Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:27

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
Pyramiden schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:30:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, maar dan bij Swiss Air. Maar bij instappen kreeg ik netjes een nieuw stoelnummer toegewezen welke weer op de exit-row was.
Maar de A319 van Iberia heeft maar 1 exit row (rij 10) en de A320 heeft er 2 (rij 11 en 12), dus misschien hebben ze de mensen van rij 11 wel naar rij 10 verplaatst (ik zat op 12). Nu maakte het mij niet zoveel uit want erg lang ben ik niet en had de plaats gereserveerd omdat het toch gratis kon (BA Silver), maar als je lange stelten hebt of ervoor hebt betaald is het wel jammer.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• jvvv
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:05
quote:
Blokker_1999 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:42:
Binnen enkele maanden maak ik een kleine rondreis door Azi en ik eindig in Hong Kong. Voor de terugvlucht naar Brussel ben ik op dit moment aan het twijfelen tussen 2 opties (de goedkoopste die ik kan vinden om mijn budget te sparen). Alleen is het kiezen tussen een relatief lange tussenstop (6h20) of een zeer korte (1h40) waarbij je in alle twee de gevallen op hetzelfde vliegtuig overstapt in Peking. Bij het missen van de aansluiting mag je er 24h bij tellen aangezien deze maatschapij maar 1 vlucht per dag richting Brussel doet. Het eventueel achterblijven van de bagage zou spijtig maar niet rampzalig zijn, maar is 1h40 voldoende marge of denken mensen hier dat het te krap zal zijn?
Ik denk dat er vanaf mei bijna dagelijkse rechtstreekse vluchten vanCathay Pacific met hun A350 op BRU.

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13-08 19:04
HKG - BRU kan over een paar maanden ook rechtstreeks met Air Belgium. Vermoed dat er wel een goedkoop ticket op te pikken is tijdens de introductie..

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Air Belgium gaat toch niet vliegen vanaf BRU maar vanaf CRL? Of is dat alweer veranderd?

Virussen? Scan ze hier!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:58
Je kan een maatschapij die nog moet starten met operaties moeilijk als alternatief beschouwen op dit moment. Het kan dat ze in mei inderdaad netjes operationeel zijn, maar daar mag ik niet op hopen. Cathay is inderdaad een optie, wel 200 euro duurder (maar nu ook weer niet rampzalig). En dat deze om 1u 's nachts de lucht in gaat is zowel een plus als een minpunt. Een hele dag extra in HK, maar dan moet ik wel een locatie vinden om mijn koffer voor die dag achter te laten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vaak kan je bij je hotel het gewoon achter laten (dat doe ik vaak) of anders zijn er vast wel ergens kluisjes op bv een trein station

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Blokker_1999 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:51:
Je kan een maatschapij die nog moet starten met operaties moeilijk als alternatief beschouwen op dit moment. Het kan dat ze in mei inderdaad netjes operationeel zijn, maar daar mag ik niet op hopen. Cathay is inderdaad een optie, wel 200 euro duurder (maar nu ook weer niet rampzalig). En dat deze om 1u 's nachts de lucht in gaat is zowel een plus als een minpunt. Een hele dag extra in HK, maar dan moet ik wel een locatie vinden om mijn koffer voor die dag achter te laten.
Laatste nacht overnachten bij de luchthaven bus halte in de buurt, Kowloon bijvoorbeeld. Dan vraag je daar of je je koffer later die avond kan ophalen bij het uitchecken, nog nooit gehad dat dat een probleem was.

• eggda
quote:
Blokker_1999 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:51:
Ik weet niet of ze van BRU of CLR gaan vliegen. Als je CX vliegt, dan kan je de in-town check-in gebruiken - al uren van te voren, op beide Airport express stations, zowel KLN als HK Island

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
CyBeR schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:58:
Het hele punt van die omweg was de extra segment dus ik hoop dat ze dus netjes crediteren.
Moest er even voor bellen maar verder geen probleem. Met de retroclaim ook de vervangende vlucht er bij gesjeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:43
quote:
eggda schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Ik weet niet of ze van BRU of CLR gaan vliegen. Als je CX vliegt, dan kan je de in-town check-in gebruiken - al uren van te voren, op beide Airport express stations, zowel KLN als HK Island
Alleen de airport express stations? Dacht ook nog bepaalde MTR stations, dacht dat ik daar daar een reclame van heb gezien.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:35

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
Xepos schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Alleen de airport express stations? Dacht ook nog bepaalde MTR stations, dacht dat ik daar daar een reclame van heb gezien.
in-town checkin is alleen op de Airport Express stations (Central, Kowloon, Tsing Yi), je kan alleen bij de incheck balies met een kaartje. je kan wel gewoon inchecken, weer de stad in dan later dezelfde dag gebruik maken van de airport express
(als je met z'n 2en bent een set van 2 kaartjes kopen bij de balie, is goedkoper dan losse tickets / octopus maar wordt niet geadverteerd)

makkelijker om inderdaad gewoon je koffer bij de concierge in het hotel te laten.

Staying alive in China

• jvvv
quote:
eggda schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:02:
HKG - BRU kan over een paar maanden ook rechtstreeks met Air Belgium. Vermoed dat er wel een goedkoop ticket op te pikken is tijdens de introductie..
Air Belgium lijkt me een probeersel dat moeilijk van de grond zal komen. Ze gaan ook niet met de modernste toestellen vliegen. Blijkbaar zouden ze een a340 leasen met refurbished interieur.

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
quote:
Skyaero schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:42:
[...]
Hey grappig, ik had gisteren precies hetzelfde bij Transavia (maar dan met een B738 ipv B737. Ik heb een claim ingediend om de 15 euro voor de stoelreservering terug te krijgen.
Klantenservice is in ieder geval snel. Maandagochtend al bericht dat ik mijn geld terug krijg. _/-\o_

• wildhagen
  • Niet online
quote:
jvvv schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 04:29:
[...]

Air Belgium lijkt me een probeersel dat moeilijk van de grond zal komen. Ze gaan ook niet met de modernste toestellen vliegen. Blijkbaar zouden ze een a340 leasen met refurbished interieur.
Ze zouden gaan vliegen met 2 A340-300's idd (OO-ABA en OO-ABB). Beiden ex-Finnair toestellen van 11 jaar oud, de OH-LQB en OH-LQC.

Interieur is idd refurbished, met 3 classes: Economy, Premium en Business.

