Momenteel voor drie dingen:
1. Om de boilers 's ochtends even wat extra te laten opwarmen (tijdstip qua COP niet ideaal), maar mijn vrouw doucht vrij warm en vind dat het water soms lauw wordt als de boiler op 55c staat (nadat het een nacht verliezen heeft gehad in een koude garage). Daarom moest de boiler minimaal naar 58c. Nu staat de boiler op 55c en draait deze 's ochtends een klein uurtje en nooit meer klachten.
2. Als de MV optoert gaan de boilers aan, mijn boilers kunnen zowel MV lucht als buitenlucht pakken. Maar MV lucht is meestal gunstiger voor de COP. In principe zou ik nog kunnen inbouwen dat de regeling werkt op basis de buitentemperatuur ook, maar nu nog geen issue.
3. Op een afstandsbediening in de kamer heb ik een boostknop geprogrammeerd voor het geval het plan ontstaat om in bad te gaan en allebei te douchen 's avonds (met dubbele regendouche). Dan kunnen de boilers al even naar max temperatuur gaan om wat extra marge te hebben. (Wordt bijna nooit gebruikt, maar WAF verhogend, want invloed op het proces)
Setup: 2x Explorer v3 200l / Home Assistant / In de boilers Shellies 1 met Tasmota geflashed / ZRC-90 afstandsbediening