Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 44 ... 259 Laatste
Acties:

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Zijn er op de rode dagen nog piektijden? Ik vlieg vrijdag 6 juli om 15:30, ik ga sowieso wel wat eerder naar Schiphol...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Hmm, lekker. Ik vlieg drie keer op de rode dagen; en één vlucht hierbij is met Easyjet (ie - geen priority security). Hoop dat Schiphol de zaakjes een beetje voor elkaar heeft deze zomer..
Schengen of niet? Privium is sowieso top maar bij non-schengen een no brainer als je af en toe vliegt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gambieter schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:57:
Hm, ik vlieg op 2 aug naar NL, en dan 3 aug naar NZ. Even rekening mee houden. Gelukkug vlieg ik business class.
Ik denk dat het extra aantal intercontinentale vluchten wel meevalt. Zal voornamelijk op het Schengen deel druk zijn. Al heb je wel een verhoogd aantal vlieg beginnelingen die het concept vloeistoffen en electronica in de handbagage niet zullen snappen..

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Schiphol had vorig afgesproken dat alle security lanes van vertrekhal 1 door Schiphol de hele dag worden geopend in de periode van 1 juli tot en met 31 augustus 2017. Ook de security lanes van vertrekhal 2 gingen de hele dag open in diezelfde periode, tenzij na ervaring in die periode bleek dat het aantoonbaar niet nodig was.
Eerder dit jaar is meegedeeld dat het dit jaar ook zo is. Weer is en blijft goed. Wat kan er nu nog mis gaan.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik kan me de lange rijen herinneren van de klm check-in balie's. Als je baggage in wilde checken stond je langer dan een uur in de rij. Daar verandert privium niets aan.

Laatst een heel vreemde ervaring bij de security. Vrijwel alle bakjes gingen naar de rechter band, maar alleen bij mijn rij. Zelfs een paraplu die los in een bakje lag werd extra geïnspecteerd. Dat zorgde voor het nodige oponthoud omdat de rechter band vol raakte en maar langzaam werd afgehandeld. Als ze random strenger willen controleren, kunnen ze dat beter over de verschillende rijen verdelen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GlowMouse schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:47:
Ik kan me de lange rijen herinneren van de klm check-in balie's. Als je baggage in wilde checken stond je langer dan een uur in de rij. Daar verandert privium niets aan.
Het hangt er ook vanaf hoe streng ze zijn bij de bagage check-in. Ik stond twee weken terug bij BA op Schiphol, en daar had je een 2 bag-drop en 1 check-in balie. Gaan ze bij de bag-drop ook vragen behandelen, stoelen wisselen, bagage overgewicht etc. Daar moet men puur alleen droppen doen en niet al het andere.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsja. Die bag drop dingen werken ook alleen maar met ervaren reizigers, en vliegen is zo gemeengoed ondertussen dat er genoeg 'leken' tussen zitten (dat komt hier ook regelmatig bovendrijven).

Dat soort subtiele opsplitsingen werkt allemaal goed op papier en in theorie.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12 16:28

Malarky

Wils voor wat ieder

gambieter schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:57:
Hm, ik vlieg op 2 aug naar NL, en dan 3 aug naar NZ. Even rekening mee houden. Gelukkug vlieg ik business class.
Paspoort blijft wachten toch? Ik kan Privium Basic sterk aanbevelen. Zelfs als je niet zovaak vliegt. Vind dat meer waard dan een BC op korte afstand. Bagagecontrolle kan je BC maar is het bijvoorbeeld maandagochtend ook erg druk, speciale Privium ingang echt top.

Maar meeste geniet ik van de douane. Regelmatig meegemaakt dat er 30-45min staat en blijf me verbazen dat vrijwel niemand Privium heeft. In 30sec ben je er doorheen.

Vind het vooral erg relax dat je dus ook in midden van de zomer gewoon last minute kan aankomen op Schiphol. Snap niet dat niet veel meer zakenreizigers dit hebben. Betalen elke week €150-€300 meer voor een BC binnen een Europa maar een jaar lang lol voor €130 is teveel?

De lounge (premium) vind ik daarentegen vrij druk op de bekende etenstijden. Val ook een beetje uit te toon daar ik casual gekleed vlieg/ de klant bezoek. Ze kijken je er bijna mee naar buiten ;)
Ik ben er niet van, maar collega”s met wie ik om en om vlieg en FB Silver hebben pakken ook gewoon de priority checkin (nee geen BC). “Helaas” doet KLM personeel daar zelden tot nooit moeilijk over.

[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 01-07-2018 12:53 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:33:
Tsja. Die bag drop dingen werken ook alleen maar met ervaren reizigers, en vliegen is zo gemeengoed ondertussen dat er genoeg 'leken' tussen zitten (dat komt hier ook regelmatig bovendrijven).

Dat soort subtiele opsplitsingen werkt allemaal goed op papier en in theorie.
Dat is het voordeel vande Easyjet automatische bagage checkin bij Gatwick (al haat ik dergelijke kassa's in de supermarkt). Het heeft dat proces mooi gescheiden.
Malarky schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:44:
Paspoort blijft wachten toch? Ik kan Privium Basic sterk aanbevelen. Zelfs als je niet zovaak vliegt. Vind dat meer waard dan een BC op korte afstand. Bagagecontrolle kan je BC maar is het bijvoorbeeld maandagochtend ook erg druk, speciale Privium ingang echt top.

Maar meeste geniet ik van de douane. Regelmatig meegemaakt dat er 30-45min staat en blijf me verbazen dat vrijwel niemand Privium heeft. In 30sec ben je er doorheen.

Vind het vooral erg relax dat je dus ook in midden van de zomer gewoon last minute kan aankomen op Schiphol. Snap niet dat niet veel meer zakenreizigers dit hebben. Betalen elke week €150-€300 meer voor een BC binnen een Europa maar een jaar lang lol voor €130 is teveel?
Als ik Schiphol als standaard luchthaven had voor vertrekkende vluchten, dan zou ik het zeker overwegen. Ik vieg standaard vanaf London Gatwick of van Heathrow, en Schiphol is een keer of 6 per jaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Malarky schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:44:
[...]
Ik ben er niet van, maar collega”s met wie ik om en om vlieg en FB Silver hebben pakken ook gewoon de priority checkin (nee geen BC). “Helaas” doet KLM personeel daar zelden tot nooit moeilijk over.
FB Silver geeft nog volgens mij steeds recht op gebruik van de priority checkin en bag drop. Je hebt echter geen voorrang meer bij security. In combinatie met Privium Basic heb je dat ook weer opgelost. Als je zoals ik iets van 10 keer per jaar vliegt (en statussen als Gold dus kansloos zijn) is dat de meest efficiente combo.

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Beveiliging & KMAR kriegen in het verleden een hoop flak, dat de rijen voor het inchecken voor het droppen van je koffer/inchecken bij KLM van vertrekhal 1 tot in de verbindingsweg naar vertrekhal 2 liepen werd effe vergeten (ook +1 uur wachttijd.)
Daniel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:28:
[...]

FB Silver geeft nog volgens mij steeds recht op gebruik van de priority checkin en bag drop. Je hebt echter geen voorrang meer bij security. In combinatie met Privium Basic heb je dat ook weer opgelost. Als je zoals ik iets van 10 keer per jaar vliegt (en statussen als Gold dus kansloos zijn) is dat de meest efficiente combo.
FB Silver & alle Skyteam Elite leden, mogen nog steeds gebruik maken van de Skypriority/business class check-in en bagage drop-off punten. Bij non-Schengen vluchten loop ie als ST E vervolgens natuurlijk meteen door naar boven en pakt de Privium/ST/BC lijn.

Nadeel van Privium is als het echt druk is bij paspoort controle kom je er ook niet meer door omdat ze bij security al stoppen. Dat je geen gebruik maakt van de normale paspoortcontrole maar die lijn omzeilt snapt de gemiddelde medewerker na al die jaren daar nog steeds niet.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Het staat zelfs op de bordjes dat je als skyteam elite (fb silver dus) via de skypriority balie mag.