Zie http://www.aviation24.be/...class-and-business-class/, hier staan ook foto's van het interieur

(hier wordt nog gesproken dat ze vliegen vanaf Brussels Airport, dat gaat ivm kosten niet meer door, ze gaan vlieg vanaf het goedkopere Brussel-Zuid Charleroi Airport).

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
quote:
Premium ziet er wel licht karig uit.

• jvvv
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Ze zouden gaan vliegen met 2 A340-300's idd (OO-ABA en OO-ABB). Beiden ex-Finnair toestellen van 11 jaar oud, de OH-LQB en OH-LQC.

Interieur is idd refurbished, met 3 classes: Economy, Premium en Business.

Zie http://www.aviation24.be/...class-and-business-class/, hier staan ook foto's van het interieur

(hier wordt nog gesproken dat ze vliegen vanaf Brussels Airport, dat gaat ivm kosten niet meer door, ze gaan vlieg vanaf het goedkopere Brussel-Zuid Charleroi Airport).
Vanaf Charleroi? . Lijkt me onwaarschijnlijk dat er een markt is voor zo'n vlucht. Hoe gaat men overstappen op hun vlucht? Gaat een business klant met ryanair aanvliegen op Charleroi, uitchecken en dan opnieuw inchecken. En in hong-kong opnieuw om op een Air Asia vlucht over te stappen? Zou me ook verbazen dat ze deel zullen uitmaken van een alliantie.

Dit lijkt me gedoemd om te mislukken. Beetje Norwegian nadoen maar dan 'on a budget'

• wildhagen
  • Niet online
quote:
jvvv schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Vanaf Charleroi? . Lijkt me onwaarschijnlijk dat er een markt is voor zo'n vlucht. Hoe gaat men overstappen op hun vlucht? Gaat een business klant met ryanair aanvliegen op Charleroi, uitchecken en dan opnieuw inchecken. En in hong-kong opnieuw om op een Air Asia vlucht over te stappen? Zou me ook verbazen dat ze deel zullen uitmaken van een alliantie.

Dit lijkt me gedoemd om te mislukken. Beetje Norwegian nadoen maar dan 'on a budget'
Tsja, ik verzin het ook niet, zie dit bericht uit december 2017. De eerste vlucht zou in maart dit jaar moeten starten.
quote:
Air Belgium has selected Brussels South Charleroi Airport (BSCA) as its base, financial newspaper L’Echo announced this morning. Lower airport taxes, the arrival of Cathay Pacific at Brussels Airport and easy accessibility of the airport all favoured the airport South of Brussels. The Board of Directors of Charleroi airport will take a decision this morning.

Both BSCA and Air Belgium refuse to comment. The BSCA Board of Directors are meeting today to examine the Air Belgium request. If all goes well, the airline is planning to launch flights in March. Walloon Minister of Airports Jean-Luc Crucke (MR) is also awaiting the decision of the BSCA Board before rejoicing. The decision to operate from Charleroi Airport can be explained by the fact that Charleroi Airport only charges 3 per passenger while Brussels Airport charges 28 per passenger.

As Air Belgium will be the only long-haul airline from Charleroi, the company will be treated more respectfully while in Brussels, it will be one of many. Another element in the decision to opt for Charleroi is that Cathay Pacific will start flights between Brussels and Hong Kong from March 2018, competing strongly with the new Belgian airline.

Philippe Lawson, journalist at L’Echo, added in his article that Air Belgium would lose the positive impact of the hub effect at Brussels Airport (especially on long-haul). But it could benefit from Charleroi-based connections with other airlines like Ryanair, TUI fly Belgium, etc…

The length of the runway at Charleroi Airport (2,550 meters) will also handicap the Air Belgium operations during the first years, but the officials of BSCA and the Walloon authorities (via Sowaer) reassured Air Belgium to extend the runway to 3,200 meters by 2021.
Bron: http://www.aviation24.be/...-airport-from-march-2018/

Ik zie er ook weinig heil in vanaf zo'n luchthaven, maargoed, AB denkt er blijkbaar anders over. Eerst uberhaupt maar eens zien dat ze starten, en dat het geen hete luchtballon blijkt te zijn....

Virussen? Scan ze hier!

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 07:18
Blijkbaar genoeg verkeer van diplomaten en politici tussen de EU en China om zo'n vlucht te vullen?

specs

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 00:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ondertussen zit een vriendin van mij (die op Sint Maarten woont) al vijf dagen vast op Curacao omdat Insel Air nog maar n vliegend toestel lijkt te hebben, en geen geld heeft voor nieuwe onderdelen, hotelovernachtingen of andere verzorging. Zelfs SLM wil niks meer met ze te maken hebben

https://www.srherald.com/...-over-operatie-insel-air/

Gisteren gezocht naar alternatieven voor haar maar (los van prijs) zou ze dan 2-3 dagen onderweg zijn via Atlanta, Miami of Panama.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• wildhagen
  • Niet online
Ja, las ik eerder deze week ook. Insel Air heeft blijkbaar nog maar 2 toestellen in hun vloot (1 Fokker 50 en 1 MD-83), en die hadden vorige week allebei tegelijkertijd storing, en toen die was gerepareerd, hadden ze beiden tegelijk onderhoud nodig.... goed geplanned.

Ze hebben zelfs tijdelijk een A320 uit Haiti (of all places...) moeten huren bij Sunrise Airways om nog te kunnen blijven vliegen.

Die Fokker 50 schijnt nu weer te vliegen overigens. De MD-83 nog niet volgens mij.

Zie ook https://www.luchtvaartnie...lemen-inselair-houden-aan

Dat Insel Air is echt een hopeloze toko zeg, is al jarenlang niks dan ellende.

wildhagen wijzigde deze reactie 30-01-2018 11:45 (4%)

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
Daniel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:34:

Gisteren gezocht naar alternatieven voor haar maar (los van prijs) zou ze dan 2-3 dagen onderweg zijn via Atlanta, Miami of Panama.
Google flights geeft 481 met American via Miami. Daar wel de nacht spenderen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• wildhagen
  • Niet online
Maar moet je dan ook niet eerst nog zo'n ESTA-ding regelen? Dat moet toch ook een paar dagen van tevoren?

Virussen? Scan ze hier!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:27:
Maar moet je dan ook niet eerst nog zo'n ESTA-ding regelen? Dat moet toch ook een paar dagen van tevoren?
ESTA kan toch vrijwel last-minute? Volgens mij is ESTA approval normaalgesproken praktisch instantaan?

• wildhagen
  • Niet online
quote:
Garyu schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:35:
[...]

