31-08-2017 17:40 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:02:
[...]

Zelf vind ik erg goed (in volgorde van beste bovenaan)

- Kebaya
- Tastes from the Lowlands
- Café Comunal

Allen na security.

Voor security eet ik zelf meestal vrij weinig, dus heb ik minder ervaring mee. Maar eentje die ik wel goed vind is Crossroads.

Allevier vallen imho toch wel onder het casual-dining principe.
Na security boeit het mij niet zo, daar loop ik zo snel mogelijk door. Maar voor security, tussen baggage drop-off en check-in is het fijn als je nog even lekker kunt tafelen voor je afscheid neemt.
De zaken die je opnoemt vind ik overigens nog steeds geen restaurant, zelfs niet restaurantachtig, hooguit eetcafé.
Ik blijf dit een gemis vinden op Schiphol, is het in rust genieten van een maaltijd nou echt teveel gevraagd op een dergelijke plek?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• CyBeR
  • Niet online
evilution schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:23:
[...]
Ik blijf dit een gemis vinden op Schiphol, is het in rust genieten van een maaltijd nou echt teveel gevraagd op een dergelijke plek?
Nee, maar als daar een grote behoefte aan was, dan zou 't er zijn.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

CyBeR schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

Nee, maar als daar een grote behoefte aan was, dan zou 't er zijn.
Ik neem aan dat Schiphol wel onderzoek doet naar wat reizigers willen en of dergelijke facaliteiten bijdragen aan de doelstellingen van Schiphol.
Iedere keer als ik van Changi terugkeer op Schiphol vind ik het maar een armetierige bedoening. Als je darentegen vanuit Heathrow of Charles de Gaulle terugkeert is het een ongekende weelde. Dus alles is relatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:22:
Men vergeet blijkbaar even wat het primaire doel van een luchthaven is. Het is geen winkelcentrum waar als afterthought ook nog wat start- en landingsbanen bij gebouwd zijn.
Ik krijg op Schiphol toch haast het gevoel dat het een shopping centrum is waar ook vliegtuigen komen :)

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

BobEvers schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Ik krijg op Schiphol toch haast het gevoel dat het een shopping centrum is waar ook vliegtuigen komen :)
Dat gevoel heb ik bij Changi juist heel erg. Dat voelt niet als een luchthaven, maar meer als een veel te luxe winkelcentrum.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ter info: IAH is weer limited open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

Grouchy

meep meep

evilution schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:22:
[...]

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat Schiphol vooral dat soort reizigers wil :+
Het heeft er alle schijn van dat de pax zelf het niet echt willen.
De enige mensen die ik ken die wat uitgebreider afscheid willen nemen of eten landside zijn mensen die maar één of een paar keer per jaar vliegen. Overgroote gedeelte van die pax zijn nog te zuinig om een paar euro uit te geven voor bijvoorbeld een stoelkeuze vooraf, laat staan voor 'casual dining'.

Veel verkeer bestaat uit pax die overstappen in AMS (die blijven airside), het andere belangrijk deel bestaat uit zakenreizigers. Die willen meestal zo efficient/snel mogelijk van A naar B.
Als je elk jaar tig vluchten hebt zit je echt niet te wachten op casual dining landside. Duizenden pax hebben graag fast track via een of ander FF programma, business class en/of Privium. Daar boven op hebben ze vaak nog lounge access om in een wat meer 'relaxed' omgeving op de luchthaven te zijn.

Na BRU ga ik trouwens het liefst zo snel mogelijk airside.

[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 01-09-2017 04:23 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

evilution schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:10:
Sorry hoor maar er is nogal wat tussen Michelin niveau en op een ongemakkelijke kruk weggekeken worden zodra je je broodje achter je kiezen hebt.
Tim Ho Wan heeft ook een Michelin ster, en daar zit je toch zeker in SSP niet echt lekker rustig. Dat geld voor meer Michelin restaurants.
Vind Schiphol verder best uitgebreid qua opties, zeker vergeleken met de meeste airports hier. HGH heeft praktisch niks op een Mac en Kung Fu na.

Maandag weer HGH -> HKG. Zie net dat typhoon Mawar precies dan over HKG is. Kan nog leuk worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kenzi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 06:26:
[...]

Maandag weer HGH -> HKG. Zie net dat typhoon Mawar precies dan over HKG is. Kan nog leuk worden. :X
Kan zeker leuk worden :)

Op mijn heenreis richting CUR (19 augustus) hadden wij last van Harvey, die op dat moment nog 'slechts' een Tropical Storm was, en nog geen orkaan (dat werd hij pas een paar dagen later, toen hij in Texas huis ging houden), die op dat moment net ten oosten van Bonaire lag.

Als gevolg daarvan hadden we een behoorlijke hoop last van serieuze turbulentie, ondanks dat de route al was aangepast. Shakey, shakey :)

Dus als je in een échte orkaan/cycloon/typhoon (3 namen voor hetzelfde beestje) terecht komt lijkt me dat een... beleving, zeg maar. Succes!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:32:
[...]

