Welke apps/websites gebruiken jullie om je vluchten bij te houden? Ik zoek eigenlijk een mooie app om voor mezelf m'n vluchten en statistieken inzichtelijk te maken. Die KLM milestones zien er erg leuk uit bijvoorbeeld, maar mijn KLM-vluchten zijn slechts een derde van mijn vluchten.
Ik heb een tijdje tripit gebruikt, dat doet dat redelijk goed. Maar wat ze verder met je data doen, geen idee....Leetness schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:15:
Welke apps/websites gebruiken jullie om je vluchten bij te houden? Ik zoek eigenlijk een mooie app om voor mezelf m'n vluchten en statistieken inzichtelijk te maken. Die KLM milestones zien er erg leuk uit bijvoorbeeld, maar mijn KLM-vluchten zijn slechts een derde van mijn vluchten.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
https://my.flightradar24.com. Voorheen flightdiary.net.Leetness schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:15:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Bij mij ook niet; ben vanaf 2006 zeer frequent gaan vliegen. Er is me ooit verteld door de KLM dat ze de gegevens 5 jaar bewaren, maar dat klopt dan ook weer niet.CyBeR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:53:
[...]
Mijn eerste KLM-vlucht was overigens bepaald niet in 2012.
De Air France app zegt 10 jaar, maar dat klopt dan óók weer nietSanction schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:42:
[...]
Bij mij ook niet; ben vanaf 2006 zeer frequent gaan vliegen. Er is me ooit verteld door de KLM dat ze de gegevens 5 jaar bewaren, maar dat klopt dan ook weer niet.
Wellicht is de termijn van 5 naar 10 veranderd in 2017?
Nog even hierop inhaken. Zo dacht ik tot 10 jaar geleden ook, waarom zitten die baby's in het vliegtuig, pak lekker de auto naar Italië ofzo_Christiaan_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:23:
[...]
Waarom niet? Soms hoor je heel de reis gejank en dan denk ik van: wat doe je jezelf en je kind aan...
De denkfout van mij was echter dat, omdat ik op vakantie ging, er automatisch vanuit ging dat iedereen in het vliegtuig dat ook ging.
Voorbeeld; mijn zus is getrouwd met een Amerikaan, ze wonen in Nederland en hebben 2 kinderen. Maar voor mijn zwager woont de hele familie + vriendenkring in de buurt van Detroit. Tja, je kunt niet van die mensen verwachten dat ze maar 4 jaar lang deze kant op komen omdat anderen wel eens last van een huilende baby kunnen hebben.
Het is niet zozeer die baby, maar hoe de ouders ermee omgaan kan ook het verschil maken. Mijn zus had een stuk of 50 "sorry-pakketjes" gemaakt. Briefje erbij om uit te leggen dat mijn nichtje net was geboren en dat ze voor het eerst naar Oma in de VS ging, oordopjes erbij, iedereen een paar min-snickers en "THANK YOU" erop. Dit uitgedeeld aan iedereen om zich heen, werd heel goed op gereageerd.
De andere kant van de medaille is dat ik een keer een vrouw in het vliegtuig heb gehad, die weigerde gewoon als eerste aan boord te gaan, weigerde om de kinderwagen alvast mee te geven en kwam als laatste aan boord. Ze wilde zo lang mogelijk in de gate blijven zitten. Zelfs nadat het grondpersoneel meerdere malen vriendelijk (doch dringend) had verzocht om aan boord te gaan ivm het oplopen met vertraging. En vertraging op JFK betekent achteraan sluiten, dus veel tijd en geld verloren. In het vliegtuig was die ook heel vervelend, dus de baby heeft ik weet niet hoeveel uur lopen krijsen, de andere zoon (ik schat 3 jaar) was het hele vliegtuig aan het verbouwen, springen op de stoel maar mevrouw zat lekker film te kijken. En de tas met luiers? Die zetten we toch lekker middenin het gangpad?
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Hmmja ik vind dat soort dingen dus weer overdreven. Ik heb zelf geen kinderen (en heb nog nachtmerries van een helse vlucht vanuit Bangkok naar Dubai waar 10+ kinderen met non-stop gehuil urenlang de business class op stelten zetten) maar begrip hebben voor de aanwezigheid van kinderen is gewoon onderdeel van het sociale contract. Mensen hebben kinderen, daar kun je soms overlast van ervaren, big deal. Als je dat niet wil moet je geen publieke plekken opzoeken - en daar valt een vliegtuig imho ook onder.Calitomnication schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:55:
Het is niet zozeer die baby, maar hoe de ouders ermee omgaan kan ook het verschil maken. Mijn zus had een stuk of 50 "sorry-pakketjes" gemaakt. Briefje erbij om uit te leggen dat mijn nichtje net was geboren en dat ze voor het eerst naar Oma in de VS ging, oordopjes erbij, iedereen een paar min-snickers en "THANK YOU" erop. Dit uitgedeeld aan iedereen om zich heen, werd heel goed op gereageerd.
Van de ouders mag je verwachten dat ze proberen de overlast te beperken, andersom mag je van anderen verwachten dat ze dit accepteren als een fact of life. Daar hoef je geen sorry-pakketjes voor te maken alsof je iets kwalijks aan het doen bent.
Bedankt voor je reactie, dit was ook mijn eerste keus. Vind je dit een fijne manier/app om je vluchten inzichtelijk te maken? Het ziet er mooi uit, maar voordat ik mijn honderden vluchten ga invullen ben ik benieuwd of je er tevreden over bentCyBeR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:34:
[...]
https://my.flightradar24.com. Voorheen flightdiary.net.
En daarop inhakend: kun je je vluchten ook loggen vanuit een app? Dat zou voor mij wel een flinke plus zijn.
Ik zit zojuist wat rond te snuffelen in de Flightradar app maar kan helaas niets vinden over het loggen. Ik kan niet eens mijn statistieken inzien daar, dus ik denk dat dit enkel een web-optie is.Koppensneller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:40:
En daarop inhakend: kun je je vluchten ook loggen vanuit een app? Dat zou voor mij wel een flinke plus zijn.
Ah jammer, bedankt voor je antwoord!Leetness schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Ik zit zojuist wat rond te snuffelen in de Flightradar app maar kan helaas niets vinden over het loggen. Ik kan niet eens mijn statistieken inzien daar, dus ik denk dat dit enkel een web-optie is.
Ik heb er drie geprobeerd en dit is de beste imo.Leetness schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:33:
[...]
Bedankt voor je reactie, dit was ook mijn eerste keus. Vind je dit een fijne manier/app om je vluchten inzichtelijk te maken? Het ziet er mooi uit, maar voordat ik mijn honderden vluchten ga invullen ben ik benieuwd of je er tevreden over bent
Allicht, dat onderdeel is aangekocht door FlightRadar24 een jaar of twee geleden, maar nooit echt geïntegreerd met de rest van de site. Hoeft ook imo niet.Leetness schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Ik zit zojuist wat rond te snuffelen in de Flightradar app maar kan helaas niets vinden over het loggen. Ik kan niet eens mijn statistieken inzien daar, dus ik denk dat dit enkel een web-optie is.
Overigens kun je ook vluchten van tevoren invullen, dan vult 'ie zelf een aantal van de relevante gegevens in als de vlucht gebeurt. Hoef je alleen maar later even te checken of alles klopte.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2018 17:16 ]
Duidelijk, dankjewelCyBeR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:15:
[...]
