Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn 747 met stoel 1A is veranderd in een 777 naar New York. Dat is toch een heel andere ervaring. Gelukkig is de terugvlucht wel nog een 747 met 1A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1A in de 777 is ook niet shabby hoor. Zit er alleen iemand naast je, en de IFE is beter. En je kunt niet vooruit kijken maar dat effect is toch vrij beperkt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:38

Grouchy

meep meep

PWM schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:55:
Maximaal 48 uur dus. Meestal wel voldoende voor mij. Benieuwd wat ze doen als je extra uren doet. Die zullen wel prijzig zijn.
Dan krijg je automatisch een boete van € 100 per dag bovenop de normale parkeertarieven. Leuk als er IRROPS tijdens je trip zijn :(
ehoutgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Bedankt voor de tip, ik was van plan om over een paar maanden op Orlando te vliegen, maar zal dus even extra uitkijken!
Delta gaat per 30 maart 2018 ook rechtstreeks vliegen vanaf AMS op MCO vliegen.
Ennuh MCO blijft MCO, airport is op zich zelf is ok maar dankzij de constante vakantiegangers (& 'snowflakes/snowbirds') zonder veel vliegervaring en met hun hele familie blijft het toch altijd 'speciaal'.
Mag volgende maand weer...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Delta gaat per 30 maart 2018 ook rechtstreeks vliegen vanaf AMS op MCO vliegen.
Ennuh MCO blijft MCO, airport is op zich zelf is ok maar dankzij de constante vakantiegangers (& 'snowflakes/snowbirds') zonder veel vliegervaring en met hun hele familie blijft het toch altijd 'speciaal'.
Mag volgende maand weer...
Ik vlieg waarschijnlijk vanuit DC regio, moet even kijken waar awards beschikbaar zijn. De precieze luchthaven maakt niet zoveel uit, dus vrij veel keuze. Ik wil vooral in de buurt van KSC landen, met een beetje mazzel is er dan een lancering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn probleem is opgelost. Wij wilden rijden naar Key West en dan na het verblijf terugvliegen. Dat heb ik nu omgedraaid. We vliegen naar Key West en rijden hem terug naar het juiste vliegveld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:53:
Mijn probleem is opgelost. Wij wilden rijden naar Key West en dan na het verblijf terugvliegen. Dat heb ik nu omgedraaid. We vliegen naar Key West en rijden hem terug naar het juiste vliegveld :p
Is sowieso beter, de weg naar Key West kan nogal eens goed vast staan. Terug op een niet te late tijd is veel beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gisteren vanuit Lajes (Terceira) naar AMS terug gevlogen, 50 minuten transfer in Lissabon was (door een kleine vertraging) niet genoeg dus had TAP me voor mijn eerste vlucht al naar de avondvlucht vanaf Lissabon gezet. Wel leuk om nog even Lissabon in te kunnen maar een stuk minder om ineens om middernacht aan te komen in plaats van rond 6uur.

Toch maar een claim voor ingediend, benieuwd of daar nog wat uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik heb nog nooit op een bestemming gevlogen met verschillende airlines en heb daar een vraag over waar ik hoop dat iemand mee mee kan helpen. Ik wil 14 oktober naar Colombo (Sri Lanka) vliegen vanaf Amsterdam. Nou is een goede optie (volgens skyscanner) om eerst naar Heathrow te vliegen met BA en dan een overstap te maken naar Sri Lanka Airlines en direct naar Colombo te vliegen. De overstap is 2 uur, wat prima is als de bagage wordt doorgechecked, maar (naar mijn mening) niet als dat niet zo is. Nou kan ik dus nergens vinden wat de voorwaarden zijn van het doorchecken van bagage. Stel dat ik deze reis boek op bv Expedia of iets vergelijkbaars, zit het dan zodanig op 1 ticket zodat het wordt doorgechecked? Wie heeft hier ervaring mee of kan mijn onzekerheid erover wegnemen?

Ik wilde deze onzekerheid/stress in eerste instantie liever omzeilen door een eerdere vlucht naar London te boeken, dus niet tegelijk te boeken, zodat ik een veel langere overstap heb, maar dan is de aansluitende vlucht naar Sri Lanka ineens zo veel duurder dat het geen interessante optie meer is. (De zwarte magie van luchtvaarteconomie).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat zou geen probleem mogen zijn, maar om 't helemaal te vermijden: KLM non-stop vanaf AMS was geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MrAngry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:11:
Ik heb nog nooit op een bestemming gevlogen met verschillende airlines en heb daar een vraag over waar ik hoop dat iemand mee mee kan helpen. Ik wil 14 oktober naar Colombo (Sri Lanka) vliegen vanaf Amsterdam. Nou is een goede optie (volgens skyscanner) om eerst naar Heathrow te vliegen met BA en dan een overstap te maken naar Sri Lanka Airlines en direct naar Colombo te vliegen. De overstap is 2 uur, wat prima is als de bagage wordt doorgechecked, maar (naar mijn mening) niet als dat niet zo is. Nou kan ik dus nergens vinden wat de voorwaarden zijn van het doorchecken van bagage. Stel dat ik deze reis boek op bv Expedia of iets vergelijkbaars, zit het dan zodanig op 1 ticket zodat het wordt doorgechecked? Wie heeft hier ervaring mee of kan mijn onzekerheid erover wegnemen?

Ik wilde deze onzekerheid/stress in eerste instantie liever omzeilen door een eerdere vlucht naar London te boeken, dus niet tegelijk te boeken, zodat ik een veel langere overstap heb, maar dan is de aansluitende vlucht naar Sri Lanka ineens zo veel duurder dat het geen interessante optie meer is. (De zwarte magie van luchtvaarteconomie).
Volgens mij zijn het in het systeem dan inderdaad twee losse reizen waardoor je bij aankomst op Heathrow je bagage op moet halen en die weer inchecken voor de volgende vlucht. Wat ik even snel heb kunnen Googelen bevestigt dit.

Vergeet ook niet dat je extra risico loopt. Als je vlucht naar Heathrow bijvoorbeeld vertraging oploopt dan ben je een "no-show" voor de volgende vlucht, net als wanneer je trein naar Schiphol vertraging oploopt bijvoorbeeld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:27
Zijn beide one-world alliantie, zou geen probleem mogen zijn volgens mij. Wellicht dat de sri Lanka zelfs een code share is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Qatar Airways vliegt vanaf DOH meerdere keren per dag naar CMB. En op zaterdag om 16.40 naar DOH vanaf AMS. Weet niet of dat eventueel een optie is?

[ Voor 18% gewijzigd door Boinkie op 29-08-2017 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Volgens mij zijn het in het systeem dan inderdaad twee losse reizen waardoor je bij aankomst op Heathrow je bagage op moet halen en die weer inchecken voor de volgende vlucht. Wat ik even snel heb kunnen Googelen bevestigt dit.