ESTA kan toch vrijwel last-minute? Volgens mij is ESTA approval normaalgesproken praktisch instantaan?
Nou, als ik deze site zie dat er toch op zijn minst sterk wordt aangeraden om 3 dagen vantevoren (72 uur) dat ding aan te vragen, ivm eventueel rejectals.

Of is dat verouderde info?

Virussen? Scan ze hier!

• mrsar

mrsar

klopt 72 uur wordt wel zeer aangeraden

• Garyu
  • Nu online
Het wordt inderdaad aangeraden, maar als het niet anders kan zul je de gok best kunnen wagen.
What happens if I do not get an approval for the Travel Authorization?
According to recent statistics published by the Department of Homeland Security, over 99% of all ESTA applicants are approved within 5 seconds. However, if you application is denied, will be required to apply for a United States visitor visa, such as a B-2 Tourist Visa. Contact us for additional information on how to apply for U.S. visas.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

ESTA kan inderdaad last-minute. Hier het verhaal van iemand die op het vliegveld nog ESTA aanvroeg, en daarbij niet helemaal eerlijk was.

jij ook?

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
jvvv schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:44:
[...]

En Norwegian is al de onderkant van de markt :+
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Bron: http://www.aviation24.be/...-airport-from-march-2018/

Ik zie er ook weinig heil in vanaf zo'n luchthaven, maargoed, AB denkt er blijkbaar anders over. Eerst uberhaupt maar eens zien dat ze starten, en dat het geen hete luchtballon blijkt te zijn....
Air Berlin is failliet ;)
quote:
Garyu schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:35:
[...]

If you tick all the boxes. Beter safe than sorry ;)

Borromini wijzigde deze reactie 30-01-2018 14:15 (62%)

Got Leenucks? | Debian Stretch x86_64 | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Garyu
  • Nu online
quote:
GlowMouse schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:47:
ESTA kan inderdaad last-minute. Hier het verhaal van iemand die op het vliegveld nog ESTA aanvroeg, en daarbij niet helemaal eerlijk was.
Geen ESTA + geen visum + geen geldig paspoort + niet vertellen dat je in Irak bent geweest. Dan maak je het jezelf ook wel bewust erg moeilijk zeg..

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:27:
Denk dat ze er nog wel eentje heeft. Ze was ergens vorig jaar nog in New York en die dingen zijn 2 jaar geldig.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:56

Metalfreak

Hoije woh!

Gisteren een vlucht van 5 uur en 10 minuten met RyanAir overleefd. (Isral, Eilat Ovda naar Weeze) Moet zeggen dat je na 4 uur het toch wel een beetje gehad hebt in zo'n ietwat te krappe 737... Wij hadden gelukkig geen gedoe met de douane en waren er snel doorheen, maar iedereen met een ietwat donkerder uiterlijk heeft er ruim 2 uur over gedaan om door de securitycheck heen te komen...

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik blijf af en toe verrast met tickets.

Ik keek op Google flights en zag een vlucht van 350,-. Ik doe dezelfde vlucht bij KLM op de site: 550,-. 100% identiek.

Terug naar Google Flights en ik klik de KLM link onderaan de pagina en.... 350,- 8)7 Scheelt even 200,- met het klikken op een linkje.

Nu, met zonder ondertitel

• mrsar

mrsar

andersom ook met bv de werelddeal weken,

bepaalde vlucht via google op 650 en hoger, via klm site zelf 510,blijf het sowieso een wondere wereld vinden met die vliegtickets.

• Hmmbob
  • Laatst online: 08:48
quote:
Hmmbob schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:10:
Die mini miles-run voor 283 miles heb ik niet meer gedaan eind '17 (iets met de vrouw en niet ok), maar Delta heeft me nog een lief cadeautje gegeven (zonder te vragen, vanochtend onverwacht in de email):

[afbeelding]
Ok, nu ben ik dus Gold bij Delta, maar met exact 0 punten. Binnenkort weer opnieuw op en neer naar LAX, waarmee ik dan eigenlijk dus mijn Gold benefits (lounge) wil gebruiken maar mijn mijlen naar KLM wil laten storten, om daar verder te sparen (daar staan ook een aantal award mijlen te wachten in een potje, en heb nu de FB AMEX gold card).

1) kan dit?
2) is dat met het nieuwe programma van KL wel een goed idee? Als ik vlieg, dan is het eigenlijk altijd long haul ams-LAX of IAD.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• CyBeR
  • Niet online
quote:
Ja. Gewoon je DL gold kaart laten zien.
quote:
2) is dat met het nieuwe programma van KL wel een goed idee? Als ik vlieg, dan is het eigenlijk altijd long haul ams-LAX of IAD.
Dat is nog de vraag. Er is nog niks bekend over awards na april.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Garyu schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:14:
[...]

Geen ESTA + geen visum + geen geldig paspoort + niet vertellen dat je in Irak bent geweest. Dan maak je het jezelf ook wel bewust erg moeilijk zeg..
quote:
Ik denk dat ik veertien uur geen oog dicht heb gedaan.
Het zal je toch gebeuren, zomaar 14 uur wakker zijn op een dag 8)7 Dan is dus van 09.00 in de ochtend tot helemaal 23.00 wakker zijn, zonder te slapen.

Ik zou zeggen dat de Amerikanen hier hun werk dus uitstekend hebben gedaan. Door alle leugens heen geprikt, dat is echt knap, serieus. Je denkt dat het voor de buhne is, staan ze opeens door je Irak foto's te swipen :p

• Hmmbob
quote:
PWM schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:39:
[...]

[...]

Het zal je toch gebeuren, zomaar 14 uur wakker zijn op een dag 8)7 Dan is dus van 09.00 in de ochtend tot helemaal 23.00 wakker zijn, zonder te slapen.
In het artikel staat veertig. Minor detail ;)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• wildhagen
  • Niet online
Zo, nog een paar uurtjes, en ik zit weer in het vliegtuig voor wat hoognodige vakantie.

Dit keer een vluchtje (OR457) naar BJL, met een tussenstop (25 minuten) in DSS. Vertrek is om 15:35, en ik kom vanavond 23:15 (lokale tijd, 00:15 hier) aan.

Volgens Schiphol.nl wordt het de PH-TFA, met een vertrek van (voorlopig iig) gate E04. De E-gates zie ik niet vaak (heb meestal D/F/G), dus ik zie wel wat er daar te doen is.

wildhagen wijzigde deze reactie 31-01-2018 08:52 (15%)

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
Wat echte foto's van de nieuwe WBC in KL's A330.

https://insideflyer.nl/fo...-business-class-klm-a330/
quote:
wildhagen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:49:
De E-gates zie ik niet vaak (heb meestal D/F/G), dus ik zie wel wat er daar te doen is.
Niks.

