It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
https://www.klm.com/trave..._blue_petroleum/index.htm
Als je toch al aan Flying Blue doet kan het lonen om deze erbij aan te vragen. Je hebt er serieus meer aan dan aan FB silver,
U dient minstens achttien jaar oud te zijn en te werken voor een van de olie-, oliegerelateerde of gasbedrijven op de lijst van KLM en AIR FRANCE.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 05-12-2017 11:16 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb zo'n speciale Olie/Gas status een tijdje gehad met Lufthansa's Miles & More programma, maar uiteindelijk vloog ik niet genoeg om het te behouden.FreakNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:55:
Nog niet tegengekomen in dit topic maar wel het vermelden waard:
https://www.klm.com/trave..._blue_petroleum/index.htm
Als je toch al aan Flying Blue doet kan het lonen om deze erbij aan te vragen. Je hebt er serieus meer aan dan aan FB silver,
Ok, dan wordt het de dag later boeken en die 787 eens bekijkenCyBeR schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:01:
Ja, dat is 't waard. En niet zo'n beetje ook.
Mogelijk stond het oorspronkelijk voor Intercontinental Cabin Attendant?.CyBeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:07:
[...]
Weet iemand eigenlijk waar de individuele letters van ICA voor staan? Of is dat verloren gegaan aan de tijd? Ik weet dat 't gebruikt wordt als 'intercontinentaal' maar die 'A' moet toch ergens vandaan komen lijkt me?
ICA staat inderdaad voor intercontinentaal. Maar goede vraag waar de A voor staat.CyBeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:07:
[...]
Weet iemand eigenlijk waar de individuele letters van ICA voor staan? Of is dat verloren gegaan aan de tijd? Ik weet dat 't gebruikt wordt als 'intercontinentaal' maar die 'A' moet toch ergens vandaan komen lijkt me?
Aviation
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Voor economy is de a330 zo slecht nog niet. De 787 heeft smallere stoelen, waardoor gemiddelde mensen net iets breder zijn dan de stoel.Hmmbob schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:15:
Zeer zeker wel. Heb afgelopen zondag de a330 (in economy) gehad - wat een oude grafbak met slecht entertainment system. Al heb je nooit garantie op de 787, die kan altijd uitgeruild worden.....
https://www.groningenairp...af-groningen-airport-eeld
Veel connecties opeens mogelijk vanaf Groningen met deze vluchten vanaf komende maart.
Hier ook een geluksvogel. Vlieg op 8 januari NRT-AMS. Ben benieuwd of het een puinhoop wordt..Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:23:
Boek je daar voor het eerst sinds jaren een intercontintale KLM vlucht gaan ze op 8 januari staken. Precies de dag dat ik aankom... Gelukkig wel vroeg al dus ik hoop dat mijn probleem wel losloopt. Heb ook nog een afspraak in Nederland die ik eigenlijk niet kan missen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Edit: en online voor die van zaterdag ook.
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 05-12-2017 23:13 ]
Verwijderd
Ik nietCyBeR schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:12:
Hm, ik kon vanavond opeens op bijna al m'n aanstaande vluchten behalve die van zaterdag gratis stoelen selecteren, iig in de KLM app.
Edit: en online voor die van zaterdag ook.

Ik MNL-AMS, maar ik heb bedacht dat het allemaal wel losloopt aangezien het toestel dat naar AMS vliegt vertrekt op zondag 7 januari. Dat is in jouw geval waarschijnlijk hetzelfde.Gizz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:50:
[...]
Hier ook een geluksvogel. Vlieg op 8 januari NRT-AMS. Ben benieuwd of het een puinhoop wordt..
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 23:31 ]
Ik zie het net, tot mijn verbazing ook 2x per dag Groningen-Kopenhagen. Hoe vullen ze die vluchten in vredesnaam?Propane schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:09:
Voor de vliegers in het noorden van Nederland... :
Veel connecties opeens mogelijk vanaf Groningen met deze vluchten vanaf komende maart.
Geen idee, ik vermoed dat er wat financiele stimulans vanuit Groningen bij komt kijken om de route te vliegen. Het is wel goed nieuws voor de reizigers, de CRJ700 is naar mijn mening een stuk prettiger dan een E145. En er vliegen bij Nordica redelijk wat Nederlanders rond, dus waarschijnlijk kunnen passagiers ook mededelingen in het Nederlands verwachten etcDreamvoid schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:34:
[...]
Ik zie het net, tot mijn verbazing ook 2x per dag Groningen-Kopenhagen. Hoe vullen ze die vluchten in vredesnaam?
Het is maar net hoe je het nieuws brengt:Propane schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:09:
Voor de vliegers in het noorden van Nederland... :
"De luchthaven maakte vandaag bekend twee nieuwe routes te gaan vliegen: Brussel en München."
