Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 24 ... 251 Laatste
Acties:

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

En zo zit je in de waw lounge te kletsen met iemand van flyer talk haha zelfde deal als ik gepakt.

Na 2 uur vertraging al rennend van c gates naar f gates voordringend bij paspoort control,nu aan boord de 787 met wat internet mb's (20 mb voor 5 euro , 50 voor 10 euro en 200mb voor weet ik niet meer 😅 .

Stoelen bevallen goed in business :) nu etens tijd ;)

[ Voor 73% gewijzigd door mrsar op 21-12-2017 18:38 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vraagje: Ik heb een goedkoop ticket gekocht (2x) bij Easyjet rond de 20,- per vlucht

Helaas kunnen we niet vliegen op die datum.

Verplaatsen van het ticket kost zo'n 45€ + de evt. meerkosten.

Wij zijn van plan om gewoon niet te gaan en ons verlies (aankoop bedrag totaal = €80,- ) te nemen. Of krijg ik dan een "boete" of heeft iemand een ander idee.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Da's geen probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat kan gewoon, je wordt dan gewoon geclassificeerd als een "No Show". Je geld krijg je dan uiteraard niet terug.

Zitten verder geen consequenties aan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
In principe kun je wel je luchthavenkosten terugkrijgen, ook bij no show. Google even op de procedure bij Easyjet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

larsg schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:12:
[...]

Bedankt voor je advies!

Na een uitputtende chat sessie met easyjet is mijn vlucht geannuleerd en krijg ik mijn geld terug. Hun chat applicatie is toch wel heel slecht geprogrammeerd. Om de 5 minuten dreigt het ermee om alles af te sluiten omdat je te lang hebt gewacht met te reageren... Lekker als je wacht tot de support medewerker iets zegt. Verder kwam er vrij weinig medewerking om een alternatieve passende vlucht te vinden die niet van easyjet was :/ Op het laatst zeiden ze nog dat ze als geste geen cancellation fee zouden aanrekenen 8)7

Nooit meer easyjet dus!
Eén van de laatste open deuren van dit jaar:
- service en lowcost gaan niet samen
- voor een dubbeltje zit je niét op de eerste rij

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dm66WFV.png

Is er bij KLM geen geld meer voor een slurf of zo? (TXL, KL1821).

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 28-12-2017 01:45 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op donderdag 28 december 2017 @ 01:45:
[afbeelding]

Bij dat deel van TXL hebben ze toch geen slurven? Begane grond vertrekterminal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online
De zes (ongebruikte) slurven waar we op een steenworp afstand van stonden geven een ander idee.

Vorige keer dat ik hier was, wel al even geleden, ging dat ook gewoon netjes wel zo.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:08:
De zes (ongebruikte) slurven waar we op een steenworp afstand van stonden geven een ander idee.

Vorige keer dat ik hier was, wel al even geleden, ging dat ook gewoon netjes wel zo.
OK, te lang geleden dan ;) . De keren dat ik met KLM naar Tegel ging waren het altijd die trappen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oh god, stel je voor dat je even een trap op moet lopen of in de buitenlucht moet zijn...

KLM kiest niet zelf de gates. En meestal staan ze daar inderdaad niet aan een slurf. De gates met slurf in de buurt waren misschien op dat moment niet bezet maar mogelijk gepland als in gebruik in de tijd dat KLM op de grond is (bijv. vlucht X is gepland om aan te komen op die gate 5 minuten voor KLM vertrekt etc).

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:14
Op EDI gebruikt KLM sinds een jaar ook trappen als het droog is, terwijl er altijd bij slurven geparkeerd wordt. Zogenaamd om sneller in-en-uit te stappen, maar meestal wordt er alleen vooraan een trap aangesloten dus dat is onzin. Zal wel een ordinaire bezuinigingsmaatregel zijn.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Zo , nieuwe jaar gaat weer goed beginnen

Week 1 - Kopenhagen
Week 2 - San Fransisco
Week 3 - Johannesburg
Week 4 - London

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij vertrek op Schiphol deze week kon ik mijn liquids in mijn handbagage laten, ipv eruit en zichtbaar in de bak naast de kleine koffer. Niet eerder meegemaakt, en geen secondary (mijn vriendin ook niet). Niet eerder gezien :).

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 16:03
CyBeR schreef op donderdag 28 december 2017 @ 01:45:
[afbeelding]

Was ook zo toen ik er precies een maand geleden was. Het was volgens mij ook zo gepland en er waren nog zat bruggen vrij. Bij aankomst vond ik het niet zo'n probleem, maar bij vertrek was het wel een ander verhaal. Wat een bizar kleine terminal is dat deel van de luchthaven zeg. Leek wel een kippenhok. Bizar beperkte faciliteiten. Vergeleken is H/M op Schiphol dan nog grote luxe. Wat ik dan wel weer vreemd vond was dat we bij aankomst op TXL ook met de bus moesten, voor serieus 15 meter.... Op de terugweg stond de kist wel op een remote stand.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

TXL is een afgrijselijke luchthaven. BER kan niet snel genoeg opengaan... Ik snap niet waarom die Berlijners Tegel ook willen openhouden, zelfs wanneer BER open is :N

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Nouja afgrijselijk is 't imo niet, maar je moet er idd niet meer dan, zeg, een uur zijn.

De vorige keer dat ik er was, kwam ik aan bij een slurf (met bagageband er meteen naast, lekker snel) en ging ik ook weer weg met een slurf en toen vond ik 't juist heel fijn dat ik vanaf de stoep tot aan m'n stoel niet meer dan 30 meter hoefde te lopen.

