Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 23 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
[b]S_Chief schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:33:
• Zou ook fijn zijn geweest als de onderbrekingen van de crew -iets- zachter gezet konden worden.. Met in-ears word je zowat doof. :+
Tip, koop een analoge in-line volume regelaar;
Afbeeldingslocatie: https://images10.newegg.com/ProductImage/26-263-023-03.jpg

Set volume van inflight systeem op max en dan pas volume aan dmv analoge draai knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Borromini schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:30:
[...]

Ik vraag me af waarom je het niét zou doen? Daar ben ik echt benieuwd naar :)
Fees: USD 100. Mag dan in Azië wonen maar ben nog steeds een zuinige Hollander ;)

Vriendin wilde haar DFS bonnen opmaken op HKG, blijkt de hele duty free zowat leeg te zijn. DFS is eruit, explotatie is overgenomen door CTS (Chinees staatsbedrijf).
Volgens winkelpersoneel daar willen die minder focusen op luxe goederen en meer op tabak + alcohol. (oftewel dat wat elke mainland airport doet). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Toen ik paar jaar geleden regelmatig naar / via HKG vloog had ik ook Marco Polo. Belangrijkste voordeel was destijds dat ze MP customers eerst upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
S_Chief schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:33:
Zou ook fijn zijn geweest als de onderbrekingen van de crew -iets- zachter gezet konden worden.. Met in-ears word je zowat doof. :+[/li]
• Had op de heenweg (A6-EEN) wel wi-fi en een 110v socket, op de terugweg niet (A6-EEI, alleen mijn stoel, 73K, miste de 110v, de rest had het wel).
• Voor de gein maar aangemeld voor Skywards, geen idee of ze nog iets van een pasje sturen of niet.
• Wi-Fi is traahaaag. De 777 is een stuk sneller dacht ik te lezen in ICE.
• De A6-EEI op de terugweg had de toffe United for Wildlife livery. 8)
[/list]
Ja die in flight aankondigingen zijn echt op max volume - en veel, en lang. Zeker die in het Arabisch zijn knap irritant. Had je een A380 met het nieuwe IFE of niet? Het verschil is groter scherm - 13,3" ipv 10,9" en een afstandsbediening met kleurenscherm ipv een ouderwetse met knoppen.

--

Voor mensen die Privium overwegen: bij een Privium Plus lidmaatschap krijg je nu een jaar de Amex Gold Card gratis (https://www.schiphol.nl/nl/privium/gold-card/). Normaal is die voor nieuwe klanten 99 euro per jaar (daarna 199). Aanbieding geldt ook als je overstapt van Privium Basic waarbij je ook nog 35 euro korting krijgt op de normale Privium Plus-prijs (180 per jaar ipv 215). Omdat je bij de Gold card een travel voucher van 75 euro krijgt ga je er bij overstappen feitelijk 25 euro op vooruit.
Loopt de aanwas van Privium niet zo goed meer nu er minder horrorfoto's van rijen op Schiphol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:33

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:08:
[...]

Loopt de aanwas van Privium niet zo goed meer nu er minder horrorfoto's van rijen op Schiphol zijn?
Ligt er aan welke bron je gebruikt/gelooft. Vandaag/momenteel een mooi voorbeeld;
De Schiphol website zegt dat de wachtijd momenteel 15-20 minuten is. Voor mensen zonder priority die er daadwerkelijk in staan is ie gewoon +1 uur.

edit: Via whatsapp; 2 uur was de tijd om door security te komen

April deja vu?:
https://www.instagram.com.../?hl=nl&taken-by=ppaulsen
https://www.instagram.com.../?hl=nl&taken-by=ppaulsen
https://www.instagram.com...FO/?hl=nl&tagged=schiphol
https://www.instagram.com...cG/?hl=nl&tagged=schiphol

[ Voor 27% gewijzigd door Grouchy op 12-12-2017 13:39 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:08:
[...]
Ja die in flight aankondigingen zijn echt op max volume - en veel, en lang. Zeker die in het Arabisch zijn knap irritant. Had je een A380 met het nieuwe IFE of niet? Het verschil is groter scherm - 13,3" ipv 10,9" en een afstandsbediening met kleurenscherm ipv een ouderwetse met knoppen.
Beide kanten op de nieuwe.

Die in het Arabisch vind ik nog wel geinig (maar wederom veel te luid), dan kijkt 90% van de passagiers elkaar vreemd aan. :+

Wat ik wel belachelijk vond was een vrouw die in het midden zat en besloot om alle de 4 stoelen als bed te gebruiken. 8)7 Personeel heeft er niets van gezegd, maar ik vond het knap onbeschoft (ook al was er genoeg ruimte). Jammer genoeg geen flinke turbulentie gehad. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:58:
[...]

Wat ik wel belachelijk vond was een vrouw die in het midden zat en besloot om alle de 4 stoelen als bed te gebruiken. 8)7 Personeel heeft er niets van gezegd, maar ik vond het knap onbeschoft (ook al was er genoeg ruimte). Jammer genoeg geen flinke turbulentie gehad. O-)
Daar is niks onbeschofts aan hoor. Dat doet iedereen die de kans heeft. Poor man's first class noemen we dat.

Air New Zealand verkoopt dat zelfs onder de noemer SkyCouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Meen je niet? Weer wat geleerd dan. Vind het nog steeds niks. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:01:
[...]
Daar is niks onbeschofts aan hoor. Dat doet iedereen die de kans heeft. Poor man's first class noemen we dat.

Air New Zealand verkoopt dat zelfs onder de noemer SkyCouch.
Genoeg die hier gepost hebben dat ze het gedaan hebben als de omstandigheden ernaar waren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik zou zo ver willen gaan om te zeggen dat je gek bent als je 't niet doet, gegeven de kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
Inderdaad. Hetzelfde als er achter je een rij leeg is, en jij in je huidige rij vol zit. Dan zou je ook naar achteren schuiven. Heb je net iets meer ruimte.

Het is niet alsof je er iemand mee lastig valt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:03:
[...]

