Inderdaad...de voetenruimte met name bij de window seats lijkt me ongekend krap. De a330 lijkt mij eigenlijk net wat te smal voor 6 van dit soort BC-stoelen naast elkaar. Ik snap nog steeds niet waarom er niet gekozen is voor de herringbone-opstelling van de 787. Op deze manier zijn de KLM A330-routes nog altijd niet bepaald eerste keus.
macciez schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 02:28:
Mooie video

. Denk je dat er op een gegeven moment iemand van BA iets aan doet? Of is het nu jammer-maar-helaas, in het volgende vliegtuig doen we het beter? (ik heb er trouwens geen probleem mee, voor werk mogen we meestal alleen premium economy vliegen, dus het is al snel een upgrade)
In mijn ervaring heeft BA het slechtste business-product van alle major airlines. Dat weten ze zelf ook wel, en dat is denk ik mede de reden dat ze tegenwoordig qua prijs zeer concurrerend zijn. De huidige Club World-stoel is al in 2000 geïntroduceerd en sindsdien nauwelijks veranderd. Destijds waren full flat stoelen in business revolutionair maar bij BA besloten ze dat ze op dat moment ook maar meteen genoeg hadden gedaan voor de komende 20 jaar.
De dichtheid in de cabine is enorm hoog (8 across in de 747, A380 en 777, 7 in de 787). Alleen het top deck in de 747 is relatief rustig, door de 2+2 opstelling en de aanwezigheid van extra opbergbakken aan de raamkant.
De opstelling is een vrij sadistische vorm van damned if you do, damned if you don't. Kies je voor een stoel aan het gangpad dan heb je nul privacy (met de stoel in slaapstand heb je werkelijk het gevoel dat je in het gangpad ligt) en kies je voor een window-seat of middenstoel dan mag je over de benen van je medereizigers klimmen. Dan is er natuurlijk nog het probleem van de tegenoverliggende stoelen, waarbij je slechts gescheiden door een half-doorzichtig privacyschermpje tegen je medereizigers aankijkt. Dat schermpje moet continue omlaag omdat de crew anders de mensen in de middenstoelen en aan het raam niet kan bedienen. In de Dreamliner is dat nog eens extra weird omdat er maar één middenstoel is, dus als je de ongelukkige bent die daar terecht komt kun je twéé mede-reizigers aanstaren.
Het schijnt dat er in 2019 een nieuwe Club World stoel komt (
http://www.paddleyourownk...orld-business-class-seat/) waarbij er in ieder geval direct aisle access komt, maar het lijkt er op dat de tegenoverliggende opstelling blijft.
Dit nog even los van dat mijn ervaringen met de klantenservice zo draconisch zijn dat ze bij mij sowieso op de blacklist staan.