Dus als je in een échte orkaan/cycloon/typhoon (3 namen voor hetzelfde beestje) terecht komt lijkt me dat een... beleving, zeg maar. Succes!
Vorig jaar oktober op de terugweg uit Da Nang naar HKG in typhoon de landingsbaan 3 keer gezien. Waarbij de 2de keer nogal zijwaarts. Dat was best spannend, zeker omdat je niks ziet buiten in het donker.

Dat was de enige keer dat ik het geklap na een landing op zijn plaats vond.

Puntje voor de Nederlanders _/-\o_
Early yesterday morning a KLM 747-400 touched down at Hong Kong International Airport in the midst of a fierce typhoon. It would turn out to be the only plane that landed during the storm.
http://liveandletsfly.boa.../24/klm-747-typhoon-hato/

Typhoon Hato was een T10, hoogste waarschuwingssignaal in HK

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 01-09-2017 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe strikt is Tui met stoelen ruilen? Ik heb een Star Class terug vanuit Orlando. Ik heb echter op het laatste moment besloten mijn vrouw mee te nemen. Helaas alleen nog comfort beschikbaar.

Kan je bij Tui halverwege de vlucht van stoel wisselen? Bij KLM zijn ze er niet zo'n fan van :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Moeten jullie trouwens je post hier op Tweakers per letter betalen? Dat onzinnig "stoere" "kijk-mij-eens-veel-vliegvelden-kennen" gedoe met die afkortingen altijd :')

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:38:
Moeten jullie trouwens je post hier op Tweakers per letter betalen? Dat onzinnig "stoere" "kijk-mij-eens-veel-vliegvelden-kennen" gedoe met die afkortingen altijd :')
Tsja je zou ook Orlando International kunnen zeggen. Maar dan blijken er 2 te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:56:
[...]

Tsja je zou ook Orlando International kunnen zeggen. Maar dan blijken er 2 te zijn :+
Orlando Sanford en Orlando International?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Luchtvaartmaatschappijen die vanaf het vernieuwde vliegveld Lelystad willen vliegen, moeten daarvoor een deel van hun vluchten op Schiphol opgeven. Alleen zo kan voorkomen worden dat prijsvechters te veel marktaandeel winnen, zegt KLM-baas Pieter Elbers vrijdag.

[...]

De KLM-topman waarschuwt dat met Lelystad Airport hetzelfde kan gebeuren als met Eindhoven Airport, een andere dochterluchthaven van Schiphol. Daar hebben prijsvechters zich gevestigd, zonder dat zij in ruil ruimte inleverden op Schiphol.
Jeetje wat is de KLM zielig aan het doen over het succes van de concurrent, de KLM kan er ook voor kiezen om de capaciteit uit te bereiden op Eindhoven en Lelystad. Blijkbaar is daar vraag naar want waarom doen die prijsvechters het er anders zo goed?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gisteren in een dag op en neer naar London Stansted met Easyjet (voor werk). Soms vergeet je wel eens wat voor mooi vliegveld Schiphol eigenlijk is. Wat is Stansted een kut-vliegveld. Security is ouderwets en inefficiënt en wacht moeten je een gebied met teveel winkels en te weinig stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:17:
[...]

Jeetje wat is de KLM zielig aan het doen over het succes van de concurrent, de KLM kan er ook voor kiezen om de capaciteit uit te bereiden op Eindhoven en Lelystad. Blijkbaar is daar vraag naar want waarom doen die prijsvechters het er anders zo goed?
De prijsvechters vliegen van A naar B. En dan weer van B naar A. De KLM laat mensen inkomen van A-Z om ze vervolgens te verdelen over Z-A.

Natuurlijk zijn er ook mensen die overstappen op een Easyjet. Maar alle pure vakantievluchten zouden sowieso niet vanaf Schiphol moeten vertrekken met de beperkte capaciteit daar.

EDIT:

Dat laatste is iets te kort door de bocht.

Eindhoven, Rotterdam en Lelystad hebben 1 probleem. Geen treinverbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 01-09-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Skyaero schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:22:
Gisteren in een dag op en neer naar London Stansted met Easyjet (voor werk). Soms vergeet je wel eens wat voor mooi vliegveld Schiphol eigenlijk is. Wat is Stansted een kut-vliegveld. Security is ouderwets en inefficiënt en wacht moeten je een gebied met teveel winkels en te weinig stoelen.
Dat vond ik van Heahtrow ook... Eten kon je bijna niet krijgen, alle winkels waren ook nog van die hele dure maatpak winkels en stoelen was een enorm gebrek aan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Nou KLM, kom maar op met die werelddeal weken! Heb een ticket te boeken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat zijn die weken dat ze de tickets van 499,- verhogen naar 699,- en dan aanbieden voor 699 voor 499,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Dan kijk jij op andere sites. Vooralsnog heb ik er altijd voordeel uit kunnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het zal wel schelen per bestemming. Maar met het aantal tickets wat wij boeken en de alerts die wij op alle ticketprijzen hebben staan, merk ik niet heel veel verschil.

Wij weten onze beurzen 12 maanden van tevoren, dus zetten op alle Amerikaanse steden de alerts aan. Het is nog nooit voorgekomen dat wij een werelddeal hebben gepakt. Ja, je kan die weken goedkoper naar NY vliegen dan gemiddeld, maar gedurende het jaar komen diezelfde prijzen continu terug.