Ik heb er drie geprobeerd en dit is de beste imo.
[...]
Allicht, dat onderdeel is aangekocht door FlightRadar24 een jaar of twee geleden, maar nooit echt geïntegreerd met de rest van de site. Hoeft ook imo niet.
Ben het deels met je eens, maar dit is er een uit de categorie "voorkomen is beter dan genezen". Je hebt er altijd wel 1 (of meerdere) tussenzitten die wek commentaar hebben. Als je die op enigszins ludieke manier voortijdig de mond kunt snoeren heeft die ook niets meer te miepenDaniel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:21:
[...]
Hmmja ik vind dat soort dingen dus weer overdreven. Ik heb zelf geen kinderen (en heb nog nachtmerries van een helse vlucht vanuit Bangkok naar Dubai waar 10+ kinderen met non-stop gehuil urenlang de business class op stelten zetten) maar begrip hebben voor de aanwezigheid van kinderen is gewoon onderdeel van het sociale contract. Mensen hebben kinderen, daar kun je soms overlast van ervaren, big deal. Als je dat niet wil moet je geen publieke plekken opzoeken - en daar valt een vliegtuig imho ook onder.
Van de ouders mag je verwachten dat ze proberen de overlast te beperken, andersom mag je van anderen verwachten dat ze dit accepteren als een fact of life. Daar hoef je geen sorry-pakketjes voor te maken alsof je iets kwalijks aan het doen bent.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Let voor het bijhouden van je vluchten wel even op je boekingscode. Je hebt apps/sites met mooie functionaliteit voor vluchten op basis van je boekingscode. Daarmee geef je echt alles uit handen. Dat dus nooit doen.
Net als dit: https://www.instagram.com/explore/tags/boardingpass/?hl=en
Net als dit: https://www.instagram.com/explore/tags/boardingpass/?hl=en
Ik heb al een keer of 6 op die manier mensen laten zien dat ze maar beter niet hun boardingpass op Instagram kunnen zetten: er zitten er altijd wel een paar bij met de QR-code, waarmee je hun hele boeking kunt inzien en wijzigen. Uiteraard heb ik dat laatste nooit gedaan.
Infographic voor je trips: https://www.jetitup.com/
Volgende week vlieg ik met Emirates van Brussel naar Mauritius. Nu heb ik een vraag over het entertainment system (ICE) waar ik nergens het antwoord op kan vinden: Hebben de films nederlandse ondertitels?
Begrip hebben voor andere passagiers geldt ook andersom. Mensen hebben last van krijsende kinderen, niet andersom. Als je kind krijst aan boord kan je imo beter met de auto op pad gaan.Daniel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:21:
[...]
Hmmja ik vind dat soort dingen dus weer overdreven. Ik heb zelf geen kinderen (en heb nog nachtmerries van een helse vlucht vanuit Bangkok naar Dubai waar 10+ kinderen met non-stop gehuil urenlang de business class op stelten zetten) maar begrip hebben voor de aanwezigheid van kinderen is gewoon onderdeel van het sociale contract. Mensen hebben kinderen, daar kun je soms overlast van ervaren, big deal. Als je dat niet wil moet je geen publieke plekken opzoeken - en daar valt een vliegtuig imho ook onder.
NOSIG
Als ouders heb je verdomd weinig invloed op hoe je kind (<4) zich gedraagt in een vliegtuig._Christiaan_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:33:
[...]
Begrip hebben voor andere passagiers geldt ook andersom. Mensen hebben last van krijsende kinderen, niet andersom. Als je kind krijst aan boord kan je imo beter met de auto op pad gaan.
Wij zijn gezegend met een bijzonder makkelijk kind dat zelden huilt, maar ook zij had het even moeilijk vorige week op de vlucht uit Kreta. Combinatie van vermoeidheid, vreemde omgeving en een gebrek aan bewegingsvrijheid. Gelukkig kregen we d'r binnen 10 minuten weer stil en hadden de tieners om ons heen bij het instappen al verklaard dat ze 'te schattig' was waardoor de overlast niet als erg werd ervaren. Maar een makkelijk kind is niet iedereen gegeven.
Wat verder opvallend was, is het gigantische verschil in benadering tussen Transavia en KLM omtrent kinderen aan boord. Bij KLM is alles echt veel beter geregeld, en is het personeel vriendelijk en geïnteresseerd. Bij Transavia echt totaal niet. Ook het online inchecken is ronduit slecht. De vlucht met Transavia zat bij de reis, maar dat gaan we in het vervolg vermijden.
V
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Hoeft niet, je kunt een .csv vanuit bijv. FlightDiary (FR24) of OpenFlights importeren.Sanction schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:52:
[...]
Probleem is dat je (volgens mij) opnieuw moet beginnen.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Da's het punt niet. Kleine kinderen zijn een onderdeel van het leven, en dat die zich af en toe ook door de lucht moeten verplaatsen ook. Een aanzienlijk deel van de mensen dat reist met kinderen dat niet om op vakantie te gaan maar om andere redenen. De kans op geluidsoverlast van kinderen hoort bij de luchtvaartexperience, net zoals matig eten, weinig beenruimte en kans op vertraging. Live with it of blijf thuis_Christiaan_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:33:
Begrip hebben voor andere passagiers geldt ook andersom. Mensen hebben last van krijsende kinderen, niet andersom. Als je kind krijst aan boord kan je imo beter met de auto op pad gaan.
En dan heb ik het niet over echt misdragen (stoelen schoppen, dingen slopen, dat werk) maar over normaal gedrag dat kinderen nu eenmaal vertonen als ze in een vreemde, drukke omgeving komen.
Als je alles vanaf dag 1 zou hebben bijgehouden wel ja.Tourniquet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:57:
[...]
Hoeft niet, je kunt een .csv vanuit bijv. FlightDiary (FR24) of OpenFlights importeren.
Tja ik blijf bij mijn punt blijft dat je beter met de auto op pad kan gaan als je kind de hele vlucht krijst. Als je de keus hebt, waarom zou je dan door een marteling van 10+ uur gaan?Daniel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:07:
[...]
Da's het punt niet. Kleine kinderen zijn een onderdeel van het leven, en dat die zich af en toe ook door de lucht moeten verplaatsen ook. Een aanzienlijk deel van de mensen dat reist met kinderen dat niet om op vakantie te gaan maar om andere redenen. De kans op geluidsoverlast van kinderen hoort bij de luchtvaartexperience, net zoals matig eten, weinig beenruimte en kans op vertraging. Live with it of blijf thuisJe kunt moeilijk verwachten dat de samenleving zich gaat ontdoen van alle mogelijk voor jou irriterende factoren.
En dan heb ik het niet over echt misdragen (stoelen schoppen, dingen slopen, dat werk) maar over normaal gedrag dat kinderen nu eenmaal vertonen als ze in een vreemde, drukke omgeving komen.
En ik bedoel dus niet de kinderen die effe 10 minuutjes janken maar echt heel de vlucht.
En ik bedoel dus ook de mensen die een keus hebben, en niet de mensen die geen andere keus hebben (bijv. emigreren naar een ver land oid).
Als ik een kind zou hebben wat heel de vlucht huilt dan zou ik lekker met de auto op pad gaan.
NOSIG
Hebben we ook gedaan, vandaar ook de teleurstellingChief schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 02:44:
[...]
Normaliter kan je van te voren zelf aangeven (online danwel telefonisch) dat je graag een kindermaaltijd wilt voor je kind, dan kan je zelf teleurstelling voorkomen. Geldt ook als je bepaalde dieetwensen hebt.
