Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 21 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:33:
[...]
Nee, dat is niet zo. Ze hebben een algemeen idee, inderdaad aan de hand van welke vluchten er vertrekken en hoeveel mensen er aan boord zijn. Die informatie gebruiken ze ook om te zorgen dat ze niet midden in de nacht als er geen hond te vinden is, met 400 man personeel klaar staan en overdag als 't druk is juist niet.

Maar, die data is niet 100% juist. Die is namelijk gebaseerd op het idee dat mensen een bepaald patroon volgen: X% is 2 uur van tevoren aanwezig, Y% drie uur, Z% komt laatste-moment, W% heeft alleen handbagage, de gemiddelde doorlooptijd bij security is zoveel minuten, etc. Meestal kloppen die modellen redelijk en is de wachttijd ook niet zo'n punt maar als 't extra druk is met vakantiegangers (die zich niet conformeren aan de modellen) dan loopt dat enigszins spaak.
Ook die vakantiegangers zijn vrij eenvoudig in te schatten. Juist omdat die niet zo vaak vliegen en al te vaak berichten over drukte en wachtrijen bij de controles op het nieuws hebben gezien, komen die een stuk vroeger. Daarnaast hebben nu net vakantiegangers over het algemeen (veel) bagage bij zich. En qua timing zijn vakantiegangers ook goed te voorspellen, gewoon elke schoolvakantie is er een piek aan het begin.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:23:
[...]

Dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin die je kan bedenken 8)7. Ze kunnen -precies- aan de hand van de hoeveelheid vluchten / passagiers / etc. weten wie er wanneer bij welke gate moet zijn, en aan de hand van hun data -precies- inschatten hoeveel mensen er op welk moment bij de security staan te wachten. Al die mensen hebben immers al een fixe deadline, namelijk hun vertrektijd. :F Dat je dan nog een keer een afspraak met security / marechaussee zou moeten gaan maken zodat zij weten wanneer je komt is gewoon idioot. Laat ze eens een beetje logistieke planning doen op Schiphol zeg, veel perfectere reizigersstromen ga je niet krijgen. Als je daar niet mee om kunt gaan heb je je primaire taak als organisatie echt niet begrepen.
Dat weten ze zelf natuurlijk ook wel. Dit lijkt me vooral een manier om mensen vooral iets vroeger naar de security te lokken, waardoor je (hopelijk) minder gehaaste mensen bij security krijgt die hun vlucht dreigen te missen.

Privium is overigens wel een mooi produkt - als ik dat vergelijk wat ze qua "Fast-Track" services bieden bij CPH (enkel via de airlines, dus business class-only) en GVA (alleen per-vlucht te boeken, geen abonnement vorm) dan is het een stuk beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 27-11-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:37:
[...]

Ook die vakantiegangers zijn vrij eenvoudig in te schatten. Juist omdat die niet zo vaak vliegen en al te vaak berichten over drukte en wachtrijen bij de controles op het nieuws hebben gezien, komen die een stuk vroeger. Daarnaast hebben nu net vakantiegangers over het algemeen (veel) bagage bij zich. En qua timing zijn vakantiegangers ook goed te voorspellen, gewoon elke schoolvakantie is er een piek aan het begin.
Op welke dagen ze komen weten ze wel, maar hoe ze zich gedragen is een ander verhaal.

En als ze "een stuk vroeger" komen, dan veroorzaken ze dus juist het probleem want dan kloppen de modellen niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 27-11-2017 11:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:25

Garyu

WW

CyBeR schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:33:
[...]

Nee, dat is niet zo. Ze hebben een algemeen idee, inderdaad aan de hand van welke vluchten er vertrekken en hoeveel mensen er aan boord zijn. Die informatie gebruiken ze ook om te zorgen dat ze niet midden in de nacht als er geen hond te vinden is, met 400 man personeel klaar staan en overdag als 't druk is juist niet.

Maar, die data is niet 100% juist. Die is namelijk gebaseerd op het idee dat mensen een bepaald patroon volgen: X% is 2 uur van tevoren aanwezig, Y% drie uur, Z% komt laatste-moment, W% heeft alleen handbagage, de gemiddelde doorlooptijd bij security is zoveel minuten, etc. Meestal kloppen die modellen redelijk en is de wachttijd ook niet zo'n punt maar als 't extra druk is met vakantiegangers (die zich niet conformeren aan de modellen) dan loopt dat enigszins spaak.
Dan moeten ze hun modellen verbeteren. Zoals gezegd, het kwalitatief en efficient afhandelen van passagiers is hun primaire taak. Als ze dat niet kunnen zijn ze niet geschikt. De plannings-onzekerheid die ze natuurlijk houden zoals jij beschrijft, kunnen ze minimeren met behulp van betere modellen. En met meer en/of beter geschoold personeel.

Maar nee, laten we hun problemen afwentelen op de passagier, die vind het leuk om vooral zo'n complex mogelijke planning te maken.

Prima als je eens per jaar reist, maar niet voor de veelvlieger. Privium is leuk voor Nederlanders die Schiphol als thuisbasis hebben, maar er zijn veel meer mensen die er alleen maar overstappen of incidenteel naar toe moeten. Als ik op elke luchthaven waar ik kom een eigen lidmaatschapskaart zou moeten nemen dan zou ik echt helemaal gestoord worden in ieder geval. De problemen die je op Schiphol ziet met de security & marechaussee ben ik verder nog nauwelijks tegengekomen in ieder geval.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:49:
[...]
En als ze "een stuk vroeger" komen, dan veroorzaken ze dus juist het probleem want dan kloppen de modellen niet meer.
Daarop zijn de modellen aan te passen, dat vroeger komen door de in de media getoonde problemen is volmaakt voorspelbaar (voor iedereen behalve modellenmakers 7(8)7 ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

CyBeR schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:49:
[...]