Het is dus geen slechte week om te boeken, maar het zijn geen prijzen die anders niet te krijgen zijn. Waarschijnlijk hebben ze wel naar elk continent 1 lage prijs voor de marketing, dus als je die net moet hebben zit je goed.

EDIT:

Promo award heeft 30.000 punten naar Zuid-Afrika retour, dat is geen slechte deal.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 01-09-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:17:
[...]

KLM leeft van passagiers die meer dan 1 vlucht doen. Ze komen van Bremen via Schiphol en gaan naar Kaapstad.
Hoe zie jij dat over meerdere Nederlandse vliegvelden uitgesmeerd worden? Bremen- Schiphol, met de trein naar Lelystad, bus naar het vliegveld en dan naar Kaapstad, met een overstaptijd van 6+uur, anders haal je het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Fly-guy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:19:
[...]
KLM leeft van passagiers die meer dan 1 vlucht doen. Ze komen van Bremen via Schiphol en gaan naar Kaapstad.
Hoe zie jij dat over meerdere Nederlandse vliegvelden uitgesmeerd worden? Bremen- Schiphol, met de trein naar Lelystad, bus naar het vliegveld en dan naar Kaapstad, met een overstaptijd van 6+uur, anders haal je het niet?
Hetzelfde geldt voor passagiers die met een prijsvechter naar Nederland komen. Die kiezen ook bewust om naar Schiphol te vliegen, niet om op Eindhoven/Lelystad te landen om dan met een bus naar een station te moeten reizen en vervolgens met de trein verder naar Amsterdam. Prijsvechters vliegen op Schiphol omdat daar vraag naar is, niet omdat het zo lekker goedkoop is om daar te landen of omdat het zo'n "fijne" luchthaven is.

Uiteraard snap ik dat KLM een sternetwerk is en dat dat lastig is om uit te voeren vanaf verschillende luchthavens. Maar blijkbaar is er ook vraag naar een ander type vluchten richting Schiphol. Een vraag waar de KLM geen aanbod op heeft.

Een aantal jaar geleden werd mij duidelijk waarop de KLM zo naast de pot pist wat betref het simpele A naar B aanbod.
Voor mij was AMS-HEL €230 euro retour. Voor een vriendin van mij: BUD - AMS - HEL (AMS - HEL dezelfde vlucht) was het maar €180. Als je keek naar de prijsopbouw kwam ik er op uit dat ik veel meer voor de vlucht betaalde na aftrek van de luchthavenbelastingen dan zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:31:
[...]

Hetzelfde geldt voor passagiers die met een prijsvechter naar Nederland komen. Die kiezen ook bewust om naar Schiphol te vliegen, niet om op Eindhoven/Lelystad te landen om dan met een bus naar een station te moeten reizen en vervolgens met de trein verder naar Amsterdam. Prijsvechters vliegen op Schiphol omdat daar vraag naar is, niet omdat het zo lekker goedkoop is om daar te landen of omdat het zo'n "fijne" luchthaven is.
In het buitenland is het nochtans wel zo. Daar vlieg je niet op London City, maar op Luton of Stansted. Je vliegt niet op Charles de Gaulle, maar op Parijs Beauvais of Parijs Vatry. Je vliegt niet op Barcelona, maar op Girona of Reus.

Dat zijn luchthavens die even wat verder weg liggen. Parijs Vatry ligt 160km van Parijs 8)7

Misschien moeten we Eindhoven gewoon hernoemen naar Amsterdam International.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
Een aantal jaar geleden werd mij duidelijk waarop de KLM zo naast de pot pist wat betref het simpele A naar B aanbod.
Voor mij was AMS-HEL €230 euro retour. Voor een vriendin van mij: BUD - AMS - HEL (AMS - HEL dezelfde vlucht) was het maar €180. Als je keek naar de prijsopbouw kwam ik er op uit dat ik veel meer voor de vlucht betaalde na aftrek van de luchthavenbelastingen dan zij.
En hoe heb je de taksen berekend? Hetzelfde percentage voor zowel u als uw vriendin? Want het is de taxatie van de eerste "luchthaven" die doortelt voor elke volgende vlucht (ook de retour). Zo is het goedkoper om te vertrekken van Brussel-Zuid (ZYR), het treinstation en niet de luchthaven van Charleroi, met een TGV van Air France naar Charles-de-Gaulle, ipv rechtstreeks te vertrekken van Charles-de-Gaulle (met een vlucht van Air France wel te verstaan). Ik geloof dat KLM ook iets dergelijks heeft met Thalys voor Schiphol.
Voor mij was het zelfs een pak goedkoper, en dan spreek ik over meer dan 100 euro, om te vertrekken vanuit Dusseldorf, en over te stappen in Parijs, op het vliegtuig naar Johannesburg (om dan naar Durban te vliegen) ipv rechtstreeks op dat vliegtuig in Parijs te stappen. Kostte me wel een halve dag verblijf op de luchthavens. :9

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Stansted - Londen (Liverpool street) is 45 minuten met de trein. Een retour kost 28 pond.

Lelystad - Amsterdam is 40 minuten en kost 20 euro retour. Zo gek zou het dus niet zijn. Voordeel van Lelystad is ook lagere landingsrechten, waardoor tickets goedkoper (of marge hoger) kunnen worden.

