Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 35 ... 259 Laatste
Acties:

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:30:
Een tijdje lukte het wel, maar inmiddels kan ik niet meer per segment aangeven bij KLM of ik business wil.

Ik wil 27/28 september naar San Diego (of LAX) Economy
4/5 october terug, Business

13 october naar Phoenix Economy
19 october terug, Business

Ik kom met crosstickets wel al een heel eind om het een stuk goedkoper te maken, maar de segmenten kiezen per klasse lukt dus niet :(
Via de Airfrance-site kan het wel. Je moet dan Multi-city booking kiezen, maar het kan niet als je voor de Economy-vlucht de Light-optie neemt. Neem je gewoon Economy dan kun je voor de 2e vlucht een ander tarief (lees: Business) nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9BOQz6M7fD8ebUw8CC0tzMHg/full.jpg

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:17:
[...]

Helaas een foutje...mooi meegenomen maar hoort niet te gebeuren.
Proef op de som genomen. Gisteren wederom op korte vlucht upgrade genomen. En...

2842 miles *O*

Als je rekent met 1 mile = 1 cent, betaalt het zichzelf terug :p

EDIT:

En 15XP, ipv 5XP 8)7

Wel een zooitje hoor. Ik had een vlucht op 10 deze omgezet naar 11. Dit is nu wat ik zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tjd8FpPAbtHhstNkEdIPMl5a/thumb.png

Dat zijn een hoop miles voor een enkeltje.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 11-04-2018 12:22 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12 23:37
On April 21st, buy yourself a seat on board of our A340 and fly away on the very first widebody plane to leave Brussels South Charleroi Airport.

We've worked very hard to offer our passengers the experience they deserve, from check-in to landing! But we need your help to make sure that we've covered every detail. So pack a suitcase, come in early, bring your best smile and be ready to fly!

Destination? A 3-hour flight over scenic Europe during which you will enjoy a standard inflight service. We'll then land in Brussels South Charleroi Airport again.

Enjoy the company of our Belgian crew, relax watching our film selection, and enjoy our food and Belgian products - just as if you were really flying to Hong Kong.

All ticket revenues will be donated to Télévie and Kom Op Tegen Kanker, two charities that we hold dear. They do an amazing job every day researching, preventing and fighting cancer. Hats off to them, and it's the very least we can do for such a great cause.

As we don't want you to pack unnecessarily, we would like to offer you the opportunity to support Oxfam Solidarity in their fight against poverty and inequality, by donating the contents of your suitcase after the landing.

This is a unique opportunity to discover Air Belgiums high standards.

We all know first times arent always perfect. So we hope you'll be kind enough to be forgiving on the small details - and to point them out in the post-flight survey well ask you to fill in!

Belgianely yours,
Air Belgium.
https://www.airbelgium.com/flytogether

Als iemand volgende zaterdag vrij is en België/Chaleroi wilt ontdekken en een tochtje over Europa wilt maken :D
€25 voor economy, €40 premium en €50 voor business

Uitverkocht. Laat maar

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:59:
[...]

https://www.airbelgium.com/flytogether

Als iemand volgende zaterdag vrij is en België/Chaleroi wilt ontdekken en een tochtje over Europa wilt maken :D
€25 voor economy, €40 premium en €50 voor business

Uitverkocht. Laat maar
Die €50 voor 3 uur in Business rondvliegen is natuurlijk wel een koopje. :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ruim te laat natuurlijk anders had ik zeker die 50 euro wel even gelapt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bottom line
CyBeR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:42:
Ruim te laat natuurlijk anders had ik zeker die 50 euro wel even gelapt.
Aangezien de voorbereidingsvlucht zeer snel uitverkocht was, hebben we besloten om een tweede vlucht te organiseren op zaterdagnamiddag. We zullen de ticketverkoop hiervoor maandag starten. Wie vliegt mee?

• CyBeR
  • Niet online

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bartjeee schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 01:07:
[...]

Om niet volledig off-topic te posten. Vlieg over 1,5 week met BA naar China (rond Chinees nieuwjaar goede deal geboekt LHR-PEK PVG-LHR incl. 4 sterren hotel, 6 overnachtingen voor 1150 pp). Schandalig dat je als business class passagier zonder status bij BA moet betalen voor stoel selectie. Wordt de eerste keer BA, ben benieuwd.
Zojuist terug van bovengenoemde trip (wachtten op LHR terug naar AMS). Het product van BA in Business Class / Club World is inderdaad op zijn best lage middenmoot.

- Weinig ruimte je hebt absoluut geen plek iets weg te leggen
- Opstelling is raar en onhandig, je moet over mensen heen klimmen, maakt wel dat ze ruimte slimmer gebruiken
- Stoelselectie zonder status bij BA kost geld :')
- Verder vond ik het eten minder als bij KLM, Lufthansa of Delta, is natuurlijk heel persoonlijk. Ook heeft de eetservice op de heenweg zeker 2,5 uur geduurd na opstijgen. Bij andere gaat dat veel vlotter en lig je zo te slapen
- Leeftijd van vliegtuigen goed te zien, meer als bij KLM (vliegen ook met zelfs nog ouder spul op sommige routes).
- IFE was een VHS band van 20 jaar oud qua kwaliteit op een 6" schermpje

Eerlijk is eerlijk voor deze prijs bij anderen was het maximaal premium economy geweest, met dat in het achter hoofd is het concurrerend. Zodra de prijzen in de buurt komen van anderen, zal ik nooit voor BA kiezen.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Piet91 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:31:
[...]

Die €50 voor 3 uur in Business rondvliegen is natuurlijk wel een koopje. :P
Als ik dat zag lachte ik toch lekker luidop. Het is gewoon veel te goedkoop... voor een goed doel ben ik zeker dat je mensen vinden die hier lekker een paar 100en euro's voor willen neerleggen. Dit toont gewoon aan dat ze hier totaal geen marktonderzoek naar hebben gedaan...

Vraag me af of ze zelfs uit de kosten geraken voor zo'n bedrag. 3u vliegen voor een gemiddelde opbrengst van minder dan 40 euro per pax. Ik denk dat ze nog best wat mensen aannemen op de marketing afdeling daar... Na minder dan een jaar is de kas leeg vrees ik >:)

• CyBeR
  • Niet online
jvvv schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:21:
[...]

Vraag me af of ze zelfs uit de kosten geraken voor zo'n bedrag.
Uit de kosten raken ze per definitie niet aangezien ze de opbrengst aan goede doelen doneren.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En het is een test/promo vlucht, anders vliegt dat ding ws leeg rond.

• Leetness
  • Laatst online: 23-12 08:17
Ik vraag me af of het een échte vlucht wordt inclusief de service/eten in alledrie de klassen, of dat het simpelweg een 3 uur durende vlucht wordt..

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:09
Volgens de website "enjoy a standard inflight experience", dus dan zou je toch aannemen dat service/eten aan boord precies zo zal gaan als bij een andere 3 uur durende vlucht?