No signature required.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
Beveiliging & KMAR kriegen in het verleden een hoop flak, dat de rijen voor het inchecken voor het droppen van je koffer/inchecken bij KLM van vertrekhal 1 tot in de verbindingsweg naar vertrekhal 2 liepen werd effe vergeten (ook +1 uur wachttijd.)
Inderdaad. Mijn vrouw vliegt vrijdag naar Kuala Lumpur met KLM, op een rode dag dus. Die bagdrop is normaal al niet bepaald rap, dus dit wordt nog interessant. Flink op tijd komen dan maar.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12 18:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gambieter schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Dat is het voordeel vande Easyjet automatische bagage checkin bij Gatwick (al haat ik dergelijke kassa's in de supermarkt). Het heeft dat proces mooi gescheiden.
Gebruikte Cathay Pacific in februari ook op Schiphol, beetje jammer dat je na elke twee koffers opnieuw aan moest melden (gezin van vier op familiebezoek/bruiloftsfeest/Vietnamees Nieuwjaar naar Vietnam, dus acht koffers ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:08
Iemand enig idee waarom op drukke tijdstippen toch niet alle paspoort e-gates open zijn? Kom geregeld in een rij van 10-15 minuten waar dan géén, of slechts een paar gates open zijn.. Zowel bij inbound and outbound op Schiphol.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:08:
Ook altijd weer bijzonder als je in een ATR 72 stapt. Dan weet je dat je in een uithoek van deze wereld terecht komt :*)
Het wordt trouwens een Bombardier Dash 8 ipv de ATR 72. Weer een type vliegtuig dat ik van mijn lijstje kan afstrepen :)

Tenminste als mijn boeking goedgekeurd wordt, heb in Azie altijd wat problemen met mijn Mastercard (ICS, Bijenkorf) dus moet vaak twee tot drie keer boeken voor die doorkomt. Hebben jullie dit ook met het boeken van tickets?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2018 17:25 ]

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12 16:28

Malarky

Wils voor wat ieder

Grouchy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Nadeel van Privium is als het echt druk is bij paspoort controle kom je er ook niet meer door omdat ze bij security al stoppen. Dat je geen gebruik maakt van de normale paspoortcontrole maar die lijn omzeilt snapt de gemiddelde medewerker na al die jaren daar nog steeds niet.
Ik ben tot nu toe altijd naar voren gehaald door een medewerker die ik direct aansprak en mijn Privium pas liet zien. Soms tot frustratie van andere reizigers die mij toe snauwden dat ik “maar eerder moest vertrekken” (dachten dat ik naar voren mocht lopen met beveiliger omdat ik een vlucht ging missen) en “jah dag, hij komt net aan lopen”. Dat zijn ook de momenten dat je er extra van geniet ;).

Er staat altijd wel iemand achteraan de rij de security lane in te delen.
[...]

Ik vergis mij. Bedoel bij de bagage dat ze zelden een silver member uit de BC rij sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door Malarky op 01-07-2018 19:18 ]

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:37
[...]

Als silver mag je bij non-schengen na de business check-in doorlopen de trap op naar de priority security, en voor schengen staat in vertrekhal 1a (de tijdelijke) Skyteam elite en dus silver gewoon op de borden voor priority security.

Dus als silver zonder Privium kun je ook altijd ergens (en legitiem :P) door prio security als het nodig is, zowel schengen als non-schengen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:44
http://www.airliners.net/...ewtopic.php?f=3&t=1397967

KL655 AMS-MSP was gisteren behoorlijk problematisch. Er was slecht weer, toch 3-4 keer geprobeerd te landen (telkens met go around). Toen een fuel emergency omdat er nu niet genoeg fuel meer was om naar het alternate vliegveld te vliegen.

Kwam er op neer dat ze nog één kans hadden om te landen in MSP, in slecht weer, terwijl dat de 4 keer daarvoor niet gelukt was. Klinkt als een totaal verkeerd ingeschatte aanpak door de captain. Dit had ook heel anders kunnen aflopen...

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 02-07-2018 21:57 ]

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:

KL655 AMS-MSP was gisteren behoorlijk problematisch. Er was slecht weer, toch 3-4 keer geprobeerd te landen (telkens met go around). Toen een fuel emergency omdat er nu niet genoeg fuel meer was om naar het alternate vliegveld te vliegen.

Kwam er op neer dat ze nog één kans hadden om te landen in MSP, in slecht weer, terwijl dat de 4 keer daarvoor niet gelukt was. Klinkt als een totaal verkeerd ingeschatte aanpak door de captain. Dit had ook heel anders kunnen aflopen...
Ook interessant om te zien dat bij de 2e/3e/4e keer de tegengestelde richting (30L) dan de eerste wordt geprobeerd (12R):
https://www.flightradar24.com/data/flights/kl655#1cf7889c

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Evianon schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Als silver mag je bij non-schengen na de business check-in doorlopen de trap op naar de priority security, en voor schengen staat in vertrekhal 1a (de tijdelijke) Skyteam elite en dus silver gewoon op de borden voor priority security.
Excuseer? Da's nieuw voor mij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-12 18:27

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik dacht ook dat silver er daar vanaf gehaald is, alleen voor het stukje SP bagage drop/checkin mag de silver er nog in (kan je alsnog naar boven, daar niet van :P )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:

Je opmerking in de eerste alinea laat zien dat je eigenlijk de conclusie in de laatste niet mag/kan trekken....

Een low fuel call omdat je je uitwijkbrandstof verstookt hebt is bij lange na geen fuel emergency. Sterker nog, je wil (blijkbaar) niet weten hoeveel vluchten eindigen met minder brandstof dan nodig zou zijn om uit te wijken. En geen brandstof meer om uit te wijken wil niet zeggen dat ze nog een kans hadden om te landen, dat ligt er maar helemaal aan waar je uitwijkvliegveld lag.

Daarnaast, aangezien het dus geen fuel emergency was, hadden ze altijd nog meer dan 30 minuten in de tanks na de landing, zeker goed voor een extra 2 tot 3 pogingen (bovenop de gemaakte plus wat ze nog over hadden van de uitwijkbrandstof). Al met al grote kans dat ze na deze landing het nog 4 á 5 keer hadden kunnen proberen, al had dat wel wat papierwerk opgeleverd.

Er kunnen talloze valide redenen zijn om niet uit te wijken en je te beperken tot nog maar 1 vliegveld. Bijvoorbeeld, je uitwijkveld heeft precies hetzelfde weer, echter maar 1 landingsbaan (in tegenstelling tot MSP, waar er meerdere liggen). Zou jij dan uitwijken?

Trek niet meteen een (negatieve) conclusie als je niet alle feiten kent.
H92! schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Ook interessant om te zien dat bij de 2e/3e/4e keer de tegengestelde richting (30L) dan de eerste wordt geprobeerd (12R):
https://www.flightradar24.com/data/flights/kl655#1cf7889c
Omdat eerst de wind uit het zuiden (160/08kts) komt en daarna hard uit het noorden (32026G37kts).

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 02-07-2018 22:16 ]

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:37
CyBeR schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:03:
[...]

Excuseer? Da's nieuw voor mij.
Het viel me een keer op op deze foto en sindsdien heb ik het een paar keer gebruikt toen het druk was. Laatste maanden geen KLM meer gevlogen, maar volgens mij is het niet veranderd.

• Xandrios
Fly-guy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:15:
[...]

Dat was niet mijn conclusie..de mensen op dat board volgen realtime de radio communicatie en natuurlijk ADS-B positie/squawk. Ik neem aan dat als zij aangeven dat er een fuel emergency is, dat dit door de crew is afgegeven.

• Fly-guy
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Dat was niet mijn conclusie..de mensen op dat board volgen realtime de radio communicatie en natuurlijk ADS-B positie/squawk. Ik neem aan dat als zij aangeven dat er een fuel emergency is, dat dit door de crew is afgegeven.
Excuses dat ik de conclusie aan jou toe schreef, echter zo schreef jij het natuurlijk wel op ;)

Maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat die ene poster het meten bij het juiste eind heeft. Zeker op het gebied van fuel calls worden er veel fouten gemaakt door toehoorders.

Er is een gigantisch tussen "minimum fuel" en "emergency fuel", waarbij het eerste vaak aangezien wordt voor een noodgeval, maar dat is het bij lange na niet .

Nu ben ik er zelf ook niet bij geweest, maar de procedures kennende is de kans groot dat het inderdaad verkeerd begrepen is door die ene poster. Zo niet, dan heb ik het bij het verkeerde eind, maar die conclusie is nu bij lange na niet te trekken.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leetness schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:22:
Iemand enig idee waarom op drukke tijdstippen toch niet alle paspoort e-gates open zijn? Kom geregeld in een rij van 10-15 minuten waar dan géén, of slechts een paar gates open zijn.. Zowel bij inbound and outbound op Schiphol.
In BRU zijn ze vaak zelfs niet open. Zal wel met centen te maken hebben, uiteindelijk komt het altijd daar op neer... En dus te weinig personeel voorzien etc.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Evianon schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:19:
[...]

