Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 45 ... 259 Laatste
Acties:

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:43:
[...]
Ga je over Minneapolis? Dan heb je toch een 767 naar HNL?

Moet zeggen dat de stoelen in de 737 en zelfs MD-90's in First helemaal niet verkeerd zitten als je ze op een dagvlucht hebt. Nachtvlucht is wel vervelend.

EDIT: Ah, zal wel een 757 vanaf LAX/SEA zijn dan?
757 van DTW naar LAX en dan door naar HNL inderdaad. Het is allemaal "overdag" (aankomst HNL iets van 9 uur 's avonds) maar er zal onderweg wel ergens een dutje gedaan moeten worden omdat we anders een dag van 30+ uur hebben :P Van HNL naar LAX terug wel een 767 en vervolgens van SLC naar AMS met een KLM 787.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
PWM schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:23:
[...]
Misschien eens een cursus "autoriteit uitstralen" geven aan de mensen op Schiphol.
Misschien is die nieuwe extra lange wapenstok van de politie wel iets voor hun :P

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Daniel schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:42:
[...]

Jij moet aan de loterij meedoen ;) Voor zover ik de history kan terugvinden op Flightaware (3 maanden) is dat alleen op 21 en 22 mei voorgekomen - op de route van/naar DTW dan. Op 26, 27, 28 en 29 april werd een 777 ingezet.

Ik ga trouwens over goed drie weken op deze route, ben benieuwd :) Is meteen de enige normale business op de hele trip naar HNL, de rest is allemaal domestic first :X
het waren wel 2 verschillende boekingen,waarvan 1 op AMS,inderdaad de 21e :'( weet niet meer precies waar ik daarna nog in heb gezeten in domestic first, dtw-atl een 757 dacht ik,dan atl-mga een A321? nog een md-88 atl-yyz en om af te sluiten een klm 747 :P
Ik had zelf AMS-DTW nog een klein dutje gedaan onderweg,beviel wel even.

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 10-07-2018 09:23 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grouchy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 01:05:
[...]

Na ombouw tegenwoordig helaas wel. Comfort plus gooien ze er ook uit, in plaats daarvan komt premier select . Na de ombouw mogen ze van mij die alu tubes inzetten op lax-ams.

SEA-ATL vanmorgen, zoals gewoonlijk mag active US military preboarden, 60 pax later begint het normale boarden :) .
Ik vind dat altijd interessant dat military eerst mag. Tot op heden zijn het nooit veel mensen die preboarden.

Ik moet binnenkort naar GDN, eerste keer een city hopper. Ben benieuwd :)

No signature required.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12 11:59

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Leetness schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:33:
Ik heb in 2016 AMS-XMN-NRT en terug gevlogen en mocht toen gewoon m'n telefoon gebruiken; was geen enkel probleem. Xiamen Airlines is imo super, maar XMN is inderdaad wel echt een vreselijk vliegveld.
Had een 3u overstap en moest door immigratie, koffer ophalen, en opnieuw inchecken door security.
Tijdens immigratie moest ik m'n boarding pass van outbound flight laten zien.. Werkte de app natuurlijk niet, en kon vanwege de internetrestricties ook niet in m'n Google Drive. Hoop gedoe; lesje geleerd en sindsdien altijd een hardcopy als ik die kant op vlieg. :P
Die les heb ik ook geleerd. Helemaal toen ook nog eens ik door geo-beveiliging opeens niet in mijn mail kon komen omdat ik op verdacht wifi aan de andere kant van de wereld opeens zat. Handig....

• mrsar

mrsar

als je eenmaal weet hoe het werkt in china dan valt het wel mee,ik heb sowieso eigenlijk alles op papier mee als ik langere vluchten/meerdere overstappen of naar speciale visum landen ga.
5 a 6 uur wachten op XMN is lang maar door immigratie ging relatief soepel,ondanks dat ik op een of ander lijstje miste de laatste keer :P scheelde wel dat ik geen ruimbagage meehad :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Naar de VS moet je ook alles op papier mee want die lul-de-behanger ambtenaren daar weigeren op schermen (zij het die van jou of zichzelf) te kijken en gaan dan ontzettend zitten zeiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mrsar

mrsar

true, al was het wel grappig toen ik zei dat ik via mga naar gua vlog daar het veiliger was in gua :P hij schudde nee vol ongeloof en gaf me de stempel :P

• CyBeR
  • Niet online
Nu dat we weer terug lijken te zijn, AF zegt:
Are you a Flying Blue Silver, Gold or Platinum member? Standard seat selection is provided at no extra charge to you and your travel companions, as long as they are included on your reservation file.
Is dat nieuw?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:09:
Nu dat we weer terug lijken te zijn, AF zegt:

[...]

Is dat nieuw?
Als dat naar KLM komt zou dat HEEL relaxed zijn.

EDIT:

Oh, standard seat :+ Geen Comfort dus.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 10-07-2018 12:15 ]

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:15:
[...]

Idd, maar nog steeds.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26

Grouchy

meep meep

M3rcury schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:00:
[...]

Ik vind dat altijd interessant dat military eerst mag. Tot op heden zijn het nooit veel mensen die preboarden.

Ik moet binnenkort naar GDN, eerste keer een city hopper. Ben benieuwd :)
Behandeling militairen in de USA vs NL, da's zoiezo dag en nacht verschil. Als je een keer vanaf VPS mag vliegen; 80+% military, bij 'zone 1' (na PREM en SP) zit ie eigenlijk al vol.
Heel dat boardingprocess in de USA is trouwens 'interessant' *cough* met vaak 8-9 zones.

KLC is niks mee alleen hopen dat je geen bus gate hebt op AMS.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 10-07-2018 14:57 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PWM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:15:
[...]

Als dat naar KLM komt zou dat HEEL relaxed zijn.

EDIT:

Dat is ook bij KLM zo, maar inderdaad wel de standaard stoel (niet eens de preferred seats meer vooraan)
Grouchy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Behandeling militairen in de USA vs NL, da's zoiezo dag en nacht verschil. Als je een keer vanaf VPS mag vliegen; 80+% military, bij 'zone 1' (na PREM en SP) zit ie eigenlijk al vol.
Heel dat boardingprocess in de USA is trouwens 'interessant' *cough* met vaak 8-9 zones.

Niet zo waarschijnlijk dat ik vanaf VPS ga. Zit niks voor mijn werk in de buurt :)

[ Voor 45% gewijzigd door M3rcury op 10-07-2018 16:23 ]

No signature required.