• CyBeR
  • Niet online
Zoals ik 't begrijp is dat het idee ja.

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik neem aan dat ze hiermee oa hun 'inflight experience' willen testen, cabin personeel etc. Je zal wel een enquete moeten invullen aan het eind :)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:16:
Ik neem aan dat ze hiermee oa hun 'inflight experience' willen testen, cabin personeel etc. Je zal wel een enquete moeten invullen aan het eind :)
Yep: We all know first times arent always perfect. So we hope you'll be kind enough to be forgiving on the small details - and to point them out in the post-flight survey well ask you to fill in!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-12 14:01
Ik zie dat hier veel frequent flyers zitten, jullie weten dit dus vast wel.

Volgende week vrijdag ga ik richting San Francisco voor een campervakantie. De vakantie is geboekt via een reisorganisatie waarbij de tickets en de camper in zitten.

Nu gaat onze eerste vlucht van Amsterdam naar Zurich om vanaf daar vanaf Zurich direct op San Francisco te vliegen, alleen voor de vlucht naar SF zit een probleem.

Het ticket staat geboekt op United Airlines maar de vlucht is operated by Swiss Airlines. Bij beide airlines is het tot op heden niet mogelijk om online te kijken naar de stoelreservering, het lijkt dus ook niet mogelijk om 24 uur van tevoren een plek te selecteren.

Ik neem aan dat als we op Zurich aankomen we het beste direct in kunnen checken voor de vlucht en daar een plaats kiezen zodat ik en mijn reisgenoot nog wel bij elkaar zitten? alleen moet ik hiervoor dan bij de balie van United zijn of van Swiss? Ik kan dit bij beide airlines niet terugvinden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Waarom kun je geen stoel selecteren? Krijg je een melding over je boekingscode, over het mogen selecteren van een stoel, of iets anders?

Het beste wat je kunt doen is even bellen. Ik zou niet wachten met check-in tot je in ZRH bent, normaal kan dat ook niet - normaal doe je dat bij het punt van vertrek (AMS dus).

Je moet altijd bellen (en de balie gebruiken van) de maatschappij die de vlucht daadwerkelijk uitvoert.

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 17-04-2018 08:40 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit soort volume-tickets via een tussenpersoon zijn altijd een beetje gek. Zowel bij Swiss als bij United kun je normaal gezien van tevoren een stoel selecteren, behalve als je bij United de goedkoopste tariefklasse hebt (Basic Economy). Dan krijg je bij check-in een stoel toegewezen die ook niet meer gewijzigd kan worden. Je mag er van uit gaan dat twee mensen die onderdeel uitmaken van dezelfde boeking altijd bij elkaar gezet worden.

Ik neem aan dat beide delen van je vlucht (van AMS naar ZRH en van ZRH naar SFO) dezelfde boeking zijn. In dat geval check je vooraf in 1x in voor beide segmenten, en krijg je ook voor beide vluchten de boarding pass. Je hoeft dus niet in Zurich nog eens apart in te checken voor de tweede vlucht. Sterker nog, normaal gesproken kan dat niet eens.

• Leetness
Gewoon even bellen, dat is het snelst en makkelijkst :)

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:28:
Dit soort volume-tickets via een tussenpersoon zijn altijd een beetje gek. Zowel bij Swiss als bij United kun je normaal gezien van tevoren een stoel selecteren, behalve als je bij United de goedkoopste tariefklasse hebt (Basic Economy). Dan krijg je bij check-in een stoel toegewezen die ook niet meer gewijzigd kan worden. Je mag er van uit gaan dat twee mensen die onderdeel uitmaken van dezelfde boeking altijd bij elkaar gezet worden.
Heeft United al basic economy voor intercontinentaal ingevoerd? Ik dacht dat dat alleen nog voor binnenlandse vluchten was.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Jullie zitten zeer waarschijnlijk sowieso al naast elkaar, dat is immers standaard als je in een boeking twee tickets boekt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-12 14:01
Thanks voor het meedenken :)

Ik heb even gebeld en als ik me inderdaad op Schiphol meld bij Swiss air word meteen de vlucht AMS-ZUR en ZUR-SFO geregeld.

Ik was vooral even in de war omdat toen ik met mijn reserveringsnummer bij Swiss air op de website wel stoelen kon selecteren voor AMS-ZUR maar niet voor ZUR-SFO en dit ook niet lukte bij United. Daarom begon ik toch te twijfelen. Dat 1.5 uurtje AMS-ZUR is niet zo spannend qua stoelselectie maar die lange vlucht lijkt me wel gezellig om bij elkaar te zitten he :P

In ieder geval ben ik gerustgesteld! Ook meteen de wensen voor de maaltijd aan kunnen geven bij Swiss.

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
ehoutgast schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:42:
[...]

Heeft United al basic economy voor intercontinentaal ingevoerd? Ik dacht dat dat alleen nog voor binnenlandse vluchten was.
Toen ik begin dit jaar met United naar NYC vloog werd basic economy nog enkel op binnenlandse vluchten gevoerd.

• CyBeR
  • Niet online
Hm ze zouden me mailen als ze tickets gingen verkopen, dat hebben ze niet gedaan en natuurlijk inmiddels weer uitverkocht. Oh well.

• Leetness
Tickets zouden om 12:00 in de verkoop gaan. Alles stond om 11:50 al live en was 2 minuten later uitverkocht. Erg slordig al met al, maar goed. Volgende keer beter :)

Edit: ze krijgen er op Twitter ook aardig van langs zie ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Leetness op 17-04-2018 12:40 ]

• bottom line
CyBeR schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:05:
[...]

Hm ze zouden me mailen als ze tickets gingen verkopen, dat hebben ze niet gedaan en natuurlijk inmiddels weer uitverkocht. Oh well.
De tweede vlucht ten voordele van Télévie, Kom Op Tegen Kanker en Oxfam-Solidariteit is in minder dan 5 minuten uitverkocht. Bedankt voor jullie enthousiasme en we kijken ernaar uit om jullie zaterdag te verwelkomen! #SimplyFlyAway
https://www.facebook.com/airbelgium/

Enige en voor hun makkelijkste communicatie verliep via facebook. Dus je moest, zeker deze keer, je facebook continu open hebben staan.
ook al die mensen die afgelopen dagen hebben geklaagd erover. Jezus, dit is maar een probeervlucht he. Dat belooft voor als er zaterdag iets misloopt. Hebben ze al ineens een hoop moeilijke klanten om op te oefenen :+

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03:39
wann0wfhc schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:15:
In ieder geval ben ik gerustgesteld! Ook meteen de wensen voor de maaltijd aan kunnen geven bij Swiss.
Fish or chicken? 8)

• CyBeR
  • Niet online
bottom line schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:08:
[...]

[...]

Enige en voor hun makkelijkste communicatie verliep via facebook.
Lekker weer, niet iedereen heeft en wil dat. Als ze dat gaan doen moeten ze dat zeggen en niet beloven te mailen en dat dan vervolgens niet doen.