Het viel me een keer op op deze foto en sindsdien heb ik het een paar keer gebruikt toen het druk was. Laatste maanden geen KLM meer gevlogen, maar volgens mij is het niet veranderd.
Interesting. Ga ik onthouden.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:15:
[...]
Er kunnen talloze valide redenen zijn om niet uit te wijken en je te beperken tot nog maar 1 vliegveld. Bijvoorbeeld, je uitwijkveld heeft precies hetzelfde weer, echter maar 1 landingsbaan (in tegenstelling tot MSP, waar er meerdere liggen). Zou jij dan uitwijken?

Ik dacht dat zeer ongebruikelijk was/standaard procedure was om dezelfde landing vaak opnieuw te proberen. Vanwege CRM omdat er een push is om elke volgende keerl wel door te zetten.

Telt een andere baan op hetzelfde vliegveld dan op dezelfde manier als een "echte" diversion?

Het lijkt mij trouwens logisch als een intercontinentale vlucht met voorspeld slecht weer meer brandstof marge heeft dan een continentale vlucht.
offtopic:
Fuel emergency call is voor verwachting van < 30 minuten reserve na één missed approach na diversion op dat moment?

• Fly-guy
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:04:
[...]

Ik dacht dat zeer ongebruikelijk was/standaard procedure was om dezelfde landing vaak opnieuw te proberen. Vanwege CRM omdat er een push is om elke volgende keerl wel door te zetten.

Telt een andere baan op hetzelfde vliegveld dan op dezelfde manier als een "echte" diversion?

Het lijkt mij trouwens logisch als een intercontinentale vlucht met voorspeld slecht weer meer brandstof marge heeft dan een continentale vlucht.
offtopic:
Fuel emergency call is voor verwachting van < 30 minuten reserve na één missed approach na diversion op dat moment?
Het aantal naderingen is geheel naar inzicht van de vliegers, waarbij wel werd gesteld dat als bijvoorbeeld het zicht te slecht is, meerdere naderingen waarschijnlijk geen zin hebben.
Echter we weten niet waar de omstandigheden waren, maar ik gok erop dat de goarounds (vooral) kwamen door de windshear waarschuwingen, gegenereerd door een computer.
Deze computer is soms wel heel/te gevoelig en bijna random, zodat een volgende nadering vaak geen waarschuwing geeft. In dat geval is een tweede/derde nadering mogelijk wel zinvol.
Mocht je uitwijk veld (plus alle velden eromheen), hetzelfde weer hebben, kun je hetzelfde probleem ook daar verwachten. De vraag is dan of uitwijken dan wel nuttig is.

Een fuel emergency call moet je geven als je verwacht te landen (waar dan ook) met minder dan een half uur brandstof in je tanks.
Een minimum fuel call doe je als je dermate weinig brandstof over hebt dat je niet meer kan uitwijken of vertraging oplopen om nog 30 minuten over te houden na de landing.
De eerste call zal de luchtverkeersleiding verplichten mee te werken om je op de grond te krijgen, de tweede is meer een status melding, waar de luchtverkeersleiding in principe niets mee hoeft te doen, maar waar ze vaak wel prima mee om gaan.

Dit alles is trouwens een direct gevolg van de lagere ticket prijzen en concurrentie. Gezien het aandeel van de brandstof in de totale kosten wordt ook daar, waar mogelijk, op bespaard. De kunst is om de balans tussen kosten en vrijheid te bewaren, maar het blijft een feit dat er meer dan vroeger situaties zijn waarbij de hoeveelheid brandstof een factor wordt.

• PWM
  • Niet online
Net vlucht geboekt van PHX naar LAS in American Airlines First class (2-2 opstelling in A320) voor 50,- minder dan het Main Cabin tarief. Mooi dat dat soort foutjes er nog zijn.

Vlieg nu voor 140,-. Twijfelde nog even om een auto te huren (leuke rit), maar voor dat geld ga ik wel een uurtje vliegen.

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:34:
Net vlucht geboekt van PHX naar LAS in American Airlines First class (2-2 opstelling in A320) voor 50,- minder dan het Main Cabin tarief. Mooi dat dat soort foutjes er nog zijn.

Vlieg nu voor 140,-. Twijfelde nog even om een auto te huren (leuke rit), maar voor dat geld ga ik wel een uurtje vliegen.
De vraag is of het een foutje is of dat Main Cabin gewoon rammend vol zit en alleen nog dure fare types heeft.

• Xandrios
Dat Economy ticket kan ook net zo goed full flex zijn geweest, terwijl het business ticket allerlei restricties had (minimum stay, weekend night, etc). Er zijn vele factoren die de prijs en de waarde van een ticket beinvloeden.

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-12 12:46
Ik zit met het volgende; ik heb een retour vlucht naar Colombia, vlucht heen morgen, retour op de 27e. Helaas kwam ik er net achter dat mijn overstap op BOG niet 5 uur is, maar is gewijzigd naar 10 uur, omdat de KLM vlucht 5 uur later vertrekt. Ik heb dus op internet gevonden dat compensatie van toepassing is als de wijziging minder dan 2 weken van tevoren is aangekondigd, maar helaas blijk ik een mailtje met de wijziging over het hoofd te hebben gezien. Nu ben ik niet per se op zoek naar compensatie, maar vraag ik me wel af of ik bijvoorbeeld recht heb op een zodanige wijziging, binnenlandse vlucht bijvoorbeeld, dat ik in ieder geval niet 10 uur maar minder op de luchthaven moet wachten of dat er enig andere vorm van verzorging door KLM (moet) wordt geboden, als ik hardop na denk bijvoorbeeld lounge toegang oid.
Helaas kon ik dit niet vinden op internet.

Kortom, waar kan ik aanspraak op maken?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:17

Garyu

WW

Durazno schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:46:
Ik zit met het volgende; ik heb een retour vlucht naar Colombia, vlucht heen morgen, retour op de 27e. Helaas kwam ik er net achter dat mijn overstap op BOG niet 5 uur is, maar is gewijzigd naar 10 uur, omdat de KLM vlucht 5 uur later vertrekt. Ik heb dus op internet gevonden dat compensatie van toepassing is als de wijziging minder dan 2 weken van tevoren is aangekondigd, maar helaas blijk ik een mailtje met de wijziging over het hoofd te hebben gezien. Nu ben ik niet per se op zoek naar compensatie, maar vraag ik me wel af of ik bijvoorbeeld recht heb op een zodanige wijziging, binnenlandse vlucht bijvoorbeeld, dat ik in ieder geval niet 10 uur maar minder op de luchthaven moet wachten of dat er enig andere vorm van verzorging door KLM (moet) wordt geboden, als ik hardop na denk bijvoorbeeld lounge toegang oid.
Helaas kon ik dit niet vinden op internet.

Kortom, waar kan ik aanspraak op maken?
Vraag het aan KLM?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• GlowMouse
  • Niet online
Je eerste vlucht vertrekt later, maar daardoor wordt de overstaptijd groter? Zijn er andere vluchten beschikbaar? En ja, je hebt in principe recht op maaltijden die in verhouding staan tot de extra wachttijd.

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-12 12:46
Ga ik ook zeker doen, maar ik ben degene die wel liever voorbereid een gesprek in wil gaan tbv een betere onderhandelingspositie. Daarnaast wordt bij bellen de verbinding door KLM verbroken wegens een (te) lange wachttijd, dus dat gaat voorlopig niet.
Desondanks natuurlijk uitermate bedankt voor je advies! Heel behulpzaam!

@GlowMouse Ik heb het wellicht wat chaotisch geschreven, maar ik heb eind deze maand als ik weer terug vlieg een vlucht naar BOG en van daar een vlucht naar Parijs (die is gewijzigd) en vandaar naar AMS. Als ik het zelf geboekt had had ik het anders gedaan, maar goed... Doordat de laatste twee zijn gewijzigd heb ik nu een overstap op BOG van 11 uur en 23 mins.
Op internet zie ik dus wel dat je compensatie etc. krijgt wanneer dit minder dan 2 weken van tevoren aangekondigd wordt, maar mijn reisgenoot heeft het ene mailtje van ongeveer 2 maanden eerder hierover over het hoofd gezien...

• CyBeR
  • Niet online
Ligt 't aan mij of laat KLM je geen stoelselectie meer doen als onderdeel van 't boekingsproces? Ik krijg nog wel de opties voor extra bagage en CO2zero maar even kijken welke stoelen er nog vrij zijn is er niet bij :?