Genoeg die hier gepost hebben dat ze het gedaan hebben als de omstandigheden ernaar waren.
In Economy maar één keer deze luxe mogen ervaren. Normaalgesproken is het al heel wat als je niemand naast je hebt... de bezettingsgraad is intercontinentaal gewoon extreem hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Heb één keer dat geluk gehad op een vlucht vanuit Thailand. Nog nooit (en sindsdien ook nooit meer) zo goed geslapen in een vliegtuig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

2x gehad inderdaad, zo weinig mensen aan boord dat bijna iedereen in eco een 3x of 4x slaap plek had :+ werd ook gewoon omgeroepen dat iedereen een eigen plek kon uitzoeken (binnen hun prijsklasse :P ) als het stoelriemen lampje uitging

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Garyu

WW

* Garyu een paar weken terug nog gehad naar Shanghai. Vier stoelen naast elkaar, zo'n luxe! :D. Notebene bewust een stoel in een van de achterste rijen in het middendeel gekozen zodat de kans op buren het kleinst is (iedereen wil schijnbaar voorin zitten), en bij relatief lage bezettingsgraad kan je dan prima liggen. Zelfs met riem om.

Dat is niet inderdaad niet onbeschoft, dat is gewoon standaard, danwel idioot als je er geen gebruik van maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Garyu op 12-12-2017 16:44 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Enige keer dat ik dat mee heb mogen maken was in de MD-11 van Martinair. Die was toen geswapped met de A320 die met problemen kampte. Zeeën van ruimte :p En nog eens een geweldige kist ook. Jammer dat het slechts een korte vlucht vanuit Kreta naar Amsterdam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:58:
1x mee mogen maken van ATL naar AMS. Was een verrassing zeker icm hoge aantal (3000) gecancelde vluchten maar al met al wel beter dan hele tijd rechtop moeten zitten.

Waarom zou je het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn19 schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:37:
[...]

Dankjewel, ik hoop op het beste! Op het bonnetje stond twee keer schade die ik met grote moeite zelf kon vinden, dus streng lijken ze zeker te zijn.

Tanken zal ik ook doen, genoeg waarschuwen daarover gehad :)
Vies inleveren verkleind de kans op kleine schades aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Meer dan 1 stoel bezetten als deze leeg zijn is heel normaal en wordt door het cabinepersoon altijd - althans, ik heb er nooit een opmerking over gehoord - toegestaan. Je doet daarmee dus niets verkeerds.

Soms kun je er op "gokken". Zo zijn vrijwel alle directe vluchten tussen A'dam en HK van KLM en CX. Neem je BA via London dan is de kans heel groot dat je vrij veel lege plekken ziet tussen LDN - HK. Vrienden van mij deden dat stelselmatig. Die namen langere reistijd voor lief met in ruil daarvoor lagere ticketprijs en veel hogere kans op meer ruimte.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chief schreef op woensdag 13 december 2017 @ 03:23:
Neem je BA via London dan is de kans heel groot dat je vrij veel lege plekken ziet tussen LDN - HK.
Euh, die vat ik niet. LHR-HKG is ook gewoon een druk bevlogen route, daar heeft Amsterdam niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Zou je zeggen maar de BA vluchten waren aardig leeg.
A'dam - HK was/is goedkoper met BA (via LHR) dan rechtstreeks met KLM/CX EN je had grotere kans op lege plekken naast je

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06
Iemand ervaring met stoel 23H in een Boeing 747-combi van KLM?
Normaal kies ik altijd 23C of 24C (naast de trap) maar die zijn beide al bezet. Ik heb geen idee wat er aan de andere kant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Halldor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:43:
Iemand ervaring met stoel 23H in een Boeing 747-combi van KLM?
Normaal kies ik altijd 23C of 24C (naast de trap) maar die zijn beide al bezet. Ik heb geen idee wat er aan de andere kant zit.
Zit daar niet het 'kantoor' van de inflight-lead? Meen ze weleens bezig gezien daarzo met papierwerk, stoel & bureau met een gordijntje dat ze wel/niet dichtdoen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:59
Heb wel eens in die regio gezeten, hokje wordt niet bijzonder vaak gebruikt maar heeft wel een van de weinige stroompunten aan boord (handig voor oplader, even lief vragen). Verder is dat een vrij rustige plek qua rumoer en heb je snel je eten vanuit die main galley die ervoor zit (naast de Economy Comfort sectie).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmmbob schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 04:35:
Ik spaar mijn Miles bij Delta en kom, als ik dit weekend weer terug ben uit DC, nog net iets minder dan 300 mijlen tekort voor gold volgend jaar. Hoe kan ik de goedkoopste manier om deze via KLM, delta of een ander skyteam-lid bij elkaar te vliegen vinden?
‘T zijn er zelfs maar 239........ Kopen kan ook via Delta, maar alleen in een bundel van minimaal $595 - no Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:17:
[...]

‘T zijn er zelfs maar 239........ Kopen kan ook via Delta, maar alleen in een bundel van minimaal $595 - no Thanks.
Je Dulles vlucht had laatsts toch 55+ minuten vertraging? Was dat niet het moment om met behulp om met behulp van de Delta app of de Medallion lijn je vlucht vlucht gratis te wijzigen in whatever je wilde zodat je die 239 MQM's binnen kon harken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, dat had ik toen moeten weten. Maar werkt dat ook voor een KLM ticketed, KLM executed vlucht?

Anyway, nu te laat, dus ik zoek inderdaad nog 239 MQM’s :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Als Medallion ben ik gestopt om 074 ticketed stock te kopen. Heeft over het algemeen alleen maar nadelen tov 006 ticketed stock; oa GDS/CC kosten betalen, flexibel als een loden deur bij IROPS tov Delta, en bijvoorbeeld afgelopen twee dagen gewoon niet bereikbaar, customer care bij Delta is gewoon een leveltje of twee hoger.
Hadden afgelopen weekend ook een meltdown met hun winterweer @ATL maar waren iig binnen een paar uur bij de mijn 2e poging weer bereikbaar voor me.

Maar het werkt ook op KLM operated vluchten aangezien Delta het ticket uitgegeven heeft en beheert.
Heb in het verleden regelmatig 50USD neergelegd zodat Delta het ticket kon overnemen waarvan KLM zei 'this is not possible' zodat het wel possible was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Morgen van AMS naar KUL via DXB (doe ik het goed? ;) )

Vanwege mijn lengte wil ik graag beenruimte. Echter, er liep iets vast in het Emirates systeem en zelfs na tweevoudig telefonisch contact kregen ze het betalen niet geregeld. Ze hebben een nieuw systeem en dat loopt niet goed blijkbaar. Zou wel gereserveerd moeten zijn, dus het zou goed moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

418O2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:45:
Niet slecht.
Vanwege mijn lengte wil ik graag beenruimte. Echter, er liep iets vast in het Emirates systeem en zelfs na tweevoudig telefonisch contact kregen ze het betalen niet geregeld. Ze hebben een nieuw systeem en dat loopt niet goed blijkbaar. Zou wel gereserveerd moeten zijn, dus het zou goed moeten komen
Hoe lang ben je :? En belangrijker, hoe lang zijn je benen :? Ik ben ook niet de kortste en ik heb benen naar verhouding, maar ik zat bij Emirates niet slecht in Economy (Lufthansa en Martin Air naar BKK waren beroerder). En ik had weinig keus met dank aan de meereizende kinderen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Freee!! schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:27:
[...]
Niet slecht.

