Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 243 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:42
RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:19:
Bedankt voor jullie antwoorden. Een dag eerder is absoluut uitgesloten en een dag later eigenlijk ook. Via Thai (Brussel) is het dan duurder, via Etihad ook zo te zien. Met Qatar of Emirates kom je midden in de nacht aan in Doha/Dubai en dat lijkt ons echt niet relaxed. Nog buiten het feit dat rechtstreeks de voorkeur heeft. Daarom bleef de KLM vlucht eigenlijk over, het zou alleen zuur zijn als die de komende dagen flink duurder wordt.
Midden in de nacht aankomen op Dubai is niet erg (mijn mening uiteraard) aangezien deze luchthaven gigantisch is en ongeveer alles 24/7 open is. Overigens heb ik meerdere malen een vlucht ams-jkt / dus-jkt geboekt (hoogseizoen en daarbuiten) met Emirates voor +- 500eu, nooit meer en soms minder. Ik weet niet of dit ook mogelijk is voor Thailand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zo eergisteren eerste keer gevlogen, is eigenlijk best wel saai :p Heb wel even ene modelletje gekocht van de Embraer 190 van KLM Cityhopper waarin ik vloog.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Rebel-Rebel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Midden in de nacht aankomen op Dubai is niet erg (mijn mening uiteraard) aangezien deze luchthaven gigantisch is en ongeveer alles 24/7 open is. Overigens heb ik meerdere malen een vlucht ams-jkt / dus-jkt geboekt (hoogseizoen en daarbuiten) met Emirates voor +- 500eu, nooit meer en soms minder. Ik weet niet of dit ook mogelijk is voor Thailand.
Dat is zeker mogelijk maar dan moet je wel een beetje flexibel zijn met de data. En inderdaad, midden in de nacht op een van die VAE-luchthavens aankomen is op zich niet erg want je bent toch al alle besef van tijd kwijt na een vlucht uit West-Europa. Wel fijn om even de benen te kunnen strekken, maar je bent natuurlijk wel minimaal een uur of drie kwijt met zo'n tussenstop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Rebel-Rebel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Niet voldoende zitplekken en smerige toiletten zijn voor mij toch een reden dit vliegveld 's nachts te mijden.

DXB en CDG zijn ongeveer de enige twee vliegvelden die ik vermijdt vanwege het gebrek aan faciliteiten.
RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:19:
Bedankt voor jullie antwoorden. Een dag eerder is absoluut uitgesloten en een dag later eigenlijk ook. Via Thai (Brussel) is het dan duurder, via Etihad ook zo te zien. Met Qatar of Emirates kom je midden in de nacht aan in Doha/Dubai en dat lijkt ons echt niet relaxed. Nog buiten het feit dat rechtstreeks de voorkeur heeft. Daarom bleef de KLM vlucht eigenlijk over, het zou alleen zuur zijn als die de komende dagen flink duurder wordt.
Even resumerend:
- je vliegt van zaterdag tot zaterdag en bent daarin niet flexibel
- je wil niet overstappen
- 736 euro is een prima prijs, als 500 de ondergrens is
- je wil niet aangewezen zijn op vluchten van het reisbureau

Allemaal valide punten waar ik zelf ook voor zou kiezen maar er is dus maar één vlucht mogelijk dus boeken die handel.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 16-08-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55

Grouchy

meep meep

Zit hier nu op Schiphol en krijg 35 minuten voor vertrek onderstaande email van KLM CC. Vlucht is nu voorlopig 1h10 vertraagd. 2e keer in een korte tijd dat ze het pas zo kort voor vertrek meedelen. Enig idee waarom ze dit zo kort van te voren pas meedelen/weten?
In soortgelijke gevallen krijg ik namelijk bij andere maatschappijen veel eerder bericht

Dear Mr Grouchy,

We regret to tell you that your flight has been delayed due to operational constraints. You will arrive in XXXX later than intended and we are very sorry for any difficulty you experience.

If you're at the airport, and your delay is between 2 and 3 hours, you can collect an amenity coupon for a beverage. If your delay is longer than 3 hours we would like to offer you a coupon for food and beverages, or a discount on your on-board purchases or extra Flying Blue Miles. If necessary, we will also arrange a hotel stay, including transportation to and from your accommodation.
Please head to a kiosk to print your coupon.

Yours sincerely,

KLM Customer Care

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:01:
Zit hier nu op Schiphol en krijg 35 minuten voor vertrek onderstaande email van KLM CC. Vlucht is nu voorlopig 1h10 vertraagd. 2e keer in een korte tijd dat ze het pas zo kort voor vertrek meedelen. Enig idee waarom ze dit zo kort van te voren pas meedelen/weten?
Omdat ze het zo kort van tevoren pas weten. Dat betekent wellicht dat je vliegtuig vertraagd is op de plek waar 'ie nu vandaan komt om naar Schiphol te komen, of dat ze van vliegtuig hebben moeten wisselen om technische redenen.

Als ze twee weken van tevoren al weten dat je vlucht vertraagd wordt (dan heet dat gewoon een reschedule trouwens) dan vertellen ze je dat twee weken van tevoren al.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 915187 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:43:
Even resumerend:
- je vliegt van zaterdag tot zaterdag en bent daarin niet flexibel
- je wil niet overstappen
- 736 euro is een prima prijs, als 500 de ondergrens is
- je wil niet aangewezen zijn op vluchten van het reisbureau

Allemaal valide punten waar ik zelf ook voor zou kiezen maar er is dus maar één vlucht mogelijk dus boeken die handel.
Klopt! Die vlucht is voor ons inderdaad de beste keuze, daar waren we over uit. De vraag ging dan ook over ervaringen met een optie bij KLM. Maar Tweakers blijven Tweakers en denken over de hele inhoud mee ;) Wat ik trouwens ook helemaal niet erg vindt!

Update: Geboekt :D Nu nog bedenken of we liever een economy comfort stoel hebben in een middenrij (tegen bulkhead al vol) of een nooduitgangstoel maar dan wel bij de toiletten en galley...

[ Voor 11% gewijzigd door RobbertC op 16-08-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:01:
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Om achteraf de oorzaak te achterhalen, kun je kijken met welk toestel je hebt gevlogen. Dat gaat bijvoorbeeld via https://www.flightradar24.com/data/flights/klXXXX (vervang XXXX door je vluchtnummer). Onder Aircraft zie je de registratie (PH-....). Als je op de vlucht zit waarop ik denk dat je zit (ik keek naar een andere vlucht), was het vliegtuig waar je uiteindelijk mee vloog op tijd vertrokken naar Schiphol en een half uur voor jouw vertrektijd geland op de Zwanenburgbaan. Hij moest toen nog taxiën, iedereen moest eruit, nieuwe passagiers erin, etc., en had nooit op tijd kunnen vertrekken. Uiteindelijk vertrok je vliegtuig bijna twee uur nadat het op Schiphol was geland. Wat ik daarom vermoed, is dat jouw oorspronkelijke vliegtuig om wat voor reden niet gebruikt kon worden, en dat het vervangende vliegtuig bovendien kort onderhoud nodig had. Waarschijnlijk werd je geïnformeerd vlak nadat bekend werd wat het vervangende toestel zou worden, al ben ik geen expert :)
RobbertC schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:40:
[...]
Update: Geboekt :D Nu nog bedenken of we liever een economy comfort stoel hebben in een rij (tegen bulkhead al vol) of een nooduitgangstoel maar dan wel bij de toiletten en galley...
Economy comfort snap ik nooit zo, want extra beenruimte heb je niet nodig tenzij je erg lang bent. Je hebt meer aan ruimte in de breedte (zoals Lufthansa dat aanbiedt bij premium economy).
Seatguru lijkt een handige site om een stoel te kiezen, maar de informatie daarop klopt vaak niet.