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12 08:05
Dat was me inderdaad ook al eens opgevallen. Misschien het gevolg van de stoelselectie tegen betaling?

Be yourself, no matter what they say ...

• CyBeR
  • Niet online
Nah dat is al even geleden ingevoerd en bovendien niet van toepassing op business class boekingen.

• PWM
  • Niet online
Direct NA boeken kan het wel. Beetje vreemd inderdaad. En niet consistent, soms kan het wel.

• GlowMouse
  • Niet online
Op https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/ kun je na het klikken op vluchtdetails de actuele wachttijd voor de security zien. Vanwege de vakantietijd lijkt het me interessant om dit eens in de gaten te houden. Uiteindelijk zijn de Schengen pieren B/C/D(60+)/M allemaal verbonden, evenals de niet-Schengen pieren D(1-59)EFGH, maar weet iemand welke security-doorgangen standaard worden gedeeld? Ik dacht dat er één security doorgang is voor niet-Schengen, één voor Schengen B/C/D60+, en één voor M, maar als je naar de wachttijden kijkt, blijkt er geen touw aan vast te knopen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
B01 0 - 5 min.
B02 0 - 5 min.
B03 0 - 5 min.
B05 0 - 5 min.
B06 0 - 5 min.
B07 0 - 5 min.
B08 0 - 5 min.
B13 0 - 5 min.
B15 0 - 5 min.
B16 0 - 5 min.
B17 0 - 5 min.
B18 0 - 5 min.
B20 0 - 5 min.
B22 0 - 5 min.
B24 0 - 5 min.
B26 0 - 5 min.
B27 0 - 5 min.
B28 0 - 5 min.
B30 0 - 5 min.
B31 0 - 5 min.
B32 0 - 5 min.
B34 0 - 5 min.
B35 0 - 5 min.
B36 0 - 5 min.
C04 0 - 5 min.
C05 0 - 5 min.
C06 0 - 5 min.
C07 0 - 5 min.
C08 0 - 5 min.
C09 0 - 5 min.
C10 0 - 5 min.
C11 0 - 5 min.
C12 0 - 5 min.
C13 0 - 5 min.
C14 0 - 5 min.
C15 0 - 5 min.
C16 0 - 5 min.
D04 5 - 10 min.
D05 0 - 5 min.
D06 0 - 5 min.
D07 0 - 5 min.
D10 5 - 10 min.
D12 0 - 5 min.
D14 5 - 10 min.
D16 5 - 10 min.
D18 5 - 10 min.
D22 5 - 10 min.
D26 5 - 10 min.
D47 0 - 5 min.
D48 0 - 5 min.
D59 0 - 5 min.
D62 0 - 5 min.
D71 0 - 5 min.
D81 0 - 5 min.
D82 0 - 5 min.
D83 0 - 5 min.
D84 0 - 5 min.
D85 0 - 5 min.
D86 0 - 5 min.
D87 0 - 5 min.
E05 0 - 5 min.
E06 0 - 5 min.
E07 0 - 5 min.
E18 0 - 5 min.
E22 0 - 5 min.
F04 0 - 5 min.
F06 0 - 5 min.
F07 5 - 10 min.
F09 0 - 5 min.
G02 5 - 10 min.
G04 5 - 10 min.
G05 5 - 10 min.
G06 0 - 5 min.
G07 5 - 10 min.
G08 5 - 10 min.
H 5 - 10 min.
M 5 - 10 min.
M02 5 - 10 min.
M03 5 - 10 min.
M04 5 - 10 min.
Durazno schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:11:
[...]

@GlowMouse Ik heb het wellicht wat chaotisch geschreven, maar ik heb eind deze maand als ik weer terug vlieg een vlucht naar BOG en van daar een vlucht naar Parijs (die is gewijzigd) en vandaar naar AMS. Als ik het zelf geboekt had had ik het anders gedaan, maar goed... Doordat de laatste twee zijn gewijzigd heb ik nu een overstap op BOG van 11 uur en 23 mins.
Als je de tekst erbij pakt, zie je dat er bij een vluchtannulering (artikel 5) verzorging (artikel 9) moet worden aangeboden, ook als die annulering 2 weken vantevoren is aangekondigd. De vraag is of een schedule change valt onder een annulering. De Europese Commissie erkent deze onduidelijkheid. Of je recht hebt op verzorging valt dus niet te zeggen.

• Leetness
CyBeR schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:31:
Ligt 't aan mij of laat KLM je geen stoelselectie meer doen als onderdeel van 't boekingsproces? Ik krijg nog wel de opties voor extra bagage en CO2zero maar even kijken welke stoelen er nog vrij zijn is er niet bij :?
Ik heb hier ook last van. Heb voor mijn ouders afgelopen week een tweetal tickets geboekt via de AF website voor een KLM vlucht en kon tijdens (en nu na het boeken) nergens stoelen selecteren. Iemand enig idee hoe dit wel zou kunnen? Zou die oudjes toch graag naast elkaar willen laten zitten :)
Edit: nagevraagd bij KLM en stoelkeuze is niet mogelijk wanneer je via AF boekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Leetness op 07-07-2018 18:59 ]

• Hmmbob
  • Laatst online: 11:40
Ook niet als je op de AF site inlogt?

Sometimes you need to plan for coincidence

• PWM
  • Niet online
Oef, kreeg een aanbod om mijn vlucht van AMS-LAX in KLM Business in te wisselen voor een overstap in Parijs met daarna de A380 in "La Premiere".

Dat is de 2de keer dat ik La Premiere aangeboden krijg. Laat hem toch maar weer schieten. Mijn vertrouwen in AF is niet hoog en ik kan niet 2 dagen te laat aankomen.

Terug zou ik hem wel aandurven.

• Leetness
Hmmbob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:12:
Ook niet als je op de AF site inlogt?
Nope zelfs op de AF website kan ik geen seats kiezen. Enkel bij check-in blijkbaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kImfgJD.png

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:02:
[...]
Dat is de 2de keer dat ik La Premiere aangeboden krijg. Laat hem toch maar weer schieten. Mijn vertrouwen in AF is niet hoog en ik kan niet 2 dagen te laat aankomen.
Ik zou het aanbod alleen al om de overstap op CdG afslaan, daarin heb ik nog minder vertrouwen dan in AF.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:02:
Oef, kreeg een aanbod om mijn vlucht van AMS-LAX in KLM Business in te wisselen voor een overstap in Parijs met daarna de A380 in "La Premiere".

Terug zou ik hem wel aandurven.
La Premiere van AF is het zeker waard, ook een paar keer gedaan van en naar Hong Kong. CDG nam ik maar op de koop toe, al vind ik het helemaal niet zo'n verschrikking als iedereen hier.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12 23:09
GlowMouse schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:13:
Op https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/ kun je na het klikken op vluchtdetails de actuele wachttijd voor de security zien. Vanwege de vakantietijd lijkt het me interessant om dit eens in de gaten te houden. Uiteindelijk zijn de Schengen pieren B/C/D(60+)/M allemaal verbonden, evenals de niet-Schengen pieren D(1-59)EFGH, maar weet iemand welke security-doorgangen standaard worden gedeeld? Ik dacht dat er één security doorgang is voor niet-Schengen, één voor Schengen B/C/D60+, en één voor M, maar als je naar de wachttijden kijkt, blijkt er geen touw aan vast te knopen:

[...]
Even kijken...

Security filter 1A zit tussen de B en C pier in
Security filter 1 zit ter hoogte van de D-pier.
Security filter 2 is een verdieping hoger (boven Departures 2), en die loopt gelijk naar de 60+ D-gates.
Security filter 3 zit boven Departures 3, waar je eigenlijk gelijk omlaag loopt naar de F pier.
Security filter 4 zit bij Departures 3 en loopt het makkelijkst naar de M, G en F pier.

Zou het dan kunnen, dat 'ie wellicht nog rekening houdt met de checkin-balies, en afhankelijk dáárvan nog een andere security gaat "verwachten"? Bijvoorbeeld in je lijstje D12, dat die uit een andere vertrekhal moet komen dan de rest van de vluchten vanaf D?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leetness schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:30:
[...]

Nope zelfs op de AF website kan ik geen seats kiezen. Enkel bij check-in blijkbaar.
[afbeelding]
Leuk hé, één bedrijf en codeshares op hun 'eigen' vluchten d:)b

• Leetness
Borromini schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:24:
[...]