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:25
VPS is dan ook wel een heel erg militair gedreven veld, aangevuld met toeristen voor de Emerald Coast. Niet de typische zaken- of transit-bestemming :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Kabbie_Kabbie
  • Laatst online: 28-12 12:29
Binnenkort vlieg ik naar KUL vanaf ZWE (Antwerpen centraal) met KLM hierbij is natuurlijk de eerste leg met de Thalys, is er iemand hier die hier ervaring mee heeft?

Ik lees namelijk dat je een afgestempeld trein ticket moet laten zien op Schiphol. Maar wat nou als je de conducteur niet tegenkomt? Moet je dan echt als "malle Eppie" door de trein gaan lopen zoeken naar iemand die je een stempel geeft? :?

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:56
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:37:
Binnenkort vlieg ik naar KUL vanaf ZWE (Antwerpen centraal) met KLM hierbij is natuurlijk de eerste leg met de Thalys, is er iemand hier die hier ervaring mee heeft?

Ik lees namelijk dat je een afgestempeld trein ticket moet laten zien op Schiphol. Maar wat nou als je de conducteur niet tegenkomt? Moet je dan echt als "malle Eppie" door de trein gaan lopen zoeken naar iemand die je een stempel geeft? :?
Staan er nog stempelmachines op het perron? Dat zou bijvoorbeeld mogelijk zijn, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of die nog bestaan.

• CyBeR
  • Niet online
De conducteur komt sowieso langs, maar mocht dat niet gebeuren dan kun je 'm opzoeken bij het verlaten van de trein.

En nee dit betreft geen stempelmachines op 't perron.

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:25

Thalys of IC Direct? Maar inderdaad, als je de conducteur niet ziet even op het perron aanspreken, ze staan ieder station buiten.

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Hmmbob schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:18:
[...]

Thalys of IC Direct? Maar inderdaad, als je de conducteur niet ziet even op het perron aanspreken, ze staan ieder station buiten.
Zou dat ook op Schiphol lukken? Vanaf Antwerpen is vaak gunstig geprijsd. Alleen zo zinloos om eerst naar Antwerpen te gaan terwijl ik in 30 minuten vanaf mijn huis in de vertrekhal sta.

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Zou dat ook op Schiphol lukken? Vanaf Antwerpen is vaak gunstig geprijsd. Alleen zo zinloos om eerst naar Antwerpen te gaan terwijl ik in 30 minuten vanaf mijn huis in de vertrekhal sta.
Hah, dat kun je proberen maar de vraag is of ze er in trappen als ze de trein door gelopen zijn om te controleren en jou daar op 't perron voor het eerst zien.

• Kabbie_Kabbie
  • Laatst online: 28-12 12:29
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Dat is ook een goede idd :-P

Vind eigenlijk die hele stempel eis een beetje overdreven. je moet sowieso inchecken op het station.

Zal ze anders misschien bij het instappen al aanspreken.
Antwerpen of Schiphol scheelt voor ons gelukkig maar 15 minuten dat maakte het wel een goede deal. (hoewel je uiteindelijk toch wel minimaal 2 uur meer kwijt ben aan reizen.)

[ Voor 8% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 11-07-2018 11:24 ]

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:21
Grouchy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:53:
[...]

...

Ik vind KLM Cityhopper in een Embraer incl. bus bij terugkomst ideaal. Binnen 5 min zit iedereen in de bus en je wordt bijna naast de uitgang afgezet. Mijn ervaring is dat dat een stuk sneller is dan aankomen bij B36 bijvoorbeeld, en een heel stuk minder lopen.

Nee, ik ben een super fan KLM Cityhopper, goed personeel en in en uitstappen in rap tempo!

[ Voor 19% gewijzigd door ScoTtix op 11-07-2018 11:50 ]

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:56
ScoTtix schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Ik vind KLM Cityhopper in een Embraer incl. bus bij terugkomst ideaal.
Ben ik inderdaad met je eens. Je hoort altijd veel gezeur over bussen maar dit valt erg mee. Vol toestel past ook precies in 1 bus en het scheelt je inderdaad een stuk lopen.
Scheelt natuurlijk wel dat je 2-2 zit en je dus niet lang hoeft te wachten tot het toestel leeg is.

• CyBeR
  • Niet online
Aangezien ik nog even moest regelen dat ik m'n zojuist geboekte vlucht kon betalen (gaat m'n CC-limiet net teboven dus even bijstorten, duurt een paar dagen) en 'ie al eerder 200 euro duurder is geworden, heb ik maar eens een keer voor 15 euro zo'n optie genomen bij KLM. Da's best geinig hoe dat werkt; er wordt gewoon alvast een boeking aangemaakt met alles er op en er aan, alleen nog geen eticket. De KLM-site is niet voor de gek te houden maar de KLM app en de app en site van AF zien er weinig raars aan. Ik kon dus al meteen na 't nemen van die optie m'n stoelen selecteren e.d., ondanks dat ik nog helemaal niks gekocht had.

Deze keer de nieuwe Air France business class maar 's uitproberen op de heenweg; KL WBC op de terugweg.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 11-07-2018 19:45 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:37
CyBeR schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:43:
Aangezien ik nog even moest regelen dat ik m'n zojuist geboekte vlucht kon betalen (gaat m'n CC-limiet net teboven dus even bijstorten, duurt een paar dagen) en 'ie al eerder 200 euro duurder is geworden, heb ik maar eens een keer voor 15 euro zo'n optie genomen bij KLM. Da's best geinig hoe dat werkt; er wordt gewoon alvast een boeking aangemaakt met alles er op en er aan, alleen nog geen eticket. De KLM-site is niet voor de gek te houden maar de KLM app en de app en site van AF zien er weinig raars aan. Ik kon dus al meteen na 't nemen van die optie m'n stoelen selecteren e.d., ondanks dat ik nog helemaal niks gekocht had.

Deze keer de nieuwe Air France business class maar 's uitproberen op de heenweg; KL WBC op de terugweg.
Vaak als je tijdens het betalen de site afsluit, blijft je boeking ook 24uur staan. Kan je via Facebook of Twitter alsnog betalen zonder extra kosten.

• CyBeR
  • Niet online
Klopt ja op die manier heb ik wel 's per ongeluk 3 dezelfde boekingen in m'n overzicht gehad :P

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 11-07-2018 20:43 ]

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
Tegenwoordig kan je in de KLM app het tarief voor 24 uur gratis opslaan.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

gws24

Thinking is hard!

