Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 25 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leetness schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:08:
Gezien ik eigenlijk alleen KLM/Skyteam vlieg en ik daar platinum ben vind ik Privium niet echt een voordeel bieden voor die prijs. Helaas dit keer wegens hele specifieke vluchttijden een andere carrier moeten kiezen, dus daarom dat ik het me afvraag :)
Dan vlieg je voornamelijk Schengen?

Privium voor non-schengen vluchten is een no-brainer. Geen rijen voor paspoortcontrole is het belangrijkst, maar hun nieuwe air-side lounge zit ook een stuk fijner dan die KLM Crown lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
KAL lounge in de internationale terminal van LAX vond ik bijzonder warm! Ben daar 2x geweest maar beide keren was het voor mij onaangenaam warm.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

4x2

lộn xộn quá

Ben je ooit in Korea geweest in de zomer :+

ik wel, schone kleren aan doen heeft geen nut..

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Alex) schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:13:
Ik ben vorige maand van Schiphol naar Kopenhagen gevlogen met Norwegian. Ik had een vlucht in de namiddag, die iets na 17:00 vertrok. Kon ik mooi 's ochtends nog naar m'n werk.
Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik pak deze bestemming tegenwoordig regelmatig vanaf Eelde (GRQ) airport. Een keer gehad dat die was gecancelled, toen netjes met een bus gebracht van GRQ naar AMS, uiteindelijk daar vanuit gevlogen...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ghostrider schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet in welke regio je woont
West-Brabant, dus Groningen is een beetje ver :P

We are shaping the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ghostrider schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik pak deze bestemming tegenwoordig regelmatig vanaf Eelde (GRQ) airport. Een keer gehad dat die was gecancelled, toen netjes met een bus gebracht van GRQ naar AMS, uiteindelijk daar vanuit gevlogen...
Dan kunnen ze bijna beter die bus gewoon naar Kopenhagen laten rijden :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
4x2 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 05:29:

Ja, en ik woon in zuidoost Azie maar op bijvoorbeeld Changi heb ik in de lounges geen last van de 30+ graden buiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LordSinclair schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Ik vermoed dat dat ongeveer even snel was :'(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

LordSinclair schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:58:
[...]
Is mogelijk inderdaad sneller, maar niet goedkoper, er zijn een paar vervelend dure tolbruggen in Denemarken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:34
4x2 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 05:29:

Ik ook. Zowel Noord als Zuid. >:)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:42:
[...]

Heb dit reisje toch kunnen afzeggen. Alternatief is nu een weekje daarheen rond Kerst :)
Verplaatst je daar een reis omdat met name de terugreis niet zo goed uitkomt met werk, krijg je vlak voor de Kerstvakantie te horen dat ik een cursus heb op de dag dat je arriveert... Dat wil zeggen dat ik vandaag een persoonlijk recordje heb gevestigd: om 6.45 landen na een vlucht van 17 uur en om 9.00 aanschuiven bij een cursus in Dordrecht, terwijl ik in de tussentijd ook nog thuis in Rotterdam ben geweest met de trein om mijn werkspullen op te halen.

Overigens had ik al een tijd niet met de KLM gevlogen maar dat nieuwe Economy-interieur is echt een enorme verbetering. Heb gewoon meer dan 7 uur kunnen slapen tijdens de vlucht en dat is met mijn 1m93 wel een uitzondering. Had nu meer last van een gebrek aan breedte dan aan beenruimte. Mijn ene schouder zit in het gangpad en de andere bij mijn buurman... Altijd wel een beetje medelijden met diegene naast mij, maar kan er ook niets aan doen.

Op mijn vlucht naar Manila het genoegen gehad om met onderstaande toestel te gaan. Tot de nok gevuld trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/162/800_rdw-6660web.jpg?10000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alrighty, vluchtje geboekt met Joon (BCN-CDG-AMS) om nog even extra gebruik te maken van de 1 segment = 7XP conversie die er aan komt bij FB. Kijken of 't wat is.

Edit: geen stoelselectie via de KLM website, maar bij AF kun je als FB elite wel een stoel selecteren.

Edit 2: nu kan 't bij KLM ook opeens, en is een Seat Plus €5 goedkoper dan bij AF :?

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2018 17:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Overigens had ik al een tijd niet met de KLM gevlogen maar dat nieuwe Economy-interieur is echt een enorme verbetering. Heb gewoon meer dan 7 uur kunnen slapen tijdens de vlucht en dat is met mijn 1m93 wel een uitzondering. Had nu meer last van een gebrek aan breedte dan aan beenruimte. Mijn ene schouder zit in het gangpad en de andere bij mijn buurman... Altijd wel een beetje medelijden met diegene naast mij, maar kan er ook niets aan doen.
3-4-3 is geweldig niet? ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ben ik de enige die wel miles bijgeschreven krijgt maar waarbij de totalen niet updaten?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8R5EfZs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Ik mag/moet over 2 weken naar BLR voor een paar dagen. Als FB ST+ zou ik daar het liefst wat level miles/segmenten mee scoren maar direct met Jet Airways van AMS naar BLR levert helaas niks op (op wat award miles na). Via CDG zou dan de logische optie zijn maar de prijs voor die vluchten zijn op deze korte termijn niet meer te verantwoorden.

Blijft een overstap via Mumbai over, dan is het eerste segment met KLM en kan ik ook nog eens EC zitten tot aan Mumbai (hoop ik). Is dat een een 'goede' overstap? Ik begreep dat een overstap in DEL een heel slecht idee is in verband met veelvoorkomende mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:34
BOM T2 is een waanzinnig mooie, nieuwe, efficiënte luchthaven. Echt niet te vergelijken met DEL.

Al die pracht en praal hadden ze misschien beter aan de mensen kunnen besteden.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gisteren met 21 man in E175 van FlyBE. Waarbij de tickets ook nog eens <50,- waren. Doet bijna pijn om te zien.