CyBeR wijzigde deze reactie 31-01-2018 11:03 (74%)

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-08 21:18
quote:
Die schermen zo vlak naast elkaar lijkt mij hoogst irritant.

• CyBeR
  • Niet online
quote:
bacardicoconut schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Die schermen zo vlak naast elkaar lijkt mij hoogst irritant.
Dat was idd ook een van mijn eerste reacties. De andere was of m'n voeten wel in dat voeteneind passen.

• wildhagen
  • Niet online
quote:
Dat mag je wel zeggen ja. Wat een griebus-toko is het in de E-pier.

Ziet er behoorlijk smoezelig uit en tikje verouderd. Kan dringend een opknapbeurt gebruiken imho.

Checkin was een eitje, binnen 5 minuten erdoor heen.

Security was weer een groot feest. NOT. Vlot genoeg, minuut of 10 ofzo. Maar volgens mij zijn die permanent chagrijnig en bot. Ik moest "opschieten!!!!!", terwijl er nog 10 man voor me stond. Hoe dan????

Mocht ook gewoon alle electronica (tablet, ereader, power bank) in de rugzak laten zitten. Moest alleen mijn telefoon uit borstzakje halen.

Anyway, nu lekker op boarding wachten.

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Nou, na de emotional support hond, kat en varken, is er dus nu ook de "emotional support pauw": 'Emotional support peacock' barred from United Airlines plane
quote:
A female traveller was recently banned from taking a large "emotional-support peacock" on board a United Airlines flight, it has emerged. She had offered to buy the bird its own plane ticket, according to travel blog Live and Let Fly. Nonetheless the airline refused to let the bird board at Newark airport in New Jersey, saying it did not meet guidelines due to its weight and size.

United says this was explained to the traveller before she arrived at Newark.

Ik ga maar eens een emo-emoe regelen:

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Halldor
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:26
quote:
Kenzi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 02:03:
[...]

in-town checkin is alleen op de Airport Express stations (Central, Kowloon, Tsing Yi), je kan alleen bij de incheck balies met een kaartje. je kan wel gewoon inchecken, weer de stad in dan later dezelfde dag gebruik maken van de airport express
(als je met z'n 2en bent een set van 2 kaartjes kopen bij de balie, is goedkoper dan losse tickets / octopus maar wordt niet geadverteerd)

makkelijker om inderdaad gewoon je koffer bij de concierge in het hotel te laten.
Heb je toevallig ervaring met het online aanschaffen van een Airport Express ticket?
Bijvoorbeeld via:
Klook: 72 HKD
Viator: 85 HKD

Officiele prijs van de luchthaven naar Hong Kong station is 115 HKD.

Halldor wijzigde deze reactie 31-01-2018 16:59 (3%)

• CyBeR
  • Niet online
Voor drie a vier euro ga je 't risico lopen dat 't mis gaat?

• Halldor
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:26
quote:
CyBeR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:04:
Voor drie a vier euro ga je 't risico lopen dat 't mis gaat?
Tuurlijk niet :9 , was aan het kijken voor een private transfer en kwam dit toevallig tegen.
KLM promoot de website getyourguide.com.

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:02
quote: Transavia
Ja, je mag je drone meenemen. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
Je drone mag mee als handbagage als deze niet groter is dan 55x40x25 cm en zwaarder dan 10kg.

Heb je een drone met lithiumbatterijen? Dan moet je de batterijen vervoeren in de handbagage, ook als je de drone incheckt. Je mag maximaal 2 batterijen meenemen. De capaciteit per batterij is maximaal 160KWh. De batterijen moeten worden vervoerd in de originele verpakking. Heb je deze niet meer? Isoleer dan de polen met tape en verpak de batterijen apart in plastic zakken.
Is dit niet een beetje teveel van het goede? Ik zocht namelijk of ik bij Transavia mijn elektrische fiets mag meenemen. Dit mag, tevens mag je een batterij meenemen. Alleen mag dat maar tot 300Wh bevatten. Mijne batterij bevat helaas 814Wh. En versturen binnen Europa wordt ik ook niet wijzer van.

Nu kan ik gewoon vertellen dat mijn fiets een soort drone is en dat ik graag een batterij van 0,814KWh wil meenemen, slechts 0,5% van wat mag.

DJustin wijzigde deze reactie 31-01-2018 17:40 (6%)

• CyBeR
  • Niet online
Mja, en 160KWh batterij is zo ongeveer genoeg om een Predator drone te voorzien van energie dus dat lijkt me een kwestie van verkeerd opgeschreven.

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14-08 16:23
Heb uiteindelijk voor 3,600EUR totaal business tickets voor mezelf en m'n zoontje gekocht bij British (TXL-SFO). Zal vast nog wel wat goedkoper te vinden, maar had geen zin langer te wachten. Kan ik de komende tijd de echte reis gaan plannen.

Hoe is de business class op BA? Tot nu toe heb ik alleen Lufthansa en (RIP) AirBerlin mogen doen.

Do what you love, do it often

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
macciez schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:05:
Heb uiteindelijk voor 3,600EUR totaal business tickets voor mezelf en m'n zoontje gekocht bij British (TXL-SFO). Zal vast nog wel wat goedkoper te vinden, maar had geen zin langer te wachten. Kan ik de komende tijd de echte reis gaan plannen.

Hoe is de business class op BA? Tot nu toe heb ik alleen Lufthansa en (RIP) AirBerlin mogen doen.
Misschien is het handig om dat uit te zoeken voordat je boekt.

• macciez
quote:
Sanction schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:34:
[...]

Misschien is het handig om dat uit te zoeken voordat je boekt.
Kheb beetje gekeken, kon geen klachten vinden. Tis bovendien een bekende airline, dus ben niet bang dat het slecht is. Had gehoopt wat ervaring te horen, maar jouw bijdrage is ook behulpzaam

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:46
quote:
macciez schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:04:
[...]

Kheb beetje gekeken, kon geen klachten vinden. Tis bovendien een bekende airline, dus ben niet bang dat het slecht is. Had gehoopt wat ervaring te horen, maar jouw bijdrage is ook behulpzaam
Cyber over BA business en First (niet echt positief) :
quote:
CyBeR schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:49:
[...]