Inderdaad en waarom ook niet de oudste vond het vliegen prachtig.Heel makkelijk: niet alle kinderen krijsen/rennen/gillen gedurende de vluchten
Computer says no
Mijn 2 zoontjes gingen gelukkig zonder al te veel moeite zo over op de nieuwe timezone. Had veel meer problemen verwacht, maar dat viel gelukkig meemacciez schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:39:
[...]
Ik vlieg over 2 weken naar SFO met m'n 9-jarige en hier ben ik bang voor. Hoop dat hij gewoon kan slapen in het vliegtuig ingesteld op de nieuwe timezone, maar we zullen het zien. Gelukkig kan hij stilzitten en leest hij graag, dus voor de vlucht zelf ben ik niet zo bang.
Edit:
Excuses voor dubbel posten, had het niet in de gaten vanaf mijn telefoon
Edit 2:
Tsja daar kom je pas achter als je het een keer geprobeerd hebt he_Christiaan_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:32:
[...]
Tja ik blijf bij mijn punt blijft dat je beter met de auto op pad kan gaan als je kind de hele vlucht krijst. Als je de keus hebt, waarom zou je dan door een marteling van 10+ uur gaan?
En ik bedoel dus niet de kinderen die effe 10 minuutjes janken maar echt heel de vlucht.
En ik bedoel dus ook de mensen die een keus hebben, en niet de mensen die geen andere keus hebben (bijv. emigreren naar een ver land oid).
Als ik een kind zou hebben wat heel de vlucht huilt dan zou ik lekker met de auto op pad gaan.
Het enige waarbij de jongste even heeft gehuild was het dalen voor de landing, hij had wat last van zijn oren maar wilde ook niet drinken/eten. Maargoed dat duurde niet lang.
De oudste heeft verder veel rondgelopen. Deed nog “schuilen kiekeboe” met een man van 89 die in de rij voor ons zat. Die vond het prachtig dat hij met hem kon spelen. De knopjes waarmee je het raam kon dimmen waren ook machtig interessant. Verder hadden wij ons voorbereid met cadeautjes, hij mocht er steeds eentje uitpakken als hij zich verveelde. We hebben ook van te voren Schiphol een paar keer bezocht zodat dat ook geen vreemde plek meer is voor hem. Ook in het oude fokker toestel geweest op het panorama dek etc.
[ Voor 63% gewijzigd door Meekoh op 22-06-2018 04:07 ]
Computer says no
De eerste keer dat mijn oudste (toen 2) daarin klom, ging hij netjes op een stoel zitten, probeerde de riem dicht te doen en was onaangenaam verrast dat we weer uitstapten zonder gevlogen te hebbenMeekoh schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 03:51:
[...]
Ook in het oude fokker toestel geweest op het panorama dek etc.
En ja, hij had ervaring met vliegen, met anderhalf was hij mee naar Kos.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Weet iemand waar je een overzicht van al je KLM vluchten kan vinden? Zowel op de site als in de app kan ik enkel de laatste 6 maanden terugzien.
Dat moet je zelf bijhouden ben ik bang.
KLM site geeft aan "Bekijk vluchten die in de afgelopen 6 maanden zijn gemaakt" om daaronder vluchten van januari 2017 te tonen.Leetness schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:08:
Weet iemand waar je een overzicht van al je KLM vluchten kan vinden? Zowel op de site als in de app kan ik enkel de laatste 6 maanden terugzien.
Op de flying blue site (onder activiteiten overzicht) gaat mijn history terug tot januari 2016.
Iberia heeft nu een merkwaardige "promotie" lopen tot 24 juni: voor elk ticket dat je op Iberia koopt krijg je 9000 avios binnen 10 dagen na aankoop. Daarnaast hoef je je ticket ook niet te vliegen.. Als je dus enkeltjes SDR-MAD koopt a 20 EUR (24 EUR - 4 EUR cashback) kun je dus Avios kopen voor 0.22c per mile. En voor 42k5 avios heb je een enkeltje AMS-MIA in biz.
Tenslotte, 90k avios is het max wat je kunt collecteren. Dus tel uit je winst.
Meer informatie en discussie: https://onemileatatime.bo...ria-9000-avios-promotion/ehoutgast schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:35:
Iberia heeft nu een merkwaardige "promotie" lopen tot 24 juni: voor elk ticket dat je op Iberia koopt krijg je 9000 avios binnen 10 dagen na aankoop. Daarnaast hoef je je ticket ook niet te vliegen.. Als je dus enkeltjes SDR-MAD koopt a 20 EUR (24 EUR - 4 EUR cashback) kun je dus Avios kopen voor 0.22c per mile. En voor 42k5 avios heb je een enkeltje AMS-MIA in biz.
Dat worden veel lege vluchten tussen Santander en Madrid 
Als je nog Avios nodig hebt is het een topdeal maar volgens mij kun je alleen redeemen via Iberia en niet zomaar transferren naar BA of andere Oneworld-clubs (volgens de reacties onder het nieuwsbericht levert dat een negatieve stand op op je Iberia-account. Geen idee wat daar het probleem van zou zijn). En je moet ze inzetten voor december 2018, maar je kunt dan natuurlijk weer een heel eind vooruit boeken. Let wel dat de belastingen nog aardig op kunnen lopen, ook bij Economy tickets. Een retour Londen kost je maar 8000 Avios (lees: 24 euro) maar daar komt dan nog 60 euro tax bij. 84 euro is niet noodzakelijk veel goedkoper dan de normale ticketprijs - sterker nog ik vind bij BA genoeg enkeltjes voor 30 euro. Voor een retour AMS-BOS business class ben je 433 euro tax kwijt, bovenop de ±250 euro die je toch al kwijt bent voor de Avios.
Als je nog Avios nodig hebt is het een topdeal maar volgens mij kun je alleen redeemen via Iberia en niet zomaar transferren naar BA of andere Oneworld-clubs (volgens de reacties onder het nieuwsbericht levert dat een negatieve stand op op je Iberia-account. Geen idee wat daar het probleem van zou zijn). En je moet ze inzetten voor december 2018, maar je kunt dan natuurlijk weer een heel eind vooruit boeken. Let wel dat de belastingen nog aardig op kunnen lopen, ook bij Economy tickets. Een retour Londen kost je maar 8000 Avios (lees: 24 euro) maar daar komt dan nog 60 euro tax bij. 84 euro is niet noodzakelijk veel goedkoper dan de normale ticketprijs - sterker nog ik vind bij BA genoeg enkeltjes voor 30 euro. Voor een retour AMS-BOS business class ben je 433 euro tax kwijt, bovenop de ±250 euro die je toch al kwijt bent voor de Avios.
[ Voor 91% gewijzigd door Daniel op 23-06-2018 15:16 ]
Waarschijnlijk overboeken ze die vluchten 10x.Daniel schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:27:
Dat worden veel lege vluchten tussen Santander en Madrid
En vervolgens komt voor één bepaalde vlucht opeens iedereen opdagenehoutgast schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:05:
[...]
Waarschijnlijk overboeken ze die vluchten 10x.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Van Amsterdam naar Addis Ababa kan op vele manieren maar helaas niet rechtstreeks. Via Nairobi is een mogelijkheid. De middagvlucht met KLM en dan de late vlucht met Kenya Airways. 50 minuten overstap, wel krap maar gaat altijd goed, zelfs met bagage.