En idd deze keer ook 15 meter met de bus gegaan. Ik had sneller kunnen lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 28-12-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

Freak187

geen

Borromini schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:53:
TXL is een afgrijselijke luchthaven. BER kan niet snel genoeg opengaan... Ik snap niet waarom die Berlijners Tegel ook willen openhouden, zelfs wanneer BER open is :N
?? Zit 50 meter tussen stoep en gate... zo zou het altijd moeten zijn. Of je moet een winkelcentrum met gates zoals Schiphol, heel leuk vinden.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Zag deze tweet op m'n timeline:

https://twitter.com/airlivenet/status/947426609874776064

Vlucht #HA446 vertrokken in 2018 vanaf Auckland, komt in 2017 aan op Honolulu.

Vond het wel grappig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jep, leuk die datumgrens idd :)

Vorig/dit jaar, en het jaar ervoor, was er ook zo'n vlucht:

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/edujandon.com/wp-content/uploads/2017/01/4688252_1578173822387629530159137337506362101997549n_jpeg7f8eabeadbcf471e708a5379973773d7.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/3e/a4/5d/3ea45d8d6bb6dedc8fd06e86963c9634.png

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Altijd leuk voor mensen die de jaarwisseling twee keer willen vieren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tijdje geleden was er hier een discussie over de nieuwe WBC in KLM's A330's. Nu een wat betere foto:
Bron: https://www.instagram.com/p/Bdcbsexhj8S/

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/25038348_1972869649640612_5811299817611067392_n.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 02-01-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:04:
Altijd leuk voor mensen die de jaarwisseling twee keer willen vieren.
Of andersom natuurlijk, LAX naar HKG met AA193, vertrekt (zou vertrekken) om 23.45 en landde om 7.32 op 2 januari. https://www.flightradar24.com/data/flights/aa193#fffa006

Eigenlijk een slecht voorbeeld, want deze was dus wat vertraagd bij het vertrek waardoor de passagiers alsnog nieuwjaar doorbrachten op LAX. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ah, ze hebben die beschoten schotten tussen de stoelen veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
De vluchten met Emirates waren erg prettig. 3 van de 4 legs exit seats gehad. Zelfs nog achteraf met hun hulp gefixt of mijn vriendin er ook bij geregeld. De ene leg zonder exit Seat was ook prima te doen.

Leuke stewardessen ook. Op het laatste stuk had ik er 1 die maar wijn bleef brengen (specifiek voor mij). En toen mijn vriendin zich niet zo lekker voelde op de heenreis herkende ze de symptomen (gas) en kreeg ze tabletten en was het zo over. Vond het een fijne maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sanction schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:39:
Ah, ze hebben die beschoten schotten tussen de stoelen veranderd.
Het is een ander model stoel, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:57:
[...]

Het is een ander model stoel, dus ja.
Een schot is wat anders dan een stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja, maar punt is dat dit schot een integraal onderdeel is van de stoel, en dus anders is t.o.v. het eerdere, andere, model stoel.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 03-01-2018 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Alledrie (Boeing 777, 747 en Airbus A330) hebben de B/E Aerospace Diamond stoel.
En die kun je vervolgens op tig manieren custemizen zoals hier dus ook gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 03-01-2018 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Overigens van de zotte dat IFE nog steeds SD is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 01:14:
Alledrie (Boeing 777, 747 en Airbus A330) hebben de B/E Aerospace Diamond stoel.
En die kun je vervolgens op tig manieren custemizen zoals hier dus ook gebeurd.
Dit is niet dezelfde Diamond stoel als in de 777 en 747 zit. Dat verschil is toch wel vrij duidelijk te zien lijkt me.

Ja, je kunt die dingen customizen (het beiroet-scherm op de 777/747 stoel is niet standaard om maar wat te noemen) maar daar zijn grenzen aan. Dit is dezelfde stoel als Ethiopian in hun A350 heeft:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/thepointsguy.com/wp-content/uploads/2017/03/IMG_2966.jpg?fit=2048%2C2048px&ssl=1

Afaik is 't inderdaad wel een Diamond-serie stoel maar dus een ander model dan tot dusverre gebruikt is. Moet ook wel want de originele zou te breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik moest vorige week op en neer naar van SIN naar BKK en vloog met Thai Airways. Was verrast door hun BC: op de heenvlucht full flat seat in hun 777-300ER en terug in een angle flat 777-300. Dat voor een vlucht van krap twee uur. De Silk Lounge in BKK was niets bijzonders, zeker niet als je beseft dat dat hun main lounge is maar de prijzen voor hun BC tickets waren zeer schappelijk.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 09:29
Chief schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 02:25:
Ik moest vorige week op en neer naar van SIN naar BKK en vloog met Thai Airways. Was verrast door hun BC: op de heenvlucht full flat seat in hun 777-300ER en terug in een angle flat 777-300. Dat voor een vlucht van krap twee uur. De Silk Lounge in BKK was niets bijzonders, zeker niet als je beseft dat dat hun main lounge is maar de prijzen voor hun BC tickets waren zeer schappelijk.
Ja op de route SIN-BKK zetten ze zowat vanalles in. Soms zetten ze ook hun 747 in en kan je als BC first stoelen selecteren (heb je wel gewoon enkel J service). Laatste keer hadden ze hun nieuwe 787-9 ingezet op SIN-BKK (pak ruimere stoelen da de a350 maar wel wat minder stijlvolle cabine in J).