Dan slaan ze de plank wel mis; hun First Class wordt over het algemeen omschreven als "the best business class in the sky", en hun Business is ook meer een soort "what if an LCC had business class".

• macciez
quote:
Jb! schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:13:
[...]

Cyber over BA business en First (niet echt positief) :

[...]
Thanks!

Ik ben aan de AirBerlin business gewend, dus zal wel loslopen :).

• eggda
Iemand ervaring met overstappen op SEA. Vrijdag een overstap van 30 minuten op SFO-SEA-AMS. Toen ik ticket boekte, heb ik er niet echt op gelet.. 8)7

• macciez
quote:
eggda schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:38:
Iemand ervaring met overstappen op SEA. Vrijdag een overstap van 30 minuten op SFO-SEA-AMS. Toen ik ticket boekte, heb ik er niet echt op gelet.. 8)7
2 jaar geleden van PDX naar SEA naar TXL met een overstap van minder dan een uur daar, was geen probleem. Heb geen idee meer of ik ver moest, maar weet nog wel dat ik te vroeg was voor het boarden. Was geloof ik met American.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:35

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
Halldor schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Heb je toevallig ervaring met het online aanschaffen van een Airport Express ticket?
Bijvoorbeeld via:
Klook: 72 HKD
Viator: 85 HKD

Officiele prijs van de luchthaven naar Hong Kong station is 115 HKD.
Nope, maar zal het volgende week eens proberen en laten weten of het werkt.

Staying alive in China

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:27

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:

Afgelopen jaar 3 keer met BA business Class gevlogen en tja, ik vind het persoonlijk wel prima voor de soms zeer concurrerende prijs op sommige momenten, maar in vergelijking met andere carriers laten ze wel wat punten liggen en dat ligt voornamelijk aan het hard product (de stoel). Het comfort is wel prima maar het design is aardig wat op aan te merken.

Deze review van Dennis Bunnik is inmiddels een soort klassieker :P

Tourniquet wijzigde deze reactie 01-02-2018 01:24 (3%)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• macciez
Mooie video :). Denk je dat er op een gegeven moment iemand van BA iets aan doet? Of is het nu jammer-maar-helaas, in het volgende vliegtuig doen we het beter? (ik heb er trouwens geen probleem mee, voor werk mogen we meestal alleen premium economy vliegen, dus het is al snel een upgrade)

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-08 14:20
quote:

BA is lang niet zo goed meer als het ooit was, eigenlijk mijd ik BA als het even kan al is het Business Class.
.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
CyBeR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Dat was idd ook een van mijn eerste reacties. De andere was of m'n voeten wel in dat voeteneind passen.
Inderdaad...de voetenruimte met name bij de window seats lijkt me ongekend krap. De a330 lijkt mij eigenlijk net wat te smal voor 6 van dit soort BC-stoelen naast elkaar. Ik snap nog steeds niet waarom er niet gekozen is voor de herringbone-opstelling van de 787. Op deze manier zijn de KLM A330-routes nog altijd niet bepaald eerste keus.
quote:
macciez schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 02:28:
Mooie video :). Denk je dat er op een gegeven moment iemand van BA iets aan doet? Of is het nu jammer-maar-helaas, in het volgende vliegtuig doen we het beter? (ik heb er trouwens geen probleem mee, voor werk mogen we meestal alleen premium economy vliegen, dus het is al snel een upgrade)
In mijn ervaring heeft BA het slechtste business-product van alle major airlines. Dat weten ze zelf ook wel, en dat is denk ik mede de reden dat ze tegenwoordig qua prijs zeer concurrerend zijn. De huidige Club World-stoel is al in 2000 gentroduceerd en sindsdien nauwelijks veranderd. Destijds waren full flat stoelen in business revolutionair maar bij BA besloten ze dat ze op dat moment ook maar meteen genoeg hadden gedaan voor de komende 20 jaar.
De dichtheid in de cabine is enorm hoog (8 across in de 747, A380 en 777, 7 in de 787). Alleen het top deck in de 747 is relatief rustig, door de 2+2 opstelling en de aanwezigheid van extra opbergbakken aan de raamkant.

De opstelling is een vrij sadistische vorm van damned if you do, damned if you don't. Kies je voor een stoel aan het gangpad dan heb je nul privacy (met de stoel in slaapstand heb je werkelijk het gevoel dat je in het gangpad ligt) en kies je voor een window-seat of middenstoel dan mag je over de benen van je medereizigers klimmen. Dan is er natuurlijk nog het probleem van de tegenoverliggende stoelen, waarbij je slechts gescheiden door een half-doorzichtig privacyschermpje tegen je medereizigers aankijkt. Dat schermpje moet continue omlaag omdat de crew anders de mensen in de middenstoelen en aan het raam niet kan bedienen. In de Dreamliner is dat nog eens extra weird omdat er maar n middenstoel is, dus als je de ongelukkige bent die daar terecht komt kun je tw mede-reizigers aanstaren.

Het schijnt dat er in 2019 een nieuwe Club World stoel komt (http://www.paddleyourownk...orld-business-class-seat/) waarbij er in ieder geval direct aisle access komt, maar het lijkt er op dat de tegenoverliggende opstelling blijft.

Dit nog even los van dat mijn ervaringen met de klantenservice zo draconisch zijn dat ze bij mij sowieso op de blacklist staan.

• wildhagen
  • Niet online
Gisteren aangekomen op BJL. Wat een verademing, extreem efficinte luchthaven. Zeker voor Afrikaanse begrippen.

Binnen 10 minuten na uitstappen zat ik al in de transferbus. Dat is dus inclusief busrit van de remote stand (300 meter, BJL heeft geen jetbridges), immigratie, paspoortcontrole en bagage (lag al op de (overigens antieke) belt te draaien toen we aan kwamen lopen.

Toppie!

Vlucht zelf viel me ook mee. Zag op tegen 6.5 uur in een vliegende 737-sigaar, maar in de Comfortklasse (seat 2D) vond ik het goed te doen. Tussenstop in DSS was ook vlot: Binnen 20 minuten na touchdown vlogen we alweer over de runway voor takeoff. En dat is incl boarden, deboarden van passagiers voor die bestemming, en refueling.

Virussen? Scan ze hier!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
Daniel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:41:
[...]

Dit nog even los van dat mijn ervaringen met de klantenservice zo draconisch zijn dat ze bij mij sowieso op de blacklist staan.
Ze oogsten wat ze zaaien, met de ex-Vueling CEO aan het hoofd van IAG...