Maar zijn de stoelen dan ook echt gereserveerd?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat kan een reisbureau al jaren en dat heet 'een optie'. Vaak voor meer dan 24u zelfs. Daarnaast laten veel airlines particulieren zelfs betalen om via hun site vluchten tijdelijk te blokkeren (EI bv.). Of dat bij bevestiging afgetrokken wordt van je totaalbedrag is niet duidelijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• menzo
Borromini schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:42:
Dat kan een reisbureau al jaren en dat heet 'een optie'. Vaak voor meer dan 24u zelfs. Daarnaast laten veel airlines particulieren zelfs betalen om via hun site vluchten tijdelijk te blokkeren (EI bv.). Of dat bij bevestiging afgetrokken wordt van je totaalbedrag is niet duidelijk.
Bij Lufthansa wordt het bedrag wat je betaald om de prijs vast te zetten wel van de totaalprijs afgehaald. Dus het kost je niets als je echt gaat boeken

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
menzo schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:30:
[...]

Bij Lufthansa wordt het bedrag wat je betaald om de prijs vast te zetten wel van de totaalprijs afgehaald. Dus het kost je niets als je echt gaat boeken
Dat is bij KLM niet zo:
De kosten voor het nemen van een optie variëren tussen EUR 10 en EUR 15 per ticket, zijn niet restitueerbaar en worden opgeteld bij de prijs van uw ticket.

• CyBeR
  • Niet online
Dat is wel jammer idd en daarom had ik dat nog nooit eerder gedaan.
gws24 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:35:
Maar zijn de stoelen dan ook echt gereserveerd?
Zeker. Ze gaan alleen uiteraard wel weer weg als je de optie laat verlopen.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

gws24

Thinking is hard!

@CyBeR Ik bedoelde meer wat @Halldor aangeeft dat je in de app het tarief gratis voor 24 uur kan vastleggen. Vraag me af of dan de stoelen ook gereserveerd zijn. aangezien op de website reserveren geld kost zou ik verwachten dat dit in de app ook zo zou zijn.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:43:

Zo boekt ons zakelijk reisbureau het altijd. Altijd 3 dagen de tijd om te bevestigen en vluchten komen al te voorschijn in de app. Vaak een "offerte" voor verschillende vluchten. Heb dan ook meerdere vluchten in de app staan. Erg handig. Verschil is wel dat dit voor ons gratis is.

Waar ik de laatste tijd altijd zo ongeveer in stampvolle vliegtuigen terecht kom was dit de laatste keer anders. Op vlucht naar Freetown afgelopen woensdag was het toestel gewijzigd naar een kleiner type. Was gelijk mijn voorkeurs stoel kwijt. Was geen probleem aangezien er nog steeds 90 lege plekken in het vliegtuig waren. Had een hele rij comfort seats voor mezelf. Hoop niet dat dit vaker gebeurd want ik vind de directe KLM vlucht naar Freetown wel handig en die hoeft van mij niet opgeheven te worden i.v.m. te weinig belangstelling.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
N = 5

Ik zit mij al jaren te verbazen over de douane mensen op Schiphol bij de bagage. Ze hangen wat op de stoelen. Meestal kijkt er 1 een beetje rond, 2 zitten op een scherm.

3 weken geleden gestart met dit onderzoek. En vandaag de conclusie na 5 keer aangekomen te zijn op Schiphol

Werkwijze: Bij het naar buiten lopen over de balie heenhangen en snel op het scherm spieken
Reactie: 3* "wat doet u", 2* werd er niet op of om gekeken

En het resultaat?

Alle 5* werd er Candy Crush gespeeld

Het was mijn onderbuik gevoel al, maar het klopt dus echt :+

• mrsar

mrsar

haha, mja ook al meegemaakt dat in milaan bij de tassencontrole ze facebook aan kijken was op telefoon (was ook makkelijk te zien,werdt niet verborgen ofzo) vorige maand in Nicaragua bij het verlaten van de bagagebanden ruimte moest je tas nog eens door een controle heen,maar ja,of ik dat nou deed of niet boeide niet zo daar er voetbal op tv was :P

drukte viel me vanmorgen nog mee op Schiphol trouwens (Schengen) bij security, eenmaal binnen was het wel wat drukker dan normal.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ach ja, beter dan dat de air traffic control mensen voetbal zitten te kijken, zoals in Tenerife 1977...

• Skyaero
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:32:
N = 5

Ik zit mij al jaren te verbazen over de douane mensen op Schiphol bij de bagage. Ze hangen wat op de stoelen. Meestal kijkt er 1 een beetje rond, 2 zitten op een scherm.
Volgens mij moet er sowieso iemand aanwezig zijn voor als je wel iets aan te geven hebt. Daarnaast vermoed ik dat ze de mensen er wel uit te weten te pikken. Ik heb toch geregeld mensen koffers zien op moeten maken.

Ik kan me nog lang geleden een TV programma herinneren over de Nederlandse Douane met o.a. Dick Mol. Die gast had volgens mij superman ogen, want hij wist de probleemgevallen er naadloos uit te pikken.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
Een TV programma is niet representatief, omdat alleen de leuke/spannende/interessante gevallen worden uitgezonden :)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Kom zo 40-50 keer per jaar aan op Schiphol. Als je te vroeg of te laat aankomt zit er niemand hoor (mocht je iets aan te geven hebben).

Paar keer per jaar wordt je er uitgepikt. Denk dat ze de vluchtschema's/banden wel zo ongeveer wel weten en wat triggers hebben. Schengen en een hoop andere landen vinden zoiezo niet echt interessant, wordt meestal aangesproken en eruit gepikt wanneer ik een hoop baggage heb vanaf de USA en iets verpakt heb in karton ofzo. Delta ('heavy') luggage tags zijn extra bonus punten. In tegenstelling tot andere landen zie je hier ook echt niet veel snuffelhonden.

Iets anders, keek net om m'n I94 te checken, de USA tegenhanger van onze douane ; de U.S. Customs and Border Protection weet nu al of gaat er in ieder geval vanuit dat ik op 14 July het land gaat verlaten;

I94 July 2018

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:25:
Schengen en een hoop andere landen vinden zoiezo niet echt interessant
Heel de EU (en EER) kan ze geen drol schelen want daarbinnen geldt vrij verkeer van goederen.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 00:43:
[...]

Heel de EU (en EER) kan ze geen drol schelen want daarbinnen geldt vrij verkeer van goederen.
Ze staan er echter wel (misschien voor de mensen met alleen handbagagge uit non-Schengen landen die via paspoortcontrole daar uitkomen?)