Op welke dagen ze komen weten ze wel, maar hoe ze zich gedragen is een ander verhaal.
Dat gedrag is prima te achterhalen met data uit eerdere jaren. Vakantiegangers zullen zich van het ene op het andere jaar niet significant anders gaan gedragen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:50:
[...]

Dan moeten ze hun modellen verbeteren.
Ok. Succes. Ik denk dat ze jouw hulp wel kunnen gebruiken dan, als jij 't zo goed kunt.
Maar nee, laten we hun problemen afwentelen op de passagier, die vind het leuk om vooral zo'n complex mogelijke planning te maken van zijn business-tripjes.
Dit is niet de problemen afwentelen op de passagier; het is een dienst die ze (gratis notabene) bieden om onzeker passagiers meer zekerheid te bieden. Niet zozeer bedoeld voor zakenreizigers maar ook voor hen bruikbaar.

Je bent niet verplicht om een afspraak te maken en het grootste deel van de reizigers zal daar ook geen behoefte aan hebben, maar een klein deel wel. En dan is 't wat mij betreft een uitkomst.
Prima als je eens per jaar reist, maar niet voor de veelvlieger. Privium is leuk voor Nederlanders die Schiphol als thuisbasis hebben, maar er zijn veel meer mensen die er alleen maar overstappen of incidenteel naar toe moeten.
Overstappers komen niet door de centrale security.
Als ik op elke luchthaven waar ik kom een eigen lidmaatschapskaart zou moeten nemen dan zou ik echt helemaal gestoord worden in ieder geval. De problemen die je op Schiphol ziet met de security & marechaussee ben ik verder nog nauwelijks tegengekomen in ieder geval.
Nee, lange rijen zijn inderdaad alleen iets wat je op Schiphol tegen komt. Ik heb nog nérgens ter wereld langer dan 2 minuten moeten wachten. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 27-11-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:08:
[...]

Ok. Succes. Ik denk dat ze jouw hulp wel kunnen gebruiken dan, als jij 't zo goed kunt.
Insert coins & happy to help :+
[...]

Dit is niet de problemen afwentelen op de passagier; het is een dienst die ze (gratis notabene) bieden om onzeker passagiers meer zekerheid te bieden. Niet zozeer bedoeld voor zakenreizigers maar ook voor hen bruikbaar.

Je bent niet verplicht om een afspraak te maken en het grootste deel van de reizigers zal daar ook geen behoefte aan hebben, maar een klein deel wel. En dan is 't wat mij betreft een uitkomst.
Nu is het nog een gratis dienst... * Garyu weet hoe dat normaal gesproken gaat. Race to the bottom en zo.
[...]

Overstappers komen niet door de centrale security.
Ik had niet begrepen dat het alleen om de centrale security ging, maar OK.
[...]

Nee, lange rijen zijn inderdaad alleen iets wat je op Schiphol tegen komt. Ik heb nog nérgens ter wereld langer dan 2 minuten moeten wachten. |:(
Dat drama afgelopen zomer bedoel ik dan ook. Normaalgesproken loopt het op Schiphol niet beter of slechter dan op elk groot vliegveld en daar reken ik ook op. Maar anderhalf tot twee uur wachten tot je naar binnen mag is van de zotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:16:
[...]
Nu is het nog een gratis dienst... * Garyu weet hoe dat normaal gesproken gaat. Race to the bottom en zo.
Mja, zou kunnen, maar dat is op de zaken vooruit lopen. Misschien werkt 't super goed en blijft 't zo, misschien zien ze er meer heil in om een kleine vergoeding te vragen, misschien werkt 't voor geen meter en kappen ze er over een jaar weer mee. Laten we eerst zien hoe 't gaat.
Dat drama afgelopen zomer bedoel ik dan ook. Normaalgesproken loopt het op Schiphol niet beter of slechter dan op elk groot vliegveld en daar reken ik ook op. Maar anderhalf tot twee uur wachten tot je naar binnen mag is van de zotten.
De fout die je maakt is dat je bij Schiphol weet dat dat gebeurt, omdat je daar zelf komt en omdat 't hier in het nieuws is. Maar als een vliegveld ergens anders met hetzelfde probleem kampt dan merk je dat niet omdat je daar waarschijnlijk niet bent en omdat 't niet in het nieuws is. Dit soort shit gebeurt overal namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

genoeg vliegvelden waar ik dat heb meegemaakt :P in de filipijnen bijvoorbeeld , dichterbij zijn cdg en lhr ook niet alles ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mrsar op 27-11-2017 12:28 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je met ruimbagage reist, heb je hier vrij weinig aan. In drukke perioden kan het inchecken van bagage evenlang duren als security, waardoor je geen inschatting kunt maken van het tijdstip waarop je door de security wilt gaan.

Het securityslot voor een Schengenvlucht ligt tenminste een uur voor de vlucht. Strak plannen is er dus niet bij.