Maar volgens mij heeft Easyjet van Schiphol een soort tweede hub gemaakt, dus ik weet niet of het logisch is dat zij naar Lelystad gaan. Ze hebben nota bene zo'n beetje hun eigen pier (H) gekregen. Ryanair vliegt al vanaf Eindhoven. En Transavia is gewoon KLM waarbij de stoelen dichter op elkaar staan, waardoor de ticketprijs lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:32:
[...]
Niet hetzelfde beestje, geografisch gescheiden soorten ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pier H is niet alleen voor Easyjet hoor, er zijn meer maatschappijen die hem gebruiken, o.a. Norwegian heeft er ook vluchten vanaf. In het verleden heeft o.a. Flybe de H-pier ook gebruikt, maar volgens mij vliegen die nu vanaf B/C/D-pier?
Freee!! schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:11:
[...]

Niet hetzelfde beestje, geografisch gescheiden soorten ;)
Ja, maar het is wel hetzelfde weer-verschijnsel. In het Westen heet het een orkaan, is het Zuid-Azie (India, Sri Lanka etc) noemen ze het een cycloon, en in Oost-Azië heet het een typhoon.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Arator schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:51:
[...]

En hoe heb je de taksen berekend? Hetzelfde percentage voor zowel u als uw vriendin? :9
Dat stond netjes uitgesplitst in euro's in de prijsberekening. Dus het bedrag je netto overhield voor het vliegen was voor mijn van AMS - HEL veel hoger dan voor haar hele vlucht van BUD - AMS en van AMS - HEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kenzi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:45:
[...]

[...]

Als KLM de enige was, vraag ik me toch af of het wel de juiste beslissing was. Aan de andere kant bestaat de mogelijkheid dat alle anderen te voorzichtig waren en goed geld verdien je door eigenwijs te zijn (en daarbij gelijk te hebben).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:13:
Pier H is niet alleen voor Easyjet hoor, er zijn meer maatschappijen die hem gebruiken, o.a. Norwegian heeft er ook vluchten vanaf. In het verleden heeft o.a. Flybe de H-pier ook gebruikt, maar volgens mij vliegen die nu vanaf B/C/D-pier?
Easyjet is zeker niet de enige. Pier H en M zijn voor low-cost maatschappijen en goedkoper voor maatschappijen (geen 'slurf' of andere faciliteiten). Pier H is voor niet-Schengen bestemmingen, Pier M voor Shengen bestemmingen. Norwegian zal dus niet van pier H vliegen (Noorwegen is een Schengen land). Maatschappijen als Air Berlin gaan dus ook naar M toe. De laatste keer dat ik Norwegian gezien had stonden ze geloof ik gewoon op Pier D.

Easyjet is niet exclusief, maar wel veruit de grootste gebruiker van pier H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Ik las eerder slechte ervaringen over de WiFi van KLM in de 787-9 toestellen, maar ik moet zeggen dat het mij alles meeviel op mijn vlucht van KIX terug naar AMS.
Alleen toen we vanaf Nova Zembla over de Barentszzee vlogen was er even geen verbinding (dat kwam toen ook op de portal te staan), maar voor de rest kon ik prima op internet en was de snelheid eigenlijk prima.
Wellicht dat ik geluk had en dat weinig mensen er gebruik van probeerden te maken, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BobEvers schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Dan zou ik wat jou was eens naar Gatwick gaan, daar wordt je door de shopping area heen geleid alsof het IKEA is, je moet en zal overal langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Mco heeft dat ook geloof ik,net een pretpark uitgang :P

Net weer door security gegaan,kreeg een swapje van voor en achterkant van mijn handen (drugs/andere stoffen controle) maar dat ik zowaar eens mijn doorzichtig zakje met tandpasta enzo in mijn tas had laten zitten was geen issue.... Ze waren weer lekker aan het opletten xD

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

mrsar schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:17:
[...]
dat ik zowaar eens mijn doorzichtig zakje met tandpasta enzo in mijn tas had laten zitten was geen issue
Ik kan die hele security-poppenkast niet echt serieus nemen, zolang je alles wat je nodig hebt, om echte ongein met een vliegtuig uit te halen, gewoon nog in de duty-free (en na de security-check) kunt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik neem die security meestal ook niet zo serieus, volgens mij is het meer werkverschaffing en het laten zien dat men zogenaamd zo goed bezig is.

Dat komt vooral door de oppervlakkigheid van de controles, en inconsistentie die ze laten zien. Denk bijvoorbeeld aan de ene keer alles uit je handbagage moeten halen, en de volgende keer mag alles (incl powerbank, tablet etc) weer blijven zitten. De ene keer moet je broekriem wel uit, de volgende keer mag hij aanblijven. Dat soort dingen.

Op die manier heb ik op zijn minst moeite om die controles serieus te nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Skyaero schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:35:
[...]
De laatste keer dat ik Norwegian gezien had stonden ze geloof ik gewoon op Pier D.
Norwegian gebruikt een mix van B, D en M in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:05:
Ik neem die security meestal ook niet zo serieus, volgens mij is het meer werkverschaffing en het laten zien dat men zogenaamd zo goed bezig is.