Vergeet ook niet dat je extra risico loopt. Als je vlucht naar Heathrow bijvoorbeeld vertraging oploopt dan ben je een "no-show" voor de volgende vlucht, net als wanneer je trein naar Schiphol vertraging oploopt bijvoorbeeld.
Dit alles geldt alleen als je self-connect: dwz je koopt twee losse tickets. Dat moet je nooit doen met zo'n korte overstap.

Maar hij heeft 't over één ticket met twee airlines. Zolang die een baggage interline agreement hebben (en als ze in dezelfde alliance zitten, dan hebben ze dat), dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld.
Boinkie schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:21:
Qatar Airways vliegt vanaf DOH meerdere keren per dag naar COL. En op zaterdag om 16.40 naar DOH vanaf AMS. Weet niet of dat eventueel een optie is?
Lijkt me niet, want COL is een vliegveldje op een eiland in het noorden van Schotland. Da's de verkeerde kant op.

Het vliegveld van Colombo luistert naar de code CMB.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:59
Hebben mensen hier wel eens op Toronto overgestapt met AirCanada op een VS->Canada->Europa trip?

Als ik het goed begrijp heb ik wel een Canadese ETSA nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ah, ik had inderdaad de verkeerde aanname genomen dat hij zelf twee losse tickets zou boeken. Als hij het samen boekt als één reis met een overstap dan zou het in principe goed kunnen gaan.

Alleen heb je natuurlijk bij elke overstap risico dat er iets mis gaat met de bagage - en mijn onderbuik fluistert me in dat dat risico wel groter is als het een overstap is van de ene naar de andere airline... Dus zorg in ieder geval dat je een setje kleren en de meest noodzakelijke dingen in je handbagage hebt, maar dat is sowieso een aanrader voor elke vlucht. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:56:
[...]

Is sowieso beter, de weg naar Key West kan nogal eens goed vast staan. Terug op een niet te late tijd is veel beter te doen.
Ik had een idyllisch plaatje in mijn hoofd van een lang gestrekte prachtige weg, zonder iemand voor en achter me en heel af en toe iemand die mij tegemoet kwam rijden. En dan eindigend in een rustig plaatsje, waar ik overal mijn auto kon neerzetten en in alle rust een biertje op het strand ging drinken.

Maar dat moet ik dus iets aanpassen begrijp ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Ik had een idyllisch plaatje in mijn hoofd van een lang gestrekte prachtige weg, zonder iemand voor en achter me en heel af en toe iemand die mij tegemoet kwam rijden. En dan eindigend in een rustig plaatsje, waar ik overal mijn auto kon neerzetten en in alle rust een biertje op het strand ging drinken.

Het is zeker in de populaire tijden niet rustig te noemen, noch de weg, noch het plaatsje. Buiten die tijden kan het best relaxed zijn.

Maar kijk zelf op de weg:

https://keysnews.com/traffic-cams/

Op dit moment lijkt het wel mee te vallen, het is ook net na de vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Soms is het ook best apart met losse tickets hoor qua bagage :P

Op SIN stapte ik over van PAL naar KLM met een overstap tijd van 5 uur ofzo (genoeg tijd dus,MNL->SIN moest ik snel boeken in SGN aangezien ik zonder uitgaande vlucht niet naar MNL mocht :+ maar mijn vriendin komende vanaf AMS had daar geen enkel probleem mee aan haar kant :P )

Anyway, op SIN opzoek naar een open klm balie en die zoeken dan je bagage op bij de band en checken deze weer voor je in zodat het als het goed is met het goede vliegtuig mee komt (en dat lukte zowaar), dus je hoeft niet perse door de douane heen/naar de bagage banden,je moet vooral zorgen voor genoeg tijd.

Oh en als je vanaf MNL vliegt (en zeker met PAL etc) moet je altijd met vertraging rekening houden,echt geen enkele vlucht is daar ooit op tijd vertrokken.

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 29-08-2017 15:55 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vaak genoeg met verschillende airlines (en natuurlijk overstap) gevlogen en mijn bagage werd altijd netjes doorgelabeld. Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat de bagage de overstap niet haalde, maar dat was op één keer na altijd op de thuisreis en al voor aankomst op Schiphol bekend (en die werd dan later die dag netjes thuisgebracht). De keer dat het echt misging was AMS-CDG-BKK, KLM + THAI. En die Fransen vergaten gewoon mijn bagage op het vliegtuig te zetten terwijl ze ruim (3 uur) de tijd hadden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Over het algemeen is interlined-bagage niet anders dan bagage bij dezelfde carrier: ze halen 't uit 't vliegtuig, knikkeren het op de band en dan regelt 't systeem verder dat 't uit komt waar 't uit moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

behalve als doorlabelen dus niet gaat :P dan kom je op die constructies uit :),maak het zelf bijna nooit mee hoor, die keer was echt een uitzondering (en de VS natuurlijk van ene naar andere band)

[ Voor 43% gewijzigd door mrsar op 29-08-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:11:
Als je deze vlucht bij Expedia boekt, kun je ook voor een langere overstap in Londen kiezen. De prijs blijft dan gelijk (althans op dit moment). Uiteraard komt je hele reis op één ticket te staan, als dat niet zo was, zouden ze dat duidelijk vermelden want dat heeft grote consequenties voor wijziging en annulering etc. Dat zou bv. zo zijn als je met een lowcostcarrier (Ryanair of Easyjet) naar Londen zou vliegen, maar bij mijn weten heeft Expedia dergelijke constructies niet in zijn systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door prijk op 29-08-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oke, dank allen voor jullie geruststelling.
CyBeR schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:14:
Dat zou geen probleem mogen zijn, maar om 't helemaal te vermijden: KLM non-stop vanaf AMS was geen optie?
Het vreemde is dat KLM in oktober niet lijkt te vliegen op Colombo, de terugreis (in november) doen we direct met KLM.
prijk schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Als je deze vlucht bij Expedia boekt, kun je ook voor een langere overstap in Londen kiezen. De prijs blijft dan gelijk (althans op dit moment). Uiteraard komt je hele reis op één ticket te staan, als dat niet zo was, zouden ze dat duidelijk vermelden want dat heeft grote consequenties voor wijziging en annulering etc. Dat zou bv. zo zijn als je met een lowcostcarrier (Ryanair of Easyjet) naar Londen zou vliegen, maar bij mijn weten heeft Expedia dergelijke constructies niet in zijn systeem.
Oh, ik zie dat dat inderdaad kan. Skyscanner heeft die optie niet, maar als je op Expedia zelf zoekt dan kan het wel. Dan is dat de beste optie, gewoon 2 uurtjes eerder weg. Thanks!

edit: Hoe weet je trouwens of het doorgelabeled is of dat je geacht wordt het op te pikken op het transfer vliegveld?