Schiphol kan beter cijfers publiceren over de verwachte wachttijd. Voor intercontinentale reizen dien je 3 uur vantevoren aanwezig te zijn, maar op de meeste dagen is anderhalf uur vantevoren vroeg genoeg. Als je om 10:30 vliegt, maakt het nogal verschil of je om 7:30 of om 9:00 op het vliegveld moet zijn. Schiphol zou die cijfers prima aan kunnen leveren, want zij weten precies hoeveel reizigers er worden verwacht, en hoeveel poortjes er open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:11

Grouchy

meep meep

Nat-Water schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:57:
Dat vang je toch al grotendeels af met Privium? Vanmorgen hooguit 10min in de rij gestaan voor security / paspoortcontrole.
Dit is zo te zien alleen voor beveiliging (& voor Schengen landen).
Dan lijkt het erop dat pax die richting lounge 2 & transfers gaan geen gebruik maken van de Privium poortjes & voorang bij de beveiliging. en/of paspoortcontrole.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

andere mensen hier wel eens uitgenodigd voor quality control voor klm/airfrance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:44:
andere mensen hier wel eens uitgenodigd voor quality control voor klm/airfrance?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

houd het nog wat nuttigs in,of meh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Airline industry braces for China Southern exit from Skyteam alliance, setting up clash with Cathay Pacific
http://www.scmp.com/news/...ern-exit-skyteam-alliance

Zou dat nog effect hebben of bijv de codeshares die China Southern doet met KLM? Volgens mij doet KLM zelf niet zo heel veel vluchten op China?

Cathay is sowieso verloren maar dat is meer politiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

dus china southern naar oneworld,cathay naar star alliance en ST is dus de grote verliezer in deze zoals ik het begrijp als het allemaal doorgaat en dit lijkt de rede te zijn :
China Southern is China’s largest airline, though sort of has a second-tier status in SkyTeam. That’s because Delta seems to largely run the show at SkyTeam, and they have invested in China Eastern. So in general China Eastern gets a lot more love from Delta than China Southern does.
maar zal ST ze echt missen, het is nou geen super airline,wel goedkoop om in china te komen,dat wel.

[ Voor 63% gewijzigd door mrsar op 28-11-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:52
Dat zou wel slecht nieuws zijn voor Oneworld. Cathay is een van de of misschien wel dé beste carrier daar, en dan komt er China Southern voor terug, wat het tegenovergestelde is.

En Qatar heeft net een deel van Cathay opgekocht? Lijkt me allemaal niet logisch uit een Oneworld oogpunt. Ze missen dan wel een China carrier, maar dat kan in de komende 10 jaar ook wel gewoon zonder conflicten geregeld worden en er zitten sowieso genoeg members in die vanuit alle richtingen China invliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

als ik zo rond lees dan geloven de meeste mensen niet dat cathay van alliance gaat wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
SkyTeam zet alle ballen op China Eastern

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kenzi schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 01:50:
[...]

http://www.scmp.com/news/...ern-exit-skyteam-alliance

Zou dat nog effect hebben of bijv de codeshares die China Southern doet met KLM? Volgens mij doet KLM zelf niet zo heel veel vluchten op China?

Cathay is sowieso verloren maar dat is meer politiek
De KLM is juist de Europese airline met de meeste vluchten naar China :) even geen tijd om het precies uit te zoeken maar een paar jaar geleden had de KLM al een stuk of 5 bestemmingen in China en BA moest china nog ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Evianon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:41:
Dat zou wel slecht nieuws zijn voor Oneworld. Cathay is een van de of misschien wel dé beste carrier daar, en dan komt er China Southern voor terug, wat het tegenovergestelde is.

En Qatar heeft net een deel van Cathay opgekocht? Lijkt me allemaal niet logisch uit een Oneworld oogpunt. Ze missen dan wel een China carrier, maar dat kan in de komende 10 jaar ook wel gewoon zonder conflicten geregeld worden en er zitten sowieso genoeg members in die vanuit alle richtingen China invliegen.
Cathay is al tijden niet meer de beste carrier in de regio. HKIA heeft geen ruimte voor groei tot de nieuwe runway er is, financieel is Cathay ook niet echt lekker en de staff moraal is nou ook niet echt super op dit moment.
China Southern is geen goede carrier maar wel groot, en met Guangzhou als thuishaven kan die nog veel groter groeien.

Daarbij China Southern heeft de backing van de Chinese overheid, Cathay heeft geen overheids backing.
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:39:
[...]

De KLM is juist de Europese airline met de meeste vluchten naar China :) even geen tijd om het precies uit te zoeken maar een paar jaar geleden had de KLM al een stuk of 5 bestemmingen in China en BA moest china nog ontdekken.
De KLM vluchten die ik heb gehad, AMS - CAN en AMS - PVG werden uitgevoerd door China Southern, vandaar mijn vraag. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Mag niet ontbreken in de garderobe van de echte KLM FF:
Afbeeldingslocatie: https://shop.klm.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/h/shop-IRM_10172_3.png

https://shop.klm.com/nl_nl/klm-christmas-jumper-m.html

Voor maar 11k miles issie van jou!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Out of stock

Gelukkig maar.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:12:
[font size=24][color=#E40034]Out of stock[/color][/]

Gelukkig maar.
Geen zorgen, in XL is 'ie nog te krijgen: https://shop.klm.com/nl_nl/klm-christmas-jumper-xl.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoppa direct besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het is bijna tijd voor m'n tripje van AMS naar DXB met Emirates.. 8) Nog tips? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Niet grappen dat je een bom bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik had net een goede mop verzonnen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
Kenzi schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:32:
[...]
De KLM vluchten die ik heb gehad, AMS - CAN en AMS - PVG werden uitgevoerd door China Southern, vandaar mijn vraag. :)
AMS - PVG heb ik met een klm toestel gedaan en AMS - CAN heb ik de heen weg met klm toestel en terug met China Southern met skyteam livery. Ligt volgens mij dus gewoon aan de dagen die je boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

klopt,gewoon de juiste dagen en tijden kiezen :P

ik vlieg heen en terug met klm vliegtuig op XMN over paar weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:42:
Het is bijna tijd voor m'n tripje van AMS naar DXB met Emirates.. 8) Nog tips? :+
Niet gaan naar die 'stad' >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die trui van hier boven aandoen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:59:
[...]