Got Leenucks? | Debian Stretch x86_64 | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Grouchy

meep meep

quote:
macciez schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:04:
[...]

Och de verwachtingen van hun klanten zijn de laatste tijd wat 'veranderd':

https://www.headforpoints...sh-airways-yougov-report/

edit:
AF-KLM doet ook mee met TSA-precheck:
https://www.tsa.gov/news/...nd-international-airlines

Grouchy wijzigde deze reactie 01-02-2018 16:36 (23%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:13

zeef

#Elected

quote:
Wat hebben wij daaraan? Is toch alleen voor US citizens? Volgens mij zijn de onderhandelingen over de Amerikaanse douane op Schiphol nog niet rond.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• CyBeR
  • Niet online
Pre-Check is voor security he, heeft met de douane en immigratie niks te maken. Pre-Check krijg je overigens bij Global Entry. Maar dan moet wel je airline meewerken en dat is nu het geval voor AFKL blijkbaar.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:
zeef schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Wat hebben wij daaraan? Is toch alleen voor US citizens? Volgens mij zijn de onderhandelingen over de Amerikaanse douane op Schiphol nog niet rond.
Nee, is niet alleen voor de US, citizens van een stuk of twaalf landen.
Heb nu een paar jaar Global Entry en dus TSA-Precheck en ben niet de enigste kaaskop, zolang Delta of United de grondafhandeling doet heb ik altijd TSA-Pre met alle voordelen.
Met KLM die ook de de grondafhandeling voor Delta doet was dat niet het geval en waren de BP voor Delta operated vluchten altijd waardeloos. Geen Precheck, regelmatig SSSS vanaf AMS want geen toegang tot je KTN/PASSID en zodra je de USA binnenkomt is het eerste wat je doet een nieuwe BP bij Delta halen en de waardeloze van KLM weggooien.

Zelfs als je niet meedoet aan het programma zal je zien dat je op sommige vluchten toch Precheck krijgt en dat is echt wel relaxed.

US Preclearance vanaf Schiphol is iets anders en staat hier los van.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij zit ik in een ex-Transavia kist (ph-hsd) maar dat is afgezien van de registratie nergens aan af te zien.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
Grouchy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:27:
[...]

Geen Precheck, regelmatig SSSS vanaf AMS want geen toegang tot je KTN/PASSID en zodra je de USA binnenkomt is het eerste wat je doet een nieuwe BP bij Delta halen en de waardeloze van KLM weggooien.
Krijg je zo'n PASSID ook als buitenlander? Of is dat alleen voor VS-staatsburgers?

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:19
Iemand al met Ryanair gevlogen dit jaar sinds de nieuwe handbagage richtlijnen?

De vraag is hoe streng ze zijn met rugzakken die gewoon onder de stoel passen?

Voorheen was ik verbaasd over de formaten van koffers die als handbagage meegingen. Zelf heb ik altijd een rugzak bij me die prima onder de stoel voor me past.

De exacte afmetingen weet ik niet zo, maar denken jullie dat ze niet zo moeilijk doen en dan het hem vooral te doen was om die grote trolleys boven in de bagagebakken?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:
Borromini schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Krijg je zo'n PASSID ook als buitenlander? Of is dat alleen voor VS-staatsburgers?
Iedereen krijgt zodra hij/zij wordt geaccepteerd & toegelaten een Membership # / PASSID.
Dat nummer (ook wel bekend als het “known traveler number”) vul je dan in je profiel op bijvoorbeeld een United of Delta.com om voor al je airline reserveringen TSA Pre✓ te ontvangen.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:43
quote:
Steefmeister schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:32:
Iemand al met Ryanair gevlogen dit jaar sinds de nieuwe handbagage richtlijnen?

De vraag is hoe streng ze zijn met rugzakken die gewoon onder de stoel passen?

Voorheen was ik verbaasd over de formaten van koffers die als handbagage meegingen. Zelf heb ik altijd een rugzak bij me die prima onder de stoel voor me past.

De exacte afmetingen weet ik niet zo, maar denken jullie dat ze niet zo moeilijk doen en dan het hem vooral te doen was om die grote trolleys boven in de bagagebakken?
Afgelopen week twee keer met ze gevlogen. Zolang het geen wielen heeft en niet belachelijk groot is doen ze niet moeilijk. Maar alle trolleys etc gaan onverbiddelijk het ruim in, en dat werkt eigenlijk best goed (ruimte in de bagagebakken voor je rugzak en jas :-) ).

• CyBeR
  • Niet online
Ugh, nog steeds passportcontrole in LYS.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik ben lid geworden van Eurbonus aangezien ik wat meer SAS ga vliegen. Je hebt al heel snel lounge toegang (10 enkeltjes). Je kan aangeven welke stoel je het liefst hebt. Dus ik verwacht te kunnen kiezen uit raam of gangpad. Maar nee:

https://tweakers.net/ext/f/BAhkW6mozDSMKv1wyxSw7wd0/thumb.png

Handig 8)7 Het is niet dat ze 1 type kist hebben :p

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:
PWM schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:03:
Je kan aangeven welke stoel je het liefst hebt. Dus ik verwacht te kunnen kiezen uit raam of gangpad. Maar nee:

[afbeelding]

Techniek is schijnbaar al zover dat ze kunnen zien welke stoel je per vliegtuigtype het liefst/voorheen geselecteerd hebt.
Kwam er achter dat wanneer je geen stoel selecteert mijn favoriete/laatste geselecteerde stoelen al waren geselecteerd op 8 van de 10 segmenten. De andere twee segmenten zijn in een A359, nog niet eerder in gevlogen.

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:03
quote:
PWM schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:03: Je hebt al heel snel lounge toegang (10 enkeltjes).
Da's alleen in de kerstvakantie en de zomervakantie, als de lounges leeg zijn, en alleen SAS operated lounges. Voor de rest van het jaar moet je "gewoon" gold hebben om de lounge binnen te komen.

De business lounge in Kopenhagen overstroomd ook altijd compleet van de mensen, en dat is waar je als silver heen moet, en qua voedsel is het ook niet veel. Geen idee of die in Oslo en Stockholm beter zijn.

Ik zou Miles & More kiezen als FF programma als je SAS gaat vliegen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Evianon schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:48:
[...]
Ik zou Miles & More kiezen als FF programma als je SAS gaat vliegen.
Mmm, wist niet eens dat ze daar ook in zitten. Ik heb sowieso nog een Priority Pass Prestige achter de hand als het nodig is :)

Bij Miles & More moet je 30 vluchten maken, maar ik zal dat nooit halen aangezien 95% met Skyteam zal zijn. Misschien dat ik 20 enkeltjes met SAS zal doen.

