Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 26 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Grouchy schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Plats & Diamonds krijgen gewoon de complimentary upgrades ook na 22 Januari. Heb net effe nagevraagd/gecheckt bij een maat en die heeft gewoon de C+ upgrades gekregen bij verschillende boekings met vluchten na 22 Jan 2018.
Staat trouwens nog steeds ook op KLM en de Delta website;
For flights that depart January 22, 2018, and beyond, Medallion Members will also be eligible to request automatic Complimentary Upgrades to Delta Comfort+ on all Delta flights to/from Europe, Africa, India, and the Middle East.
Dat is dus precies zoals ik zeg. Ik mag een automatische upgrade aanvragen die 24h voor vertrek wordt goedgekeurd als er plek is en er niet iemand meer status is. Dus niet langer, first comes first serves.

Zal Amex ook nog eens bellen om te vragen wat ze precies geboekt hebben. Het is half business class en volgens mij flex met boete. Maar tja, wie weet is dat wel het nieuwe basic bij Delta. Ik weet nu alleen wat ik hier gekopieerd had qua boekingklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Basic economy is niet upgrade-eligible dus dat is 't dan sowieso niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:16

Grouchy

meep meep

Dan is het zoals CyBer zegt iig geen BE fare.
Wacht de diverse messageboards wel af. Zoals eerder gezegd die maat heeft gewoon C+ gekregen zonder extra kosten tijdens het boeken. Niks geen 24uur van te voren gedoe.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 17-01-2018 19:37 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:55
Vlucht W62525 van Wizz air die gepland stond om op Eindhoven te landen doet er nu toch wel wat lang over. Na twee landingspogingen zit hij nu in een soort van holding. Omdat ik prachtig uitzicht heb over het vliegveld inclusief nadering vanuit het Noord Oosten heb ik hem ook twee keer de landing zien afbreken. Ik ben benieuwd hoe lang hij dit blijft doen. De wind gaat volgens mij alleen nog maar toenemen.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:22
avanboekel schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:24:
Vlucht W62525 van Wizz air die gepland stond om op Eindhoven te landen doet er nu toch wel wat lang over. Na twee landingspogingen zit hij nu in een soort van holding. Omdat ik prachtig uitzicht heb over het vliegveld inclusief nadering vanuit het Noord Oosten heb ik hem ook twee keer de landing zien afbreken. Ik ben benieuwd hoe lang hij dit blijft doen. De wind gaat volgens mij alleen nog maar toenemen.
Volgens mij gaat hij nu ook door na een derde poging.. https://www.flightradar24.com/WZZ6AM/102898c6

edit: en wijkt nu naar het lijkt uit naar Duitsland

[ Voor 4% gewijzigd door Patox op 18-01-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Die gaat naar een ander vliegveld zo te zien,lijken er meer wat moeite te hebben

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:55
Zijn er inderdaad meer met moeite. Zojuist ook al een Ryan air vlucht (RYR3CD) die de landing afbrak. Heb ik ook niet meer gezien dus die zal ook wel een ander veld hebben gekozen.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:22
mrsar schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:56:
Die gaat naar een ander vliegveld zo te zien,lijken er meer wat moeite te hebben
Lijkt wel helemaal terug naar Riga te vliegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Koerski schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Lijkt wel helemaal terug naar Riga te vliegen....
vind hem ook wel erg lang doorvliegen inderdaad,dat is wel rot, en 2 uur vertraging,en ook weer uitstappen op je vertrekplek

of misschien toch Hannover?

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 18-01-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:52
Nee, op Hannover. Nog steeds een pokke end weg.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Als je ook een beetje rondklikt zie je dat alles voor schiphol ook in holding is gezet voor een tijdje,mooie rijtjes vliegtuigen achter elkaar :P

kl1684 wijkt ook uit zo te zien na een land poging.
kl724 ook niet gelukte landing,gaat lekker zo
is er geen livestream van schiphol dit keer :P ah toch wel http://www.nhnieuws.nl/ni...otseren-storm-op-Schiphol

[ Voor 47% gewijzigd door mrsar op 18-01-2018 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

mrsar schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:19:
Als je ook een beetje rondklikt zie je dat alles voor schiphol ook in holding is gezet voor een tijdje,mooie rijtjes vliegtuigen achter elkaar :P

kl1684 wijkt ook uit zo te zien na een land poging.
kl724 ook niet gelukte landing,gaat lekker zo
is er geen livestream van schiphol dit keer :P ah toch wel http://www.nhnieuws.nl/ni...otseren-storm-op-Schiphol
Extra leuk met live ATC erbij:
https://www.liveatc.net/play/eham01_twr_main1.pls

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Twitter Schiphol: "Status update due to severe weather conditions: all air traffic has been suspended until further notice."

https://twitter.com/Schiphol/status/953934181192564736

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

alexbl69 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:20:
Twitter Schiphol: "Status update due to severe weather conditions: all air traffic has been suspended until further notice."

https://twitter.com/Schiphol/status/953934181192564736
Ondertussen wordt er weer gestart en geland.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:57
Zondag mijn eerste lange vlucht met Delta, er staat dat er WiFi is aan boord? Hoe werkt dat? Is dat free WiFi? Of betaald? Of?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bij Delta is de wifi helaas betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Martinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:48:
Zondag mijn eerste lange vlucht met Delta, er staat dat er WiFi is aan boord? Hoe werkt dat? Is dat free WiFi? Of betaald? Of?
Ik heb al een tijdje niet meer in een delta vliegtuig gezeten,maar ga er vanuit dat het geld kost, ik lees wel dat whatsapp gebruiken en consorten gratis is.details weet ik niet,zie https://www.delta.com/con...udio/in-flight-wi-fi.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