Toen ik deze keer de vlucht wilde boeken kon dat niet omdat de overstap tijd te kort was, deze was met 5 minuten ingekort. Omdat ik de avond vlucht met KQ liever vermijd toch de vlucht geboekt. Op eigen risico volgens het reisbureau.
Kom net op Schiphol en krijg een sms. Vlucht vertraagd met een uur. Ga mijn overstap zeker niet halen. Volgens KLM wordt ik automatisch overgeboekt. Aangezien ik dus een vlucht geboekt heb die eigenlijk niet mocht waarbij gemeld is op eigen risico vraag ik me dit af. Iemand enig idee? Wordt er straks voor me gezorgd in Nairobi of mag ik het zelf gaan regelen?
Voor het eerst de nieuwe scanners tegengekomen. Gaat nog niet soepel. Langzamer en 80 procent werd (onterecht) afgekeurd. De rij bij priority was langer dan bij economy (werden ook niet naar andere rijen verwezen). Verder wel prettig dat alles in de tas mag blijven.
Toen ik deze keer de vlucht wilde boeken kon dat niet omdat de overstap tijd te kort was, deze was met 5 minuten ingekort. Omdat ik de avond vlucht met KQ liever vermijd toch de vlucht geboekt. Op eigen risico volgens het reisbureau.
Kom net op Schiphol en krijg een sms. Vlucht vertraagd met een uur. Ga mijn overstap zeker niet halen. Volgens KLM wordt ik automatisch overgeboekt. Aangezien ik dus een vlucht geboekt heb die eigenlijk niet mocht waarbij gemeld is op eigen risico vraag ik me dit af. Iemand enig idee? Wordt er straks voor me gezorgd in Nairobi of mag ik het zelf gaan regelen?
Voor het eerst de nieuwe scanners tegengekomen. Gaat nog niet soepel. Langzamer en 80 procent werd (onterecht) afgekeurd. De rij bij priority was langer dan bij economy (werden ook niet naar andere rijen verwezen). Verder wel prettig dat alles in de tas mag blijven.
Ik zit te kijken hoe je kan zien wat voor vliegtickets je kan boeken of korting op een vliegticket met 20.000 miles. Kan je dat ergens zien? Of hoeveel euro korting 1 mile is?
Meeste FF's programma's hebben award charts/tables waar je dat kan zien. Je kiest een bestemming, klasse en periode.xares schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:02:
Ik zit te kijken hoe je kan zien wat voor vliegtickets je kan boeken of korting op een vliegticket met 20.000 miles. Kan je dat ergens zien? Of hoeveel euro korting 1 mile is?
Korting/euro: De prijzen voor award vluchten zijn over het algemeen dynamisch
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Iemand een idee of je een businessclass lounge op HK ook los kan betalen ?
We vliegen via HK (8 uur overstap) helaas geen BC met cathay ?
https://www.plaza-network.com heeft betaalde lounges op HKIAwd200 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:17:
Staan de vluchten allemaal op hetzelfde ticket? Je kunt niet vrijwillig afzien van de rechten je die van Richtlijn 261/2004 krijgt (zie art. 15 van die richtlijn). Als de vluchten niet op één ticket staan, heb je nergens recht op.[Roland] schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:59:
Volgens KLM wordt ik automatisch overgeboekt. Aangezien ik dus een vlucht geboekt heb die eigenlijk niet mocht waarbij gemeld is op eigen risico vraag ik me dit af. Iemand enig idee? Wordt er straks voor me gezorgd in Nairobi of mag ik het zelf gaan regelen?
Staan op 1 ticket. Ga ik er vanuit dat er voor me gezorgd wordtGlowMouse schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Staan de vluchten allemaal op hetzelfde ticket? Je kunt niet vrijwillig afzien van de rechten je die van Richtlijn 261/2004 krijgt (zie art. 15 van die richtlijn). Als de vluchten niet op één ticket staan, heb je nergens recht op.
Welk reisbureau? Een zakelijn reisbureau van het werk, de KLM desk, of een toko als D-reizen?[Roland] schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:59:
Enkel als KLM zelf aan heeft gegeven dat de connectie niet haalbaar is, heb je mogelijk een issue. Dat heeft dan te maken met de minimum connection time. Als je interne zakelijke reisbureau zoiets roept, is het meer een goedbedoeld advies.
* Hmmbob 's reisbureau heeft daar intern USA nog wel eens een handje van ("Ja, u heeft maar een overstap van 55 minuten op Detroit, dat vinden wij eigenlijk te krap". "Nou, de vorige 5x ging het prima naar die paar slurven verderop en anders gaat de volgende vlucht een paar uur later". "Nou, op eigen risico dan hoor!"
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik vind 50 minuten sowieso al aan de onaangenaam krappe kant voor een intercontinentale vlucht via een Afrikaanse luchthaven.[Roland] schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:59:
Van Amsterdam naar Addis Ababa kan op vele manieren maar helaas niet rechtstreeks. Via Nairobi is een mogelijkheid. De middagvlucht met KLM en dan de late vlucht met Kenya Airways. 50 minuten overstap, wel krap maar gaat altijd goed, zelfs met bagage.
Een andere optie had geweest om te vertrekken vanaf BRU (al dan niet met een losse vlucht AMS-BRU of een treinritje), dan hab je direct non-stop met Ethiopian Airlines (een prima maatschappij) naar Addis Ababa kunnen vliegen.
Via FRA, LHR of CDG zou evt ook non-stop kunnnen.
Heb je nu niets meer aan, wellicht voor de toekomst een optie.
Virussen? Scan ze hier!
Zakelijk, en er is voor me gezorgd. Duurde wel erg lang want veel mensen met gemiste vlucht en iedereen moest visa halen, verder gewoon op zijn Afrikaans (geen bus enzo). Kan nu 3 uurtjes slapen voor ik opgehaald word voor de ochtend vlucht naar Addis.Hmmbob schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:35:
[...]
Welk reisbureau? Een zakelijn reisbureau van het werk, de KLM desk, of een toko als D-reizen?
Nairobi gaat altijd goed, snel overal langs dus 50 minuten is nooit een probleem, zeker niet met alleen handbagage. Dit komt ook niet door Afrika maar omdat KLM het niet voor elkaar had, Uitgelopen werkzaamheden, Ze waren nog met de vrachtdeur bezig toen we al geboard waren. Voor het eerst in de 20 keer dat ik naar Nairobi vlieg dat er vertraging is.wildhagen schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:42:
[...]
Ik vind 50 minuten sowieso al aan de onaangenaam krappe kant voor een intercontinentale vlucht via een Afrikaanse luchthaven.
Een andere optie had geweest om te vertrekken vanaf BRU (al dan niet met een losse vlucht AMS-BRU of een treinritje), dan hab je direct non-stop met Ethiopian Airlines (een prima maatschappij) naar Addis Ababa kunnen vliegen.
Via FRA, LHR of CDG zou evt ook non-stop kunnnen.
Heb je nu niets meer aan, wellicht voor de toekomst een optie.
Daarbij ben ik gold bij Skyteam dus als het even kan vlieg ik met KLM en consorten.
Je kunt ook de airport express richting het centrum pakken, sta je in +/- 30 min in Kowloon. Kun je je transfer tijd in de stad doorbrengen!wd200 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:17:
Houd er rekening mee dat immigratie tijdens piekuren wel even kan duren op HKG.