Ik ben nu dus even aan het zoeken hoe ik makkelijk zo'n tourtje kan vinden. Op de KLM site is dat lastig. Welke site heb je hiervoor gebruikt?
Eindelijk tijd om een vlucht uit te zoeken om mijn 3 ontbrekende segmenten voor gold te vliegen.

Mooi vlucht gevonden, via Parijs naar Barcelona, 135 euro heen en weer. Dat is met lounge toegang al snel terug verdiend volgend jaar.
Enige is dat de vlucht van Parijs naar Barcelona met Joon gevlogen wordt en ik kan op FlyingBlue niet vinden of deze maatschappij wel mee doet met level miles (Transavia, ook budget bijvoorbeeld niet, alleen onder voorwaarden award miles).
Iemand enig idee?

edit: waarom ik daar niet gelijk aan dacht. vraag gesteld via twitter aan KLM.

[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 28-11-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Joon telt mee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Top, ga ik die vlucht boeken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zeggen dat je ook een Iraans paspoort hebt en ayatollah Khomeini de bom is d:)b

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Borromini schreef op woensdag 29 november 2017 @ 01:16:
[...]
Zeggen dat je ook een Iraans paspoort hebt en ayatollah Khomeini de bom is d:)b
FTFY >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voor de vlucht of voor de stad :P
Er vanuitgaande dat je economy vliegt, probeer stoelen in de voorste cabin te krijgen. Je zit dan voor de motoren, dus rustiger (hoewel een A380 al behoorlijk stil is) en omdat de trap in het midden zit is het er ook minder vol. Bijkomend voordeel is dat je in DXB snel uit het toestel bent en voor de horde aan de immigration staat. Als het je eerste keer in DXB is en je hebt een NL paspoort activeren ze daar meteen de e-gate toegang, zodat je een volgende keer zelf door een poortje kan wandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:26
Daniel schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:26:
[...]
Bijkomend voordeel is dat je in DXB snel uit het toestel bent en voor de horde aan de immigration staat.
Denk dat de horde overstapt naar een ander toestel. Het aantal mensen dat daadwerkelijk naar Dubai gaat is vaak minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:10

Chrisjuh_15

Facta non verba

150MB data voor de WiFi is uit mijn ervaring voldoende voor de hele vlucht aangezien het toch te traag is om fatsoenlijk te internetten. WhatsApp en Twitter gaan prima! :)

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Evianon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:41:

Zou wel echt relaxed zijn als Cathay Pacific onderdeel wordt van *A. :)
Ik hoop ook nog altijd dat een van de ME3 carriers erbij komt.

[ Voor 4% gewijzigd door ErnstH op 30-11-2017 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
American Airlines doet een Ryanair: https://www.flyertalk.com...edium=Email&utm_campaign=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ehoutgast schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:55:
[...]

Zou wel echt relaxed zijn als Cathay Pacific onderdeel wordt van *A. :)
Ik hoop ook nog altijd dat een van de ME3 carriers erbij komt.
Etihad lijkt me dan de beste kandidaat. Qatar is al besproken en Emirates lijkt nog altijd te denken dat ze het op hun eentje kunnen bolwerken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wel een leuk geschreven artikel
Will this be the glitch that stole Christmas?
That means over 15,000 flights will take off without an assigned pilot.
en verder in het yahoo artikel staat de reden uitgelegd - ze gebruiken een app om roosters te vullen en die ging de fout in:
Pilots can swap red flights with each other, but they can’t drop them.

Typically, flights during high-volume weeks such as between Christmas and New Year’s are red, but some sort of computer glitch turned all of these flights green.

“All the trips turned green, so everyone dropped trips,

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:21
Upgraden naar businessclass voor € 500 als je vooraf een mail krijgt of bij het inchecken. Moet je wel minimaal flex fare besteld hebben (paar tientjes duurder dan saver fare). Je wil nooit meer anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

FreakNL

Well do ya punk?

[Roland] schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:08:
[...]

Eindelijk tijd om een vlucht uit te zoeken om mijn 3 ontbrekende segmenten voor gold te vliegen.

Mooi vlucht gevonden, via Parijs naar Barcelona, 135 euro heen en weer. Dat is met lounge toegang al snel terug verdiend volgend jaar.
Enige is dat de vlucht van Parijs naar Barcelona met Joon gevlogen wordt en ik kan op FlyingBlue niet vinden of deze maatschappij wel mee doet met level miles (Transavia, ook budget bijvoorbeeld niet, alleen onder voorwaarden award miles).
Iemand enig idee?

edit: waarom ik daar niet gelijk aan dacht. vraag gesteld via twitter aan KLM.
Dat zijn 4 qualifing flights toch? En ga je dan ook daadwerkelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 06:30:
[...]

Dat zijn 4 qualifing flights toch? En ga je dan ook daadwerkelijk ?
Drie, zit één directe vlucht tussen.
Neem aan dat je wel moet komen opdagen, geen idee eigenlijk. Voor de zekerheid wel doen, heb nog een paar boeken die uit moeten dus komt mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
eMiz0r schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 06:24:
[...]

Upgraden naar businessclass voor € 500 als je vooraf een mail krijgt of bij het inchecken. Moet je wel minimaal flex fare besteld hebben (paar tientjes duurder dan saver fare). Je wil nooit meer anders ;)
Je zegt het alsof dat een monsterdeal is, maar die 500 euro is per segment. Het reguliere saver-tarief business retour naar DXB is doorgaans tussen de 1800 en 2200 euro, beetje afhankelijk van hoe strak de aanbiedingen van Emirates zijn. Flex-ticket economy is rond de 800. Als je dan twee keer 500 euro moet bijbetalen voor business zit je al zo ongeveer aan het normale tarief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

[Roland] schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:29:
[...]