Whatsapp/Line/Kakao/Facebook messenger werken gratis (baggertraag, dus vergeet het maar om foto's te sturen, stickers lukken, met enige vertraging, nog net)
Opvallend genoeg werkte wechat niet.
De gratis variant werkte iig beter dan de betaalde WiFi van KLM aan boord van de 787 |:(

Ervaring: AMS-MSP begin december en MSP-AMS begin deze week.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 10:47

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Pff, voor intercontinentale vluchten naar de USA en Canada moet je ná 10 April 2018 ook bij KLM voor je ruimbagage betalen. Dan maar met Lufthansa over de plas :s

[ Voor 16% gewijzigd door johanmulder op 19-01-2018 22:38 ]

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
johanmulder schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:37:
Pff, voor intercontinentale vluchten naar de USA en Canada moet je ná 10 April 2018 ook bij KLM voor je ruimbagage betalen. Dan maar met Lufthansa over de plas :s
Nah, dat is hetzelfde light/std/flex verhaal als in Europa, alleen in dit geval hebben ze wél wat van de Light-prijs afgehaald. Als je Standard (met bagage) neemt, dan betaal je ongeveer hetzelfde als voor die wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Neemt niet weg dat het weer een extraatje in de race to the bottom is. De normale reiziger gaat echt de tarieven voor en na niet naast elkaar leggen, die denkt gewin: 'gierigaards'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Delta.com, iMessage, Facebook Messenger Please and WhatsApp is gratis maar is nogal traag (& sending photos, videos or SMS messages is not supported). Denk dat ze dat knijpen. Zodra je betaald (Gogo inflight) is het allemaal sneller bij Delta. Pak af en toe een maand abbo en heb wat dag passes gekregen.
Domestic heb je meestal ook nog 2KU; altijd WiFi vanaf dat je instapt tot het moment je van boord gaat.
Och die zijn ook al aan het experimeren met light fares zonder baggage (vanaf scandinavie). Gaat daar ook komen denk ik dan. Plus al dat connecten en extra reistijd die je vaak kwijt bent om met LH als NL'r te vliegen...dat alles voor 80EUR ? ofzo pffft...

[ Voor 28% gewijzigd door Grouchy op 19-01-2018 23:02 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat doet Delta? Meestal dezelfde tarieven maar op hun kisten wel de Delta service (en die is beter dan KLM).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik merkte het ook op. Maar ik ben lui en wil direct naar New York vliegen vanaf Amsterdam zonder overstappen. Dat is de reden dat ik KLM kies, zo min mogelijk overstappen en zo snel mogelijk op bestemming.

Terugvlucht is helaas Delta. Super irritant, krijg je van die interviews bij de Gate, daar kan ik zó slecht tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

franssie schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:10:
[...]

Wat doet Delta? Meestal dezelfde tarieven maar op hun kisten wel de Delta service (en die is beter dan KLM).
Delta/AF/KLM = JV Scheelt vaak niet veel. Af en toe helpt het wel om via AF, Delta of KLM.com te boeken.
Je moet gewoon geen light fare of basic economy kopen. Bij de Delta/AF/KLM ben je tegenwoordig ook met 300-400EUR klaar, inclusief baggage, lounge acces en SP. Laatste anderhalf jaar is het echt niet duur meer om naar de USA te vliegen.
Snow_King schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:11:
[...]

Terugvlucht is helaas Delta. Super irritant, krijg je van die interviews bij de Gate, daar kan ik zó slecht tegen.
Terugvlucht: geen interviews bij de gate. Hoogstens U.S. Customs and Border Protection.. of je niet meer dan 10K meeneemt etc...maar die kunnen ook bij elke willekeurige andere vlucht staan.

Zodra je in de USA interesseert het ze geen hol meer & plus je hebt TSA pre..verademing met NL waar de KLM er helaas nog steeds niet aan meedoet.

[ Voor 33% gewijzigd door Grouchy op 19-01-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Grouchy klopt, maar wat ik eigenlijk bedoelde (maar niet aangaf foutje) is dat er bij Delta wellicht voor hetzelfde tarief een ander bagage beleid is. Maar dat is vast ook niet meer zo nu.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

franssie schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:19:
@Grouchy klopt, maar wat ik eigenlijk bedoelde (maar niet aangaf foutje) is dat er bij Delta wellicht voor hetzelfde tarief een ander bagage beleid is. Maar dat is vast ook niet meer zo nu.
1. Als Elite heb je nog steeds +1 baggage free (edit; bij KLM dat is. Bij Delta BE wordt je driedubbel eeuh gen****)
2. Wanneer ik in het verleden een KLM vlucht aanschafte (zelfde prijs als een light fare) en liet issuen op 006 stock was de light fare baggage restrictie nvt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 20-01-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:16:
[...]

Je moet gewoon geen light fare of basic economy kopen.
Let wel DL Basic Economy en AFKL Light zijn niet hetzelfde. Basic Econopmy = geen bagage, geen seat selection, geen upgrade-mogelijkheden (gratis C+ voor elites intercontinentaal); Light is alleen geen bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:49:
[...]

