Is er een manier om uit te vogelen of een bepaalde vlucht vaak/veel vertraging heeft en/of laat vertrekt? Vlieg binnenkort van Muscat naar Abu Dhabi met KL 3885 (uitgevoerd door Etihad) en heb maar een uur transit tijd op Abu Dhabi. Heb die vlucht één keer eerder genomen en toen ging het mis.
https://nl.flightaware.com/live/flight/KLM3885Sanction schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:59:
Is er een manier om uit te vogelen of een bepaalde vlucht vaak/veel vertraging heeft en/of laat vertrekt? Vlieg binnenkort van Muscat naar Abu Dhabi met KL 3885 (uitgevoerd door Etihad) en heb maar een uur transit tijd op Abu Dhabi. Heb die vlucht één keer eerder genomen en toen ging het mis.
http://www.flightstats.co...CT&arrivalAirportCode=AUH
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Da's nie waar, de Embraers hebben meer beenruimte dan de 737s van Easyjet. En ik krijg altijd een drankje met een bammetje of koekje.Deathchant schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:38:
en je krijgt bij KLM ook niks te eten (tenzij betalen), en je krijgt ook geen extra beenruimte.
Ik verzorg liever zelf het deel van de reis buiten de vlucht om, overstappen vermeid ik ook als het even kan. Ik knoop dus zelf wel een trein/TGV/bus eraan vast, en dat heeft me nog nooit problemen opgeleverd.Dus ik ben echt benieuwd waar het onderscheid hem nou exáct in zit.
Zo te zien vlieg je veel in Europa, ik denk dat daar het inderdaad maar weinig uitmaakt tussen de nationale en budget-maatschappijen, al is op sommige trajecten de KLM meerprijs dusdanig klein dat ik voor die paar cm extra beenruimte kies. Al werkt erg laat inchecken bij Easyjet en dan voor noppes de XL krijgen eigenlijk ook best goed
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Is een rondvlucht van een half uurtje boven Nederland niet veel leuker op deze leeftijd?dfrenner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:01:
Ik heb eigenlijk nooit echt de noodzaak om met een vliegtuig te reizen. Op vakantie ga ik liever met de auto, aangezien het toch niets kost (leaseauto).
Maar mijn zoon (6 jaar) wil graag een keer vliegen, zijn er tips om ergens zo goedkoop mogelijk een retourtje te boeken. Wat zijn aanraders? Gewoon om het vliegen een keer te ervaren.
Toen ik een jaar of 10 was heb ik een rondvlucht gemaakt met een helikopter boven mijn woonplaats. Zal een minuut of 10 zijn geweest en dat heeft meer indruk gemaakt dan de tientallen vluchten die ik daarna heb gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 19:26 ]
Praktische vraag, over twee weken vlieg ik van Schiphol naar Praag, is anderhalf uur genoeg om te boarden/in te checken/wat er moet gebeuren als ik bij de trein uitstap? Voorgaande vluchten waren altijd met ouders of met vrienden die het allemaal wel wisten, nu voor het eerst solo vliegen..
Avios! Veel minder van nodig dan FB Miles en veel meer beschikbaarheid van vluchten. Bij FB zijn alleen promo awards aantrekkelijk, en die zijn er amper.zeef schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:15:
Ik heb +/- 140k aan american express award punten. Die kan ik omzetten via een formule naar FB miles. Niet 1 op 1, er is een of andere formule voor. Maar ik kan ook andere airlines kiezen. Sterker nog, bij BA krijg ik voor elke 250 rewards punten 350 Avios. Waar heb ik meer aan, FB of Avios?
[ Voor 0% gewijzigd door Stinger_Ventura op 14-08-2017 19:55 . Reden: Typo ]
American Express vraagbaak
Anderhalf uur zou genoeg moeten zijn; zeker als je alleen met handbagage vliegt. Ik ben er meestal een uur van tevoren (wegens de deadline voor bagage drop, die is 50min voor vertrek bij KLM), maar als je op een druk moment vliegt kan dat een probleem zijn. Maar als 't goed is, is over twee weken de zomervakantie afgelopen dus zou dat geen probleem moeten zijn.juliusyoup schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:50:
Praktische vraag, over twee weken vlieg ik van Schiphol naar Praag, is anderhalf uur genoeg om te boarden/in te checken/wat er moet gebeuren als ik bij de trein uitstap? Voorgaande vluchten waren altijd met ouders of met vrienden die het allemaal wel wisten, nu voor het eerst solo vliegen..
Als je echter niet zo ervaren bent is 't misschien beter om twee uurtjes te nemen als 't kan, dan hoef je niet te stressen en heb je bovendien voldaan aan wat de luchtvaartmaatschappij aanraadt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tijd zat. Tegen die tijd is het weer een stuk minder druk. Normaal heb je aan 20 minuten wel genoeg om door de paspoort en controles te komenjuliusyoup schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:50:
Verwijderd
Voor een ervaren reiziger wel, maar als je niet zo ervaren bent en de keren dat je vloog iemand anders het denkwerk liet doen dan kost het gewoon meer tijd. Als je dan ook nog op de verste gate zit wat vaak het geval is met onervaren reizigers dan is het gewoon te krap.Boinkie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:04:
[...]
Tijd zat. Tegen die tijd is het weer een stuk minder druk. Normaal heb je aan 20 minuten wel genoeg om door de paspoort en controles te komen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 20:14 ]
Maar waarom niet gewoon wat langer tevoren aanwezig zijn als je niet zeker van je zaak bent? Sowieso is anderhalf uur krap als je afhankelijk van openbaar vervoer bent. Als de NS vertraging heeft ben je zomaar nog een halfuur later.juliusyoup schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:50:
Ik zou me gewoon houden aan het advies van Schiphol en de luchtvaartmaatschappij, en 2 uur van tevoren aanwezig zijn.
Better safe than sorry. En trust me, er is nog nooit iemand overleden omdat hij iets te vroeg aanwezig was en wat tijd over had. Er zijn wel mensen die te kort van tevoren verschijnen en daardoor hun vlucht gemist hebben.
Pick your choice
Better safe than sorry. En trust me, er is nog nooit iemand overleden omdat hij iets te vroeg aanwezig was en wat tijd over had. Er zijn wel mensen die te kort van tevoren verschijnen en daardoor hun vlucht gemist hebben.
Pick your choice
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Het grote grapje hierachter is juist de onvoorspelbaarheid. Je weet nooit hoe het precies verloopt, en het is dus lastiger om iets mee te nemen wat niet mag.backupdevice schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:05:
[...]
Goed he? Had voor mijn vakantie 3 vluchten in 8 dagen en tijdens die 8 dagen stond er toevallig 3 x dezelfde gast bij de Sky Priority lane. 1e keer mocht de riem aanblijven, 2e moest de riem uit en alle kabels uit de tas en de 3e keer moesten de kabels eruit en mocht de riem aanblijven.
Ach ik denk maar zo; die gast wilt ook afwisseld werk toch
@CyBeR @wildhagen @Boinkie @Verwijderd @downtime
Op Eelde heb ik meerdere keren gevlogen, en daar is 25 minuten tijd zat, maar ik vroeg het me af omdat ik Schiphol dus niet zo ken. Idd alleen handbagage, dus lopen, id laten zien, en instappen. Verder wel met de trein, en een uurtje leek me te doen als er een vertraging is, alleen dan minder ontspannen.
Op Eelde heb ik meerdere keren gevlogen, en daar is 25 minuten tijd zat, maar ik vroeg het me af omdat ik Schiphol dus niet zo ken. Idd alleen handbagage, dus lopen, id laten zien, en instappen. Verder wel met de trein, en een uurtje leek me te doen als er een vertraging is, alleen dan minder ontspannen.
Imho stel je de verkeerde vraag. Ja in theorie is 1,5 uur vantevoren misschien genoeg als je eenmaal op het vliegveld bent, maar wat van de tijd om op het vliegveld te komen? Wat als je de trein mist? Of vertraging hebt? Of lange rijen of of...juliusyoup schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:50:
Een beetje speling in je planning is gewoon erg fijn. En dat je dan ff moet wachten bij de gate als alles goed gaat is ook niet zo'n drama toch?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
@Ramon het is vooral dst ik nu even voor zeven uur 's morgens vertrek, en dat eigenlijk al best op tijd vind. Even na zes uur weg van huis voor nog meer extra tijd, lijkt me overbodig. En zoals ik aangaf, op Eelde is alles boven de 30 min echt 'te veel'
Wat is hier de ervaring met booking sites zoals tix, tripair, budgetair etc.?
Normaal gesproken boek ik direct bij de airline, maar nu zit er wat verschil in prijs in.
Klopt het zolang je geen support of wijzigingen nodig hebt je net zo goed bij een booking site kan boeken?
Normaal gesproken boek ik direct bij de airline, maar nu zit er wat verschil in prijs in.
Klopt het zolang je geen support of wijzigingen nodig hebt je net zo goed bij een booking site kan boeken?