De CO2 uitstoot per passagier zal ook wel niet te compenseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aankomend weekend voor conferentie naar Japan (alles behalve eerste segment AMS-MUC in 787 met NH) en dan met een award ticket in F HND-BKK-SIN voor de schappelijke prijs van 61 EUR + 40k miles. Dat levert me ~10k tier miles op, dus dan hoef ik alleen nog 4 segmenten met Aegean om weer klaar te zijn met requalification voor A3*G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:40:
[...]
Overigens had ik al een tijd niet met de KLM gevlogen maar dat nieuwe Economy-interieur is echt een enorme verbetering.
De 777-200 en -300 zijn er inderdaad op vooruit gegaan na de ombouw. Ondanks dat er meer stoelen zijn (toch ?) zit/slaap ik erg comfortabel en IFE is ook verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En dan heb je 't nog niet eens over de WBC in de -200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CyBeR schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:10:
Ben ik de enige die wel miles bijgeschreven krijgt maar waarbij de totalen niet updaten?

[afbeelding]
Werkt bij mij wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zIJCohXCgtEbPeQdpdhUWSoy/medium.png

Edit: wel op basis van 1 vlucht in 2018.. zie dat bij jou de eerste ook wordt weergegeven. Kan dus niet checken of het bij mij wel werkt :P

Valt me wel op dat de benamingen anders zijn geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pCygxnrCZAL2GqRewL7XLlxp/medium.png

Heenweg in 2017: KL 861 Amsterdam - Tokio
Terugweg in 2018: KL 862 TYO AMS Z 125 %

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 10-01-2018 16:23 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:12:
[...]

Werkt bij mij wel:

[afbeelding]

Edit: wel op basis van 1 vlucht in 2018.. zie dat bij jou de eerste ook wordt weergegeven. Kan dus niet checken of het bij mij wel werkt :P
Is wel later dan de mijne.
Valt me wel op dat de benamingen anders zijn geworden:
[afbeelding]

Heenweg in 2017: KL 861 Amsterdam - Tokio
Terugweg in 2018: KL 862 TYO AMS Z 125 %
Ja, irritant want dan staat opeens de fare bucket en het percentage er niet meer bij. De KLM app laat nog wel netjes alles zien. (Dwz, niet heel lang geleden was alles zoals de 2e regel.)

KL861 in Z heb ik er ook tussen staan trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 10-01-2018 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 08:00

Grouchy

meep meep

Thijs8472 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:51:
Blijft een overstap via Mumbai over, dan is het eerste segment met KLM en kan ik ook nog eens EC zitten tot aan Mumbai (hoop ik). Is dat een een 'goede' overstap? Ik begreep dat een overstap in DEL een heel slecht idee is in verband met veelvoorkomende mist.
Blijft behelpen...eerst visum/immigratie dan je baggage ophalen (wat vaak lang duurt) half India zit ook in een rolstoel zodra ze gaan vliegen....dan linksaf weer je baggage droppen en weer naar boven naar departures en eventueel je BP weer ophalen en door security. Gelukkig is het gedoe/stempelen van een/je baggagelabel tegenwoordig wat minder.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
@Grouchy, thx maar ik was van plan om enkel met handbagage te vliegen dus dan zou ik dat bagageprobleem al niet hebben. Heb je als STE+ in Y op de terugweg toegang tot de GVK lounge? Volgens de SkyTeam site maakt enkel AF gebruik van die lounge maar de toegangseisen zijn compleet onduidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Sorry...geen idee, normaal heeft AF/KLM wel ergens een lounge geregeld. Als AF er gebruik van maakt dan kan ik me zo voorstellen dat KLM er ook gebruik van maakt. Anders effe contact opnemen met KLM?

Heb de laatste paar keren vanwege Premiere klasse met 9W (Jet Airways) (bij Delta krijg je wel MQM's en SkyMiles) toegang tot de GVK lounge en heb zodoende niks met AF/KLM (regels/voorwaarden) te maken gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 10-01-2018 18:26 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 93% gewijzigd door defiant op 12-01-2018 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mja, ik zie allen niet direct hoe ik voor een Europese vlucht het prijsverschil van ruim 4400 euro op kan brengen als ik kijk naar een vlucht amsterdam-chambéry (KLM: €100 via Lyon, deze toko: €4500).

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 11-01-2018 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:45
Momenteel op AA135 LHR - LAX, en de cabine is gewoon compleet uitgestorven. Als in, 7 mensen in het voorste economy deel met bijna 100 stoelen. Achterin wat meer, maar ook niet meer dan 30%. Business zit ook niet meer dan een handvol mensen. Komt dat echt puur door Norwegian die nu ook op LAX vliegt vanaf Londen, of is er meer aan de hand?

En ze verdienen al niets aan ons, € 410 retourticket BRU - LAX, en als OW emerald uiteraard 4x de lounge in voor elke vlucht (net een meerdere gangen sit-down lunch in de Cathay first lounge, wat ze waarschijnlijk al meer heeft gekost dan de marge op het hele ticket 8)7), gratis inbegrepen comfort stoelen etc. Kan eigenlijk niet goed eindigen voor de legacy carriers op deze manier, concurreren met de prijsvechters en alle frequent flyer voordelen behouden.

Blijft gaaf om midden boven de Atlantische oceaan je eigen vlucht te kunnen stalken op Flightradar, en zelfs video kunnen streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39

FreakNL

Well do ya punk?

Voor het eerst met Singapore Airlines gevlogen, AMS-> SIN -> PER. Prima bevallen.

Zaterdag nog een domestic PER -> BNE met Virgin.