[ Voor 19% gewijzigd door GlowMouse op 16-08-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Seatguru loopt vaak erg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

KrazyJay schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:17:
En daarnaast, LH wilt ze wel hebben zover ik gelezen heb, dan kunnen ze Brussels Airlines gaan hernoemen naar AirBerlin en daar hun LCC van maken.
Nee dank je :*
DeBolle schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Woedend op jou, op zichzelf of op die anderen? Hoe uitte zich dat dan?
Ik vermoed op de mensen die misbruik maken van de assistentie. Ik zou verwachten dat reizigers zich toch wel moeten legitimeren eigenlijk, en niet gewoon afgaan op iemand z'n woord, hoe nobel dat ook mag zijn :+

Terzijde: binnen de EU mag assistentie normaal gezien niet geweigerd worden. Rolstoelen staan vaak gewoon om de hoek van de incheckbalies in een ruimte te wachten...

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 16-08-2017 20:20 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GlowMouse schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:08:
[...]

[...]

Economy comfort snap ik nooit zo, want extra beenruimte heb je niet nodig tenzij je erg lang bent. Je hebt meer aan ruimte in de breedte (zoals Lufthansa dat aanbiedt bij premium economy).
Premium Economy is een totaal ander product dan Economy Comfort. Premium Economy is een tussenklasse met bijbehorend prijskaartje (minimaal factor 2) terwijl Economy Comfort enkel 10cm extra beenruimte is voor een kleine meerprijs.

Bovendien wordt mee beenruimte volgens mij vrijwel altijd hoger gewaardeerd dan meer breedte en daar hoef je echt niet lang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Seatguru lijkt een handige site om een stoel te kiezen, maar de informatie daarop klopt vaak niet.
Laat ik nu lang zijn en die extra beenruimte toch wel echt kunnen waarderen. Maar dan liever niet in een middenrij, maar bij de bulkhead of nooduitgang is het echt heerlijk. Betaal ik altijd graag voor bij (meerdere keren gedaan van/naar VS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Om achteraf de oorzaak te achterhalen, kun je kijken met welk toestel je hebt gevlogen. Dat gaat bijvoorbeeld via https://www.flightradar24.com/data/flights/klXXXX (vervang XXXX door je vluchtnummer). Onder Aircraft zie je de registratie (PH-....). Als je op de vlucht zit waarop ik denk dat je zit, was het vliegtuig waar je uiteindelijk mee vloog op tijd vertrokken naar Schiphol en een half uur voor jouw vertrektijd geland op de Zwanenburgbaan. Hij moest toen nog taxiën, iedereen moest eruit, nieuwe passagiers erin, etc., en had nooit op tijd kunnen vertrekken. Uiteindelijk vertrok je vliegtuig bijna twee uur nadat het op Schiphol was geland. Wat ik daarom vermoed, is dat jouw oorspronkelijke vliegtuig om wat voor reden niet gebruikt kon worden, en dat het vervangende vliegtuig bovendien kort onderhoud nodig had. Waarschijnlijk werd je geïnformeerd vlak nadat bekend werd wat het vervangende toestel zou worden, al ben ik geen expert :)
Dank je. Ben ondertussen op m'n bestemming aangekomen.
Ik zat in 1e instantie ook naar flightstats te kijken Ik zal wel wat missen maar wat ik zie dat het al eerder duidelijk was (KLM CC email is van 16h18; 22 minuten voor departure) dat deze vlucht hoe dan ook niet op tijd kon vetrekken:

Aug 16 09:14 11:14 11:14 Time Adjustment

Tail Number Changed From PH-BGP To PH-BGK
Estimated Runway Departure Changed To 08/16/17 04:45 PM

Aug 16 13:33 15:33 15:33 Gate Adjustment

Departure Gate Changed From C5 To C8

Aug 16 13:50 15:50 15:50 Gate Adjustment

Departure Gate Changed From C8 To C14

Aug 16 14:01 16:01 16:01 Time Adjustment

Estimated Runway Departure Changed From 08/16/17 04:45 PM To 08/16/17 05:55 PM

Aug 16 14:01 16:01 16:01 Time Adjustment

Estimated Gate Departure Changed To 08/16/17 05:55 PM

Aug 16 15:03 17:03 17:03 Gate Adjustment

Tail Number Changed From PH-BGK To PH-BGO

Aug 16 15:18 17:18 17:18 Time Adjustment

Estimated Runway Arrival Changed To 08/16/17 07:00 PM

Aug 16 16:02 18:02 18:02 Time Adjustment

Estimated Runway Departure Changed From 08/16/17 05:55 PM To 08/16/17 06:02 PM
Tail Number Changed From PH-BGO To PH-BGK
Estimated Gate Departure Changed From 08/16/17 05:55 PM To 08/16/17 05:57 PM

Aug 16 16:11 18:11 18:11 Gate Adjustment

HEX Changed To 484B91

Aug 16 16:12 18:12 18:12 STATUS-Active

Actual Runway Departure Changed To 08/16/17 06:07 PM
Status Changed From Scheduled To Active
Estimated Runway Departure Changed From 08/16/17 06:02 PM To 08/16/17 06:07 PM

Aug 16 16:23 18:23 18:23 Time Adjustment
Estimated Runway Arrival Changed From 08/16/17 07:00 PM To 08/16/17 07:09 PM

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bgk

http://www.flightstats.co...Code=KL&flightNumber=1347

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:07:
Soms kan het nog wel, maar meestal wordt je dan als een No Show gezien voor het tweede deel van je vlucht. Consequentie is dan dat je ticket (incl dus het retourticket) door de maatschappij in één keer wordt gecancelled.

Vroeger was dit wat makkelijker, maar tegenworodig is men daar een stuk scherper op. Hoewel er best nog wel cariers zullen zijn die er wat lakser in zijn en waar het dus nog wel kan.

Nog even los van wat praktische zaken als je bagage die dan wel naar de eindbestemming zullen gaan ipv dat je die op je tussenstop kan claimen.
http://www.secretflying.c...caribbean-e136-roundtrip/

Een paar maanden geleden dus dit ticket gekocht, niet voor 136 maar ongeveer 100 euro meer - een goede deal dus. Overstap in Mexico City, en aangezien de vlucht daar al in het midden van de nacht aankomt zou dan een hotel induiken wel lekker zijn, ware het niet dat er maar vijf uur tussenzit (3.00 uur 's nachts aankomst, 8.00 uur weer vertrekken). Omdat deze deal (wat vaak voorkomt bij error fares) al in juni beschikbaar was voor vertrek begin 2018, is er inderdaad een grote kans dat het vluchtschema in de tussentijd nog wordt aangepast.

Zo ook laatst bij Aeromexico, ik geloof dat de heenvlucht vanuit Amsterdam nu een half uur eerder vertrekt, plus nog een 20 minuten tijdswijziging bij de terugvlucht. Heb nu gebeld om het ticket opnieuw te bevestigen (advies na het inloggen in je boeking was om dat te doen) en ook maar meteen gevraagd of ik ipv 5 uur later ook 2 dagen + 5 uur later kon vliegen). Dat kon gewoon omdat het ticket van hun kant was aangepast en daardoor eenmalig aan te passen was. Denk dat dit wel meer kan voorkomen bij vluchten die lange tijd van tevoren met niet-LCC maatschappijen worden geboekt.