Dat komt vooral door de oppervlakkigheid van de controles, en inconsistentie die ze laten zien. Denk bijvoorbeeld aan de ene keer alles uit je handbagage moeten halen, en de volgende keer mag alles (incl powerbank, tablet etc) weer blijven zitten. De ene keer moet je broekriem wel uit, de volgende keer mag hij aanblijven. Dat soort dingen.

Op die manier heb ik op zijn minst moeite om die controles serieus te nemen.
Dat is gewoon enorme schijnveiligheid ja. Maar goed, nog altijd beter dan in sommige plaatsen in Azië of Afrika, waar je tas door een scanner moet, maar er vervolgens niemand achter het scherm zit om naar de inhoud van je tas te kijken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:55:
[...]

Dat is gewoon enorme schijnveiligheid ja. Maar goed, nog altijd beter dan in sommige plaatsen in Azië of Afrika, waar je tas door een scanner moet, maar er vervolgens niemand achter het scherm zit om naar de inhoud van je tas te kijken :')
Jep, dat had ik dus vorig jaar in DAD... lekkere security heb je dan :P

Zie wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:58:
[...]

Jep, dat had ik dus vorig jaar in DAD... lekkere security heb je dan :P

Zie wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"
Maar ik heb op Jakarta ook wel eens drie securitycontroles achter elkaar voor dezelfde gate meegemaakt, ook zoiets :') Dat was puur werkverschaffing, want zo deden ze het op het station en bij bussen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Dat is niet "naast de pot pissen", dat is prijsdifferentiatie. Die vlucht BUD-AMS-HEL is namelijk een vlucht met een tussenstop en daarvoor zijn de meeste passagiers (en zeker zakelijke) minder bereid te betalen dan non-stop vluchten.
PWM schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:14:
Hoe strikt is Tui met stoelen ruilen? Ik heb een Star Class terug vanuit Orlando. Ik heb echter op het laatste moment besloten mijn vrouw mee te nemen. Helaas alleen nog comfort beschikbaar.

Kan je bij Tui halverwege de vlucht van stoel wisselen? Bij KLM zijn ze er niet zo'n fan van :p
Dat vinden ze bij KLM prima, mits je, als 't een lege stoel betreft waar je naartoe wisselt, dat ná het opstijgen doet. Als je voor take-off met iemand wilt ruilen is dat geen punt.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:05:
Dat heeft met de beperkte capaciteit te maken. Het zou te duur zijn om iedere keer iedereen volledig te controleren. Door de controles onvoorspelbaar te maken, kun je er niet op anticiperen. Dit is een blog van iemand die er vanuit wiskundig perspectief onderzoek naar heeft gedaan.
In de VS heb ik afgelopen zomer een bijzondere controle meegemaakt. Er was een hele lange rij die een kwartier lang niet in beweging kwam. Vervolgens werd een hond een paar keer langs de rij geleid, waarna iedereen zijn schoenen aan mocht houden, alles in zijn tas/koffertje mocht laten zitten voor de x-ray, en door de metaaldetector mocht. De complete rij was in 10 minuten afgehandeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Metalfreak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:55:
[...]
Als er inderdaad niemand naar zit te kijken, is het inderdaad beroerd. Gelukkig zit vaak genoeg op een andere locatie buiten zicht wel iemand te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalfreak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:00:
[...]

Maar ik heb op Jakarta ook wel eens drie securitycontroles achter elkaar voor dezelfde gate meegemaakt, ook zoiets :') Dat was puur werkverschaffing, want zo deden ze het op het station en bij bussen ook.
MNL is ook zo'n feest. Parkeer je daar voor het vliegveld kun je dus enkel de aankomsthal in met controle. Dus neem je de lift naar boven naar de vertrekhal sta je weer buiten en moet je nog een keer door de controle...

Sowieso wordt er in Azië veel vaker gecontroleerd ook buiten het vliegveld. Echt al tientallen keren dat in parkeergarages in Singapore, de Fillipijnen, Taiwan en Maleisië mijn kofferbak heb moeten openen. Zeg maar het moment dat je snapt waarom enkel Aziatische auto's een hendeltje hebben om de kofferbak vanaf voorin te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Freee!! schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:30:
[...]

Als er inderdaad niemand naar zit te kijken, is het inderdaad beroerd. Gelukkig zit vaak genoeg op een andere locatie buiten zicht wel iemand te kijken.
Dan heb je echt een iets te rooskleurig beeld van die landen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Metalfreak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:00:
[...]
Dan heb je echt een iets te rooskleurig beeld van die landen... ;)
Van sommige mogelijk wel, van andere landen weet ik dat er echt op die manier gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:06:
[...]

Dan zou ik wat jou was eens naar Gatwick gaan, daar wordt je door de shopping area heen geleid alsof het IKEA is, je moet en zal overal langs lopen.
Kom erg weinig op andere luchthavens in Europa, maar verder is Azie inderdaad ook heel vaak een shoppingmall. VS weer een stuk minder, daar zijn het meer busstations met fast food court.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
BobEvers schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:55:
[...]