Voor de lounges in Bangkok moet je soms een stukje verder lopen en naar een andere lounge gaan, ze zijn niet allemaal gelijk (kwa comfort n drukte) of ga je lekker voor de gratis voetmassage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Van de massage heb ik geen gebruik gemaakt. Heb even snel een hap gedaan in de lounge, that's it. Qua comfort vind ik de main lounge (net na de security voor business/first) wel de betere

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ben benieuwd welke stoelen Cathay gaat gebruiken nu ze alle 777's willen overzetten naar 10 abreast ipv 9.
En waarom ze niet net als HK Airlines kiezen voor de A350-1000.
Hoop dat met HKIA's 20ste verjaardag er wat leuke aanbiedingen komen om die A350-1000 mee te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Zo mijn eerste vlucht trans-Atlantisch vlucht is geboekt voor de 21ste naar Seatle (werk), nog nooit eerder zo ver/lang gevlogen en ook niet in zo'n groot toestel (Airbus A330-300). Vliegen met Delta/KLM, ben benieuwd, nieuwe experience voor mij :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
Vandaag ook maar weer eens een rondje geboekt. Iets exotisch, dus duurder. 1123 euro voor twee volwassenen en een baby.

Singapore > Fiji > Vanuatu > (via Fiji) Singapore met A330 en ATR72 van Fiji Airways. Zin in :9~ !!

Hier mensen in de pacific geweest?

(Amsterdam > Singapore vv stond al met LOT voor 770 euro totaal)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die mensen die grapjes maken als ze bij de nooduitgang zitten en het van boord gaan langzaam of niet gebeurd? Sommigen doen het echt: Ryanair passenger climbed out of delayed jet's emergency exit
A frustrated Ryanair passenger left a plane via the emergency exit and ended up perched on the wing after his flight was delayed on New Year’s Day.

The man in question, reportedly a 57-year-old Polish national called Victor, told fellow passengers, “I’m going via the wing,” reports the Mail Online.

He pulled the stunt as flight FR8164 sat on the tarmac at Malaga airport; the flight had been delayed by an hour leaving London Stansted and was reportedly left for 30 minutes once it arrived at Malaga at 11pm with no information given as to why passengers could not disembark.
Een Pool, volgens de man die naast hem zat had hij last van asthma en het duurde en het duurde maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
gambieter schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:04:
Die mensen die grapjes maken als ze bij de nooduitgang zitten en het van boord gaan langzaam of niet gebeurd? Sommigen doen het echt: Ryanair passenger climbed out of delayed jet's emergency exit

[...]

Een Pool, volgens de man die naast hem zat had hij last van asthma en het duurde en het duurde maar.
Als je na de landing een half uur ergens staat geparkeerd zonder taal of teken uit de cockpit is het niet vreemd dat sommige mensen geïrriteerd raken. Maar dit is wel vrij drastisch :).

Edit: er is beeld van: http://www.dumpert.nl/med...laar_met_deze_vlucht.html

[ Voor 6% gewijzigd door alexbl69 op 03-01-2018 19:40 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 01:47:
Dit is niet dezelfde Diamond stoel als in de 777 en 747 zit. Dat verschil is toch wel vrij duidelijk te zien lijkt me.
Dat zei ik dan ook niet. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:04:
[...]

Dat zei ik dan ook niet. ;) :P
Je impliceert dat het dezelfde stoel is met andere customisation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

alexbl69 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Als je na de landing een half uur ergens staat geparkeerd zonder taal of teken uit de cockpit is het niet vreemd dat sommige mensen geïrriteerd raken. Maar dit is wel vrij drastisch :).

Edit: er is beeld van: http://www.dumpert.nl/med...laar_met_deze_vlucht.html
Valt me nog mee dat hij niet de slide activeerde ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Valt me nog mee dat hij niet de slide activeerde ;)
De uitgang boven de vleugel heeft geen slide (op de 737), dus dat scheelt alweer.
Je mag de vleugel (plus eventueel de flaps) gebruiken voor het glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fly-guy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:25:
[...]
De uitgang boven de vleugel heeft geen slide (op de 737), dus dat scheelt alweer.
Je mag de vleugel (plus eventueel de flaps) gebruiken voor het glijden.
Ik weet het, ik dacht even aan deze extreme manier van ontslag nemen en aan deze ongeduldige passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Kan nog wel extremer :/ . Vlucht van Brussel naar Montreal, moest uitwijken naar Ottawa door weersomstandigheden, passagiers mochten het vliegtuig niet uit, het duurde zo lang dat de stroom in het vliegtuig uitviel (geen airco / luchtverversing / licht), het (drink)water opraakte, en passagiers 911 gingen bellen. Uiteindelijk moesten de hulpdiensten er aan te pas komen om flesjes drinkwater uit te delen. Het duurde trouwens 4 uur voor de hulpdiensten ingeschakeld werden, daarna moesten de passagiers nog 2 uur wachten voordat ze konden vertrekken.

Het vliegveld zegt dat de crew van het vliegtuig (of ground crew) gewoon had kunnen vragen om de passagiers uit het vliegtuig te laten, daarvoor zouden bussen en trappen beschikbaar zijn, de airline zegt dat hen niets te verwijten valt.
https://www.nbcnews.com/n...-stay-plane-no-ac-n788996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
As angry passengers still trapped inside the plane tweeted furiously to be let out
Alles wat er mis is met de moderne wereld in één zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:42:
[...]

[...]