[...]

Hoe lang ben je :? En belangrijker, hoe lang zijn je benen :? Ik ben ook niet de kortste en ik heb benen naar verhouding, maar ik zat bij Emirates niet slecht in Economy (Lufthansa en Martin Air naar BKK waren beroerder). En ik had weinig keus met dank aan de meereizende kinderen.
1.96 met maat 34 broeklengte. Ik heb met BA naar de VS wel last gekregen van de krapte. Helemaal als het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

418O2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:28:
[...]
1.96 met maat 34 broeklengte. Ik heb met BA naar de VS wel last gekregen van de krapte. Helemaal als het langer duurt.
1.94 hier met maat 36 broeklengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Freee!! schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:03:
[...]

1.94 hier met maat 36 broeklengte.
Mocht het niet lukken valt het dus mee :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
418O2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:45:

Mijn ervaring met Emirates is dat dat altijd wel bij het inchecken op het vliegveld te regelen is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmbob schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:17:
[...]

Euh, level miles kopen? Kan dat bij Delta? (los van de prijs)

• Hmmbob
Jep, even zoeken naar"elevate your status'.

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Maar even een link dan voor de hele luie mensen (zoals ik) https://www.delta.com/loyaltypromos/faq/elevateyourstatusfaq

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik zit nu op 26 vluchten bij KLM. Had al meer kunnen zijn maar mijn vlucht begin deze week werd geannuleerd :(
Iemand nog tips om dit tegen een redelijke prijs naar de 30 te krijgen voor 1 jan?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• CyBeR
  • Niet online
Had je eigenlijk eerder moeten doen want twee weken vantevoren is 't niet heel makkelijk om goedkope vluchten te vinden. Geluk heb je dan wel weer dat je vier vluchten nodig hebt zodat je een geneste boeking kan maken om minimum stay requirements te omzeilen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
Definieer je budget. A.s. zaterdag 8:15 naar Frankfurt, om 11:50 weer terug. Zondag hetzelfde kunstje herhalen, maar dan om 9:50 vertrekken. Kom je op 350 euro uit. Je moet hem wel even creatief boeken, dus retourtje AMS-FRA 16-17 en retourtje FRA-AMS 16-17. Anders krijg je die prijs niet.

Doordeweeks kan je goedkoper vliegen, maar dan moet je iets specifieker je beschikbare dagen opnoemen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Nat-Water op 14-12-2017 10:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Je kan al werken aan 2019. Kreeg vanochtend een email. Momenteel aardig wat ST/OW vluchten mogelijk voor 300 tot 400 EUR naar Canada/USA/San Juan etc.

Enne NIKI is opeens ook niet meer, weer een hoop reizigers gestrand :(

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Hoe is het inmiddels gesteld met de drukte op Schiphol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Gisteren ging het wel qua drukte. Nog wel behoorlijk wat vertraagd. Voor mijn vlucht zochten ze nog een piloot :)

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:06:
[...]

Mocht het niet lukken valt het dus mee :)
1.93 hier en het past altijd precies, maar om te zeggen dat het mee valt is wel het andere uiterste.

Ik verbaas me er tot op de dag van vandaag over dat luchtvaartmaatschappijen op scheenbeenhoogte een stalen beugel plaatsen voor de stoelzak... haal dat weg en je hebt een volledig inch extra extra ruimte te pakken. Tipje, ik leg de spullen in de zak ook altijd in de bagagebak en leg het weer terug na de landing.

• Garyu

Garyu

WW

Grouchy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:22:
Je kan al werken aan 2019. Kreeg vanochtend een email. Momenteel aardig wat ST/OW vluchten mogelijk voor 300 tot 400 EUR naar Canada/USA/San Juan etc.

Het was te verwachten natuurlijk, de tekenen stonden niet bijzonder goed. En Niki Lauda is gehaaid genoeg om nog even te wachten en de kosten te laten zakken voordat hij een nieuw bod uitbrengt.

Ik zag op het nieuws mensen die eind oktober nog tickets met Niki geboekt hadden, dan weet je natuurlijk ook wat voor risico je neemt, dat had ik noooooit gedaan, de kans dat je die tickets kan weggooien waren gewoon vanaf het begin levensgroot.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

CyBeR schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:44:
Had je eigenlijk eerder moeten doen want twee weken vantevoren is 't niet heel makkelijk om goedkope vluchten te vinden. Geluk heb je dan wel weer dat je vier vluchten nodig hebt zodat je een geneste boeking kan maken om minimum stay requirements te omzeilen.
Nat-Water schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:59:
Definieer je budget. A.s. zaterdag 8:15 naar Frankfurt, om 11:50 weer terug. Zondag hetzelfde kunstje herhalen, maar dan om 9:50 vertrekken. Kom je op 350 euro uit. Je moet hem wel even creatief boeken, dus retourtje AMS-FRA 16-17 en retourtje FRA-AMS 16-17. Anders krijg je die prijs niet.

Doordeweeks kan je goedkoper vliegen, maar dan moet je iets specifieker je beschikbare dagen opnoemen :)
Thanks voor de tips. Ik ga nog wel even kijken of het het waard is.
Ik had eigenlijk verwacht nog wat zakelijke vluchten te kunnen maken maar dat is (mede door de sneeuw) niet gelukt.En voor zover ik weet krijg je ook geen qualifying flight voor een wel betaalde maar geannuleerde vlucht.

Gisteren overigens zonder problemen gevlogen et air bulgaria vanaf schiphol.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grouchy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:22:

Volle dochter van Air Berlin ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• mrsar

mrsar

rajackar schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:05:
[...]

[...]

Thanks voor de tips. Ik ga nog wel even kijken of het het waard is.
Ik had eigenlijk verwacht nog wat zakelijke vluchten te kunnen maken maar dat is (mede door de sneeuw) niet gelukt.En voor zover ik weet krijg je ook geen qualifying flight voor een wel betaalde maar geannuleerde vlucht.