Leuk hé, één bedrijf en codeshares op hun 'eigen' vluchten d:)b
Volgende keer toch maar weer die €10 "boekingskosten" ophoesten en bij KLM boeken. :')

• CyBeR
  • Niet online
Sanction schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:34:
[...]

CDG nam ik maar op de koop toe, al vind ik het helemaal niet zo'n verschrikking als iedereen hier.
Het is met name Freee die er een probleem van maakt :P Ik stap er al jaren met goed gevolg over van en naar AMS.
Leetness schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:38:
[...]

Volgende keer toch maar weer die €10 "boekingskosten" ophoesten en bij KLM boeken. :')
Het gekke is dus dat KLM ook KL-vluchten onder AF-code verkoopt.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2018 22:47 ]

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:47:
[...]
Het is met name Freee die er een probleem van maakt :P Ik stap er al jaren met goed gevolg over van en naar AMS.
Ik heb daar ook nog altijd mijn aansluitende vliegtuig gehaald, mijn bagage helaas niet. Maar ik heb er vooral een hekel aan omdat het één van de weinige plaatsen op deze planeet is, die ik ken, waar ik verdwaal. Zelfs met doolhoven heb ik minder moeite.

• GlowMouse
  • Niet online
ShitHappens schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Even kijken...

Security filter 1A zit tussen de B en C pier in
Security filter 1 zit ter hoogte van de D-pier.
Security filter 2 is een verdieping hoger (boven Departures 2), en die loopt gelijk naar de 60+ D-gates.
Security filter 3 zit boven Departures 3, waar je eigenlijk gelijk omlaag loopt naar de F pier.
Security filter 4 zit bij Departures 3 en loopt het makkelijkst naar de M, G en F pier.

Zou het dan kunnen, dat 'ie wellicht nog rekening houdt met de checkin-balies, en afhankelijk dáárvan nog een andere security gaat "verwachten"? Bijvoorbeeld in je lijstje D12, dat die uit een andere vertrekhal moet komen dan de rest van de vluchten vanaf D?
Bedankt voor je uitgebreide overzicht! Ik zal eens kijken welke checkin-balies er bij de vlucht staan vermeld. Moet morgen, nu is de wachttijd overal minder dan 5 minuten :)

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:47:
[...]

Niet alleen Freeeeeee hoor.... Ik maak er ook bezwaar tegen, net als het vliegen met AF trouwens en heb ze doelbewust inmiddels al acht jaar ontweken. 12 augustus moet ik eraan geloven, via CDG en met Airfrance vanuit HKG naar AMS. Op naar de 600 euro compensatie :*)

Overigens alleen de terugweg via CDG dus kan betrekkelijk weinig fout gaan omdat er veel alternatieven naar AMS zijn en vertraagde bagage geen probleem is. Via CDG op een intercontinentale vlucht moeten, is de goden verzoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2018 23:03 ]

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:50:
[...]

Ik heb daar ook nog altijd mijn aansluitende vliegtuig gehaald, mijn bagage helaas niet. Maar ik heb er vooral een hekel aan omdat het één van de weinige plaatsen op deze planeet is, die ik ken, waar ik verdwaal. Zelfs met doolhoven heb ik minder moeite.
Dus het ligt niet aan CDG maar aan jou. :P

Verwijderd

.,m

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:47 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Vloog gisteravond met Iberia LHR naar MAD.

Wat schetst mijn verbazing: geen hond die checkt of je riemen vastzitten voor vertrek of tijdens aankomst (ok, whatever, maar dat is bij BA onbestaanbaar).

More interesting, ik vloog Business class dus netjes met diner etc...ik had een front row seat dus tray die vanuit de armleuning komt ipv stoel voor je. Stewardess had tray uitgeklapt op stoel naast me, en mijn glas (echt glas dus) wijn en de tray mochten gewoon blijven staan tijdens de landing...wtf! 8)7

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Leetness
Ik reis al geruime tijd (~60 vluchten) met m'n (draadloze) QC35 koptelefoon en heb hier nooit problemen mee ervaren. Toen ik vorige week met Vueling vloog werd mij vlak voor het opstijgen gevraagd "Do you have cable?". Ik had geen idee waar de steward het over had, maar uiteindelijk werd met handgebaren duidelijk dat ik mijn koptelefoon niet mocht gebruiken in draadloze modus, en of ik dus een aux-kabel had. Natuurlijk had ik dat niet en heb ik mijn koptelefoon maar afgedaan.
Denkende dat het na het opstijgen weer toegestaan was deed ik 'm weer op, maar werd wederom verzocht deze af te doen. Ik vond een hele vlucht zonder muziek\noise cancel toch wel erg lang, en heb toen maar de USB-oplaadkabel in m'n koptelefoon geprikt en het andere einde los in m'n broekzak gedaan. Vond het allemaal een beetje vreemde situatie gezien er normaal nooit moeilijk wordt gedaan. Aan de ene kant moet je telefoon vaak in flight mode, wat betekent dat bluetooth uit staat, maar dit is vaak alleen tijdens opstijgen/landen.
Iemand vergelijkbare ervaringen met de acceptatie van draadloze koptelefoons op vluchten?

[ Voor 6% gewijzigd door Leetness op 08-07-2018 10:22 ]

• Freee!!

Freee!!

Sanction schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:55:
[...]
Dus het ligt niet aan CDG maar aan jou. :P
In aanmerking nemend dat meer mensen dezelfde problemen ervaren, denk ik dat niet, maar dat is voor mij eigenlijk totaal niet relevant, CdG vermijd ik toch wel, ongeacht of het nu aan mij of aan CdG ligt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zelf heb ik sinds pas kort een (wireless) noise cancelling headset, maar ik vlieg vrij regelmatig, en heb al heel veel mensen met zo'n ding op gezien, óók als hij wireless was. Werd nooit moelijk over gedaan.

Misschien een beleid van Vueling ofzo?

Hoop dat het geen nieuw algemeen beleid is, want volgende maan (16 augustus) vlieg ik met Transavia, en ik was dan wel van mijn plan om voor het eerst mijn (wireless) Sony WH-1000XM2 te gaan gebruiken, om die herrie buiten te houden.

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vueling lijkt hun beleid niet te hebben aangepast aan de 21e eeuw? (Hun vliegtuigen ook niet?)

https://www.vueling.com/e...electronic-devices-policy
5. The use of Bluetooth or WiFi on any device is forbidden throughout the entire flight (including Bluetooth headphones, peripheral keyboards and remote control devices, amongst others).

• Leetness
gambieter schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:40:
Vueling lijkt hun beleid niet te hebben aangepast aan de 21e eeuw? (Hun vliegtuigen ook niet?)

https://www.vueling.com/e...electronic-devices-policy

[...]
Vind het inderdaad geen prettige maatschappij om mee te vliegen, maar soms moet je wel vanuit een prijstechnisch perspectief :P
wildhagen schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:27:
Hoop dat het geen nieuw algemeen beleid is, want volgende maan (16 augustus) vlieg ik met Transavia, en ik was dan wel van mijn plan om voor het eerst mijn (wireless) Sony WH-1000XM2 te gaan gebruiken, om die herrie buiten te houden.
Ik zou me niet zo veel zorgen maken daarover, en eventueel een kabeltje meenemen voor de zekerheid :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pNHoV49.png

[ Voor 37% gewijzigd door Leetness op 08-07-2018 10:43 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.pistonheads.c...?h=0&f=205&t=1689992&i=20

Hier hebben ze het over BA en een "misschien" (en Easyjet geen probleem). Ik vloog recent met BA en niets gehoord, vlieg ook dinsdag met ze en gebruik gewoon de Bluetooth. Vandaag Easyjet en hetzelfde ;)

Verwijderd

kamstra schreef op zondag 8 juli 2018 @ 06:51:
Vloog gisteravond met Iberia LHR naar MAD.
Wees blij dat het maar zo'n kort stukje was. Zo ging ik vorig jaar met CZ via CAN naar MNL en kwam er tijdens de vlucht achter dat een mobiel niet gebruikt mag worden bij Chinese maatschappijen. Die mobiel stond vol met een aantal Netflix-series, de IFE is afgestemd op China en mijn tablet die wel mocht had ik thuis gelaten. Dan duurt zo'n vlucht behoorlijk lang kan ik je vertellen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

QC35 en BA is geen probleem.

Ik vlieg 30-50x BA per jaar en altijd met die koptelefoon zonder kabel, nooit gezeik.