Kom erg weinig op andere luchthavens in Europa, maar verder is Azie inderdaad ook heel vaak een shoppingmall. VS weer een stuk minder, daar zijn het meer busstations met fast food court.
Het verschil met Groot Britannië (en JFK T7, wat door BA gerund wordt) is dat je daar na security letterlijk door de duty-free moet om bij de je gate te komen. Je kunt er niet omheen, je moet er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is op Auckland ook, zowel aankomst als vertrek moet je langs de winkels.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In Brussel (BRU) ook, heb ik gloeiende hekel aan. Goed voor de doorstroming ook...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Weeze en Eindhoven ook tegenwoordig, en zo ken ik er nog veel meer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:13:
Is op Auckland ook, zowel aankomst als vertrek moet je langs de winkels.
Niet langs. Door. Stel je voor dat je op de Dam in Amsterdam niet vanaf het beursplein naar het monument kon, zonder door make-upafdeling van de Bijenkorf te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Is op heel veel vliegvelden zo, en logisch, weer wat extra geld natuurlijk.

Iemand hier trouwens morgen toevallig ook in het vliegtuig van LAX -> ZRH?

[ Voor 33% gewijzigd door jorikdelaporik op 02-09-2017 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Kenzi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:45:
[...]

Vorig jaar oktober op de terugweg uit Da Nang naar HKG in typhoon de landingsbaan 3 keer gezien. Waarbij de 2de keer nogal zijwaarts. Dat was best spannend, zeker omdat je niks ziet buiten in het donker.

Dat was de enige keer dat ik het geklap na een landing op zijn plaats vond.

[...]

KLM piloten hebben sowieso een redelijke bak schijt aan wat er in Hong Kong allemaal wordt geroepen. Aan het begin van het typhoon seizoen was KLM ook de enige die nog op HON HKG landde (los van Cargo) waar we bijna 90 graden schuin de landing inzette.

Waren wel snel door de douane heen aangezien er niemand anders was. :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ballebek schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:03:
op HON landde (los van Cargo) waar we bijna 90 graden schuin de landing inzette.
Wikipedia: Huron Regional Airport In South Dakota?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Was nog niet wakker zo te zien (wij gebruiken HON als short voor Hong Kong).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:03:
[...]

KLM piloten hebben sowieso een redelijke bak schijt aan wat er in Hong Kong allemaal wordt geroepen. Aan het begin van het typhoon seizoen was KLM ook de enige die nog op HON HKG landde (los van Cargo) waar we bijna 90 graden schuin de landing inzette.

Waren wel snel door de douane heen aangezien er niemand anders was. :P
De KLM volgt de procedures gewoon en kiest voor snelheid boven comfort, maar wel binnen de veiligheidslimieten die er zijn. Dat zie je in wel meer zaken terug hoor. Landen met slecht weer is er één, maar ze vliegen bijvoorbeeld ook minder om bij turbulentie en toen met de aswolk waren ze ook weer de eerste die ging vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op Heathrow T4 hebben ze nu een metaaldetector voor de bodyscan geplaatst. Als de detector afgaat gaat de scanner aan. Gaat de detector niet af, kan je doorlopen. Gaat best lekker. Aangezien er veeeel minder koffers apart genomen worden, loopt het soepel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:09:
[...]

Het verschil met Groot Britannië (en JFK T7, wat door BA gerund wordt) is dat je daar na security letterlijk door de duty-free moet om bij de je gate te komen. Je kunt er niet omheen, je moet er doorheen.
Precies, en daarmee vergeleken is Schiphol echt geen winkelcentrum met toevallig vliegtuigen wat sommige mensen hier af en toe lijken te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:07:
[...]

De KLM volgt de procedures gewoon en kiest voor snelheid boven comfort, maar wel binnen de veiligheidslimieten die er zijn. Dat zie je in wel meer zaken terug hoor. Landen met slecht weer is er één, maar ze vliegen bijvoorbeeld ook minder om bij turbulentie en toen met de aswolk waren ze ook weer de eerste die ging vliegen.
Ik heb me nog nooit een moment onveilig gevoeld, zelfs niet bij een noodlanding jaren geleden tijdens een zandstorm. Vlieg aardig wat af per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:05:
Het zal wel schelen per bestemming. Maar met het aantal tickets wat wij boeken en de alerts die wij op alle ticketprijzen hebben staan, merk ik niet heel veel verschil.
@PWM Waar zet je die alerts dan? Google Flights?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Google Flights werkt zeker goed voor alle belangrijke Airlines. En ik heb dan meestal wat alerts op https://www.expertflyer.com die niet direct de prijs tonen maar wel indicaties geven. Dan weet ik ook meteen dat als ik boek, ik meteen een upgrade kan krijgen.

Wij kijken overigens altijd van A naar B. Nooit moeilijke routes, dat scheelt wel natuurlijk. Maar als ik naar Amerika ga, vlieg ik op San Francisco, Los Angeles, Orlando, Washinghton, Seattle, Atlanta en New York. Dat is dus makkelijk van Schiphol. Moet ik toch ergens anders heen, zoals volgende maand naar Nashville, dan zet ik hem gewoon op 2 major airport, wetende dat de binnenlandse vluchten daarna toch weinig kosten.