Gisteren overigens zonder problemen gevlogen et air bulgaria vanaf schiphol.
even snel gevonden
https://goo.gl/flights/Ke2x
directe vlucht praag is trouwens 185 euro maar helaas enkel 2 segmenten,krijg niet makkelijk de prijs omlaag

• rajackar

rajackar

Blood Minister

mrsar schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:27:
[...]

even snel gevonden
https://goo.gl/flights/Ke2x
directe vlucht praag is trouwens 185 euro maar helaas enkel 2 segmenten,krijg niet makkelijk de prijs omlaag
Thanks man! Misschien dat ik deze nog wel even op pak :)

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:14
rajackar schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:05:
[...]

[...]

En voor zover ik weet krijg je ook geen qualifying flight voor een wel betaalde maar geannuleerde vlucht.
Was dat door de sneeuw / problemen bij KLM? Zo ja, dan kun je even bellen en het vragen, wel vaker gehoord dat mensen gewoon de originele qualifying flights en miles bijgeschreven kregen als ze aangaven dat dat het verschil maakte voor hun status, en de vlucht door weers- / KLM-omstandigheden werd geannuleerd of ze werden ge-rerouted op directe vluchten en daardoor niet aan hun segments kwamen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Evianon schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:41:
[...]

Was dat door de sneeuw / problemen bij KLM? Zo ja, dan kun je even bellen en het vragen, wel vaker gehoord dat mensen gewoon de originele qualifying flights en miles bijgeschreven kregen als ze aangaven dat dat het verschil maakte voor hun status, en de vlucht door weers- / KLM-omstandigheden werd geannuleerd of ze werden ge-rerouted op directe vluchten en daardoor niet aan hun segments kwamen.
Ik heb het wel eens gedaan met een omboeking naar lufthansa. Dacht eigenlijk dat het niet kon als je niet vliegt maar wie weet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dat is wat ik heb gedaan op 2 December :P toen werd mijn vlucht gecancelled door mist, alles is bij mijn FB profile gezet en de vraag om na mijn laatste vlucht dit jaar nogmaals te bellen,en zoals ik het hoorde zou het geen issue zijn om de gemiste 4 segmenten dan bij te schrijven,ze willen alleen zeker weten dat ik al mijn vluchten die nog stonden zou maken :)

dit is trouwens ook een mooie voor segmenten :P https://goo.gl/flights/82iC

[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 14-12-2017 12:26 ]

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je de boekingsklasse bij de KLM kunt zien? Je krijgt heel veel info maar nergens kun je achterhalen hoeveel Miles je krijgt...

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:07:
Iemand enig idee hoe je de boekingsklasse bij de KLM kunt zien? Je krijgt heel veel info maar nergens kun je achterhalen hoeveel Miles je krijgt...
Op je e-ticket, of ticket conditions tijdens het boeken

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:07:
Nadat je de vluchten hebt gekozen kun je op het selectiescherm voor Light/Standard/Flex op de link 'toon alle ticketvoorwaarden' klikken. Het aantal miles dat je krijgt staat al in dat scherm, in het voorwaardenscherm staat na wat scrollwerk wat de boekingsklasse is.

In ander nieuws gaat Norwegian vanaf 7 mei vier keer per week rechtstreeks met een 787 van Amsterdam naar JFK vliegen. Met het laagste tarief zonder bagage, stoelselectie of eten kost dat 370 euro retour. Premium (90's business class stoelen) gaat vanaf ongeveer 1000 euro.

Goedkoop is het wel, maar ook weer niet echt een enorme prijsbreker. Met KLM/Delta kun je als je de juiste data uitzoekt vanaf 414 euro op pad. Wow Air biedt vluchten aan vanaf 300 euro maar dat is dan wel met een tussenstop in Reykjavik.

De Premium-optie vind ik dan wel weer interessant. Je hebt een stuk meer ruimte en service (fast track, lounge etc) dan bij Delta Comfort+ of KLM Economy Comfort en het is aanmerkelijk voordeliger dan echte business class (minstens 1500 euro, eerder 1800-2000)

[ Voor 42% gewijzigd door Daniel op 14-12-2017 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn vriendin vloog deze week voor haar bedrijf business class naar de VS met United Airlines. Gisteren begonnen aan de terugvlucht. Eerst met een binnenlandse vlucht naar Newark en dan naar Europa.

Binnenlandse vlucht was met een ERJ-135. Dit was haar stoel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3G4oCc8MLUMZcrviBz1gntCQ/full.jpg

En dan zat er ook nog een rugbyspeler naast haar.

Daar betaal je dus 4.500 euro (!) voor. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Skyaero op 15-12-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Skyaero schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:35:
Mijn vriendin vloog deze week voor haar bedrijf business class naar de VS met United Airlines.
????
Beetje moeijlijk om first te boeken op een EMB 135 van UA, die is er namelijk niet. En die seat is nog niet eens een economy plus seat gewoon economy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, zo'n ERJ-135 heeft gewoon geen first/business. Dat is hetzelfde als (in de NS-tijd) een 1e klas kaartje naar Roodeschool boeken, die trein had geen 1e klas. Tough luck, maar die 4.500 euro betaal je dan ook niet voor dat vluchtje naar Newark.
Het beste pak je een stoel aan de linker kant in dat vliegtuig, dan zit je tenminste alleen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Skyaero schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:35:

Binnenlandse vlucht was met een ERJ-135. Dit was haar stoel:

[afbeelding]

En dan zat er ook nog een rugbyspeler naast haar.

Daar betaal je betaalt haar bedrijf dus 4.500 euro (!) voor. :X
FTFY ;)

Al es business van AMS naar FRA gevlogen? Qua stoel is dat ook geen verschil met eco (misschien wat meer beenruimte). Zo werkt het nu eenmaal.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:58:
Nee, zo'n ERJ-135 heeft gewoon geen first/business. Dat is hetzelfde als (in de NS-tijd) een 1e klas kaartje naar Roodeschool boeken, die trein had geen 1e klas. Tough luck, maar die 4.500 euro betaal je dan ook niet voor dat vluchtje naar Newark.
Het beste pak je een stoel aan de linker kant in dat vliegtuig, dan zit je tenminste alleen.
Ik snap ook wel dat een ERJ geen business class heeft. Maar je kunt toch op zijn minst zorgen dat een business class passagier die voor de hele rit zo'n enorm bedrag neerlegt in ieder geval de individuele stoel toegewezen krijgt?