Bij Iberia (ook Oneworld) gisteren zeiden ze dat het niet mocht tijdens de vlucht, maar in de praktijk is er niemand die er moeilijk over doet. Wellicht is het een Spaans iets (Vueling is ook spaans toch).

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vueling is een Spaanse maatschappij idd. Onderdeel van IAG, waaronder ook British Airways, Iberia, Level, Aer Lingus etc onder vallen.

Virussen? Scan ze hier!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb ook zelden klachten met mijn QC 35 hier (draadloos). KLM, Lufthansa en SN de laatste maanden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Humor: net nadat ik mijn vorige replies had getikt, kwam ik er achter dat ik mijn MDR-1000x op het werk heb laten liggen...

Dat wordt dus mijn bedrade QC15 straks op de LGW-AMS vlucht ;)

• GlowMouse
  • Niet online
ShitHappens schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Ik blijf vreemde dingen zien. Hier twee voorbeelden, één van dezelfde vertrekhal (3) waarbij de wachttijd op een onregelmatige manier afhangt van de check-in balie (21/24/25/26), en één waarbij zelfs de check-in balie hetzelfde is, maar de wachttijd toch verschilt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
D24 3(21) 0 - 5 min.
D27 3(24) 5 - 10 min.
D22 3(25) 0 - 5 min.
D49 3(26) 5 - 10 min.

G07 3(31) 0 - 5 min.
G08 3(31) 5 - 10 min.

De pagina's zijn niet gewijzigd in de korte tijd dat de gegevens zijn opgehaald.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
B01 1(6-8) 0 - 5 min.
B02 1(6-8) 0 - 5 min.
B05 1(2) 0 - 5 min.
B07 1(1A) 0 - 5 min.
B13 1(1A) 0 - 5 min.
B15 1(1A) 0 - 5 min.
B16 1(1A) 0 - 5 min.
B16 1(6-8) 0 - 5 min.
B17 1 of 3(30-31) 0 - 5 min.
B17 1(3) 0 - 5 min.
B18 1(1A) 0 - 5 min.
B18 1(6-8) 0 - 5 min.
B18 2(9-16) 0 - 5 min.
B20 1(1A) 0 - 5 min.
B20 1(6-8) 0 - 5 min.
B22 1(1A) 0 - 5 min.
B22 1(6-8) 0 - 5 min.
B23 1 of 3(22-23) 0 - 5 min.
B24 1(1A) 0 - 5 min.
B24 1(6-8) 0 - 5 min.
B26 1(1A) 0 - 5 min.
B26 1(6-8) 0 - 5 min.
B27 1 of 3(19) 0 - 5 min.
B27 1 of 3(22-23) 0 - 5 min.
B28 1(1A) 0 - 5 min.
B30 1(1A) 0 - 5 min.
B31 1 of 3(19) 0 - 5 min.
B32 1(1A) 0 - 5 min.
B32 1(6-8) 0 - 5 min.
B34 1(1A) 0 - 5 min.
B35 1 of 3(19) 0 - 5 min.
B35 1(1A) 0 - 5 min.
B36 1(1A) 0 - 5 min.

C04 1(1A) 0 - 5 min.
C05 1(6-8) 0 - 5 min.
C06 1(5) 0 - 5 min.
C06 1(6-8) 0 - 5 min.
C07 1(6-8) 0 - 5 min.
C07 1(7-8) 0 - 5 min.
C08 1(1A) 0 - 5 min.
C08 1(2) 0 - 5 min.
C09 1(6-8) 0 - 5 min.
C10 1(6-8) 0 - 5 min.
C11 1(1A) 0 - 5 min.
C11 1(5) 0 - 5 min.
C11 1(6-8) 0 - 5 min.
C12 1(5) 0 - 5 min.
C12 1(6-8) 0 - 5 min.
C13 1(1A) 0 - 5 min.
C13 1(5) 0 - 5 min.
C14 1(2) 0 - 5 min.
C14 1(5) 0 - 5 min.
C15 1(5) 0 - 5 min.
C15 1(6-8) 0 - 5 min.
C16 1(5) 0 - 5 min.
C18 1(5) 0 - 5 min.
C18 1(7-8) 0 - 5 min.

D01 2(9-16) 5 - 10 min.
D04 2(9-16) 5 - 10 min.
D05 2(9-16) 5 - 10 min.
D06 2(9-16) 5 - 10 min.
D14 2(9-16) 5 - 10 min.
D16 2(9-16) 5 - 10 min.
D18 2(9-16) 5 - 10 min.
D18 3(20) 0 - 5 min.
D22 3(25) 0 - 5 min.
D23 2(9-16) 5 - 10 min.
D24 3(19) 0 - 5 min.
D24 3(21) 0 - 5 min.
D26 3(17) 0 - 5 min.
D27 3(24) 5 - 10 min.
D29 3(24) 5 - 10 min.
D31 3(17) 5 - 10 min.
D42 1(6-8) 5 - 10 min.
D42 2(9-16) 5 - 10 min.
D44 1(5) 5 - 10 min.
D47 1(6-8) 5 - 10 min.
D48 1(5) 5 - 10 min.
D49 3(26) 5 - 10 min.
D53 2(9-16) 5 - 10 min.
D54 1(5) 5 - 10 min.
D59 1(1A) 0 - 5 min.

D60 1(1) 0 - 5 min.
D60 1(1A) 0 - 5 min.
D61 1(1A) 0 - 5 min.
D62 1(1) 0 - 5 min.
D62 1(1A) 0 - 5 min.
D63 1 of 3(22-23) 0 - 5 min.
D66 1(7-8) 0 - 5 min.
D68 1(1A) 0 - 5 min.
D68 1(6-8) 0 - 5 min.
D71 1(6-8) 0 - 5 min.
D73 1(1A) 0 - 5 min.
D74 1(5) 0 - 5 min.
D78 1(1A) 0 - 5 min.
D82 1(1A) 0 - 5 min.
D84 1(5) 0 - 5 min.
D86 1(5) 0 - 5 min.
D87 1 of 3(27) 0 - 5 min.
D87 1(1A) 0 - 5 min.

E03 2(9-16) 5 - 10 min.
E05 2(9-16) 5 - 10 min.
E05 3(22) 5 - 10 min.
E06 2(9-16) 5 - 10 min.
E06 3(24) 5 - 10 min.
E07 2(9-16) 5 - 10 min.
E08 2(9-16) 5 - 10 min.
E09 2(9-11) 5 - 10 min.
E17 3(22-23) 5 - 10 min.
E18 2(9-16) 5 - 10 min.
E19 2(9-16) 5 - 10 min.
E20 2(9-16) 5 - 10 min.
E22 2(9-16) 5 - 10 min.
E24 2(9-16) 5 - 10 min.

F03 2(9-16) 5 - 10 min.
F04 2(9-16) 5 - 10 min.
F05 2(9-16) 5 - 10 min.
F06 2(9-16) 5 - 10 min.
F07 2(9-16) 5 - 10 min.
F08 2(9-16) 5 - 10 min.
F09 2(9-16) 5 - 10 min.

G02 3(21) 5 - 10 min.
G02 3(26) 0 - 5 min.
G03 2(9-16) 5 - 10 min.
G03 3(31) 0 - 5 min.
G04 3(23-24) 5 - 10 min.
G04 3(25) 0 - 5 min.
G04 3(30) 5 - 10 min.
G05 3(22-23) 5 - 10 min.
G07 3(21) 0 - 5 min.
G07 3(26) 0 - 5 min.
G07 3(31) 0 - 5 min.
G08 3(31) 5 - 10 min.
G08 3(32) 0 - 5 min.
G09 3(29) 0 - 5 min.
G09 3(30) 0 - 5 min.

H 3(28) 0 - 5 min.
H01 3(28) 0 - 5 min.
H03 3(28) 5 - 10 min.
H06 3(25) 0 - 5 min.
H07 3(28) 5 - 10 min.
M 3(28) 5 - 10 min.
M03 3(28) 5 - 10 min.
M04 3(28) 5 - 10 min.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:51:
Dan duurt zo'n vlucht behoorlijk lang kan ik je vertellen.
Ik verheug me nu al weer op onze reis AMS-SIN via XMN retour met Xiamen Airlines. Dat stomme gedoe met die telefoon... de iPod touch smoes werkt soms. :/ Gelukkig was ‘t maar € 365 pp en de baby € 28.

Lekker!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12 15:11

Jeoh

blaat

Napsju schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:38:
[...]