[ Voor 54% gewijzigd door MrAngry op 29-08-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
Aanname was dat hij ook een koffertje bij zicht heeft.
Door schade en schande heb ik geleerd nooit aannames te doen in de wondere wereld der bagageregels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:33:
edit: Hoe weet je trouwens of het doorgelabeled is of dat je geacht wordt het op te pikken op het transfer vliegveld?
Dat vertellen ze je bij het inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:33:
Oke, dank allen voor jullie geruststelling.

[...]

Het vreemde is dat KLM in oktober niet lijkt te vliegen op Colombo, de terugreis (in november) doen we direct met KLM.
KLM vliegt de hele zomer niet naar Colombo, pas in de winter (eind oktober) weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Tui vliegt naar Colombo paar keer per week, soms voor erg lage prijzen.

Edit; kennelijk niet meer zie ik nu :?

[ Voor 22% gewijzigd door Uberprutser op 29-08-2017 18:06 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Ukraine International vliegt ook naar Colombo, nog goedkoper.

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, die vertrekken die dag om 05:30 en het halve internet staat vol met mensen die liever op zaterdag naar de Ikea gaan dan nog een keer met Ukraine vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor een dubbeltje op de eerste rij...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
MrAngry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:04:
Ja, die vertrekken die dag om 05:30 en het halve internet staat vol met mensen die liever op zaterdag naar de Ikea gaan dan nog een keer met Ukraine vliegen.
Absoluut onwaar. Ik heb enkel positieve ervaringen met Ukraine. Recentelijk ben ik er mee naar Chisinau, Vilnius en Peking geweest en alle keren waren de vluchten exact op tijd, de toestellen schoon en het personeel vriendelijk. Eten aan boord was bovengemiddeld goed. Ze deden zéker niet onder voor KLM. Kiev KBP is een prima, overzichtelijke en vooral betaalbare luchthaven om over te stappen. Op welk vliegveld eet je 'airside' nog een smakelijke hele pizza voor €10? Ik heb werkelijk geen idee waar jij dan op doelt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
MrAngry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:04:
Ik weet niet wat je wil uitgeven maar ik vind (uitgaande van enkele reis) voor 447 euro een optie met KLM en Sri Lankan via Kuweit (wel hele korte overstap...lijkt me tricky) of voor 488 euro met KLM en Sri Lankan via Damman (ruime overstap)

De bodemprijs is voor 343 euro met Gulf Air maar dan moet je twee keer overstappen (Londen en Muscat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb hem al geboekt. 440 euro pp vanaf Ams naar LHR en dan een ruime overstap op Sri Lankan. Bedankt voor de hulp allemaal! @Napsju Ik heb gewoon ukranian airlines review gegoogled. Afgezien van of ze goed zijn of niet is 05:30 vertrek wel echt een kuttijd hoor, en ik woon dan nog in amsterdam, dus kan nog relatief makkelijk met ov op schiphol komen die nacht, dan wil ik het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
PWM schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Ben van Miama naar Key West gereden in 2015. Ontzettend rustig op de weg, links en rechts twee verschillende oceanen. Kon slechter. Gebeurt er ergens echter een ongeluk dan zit je muurvast.
Key West zelf was gewoon druk. Erg druk zelfs :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Sanction schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Heb ook ooit zo'n fout gemaakt met Budapest en Bucharest.
Collega van mij ook. Hillarisch! :P
Brainscrewer schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Los van je daadwerkelijke vraag: mijn schoonouders zijn ook met China Southern naar Bali gevlogen via Shanghai. Ook met businessclass maar dit ze alles behalve positief bevallen. Gebrekkig engels, geen drankjes in de pantry (was tijdens nachtvlucht), weinig eten (ook weer vanwege nachtvlucht). Ook qua diner e.d. was het allemaal vaag geregeld (schoonmoeder wou graag zalm en nog wat anders, maar dat kon niet 'omdat dat niet bij elkaar paste' 7(8)7 ). Ook het 'Western breakfast' kreeg je broccoli en pasta o.i.d., was weinig western aan iig :F
Ik lees inderdaad gemengde reviews maar dus ook positieve. Eten, dat vind ik niet heel erg belangrijk. Ik kan ook het eten in de economy class prima verdragen. Als ik maar languit kan liggen, dat is het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Chief schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 02:59:
[...]

Ik lees inderdaad gemengde reviews maar dus ook positieve. Eten, dat vind ik niet heel erg belangrijk. Ik kan ook het eten in de economy class prima verdragen. Als ik maar languit kan liggen, dat is het belangrijkste.
Should be fine then :). Dat was één van de dingen waar ze positief over was. Je kreeg ook een lekkere dikke deken (omdat het altijd zo koud is in vliegtuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Brainscrewer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:41:
[...]
(omdat het altijd zo koud is in vliegtuigen).
Daar heb ik echt nog nooit last van gehad.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:07
Sanction schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Heb ook ooit zo'n fout gemaakt met Budapest en Bucharest.
Nog niet zo erg als Sydney en Sydney ;)
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39459471

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
Brainscrewer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:41:
[...]

Should be fine then :). Dat was één van de dingen waar ze positief over was. Je kreeg ook een lekkere dikke deken (omdat het altijd zo koud is in vliegtuigen).
Voor die maatschappijen waar ik in een fullflat seat heb gevlogen zijn het altijd de dikkere dekens geweest. Bij sommigen krijg je ook een matras/topper als je wilt slapen maar niet bij alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Freee!! schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Daar heb ik echt nog nooit last van gehad.
Mijn ervaring:

Kortere vluchten 1-4 uur is meestal mega warm tijdens boarden, tijdens de vlucht normaal warm. Langere vluchten 4+uren is vaak redelijk koud ja.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zou dat met de kruishoogte te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Chief schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:24:
Meer met dat ze de passagiers een beetje rustig willen hebben en de meeste mensen vallen gemakkelijker in slaap als het een beetje aan de koude kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chief schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:24:
Nee, want die is voor kortere vluchten niet noemenswaardig anders. De temperatuur aan boord is een instelling; die is onderhevig aan beleid van de maatschappij (Aziatische carriers hebben 't vaak wat warmer aan boord) en de mening van de crew.

Doe mij overigens ook maar een tandje kouder -- tegen koude kan ik mezelf weren met een deken maar op een gegeven moment is 't klaar met shit uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Onlangs op een Scoot vlucht van Taipe naar Singapore en zag de steward half uur voor landing de temperatuur 2 graden lager instellen. Veronderstel in dat geval dat het meer te maken heeft met het vliegtuig koel te houden aan de gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Aha. Leek mij dat kruissnelheid op lange vluchten hoger lag dan bv AMS-LDN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Chief schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:22:
Aha. Leek mij dat kruissnelheid op lange vluchten hoger lag dan bv AMS-LDN
Wikipedia: Lamidanda Airport in Nepal?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer de Werelddealweken beginnen. Laatste week december of eerste week januari moet ik naar Manila, maar tickets zijn vrij prijzig momenteel. Onder de 1000 euro is een uitdaging.