Normaal een hoer voor mijn FB Miles maar ik kreeg dat er dit keer niet door, Skyteam was 3 keer zo duur voor de heenweg. Terug vlieg ik met China Southern, dat is wel Skyteam. Ben benieuwd.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zal wel weer wennen zijn na SQ, van wat ik hoor over die Chinezen :p

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 11-01-2018 18:23 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Evianon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:41:
Momenteel op AA135 LHR - LAX, en de cabine is gewoon compleet uitgestorven. Als in, 7 mensen in het voorste economy deel met bijna 100 stoelen. Achterin wat meer, maar ook niet meer dan 30%. Business zit ook niet meer dan een handvol mensen. Komt dat echt puur door Norwegian die nu ook op LAX vliegt vanaf Londen, of is er meer aan de hand?
Zal niet alles verklaren (een 7%-20% load in economy!?)maar tussen half December en half Januari is het behoorlijke rustig -ie niet zoveel zakelijke verkeer (M'n KLM vlucht eerder deze week had ook een behoorlijke lage load)

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 11-01-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
China Southern: cabine personeel is prima. Chinese passagiers daarentegen..... :)
Norwegian is wel idioot koopkoop. Ik kwam een Zweed tegen in Las Vegas die retour was gevlogen vanuit Copenhagen naar LAS, rechtstreeks, voor om en nabij de 400 euro..... W T F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Evianon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:41:
Kan mij niet voorstellen dat Norwegian zoveel effect heeft. BA vliegt volgens mij dagelijks met een A380 LAX-LHR en de 2 keer dat ik er in zat (buiten het hoogseizoen) zat die vol. Uiteindelijk is er vanuit LHR/Londen algemeen veel aanbod richting Californie, SF, LAX, SAN, SJO hebben volgens mij allemaal minimaal 1 dagelijkse vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Flauw weer. De Chinese overheid heeft de ticket price cap grotendeels losgelaten. Carriers mogen nu op domestic flights de prijs met 10% verhogen tot een max van 15% op het totale aanbod.
Denk je, ik vertrek van de international terminal, moet door immigratie als ik van HGH naar HKG vlieg dus daar geld het niet op. Fout, bij navraag wordt gewoon gezien als domestic.

Terwijl de prijzen in europa goedkoper lijken te worden, worden ze hier duurder. En weinig druk omdat er toch steeds meer gevlogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Kenzi schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:02:
Flauw weer. De Chinese overheid heeft de ticket price cap grotendeels losgelaten. Carriers mogen nu op domestic flights de prijs met 10% verhogen tot een max van 15% op het totale aanbod.
Denk je, ik vertrek van de international terminal, moet door immigratie als ik van HGH naar HKG vlieg dus daar geld het niet op. Fout, bij navraag wordt gewoon gezien als domestic.

Terwijl de prijzen in europa goedkoper lijken te worden, worden ze hier duurder. En weinig druk omdat er toch steeds meer gevlogen wordt.
Maar dat is het mooie ook, voor de transit visum geld HKG wel weer als international/non domestic zodat je hkg en macau als 3e land kan gebruiken :')

bij mijn eerste aankomst in December stond ik blijkbaar niet op een of ander lijstje waar ik mijzelf moest aanvinken (dat ik transit was gok ik) want ook voor transit moet je gewoon het land in :') maar na een korte check (5 minuten viel me erg mee) mocht ik gewoon verder.Maar als je stempels verzameld moet je in china zijn in ieder geval :P.

op de terugweg zagen ze al mijn andere transit visa stempels dus was alles in 1 keer goed,vraag je je ook af waar dat lijstje op de heenweg op sloeg _O- maar was leuk eens via china geweest te zijn.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chief schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 03:30:
China Southern: cabine personeel is prima. Chinese passagiers daarentegen..... :)
Norwegian is wel idioot koopkoop. Ik kwam een Zweed tegen in Las Vegas die retour was gevlogen vanuit Copenhagen naar LAS, rechtstreeks, voor om en nabij de 400 euro..... W T F.
Zo goedkoop is dat toch eigenlijk niet. Een koffer meenemen en het is ineens net zo duur als een normale luchtvaartmaatschappij.

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
400 euro retour vanuit A'dam naar LAS klinkt al erg goedkoop in mijn oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04
Chief schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 03:30:
In 2016 voor €365 met ba gevlogen van Amsterdam naar Las Vegas. Kom ook voor €320, maar wel hebben wat extra betaald omdat die overstappen en vluchttujden heel goed waren.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39

FreakNL

Well do ya punk?

Shit wat ben ik jetlagged, normaal weinig last van maar nu...

Vloog dinsdag 11:00 NL tijd naar Perth, kwam daar rond 6:00 uur NL tijd aan, lokaal 1300. Zon 3 uur geslapen, ik slaap zeer slecht in vliegtuigen. Die dag netjes wakker gebleven en zelfs actief geweest tot ik het echt niet meer trok, om 19.30 in slaap gevallen. Ben wel 4 keer wakker geworden maar net lang genoeg om op de klok te kijken.. Om 7:00 uitgerust opgestaan.. Die avond echter totaal geen slaap, tot een uur of 3.30 wakker gelegen. Weer 7:00 eruit (want werk) en zo is de ellende eigenlijk begonnen. Die dag zelfs nog 30km gefietst en om 22.30 in slaap gevallen, werd om 4:00 wakker... Ok, dat was dus gister.

Vlucht naar Brisbane. Was wat brakjes, maar boeie, was toch maar een reisdag. Gisteravond om 22:00 gaan slapen en verdorie, wordt ik serieus om 1:00 wakker. Kon de slaap niet meer vatten en van ellende om 5:00 opgestaan. Heb een actieve (vrije) dag gehad vandaag en bij terugkomst in appartement om 15:00 stortte ik in. Maar slapen leek me geen goed plan, dus heb maar ff 2 bakken koffie genomen... En ik ben nu (19:00 lokale tijd) weer aan het wandelen, ben over de slaap heen. Maar ik moet nog eten dus ik denk dat het wel goedkomt....

Iemand tips? Ik moet vanaf morgen wel gewoon fris en fruitig zijn.... Dus ik hoop dat ik niet weer om 1:00 wakker wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Actief bezig blijven overdag: lopen door de stad/mall/museum ofzo. In ieder geval niet gaan slapen
En dan laat in de dag effe een tijdje high-intensity interval training waarbij je 700-800 calorieën verbrand.
Enne geen koffie...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:40
Iemand hier toevallig al eens ervaring opgedaan met Faircab, een taxi van/naar Schiphol?