Alles wat er mis is met de moderne wereld in één zin.
Mja, je hebt niet veel keuze natuurlijk als je vastzit in een donker vliegtuig, zeker gezien zowel het vliegveld als de luchtvaartmaatschappij in kwestie tegenstrijdige berichten op Twitter zetten (verantwoordelijkheid naar elkaar toeschuiven).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rqBERqT.png
https://twitter.com/Jordy...92483135929241600/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 09:29
Kenzi schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:41:
Ben benieuwd welke stoelen Cathay gaat gebruiken nu ze alle 777's willen overzetten naar 10 abreast ipv 9.
En waarom ze niet net als HK Airlines kiezen voor de A350-1000.
Hoop dat met HKIA's 20ste verjaardag er wat leuke aanbiedingen komen om die A350-1000 mee te pakken.
Nog dinsdag in die 777 gevlogen. Legroom was best wel netjes maar idd 10 abreast wordt wel een pak krapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:57
Verwijderd1 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:35:
[...]

Kan nog wel extremer :/ . Vlucht van Brussel naar Montreal, moest uitwijken naar Ottawa door weersomstandigheden, passagiers mochten het vliegtuig niet uit, het duurde zo lang dat de stroom in het vliegtuig uitviel (geen airco / luchtverversing / licht), het (drink)water opraakte, en passagiers 911 gingen bellen. Uiteindelijk moesten de hulpdiensten er aan te pas komen om flesjes drinkwater uit te delen. Het duurde trouwens 4 uur voor de hulpdiensten ingeschakeld werden, daarna moesten de passagiers nog 2 uur wachten voordat ze konden vertrekken.

Het vliegveld zegt dat de crew van het vliegtuig (of ground crew) gewoon had kunnen vragen om de passagiers uit het vliegtuig te laten, daarvoor zouden bussen en trappen beschikbaar zijn, de airline zegt dat hen niets te verwijten valt.
https://www.nbcnews.com/n...-stay-plane-no-ac-n788996
In dat geval had ik het wel logisch gevonden als de passagiers het recht (de deur) in eigen hand hadden genomen. 6 uur wachten zou aan mij iig niet besteed zijn. :-(

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Malfunctions schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:34:
[...]
In dat geval had ik het wel logisch gevonden als de passagiers het recht (de deur) in eigen hand hadden genomen. 6 uur wachten zou aan mij iig niet besteed zijn. :-(
Off-topic:
Ik vraag me af hoe je die situatie noemt :?
Het is geen muiterij (bemanning komt in opstand en neemt de macht over), het is geen barratry (officieren komen in opstand en nemen de macht over, zie de muiterij op de Bounty) en het is geen kaping (beperkt aantal passagiers nemen de macht over).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:57
@Freee!!
Volkomen offtopic: ik zou gaan voor common sense ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Malfunctions schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:01:
@Freee!!
Volkomen offtopic: ik zou gaan voor common sense ;)
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:59:
Off-topic:
Ik vraag me af hoe je die situatie noemt :?
Het is geen muiterij (bemanning komt in opstand en neemt de macht over), het is geen barratry (officieren komen in opstand en nemen de macht over, zie de muiterij op de Bounty) en het is geen kaping (beperkt aantal passagiers nemen de macht over).
Was er niet iets van een regel dat als een vliegtuig meer dan 2 uur moet wachten, deze moet deboarden ivm met veiligheid en gezondheid passagiers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Skyaero schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:08:
[...]

Was er niet iets van een regel dat als een vliegtuig meer dan 2 uur moet wachten, deze moet deboarden ivm met veiligheid en gezondheid passagiers?
Internationaal denk het niet. Het schering en inslag in China.

Langste wat ik zelf heb meegemaakt was totaal 8 uur. Vlucht paar uur vertraagd vertrokken rond 10uur s'avonds van Guangzhou richting Changsha. Bij aankomst niet kunnen landen door storm, terug naar Guangzhou. Na landen niet kunnen docken of deboarden want 'geen groundcrew meer omdat het te laat is'.
Na een paar uur en hoop geschreeuw mocht de deur open voor frisse lucht.
Om 6 uur sochtends weer vertrokken.
Was gelijk mijn laatste keer China Southern domestic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mijn vlucht vanuit Xiamen had geen vertraging,we vertrokken zelfs 5 minute eerder,zelfs de piloten waren verbaasd :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Skyaero schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:08:
[...]

In de VS hebben ze daar redelijk strenge regels voor de situatie die ze tarmac delay noemen, zowel voor airlines die van en naar de VS vliegen.
Onderdeel daarvan zijn de regels:
After a tarmac delay of two hours, passengers must be provided with food, water, operational lavatories, and medical care (medical care only if needed).
After a tarmac delay of three hours in the U.S., passengers must be given the option to deplane.
After a tarmac delay of four hours outside of the U.S., passengers must be given the option to deplane.
There are, however, exceptions to these rules. The rules above do not apply in the following circumstances:

If the pilot determines there is a reason to keep passengers on the plane, pertaining to safety or security
If air traffic control advises that taxiing to a place where passengers can deplane would significantly disrupt airport operations
Bron

Boetes wegens het niet opvolgen van deze regels kunnen oplopen top $30.000,- per passagier. American airlines kreeg in 2016 een boete van $1,6 miljoen waarvan er 6 ton naar de getroffen passagiers ging als compensatie.

In de cockpit is er een hele administratieboom opgezet om te voldoen aan de regels en het vast te leggen, waarbij de proces gaat tellen 30 minuten na het dichtdoen van de deuren.