Er zijn dus maar twee nieuwe bestemmingen. Met de trein naar Schiphol levert je ook een legio aan mogelijkheden op en kost minder tijd dan een overstap van vliegtuig naar vliegtuig.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Als je naar Schiphol gaat, levert je dat inderdaad wel veel mogelijkheden op. Maar als ik in Groningen zou wonen, zou ik geen zin hebben om naar Schiphol af te reizen. Je bent al twee uur onderweg om met de trein of auto naar Schiphol te komen. En dan moet je ook nog eens twee of drie uur van tevoren aanwezig zijn.LordSinclair schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:06:
Er zijn dus maar twee nieuwe bestemmingen. Met de trein naar Schiphol levert je ook een legio aan mogelijkheden op en kost minder tijd dan een overstap van vliegtuig naar vliegtuig.
Als je in de omgeving van Groningen woont, kun je voor de deur parkeren (zelfs met de fiets!) en wellicht ook later aankomen (minder dukte, minder oponthoud). Die paar uur onderweg naar Schiphol mis je dan dus. En er zijn genoeg stopovers die maximaal twee tot drie uur duren. Ook zijn de prijzen vanaf Groningen naar bijv SFO of NRT niet slecht (~500 EUR) Dus waarom zou je het niet doen, als je daar in de buurt woont?
Ik heb gisteren even gekeken, maar je kunt nog geen vluchten zien via BRU en MUC. Ik ben wel benieuwd wat de prijzen daarvan worden.
Ja, de provincie Groningen heeft geloof ik een aantal financiële garanties gegeven.Propane schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:55:
[...]
Geen idee, ik vermoed dat er wat financiele stimulans vanuit Groningen bij komt kijken om de route te vliegen. Het is wel goed nieuws voor de reizigers, de CRJ700 is naar mijn mening een stuk prettiger dan een E145. En er vliegen bij Nordica redelijk wat Nederlanders rond, dus waarschijnlijk kunnen passagiers ook mededelingen in het Nederlands verwachten etc.
Wel erg fijn. Op Eelde kun je gewoon drie kwartier voor de vlucht nog aan komen op het vliegveld, echt een verademing ten opzichte van Schiphol. Ben overigens wel benieuwd of deze lijnen over twee jaar nog bestaan, of dat ze er dan alweer mee zijn opgehouden.
oohh schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:33:
[...]
Als je naar Schiphol gaat, levert je dat inderdaad wel veel mogelijkheden op. Maar als ik in Groningen zou wonen, zou ik geen zin hebben om naar Schiphol af te reizen. Je bent al twee uur onderweg om met de trein of auto naar Schiphol te komen. En dan moet je ook nog eens twee of drie uur van tevoren aanwezig zijn.
Als je in de omgeving van Groningen woont, kun je voor de deur parkeren (zelfs met de fiets!) en wellicht ook later aankomen (minder dukte, minder oponthoud). Die paar uur onderweg naar Schiphol mis je dan dus. En er zijn genoeg stopovers die maximaal twee tot drie uur duren. Ook zijn de prijzen vanaf Groningen naar bijv SFO of NRT niet slecht (~500 EUR) Dus waarom zou je het niet doen, als je daar in de buurt woont?
Ik heb gisteren even gekeken, maar je kunt nog geen vluchten zien via BRU en MUC. Ik ben wel benieuwd wat de prijzen daarvan worden.
Retourtickets naar Kopenhagen, München en Brussel kosten 99 euro. Na een bepaalde periode wordt die prijs verhoogd naar 170 euro.
Via RTV Noord.Directeur Marco van de Kreeke van Groningen Airport Eelde zegt daar over: 'De vluchten en ticketprijzen zullen vergelijkbaar zijn met tickets van grotere airlines vanaf bijvoorbeeld Schiphol of Bremen. Vergelijken met low-budget maatschappijen kan niet, daar heb je hele grote vliegtuigen voor nodig. Waar veel stoeltjes gevuld kunnen worden en die af en toe vliegen.
Overigens, op de vraag "hoe vullen ze die vliegtuigen dan?", als de vluchten naar Londen enige indicatie geven, dan is het antwoord: niet
[ Voor 50% gewijzigd door RoD op 06-12-2017 10:43 ]
Normaal vlieg ik in Azië en daar maken ze daar niet zo'n probleem van.
Weet iemand ook of je online kilo's kan bijkopen? Ik kan dat dus nergens vinden, ik kan alleen een extra ruimbagage van 23kg bijkopen.
Niet toevallig mogelijk om 1.7KG uit de ruimbagage te halen en in carry-on/persoonlijk item te stoppen?
Dat ga ik voor de terugreis proberen... Bedankt! Las namelijk wat oude berichten op internet dat dit wel mogelijk was, misschien ook niet dan.Puc van S. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:48:
Losse kilo's niet volgens mij. Alleen extra ruim/hand bagage.
Niet toevallig mogelijk om 1.7KG uit de ruimbagage te halen en in carry-on/persoonlijk item te stoppen?

Iemand enig idee hoe de aanvraagprocedure voor Flyingblue Petroleum werkt? Kost dit veel moeite? Op dit moment ben ik silver maar dit lijkt me wel een aantrekkelijke status.Dreamvoid schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:19:
[...]
Ik heb zo'n speciale Olie/Gas status een tijdje gehad met Lufthansa's Miles & More programma, maar uiteindelijk vloog ik niet genoeg om het te behouden.
Verwijderd
Kost nul moeite. Gewoon formulier invullen en bedrijf selecteren en dan ben je klaar.Leetness schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:57:
[...]