• Dreamvoid
  • Niet online
Yes I remember, I had lasagna.

• bottom line
CyBeR schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:16:
[...]

Lekker weer, niet iedereen heeft en wil dat. Als ze dat gaan doen moeten ze dat zeggen en niet beloven te mailen en dat dan vervolgens niet doen.
Eer dat je je mail had gelezen waren alle tickets toch uitverkocht :D
Dus gelukkig dat ze je in het ongewisse hebben gelaten. Anders was je gefrustreerd op je eigen dat je niet snel genoeg was. :+

• CyBeR
  • Niet online
bottom line schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:23:
[...]

Eer dat je je mail had gelezen waren alle tickets toch uitverkocht :D
Ik denk dat je onderschat hoe snel ik mails zie :P
Dus gelukkig dat ze je in het ongewisse hebben gelaten. Anders was je gefrustreerd op je eigen dat je niet snel genoeg was. :+
Nee omgekeerd eigenlijk. Dan is 't mijn eigen schuld namelijk en dat vind ik meestal wel prima.

• Leetness
Ach dit was een onwijs goedkope actie met daarnaast natuurlijk onwijs veel belangstelling. Je kan dit soort acties niet houden zonder 90% van de mensen teleur te stellen. Mensen vinden altijd wel wat om over te zeiken :)

• PWM
  • Niet online
Begin inmiddels wel lichtelijk geïrriteerd te raken met Schiphol.

Prachtig weer, geen wind, maar toch weer 45 minuten in vliegtuig zitten om een slot te krijgen. De laatste maanden gaan de ochtend vluchten nauwelijks nog op tijd. Met mist e.d. snap ik het. Maar zonder dat redden ze het ook gewoon niet.

Zit nu in een kist met vertrektijd 10.15. Ze hadden ons om 9.45 aan boord (! echt knap). Maar toch pas vertrek 10.55. Bleh

Ik snap ook wel dat het komt door regels, maar dit gaat nergens meer over.

• Bartjeee
  • Niet online
Binnenkort een vakantie naar USA, een roadtrip. Hotels wil ik nu gaan boeken, wat is jullie strategie tot beste prijs / maximale miles?

Ik zat te denken bij Hotels.com boeken (bij 10 overnachtingen 1tje gratis), via de Flyingblue refferal (36 miles per €10,-) en dan afrekenen met Flying Blue Amex.

• Leetness
PWM schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:15:
Schiphol is een onwijs goed geoliede machine, maar ook gewoon onwijs vol met als resutlaat dat alle vluchten dicht op elkaar gepland zijn. Wanneer er een klein oponthoud plaatsvindt, heeft dit invloed op een groot aantal vluchten daarna. Zeker nu de zomer er weer aankomt zal de vertraging alleen maar groter worden vrees ik.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-12 18:48
Garyu schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:44:
Jullie zitten zeer waarschijnlijk sowieso al naast elkaar, dat is immers standaard als je in een boeking twee tickets boekt.
Dit is niet helemaal correct volgens mij.

Ik ben net terug vanuit Keflavik, tickets ruim van te voren geboekt, en ook als 1 van de eerste ingecheckt (stoelen kon je niet kiezen) maar ik en mijn vader zaten wel van elkaar. Wellis waar maar 1 rij, maar toch.

Dus het lijkt mij dat als je samen een ticket boekt, het niet zo is dat dit standaard naast elkaar is.
Dat het 99,999% van de gevallen is, ok, maar zou ook anders kunnen zijn.

PSN: plexforce (ps4)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Welke maatschappij? Want de meeste maatschappijen seaten mensen nog wel samen hoor. Lowcosts draaien hun hand er niet voor om om reizigers niet samen te zetten. Je krijgt waarvoor je betaalt...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-12 18:27

mrsar

waar een sar is,is een wodka

gok dat het wowair is geweest dan
WeHoDo schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:24:
[...]

Dit is niet helemaal correct volgens mij.

Ik ben net terug vanuit Keflavik, tickets ruim van te voren geboekt, en ook als 1 van de eerste ingecheckt (stoelen kon je niet kiezen) maar ik en mijn vader zaten wel van elkaar. Wellis waar maar 1 rij, maar toch.

Dus het lijkt mij dat als je samen een ticket boekt, het niet zo is dat dit standaard naast elkaar is.
Dat het 99,999% van de gevallen is, ok, maar zou ook anders kunnen zijn.

[ Voor 89% gewijzigd door mrsar op 18-04-2018 12:40 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

PWM schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:15:

Prachtig weer, geen wind, maar toch weer 45 minuten in vliegtuig zitten om een slot te krijgen. De laatste maanden gaan de ochtend vluchten nauwelijks nog op tijd. Met mist e.d. snap ik het. Maar zonder dat redden ze het ook gewoon niet.

Zit nu in een kist met vertrektijd 10.15. Ze hadden ons om 9.45 aan boord (! echt knap). Maar toch pas vertrek 10.55. Bleh

Ik snap ook wel dat het komt door regels, maar dit gaat nergens meer over.
Naar London? Vanochtend hadden alle London-vluchten netwerkslots met vaak 60+ min vertraging. Als je vaak die kant op vliegt wanneer je dat ervaart kon het probleem wel eens in Engeland liggen, en niet op AMS.

[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 18-04-2018 12:50 ]

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-12 18:48
mrsar schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:39:
gok dat het wowair is geweest dan

[...]
Nope, KLM.(Uitgevoerd door Delta)

[ Voor 6% gewijzigd door WeHoDo op 18-04-2018 13:09 ]

PSN: plexforce (ps4)

• CyBeR
  • Niet online
Afaik doen klm en delta dat wel maar ja als er geen 2 stoelen naast elkaar meer zijn is t lastig.

Het is iig een van de redenen die KL opgaf voor betaalde stoelselectie.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 20:52

Rannasha

Does not compute.

Koppensneller schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:49:
[...]

Naar London? Vanochtend hadden alle London-vluchten netwerkslots met vaak 60+ min vertraging. Als je vaak die kant op vliegt wanneer je dat ervaart kon het probleem wel eens in Engeland liggen, en niet op AMS.
Er zijn nog steeds beperkingen rondom Londen. De oorzaak is de invoering van een nieuw systeem bij de luchtverkeersleiding op Heathrow. Zoals gebruikelijk bij een wijziging in de procedures, worden sector-capaciteiten een tijdlang beperkt tot een lagere waarde dan normaal, zodat er tijd is om te wennen.

En als de verwachtte verkeersvraag deze verlaagde capaciteit overstijgt, dan worden vliegtuigen op locatie van vertrek (mits binnen Europa) aan de grond gehouden om zo de verkeersdrukte in de sector beter te spreiden en te zorgen dat deze de capaciteit niet overschrijdt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Cheesy
  • Niet online
Vraagje: staan de 3 vertrekhallen van Schiphol achter de security met elkaar in verbinding? De plattegronden van Schiphol zelf vind ik niet heel duidelijk. (www.schiphol.nl/nl/plattegronden). Is het mogelijk om (bijvoorbeeld bij drukte) bij een andere vertrekhal door de security te gaan? Ik vlieg intercontinentaal, waarschijnlijk vanaf de H-gate.