Andere landen hebben andere of geen enkele regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Het lijkt er bijna op dat er eindelijk competent personeel bij de security op AMS werkt; de afgelopen twee keer zonder secondary m'n rugzak (inhoud nog steeds nagenoeg hetzelfde als altijd) teruggekregen. Wel rustig in beide gevallen waardoor 't niet zo'n enorm punt was geweest… zul je zien volgende keer als 't vermoedelijk wel druk is dat ze gewoon weer alles dubbelchecken.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 04-01-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:44:
Het lijkt er bijna op dat er eindelijk competent personeel bij de security op AMS werkt; de afgelopen twee keer zonder secondary m'n rugzak (inhoud nog steeds nagenoeg hetzelfde als altijd) teruggekregen.
Mogelijk begon het commentaar in de media ook bij de directie door te dringen en vooral de mogelijkheid dat het invloed zou kunnen hebben op de internationale ranking van AMS.
Wel rustig in beide gevallen waardoor 't niet zo'n enorm punt was geweest… zul je zien volgende keer als 't vermoedelijk wel druk is dat ze gewoon weer alles dubbelchecken.
En daarmee de drukte onnodig verergeren, precies wat je van een stel bureaucratische [CENSORED] zou verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

As of today, no US airlines operate the mighty Boeing 747
On Wednesday, Delta Airlines flight 9771 flew from Atlanta to Pinal Airpark in Arizona. It wasn't a full flight—just 48 people on board. But it was a milestone—and not just for the two people who got married mid-flight—for it marked the very last flight of a Boeing 747 being operated by a US airline. Delta's last scheduled passenger service with the jumbo was actually late in December, at which point it conducted a farewell tour and then some charter flights. But as of today, after 51 long years in service, if you want to ride a 747 you'll need to be traveling abroad.
Geen Jumbo Jet meer in de VS, tenminste niet van een VS maatschappij. Blijft een icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Atlas Air heeft er nog vier, waarvan twee in VIP config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
gambieter schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:10:
As of today, no US airlines operate the mighty Boeing 747

[...]

Geen Jumbo Jet meer in de VS, tenminste niet van een VS maatschappij. Blijft een icoon!
Eén der laatste iconen inderdaad. De ontwerpen die daarna kwamen werden meer en meer een eenheidsworst. Logisch natuurlijk, gedicteerd door economie en natuurwetten, maar de lol wordt er wel iets minder om.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:59
Die mini miles-run voor 283 miles heb ik niet meer gedaan eind '17 (iets met de vrouw en niet ok), maar Delta heeft me nog een lief cadeautje gegeven (zonder te vragen, vanochtend onverwacht in de email):

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DSwfWSxW0AAQp89.jpg:small

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
CyBeR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:44:
Het lijkt er bijna op dat er eindelijk competent personeel bij de security op AMS werkt; de afgelopen twee keer zonder secondary m'n rugzak (inhoud nog steeds nagenoeg hetzelfde als altijd) teruggekregen. Wel rustig in beide gevallen waardoor 't niet zo'n enorm punt was geweest… zul je zien volgende keer als 't vermoedelijk wel druk is dat ze gewoon weer alles dubbelchecken.
Mijn ervaring is anders :/

Waar ik altijd mijn camera (Canon SX40) in de tas mocht laten zitten kreeg ik nu de opmerking dat ik die er voortaan uit moet halen.
Ik had al wel alle andere electronica (tablet, ereader, tomtom en kabels) uit de tas gehaald, normaal komt die er dan door, maar de laatste keer (23 december) dus niet meer.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Laatst online: 18:10
Vanavond vlieg ik wegens omstandigheden helaas een keer niet KLM. Weet iemand of ik stiekem toch met mijn Flyingblue kaart door de Skypriority security van KLM kan lopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
Je kan het proberen. Zelf gemengde resultaten gehad. Voor de toekomst misschien Privium een optie? Heb je het hele gedoe sowieso niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 05-01-2018 13:02 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Gezien ik eigenlijk alleen KLM/Skyteam vlieg en ik daar platinum ben vind ik Privium niet echt een voordeel bieden voor die prijs. Helaas dit keer wegens hele specifieke vluchttijden een andere carrier moeten kiezen, dus daarom dat ik het me afvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Leetness schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:58:
Vanavond vlieg ik wegens omstandigheden helaas een keer niet KLM. Weet iemand of ik stiekem toch met mijn Flyingblue kaart door de Skypriority security van KLM kan lopen? :)
Waarschijnlijk niet maar je kunt 't proberen. Enige wat er gebeurt is dat de persoon bij de ingang je wel of niet tegenhoudt dus d'r is niet echt een reden om dat niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand nog tips op wat voor plek te gaan zitten op een 10 uur durende vlucht?
Bij het raam? Of juist bij het gangpad? buitenste rijen of de middelste rij?

Voor mij de eerste lange vlucht, dus geen ervaring hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat moet wel lukken, maand geleden ook gedaan toen ik met Emirates vloog. Mijn Silver-kaart was voldoende om via de SkyPrio te mogen lopen :).

Helaas net geen Gold vorig jaar, kwam 5k puntjes te kort. Maandag weer naar AUH met KLM, moet toch een 10k (retour) opleveren.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:31:

Persoonlijk: aan het raam. Als je iemand naast je hebt die veel eruit wilt blijf je anders maar opstaan. In het midden heb je op de middelste stoel dan 2 mensen naast je, da's ook niet alles.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 05-01-2018 13:34 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36

Wat is de stoelopstelling van het vliegtuig? 3-3-3, 3-4-3, 2-4-2 etc?

Je kunt sowieso even hier kijken om te zien welke stoelen je moet vermijden: https://www.seatguru.com/

[ Voor 11% gewijzigd door Blauwschaap op 05-01-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26

Seatguru.com is een mooie site waarop je eenvoudig de plattegrond van een vliegtuig kunt bekijken. Ik zit zelf graag aan het raam, dan heb je inderdaad geen last van mensen die voor je langs moeten en kan je als je wil slapen wat leunen tegen het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nat-Water schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:33:
[...]