Let wel DL Basic Economy en AFKL Light zijn niet hetzelfde. Basic Econopmy = geen bagage, geen seat selection, geen upgrade-mogelijkheden (gratis C+ voor elites intercontinentaal); Light is alleen geen bagage.
Da's lachen ja...Bij Delta wordt je dan 3x gepakt. Prijs is vaak wel hetzelfde. Delta noemt het BE (E fare) en verkoopt het zo met alle restricties. Voor 10EUR meer (boekingskosten ofzo) verkoopt KLM dezelfde vluchten als een light fare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:10
Gisteren op LAX boarden door alleen in een camera te kijken. Geen paspoort, geen boardingpass, niets nodig. Soortgelijke machine als in de EU voor automatische grenscontrole, maar dan zonder dat je je paspoort erin legt en véél sneller, poortje ging al open terwijl ik nog niet eens stil stond. Had zoiets nog nooit eerder gezien.

Ben benieuwd waar ze die biometrische data vandaan halen, moet uit een paspoort gelezen zijn ergens, maar niet bij de check-in balie. Met alleen handbagage en de check-in balie geskipt kon je er ook door. Misschien een linkje met CBP, maar lijkt me niet waarschijnlijk dat die dat soort data met BA delen. Ik weet niet eens zeker of die het paspoort wel uitlezen als je uitreist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Heeft er iemand hier recente ervaring met Cathay Pacific? CP CX heeft een goede reputatie en ze kwamen als goedkoopste tevoorschijn voor een reis binnenkort naar Vietnam (HAN, via HKG) met de hele familie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Evianon schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:39:
Gisteren op LAX boarden door alleen in een camera te kijken. Geen paspoort, geen boardingpass, niets nodig. Soortgelijke machine als in de EU voor automatische grenscontrole, maar dan zonder dat je je paspoort erin legt en véél sneller, poortje ging al open terwijl ik nog niet eens stil stond. Had zoiets nog nooit eerder gezien.
Op AMS experimenteren ze ook met zoiets.
Freee!! schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 01:36:
Heeft er iemand hier recente ervaring met Cathay Pacific? CP heeft een goede reputatie en ze kwamen als goedkoopste tevoorschijn voor een reis binnenkort naar Vietnam (HAN, via HKG) met de hele familie.
CX (niet CP) is een uitstekende airline.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 20-01-2018 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heeft er iemand hier recente ervaring met Cathay Pacific? CP heeft een goede reputatie en ze kwamen als goedkoopste tevoorschijn voor een reis binnenkort naar Vietnam (HAN, via HKG) met de hele familie.
Vlieg maandelijks met Cathay (Pacific / Dragon). Is een redelijk ok airline, beter dan de meeste domestic airlines hier, zeker op punctualiteit.
Was nog een van de weinige die niet 3-4-3 vloog maar gaat nu ook over. Het is afwachten of de nieuwe ceo de boel kan redden :X

[ Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 20-01-2018 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Pfff, gisteren terug uit SFCO en mijn schoon gewassen kleding ligt al weer klaar om in de koffer te gaan voor morgen. 4 dagen JoBo en vrijdag weer thuis.

Best zwaar back 2 back intercontinentale vluchten. Gelukkig geen groot tijdverschil vanaf morgen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hier kan ik echt helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
San Francisco en Johannesburg?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39
SFO en JNB dus ;)

Ik heb een vraagje mbt Flying Blue. Dit jaar op het nippertje mijn 30 segmenten voor Gold binnen gehaald. Maar, het laatste vlucht (30 Dec 2017) is pas onlangs (Na 1 Jan 2018) gecredit.

Mijn profiel geeft aan dat ik nog Gold ben. Maar is dat omdat het systeem de vlucht van 30 Dec netjes heeft verwerkt voor/bij de kwalificatie, of, omdat status sowieso altijd tot Maart geldig blijft (ook als je niet herkwalificeert)?

Ik heb geen email gekregen dat mijn status is verlengd, terwijl ik dat normaal wel altijd krijg. Ik vraag me af of ik contact moet zoeken met KLM om die laatste vlucht nog bij de kwalificatie van vorig jaar te laten meetellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zou gewoon goed moeten gaan, mijn laatste vlucht in 2017 was ook op de 30 Dec en dat heeft 'ie gewoon netjes meegeteld voor status.

Overigens heb ik daar ook geen mail over gekregen maar de status is er.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 18:10
Xandrios schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:05:
SFO en JNB dus ;)

Ik heb een vraagje mbt Flying Blue. Dit jaar op het nippertje mijn 30 segmenten voor Gold binnen gehaald. Maar, het laatste vlucht (30 Dec 2017) is pas onlangs (Na 1 Jan 2018) gecredit.

Mijn profiel geeft aan dat ik nog Gold ben. Maar is dat omdat het systeem de vlucht van 30 Dec netjes heeft verwerkt voor/bij de kwalificatie, of, omdat status sowieso altijd tot Maart geldig blijft (ook als je niet herkwalificeert)?

Ik heb geen email gekregen dat mijn status is verlengd, terwijl ik dat normaal wel altijd krijg. Ik vraag me af of ik contact moet zoeken met KLM om die laatste vlucht nog bij de kwalificatie van vorig jaar te laten meetellen..
Dit zou inderdaad gewoon goed moeten gaan. Mocht dit niet goed gaan, dan voldoet een belletje naar KLM en zetten ze het natuurlijk gewoon recht voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Heeft er iemand hier recente ervaring met Cathay Pacific? CP CX heeft een goede reputatie en ze kwamen als goedkoopste tevoorschijn voor een reis binnenkort naar Vietnam (HAN, via HKG) met de hele familie.
CX is een prima airline maar hun economy stoelen vind ik persoonlijk niet fijn: in plaats van achterover met de rugleuning glijdt de stoel als het ware naar beneden..... Geen fan van.
Hun Premium Economy en ook Business Class zijn daarentegen weer meer dan prima

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Afgelopen maand Parijs > Singapore bij Air France een Premium Economy > Business upgrade gekocht voor €400. Vond dat qua prijs wel meevallen. Geen idee of dat de norm is of dat het bovengemiddeld is.