Heb een aantal keer gevlogen vanaf Schiphol, maar toen gewoon straight de borden gevolgd.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 18-04-2018 13:28 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Rannasha schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:20:
[...]

Er zijn nog steeds beperkingen rondom Londen. De oorzaak is de invoering van een nieuw systeem bij de luchtverkeersleiding op Heathrow. Zoals gebruikelijk bij een wijziging in de procedures, worden sector-capaciteiten een tijdlang beperkt tot een lagere waarde dan normaal, zodat er tijd is om te wennen.

En als de verwachtte verkeersvraag deze verlaagde capaciteit overstijgt, dan worden vliegtuigen op locatie van vertrek (mits binnen Europa) aan de grond gehouden om zo de verkeersdrukte in de sector beter te spreiden en te zorgen dat deze de capaciteit niet overschrijdt.
Weet ik, ik werk bij de luchtverkeersleiding ;) Vanochtend keek ik toevallig even mee vanuit de toren (i.v.m. een systeemtrial met ETFMS) en zag ik toevallig alle EGLL-vluchten met stevige vertraging weggaan. Dat dat ligt aan procedurele capaciteitsrestricties n.a.v. een nieuw systeem daar wist ik niet, dank!

• CyBeR
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:26:
Vraagje: staan de 3 vertrekhallen van Schiphol achter de security met elkaar in verbinding?
Ja, met uitzondering van de M-pier. En uiteraard is er het onderscheid Schengen/non-Schengen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 20:52

Rannasha

Does not compute.

Koppensneller schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:31:
[...]

Weet ik, ik werk bij de luchtverkeersleiding ;)
Jij ook al :)
Dat dat licht aan procedurele capaciteitsrestricties n.a.v. een nieuw systeem daar wist ik niet, dank!
Een nuttige bron om te checken wat er aan de hand is:

http://www.public.nm.euro...L/gateway/spec/index.html

Dit is de publieke website, als je een toegangstoken van Eurocontrol hebt, dan kun je ook bij een versie die wat meer details heeft.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• mrsar

mrsar

WeHoDo schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:05:
[...]

Nope, KLM.(Uitgevoerd door Delta)
hoe vloog je dan? even uit interesse,vloog je vanuit de VS oid? en normaal gesproken doet klm/delta mensen wel bij elkaar zetten,en anders vragen bij de balie. Wat ik ook vreemd vind is geen stoelen kiezen,normaal kan iedereen dat zover ik weet bij OLCI danwel op vliegveld.
Daarnaast heeft klm geen directe verbinding zover ik weet en delta alleen van JFK :P vandaar mijn vraag of mijn info nog klopt :P

oh schijnbaar vliegt transavia ORY-KEF op bepaalde dagen :)

voor klm zie ik eigenlijk alleen via overstap naar IcelandAir

[ Voor 38% gewijzigd door mrsar op 18-04-2018 14:54 ]

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:28

Grouchy

meep meep

Als de vlucht uitgevoerd is vanuit de USA (MSP of JFK) door Delta en je kan geen stoelen kiezen dan klinkt het als een basic economy ticket (boekingsklasse E). Basic Economy-stoelen worden na het inchecken toegewezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 18-04-2018 15:35 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:34:
Als de vlucht uitgevoerd is vanuit de USA (MSP of JFK) door Delta en je kan geen stoelen kiezen dan klinkt het als een basic economy ticket (boekingsklasse E). Basic Economy-stoelen worden na het inchecken toegewezen.
Idd en dat gebeurt zo laat dat tegen die tijd er vaak weinig stoelen naast elkaar beschikbaar zijn.

• Dreamvoid
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:36:
[...]

Ja, met uitzondering van de M-pier. En uiteraard is er het onderscheid Schengen/non-Schengen.
Laten ze je er wel doorheen als je bij de verkeerde security in de rij staat (dan bedoel ik niet de M-pier, maar de Schengen/non-Schengen kant)? Ik werd er laatst direct uitgepikt bij het laten zien van de boarding pass.

Bij drukte weet ik overigens niet of het wel zoveel sneller is om eerst door de Schengen-side security te gaan, en daarna nog een keer in de rij te staan voor de tweede paspoort check om bij de non-Schengen kant te komen.

• CyBeR
  • Niet online
Dreamvoid schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:40:
[...]

Laten ze je er wel doorheen als je bij de verkeerde security in de rij staat (dan bedoel ik niet de M-pier, maar de Schengen/non-Schengen kant)? Ik werd er laatst direct uitgepikt bij het laten zien van de boarding pass.
Nee.
Bij drukte weet ik overigens niet of het wel zoveel sneller is om eerst door de Schengen-side security te gaan, en daarna nog een keer in de rij te staan voor de tweede paspoort check om bij de non-Schengen kant te komen.
Nou ja dat kan ook niet dus dat zou ik niet proberen.

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:44:
[...]

Nee.

[...]

Nou ja dat kan ook niet dus dat zou ik niet proberen.
Maakt het nog uit of je vertrekhal 2/3 neemt?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

non-Schengen met een Schengen BP en andersom lukt niet, poortjes gaan zoiezo niet open. Dat lukt je alleen met Privium.
Vetrekhal 2/3 maakt niet uit, de een is afhankelijk v/d tijd wat drukker dan de andere.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Niet online
BA A319

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jPJMUnVeb1ZjThcshOf2ht1d/thumb.jpg

Volgende keer weer Terminal 4 :+

• PolarBear
  • Niet online
Te heet gewassen de A319. Maar goed BA is verder aan het verdichten en gaat nog dunnere stoelen installeren. Zie: https://www.flyertalk.com...os-couple-sh-changes.html

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:15:
[...]

Maakt het nog uit of je vertrekhal 2/3 neemt?
Ik weet zo even niet of 3 ook een eigen security heeft maar qua waar je uit komt niet, nee.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:49:
BA A319

[afbeelding]

Volgende keer weer Terminal 4 :+
En ergste is: Business class is hetzelfde. Ik heb dat een keer voor een LGW-AMS retourtje gedaan (was maar £50 meer en had dus ook lounge access), en ik kon mijn benen als 1m90 persoon ook niet kwijt. Nooduitgangstoel is beter...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12 18:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gambieter schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:23:
[...]
En ergste is: Business class is hetzelfde. Ik heb dat een keer voor een LGW-AMS retourtje gedaan (was maar £50 meer en had dus ook lounge access), en ik kon mijn benen als 1m90 persoon ook niet kwijt. Nooduitgangstoel is beter...
Gewoon geen BA meer vliegen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PWM
  • Niet online
Hun 767 Domestic was erg fijn. Maar ik stap nooit meer in een BA inderdaad, behalve die.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Die nieuwe Neo's van ze beloven ook niet veel goeds:
https://www.flyertalk.com...-couple-sh-changes-9.html
en dan de posts van vandaag, deze bijvoorbeeld:
https://www.flyertalk.com/forum/29655533-post349.html

Voor je het weet zijn we 4 jaar verder en heeft iedereen zijn/haar cabin 'enhanced' met 29 "pitch, non-recline, rechtopstaande zonder noemenswaardige padding, 17" (16.5) width slimline stoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 18-04-2018 19:16 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die recline hoeft voor mij niet short haul; dat doet Ryanair echt wel goed.