Verder iemand een tip om een stad in Azië voor een paar dagen te bezoeken? Kan dat namelijk eventueel combineren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:46:
Iemand een idee wanneer de Werelddealweken beginnen. Laatste week december of eerste week januari moet ik naar Manila, maar tickets zijn vrij prijzig momenteel. Onder de 1000 euro is een uitdaging.

Verder iemand een tip om een stad in Azië voor een paar dagen te bezoeken? Kan dat namelijk eventueel combineren dan.
Hoelang wil je in Manila verblijven? En in welke regio in NL woon je? Starten we een zoektoch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BKK en SIN zijn voor mij ideale overstapsteden. Je bent in zo'n 50 minuten in de stad. Dit zijn ook grote hubs, dus misschien ook voordeliger..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Is meer iets voor de techniek sectie, maar goed.

Voor wat betreft de temperatuur aan boord, dat kan meerdere oorzaken hebben, maar komt waarschijnlijk neer op 1 reden.
Eenmaal onderweg, zeker bij de wat langere vluchten, komt de verwarming eigenlijk neer op koeling. Een vliegtuig met 200+ mensen is eigenlijk een geïsoleerde buis met 200 kacheltjes van 5 watt. En dat blijkt die buis redelijk goed op te kunnen warmen.
Uiteindelijk moet daar dus koude lucht in om het comfortabel te maken, gemiddeld komt er lucht van 15 graden in de cabine.
Helaas is het airco systeem in de meeste vliegtuigen relatief rudimentair. De temperatuur wordt per (grote) sectie gemeten en als er warme en koude plekken in deze sectie zijn en de sensor net in de warme plek hangt, zal dus de gehele sectie, inclusief de koudere, gekoeld worden. Dit zie je vooral in het midden van de economy cabine, daar zitten de meeste mensen en dat bepaalt de temperatuur en de koeling. Aan het begin en einde van deze sectie zitten minder mensen en is het dus minder warm, maar krijgt wel dezelfde hoeveelheid koude lucht.
Daarnaast heb je plekken waarbij deze koude lucht flink uitstroomt en plekken waarbij je dat niet hebt. Zit je net bij een "uitlaat" dan zal het in dat gebied nog kouder zijn dan het gemiddelde.

Tel daarbij op dat je, zeker in de nacht, je moe bent, stil zit en het dan al snel kouder hebt plus dat de steward(essen) rondlopen en het sneller warmer hebben dan jij en al snel wordt je vlucht een bibberfestijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

H92! schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

BKK en SIN zijn voor mij ideale overstapsteden. Je bent in zo'n 50 minuten in de stad. Dit zijn ook grote hubs, dus misschien ook voordeliger..
Vergeet ook HKG niet. Met de Airport Express zit je binnen no time in het centrum en HK is toch ook wel een stad die je een keertje moet hebben gezien, en liever nu dan over een paar jaar

Wat betreft temperatuur aan boord, groot verschil of ik vlieg met China Airlines / Shenzhen Airlines: bloedheet bij boarden, taxiien en vaak nog steeds warm tijdens de vlucht, of Cathay Dragon / HK Airlines die het toch beduidelijk koeler hebben staan.

Maar da's niet alleen in het vliegtuig, shopping mall in mainland = airco vaak niet eens aan, shopping mall in HK = airco op standje noordpool :X

[ Voor 30% gewijzigd door Kenzi op 30-08-2017 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 10:18
Ben je drie weeken de hort op, nieuw topic... dat ter zijde.
In de catagorie sharing is caring;

Mochten er overigens mensen de bose qc35 overwegen, en met kl vliegen, kun je die het beste bestellen in hun shop met de "thankyourtf" discount code, dan kost die 279€ (nog niet ergens zo goedkoop gezien). Alleen wel levering aan boord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Nl-jeff schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:33:
Ben je drie weeken de hort op, nieuw topic... dat ter zijde.
In de catagorie sharing is caring;

Mochten er overigens mensen de bose qc35 overwegen, en met kl vliegen, kun je die het beste bestellen in hun shop met de "thankyourtf" discount code, dan kost die 279€ (nog niet ergens zo goedkoop gezien). Alleen wel levering aan boord
Regelmatig te koop op Amazon.it/de/es voor €279 en dat is inclusief Nederlands BTW en verzending. Dus ook daar eens regelmatig checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:01:
Een vliegtuig met 200+ mensen is eigenlijk een geïsoleerde buis met 200 kacheltjes van 5 watt.
Voor de warmteuitstoot van een volwassen persoon wordt zelfs zo'n 100W aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ik gok trouwens volgende week of de week erna dat deze begint, normaal in ieder geval begin september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
Vorig jaar begonnen ze op vrijdag 26 augustus. Ik verwacht dat ze nu op 1 september beginnen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, zit nu op CUR Te wachten op vertrek naar AMS, via AUA. OR376, vertrekt pas om 14:55, dus moet nog ruim 2 uur wachten :(

Heb zover ik kan zien Weer de PH-TFL, net als op de heenweg

Kleine, simplistische luchthaven, weinig tot niks Te doen hier.

Van die totaal/anaal controles waar altijd voor gewaarschuwd wordt heb ik nog niks gemerkt, of is dat pas op AMS ofzo? Ook geen kampbewaarders met drugshonden oid gezien. Wel is dit de eerste luchthaven, waar ik bij security mijn sandalen uit moest doen, verder niks afwijkends...

Edit: Wtf, ze roepen hier ook om als een vlucht geland is... "ladies and gentleman, flight or375 from amsterdam has just landed". Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt...

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 30-08-2017 19:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Wel schandalig slecht beveiligingspersoneel op CUR. Alles volledig uit laten pakken en van een inpaktafel hebben ze natuurlijk nooit gehoord. Een grote bek dan weer wel, als je voor het inpakken de niet in gebruik zijnde naastgelegen scannerband gebruikt. Jammer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:44:Van die totaal/anaal controles waar altijd voor gewaarschuwd wordt heb ik nog niks gemerkt, of is dat pas op AMS ofzo? Ook geen kampbewaarders met drugshonden oid gezien.
Da's logisch hè. Ze zien je graag vertrekken met een lading coke, dan zijn ze er daar van af. Bij aankomst in Amsterdam is het uiteraard een geheel ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:11:
Wel schandalig slecht beveiligingspersoneel op CUR. Alles volledig uit laten pakken en van een inpaktafel hebben ze natuurlijk nooit gehoord. Een grote bek dan weer wel, als je voor het inpakken de niet in gebruik zijnde naastgelegen scannerband gebruikt. Jammer.
Alles volledig uitpakken? Welnee... Mijn tablet, ereader, powerbank etc konden allemaal netjes in de rugzak blijven zitten, zeiden ze niks van.