Dit is een gebrek aan fatsoenlijke klantgericht werken. Genoeg airlines waar dat gelukkig nog wel bestaat. Ik ben ooit business class van Amsterdam naar Jeju (Zuid Korea) gevlogen. En hoewel de laatste hop (Seoul - Jeju) geen business class kende, werd er wel voor gezorgd dat we de beste stoelen kregen.
Borromini schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:20:
[...]
Al es business van AMS naar FRA gevlogen? Qua stoel is dat ook geen verschil met eco (misschien wat meer beenruimte). Zo werkt het nu eenmaal.
Het gaat niet alleen om de stoel. Een economy stoel in een Easyjet toestel ziet er beter uit dan dit, met meer ruimte tussen de passagiers. En daar betaal je dan 40 euro retour voor.

Ik vlieg al tijden geen business class meer. Wat ik bij KLM vluchten zie in de 737s is dat de middelste stoel in business class altijd vrij wordt gehouden, zodat je in de ACDF stoel altijd voldoende ruimte hebt. Plus iets meer beenruimte en een fatsoenlijke maaltijd. Dan voel je je tenminste nog een business class passagier.

We praten hier trouwens over vlucht van ruim 2 uur.

[ Voor 29% gewijzigd door Skyaero op 15-12-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Op & vanaf het moment dat je boekt kan de pax zelf zijn vlucht & stoel toch kiezen. Wanneer een vlucht/toestel/stoel je niet bevalt dan kies je die toch niet?
Ben er vrij zeker van dat je vriendin voor dit segment gewoon een Y ticket heeft gehad en dus gewoon heeft gekregen waar ze voor heeft betaald.

Op KLM cityhopper zijn ERJ's wordt er tegenwoordig ook de stoel naast je niet meer vrijgehouden &
de stoel in UA domestic first 737's is toch wel een stukken beter wat je hier in intra Europa ziet (bij de KLM of andere maatschappijen).

[ Voor 15% gewijzigd door Grouchy op 15-12-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:36:
Op & vanaf het moment dat je boekt kan de pax zelf zijn vlucht & stoel toch kiezen. Wanneer een vlucht/toestel/stoel je niet bevalt dan kies je die toch niet?
Niet alle passagiers hebben de tijd en kunde om via bijv. SeatGuru dit uit te zoeken. Waarom kan United een business class passagier niet automatisch een individuele stoel toekennen. Waarom krijgt een business class passagier geen stoel in 1abc of 18abc, stoelen waar je nota bene extra voor moet betalen (!).

In plaats van "zo gaat het altijd" kun je je als bedrijf ook de vraag stellen "hoe kunnen we onze service verbeteren?".

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het gaat mij trouwens helemaal niet over het 'onrecht' dat mijn vriendin is aangedaan. Ik verbaas mij er alleen over dat een industrie dat zo gefocust is op het in de watten leggen van hun premium klanten, op dit soort basale momenten zo enorm op hun bek gaan, terwijl de oplossingen om de klantervaring te verbeteren zo eenvoudig kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Skyaero op 15-12-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Grote kans dat in 1abc of 18abc wat HVC/hun premium klanten; de Premier 1K®, United Global Services® members zaten.

Ik denk dat je hier een denkfout maakt. Herinner m'n eigen oude flight itineraries in soortgelijke gevallen en ik ben er aardig zeker van dat je vriendin gewoon een economy full flex fare (B,Y) heeft aangeschaft heeft voor de United Express segmenten en dus geen premium/first class pax is maar een economy pax.

[ Voor 16% gewijzigd door Grouchy op 15-12-2017 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Skyaero schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:52:
[...]
Niet alle passagiers hebben de tijd en kunde om via bijv. SeatGuru dit uit te zoeken. Waarom kan United een business class passagier niet automatisch een individuele stoel toekennen. Waarom krijgt een business class passagier geen stoel in 1abc of 18abc, stoelen waar je nota bene extra voor moet betalen (!).

In plaats van "zo gaat het altijd" kun je je als bedrijf ook de vraag stellen "hoe kunnen we onze service verbeteren?".
Je lijkt iets niet te begrijpen. Op deze vlucht wordt simpelweg geen business class aangeboden en dus ook niet verkocht. Dat komt bij dit soort regionale vluchten met hele kleine toestellen (een Embraer 135 heeft in United config maar 37 stoelen) wel vaker voor. Je ticket is dan 'mixed cabin' en United geeft dat netjes aan bij het boeken. Het feit dat je vriendin op de long haul vlucht in business class was geboekt houdt nog niet in dat de hele route ook in business class kan worden uitgevoerd of dat je op het deel waar enkel economy is (de economy plus van United zijn simpelweg de voorste rij en de nooduitgangstoelen) privileges hebt.
Reisklasse wordt bepaald per segment, niet per ticket en kan dus ook voor verschillende segmenten anders zijn.

Het is in theorie mogelijk dat de vlucht oorspronkelijk gepland stond met een ander toestel waarin wel business class verkocht werd, maar het is een vrij zeldzaam dat een plane change wordt gedaan waarbij een deel van de passagiers moet worden gedowngrade. In dit geval had dat dan oorspronkelijk een Bombardier CRJ 700 of een Embraer 175 of 170 moeten zijn, dat zijn de enige regionale toestellen van United die First Class (oftewel domestic business class) hebben - maar die zijn ook voor dubbel zo veel passagiers.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 15-12-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:32:
Je lijkt iets niet te begrijpen. Op deze vlucht wordt simpelweg geen business class aangeboden en dus ook niet verkocht. Dat komt bij dit soort regionale vluchten met hele kleine toestellen (een Embraer 135 heeft in United config maar 37 stoelen) wel vaker voor. Je ticket is dan 'mixed cabin' en United geeft dat netjes aan bij het boeken.
Ik begrijp heel goed wat er op papier staat. Ik begrijp niet waarom men dit beleid niet wijzigt. Het gaat mij om het verhogen van de customer experience. Hoeveel moeite kost het om een business class passagier in kolom A (de individuele stoelen) te plaatsen.

Maar bekijk dit eens:

Vlucht optie 1: AMS - EWR - IND, waarbij de laatste leg mixed class is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/76dHntENPpzraFf6ldpW3pJ2/full.png

Vlucht optie 2: Zelfde vlucht voor dezelfde prijs (!), aankomst 1 uurtje later, maar wel met BC op de laatste leg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jVgBzb5hsRItkiDjUpS1x5m0/full.png

Zelfde verhaal geldt overigens ook voor First class (een paar uur later op de dag), voor notabene $4.000, waarbij je in de ene vlucht in de ERJ-135 vliegt en de andere vlucht wel FC vliegt.