De andere dingen klinken inderdaad gewoon weer als een stapje dichter bij de afgrond...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Doe ik ook niet, Easyjet nooduitgang voor de trips naar Schiphol ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online
Hoe verkeerd doe je 't als airline als easyjet je voorbij schiet op comfort

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:53
gambieter schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:23:
[...]

Op Gatwick heeft BA een paar A320s staan waar ze 29 rijen in gepropt hebben, die zijn echt complete hel. Ik heb nog nooit zó krap (en pijnlijk) in een vliegtuigstoel gezeten als bij die toestellen. Ik vlieg ze echt niet meer als er geen exit row vrij is. Ze zijn als het goed is ook gestopt met ombouwen naar die setup, waarschijnlijk teveel klachten.
Bartjeee schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:36:
Binnenkort een vakantie naar USA, een roadtrip. Hotels wil ik nu gaan boeken, wat is jullie strategie tot beste prijs / maximale miles?
Voor een roadtrip kun je de (meeste) hotels toch het best boeken als je daar bent? Anders zit je al vast aan een schema voor je begint. Zeker in de US is dat prima te doen, misschien alleen in de hele grote steden iets vastleggen als je daar per se in het centrum wilt slapen.

Qua punten, via de nieuwe versie van de Flying Blue shop online site krijg je nu ook 20 punten per € 10 bij Booking.com, dus dat is al wat beter dan de 1 op 1 van voorheen, mocht Booking.com voordeliger zijn. Moet je je wel even door het Frans worstelen, want een Engelse laat staan Nederlandse versie is nog niet beschikbaar (typisch..)

• Bartjeee
  • Niet online
Evianon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:50:
[...]

Voor een roadtrip kun je de (meeste) hotels toch het best boeken als je daar bent? Anders zit je al vast aan een schema voor je begint. Zeker in de US is dat prima te doen, misschien alleen in de hele grote steden iets vastleggen als je daar per se in het centrum wilt slapen.

Qua punten, via de nieuwe versie van de Flying Blue shop online site krijg je nu ook 20 punten per € 10 bij Booking.com, dus dat is al wat beter dan de 1 op 1 van voorheen, mocht Booking.com voordeliger zijn. Moet je je wel even door het Frans worstelen, want een Engelse laat staan Nederlandse versie is nog niet beschikbaar (typisch..)
Mja rond wat wat nationale parken zie ik dat alles behoorlijk vol loopt, wil ik niet misgrijpen. Rond de steden, waar veel meer aanbod is durf ik het wel ter plekke nog te regelen.

• Hmmbob
  • Laatst online: 00:19
De meeste hotels kun je ook tot 48u van te voren cancellen, zeker als je rechtstreeks boekt en niet het 'non-refundable' of 'pre-pay' tarief kiest.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Grouchy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:15:
Voor je het weet zijn we 4 jaar verder en heeft iedereen zijn/haar cabin 'enhanced' met 29 "pitch, non-recline, rechtopstaande zonder noemenswaardige padding, 17" (16.5) width slimline stoelen.
Zoals Spring Airlines. Mag morgen weer HGH <-> MFM. Die non-recline stoelen hebben wel 1 voordeel. Tenminste geen last van de persoon voor je die al tijdens het taxiëen zijn stoel vol naar achteren gooit. :(

Valt me wel op dat de take-off / landing checks door cabin crew bij Spring Airlines een stuk minder serieus genomen worden dan bij Cathay. Raampjes gesloten, table trays open, tassen op schoot, cabin crew zegt er niks van. Zijn dat geen wettelijke verplichtingen? :?

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 03:00
Kenzi schreef op donderdag 19 april 2018 @ 02:53:
[...]

Zoals Spring Airlines. Mag morgen weer HGH <-> MFM. Die non-recline stoelen hebben wel 1 voordeel. Tenminste geen last van de persoon voor je die al tijdens het taxiëen zijn stoel vol naar achteren gooit. :(

Valt me wel op dat de take-off / landing checks door cabin crew bij Spring Airlines een stuk minder serieus genomen worden dan bij Cathay. Raampjes gesloten, table trays open, tassen op schoot, cabin crew zegt er niks van. Zijn dat geen wettelijke verplichtingen? :?
De vraag is: hoe streng word het gcontroleerd en nog belangrijker, hoe streng wordt het gehandhaafd....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Raampjes gesloten, table trays open, tassen op schoot, cabin crew zegt er niks van. Zijn dat geen wettelijke verplichtingen? :?
Ligt aan 't land.

• PolarBear
  • Niet online
Dat soort dingen zijn toch gewoon via het icao geregeld?

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:31
PolarBear schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:27:
[...]

Dat soort dingen zijn toch gewoon via het icao geregeld?
Icao schrijft regels voor, maar het is aan de landen zelf of ze het implementeren.

• upclocker
Een stukje frustratie vanaf het platform, hoe sommige passagiers je dag goed kunnen verpesten.

Goed laatste vlucht die ik moest afhandelen was een vlucht naar Egypte met een B737. Kist kwam leeg binnen dus dat scheelt alweer de helft. Leek dus een fijne werkdag te zijn geweest en nu alleen nog even laden. Goed 35 koffertjes voor en 97 koffertjes achterin dus dat valt wel mee als je het vergelijkt met de zomerperiode. Nu zijn we helemaal klaar met laden en loop ik met de voorman even naar boven naar de gate om te kijken of er nog buggy's en dergelijke zijn, staan er nog twee vrouwen met een kind. Blijkt dus dat de datum van het paspoort van het kind verlopen is. En die vrouwen begonnen iedereen behalve zichzelf de schuld te geven. Het lag aan de douane, de beveiliging ga zo maar door. Tot huilens toe bijna. Gelukkig stond de steward stevig in zijn schoenen en liet ze echt niet aan boord gaan ondanks 1000x please, aangezien ze dan gelijk weer terug zouden worden gestuurd. Respect hoor, ik weet niet of ik zoveel geduld had met die lui.

Het lulligste is nou dat ze drie koffers hadden ingechecked en dus al waren geladen. Een van die koffers lag dus helemaal tegen de vleugel aan in de belly. Dus alle 97 koffers achterin die je netjes gestappeld hebt moesten gechecked worden tot dat de betreffende koffers waren gevonden. Natuurlijk was de laatste koffer die er uit moest ook een van de laatste die we checkten. Kortom dankzij hen mag je dubbel werk doen...

