ik vloog 3 jaar geleden ofzo met tap van lissabon naar amsterdam. boarding was binnen 2 min klaar want er zaten maar 5 man in het vliegtuig. het andere uiterste ook meegemaakt dat er heel veel personen standby stonden i.v.m. overboeking.
Drie jaar geleden van Doha naar Muscat gevlogen met Lufthansa, zaten met vijf mensen in een Airbus A330-300.
Lufthansa is later ook gestopt met deze route.
Lufthansa is later ook gestopt met deze route.
Pfff, vlucht Nürnberg-Wenen is voor de zesde keer op rij deze week gecanceled vanwege "technische redenen". Alsof er iemand is die het gelooft...
.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik ga eind dit jaar 4,5 weken naar Australie met een vriend van mij. Ik ben 2 meter en die maat van mij is 1,60 meter. Wij willen reizen vanaf Schiphol of Dusseldorf.
Ik reis niet zo vaak met het vliegtuig dus ik heb ook geen idee welke maatschappijen goed of minder goed zijn. Ik heb wat meer beenruimte nodig dan de gemiddelde persoon. Heeft iemand een advies over welke vliegmaatschappij een beetje over goede beenruimte beschikt? Ik ga uit van een ticketprijs van rond de € 1200,-. Andere tips zijn ook welkom.
Ik reis niet zo vaak met het vliegtuig dus ik heb ook geen idee welke maatschappijen goed of minder goed zijn. Ik heb wat meer beenruimte nodig dan de gemiddelde persoon. Heeft iemand een advies over welke vliegmaatschappij een beetje over goede beenruimte beschikt? Ik ga uit van een ticketprijs van rond de € 1200,-. Andere tips zijn ook welkom.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Er zijn vast wel websites te vinden, waar lijstjes op staan met beenruimte per airline. Let wel op dat dit ook nog per vliegtuigtype kan verschillen.
1 van de makkelijkste en goedkoopste opties om aan wat extra beenruimte te komen, is een emergency exit row stoel pakken. Dat is nog een betere deal dan (bijvoorbeeld) KLM's Economy Comfort met luttele cm's extra. Echter wel op letten dat er beperkingen aan deze stoelen zitten en je zult moeten helpen bij noodsituaties.
Met m'n 1,86m zit ik in sommige vliegtuigen al krap in Economy, laat staan wat dat doet met 2 meter.
Maar kijk eerst eens welke airlines überhaupt vliegen op die route, want dat gaat de keuze wat makkelijker maken
1 van de makkelijkste en goedkoopste opties om aan wat extra beenruimte te komen, is een emergency exit row stoel pakken. Dat is nog een betere deal dan (bijvoorbeeld) KLM's Economy Comfort met luttele cm's extra. Echter wel op letten dat er beperkingen aan deze stoelen zitten en je zult moeten helpen bij noodsituaties.
Met m'n 1,86m zit ik in sommige vliegtuigen al krap in Economy, laat staan wat dat doet met 2 meter.
Maar kijk eerst eens welke airlines überhaupt vliegen op die route, want dat gaat de keuze wat makkelijker maken
Je kunt eens kijken bij Emirates, in hun A380 had ik zelf relatief veel ruimte. Wel even checken of de betreffende vluchten uitgevoerd worden met een A380, in hun 777 zit je veel minder ruim.
Ben zelf 1.95m trouwens, om je een idee te geven.
Ben zelf 1.95m trouwens, om je een idee te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Arrne op 15-06-2018 09:59 ]
Zou primair naar Emirates kijken. Beenruimte op de A380 is normaal gezien al goed te doen en je kunt tegen meerprijs ook kiezen voor een stoel in de voorste rij. Nooduitgangstoelen zijn bij Emirates niet standaard te reserveren. Van de Australische bestemmingen vliegt Emirates naar Sydney, Melbourne en Perth met een A380. Adelaide en Brisbane is met een aanmerkelijk krappere 777.Techno Overlord schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:40:
Ik ga eind dit jaar 4,5 weken naar Australie met een vriend van mij. Ik ben 2 meter en die maat van mij is 1,60 meter. Wij willen reizen vanaf Schiphol of Dusseldorf.
Of je met je budget uitkomt hangt er nogal vanaf wanneer je vliegt en waar naartoe, zonder die info is het een beetje lastig helpen.
Hmmm laat ik nou pech hebben en naar Brisbane moeten.... Ik wil 22 december vertrekkenDaniel schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:22:
[...]
Zou primair naar Emirates kijken. Beenruimte op de A380 is normaal gezien al goed te doen en je kunt tegen meerprijs ook kiezen voor een stoel in de voorste rij. Nooduitgangstoelen zijn bij Emirates niet standaard te reserveren. Van de Australische bestemmingen vliegt Emirates naar Sydney, Melbourne en Perth met een A380. Adelaide en Brisbane is met een aanmerkelijk krappere 777.
Of je met je budget uitkomt hangt er nogal vanaf wanneer je vliegt en waar naartoe, zonder die info is het een beetje lastig helpen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik keek verkeerd. Er zijn twee directe vluchten per dag van Dubai naar Brisbane en daarvan wordt er eentje (EK434) wel met de A380 uitgevoerd.Techno Overlord schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:23:
[...]
Hmmm laat ik nou pech hebben en naar Brisbane moeten.... Ik wil 22 december vertrekken
Een andere optie is met Singapore Airlines met beide segmenten met de A350. De tijdsduur is dan iets beter verdeeld (12,5 uur naar Singapore en dan nog 8 uur naar Brisbane in plaats van 7 uur naar Dubai en dan ruim 14 uur naar Brisbane)
Je budget is te laag voor de kerstperiode. De enige vlucht vanaf Amsterdam die in de buurt komt van 1200 euro met vertrek op de 22e is een 3-stopper via Frankfurt, Seoul en Sydney voor 1222 euro die 34 uur duurt. Je kunt voor 1375 euro met Korean via Seoul als je terugkomt op 23 of 25 januari. Emirates en Singapore zijn 1700 euro of meer.
Vanaf Dusseldorf vind ik niets voordeligers.
[ Voor 47% gewijzigd door Daniel op 15-06-2018 10:45 ]
Verwijderd
Rond de Kerst vliegen betekent gewoon genoegen nemen wat er is of echt de hoofdprijs betalen.Techno Overlord schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:23:
[...]
Hmmm laat ik nou pech hebben en naar Brisbane moeten.... Ik wil 22 december vertrekken
Bovendien zit er weinig verschil tussen de luchtvaartmaatschappijen. Het is eerder vliegutigafhankelijk of eigenlijk interieurafhankeljk. Met name de huidige Slimlinestoelen zijn een stukje ruimer.
Probeer dan 25 of 26 dec te vliegen, dan heb je betere kans op een aardige prijs.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:34:
[...]
Rond de Kerst vliegen betekent gewoon genoegen nemen wat er is of echt de hoofdprijs betalen.