Speling is erg fijn inderdaad.
Eerder dit voorjaar was ik om 7:00 op AMS (betekende dus om 5:45 in de trein), om erachter te komen dat ik de 10:10 VY8301 naar BCN zou hebben. Vroeg genoeg dus om erachter te komen dat de check-ins voor VY nog niet eens open waren
Zelfs al was 't laagseizoen en vroeg in de ochtend, toch een tijd moeten wachten voor security en vooral paspoortcontrole erna (zelfs al binnen Schengen willen ze 'm toch even zien). Maar daarna alles heerlijk op m'n gemak kunnen doen, nog even koffie drinken, wat winkelen, vliegtuigen kijken en gewoon wat gewandeld door de terminal. Juist omdat 'k wist dat er tijd genoeg was, ging het er heel relaxed aan toe.
Dat was tevens de laatste keer dat 'k aan de balie heb ingecheckt, op de verdere 2 vluchten gewoon online ingecheckt en voor €15 exit row bij kunnen boeken (ook gelijk priority bagage-afgifte en boarding
)
Eerder dit voorjaar was ik om 7:00 op AMS (betekende dus om 5:45 in de trein), om erachter te komen dat ik de 10:10 VY8301 naar BCN zou hebben. Vroeg genoeg dus om erachter te komen dat de check-ins voor VY nog niet eens open waren
Zelfs al was 't laagseizoen en vroeg in de ochtend, toch een tijd moeten wachten voor security en vooral paspoortcontrole erna (zelfs al binnen Schengen willen ze 'm toch even zien). Maar daarna alles heerlijk op m'n gemak kunnen doen, nog even koffie drinken, wat winkelen, vliegtuigen kijken en gewoon wat gewandeld door de terminal. Juist omdat 'k wist dat er tijd genoeg was, ging het er heel relaxed aan toe.
Dat was tevens de laatste keer dat 'k aan de balie heb ingecheckt, op de verdere 2 vluchten gewoon online ingecheckt en voor €15 exit row bij kunnen boeken (ook gelijk priority bagage-afgifte en boarding
Ticket CGK naar JOG is los gekocht.CyBeR schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:19:
[...]
Is dat op 1 ticket of heb je zelf een los ticket van CGK naar JOG gekocht?
Je kan als ouder ook je verantwoordelijkheid nemen en zelf je kind bezig houden.Trommelrem schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:04:
WiFi en AVOD houdt kinderen stil. Ik maak er ook niet altijd gebruik van, maar ik kies wel altijd bewust maatschappijen met WiFi.
Onze kleine was lekker rustig aan het spelen van hier naar Australië en terug.
Dat is 't wel zo ongeveer ja. Voor een tientje verschil moet je 't imo niet doen maar als 't substantieel scheelt is er op zich meestal niet echt iets mis mee. De laatste keer dat ik dat deed was met vliegtickets.nl, en dan voornamelijk omdat KLM me de vluchten die ik wilde niet kon verkopen.Halldor schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:47:
Wat is hier de ervaring met booking sites zoals tix, tripair, budgetair etc.?
Dan heb je véél te weinig tijd er tussen gelaten. Je moet dan namelijk eerst door de paspoortcontrole (in Indonesië vaak een vrij trage aangelegenheid; hierop alleen al heb ik meermaals 2 uur gewacht), vervolgens je bagage ophalen, daarna langs de douane (waarschijnlijk het snelste onderdeel van dit verhaal) en je bagage weer inchecken, rekening houdende met een deadline daarvoor van waarschijnlijk rond de drie kwartier voor je vlucht, en dan door de security heen en boarden. Misschien als alles goed gaat, dat je dat in twee uur redt, maar waarschijnlijker is dat je die vlucht mist. En als er ook maar iets mis gaat met je vlucht naar CGK dan kun je 't al helemaal schudden. En omdat 't losse tickets betreft gaat de luchtvaartmaatschappij je niet helpen.
Ik ben zoiemand die het liefst max 10 minuten voor de gate wacht, maar voor Schiphol moet je alleen al wegens de loopafstand minstens een half uur uittrekken. Tegenwoordig mag je daar zeker 15 min bij optellen voor de check, 15 min speling, zit je al op minstens 1 uur... groot voordeel van de kleinere vliegveldjes
En de Travel Desk dan? Staat expliciet vermeld op de website van de luchthaven...CyBeR schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:40:
[...]
Dan heb je véél te weinig tijd er tussen gelaten. Je moet dan namelijk eerst door de paspoortcontrole (in Indonesië vaak een vrij trage aangelegenheid; hierop alleen al heb ik meermaals 2 uur gewacht), vervolgens je bagage ophalen, daarna langs de douane (waarschijnlijk het snelste onderdeel van dit verhaal) en je bagage weer inchecken, rekening houdende met een deadline daarvoor van waarschijnlijk rond de drie kwartier voor je vlucht, en dan door de security heen en boarden. Misschien als alles goed gaat, dat je dat in twee uur redt, maar waarschijnlijker is dat je die vlucht mist. En als er ook maar iets mis gaat met je vlucht naar CGK dan kun je 't al helemaal schudden. En omdat 't losse tickets betreft gaat de luchtvaartmaatschappij je niet helpen.
TRANSIT & TRANSFER FLIGHT PROCEDURE :
(Transit / transfer flights in same Terminal)
1. Passengers arriving at the airport transit;
2. Passengers directly led to the transfer desk or check-in counter for more info. If the transfer is still in one airline, baggage directly handled by the Airline;
3. Passengers heading to the Boarding Lounge to wait for the next flight. If the next flight is still a long / take a time, passengers can take a rest in the rest area Terminal.
[ Voor 19% gewijzigd door th4k1ck3r op 14-08-2017 22:39 ]
Ongeacht of de transfer desk iets voor je kan betekenen (waarvan ik verrmoed van niet): je moet vanwege je binnenlandse vlucht door immigratie heen, je bagage oppikken, door de douane heen en weer inleveren. Dat kost tijd, en dat gaan ze niet voor je doen. In tegenstelling tot Europa is er in Indonesië geen systeem om te herkennen waar bagage vandaan komt (wij hebben daar de groene band op het bagagelabel voor) dus dan zou je een smokkelroute gevonden hebben.th4k1ck3r schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:36:
[...]
En de Travel Desk dan? Staat expliciet vermeld op de website van de luchthaven...
TRANSIT & TRANSFER FLIGHT PROCEDURE :
(Transit / transfer flights in same Terminal)
1. Passengers arriving at the airport transit;
2. Passengers directly led to the transfer desk or check-in counter for more info. If the transfer is still in one airline, baggage directly handled by the Airline;
3. Passengers heading to the Boarding Lounge to wait for the next flight. If the next flight is still a long / take a time, passengers can take a rest in the rest area Terminal.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 14-08-2017 23:01 ]
Niet alle ouders nemen hun verantwoordelijkheid. Als WiFi dan kan helpen om kinderen stil te houden, dan vind ik dat een prima oplossing.ASS-Ware schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:37:
[...]
Je kan als ouder ook je verantwoordelijkheid nemen en zelf je kind bezig houden.
Dat was destijds ook toen AVOD net standaard begon te worden.
Verwijderd
Op de één of andere manier heb je op long-haul vluchten weinig last van kinderen terwijl die er echt wel zijn. Denk dat de ouders een andere slag zijn.ASS-Ware schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:37:
[...]
Je kan als ouder ook je verantwoordelijkheid nemen en zelf je kind bezig houden.
Dat voelt inderdaad aan als een beetje aan de krappe kant. Heb je deze reis in een enkele boeking geboekt? Zo ja dan ligt de verantwoordelijkheid in beginsel bij de maatschappij, Air France neem ik aan. Je zult inderdaad zelf dwars door (of om) de Franse hoofdstad moeten reizen en daar zelf voor moeten betalen. Dat is mits je inderdaad netjes die drie uur tot je beschikking hebt zoals gepland. De beschikbare tijd kan om wat voor reden dan ook korter worden. Bijvoorbeeld doordat je eerste vlucht is verlaat of je tweede vlucht vervroegd is. Als het gewoonweg niet haalbaar is dan zal Air France een taxi voor je moeten regelen (en betalen) zodat je de aansluiting kunt halen. Of je gratis omboeken naar de eerst volgende vlucht naar Amsterdam, ongeacht vanaf welke luchthaven of met welke maatschappij. Ze hebben een vervoersverplichting. Als je eerste vlucht vertraging heeft dan doe je er het beste aan om aan het cabinepersoneel kenbaar te maken dat je deze aansluiting hebt. Dan kunnen ze alvast beginnen om dingen voor je te regelen. In het uiterste geval zul je op Orly zelf naar de balie moeten lopen en dan lossen ze het daar op. Bij twijfel kun je altijd naar de balie van Air France lopen, bijvoorbeeld voor advies welke treinverbinding je het beste kunt nemen.pacificocean schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:07:
Nu we het toch over landreizen hebben, weet iemand of dit een beetje te doen is
FDF-ORY AF0841 19:20-08:35
CDG-AMSAF1640 11:50-13:05
Lijkt mij een beetje krap om in ongeveer 3 uur van ORY naar CDG te komen. Of valt dat wel mee?