Als dit over smartphones, ISPs of een andere tech-industrie ging was Tweakers te klein. Maar nu wordt het gewoon goedgepraat als 'zo is het nu eenmaal'. Dat iets juridisch of contractueel klopt, betekent nog niet dat het consumentvriendelijk is.

En ja, mijn vriendin had dus klaarblijkelijk pech met de timing van haar binnenlandse vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Skyaero schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:57:
[...]

Hoeveel moeite kost het om een business class passagier in kolom A (de individuele stoelen) te plaatsen.
Sorry, geef het op...
Begrijp je betoog echt niet. Staat allemaal toch duidelijk aangegeven wat je boekt en wat het kost in beide gevallen. Prijzen zijn ook fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Skyaero schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:57:
Ik begrijp heel goed wat er op papier staat. Ik begrijp niet waarom men dit beleid niet wijzigt. Het gaat mij om het verhogen van de customer experience. Hoeveel moeite kost het om een business class passagier in kolom A (de individuele stoelen) te plaatsen
Dat zou een aardige service zijn maar iemand die op deze vlucht een stoel geboekt heeft is geen business class passagier en heeft dus ook geen enkel privilege. Wat jij verwacht is een stuk extra coulance waar je geen recht op hebt, en als iemand dat niet biedt is dat slechte service. Dan leg je de lat wel erg hoog voor klanttevredenheid.
Vlucht optie 1: AMS - EWR - IND, waarbij de laatste leg mixed class is.
[afbeelding]

Vlucht optie 2: Zelfde vlucht voor dezelfde prijs (!), aankomst 1 uurtje later, maar wel met BC op de laatste leg.
[afbeelding]
Tsja, waarom United daar geen prijsverschil in aanbrengt snap ik ook niet helemaal. Normaal gesproken is die vlucht los in First ongeveer 90 dollar duurder dan in Economy, maar in dit geval rekenen voor een segment dat in Economy wordt geboekt gewoon de First-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
https://www.lufthansa-timepass.de/en

Misschien wel interessant concept voor de mensen hier die dicht bij Frankfurt of München wonen.

Je koopt uren in de lucht, lengte van verblijf en hoe je het aantal uren verdeeld maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:13:
[...]

Tsja, waarom United daar geen prijsverschil in aanbrengt snap ik ook niet helemaal. Normaal gesproken is die vlucht los in First ongeveer 90 dollar duurder dan in Economy, maar in dit geval rekenen voor een segment dat in Economy wordt geboekt gewoon de First-prijs.
Ticketvoorwaarden verschillen nogal;

Y= fully flexible/refundable Y fare vaak duurder dan de goedkopere first/business fares
P = deeply discounted first class fare waarvan je mag bijbetalen zodra je iets will veranderen

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 15-12-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Ik ging er bijna vanuit dat gold niet meer te halen was dit jaar. Zou de eerste keer in 8jr zijn. Kreeg ik nog een trip naar Lagos en zou ik bij terugkomst precies 250 miles te kort hebben.
Gelukkig om kunnen booken via CDG voor €19 :) nu 1000 teveel :P (voordeel van een Y ticket)

[ Voor 5% gewijzigd door Steefph op 15-12-2017 18:33 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De hoepels waar mensen doorheen springen voor wat miles :X Ik betaal met genoegen extra om CdG te vermijden, wat een rampplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb nooit een probleem gehad met CDG, maar ik blijf altijd binnen terminal 2F bij 't overstappen.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 15-12-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Freee!! schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:58:
De hoepels waar mensen doorheen springen voor wat miles :X Ik betaal met genoegen extra om CdG te vermijden, wat een rampplek.
Ik snap je wel maar, nu kan ik mooi daar nog even douchen voordat m'n vriendin me van het vliegveld ophaalt ;)
En ben er al zo vaak geweest dat de route automatisch gaat. Komt m'n tas niet aan? Boeie. Zit toch alleen maar werkkleding in. Die heb ik de komende weken niet nodig ;)

En ja, volgend jaar gewoon access houden tot de lounge kost me nu 3u extra, een huisje en Frans aan moeten horen :p.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:08:
[...]

Eindelijk tijd om een vlucht uit te zoeken om mijn 3 ontbrekende segmenten voor gold te vliegen.

Mooi vlucht gevonden, via Parijs naar Barcelona, 135 euro heen en weer. Dat is met lounge toegang al snel terug verdiend volgend jaar.
Enige is dat de vlucht van Parijs naar Barcelona met Joon gevlogen wordt en ik kan op FlyingBlue niet vinden of deze maatschappij wel mee doet met level miles (Transavia, ook budget bijvoorbeeld niet, alleen onder voorwaarden award miles).
Iemand enig idee?

edit: waarom ik daar niet gelijk aan dacht. vraag gesteld via twitter aan KLM.
Klonk ooit als een goed idee, één dag kwijt om een status te halen en daar volgend jaar flink voordeel van te hebben. Gisteren had ik ik vooral: Waarom doe ik dit in godsnaam. Maar boek is uit en status is binnen.

Ik heb hier de beveiliging op Schiphol nog wel eens lopen verdedigen maar gistermiddag ging dat niet zo goed. Had alleen een boek bij mij dus was in de rij gaan staan voor de kleine tassen. Dat was geen succes, in de "normale" rij zou ik eerder door de beveiliging zijn geweest. Er werd slecht opgelet door de beveiliging en de "kleine tassen" rij werd compleet genegeerd, priority passagiers gingen allemaal eerder. Pas toen één medewachtende passagier boos werd (volgens mij een Spanjaard, hij had in ieder geval geen idee waarom hij in een aparte rij stond) kwam een beveiliger onze rij op orde brengen. Ik maakte de opmerking dat ik het idee dat deze aparte rij niet echt werkte. Dat was hij met mij eens.

Wat ik netjes vond van KLM op de vlucht naar Parijs was dat ze voor het landen omriepen waar elke passagier die een aansluiting had naar toe moest (terminal). Ik was niet de enige die via Parijs naar Barcelona ging. Het viel me op dat er veel overstappers naar andere Europese bestemmingen waren die ook rechtstreeks vanaf Amsterdam te bereiken zijn. Had het idee dat ik niet de enige was die bezig was nog snel een status te halen.