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 02:48:
[...]

Ze staan er echter wel (misschien voor de mensen met alleen handbagagge uit non-Schengen landen die via paspoortcontrole daar uitkomen?)
Ze moeten er staan aangezien de bagagehal één grote hal is. Zou nogal simpel zijn als je gewoon van je band uit een non-Schengenland naar de andere kant kon lopen met al je cocaine. (Dat gezegd hebbende, risicolanden wat dat betreft doen ze 100% controle op en daarvoor zetten ze soms een aantal banden af.)

• menzo
CyBeR schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 03:47:
[...]

Ze moeten er staan aangezien de bagagehal één grote hal is. Zou nogal simpel zijn als je gewoon van je band uit een non-Schengenland naar de andere kant kon lopen met al je cocaine. (Dat gezegd hebbende, risicolanden wat dat betreft doen ze 100% controle op en daarvoor zetten ze soms een aantal banden af.)
Ja die zijn leuk, bij mij stonden ze een paar keer al met twee honden in de slurf direct bij het uitstappen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grouchy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:25:
Iets anders, keek net om m'n I94 te checken, de USA tegenhanger van onze douane ; de U.S. Customs and Border Protection weet nu al of gaat er in ieder geval vanuit dat ik op 14 July het land gaat verlaten;

[afbeelding]
Da's toch niks nieuws? In Europa is dat hetzelfde denk ik: maatschappijen zijn verplicht hun passagierslijsten door te geven incl. reispasgegevens en dergelijke. Daar zit je reisweg ongetwijfeld ook bij, privacy is een holle frase bij internationaal reizen vrees ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Ik kom weer wat nieuws tegen bij het boeken bij Ryanair.
WIJZIGING HANDBAGAGEBELEID: Alleen klanten die Instappen met prioriteit en twee stuks handbagage kopen, kunnen beide stuks bagage mee aan boord brengen. Nu toevoegen
Betekent dit dan ook dat je überhaupt geen handbagage meer mag meenemen? Of bedoelen ze dat het een stuk handbagage het ruim in gaat? Kost trouwens 6 p.p.p.v dus tikt aardig aan.

Weet iemand dit?

Edit: antwoord al gevonden
Toegestane hoeveelheid cabinebagage
Eén cabinetas met een gewicht tot 10kg en een max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm plus 1 kleine tas met max afmeting van 35 x 20 x 20cm mag per passagier vervoerd worden.

Passagiers die Instappen met prioriteit (incl een Flexi, Flexi Plus of Family Plus ticket) aangeschaft hebben, mogen een kleine en grotere handbagagetas aan boord meenemen, tenzij om operationele redenen gevraagd wordt de grotere handbagagetas in het ruim te plaatsen.

Passagiers die met een Standard Ticket reizen moeten hun grote handbagagetas bij de boarding gate afgeven en deze zal zonder kosten als cabine bagage in het ruim geplaatst worden. De voorschriften betreffende cabin bagage zijn hierop van toepassing.

Instappen met prioriteit kost €5 als dit aangeschaft wordt tijdens het maken van de oorspronkelijke boeking. Als dit toegevoegd wordt via Mijn boekingen op onze website of via de Ryanair app (tot 45 minuten voor de geplande vertrektijd van de vlucht) zal hier €6 voor berekend worden.

Te grote handbagage zal bij de boarding gate geweigerd worden, of waar mogelijk zal deze geplaatst worden in het laadruim tegen een toeslag van £55/€55 (toeslag afhankelijk van BTW op binnenlandse vluchten en overheidstarieven). Zorg dat u bij de gate alle waardevolle items uit uw tassen haalt voor het geval deze in het ruim geplaatst moeten worden. Bent u onzeker over uw handbagage, controleer deze dan bij de balie voor het afgeven van bagage voordat u door de luchthavenbeveiliging gaat.

Er wordt geen handbagage toegestaan voor een baby (tussen 8 dagen en 23 maanden oud) die tijdens de vlucht op schoot zit van een volwassene; echter een babytas tot 5kg wordt toegestaan voor de begeleidende volwassene naast hun eigen toegestane handbagage.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2018 13:37 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het lijkt er ook op dat Ryanairs duurste tarief 'Flexi Plus' GEEN ruimbagage meer biedt. Althans op de Belgische website moet je daar voor bijbetalen. Begrijpe wie kan 8)7

Verwijderd

@Borromini
Daar viel mijn oog dus net ook op en ik dacht precies hetzelfde. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat dit tarief aantrekkelijk is aangezien je 2 tot 3 goedkope tickets ervoor kunt kopen. Dus zo nu en dan een nieuw ticket boeken lijkt me aantrekkelijker dan voor een flex-ticket gaan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik snap Ryanair zijn redenering ook niet meer. Ze sturen elke keer nog een mailtje erachteraan voor vertrek hoe hun bagagesysteem werkt, dan moet je zelf toch ook beseffen dat het wars van elke logica is...

Met het duurste tarief hoefde je tot nu toe niet verplicht online in te checken. Da's de enige reden waarom je dat tarief zou boeken (en wij dat vaak voor klanten vastleggen). Maar daar durf ik nu ook weer m'n hand niet meer voor in het vuur te steken - en probeer maar es verhaal te halen bij zo'n tent als Ryanair :N

[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 14-07-2018 14:08 ]

Verwijderd

Is niet online hoeven inchecken een voordeel? Toen je nog moest printen kon ik me daar iets bij voorstellen, want dat gaat zo lastig in een vreemd land. Maar tegenwoordig is het zo gestroomlijnd.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:44
Bij Ryanair en printen moest ik direct hieraan denken:

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:19:
Is niet online hoeven inchecken een voordeel? Toen je nog moest printen kon ik me daar iets bij voorstellen, want dat gaat zo lastig in een vreemd land. Maar tegenwoordig is het zo gestroomlijnd.
Reizigers die last minute een ticket nodig hebben en in het buitenland zitten, dan is verplichte online check-in zeker een probleem. Zeker bij een wat ouder publiek, of als het mensen zijn die in een gat in de Ardèche ofzo op vakantie zijn... Iedereen zoekt graag de rust op.