Nou, dat Ryanair is een harde les. Morgen naar Dublin. Natuurlijk uitgeschreven voor de nieuwsbrief, waar je na een boeking weer automatisch staat ingeschreven (ongeacht het vinkje).
Sinds mijn boeking 13 (13!) mailtjes van hen gehad. Onderwerpen:
En voor elk onderwerp, de boekingscode. Ik vandaag eens contact gezocht. En de melding is doodleuk:Hebt u al een overnachtingsplek in Dublin ?
Je laatste kans om nog Reiscredit te verdienen met je trip naar Dublin!
Tot 50% korting op autoverhuur
Laat deze kans niet voorbijgaan! Huur nog voordeliger een auto in Dublin
Het is nog niet te laat om 20% te besparen op je reis naar Dublin!
Je reis naar Dublin makkelijk gemaakt.
Belangrijke informatie. Wijziging handbagagebeleid.(1 woord over handbagage, verder reclame)
Nou, dat was het dan meer weer met die maatchappij.Dit zijn geen nieuwsbrieven, dit is informatie over uw vlucht en die mogen wij versturen
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 25-06-2018 20:00 ]
LoungeBuddy app! Kan en toegang kopen tot verschillende lounges wereldwijd.wd200 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:17:
Voor HKG staat in de app nu dat het €43pp voor 3 uur kost.
Mijn advies zou dan zijn om je in de lokale horeca te laten veteren. Of inderdaad de stad in te gaan!
American Express vraagbaak
Deze week hadden ze beter zonnebrand kunnen verkopen bij het ticketPWM schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:58:
Nou, dat Ryanair is een harde les. Morgen naar Dublin. Natuurlijk uitgeschreven voor de nieuwsbrief, waar je na een boeking weer automatisch staat ingeschreven (ongeacht het vinkje).
[...]
En voor elk onderwerp, de boekingscode. Ik vandaag eens contact gezocht. En de melding is doodleuk:
[...]
Nou, dat was het dan meer weer met die maatchappij.
Vooral dit: "Dit zijn geen nieuwsbrieven, dit is informatie over uw vlucht en die mogen wij versturen"PWM schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:58:
[...]
En voor elk onderwerp, de boekingscode. Ik vandaag eens contact gezocht. En de melding is doodleuk:
[...]
Een praktijk die ik de laatste weken vaker zie. Waarbij je 'vlucht' ook kunt vervangen door 'bestelling' of 'aankoop'.
Het is blijkbaar het 'antwoord' van de industrie op het verbod op ongevraagde nieuwsbrieven. Hopelijk wordt deze loophole snel gedicht.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Transavia heeft er ook een handje van hoor. Voor het eerst in jaren een vlucht geboekt met TRA and nu constant emails over huur autos's enzovoort.PWM schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:58:
[...]
[...]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
In de business class in de 777 bij KLM heeft elke linkerstoel in de rij van 2 (veel) meer voetenruimte dan de rechter stoel. Geldt ditzelfde voor de 747? Met mijn schoenmaat 46/47 niet onbelangrijk.
Geboekt met Cathay naar Xi'An en terug vanaf Manila, voor dat segment de nieuwe A350-1000 als het goed is. Iemand al ervaring met de A350 van Cathay? Las op het internet dat hier geen hard stuk plastic in de rugleuning zit en je dus de knieen van de passagier achter je zou kunnen voelen in de rug.
Alweer een jaar geleden heb ik een emd voucher van KLM gekregen, maar in de bijgevoegde pdf staat alleen een 14 cijferige nummer beginnend met 074 gevolgd door een streepje. Dit is het ticket nummer toch?
Nu heb ik die proberen in te voeren zonder streepje en zonder of met de laatste/eerste 0, maar hij blijft aangeven dat de code niet overeen komt met 1 van de achternamen in de boeking. Wat doe ik fout...?
In de onderwerp regel staat ook een nummer met allemaal cijfers en letters, maar dit lijkt me al helemaal niet de goede. ..
Nu heb ik die proberen in te voeren zonder streepje en zonder of met de laatste/eerste 0, maar hij blijft aangeven dat de code niet overeen komt met 1 van de achternamen in de boeking. Wat doe ik fout...?
In de onderwerp regel staat ook een nummer met allemaal cijfers en letters, maar dit lijkt me al helemaal niet de goede. ..
Wat zegt KLM?Durazno schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:31:
Wat doe ik fout...?
Lekker!
Dit had ik natuurlijk nooit moeten zeggen. Afgelopen zondagavond liep het daar al niet echt soepel maar afgelopen maandagochtend complete chaos op Nairobi. Met Sky priorty er anderhalf uur over gedaan om door douane en beveiliging te komen. Ook zijn karren bagage in Nairobi blijven staan, daar had ik met alleen handbagage geen last van. Wel upgrade gekregen naar Business (2e keer achter elkaar op dat traject) dus klaag niet.[Roland] schreef op maandag 25 juni 2018 @ 00:26:
Nairobi gaat altijd goed, snel overal langs dus 50 minuten is nooit een probleem, zeker niet met alleen handbagage. .....
Was wel het begin van een niet zo soepele week. Kan weinig doen dus mijn terugvlucht 2 dagen naar voren gehaald. Ondanks flexibele tickets kost dat toch nog 250 euro (begrijp niks van die flex tickets).
Reisbureau kon geen stoel kiezen, moest ik zelf doen bij online inchecken. Vreemde is dat dit dus niet kan. Heb geen stoel toegewezen gekregen op de KL vlucht en kan ook geen stoel kiezen.
Gisteren een berichtje gestuurd naar KLM omdat ik met mijn 2 meter liever niet op een middenstoel terecht kom en had voor de orgininele vlucht een exit row stoel.
Krijg ik dit bericht terug.
Mag op het vliegveld inchecken.Upon checking, we can see that your flight statuses are now under Airport Control, Roland. When a flight goes under Airport Control, the managing airport of the flight is in control for the airline's load management purposes, such as last minute seat assignments, upgrades, and other functions that the airline operations center monitor.
Dit is toch gewoon onzin? het is 24 uuur voor vertrek en dan staat online checkin open. Ik geloof niet dat voor iedereen op die vlucht online checkin dicht staat.
Is dit een geval vlucht is overboekt?
[ Voor 8% gewijzigd door [Roland] op 28-06-2018 08:33 ]
Een paar weken geleden mee gevlogen, niets van gevoeld. Mooi en stil vliegtuig.Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:53:
Geboekt met Cathay naar Xi'An en terug vanaf Manila, voor dat segment de nieuwe A350-1000 als het goed is. Iemand al ervaring met de A350 van Cathay? Las op het internet dat hier geen hard stuk plastic in de rugleuning zit en je dus de knieen van de passagier achter je zou kunnen voelen in de rug.
Morgen Qatar Q suits uitproberen, is een nachtvlucht, maar wordt wel top.
[ Voor 7% gewijzigd door jvvv op 28-06-2018 11:07 ]
Niet online kunnen inchecken is wel vaker op de wat minder grote vliegvelden. Hoewel, CDG er ook een handje van had. Daar kan de airline niet altijd wat aan doen. Natuurlijk ook een kans dat je een standby-plaats hebt, waar je dan vanzelf op het vliegveld achter komt..[Roland] schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:21:
[...]