Dus dankzij twee van die .... zijn 100+ mensen ruim een half uur te laat vertrokken. Maar goed dat krijg je nou eenmaal als tickets voor Jan en allemaal betaalbaar zijn geworden.

Helaas is dit ook niet een uitzonderlijk geval en zijn er waarschijnlijk aardig wat vluchten die door laat komende passagiers worden vertraagt of zoals gevallen zoals deze bijvoorbeeld.

Nou zijn de tweakers die hier zitten wel doorgewinterde reizigers gelukkig. Maar het lijkt alsof bij sommige mensen het IQ halveert als ze op een luchthaven aankomen. 8)7 Of misschien schat ik de gemiddelde mens te hoog in dat kan ook. :+

[ Voor 198% gewijzigd door upclocker op 19-04-2018 21:20 ]

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

[...]

Ik vind het altijd wel fijn als alle ramen dicht zijn bij het opstijgen hoor. 8)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Lekker herkenbaar. Cabin crew daarzo in China wordt zoiezo minder serieus genomen door hun Chinese klanten. Lekker blijven bellen met je mobiel (toen het nog verboden was) tijdens het taxiën, ook na 3x verzoek van een FA, toen 1x van haar collega en 2x van de purser.

• Xandrios
  • Laatst online: 22:47
[...]

Over een paar maand kun je naar HKG vliegen met een normale maatschappij (CX?) en dan met de taxi naar Macau :) De brug gaat ergens in Juli open :)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

upclocker schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:32:
Een stukje frustratie vanaf het platform, hoe sommige passagiers je dag goed kunnen verpesten.

<knipperdeknip>

Nou zijn de tweakers die hier zitten wel doorgewinterde reizigers gelukkig. Maar het lijkt alsof bij sommige mensen het IQ halveert als ze op een luchthaven aankomen. 8)7 Of misschien schat ik de gemiddelde mens te hoog in dat kan ook. :+
Och sommige pax hebben al dik twee uur totalitair getreiter vooraf op zo'n vliegveld meegemaakt, en dan dit, dat komt soms niet meer goed.
Maar het gebeurt eigenlijk al vaak voor ze op de luchthaven aankomen. Een minderjarige dochter die naar Zuid-Afrika op stage gaat zonder de benodigde documenten. Reisgenoten die op de luchthaven aankomen zonder ESTA/ETA, paspoort dat nog 2 maanden geldig is & bij IRROPS vooral niet proactief zijn.
Nemen aan dat de airline wel alles regelt en dan lekker boos worden als het niet werkt :/

[edit]Bonden willen begin mei doorgaan met stakingen Air France

* Grouchy boekt eind mei ondanks het schema van/naar CDG toch maar KLM

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 20-04-2018 00:36 ]

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12 16:48
Dinsdag retourtje Amsterdam-Stansted gehad. Heenweg bij de nooduitgang, dus dat zat prima, terug dezelfde stoelen maar die waren een rij verder naar achteren dus net niet :( Zat toch wel krap.
Heen viel het me alles mee, was in no time door de controles heen, maar terug ruim 45 minuten over gedaan om uit het vliegtuig weer bij de trein aan te komen. 2 controlepoortjes, zelfscan voor paspoort allemaal dicht, schoot lekker op...

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:38

Blokker_1999

Full steam ahead

...

Doorwinterd durf ik niet zeggen, maar ik denk dat de meeste tweakers wel goed nakijken aan welke vereisten ze moeten voldoen en alles in orde brengen.

* Blokker_1999 kijkt nog snel even alles na voor hij volgende week vertrekt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12 17:34

Freak187

geen

Goed laatste vlucht die ik moest afhandelen was een vlucht naar Egypte met een B737. Kist kwam leeg binnen dus dat scheelt alweer de helft. Leek dus een fijne werkdag te zijn geweest en nu alleen nog even laden. Goed 35 koffertjes voor en 97 koffertjes achterin dus dat valt wel mee als je het vergelijkt met de zomerperiode. Nu zijn we helemaal klaar met laden en loop ik met de voorman even naar boven naar de gate om te kijken of er nog buggy's en dergelijke zijn, staan er nog twee vrouwen met een kind. Blijkt dus dat de datum van het paspoort van het kind verlopen is. En die vrouwen begonnen iedereen behalve zichzelf de schuld te geven. Het lag aan de douane, de beveiliging ga zo maar door. Tot huilens toe bijna. Gelukkig stond de steward stevig in zijn schoenen en liet ze echt niet aan boord gaan ondanks 1000x please, aangezien ze dan gelijk weer terug zouden worden gestuurd. Respect hoor, ik weet niet of ik zoveel geduld had met die lui.

Het lulligste is nou dat ze drie koffers hadden ingechecked en dus al waren geladen. Een van die koffers lag dus helemaal tegen de vleugel aan in de belly. Dus alle 97 koffers achterin die je netjes gestappeld hebt moesten gechecked worden tot dat de betreffende koffers waren gevonden. Natuurlijk was de laatste koffer die er uit moest ook een van de laatste die we checkten. Kortom dankzij hen mag je dubbel werk doen...

Dus dankzij twee van die .... zijn 100+ mensen ruim een half uur te laat vertrokken. Maar goed dat krijg je nou eenmaal als tickets voor Jan en allemaal betaalbaar zijn geworden.

Helaas is dit ook niet een uitzonderlijk geval en zijn er waarschijnlijk aardig wat vluchten die door laat komende passagiers worden vertraagt of zoals gevallen zoals deze bijvoorbeeld.

Ik denk ten eerste dat je het gemiddelde IQ van je medemens overschat.
Tevens, dat valt mij altijd op, is een (willekeurige) luchthaven een baken van civilisatie. Ik ben in een aantal landen geweest, soms tweede/derde wereld. Die locale bevolking hebben vaak thuis geen toilet of douche, maar ja... een ticket kopen kan iedereen. En vervolgens komen zulke mensen in een regelrechte cultuurschock terecht. Een luchthaven waar alles blinkt en over nagedacht is. En dat soort mens (niks ten nadele overigens) moet dan ineens in de vaart der volkeren mee.

In Nederland zijn het vaak de wat ouderen die zich geen raad weten met de talloze scanners en Engelstaligheid op luchthavens.

Kia Niro-EV 2024

• Cheesy
  • Niet online
Freak187 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:44:
[...]

Ik denk ten eerste dat je het gemiddelde IQ van je medemens overschat.
Tevens, dat valt mij altijd op, is een (willekeurige) luchthaven een baken van civilisatie. Ik ben in een aantal landen geweest, soms tweede/derde wereld. Die locale bevolking hebben vaak thuis geen toilet of douche, maar ja... een ticket kopen kan iedereen. En vervolgens komen zulke mensen in een regelrechte cultuurschock terecht. Een luchthaven waar alles blinkt en over nagedacht is. En dat soort mens (niks ten nadele overigens) moet dan ineens in de vaart der volkeren mee.

