jorikdelaporik schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:55:
Hoi hier ook een frequent vlieger! Zeker twee keer per maand Zurich <-> Amsterdam, en regelmatig reisjes (werk en prive) daar buiten. Vriendin woont in NL, ik in CH. Meer mensen in zo'n situatie hier?
Ik vroeg mij af of iemand nog tips heeft voor het vooruit boeken van 'pendel' vluchten, nu plan ik vaak alles zo'n 2 maanden vooruit om de prijsstijgingen voor te zijn.
@
PWM gebruikt een site waarbij hij ticketvouchers voor dezelfde route in bulk koopt, tegen een fikse korting. Die moet je dan wel binnen een bepaalde periode gebruiken maar je mag zelf de vluchtdatum bepalen. Ben alleen de naam vergeten

bacardicoconut schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:56:
[...]
cross ticketing...
voorbeeld:
Vrijdag Zurich - Amsterdam op ticket 1
Zondag Amsterdam - Zurich op ticket 2
Later die maand
Vrijdag Zurich - Amsterdam ticket 2
Zondag Amsterdam - Zurich ticket 1
Dit wil wel eens voor goedkopere prijzen zorgen helemaal als je data verder weg neemt. Dus cros ticketing toepast op reizen ver uit elkaar.
Dit is vooral nuttig als je ziet dat de terugvlucht op korte termijn ook kostbaar is, terwijl er (gerekend vanuit de plek van bestemming) nog wel goedkopere vluchten beschikbaar zijn, of je vaak op dure tijdstippen wil vliege.
Op populaire routes zijn meestal zoveel vluchten dat je altijd wel een redelijk lage prijs kunt krijgen, als je tenminste bereid bent op een onchristelijk tijdstip te vliegen.
Stel dat ik komend weekend en over twee weken naar Zurich wil. Als ik die als gewone retourtjes boek is de goedkoopste optie met KLM 186,87 euro voor het eerste weekend en 116,87 voor het tweede: 303,74. Als ik hem crossticket op dezelfde vluchten is de eerste vlucht (A'dam-Zurich 25-8 heen, 10-9 terug) 174,87 en de tweede (Zurich-A'dam 27-8 heen, 8-9 terug) 143,65. Totaal: 318,52, dus duurder.
Wil ik echter op normale tijdstippen vliegen (vertrek uit A'dam om 15:15, terug uit Zurich om 14:15) dan is het normaal geboekt 373,74 euro, en crossticketed is het 365,08 euro, dus iets goedkoper. Het kan zeker de moeite lonen om dit te proberen als je een extreem duur segment treft.