Maar man man man, wat een traag personeel. De maaltijd na het opstijgen duurde maar liefst 3,5 uur voordat mijn tafeltje was opgeruimd...
Het irritantste was nog wel de seat belt sign die 90% van de tijd aan stond. Ik werd wakker 3 uur voor de landing en het lampje is niet uit geweest tot aan de gate.

Prima stoelen en opstelling (1-2-1) verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Martijn19 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 05:24:
Afgelopen maand Parijs > Singapore bij Air France een Premium Economy > Business upgrade gekocht voor €400. Vond dat qua prijs wel meevallen. Geen idee of dat de norm is of dat het bovengemiddeld is.

Maar man man man, wat een traag personeel. De maaltijd na het opstijgen duurde maar liefst 3,5 uur voordat mijn tafeltje was opgeruimd...
Het irritantste was nog wel de seat belt sign die 90% van de tijd aan stond. Ik werd wakker 3 uur voor de landing en het lampje is niet uit geweest tot aan de gate.

Wellicht kans op turbulentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 09:29
Martijn19 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 05:24:

Redelijk normaal. Vietnam airlines heeft de business class prijs naar Parijs stevig naar beneden gedrukt. Paar maanden geleden kon je van SIN return naar Parijs of Frankfurt via HAN of HCM voor 1600 euro boeken.

Een maal gedaan naar Frankfurt en viel reuze mee qua timing vanuit SIN.

Over CX: prima airline. Had een boeking van SIN-HKG return en beide vluchten waren de dag zelf retimed naar een 2 uur later. Netjes via sms/email gemeld maar toch lastig om 3am ipv 1am landen in SIN. Mailtje gestuurd en heb een degelijk bedrag aan vouchers gekregen ter compensatie.

[ Voor 13% gewijzigd door jvvv op 22-01-2018 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

jvvv schreef op maandag 22 januari 2018 @ 06:40:
[...]
Redelijk normaal. Vietnam airlines heeft de business class prijs naar Parijs stevig naar beneden gedrukt. Paar maanden geleden kon je van SIN return naar Parijs of Frankfurt via HAN of HCM SGN voor 1600 euro boeken.
FTFY ;)

spoiler:
Vietnamezen noemen de stad bij die luchthaven ook nog steeds Saigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nieuw record crosstickets bij KLM binnen Europa.

Voor de prijs van 1 retour op de normale manier, heb ik nu 4 retouren geboekt als crossticket. En dan houd ik nog 200,- over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Moet je ook maar net geluk hebben dat je steeds tussen dezelfde plek heen en weer moet.

Is dat voor morgen of zo want zelfs same-day returns bij KL kunnen tegenwoordig zonder dat je er drie nieuwe hypotheken voor moet afsluiten, mits je een beetje van tevoren boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Iemand hier gelukt om via KLM(.com) premium economy te boeken op AMS-DTW met de A350.
Maat wilde het liefst via KLM boeken maar via de website lukt het niet en toen hij belde kreeg ie een verhaal over EC/C+ totaal uitverkocht op die dag/vlucht (eeeuh sorry mevrouw... die zijn er niet op een A350).
Lijkt er op dat KLM nog niet op de hoogte is en hun systemen er nog niet klaar voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Afaik kun je idd via KLM.com geen W boeken, aangezien KL dat zelf niet heeft en dus niet als optie heeft op hun site. Dan kun je beter via airfrance.com boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:27:
Afaik kun je idd via KLM.com geen W boeken, aangezien KL dat zelf niet heeft en dus niet als optie heeft op hun site. Dan kun je beter via airfrance.com boeken.
AF wil ook al niet....De vluchten/fares staan er toch al een tijdje in.
W wil/kan je zoiezo niet boeken dat is Delta Comfort+® (en die is er niet op de A350)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:41:
[...]

AF wil ook al niet....De vluchten/fares staan er toch al een tijdje in.
W wil/kan je zoiezo niet boeken dat is Delta Comfort+® (en die is er niet op de A350)
Mja, DL is een beetje raar met hun cabin codes. Normaal gesproken (en in de zin waarin ik 't gebruik) is W premium economy, maar DL noemt dat P.

P echter is bij AF bijvoorbeeld de serieuze variant van La Premiere (F de minder serieuze). Maar F bij DL is hun domestic "first class", wat eigenlijk meer lijkt op (en ook internationaal verkocht wordt als) Premium Economy. Dat veroorzaakt ook best wat gezeur, iig in de mileage calculators, aangezien DL soms een La Premiere (P) fare voor Premium Eco aanziet.

Maar de vrij breed geaccepteerde generieke codes zijn Y (economy), W (premium economy), J (business, soms C), F (First).

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 22-01-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Mja, DL is een beetje raar met hun cabin codes. Normaal gesproken (en in de zin waarin ik 't gebruik) is W premium economy, maar DL noemt dat P.

P echter is bij AF bijvoorbeeld de serieuze variant van La Premiere (F de minder serieuze). Maar F bij DL is hun domestic "first class", wat eigenlijk meer lijkt op (en ook internationaal verkocht wordt als) Premium Economy. Dat veroorzaakt ook best wat gezeur, iig in de mileage calculators, aangezien DL soms een La Premiere (P) fare voor Premium Eco aanziet.

Maar de vrij breed geaccepteerde generieke codes zijn Y (economy), W (premium economy), J (business, soms C), F (First).
Och, iedere airline heeft zijn eigen eigenaardigheden. Normaal is business J en economy Y. Bij KLM zie je M en C op je ticket en het AF system heeft besloten dat dezelfde vlucht in J is en Delta besluit om met C+ te klooien.