Ik ga binnenkort met met m'n gezin voor een maand op reis. Gezien de grootte van onze auto, het kinderzitje dat mee moet in de auto, de koffers, buggy, handbagage en het lang parkeren, leek het me wel verstandig om eens over een taxi na te denken. Scheelt ook weer wat gedoe en stress (vlucht is 12 uur, terugrijden zie ik dus wel een beetje tegenop). Ik heb al eens eerder met Schiphol Travel Taxi (dat is volgens mij van Conexxion) gereisd en dat was me toen goed bevallen. Deze taxi zou me nu zo'n 280 euro kosten vanuit 's-Hertogenbosch. Als ik bij Faircab kijk, kost me dat 140 euro, wat ik best een fors verschil vindt. Alleen vraag ik me dan natuurlijk weer af of er addertjes onder het gras zitten... Het lijkt een relatief nieuw bedrijf, dus er niet zijn heel veel online reviews. Degene die er zijn, zien er wel goed uit. Ben dus ook benieuwd naar jullie ervaringen, als die er al zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/17A1E/production/_99589769_044030535.jpg
Turkey plane: Panic as jet skids off runway at Trabzon

Dat lijkt me een eh... niet helemaal gelukte landing. Geen doden of gewonden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De landing is gelukt. Het daarna bij de gate aankomen niet zozeer. Maar die is meer voor 't andere topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees altijd weer Flypigs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04
FreakNL schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:57:
Shit wat ben ik jetlagged, normaal weinig last van maar nu...

Vloog dinsdag 11:00 NL tijd naar Perth, kwam daar rond 6:00 uur NL tijd aan, lokaal 1300. Zon 3 uur geslapen, ik slaap zeer slecht in vliegtuigen. Die dag netjes wakker gebleven en zelfs actief geweest tot ik het echt niet meer trok, om 19.30 in slaap gevallen. Ben wel 4 keer wakker geworden maar net lang genoeg om op de klok te kijken.. Om 7:00 uitgerust opgestaan.. Die avond echter totaal geen slaap, tot een uur of 3.30 wakker gelegen. Weer 7:00 eruit (want werk) en zo is de ellende eigenlijk begonnen. Die dag zelfs nog 30km gefietst en om 22.30 in slaap gevallen, werd om 4:00 wakker... Ok, dat was dus gister.

Vlucht naar Brisbane. Was wat brakjes, maar boeie, was toch maar een reisdag. Gisteravond om 22:00 gaan slapen en verdorie, wordt ik serieus om 1:00 wakker. Kon de slaap niet meer vatten en van ellende om 5:00 opgestaan. Heb een actieve (vrije) dag gehad vandaag en bij terugkomst in appartement om 15:00 stortte ik in. Maar slapen leek me geen goed plan, dus heb maar ff 2 bakken koffie genomen... En ik ben nu (19:00 lokale tijd) weer aan het wandelen, ben over de slaap heen. Maar ik moet nog eten dus ik denk dat het wel goedkomt....

Iemand tips? Ik moet vanaf morgen wel gewoon fris en fruitig zijn.... Dus ik hoop dat ik niet weer om 1:00 wakker wordt :(
Staat een van je fysieke klokken nog op NL tijd? Of ben je nog veel qua gedachte bezig met dingen die in NL tijd spelen?

Mijn tip is om zo snel mogelijk het ritme en de mindset van je nieuwe locatie op te pakken. Ik verzet mijn klok al direct na het opstijgen en pas mijn ritme daarop aan. Dus ook met eten (ontbijt/lunch/avondeten).

Heb een keer de fout gemaakt om mijn horloge op NL tijd te houden en dus steeds te denken aan wat er thuis gebeurde. Werd snachts wakker, overdag slaperig. Daarna nooit meer van jet-lag last gehad zowel westwaarts als oostwaards. Hooguit iets eerder wakker.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Stinger_Ventura schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:16:
[...]
Ik verzet mijn klok al direct na het opstijgen
Ik doe dat over het algemeen tussen boarden en opstijgen, behalve als de vlucht na middernacht naar het westen is en meer tijdzones beslaat dan uren tussen middernacht en vertrek, want dan treden er soms problemen op met de datum-boekhouding van het klokje.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Vanochtend om 6 uur terug gekomen uit Hong Kong met Cathay Pacific, daar om 01:00 vertrokken, gegeten en daarna 2 slaap pillen genomen en werd 8 uur later wakker ergens in de buurt voorbij St Petersburg :) Ik vloog wel business class dus dat helpt maar heb het een aantal keer in economy gedaan en heb toch minimaal 6 uurtjes kunnen slapen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Ik doe dat over het algemeen tussen boarden en opstijgen, behalve als de vlucht na middernacht naar het westen is en meer tijdzones beslaat dan uren tussen middernacht en vertrek, want dan treden er soms problemen op met de datum-boekhouding van het klokje.
Ik laat dat altijd aan m'n telefoon over en die doet 't op basis van GPS. Altijd de lokale tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:01:
[...]
Ik laat dat altijd aan m'n telefoon over en die doet 't op basis van GPS. Altijd de lokale tijd.
Dat werkt uitstekend voor de actuele tijd ter plaatse, maar ik schakel bij voorkeur zo vroeg mogelijk om, om alvast mijn tijdgevoel ook om te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:56:
Vanochtend om 6 uur terug gekomen uit Hong Kong met Cathay Pacific, daar om 01:00 vertrokken, gegeten en daarna 2 slaap pillen genomen en werd 8 uur later wakker ergens in de buurt voorbij St Petersburg :) Ik vloog wel business class dus dat helpt maar heb het een aantal keer in economy gedaan en heb toch minimaal 6 uurtjes kunnen slapen.
Waarom zou je op zo'n vlucht slaappillen nemen? Je stijgt om 1.00 op, om 2.00 krijg je wat te eten en ruim voor 3.00 kun je gaan slapen. Dat is hooguit twee uur later dan je op een normale doordeweekse dag zou doen. Vervolgens heb je nog zo'n 10 uur om een uurtje of 6 slaap te pakken. Ik zie echt geen reden waarom je niet normaal in slaap zou kunnen vallen in de Business Class.