Iemand enig idee hoe de aanvraagprocedure voor Flyingblue Petroleum werkt? Kost dit veel moeite? Op dit moment ben ik silver maar dit lijkt me wel een aantrekkelijke status.
Ik kom rond 9:15 aan op Schiphol en moet dan, zeer waarschijnlijk, met een busje naar de terminal. Mijn tweede vlucht staat gepland om 10:15, gate zou dan moeten sluiten om 9:55 als ik het goed heb. Nu is de tweede een intercontinentale, dus hopelijk duurt het boarden langer dan ze denken? Ga ik het redden en gaat mijn ruimbagage de overstap halen? Beiden zijn in 1 ticket geboekt via KLM, dus in principe zou ik het moeten halen, maar dat stukje met die bus naar de terminal lijkt mij net iets te lang duren...
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
https://www.luchtvaartnie...mbagage-naar-vs-en-canada
Hier het originele document:
http://acn.klmsys.net/dow...e_Structure__NL_FINAL.pdf
Als ik het goed lees, is het enige verschil tussen light en standaard de bagage. Dus dit komt neer dat een stuk bagage 80euro gaat kosten.
Edit: er van uitgaande dat een los stuk bagage enkele reis bij Light €40 (en dus met FB korting €30) gaat kosten. Dat staat niet in het document en de calculator gaat nu uit van een 2e stuk aangezien op dit moment alle intercontinentale vluchten minimaal 1 stuk inbegrepen hebben.
Edit: een stuk bagage kost enkele reis met het nieuwe Light-tarief €50, dus het is goedkoper om het Standard tarief te nemen als je geen FB Ivory lid bent. Als je dat wel bent is de prijs vanwege de €10 korting per enkele reis hetzelfde.
[ Voor 86% gewijzigd door CyBeR op 07-12-2017 20:57 ]
Als je 300 miles nodig hebt, dat kun je met elke €100 retour in Europa bij elkaar sparen. 't is alleen even uitzoeken waar je nog dit jaar een dergelijke retour naartoe kunt kopen voor die prijs, want 't is al december natuurlijk.
Het goedkoopste wat ik zo even snel kan vinden is AMS-BRU enkele reis voor €163 (563 miles voor FB, dunno about DL maar moet ook lukken) en dan met de trein terug naar huis. Kan voor minder als 't niet in het weekend hoeft.
[ Voor 62% gewijzigd door CyBeR op 08-12-2017 10:33 ]
Vooralsnog lijken vluchten daadwerkelijk ongeveer 80 euro goedkoper te worden als je zonder ruimbagage reist ten opzichte van de prijzen vóór deze verandering, hoewel dat op de lange termijn natuurlijk niet kan. Het is de vraag hoeveel impact dit gaat hebben. Op vluchten naar de VS kon je handbagage meestal goed kwijt, hoeveel je ook meenam, maar hoeveel mensen nemen zo'n lange vlucht met alleen handbagage?menzo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:11:
We gaan extra betalen voor bagage voor vluchten tussen Europa en de VS bij KLM/AF en DL.
https://www.luchtvaartnie...mbagage-naar-vs-en-canada
Hier het originele document:
http://acn.klmsys.net/dow...e_Structure__NL_FINAL.pdf
Hier staan ook enkele suggesties. London round-trip 31/12 €149. Parijs morgen €132, zondag €145, Milan 16/12 €151.CyBeR schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:22:
Het goedkoopste wat ik zo even snel kan vinden is AMS-BRU enkele reis voor €163 (563 miles voor FB, dunno about DL maar moet ook lukken) en dan met de trein terug naar huis. Kan voor minder als 't niet in het weekend hoeft.
[ Voor 22% gewijzigd door GlowMouse op 08-12-2017 11:42 ]
ey stiekem editten
[ Voor 29% gewijzigd door mrsar op 08-12-2017 11:42 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
google flights, airline op skyteam , vertrek vanaf ams en dan op wereldkaartje klikkenHmmbob schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:59:
Thanks all. Maar hebben jullie die gewoon gevonden door wat te proberen, of gebruik je een bepaalde zoekslag/machine?
oh en om vluchten met een korte tussentijd te kunnen boeken kan je dat het beste met een expedia en aanverwanten doen want klm doet ze niet
[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 08-12-2017 12:19 ]
Google flights of Ita matrix (is iets uitgebreider.)Hmmbob schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:59:
Thanks all. Maar hebben jullie die gewoon gevonden door wat te proberen, of gebruik je een bepaalde zoekslag/machine?
Beste kun je gewoon met Delta boeken als de prijzen gelijk zijn. Vluchten met korte overstap zijn daarzo gewoon te boeken: Geen credit/boekingskosten of 'KLM light' restricties; betere ticketvoorwaarden & doen niet over het algemeen wat minder moeilijk dan KLM, zeker als je een Delta Medallion bent. Expedia is een 3rd party als er iets fouts gaat is het veel moeilijker en vaak duurder dan bij de airlines.
Met uitzondering eerder vandaag misschien toen hun website platlag
Je hebt zeker geen 2x een 2x Hilton overnachting: (250mqm's als je momenteel 2 nachten bij ze verblijft) of een vlucht die je goedkoop kan upgraden?