Beetje raar dat hier KLM/AF bepaalde reisklasses/cabines niet aanbiedt.
Omgekeerd is dat geen probleem voor iemand die een Delta(-marketed) Premium Economy stoel voor vluchten gevlogen door Delta’s Joint Venture partners Air France (AF) & Alitalia (AZ) wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:31:
[...]

Beetje raar dat hier KLM/AF bepaalde reisklasses/cabines niet aanbiedt.
Mja, KL's website loopt in sommige opzichten een beetje achter imo. Bijvoorbeeld ook dat je vantevoren een cabin class moet kiezen en dat dat dan voor alles geldt, terwijl je bij DL en zelfs bij AF heen en terug los kunt selecteren of je Y/W/J/F wilt en als je op 't economy zoekt je ook meteen de prijs voor de premium cabins er bij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grotere ergernis is dat de knop directe vlucht ontbreekt. Ik ga niet via CDG....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:11:
Grotere ergernis is dat de knop directe vlucht ontbreekt.
Dat is inderdaad vervelend
Ik ga niet via CDG....
AMEN! Ik betaal liever extra dan dat ik via CdG vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik doe dat met enige regelmaat…

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gHZq5Bn.png

CDG-AMS is mijn meest-gevlogen route, gevolgd door AMS-CDG. Dit weekend (BCN-CDG-AMS) en over twee weken (LYS-CDG-AMS) ook weer gepland. Extra segments, yo.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 22-01-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
CyBeR schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:28:
Ik doe dat met enige regelmaat…

[afbeelding]

CDG-AMS is mijn meest-gevlogen route, gevolgd door AMS-CDG. Dit weekend (BCN-CDG-AMS) en over twee weken (LYS-CDG-AMS) ook weer gepland. Extra segments, yo.
Kijk, dat is strategie. ;) Binnen Europa is het vaak connecten binnen terminal 2F, en dat is geen enkel probleem, buiten dat de lounges misschien wat aan de drukke kant zijn. Zodra je naar 2E moet of verder begint de ergernis. Ik connect meestal binnen Europa, en dan is CDG eigenlijk best ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Idd alleen CDG 2F, daar is weinig mee aan de hand imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Twee keer AMS-CDG-BKK en vv gedaan, nooit weer CDG als ik er iets over te zeggen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Freee!! schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:06:
Twee keer AMS-CDG-BKK en vv gedaan, nooit weer CDG als ik er iets over te zeggen heb.
Totdat iemand nog 2 segmenten nodig heeft of die vlucht via CDG €1780.99 EUR kost en die van AMS ongeveer €3800 EUR is (en dat maal twee). Dan is 2G-2E opeens ook geen probleem :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 22-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Grouchy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:27:
[...]
Totdat iemand nog 2 segmenten nodig heeft of die vlucht via CDG €1780.99 EUR kost en die van AMS ongeveer €3800 EUR is (en dat maal twee). Dan is 2G-2E opeens ook geen probleem :)
Vlieg je business class of zo :? Wij zijn een jaar geleden voor € 2341.24 met z'n vieren heen en weer geweest naar BKK (via DBX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Vlieg je business class of zo :? Wij zijn een jaar geleden voor € 2341.24 met z'n vieren heen en weer geweest naar BKK (via DBX).
DXB, en ja dat is een business tarief wat bij AFKL veel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Freee!! schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Yuppers, vakantie begint voor ons al op de luchthaven 8) Je komt ook nog eens uitgerust aan en wint zodoende een paar dagen vakantie. Die eventuele extra vlucht naar CDG is daarbij peanuts.
Bovendien moet je nooit de kracht van de MIGHTY schedule change regel wanneer je boekt met Delta Air Lines vergeten.
Dankzij ome Glen Hauenstein en zijn team (& wat franse stakingen) heb ik alles wat frans was 4 v/d 5 keren kunnen vermijden en heb gewoon via AMS gevlogen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:05:
SFO en JNB dus ;)

Ik ben ook op het nippertje goud geworden afgelopen jaar en heb ook geen mail gehad, wel allemaal goed gekomen. In de KLM app kun je de geldigheid vinden, staat bij mij maart 2019 (kon het trouwens niet vinden op de KLM website)

edit: was al lang beantwoord. Sorry, keek scheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Morgen vlieg ik met Flybe. Nu is mijn koffer helaas 39cm breed terwijl dit max 35cm mag zijn.

https://www.flybe.com/baggage/hand-baggage/

Hoe groot is het risico bij deze maatschappij? Weet iemand dat? Is het bijvoorbeeld net zo streng als een Ryanair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:55
Ik vlieg op zondag 11-02-2018 BRU-BKK met Thai Airways; TG 935, ik heb "gewoon" een Economy ticket, op de heen weg class V en terug Q. Wat ik vreemd vindt; als ik in Expertflyer kijk dan staat daar dat rij 31 t/m 48 Premium Only stoelen zijn. Ik heb vaker deze vlucht gehad en in mijn herinnering zijn dit toch gewoon Economy stoelen? Iemand bekend met de upgrade policy van Thai International?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Rij 31 t/m 48 staat als ik inlog bij Expertflyer en bij Thai airways gewoon aangeduid als standaard economy stoelen.

Denk dat EF ze ziet als/je kan het zien als preferred seats. FF's en mensen met een wat betere fare kunnen dat soort stoelen 'voorin' tegenwoordig bij een hoop maatschappijen kiezen.