Moest alleen mijn broekzakken leegmaken, en schoenen uit. Toen ging de scanner af (denk door de gesp van mijn broekriem), maar mocht toch gewoon doorlopen zonder controle daarop.

Zag ik overigens ook met de mensen voor me gebeuren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Dan hebben ze vast een cursus klanttevredenheid gedaan. Of betreffende medewerker was niet aanwezig, dat kan natuurlijk ook.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Heeft iemand toevallig vandaag info gekregen over nieuwe prijzen van Privium Plus? Ik heb zelf Privium Basic, en kreeg net een mailtje dat de prijs vanaf 1 okt stijgt (van 121) naar 130 euro. Ik kan alleen niet zo snel vinden of Privium Plus ook verandert.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 10:18
Nat-Water schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:47:
Heeft iemand toevallig vandaag info gekregen over nieuwe prijzen van Privium Plus? Ik heb zelf Privium Basic, en kreeg net een mailtje dat de prijs vanaf 1 okt stijgt (van 121) naar 130 euro. Ik kan alleen niet zo snel vinden of Privium Plus ook verandert.
Snap alleen niet waarom de tarieven omhoog gaan, de infaltie is 1% en de kosten... voor basic? Die apparaten staan er al jaren ( en ja heb de mail ook gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
D'r zal vast wel een case-study aan vasthangen waarmee Schiphol uiteindelijk het meeste verdient.. hetzelfde met de tarieven van parkeren op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:44:
Van die totaal/anaal controles waar altijd voor gewaarschuwd wordt heb ik nog niks gemerkt, of is dat pas op AMS ofzo?
Dat betreft inderdaad de douanecontrole op AMS. Soms krijg je een met schermen afgezette bagageband, maar soms sturen ze gewoon een mobiele X-ray naar 't vliegtuig en scannen ze alles voor 't op de band komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah ok

We zijn nu op AUA.

Lachen gieren brullen hier. Ondanks al 4x (!) tellen zijn we ergens tussen CUR en AUA een passagier verloren, want we vertrokken er met 181, en nu zijn er nog maar 180... En nee, niemand op de toiletten.

Bemanning is nu redelijk in paniek.... Alle handbagage moet gechecked worden, maar ze doen het op een manier die alleen als "totale chaos" genoemd kan worden...

Er is ook al 2 maal om refuel geroepen, maar niemand reageert erop.

En dan komt er ook nog een deel nieuwe crew aan boord, om de chaos nog groter te maken...

Lekkere slapstick hier, nog nooit zo'n chaos gezien.

Benieuwd of we ooit nog gaan vertrekken :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00
wildhagen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:52:
Ah ok

We zijn nu op AUA.

Lachen gieren brullen hier. Ondanks al 4x (!) tellen zijn we ergens tussen CUR en AUA een passagier verloren, want we vertrokken er met 181, en nu zijn er nog maar 180... En nee, niemand op de toiletten.

Bemanning is nu redelijk in paniek.... Alle handbagage moet gechecked worden, maar ze doen het op een manier die alleen als "totale chaos" genoemd kan worden...

Er is ook al 2 maal om refuel geroepen, maar niemand reageert erop.

En dan komt er ook nog een deel nieuwe crew aan boord, om de chaos nog groter te maken...

Lekkere slapstick hier, nog nooit zo'n chaos gezien.

Benieuwd of we ooit nog gaan vertrekken :P
*Pakt cola en chips :D

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet nodig. Na nog 2 telsessies (voor een totaal van 6) kwam men erachter dat er iemand toch niet ingestapt was op CUR....

Nu is men aan het refuelen, en tegelijkertijd ook de nieuwe mensen aan het boarden.

Hopelijk stappen er tussen AUA en AMS niet nog meer mensen uit....

En terwijl ik dit tik klinkt het "cabin crew, refuelling complete"....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
LoL!! Sorry :) Bedoelde iets kortere vlucht
Kenzi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:21:
[...]
Maar da's niet alleen in het vliegtuig, shopping mall in mainland = airco vaak niet eens aan, shopping mall in HK = airco op standje noordpool :X
Dus dat, met name in bussen.... In HK neem ik overal een vest mee terwijl het buiten 30+ graden is want in restaurants, OV, malls word je door airco weggeblazen. Stuk beter in SIN hoewel het hier ook in bussen koud kan worden na een regenbui. Blijkbaar hebben ze in bussen maar 2 standen op de airco: aan/uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 17:38

Grouchy

meep meep

Nat-Water schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:47:
Heb (nog) geen email gehad van ze. De laatste tariefswijziging was van 26-8-2016 per email van ze:

Wijziging tarief Privium Plus
Met ingang van 1 oktober 2016 wordt het tarief van het Privium Plus lidmaatschap verhoogd van €205,- naar €215,- per jaar.

De afgelopen 3 jaar hebben wij de prijs voor Privium Plus niet gewijzigd. Vanwege kostenstijgingen en een inflatiecorrectie, zien wij ons nu genoodzaakt de prijs voor Privium Plus aan te passen. Privium zet zich continu in om de kwaliteit van het reizen te verhogen. Om deze kwaliteit te blijven garanderen, voert Privium een tariefswijziging door.

Als de Privium leden een email hebben gehad en de Plus leden niet dan ga ik er van uit dat er geen wijzigingen zijn voor Privium Plus.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Enkeltje LHR maar AMS vandaag. Gewoon economy voor weinig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ixRlonndqacVyZkpz2Jm38f6/thumb.jpg

Vreemd. Maar wel lekker.

• Stinger_Ventura
PWM schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:13:
Enkeltje LHR maar AMS vandaag. Gewoon economy voor weinig.

[afbeelding]

Vreemd. Maar wel lekker.
WHAAT? Ik krijg nog minder miles voor een retour naar Bali met KLM!! 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
*&&#%*%@Q&%@%(**%@*&%134. Ik heb het even he-le-maal gehad met dat *@%&q059b Schiphol.

Ben weer thuis.

Vlucht zelf verliep probleemloos en zonder bijzonderheden. Wat lichte turbulentie, maar niks extreems.

We waren zelfs vroeger dan verwacht geland (07:45 ipv 08:35), in dit geval op de Kaagbaan (wat de first officer ook netjes had aangekondigd).

Opvallend was de zeer hoge snelheid waarmee de piloot vloog. Bijna de gehele vlucht boven de 940 km/h, en 970+ was ook niet ongebruikelijk. Hoogste wat ik gezien heb via de IFE was 1035 km/h. Hielp wel mee dat dat we een flinke tail wind hadden (vaak 80+ km/h, soms 100+ km/h). Flightlevel varieerde van 38.000 tot 41.000 voet.