Wanneer deze reis is opgebouwd uit twee losse boekingen, wat niet verstandig zou zijn, dan heb je geen recht hierop.
Misschien kunnen anderen nog dingen aanvullen op punten waar ik mogelijk iets ben vergeten?
Heb ook goede ervaringen met KLM city hopper. Prima kisten de Embraer E-190 en Fokker 70. Jammer dat de Fokkers eruit gaan, maar zo nieuw zijn ze niet meer dus aan de andere kant ook wel begrijpbaar. Korte vluchten met easyJet B-73 gaat ook heel goed. Tikkeltje minder beenruimte maar voor die 60 minuten maakt dat over het algemeen niet zo heel veel uit. Doorgaans komt de prijs komt onder de streep ongeveer gelijk uit.Brent schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:09:
[...]
Da's nie waar, de Embraers hebben meer beenruimte dan de 737s van Easyjet. En ik krijg altijd een drankje met een bammetje of koekje.
[...]
Ik verzorg liever zelf het deel van de reis buiten de vlucht om, overstappen vermeid ik ook als het even kan. Ik knoop dus zelf wel een trein/TGV/bus eraan vast, en dat heeft me nog nooit problemen opgeleverd.
Zo te zien vlieg je veel in Europa, ik denk dat daar het inderdaad maar weinig uitmaakt tussen de nationale en budget-maatschappijen, al is op sommige trajecten de KLM meerprijs dusdanig klein dat ik voor die paar cm extra beenruimte kies. Al werkt erg laat inchecken bij Easyjet en dan voor noppes de XL krijgen eigenlijk ook best goed
Het broodje kaas bij KLM is goed, geen klachten over. Het enige is dat je alleen geen keuze hebt. Bij easyJet krijg je niets. Je moet betalen. Maar dan krijg je een behoorlijke uitgebreide keuze aan broodjes, soep, noedels, snacks en repen. De wisselkoers is trouwens raar. Het beste betaal je met creditcard in ponden. Dan krijg je doorgaans een prima koerst van je creditcard / bank. Voor pakweg 7,50 Euro heb je dan een uitstekende meal deal.
Bij low cost carriers kost bagage inchecken af en toe behoorlijk extra. Al hebben de nationale maatschappijen er ondertussen ook een handje van om daarvoor extra te rekenen. Een beetje afhankelijk van de route waarop ze het proberen. Waar je ook goed op moet letten zijn kosten voor transfer wanneer je op een verafgelegen luchthaven vliegt. Met easyJet op Gatwick vliegen lijkt goedkoop. Maar dan moet je nog met trein of bus naar London zelf. Als je alles optelt dan kan het zomaar zijn dat je op dezelfde som uitkomt wanneer je met KLM op London City airport vliegt. Dat maakt kiezen dan toch wat gemakkelijker. Het is erg fijn om op LCY te vliegen trouwens. Lekker klein en dus snel, dat gaan we vaker doen.
Af en toe een huilende baby maar doorgaans gaat het inderdaad wel prima. Vergeet ook niet wat het in-flight entertainment system doet voor kinderen. Lekker rustigVerwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:15:
[...]
Op de één of andere manier heb je op long-haul vluchten weinig last van kinderen terwijl die er echt wel zijn. Denk dat de ouders een andere slag zijn.
Sterker nog het is een pakketreis. Dus over de kosten maak ik mij geen zorgen, maar als ik nu al weet dat het fout gaat, moet ik er maar eens een mailje aan wijden. Telefonisch had men wel belooft dat het goed komt. Maar vooralsnog heb ik er weinig vertrouwen in dat ik om 13.05 in AMS ben. De laatste keer was een overstap op alleen CDG al een drama.FrankHe schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:51:
[...]
Dat voelt inderdaad aan als een beetje aan de krappe kant. Heb je deze reis in een enkele boeking geboekt? Zo ja dan ligt de verantwoordelijkheid in beginsel bij de maatschappij, Air France neem ik aan. Je zult inderdaad zelf dwars door (of om) de Franse hoofdstad moeten reizen en daar zelf voor moeten betalen. Dat is mits je inderdaad netjes die drie uur tot je beschikking hebt zoals gepland. De beschikbare tijd kan om wat voor reden dan ook korter worden. Bijvoorbeeld doordat je eerste vlucht is verlaat of je tweede vlucht vervroegd is. Als het gewoonweg niet haalbaar is dan zal Air France een taxi voor je moeten regelen (en betalen) zodat je de aansluiting kunt halen. Of je gratis omboeken naar de eerst volgende vlucht naar Amsterdam, ongeacht vanaf welke luchthaven of met welke maatschappij. Ze hebben een vervoersverplichting. Als je eerste vlucht vertraging heeft dan doe je er het beste aan om aan het cabinepersoneel kenbaar te maken dat je deze aansluiting hebt. Dan kunnen ze alvast beginnen om dingen voor je te regelen. In het uiterste geval zul je op Orly zelf naar de balie moeten lopen en dan lossen ze het daar op. Bij twijfel kun je altijd naar de balie van Air France lopen, bijvoorbeeld voor advies welke treinverbinding je het beste kunt nemen.
Wanneer deze reis is opgebouwd uit twee losse boekingen, wat niet verstandig zou zijn, dan heb je geen recht hierop.
Misschien kunnen anderen nog dingen aanvullen op punten waar ik mogelijk iets ben vergeten?
Hm, vlieg maar eens ICA rond kerst en nieuwjaar, halve vliegtuig vol met expats die op familiebezoek gaan, inclusief het pasgeboren grut. Nooit in de buurt van de bulkheads een plaats kiezen, want daar liggen de krijsende baby's!Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:15:
[...]
Op de één of andere manier heb je op long-haul vluchten weinig last van kinderen terwijl die er echt wel zijn. Denk dat de ouders een andere slag zijn.
Toch typisch he, BlueBiz bijschrijven duurt zes tot acht weken na de vlucht, maar als je dan een ticket met die punten koopt weten ze 't real-time bij te werken.
Ik was zo'n expat die iedere kerst op familiebezoek ging, maar heb serieus op geen enkele van mijn vluchten last gehad van krijsende kinderen noch hadden anderen last van die van mij. Het is maar waar je voor jezelf de nadruk op wil leggen.prijk schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:59:
[...]
Hm, vlieg maar eens ICA rond kerst en nieuwjaar, halve vliegtuig vol met expats die op familiebezoek gaan, inclusief het pasgeboren grut. Nooit in de buurt van de bulkheads een plaats kiezen, want daar liggen de krijsende baby's!
Sometimes you need to plan for coincidence
Op een kortere vlucht heb ik weleens tijdens de gehele landing en taxi richting gate een krijsend en stoelschoppend kind achter me gehad. Toen ik er wat van zei tegen de ouders werd ik er raar op aangekeken. De ouders deden niet eens een poging om het kind te kalmeren.FrankHe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:25:
[...]
Af en toe een huilende baby maar doorgaans gaat het inderdaad wel prima. Vergeet ook niet wat het in-flight entertainment system doet voor kinderen. Lekker rustig
Inderdaad, gewoon zien dat je als eerste aan die toog komt. HCMc is een beetje chaos en wat duw en trekwerk helpt wel als het er druk is. Onlangs nog in Hanoi geweest en daar werken ze nu met een systeem waar je naam en foto op een scherm komt als je VOA klaar is.mrsar schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:47:
[...]
Ik heb het nooit gedaan, 1x 45 min gezeten ofzo,andere keren ging het sneller,gewoon zorgen dat je snel het vliegtuig uit bent en een beetje doorlopen zodat je vooraan staat (nou ja als eerste uit jouw vliegtuig).
Zorg dat je de papieren,pasfoto en $$ klaar heb,even wachten daarna tot je opgeroepen wordt, en door
Hanoi lijkt meestal wel minder druk bij aankomst dan SGN maar kan ook aan de tijden liggen dat ik er aankwam natuurlijk.
Vietnam Airlines heeft nu zeer goedkope business fares naar Azie ex Frankfurt, Parijs en London. Paar weken terug voor minder dan 2000 euro SIN- FRA retour gevlogen. Service aan boord was ok en hun dreamliners hebben ok flat beds.
Paar weken terug in India een domestic vlucht gehad met GoAir van Delhi naar Leh. Met de vlucht niets mis maar de ervaring in Leh is wel interessant. De lugage identification op de tarmac en de totale chaos bij het binnengaan van de luchthaven en check in was de moeite. Ook vond niemand het erg dat de stroom in heel de luchthaven plots uitviel voor 2min. Denk niet dat daar snel internationale vluchten zullen vertrekken...
De Sq vlucht in J en dan de aankomst in SIN waren na de ervaring in op de domestic flight wel goed welkom.