[ Voor 61% gewijzigd door Grouchy op 24-01-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op seatguru is te zien dat dit de rijen in de middelste cabine boven de vleugel zijn (is die vleugel echt zo groot? :X ). Verder geen indicatie dat er verschillen zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:54:
(is die vleugel echt zo groot? :X ).
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/theaircache.com/wp-content/uploads/sites/22/2012/07/Air_France_Boeing_777-228ER_F-GSPE_Kustov_planform.jpg

Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

https://www.flyertalk.com...flight-cellphone-use.html

fijn, als dit in December al was geweest had ik gewoon muziek kunnen luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:21:
https://www.flyertalk.com...flight-cellphone-use.html

fijn, als dit in December al was geweest had ik gewoon muziek kunnen luisteren :+
Hypocriete Chinezen de buschauffeur steekt daar gewoon een peuk op bij het bijvullen van de touringcar.
Je mag in china wel bij de nooduitgang met het tafeltje naar beneden zitten en daar een laptop op hebben staan bij take-off...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Brilsmurfffje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Hypocriete Chinezen de buschauffeur steekt daar gewoon een peuk op bij het bijvullen van de touringcar.
Je mag in china wel bij de nooduitgang met het tafeltje naar beneden zitten en daar een laptop op hebben staan bij take-off...
Dat soort dingen moet je gewoon leren negeren en mee leren leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Dat soort dingen moet je gewoon leren negeren en mee leren leven :P
Zijn van die dingen die China een prachtig land maken voor een reis waarbij de reis zelf de bestemming overtreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

precies :)

kom nog wat anders tegen trouwens, alle alliances 2000 euro ams-hawaii in business
https://goo.gl/flights/YM5Bu

indien juiste routing ook met bv de A350 van delta met kleine business suites :)
https://goo.gl/flights/So54E

LOW/OFF-PEAK SEASON BUSINESS EXCURSION Z
FARES
Between NETHERLANDS and AREA 1 FOR ROUND TRIP FARES

Category 3: Seasonal restrictions

PERMITTED 20NOV THROUGH 26NOV OR 18DEC THROUGH 01JAN OR
01JUL THROUGH 31AUG FOR EACH TRANSATLANTIC SECTOR.

[ Voor 66% gewijzigd door mrsar op 24-01-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Is niet de enigste bestemming in de aanbieding. Als ge in het zuiden woont en naar DUS rijdt dan kan je bijvoorbeeld voorin vliegen voor tussen de 1300-1400EUR, wat voorbeelden in dezelfde tijdsperiode;

Houston:
https://www.google.com/fl...018-08-19;sc=b;px=1,0,0,0

Los Angeles:

Voor 5 april vertrekken of vanaf 1 november met ST kan je ook voor dat soort bedragen naar veel USA bestemmingen

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 24-01-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Grouchy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:53:
Is niet de enigste bestemming in de aanbieding. Als ge in het zuiden woont en naar DUS rijdt dan kan je bijvoorbijd voorin vliegen voor tussen de 1300-1400EUR, wat voorbeelden in dezelfde tijdsperiode;

Houston:

Los Angeles:

Voor 5 april vertrekken of vanaf 1 november met ST kan je ook voor dat soort bedragen naar veel USA bestemmingen
werkt inderdaad ook vanaf FRA,HAM wat ik tot dusver heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Update: Was aan het kijken wat precies te boeken en aan het spelen met datums. De datum restricities lijken eraf gehaald te zijn, zie nu 1300-1400EUR prijzen tot EOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:24
Grouchy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:03:
[...]

Yuppers, vakantie begint voor ons al op de luchthaven 8) Je komt ook nog eens uitgerust aan en wint zodoende een paar dagen vakantie. Die eventuele extra vlucht naar CDG is daarbij peanuts.
Bovendien moet je nooit de kracht van de MIGHTY schedule change regel wanneer je boekt met Delta Air Lines vergeten.
Dankzij ome Glen Hauenstein en zijn team (& wat franse stakingen) heb ik alles wat frans was 4 v/d 5 keren kunnen vermijden en heb gewoon via AMS gevlogen 8)
Hoe boek je dan bij Delta om op een vlucht via CDG uit te komen naar bijvoorbeeld LAS of SLC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

leto001 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:06:
[...]

Hoe boek je dan bij Delta om op een vlucht via CDG uit te komen naar bijvoorbeeld LAS of SLC?
Ik zoek vaak met BRU, DUS, AMS als parameters als startpunt van mijn vakantietrips & waar we naar toe willen.
Dan krijg je bijvoorbeeld deze rechstreekse vlucht en verbindingen wanneer je naar Houston wilt gaan in maart:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4748/25011011567_fe5408ac73.jpg

Nu kan je rechtstreeks vanaf AMS met een KLM operated kist business vliegen voor 2710EUR of je stapt in DUS op en gaat via ATL, CDG of AMS voor 1335EUR en neemt de extra reistijd & overstap voor lief. Heb ik mijn gewenste route dan bel ik meestal gewoon de Delta Medaillon line (soms hebben ze nog goedkopere opties) of soms boek ik die trip online bij Delta.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Van de week vlieg ik met Easyjet van AMS naar SZG met wintersport spullen. Ik heb ruimte voor wintersport spullen erbij geboekt, maar het staat nergens op de boarding passes. Kan dat kloppen? Ik vind het raar dat dat nergens vermeld wordt eigenlijk :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bagage staat nooit op je boarding pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39
[Roland] schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:22:
[...]