So far so good.

Maar nu begon de fijne behandeling van Schiphol... dit zou ik mijn ergste vijand nog niet aandoen.

We werden bij het deboarden min of meer gevangen gezet in de slurf, we konden geen kant meer op, en niemand (incl de bemanning van het toestel) wist meer hoe en wat.

We hebben zeker een kwartier zo gevangen gezeten zonder dat iemand ons verder liet richting douane en bagage hall.

Waren we daar eenmaal voorbij, kwamen we in een mega-wachtrij voor de douane terecht. Dat er dan maar 2 van die automatische poortjes in werking zijn, en ook maar 2 douane-posten bemand, helpt niet bepaald mee. Ook dit duurde rustig 20-25 minuten. Er werd hier al grondig geklaagd, en volkomen terecht imho!

Rond 08:20 stonden we bij de bagage belt (nr 22). De eerste bagage van onze vlucht kwam pas om 09:15 (!!!!!) op de belt. En dan in een tempo van misschien 1 koffer per minuut. Ik had pas om 10:15 mijn koffer, dus 2.5 uur na de landing. En dan had ik nog geluk, want minstens de helft van de mensen stond toen nog te wachten. Zou me niet verbazen als er nu nog steeds mensen bij de belt staan te wachten.

Sorry, maar dit vind ik echt compleet en totaal onacceptabel. Wil Schiphol zijn ooit goede reputatie als klantvriendelijke luchthaven op deze manier echt ten grabbel gooien? Dat er extra controles zijn, prima, heb ik volstrekt alle begrip voor. Maar dit is echt compleet en zwaar overdreven. Als je net 10 uur in zo'n sigaar-met-vleugels hebt gezeten, ben je niet in de stemming ook nog eens letterlijk uren op je bagage te moeten wachten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:59:
*&&#%*%@Q&%@%(**%@*&%134. Ik heb het even he-le-maal gehad met dat *@%&q059b Schiphol.
....... ben je niet in de stemming ook nog eens letterlijk uren op je bagage te moeten wachten.
Stond laatst met Jr even op het observatiedek naar wat vliegtuigen te kijken bij mooi weer.
Stond een KLM 737 voor ons, en het tempo waarin die koffers werden uitgeladen was echt bedroevend laag.
3 man aan het werk. 1 in het vliegtuig die ze op de band legt met grote tussen pozen, 1 die ze er af pakt en op de wagen legt en 1 die toekijkt. Je hoeft geen Lean Six Sigma Black belt te zijn om te zien dat hier wel wat 'waste' in het process zit 8)7
Heb minstens 15 minuten naar die kist staan kijken, en ze waren al bezig toen ik kwam, en nog bezig toen ik vertrok. Arme passagiers, want het was een van de eerste gates, en aangezien die 737 met een zeer hoge kans europees vloog, zullen ze binnen 10 minuten aan de band hebben gestaan.

Met jouw bestemming van CUR kan ik me voorstellen dat ze alle tassen gecontroleerd hebben met een apparaat of hond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Met jouw bestemming van CUR kan ik me voorstellen dat ze alle tassen gecontroleerd hebben met een apparaat of hond.
Weet ik niet... ik zag wel drie mensen met een hond van het merk Duitse Herder ofzo (marechaussee of douane neem ik aan?), die stonden eigenlijk tussen de douane en het stukje waar je de bagage hall binnenkomt.

Maar die stonden meer met elkaar te kletsen dan dat ze iets met ons als passagiers deden. De honden volgen het voorbeeld van hun baasjes, en zaten de mensenmassa lekker op hun kont te bekijken, tong uit de bek and all :P

Bij de belt zelf was ook geen extra controle ofzo. Controle vóór het op de belt kwam kan wel gebeurd zijn, maar dan nog vind ik dat geen geldige reden voor dit krankzinnige tempo van max 1 koffer per minuut, en de eerste koffer pas na 1 uur vrijgeven. Zo'n controle moet toch echt wel sneller kunnen lijkt me zo.

Voor mij is dit iig wel reden om voor mijn volgende vakantie toch naar een andere luchthaven om te gaan kijken (BRU zou voor mij, qua afstand/ligging, meest logische alternatief zijn), waar ze nog wel om de klant-ervaring/beleving geven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:17:
[...]

Weet ik niet... ik zag wel drie mensen met een hond van het merk Duitse Herder ofzo (marechaussee of douane neem ik aan?), die stonden eigenlijk tussen de douane en het stukje waar je de bagage hall binnenkomt.

Maar die stonden meer met elkaar te kletsen dan dat ze iets met ons als passagiers deden. De honden volgen het voorbeeld van hun baasjes, en zaten de mensenmassa lekker op hun kont te bekijken, tong uit de bek and all :P

Bij de belt zelf was ook geen extra controle ofzo. Controle vóór het op de belt kwam kan wel gebeurd zijn, maar dan nog vind ik dat geen geldige reden voor dit krankzinnige tempo van max 1 koffer per minuut, en de eerste koffer pas na 1 uur vrijgeven. Zo'n controle moet toch echt wel sneller kunnen lijkt me zo.

Voor mij is dit iig wel reden om voor mijn volgende vakantie toch naar een andere luchthaven om te gaan kijken (BRU zou voor mij, qua afstand/ligging, meest logische alternatief zijn), waar ze nog wel om de klant-ervaring/beleving geven.
Toen ik een aantal jaar geleden vanaf Bonaire kwam stonden we ook vast in de slurf omdat iedereen langs een hond moest. Vervolgens kregen we een afgesloten band, en moesten we nadat we de bagage hadden opgepakt alsnog door een scanner heen na de band.
Was ook met KLM.

• prijk
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:59:
Maar nu begon de fijne behandeling van Schiphol... dit zou ik mijn ergste vijand nog niet aandoen.

We werden bij het deboarden min of meer gevangen gezet in de slurf, we konden geen kant meer op, en niemand (incl de bemanning van het toestel) wist meer hoe en wat.

We hebben zeker een kwartier zo gevangen gezeten zonder dat iemand ons verder liet richting douane en bagage hall.

Waren we daar eenmaal voorbij, kwamen we in een mega-wachtrij voor de douane terecht. Dat er dan maar 2 van die automatische poortjes in werking zijn, en ook maar 2 douane-posten bemand, helpt niet bepaald mee. Ook dit duurde rustig 20-25 minuten. Er werd hier al grondig geklaagd, en volkomen terecht imho!
Je reactie is wel een beetje pathetisch. Iedereen die wat vaker vliegt, maakt dit soort dingen op allerlei luchthavens in de hele wereld mee. In Bangkok sta je ook rustig een half uur te wachten bij de immigratie, om van de VS nog maar niet te spreken.
Dat de bagage zo lang duurde, daarbij heb je wel een punt. Zo'n wachttijd is veel te lang.