In Nederland zijn het vaak de wat ouderen die zich geen raad weten met de talloze scanners en Engelstaligheid op luchthavens.
Ik kan een heel eind meekomen in je verhaal, maar durf zeker te stellen dat dit los van IQ staat ;)
Iedereen kent wel mensen die een hoog IQ hebben, supergeleerd, of wat dan ook. Maar als ze vervolgens iets (voor ons) heel normaal gaan doen (vliegen, treinkaartje kopen, bankzanken) dan zitten ze met de handen in het haar. En dat is niet alleen de bejaarde generatie. Ik weet ook wel mensen die het echt geen moer interesseert of hun trolley te groot is voor handbagage en hoeveel tassen ze mee mogen nemen. Dat zien ze daar wel (en dan wel achteraf klagen "wat maakt dat ene handtasje nou uit" :+)

Iets anders:
Bagagebedrijven op Schiphol voeren actie
Gepubliceerd: 20 april 2018 08:12
Medewerkers van bagage- en vrachtafhandelaars Aviapartner, Menzies Aviation en Swissport op Schiphol houden vrijdag de eerste stiptheidsacties. Volgens vakbond FNV kunnen reizigers daardoor hun bagage met vertraging krijgen, maar zullen zij geen vluchten missen.
FNV had recent een ultimatum gesteld aan Aviapartner, Menzies Aviation en Swissport. Medewerkers van deze bedrijven klagen over een te hoge werkdruk en achterlopende loonontwikkeling.

Eerder leidde dat al tot korte werkonderbrekingen bij de bedrijven.

De stiptheidsacties houden in dat werknemers strikt volgens de regels gaan werken. Om 07.00 uur vrijdagochtend is begonnen met de eerste acties.

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 20-04-2018 09:01 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Iedereen leeft in een bubble (niet alleen maar een online bubble) van mensen die op ons lijken. Familie, buren, vrienden, collega’s, overal vindt een stuk selectie plaats waardoor de mensen in onze directe omgeving meer op ons lijken dan we denken. En als je dan een keer uit die bubble stapt merk je pas dat een groot deel van Nederland helemaal niet op ons lijkt.
Blokker_1999 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:18:
[...]

Doorwinterd durf ik niet zeggen, maar ik denk dat de meeste tweakers wel goed nakijken aan welke vereisten ze moeten voldoen en alles in orde brengen.

Ik heb langzamerhand hele checklists voor verre trips waarin precies staat wat ik allemaal moet uitzoeken en regelen. En ik ga op stap met een uitgeprint draaiboek waar alles in staat. Ik moet wel heel erg de mist in gaan wil ik met een verlopen paspoort op Schiphol staan.

• upclocker
Blokker_1999 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:18:
[...]

Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf ook nog niet echt een doorgewinterde reiziger ben hoor. Maar zoiets zou mij niet overkomen.
Freak187 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:44:
[...]
Ja klopt, dat is ook altijd wel grappig om te zien. De onzekerheid straalt er van af.
downtime schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:09:
[...]

Iedereen leeft in een bubble (niet alleen maar een online bubble) van mensen die op ons lijken. Familie, buren, vrienden, collega’s, overal vindt een stuk selectie plaats waardoor de mensen in onze directe omgeving meer op ons lijken dan we denken. En als je dan een keer uit die bubble stapt merk je pas dat een groot deel van Nederland helemaal niet op ons lijkt.
Ja dat is ook wel zo ja. Daarom is Schiphol ook altijd wel grappig, omdat het wel een redelijke afspiegeling is van de samenleving volgens mij. Alle lagen van de bevolking zijn er wel te vinden.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12 23:14
Nu is een uitgeprint draaiboek meenemen naar Schiphol wel weer het andere uiterste - dat zie ik me ook zo snel nog niet doen. :+

• mrsar

mrsar

nou ja ik heb wel bapaalde voorwaarden voor ik de deur uitga en ik check ondertussen zeker dingen af.
tas met meuk = check
paspoort-check
tickets-check
alle papieren(visums etc) mee in mapje/envelope op volgorde - check
geld (wat voor) CC etc - check

van te voren zorg ik zeker dat ik alles weet voor wat nodig is

Ik heb nu eigenlijk al alles klaar voor mijn reis naar Nicaragua volgende maand,visums niet nodig,geld = dollars paar honderd mee voor geval dat en voor mijn tussenstop in de VS etc etc, dus ja ik heb ook een sort van draaiboek, misschien niet gestroomlijnd maar het is er wel :P

• Dreamvoid
  • Niet online
Een half uur vertraging ja, maar die mensen zijn honderden euro's kwijt - enkel door een datum vergeten te checken. Ik vlieg 100+ per jaar, en ben in de loop der jaren ook wel eens wat vergeten (ooit paspoort laten liggen op het nachtkastje van een hotel, een uur vergist in vertrektijd), je vergeet nou eenmaal wel eens dingen als mens. Tis niet alsof die mensen herrie schoppen over een zak nootjes ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Dreamvoid op 20-04-2018 09:57 ]

• mrsar

mrsar

Dreamvoid schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:54:
[...]

Een half uur vertraging ja, maar die mensen zijn honderden euro's kwijt - enkel door een datum vergeten te checken. Ik vlieg tientallen vluchten per jaar, en ben in de loop der jaren ook wel eens wat vergeten (ooit paspoort laten liggen op het nachtkastje van een hotel, een uur vergist in vertrektijd), je vergeet nou eenmaal wel eens dingen als mens.
Wat simpel voorkomen had kunnen worden als ze alles even hadden gedubbel checked, ik check letterlijk voor iedere reis die ik maak of mijn paspoort nog een jaar geldig is minstens,zit ik op het jaar dan maak ik een aantekening om een nieuw paspoort te gaan halen, nu zal ik en meerdere hier daar iets mer opzitten vanwege werk reizen en visums maar het is een hele simpele check ;)

• Dreamvoid
  • Niet online
Alsnog gaan er dingen fout, mensen zijn geen machines.

• upclocker
Dreamvoid schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:54:
[...]

Een half uur vertraging ja, maar die mensen zijn honderden euro's kwijt - enkel door een datum vergeten te checken. Ik vlieg 100+ per jaar, en ben in de loop der jaren ook wel eens wat vergeten (ooit paspoort laten liggen op het nachtkastje van een hotel, een uur vergist in vertrektijd), je vergeet nou eenmaal wel eens dingen als mens. Tis niet alsof die mensen herrie schoppen over een zak nootjes ofzo.
Natuurlijk kan het je overkomen ja, maar geef dan wel enkel jezelf de schuld. Daarnaast zijn de kosten voor de airline nog wel wat groter waarschijnlijk.

• mrsar

mrsar

Dreamvoid schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:00:
Wat @upclocker zegt, geef dan gewoon jezelf de schuld, ja stom mijn fout en niet de rest van de wereld behalve jezelf.