Bovendien zit er weinig verschil tussen de luchtvaartmaatschappijen. Het is eerder vliegutigafhankelijk of eigenlijk interieurafhankeljk. Met name de huidige Slimlinestoelen zijn een stukje ruimer.
Verwijderd
Voor de gesteld 1200 euro moet het nu nog lukken. Er is alleen geen ruimte om uitgebreid te kiezen tussen luchtvaartmaatschappijen en daarbij zijn er maar een handvol die zelf het hele traject doen dus je zit altijd met code-sharing. Zelf zou ik deze vlucht pakken: https://kay.ac/CfYLl1PolarBear schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:33:
[...]
Probeer dan 25 of 26 dec te vliegen, dan heb je betere kans op een aardige prijs.
Dat is ten eerste zo ongeveer de goedkoopste, ten tweede bijna het korste en ten derde heb je enkel respectabele maatschappijen (KLM, Korean Air en Qantas). Nadeel is wel dat je een korte vlucht tussen SIN en KL hebt.
Let daarbij wel even op dat emergency-exit rows ook vaak bij de WC zitten. Ik twijfelde vorig jaar om zo'n emergency exit row te boeken, maar ben blij dat ik dat achteraf niet gedaan heb. De hele reis staan er dan mensen bij je voeteneind te wachten totdat de WC vrij is.ShitHappens schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:49:
Er zijn vast wel websites te vinden, waar lijstjes op staan met beenruimte per airline. Let wel op dat dit ook nog per vliegtuigtype kan verschillen.
Ik voelde mij opgelaten om daar in de rij te gaan staan en aan de gezichten van de pax die daar zaten, waren die daar bepaald niet blij mee.
Ligt heel erg aan het type vliegtuig. In de meeste narrowbodies zitten ze juist in het midden van de cabine, het verst van de WC's af. Bovenstaand kan inderdaad wel eens gebeuren bij bulkheads op rij 1.BounceCloud schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:11:
[...]
Let daarbij wel even op dat emergency-exit rows ook vaak bij de WC zitten. Ik twijfelde vorig jaar om zo'n emergency exit row te boeken, maar ben blij dat ik dat achteraf niet gedaan heb. De hele reis staan er dan mensen bij je voeteneind te wachten totdat de WC vrij is.
Ik voelde mij opgelaten om daar in de rij te gaan staan en aan de gezichten van de pax die daar zaten, waren die daar bepaald niet blij mee.
Vooral dus even Seatguru checken
Voor 5 euro meer kun je je ook die tussenvlucht besparen door vanaf Singapore met KLM terug te vliegen: https://kay.ac/BH8QRWVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:08:
[...]
Voor de gesteld 1200 euro moet het nu nog lukken. Er is alleen geen ruimte om uitgebreid te kiezen tussen luchtvaartmaatschappijen en daarbij zijn er maar een handvol die zelf het hele traject doen dus je zit altijd met code-sharing. Zelf zou ik deze vlucht pakken: https://kay.ac/CfYLl1
Dat is ten eerste zo ongeveer de goedkoopste, ten tweede bijna het korste en ten derde heb je enkel respectabele maatschappijen (KLM, Korean Air en Qantas). Nadeel is wel dat je een korte vlucht tussen SIN en KL hebt.
Moet je wel 7 uur wachten op Singapore maar er zijn aanzienlijk beroerdere luchthavens om een tijdje door te brengen. Je kan naar het zwembad, de vlindertuin of een filmpje meepakken.
Zo'n vier jaar geleden ben ik ook regelmatig met TAP op die route (LIS-AMS, AMS-LIS) gevlogen en wat ik mij ervan herinner zat de kist over het algemeen redelijk vol. Rond dezelfde tijd een keer een KLM 777 voor een vijfde gevuld van Johannesburg naar Amsterdam (JNB-AMS), in economy konden we allemaal horizontaal over drie of vier stoelen liggen. Dit klinkt heel luxe maar ook dat is niet enorm comfortabel.Barbapapa852 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:29:
ik vloog 3 jaar geleden ofzo met tap van lissabon naar amsterdam. boarding was binnen 2 min klaar want er zaten maar 5 man in het vliegtuig. het andere uiterste ook meegemaakt dat er heel veel personen standby stonden i.v.m. overboeking.
Niet enorm comfortabel maar wel een stuk fijner dan dat er iemand naast je zit. Ik merk altijd dat m’n vliegreis 2x zo comfortabel aanvoelt als de stoel naast je vrij is. Kan je lekker je spullen op de stoel naast je neerleggen etc en lekker de ruimte in de breedte.FrankHe schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 21:39:
[...]
Zo'n vier jaar geleden ben ik ook regelmatig met TAP op die route (LIS-AMS, AMS-LIS) gevlogen en wat ik mij ervan herinner zat de kist over het algemeen redelijk vol. Rond dezelfde tijd een keer een KLM 777 voor een vijfde gevuld van Johannesburg naar Amsterdam (JNB-AMS), in economy konden we allemaal horizontaal over drie of vier stoelen liggen. Dit klinkt heel luxe maar ook dat is niet enorm comfortabel.
Dat vind ik overigens ook 1 van de grootste voordelen van business class: je kan lekker je spullen in alle opbergvakjes laten
Zo had ik onlangs bij inchecken de keus tussen economy comfort middle seat en gewoon economy window seat met stoel ernaast vrij. Heb dat laatste gedaan, en ondanks de mindere beenruimte en minder recline toch een hele fijne reis gehad.
NOSIG
Stomme vraag misschien maar hoe kun je sky priority krijgen als je gewoon economy reist en geen status hebt bij KLM (of een andere Skyteam tent)? Mijn vrouw had dat dus vandaag op haar boarding pas staan, maar wij kunnen niet verklaren waarom.
@Daniel Flex ticket hebben als je binnen Europa reist?
Welk type was je ticket? Flex tickets komen standaard met SkyPriority.Daniel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:57:
Stomme vraag misschien maar hoe kun je sky priority krijgen als je gewoon economy reist en geen status hebt bij KLM (of een andere Skyteam tent)? Mijn vrouw had dat dus vandaag op haar boarding pas staan, maar wij kunnen niet verklaren waarom.
Passengers traveling with an Flex ticket on flights between France and Europe North Africa or Israel
[ Voor 22% gewijzigd door Leetness op 16-06-2018 18:33 ]
Ah dat verklaart. Blijkbaar had haar werk dus een flex ticket geboekt. Wel handy, de rij bij de economy bag drop was niet mals maar nu waren we in 10 minuten airside.gebakken peer schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:03:
@Daniel Flex ticket hebben als je binnen Europa reist?
Bedrijven hebben soms een overeenkomst dat hun Senior Exec’s priority krijgen. Heb al een paar keer met collegas gevlogen die no way status hebben maar wel priority (nog voor de tariefs verandering bij KLM) kregen op dezelfde vlucht als ik.Daniel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:57:
American Express vraagbaak
Of vliegen die ook gewoon op een flex ticket?