Ik verheug me nu al weer op onze reis AMS-SIN via XMN retour met Xiamen Airlines. Dat stomme gedoe met die telefoon... de iPod touch smoes werkt soms. :/ Gelukkig was ‘t maar € 365 pp en de baby € 28.
Ik heb geen issues gehad met mijn telefoon enzo met Xiamen Airlines (AMS -> XMN -> TSA en terug). Gewoon niet gebruiken tijdens landen / opstijgen en alles is in orde.

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:38:
[...]

Hebben ze dit niet in januari opgeheven? Mijn reis was eind vorig jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 23:54 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Afgelopen twee weken op vakantie in Japan geweest en er heen mogen vliegen met Malaysia Airlines in hun nieuwe Airbus A350 in business class (SIN-KUL-NRT).

Voor het geld dat ik ervoor betaald heb meer dan tevreden (€750 pp retour vanaf Singapore). Een directe vlucht met JAL, ANA of SIA koste in Economy ongeveer hetzelfde (€600-800) en zelfs meer in Premium Economy.

Zeer vreemde 1-2-2 en 1-2-1 opstelling in business waar niet eens elke stoel een opbergruimte heeft. Met 180cm ben ik niet heel lang maar ik kon redelijk slapen, al vermoed ik dat als je langer bent dan mij dat je beter een andere airline kunt opzoeken.
Cabine personeel was vriendelijk. Helaas kon ik beide keren in KLIA gewoon in de rij met economy passagiers aansluiten, niet echt een "premium" ervaring. Dat was in Narita wel een stuk beter.

Van de maaltijden tijdens de vlucht geen gebruik gemaakt omdat ik in KLIA in hun Golden Lounge had gegeten in in Japan in de Sakura Lounge.

Conclusie: als ik de volle pond moet betalen sla ik Malaysia Airlines de volgende keer open, maar als ik een goede deal vind met hun nieuwe A350's zal ik dat zeker weer doen, de Golden Lounge op KLIA is redelijk comfortable en maakt het overstappen makkelijk.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:51:
[...]

Wees blij dat het maar zo'n kort stukje was. Zo ging ik vorig jaar met CZ via CAN naar MNL en kwam er tijdens de vlucht achter dat een mobiel niet gebruikt mag worden bij Chinese maatschappijen. Die mobiel stond vol met een aantal Netflix-series, de IFE is afgestemd op China en mijn tablet die wel mocht had ik thuis gelaten. Dan duurt zo'n vlucht behoorlijk lang kan ik je vertellen.
Op een groot aantal domestic carriers mag je je mobiel gewoon gebruiken in flight modus sinds dit jaar idd.
Starting from January 18, 2018, you may use electronic devices including phones, tablets, laptops, and e-readers on board flights operated by China Southern Airlines on the condition that you comply with the usage specifications for onboard Portable Electronic Devices (PED).
(niet dat het ooit de meeste lokale passagiers heeft tegen gehouden om gewoon hun mobiel te gebruiken)

• Napsju
  • Nu online
Jeoh schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:45:
[...]

Ik heb geen issues gehad met mijn telefoon enzo met Xiamen Airlines (AMS -> XMN -> TSA en terug). Gewoon niet gebruiken tijdens landen / opstijgen en alles is in orde.
Wanneer was dit? Mijn laatste keren Xiamen was in jan 2018, jun 2017 en sept 2016. Alles AMS-XMN-SIN retour. Puur vanwege de prijs geboekt. Niet omdat ze nou zo vriendelijk zijn en voortreffelijke service bieden. Misschien als je Mandarijn spreekt?

Lekker!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12 15:11

Jeoh

blaat

Napsju schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:16:
[...]

Wanneer was dit? Mijn laatste keren Xiamen was in jan 2018, jun 2017 en sept 2016. Alles AMS-XMN-SIN retour. Puur vanwege de prijs geboekt. Niet omdat ze nou zo vriendelijk zijn en voortreffelijke service bieden. Misschien als je Mandarijn spreekt?
September 2017. Vond de service prima (en de prijs nog beter), alleen jammer dat XMN zo'n kutvliegveld is.

• Leetness
Ik heb in 2016 AMS-XMN-NRT en terug gevlogen en mocht toen gewoon m'n telefoon gebruiken; was geen enkel probleem. Xiamen Airlines is imo super, maar XMN is inderdaad wel echt een vreselijk vliegveld.
Had een 3u overstap en moest door immigratie, koffer ophalen, en opnieuw inchecken door security.
Tijdens immigratie moest ik m'n boarding pass van outbound flight laten zien.. Werkte de app natuurlijk niet, en kon vanwege de internetrestricties ook niet in m'n Google Drive. Hoop gedoe; lesje geleerd en sindsdien altijd een hardcopy als ik die kant op vlieg. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Leetness op 09-07-2018 10:33 ]

• Napsju
  • Nu online
Het valt mij vaak op dat de crew van Chinese carriers onderscheid maakt, en dat is niet alleen bij telefoongebruik op kruishoogte. Van XMN naar SIN zat een meneer voor mij onder zijn dekentje te roken. Als je daar dan melding van maakt aan de crew, omdat dat kennelijk nog niet opgevallen was en ze er pas drie keer voorbij gehuppeld was, doet ze er ook nog eens niks aan! Heeft ze daar soms geld voor in ontvangst genomen?

Iets waar de crew dan weer niet heel veel aan kan doen: Zo'n fijne meneer naast me die kon kiezen tussen rijst en noodles. Uiteraard koos hij voor de noodles, want dat maakt meer herrie. *slurp*, *slurp*. Likt zijn bakje nog even met zijn tong leeg, laat een boer en beurt vervolgens ongegeneerd zijn kont op en laat een dikke vette ruft in mijn richting. Wat een varken! Sprak natuurlijk ook geen woord Engels.

Lekker!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:59:
Iets waar de crew dan weer niet heel veel aan kan doen: Zo'n fijne meneer naast me die kon kiezen tussen rijst en noodles. Uiteraard koos hij voor de noodles, want dat maakt meer herrie. *slurp*, *slurp*. Likt zijn bakje nog even met zijn tong leeg, laat een boer en beurt vervolgens ongegeneerd zijn kont op en laat een dikke vette ruft in mijn richting. Wat een varken! Sprak natuurlijk ook geen woord Engels.
Boeren en slurpen schijnt een heel beleefd gebaar daar te zijn. Of ruften daar ook bij hoort weet ik niet :9

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net terug van twee weken Porto en de Azoren. Ervaringen van de vluchten met TAP: de outbound (oorsponkelijk BRU-LIS-OPO) gecancelled wegens technical issues een dag van tevoren, omgeboekt naar BRU-AMS-OPO (mijn kortste vlucht ooit); en beide return legs een uur vertraging (TER-LIS en LIS-AMS). Daarnaast was hun callcenter niet echt bereikbaar, kostte een uur om erdoor te komen en de dame aan de lijn klonk niet als de meest vriendelijke.

Ze doen wel hun naam eer aan, "Take Another Plane". :) En daarnaast heb ik dankzij de gecancellede vlucht recht op EU261 compensatie, ben benieuwd hoe moeilijk ze daarover gaan doen. Ze hebben nog niet gereageerd op mijn complaint via de website in elk geval..

• PWM
  • Niet online
Iemand al in de Delta Suites gevlogen? Lijken mij leuk om te proberen. Maar dat betekent een overstap in Detroit (da's de enige route uit AMS volgens mij), waarna ik dan nog 4 uur door moet in een 737. Alternatief is doorvliegen naar LAX/SF met KLM in business en daar overstappen, dan hoef ik nog maar een uurtje.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 09-07-2018 13:58 ]

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb er aan gedacht om dat te boeken maar idd, DTW wat deze keer niet echt handig is. Komt qua FB XP ook niet helemaal lekker uit gezien de belabberde earning op domestic vluchten.

• mrsar

mrsar

2x geboekt,2x uitval A350 naar A330 :( dus ben even klaar met proberen :P
DTW is inderdaad enige route AMS

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 09-07-2018 14:08 ]

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ehoutgast schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:31:
Net terug van twee weken Porto en de Azoren. Ervaringen van de vluchten met TAP: de outbound (oorsponkelijk BRU-LIS-OPO) gecancelled wegens technical issues een dag van tevoren, omgeboekt naar BRU-AMS-OPO (mijn kortste vlucht ooit); en beide return legs een uur vertraging (TER-LIS en LIS-AMS). Daarnaast was hun callcenter niet echt bereikbaar, kostte een uur om erdoor te komen en de dame aan de lijn klonk niet als de meest vriendelijke.