• wildhagen
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Toen ik een aantal jaar geleden vanaf Bonaire kwam stonden we ook vast in de slurf omdat iedereen langs een hond moest.
Specifiek voor die vlucht bedoel je? Want die 3 lui die ik noemde met die honden (die dus niks deden) stonden niet in een ruimte specifiek voor mijn vlucht. Iedereen (iig iedereen die naar de bagage belts ging) kwam langs die lui, dus van alle vluchten.

Toen we uit die slurf gelaten werden kwamen we ook gewoon tussen de 'normale' populatie terecht, dus van mensen van andere vluchten etc. We werden niet als groep gescheiden gehouden van de overige vluchten (nou ja, alleen wel tijdens dat eerste kwartier dat we vastgehouden werden in de slurf).
Vervolgens kregen we een afgesloten band, en moesten we nadat we de bagage hadden opgepakt alsnog door een scanner heen na de band.
Belt 22 was niet afgescheiden van belts 1 t/m 21, je kon zo kriskras naar alle belts toe lopen.

Wel had belt 22 ook een xray-scanner, eenzelfde soort ding waar je je handbage doorheen haalt normaalgesproken. Maar die was niet in gebruik, zat ook niemand bij verder, en er stond een soort mini-hekwerk omheen zodat je er ook niet bij kon.

Handbagage werd al helemaal niks mee gedaan qua controle verder. Ik heb de hele tijd mijn rugzak gewoon op mijn rug gehad (en ik was niet bepaald de enige), niemand die er wat over zei oid.
Was ook met KLM.
Ik vloog met TUI, niet met KLM in dit geval overigens :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tsja Schiphol heeft weinig in te brengen tegen de Nederlandse overheid die allerlei controles wil. En al die overheidscontroles zijn nou eenmaal niet zo efficient want overheid. Daarom sta je soms fucking lang te wachten voor twee marechaussees die de paspoorten controleren (dat er 1000 man in de rij staat is geen reden om meer mensen in te zetten) en als je dat eenmaal gehad hebt kun je nog een tijd wachten omdat de douane ook nog alle bagage moet controleren, en blijkbaar kan dat niet tegelijk. Zonder die controle is 't tenminste nog zo dat alle bagage al op de band ligt tegen de tijd dat je door de paspoortcontrole bent namelijk.

En het moge duidelijk zijn dat de luchtvaartmaatschappij daar nog minder mee te maken heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2017 12:55 ]

• mrsar

mrsar

En de kans zit erin dat als je op de normale tijd was geland dit korter had geduurd eventueel :+

Ik heb 1x langer moeten wachten toen ik aankwam vanuit KUL,maar mijn laatste vlucht vanuit HAV was ik de eerste bij de douane (business(als eerste uitstappen)) en de weg kennen en dus doorlopen helpt want ik was de eerste bij de poortjes,paspoort scannen en door :P daarna nog half uurtje wachten ofzo op de koffer,dit was met klm,denk dat het ook heel tijd afhankelijk is.

Een goede tip zoals al eerder hier is langs gekomen is om via 1 van de andere gates te gaan,in ieder geval even kijken of het daar minder druk is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 31-08-2017 13:08 ]

• Nat-Water
Doorlopen als je weet dat je naar de douane immigratie moet helpt altijd. Dingen zoals toilet etc kan je altijd het beste na paspoortcontrole doen ;). Zolang je maar zo ver mogelijk vooraan in de rij komt. Ja, uiteindelijk wacht je toch op je koffer, maar ik zit liever op een stoel te wachten dan dat ik in een rij sta.

Bij Schiphol kan je trouwens, als de ene rij lang is bij douane immigratie ook even omlopen en een ander punt pakken.

[ Voor 96% gewijzigd door Nat-Water op 31-08-2017 14:02 ]

• wildhagen
  • Niet online
mrsar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:07:

Ik heb 1x langer moeten wachten toen ik aankwam vanuit KUL,maar mijn laatste vlucht vanuit HAV was ik de eerste bij de douane (business(als eerste uitstappen)) en de weg kennen en dus doorlopen helpt want ik was de eerste bij de poortjes,paspoort scannen en door :P daarna nog half uurtje wachten ofzo op de koffer,dit was met klm,denk dat het ook heel tijd afhankelijk is.
Dat was ook de reden dat ik seat 6D had gekozen, dan ben je letterlijk als één van de eersten uit het toestel (de exit bij de 787 van TUI zit tussen row 9 en 10, maar row 6 heeft extra beenruimte, vandaar (row 10 heeft dat ook, maar die was al volgeboekt)). Maarja, dat werkt alleen als de slurf open is. Nu had het alleen als effect dat ik vooraan stond in de rij :P

Wat wel fijn was, was dat seat 6E (de middelste in het midden dus) lekker leeg bleef, ik had dus lekker twee stoelen (incl opklapbare tussenleuning) ter beschikking. Echt mazzel, want de kist zat tjokvol, denk dat dit één van de weinige lege plekken geweest moet zijn.

Ach, ik ben alweer een beetje gekalmeerd nu, maar ik liep me wel ff op te fokken. Ik ben al 24 uur (incl tijdverschillen) bezig met reizen (en het is een nachtvlucht...), dan kan je ff niet zo gek veel meer hebben zeg maar ;)

Virussen? Scan ze hier!

• mrsar

mrsar

wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Ach, ik ben alweer een beetje gekalmeerd nu, maar ik liep me wel ff op te fokken. Ik ben al 24 uur (incl tijdverschillen) bezig met reizen (en het is een nachtvlucht...), dan kan je ff niet zo gek veel meer hebben zeg maar ;)
ik denk dat dit het ook een beetje is ;) je bent gaar en wil geen gezeur meer hebben en naar huis.
Schiphol is nou eenmaal een groot vliegveld met de nodige vertragingen die er min of meer bij horen af en toe en opzich doen ze het allemaal nog best netjes,heb het op genoeg andere vliegvelden vele malen erger meegemaakt :X

Binnen Europa rook ik altijd nog bij de b/c gates hal een sigaretje voordat ik naar de bagage ga bv, vluchten waarbij ik langs de douane moet zorg ik er gewoon voor dat ik daar zo snel mogelijk ben en doe het plasje etc wel bij de bagage banden in de buurt.

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 31-08-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nat-Water schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:08:
Bij Schiphol kan je trouwens, als de ene rij lang is bij douane ook even omlopen en een ander punt pakken.
Dat is mij al even niet meer gelukt, maar misschien heb ik niet goed gekeken? De immigratie (douane is geen punt) zit tegenwoordig achter van die deuren die maar 1 kant op gaan, dus tegen de tijd dat je een rij tegen komt ben je al fucked. Vroeger heb ik dat ook wel 's gedaan ja, de trap af naar de immigratiehal, merken dat 't vol staat, de trap weer op en naar een andere waar letterlijk niemand was.