Sometimes you need to plan for coincidence
Dit is een optie die zakelijke reisbureaus gewoon kunnen bijboeken. Onze Klm vluchten die voor werk worden geboekt hebben altijd skypriority..en die zijn zeker niet flex. En dat is dus ook zo voor de mensen die geen status hebben (merendeel van mensen bij ons op kantoor).
Heeft iemand hier ook ervaring met het achterlaten van een fietskoffer op een vliegveld? Ik vlieg binnenkort naar Lyon (LYS) met een fiets en wil graag de fietskoffer een week daar achterlaten.
Op de site van het vliegveld zie ik wel dat er bagage service wordt aangeboden, maar zo'n lompe fietskoffer is misschien een dingetje, dus informatie uit eerste hand zou fijn zijn. (ervaring of tips hierover zijn sowieso welkom, het is de eerste keer dat ik een fiets meeneem in het vliegtuig)
Op de site van het vliegveld zie ik wel dat er bagage service wordt aangeboden, maar zo'n lompe fietskoffer is misschien een dingetje, dus informatie uit eerste hand zou fijn zijn. (ervaring of tips hierover zijn sowieso welkom, het is de eerste keer dat ik een fiets meeneem in het vliegtuig)
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Ik koop altijd een fietsdoos op schiphol en neem een fietspyjama mee voor de terugreis. Ideaal is het niet, maar je hoeft dan niet vanaf hetzelfde vliegveld terug.Aiolos schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:07:
Heeft iemand hier ook ervaring met het achterlaten van een fietskoffer op een vliegveld? Ik vlieg binnenkort naar Lyon (LYS) met een fiets en wil graag de fietskoffer een week daar achterlaten.
Geef je nog t meeste kans bij een wat kleiner hotel. Bij een bagage service moet je gewoon iedere dag afrekenenAiolos schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:07:
Pfff, ik vlieg vanavond terug naar Gatwick, maar de 21:25 Easyjet vlucht nu al vertraagd tot 23:25. En dan is er geen trein meer, etc. Maar eens kijken of ik kan omboeken naar morgenochtend
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ben ik ook aan het uitzoeken, maar op de terugweg voor het ophalen is het wellicht handiger om de koffer direct op het vliegveld te hebben. Het hotel heb ik in dat geval ook het liefste zo dicht mogelijk bij het vliegveld, als ik geen koffer meer heb kan ik wel een hotel verder weg zoeken, dan stap ik gewoon op die fiets.Brilsmurfffje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:01:
[...]
Geef je nog t meeste kans bij een wat kleiner hotel. Bij een bagage service moet je gewoon iedere dag afrekenen
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Weet iemand hoe streng tui controleerd op de afmetingen van de handbaggage? We hebben een koffer die net een paar cm’s groter is dan de maximale afmeting
Ik heb al tig keer met TUI gereisd, heb nog nooit op afmetingen gecontroleerd zien worden. Heb ook al eens iemand met een huge backpack (rustig 3x de toegestane afmetingen, vulde een hele overhead bin in zijn eentje) rustig doorgelaten zien worden.
Maarja, je kunt natuurlijk altijd wel iemand treffen die wél controleerd
Maarja, je kunt natuurlijk altijd wel iemand treffen die wél controleerd
Virussen? Scan ze hier!
Tui controleert wel streng tegenwoordig of je niet meer dan 1 stuk handbagage bij je hebt.
Ze controleren zeker streng en deels overdreven.
Vorige keer moest mijn vriendin haar kleine hand tas (waar net je telefoon in past) in haar tas doen omdat ze maar 1 stuk handbagage mag hebben of ze moest natuurlijk bij betalen.
Vorige keer moest mijn vriendin haar kleine hand tas (waar net je telefoon in past) in haar tas doen omdat ze maar 1 stuk handbagage mag hebben of ze moest natuurlijk bij betalen.
Hehe, vrijdag maar eens gebeld omdat er 5 vluchten ontbraken in m'n FB overzicht en zowel facebook als de maildienst niet al te behulpzaam waren (respectievelijk: "dat werkt niet helemaal goed" en "ik heb de boardingpassen nodig ook al heb je ticketnummers")
Dus na een prettig telefoongesprek stonden er opeens AMS-PEK, DLC-PEK, PEK-AMS, ICN-SIN & SIN-ICN bij. Nog 14XP en ik heb eindelijk platinum een keer gehaald (en AMS-TPE, TPE-AMS, AMS-ICN & ICN-AMS staan al geboekt, dus dat lukt wel)
Vind dat XP systeem in mijn geval prima werken iig
Dus na een prettig telefoongesprek stonden er opeens AMS-PEK, DLC-PEK, PEK-AMS, ICN-SIN & SIN-ICN bij. Nog 14XP en ik heb eindelijk platinum een keer gehaald (en AMS-TPE, TPE-AMS, AMS-ICN & ICN-AMS staan al geboekt, dus dat lukt wel)
Vind dat XP systeem in mijn geval prima werken iig
[ Voor 0% gewijzigd door 4x2 op 18-06-2018 16:08 . Reden: Mijn planning wijzigt geregeld, dus ik hoef, gelukkig, niet meer naar Singapore (vooralsnog..) ]
leeg
Bij zo'n regel is het amper mogelijk om niet op die manier te controleren. De regel is 1 stuk. Als jouw vriendin 2 stuks mag, al is eentje dan heel klein, dan wil een ander dat ook. Want diens handtasje is maar ietsje groter dan die van jouw vriendin. Dat wordt al snel willekeur, en dat kun je niet uitleggen. Om nog maar te zwijgen over de moeilijkheid om je personeel uit te leggen wat nou precies wel acceptabel is en wat niet, en te zorgen dat iedereen dat op dezelfde manier doet. Dan kun je veel beter gewoon hard stellen dat 1 stuk gewoon 1 stuk betekent. Duidelijk, uniform toe te passen en geen discussie over mogelijk. Niet ideaal, maar beter dan het alternatief.Dutchone schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:05:
Ze controleren zeker streng en deels overdreven.
Ik ben er niet op tegen, helemaal niet.Anakha schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:10:
[...]
Bij zo'n regel is het amper mogelijk om niet op die manier te controleren. De regel is 1 stuk. Als jouw vriendin 2 stuks mag, al is eentje dan heel klein, dan wil een ander dat ook. Want diens handtasje is maar ietsje groter dan die van jouw vriendin. Dat wordt al snel willekeur, en dat kun je niet uitleggen. Om nog maar te zwijgen over de moeilijkheid om je personeel uit te leggen wat nou precies wel acceptabel is en wat niet, en te zorgen dat iedereen dat op dezelfde manier doet. Dan kun je veel beter gewoon hard stellen dat 1 stuk gewoon 1 stuk betekent. Duidelijk, uniform toe te passen en geen discussie over mogelijk. Niet ideaal, maar beter dan het alternatief.