• CyBeR
  • Niet online
Ze zitten daar niet zozeer in maar M&M is van LH wat net als SK *A is.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
PWM schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:03:
Ik ben lid geworden van Eurbonus aangezien ik wat meer SAS ga vliegen. Je hebt al heel snel lounge toegang (10 enkeltjes). Je kan aangeven welke stoel je het liefst hebt. Dus ik verwacht te kunnen kiezen uit raam of gangpad. Maar nee:

[afbeelding]

Niet moeilijk doen, elk toestel, dat ze hebben en/of dat de concurrentie heeft, heeft stoel 1A ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• CyBeR
  • Niet online
quote:
Freee!! schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:07:
[...]

Niet moeilijk doen, elk toestel, dat ze hebben en/of dat de concurrentie heeft, heeft stoel 1A ;)
Nee hoor:

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:31
Ik kan je Miles+Bonus aanraden. Die geven nog 100% miles voor de meeste SAS vluchten, en 200% voor de iets duurdere fares. Dat gaat rg hard met SAS. Miles&more blijf ik zelf het liefst zo vr mogelijk van weg.

De stap van silver naar goud (en status behouden) kost maar 12K miles als je ook 4 segmenten met Aegean doet. Vrij makkelijk te doen dus als je 10 medium haul segmenten doet per jaar. Oh, en je krijgt 4 gratis upgrades naar business class per jaar :)

Xandrios wijzigde deze reactie 05-02-2018 19:18 (18%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Besef me nu pas hoe Flying Blue ingeperkt word qua duur.

In de huidige situatie kan je Gold behalen gedurende het jaar. Op dat moment ben je direct Gold voor het lopende EN komende jaar. Dus als je in Juni 2010 gold werd, was je heel 2010 en 2011 gold. Voor december 2011 moest je dan weer opnieuw kwalificeren.

Nu gaat de periode in zodra je een nieuw level hebt. Dus als je op 12 april Gold word, heb je tot 11 april om het weer te doen. In mijn geval betekent het echt een 50% kortere looptijd.

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:03
quote:

Ik weet niet of je dit nog kunt annuleren, maar op het moment kun je voor ~ 1200 euro per persoon TXL - SFO boeken in BA en AA business, als je op Expedia.de een combinatie boekt van de vlucht + hotel (kan 1 nacht).

Werkt naar veel andere bestemmingen ook. MEX / NYC / MIA / SJU / ... voor rond de 1000 vanaf TXL.

Ik weet niet of deze link permanent blijft werken, maar voorbeeldje.

Voor de Nederlanders hier, het werkt ook vanaf Dusseldorf.

Evianon wijzigde deze reactie 06-02-2018 09:54 (19%)

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-08 21:18
quote:
PWM schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:17:
Besef me nu pas hoe Flying Blue ingeperkt word qua duur.

In de huidige situatie kan je Gold behalen gedurende het jaar. Op dat moment ben je direct Gold voor het lopende EN komende jaar. Dus als je in Juni 2010 gold werd, was je heel 2010 en 2011 gold. Voor december 2011 moest je dan weer opnieuw kwalificeren.

Nu gaat de periode in zodra je een nieuw level hebt. Dus als je op 12 april Gold word, heb je tot 11 april om het weer te doen. In mijn geval betekent het echt een 50% kortere looptijd.
Dit klopt niet hoor 8)

Om het moment dat je binnen de 12 maanden je her-kwalificeert voor gold zul je daarna doorstromen voor platinum. Mocht je dit niet halen dan gaan de "teveel behaalde punten voor gold" mee over in de volgende 12 maanden.

Voorbeeld:
2018, gold gehaald op 1 oktober. Per 1 oktober gaat je kwalificatie voor platinum in, alleen blijkt dat je per 1 oktober 2019 geen 300 maar 240 XP hebt gehaald. Je gaat per 1 Oktober terug naar Gold met 60 XP "over" en het zelfde traject begint weer opnieuw.

• ehoutgast
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
PWM schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:47:
[...]

Mmm, wist niet eens dat ze daar ook in zitten. Ik heb sowieso nog een Priority Pass Prestige achter de hand als het nodig is :)

Bij Miles & More moet je 30 vluchten maken, maar ik zal dat nooit halen aangezien 95% met Skyteam zal zijn. Misschien dat ik 20 enkeltjes met SAS zal doen.
Je kunt ook Aegean Miles+Bonus overwegen. Heel lage drempel om *G te behalen en SK vluchten accruen met 100% (of 200% voor SAS Plus / Biz).

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
bacardicoconut schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:57:
[...]

Dit klopt niet hoor 8)

Om het moment dat je binnen de 12 maanden je her-kwalificeert voor gold zul je daarna doorstromen voor platinum. Mocht je dit niet halen dan gaan de "teveel behaalde punten voor gold" mee over in de volgende 12 maanden.

Voorbeeld:
2018, gold gehaald op 1 oktober. Per 1 oktober gaat je kwalificatie voor platinum in, alleen blijkt dat je per 1 oktober 2019 geen 300 maar 240 XP hebt gehaald. Je gaat per 1 Oktober terug naar Gold met 60 XP "over" en het zelfde traject begint weer opnieuw.
Pff, ik denk dat je gelijk hebt, maar op een pagina's maken ze het niet makkelijk hoor :X

Ook irritant:

Nationaal vliegen levert weinig op. Voorbeeld van dit jaar:

LAX- DC in Z leverde 3400 level miles op. Dat is 11% van de Gold status

Nu levert dat op

6XP = 3.33% van Gold status.

Aangezien ik per jaar 6 interne US vluchten in Z maak, zijn mijn perks vele malen minder. Ik zal nog eens kijken of het zin heeft om naar Skymiles oid te gaan.

• CyBeR
  • Niet online
Jullie zeggen hetzelfde. Als je in juni kwalificeert voor gold heb je daarna een jaar om 't nog een keer te doen, f om te kwalificeren voor plat. Als je dat laatste niet redt wordt er aan het einde van dat jaar nog een jaar gold aan vast geplakt. Maar inderdaad als je onder de huidige regels vroeg in het jaar kwalificeert heb je langer status dan onder het nieuwe systeem. Als je echter laat in 't jaar kwalificeert (zoals velen volgens mij) is 't verschil niet heel groot.