Verwijderd

U123456 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:33:
Bij Ryanair en printen moest ik direct hieraan denken:

[video]
Die reacties daaronder zijn ook tenenkrommend... Iedereen weet toch hoe Ryanair werkt en zolang je binnen de uitgestippelde lijntjes blijft dan is het ook gewoon prima en goedkoop. Maar ja, mensen willen/kunnen niet lezen of geloven heilig dat het voor hen niet geldt.
Borromini schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Reizigers die last minute een ticket nodig hebben en in het buitenland zitten, dan is verplichte online check-in zeker een probleem. Zeker bij een wat ouder publiek, of als het mensen zijn die in een gat in de Ardèche ofzo op vakantie zijn... Iedereen zoekt graag de rust op.
Hoe oud dan? Als ik naar mijn eigen ouders kijk die begin 70 zijn dan checken die gewoon ook online in hoor of vragen zelf hun ESTA aan. Als het met de smartphone moet dan doen ze dat ook gewoon. Ook die generatie is gewoon opgegroeid met computers en de opkomst van het internet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2018 14:58 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jij en jouw ouders zijn niet representatief voor de gemiddelde reiziger. Ik vind vliegen ook vanzelfsprekend, maar met de paar keer per jaar dat ik het doe ben ik in mijn omgeving voor veel mensen al een 'frequent flyer' ;). De gemiddelde reiziger, die rijdt vaak nog liever naar Frankrijk dan dat ie het vliegtuig neemt. Of zelfs Spanje of Italië. En als die dan terugmoet vanwege een overlijden bv., dan belt hij naar zijn reisverzekering, en dan gaan de poppen aan het dansen omdat Ryanair net van al die secundaire luchthavens z'n verdienmodel gemaakt heeft.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Borromini schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Daar zit je reisweg ongetwijfeld ook bij, privacy is een holle frase bij internationaal reizen vrees ik.
Privacy is geen holle frase. Het komt bij internationaal reizen uberhaupt niet ter sprake. Je hebt geen recht om een ander land te betreden, het is een gunst, en in ruil daarvoor moet je (tijdelijk) andere rechten opgeven. Privacy staat bovenaan de lijst met rechten die je opgeeft voor de gunst dat andere land te mogen betreden.

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Je hebt geen recht om een ander land te betreden
Mijn Nederlands staatsburgerschap geeft mij het recht om andere EU-landen te betreden.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:30:
[...]

Mijn Nederlands staatsburgerschap geeft mij het recht om andere EU-landen te betreden.
Ik vreesde al dat ik die uitzondering expliciet moest noemen omdat anders één of andere wijsneus het wel doet.

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Ik vreesde al dat ik die uitzondering expliciet moest noemen omdat anders één of andere wijsneus het wel doet.
Waarom deed je 't niet dan? Best belangrijk imo.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Borromini schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Da's toch niks nieuws? In Europa is dat hetzelfde denk ik: maatschappijen zijn verplicht hun passagierslijsten door te geven incl. reispasgegevens en dergelijke. Daar zit je reisweg ongetwijfeld ook bij, privacy is een holle frase bij internationaal reizen vrees ik.
Geen privacy is idd niks nieuws.
Vooraf data invullen in je databank was nieuw voor me en lijkt me niet zo'n goed idee. Bezocht de webpage om m'n meest recente I-94 uit te printen, je raadt het al die had ik nodig omdat ik de USA gisteren weer wilde binnengaan :D .

• [Roland]
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 00:43:
[...]

En dit is zo fout gedacht (van de douane). Al die overstappers dan?

Wil je zaken importeren en geen belasting betalen vlieg dan via een andere Europese luchthaven. Ooit zelf teveel sigaren gekocht in Cuba en via Frankrijk gevlogen. Pakkans is dan volgens mij 0.

• CyBeR
  • Niet online
[Roland] schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:19:
[...]

En dit is zo fout gedacht (van de douane). Al die overstappers dan?

Wil je zaken importeren en geen belasting betalen vlieg dan via een andere Europese luchthaven. Ooit zelf teveel sigaren gekocht in Cuba en via Frankrijk gevlogen. Pakkans is dan volgens mij 0.
De douane hier kan onderscheid maken tussen jouw bagage die uit niet-EU landen komt vs bagage die dat wel komt. Die groene strepen op je bag tags nooit opgevallen?

• [Roland]
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:21:
[...]

De douane hier kan onderscheid maken tussen jouw bagage die uit niet-EU landen komt vs bagage die dat wel komt. Die groene strepen op je bag tags nooit opgevallen?
Nee, nooit opgevallen, zal er eens op letten. Maar dan moet bij shengen wel douane staan. (Al weet ik eigenlijk niet of alle bagage eerst nog door een scanner gaat).

Wat anders. Kreeg een vragenlijst van KLM met o.a. interessante vragen over bagage. Lijkt dat ze aan het onderzoeken zijn of ze regels wat kunnen aanpassen. Veel vragen waaronder of ik zou willen betalen voor handbagage. Ook of ik Handbage zou willen inchecken als je 23kg gratis mee mag nemen, laatste vraag snapte ik niet want dat is volgens mij al gratis. Lijkt alsof ze minder handbagage in de vliegtuigen willen, kan ik toejuichen.

Heb zelf aangegeven dat ik absoluut met alleen handbage wel kunnen reizen en dat ik daar eventueel voor zou willen betalen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Klinkt alsof ze hun verdienmodel verder willen aanscherpen: ticket waarbij je voor stoelkeuze, checked én cabin luggage moet betalen.

Checked luggage is net niét meer gratis. Elke maatschappij is het zowat betalend aan het maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 14-07-2018 21:33 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Borromini schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:32:
Klinkt alsof ze hun verdienmodel verder willen aanscherpen: ticket waarbij je voor stoelkeuze, checked én cabin luggage moet betalen.

Checked luggage is net niét meer gratis. Elke maatschappij is het zowat betalend aan het maken.
In february/maart was dat nog gratis bij Cathay Pacific (totdat mijn vrouw op de terugweg echt serieus teveel mee wou nemen, dat kostte een onbehoorlijke duit :( ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Zo, m'n broer vorige week een ticket voor een vlucht naar Lissabon geboekt, bleek dat ie 50 euro extra moest betalen op vliegveld voor z'n koffer omdat deze welgeteld 1.5cm afweek van de standaard. :')

Volgende keer geef ik 'm gewoon priority, mag ie het boven in het rackje plaatsen. Zanikerds.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freee!! schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:56:
[...]