Delhi was overigens een ok luchthaven. Zou er zeker transitten. Aankomst en vertrek in J was snel maar kan me wel voorstellen dat het 'iets' langer kan duren in Y (lange rijen ...)
Thanks. Ik ga het er op gokken, want de performance van de vlucht die ik moet halen is slecht te noemen; standaard 20 tot 30 minuten vertraging, iedere dag opnieuw.CyBeR schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:59:
[...]
Ongeacht of de transfer desk iets voor je kan betekenen (waarvan ik verrmoed van niet): je moet vanwege je binnenlandse vlucht door immigratie heen, je bagage oppikken, door de douane heen en weer inleveren. Dat kost tijd, en dat gaan ze niet voor je doen. In tegenstelling tot Europa is er in Indonesië geen systeem om te herkennen waar bagage vandaan komt (wij hebben daar de groene band op het bagagelabel voor) dus dan zou je een smokkelroute gevonden hebben.
Dat is inderdaad heel vervelend. Niet erg sociaal van die ouders als je het mij vraagt. Misschien kun je het zelfs asociaal noemen. Heb het zelf nog niet zo extreem meegemaakt. Iedere passagier doet er goed aan om de overlast voor andere passagiers zoveel mogelijk te beperken. Met een beetje attentie en hoffelijkheid kom je met z'n allen een heel eind.Willem30 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:13:
[...]
Op een kortere vlucht heb ik weleens tijdens de gehele landing en taxi richting gate een krijsend en stoelschoppend kind achter me gehad. Toen ik er wat van zei tegen de ouders werd ik er raar op aangekeken. De ouders deden niet eens een poging om het kind te kalmeren.
Toen we 2 jaar geleden naar Lanzarote zijn geweest, heeft onze toen 3,5 jarige dochter ook een paar momenten gehad, dat ze zich misdroeg. Maar dat tolereren wij als ouders gewoon niet. Maar het is helaas niet altijd even makkelijk om ze rustig te krijgen.
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Ik ga binnenkort van AMS naar MNL (Manila, Filipijnen) met overstap in CAN. 11 jaar geleden voor het laatst een lange vlucht gemaakt, maar toen niet alleen.
Mijn oren zijn nogal problematisch, tips voor het opstijgen en dalen?
Van AMS naar CAN heeft het vliegtuig een entertainment systeem per stoel. Natuurlijk staat er ook genoeg entertainment op mijn telefoon. Probleem is dat de batterij echt geen 15 uur mee gaat.
Mag je powerbanks mee nemen in je handbagage?
En dan over de handbagage gesproken. Reis je sneller zonder trolly dan met?
Van AMS naar CAN heeft het vliegtuig een entertainment systeem per stoel. Natuurlijk staat er ook genoeg entertainment op mijn telefoon. Probleem is dat de batterij echt geen 15 uur mee gaat.
Het leven is te kort om te testen
Powerbank in handbagage is geen probleem. Ik had 'm op een vlucht naar Bangkok in de ruimbagage gedaan, bij het inchecken werd er naar gevraagd en ik moest 'm uit de ruimbagage halen en in de handbagage stoppen.Beneveerg schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:46:
Oren: Geen tip, afgezien van slapen bij het opstijgen. Dan merk ik er zelf altijd weinig van. KLM heeft er een blog over: https://blog.klm.com/nl/w...et-je-oren-als-je-vliegt/Beneveerg schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:46:
Ik ga binnenkort van AMS naar MNL (Manila, Filipijnen) met overstap in CAN. 11 jaar geleden voor het laatst een lange vlucht gemaakt, maar toen niet alleen.
Powerbank: Daarvoor zal je even de regels van je luchtvaartmaatschappij moeten naslaan. Er is regelgeving voor, iniedergeval. Kijk bij lithiumbatterijen. Bij KLM: https://www.klm.com/trave...ircraft_tcm541-744020.pdf
Handbagage: Verwaarloosbaar verschil. Het verschil is dat je niet je trolley hoeft uit te pakken bij de check, en dat hij niet afgekeurd kan worden. Je moet zelf nog steeds door security heen, dus maximaal 5 min winst.
[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 15-08-2017 09:53 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Probleem voor je is dat telefoons (ook in flight mode) niet aan mogen wanner je vlucht operated is door een Chinese carrier (CZ in je geval). Een brak tablet of music player mag dan weer wel.Beneveerg schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:46:
Powerbanks (2) mag je meenemen maar moeten <100WH (160Wh na goedkeuring) en labeled zijn en je mag ze niet gebruiken om andere electronica op te laden gedurende de vlucht. Ze controleren in China bij security daarop.
Met dank aan de Civil Aviation Administration of China
En natuurlijk altijd in je carry on, niet in het ruim.
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 15-08-2017 10:17 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Dat klopt. Ieder kind is ook anders en de ouders weten het beste hoe een kind rustig blijft. Hierboven werd al eerder de IFE genoemd: mijn kinderen vermaken zich daar prima mee vanaf het moment dat ze in hun stoel zitten. Filmpje, spelletje, eten, slapen, nog een filmpje en de 10u vanuit LA zijn zo om. Maar het kan best zijn dat andere kinderen dat niet zo doen. Het gaat erom hoe jij als ouder ermee om gaat: van een gestresste ouder wordt het kind normaliter ook alleen maar gestresster. Iedere reis opnieuw hebben wij onze kinderen vooraf uitgelegd wat de regels zijn (wij openen en sluiten de tafeltjes, niet aan de stoel voor je hangen, niet schoppen en vooral je volume laag houden) en dat gaat prima.TheZoo schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:16:
Maar het is helaas niet altijd even makkelijk om ze rustig te krijgen.
Ook als ouders met een baby reizen hebben die ouders liever dat het kind de hele reis slaapt en lief is. Maar waar je een peuter of ouder nog uit kan leggen dat hij last van zijn oren krijgt door het vliegen en even moet drinken; lukt dat met een baby niet zo goed. En als een baby dan huilt, gaat door de peer pressure het stress niveau van de ouders nog verder omhoog, wat de rust van de baby ook niet echt helpt.
Lang verhaal: beetje geven, beetje nemen. Geen enkele ouder houdt ervan dat zijn kind (0-18) het vliegtuig op stelten zet.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat wist ik helemaal niet. Dan maar gewoon een mp3 speler mee nemen. Heb ook een draadloze bluetooth headset die ook met kabel aangesloten kan worden, zelfs met vliegtuig adapter.Grouchy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:12:
[...]
Probleem voor je is dat telefoons (ook in flight mode) niet aan mogen wanner je vlucht operated is door een Chinese carrier (CZ in je geval). Een brak tablet of music player mag dan weer wel.
Powerbanks (2) mag je meenemen maar moeten <100WH (160Wh na goedkeuring) en labeled zijn en je mag ze niet gebruiken om andere electronica op te laden gedurende de vlucht. Ze controleren in China bij security daarop.
Met dank aan de Civil Aviation Administration of China![]()
En natuurlijk altijd in je carry on, niet in het ruim.
Ouderwets boekjes met spellen mee nemen wordt het dan denk ik. Ik vlieg met China Southern Airlines, maar de zelfde vlucht heeft ook een KLM vluchtnummer.
Ik heb een Nokia DC18 en DC16, die zijn wel flink lager dan 100 WH (of ik reken verkeerd). Ze hebben natuurlijk wel de mogelijkheid om andere apparaten op te laden. Is dat een probleem?
Dan zou ik de regelgeving van China Southern aanhouden. Link
En je hebt ook nog inflight entertainment, meestal kom je daarmee de vlucht wel door.
En je hebt ook nog inflight entertainment, meestal kom je daarmee de vlucht wel door.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Knap, mij lukt het nooit om zo'n goedkope vlucht met koffers voor 2 personen en stoelen e.d. te vinden....Ik heb in april gechecked voor een vlucht op woensdag 6 sept tot zondag 17 sept, en ik kwam bij KLM toch echt op 530 euro uit. Dit was voor 2 personen, inclusief stoelen, en ook 2x20koffers, maar zonder auto.Grouchy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:43:
[...]
530EUR? M'n zus is nog niet zo lang geleden voor minder dan 120EUR met KLM op en neer geweest
Ben toch eens gaan kijken...Weet niet maar zie die prijzen toch echt niet, bijvoorbeeld:
https://matrix.itasoftwar...MS;out=2017-11-04;stay=12
November round trip van 12 dagen voor rond de 97-142EUR ofzo pp bij de KLM heel de maand lang..109EUR wanneer je om 12h20 wilt vertrekken
Zelfde verhaal in December
En als ik nu check kom ik op 410 euro uit zonder koffer en stoelen.
PS: ik heb het nu niet over het boeken van een vlucht in november-februari en dan een jaar van te voren....ja dán zal ik het ook goedkoper krijgen
Je bent het toch met me eens dat een broodje kaas, een glas water, instappen in een slurf ipv trap geen 200 euro+ verschil kan rechtvaardigen he?FrankHe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:21:
[...]