Drie, zit één directe vlucht tussen.
Neem aan dat je wel moet komen opdagen, geen idee eigenlijk. Voor de zekerheid wel doen, heb nog een paar boeken die uit moeten dus komt mooi uit.
je moet wel echt vliegen ja :P

ik doe toevallig morgen ams-cdg-mad-cdg-ams maar krijg nog geen boardingpasses, gok dat het ermee te maken heeft dat ze van vliegtuigtype zijn veranderd en ik nu 1x business 2x nooduitgang 1x eco zit terwijl het 4x eco was.

mooi meegenomen :)

ook voor de gein security check afspraak gemaakt,gewoon omdat het kan en kijken wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

mrsar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:09:
[...]
ook voor de gein security check afspraak gemaakt,gewoon omdat het kan en kijken wat het is.
Het is dat mijn vrouw te laat vliegt (pas om 14:15), anders had ik voor haar ook zo'n security check afspraak gemaakt (voor haar gemoedsrust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:09:
[...]

je moet wel echt vliegen ja :P

ik doe toevallig morgen ams-cdg-mad-cdg-ams maar krijg nog geen boardingpasses, gok dat het ermee te maken heeft dat ze van vliegtuigtype zijn veranderd en ik nu 1x business 2x nooduitgang 1x eco zit terwijl het 4x eco was.

mooi meegenomen :)

Ook om een status te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

[Roland] schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:07:
[...]

Ook om een status te halen?
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Pff wat een gedoe om een status te halen. Is dat voor Platinum? Betaal je zelf of jouw baas?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

backupdevice schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:18:
Pff wat een gedoe om een status te halen. Is dat voor Platinum? Betaal je zelf of jouw baas?
als het voor mij bedoeld is :P deze vlucht(en) betaal ik zelf (160 euro) maar gedeelte over het jaar is prive en gedeelte door werk :) ik wil inderdaad nog even platinum halen voor het einde van het jaar,en met 4 vluchten die ik nog moest goed te overzien :) kost me een zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

mrsar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:21:
[...]

als het voor mij bedoeld is :P deze vlucht(en) betaal ik zelf (160 euro) maar gedeelte over het jaar is prive en gedeelte door werk :) ik wil inderdaad nog even platinum halen voor het einde van het jaar,en met 4 vluchten die ik nog moest goed te overzien :) kost me een zaterdag.
aah ok .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Bij mij voor goud. Die 145 euro heen ik zo terug verdiend met loungetoegang. Heb nog wel eens lange overstaptijden in Nairobi en dan is het wel heel prettig dat je fijn kunt zitten en eten. Zelfde geld voor rijen overslaan.

Weet alleen niet de meerwaarde van platinum ten opzichte van goud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[Roland] schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:09:
[...]

A) meer miles
B) alle stoelen gratis (incl eco+ of nooduitgang)
C) soft-landing naar goud, ongeacht wat voor niveau je het jaar erop haalt.
D) upgrade-prio maar zo vaak gebeurt dat nou ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Hier valt het wel mee. Als je op andere forums kijkt zijn er zat die dit soort mileruns 3-4 keer doen en ook nog regelmatig extra tussenstops maken op hun normale vluchten om hun segmenten te halen :o

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[Roland] schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:09:
[...]

Bij mij voor goud. Die 145 euro heen ik zo terug verdiend met loungetoegang. Heb nog wel eens lange overstaptijden in Nairobi en dan is het wel heel prettig dat je fijn kunt zitten en eten. Zelfde geld voor rijen overslaan.

Voor goud snap ik dat wel ja, maar als je na 26 vluchten boven goud nog een horror trip gaat doen voor Platinum... Mwah ieder zijn ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 14-09 21:48
Een horror trip? Valt nogal mee, het is meer een ander soort dagje uit.

Maar voor zo weinig kosten van goud naar platinum, dat zou ik ook doen. Al was het maar omdat je dan altijd minimaal comfort zit.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

vandaag niet mijn 4 segmenten kunnen doen door de mist, maar net met Flying blue aan de lijn gehangen en na mijn uitleg krijg ik waarschijnlijk de 4 segmenten alsnog,aantekeningen staan er en na mijn laatste vlucht moet ik nog even bellen,dus ben benieuwd.

kan nu wel meer dan 3 uur vertraging indienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mrsar schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:15:
vandaag niet mijn 4 segmenten kunnen doen door de mist, maar net met Flying blue aan de lijn gehangen en na mijn uitleg krijg ik waarschijnlijk de 4 segmenten alsnog,aantekeningen staan er en na mijn laatste vlucht moet ik nog even bellen,dus ben benieuwd.

Heb je die 160 euro er ook weer (meer dan) uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

ehoutgast schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:30:
[...]

Heb je die 160 euro er ook weer (meer dan) uit. :)
ja inderdaad,het is even heen en weer bellen maar kost me minder tijd dan het heen en weer vliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

mrsar schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:15:

"Waarschijnlijk"?
Kennen ze bij AF/KLM dan geen ORC meer (Original Routing Credit (ORC) After Involuntary Re-Routing/Re-Booking)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

maar ik hoef dus geen re-routing of re-booking , ik vlieg deze vluchten helemaal niet meer,heb ik ook de tijd niet meer voor dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Grrr, alles - letterlijk alles ging net bij de luggage check rechtdoor naar de secondary, inclusief een bak met enkel een paspoort. Wat een prutszooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hmmbob schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:58:
Grrr, alles - letterlijk alles ging net bij de luggage check rechtdoor naar de secondary, inclusief een bak met enkel een paspoort. Wat een prutszooi.
Primary was zeker niet (gekwalificeerd) bemenst :?