Economy Class is een iets ander verhaal natuurlijk, maar daar heb ik mijzelf aangeleerd om toch te gaan slapen. Jarenlang gedacht dat ik te groot was om te slapen, maar dat was iets dat ik mijzelf heb wijsgemaakt. Nu slaap ik steeds in stappen van 1,5 tot 2 uur (één cyclus dus), dan wat eten, filmpje kijken en weer verder slapen. Zo pak je op de lange vluchten zeker 6 uur slaap. Dat maakt de dag na de vlucht heel wat dragelijker.

Laatst heb ik het gepresteerd om in slaap te vallen voor het opstijgen om pas na zo'n 2,5 uur wakker te worden. Vreemde gewaarwording als je de start niet meemaakt :o Overigens ben ik zo iemand met oversokken, een slaapmasker en oordoppen in. Geen gezicht, maar supereffectief.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
CyBeR schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:01:
[...]

Dude, jij ook hier op T.net? Herkende je screenshot hierboven van een topic op FT ;)

Met een iPhone werkt het automatisch goed zetten van de tijd érg slecht. Sowieso pas bij aankomst, maar soms duurt het 30-60 minuten voordat hij daadwerkelijk verspringt. Bij vluchten binnen europa, met over het algemeen slechts één uur tijdsverschil is dat soms erg lastig...want het is dan onduidelijk of de correcte tijdzone al actief is.

Voor lange vluchten zet ook ik de klok bij vertrek al op de tijd van de uiteindelijke bestemming. Maakt voor mij een groot verschil met slapen...dat gaat een stuk gemakkelijker als je subconscience al gewend is aan het idee dat het bedtijd is :P

Ben recentelijk ook met Cathay naar HKG gevlogen. Geen business zoals hierboven (helaas), maar Premium Economy. De terugvlucht hierbij is echt perfect qua timing: Vertrek rond middernacht (dus je bent sowieso toe aan wat slaap), en na een (lange) nachtrust kom je s'ochtends aan (Ik sliep zo'n 6 uur, vrijwel onafgebroken). In mijn geval had ik direct na aankomst een aansluitende vlucht naar CDG en daarna ATH, met uiteindelijke aankomst thuis pas om 9PM...wel vermoeiend op die dag zelf maar verder absoluut geen schrijntje last van jetlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:55
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:41:
[...]
Overigens ben ik zo iemand met oversokken, een slaapmasker en oordoppen in. Geen gezicht, maar supereffectief.
Nieuwsgierig: oversokken? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Song schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:51:
[...]

Nieuwsgierig: oversokken? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Gewoon sokken voor over je normale sokken ;) Die dingen krijg je als je met een servicegerichte luchtvaartmaatschappij gaat zoals Qatar, Emirates, Singapore Airlines.

Afbeeldingslocatie: https://guideimg.alibaba.com/images/shop/85/10/29/5/givenchy-for-singapore-airlines-toiletry-bag-with-socks-really-neat-airline-gift_1354995.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2018 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:01:
[...]

Gewoon sokken voor over je normale sokken ;) Die dingen krijg je als je met een servicegerichte luchtvaartmaatschappij gaat zoals Qatar, Emirates, Singapore Airlines.

[afbeelding]
Oversokken houden alleen zo weinig tegen op een toilet wanneer iemand weer eens niet kon mikken. Geef mij maar de pantoffels/slippers die je van AF-KLM, Korean Air, Xiamen air, China Eastersn/Southern etc krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan ook van te voren een stel pantoffels kopen bij de Aldi ofzo voor een paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:45:
Je kan ook van te voren een stel pantoffels kopen bij de Aldi ofzo voor een paar euro.
Ja, maar dan mis je het logo van de airline. Die kosten sowieso tussen de 50 en 60 euro ;)

Maar serieus: Natuurlijk kan je van te voren ook nadenken. Het idee is echter dat je ontzorgt word en niet na HOEFT te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Dude, jij ook hier op T.net? Herkende je screenshot hierboven van een topic op FT ;)
Al langer dan FT :P
Met een iPhone werkt het automatisch goed zetten van de tijd érg slecht.
Daar merk ik niks van. De mijne heeft al onderweg de klok naar de op dat moment lokale tijd bijgewerkt. En dat doet 'ie een aantal keer. Is best verwarrend als je dat niet weet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
shdx schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:10:
Iemand hier toevallig al eens ervaring opgedaan met Faircab, een taxi van/naar Schiphol?
Geen ervaring, maar wellicht wel te overwegen is een one-way rental. Ik heb dat wel eens gedaan met het gezin naar DUS via Sixt en was voor plm 100 euro klaar. Binnen NL er is meestal geen one-way drop-off fee en ben je wellicht voor 5 tientjes klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door eggda op 14-01-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

[...]

Waarom zou je op zo'n vlucht slaappillen nemen? Je stijgt om 1.00 op, om 2.00 krijg je wat te eten en ruim voor 3.00 kun je gaan slapen. Dat is hooguit twee uur later dan je op een normale doordeweekse dag zou doen. Vervolgens heb je nog zo'n 10 uur om een uurtje of 6 slaap te pakken. Ik zie echt geen reden waarom je niet normaal in slaap zou kunnen vallen in de Business Class.

Economy Class is een iets ander verhaal natuurlijk, maar daar heb ik mijzelf aangeleerd om toch te gaan slapen. Jarenlang gedacht dat ik te groot was om te slapen, maar dat was iets dat ik mijzelf heb wijsgemaakt. Nu slaap ik steeds in stappen van 1,5 tot 2 uur (één cyclus dus), dan wat eten, filmpje kijken en weer verder slapen. Zo pak je op de lange vluchten zeker 6 uur slaap. Dat maakt de dag na de vlucht heel wat dragelijker.