Dit had ik natuurlijk nooit moeten zeggen. Afgelopen zondagavond liep het daar al niet echt soepel maar afgelopen maandagochtend complete chaos op Nairobi. Met Sky priorty er anderhalf uur over gedaan om door douane en beveiliging te komen. Ook zijn karren bagage in Nairobi blijven staan, daar had ik met alleen handbagage geen last van. Wel upgrade gekregen naar Business (2e keer achter elkaar op dat traject) dus klaag niet.
Was wel het begin van een niet zo soepele week. Kan weinig doen dus mijn terugvlucht 2 dagen naar voren gehaald. Ondanks flexibele tickets kost dat toch nog 250 euro (begrijp niks van die flex tickets).
Reisbureau kon geen stoel kiezen, moest ik zelf doen bij online inchecken. Vreemde is dat dit dus niet kan. Heb geen stoel toegewezen gekregen op de KL vlucht en kan ook geen stoel kiezen.
Gisteren een berichtje gestuurd naar KLM omdat ik met mijn 2 meter liever niet op een middenstoel terecht kom en had voor de orgininele vlucht een exit row stoel.
Krijg ik dit bericht terug.
[...]
Mag op het vliegveld inchecken.
Dit is toch gewoon onzin? het is 24 uuur voor vertrek en dan staat online checkin open. Ik geloof niet dat voor iedereen op die vlucht online checkin dicht staat.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Welke boekingsklasse kan ik beter hebben bij een intercontinentale KLM vlucht: V, X of L?
Waar ik in geïnteresseerd ben is welke het goedkoopste is om te upgraden naar business (op de dag van vertrek).
Waar ik in geïnteresseerd ben is welke het goedkoopste is om te upgraden naar business (op de dag van vertrek).
De meest flexibele - en dus duurste - economy.
[ Voor 26% gewijzigd door Sanction op 28-06-2018 21:33 ]
Prijs voor X en L zijn min of meer hetzelfde. Verschil zit in het minimum verblijf L 3 dagen, X 6 dagen en maximum verblijf L 12 maanden, X 3 maanden.
Een paar jaar terug waren de verschillende klasses duidelijker op de KLM website te vinden en te boeken.
Een paar jaar terug waren de verschillende klasses duidelijker op de KLM website te vinden en te boeken.
[ Voor 26% gewijzigd door Halldor op 28-06-2018 21:38 ]
Een fullflex economy ticket is vaak on par met een goedkoop business ticket. Is het niet handiger om te zoeken naar een goede business prijs?Halldor schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:23:
Welke boekingsklasse kan ik beter hebben bij een intercontinentale KLM vlucht: V, X of L?
Waarschijnlijk het tariefverschil (de boekingsklasses die met een letter worden aangegeven; dat staat zo wel op je boekingsoverzicht maar op je instapkaart meestal F/C/Y voor first/business/eco denk ik).[Roland] schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:21:
Waarom zou dit onzin zijn? Als jij eruit gelicht bent (vaak voor een controle, steekproefgewijs) kan je niet online inchecken. Heb dat verhaal zelf nog al zien passeren (maar nog niet meegemaakt, zo vaak vlieg ik nu ook weer niet[...]
Mag op het vliegveld inchecken.
[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 28-06-2018 23:57 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Cathay heeft de 1000 pas sinds vorige week?jvvv schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:40:
[...]
Een paar weken geleden mee gevlogen, niets van gevoeld. Mooi en stil vliegtuig.
Morgen Qatar Q suits uitproberen, is een nachtvlucht, maar wordt wel top.
En als het goed is maken ze daarin gebruik van nieuwe stoelen.
Eerste A350-1000 is idd op 19 juni afgeleverd aan Cathay en wordt pas op 1 juli (a.s. zondag) op de eerste commerciele lijnvlucht ingezet (naar Taipei).
Dus dat iemand een paar weken terug al met de A350-1000 van CX vloog is idd een beetje ongeloofwaardig, omdat ze die toen nog niet eens hadden
Wel vliegen ze natuurlijk al langer met de kleinere A350-900.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 29-06-2018 03:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
Kwam net deze preview tegenBrilsmurfffje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:53:
https://www.businesstrave...pacific-airbus-a350-1000/

Ziet er voor de rest wel top uit. Zit nog steeds te twijfelen tussen Cathay HKG -> AMS of misschien stiekum toch Air Belgium proberen in Oktober.As such, when both my seat and the seat in front were fully reclined – a likely occurrence on the nearly 17-hour journey between Hong Kong and Washington – my knees were driving into the back of the seat in front. That being said, the majority of travellers on this route are likely to be considerably smaller than yours truly, so perhaps this won’t be much of an issue for the average flyer.
[ Voor 6% gewijzigd door Kenzi op 29-06-2018 04:41 ]
oh ja, was de 900 inderdaad.Kenzi schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:39:
[...]
Cathay heeft de 1000 pas sinds vorige week?
En als het goed is maken ze daarin gebruik van nieuwe stoelen.
Ik ben benieuwd, ben zelf 2.05m dus zal ze wel een mailtje sturen, wellicht dat ze mij willen verplaatsen naar de emergency rowKenzi schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 04:40:
[...]
Kwam net deze preview tegen
[afbeelding]
[...]
Ziet er voor de rest wel top uit. Zit nog steeds te twijfelen tussen Cathay HKG -> AMS of misschien stiekum toch Air Belgium proberen in Oktober.
Ik heb het 2 weken geleden nog mee gemaakt. Ik kon niet online inchecken op een vlucht met KLM naar Washington en mijn reisgenoot wel. Ik natuurlijk de foutmelding googlen en kreeg al snel door dat ik waarschijnlijk een extra beveiligings check zou krijgen. En ja hoor, ik werd bij security gechecked op drugs en ook bij de gate nog extra gefouilleerd en ondervraagd terwijl mijn reisgenoot overal gewoon door kon lopen. Daarnaast zat mijn koffer niet op de vlucht terwijl deze tegelijkertijd met die van mijn reisgenoot was afgegeven maar kwam een dag later dus die zullen ze ook wel hebben gecontroleerd vermoed ik.Borromini schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:52:
Waarom zou dit onzin zijn? Als jij eruit gelicht bent (vaak voor een controle, steekproefgewijs) kan je niet online inchecken. Heb dat verhaal zelf nog al zien passeren (maar nog niet meegemaakt, zo vaak vlieg ik nu ook weer niet).
Dit is de foutmelding die ik kreeg bij online inchecken:
Edit: Niet online kunnen inchecken klopt niet helemaal trouwens want ik was wel ingechecked maar kreeg alleen geen boarding pasWij mogen van de lokale autoriteiten helaas geen online boarding pass uitgeven. Haal uw boarding pass op bij de incheckbalie op de luchthaven. Onze excuses voor het ongemak. [004.010.006]
als je dit krijgt weet je dus, in ieder geval op schiphol, dat je extra gecontroleerd wordt. Stomme is trouwens dat ik wel kon inchecken op zo'n paal op schiphol en dus niet langs een balie hoefde.
[ Voor 23% gewijzigd door gws24 op 29-06-2018 10:06 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Heb net tickets voor a.s. zondag binnen en nummer is in dit formaat : 074 1234567890Durazno schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:31:
maar in de bijgevoegde pdf staat alleen een 14 cijferige nummer beginnend met 074 gevolgd door een streepje. Dit is het ticket nummer toch?
dat zijn 13 cijfers en een spatie ...