Heb ook goede ervaringen met KLM city hopper. Prima kisten de Embraer E-190 en Fokker 70. Jammer dat de Fokkers eruit gaan, maar zo nieuw zijn ze niet meer dus aan de andere kant ook wel begrijpbaar. Korte vluchten met easyJet B-73 gaat ook heel goed. Tikkeltje minder beenruimte maar voor die 60 minuten maakt dat over het algemeen niet zo heel veel uit. Doorgaans komt de prijs komt onder de streep ongeveer gelijk uit.
Het broodje kaas bij KLM is goed, geen klachten over. Het enige is dat je alleen geen keuze hebt. Bij easyJet krijg je niets. Je moet betalen. Maar dan krijg je een behoorlijke uitgebreide keuze aan broodjes, soep, noedels, snacks en repen. De wisselkoers is trouwens raar. Het beste betaal je met creditcard in ponden. Dan krijg je doorgaans een prima koerst van je creditcard / bank. Voor pakweg 7,50 Euro heb je dan een uitstekende meal deal.
Bij low cost carriers kost bagage inchecken af en toe behoorlijk extra. Al hebben de nationale maatschappijen er ondertussen ook een handje van om daarvoor extra te rekenen. Een beetje afhankelijk van de route waarop ze het proberen. Waar je ook goed op moet letten zijn kosten voor transfer wanneer je op een verafgelegen luchthaven vliegt. Met easyJet op Gatwick vliegen lijkt goedkoop. Maar dan moet je nog met trein of bus naar London zelf. Als je alles optelt dan kan het zomaar zijn dat je op dezelfde som uitkomt wanneer je met KLM op London City airport vliegt. Dat maakt kiezen dan toch wat gemakkelijker. Het is erg fijn om op LCY te vliegen trouwens. Lekker klein en dus snel, dat gaan we vaker doen.
Je zegt dat bij prijsvechters de bagage inchecken duur is. Daar heb je gelijk in, maar het ticket zelf is wel aanzienlijk goedkoper. Een koffer van 20kg inchecken moet je bij KLM ook gewoon extra betalen, misschien geen 40 euro per koffer.
Bij Easyjet betaal je iets van 20 euro per koffer per vlucht, dus met 2 man in totaal 80 euro extra. Bij KLM betaal je minder per koffer per vlucht per persoon, maar je ticket is dan ook gelijk 109 euro waar dat bij Easyjet dan bijvoorbeeld 50 euro is. Daarnaast zijn regulieren stoelen iets van 5,40 per stoel per persoon per vlucht bij Easyjet. Bij KLM is dit ongeveer hetzelfde.
Qua transportkosten heb je gelijk; als je inderdaad nog eerst een uur moet reizen voordat je in het centrum bent terwijl een standaard/premium maatschappij al daar landt, moet je de vervoerskosten idd meetellen. Ook vliegen prijsvechters op onpraktische tijden. 21:00 ofzo of 06:00, waar een KLM om 12:00 vliegt (en je dus nog wat van de dag hebt op de plek van bestemming).
Wellicht heb ik dan een uitzondering te pakken (vliegen op Glasgow/Edinburgh op een schappelijke tijd met een prijsvechter vs standaard maatschappij), omdat ik jaar op jaar een stúk goedkoper ben met easyjet. Als iemand mij in mei of september een goedkope vlucht voor 2 personen omstreeks 12:00 kan vinden naar 1 van deze 2 steden met 2x20kg koffer + stoelen + autohuur voor 12 dagen bij KLM voor onder de 496 euro, please let me know.
[ Voor 54% gewijzigd door Deathchant op 15-08-2017 10:54 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wat voor probleem ? Pijn, dichtslaan, duizelig ?Beneveerg schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:46:
Pijn en dichtslaan vooral. Krijg het al vaak als ik door een tunnel heen rij.Goner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:05:
[...]
Wat voor probleem ? Pijn, dichtslaan, duizelig ?
Al proberen te "klaren" zoals duikers dat doen?Beneveerg schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:15:
[...]
Pijn en dichtslaan vooral. Krijg het al vaak als ik door een tunnel heen rij.
Wanneer kauw-, geeuw-, of slikbewegingen niet helpen, is het mogelijk de oren te “klaren”. Duikers doen dit wanneer zij te maken krijgen met toenemende druk wanneer zij duiken. Terwijl de neus en mond dicht worden gehouden, wordt door een stootsgewijze uitademing de druk in de neus-keelholte verhoogd. Hierdoor opent de buis van Eustachius zich even, waardoor lucht in de trommelholte stroomt. Het klaren van de oren moet rustig gebeuren, zonder al te fors te persen. Wanneer dit niet werkt kan ook geprobeerd worden om slikbewegingen te maken al dan niet met een dichte neus. Soms krijgt een duiker dat klaren niet onder de knie en is dan gedwongen tijdens het duiken weer omhoog te komen omdat zijn oren te veel pijn gaan doen of zelfs zijn hobby op te geven.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hoe gaat het met parkeren op Eelde Airport, via review sites kom ik er niet echt achter wat de drukte daar is. Ik ga week 36 via Groningen eelde namelijk...juliusyoup schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:40:
@CyBeR @wildhagen @Boinkie @Verwijderd @downtime
Gaat hier prima, reis altijd met powerbanks in de ruimbagage...Aangezien veel hotels nogsteeds geen stopcontact dicht bij een nachtkastje hebben moet je soms wel. Ja of een mega verlengsnoer gebruiken..krietjur schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:50:
[...]
Powerbank in handbagage is geen probleem. Ik had 'm op een vlucht naar Bangkok in de ruimbagage gedaan, bij het inchecken werd er naar gevraagd en ik moest 'm uit de ruimbagage halen en in de handbagage stoppen.
[ Voor 30% gewijzigd door Ghostrider op 15-08-2017 11:44 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik ook niet de data was van gisteren. Maarreh:Deathchant schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:44:
[...]
PS: ik heb het nu niet over het boeken van een vlucht in november-februari en dan een jaar van te voren....ja dán zal ik het ook goedkoper krijgen
Geen probleem voor vluchten in September en October: Hier September uitgevoerd door de KLM met hetzelfde aantal nachten dat natuurlijk nu al duurder is:

En wat willekeurige trips die zelfs te boeken bij andere maatschappijen, 210, 244 en 216 EUR voor 2 personen in September. Zijn nog goedkopere opties maar als je om acht uur vertrekt heb ie nog een extra dag in GLA

Ik had er ook altijd last van, niet met opstijgen maar wel met dalen. Had daarna altijd minstens 24u een 'verstopt oor' en vaak ook pijn bij dalen. Een paar jaar geleden in het vliegtuig eens van die dopjes met een membraam erin gekocht. Die zorgen dat het luchtdrukverschil veel langzamer, geleidelijker wordt doorgegeven. Maakt echt een wereld van verschil, die dopjes en een rolletje snoep voor slikken/kauwen. Je kunt de dopjes op de meeste vliegvelden en soms in het vliegtuig zelf kopen voor 5 tot 15 euro ongeveer.Beneveerg schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:15:
[...]
Pijn en dichtslaan vooral. Krijg het al vaak als ik door een tunnel heen rij.
zoiets dus:https://www.ah.nl/producten/product/wi211548/etos-drukregulerende-oordopjes?gclid=EAIaIQobChMI5ZXh5f3Y1QIVp7DtCh1GugtfEAQYASABEgJwfvD_BwE
[ Voor 9% gewijzigd door Er1k989 op 15-08-2017 12:02 ]
Dit. Heb hetzelfde probleem bij het dalen, klaren helpt dan. Neem ook altijd neusspray mee.LordSinclair schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:26:
[...]
Al proberen te "klaren" zoals duikers dat doen?
[...]
Ja als je de duurste vluchten uitkiest dan kom je wel ergens ja. Binnen jouw zoekresultaat is 't ook voor 127 per persoon te doen (zonder koffers en stoelupgrades.)Deathchant schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

En als je iets flexibel bent met je data kan daar nog wel wat van af.
Overigens: in plaats van in de volgende stap 'standard' te kiezen voor bagage, neem light, word flying blue lid en krijg 20 euro korting op bagage (en dan dus voor 30 retour ipv 50).
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2017 12:31 ]
Dat het gaat wil niet zeggen dat het mag.Ghostrider schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:30:
[...]
Gaat hier prima, reis altijd met powerbanks in de ruimbagage...Aangezien veel hotels nogsteeds geen stopcontact dicht bij een nachtkastje hebben moet je soms wel. Ja of een mega verlengsnoer gebruiken..
Powerbanks mogen niet in ingecheckte bagage.
Zal wellicht ook wel per maatschappij verschillen. Eva Air vroeg er speciaal naar en toen ik aangaf dat ik een powerbank in de koffer had moest ik hem er perse uit halen. Sindsdien stop ik 'm altijd gewoon in de handbagage en dat heeft nog nooit problemen gegeven.Ghostrider schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:30:
[...]