Ik heb ook wel eens door omstandigheden het vliegtuig gemist op Schiphol, was al airside,maar shit happens,naar de klm balie gegaan heel kort situatie verteld,mijn fout dus wil alsnog ticket voor de volgende vlucht als het kan. Had mijn CC al neergelegt,er werdt een bedrag genoemd,die daarna verdween en het enige wat er gezegd werd was : het is geregeld,fijne reis meneer.

Misschien had ik geluk, maar met vriendelijkheid kom je ook ver ;)

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

mrsar schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:12:
[...]

Wat @upclocker zegt, geef dan gewoon jezelf de schuld, ja stom mijn fout en niet de rest van de wereld behalve jezelf.

Ik heb ook wel eens door omstandigheden het vliegtuig gemist op Schiphol, was al airside,maar shit happens,naar de klm balie gegaan heel kort situatie verteld,mijn fout dus wil alsnog ticket voor de volgende vlucht als het kan. Had mijn CC al neergelegt,er werdt een bedrag genoemd,die daarna verdween en het enige wat er gezegd werd was : het is geregeld,fijne reis meneer.

Een verlopen pas hoeft geen reden te zijn een passagier te weigeren - dit is nogal afhankelijk van de inreis-bestemmingen van het specifieke land. Veel landen in de EU doen er bijvoorbeeld, zeker voor hun 'eigen' burgers, niet moeilijk als het paspoort ik geloof maximaal een jaar verlopen is. Nederland is heel streng. Hoe in dit geval Egypte er mee omgaat? Geen idee.
Maar het is niet zo dat het luchthavenpersoneel altijd alle regels en procedures kent en automatisch de juiste beslissing neemt. Coulance is ook een ding dat, afhankelijk van de airline en de luchthaven, best een optie kán zijn. Nu weet ik de verdere specifica niet, maar je wilt toch ook dat zo'n groepje mensen gewoon op reis kunnen.
CC trekken en een nieuwe vlucht boeken blijft een vrij kostbare activiteit die ik in ieder geval niet te vaak zou willen moeten toepassen.

Mensen maken fouten, en niet iedereen reist vaak genoeg danwel heeft een compleet draaiboek in drievoud uitgeprint klaarliggen. * Garyu heeft dergelijke planningsdocumenten ook al gemaakt en vervolgens in de printer laten liggen, om maar iets te noemen. Ik ben blij dat het meeste nu wel op je mobiel beschikbaar is, die vergeet ik meestal niet ;).

• mrsar

mrsar

Garyu schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:18:
[...]

* Garyu heeft dergelijke planningsdocumenten ook al gemaakt en vervolgens in de printer laten liggen, om maar iets te noemen.
_O-

herkenbaar :') lang leve mobiel inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 20-04-2018 10:32 ]

• CyBeR
  • Niet online
Natuurlijk was de laatste koffer die er uit moest ook een van de laatste die we checkten.
Dat is altijd zo? Je gaat niet verder zoeken als je hebt gevonden wat je zocht neem ik aan :P

• upclocker
CyBeR schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:02:
[...]

Dat is altijd zo? Je gaat niet verder zoeken als je hebt gevonden wat je zocht neem ik aan :P
Nee als je hem gevonden hebt ga je niet verder zoeken nee. Als je mazzel hebt heb je de betreffende koffers die er uit moeten als laatste geladen. Helaas was een van de koffers die er gisteren uit moest als een van de eerste geladen.

We hebben wel een lijst op welke kar de koffer zat. Aan de hand daarvan kan je achterhalen waar de koffer ongeveer zit in het ruim.

Bij widebodies is dit nog makkelijker want daar weet je precies in welke container hij zit. In zo'n container gaan ongeveer dertig koffers schat ik zo. Dus die heb je dan vrij snel gevonden. Het probleem ook bij die containertoestellen is dat je alle containers eruit moet halen als je pech hebt, wanneer de betreffende container als eerste is geladen.

• Hmmbob
  • Laatst online: 00:19
Altijd al afgevraagd: heb je genoeg ruimte onderin om zon container te openen, of moet hij er dan uitgehaald worden?

Sometimes you need to plan for coincidence

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:00:
Dat kan inderdaad, en daar is ook vrij weinig mis mee in principe.

Echter, geef dan ook geen anderen de schuld, maar jezelf. De luchthaven, of de airline, is niet verantwoordelijk voor het in de gaten houden of je reisdocumenten nog geldig zijn, of het verlengen van die documenten. Dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid, waar je niet het luchthaven-/vluchtpersoneel de huid vol voor moet gaan schelden.

Maar blijkbaar zijn basale checks of je documenten nog wel geldig zijn, al teveel gevraagd voor velen.

Wel, als dat zo moeilijk is, is daar ook een heel simpele oplossing voor: zet de datum van het verlopen ruiim van tevoren in je agenda, kan je het niet vergeten ook.

En als dat laatste dan óók al teveel gevraagd is, tsja, dan houdt het toch echt op.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Net een uitnodiging ontvangen om eind mei een bruiloft in Davao City bij te wonen. Nou blijk je voor 800 euro al een retour te hebben dus op zich is het wel aantrekkelijk om een weekje daarheen te gaan. Echter ligt deze stad op het zuidelijke eiland van de Filipijnen en gold er tot vorig jaar een negatief reisadvies dat sinds begin dat jaar is versoepeld naar 'alleen noodzakelijke reizen'. Iemand ervaring met moeilijke gebieden?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12 18:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mrsar schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:12:
[...]
Direct beginnen met toegeven dat het je eigen fout is, helpt heel veel. Dat komt zo weinig voor dat vrijwel iedereen met enige discretionaire bevoegdheid die dan ook zonder problemen desnoods nog een beetje oprekt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:38:
Net een uitnodiging ontvangen om eind mei een bruiloft in Davao City bij te wonen. Nou blijk je voor 800 euro al een retour te hebben dus op zich is het wel aantrekkelijk om een weekje daarheen te gaan. Echter ligt deze stad op het zuidelijke eiland van de Filipijnen en gold er tot vorig jaar een negatief reisadvies dat sinds begin dat jaar is versoepeld naar 'alleen noodzakelijke reizen'. Iemand ervaring met moeilijke gebieden?
Dagestan, Libanon was/is volgens mij ook oranje/rood.
In bepaalde delen v/d stad en buiten de stad daarzo zal het waarschijnlijk niet echt veilig zijn, zeker als je alleen op pad gaat. Aan de andere kant voel ik me vaak meer onveilig in bepaalde USA/Braziliaanse steden.

Gezond verstand gebruiken en goed naar de locals luisteren. Alleen op pad gaan doe ik niet echt in oranje/rode gebieden, krijg vaak een local mee en/of gewapende begeleiding & in een enkel geval ook een Makarov/MR-443 of zoiets in bruikleen.

Pagina: 1 ... 35 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2