Ze doen wel hun naam eer aan, "Take Another Plane". :) En daarnaast heb ik dankzij de gecancellede vlucht recht op EU261 compensatie, ben benieuwd hoe moeilijk ze daarover gaan doen. Ze hebben nog niet gereageerd op mijn complaint via de website in elk geval..
EU formulier downloaden en mailen. Bij TAP heb je het vrij snel geregeld is de ervaring ;)

• PWM
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:07:
Wees blij dat het geen 777 was. Die A330 stoelen vind ik eigenlijk ook wel prima, zeker beter dan KLM.

Maar in de 777 hebben ze hele rare stoelen waar je voeten het gangpad in gaan:

Afbeeldingslocatie: https://thepointsguy.com/wp-content/uploads/2017/01/Delta-777-cabin-1.jpg

Da's echt heel raar zitten.

• CyBeR
  • Niet online
Ik probeer voor een redelijke prijs AMS-SEA in business met tussenstops te boeken en ik let om die reden idd heel goed op dat ik niet DL35 CDG-SEA er in heb zitten.

• mrsar

mrsar

PWM schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:10:
[...]

Wees blij dat het geen 777 was. Die A330 stoelen vind ik eigenlijk ook wel prima, zeker beter dan KLM.

[afbeelding]

Die zijn wel vreemd inderdaad :) A330 was fine inderdaad,maar niet als je specifiek geboekt had voor de A350 :P ,gozer achter me had hetzelfde, 1x vanaf AMS geen A350 en 1x vanuit japan geloof ik,baalde ook behoorlijk.

KLM stoelen in 747 (4A) en 787 vond ik wel best , 777 geen idee want nog geen enkele keer in de klm 777 gezeten in business.Dit lijkt eind dit jaar te veranderen,afhankelijk van mijn routing naar azie, momenteel best aardige prijzen naar ICN en dan zit ik er over na te denken om terug met de Korean A380 te gaan (stoel wat minder,maar dag vlucht,wel via cdg maar terug minder erg) want die combi heb ik nog niet gemaakt,daarnaast...wodka bar :P gewoon omdat het kan :+

[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 09-07-2018 14:19 ]

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Ondertussen al 3x Delta's A350 suites gevlogen, zeer tevreden.; voordelen veel privacy, klimaat in vliegtuig, groot scherm. Nadeel: baggageruimte.
Tov van D1 is 4 uur in first met een 737 is ook niet echt alles, maar alternatief is AMS-LAX met de oude 2-2 meuk.
Vaak is DTW>LAX wat betreft aankomst/CBP.

DL's 777 krijgen ook Delta one suites (en economy blijft 9 breed) ), de eerste is vorige maand omgebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 09-07-2018 14:32 ]

• CyBeR
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:14:
[...]
KLM stoelen in 747 (4A) en 787 vond ik wel best , 777 geen idee want nog geen enkele keer in de klm 777 gezeten in business.
Wel da's dezelfde stoel als in de 747 alleen dan zonder de solo stoelen. Prima dingen imo. Je kunt over 2-2-2 zeggen wat je wilt maar die stoel zelf zit prima. IMO zit de (777/747) Diamond stoel lekkerder dan de Cirrus stoelen in de 787 en bij Delta (waarbij gezegd moet worden dat ik die van KLM zélf nog niet geprobeerd heb, maar wel DL dus en dat is hetzelfde ding met wat andere branding.)

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2018 14:45 ]

Verwijderd

PWM schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:10:
[...]

[afbeelding]

Business class trekt wel een bepaald soort publiek...

• CyBeR
  • Niet online
Mwoah dat valt mee. In deze foto schiet 't idd niet heel erg op alleen.

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:44:
https://www.pistonheads.c...?h=0&f=205&t=1689992&i=20

Hier hebben ze het over BA en een "misschien" (en Easyjet geen probleem). Ik vloog recent met BA en niets gehoord, vlieg ook dinsdag met ze en gebruik gewoon de Bluetooth. Vandaag Easyjet en hetzelfde ;)
BA had vrij snel de enterainment van gate-to-gate aanstaan en meldt tegenwoordig ook vrij snel na het landen dan telefoons gebruikt mogen worden. Dat is al een jaar of 3-4 zo.
Grouchy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:30:
DL's 777 krijgen ook Delta one suites (en economy blijft 9 breed) ), de eerste is vorige maand omgebouwd.
Opvallend, de meeste carriers zijn wel 10 stoelen breed toch in de 777?

[ Voor 20% gewijzigd door PolarBear op 09-07-2018 15:31 ]

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Wel da's dezelfde stoel als in de 747 alleen dan zonder de solo stoelen. Prima dingen imo. Je kunt over 2-2-2 zeggen wat je wilt maar die stoel zelf zit prima. IMO zit de (777/747) Diamond stoel lekkerder dan de Cirrus stoelen in de 787 en bij Delta (waarbij gezegd moet worden dat ik die van KLM zélf nog niet geprobeerd heb, maar wel DL dus en dat is hetzelfde ding met wat andere branding.)
Met mijn 1m96 en schoenmaat 47 ben ik het niet met je eens ;) Die KLM business kan ik mijn voeten dus niet in kwijt.

• CyBeR
  • Niet online
Jouw voeten en mijn kont hebben gelukkig vrij weinig met elkaar te maken :P

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:33
GlowMouse schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:13:
Afgelopen zaterdag mogen meemaken dat het behoorlijk verwarrend overkomt(kan overkomen) als het security personeel je van de toegang tot het controle gebied dicht bij de bagage check-in omleid naar een andere ingang die veel rustiger is.
Reden: de dichtsbijzijnde ingang is net 'overspoeld' met passagiers. Of het standaard is, of altijd lukt, geen idee....
Bij het controle gebied zelf een mix van vast personeel en uitzendkrachten, waardoor soms wat 'obvious' dingen foutgaan, zoals niet doorhebben dat niet gecommuniceerd wordt dat je bagage ok is en dat je door mag. Het was druk maar alles verliep netjes, met normale wachttijden.
Vanaf aankomst op oprit Schiphol denk ik dat we 2 uur nodig hadden om op de gate te geraken. Het zal best druk geweest zijn want ons toestel vertrok een uur en drie kwartier later dan gepland.

• PWM
  • Niet online
biomass schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:43:
[...]
Afgelopen zaterdag mogen meemaken dat het behoorlijk verwarrend overkomt(kan overkomen) als het security personeel je van de toegang tot het controle gebied dicht bij de bagage check-in omleid naar een andere ingang die veel rustiger is.
Ik zie dat wel eens gebeuren in vertrek 3 (ik mag er zelf wel langs met Privium).

Het is enorm interessant om te zien dat men met linten de boel afzet en mensen doorzwaait, maar dat meer dan de helft van de mensen in discussie gaat en/of over het lint probeert te gaan. Misschien eens een cursus "autoriteit uitstralen" geven aan de mensen op Schiphol.

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:20:

Opvallend, de meeste carriers zijn wel 10 stoelen breed toch in de 777?
Na ombouw tegenwoordig helaas wel. Comfort plus gooien ze er ook uit, in plaats daarvan komt premier select . Na de ombouw mogen ze van mij die alu tubes inzetten op lax-ams.

SEA-ATL vanmorgen, zoals gewoonlijk mag active US military preboarden, 60 pax later begint het normale boarden :) .

[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 10-07-2018 01:22 ]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
mrsar schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:07:
Jij moet aan de loterij meedoen ;) Voor zover ik de history kan terugvinden op Flightaware (3 maanden) is dat alleen op 21 en 22 mei voorgekomen - op de route van/naar DTW dan. Op 26, 27, 28 en 29 april werd een 777 ingezet.

Ik ga trouwens over goed drie weken op deze route, ben benieuwd :) Is meteen de enige normale business op de hele trip naar HNL, de rest is allemaal domestic first :X

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel op 10-07-2018 08:03 ]

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:42:
[...]
Ik ga trouwens over goed drie weken op deze route, ben benieuwd :) Is meteen de enige normale business op de hele trip naar HNL, de rest is allemaal domestic first :X
Ga je over Minneapolis? Dan heb je toch een 767 naar HNL?

Moet zeggen dat de stoelen in de 737 en zelfs MD-90's in First helemaal niet verkeerd zitten als je ze op een dagvlucht hebt. Nachtvlucht is wel vervelend.

EDIT: Ah, zal wel een 757 vanaf LAX/SEA zijn dan?

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 10-07-2018 08:45 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2