Ze moeten hard optreden, flink stupidproof maken, maar nu hebben we wel geleerd dat je gewoon de grens moet opzoeken met de grote van je bagage anders ben je gewoon dief van eigen portemonnee.
Maar dit is een gevalletje in schoof het tasje in mijn achterzak en toen mochten wij wel door.
Maar het was puur om aan te geven hoe streng ze zijn op bagage, het is een budget airline ze willen al te graag dat je iets te veel of een iets te grote koffer heb dan kunnen ze dat weer in rekening brengen.
Bij Star Alliance zijn ze kennelijk aan het overwegen om een of meerdere extra elite tiers toe te voegen (naast het huidige Silver en Gold). Ben benieuwd of dit echt iets nuttigs gaat brengen (bijv. toegang tot First Class lounges, wat me onwaarschijnlijk lijkt), of dat het gewoon een verhulde devaluatie wordt.
Toch niet helemaal hoor, vaak genoeg gezien dat vrouwen idd met handtasjes rondlopen waar net hun telefoon / geldbuidel inpast. Dan moeten ze die eerst opbergen om 2 seconden daarna hun incheckkaart / paspoort te moeten tonen en nu mag je 3x raden waar die inzitten...Anakha schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:10:
[...]
Bij zo'n regel is het amper mogelijk om niet op die manier te controleren.
...
Niet ideaal, maar beter dan het alternatief.
En dan is het opeens geen probleem meer...
Klopt idd, op aantal wordt streng gecontroleerd. Op afmetingen in mijn ervaring dus iig niet. Of dat moet sinds februari (toen ik voor het laatst met ze vloog) veranderd zijn, dat weet ik nietupclocker schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:05:
Tui controleert wel streng tegenwoordig of je niet meer dan 1 stuk handbagage bij je hebt.
Geen idee waarom, wellicht hebben ze er gewoon geen zin in.
Virussen? Scan ze hier!
Wat is je bron? Heb vergelijkbare rumours gehoord (bij een specifieke *A FFP), maar zie hier verder nog niets concreets over.ehoutgast schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:03:
Bij Star Alliance zijn ze kennelijk aan het overwegen om een of meerdere extra elite tiers toe te voegen (naast het huidige Silver en Gold). Ben benieuwd of dit echt iets nuttigs gaat brengen (bijv. toegang tot First Class lounges, wat me onwaarschijnlijk lijkt), of dat het gewoon een verhulde devaluatie wordt.
Oneworld heeft nu natuurlijk al drie tiers en daar heeft de top tier first class lounge toegang. En als LH HON Circle krijg je nu ook toegang tot first class lounges, dus áls er een derde tier komt lijkt het me waarschijnlijk dat dat een hogere top tier is die first class privileges krijgt.ehoutgast schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:03:
Een van de beste perks van Oneworld Emerald is de first class lounge toegang op elk ticket (massages en à la carte dining op een sub €100 economy ticket
Heb het idee dat de échte hardcore frequent flyers vaak voor efficientie en het ontzorgen gaan en daarom veelal gewoon hub captives zijn (veel directe vluchten, het liefst geen connecties).Evianon schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:57:
[...]
Een van de beste perks van Oneworld Emerald is de first class lounge toegang op elk ticket (massages en à la carte dining op een sub €100 economy ticket). Ik heb het idee dat (o.a. daarom) een groter deel van de échte hardcore frequent flyers bij Oneworld zit dan bij andere allianties. Misschien wil Star Alliance ook wat meer in die groep hengelen.
Oneworld heeft helaas het zwakste netwerk intra-Europa en veel moet via Spanje, UK of Finland.
Africa/China/Zuid-oost Azie is ook niet hun sterkste punt.
Ken tenminste weinig FF's die niet uit Spanje/UK/Finland komen die daar tijd/zin voor/in hebben.
In de VS ligt het meestal aan of ze dicht bij een UA/DL/AA hub wonen.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik heb nu een optie op AMS-LAX en dan terug PHX-LAX- AMS in business voor 2950,- met KLM. Lijkt mij een aardige deal.
Nu heb ik heel veel van LAX gevlogen maar nooit via overstap. Ik heb 1 uur. Lijkt mij aan de krappe kant, of labelen ze de koffers intern wel door?
Nu heb ik heel veel van LAX gevlogen maar nooit via overstap. Ik heb 1 uur. Lijkt mij aan de krappe kant, of labelen ze de koffers intern wel door?
Ze labelen gewoon door als je uit Amerika naar internationaal vlieg.PWM schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:17:
Ik heb nu een optie op AMS-LAX en dan terug PHX-LAX- AMS in business voor 2950,- met KLM. Lijkt mij een aardige deal.
[ Voor 17% gewijzigd door Dutchone op 19-06-2018 08:24 ]
Je hoeft niet koffers over te hevelen in LAX als je dat bedoelt (zoals je dat wel moet als je vanuit AMS naar VS vliegt met een tussenstop in de VS)PWM schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:17:
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ja hoor, zou geen probleem moeten zijn. Delta? Die labelen in 1x door.
De Pebble Plus is wettelijk goedgekeurd voor het gebruik in een vliegtuig en heeft een 3-puntsgordel. Ik heb nog nooit een babystoel (groep 0) gezien met 5-puntgordelU kunt een autostoeltje voor een baby of kind aan boord brengen en gebruiken zolang het goedgekeurd is voor gebruik in een vliegtuig en het een 5-puntsgordel heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 19-06-2018 09:17 ]
MCT D/I is .45 op LAX, zou geen probleem moeten zijn. één van die Delta schedule changes kan er nog voor zorgen dat de MCT dichtbij/onder de 45 minuten komt en je de vluchtplannen mag aanpassen.
Baggage labelen ze gewoon door en kan je realtime volgen om te checken of ze de connectie halen
Baggage labelen ze gewoon door en kan je realtime volgen om te checken of ze de connectie halen
[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 19-06-2018 10:01 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik heb het volgende probleem, wellicht dat iemand mij advies kan geven. Ik ben zondag via Momondo bij Elumbus uitgekomen en heb daar een vliegticket geboekt met de route: CGN-VIE-BKK-CNX en retour CNX-BKK-MUC-CGN
Naar Wenen met Austria en overige met Thai Airways (Alles Star Alliance). Tijdens het boeken heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om met de creditcard te betalen en na het boeken ontving ik een automatische bevestiging met een boekingsnummer. 12 Uur later ontving een bericht van Elumbus dat zij een “Kreditkartenauthorisierung” moesten hebben, kopie paspoort met daarop geschreven dat zij gemachtigd waren om het bedrag op mijn creditcard in rekening te brengen. Afgezien van dat ik dat een rare methode vindt heb ik aan het verzoek voldaan. (BSN verborgen). Ik heb mijn creditcard gecheckt en ik zag dat er € 1,- was gereserveerd door Thai Airways. Vervolgens krijg ik een e-mail van Elumbus dat ik toch niet kon betalen met de creditcard en dat ik het bedrag per bank moest overmaken. Ik heb toen de creditcard maatschappij gebeld en die hebben e.a. nagekeken en er was niets aan de hand (meer dan) voldoende krediet, ook zagen ze dat het hele bedrag gereserveerd stond en alleen maar door de verkoper naar binnen gehaald hoefde te worden. Vervolgens heb ik Elumbus gemaild dat ik persé per creditcard wilde betalen en dat er geen enkele reden was waarom zij het bedrag niet incasseerden. (ook omdat ze de betaalmethode aanboden). Vervolgens kreeg ik een mail “entschuldigen Sie noch vielmals” …. bericht
Met het boekingsnummer kan ik echter niet in Amadeus en ook niet op de website van Thai Airways (ROP member) wat ik normaliter doe om een stoel te reserveren. Elumbus schrijft echter:
Ihre Rechnung ist die verbindliche, offizielle Bestätigung für die Buchung bei Elumbus Reisen.