Daarna gevlogen met Joon naar Barcelona. Ik vind het wel wat. Zit tussen een easyjet en KLM in. Je krijgt wat te drinken (koffie, thee of fris) en als je bier/wijn wilt of wat te snacken kun je dat kopen. Ook de wifi waar je een paar series kunt kijken (beperkte inflight enterteainment) vond ik wel goed. Alleen problemen met boarden gehad, ze wilden dat ik achter aan sloot bij de economy line, terwijl ik met mijn silver/eilte status volgens mij toch echt na Priority mocht boarden. Pas toen ik mijn kaart liet zien mocht ik doorlopen. Computer gaf het niet aan zei ze, echter stond het gewoon op mijn boarding pass. Nooit eerder dit gehad in Parijs.

Vlucht van Barcelona naar Amsterdam was fantastisch, we waren maar met 35 passagiers, dat maakt boarding en unboarding wel heel relaxed (plus hele rij voor mezelf bij de nooduitgang).

Vliegjaar 2017 was voor mij een bijzondere, ik verwacht niet weer een jaar waarin ik zoveel vlieg en in zoveel verschillende landen ben geweest. 13 in totaal. Vooral veel verschillende vliegveld ervaringen. Van een Juba waar de terminal een leger tent is tot het moderne Vancouver. Van een geïsoleerde terminal in Kabul en Erbil tot de terminal in Bangui waar een heuse VIP room is waar de erg mooie vrouwen gekleed zijn alsof behalve een biertje brengen ook nog andere dingen doen (wat niet het geval is). Ook wordt in Bangui elk paspoort gescanned op een flatbed scanner gekoppeld aan een oude netbook met Windows XP.

Vliegjaar 2017 is er voor mij eentje om in te lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[Roland] schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:43:
[...]

Ik heb hier de beveiliging op Schiphol nog wel eens lopen verdedigen maar gistermiddag ging dat niet zo goed. Had alleen een boek bij mij dus was in de rij gaan staan voor de kleine tassen. Dat was geen succes, in de "normale" rij zou ik eerder door de beveiliging zijn geweest. Er werd slecht opgelet door de beveiliging en de "kleine tassen" rij werd compleet genegeerd, priority passagiers gingen allemaal eerder. Pas toen één medewachtende passagier boos werd (volgens mij een Spanjaard, hij had in ieder geval geen idee waarom hij in een aparte rij stond) kwam een beveiliger onze rij op orde brengen. Ik maakte de opmerking dat ik het idee dat deze aparte rij niet echt werkte. Dat was hij met mij eens.
Dat ligt dan maar net aan wie er staat denk ik want ik heb dezelfde rij gebruikt en dat ging bij mij juist prima.
Het viel me op dat er veel overstappers naar andere Europese bestemmingen waren die ook rechtstreeks vanaf Amsterdam te bereiken zijn. Had het idee dat ik niet de enige was die bezig was nog snel een status te halen.
Ook voor dit soort vluchtjes is het soms goedkoper om een overstap in CDG te doen. Mijn meest-gevlogen route is CDG-AMS gevolgd door AMS-CDG om die reden.
Ook wordt in Bangui elk paspoort gescanned op een flatbed scanner gekoppeld aan een oude netbook met Windows XP.
lolwut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

14 December: "It's come that weather is the only major driver of cancellations for us," says Delta Air Lines COO Gil West

17 December: Lichten uit @ATL en bijna 1000 vluchten geannuleerd

Karma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is natuurlijk hilarisch maar feitelijk wel ondersteunend van het bericht: dat is een externe oorzaak die voor hen gewoon overmacht is. Als ATC niet zegt dat ze op mogen stijgen dan stijgen ze niet op; of dat nou door het weer komt of doordat de stroom uitgevallen is, de controllers allemaal zitten te kotsen of Cthulu de landingsbanen blokkeert is op zich allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:13
Denken jullie dat het vrijdag ivm begin van de vakantie extra druk is security voor schengen vluchten? Is 1.5 uur voldoende? Vraag is zowel voor ochtend 07:00 als avond 19:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

7:00 is (op BRU toch) spitsuur. 's Avonds: files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Koerski schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:38:
Denken jullie dat het vrijdag ivm begin van de vakantie extra druk is security voor schengen vluchten? Is 1.5 uur voldoende? Vraag is zowel voor ochtend 07:00 als avond 19:00 uur.
Dat is altijd spitsuur. Op maandag 7:00 en vrijdag 19:00 natuurlijk nog iets meer. Op de laatste vrijdag voor de vakantie zeker. 7:00 is vast beter te doen dan 19:00, want dan heb je ook nog de families die op kerstvakantie gaan er nog bij die je 's ochtends misschien nog niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Weet niet of dit de juiste plek is, maar er is een "goedkope" Air France La Premiere fare SFO/LAX-LHR, a ~550 EUR one-way. Op Air France is ie al niet meer te boeken, maar ik kon nog snel eentje meepakken via Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is wel de A380 alleen, is niet hetzelfde product als hun nieuwe 777 La Premiere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:51:
Dat is wel de A380 alleen, is niet hetzelfde product als hun nieuwe 777 La Premiere.
Ach, in het uitzonderlijke geval dat hij niet wordt gecancelled is het wel jammer dat KLM nu dat nieuwe award systeem heeft, volgens mijn berekeningen krijg ik maar ongeveer ~2k Flying Blue miles. Kan ik ze beter bij Delta of een ander SkyTeam lid zetten? Ik vlieg zelf eigenlijk alleen maar Star Alliance, dus ben niet zo bekend met de mogelijkheden..

[ Voor 4% gewijzigd door ErnstH op 19-12-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ehoutgast schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:40:
[...]

Ach, in het uitzonderlijke geval dat hij niet wordt gecancelled is het wel jammer dat KLM nu dat nieuwe award systeem heeft, volgens mijn berekeningen krijg ik maar ongeveer ~2k Flying Blue miles. Kan ik ze beter bij Delta of een ander SkyTeam lid zetten? Ik vlieg zelf eigenlijk alleen maar Star Alliance, dus ben niet zo bekend met de mogelijkheden..
Ik weet niet precies hoe earning gaat van AFKL-vluchten bij andere FFP's volgens het nieuwe systeem.