Gaat hier prima, reis altijd met powerbanks in de ruimbagage...Aangezien veel hotels nogsteeds geen stopcontact dicht bij een nachtkastje hebben moet je soms wel. Ja of een mega verlengsnoer gebruiken..
Zo ken ik iemand die zijn (kampeer)benzine brander met een tankje vol benzine had meegenomen in het bagageruim. Hij is aangekomen, maar of het mag is weer een tweede.Fly-guy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Dat het gaat wil niet zeggen dat het mag.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Nee hoor das heel simpel: dat mag niet.
Behalve dat het je wel een overnachting kost waar je geen zak aan hebt omdat je heel vroeg weg moet.CyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:29:
[...]
Ja als je de duurste vluchten uitkiest dan kom je wel ergens ja. Binnen jouw zoekresultaat is 't ook voor 127 per persoon te doen (zonder koffers en stoelupgrades.)
[afbeelding]
En als je iets flexibel bent met je data kan daar nog wel wat van af.
Overigens: in plaats van in de volgende stap 'standard' te kiezen voor bagage, neem light, word flying blue lid en krijg 20 euro korting op bagage (en dan dus voor 30 retour ipv 50).
Air Berlin vraagt het faillissement aan:
https://www.thelocal.de/2...rlin-files-for-bankruptcy
De avond daarvoor terug kost hetzelfde gelukkig, dus dat scheelt weer.Sander schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Behalve dat het je wel een overnachting kost waar je geen zak aan hebt omdat je heel vroeg weg moet.
Dat lijkt me meer iets voor het andere topic.KrazyJay schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:36:
Air Berlin vraagt het faillissement aan:
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2017 13:41 ]
Kan bij beide, lijkt me.CyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:36:
[...]
Dat lijkt me meer iets voor het andere topic.
Lijkt me juist niet, het heeft immers niks met vliegtuigen of techniek te maken. Dit lijkt me het juiste topic voor dat soort zaken.CyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:36:
[...]
Dat lijkt me meer iets voor het andere topic.
Maargoed, onverwacht is het niet, AirBerlin zat natuurlijk al vele jaren in het slop.
Virussen? Scan ze hier!
Ook niets met reizen met het vliegtuig. Ik denk dat je "vliegtuigen en techniek" iets te letterlijk neemt en dat PWM die titel niet zo handig gekozen heeft.wildhagen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:10:
[...]
Lijkt me juist niet, het heeft immers niks met vliegtuigen of techniek te maken. Dit lijkt me het juiste topic voor dat soort zaken.
Verwijderd
Niet met reizen te maken? Je zal net een ticket hebben geboekt. Het reizen gaat dan wellicht niet meer doorCyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:16:
[...]
Ook niets met reizen met het vliegtuig. Ik denk dat je "vliegtuigen en techniek" iets te letterlijk neemt en dat PWM die titel niet zo handig gekozen heeft.
Verdergaand op AirBerlin:

Dat is waar, maar dat is dan meer iets voor iemand die vraagt "AB is failliet wat gebeurt er met mijn tickets" dan als aankondiging.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:19:
[...]
Niet met reizen te maken? Je zal net een ticket hebben geboekt. Het reizen gaat dan wellicht niet meer door
Het is geen "TSA check", maar pre-departure clearance uitgevoerd door een bedrijf (zoals ICTS) ingehuurd door de luchtvaartmaatschappij zelf. Aangezien die check alleen maar plaatsvindt wanneer je met een Amerikaanse maatschappij vliegt (zoals American Airlines, Delta en United) en de vragen vrij persoonlijk zijn, kun je beter met een Europese maatschappij vliegen. Een bijkomend voordeel bij een Europese maatschappij is dat je bij vertraging op de terugreis beter bent beschermd.TheZoo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:37:
Als je met Delta vanaf Schiphol naar de USA vliegt, heb je in een hoek vlak voor de security checks (dezelfde verdieping) nog een desk. Hier kun je de benodigde amerikaanse TSA check laten doen voor Delta vluchten, zodat je na de reguliere security check en paspoort controle niet alsnog bij Gate D1 of E1 in de rij moet gaan staan voor deze extra check. Je krijgt hier ook dus ook al de definitieve gate meegedeeld.
Hier staat een aantal voorbeelden. Om er een paar te noemen: "asking the names of one's children, to describe one's boss is completely out of bounds." Het probleem is dat je geen redelijke mogelijkheid hebt om te weigeren en er geen waarborgen tegen misbruik zijn.Sanction schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:56:
[...]
Zoals en wat zou daar een probleem van zijn?
Ik vlieg maandag met AirBerlin naar Amerika. Vooralsnog beloven ze te blijven vliegen, hopelijk kom ik nog terug begin september.CyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:29:
[...]
Dat is waar, maar dat is dan meer iets voor iemand die vraagt "AB is failliet wat gebeurt er met mijn tickets" dan als aankondiging.

Zie nu waarom ze die verzekeringen altijd proberen te verkopen bij het kopen van losse tickets.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Moet lukken; ze krijgen 150 miljoen van de Duitse overheid om nog een maand of drie door te vliegen.FiXeR.nl schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:00:
[...]
Ik vlieg maandag met AirBerlin naar Amerika. Vooralsnog beloven ze te blijven vliegen, hopelijk kom ik nog terug begin september.
Mwa, als je met credit card betaalt, en een goede reisverzekering hebt, denk ik niet dat je niet meer thuis komt als je met AirBerlin vliegt. En daarnaast, LH wilt ze wel hebben zover ik gelezen heb, dan kunnen ze Brussels Airlines gaan hernoemen naar AirBerlin en daar hun LCC van maken.
Ik was inderdaad niet zeker in welk van de twee topics ik moest posten, maar zo te zien ben ik niet de enige.
Ik was inderdaad niet zeker in welk van de twee topics ik moest posten, maar zo te zien ben ik niet de enige.
Pff, ik woon zelf in Groningen en de bus stopt voor de deur, dus ik weet het niet exact. Over het algemeen ziet de parkeerplaats voor de deur er heel leeg uit, (zeg 25% gevuld) maar dit zal korter termijn parkeren zijn. Sws kan het een idee zijn om bijvoorbeeld in de wijk Selwerd of paddepoel gratis te parkeren en dan de bus naar het vliegveld te nemen. Lijn 9 vertrekt van en naar Eelde. 9292 kan je vast de tussenbaltes vertellen, en voor een (studenten)flat zijn vaak veel lege parkeerplekken. Het is dan natuurlijk niet beveiligdGhostrider schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:30:
[...]
Hoe gaat het met parkeren op Eelde Airport, via review sites kom ik er niet echt achter wat de drukte daar is. Ik ga week 36 via Groningen eelde namelijk...
Wmb: als nieuws in het andere topic, als relevant onderdeel van een persoonlijke reis hier. Wat dus in sommige gevallen betekent dat 't in beide terecht komt maar da's ok.KrazyJay schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:17:
Dank voor de toelichting. Ik heb overigens nooit problemen gehad, nooit echt persoonlijke vragen gehad in de vier keer dat ik naar Amerika ben geweest. Volgens mij worden antwoorden ook niet vastgelegd en voor mijn gevoel wordt het ook allemaal een stuk soepeler.GlowMouse schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:46:
[...]
Het is geen "TSA check", maar pre-departure clearance uitgevoerd door een bedrijf (zoals ICTS) ingehuurd door de luchtvaartmaatschappij zelf. Aangezien die check alleen maar plaatsvindt wanneer je met een Amerikaanse maatschappij vliegt (zoals American Airlines, Delta en United) en de vragen vrij persoonlijk zijn, kun je beter met een Europese maatschappij vliegen. Een bijkomend voordeel bij een Europese maatschappij is dat je bij vertraging op de terugreis beter bent beschermd.
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Laatst meegenomen in handbagage, ware het niet dat vlak voor de boarding Ryanair mijn handbagage alsnog besloot in het ruim te stoppen. Prima (want dan hoefde ik het niet zelf naar binnen te dragen), maar op die manier komen dus wel -handluggage only- items in het ruim.Fly-guy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Dat het gaat wil niet zeggen dat het mag.
Leuk topic trouwens! Lijkt ook ineens harder te gaan zo nu het is opgesplitst, of ligt dat aan mij?
Het lijkt nu harder te gaan in beide topics. Het oorspronkelijke luchtvaarttopic staat nu ook voller met de 'bedoelde' inhoud. Sommige onderwerpen moeten zich nog zoeken maar dat komt wel.
Error fares en aanbiedingen mogen natuurlijk in dit topic! Als iemand wat leuke sites heeft gooi ik ze in de TS.
Error fares en aanbiedingen mogen natuurlijk in dit topic! Als iemand wat leuke sites heeft gooi ik ze in de TS.