• Nat-Water
CyBeR schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Dat is mij al even niet meer gelukt, maar misschien heb ik niet goed gekeken? De immigratie (douane is geen punt) zit tegenwoordig achter van die deuren die maar 1 kant op gaan, dus tegen de tijd dat je een rij tegen komt ben je al fucked. Vroeger heb ik dat ook wel 's gedaan ja, de trap af naar de immigratiehal, merken dat 't vol staat, de trap weer op en naar een andere waar letterlijk niemand was.
Het is me in mei nog gelukt. Toen stonden ze bovenaan de trap al stil, omgelopen, langs immigratie gegaan op een ander punt.

• PWM
  • Niet online
Nam de Heatrhow Express vanaf Paddington. Ernaast was de goedkopere Heathrow Connect. Die doet er 23 minuten over tegen 15 voor Express.

En dan stap je uit bij Terminal 123. Moet je wachten op de trein naar 4.

En welke trein is dat.... De Heathrow Connect :+ Scheelt iets van 10 pond :p

Verwijderd

Londen neem ik gewoon de metro. Vind die treinen zo schandalig duur.

• wildhagen
  • Niet online
Vanuit London Gatwick vind ik die Gatwick Express-trein wel erg handig. Je stapt direct onder de luchthaven op, en zonder tussenstops levert de trein je af op London Victoria Station. Veel centraler dan dat ga je het niet krijgen :P

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
In Londen misschien maar dat is natuurlijk precies wat we hier met Schiphol en quasi heel de randstad doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Over eten, maar dan niet in het vliegtuig maar op Schiphol: ik vind het aanbod maar karig en is eigenlijk alleen fastfood. Ik mis echt een of meerdere fasoenlijke restaurants op Schiphol Plaza zodat je nog eens een behoorlijke maaltijd kunt hebben voor je op pad gaat of afscheid van elkaar neemt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• wildhagen
  • Niet online
Excuse me? Al eens op https://www.schiphol.nl/e...ink/before-security/list/ gekeken? Dat is dan vóór security, maar ook na security heb je zat keuze hoor: https://www.schiphol.nl/e...rink/after-security/list/

Hoeveel meer keuze wil je hebben? Ja, er zit ook fastfood tussen, maar lang niet alles is fastfood.

Er zijn weinig vliegvelden waar je meer keuze hebt. Enige die ik uit mijn hoofd kan opnoemen met meer keuze zijn BKK en SIN, maar die vliegvelden zijn overall sowieso al beter dan AMS.

Wat verwacht je nog meer dan? Een restaurant met Michelinsterren? Daar is een luchthaven niet de juiste plek voor, evenals een restaurant waar je uren lekker met elkaar gaat tafelen. Als dat je doel is, ga je beter de binnenstad in lijkt me. Daar ben je ook zo met het OV.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2017 15:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Are you serious?
Ik heb de lijst nog eens bekeken om te zien of ik de laatste keer iets heb gemist of dat er iets bijgekomen is en ik weet niet wat jij onder een fatsoenlijk restaurant verstaat maar volgens mijn standaard is dat er dus niet. Kijk alleen eens naar die foto's. Doet dat denken aan een restaurant? Om nog maar te zwijgen over wat er geserveerd wordt. Dat zijn echt alleen maar snelle happen. Fine dining no way.
En inderdaad kom ik veel op Changi en het verschil is echt dramatisch. Hier kan Schiphol echt iets van leren.

Edit: als je max 2-3 uur hebt stuk te slaan is de binnenstad echt geen optie om naar toe te gaan en ook nog eens een restaurant te moeten zoeken. Enige optie is -misschien- Sheraton maar uit hun website bevat geen info over hun restaurant.

[ Voor 18% gewijzigd door evilution op 31-08-2017 16:02 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• wildhagen
  • Niet online
Nee, maar jij verwacht dus een Michelin-achtig niveau. Hoeveel mensen gaan uren uitgebreid tafelen op een luchthaven (want daar heb je het met 'fine dining' over, anders is het meer 'casual dining', en die zaken zijn er genoeg op Schiphol, zie de links).

Een luchthaven is geen restaurant met startbanen.

En op Changi heb je ook weinig 'fine dining' hoor, het meeste is ook daar 'casual dining' met wat chique elementen. Maar Michelin-niveau ga je ook op Changi niet echt tegenkomen.

Virussen? Scan ze hier!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sorry hoor maar er is nogal wat tussen Michelin niveau en op een ongemakkelijke kruk weggekeken worden zodra je je broodje achter je kiezen hebt. Maar goed, noem het casual dining maar ook dat vindt je op Schiphol niet. Gewoon fatsoenlijk eten, aan een fatsoenlijke tafel en een fatsoenlijke zitplaats zonder dat de mensenmassa langs je tafel loopt. Blijkbaar is dat een overdreven wens :D

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik moet er niet aan denken om op een luchthaven uitgebreid te gaan dineren. Het fastfood is al 20x te duur, dan zou ik de prijzen van een fatsoenlijk menu in een restaurant al helemaal niet willen weten. Als we al via Schiphol vliegen komt het er meestal toch op neer dat we bij de McDonald's eindigen in onze zoektocht naar eten :P Op de bestemming eten we toch al lekker ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ik probeer toch echt meestal zo kort mogelijk op Schiphol te zijn :+

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

mrsar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:17:
Ik probeer toch echt meestal zo kort mogelijk op Schiphol te zijn :+
Het heeft er inderdaad alle schijn van dat Schiphol vooral dat soort reizigers wil :+

• wildhagen
  • Niet online
Ja ik ook, denk niet dat er ook maar iemand is die daar op zijn gemak enkele uren gaat liggen tafelen voor zijn plezier. Iedereen heeft wel een hekel aan luchthavens denk ik.

Iets met doelgroep. De doelgroep van een luchthaven is niet de groep mensen die eens uitgebreid uren met hun vrienden, familie, collega's wil gaan tafelen. Dat is iemand die snel ff iets wil eten en weer verder op reis wil.

Leuk dat je een turbosuper-sjiek restaurant met 'fine dining' op een luchthaven vestigt, maar als daar niemand komt heeft zo'n zaak weinig bestaansrecht.

Als je sjiek wil eten, neem je desnoods wat meer de tijd, en ga je eerst het centrum in voor je naar de luchthaven gaat.

Zelfde met andere vormen van shopping. Shops op een luchthaven (los van duty-free spul) zijn leuk voor de last-minute of vergeten aankopen, maar je gaat daar ook geen driedelig maatpak laten maken of een complete garderobe aan laten meten.

Men vergeet blijkbaar even wat het primaire doel van een luchthaven is. Het is geen winkelcentrum waar als afterthought ook nog wat start- en landingsbanen bij gebouwd zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 5 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2