Of je DC vlucht ombouwen en er een extra leg ingooien?
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 08-12-2017 14:28 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Verwijderd
Maar is dit geen optie? https://www.delta.com/buygftxfer/displayBuyMiles.action
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 17:26 ]
En weer er iemand waar je recht op hebt als je daardoor het laatste ov mist om in de stad te komen?
Gezien ik vaak Mainland vlieg en regelmatig de vraag krijg om wat mee te nemen kreeg ik deze site als tip. Schijnt nogal populair te zijn onder jongeren die van / naar China reizen. Beetje het daigou idee.
Maar vraag me af hoe veilig het is. (zeker gezien de straffen op smokkelen in China niet mild zijn en rechtzaken al van te voren de uitkomst vast staat).
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Niet voor niets wordt er bij het inchecken gevraagd of je zelf je bagage ingepakt hebt.Kenzi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 04:39:
Heeft er hier iemand ervaring met https://www.airmule.com ?
Gezien ik vaak Mainland vlieg en regelmatig de vraag krijg om wat mee te nemen kreeg ik deze site als tip. Schijnt nogal populair te zijn onder jongeren die van / naar China reizen. Beetje het daigou idee.
Maar vraag me af hoe veilig het is. (zeker gezien de straffen op smokkelen in China niet mild zijn en rechtzaken al van te voren de uitkomst vast staat).
Leuk een foto en manifest van de inhoud, maar durf jij het te gokken? Jij bent immers verantwoordelijk voor wat je meeneemt.
En dan blijk je straks een pakje wit poeder mee genomen te hebben voor een ander. En dan bedoel ik geen waspoeder.Kenzi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 04:39:
Er zijn landen waarvoor je voor dat soort dingen voor het vuurpeloton beland (Indonesië is er een recent voorbeeld van, maar er zijn er meer).
Als je dat soort risicos wil nemen, be my guest. Anders zou ik NOOIT aan dit soort zaken beginnen.
Virussen? Scan ze hier!
Mja dat is niet het leidende probleem imo. De rest van je leven lang in een Thaise gevangenis zitten is net zo hard kut. Lekker niet doen dus.sh4d0wman schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 06:55:Zeker niet in Azie waar op diverse plaatsen nog de doodstraf bestaat.....
Virussen? Scan ze hier!
Toch zou ik het waarschijnlijk ook niet doen, maar dat is een hypothetische vraag omdat het alleen op een aantal routes tussen USA en PRC is.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Als ik die site bekijk wordt mij niet meteen duidelijk waar de pakketjes vandaan komen. Ik moet dus aannemen dat die van een willekeurige particulier kunnen komen. Dat voelt al niet goed.Kenzi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 04:39:
Daarnaast hebben ze een heel verhaal over hun inspecties en TSA-gecertificeerde faciliteiten. Maar dat zegt me ook niet veel. Dat is immers ook maar mensenwerk. Het is allemaal geen garantie dat je aan de andere kant niet in de problemen komt.
Wat je nodig hebt is de juridische details. Ik neem aan dat de crew van een Fedex- of UPS-vlucht ook niet in de bak belandt als er illegale waren in de cargo zitten. Heb je bij Airmule ook een bescherming die doorsnee reizigers niet hebben? Zijn de pakketten verzegeld? Krijg je papierwerk mee die in China erkend zijn?
Waarom zouden koeriers van Airmule niet een vergelijkbare status kunnen hebben? Als Common Carrier ben je waarschijnlijk gewoon een bedrijf wat aan bepaalde wettelijke eisen voldoet. Waarom zouden Airmule en hun koeriers niet aan dezelfde eisen kunnen voldoen? Of is de eis dat een Common Carrier minimaal een bedrijf met tigduizend medewerkers in vaste dienst en eigen vliegtuigen moet zijn?CyBeR schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:59:
FedEx en UPS e.d. zijn zgn. Common Carriers. Die zijn idd niet verantwoordelijk voor de inhoud van pakketten. Jij bent dat niet, en dus wel verantwoordelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 09-12-2017 15:29 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
zegt me niets, ik vlieg over 10 dagen met klm naar xmn met een 787,even geen idee wat voor motoren er onder hangen.ehoutgast schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:19:
Weet iemand al meer details over de recente 787 engine problemen? Ik vlieg half januari met ANA, en had juist de vluchten met 787s uitgezocht omdat ik die fijn vind vliegen. Kan echter niet zoveel details vinden, behalve mogelijke grounding van alle 787s (met de betreffende Rolls Royce motor)...
De Rolls Royce Trent 1000 word al jaren geplaagd door problemen. ANA moest de fan blades van hun 787's vervangen omdat ze sneller corrodeerden dan verwacht. Dergelijke problemen spelen bij alle Trent 1000 motoren waardoor elke 787 met deze motoren moet worden nagekeken/vervangen etc.ehoutgast schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:19:
Weet iemand al meer details over de recente 787 engine problemen? Ik vlieg half januari met ANA, en had juist de vluchten met 787s uitgezocht omdat ik die fijn vind vliegen. Kan echter niet zoveel details vinden, behalve mogelijke grounding van alle 787s (met de betreffende Rolls Royce motor)...