[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 15-08-2017 20:30 ]
Voor de kenners wellicht te beantwoorden 
Wij willen graag naar Thailand op vakantie, eind oktober. Nu twijfelen we nog tussen 2 reizen. Bij de ene zit een vlucht (een reispakket aangeboden door FOX), bij de andere dienen we zelf voor het ticket te zorgen. Dat laatste heeft eigenlijk al mijn voorkeur, omdat we bij FOX pas een week van te voren onze vluchtgegevens krijgen, terwijl ik van te voren al graag zelf in control ben over m'n vlucht
(Normaal gesproken regel ik alles liever zelf voor een reis, maar voor eerste keer Azië leek het ons deze keer wel handig om iets georganiseerd te doen, dat staat verder ook niet ter discussie
)
De KLM vlucht Amsterdam-Bangkok op 28 oktober heen en 10 november terug kost nu €736, wat voor ons acceptabel is (met een tussenstop wordt het goedkoper, maar dat willen we niet). Omdat we dus nog twijfelen over de reis, kunnen we de tickets vanavond nog niet boeken. KLM biedt echter de mogelijkheid om deze prijs te reserveren voor €30 in totaal. Zo te zien krijg je die €30 bij het daadwerkelijk boeken niet terug. Is dat de moeite waard? Als de prijs de komende dagen ineens omhoog schiet wel uiteraard, maar hoe groot is die kans?
Wij willen graag naar Thailand op vakantie, eind oktober. Nu twijfelen we nog tussen 2 reizen. Bij de ene zit een vlucht (een reispakket aangeboden door FOX), bij de andere dienen we zelf voor het ticket te zorgen. Dat laatste heeft eigenlijk al mijn voorkeur, omdat we bij FOX pas een week van te voren onze vluchtgegevens krijgen, terwijl ik van te voren al graag zelf in control ben over m'n vlucht
De KLM vlucht Amsterdam-Bangkok op 28 oktober heen en 10 november terug kost nu €736, wat voor ons acceptabel is (met een tussenstop wordt het goedkoper, maar dat willen we niet). Omdat we dus nog twijfelen over de reis, kunnen we de tickets vanavond nog niet boeken. KLM biedt echter de mogelijkheid om deze prijs te reserveren voor €30 in totaal. Zo te zien krijg je die €30 bij het daadwerkelijk boeken niet terug. Is dat de moeite waard? Als de prijs de komende dagen ineens omhoog schiet wel uiteraard, maar hoe groot is die kans?
Een dag eerder vertrekken is ook 100 Euro goedkoper per persoon... (Vrijdag 27 ipv zaterdag 28 oktober)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:21:
Wij willen graag naar Thailand op vakantie, eind oktober. Nu twijfelen we nog tussen 2 reizen. Bij de ene zit een vlucht (een reispakket aangeboden door FOX), bij de andere dienen we zelf voor het ticket te zorgen. Dat laatste heeft eigenlijk al mijn voorkeur, omdat we bij FOX pas een week van te voren onze vluchtgegevens krijgen, terwijl ik van te voren al graag zelf in control ben over m'n vlucht(Normaal gesproken regel ik alles liever zelf voor een reis, maar voor eerste keer Azië leek het ons deze keer wel handig om iets georganiseerd te doen, dat staat verder ook niet ter discussie
)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 18:56 ]
De vluchten van Thai vanaf Brussel worden overigens ook door Cheaptickets aangeboden, mocht je liever met iDeal willen betalen.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Bedankt voor jullie antwoorden. Een dag eerder is absoluut uitgesloten en een dag later eigenlijk ook. Via Thai (Brussel) is het dan duurder, via Etihad ook zo te zien. Met Qatar of Emirates kom je midden in de nacht aan in Doha/Dubai en dat lijkt ons echt niet relaxed. Nog buiten het feit dat rechtstreeks de voorkeur heeft. Daarom bleef de KLM vlucht eigenlijk over, het zou alleen zuur zijn als die de komende dagen flink duurder wordt.
Die reserveringskosten krijg je inderdaad niet terug en zijn vooral bedoeld als hedge tegen het sterk omhoog gaan van de prijs met meer dan de prijs daarvan in de eerstkomende twee weken. De kans dat de prijs van een vlucht voor twee man eind oktober binnen nu en twee weken omhoog gaat is in mijn optiek zeker reëel. De kans dat 't gebeurt is ook groter naar mate er meer mensen mee gaan aangezien dat letterlijk per stoel gaat.RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:21:
Als je binnen nu en een paar dagen kunt beslissen zou ik 't niet doen, maar als je de volle twee weken nodig hebt zou de extra zekerheid me wellicht wel €30 waard zijn. Als je 't over verder in de toekomst had (december of later) zou ik 't weer zeker niet doen.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2017 23:35 ]
KLM biedt een optie aan tot zaterdag 08:15 (op dit moment), dus niet de volle 2 weken (wat me doet vermoeden dat de prijs nog omhoog gaat?). We gaan de de komende beslissen, dus ik ga het risico van geen optie nemenCyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:34:
[...]
Die reserveringskosten krijg je inderdaad niet terug en zijn vooral bedoeld als hedge tegen het sterk omhoog gaan van de prijs met meer dan de prijs daarvan in de eerstkomende twee weken. De kans dat de prijs van een vlucht voor twee man eind oktober binnen nu en twee weken omhoog gaat is in mijn optiek zeker reëel. De kans dat 't gebeurt is ook groter naar mate er meer mensen mee gaan aangezien dat letterlijk per stoel gaat.
Als je binnen nu en een paar dagen kunt beslissen zou ik 't niet doen, maar als je de volle twee weken nodig hebt zou de extra zekerheid me wellicht wel €30 waard zijn. Als je 't over verder in de toekomst had (december of later) zou ik 't weer zeker niet doen.
Iemand nog een tip om goedkoop naar Kiev (en terug een weekje later) te vliegen medio september? Ik ben flexibel wat betreft de datum. Ik vertrek uit Oss, dus moet vandaar ook nog op een vliegveld komen met auto of OV. Ik vind zelf de volgende drie opties:
* Schiphol - Kiev met UAR of KLM (nadeel: duurste optie, voordeel: schiphol goed bereikbaar met OV)
* Dortmund- Kiev met Wizz (nadeel: moet met de auto naar Dortmund(parkeerprobleem?), Wizz?, voordeel goedkoopste optie die ik kon vinden)
* Dusseldorf - Kiev met UAR nadeel: moet met de auto naar Dusseldorf (parkeerprobleem?), duurder dan optie 2, voordeel goedkoper dan optie 1
Zie ik nog opties over het hoofd of zijn er nog tips mbt de genoemde vliegvelden / vliegmaatschappijen?
* Schiphol - Kiev met UAR of KLM (nadeel: duurste optie, voordeel: schiphol goed bereikbaar met OV)
* Dortmund- Kiev met Wizz (nadeel: moet met de auto naar Dortmund(parkeerprobleem?), Wizz?, voordeel goedkoopste optie die ik kon vinden)
* Dusseldorf - Kiev met UAR nadeel: moet met de auto naar Dusseldorf (parkeerprobleem?), duurder dan optie 2, voordeel goedkoper dan optie 1
Zie ik nog opties over het hoofd of zijn er nog tips mbt de genoemde vliegvelden / vliegmaatschappijen?
Je kan ook met Wizzair vanaf EIN naar BUD, en daar overstappen naar KBP, volgens Skyscanner kom je dan op 205 euro uit. Terug vlieg je dan wel vanaf IEV (het tweede vliegveld van Kiev).
Vanuit Charleroi kun je met Wizzair voor 180 euro naar KBP, met een tussenstop in WAW. Terug vlieg je dan wederom vanaf IEV.
Goedkoper kan ik ze even niet vinden
Let wel op dat de vlucht vanaf DTM die jij noemt dus niet naar KBP gaat, maar naar IEV. Met 115 euro is die wel het goedkoopste denk ik. En het is nog een directe vlucht ook.
Vanuit Charleroi kun je met Wizzair voor 180 euro naar KBP, met een tussenstop in WAW. Terug vlieg je dan wederom vanaf IEV.
Let wel op dat de vlucht vanaf DTM die jij noemt dus niet naar KBP gaat, maar naar IEV. Met 115 euro is die wel het goedkoopste denk ik. En het is nog een directe vlucht ook.
[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2017 11:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Gezien het spitstijd is op de vliegvelden van Doha en Dubai in de middernacht hoef je niet bang te zijn dat je alleen bent, of dat de winkels gesloten zijn. Als dat je voornaamste redenen zijn om niet via met de ME carriers te gaan.RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:19:
Bedankt voor jullie antwoorden. Een dag eerder is absoluut uitgesloten en een dag later eigenlijk ook. Via Thai (Brussel) is het dan duurder, via Etihad ook zo te zien. Met Qatar of Emirates kom je midden in de nacht aan in Doha/Dubai en dat lijkt ons echt niet relaxed. Nog buiten het feit dat rechtstreeks de voorkeur heeft. Daarom bleef de KLM vlucht eigenlijk over, het zou alleen zuur zijn als die de komende dagen flink duurder wordt.