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 02-09-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
Vloog van de week van Valencia terug naar Rotterdam en zelfs op dat kleine vliegveldje word je gedwongen om direct 2 meter na de security door een (voor dat vliegveld relatief) grote tax free te lopen. Geen andere weg mogelijk. Het was die ochtend best druk en om dan van de security trechter in een nog kleinere tax free trechter te belanden is dan echt niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
TheZoo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:37:
Als je met Delta vanaf Schiphol naar de USA vliegt, heb je in een hoek vlak voor de security checks (dezelfde verdieping) nog een desk. Hier kun je de benodigde amerikaanse TSA check laten doen voor Delta vluchten, zodat je na de reguliere security check en paspoort controle niet alsnog bij Gate D1 of E1 in de rij moet gaan staan voor deze extra check. Je krijgt hier ook dus ook al de definitieve gate meegedeeld.
Is dat dit genzeuzel? Ik vlieg met KLM vanmiddag, maar krijg dit:
Omdat de immigratieautoriteiten meer informatie nodig hebben, kunt u helaas niet inchecken. Check in bij de balie op de luchthaven.

Als u naar de Verenigde Staten reist en inwoner bent van een land dat onder het Visa Waiver Programme valt, dient u ESTA-reistoestemming aan te vragen. Als u nog geen aanvraag heeft ingediend, kunt u nu ESTA-reistoestemming aanvragen bij https://esta.cbp.dhs.gov. Als u niet onmiddellijk ESTA-reistoestemming krijgt, dan heeft u een visum of een ander geaccepteerd reisdocument voor de Verenigde Staten nodig.

Als u al wel reistoestemming heeft gekregen, dan hebben de immigratieautoriteiten van de Verenigde Staten wellicht nog meer gegevens nodig. U kunt deze gegevens alleen bij de incheckbalie op de luchthaven verstrekken.
Kan dus niet online inchecken. :/ :O

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee dat is nog weer ander geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
Hoe is het momenteel met de drukte op Schiphol? Is 3 uur van de voren voldoende voor internationale vlucht eind september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Makkelijk. Het gaat wat drukte betreft steeds alleen om het vakantie hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bij TUI mochten we niet online inchecken, nu opeens weer wel.

Maar moet je bij TUI ook langs zo'n check net als bij Delta? Ik heb gebeld met TUI en op de chat gesproken, ze weten het zelf niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Neen, dat geldt alleen voor Amerikaanse maatschappijen. Waarbij Delta vanwege hun wat grotere schaal op Schiphol die check gecentraliseerd hebben; United doet 'm vziw nog bij de gate.

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
CyBeR schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:28:
Nee dat is nog weer ander geneuzel.
Aha, wat een geneuzel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Zit zelf ook regelmatig in het vliegtuig voor het werk. Meestal om de week. Meerdere keren per maand.
Op dit moment met een Amex Flying blue om wat punten mee te sprokkelen. Dat gaat aardig.

Nou ben ik erg benieuwd wat voor combinatie jullie hebben om het beste eruit te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Welke maatschappijen vlieg je dan zoal? Skyteam? OneWorld? Star Alliance? Anders?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Napsju schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:22:
Welke maatschappijen vlieg je dan zoal? Skyteam? OneWorld? Star Alliance? Anders?
Meestal Skyteam inderdaad. Nu worden alle punten gespaard via de Flying Blue membership en de Amex met de uitgaves. 0.8 punt per uitgegeven euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:37
Dit klinkt wellicht als een random vraag, is het eigenlijk ook. Ik heb ooit in een forum op GoT eens een link gevonden, waarbij er eenvoudig alle vluchten (dus ook intercontinentaal) eenvoudig vergeleken konden worden. Echt een ontzettend uitgebreide database van alle vluchten, prijzen en allerlei interessante zoek en filter mogelijkheden. Ik heb deze site alleen nooit terug kunnen vinden. De website zag er ook verre van mooi uit, maar was bovenal erg praktisch.

Ondanks het feit dat ik al enkele USA topics volledig terug heb gelezen, omdat ik het vermoeden had daar de link terug te kunnen vinden, heb ik ik deze niet weten te vinden.

Daarom mijn schamele vraag die ik bijna niet durf te stellen, hebben jullie een idee?

Het is plusminus 2 jaar terug dat ik de site heb gezien, en in mijn herinnering bestond de website grotendeels uit een witte achtergrond met veel tabellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

G33st schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:49:
Dit klinkt wellicht als een random vraag, is het eigenlijk ook. Ik heb ooit in een forum op GoT eens een link gevonden, waarbij er eenvoudig alle vluchten (dus ook intercontinentaal) eenvoudig vergeleken konden worden. Echt een ontzettend uitgebreide database van alle vluchten, prijzen en allerlei interessante zoek en filter mogelijkheden. Ik heb deze site alleen nooit terug kunnen vinden. De website zag er ook verre van mooi uit, maar was bovenal erg praktisch.

Ondanks het feit dat ik al enkele USA topics volledig terug heb gelezen, omdat ik het vermoeden had daar de link terug te kunnen vinden, heb ik ik deze niet weten te vinden.

Daarom mijn schamele vraag die ik bijna niet durf te stellen, hebben jullie een idee?