Nu dus begin volgend jaar eerst een lang weekend Mexico Stad voor de rest van de reis 8)

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hong Kong airline Cathay Pacific posts HK$2.05 billion loss for first half of 2017
Carrier admits performance unlikely to improve as HK$2.05b first-half loss is blamed on stiff competition and weak revenue from ticket sales
http://www.scmp.com/news/...-posts-hk205-billion-loss

Ouch, dat krijg je als je fout speculeerd met brandstof prijzen.
Vraag me af of ze er echt weer bovenop gaan komen.

Voor de mensen die klagen over die paar vertragingen in EU:
Almost half of all mainland flights in July were delayed, says aviation authority
https://www.hongkongfp.co...-says-aviation-authority/

Gaat alleen nog maar erger worden, en er is vrijwel geen compensatie systeem in China voor vertragingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:27
Illegal_Alien schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:33:
Zo eergisteren eerste keer gevlogen, is eigenlijk best wel saai :p Heb wel even ene modelletje gekocht van de Embraer 190 van KLM Cityhopper waarin ik vloog.
Gefeliciteerd met je eerste vlucht. Van waar naar waar heb je gevlogen?

Vliegen kent twee spannende momenten. Het landen is het spannends. Gelukkig trainen piloten daar heel goed op en hebben ze vele automatische systemen die ze daarbij helpen. Het opstijgen is al een stuk minder spannend maar meestal best wel spectaculair, motoren opengooien en gaan. Verder is vliegen inderdaad best wel saai. Wachten aan de gate. Als je in het vliegtuig zit dan komt het soms voor dat je nog een uur bij de gate blijft staan. Dat gebeurt wanneer er veel verkeer is in de lucht. Dan hebben de piloten ook een uurtje niets te doen, gewoon je beurt afwachten. Dan het taxiën van de gate naar de startbaan. Als je pech hebt dan moet je op AMS (Schiphol) naar de Polderbaan (36L) dat is best een eindje rijden. Ondertussen kun je uit het rampje genieten van hoe groen het gras is :)

De meeste vluchten die ik zelf maak zijn korte afstanden binnen europa. Dan ben je pakweg een uur in de lucht. Of zoals ze een keer zeiden bij de KLM op de vlucht AMS-FRA, deze vlucht duurt 44 minuten. Dat was wel heel erg exact, vonden het kennelijk niet nodig om het af te ronden naar drie kwartier :) Nee het is 44 minuten! Na het opstijgen start het circus van de drankjes. Zodra ze met het karretje het hele vliegtuig door zijn moet je de boel alweer inpakken want we gaan landen. Het loont haast niet de moeite. Toch beste knap hoe ze in zo'n korte tijd 200 mensen voorzien van hun drankjes.

De grap is dat je bij LCC easyJet bijvoorbeeld veel sneller wordt geholpen omdat je daar moet betalen voor je drankje en je broodje of snack. De meeste mensen doen dat niet. Dus dan komt het karretje al redelijk snel voorbij en dan bestel je wat je wilt hebben en is er nog genoeg tijd om de producten te nuttigen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zie dat Schiphol haar site weer heeft aangepast. Waar je eerst specifiek een vlucht of bestemming moest uitzoeken om details te zien, zie je nu bij Departures meteen alle vluchten in één keer (per tijdvak). Zelfs tot 3 weken vooruit zie ik! (uiteraard kan je ook nog naar 1 specifieke vlucht zoeken)

Gisteren was dit nog niet zo.

Dat is wel weer wat handiger imho :)

Bij aankomsten is er overigens niks veranderd zo te zien, daar moet je echt nog gericht zoeken.

Virussen? Scan ze hier!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

El Jefe schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:25:
[...]

Heb nu gebeld om het ticket opnieuw te bevestigen (advies na het inloggen in je boeking was om dat te doen) en ook maar meteen gevraagd of ik ipv 5 uur later ook 2 dagen + 5 uur later kon vliegen). Dat kon gewoon omdat het ticket van hun kant was aangepast en daardoor eenmalig aan te passen was. Denk dat dit wel meer kan voorkomen bij vluchten die lange tijd van tevoren met niet-LCC maatschappijen worden geboekt.
Da's standaardprocedure: als de maatschappij een wijziging doorvoert in jouw nadeel (bv. slechtere routing met extra overstap, slechtere aansluiting, ...) dan kan je normaal gezien wat ticket kosteloos annuleren of wijzigen (zelfs al laten de voorwaarden van het ticket zelf dat niet toe).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Da's standaardprocedure: als de maatschappij een wijziging doorvoert in jouw nadeel (bv. slechtere routing met extra overstap, slechtere aansluiting, ...) dan kan je normaal gezien wat ticket kosteloos annuleren of wijzigen (zelfs al laten de voorwaarden van het ticket zelf dat niet toe).
Of 't in jouw nadeel of voordeel is weten ze niet. Daarom mag je bij wijzingen van hun zijde vrijwel altijd gratis changes doen, als de wijziging een vertrek- of aankomsttijd heeft die meer dan een bepaalde hoeveelheid anders is dan origineel.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

FrankHe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Gefeliciteerd met je eerste vlucht. Van waar naar waar heb je gevlogen?

Vliegen kent twee spannende momenten. Het landen is het spannends. Gelukkig trainen piloten daar heel goed op en hebben ze vele automatische systemen die ze daarbij helpen. Het opstijgen is al een stuk minder spannend maar meestal best wel spectaculair, motoren opengooien en gaan. Verder is vliegen inderdaad best wel saai. Wachten aan de gate. Als je in het vliegtuig zit dan komt het soms voor dat je nog een uur bij de gate blijft staan. Dat gebeurt wanneer er veel verkeer is in de lucht. Dan hebben de piloten ook een uurtje niets te doen, gewoon je beurt afwachten. Dan het taxiën van de gate naar de startbaan. Als je pech hebt dan moet je op AMS (Schiphol) naar de Polderbaan (36L) dat is best een eindje rijden. Ondertussen kun je uit het rampje genieten van hoe groen het gras is :)

De meeste vluchten die ik zelf maak zijn korte afstanden binnen europa. Dan ben je pakweg een uur in de lucht. Of zoals ze een keer zeiden bij de KLM op de vlucht AMS-FRA, deze vlucht duurt 44 minuten. Dat was wel heel erg exact, vonden het kennelijk niet nodig om het af te ronden naar drie kwartier :) Nee het is 44 minuten! Na het opstijgen start het circus van de drankjes. Zodra ze met het karretje het hele vliegtuig door zijn moet je de boel alweer inpakken want we gaan landen. Het loont haast niet de moeite. Toch beste knap hoe ze in zo'n korte tijd 200 mensen voorzien van hun drankjes.

De grap is dat je bij LCC easyJet bijvoorbeeld veel sneller wordt geholpen omdat je daar moet betalen voor je drankje en je broodje of snack. De meeste mensen doen dat niet. Dus dan komt het karretje al redelijk snel voorbij en dan bestel je wat je wilt hebben en is er nog genoeg tijd om de producten te nuttigen.
Schiphol - Oslo Gardamoen. volgens mij via Polderbaan, duurde kwartiertje voordat we op de baan waren. (En de weg over enzo.)