Die roll-over XP maakt wel dat als je consistent een bepaald niveau haalt (en dat niet steeds op 't randje doet) je op een gegeven moment vanzelf bij het hogere niveau uit komt.

CyBeR wijzigde deze reactie 06-02-2018 12:38 (15%)

• mrsar

mrsar

keuzes, ik vlieg in mei naar GUA, hiervoor zijn meerdere routings mogelijk voor een leuke business prijs,allemaal met delta (snellere route is minimaal 1k duurder).

overstap in Europa naar ATL is altijd met een 767
AMS-DTW met de a350 maar dan wel overnachting in DTW of ATL
AMS-DUB(pre-clearance!) en dan naar ATL met de A330

A350 heeft de voorkeur omdat ik daar nog niet ingezeten heb maar heeft het nadeel van een overnachting (en de dag later via dezelfde route is bijna 1k duurder op de dag dat ik uiterlijk moet vliegen en aankomen)

DUB heeft dus het voordeel van de pre-clearance,zover ik kan vinden is het hard-product op de 767 het slechtste(?)

Dus wat denkt men hier :) what to do? :P

• Ballebek
  • Laatst online: 12-08 17:56
Vorige week TSA-pre op Schiphol. Al je zooi in de bak zonder uit te pakken, riem en schoenen niet uit/af doen en vol gas met de buggy door de bodyscan.

Wat een verademing!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• CyBeR
  • Niet online
quote:
mrsar schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:50:
keuzes, ik vlieg in mei naar GUA, hiervoor zijn meerdere routings mogelijk voor een leuke business prijs,allemaal met delta (snellere route is minimaal 1k duurder).

overstap in Europa naar ATL is altijd met een 767
AMS-DTW met de a350 maar dan wel overnachting in DTW of ATL
AMS-DUB(pre-clearance!) en dan naar ATL met de A330

A350 heeft de voorkeur omdat ik daar nog niet ingezeten heb maar heeft het nadeel van een overnachting (en de dag later via dezelfde route is bijna 1k duurder op de dag dat ik uiterlijk moet vliegen en aankomen)

DUB heeft dus het voordeel van de pre-clearance,zover ik kan vinden is het hard-product op de 767 het slechtste(?)

Persoonlijk zou ik de A350-route nemen.

• mrsar

mrsar

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Persoonlijk zou ik de A350-route nemen.
lijkt erop dat ik die ook ga nemen :P

terugweg via YYZ met de 747, heb ik pas 1x eerder ingezeten om een of andere reden in eco dus in business nu het nog kan, wordt de keuze wel of ik rij 1 pak of boven.

• CyBeR
  • Niet online
Als je nog nooit boven hebt gevlogen zou ik dat doen, anders 1A of 4A.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:
mrsar schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:50:
Keuze is toch niet zo moeilijk ;) De A359 route, nieuw type vliegtuig, met 'suites' & meer ruimte in Delta One (stoel 2A/2D) dan bij BA first class. Al zegt dat meer over BA dan de gemiddelde (ST) airline.

Elk nadeel heeft z'n voordeel. DL133 komt aardig vroeg aan in DTW dus genoeg tijd om daar 's middags nog wat leuks te doen.
quote:
mrsar schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:57:
[...]
terugweg via YYZ met de 747, heb ik pas 1x eerder ingezeten om een of andere reden in eco dus in business nu het nog kan, wordt de keuze wel of ik rij 1 pak of boven.
Trappetje op is wel leuk, voor de rest is het nog steeds 2-2. Tegenwoordig ben ik wel een fan van 4A.

Grouchy wijzigde deze reactie 06-02-2018 18:22 (32%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:09:
Yep, boven heeft toch wat speciaals, afgelopen zomer nog gedaan met Korean Airlines in de 747.

Ik moet/mag misschien weer naar Nieuw-Zeeland deze zomer, en ik zit nu te kijken naar de AMS-TPE-BNE-AKL route, business class met China Airlines in de A350. Het businessclass product van China Airlines ziet er toch wel heel goed uit. De BNE is een tussenstop van dezelfde vlucht.

gambieter wijzigde deze reactie 06-02-2018 18:43 (33%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Ballebek
  • Laatst online: 12-08 17:56
quote:
CyBeR schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:09:
1A en 4A zijn eigenlijk altijd wel bezet dus nog steeds niet kunnen uitproberen.

78A is mijn favoriet voor boven.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• mrsar

mrsar

het wordt de a350 route, ga dan denk ik wel door naar ATL om te voorkomen dat ik vertraging gezeur krijg,ga ik wel met wat mensen nog een drankje doen die ik ken,747 nooit boven gezeten maar mocht 1a of 4a vrij zijn zal ik die wel pakken :P denk ik....

2 uur zal op dtw wel genoeg zijn hoop ik voor een overstap

mrsar wijzigde deze reactie 06-02-2018 23:00 (10%)

• CyBeR
  • Niet online
2u op DTW van Delta naar Delta (eigen terminal) is vrij ruim, ja.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Een collega had een ticket, maar kon niet mee. Was een retour in Schengen voor 900,-. Ik had bedacht dat ik wel op zijn ticket zou reizen, aangezien er toch geen controle is op passagier binnen Schengen. Op het laatste moment kon hij toch, dus heb zelf een ticket geboekt.

Daarna begon ik pas te denken: Hoeveel regels overtreed je dan? We hebben natuurlijk de morele overweging, die laat ik buiten beschouwing. Maar is het volgens de wet illegaal?

Ik overtreed dan KLM voorwaarden en zou zelfs op hun zwarte lijkt kunnen komen (dan zou ik een probleem hebben). Maar zijn er ook wetten die ik overtreed?

Puur hypothetisch, ik ga het niet doen :)

• Hmmbob
Bij de checkin kijken ze toch naar je boarding pas en ID? Of is dat alleen non-Schengen?

* Hmmbob reist eigenlijk alleen non-schengen

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:02
Volgensmmij controleren ze je ID zeker wel. Mijn broer is een keer op weg naar Rome aangehouden aangezien hij met een ID reisde die verlopen was. Na veel gepraat en onderhandelen mocht hij toch mee.
Extra spannend voor de terugweg, maar die mensen in Rome letten totaal niet op je ID als je board.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
De laatste 20x werd ik in Europa niet gecontroleerd, zowel heen als terug niet ;) Op Schiphol werkt KLM tegenwoordig bij Cityhopper sowieso met poortjes waar je zelf doorheen kan, zonder paspoort.

Ik heb mijn paspoort altijd bij me, maar hij blijft altijd in de tas.

Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True