Sie erhalten von uns spätestens 14 Tage vor Abflug ein sogenanntes E-Ticket (Reiseplan mit E-Ticketnummer und Buchungscode der Airline).
Diese Ticketnummer ist ebenfalls im System der Airline hinterlegt.
Die E-Mail dient lediglich zu Ihrer Kontrolle. Sie benötigen nur Ihren Reisepass (oder Ihren Personalausweis, sollte dieser zur Einreise in Ihr Zielgebiet ausreichend sein) mit dem Sie zum Check-In Schalter der Airline gehen müssen um Ihre Bordkarten zu erhalten.
Maar het vreemde is dat mijn creditcard nog steeds niet is belast, de reservering van € 1,- is ook weg. Het meest vervelende vind ik dat mijn reserveringscode niet werkt. Heb ik nu een boeking? Iemand advies?
---Update: 60 uur na boeking heb ik mijn e-ticket ontvangen met het definitieve reserveringsnummer en is mijn creditcard belast met het te factureren bedrag, Opgelost---
Naar Wenen met Austria en overige met Thai Airways (Alles Star Alliance). Tijdens het boeken heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om met de creditcard te betalen en na het boeken ontving ik een automatische bevestiging met een boekingsnummer. 12 Uur later ontving een bericht van Elumbus dat zij een “Kreditkartenauthorisierung” moesten hebben, kopie paspoort met daarop geschreven dat zij gemachtigd waren om het bedrag op mijn creditcard in rekening te brengen. Afgezien van dat ik dat een rare methode vindt heb ik aan het verzoek voldaan. (BSN verborgen). Ik heb mijn creditcard gecheckt en ik zag dat er € 1,- was gereserveerd door Thai Airways. Vervolgens krijg ik een e-mail van Elumbus dat ik toch niet kon betalen met de creditcard en dat ik het bedrag per bank moest overmaken. Ik heb toen de creditcard maatschappij gebeld en die hebben e.a. nagekeken en er was niets aan de hand (meer dan) voldoende krediet, ook zagen ze dat het hele bedrag gereserveerd stond en alleen maar door de verkoper naar binnen gehaald hoefde te worden. Vervolgens heb ik Elumbus gemaild dat ik persé per creditcard wilde betalen en dat er geen enkele reden was waarom zij het bedrag niet incasseerden. (ook omdat ze de betaalmethode aanboden). Vervolgens kreeg ik een mail “entschuldigen Sie noch vielmals” …. bericht
Met het boekingsnummer kan ik echter niet in Amadeus en ook niet op de website van Thai Airways (ROP member) wat ik normaliter doe om een stoel te reserveren. Elumbus schrijft echter:
Ihre Rechnung ist die verbindliche, offizielle Bestätigung für die Buchung bei Elumbus Reisen.
Sie erhalten von uns spätestens 14 Tage vor Abflug ein sogenanntes E-Ticket (Reiseplan mit E-Ticketnummer und Buchungscode der Airline).
Diese Ticketnummer ist ebenfalls im System der Airline hinterlegt.
Die E-Mail dient lediglich zu Ihrer Kontrolle. Sie benötigen nur Ihren Reisepass (oder Ihren Personalausweis, sollte dieser zur Einreise in Ihr Zielgebiet ausreichend sein) mit dem Sie zum Check-In Schalter der Airline gehen müssen um Ihre Bordkarten zu erhalten.
Maar het vreemde is dat mijn creditcard nog steeds niet is belast, de reservering van € 1,- is ook weg. Het meest vervelende vind ik dat mijn reserveringscode niet werkt. Heb ik nu een boeking? Iemand advies?
---Update: 60 uur na boeking heb ik mijn e-ticket ontvangen met het definitieve reserveringsnummer en is mijn creditcard belast met het te factureren bedrag, Opgelost---
[ Voor 3% gewijzigd door Song op 20-06-2018 11:09 . Reden: Opgelost ]
Op flyertalk (o.a. in het Star Alliance forum) was een discussie over dat intern bij Star Alliance hiernaar wordt gekeken. Vond het wel de moeite waard om het hier te delen.Xandrios schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:21:
[...]
Wat is je bron? Heb vergelijkbare rumours gehoord (bij een specifieke *A FFP), maar zie hier verder nog niets concreets over.
https://www.flyertalk.com/forum/star-alliance/1912546-new-star-alliance-top-tier-level-coming-dynamic-reward-pricing.html
Ik heb nu AMS-LAX-SAN-LAX-AMS-LAX-PHX-LAS-AMS op 1 ticket in business
Verspreid over 3 weken.
Nu kom ik erachter dat van SAN-LAX de business overboekt is. Eens kijken hoe ze dat oplossen. Maar die 57 minuten red ik wel.
Nu kom ik erachter dat van SAN-LAX de business overboekt is. Eens kijken hoe ze dat oplossen. Maar die 57 minuten red ik wel.
@PWM CES vluchten? Genoeg tijd voor schedule/material changes. Wel gratis nu je itinerary wijzigen als je degene bent, anders als je geen actie onderneemt bent en de gelukkige bent een downgrade en teruggave v/h verschil voor die leg (& goodwill compensatie).
Waarom eigenlijk geen knip, in AMS?PWM schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:33:
Ik heb nu AMS-LAX-SAN-LAX-AMS-LAX-PHX-LAS-AMS op 1 ticket in businessVerspreid over 3 weken.
Oh, not bad at all.
Nou wij hebben de vlucht naar Orlando sanford erop zitten. Was zelf erg blij met de comfort Seats, het lijkt niet veel extra maar toch als ik het vergeleek met de andere stoelen had ik echt wel meer ruimte over dan de andere mensen. Verder top toestel, lekker grote ramen enzo. In flight entertainment was ook wel leuk (lang niet zoveel keus als bij United), niet de nieuwste films maar genoeg om je te vermaken. Personeel ook erg vriendelijk en behulpzaam, wij wilden als ouders niet tegelijk eten zodat een met de kinderen kan eten en de andere later. Eten met een dreumes op schoot is nogal lastigCarthrax schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:07:
Ik vlieg binnenkort voor het eerst met een 787 Dreamliner van Tui naar Orlando Sanford. Een comfort seat ipv de standard economy.