Ik ben ook op het nippertje goud geworden afgelopen jaar en heb ook geen mail gehad, wel allemaal goed gekomen. In de KLM app kun je de geldigheid vinden, staat bij mij maart 2019 (kon het trouwens niet vinden op de KLM website)

edit: was al lang beantwoord. Sorry, keek scheel.
Toch een belangrijke tip, thanks! Want bij mij staat in de app dat mijn status vervalt op 31 Maart 2018. Toch maar even contact gaan zoeken dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Thijs8472 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:04:
Heb je als STE+ in Y op de terugweg toegang tot de GVK lounge?
Om mezelf even te antwoorden, ja. Op BOM heb je als STE+ in Y toegang tot de GVK Business Lounge (niks bijzonders overigens). Je moet even langs de KL/AF incheckbalie en dan krijg je daar een invitation die je toegang geeft tot de lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
El Jefe schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:46:
Bij vertrek op Schiphol deze week kon ik mijn liquids in mijn handbagage laten, ipv eruit en zichtbaar in de bak naast de kleine koffer. Niet eerder meegemaakt, en geen secondary (mijn vriendin ook niet). Niet eerder gezien :).
Vanavond weer vanaf Schiphol gevlogen, weer vanuit Departure 3. Dit keer moest ik bij de security wel weer alles eruithalen; laptop, liquids etc. Navraag bij de beveiliger die er vandaag bij stond leerde mij dat dit enkel niet nodig is op lane 9 van de security. Het gaat daar blijkbaar om een test waar dus niemand iets uit zijn/haar bagage hoeft te halen - het op de band leggen van je koffer/tas is voldoende. Hopelijk slaagt deze test en gaan we dit verder zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik zat even te kijken naar tickets van TXL (of LEJ) naar SFO voor m'n zoontje en mijzelf in Juli, gisteravond vond ik businessclass tickets voor 3,000EUR (was slechts 250EUR duurder dan prem. economy) met BA. Dacht; perfect, dat gaan we doen voor z'n eerste grote reis. Wilde ik vanochtend boeken, waren ze ineens 5,000EUR. Ik heb de notifier maar aangezet, maar heb er een hard hoofd in dat de lage prijs nog terugkomt.

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
macciez schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:47:
Ik zat even te kijken naar tickets van TXL (of LEJ) naar SFO voor m'n zoontje en mijzelf in Juli, gisteravond vond ik businessclass tickets voor 3,000EUR (was slechts 250EUR duurder dan prem. economy) met BA. Dacht; perfect, dat gaan we doen voor z'n eerste grote reis. Wilde ik vanochtend boeken, waren ze ineens 5,000EUR. Ik heb de notifier maar aangezet, maar heb er een hard hoofd in dat de lage prijs nog terugkomt.
KLM/Delta ~€2180 pp (Dream Deals, wtf dat ook mogen zijn; vermoedelijk iets in Dld gemarket want 't zegt mij niks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Beschikbaarheid, klasse, etc. Zoveel factoren die de prijs bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Widow schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:25:
Van de week vlieg ik met Easyjet van AMS naar SZG met wintersport spullen. Ik heb ruimte voor wintersport spullen erbij geboekt, maar het staat nergens op de boarding passes. Kan dat kloppen? Ik vind het raar dat dat nergens vermeld wordt eigenlijk :?
Instapkaarten is voor jou en wat je meeneemt in de cabine. Koffers en wintersportpul gaan in het ruim.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ben je gebonden aan een bepaalde datum/maatschappij?
Als je flexibel bent heb je in juli vanaf TXL de keuze voor vanaf EUR2166 met Delta/KLM, Finnair doet het vanaf EUR2205 via HEL, Iberia EUR2236 via MAD, BA/AA EUR2251 via LHR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
El Jefe schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:43:
[...]

Vanavond weer vanaf Schiphol gevlogen, weer vanuit Departure 3. Dit keer moest ik bij de security wel weer alles eruithalen; laptop, liquids etc. Navraag bij de beveiliger die er vandaag bij stond leerde mij dat dit enkel niet nodig is op lane 9 van de security. Het gaat daar blijkbaar om een test waar dus niemand iets uit zijn/haar bagage hoeft te halen - het op de band leggen van je koffer/tas is voldoende. Hopelijk slaagt deze test en gaan we dit verder zien :).
T3, lane 9 is een 3D scanner waarvan Schiphol er (jaartje geleden) 3 van had, 1 bij T2 en nog 1 bij transfer. Deze scanners zijn een stuk groter dan de huidige X-ray scanners en kunnen makkelijker vloeistoffen herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Binnen enkele maanden maak ik een kleine rondreis door Azië en ik eindig in Hong Kong. Voor de terugvlucht naar Brussel ben ik op dit moment aan het twijfelen tussen 2 opties (de goedkoopste die ik kan vinden om mijn budget te sparen). Alleen is het kiezen tussen een relatief lange tussenstop (6h20) of een zeer korte (1h40) waarbij je in alle twee de gevallen op hetzelfde vliegtuig overstapt in Peking. Bij het missen van de aansluiting mag je er 24h bij tellen aangezien deze maatschapij maar 1 vlucht per dag richting Brussel doet. Het eventueel achterblijven van de bagage zou spijtig maar niet rampzalig zijn, maar is 1h40 voldoende marge of denken mensen hier dat het te krap zal zijn?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind het krap hoor. Als je op deze site kijkt is de MCT (minimum connection time) in T3 voor Domestic (HK) naar International 2 uur (120 minuten).

Misschien dat het te doen is, maar ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Zeker niet omdat vertragingen in China veel voorkomend door capaciteitsproblemen bij ATC (Chinese luchtruim is gecontroleerd door de luchtmacht).

En als het dan fout gaat moet je meteen een volle dag wachten, zit je ook niet op te wachten...