• Rebel-Rebel
  • Laatst online: 00:42
Illegal_Alien schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Schiphol - Oslo Gardamoen. volgens mij via Polderbaan, duurde kwartiertje voordat we op de baan waren. (En de weg over enzo.)
Die polderbaan ja 8)7 laatst voor de 1e via die baan gevlogen, naar Praag, inderdaad eerst een kwartier rijden en daarna netjes achteraan in de rij aansluiten

• wildhagen
  • Niet online
Een viegtuig rijdt niet, die taxiet ;)

Polderbaan ligt idd erg ver weg, 15-20 minuten taxien is heel normaal daar.

Virussen? Scan ze hier!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14
Vertrekken vanaf de polderbaan vind ik nooit zo erg. Dat aankomen alleen. Denk je er te zijn moet je nog een kwartier in die sigaar zitten en dan gaan mensen al staan. Oh man, het is dat pistolen niet toegestaan zijn in het vliegtuig _O-

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Boinkie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:33:
Vertrekken vanaf de polderbaan vind ik nooit zo erg. Dat aankomen alleen. Denk je er te zijn moet je nog een kwartier in die sigaar zitten en dan gaan mensen al staan. Oh man, het is dat pistolen niet toegestaan zijn in het vliegtuig _O-
Aankomen is inderdaad erger, maar ik vond het ook vrij hinderlijk dat toen ik naar de UK ging laatst we ook helemaal om die baan die er nog tussen ligt (18C?), via het noorden, heen moesten taxiën. Het voelt aan dat je meer aan het rijden bent dan aan het vliegen bent met zo'n korte vlucht.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Ghostrider
  • Laatst online: 17-06 14:07

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Groot fiasco die baan, het vliegtuig is dan net een veredelde bus imho. Het brandstofverbruik moet dan toch ook enorm zijn?

Jammer dat dit tijdens het boeken nauwelijks inzichtelijk is.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiasco? Niet bepaald, het is volgens mij een van de meest gebruikte banen van heel Schiphol....

En natuurlijk is dat niet inzichtelijk bij het boeken. Die info heeft de luchtvaartmaatschappij helemaal niet, en daar hebben ze ook geen enkele invloed op. Het is Schiphol die bepaalt welke baan gebruikt wordt, niet de luchtvaartmaatschappij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

wildhagen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:32:
Een viegtuig rijdt niet, die taxiet ;)

Polderbaan ligt idd erg ver weg, 15-20 minuten taxien is heel normaal daar.
Als hij taxiet dan rijdt dat kreng toch? Of vliegt hij gewoon heel laag en langzaam? :? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, het is een soort van rijden, maar bij een vliegtuig spreek je gewoon van de term "taxiën", niet van "rijden". Gewoon stukje luchtvaartterminologie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 17:02

Koppensneller

winterrrrrr

wildhagen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:41:
Fiasco? Niet bepaald, het is volgens mij een van de meest gebruikte banen van heel Schiphol....

En natuurlijk is dat niet inzichtelijk bij het boeken. Die info heeft de luchtvaartmaatschappij helemaal niet, en daar hebben ze ook geen enkele invloed op. Het is Schiphol de luchtverkeersleiding die bepaalt welke baan gebruikt wordt, niet de luchtvaartmaatschappij.
Aanvulling op het Polderbaanverhaal: als je pech hebt en van D04 vertrek en je mag niet de centerbaan kruisen via W5 dan ben je ruim 26 minuten onderweg (nominaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:41:

En natuurlijk is dat niet inzichtelijk bij het boeken. Die info heeft de luchtvaartmaatschappij helemaal niet, en daar hebben ze ook geen enkele invloed op. Het is Schiphol die bepaalt welke baan gebruikt wordt, niet de luchtvaartmaatschappij.
Het is niet eens schiphol die dat bepaalt, maar de luchtverkeersleiding. En die doen dat aan de hand van het weer, drukte en geluidshinderoverwegingen.

Overigens lijkt een kwartier taxiën best lang maar dat valt best mee hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2017 16:56 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Het is niet eens schiphol die dat bepaalt, maar de luchtverkeersleiding. En die doen dat aan de hand van het weer, drukte en geluidshinderoverwegingen.
En zelfs die bepaalt het niet helemaal zelf, maar moet zich weer aan bepalingen houden die de (lokale) politiek opstelt aan de hand van afspraken zoals de Alderstafel.

Met andere woorden, iedereen heeft er een hekel aan, maar niemand kan er wat aan doen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Was er niet ooit sprake van dat de Polderbaan een eigen aparte terminal zou krijgen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32

franssie

Save the albatross

FrankHe schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:13:
Een aanvulling voor de OP. Het toevoegen van IATA codes bij de luchthavens.
<>
Breda heeft alleen een ICAO en geen IATA code. Daarvoor ligt er waarschijnlijk te weinig asfalt :+
En worden er geen lijnvluchten op gevlogen zodat de boekingscode niet bestaat, net zoals Texel etc. (maar dat bedoelde je waarschijnlijk al)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

"Uhhmm, kun je morgen naar Taiwan vliegen ?" (3 uur vanmiddag)
"Ja, best, welke stad eigenlijk ?"
"Hsinchu"
"Okiedokie, morgen vliegen, zaterdag aankomen, zondag rustdag, maandag aan de gang ?"
"Yup"
"Ok, tot wanneer, zal ik 'm gewoon inschieten dat ik op de eerste dag (over 3 weken) van mn vakantie terug kom ?"
"Ja, doe maar"

Af en toe wel handig, flexibiliteit van 2 kanten :p
Gewoon economy overigens, nooduitgang raamstoeltje, mij best.
We zien wel hoe lang we dr uiteindelijk zitten, nooit in Hsinchu geweest, collega's referen dr geregeld naar als Shitchu enzo :+

leeg

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:27
Ghostrider schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:39:
Groot fiasco die baan, het vliegtuig is dan net een veredelde bus imho. Het brandstofverbruik moet dan toch ook enorm zijn?

Jammer dat dit tijdens het boeken nauwelijks inzichtelijk is.
Ondertussen is het standaardprocedure is om op één motor te taxiën en enkele minuten voor de start de tweede motor te starten. Dat scheelt toch weer een stukje brandstof.

• CyBeR
  • Niet online
FrankHe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Ondertussen is het standaardprocedure is om op één motor te taxiën en enkele minuten voor de start de tweede motor te starten. Dat scheelt toch weer een stukje brandstof.
Dat zie ik op Schiphol niet heel vaak gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
CyBeR schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:27:
[...]

De flybe turboprops zie ik dat bijna dagelijks doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:23
De ATR 72's hebben een propeller brake op de rechter motor waardoor de motor in "hotel mode" kan werken zonder dat de prop draait... Eigenlijk dus als een APU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 16:26

Freak187

geen

[...]

Easyjet doet het zeker. Altijd naar Polderbaan hoor je als je de brug overgaat de 2de motor starten.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
LordSinclair schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:37:
[...]

Aankomen is inderdaad erger, maar ik vond het ook vrij hinderlijk dat toen ik naar de UK ging laatst we ook helemaal om die baan die er nog tussen ligt (18C?), via het noorden, heen moesten taxiën. Het voelt aan dat je meer aan het rijden bent dan aan het vliegen bent met zo'n korte vlucht.
Toen ik nog regelmatig op LYS vloog (50-70 minuten) was dat wel strontirritant ja. De taxi een kwart van de reistijd }:|

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Vrijwel alle blauwe embraers doen het zowel vertrekkend als aankomend, alsmede een boel blauwe airbussen als ze aankomen (geen idee van de rest van de divisies, al zie ik regelmatig een 747 met een stilstaande motor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:12

Metalfreak

Hoije woh!