Iemand ervaring met dit toestel en de comfort seats?
Na sanford gaat het vliegtuig door naar miami, het volk naar miami moet dus uitstappen, door de douane, koffers ophalen, opnieuw inchecken, opnieuw boarden etc.
Sanford zelf is een vrij klein vliegveld, met een langzame douane. Gelukkig was er een aardige medewerkster die ons met slapende dreumes op de arm voor liet gaan, want zo lang wachten met zo’n kind op je arm is nogal vermoeiend.
Computer says no
Ik snap eigenlijk niet waarom je met een klein kind op lange vliegreis gaat (nofi)... Kan je dan niet beter met de auto ergens heen in Europa?
NOSIG
Normaliter kan je van te voren zelf aangeven (online danwel telefonisch) dat je graag een kindermaaltijd wilt voor je kind, dan kan je zelf teleurstelling voorkomen. Geldt ook als je bepaalde dieetwensen hebt.Meekoh schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:59:
[...]
Wel jammer dat er geen kindermaaltijd meer was voor ons zoontje, lijkt me toch niet moeilijk? Ze weten immers van te voren hoeveel kids er aan boord zijn
Heel makkelijk: niet alle kinderen krijsen/rennen/gillen gedurende de vluchten_Christiaan_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 01:54:
Ik snap eigenlijk niet waarom je met een klein kind op lange vliegreis gaat (nofi)... Kan je dan niet beter met de auto ergens heen in Europa?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Verwijderd
Omdat je leven niet tien jaar hoeft te stoppen als je kinderen krijgt._Christiaan_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 01:54:
Onze kids vinden het prachtig om te vliegen. Een keer een akefietje gehad met de kleine op 2;5 u segment met een huiler. Maar fat is ondertussen op 50 segmenten._Christiaan_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 01:54:
American Express vraagbaak
Stoel 1A is vergeven in de 747. Ik heb nu alleen de optie 4E of bovendek, maar dan heb je 2-2. Vroeger zaten er 2 stoelen op de plek van 4E. Lijkt me dan toch wel ruimte zat nu?
Ik snap eigenlijk niet waarom niet? Onze kleine man is 16 maanden oud en is net met ons terug uit Singapore, Fiji en Vanuatu. Ging prima! Ervaring om nooit te vergeten!_Christiaan_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 01:54:
Lekker!
SFB airport, Safer, Better, Faster.Meekoh schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:59:
[...]
Nou wij hebben de vlucht naar Orlando sanford erop zitten. Was zelf erg blij met de comfort Seats, het lijkt niet veel extra maar toch als ik het vergeleek met de andere stoelen had ik echt wel meer ruimte over dan de andere mensen. Verder top toestel, lekker grote ramen enzo. In flight entertainment was ook wel leuk (lang niet zoveel keus als bij United), niet de nieuwste films maar genoeg om je te vermaken. Personeel ook erg vriendelijk en behulpzaam, wij wilden als ouders niet tegelijk eten zodat een met de kinderen kan eten en de andere later. Eten met een dreumes op schoot is nogal lastig. Ze hadden keurig een maaltijd achter gehouden voor mij en kwamen die later brengen. Wel jammer dat er geen kindermaaltijd meer was voor ons zoontje, lijkt me toch niet moeilijk? Ze weten immers van te voren hoeveel kids er aan boord zijn
![]()
Na sanford gaat het vliegtuig door naar miami, het volk naar miami moet dus uitstappen, door de douane, koffers ophalen, opnieuw inchecken, opnieuw boarden etc.
Sanford zelf is een vrij klein vliegveld, met een langzame douane. Gelukkig was er een aardige medewerkster die ons met slapende dreumes op de arm voor liet gaan, want zo lang wachten met zo’n kind op je arm is nogal vermoeiend.
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
Een klein kind boeit het inderdaad niet vreselijk veel of hij in de achtertuin speelt, op de camping in Zuid-Frankrijk, of op het strand bij Tortuguero (Costa Rica)._Christiaan_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 01:54:
Mij echter wel!
Het scheelt gewoon per kind. Mijn kinderen van 4 en 6 hebben nooit rust in hun kont. Vliegen naar Italië of Portugal is wat dat betreft meer dan genoeg. Ik ga het de mensen in het vliegtuig niet aan doen om naar de US te gaan met ze.
Als je kinderen hebt die wel gewoon stil zijn en er tegen kunnen, prima.
Ik kwam vorig jaar een gezin tegen in de US met 2 kinderen. Die waren er al 5 dagen en de kinderen waren nog zombies. Totaal kapot. Daar heb ik dus geen zin in.
Maar iedereen kent hopelijk zijn kind het beste.
Als je kinderen hebt die wel gewoon stil zijn en er tegen kunnen, prima.
Ik kwam vorig jaar een gezin tegen in de US met 2 kinderen. Die waren er al 5 dagen en de kinderen waren nog zombies. Totaal kapot. Daar heb ik dus geen zin in.
Ik vlieg over 2 weken naar SFO met m'n 9-jarige en hier ben ik bang voor. Hoop dat hij gewoon kan slapen in het vliegtuig ingesteld op de nieuwe timezone, maar we zullen het zien. Gelukkig kan hij stilzitten en leest hij graag, dus voor de vlucht zelf ben ik niet zo bang.PWM schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:30:
Do what you love, do it often
Wij hebben 3 jaar in de VS gewoond en een aantal keer LAX-AMS en vv gevlogen met ze. Dat begon toen ze 2,5 en 5 waren, bij terugkomst dus 5 en (bijna) 8. In de tussenliggende periode ook met het vliegtuig op vakantie geweest met ze. Het vliegen ging uitstekend (KLM is erg vriendelijk en goed met kinderen) bij alle reizen, de jetlag is uiteraard ook aanwezig maar was normaliter binnen 2, 3 dagen grotendeels weg - het zijn net echte mensen
Onderweg vermaken ze zich prima, sliepen goed genoeg (zeker de jongste), mochten de flight attendants helpen, waren niet tot last voor anderen: wij waren blij. We hebben meer dan eens complimenten gehad over hoe de jongens zich in het vliegtuig gedragen.
Ik heb dus louter positieve verhalen over vliegen met kleine kinderen, maar kan me voorstellen dat dit per kind kan verschillen.
Ik heb dus louter positieve verhalen over vliegen met kleine kinderen, maar kan me voorstellen dat dit per kind kan verschillen.