Ik zou voor de langere overstap gaan, dan zit je iig safe.

Maar dat zijn mijn € 0.02 dan :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Alleen wordt Hong Kong niet gezien als domestic.

Op één ticket lijkt me dat prima veilig.

Hmm, m’n BCN-CDG-AMS is net omgekat naar BCN-AMS. Het hele punt van die omweg was de extra segment dus ik hoop dat ze dus netjes crediteren.

Mn stoel is hetzelfde gebleven alleen bij KL is dat een exit dus score wdb.

[ Voor 90% gewijzigd door CyBeR op 27-01-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlime
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Grouchy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:23: Expedia is een 3rd party als er iets fouts gaat is het veel moeilijker en vaak duurder dan bij de airlines.
Die ervaring heb ik helaas ook. Dacht ooit eens beter via Expedia als derde partij te kunnen boeken omdat ik niet wist hoe betrouwbaar boeken bij Saudia (skyteam) was. Had ik beter niet kunnen doen. Hoewel het volgens de voorwaarden niet hoefde gaf Saudia twee tickets terug toen twee reizigers niet mee konden door ziekte, het sturen van een medische verklaring was voldoende. Dat geld heb ik alleen nooit ontvangen omdat ik via Expedia had geboekt. Uiteraard heb ik eerst Expedia gebeld voor ik contact met Saudia opnam. Ondanks diverse telefoontjes en mailtjes inclusief screenshots omdat in mijn account wel zichtbaar was dat de prijs, op de boekingskosten van Expedia na, gehalveerd was. Bij de luchtvaartmaatschappij zelf boeken had mij dus honderden euro's gescheeld.

[ Voor 4% gewijzigd door onlime op 27-01-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

CyBeR schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:58:
Mn stoel is hetzelfde gebleven alleen bij KL is dat een exit dus score wdb.
Bij mij nu dit omgekeerd. Had al een tijd exit row gereserveerd op een Iberia vlucht, alleen is equipment last minute gewijzigd van een A320 naar een A319. M’n stoelnummer is gelijk gebleven alleen is dat in een A319 geen exit row meer. 8)7 ;w

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Tourniquet schreef op zondag 28 januari 2018 @ 05:21:
[...]

Bij mij nu dit omgekeerd. Had al een tijd exit row gereserveerd op een Iberia vlucht, alleen is equipment last minute gewijzigd van een A320 naar een A319. M’n stoelnummer is gelijk gebleven alleen is dat in een A319 geen exit row meer. 8)7 ;w
Hey grappig, ik had gisteren precies hetzelfde bij Transavia (maar dan met een B738 ipv B737. Ik heb een claim ingediend om de 15 euro voor de stoelreservering terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
Als LEJ niet te ver is, zou je eventueel praag ook kunnen overwegen? Je betaald dan €2200 voor een First Class ticket naar SFO. Je vliegt dan vanaf londen met een 747 in First Class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
mrsar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:47:
precies :)

kom nog wat anders tegen trouwens, alle alliances 2000 euro ams-hawaii in business
https://goo.gl/flights/YM5Bu

indien juiste routing ook met bv de A350 van delta met kleine business suites :)
https://goo.gl/flights/So54E

LOW/OFF-PEAK SEASON BUSINESS EXCURSION Z
FARES
Between NETHERLANDS and AREA 1 FOR ROUND TRIP FARES

Category 3: Seasonal restrictions

PERMITTED 20NOV THROUGH 26NOV OR 18DEC THROUGH 01JAN OR
01JUL THROUGH 31AUG FOR EACH TRANSATLANTIC SECTOR.
Hmm. Interesting. Maybe in de zomer naar Hawaii dan maar. Met deze prijzen is zo’n trip nog wel te doen. Die Delta suites wil ik ook wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:11:
[...]

Hmm. Interesting. Maybe in de zomer naar Hawaii dan maar. Met deze prijzen is zo’n trip nog wel te doen. Die Delta suites wil ik ook wel eens proberen.
Wil ze ook wel eens proberen en heb Delta's A359 inaugural vlucht AMS-DTW op 1 April geboekt.
Als ik terugkom van die trip heb ik een paar dagen later waarschijnlijk bij de volgende trip de slippery WBC seats in KLM's A330-200 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:20:
[...]

Wil ze ook wel eens proberen en heb Delta's A359 inaugural vlucht AMS-DTW op 1 April geboekt.
Als ik terugkom van die trip heb ik een paar dagen later waarschijnlijk bij de volgende trip de slippery WBC seats in KLM's A330-200 :o
Ik vind alleen knap weinig routes via Detroit. In juli is vrijwel alles via Atlanta of Minneapolis. Oneworld doet overigens ook redelijk mee aan het festijn, voor een paar tientjes meer vlieg je Lufthansa via Frankfurt en Vancouver. Scheelt US immigration bij een overstap, nadeel is dat de leg YVR naar Hawaii wordt uitgevoerd door Air Canada Rouge wat een low cost airline is. De 'business class' wordt dan ineens een soort premium economy, wat niet bepaald relaxed is als je al 20 uur onderweg bent. Niet dat de gemiddelde domestic first class veel beter is, maar die recliner seats leveren over het algemeen nog wel wat meer space.

Meest ideaal lijkt nog met een KLM 747 naar LAX te gaan, dan heb je maar 1 overstap nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 28-01-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 08:40
Tourniquet schreef op zondag 28 januari 2018 @ 05:21:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, maar dan bij Swiss Air. Maar bij instappen kreeg ik netjes een nieuw stoelnummer toegewezen welke weer op de exit-row was.
Pagina: 1 ... 26 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2