Iig is een enkele reis in P SFO/LAX-LHR wel 60XP waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ehoutgast schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:31:
Weet niet of dit de juiste plek is, maar er is een "goedkope" Air France La Premiere fare SFO/LAX-LHR, a ~550 EUR one-way. Op Air France is ie al niet meer te boeken, maar ik kon nog snel eentje meepakken via Delta.
Thanks, 2x retourtje opgepikt voor 1500 each. Niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ehoutgast schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:31:
Voor welke data?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
In Juni. Even een paar dagen aankijken hoe het gaat en dan positioning flights boeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Aldus insideflyer.nl is de eerste KLM A330-300 (PH-AKA) voorzien van nieuwe WBC stoelen. Insideflyer vindt het dezelfde stoelen als in de B777 maar de plaatjes laten toch echt iets anders zien:

Afbeeldingslocatie: https://insideflyer.nl/wp-content/uploads/2017/12/webimage-9af2d8cb-a3c5-45d9-b33bd74404cbfd75.jpg

vs B747:

Afbeeldingslocatie: http://onemileatatime.img.boardingarea.com/wp-content/uploads/2014/09/KLM-Business-Class-747-05.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 19-12-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:14
CyBeR schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:27:
Aldus insideflyer.nl is de eerste KLM A330-300 (PH-AKA) voorzien van nieuwe WBC stoelen. Insideflyer vindt het dezelfde stoelen als in de B777 maar de plaatjes laten toch echt iets anders zien:
Ziet er smal uit en zal het ook wel zijn met 6 abreast in een a330. Geen idee waarom ze niet de setup met direct aisle access zoals in de 787's hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:49
Helaas kreeg ik net een mail aan van easyjet dat mijn vluchttijd significant is vertraagd :(
Normaal plan ik niks de dag na een vlucht maar in dit geval is de middag na de vlucht mij vrij belangrijk, wat zijn mijn rechten in dit geval?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cXAv0R/Capture.png

alvast bedankt voor alle advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
larsg schreef op woensdag 20 december 2017 @ 02:24:
Helaas kreeg ik net een mail aan van easyjet dat mijn vluchttijd significant is vertraagd :(
Normaal plan ik niks de dag na een vlucht maar in dit geval is de middag na de vlucht mij vrij belangrijk, wat zijn mijn rechten in dit geval?

[afbeelding]

alvast bedankt voor alle advies!
Ik denk dat je het recht hebt om je vlucht te annuleren (waarbij je het geld van het ticket terugkrijgt), dan kun je zelf een ander geschikter ticket boeken. Verdere compensatie (dus bovenop terugbetaling) kun je denk ik niet verwachten:
Lijndienstticket
Heb je een (los) lijndienstticket geboekt, dan hoef je niet zomaar akkoord te gaan met gewijzigde vluchttijden. De meeste maatschappijen behouden zich het recht voor om tijden te wijzigen, maar geven het ticketgeld terug als je een wijziging niet accepteert.

Recht op compensatie
Of je recht hebt op compensatie in geld hangt ervan af hoe lang van tevoren de wijziging is doorgegeven. Op basis van de Europese Verordening mag een luchtvaartmaatschappij tot 14 dagen voor de vluchtdatum wijzigingen aanbrengen in het vluchtschema, zonder dat ze compensatie hoeven te verlenen.
https://www.consumentenbo...en/vluchttijden-gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Evianon schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:43:
[...]
Ziet er smal uit en zal het ook wel zijn met 6 abreast in een a330. Geen idee waarom ze niet de setup met direct aisle access zoals in de 787's hebben geplaatst.
Zal met capaciteit te maken hebben. De A333's hebben een kortere WBC-cabine dan de 787's en moeten toch hetzelfde aantal stoelen (30) kwijt. Op de A332's is de WBC onlangs nog kleiner gemaakt door de mini-cabine van 2 rijen net voor de Economy te verwijderen, maar nog altijd moeten ze daar ook 18 stoelen in frommelen. Blijkbaar is er geen ruimte om in 1-2-1 voldoende stoelen te plaatsen zonder weer ruimte af te moeten snoepen van Economy en dat is waarschijnlijk geen optie.

De stoel lijkt mij inderdaad behoorlijk smal, met een groot gebrek aan privacy als je aan het gangpad zit. Het is aanzienlijk beter dan het was, maar het blijft een businessclass product dat anno 2018 hooguit in de middenmoot zit. That said, dat weet je ook van tevoren natuurlijk...KLM zal zich nooit onderscheiden op het harde product, daarvoor is hun vloot gewoon te klein. Ze moeten het hebben van service aan boord en het routenetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ehoutgast schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:56:
[...]

In Juni. Even een paar dagen aankijken hoe het gaat en dan positioning flights boeken!
Zijn ze al gecanceld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Uit de reacties op de verschillende dealsites zie ik een hoop gecancelde reserveringen (waarbij AF ontkent dat er uberhaupt ooit een boeking is geweest) dus lijkt me een kwestie van tijd...

[ Voor 40% gewijzigd door Daniel op 20-12-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd1 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 03:05:
[...]

Ik denk dat je het recht hebt om je vlucht te annuleren (waarbij je het geld van het ticket terugkrijgt), dan kun je zelf een ander geschikter ticket boeken. Verdere compensatie (dus bovenop terugbetaling) kun je denk ik niet verwachten:

[...]

^^ dit inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd1 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 03:05:
[...]

[...]

Bedankt voor je advies!

Na een uitputtende chat sessie met easyjet is mijn vlucht geannuleerd en krijg ik mijn geld terug. Hun chat applicatie is toch wel heel slecht geprogrammeerd. Om de 5 minuten dreigt het ermee om alles af te sluiten omdat je te lang hebt gewacht met te reageren... Lekker als je wacht tot de support medewerker iets zegt. Verder kwam er vrij weinig medewerking om een alternatieve passende vlucht te vinden die niet van easyjet was :/ Op het laatst zeiden ze nog dat ze als geste geen cancellation fee zouden aanrekenen 8)7

Nooit meer easyjet dus!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is KLM webcare al eerder aan het staken dan 8 januari? :P

Ik heb gistermiddag een vraag gesteld via de facebookchat. Geen enkele reactie. Twee uur geleden gevraagd of iemand nog kan reageren op mijn vraag, nog steeds geen reactie. Ik ben gewend dat normaal binnen een paar uur iemand je te woord staat.

Update: uren verder en nog steeds geen reactie..

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 21-12-2017 14:43 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ErnstH
  • Niet online
Ja, vannacht helaas een e-mail van Delta mogen ontvangen. Volgende keer beter. :)
Pagina: 1 ... 23 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2