Veel maatschappijen schrappen vluchten, parkeren 787's en/of leasen toestellen om dit op te vangen.
Niet echt, dingen zoals het weer vallen onder overmacht. Zie ook hier: https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vlucht-geannuleerdThijs8472 schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:26:
Mijn vlucht naar OSL voor vanmiddag is preventief geannuleerd (een half uurtje geleden) en omgeboekt naar morgenavond. Heeft het nog zin om iets te claimen/te bellen voor compensatie?
[ Voor 9% gewijzigd door Leetness op 11-12-2017 09:00 ]
Inmiddels dus al >24 uur vertraging zonder enige info of updates...
Daar staat alleen "neem contact met ons op"...Hmmbob schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:52:
In de app of op de website kijken? Lijkt me meer kans op succes dan bellen.
1. Social media? -ie twitter, wechat?FoxLenny schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:44:
Ik weet dat het overmacht is, maar toch wel vervelend dat KLM zo slecht bereikbaar is. Ik zou eigenlijk gisteren terug vliegen vanuit Lyon naar Amsterdam, maar die vlucht werd geannuleerd. Omgeboekt naar vanmiddag, maar die is ook geannuleerd. En nu probeer ik al de hele ochtend te bellen maar verbinding wordt gewoon meteen verbroken.
Inmiddels dus al >24 uur vertraging zonder enige info of updates...
2. Veel airlines hebben ook buitenlandse call centers die vaak in dit soort gevallen beter bereikbaar zijn. Wanneer Delta weer een meltdown heeft is hun Singapore call center vaak veel beter bereikbaar dan alles daarzo in de USA.
3. Delta in de USA vertegenwoordigd & handelt ook AF/KLM zaken af. Agenten hebben niet altijd de juiste kennis/training maar een gewone rebooking nav een geannuleerde vlucht zou geen probleem moeten zijn.
Op dit soort momenten is het altijd balluuh dat je geen status hebt bij die airline. Zou niet te lang wachten omdat er nogal wat mensen in hetzelfde schuitje zitten en de beschikbare opties vaak hard gaan.
Maar voor vandaag zegt Experflyer eigenlijk: J0 C0 D0 Z0 P0 Y0 B0 M0 U0 H0 Q0 V0 W0 S0 T0 L0 K0 of Flight Cancelled
Dit is zo te zien morgenavond de 1e optie:
KL 1416 0 LYS
12/12/17 18:05 AMS
12/12/17 19:50 73W
Daily
82% / 13m J4 C0 D0 I4 Z0 Y5 B0 M0 P0 U0 F0 K0 W4 H0 S0 L0 A0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0
Of anders morgevroeg via GVA gaan....
[ Voor 59% gewijzigd door Grouchy op 11-12-2017 13:23 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 11-12-2017 13:24 ]
Niet aan gedacht. +1..alternatief is weer een extra nacht in een hotel en een hele dag daarzo voordat je vliegtuig 's avonds vertrekt.Hmmbob schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:23:
Vanuit Lyon is de TGV/Thalys mogelijk ook nog een optie.
Dat had ik waarschijnlijk bij een Cancel meteen gedaan. Kost je eventueel wel een paar centen (ik schat 200-300€) maar dan zit je ca. 6-7u later gewoon in Amsterdam.Hmmbob schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:23:
Vanuit Lyon is de TGV/Thalys mogelijk ook nog een optie.
Als het het een zakelijke reis is heeft FoxLenny waarschijnlijk zoiezo al goede afspraken in geval van vertragingen/annuleringen.
Ik ga eens kijken wat het voor impact heeft. Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen, eens kijken of ze de statusmijlen dan ook daarop gaan aanpassen of niet.
Änderung bei der Vergabe von Prämienmeilen für Flüge
Meilensammeln ist Miles & More. Denn mit Prämienmeilen nehmen Sie von jedem Erlebnis immer etwas mehr mit. Ab dem 12. März 2018 ändert sich die Vergabe von Prämienmeilen bei Flugbuchungen.
Die Lufthansa Group Airlines Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Eurowings und Brussels Airlines führen ein neues System zur Berechnung von Prämienmeilen ein. Bei Flügen gebucht ab dem 12. März 2018 bildet künftig der Flugpreis, also der Ticketpreis zuzüglich der von der jeweiligen Airline erhobenen Zuschläge, die Berechnungsgrundlage. Für die Prämienmeilenvergabe wird dieser Wert mit einem vom Vielfliegerstatus abhängigen Faktor multipliziert.
Bei Flügen, die von einer der o.g. Airlines oder einer anderen Miles & More Partner-Airline(1) durchgeführt werden, gilt grundsätzlich der Basisfaktor 4.
Sind Sie Frequent Traveller, Senator oder HON Circle Member, beträgt dieser Faktor 6 für Flüge, die von Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, United Airlines, Air Canada, LOT Polish Airlines, Croatia Airlines, Adria Airlines und Air Dolomiti durchgeführt werden. Bei Flügen durchgeführt von Eurowings, Brussels Airlines oder einer anderen Miles & More Partner-Airline(1) wird der Flugpreis mit dem Faktor 5 multipliziert. Als Teilnehmer mit einem Vielfliegerstatus profitieren Sie somit von einem Executive Bonus von 25 bzw. 50%.