Eigenlijk zouden dit soort misstanden eens in de media terecht moeten komen (met een 72-punts kop erboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Maare, als die 747s eruit gaan wegens te oud, wanneer gaan die a330-200s er dan uit? Die zien er van binnen nog erger uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat zal denk ik nog wel ff duren, ze zijn net begonnen die A330's van een nieuw interieur te voorzien. Dat gaan ze niet doen als ze er binnen een paar maanden uitgaan lijkt me...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:58:
Naar 'verdachte' van gaan er ook een heel aantal goed gekeurde bakken rechtboor. Puur random is mij ooit uitgelegd nadat van mij een enkele jas (met lege zakken) rechtdoor ging.

Over het algemeen vind ik de beveiliging bij Schiphol het laatste jaar overigens sterk verbeterd. Lijkt ook of het personeel op vriendelijkheids cursus is geweest.

Al blijven bakken die rechtdoor gaan irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Beetje vooruit kijken dus als je er aankomt en als toch alles rechtdoor gaat, kun je jezelf een hoop tijd en moeite besparen. Random checks zijn heel leuk en aardig, maar gebruik ook een beetje gezond verstand want de onschuldige slachtoffers beschouwen het al heel snel als wat minder random en wat meer als willekeurig reizigers pesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Och, is al eerder hier gezegd.
De beveiliging maakt inderdaad geen professionele indruk en ze let vaak op irrelevante dingen.
Op Schiphol is het aantal secondaries en het aantal pax dat dat na doorgang door de scanner alsnog handmatig gefouilleerd wordt belachelijk hoog.
Ook het hele lichaam fouilleren wanneer de body scanner iets ziet in je haar of in je linkermouw.
Dezelfde kleding & baggage die vanaf Beirut, Brussel, Grand Forks, Pensacola, Zurich whatever -> Amsterdam daarzo zonder discussie en problemen door de controle gaat moet op schiphol iedere keer weer apart bekeken worden (ook als je het apart legt).

Schiphol is inmiddels wel onderaan het rijtje beland qua werkwijze. De gebruikte apparatuur is volledig uit de tijd en door de enorme hoeveelheid false positives van de scanners krijg je als resultaat dat er een forse schijnveiligheid ontstaat: het is zo vaak vals alarm dat de kans dat er dan alsnog wat doorheen komt alleen maar groter is.

Afgelopen week en ook deze maandag weer voor Brussel gekozen als startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Geen enkel moment gehad op schiphol dat ik niet door secondary moest, echt nooit. altijd wordt ik nog even nagevoeld en wordt mijn tas geswapped. Als ik via eindhoven vlieg, nergens last van inderdaad.

Ik ben een gewone hollander, neem geen vloeistoffen mee en ik leg alles netjes in 2 bakjes zoals het moet.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Mijn ervaring is juist precies andersom. Laatste 4 keer op Schiphol geen enkele keer secondary na de body scanner en de handbagage controle. Bijvoorbeeld laatste 3 keer op Praag iedere keer een secondary na de scanner inclusief swipe test. Maar geloof dat bijna iedereen daar onder false positives valt. 8)7 Kortom, geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Grouchy schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:48:
Och, is al eerder hier gezegd.
De beveiliging maakt inderdaad geen professionele indruk en ze let vaak op irrelevante dingen.
Op Schiphol is het aantal secondaries en het aantal pax dat dat na doorgang door de scanner alsnog handmatig gefouilleerd wordt belachelijk hoog.
Ook het hele lichaam fouilleren wanneer de body scanner iets ziet in je haar of in je linkermouw.
Dezelfde kleding & baggage die vanaf Beirut, Brussel, Grand Forks, Pensacola, Zurich whatever -> Amsterdam daarzo zonder discussie en problemen door de controle gaat moet op schiphol iedere keer weer apart bekeken worden (ook als je het apart legt).

Schiphol is inmiddels wel onderaan het rijtje beland qua werkwijze. De gebruikte apparatuur is volledig uit de tijd en door de enorme hoeveelheid false positives van de scanners krijg je als resultaat dat er een forse schijnveiligheid ontstaat: het is zo vaak vals alarm dat de kans dat er dan alsnog wat doorheen komt alleen maar groter is.

Afgelopen week en ook deze maandag weer voor Brussel gekozen als startpunt.
Echt niet mee eens. De apparatuur op Schiphol is juist goed. Schoenen hoeven niet meer uit. Met zijn 4en tegelijk bakken vullen en genoeg ruimte hebben. Ik vind het goed. Ook vaak korte wachttijden.

Zal afhankelijk zijn van waar je komt maar vergeleken met Parijs, Zürich en alle Afrikaanse luchthavens echt wel goed.

Dit alles buiten het feit dat security controles sowieso kut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[Roland] schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:49:
[...]
Die alles buiten het feit dat security controles sowieso kut zijn.
En alleen een gevoel van schijnveiligheid geven zolang je alles, wat je nodig hebt om een vliegtuig uit de lucht te halen, gewoon na de security in de duty free kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnveiligheid? Volgens mij valt dat wel meer hoor, want anders hadden we hier in Europa echt wel om de haverklap aanslagen op vliegtuigen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Echt niet mee eens. De apparatuur op Schiphol is juist goed. Schoenen hoeven niet meer uit. Met zijn 4en tegelijk bakken vullen en genoeg ruimte hebben. Ik vind het goed. Ook vaak korte wachttijden.

Zal afhankelijk zijn van waar je komt maar vergeleken met Parijs, Zürich en alle Afrikaanse luchthavens echt wel goed.