Brent schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Toen ik nog regelmatig op LYS vloog (50-70 minuten) was dat wel strontirritant ja. De taxi een kwart van de reistijd }:|
Gewoon niet via Schiphol vliegen ;) Düsseldorf FTW *O*
En de reistijd naar Düsseldorf is ook nog eens veel prettiger: 3 kwartier vs 2,5 uur... *O*

Volgende maand mijn langste vlucht ooit maken met Emirates van Düsseldorf via Dubai naar Sydney met de A380.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Metalfreak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Gewoon niet via Schiphol vliegen ;) Düsseldorf FTW *O*
En de reistijd naar Düsseldorf is ook nog eens veel prettiger: 3 kwartier vs 2,5 uur... *O*
Reistijd Schiphol met OV 35 minuten, Düsseldorf 4 uur en dat geldt voor het gros van Nederland. Daarbij heb je door de aanwezigheid van de KLM veel meer directe vluchten tot je beschikking.

Maar ik zie dat de toon van het topic behoorlijk is veranderd sinds de splitsing. Gaat voor een groot deel over prijs en behoorlijk negatief over Schiphol. Terwijl dit objectief gezien gewoon een top 10 luchthaven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Vrijwel alle blauwe embraers doen het zowel vertrekkend als aankomend, alsmede een boel blauwe airbussen als ze aankomen (geen idee van de rest van de divisies, al zie ik regelmatig een 747 met een stilstaande motor).
Meestal als ik er op let bij vertrek hoor ik ze beide gestart worden na pushback, maar wellicht let ik niet genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:51:
[...]
Reistijd Schiphol met OV 35 minuten, Düsseldorf 4 uur en dat geldt voor het gros van Nederland. Daarbij heb je door de aanwezigheid van de KLM veel meer directe vluchten tot je beschikking.

Maar ik zie dat de toon van het topic behoorlijk is veranderd sinds de splitsing. Gaat voor een groot deel over prijs en behoorlijk negatief over Schiphol. Terwijl dit objectief gezien gewoon een top 10 luchthaven is.
Volgens Business Insider is het #11, niet top 10 :+

Volgens mij valt het gebash op Schiphol wel mee, hoor. Schiphol is zeker niet slecht, alleen groot (en druk op zijn momenten). Ik vindt de bewegwijzering e.d. op Schiphol goed. Maar wat definieert een goede luchthaven?

Voor mij betekent dat kort van te voren aanwezig kunnen zijn, weinig poespas, weinig lopen. Oftewel: kleine luchthavens. Ik vind Schiphol een noodzakelijk kwaad - Laatst moest ik naar Gate D86 (of gate D68, iniedergeval de uiterste D gate). Da's een roteind lopen. Geef mij dan maar Salzburg bijvoorbeeld. Of dichter bij huis - Rotterdam.

Maar ik kan er ook zo een paar slechtere opnoemen, hoor. Laten we beginnen bij CDG..

En Schiphol =/= KLM he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 18-08-2017 15:09 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nat-Water schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Volgens Business Insider is het #11, niet top 10 :+

Volgens mij valt het gebash op Schiphol wel mee, hoor. Schiphol is zeker niet slecht, alleen groot (en druk op zijn momenten). Ik vindt de bewegwijzering e.d. op Schiphol goed. Maar wat definieert een goede luchthaven?

Voor mij betekent dat kort van te voren aanwezig kunnen zijn, weinig poespas, weinig lopen. Oftewel: kleine luchthavens. Ik vind Schiphol een noodzakelijk kwaad - Laatst moest ik naar Gate D86 (of gate D68, iniedergeval de uiterste D gate). Da's een roteind lopen. Geef mij dan maar Salzburg bijvoorbeeld.
Ik ben altijd ruim 2 uur van te voren aanwezig, dan wil ik gewoon leuk verkennen, bij een goede restaurant wat eten en gaan. Dus Schiphol is dan wel fijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 06:00
[...]
Zo gek is het natuurlijk niet dat hier relatief veel negatieve ervaringen over Schiphol gedeeld worden - het is vanzelfsprekende veruit de meest bezochte luchthaven door de bezoekers van dit topic. ;)

Tel daarbij op dat Schiphol juist de laatste tijd negatief in het nieuws is geweest vanwege bijv. de grote drukte die ze niet aankunnen, en dan is het niet gek dat hier ook meer negatieve berichten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 17-06 14:07

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Ik pak regelmatig schiphol voor business reizen. Met P3 parkeren gaat dat eigenlijk altijd prima.Kosten worden altijd volledig gedekt dus dat maakt mij niet uit.

Valt mij nu wel op dat P2 gaat verwijnen, als je straks te lang op P1 blijft staan kost dat 100 per dag extra ;(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arrne schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

Zo gek is het natuurlijk niet dat hier relatief veel negatieve ervaringen over Schiphol gedeeld worden - het is vanzelfsprekende veruit de meest bezochte luchthaven door de bezoekers van dit topic. ;)

Tel daarbij op dat Schiphol juist de laatste tijd negatief in het nieuws is geweest vanwege bijv. de grote drukte die ze niet aankunnen, en dan is het niet gek dat hier ook meer negatieve berichten verschijnen.
Klagen over de drukte daar is momenteel terecht, maar meestal gaat het om de parkeertarieven of dat je ver moet lopen. Dat wordt dan vergeleken met een regionaal vliegveld die niet als Hub dient.

Ik zou het liefste ook van Rotterdam airport vertrekken met een G650 op een tijd dat het mij uitkomt. Helaas zit dat er niet altijd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mensen die op Schiphol klagen over afstanden zijn nog nooit bij JFK Terminal 4 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of dichterbij: Gatwick met Easyjet aankomst en vertrek.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
gambieter schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:42:
Of dichterbij: Gatwick met Easyjet aankomst en vertrek.
Da's de brug over, toch? Of was dat Stansted?
Ik haal die 2 altijd door elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 18-08-2017 15:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:31:
Mensen die op Schiphol klagen over afstanden zijn nog nooit bij JFK Terminal 4 geweest.
Of Dubai, Abu Dhabi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nat-Water schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:44:
Da's de brug over, toch? Of was dat Stansted?
Ik haal die 2 altijd door elkaar.
Stansted heeft zo'n monorail. Maar ik loop meestal met oogkleppen door ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

En daarom misschien juist zoveel kritiek. Te groot, te onoverzichtelijk, te druk enz. Alleen voor een reis naar Indonesië vind ik de verbinding vanaf Schiphol prettiger, maar voor de rest geef ik echt de voorkeur aan Düsseldorf. Schiphol is misschien leuk als je in de Randstad woont, maar vanuit daarbuiten gezien vind ik het maar een vervelende luchthaven.
Die vind ik beide overzichtelijker dan Schiphol...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 20:33

TheZoo

Animals Behind Bars

Koppensneller schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:47:
Aanvulling op het Polderbaanverhaal: als je pech hebt en van D04 vertrek en je mag niet de centerbaan kruisen via W5 dan ben je ruim 26 minuten onderweg (nominaal).
Leuk voor piloten, die kunnen dan weer bijv onderstaande omroepen:
Ladies and gentlemen, we decided not to drive all the way to xxx and will be taking off in a few moments.
:+

Wat betreft Schiphol:
Vanuit Breda 45 minuten met de Intercity Direct, dus das makkelijk en snel (vanuit deze hoek van het land dan).
En drukte, ik vloog op zaterdag ochtend 10:35 in het eerste drukke weekend: binnen 45 minuten had ik alles gehad. Bagage drop off, Delta USA security check, gewone security check en paspoort controle. Dus dat viel IMHO best mee.
Verder weinig ervaringen met luchthavens in Nederland.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik woon halverwege Schiphol en Brussel (woon in Roosendaal), dus qua reistijd boeit het me niet.