[ Voor 58% gewijzigd door Garyu op 11-12-2017 14:28 ]
GVA-AMS is allemaal stijf uitverkocht. Je bent in Frankrijk, dus als je echt graag terug wilt zou ik eens Blablacar.com (een carsharing website, razend populair in FR voor lange-afstandsritten) proberen.Grouchy schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:04:
Of anders morgevroeg via GVA gaan....
[ Voor 30% gewijzigd door Dreamvoid op 11-12-2017 14:34 ]
Korte non-stop vluchten zullen waarschijnlijk meer mijlen opbrengen.Garyu schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:26:
Miles & More (frequent flyer programma van Lufthansa / Star Alliance) heeft nu in navolging van Flying Blue ook aangekondigd hun FF programma te koppelen aan de omzet die je genereert. Vanaf 12 maart 2018 krijg je per gespendeerde euro 4 premie-mijlen. De statusmijlen blijven echter (nog) volgens het oude systeem.
Ik ga eens kijken wat het voor impact heeft. Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen, eens kijken of ze de statusmijlen dan ook daarop gaan aanpassen of niet.
[...]
De grote klap komt wannner je (ironisch genoeg) de goedkope business tickets op lange vluchten koopt of elite bent. Wanneer je duurdere tickets voor TATL vluchten koopt, kan je die beter op Air Canada of United stock kopen om te profiteren van de oude verdien structuur.
x4 en x6 is trouwens behoorlijk minder als bij AF/KLM (of de USA airlines)
Stap 2 is natuurlijk een aanpassing van de award charts
KLM verkoopt anders momenteel nog steeds tickets:
KL 1926 0 GVA
12/12/17 9:05 AMS
12/12/17 10:55 73W
M,T,W,Th,F,Sa
90% / 13m J7 C0 D0 I7 Z0 Y9 B0 M0 P0 U0 F0 K0 W9 H0 S0 L0 A0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0
0 Connections
KL 1928 0 GVA
12/12/17 11:50 AMS
12/12/17 13:35 73W
Daily
90% / 28m J9 C0 D0 I9 Z0 Y9 B0 M0 P0 U0 F0 K0 W9 H0 S9 L0 A9 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0
[ Voor 20% gewijzigd door Grouchy op 11-12-2017 14:46 ]
[ Voor 109% gewijzigd door Grouchy op 11-12-2017 14:47 ]
Ik was een weekendje bij mijn vriendin die hier woont, dus overnachting is het probleem niet. Mijn baas vind het vooral niet zo leuk en heeft voor mij al een hoop dingen moeten regelen (werktelefoon/laptop liggen thuis).
TGV/Thalys is ook een goeie optie ja, maar hartstikke uitverkocht.
KLM nog steeds niet kunnen bereiken, ook niet via whatsapp/Facebook.
Mijn reisverzekering wel, die vergoeden in ieder geval bijna alles (uit eten maar ook de TGV/Thalys).
Alleen full-fare (I/J, Y). Als iemand die koopt wippen ze gewoon iemand anders er af.Grouchy schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:42:
[...]
KLM verkoopt anders momenteel nog steeds tickets:
Grmbl. Het wordt er allemaal niet duidelijker op.RiCk schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:14:
[...]
En wij op 20 december 'al'.
Als zij niet kunnen vliegen is er toch volledig sprake van refund?
Wij hebben geboekt bij Emirates met nog een aanvullend probleem:
20-12 AMS - DXB - DPS
27-12 DPS - DXB
4-12 DXB-AMS
Oftewel: we blijven nog even in DXB. Wat als we niet DPS <-> DXB kunnen vliegen, blijft dan de rest wel in stand of volledige annulering?
Wij zouden 20-12 vliegen met EK150/AMS-DXB om 22:00 uur met een overstap van 1:10 uur op DXB naar de EK398 voor DXB-DPS (aankomst 22:00 op DPS).
Emirates heeft sinds 3-12 de EK398 al niet meer uitgevoerd. Zij zeggen vanwege "security/safety". Wel heel aardig van ze, maar andere maatschappijen vliegen nog wel en komen op diezelfde tijdstippen aan als de EK398 op DPS. Ik denk dat zij te weinig passagiers heen en terug hebben om een kist te vullen.
Net gevraagd aan Emirates "wat nu". Maar (ik had hem al verwacht) we weten meer 48 uur voor je vlucht.
[ Voor 4% gewijzigd door RiCk op 11-12-2017 15:06 ]
Uur geleden nog iemand geholpen thuis te komen uit Lyon, zat tickets beschikbaar op de TGV. € 232 euro en vanavond thuis. Kun je zelfs nu waarschijnlijk nog wel boeken.FoxLenny schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:49:
TGV/Thalys is ook een goeie optie ja, maar hartstikke uitverkocht.
Ik ben vanochtend wel LGW>AMS gegaan met Easyjet, wel met vertraging van ruim een uur maar dat is nog te overzien. Zijn nooit de wolken uitgeweest (23,000 ft kruishoogte), en pas net voor de landing braken we door het wolkendek heen.