Tip: Fox reizen heeft bij de meeste reizen ook de mogelijkheid alleen een landarrangement te boeken. Dus mocht je hun reisarrangement wel willen boeken, is het vaak mogelijk deze zonder vlucht te boeken. Je krijgt dan een korting op de reissom, hoeveel precies kun je per mail bij Fox opvragen.RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:21:
Wij willen graag naar Thailand op vakantie, eind oktober. Nu twijfelen we nog tussen 2 reizen. Bij de ene zit een vlucht (een reispakket aangeboden door FOX), bij de andere dienen we zelf voor het ticket te zorgen. Dat laatste heeft eigenlijk al mijn voorkeur, omdat we bij FOX pas een week van te voren onze vluchtgegevens krijgen, terwijl ik van te voren al graag zelf in control ben over m'n vlucht(Normaal gesproken regel ik alles liever zelf voor een reis, maar voor eerste keer Azië leek het ons deze keer wel handig om iets georganiseerd te doen, dat staat verder ook niet ter discussie
)
Dit heb ik zelf ook gedaan voor mijn komende vakantie, maar dan met reden om wat extra tier-points en Avios bij British Airways te kunnen behalen waardoor ik Silver status behaal.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Vanaf CGN vliegt Wizz ook relatief goedkoop (~130 euro), maar DTM spant inderdaad de kroon. Je kunt zelfs voor 95 euro vliegen. Zie: Google Flights.wildhagen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:06:
Je kan ook met Wizzair vanaf EIN naar BUD, en daar overstappen naar KBP, volgens Skyscanner kom je dan op 205 euro uit. Terug vlieg je dan wel vanaf IEV (het tweede vliegveld van Kiev).
Let er dan wel op dat je voor ruimbagage extra mag betalen.
Heb je al gekeken bij EVA air?RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:19:
PSN: plexforce (ps4)
Ben zelf meerdere keren naar Kiev geweest, een aantal keer jouw optie 1 en eenmaal optie 2.lithoijen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:55:
Iemand nog een tip om goedkoop naar Kiev (en terug een weekje later) te vliegen medio september? Ik ben flexibel wat betreft de datum. Ik vertrek uit Oss, dus moet vandaar ook nog op een vliegveld komen met auto of OV. Ik vind zelf de volgende drie opties:
Weet niet wat het prijsverschil momenteel is, maar voor het prijsverschil wat het toen was (rond de 50 euro), zou ik het mezelf niet weer aandoen om via Dortmund te gaan. Je bent langer onderweg, de parkeerkosten op Dortmund komen er nog bij en de vliegtijden op Schiphol waren veel aantrekkelijker.
Dan nog een paar avontuurlijke opties:
- Je kan bij KLM je ticket boeken met vertrek vanaf bijvoorbeeld Antwerpen (of Brussel), op sommige routes drukt dat de prijs een beetje. Op de heenreis moet je dan in Antwerpen op de trein stappen. (Kost wel extra tijd natuurlijk)
- Ukraine Airlines heeft meestal een aantal aanbiedingen lopen vanaf Amsterdam naar bestemmingen als Istanbul, Tel-Aviv, etc. Deze tickets zijn vaak een stuk goedkoper dan een normaal retourtje Kiev.
Geen idee of het nogsteeds zo is, maar een aantal jaar geleden zat er geen restrictie/vereiste op de tijd die je spendeerde op je eindbestemming of in Kiev, dus je kon het ticket zo 'bouwen' dat je op dag 1 Amsterdam -> Kiev -> Istanbul vloog, op de ochtend van dag 2 van Istanbul weer terug naar Kiev, vervolgens neem je een 'stopover' in Kiev tot je weer terug naar Nederland wil.
Thailand is juist een land wat je prima zelf allemaal kunt regelen ter plaatse. Hotels voor het uitkiezen tegen vaak veel betere tarieven dan welke reisorganisatie dan ook. Helemaal in November.RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:21:
voor eerste keer Azië leek het ons deze keer wel handig om iets georganiseerd te doen, dat staat verder ook niet ter discussie
Wij zijn regelmatig naar Thailand geweest en hebben veel gezien op onze eigen manier en eigen tempo. Groepsreizen heb ik echt een hekel aan maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Dat we alleen staan op een gesloten vliegveld was niet zo mijn zorg, wel onze eigen nachtrustXepos schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:19:
Gezien het spitstijd is op de vliegvelden van Doha en Dubai in de middernacht hoef je niet bang te zijn dat je alleen bent, of dat de winkels gesloten zijn. Als dat je voornaamste redenen zijn om niet via met de ME carriers te gaan.
Dat wist ik niet, goed om te weten! We hebben nu een gepersonaliseerd voorstel van Better Places (met dus zelf tickets boeken), het lijkt er toch wel op dat die het gaat wordenTourniquet schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:27:
Tip: Fox reizen heeft bij de meeste reizen ook de mogelijkheid alleen een landarrangement te boeken. Dus mocht je hun reisarrangement wel willen boeken, is het vaak mogelijk deze zonder vlucht te boeken. Je krijgt dan een korting op de reissom, hoeveel precies kun je per mail bij Fox opvragen.
Ja, maar die lijken niet te vliegen op onze data. 1 dag eerder terug kan wel, maar dat scheelt slechts 3 tientjes met de KLM.WeHoDo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:38:
Heb je al gekeken bij EVA air?
Nu laat je me weer twijfelen over het boekenBoinkie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:40:
Zijn de werelddeal weken ook niet over 2 weken al? Wellicht dat dat nog waard is om te wachten.
We gaan ook zeker geen groepsreis doen (hebben we ook een hekel aan), maar wel een reis waarbij de hotels vastliggen en er overal prive transfers klaar staanbacardicoconut schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:59:
Thailand is juist een land wat je prima zelf allemaal kunt regelen ter plaatse. Hotels voor het uitkiezen tegen vaak veel betere tarieven dan welke reisorganisatie dan ook. Helemaal in November.
Wij zijn regelmatig naar Thailand geweest en hebben veel gezien op onze eigen manier en eigen tempo. Groepsreizen heb ik echt een hekel aan maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!
Ok, bij deze dan meteenNat-Water schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:27:
http://www.secretflying.c...l-america-e218-roundtrip/
Helaas (wel, "helaas") een tijdje geleden al AMS-MEX geboekt voor februari volgend jaar met een aanbieding van Aeromexico voor rond de 250 euro, dus laat deze even gaan voor nu - maar wellicht zijn er anderen hierin geinteresseerd
Die error fares hebben soms een leuke tussenstop bestemming. Is het mogelijk dat je daar gewoon uitstapt en dan ook weer de (tweede leg) terug neemt? Gewoon niet doorvliegen dus?
Soms kan het nog wel, maar meestal wordt je dan als een No Show gezien voor het tweede deel van je vlucht. Consequentie is dan dat je ticket (incl dus het retourticket) door de maatschappij in één keer wordt gecancelled.
Vroeger was dit wat makkelijker, maar tegenworodig is men daar een stuk scherper op. Hoewel er best nog wel cariers zullen zijn die er wat lakser in zijn en waar het dus nog wel kan.
Nog even los van wat praktische zaken als je bagage die dan wel naar de eindbestemming zullen gaan ipv dat je die op je tussenstop kan claimen.
Vroeger was dit wat makkelijker, maar tegenworodig is men daar een stuk scherper op. Hoewel er best nog wel cariers zullen zijn die er wat lakser in zijn en waar het dus nog wel kan.
Nog even los van wat praktische zaken als je bagage die dan wel naar de eindbestemming zullen gaan ipv dat je die op je tussenstop kan claimen.
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2017 14:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Neen. Als je dat op de heenweg doet wordt de rest van je ticket gecanceld.Brent schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:03:
Die error fares hebben soms een leuke tussenstop bestemming. Is het mogelijk dat je daar gewoon uitstapt en dan ook weer de (tweede leg) terug neemt? Gewoon niet doorvliegen dus?
Op de terugweg kun je wel eerder uitstappen, mits je ofwel alleen met handbagage reist ofwel aankomt ergens waar je je bagage moet ophalen bijvoorbeeld om langs de douane te gaan.
Een ander probleem is dat de luchtvaartmaatschappij op geen enkele manier verplicht is om je via die tussentop te vliegen. Als er een vluchtwijziging is kunnen ze je ook omboeken naar een non-stop vlucht of een vlucht via een compleet ander land.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 16-08-2017 14:14 ]
28 oktober is ook bij Etihad en Emirates bijvoorbeeld al flink duurder dan de omringende data (zo/ma/di). Ik vrees dat het dus een geliefde reisdag is en dat KLM niet veel goedkoper zal worden, eerder duurder. Als de prijs binnen je bandbreedte ligt en je graag rechtstreeks vliegt, zou ik er niet langer over nadenken. (En niet na het boeken een paar dagen of weken later nog eens kijken of het soms toch nog goedkoper is geworden...)RobbertC schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:35:
[...]
Nu laat je me weer twijfelen over het boekenMijn wederhelft kennende wil ze daar niet op wachten maar wil ze zekerheid
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2