Laatst heb ik het gepresteerd om in slaap te vallen voor het opstijgen om pas na zo'n 2,5 uur wakker te worden. Vreemde gewaarwording als je de start niet meemaakt :o Overigens ben ik zo iemand met oversokken, een slaapmasker en oordoppen in. Geen gezicht, maar supereffectief.
Omdat niet iedereen hetzelfde is? Misschien kan jij makkelijk in slaap vallen in een vliegtuig maar ik niet zelfs in business. De slaappillen helpen mij daarmee. Dat ik in Hong Kong ben ingestapt voor de vlucht naar Amsterdam wil ook niet zeggen dat ik daar mijn reis ben begonnen natuurlijk.

Ik heb ook een keer bij de gate slaapillen ingenomen en toen werd een delay aangekondigd :) Heb ook de start niet meegemaakt dus nu doe ik altijd na de maaltijd mijn slaappillen innemen.

Vanochtend lekker vroeg wakker. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

gambieter schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:29:
[afbeelding]
Turkey plane: Panic as jet skids off runway at Trabzon

Dat lijkt me een eh... niet helemaal gelukte landing. Geen doden of gewonden.
"Any landing you can walk away from is a good one, but if you can use the plane again, it's a great one".
Dit was dus een goede landing.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
[...]

2 uurtjes? Dat is meer dan 4 uur later dan een normale doordeweekse dag. Sterker nog het is dichter bij het moment dat de wekker normaal gaat dan dat ik normaal naar bed zou gaan.

Daarnaast slaap ik ook licht, dus ik kan mij voorstellen dat je in z'n geval gewoon een hulpmiddel gebruikt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Vandaag tot zaterdag San Francisco en dan volgende week Johannesburg. Heb mijn gold renewal dan al bijna binnen met alle level Miles die over zijn geschreven van 2017 en verekend gaan worden in April.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Freee!! schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Is mogelijk inderdaad sneller, maar niet goedkoper, er zijn een paar vervelend dure tolbruggen in Denemarken.
Is dat wel zo, volgens mij is dat niet superduur hoor.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tip voor wie naar NYC moet/wil en eens écht voorin wil zitten: BA vraagt bij vertrek uit Oslo of Stockholm maar rond de 2100 euro voor een First ticket naar New York: http://dutchflyguys.nl/20...-dan-relatief-betaalbaar/
Dat is nauwelijks duurder dan business class. Voor een paar tientjes hop je met Norwegian oid naar de vertrekluchthaven. Vanaf Londen is het ~200 euro duurder. Wel een vlucht uitzoeken (bijvoorbeeld BA189 naar Newark) die wordt uitgevoerd met een 787 want het First hard product op de 777 is bij BA niet wezenlijk anders dan de betere business class stoelen elders.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 15-01-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kun je die alleen op recept krijgen of over-the-counter verkrijgbaar ? Zou wat voor m'n dochter kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ghostrider schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Is dat wel zo, volgens mij is dat niet superduur hoor.
Staat anders 560DKK op m'n invoice statement naast de 'BroBizz/Bridge Pass', das zo'n 75EUR (heen en terug over dat ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Goner schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Kun je die alleen op recept krijgen of over-the-counter verkrijgbaar ? Zou wat voor m'n dochter kunnen zijn.
Alleen op recept. Ik ga altijd naar mijn huisarts, zeg dat ik wat slaappillen nodig heb voor een lange vliegreis enzovoort en krijg ik een recept mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:45
Daniel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:18:
Dat is nauwelijks duurder dan business class.
BA First is dan ook aanzienlijk minder goed dan business op sommige andere carriers :+. De enige reden dat die maatschappij zijn premium cabins kan vullen is omdat ze het monopolie op Londen hebben, en veel lui die daar vaak voorin zitten ook niet beter weten.
backupdevice schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:24:
Vandaag tot zaterdag San Francisco en dan volgende week Johannesburg. Heb mijn gold renewal dan al bijna binnen met alle level Miles die over zijn geschreven van 2017 en verekend gaan worden in April.
Tweakers-lunch in SFO zo :) ?

[ Voor 29% gewijzigd door Evianon op 15-01-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

In veel landen kun je ze zonder recept krijgen. In de kelder van Nairobi airport zit een apotheek die slaappillen verkoopt. kun je ook valium kopen als je zou willen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[Roland] schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:21:
[...]

kun je ook valium kopen als je zou willen :-)
Hebben ze daar dan ook VI.AGRA en CIA.LIS want daar hoor ik ook steeds over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
[...]

OTC kun je wel aan melatonine komen, dat al geprobeerd? Werkt voor mij ook wonderen als ik eens écht wil slapen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:43:
[...]

Hebben ze daar dan ook VI.AGRA en CIA.LIS want daar hoor ik ook steeds over.
Als ik over 2 weken in Nairobi ben wil ik het wel even voor je vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
[Roland] schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:28:
[...]

Als ik over 2 weken in Nairobi ben wil ik het wel even voor je vragen :P
"Ja, ik vraag dit voor een vriend, maar hebben jullie ook viagra?"

Uh-huh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Evianon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:56:
[...]

BA First is dan ook aanzienlijk minder goed dan business op sommige andere carriers :+. De enige reden dat die maatschappij zijn premium cabins kan vullen is omdat ze het monopolie op Londen hebben, en veel lui die daar vaak voorin zitten ook niet beter weten.

[...]

Tweakers-lunch in SFO zo :) ?
Ah, als je naar Santa Clara Hilton kan komen :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ShitHappens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:11:
[...]
OTC kun je wel aan melatonine komen, dat al geprobeerd?
Zal eens proberen. We hebben al medicijn tegen misselijkheid geprobeerd (cyclizine?) en die maken je ook een beetje slaperig, dat hielp al redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

BA First is dan ook aanzienlijk minder goed dan business op sommige andere carriers :+.
Het is nog altijd beter dan BA Business Class, want daar krijg je zelfs gratis beesten kado:
Zakenman Mike Gregory is 150 keer gebeten door bedbugs op een British Airways-vlucht van Londen naar Kaapstad. Enkele uren na de landing kreeg hij steeds meer rode vlekken op zijn huid, zo meldt The Daily Mail.