Lange dag wel zo, 0600 het bed uit, taxi, tijd in het vliegtuig op een LGW parkeerplek gestaan tot we konden vliegen. En toen op Schiphol geen trein naar Utrecht, taxi genomen en dat was bijna net zo duur als de vlucht
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 11-12-2017 15:08 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit, of met de auto richting Belgie: https://www.blablacar.fr/...b8-4aa3-a40b-bbbaafe67651Evianon schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:06:
[...]
Uur geleden nog iemand geholpen thuis te komen uit Lyon, zat tickets beschikbaar op de TGV. € 232 euro en vanavond thuis. Kun je zelfs nu waarschijnlijk nog wel boeken.
Of een nachtje in ParijsGaryu schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:33:
[...]
Dat had ik waarschijnlijk bij een Cancel meteen gedaan. Kost je eventueel wel een paar centen (ik schat 200-300€) maar dan zit je ca. 6-7u later gewoon in Amsterdam.
Edit: Ja hoor, 15 minuten nadat ik voor de treinreis heb betaald krijg ik een bericht dat ik morgenavond kan terug vliegen

Maar ga toch met de trein, iets meer zekerheid denk ik.
[ Voor 40% gewijzigd door FoxLenny op 11-12-2017 16:46 ]
Omdat je dan via Airmule willens en wetens drugs kunt gaan vervoeren, mocht je dan gepakt worden kunnen ze de passagier niks maken want 'common carrier'downtime schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:50:
[...]
Waarom zouden koeriers van Airmule niet een vergelijkbare status kunnen hebben? Als Common Carrier ben je waarschijnlijk gewoon een bedrijf wat aan bepaalde wettelijke eisen voldoet. Waarom zouden Airmule en hun koeriers niet aan dezelfde eisen kunnen voldoen? Of is de eis dat een Common Carrier minimaal een bedrijf met tigduizend medewerkers in vaste dienst en eigen vliegtuigen moet zijn?
Gewoon met verzegelde boxen werken zodat je kunt aantonen dat je tussen ontvangst en afgeven van de box geen toegang tot de inhoud had. Ik neem aan dat Fedex en consorten ook zo’n soort systeem hanteren. Maar in hun geval dan met complete containers i.p.v. een doos.FastFred schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:29:
[...]
Omdat je dan via Airmule willens en wetens drugs kunt gaan vervoeren, mocht je dan gepakt worden kunnen ze de passagier niks maken want 'common carrier'
Was het niet van plan maar wel nieuwschierig. De signalen zijn hier ook dat daigou hard aangepakt gaan worden binnenkort dus dan is dit ook niet interessant meer.wildhagen schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 08:03:
[...]
En dan blijk je straks een pakje wit poeder mee genomen te hebben voor een ander. En dan bedoel ik geen waspoeder.
Er zijn landen waarvoor je voor dat soort dingen voor het vuurpeloton beland (Indonesië is er een recent voorbeeld van, maar er zijn er meer).
Als je dat soort risicos wil nemen, be my guest. Anders zou ik NOOIT aan dit soort zaken beginnen.
On another note. Vlieg nu bijna maandelijks met Cathay Pacific / Dragon op HKG. Heb gekeken naar de voordelen van Marco Polo membership maar behalve eerder aanschuiven in de rij kan ik er weinig voordelen in vinden. Of zie ik iets over het hoofd?
Speciale counter is onzin aangezien er 9 vd 10 keer geen rij staat bij Cathay op HKG en ik vaak in-town check-in gebruik.
Baggage vrijstelling, (meer) punten, op termijn gratis (aankomst) loungeacces, (voorkeur)stoelen met extra beenruimte etc. Upgrades bij partners (Hotel, car rental). Grotere kans bij OPUPS.
Staat er meestal niet bij maar zijn vaak wel handig: priority lijn bij bellen bijvoorbeeld in geval van IROPS (ook snellere/ korte lijnen/betere 'behandeling'), meer kundige agenten. Zolang er niks mis is merk je er weinig van maar zodra er IROPS zijn waardeer je 'FF status' pas vaak echt.
Ik heb in Munich een auto gehuurd bij Sixt voor 2 weken, hiermee ben ik in Oostenrijk en Italië geweest. Uiteraard behoorlijk wat waarschuwingen gekregen over krasjes op de auto blabla, let er goed op bij het terugbrengen etc. Nu is de auto heel erg vies geworden, niet zo gek met sneeuw en zout overal.
Mijn vraag: moet je zo'n auto ook schoonmaken voordat je hem terugbrengt? De vrouw aan de balie vertelde bij dat ik straks zelfstandig de auto kan terugbrengen en dan hoor ik later wel of alles goed was of dat ik dat gelijk met het personeel kan doen en dan inspecteren zij hem terwijl ik er bij ben. Kan vrij weinig op internet vinden hierover.
Heb dr nog nooit iets van gehoord, maar ik houd wel het interieur netjes.