In february/maart was dat nog gratis bij Cathay Pacific (totdat mijn vrouw op de terugweg echt serieus teveel mee wou nemen, dat kostte een onbehoorlijke duit :( ).
Nog geen tarieven zonder gezien bij CX, maar alles wat je teveel mee hebt daar betaal je je sowieso blauw aan op een vlucht. Kijk maar es naar wat EK bv. rekent voor overtollige kilo's...

Vooraf boeken indien mogelijk is de boodschap. Je wordt vaak ook nog genaaid, maar minder dan op de luchthaven zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 14-07-2018 23:11 ]

• CyBeR
  • Niet online
[Roland] schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:28:
[...]

Nee, nooit opgevallen, zal er eens op letten. Maar dan moet bij shengen wel douane staan. (Al weet ik eigenlijk niet of alle bagage eerst nog door een scanner gaat).
Er is geen aparte Schengen/Niet-Schengen aankomsthal op Schiphol (en andere plekken in EU idem). Daarom staat er altijd douane. Ze weten ook van tevoren wat er aan gaat komen geloof ik (en waar dat dan vandaan komt) dus ze kunnen wel enigszins slim hun bemanning inzetten.
Ook of ik Handbage zou willen inchecken als je 23kg gratis mee mag nemen, laatste vraag snapte ik niet want dat is volgens mij al gratis.
Dat is niet gratis op vluchten binnen Europa (al even) en naar Noord-Amerika als je de goedkoopste (Light) tarief tickets neemt.
Lijkt alsof ze minder handbagage in de vliegtuigen willen, kan ik toejuichen.
Dat is inderdaad een doelstelling. Het mes van de betaalde ruimbagage snijdt een beetje aan twee kanten: aan de ene kant levert 't veel geld op aan mensen die baggage fees betalen (want in willen checken), maar aan de andere kant kóst 't ook geldt want de bagagerekken zitten sinds het niet meer gratis is stampvol wat weer tot allerlei vertragingen leidt.
Heb zelf aangegeven dat ik absoluut met alleen handbage wel kunnen reizen en dat ik daar eventueel voor zou willen betalen.
… in godesnaam waarom?

• Freee!!

Freee!!

Borromini schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:10:
[...]
maar alles wat je teveel mee hebt daar betaal je je sowieso blauw aan op een vlucht.
[...]
Vooraf boeken indien mogelijk is de boodschap. Je wordt vaak ook nog genaaid, maar minder dan op de luchthaven zelf.
Ik weet het, was doodgewoon haar fout. Ik had minder dan twintig kilo en de beide jongens ook allebei minder dan twintig kilo pp. Zij had in haar eentje zo'n 80 kilo, waarmee we dus dik over de 120 kilo gingen die we mee mochten nemen. Met wat omschikken en nog wat naar de handbagage kwamen we op zo'n tien kilo overgewicht. Zij dacht dat het wel ging en ik had het niet gecontroleerd. Zo wordt zo'n familiebezoekje wel wat duurder dan begroot.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

FreakNL

Well do ya punk?

80 kilo? Wtf

Alsnog knap dat je het met shufflen nog terug hebt weten te brengen naar 10.

Overigens viel de optie van 24uurs tarief vasthouden in de KLM app mij ook gisteren ineens op, erg handig en klantvriendelijk. Gelijk gebruikt voor het stedentripje naar Nice in oktober, eerst de airbnb bevestiging/antwoord afgewacht (had nog een vraag over een kinderbedje) en toen pas de boeking definitief gemaakt.

Sinds ik een elite status heb bij KLM en er een kleine is niet meer met de Transavia’s en Ryanairs vd wereld gevlogen. Er is niets mis mee hoor, maar ik heb weinig zin in gedoe. Nu naar Alicante en Genua geweest met de kleine en vriendin en wat je ook voor zooi bij je hebt (en dat is veel met zo’n frummel bij je), het maakt ze weinig uit, zowel checked in als cabin... Zelfs een kinderwagen die niet in 1 deel inklapt mocht mee naar de gate...Als ze wat ouder is en we wat minder zooi bij ons hebben gaan we weer wel een keer lowcost, voor nu is KLM wel relaxer en als je alles optelt (gratis 1 stuk bagage want elite en ze chargen niet voor bijvoorbeeld een te zware of extra kinderwagen/maxicosi) is het niet eens heel veel duurder... sterker nog, Alicante was goedkoper dan Transavia...

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 15-07-2018 00:16 ]

• Freee!!

Freee!!

AMEN!
Alsnog knap dat je het met shufflen nog terug hebt weten te brengen naar 10.
We begonnen met zo'n vijftien tot twintig kilo overgewicht. En ik denk dat ze ons nog gematst hebben, maar het was een aardig bedrag. Overigens denk ik dat ze niet veel problemen hadden gehad met vijf kilo overgewicht op vier personen, maar vijftien was gewoon te gortig.
Sinds ik een elite status heb bij KLM en er een kleine is niet meer met de Transavia’s en Ryanairs vd wereld gevlogen. Er is niets mis mee hoor, maar ik heb weinig zin in gedoe. Nu naar alicante en Genua geweest met de kleine en vriendin en wat je ook voor zooi bij je hebt (en dat is veel met zo’n frummel bij je), het maakt ze weinig uit, zowel checked in als cabin....
Ik heb weinig gedoe ervaren bij het vliegen met kleine kinderen. Geen ervaring met RyanAir, maar (ook met kinderen) wel met TransAvia en Corendon. Nu scheelt het bij die laatste natuurlijk wel dat ze veel verkopen dat ook gericht is op gezinnen met kleine kinderen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja ik heb dus geen ervaring. Maar ik zie op de site van Transavia al dat je geen luiertas mee mag (dat moet dus in je eigen handbagage maar die checken we juist altijd in, dat gedoe met die trolleys in de cabin zijn we zat) en dat je niet EN een koffertje EN een maxicosi EN een kinderwagen gratis mag inchecken). Dat komt er dan allemaal bovenop, in theorie... Dan denk ik, voor die paar tientjes voordeel, laat maar..

Plus dat ze geen comfort hebben en je mag met een baby niet bij de nooduitgang.. En wij zijn lang dus boeken standaard grotere plekken...

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:40

4x2

lộn xộn quá

*verkapt kijk mij eens blij zijn berichtje*
Afgelopen donderdag op KLM AMS-TPE een seating error met boarden.
Eerste keer gratis WBC gekregen, net op de (reguliere) vlucht waar ik 'm heel graag heb :)

Terugweg over een ruime week met China airlines in de A350, zal het geluk wel geen 2x hebben :+

leeg

• [Roland]
  • Niet online
Omdat:

- Ik veel naar Afrika vlieg met bijna altijd een overstap. Gaat best vaak fout met bagage
- Het een uur van je reistijd afhaalt
- Ik nooit langer dan een week weg ben en het makkelijk in een rugtas pakt.
- Ik een pest hekel heb aan wachten bij een bagage band

[ Voor 27% gewijzigd door [Roland] op 15-07-2018 13:34 ]

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[Roland] schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:33:
[...]