De 35-jarige man kwam op 31 december terug uit het Verenigd Koninkrijk om oudejaarsavond met zijn gezin te vieren. Door de vele beten van de bedbugs werd de jaarwisseling echter een drama voor Gregory, met overal jeuk.

British Airways heeft met het slachtoffer contact opgenomen om excuses aan te bieden. Een woordvoerder zegt dat de Business Class-stoel waarop Gregory zat meteen na de melding is onderzocht en ontdaan van alle insecten.

Het is niet de eerste keer dat een British Airways-vlucht geplaagd wordt door bedbugs. In oktober vorig jaar werd een Canadese familie hier ook het slachtoffer van op een vlucht van Vancouver naar Londen.

Volgens de woordvoerder van British Airways hoeven reizigers zich desondanks geen zorgen te maken: "We voeren 280.000 vluchten per jaar uit en dit soort incidenten komen vrijwel nooit voor."
Bron: https://www.luchtvaartnie...op-british-airways-vlucht

:X

Geeft toch enigszins te denken over de hygiene en/of schoonmaak bij BA.... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Bedwantsen zijn erg vervelend inderdaad, maar niet te vermijden. Komt vaak voor in hotels, en als je vorige reiziger ze mee heeft genomen dan zitten ze nou eenmaal in je stoel. Dat is niet te vermijden "at reasonable cost". Maar het komt gelukkig dan ook niet vaak voor in 't vliegtuig, business of geen business.

Heeft weinig met BA te maken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Geen ervaring met de service maar op de 777 is First inderdaad nauwelijks te onderscheiden van Business bij de gemiddelde Gulf-carrier.
Afbeeldingslocatie: https://apassionforflying.files.wordpress.com/2014/06/img_0894.jpg

Op de 787 is het een stuk beter qua hard product.

Afbeeldingslocatie: https://www.britishairways.com/assets/images/global/components/showcase/580px-component/standard-sized/655x350-first4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Maar in beide gevallen zijn dat stoelen die andere maatschappijen als Business in zetten. Zie ook hoe er iets van 12 stoelen in F zijn, da's aan de hoge kant.

Maar ja BA First wordt al jaren "de beste business class in de lucht" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja je kunt ook voor 1700 piek met SAS naar NYC vliegen, ziet er in hun nieuwe BC nog niet eens zo veel beroerder uit en heb je nog een Hästens-bed ook :P

BA is natuurlijk al jaren een halve LCC. Mijn ervaringen met de klantenservice zijn ook dusdanig dramatisch dat er wel een monsterdeal moet zijn wil ik me nog aan boord van één van hun toestellen wagen.

[ Voor 40% gewijzigd door Daniel op 16-01-2018 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Of gewoon met wat geduld en flexibiliteit onder de 1500EUR rechtstreeks vanuit AMS naar de USA met UA Polaris of Delta one suites. Goedkoper, vergelijkbaar/beter hard product, geen positionerings vlucht nodig en geen overstap op LHR.

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 16-01-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmm. Is er een wijziging geweest met kiezen van economy+ stoelen op Delta als je platinum status hebt?

Ik kon normaal altijd direct een stoel verder naar voren kiezen maar nu kan het niet via Delta/AF/KLM. De Delta Facebook chat geeft aan dat dit komt doordat ik een verkeerde category ticket heb. Dat zou kunnen, maar ticket was niet heel goedkoop verder aangezien het 1 eco en terug business is.

Tips en trucs om toch nog een betere stoel te krijgen? Of moet ik nu wachten tot die 24h/48h complimentary upgrade kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15-09 18:59
Medaillon lijn bellen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Platinum Medaillon members worden nog steeds (meteen na de booking) upgraded naar Delta Comfort+®, behalve als je een basic economy fare hebt.
-ie; When flying in Basic Economy, you will not be eligible for: paid or complimentary upgrades; paid, complimentary or discounted Delta Comfort+®; paid or complimentary Preferred Seats; or same-day confirmed or same-day standby travel changes, regardless of status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Delta's Basic Economy is fare class E, daar kan je het aan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
Als ik hier even op aan mag haken. Ik wil komende zomer naar Boston en vanaf AMS kan dat enkel direct met DL. Als ik een KL vlucht op DL metal boek, is het dan als FB Gold mogelijk om te upgraden naar Delta Comfort+ (al dan niet met korting)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja. 48u voor vertrek kun je een C+ stoel gratis selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
Dank, maar er is dus geen manier om direct tegen betaling te upgraden naar C+ zoals dat bijvoorbeeld voor EC bij KL mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik geloof 't wel maar dat heb ik bij DL nog nooit gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Thijs8472 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:16:
Dank, maar er is dus geen manier om direct tegen betaling te upgraden naar C+ zoals dat bijvoorbeeld voor EC bij KL mogelijk is?
Dat moet sowieso lukken! Als het via KLM niet lukt, kan je je KLM vragen je Delta PNR te verstrekken en in Delta's My Booking een seat selection te maken. Als het goed is krijg je dan alle opties te zien die Delta aanbiedt, inclusief upgrades naar Comfort+. Ik heb dat op een LAX-HNL vlucht ook gedaan vorig jaar maart, maar YMMV!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Thijs8472 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:16:
Gratis: Gold is 72 uren/3 dagen van te voren (en Silver 24 uur van te voren) (en dat is vaak ATL time).
Direct upgraden: via Delta.com, Delta reservations, Medaillon line of de Delta app al heb ik het afgelopen jaar 3 keer de medaillon line gebeld voor FB plats en golds omdat de KLM agenten schijnbaar niet altijd de training/tools/whatever ervoor hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Grouchy op 17-01-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tim_R schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:22:
Delta's Basic Economy is fare class E, daar kan je het aan zien!
Hmm, dit zie ik in mijn email vanuit Amex. Heb zelf niet echt een ticketkeuze gemaakt - dat doet Amex normaal voor mij - en heb eigenlijk altijd direct kunnen upgraden. Zie nu ook dat een andere interne vlucht in de US ik ook niet eco+ mag kiezen. Ben dus bang dat we andere type tickets standaard zijn gaan boeken. :-(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 FROM /TO        FLIGHT  CL DATE   DEP      FARE BASIS    NVB   NVA   BAG  ST