Persoonlijk: aan het raam. Als je iemand naast je hebt die veel eruit wilt blijf je maar opstaan.
Werkt natuurlijk ook andersom, als jij eruit wilt moet je iemand 'storen' ;)
Blauwschaap schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:33:
[...]

Wat is de stoelopstelling van het vliegtuig? 3-3-3, 3-4-3, 2-4-2 etc?

Je kunt sowieso even hier kijken om te zien welke stoelen je moet vermijden: https://www.seatguru.com/
Het is 2-4-2, achterin het vliegtuig is nog een stukje 2-3-2. Het is een airbus a330-300 van Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness

Is heel persoonlijk. Ik hou absoluut van vliegen; urenlang uit het raam kijken vind ik heerlijk. Mijn vriendin daarentegen vindt het maar niks en zit liever aan het gangpad om gemakkelijk naar het toilet e.d. te gaan.

Voordelen raam:
-Uitzicht
-Raam om tegenaan te leunen/slapen
-Je hoeft alleen je stoel uit wanneer jíj dat wilt.
-Nadeel: je moet dan je buren wakker maken.

Voordelen gangpad:
-Je kan je benen het gangpad in strekken
-Makkelijk naar de WC zonder langs mensen heen te moeten
-Nadeel: iedere keer wakker/opstaan wanneer iemand naar de WC wilt

Wanneer je geen mini blaas hebt, en niet te veel drinkt aan boord, zou ik voor het raam kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Leetness op 05-01-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Even naar het toilet voor de vlucht en ik hoef er dan verder niet uit :). Beetje slapen, filmpje kijken.. 12 uur is zo voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 16:19

Releases

Ja maar!

Nat-Water schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Even naar het toilet voor de vlucht en ik hoef er dan verder niet uit :). Beetje slapen, filmpje kijken.. 12 uur is zo voorbij.
Zelfs niet even voor 1 plaspauze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Laatst online: 21:36
[...]

[...]

Het is 2-4-2, achterin het vliegtuig is nog een stukje 2-3-2. Het is een airbus a330-300 van Delta.
Hangt ook vooral van je eigen voorkeur af. Ik zit zelf het liefst aan het gangpad omdat ik licht claustrofobisch ben. Het idee dat ik niet op elk moment dat ik wil kan opstaan en weglopen (wat je dus hebt als je bij het raam zit, of in het midden van het midden), geeft mij een onprettig gevoel. Maar dat is dus erg persoonlijk.

Voordeel van aan het raam zitten is inderdaad dat niemand je stoort. Zeker bij een 2-4-2 opstelling is het raam wel een aantrekkelijke optie omdat je dan zelf maar 1 iemand hoeft te storen in plaats van 2, als je eruit wil.

Hang er ook een beetje van af hoe je blaas is. Als je zelf 10 keer op een vlucht naar de WC moet is het ook niet echt prettig voor de persoon naast je, als jijzelf bij het raam zit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:59
[...]

Ik had ooit zo'n vlucht, naar Zuid-Afrika. 2-4-2, ik aan het raam, waarbij er een nogal gezette dame naast me kwam zitten aan het gangpad. Die vertelde voor het opstijgen al dat ze nooit goed sliep in vliegtuigen, en daarom nu een flinke slaappil nam. Ze was na een half uurtje vertrokken naar dromenland, en werd de volgende 8 uur niet meer wakker, ook niet toen ik dat probeerde voor elkaar te krijgen. En vanwege haar postuur kon ik er ook niet langs of overheen. Was een goede test van mijn blaas, die vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik had nu een stoel staan in het midden van rijtje van 3 (achterin vliegtuig) en dan op de hoek, de stoel op de andere hoek is bezet en middenstoel is nog vrij. Ik dacht voordeel beenruimte (ik ben 1,85 vrij standaard) en als de stoel naast mij leeg blijft tot de 21ste heb ik geen last van voorbij gangers.
Terugreis had ik wel aan het raam staan nu, ik hou toch wel van naar buiten kijken, geen idee of er wat valt te zien behalve water ;) (Amsterdam - Seatle).

Maar ik twijfel nu wel om gewoon heenreis ook aan het raam te doen...heenreis heeft geen 2 vrije stoelen aan het raam, dus dan zit ik zeker naast iemand die aan het gangpad zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 05-01-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:22

Grouchy

meep meep

[...]

Als je economy vliegt: Rij 27 (exit row), stoel B of H (anders A of J).
Anders een stoel in een rij of twee, zover mogelijk naar voren (rij 15-23) de ene pax prefereert het raam (A of J) de andere aisle (B of H).
Terugvlucht is een nachtvlucht; raampjes dicht/lichten uit en slapen.

Of jezelf upgraden naar Delta One (1-9) voor 30k SkyMiles of een GUC :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 05-01-2018 13:46 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Releases schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:38:
[...]

Zelfs niet even voor 1 plaspauze?
Neuh.
Anakha schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:38:
[...]