Eerlijkheidshalve zien de auto's er over het algemeen ook echt verschrikkelijk uit qua poetskrassen etc, dus die duwen 'm zelf ook gewoon zo snel mogelijk door de wasstraat.
leeg
Op het moment dat je hem inlevert checkt iemand van de rental car company je wagen (schade, kilometertand en fuel level), duurt meestal twee minuten...je zal zien het is echt 'lopende band' werk op de luchthaven.
Probeer ze wel altijd met volle tank in te leveren anders betaal je de hoofdprijs voor het aftanken (of de fuel purchase option nemen als je weet dat je hem leeg gaat rijden)
Ik vind wel dat ze altijd erg streng zijn op MUC airport, heb dan ook altijd supercover daarzo.
[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 11-12-2017 19:14 ]
[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 13-12-2017 13:10 ]
Ik vraag me af waarom je het niét zou doen? Daar ben ik echt benieuwd naarKenzi schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:24:
On another note. Vlieg nu bijna maandelijks met Cathay Pacific / Dragon op HKG. Heb gekeken naar de voordelen van Marco Polo membership maar behalve eerder aanschuiven in de rij kan ik er weinig voordelen in vinden. Of zie ik iets over het hoofd?
Speciale counter is onzin aangezien er 9 vd 10 keer geen rij staat bij Cathay op HKG en ik vaak in-town check-in gebruik.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
In 9 dagen had ik nog steeds niet alles gezien.
150 is met bijbetaling. Standaard was 20 dacht ik. Traag als ik weet niet wat.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:38:
[...]
150MB data voor de WiFi is uit mijn ervaring voldoende voor de hele vlucht aangezien het toch te traag is om fatsoenlijk te internetten. WhatsApp en Twitter gaan prima!
Geen stoelen voorin gehad (heen 73 en terug 59) maar die A380 is bizar stil.. Heb helemaal geen last gehad van geluiden.Daniel schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:26:
[...]
Voor de vlucht of voor de stad
Er vanuitgaande dat je economy vliegt, probeer stoelen in de voorste cabin te krijgen. Je zit dan voor de motoren, dus rustiger (hoewel een A380 al behoorlijk stil is) en omdat de trap in het midden zit is het er ook minder vol. Bijkomend voordeel is dat je in DXB snel uit het toestel bent en voor de horde aan de immigration staat. Als het je eerste keer in DXB is en je hebt een NL paspoort activeren ze daar meteen de e-gate toegang, zodat je een volgende keer zelf door een poortje kan wandelen.
E-gate hebben ze vziw niet geactiveerd, kreeg alleen een stempel voor m'n visum en een paar pesterige vragen van die gast.
Kleine review van Emirates:
- App is goed. Krijg automatisch info over tijden, gates, bagagebanden en inchecken ging prima.
- Personeel was erg vriendelijk (en mooi
). Niets over te klagen.
- Zoals ik al zei had ik 73 op de heenweg en 59 op de terugweg. Beide naast de vleugel maar die is dan ook bizar groot. Geluid minimaal. Stoelen zaten prima alleen de hoofdsteun kon ik niet op een ideale stand krijgen. Laag en hij zat in m'n nek of hoog en hij duwde m'n hoofd iets voorover. Scheef zitten kan ook niet door de vorm van het kussen. Genoeg beenruimte (182 cm (denk ik
)).
- Eten was prima, niets bijzonders though.
- In flight entertainment is zeer goed (zie hierboven). Helaas nog steeds zo'n dubbele 3,5mm aansluiting. Mijn adapter klikte er niet in, zelfs de in-ears zonder de adapter klikte niet echt goed vast.. Had ik zowel op de heen- als de terugvlucht. Ze lijken lam te zijn oid. Zou ook fijn zijn geweest als de onderbrekingen van de crew -iets- zachter gezet konden worden.. Met in-ears word je zowat doof.
- Had op de heenweg (A6-EEN) wel wi-fi en een 110v socket, op de terugweg niet (A6-EEI, alleen mijn stoel, 73K, miste de 110v, de rest had het wel).
- Voor de gein maar aangemeld voor Skywards, geen idee of ze nog iets van een pasje sturen of niet.
- Wi-Fi is traahaaag. De 777 is een stuk sneller dacht ik te lezen in ICE.
- De A6-EEI op de terugweg had de toffe United for Wildlife livery.
Dankjewel, ik hoop op het beste! Op het bonnetje stond twee keer schade die ik met grote moeite zelf kon vinden, dus streng lijken ze zeker te zijn.Grouchy schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:13:
Je kan hem gewoon vuil inleveren. Die dingen gaan 99% van de tijd zoiezo standaard door de wasstraat voordat ze opnieuw worden verhuurd.
Op het moment dat je hem inlevert checkt iemand van de rental car company je wagen (schade, kilometertand en fuel level), duurt meestal twee minuten...je zal zien het is echt 'lopende band' werk op de luchthaven.
Probeer ze wel altijd met volle tank in te leveren anders betaal je de hoofdprijs voor het aftanken (of de fuel purchase option nemen als je weet dat je hem leeg gaat rijden)
Ik vind wel dat ze altijd erg streng zijn op MUC airport, heb dan ook altijd supercover daarzo.
Tanken zal ik ook doen, genoeg waarschuwen daarover gehad
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2