Omdat:

- Ik veel naar Afrika vlieg met bijna altijd een overstap. Gaat best vaak fout met bagage
- Het een uur van je reistijd afhaalt
- Ik nooit langer dan een week weg ben en het makkelijk in een rugtas pakt.
- Ik een pest hekel heb aan wachten bij een bagage band
Ik denk dat Cyber bedoelt, waarom betalen voor handbagage. Ik geef je groot gelijk dat reizen met handbagage meestal voldoende is voor weekje :)

Verwijderd

Op intercontinentale vluchten is handbagage toch niet zo'n probleem. Mijn ervaring is dat er vaak gewoon ruimte over is.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou, ik heb al vaker gehad dat de overhead bins op intercontintale vluchten ook uitpuilden hoor, en er toen ook omgeroepen werd of er alsjeblieft mensen hun handbagage alsnog in het ruim wilden laten inchecken (dan wel gratis uiteraard).

Ook niet zo raar, als je ziet wat sommige clowns als handbagage meenemen. Ook al mag je maar één stuks handbagage meenemen vaak, heb ik al mensen gezien met rustig 2 of zelfs 3 backpacks. En dan niet van die kleintjes, nee, van die hele forse. Die nemen in hun eentje dan vaak al een hele overhead bin in beslag.

En dan hebben we het nog niet eens over de maximale afmetingen van handbagage, want daar lijkt bijna iedereen het schijt aan te hebben.

Virussen? Scan ze hier!

• [Roland]
  • Niet online
Okay
H92! schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat Cyber bedoelt, waarom betalen voor handbagage. Ik geef je groot gelijk dat reizen met handbagage meestal voldoende is voor weekje :)
okay :-)

Het was een vraag in de vragenlijst. Als ik moest kizen tussen gratis in het ruim of betalen en dan als handbagage.

• CyBeR
  • Niet online
H92! schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat Cyber bedoelt, waarom betalen voor handbagage.
Ja, dat idd.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Freee!! schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:02:
[...]

Ik weet het, was doodgewoon haar fout. Ik had minder dan twintig kilo en de beide jongens ook allebei minder dan twintig kilo pp. Zij had in haar eentje zo'n 80 kilo, waarmee we dus dik over de 120 kilo gingen die we mee mochten nemen. Met wat omschikken en nog wat naar de handbagage kwamen we op zo'n tien kilo overgewicht. Zij dacht dat het wel ging en ik had het niet gecontroleerd. Zo wordt zo'n familiebezoekje wel wat duurder dan begroot.
Dus je wil zeggen dat jouw vrouw 80 kg ingepakt had? 80?!

Zelfs als ze dat over twee koffers van ieder 40 kg zou verdelen zou er bij ieder mens alarmbellen moeten gaan rinkelen; niet alleen vanwege common sense, maar ook vanwege de gedachte dat het te zwaar is om rond te sjouwen of dat je koffer het überhaupt aan kan. Een gemiddelde vrouw krijgt een koffer van 40 kg letterlijk niet eens opgetild dus waarom zou iemand zo inpakken.

Ik heb al erg veel gereisd, en soms ook voor best lange periodes van >6 weken waarvoor je veel moet inpakken, maar snap echt niet hoe je aan zo'n gewicht kan komen (ook op de terugreis niet).

Ik geloof er niks van.

• wildhagen
  • Niet online
Sowieso mag je koffer toch nooit zwaarder zijn dan 32 kg ivm arbo-regels? Of is dat alleen in de EU ofzo?

Een koffer van 80 kg lijkt me ook een beetje extreem. Dat moet dan wel een hutkoffer van 2 bij 2 bij 2 meter zijn, dat er zoveel in kan? Of stop je er lood in ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

BFmango schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:27:
[...]
Dus je wil zeggen dat jouw vrouw 80 kg ingepakt had? 80?!

Zelfs als ze dat over twee koffers van ieder 40 kg zou verdelen zou er bij ieder mens alarmbellen moeten gaan rinkelen; niet alleen vanwege common sense, maar ook vanwege de gedachte dat het te zwaar is om rond te sjouwen of dat je koffer het überhaupt aan kan. Een gemiddelde vrouw krijgt een koffer van 40 kg letterlijk niet eens opgetild dus waarom zou iemand zo inpakken.

Ik heb al erg veel gereisd, en soms ook voor best lange periodes van >6 weken waarvoor je veel moet inpakken, maar snap echt niet hoe je aan zo'n gewicht kan komen (ook op de terugreis niet).

Ik geloof er niks van.
Dat waren dus twee koffers van ieder iets minder dan 30 KG plus een goed ingetapete kartonnen doos met dingen die ze van haar moeder had gekregen.

Wat betreft geloven, ga eens op Schiphol (of een andere luchthaven met intercontinentale vluchten) kijken en concentreer je dan op Chinezen, Vietnamezen en Thai. Wat die allemaal mee weten te zullen gaat het verstand van elke normale westerling te boven.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Of Afrikanen ;)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freee!! schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:16:
[...]

Wat betreft geloven, ga eens op Schiphol (of een andere luchthaven met intercontinentale vluchten) kijken en concentreer je dan op Chinezen, Vietnamezen en Thai. Wat die allemaal mee weten te zullen gaat het verstand van elke normale westerling te boven.
Genoeg voedsel voor een jaar zeker?

• wildhagen
  • Niet online
Of Amerikanen, die slepen ook altijd hun hele huishouden mee :X

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

downtime schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:29:
[...]
Genoeg voedsel voor een jaar zeker?
In ons geval niet, met dank aan die twee magen op pootjes op de foto.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12 21:17
Freee!! schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:16:
Inderdaad, een Vietnamese vriend van me die iets van 8 keer/jaar die kant op gaat neemt vaak de halve Mediamarkt mee die kant op, kwaliteit ter plekke is blijkbaar om te huilen. En komt vervolgens terug met een halve marktkraam aan groente en fruit _O-

• Freee!!

Freee!!