British Airways cancels 'incorrectly' cheap tickets
BA, je zal er maar bij boeken... Toevallig maandagochtend nog mee gevlogen. Deze prijzen waren in het LCC tijdperk echt niet belachelijk laag.Passengers who bought cheap British Airways flights say they are angry after their tickets were cancelled because the prices were wrong. The airline said it had sent incorrect fares to a number of travel agents for flights to Tel Aviv and Dubai. Ash Dubbay, from London, says he had booked a return flight to Tel Aviv for £195 but now has to pay about £1,000. BA has apologised and offered full refunds and a £100 voucher. The company refused to say how many were affected.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ook mijn kinderen gedragen zich netjes in het vliegtuig*) en ze zijn er dol op. Wachten op de vliegvelden levert wat meer problemen op 
*)Voldoende ervaring met lange (Vietnam en Thailand) en kortere vluchten (Turkije, Wenen).
*)Voldoende ervaring met lange (Vietnam en Thailand) en kortere vluchten (Turkije, Wenen).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
195GBP da's zo'n 225EUR.gambieter schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:14:
British Airways cancels 'incorrectly' cheap tickets
[...]
BA, je zal er maar bij boeken... Toevallig maandagochtend nog mee gevlogen. Deze prijzen waren in het LCC tijdperk echt niet belachelijk laag.
TLV heb ie vanaf AMS voor 215EUR (Aegan), 235EUR (Alitalia). Voor 281EUR vlieg je ook momenteel ook naar Dubai (vanaf FRA).
Voor 210EUR naar Cancun of 230EUR met Oneworld (hun alliantie) naar LAX, SEA, SFO, MIA, ORD enzovoort.
Aangezien BA tegenwoordig ook een LCC
[ Voor 12% gewijzigd door Grouchy op 20-06-2018 16:50 ]
Laatst BA retour naar Peru gevlogen voor 295 euro. Bij terugkomst aansluitende vlucht door vertraging gemist. Prettig hotel, goed eten en ontbijt en 600 euro compensatie in ontvangst genomen.
Lekker!
Waarom niet? Soms hoor je heel de reis gejank en dan denk ik van: wat doe je jezelf en je kind aan...Napsju schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:00:
[...]
Ik snap eigenlijk niet waarom niet? Onze kleine man is 16 maanden oud en is net met ons terug uit Singapore, Fiji en Vanuatu. Ging prima! Ervaring om nooit te vergeten!
NOSIG
De hele vlucht? Da's meer een gedrags probleem.
Dit is waarom ze noise cancelling headphones hebben uitgevonden.
Verwijderd
Vaak zat baby’s aan boord gehad maar de meeste huilen even bij opstijgen en landen en voor de rest zijn ze stil. Problemen met kinderen zij je eigenlijk alleen op vakantievluchten binnen Europa. Intercontinentaal is toch een ander slag mensen en dus ook kinderen._Christiaan_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:23:
[...]
Waarom niet? Soms hoor je heel de reis gejank en dan denk ik van: wat doe je jezelf en je kind aan...
4E is niet fijn volgens mij, met aan 2 kanten gangpad en iedereen die daarlangs loopt. Geen privacy.PWM schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:56:
Stoel 1A is vergeven in de 747. Ik heb nu alleen de optie 4E of bovendek, maar dan heb je 2-2. Vroeger zaten er 2 stoelen op de plek van 4E. Lijkt me dan toch wel ruimte zat nu?
Ik heb 2x op 79K gezeten, boven rechts achterin, die is eigenlijk ook wel relaxed en volgens mij de beste optie als er geen goede solo stoel meer over is. Er is daar geen rij aan de linkerkant van het gangpad, dus als de stoel ernaast leeg blijft voelt het als een privécabine. En de stoel ernaast wordt volgens mij zelden gevuld, omdat het automatisch indelen omhoog lijkt te nummeren en Seatguru om een of andere reden denkt dat het geen goede stoel is.
Verwijderd
Zo hoop ik deze zomer mijn aansluitende vlucht op Bangkok te missenNapsju schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:42:
Laatst BA retour naar Peru gevlogen voor 295 euro. Bij terugkomst aansluitende vlucht door vertraging gemist. Prettig hotel, goed eten en ontbijt en 600 euro compensatie in ontvangst genomen.
Ik heb nu wel een voordeel gevonden van het nieuwe XP systeem. Vroeger waren levelmiles ook gebonden aan ticketklasse. Hoe hoger je klasse, hoe meer miles.
Ik heb nu vroeg business geboekt, waardoor ik goedkoper uit ben, ergo, lagere klasse ticket. Maar de XP blijft hetzelfde. Business is business en daar hoort een bepaald aantal XP bij.
Hierdoor haal ik op 1 boeking bijna 200XP. 1 boeking om ruim Gold te worden, of in mijn geval bijna re-roll plat op dat moment.
Ik heb nu vroeg business geboekt, waardoor ik goedkoper uit ben, ergo, lagere klasse ticket. Maar de XP blijft hetzelfde. Business is business en daar hoort een bepaald aantal XP bij.
Hierdoor haal ik op 1 boeking bijna 200XP. 1 boeking om ruim Gold te worden, of in mijn geval bijna re-roll plat op dat moment.
Die noise cancelling koptelefoons werken naar mijn ervaring minder goed tegen harde hoge geluiden. Daarnaast ben je evolutionair getraind om te reageren op huilende of schreeuwende jonge zinderen.Grouchy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:09:
De hele vlucht? Da's meer een gedrags probleem.
Ze blijven zeer vervelend in een vliegtuig. 'Waarom neem je dat mee als het zich zo gedraagt'
Hangt denk ik ook van de vlucht af, laatst deed ik yyz-ams en degene op 4E had nergens last van omdat iedereen ging slapenEvianon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:17:
[...]
4E is niet fijn volgens mij, met aan 2 kanten gangpad en iedereen die daarlangs loopt. Geen privacy.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
4E is wat minder privé dan 1A maar aan de andere kant kun je kiezen of je links of rechts uitstapt dussss
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Oordoppen in en daar je noise cancelling headphones overheen FTW!ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:54:
[...]
Die noise cancelling koptelefoons werken naar mijn ervaring minder goed tegen harde hoge geluiden. Daarnaast ben je evolutionair getraind om te reageren op huilende of schreeuwende jonge zinderen.
Ze blijven zeer vervelend in een vliegtuig. 'Waarom neem je dat mee als het zich zo gedraagt'
Toch bovenin genomen, maar om een andere reden. Tot nu toe is het mij gelukt stoel 1A te nemen OF te vliegen met iemand. Altijd beneden.
Aangezien dit wel eens de laatste 747 vlucht kan worden voor mij, bedacht ik mij dat het mooi zou zijn 1x bovenin te zitten.
Aangezien dit wel eens de laatste 747 vlucht kan worden voor mij, bedacht ik mij dat het mooi zou zijn 1x bovenin te zitten.