Mij is het om het even, ik vlieg meestal van de luchthaven waar de vlucht me het beste uit komt qua tijd, of prijs etc. De vorige keer (februari dit jaar) was dat toevallig Brussel (met TG naar KBV via BKK), maar morgen vertrek ik dan weer vanaf Schiphol (OR375 naar CUR, vertrek om 13:15).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 17:02

Koppensneller

winterrrrrr

TheZoo schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Leuk voor piloten, die kunnen dan weer bijv onderstaande omroepen:

[...]
:+

Wat betreft Schiphol:
Vanuit Breda 45 minuten met de Intercity Direct, dus das makkelijk en snel (vanuit deze hoek van het land dan).
En drukte, ik vloog op zaterdag ochtend 10:35 in het eerste drukke weekend: binnen 45 minuten had ik alles gehad. Bagage drop off, Delta USA security check, gewone security check en paspoort controle. Dus dat viel IMHO best mee.
Verder weinig ervaringen met luchthavens in Nederland.
Dan krijg je zeker weer zo'n joker die opstijgt van de taxibaan :+

https://www.luchtvaartnie...-op-van-taxibaan-schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 08:17
Zelf woon ik in Groningen, dus de meeste luchthavens zijn redelijk ver reizen. Behalve Eelde dan, maar daar heb je niet bijzonder veel vluchten. Als is dit volgens mij wel verbeterd nadat de link met Kopenhagen is ontstaan.

Schiphol is vanuit het Noorden 2 uren met de trein, wat prima is. Ik wacht liever een uur extra op Schiphol met al haar voorzieningen, dan dat ik een uur extra onderweg ben naar bijvoorbeeld Eindhoven. Bovendien gaat er vanuit zowel Groningen als Leeuwarden een rechtstreekse trein naar Schiphol, wat fijn is als je op het OV aangewezen bent en in het Noorden woont :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het treinstation onder Schiphol is dan ook echt uniek. Natuurlijk hebben andere vliegvelden ook OV naar het vliegveld, maar op Schiphol zit het midden in het OV-netwerk. Binnen 15 minuten in hartje Amsterdam en de 3 andere grote steden binnen 30 min te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het treinstation onder Schiphol is dan ook echt uniek. Natuurlijk hebben andere vliegvelden ook OV naar het vliegveld, maar op Schiphol zit het midden in het OV-netwerk. Binnen 15 minuten in hartje Amsterdam en de 3 andere grote steden binnen 30 min te bereiken.

Als je klaagt over Schiphol dan heb je gewoon nog nooit een slecht vliegveld van binnen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:49:
Het treinstation onder Schiphol is dan ook echt uniek.
Zo uniek is het nou weer niet. O.a. LGW en CDG hebben ook treinstations direct onder de luchthaven/terminals zitten, met snelle verbindingen naar Londen en Parijs.

Zullen er nog wel meer zijn vermoed ik.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 18-08-2017 18:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:49:
Als je klaagt over Schiphol dan heb je gewoon nog nooit een slecht vliegveld van binnen gezien.
"Als je het niet met me eens bent, weet je gewoon niet waar je het over hebt". Fijne discussietechniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Anakha schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

"Als je het niet met me eens bent, weet je gewoon niet waar je het over hebt". Fijne discussietechniek.
Afgezien van de discussietechniek ben ik het wel met Moshi eens. Schiphol is in mijn ervaring (20+ vliegvelden) echt een van de beste. Natuurlijk zijn er altijd zaken die beter kunnen, maar de bereikbaarheid en het single terminal principe maken Schiphol erg goed. Ook is de informatievoorziening op Schiphol beter dan menig vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Er zijn maar twee dingen kut aan Schiphol: de security is te onzeker van hun zaak (en kijken veel te uitgebreid naar dingen die gewoon mee mogen) en de paspoortcontrole is van derdewereldlandniveau. Dat laatste is te wijten aan de marechaussee., niet aan Schiphol zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
BKK heeft ook een trein onder het station die je snel naar het centrum van Bangkok vervoert. Zeker in vergelijking met een taxi. Dan ben je zo twee uur onderweg vanaf het vliegveld naar Sukhumvit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

wildhagen schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Zo uniek is het nou weer niet. O.a. LGW en CDG hebben ook treinstations direct onder de luchthaven/terminals zitten, met snelle verbindingen naar Londen en Parijs.

Zullen er nog wel meer zijn vermoed ik.
Krakau, Frankfurt, Kopenhagen, Berlijn noem maar op.

Nederland is gewoon erg klein en daarom is de trein onder Schiphol ook gewoon erg handig, maar uniek? nee.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
Voor Berlijn SXF moet je nog wel een stukje lopen naar de trein hoor. De aansluiting op de stad is dan wel weer uitstekend. (Veel beter dan Tegel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb eigenlijk nog nooit ergens een (groot) vliegveld meegemaakt in een hoofdstad waarbij de OV verbinding niet goed was, ja, Kampala, maar goed, dat ligt in een derdewereld land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

London Heathrow is een ramp als je niet eerst via London wilt reizen, of je moet met bussen die dan op de M25 moeten rijden (de Road to Hell van Chris Rea).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:05:
Ik heb eigenlijk nog nooit ergens een (groot) vliegveld meegemaakt in een hoofdstad waarbij de OV verbinding niet goed was, ja, Kampala, maar goed, dat ligt in een derdewereld land...
Washington? Tenzij je van metro overstappen op bus een goede verbinding noemt. (Al zijn ze bezig om de metro naar het vliegveld te verlengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:44
Ik wil er komende vakantie eens lekker tussenuit en ben dus al flink aan het vergelijken. Ik heb niet echt verstand van vliegtickets en alles wat erbij komt kijken, het is pas de 3e keer dat ik vlieg. KLM lijkt op zich wel een leuke deal te hebben, maar dan hebben we wel een omweggetje naar het vliegveld. Op zich niet erg met zo'n ticketprijs inclusief bagage, food en met KLM.. Maar toch...

Ik las hierboven zojuist dat KLM komende maand een soort van grote uitverkoop houdt, de werelddeal weken. Vandaar dat ik huidige tickets even in de wacht heb gezet, wellicht hebben ze tijdens die uitverkoop soortgelijke/goedkopere tickets zonder omweg. Maar is dit wel verstandig? Kan het zijn dat ze tijdens die werelddeal weken de prijs van mijn gewilde tickets (met omweg) omhooggooien of zelfs helemaal van de site halen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

En is het bekend onder jullie als insiders zijnde welke week ongeveer KLM met de aanbiedingen komt? Google kan mij er niet echt mee helpen... :(

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eén vogel in de hand, tien in de lucht... You do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
timmie1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:11:
Kan het zijn dat ze tijdens die werelddeal weken de prijs van mijn gewilde tickets (met omweg) omhooggooien of zelfs helemaal van de site halen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Je vertelt niet eens waar je heen wilt en in welke periode... Dan wordt elk advies nóg waziger dan een blik in een toch al danig beslagen glazen bol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:36
KLM een goede prijs? Ik zie gemiddeld 50 vliegtuigen van binnen per jaar, en afgelopen jaar heb ik welgeteld 1 keer in een blauwe van KLM gezeten. Van CDG naar AMS enkele reis op een AF ticket voor 32 euro. Vertel inderdaad eerst eens waar je heen wilt, welke periode en welk vliegveld het dichtst bij je woonplaats ligt. Dat maakt advies geven een stuk makkelijker.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Beetje hard gegroeid en de infrastructuur erom heen heeft af en toe moeite om het bij te houden maar AMS is echt ok zeker qua overstappen.
Je moet hetzelfde is proberen in bv CDG, LHR, JFK, PEK, PVG om er maar een paar bekende te noemen.