Er zit geen spatie in een ticketnummer. Soms wordt voor duidelijkheid een spatie of streepje getoond, maar het 'echte' nummer onder water is gewoon AAABBBBBBBBBB. Hierbij geven de eerste drie digits aan welke airline het ticket uitgegeven heeft. Dit komt meestal overeen met de airline van je eerste vluchtnummer (let op: Dit hoeft niet de airline te zijn die de vlucht uitvoert).
Wanneer je het geluk hebt om een reisgenoot te hebben en ziet dat je SSSS hebt kan je het beste zowat alles aan je reisgenoot geven. SSSS hier op AMS is gelukkig minder erg dan in de USA.gws24 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:58:
[...]
Ik heb het 2 weken geleden nog mee gemaakt. Ik kon niet online inchecken op een vlucht met KLM naar Washington en mijn reisgenoot wel. Ik natuurlijk de foutmelding googlen en kreeg al snel door dat ik waarschijnlijk een extra beveiligings check zou krijgen. En ja hoor, ik werd bij security gechecked op drugs en ook bij de gate nog extra gefouilleerd en ondervraagd terwijl mijn reisgenoot overal gewoon door kon lopen. Daarnaast zat mijn koffer niet op de vlucht terwijl deze tegelijkertijd met die van mijn reisgenoot was afgegeven maar kwam een dag later dus die zullen ze ook wel hebben gecontroleerd vermoed ik.
Dit is de foutmelding die ik kreeg bij online inchecken:
[...]
Edit: Niet online kunnen inchecken klopt niet helemaal trouwens want ik was wel ingechecked maar kreeg alleen geen boarding pas
KLM Vouchers:
De EMD vouchers die KLM hier uitgeeft hebben ook gewoon een 074-01234567890 nummer.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
2Ku lijkt op de eerste 2 KLM A330 geinstalleerd te zijn,hoop uiteindelijk dat klm een beetje hetzelfde gaat doen als delta doet met messaging gratis.
https://paxex.aero/2018/06/klm-gets-its-2ku-on-too/
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Zit er wel op, maar is niet ingeschakeld. En dat gaat een tijd lang ook niet gebeuren, evenals het installeren op de rest van de vloot.mrsar schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:19:
2Ku lijkt op de eerste 2 KLM A330 geinstalleerd te zijn,hoop uiteindelijk dat klm een beetje hetzelfde gaat doen als delta doet met messaging gratis.
Verwijderd

Het wordt weer een drukke zomer. Zelf vertrek ik op 27 juli 's avonds dus maak mij er wel een beetje zorgen over omdat ik die dag wel moet werken.
Dat heb ik op elke vluchtThat being said, the majority of travellers on this route are likely to be considerably smaller than yours truly, so perhaps this won’t be much of an issue for the average flyer.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 16:52 ]
Gewoon iets eerder op Schiphol zijn. Als de wachtrijen voor security weer oplopen naar 1+ uur (zoals vorige zomer) heb je dan nog gewoon genoeg marge.
Zelf vertrek ik op 16 augustus naar PVK, ook een drukke dag dus, maar geen topdrukte. Ipv de normale 2 uur van te voren, zorg ik dat er 3 uur van te voren ben (04:00 ipv 05:00, vlucht is om 06:50), om de hel die op Schiphol "security in de vakantieperiode" heet op tijd door te komen
Zelf vertrek ik op 16 augustus naar PVK, ook een drukke dag dus, maar geen topdrukte. Ipv de normale 2 uur van te voren, zorg ik dat er 3 uur van te voren ben (04:00 ipv 05:00, vlucht is om 06:50), om de hel die op Schiphol "security in de vakantieperiode" heet op tijd door te komen
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 29-06-2018 16:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik vertrek naar MNL via HKG om 17.20 dus gelukkig is eerder komen gewoon nog steeds overdag. Heb sowieso wel een mooi schema voor de boeg deze zomer. Deze eerste reis is eerst een paar daagjes werken in MNL, dan doorvliegen naar Surigao om een paar dagen te surfen en vervolgens een paar daagjes HKG en meer terug naar AMS.
Ook altijd weer bijzonder als je in een ATR 72 stapt. Dan weet je dat je in een uithoek van deze wereld terecht komt
Ook altijd weer bijzonder als je in een ATR 72 stapt. Dan weet je dat je in een uithoek van deze wereld terecht komt
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 17:20 ]
Ik vlieg 14 juli van Schiphol naar San Francisco, met een overstap op Salt Lake City.
Als ik het goed begrijp moet ik in Salt Lake City door de douane, koffers ophalen, weer opnieuw inchecken voor de vlucht naar San Francisco en bagage afgeven. Maar hoe zit het als ik land op San Francisco, kan ik dan direct door naar het ophalen van mijn koffers of moet ik ook hier weer door de douane?
Als ik het goed begrijp moet ik in Salt Lake City door de douane, koffers ophalen, weer opnieuw inchecken voor de vlucht naar San Francisco en bagage afgeven. Maar hoe zit het als ik land op San Francisco, kan ik dan direct door naar het ophalen van mijn koffers of moet ik ook hier weer door de douane?
Eerste port of entry in de USA is altijd door US CBP, koffer van de band pakken, slip inleveren en koffer weer op de band leggen en vervolgens mag je de TSA experience ondergaan. Als het goed is heb je al een BP voor je connecting vlucht. Als ge GE/TSA Pre wil hebben altijd een BP van Delta gebruiken. TSA Pre werkt helaas vanaf AMS wanneer KLM het doet niet echt.FabiandJ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:06:
Ik vlieg 14 juli van Schiphol naar San Francisco, met een overstap op Salt Lake City.
Je SFO domestic vlucht: gewoon richting baggage band en naar buiten.
[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 29-06-2018 18:47 ]
Opnieuw inchecken hoeft inderdaad niet,na de bagageband sleep je je koffer (langs de douane,ik had geen papiertje die ik in moest leveren laatste keer) naar de connecting flights (baggage) en dan zelf de bordjes connecting flights volgen. Vorige maand op dtw stonden er 2 die de koffers aannamen,controleerden op de tag of het inderdaad door moest en zetten het op de band.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Met geen van beide heb ik zelf al gevlogen maar Cathay heeft én een stuk recentere toestellen (A350 vs A330) en is een maatschappij met een goede reputatie naar ik hoor. Ik zou alleen met Air Belgium vliegen als je het es geprobeerd wilt hebben, anders 100% Cathay.Kenzi schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 04:40:
[...]
Kwam net deze preview tegen
[afbeelding]
[...]
Ziet er voor de rest wel top uit. Zit nog steeds te twijfelen tussen Cathay HKG -> AMS of misschien stiekum toch Air Belgium proberen in Oktober.
Ik gun het Air Belgium van harte maar ik verwacht niet dat hun hard product beter gaat zijn dan dat van een maatschappij als Cathay.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Wat is een BP? Ik heb de heen en terugvlucht bij Delta geboekt, de terugvlucht is een directe vlucht met KLM.Grouchy schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:38:
[...]
Eerste port of entry in de USA is altijd door US CBP, koffer van de band pakken, slip inleveren en koffer weer op de band leggen en vervolgens mag je de TSA experience ondergaan. Als het goed is heb je al een BP voor je connecting vlucht. Als ge GE/TSA Pre wil hebben altijd een BP van Delta gebruiken. TSA Pre werkt helaas vanaf AMS wanneer KLM het doet niet echt.
Je SFO domestic vlucht: gewoon richting baggage band en naar buiten.
BP is een boarding pass.FabiandJ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:42:
[...]