Het is plusminus 2 jaar terug dat ik de site heb gezien, en in mijn herinnering bestond de website grotendeels uit een witte achtergrond met veel tabellen..
Ik denk dat dit hem is: https://www.expertflyer.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sinds ITA is overgenomen door Google, gebruiken ze de engine daar achter ook om Google Flights te maken. Daar kun je soms nog beste deals mee vinden in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
CyBeR schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:06:
Sinds ITA is overgenomen door Google, gebruiken ze de engine daar achter ook om Google Flights te maken. Daar kun je soms nog beste deals mee vinden in mijn ervaring.
Ik zocht de site inderdaad om een keer weer een lekker dealtje mee te kunnen pakken.

Hoe is het trouwens afgelopen met de error fair van vorige week? @Pajaras @Napsju

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
G33st schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:12:
[...]

Ik zocht de site inderdaad om een keer weer een lekker dealtje mee te kunnen pakken.

Hoe is het trouwens afgelopen met de error fair van vorige week? @Pajaras @Napsju
Mijn ticket is nog niet geannuleerd, wel een kleine wijziging in het vluchtschema gekregen dus toen schrok ik wel even. :D

In de voorjaarsvakantie dus voor het eerst de grote plas over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Pajaras schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:24:
[...]

Mijn ticket is nog niet geannuleerd, wel een kleine wijziging in het vluchtschema gekregen dus toen schrok ik wel even. :D

In de voorjaarsvakantie dus voor het eerst de grote plas over _/-\o_
Vet! Fijne vlucht (alvast)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
G33st schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:12:
Ik kan 'm nog steeds zien op aircanada.com maar helaas nog steeds niet toevoegen in CheckMyTrip. Volgens mij blijft 't zo. Op zich niet gek, want ik ben recent ook naar Tokyo geweest voor 167 euro. Binnenkort AMS-SIN en OKA-AMS met Finnair voor 183 euro... >:) 8)

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:48:
[...]

Ik kan 'm nog steeds zien op aircanada.com maar helaas nog steeds niet toevoegen in CheckMyTrip. Volgens mij blijft 't zo. Op zich niet gek, want ik ben recent ook naar Tokyo geweest voor 167 euro. Binnenkort AMS-SIN en OKA-AMS met Finnair voor 183 euro... >:) 8)
Checkmytrip is van Amadeus en misschien is je boeking via Sabre/Galileo gegaan? Probeer eens te zoeken via http://travel.tripcase.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
H92! schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:16:
Checkmytrip is van Amadeus en misschien is je boeking via Sabre/Galileo gegaan? Probeer eens te zoeken via http://travel.tripcase.com/
Ook niet. Ik krijg:
Oops, there’s a problem.
Must be 6-character alphabetic (e.g. ABHGFW).
Ik heb dus een cijfer in de codes in de boekingsbevestiging.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een 'journalist' heeft een tijdje terug aan de kaak gesteld dat je alleen met de achternaam en de reservatiecode een boeking kon oproepen via CheckMyTrip (net zoals je bij Gmail kan inloggen met een login en een paswoord 8)7); krijg je een foutmelding dat het niet jouw boeking is als je ze probeert op te roepen bij CheckMyTrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Niet alle airlines staan die sites toe om boekingen in te zien. KLM boekingen ga je er ook niet in vinden, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:50:
Een 'journalist' heeft een tijdje terug aan de kaak gesteld dat je alleen met de achternaam en de reservatiecode een boeking kon oproepen via CheckMyTrip (net zoals je bij Gmail kan inloggen met een login en een paswoord 8)7); krijg je een foutmelding dat het niet jouw boeking is als je ze probeert op te roepen bij CheckMyTrip?
Dat issue was wel wat groter. Het is geen grote find maar wel door een bekende security researcher (Karsten Nohl, van o.a. Mifare classic, GSM simkaart clonen, SS7). Kijk eventueel de video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik zat net Radar te kijken (nou ja de TV stond aan). Ik hoorde dat TUI op Zanzibar vloog, op zich niets mis mee maar toen ik uit nieuwsgierigheid een keek zag ik dat ze met een 737 vliegen. Met tussenstop weliswaar maar is dat niet een enorme lange vlucht in een 737?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Mijn langste 737 vlucht was 9W 17 van Singapore naar Delhi. 6 uur is dan wel lang.

De langste non-stop lijnvlucht met een 737 is LH 768 van Frankfurt naar Pune (India). 8 uur en 20 minuten :X Deze Norwegian D8 1771 komt in de buurt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Da's een pokke-eind vliegen inderdaad in een 737. De tussenstop is overigens in HRG (Egypte). 6u vliegen, dan dus een stop van nog geen uur, en dan nog eens 5u vliegen.

Mij niet gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:24:
Mijn langste 737 vlucht was 9W 17 van Singapore naar Delhi. 6 uur is dan wel lang.

De langste non-stop lijnvlucht met een 737 is LH 768 van Frankfurt naar Pune (India). 8 uur en 20 minuten :X Deze Norwegian D8 1771 komt in de buurt.
KL663 schijnt wel 10 uur 40 minuten te zijn geweest met een 737-700. Wat googelen leert mij dat dat een all business class* vlucht is was.

https://en.wikipedia.org/wiki/Longest_flights
*http://www.flyertalk.com/...-kl-663-really-737-a.html

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd1 op 04-09-2017 21:54 . Reden: I stand corrected ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
5 jaar geleden ja.

Lekker!

Pagina: 1 ... 6 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2