Dit alles buiten het feit dat security controles sowieso kut zijn.
Zie de hoge hoeveelheid false positives toch echt alleen op Schiphol. Wachttijden: sla maar wat kranten open/media van het afgelopen jaar. Zeker als FF met SP heb je op veel andere (westerse) luchthavens veel betere ervaringen waar Schiphol echt niet aan kan tippen.

Afrikaanse landen; da's nie zo moeilijk laatste twee keer mochten we voor 10,- USD overal langs af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Echt niet mee eens. De apparatuur op Schiphol is juist goed. Schoenen hoeven niet meer uit.
Schoenen hoefden nooit uit (tenzij je er veel metaal in had zitten en ze de metaaldetectoren af lieten gaan.)
Met zijn 4en tegelijk bakken vullen en genoeg ruimte hebben. Ik vind het goed. Ook vaak korte wachttijden.

Mja. De opzet op zich is prima. De indeling is efficient en het systeem voor secondaries werkt op zich ook goed. Niks mis mee. Ik zou liever metaaldetectoren zien ipv die scanners die er nu staan, maar goed.

Waar het mis gaat is het personeel. Die maken er een zooitje van. Compleet fouilleren terwijl de machine alleen iets aangeeft op je schoen of pols is een onzinnige verspilling van tijd en een grote inbreuk op de privacy van passagiers die niks fout doen. De enorme hoeveelheden secondary checks op bagage die ook niets bevat wat niet mee mag idem. Zorgt alleen maar voor extra lange rijen, biedt nul extra veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Net terug uit Glasgow (ook soepele security vandaag) met easyJet. Dan kom je dus aan op de h pier. Vandaar kun je heel Schiphol over. Ik dacht dat met het scheiden van inkomende en uitgaande passagiers iedereen buiten shengen altijd door de centrale security moest. Ik weet niet of EasyJet alleen op vliegvelden vliegt waar de security tip-top is maar dat moet dus wel. Verbaasde me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Of je wel of niet bij aankomst door security moet is afhankelijk van waar je vandaan komt. Europese origines mogen altijd meteen door omdat de standaarden voor security goed genoeg zijn voor het beste jongetje van de klas (wij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Nu online
[...]

Echt niet mee eens. De apparatuur op Schiphol is juist goed. Schoenen hoeven niet meer uit..
CyBeR schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:39:
[...]

Schoenen hoefden nooit uit (tenzij je er veel metaal in had zitten en ze de metaaldetectoren af lieten gaan)
Dit is absoluut niet waar. Ik had de laatste 3 keer dat ik vanaf Schiphol vloog iets hogere 'boots' schoenen aan (lekker warm :P ) en moest iedere keer de schoenen uitdoen waarna ze door de x-ray moesten. Gaat om deze schoenen: https://www.manfield.com/...eakers-cognac-188002.html
Zo hoog zijn ze dus niet eens, maar toch werd van tevoren iedere keer al gezegd dat ze uit moesten. Zowel bij de security bij departures 1 als bij departures 3 naar pier M. Dus het lijkt op beleidsvoering.
Lage schoenen hoef ik op Schiphol ook nooit uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Normale schoenen hoefden in de regel nooit uit, maar als je met kisten of iets anders raars aan komt zetten is dat toch een ander verhaal. Vast dat als je met plataeuzolen komt dat je ze ook even uit mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Nu online
Check de link even. Zijn gewoon doodnormale schoenen. Geen kisten, niks raars, niks met veel metaal en geen hoge zolen. Toch moesten ze iedere keer uit op Schiphol. Bij de security van de M pier hoorde ik ook iemand van de security tegen een van zijn collega's zeggen: 'Hoge schoenen, zeg even tegen die meneer dat hij ze uit moet doen.' Een meneer achter mij had ook ietwat hogere schoenen en die moesten ook uit.
Ik heb het dus laatste tijd 3 keer achter elkaar bij verschillende security doorgangen op Schiphol gehad. Lijkt me dus dat ze gewoon policy uitvoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door cordonbleu op 03-12-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hoe moeilijk is 'normale' schoenen? Dus geen hoge schoenen, clownschoenen, laarzen, kisten, plateauzolen, etc. Als je er met enige verbeelding iets in zou kunnen verstoppen moeten ze uit. Als dat niet kan mogen ze aan blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 03-12-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:55:
Hoe moeilijk is 'normale' schoenen? Dus geen hoge schoenen, clownschoenen, laarzen, kisten, plateauzolen, etc. Als je er met enige verbeelding iets in zou kunnen verstoppen moeten ze uit. Als dat niet kan mogen ze aan blijven.
Ik kan zelfs nog dingen verbergen in extra lage schoenen met een zool van niet meer dan twee millimeter, dus gewoon absolute willekeur gespeend van elk gezond verstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

cordonbleu schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:22:
Check de link even. Zijn gewoon doodnormale schoenen. Geen kisten, niks raars, niks met veel metaal en geen hoge zolen. Toch moesten ze iedere keer uit op Schiphol. Bij de security van de M pier hoorde ik ook iemand van de security tegen een van zijn collega's zeggen: 'Hoge schoenen, zeg even tegen die meneer dat hij ze uit moet doen.' Een meneer achter mij had ook ietwat hogere schoenen en die moesten ook uit.
Ik heb het dus laatste tijd 3 keer achter elkaar bij verschillende security doorgangen op Schiphol gehad. Lijkt me dus dat ze gewoon policy uitvoeren.
Ik ga tegenwoordig altijd door security met alleen mijn badslippers en boxers aan, nooit geen last van :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Heerlijk die extra controle als je naar de VS vliegt :+
Volledig random, maar de enige mensen die er voor uitgezocht waren alleenstaande reizigers (le moi dus ook) en 'etnische' personen.