Dat was ook één van de dingen die veel genoemd werd toen ze de veranderingen aankondigden: qua level gunstig als je long haul business op goedkope tickets vliegt, ongunstig als je korte economy vluchten op dure tickets doet.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:55:
Ik heb nu wel een voordeel gevonden van het nieuwe XP systeem. Vroeger waren levelmiles ook gebonden aan ticketklasse. Hoe hoger je klasse, hoe meer miles.
Och 4E is een solo seat, af en toe iemand die naar het toilet gaat of een snack haalt. Behalve 4A en 1A is alles nog steeds 2-2 bij KLM; ook geen privacy & klimmen of beklommen worden.
Wil je meer privacy dan moet je in Januari hopen op een omgebouwde DL 777-200 met Delta One suites.
Wil je meer privacy dan moet je in Januari hopen op een omgebouwde DL 777-200 met Delta One suites.
[ Voor 21% gewijzigd door Grouchy op 21-06-2018 11:04 ]
Helaas, mijn segmenten gaan altijd met hun A330 tot nu toe.Grouchy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:34:
Wel beetje jammer: Toen ik wilde betalen kreeg ik een melding: Uw vlucht is 110,- duurder geworden. Dat kon ik accepteren of natuurlijk weigeren. Op het totaal viel het mee, dus gedaan.
Nu kom ik er dus achter dat dat ook meteen betekende dat San Diego naar LAX van First naar Economy ging. Dat is dus de reden dat ik op de segment geen stoel kon kiezen.
Nu is dat maar 55 minuten, toch hadden ze dat wat duidelijker kunnen melden.
EDIT:
In de app zijn nu Milestones bij KLM. Ik heb staan:
Dat zijn er te weinig. Op bij collega's klopt ie niet. Klopt die bij anderen hier wel?
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 21-06-2018 11:48 ]
Met dat soort acties zou ik effe bellen, agent krijgt dan wel vaak de oude prijs en ook first, nu heb ie waarschijnlijk een 'dure' B of Y full eco fare ipv een 'goedkope' GAP fare. Upgraden lukt gewoonlijk zonder wijzigings kosten te betalen en vaak zijn die GAP fares nog goedkoper ook.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:33:
[...]
knipperdeknip
Nu kom ik er dus achter dat dat ook meteen betekende dat San Diego naar LAX van First naar Economy ging. Dat is dus de reden dat ik op de segment geen stoel kon kiezen.
Nu is dat maar 55 minuten, toch hadden ze dat wat duidelijker kunnen melden.
[afbeelding]
Dat zijn er te weinig. Op bij collega's klopt ie niet. Klopt die bij anderen hier wel?
Milestones werkt niet voor me: Alles 0 hierzo. Zelfde verhaal met TSA Pre-Check; ze doen mee maar het werkt ook nog steeds niet met KLM.
[ Voor 41% gewijzigd door Grouchy op 21-06-2018 13:03 ]
Heb hem ook in het menu staan, als ik erop klik gebeurt er helemaal niets.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:33:
[...]
Ja, helaas voor mij is het andersom. Ik boek vaak last-minute mijn BC en kwam daardoor voorheen op heel veel meer level miles dan op dit moment ik XPs krijg. Heb wel het idee dat binnen Europa het een stuk vlotter gaat nu.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:55:
Geen idee, ik kan 't niet vindenPWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:33:
[...]
[afbeelding]
In de app: My Profile -> Milestones
Hij geeft ook aan dat ik 597 kilo bagage heb meegenomen (reis zelden met koffer). Ben benieuwd of dat het aantal koffers * toelaatbaar gewicht is, of de actuals van wat ik heb gedaan.
Bij mij is dat met 99 vluchten 116 kilo. Dus het lijkt wel alsof dat echt gaat over wat je ingecheckt hebt.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Hij geeft ook aan dat ik 597 kilo bagage heb meegenomen (reis zelden met koffer). Ben benieuwd of dat het aantal koffers * toelaatbaar gewicht is, of de actuals van wat ik heb gedaan.
Ah daar hebben ze 't verstopt. Of het getal voor bagage klopt (611 kilo) weet ik niet echt maar klinkt niet onwaarschijnlijk. Aldus m'n My FlightRadar24 heb ik sinds de datum die ze noemen in totaal 59 vluchten genomen en de app zegt 56. Allicht zal een JL-vlucht niet meetellen maar wat de resterende twee zijn zou ik niet direct weten.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Mijn eerste KLM-vlucht was overigens bepaald niet in 2012.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2018 13:56 ]
Nee, bij mij ook niet. Dat is waarschijnlijk de dag dat KLM een computer kochtCyBeR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:53:
[...]
Mijn eerste KLM-vlucht was overigens bepaald niet in 2012.
Dat sowieso niet, dan kom ik op veel minder dan 56 uit. Sterker nog die "1e vlucht" waar ze 't over hebben was een AZ vlucht.Sanction schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:14:
Volgens mij is het alleen KLM; geen AF of zelfs Skyteam.
Dat was exact de reden dat ik 'm bovenin had gepakt eerder dit jaar.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:31:
Toch bovenin genomen, maar om een andere reden. Tot nu toe is het mij gelukt stoel 1A te nemen OF te vliegen met iemand. Altijd beneden.
Even de data uit de app bij elkaar gemikt, d'r missen overigens nog een stuk of 10 skyteam vluchten en (ik geloof) 8 met andere carriers.
Qua bagage heb ik aardig m'n best gedaan, maar dat is minder vreemd als het meestal tripjes van 3+ weken zijn.
leeg
eerste vlucht ook in 2012 volgens de app, dat klopt ook zeker niet 
in de AF app zie je ook vliegtuigen waar je in heb gezeten maar dat is ook een rare mix van klm en af, bv de 747 staat daar niet tussen maar mijn trips in de 777 staan er dan wel bij van KL terwijl al mijn delta vluchten missen (a330 bv) daarnaast zie je bij de AF app welke steden je heb aangedaan (excl. AMS) maar daar missen ook alle delta vluchten
baggage heb ik maar 155 kilo
in de AF app zie je ook vliegtuigen waar je in heb gezeten maar dat is ook een rare mix van klm en af, bv de 747 staat daar niet tussen maar mijn trips in de 777 staan er dan wel bij van KL terwijl al mijn delta vluchten missen (a330 bv) daarnaast zie je bij de AF app welke steden je heb aangedaan (excl. AMS) maar daar missen ook alle delta vluchten
baggage heb ik maar 155 kilo
De AF app gebruikt daar de AF-vloot voor, en die vliegen geen 747's meer. Of je in een AF 777 of KL 777 of nog iets anders hebt gezeten maakt dan weer niet uit.mrsar schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:57:
klopt,maar vind het wel beetje jammer,doe het dan gewoon goedCyBeR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:07:
[...]
De AF app gebruikt daar de AF-vloot voor, en die vliegen geen 747's meer. Of je in een AF 777 of KL 777 of nog iets anders hebt gezeten maakt dan weer niet uit.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2