FoxLenny schreef op zondag 15 juli 2018 @ 16:09:
[...]
Inderdaad, een Vietnamese vriend van me die iets van 8 keer/jaar die kant op gaat neemt vaak de halve Mediamarkt mee die kant op, kwaliteit ter plekke is blijkbaar om te huilen.
Chinese export, maar dan de slechte kwaliteit. Voor mijn schoonouders hebben we anderhalf jaar geleden een magnetron gekocht ... in Thailand, konden ze zelf mee terug nemen naar Vietnam. En ja, de kwaliteit van diezelfde Chinese export is in Thailand vergelijkbaar met die in Europa.
En komt vervolgens terug met een halve marktkraam aan groente en fruit _O-
Groente en fruit is in Vietnam goed te krijgen, maar ook dan moet je uitkijken voor Chinese export.

Maar dit gaat ondertussen wel erg off-topic.

Verwijderd

Jullie denken te beperkt met enkel koffers. In heel Zuid-Oost Azië is het niet meer dan normaal dat je een doos formaatje verhuisdoos gewoon incheckt.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:04:
Jullie denken te beperkt met enkel koffers. In heel Zuid-Oost Azië is het niet meer dan normaal dat je een doos formaatje verhuisdoos gewoon incheckt.
En het is zelfs vrij normaal als dat op Schiphol aankomt, vaak genoeg gezien.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Nog best lastig een carrier zoeken die het toe staat een kat mee te nemen in de cabine.
Cathay dus niet, moet in cargohold en zelfs op het eerste stuk (HGH - HKG) in cargo-flight want Cathay Dragon vervoert geen dieren -.-
KLM vliegt direct HGH - AMS maar die willen geen uitsluitsel geven of het is toegestaan of niet. Moet perse eerst ticket kopen voor ze het willen checken.
Gezien de meeste domestic carriers hier een heel slecht trackrecord hebben met dieren, liever die niet. Maar wordt wel zoekwerk zo.

• wildhagen
  • Niet online
Misschien een Amerikaanse carrier die met een codeshare daar vliegt? Dan kan je het claimen onder Emotional Support Animal, dan vervoeren ze honden, katten, tot zelfs (mini)-paarden aan toe, allemaal in de cabine :)

Virussen? Scan ze hier!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 04:15:
Misschien een Amerikaanse carrier die met een codeshare daar vliegt? Dan kan je het claimen onder Emotional Support Animal, dan vervoeren ze honden, katten, tot zelfs (mini)-paarden aan toe, allemaal in de cabine :)
Mits vergezeld met een verklaring van de dokter...

• Freee!!

Freee!!

Fly-guy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 06:26:
[...]
Mits vergezeld met een verklaring van de dokter...
Dat lijkt me de minste van de problemen.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:59:
[...]

Dat lijkt me de minste van de problemen.
Als je die verklaring hebt, heb je verder geen problemen meer. Tenzij je exorbitante dieren meeneemt, zullen ze je niet echt kunnen weigeren.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kenzi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 02:48:
KLM vliegt direct HGH - AMS maar die willen geen uitsluitsel geven of het is toegestaan of niet. Moet perse eerst ticket kopen voor ze het willen checken.
Gezien de meeste domestic carriers hier een heel slecht trackrecord hebben met dieren, liever die niet. Maar wordt wel zoekwerk zo.
Kijk je toch gewoon op hun website? Daarnaast heb je nog de douanevereisten op je bestemming. Buiten de EU is dat waarschijnlijk nogal complex (naar de UK is het al een bezoeking).

• Skyaero
  • Niet online
KLM vliegt direct HGH - AMS maar die willen geen uitsluitsel geven of het is toegestaan of niet. Moet perse
KLM is toch vrij duidelijk: https://www.klm.com/trave...l_planning/pets/index.htm
Alles staat of valt met afmetingen en gewicht van de kennel (of tas, maar die wil je denk ik niet op zo'n lange vlucht).

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Skyaero schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:49:
[...]

KLM is toch vrij duidelijk: https://www.klm.com/trave...l_planning/pets/index.htm
Alles staat of valt met afmetingen en gewicht van de kennel (of tas, maar die wil je denk ik niet op zo'n lange vlucht).
Borromini schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Kijk je toch gewoon op hun website? Daarnaast heb je nog de douanevereisten op je bestemming. Buiten de EU is dat waarschijnlijk nogal complex (naar de UK is het al een bezoeking).
Zo duidelijk is het niet :P
Een kleine kat of hond kan op de meeste KLM-vluchten in Economy Class meereizen in de cabine
En de KLM klantenservice kan / wil niet zeggen of dit dus zo is voor HGH - AMS

Alle import / export vergunningen etc regelen is geen probleem.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nog best lastig een carrier zoeken die het toe staat een kat mee te nemen in de cabine.
Cathay dus niet, moet in cargohold en zelfs op het eerste stuk (HGH - HKG) in cargo-flight want Cathay Dragon vervoert geen dieren -.-
Ik zou een middenoosten maatschappij proberen, Emirates staat het toe in het ruim. Maar daar hebben ze best wat ervaringen mee aangezien de locals daar wel van de dieren zijn, valken, paarden en exotische katten. Wat ook een voordeel is is dat je 2x een vlucht van max 7 uur hebt.

• mrsar

mrsar

KLM & AF lijken de apps aangepast te hebben aangaande de mijlpalen/my trips in numbers.
zo lijken nu ook alle bestemmingen van heel skyteam ertussen te staan en ze lijken verder terug te gaan (2009 ipv 2012)
in de AF app zie je ook echt de steden waar je op gevlogen hebt en daar zie ik nu bv ook al mijn delta en VN vluchten tussen staan.

Gister ook nog wel een mooie, mijn vlucht vanuit NUE was vertraagd en daardoor besliste er 1 dat hij zeker niet in AMS wou overnachten (had overstap naar Stockholm en men wist nog niet zeker op dat moment op de vlucht gehaald zou worden) en was dus weer het vliegtuig uitgegaan, eenmaal AMS zagen wij dat hij uiteindelijk makkelijk zijn vlucht had kunnen halen :D

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Als je die verklaring hebt, heb je verder geen problemen meer. Tenzij je exorbitante dieren meeneemt, zullen ze je niet echt kunnen weigeren.
Ze zijn de regels omtrent emotional support animal gekte een beetje aan het inperken in de VS. Geen geiten of insecten meer bij AA in elk geval. :'(
https://money.cnn.com/2018/05/14/news/american-airlines-emotional-support-animals-policy/index.html
Pagina: 1 ... 45 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2