BRUSSELS        KL 1720 V  26FEB  0615     VLWP1BE             09APR 1PC  OK
 BRUSSELS
 AIRPORT
 AMSTERDAM          SEAT: 06D     ARRIVAL TIME: 0710   ARRIVAL DATE: 26FEB
 SCHIPHOL
 AIRPORT

AMSTERDAM       DL 143  V  26FEB  0950     VLWP1BE             09APR 1PC  OK
 SCHIPHOL
 AIRPORT
 FLIGHT OPERATED BY: DELTA AIR LINES     MARKETED BY: DELTA AIR LINES
 SEATTLE SEATTLE    SEAT: 26H     ARRIVAL TIME: 1117   ARRIVAL DATE: 26FEB
 TACOMA INTL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is fare class V wat gewoon een normaal (niet-basic) eco ticket zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:09:
Dat is fare class V wat gewoon een normaal (niet-basic) eco ticket zou moeten zijn.
Net met Delta gesproken. Vanaf 22 januari wordt Eco+ een eigen cabine type. Waardoor dus eco+ een echte upgrade gaat zijn tussen eco en business in. Je moet vanaf nu dus eco+ tickets boeken als je gegarandeerd zo'n stoel wil.

Dat is dan wel een flinke teruggang in voordeel van status hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door swtimmer op 17-01-2018 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah. Dat is al zo voor domestic vluchten maar gaan ze blijkbaar ook internationaal toepassen dan. Cabin class W wordt dat dan, wat normaal gesproken Premium Economy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:13:
Ah. Dat is al zo voor domestic vluchten maar gaan ze blijkbaar ook internationaal toepassen dan. Cabin class W wordt dat dan, wat normaal gesproken Premium Economy is.
Stomme is, ik had gewoon eco+ mogen boeken van de baas maar niet gedaan omdat ik dat "zonde" vond omdat ik het altijd toch wel gratis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:03:
Ja. 48u voor vertrek kun je een C+ stoel gratis selecteren.
Dit is volgens Delta nu voor Platinum 24h. En niet zelf kiezen - je krijgt een upgrade op basis van je status de ja of the nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

swtimmer schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Hmm, dit zie ik in mijn email vanuit Amex. Heb zelf niet echt een ticketkeuze gemaakt - dat doet Amex normaal voor mij - en heb eigenlijk altijd direct kunnen upgraden. Zie nu ook dat een andere interne vlucht in de US ik ook niet eco+ mag kiezen. Ben dus bang dat we andere type tickets standaard zijn gaan boeken. :-(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 FROM /TO        FLIGHT  CL DATE   DEP      FARE BASIS    NVB   NVA   BAG  ST

BRUSSELS        KL 1720 V  26FEB  0615     VLWP1BE             09APR 1PC  OK
 BRUSSELS
 AIRPORT
 AMSTERDAM          SEAT: 06D     ARRIVAL TIME: 0710   ARRIVAL DATE: 26FEB
 SCHIPHOL
 AIRPORT

AMSTERDAM       DL 143  V  26FEB  0950     VLWP1BE             09APR 1PC  OK
 SCHIPHOL
 AIRPORT
 FLIGHT OPERATED BY: DELTA AIR LINES     MARKETED BY: DELTA AIR LINES
 SEATTLE SEATTLE    SEAT: 26H     ARRIVAL TIME: 1117   ARRIVAL DATE: 26FEB
 TACOMA INTL
Plats & Diamonds krijgen gewoon de complimentary upgrades ook na 22 Januari. Heb net effe nagevraagd/gecheckt bij een maat en die heeft gewoon de C+ upgrades gekregen bij verschillende boekings met vluchten na 22 Jan 2018.
Staat trouwens nog steeds ook op KLM en de Delta website;
For flights that depart January 22, 2018, and beyond, Medallion Members will also be eligible to request automatic Complimentary Upgrades to Delta Comfort+ on all Delta flights to/from Europe, Africa, India, and the Middle East.

Hebben ze niet gewoon Basic Economy voor je geboekt:

Identifying Branded Fares with New Fare Basis Code (FBC) Structure

Delta will use the second from the last character in the fare basis code regardless of the number of characters in the code to identify the branded product.

All Fare Basis Codes are limited to no more than 8 characters. Domestic* markets typically use all 8 characters, while international markets may use less than 8 characters.

Basic Economy: B
VLWP1BE

[ Voor 15% gewijzigd door Grouchy op 17-01-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Maar er staat 'V' onder class, en dat is gewoon main cabin.
The fare basis code may begin with Q, K, L, U, T, X, V etc. however the booking class for Basic Economy fares will be 'E' class.

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 17-01-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:12:
Maar er staat 'V' onder class, en dat is gewoon main cabin.

[...]
Beetje moeilijk te zeggen Amex (USA based company) zit er hier tussen moeilijk te zeggen.
Als het ticket is uitgegeven door KLM dan is het idd een std farebase: V P1BE = Point of Commencement Belgie
Als het ticket is uitgegeven door Delta dan is het een BE fare:
https://pro.delta.com/con...basis-code-structure.html

In ieder geval weer een enhancement van Delta. Kan je donder op zeggen dat revenue managment straks availability gaat vasthouden en pas gaat vrijgeven dicht bij vertrek.
Zie trouwens niks op de KLM website staan over veranderingen op/na 22 januari 2018.
Als niet Delta-platinum FF kan je in veel gevallen beter op je eigen metal blijven als die 24 uur regeling ingaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Grouchy op 17-01-2018 17:34 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2