Ik had ooit zo'n vlucht, naar Zuid-Afrika. 2-4-2, ik aan het raam, waarbij er een nogal gezette dame naast me kwam zitten aan het gangpad. Die vertelde voor het opstijgen al dat ze nooit goed sliep in vliegtuigen, en daarom nu een flinke slaappil nam. Ze was na een half uurtje vertrokken naar dromenland, en werd de volgende 8 uur niet meer wakker, ook niet toen ik dat probeerde voor elkaar te krijgen. En vanwege haar postuur kon ik er ook niet langs of overheen. Was een goede test van mijn blaas, die vlucht.
Volgende keer gewoon vragen of je mag wisselen. Naar New Delhi ook zoiets gehad. Ik zat aan het gangpad, andere man zat aan het raam. Hij vertelde dat hij er vaak uit zou gaan i.v.m. toilet. Even van plek gewisseld: hij blij, ik blij.
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:39:
Ik had nu een stoel staan in het midden van rijtje van 3 (achterin vliegtuig) en dan op de hoek, de stoel op de andere hoek is bezet en middenstoel is nog vrij. Ik dacht voordeel beenruimte (ik ben 1,85 vrij standaard) en als de stoel naast mij leeg blijft tot de 21ste heb ik geen last van voorbij gangers.
Terugreis had ik wel aan het raam staan nu, ik hou toch wel van naar buiten kijken, geen idee of er wat valt te zien behalve water ;) (Amsterdam - Seatle).

Maar ik twijfel nu wel om gewoon heenreis ook aan het raam te doen...heenreis heeft geen 2 vrije stoelen aan het raam, dus dan zit ik zeker naast iemand die aan het gangpad zit.
Ik word zelf nooit zo vrolijk van in het midden zitten (elleboogruimte). Voor een uur prima, voor 12 uur, nee. Ik zou lekker aan het raam gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Grouchy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:43:
[...]

Als je economy vliegt: Rij 27 (exit row), stoel B of H (anders A of J).
Anders een stoel in een rij of twee, zover mogelijk naar voren (rij 15-23) de ene pax prefereert het raam (A of J) de andere aisle (B of H).
Terugvlucht is een nachtvlucht; raampjes dicht/lichten uit en slapen.

Of jezelf upgraden naar Delta One (1-9) voor 30k SkyMiles of een GUC :)
Allemaal bezet :)
Nat-Water schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Ik word zelf nooit zo vrolijk van in het midden zitten (elleboogruimte). Voor een uur prima, voor 12 uur, nee. Ik zou lekker aan het raam gaan.
Heb hem voor nu omgezet naar ook raam. Dus heenreis bij het raam met iemand naast mij. Terugreis raam met nu nog vrije stoel naast mij. Ergens achterin het vliegtuig allebei, rij 39 of 40 geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
+1 voor raam, en waar mogelijk zover mogelijk voorin.

En voor wat betreft WC bezoek: 9 van de 10 keer 'ga ik mee' als de persoon naast me ook naar de WC gaat. Dan staat iedereen toch al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik heb juist een voorkeur voor een aisle seat. Hoef ik tenminste niet iedere keer over anderen heen te klimmen, en kan ik toch ongestoord uit mijn stoel wippen.

Middenstoel vermijd ik als de pest als het ook maar enigszins kan, dat is een waardeloze plek.

Was vooral leuk met die 2-5-2 opstelling die MH in hun 777's hadden voor die naar de sloper gingen. Leuk als je in de middenpositie zit, heb je aan iedere kant 2 anderen zitten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:22

Grouchy

meep meep

Denk eerder 'blocked' voor je en tegen betaling only. El cheapo fare en/of geen FF status?

Op youtube zijn er trouwens ook cabin tours van veel vliegtuigen, deze is van Mtrain999 die er behoorlijk veel van Delta heeft. Altijd handig om te checken waar je zit/wilt zitten;
[video]https://www.youtube.com/watch?v=A6EOvFlwIqE"]YouTube: Delta A330-300 cabin tour (comfort+)[/video]

[ Voor 45% gewijzigd door Grouchy op 05-01-2018 15:03 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
wildhagen schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:44:
Was vooral leuk met die 2-5-2 opstelling die MH in hun 777's hadden voor die naar de sloper gingen. Leuk als je in de middenpositie zit, heb je aan iedere kant 2 anderen zitten.
Bekijk het van de zonnige kant, dan ben je niet de enige met aan allebei de kanten een persoon naast je in je rij ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Allemaal bezet :)

[...]

Heb hem voor nu omgezet naar ook raam. Dus heenreis bij het raam met iemand naast mij. Terugreis raam met nu nog vrije stoel naast mij. Ergens achterin het vliegtuig allebei, rij 39 of 40 geloof ik.
Delta app downloaden op je telefoon en de komende periode goed blijven checken. Zodra Delta mensen gaat upgraden bij check-in (48-24u van te voren) komen er vaak weer (goede) plekken vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Lijkt erop dat de Chunyun al weer begonnen is.
Vlucht HGH > HKG vrijwel leeg, lekker veel ruimte.
Vlucht terug, compleet vol en iedereen minstens 3 tassen / dozen per persoon (en dan gaat het om grote shoppers vol, niet kleine plastic tasjes van de duty free).
Vraag me toch serieus af hoe ze die voorbij security / boarding krijgen. Of dat die zoiets hebben van 'fuck it, heeft toch geen zin, laat maar door'.
Had zelf wat nat kattenvoer (paar zakjes van 40g, minder dan 100ml) in mijn carry-on, maar die moest ik fijn inchecken.

Prijzen zijn ook weer gigantisch omhoog geschoten hier door de Chunyun. Zal blij zijn als het weer voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een artiest?

United Airlines flight redirected after passenger ‘smears feces everywhere’
Passengers on this plane will probably say they had a crappy flight.

A United Airlines flight from Chicago to Hong Kong had to be redirected to Alaska because of a passenger "smearing feces everywhere," KTVA reports.

United Airlines flight 895 was diverted to Anchorage Thursday when an adult male smeared his poop within a couple of bathrooms on the plane. The man also took off his shirt and tried to stuff it into a toilet. Following the incident, the man was reportedly cooperative with the flight crew and was seated when the flight touched ground in Alaska, KTVA reports.