DUS: fijne luchthaven zeker voor mensen in het zuidoosten van Nederland, in mijn omgeving en en als ik er ben zie je dat Schiphol behoorlijk wat klanten is kwijtgeraakt maar kan qua netwerk kan het niet tippen aan een Schiphol.
timmie1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:11:
Ik wil er komende vakantie eens lekker tussenuit en ben dus al flink aan het vergelijken.

En is het bekend onder jullie als insiders zijnde welke week ongeveer KLM met de aanbiedingen komt? Google kan mij er niet echt mee helpen... :(
Zou met niet beperken tot één luchtvaartmaatschappij & luchthaven en de werelddeal weken. Er zijn genoeg sites die het eea bijhouden. Af en toe is er een 'fare'-war in de buurt en matchen de grote jongens elkaars prijzen.
Eerder deze maand kon je ook voor 1300-1400EUR voorin vliegen naar Canada, diverse steden in de USA en naar midden/zuid-Amerika

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 19-08-2017 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:38:

Eerder deze maand kon je ook voor 1300-1400EUR voorin vliegen naar Canada, diverse steden in de USA en naar midden/zuid-Amerika
Dat kan nog tot 6 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Mooi, misschien zie ik Timmie dan wel op een van de Delta vluchten van/naar LAS :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
* wildhagen reporting live from AMS.

Ingechecked voor OR375.

Inchecken duurde minuut of 15. Security was een eitje, 2 minuten wachttijd, Wel een extreem chagrijnige controleur, volgens mij mocht hij niet op zijn vrouw gisteren ofzo....

Paspoortcontrole via die poortjes duurde 15 minuten. Komt vooral door wat domme clowns die zich niks van instructies aantrekken. Waarom zou je niet met zijn tweeen er tegelijk in Gaan? Ik bedoel, die instructie van max 1 tegelijk geldt vast alleen voor anderen, niet voor mij toch? En Dan ook nog gaan klagen dat het allemaal zo moeilijk is en langt duurt....

Anyway al ff Langs gate G5 geweest, de PH-TFL staat al aan de jetbridge Te wachten. Boarden begint pas om 12:30.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46
Op 13 februari moet ik van Hong-Kong naar Beijing vliegen. Normaal gesproken kost deze vlucht zo'n 100 euro. Nu is vanaf December de prijs fors hoger en lijken het allemaal tickets met betere voorwaarden. Op mijn datum kost het 225 euro met Air China.

Ik weet dat het rond Chinees Nieuwjaar is. Iemand enig idee of ik beter nu kan boeken of hopen dat de prijs zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Houd er rekening mee dat rond en tijdens CNY er een complete volksverhuizing van start gaat/is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Halldor schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:08:
Op 13 februari moet ik van Hong-Kong naar Beijing vliegen. Normaal gesproken kost deze vlucht zo'n 100 euro. Nu is vanaf December de prijs fors hoger en lijken het allemaal tickets met betere voorwaarden. Op mijn datum kost het 225 euro met Air China.

Ik weet dat het rond Chinees Nieuwjaar is. Iemand enig idee of ik beter nu kan boeken of hopen dat de prijs zakt?
Ik ben bang dat de prijzen niet gaan dalen. Het is maar een handvol dagen voor Chinees nieuwjaar en dat betekent dat het hele land op reis gaat. Als prijs een issue is zou je eventueel de (snelle) trein van Shenzhen naar Beijing kunnen overwegen, maar zolang van te voren boeken gaat dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Hoeft niet altijd zo te zijn. Traditioneel zijn de tickets vanuit NL naar Singapore juist het goedkoopst rond Chinees nieuwjaar. Ik vloog een paar jaar geleden tijdens Chinees nieuwjaar van Singapore naar Hong Kong voor 60 euro retour. Om maar een voorbeeld te noemen.

Edit: Is 12 feb een optie met Hong Kong Airlines?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yErERSi4qCoBLFqZI21VVEQw/medium.png

[ Voor 27% gewijzigd door Napsju op 19-08-2017 13:07 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 23:41
Via de Matrix airfare search vindt ik een ideale vlucht voor mij, voor weinig geld.
Maar via de website zelf kan je niet boeken en als ik via de website van de maatschappij kijk is de vlucht meer dan dubbel zo duur.
Zijn de prijzen van de matrix dan niet betrouwbaar of rekent de maatschappij lekker door ?

Heeft er iemand ervaring met het 'naar een reisbureau stappen met de data van de matrix' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wat heb je gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

xmen schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:58:
Via de Matrix airfare search vindt ik een ideale vlucht voor mij, voor weinig geld.
Maar via de website zelf kan je niet boeken en als ik via de website van de maatschappij kijk is de vlucht meer dan dubbel zo duur.
Zijn de prijzen van de matrix dan niet betrouwbaar of rekent de maatschappij lekker door ?

Heeft er iemand ervaring met het 'naar een reisbureau stappen met de data van de matrix' ?
Voor bijvoorbeeld Skyteam vluchten is ITA Matrix aardig betrouwbaar. Het kan te maken met marketed & operated vluchten & point of sale of dat de boekingsklasse niet meer beschikbaar is (of alleen beschikbaar wanneer je bij de operated carrier de vluchten boekt) enz, enz. Dat kan je checken op bijvoorbeeld EF.

Precieze oorzaak is moeilijk aan te geven zonder gegevens.

[ Voor 40% gewijzigd door Grouchy op 20-08-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Halldor schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:08:

Prijzen gaan alleen maar omhoog.

Je kan kijken voor een goedkope vlucht vanaf Shenzhen Airport, scheelt soms aanzienlijk en ligt praktisch naast elkaar. Heb je ook niet die achterlijke extra HKG airport belasting ;)

(en vlieg niet met Air China als je op tijd wil zijn, betaal iets meer voor Cathay of HK Airlines. Als er ook maar iets aan de hand is, dan is Air China de eerste die achteraan het rijtje komt te staan. )
Anoniem: 915187 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:39:
[...]