Verder opzich prima gevlogen (AMS-MSP-PHX) en de immigratie op MSP was een verademing, heb het al eens vele malen langzamer meegemaakt om de VS in te komen...
Alleen dat je dan na 21 uur reizen in PHX land en je navigatie je vervolgens 3x de verkeerde kant op stuurt op weg naar het hotel was een beetje jammer (ik wist de route wel ongeveer, maar niet precies)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn gympen mochten vanochtend ook gewoon uit. Geen fan van die Security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:53:
[...]

En alleen een gevoel van schijnveiligheid geven zolang je alles, wat je nodig hebt om een vliegtuig uit de lucht te halen, gewoon na de security in de duty free kunt kopen.
Zoveel spannends is er dacht ik niet te kopen. Wat dan, en vooral hoe haal je daarmee eenvliegtuig uit de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

tinzarian schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:53:
[...]
Zoveel spannends is er dacht ik niet te kopen. Wat dan, en vooral hoe haal je daarmee eenvliegtuig uit de lucht?
Een paar flessen cask-strenght whisky danwel Strohrum (80%) en een aansteker. Fles gericht op iemands hoofd kapot meppen zodat je een steekwapen overhoudt en meteen die plas brandbare vloeistof in brand steken. Reken maar dat het vliegtuig uitwijkt naar het dichtstbijzijnde vliegveld en geen garantie dat dat nog gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
cordonbleu schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:53:
Dit is absoluut niet waar. Ik had de laatste 3 keer dat ik vanaf Schiphol vloog iets hogere 'boots' schoenen aan (lekker warm :P ) en moest iedere keer de schoenen uitdoen waarna ze door de x-ray moesten. Gaat om deze schoenen: https://www.manfield.com/...eakers-cognac-188002.html
Zo hoog zijn ze dus niet eens, maar toch werd van tevoren iedere keer al gezegd dat ze uit moesten. Zowel bij de security bij departures 1 als bij departures 3 naar pier M. Dus het lijkt op beleidsvoering.
Lage schoenen hoef ik op Schiphol ook nooit uit te doen.
Laatste keer dat ik op Schiphol was, zei men dat alle schoenen die over de enkel gaan, uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boek je daar voor het eerst sinds jaren een intercontintale KLM vlucht gaan ze op 8 januari staken. Precies de dag dat ik aankom... Gelukkig wel vroeg al dus ik hoop dat mijn probleem wel losloopt. Heb ook nog een afspraak in Nederland die ik eigenlijk niet kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:23:
Boek je daar voor het eerst sinds jaren een intercontintale KLM vlucht gaan ze op 8 januari staken. Precies de dag dat ik aankom... Gelukkig wel vroeg al dus ik hoop dat mijn probleem wel losloopt. Heb ook nog een afspraak in Nederland die ik eigenlijk niet kan missen.
Stakingen bij ICA reizen boeien meestal niet zo.
AF/KLM roept de laatste jaren zowat om de zoveel maanden op tot staking.

1. Alleen de FNV roept op tot staking. VNC (de grootste vakbond) nog niet.

2. Crew wil vaak ook naar huis/familie. Als ze staken beginnen ze meestal op de thuisbasis (AMS) en niet in een hotel bij bijvoorbeeld NRT airport ver van thuis en hun familie.

3. Als ge bij een fatsoenlijke airline hebt geboekt komen er waivers van te voren, zoals deze momenteel die al een tijdje staat voor een 'AF call to strike':
https://www.delta.com/con...w-strike.smt-diamond.html

Elk nadeel heeft zijn voordeel; zonder gezeur/kosten lekker gratis je vluchten wijzigen in whatever je wilt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 04-12-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:54:
[...]
2. Crew wil vaak ook naar huis/familie. Als ze staken beginnen ze meestal op de thuisbasis (AMS) en niet in een hotel bij bijvoorbeeld NRT airport ver van thuis en hun familie.
Maar als er geen vliegtuig vanuit Amsterdam vertrekt, kun je, staking of niet, ook niet meer naar huis vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:54:
[...]

Stakingen bij ICA reizen boeien meestal niet zo.
Weet iemand eigenlijk waar de individuele letters van ICA voor staan? Of is dat verloren gegaan aan de tijd? Ik weet dat 't gebruikt wordt als 'intercontinentaal' maar die 'A' moet toch ergens vandaan komen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:07:
[...]

Weet iemand eigenlijk waar de individuele letters van ICA voor staan? Of is dat verloren gegaan aan de tijd? Ik weet dat 't gebruikt wordt als 'intercontinentaal' maar die 'A' moet toch ergens vandaan komen lijkt me?
Volgens mij staat het voor Independent Carrier Alliance. Of voor Instructions for Continued Airworthiness, maar dat bedoel je denk ik niet :o

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 04-12-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Fly-guy schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:45:
[...]

Maar als er geen vliegtuig vanuit Amsterdam vertrekt, kun je, staking of niet, ook niet meer naar huis vliegen...
Och als ge met tussenpartijen zoals een expedia of een LCC boekt of wacht tot het laatste moment op de luchthaven heeft een pax misschien een probleem om thuis te komen.

Ik heb de laatste 16 maanden dacht ik 3 keer met AF/KLM stakingen te maken gehad & 2 maal dat er vanwege andere redenen een vlucht vanuit AMS gecancelled was. Elke keer zonder problemen door Delta omgeboekt met whatever de vluchten ik wenste, een enkele keer zelfs proactief gebeld door Delta die mijn trip/de vluchten ook in de gaten hield, genoeg (JV/ST) partners en keuzes.

Pagina: 1 ... 21 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2