FBI agents and Airport Police met with the passenger and had to be interviewed by both agencies. No charges were filed against the man, but he was taken to the hospital for a psych evaluation, police told KTVA. The incident is under investigation by both Airport Police and the FBI.

The flight was reportedly grounded overnight for maintenance.
De maintenance zal wel schoonmaken zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbr_22
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 11:51
Hoe zit het met de lounges in Los Angeles van KLM. Vlieg in de zomer in bussines naar Los Angeles maar klopt het dat je moet betalen voor de lounge daar? Heb namelijk een tussenstop van 5 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je business trans-Atlantisch vliegt met KLM, mag je gebruik maken van de Koreaan Air Lines lounge op LAX. Die is..... niet veel bijzonders. Ik vind de Crown lounges van KLM op Schiphol beter. Maar omdat je business vliegt mag je (als je vertrekt vanaf LAX) gratis gebruik maken van de lounge. Zit meteen na Security linksaf naar de lift, dan 1 verdieping omhoog. Staan relatief duidelijke borden bij - als je die gang linksaf maar niet voorbij loopt ;)

Wat wel aardig is is dat daar een balkonnetje is waarmee je de terminal een beetje inkijkt. Wat voor tussenstop heb je dan precies? Wat is je vlucht?

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 06-01-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbr_22
Hmmbob schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:55:

Wat wel aardig is is dat daar een balkonnetje is waarmee je de terminal een beetje inkijkt. Wat voor tussenstop heb je dan precies? Wat is je vlucht?
Vlieg met kl603 naar LAX om vervolgens door te gaan naar Denver met Delta. Weet alleen daar even het vluchtnummer niet meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dan is het een ander verhaal: bij aankomst kom je niet langs de lounge maar loop je via Security naar buiten. Je delta vlucht zal vanuit een andere terminal zijn (2 of 3), maar als je die ook business vliegt mag je ook in hun lounge.

Zelfde route terug? Dan kun je op lax wel in de lounge van KAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos93
  • Laatst online: 31-12-2023
Kenzi schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:25:
Lijkt erop dat de Chunyun al weer begonnen is.
Vlucht HGH > HKG vrijwel leeg, lekker veel ruimte.
Vlucht terug, compleet vol en iedereen minstens 3 tassen / dozen per persoon (en dan gaat het om grote shoppers vol, niet kleine plastic tasjes van de duty free).
Vraag me toch serieus af hoe ze die voorbij security / boarding krijgen. Of dat die zoiets hebben van 'fuck it, heeft toch geen zin, laat maar door'.
Had zelf wat nat kattenvoer (paar zakjes van 40g, minder dan 100ml) in mijn carry-on, maar die moest ik fijn inchecken.

Prijzen zijn ook weer gigantisch omhoog geschoten hier door de Chunyun. Zal blij zijn als het weer voorbij is.
En dat zijn dus zaken waarop je gewoon in discussie moet gaan met een beveiligingsfiguur. Hier ook al meermaals meegemaakt dat ze proberen je 100ml af te pakken, gewoon vragen naar hun 'superior' en vervolgens zullen ze voor je buigen.

Ook al zoiets meegemaakt in Marokko, al hun eigen volk mocht doorlopen, maar iedereen die er westers uitzag moest door de 'full body scan', heb ik toen ook mooi iets van gezegd en toen ging het ineens anders. Vooral nadat ik zei dat ze eens hun verantwoordelijkheid moesten pakken ten opzichte van de rest van de wereld. Aanpakken dat tuig achter de balie.

Heeft allemaal niks met racisme of iets dergelijks te maken, maar als je 1 groep behandeld op een bepaalde manier, moet je dat ook doen ten opzichte van de andere groep, anders zal ik er iets van zeggen. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos93 op 06-01-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik ben vorige maand van Schiphol naar Kopenhagen gevlogen met Norwegian. Ik had een vlucht in de namiddag, die iets na 17:00 vertrok. Kon ik mooi 's ochtends nog naar m'n werk.

De vlucht beviel prima: modern vliegtuig, schoon, goed verzorgd, en er was gratis WiFi. Het WiFi was niet heel snel, maar Twitter, WhatsApp en Telegram waren goed te gebruiken. En dat voor ongeveer € 32,50. d:)b

Terug naar huis ben ik met de trein gegaan. Ook erg leuk. d:)b

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbr_22
Hmmbob schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:27:
Dan is het een ander verhaal: bij aankomst kom je niet langs de lounge maar loop je via Security naar buiten. Je delta vlucht zal vanuit een andere terminal zijn (2 of 3), maar als je die ook business vliegt mag je ook in hun lounge.

Zelfde route terug? Dan kun je op lax wel in de lounge van KAL.
Aii das jammer. Vlieg namelijk gewoon economy bij delta. Maak een rondreis. Ga terug vanaf LAX direct naar AMS dus kan dan wel in de lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je kan proberen toegang te krijgen met je KLM ticket bij de lounge van delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zou moeten lukken ja, ook als je vervolgvlucht in Y is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Carlos93 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:51:
[...]

gewoon vragen naar hun 'superior' en vervolgens zullen ze voor je buigen.
Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Volgende week weer eens intercontinental. AMS-DXB-PVG met Emirates. Helaas ook bij Emirates tegenwoordig dus pas gratis stoelkeuze vanaf check-in. Anders $25 voor standaard, $35 preferred (voorin) en $85 voor legroom.

Weet iemand of er nog een meerprijs is voor preferred als check-in is geopend? Kan dat nergens terug vinden
Pagina: 1 ... 24 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2