Ik ben bang dat de prijzen niet gaan dalen. Het is maar een handvol dagen voor Chinees nieuwjaar en dat betekent dat het hele land op reis gaat. Als prijs een issue is zou je eventueel de (snelle) trein van Shenzhen naar Beijing kunnen overwegen, maar zolang van te voren boeken gaat dan weer niet.
De HSR in China is nou niet echt veel goedkoper dan vliegen. En reken maar dat die ook volgeboekt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napsju schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:50:
Hoeft niet altijd zo te zijn. Traditioneel zijn de tickets vanuit NL naar Singapore juist het goedkoopst rond Chinees nieuwjaar. Ik vloog een paar jaar geleden tijdens Chinees nieuwjaar van Singapore naar Hong Kong voor 60 euro retour. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dat lijkt me niet gek op een internationale vlucht. Chinezen zoeken rond Chinees Nieuwjaar juist hun familie op en bedrijven zijn dicht. Op internationale vluchten waar vooral zakenreizigers op vliegen zal het daardoor juist rustig (en dus goedkoop) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
downtime schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:29:
Chinezen zoeken rond Chinees Nieuwjaar juist hun familie op en bedrijven zijn dicht.
Precies daarom. De Singaporezen in het buitenland zoeken juist hun familie in SG op, en daar komt bij dat steeds meer Singaporezen juist die minimale vrije dagen die ze krijgen in het buitenland door willen brengen. Ook dat vult vliegtuigstoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Napsju op 20-08-2017 15:03 ]

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 12:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

xmen schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:58:

Je kunt nog proberen het resultaat te plakken in https://bookwithmatrix.com

Ik heb op die manier een ticket kunnen boeken via Priceline terwijl ik m'n nergens gereproduceerd kreeg door de vluchten zelf in te voeren op boekingssites.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 08:32
Tourniquet schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Je kunt nog proberen het resultaat te plakken in https://bookwithmatrix.com

Ik heb op die manier een ticket kunnen boeken via Priceline terwijl ik m'n nergens gereproduceerd kreeg door de vluchten zelf in te voeren op boekingssites.
En deze plugin: https://www.flyertalk.com...ba-cz-ib-la-lh-lx-tk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Torniquet en Ooh. Alvast bedankt voor de hulp - maar mijn vluchten krijg ik niet geboekt :-(.

Via de matrix vind ik vluchten van Palermo/Catania naar Brussel voor +- 81euro en dit met Tui. Maar vind ze online enkel voor 200+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 12:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

xmen schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:31:
Torniquet en Ooh. Alvast bedankt voor de hulp - maar mijn vluchten krijg ik niet geboekt :-(.

Via de matrix vind ik vluchten van Palermo/Catania naar Brussel voor +- 81euro en dit met Tui. Maar vind ze online enkel voor 200+ euro.
Ik zie die vlucht van €81 inderdaad ook, maar krijg deze nergens geboekt. Geen idee om welke datum het gaat, maar als het zo goedkoop mogelijk moet zie ik wel opties met Ryanair via Rome voor €102 (Expedia.nl) of met Vueling via Barcelona voor €80 op een beperkt aantal datums. Met een concrete datum kunnen we gericht zoeken.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Alles rond het eind van de maand (augustus), of eventueel 1 september is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

xmen schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:58:
Alles rond het eind van de maand (augustus), of eventueel 1 september is perfect.
Gaat je niet lukken voor die prijs bij Tui. Zoals je ziet zijn de fares bij Tui niet langer beschikbaar (en Jet airfly bestaat niet meer en is nu Tui) &

Category 15: Sales restrictions

TICKETS MUST BE ISSUED ON/AFTER 30APR 15 AND MUST BE
ISSUED ON TB OR HR.
NOTE -
TICKETS MUST BE ISSUED BY HAHNAIR OR OUR IATA
ACCOUNTING CODE 612.

TB (**) 3588 0 PMO
08/30/17 20:15 BRU
08/30/17 23:10 E90

NA / NA Y0 X0 W0 V0 U0 T0 S0 R0 Q0 P0 O0 N0 M0 L0 K0

TB (**) 3908 0 CTA
08/30/17 20:10 BRU
08/30/17 23:20 73H

NA / NA Y9 X9 W9 V9 U9 T9 S9 R5 Q0 P0 O0 N0 M0 L0 K0

[ Voor 37% gewijzigd door Grouchy op 20-08-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 09:38
Grouchy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:38:
Beetje hard gegroeid en de infrastructuur erom heen heeft af en toe moeite om het bij te houden maar AMS is echt ok zeker qua overstappen.
Je moet hetzelfde is proberen in bv CDG, LHR, JFK, PEK, PVG om er maar een paar bekende te noemen.

DUS: fijne luchthaven zeker voor mensen in het zuidoosten van Nederland, in mijn omgeving en en als ik er ben zie je dat Schiphol behoorlijk wat klanten is kwijtgeraakt maar kan qua netwerk kan het niet tippen aan een Schiphol.

[...]

Zou met niet beperken tot één luchtvaartmaatschappij & luchthaven en de werelddeal weken. Er zijn genoeg sites die het eea bijhouden. Af en toe is er een 'fare'-war in de buurt en matchen de grote jongens elkaars prijzen.
Is een ramp als je met de familie op vakantie gaat, probeer maar met z'n allen en koffers in te stappen op de Sky train. Eerst met de auto naar bij de vertrekhal afzetten, familie en koffers uitladen, dan terug rijden naar de garage en zelf weer de sky train terug naar vertrek hal ... bij terugkomst, rinse and repeat

... makkelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

R3M1 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Is een ramp als je met de familie op vakantie gaat, probeer maar met z'n allen en koffers in te stappen op de Sky train. Eerst met de auto naar bij de vertrekhal afzetten, familie en koffers uitladen, dan terug rijden naar de garage en zelf weer de sky train terug naar vertrek hal ... bij terugkomst, rinse and repeat

... makkelijk is anders.
P7 (of P2/P3) goedkoop (P7 eerste week voor € 79,00, elke extra week € 19,00) en je loopt 2 minuten later de terminal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
R3M1 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

... makkelijk is anders.
Minder mee nemen? Ik begrijp die families die zo enorm veel koffers mee nemen nooit zo goed. Gebruiken ze echt alles op reis?

En dan heb je ook nog: Type pornoblond op hoge hakken met veel te zware knalroze koffer.. :F

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij gaat gemiddeld de helft ongedragen weer mee terug. Zelf neem ik de helft minder mee of eigenlijk nog iets minder. Als blijkt dat ik te weinig bij me heb dan koop ik iets of was ik een aantal kledingstukken.

Uiteindelijk heb je toch maar aan handvol dingen echt nodig.
- Paspoort
- Portemonnee
- Telefoon
- Eventueel medicijnen

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 21-08-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die Flexibiliteit van 14,- bij KLM is wel handig, maar het aanpassen is een crime :(

Probleem is dat de website van KLM bijna een jaar na invoering, niet snapt hoe het werkt. Je blijft een foutmelding krijgen dat de ticketvoorwaarden niet voldoende zijn om een aanpassing te mogen doen. Mijn procedure is nu als volgt:
  • Uitzoeken op www.airfrance.nl welke vluchten je wilt veranderen
  • Op Airfrance nieuwe vluchten uitzoeken
  • Screenshot maken, aangezien Airfrance niet snapt dat die 70,- wijzigingskosten kwijtgescholden moeten worden
  • Naar KLM Twitter het screenshot sturen
  • Die sturen een betaallink
  • Klaar
Echt heel soepel allemaal 8)7

EDIT:

Nu word ie helemaal mooi:
We hebben de volgende vlucht geselecteerd:

KL 991 F woensdag 30AUG Amsterdam - Londen City 1815 - 1825

KL 994 M donderdag 31AUG Londen City - Amsterdam 1745 - 1955

De prijs om je ticket te wijzigen is EUR370.12 (EUR70.00 wijzigingskosten + EUR300.12 verschil in ticketprijs). Er is hierbij een hoog verschil in tarief doordat je nu slechts 1 dag gaat. Hiervoor dienen we een hoger tarief te selecteren zonder restrictie op een minimale verblijfsduur.
Aanpassing via Airfrance.nl is 45,- + 70,- wijzigingskosten.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 21-08-2017 13:43 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 243 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2