Wat is een BP? Ik heb de heen en terugvlucht bij Delta geboekt, de terugvlucht is een directe vlucht met KLM.
Je hebt bij Delta geboekt maar KLM handelt al de ground ops af (check-in, uitgifte BP, baggage drop enzovoort) in AMS & Delta in de USA
[ Voor 41% gewijzigd door Grouchy op 29-06-2018 20:56 ]
Omdat ik normaal gesproken altijd een stoel krijg toegwezen en deze altijd kan wijzigen (ze willen ook graag verdienen aan het verkopen van comfort seats en exit rows). In dit geval inderdaad een overboekte vlucht, kreeg bij inchecken op Addis een stoel toegewezen op rij 63 (in de 747) van de Nairobi vlucht, er was niets anders beschikbaar.Borromini schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:52:
[...]
Waarschijnlijk het tariefverschil (de boekingsklasses die met een letter worden aangegeven; dat staat zo wel op je boekingsoverzicht maar op je instapkaart meestal F/C/Y voor first/business/eco denk ik).
[...]
Waarom zou dit onzin zijn? Als jij eruit gelicht bent (vaak voor een controle, steekproefgewijs) kan je niet online inchecken. Heb dat verhaal zelf nog al zien passeren (maar nog niet meegemaakt, zo vaak vlieg ik nu ook weer niet).
Na instappen op die vlucht aan een steward gevraagd of hij nog een plekje met wat meer ruimte had (wetende dat dit niet zo zijn). Komt hij 5 minuten later terug met dat hij nooduitgang plek voor me heeft. Op die plek zat echter al iemand en die vond het wel goed zitten daar. Gemeld bij de steward dat de persoon die op die plek het er minder mee eens was dat ik die stoel kreeg. Zegt hij:"Dan sturen we die toch weg". Ik ben om het hoekje in de galley gaan wachten want vond dit wel erg lullig voor betreffende passagier.
Later aan de steward verduidelijking gevraagd en hij gaf aan dat de beteffende passagier de goedkoopste boekingklasse had geboekt en dat klanten die het volle pond betalen meer recht hebben. Ook mijn buren hadden niet betaald voor de exit row seats (toegewezen gekregen), hoefde ik me daar niet ongemakkelijk over te voelen (zij betalen en ik gratis op exit row). Uiteindelijk een hele goede vlucht gehad.
Niet perse. Zeker nog nooit van HEL naar TKU gevlogen... de eerste keer bij het on-line inchecken denk je: Lekker alle plaatsen voorin zijn nog vrijVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:08:
Daar ligt nog een landingsbaantje. De Amerikanen namen hun eigen bommen mee om te kunnen landeneggda schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:33:
[...]
Niet perse. Zeker nog nooit van HEL naar TKU gevlogen... de eerste keer bij het on-line inchecken denk je: Lekker alle plaatsen voorin zijn nog vrij
In December 1967, the U.S. Air Force began a testing program to use large bombs for explosively clearing jungle areas for landing of helicopters. After tests in the United States, the U.S. Army began dropping the bombs using CH-54 helicopters.
https://en.wikipedia.org/wiki/M-121_(bomb)
Wat is het prijsverschil met rechtstreeks? Dat is toch 3 uur om.FabiandJ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:06:
Vandaag met Transavia van AMS naar RTM gevlogen. Prachtige vlucht. Heerlijk laag en veel gezien. Volgens mij een unieke ervaring een volle 737 op een binnenlandse vlucht?
Betrof TRA86L
Betrof TRA86L
Bergerac-RTM maar uitgeweken naar AMS zie ik? Dus jullie konden (kort?) daarna toch verder naar RTM?Malarky schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:18:
Vandaag met Transavia van AMS naar RTM gevlogen. Prachtige vlucht. Heerlijk laag en veel gezien. Volgens mij een unieke ervaring een volle 737 op een binnenlandse vlucht?
Betrof TRA86L
Uitwijk wellicht vanwege https://www.rijnmond.nl/n...zorgslanding-in-Rotterdam?
Lijkt me zeker uniek als passagier, meestal zijn dat soort vluchtjes alleen voor herpositionering zonder passagiers.
Het taxiën duurt bijna langer dan de vlucht zelf.
[ Voor 15% gewijzigd door Tourniquet op 30-06-2018 00:05 ]
Ik kende inderdaad dat filmpje al (was toevallig laatst top5 dumpert) en zei dat dit een unieke vlucht was als niet-cargo tegen mijn mede reizigers. Die begonnen spontaan de hele vlucht te filmen.Tourniquet schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:57:
[...]
Bergerac-RTM maar uitgeweken naar AMS zie ik? Dus jullie konden (kort?) daarna toch verder naar RTM?
Uitwijk wellicht vanwege https://www.rijnmond.nl/n...zorgslanding-in-Rotterdam?
Lijkt me zeker uniek als passagier, meestal zijn dat soort vluchtjes alleen voor herpositionering zonder passagiers.
[video]
Het taxiën duurt bijna langer dan de vlucht zelf.
Vliegtuig was direct nodig op Rotterdam voor inzet naar Valencia zie ik. En volgens de crew was bussen geen optie door een groot ongeluk/brand op A4. Dus we hebben alleen getankt op Schiphol en zijn toen weer vertrokken.
Kan ik eindelijk zeggen het vliegtuig genomen te hebben tussen Amsterdam en Rotterdam omdat het spits op de snelweg was.
Uitwijk naar Amsterdam was inderdaad nadat we low on fuel geraakten na 15 minuten holden boven Zeeland en toen nog omvliegen over Den Haag om ruimte te geven aan dat andere vliegtuig.
[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 30-06-2018 05:23 ]
Rechtstreeks was per persoon €300 meer, dat besteed ik liever aan leuke dingen in Amerika zelfPWM schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:56:
[...]
Wat is het prijsverschil met rechtstreeks? Dat is toch 3 uur om.
[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 30-06-2018 08:04 ]
Moet op je boarding pass ook je volledige naam staan zoals in je paspoort of is dat alleen voor je ticket ?
BP komt net binnen en daar staan niet volledige voornamen op, maar alleen voorletter (overgenomen van Silver Flying Blue vermoed ik) ...
BP komt net binnen en daar staan niet volledige voornamen op, maar alleen voorletter (overgenomen van Silver Flying Blue vermoed ik) ...
Verwijderd
Eerste voornaam en achternaam, maar de voornaam mist dan waarschijnlijk ook op het ticket.
Nee, op ticket staan beide voornamen en achternaam voluit, maar op boarding pas alleen eerste voorletter plus achternaam.
Op BP van m'n partner staan wel beide voornamen ...
Op BP van m'n partner staan wel beide voornamen ...
Verwijderd
Nee, mijn ervaring ligt vooral buiten Europaeggda schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:33:
[...]
Niet perse. Zeker nog nooit van HEL naar TKU gevlogen... de eerste keer bij het on-line inchecken denk je: Lekker alle plaatsen voorin zijn nog vrij
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2018 11:56 ]
Hmm, lekker. Ik vlieg drie keer op de rode dagen; en één vlucht hierbij is met Easyjet (ie - geen priority security). Hoop dat Schiphol de zaakjes een beetje voor elkaar heeft deze zomer..
[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 30-06-2018 17:53 ]
Hm, ik vlieg op 2 aug naar NL, en dan 3 aug naar NZ. Even rekening mee houden. Gelukkug vlieg ik business class.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2