Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste
Acties:
  • 647.295 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Knielen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:47:
@Bo0bz Dat kan prima, als het maar niet te koud wordt in je garage. Wil je de lucht van binnen halen dan betekend dit wel dat het af gaat koelen (of je onttrekt warmte uit de rest van je huis).
Ik heb mijn WPB op zolder staan en ben begonnen met binnen - binnen (dus binnen aanzuigen en afblazen), het viel mij tegen hoeveel temeperatuur je dan verliest in huis. Nu gekozen voor binnen aanzuigen en naar buiten afblazen. Nog steeds merk je wel dat de temperatuur zakt omdat je koude lucht via de ventilatieroosters naar binnen zuigt.
Ik heb deze ook op zolder met binnen/binnen. Temp op zolder zakt 1 a 2 graden en is na 2 uur weer terug op de normale temp.
Lijkt me met naar buiten blazen dat je dan juist meer warmte uit je huis trekt. Dan moet je ook van buiten aanzuigen dan heb je dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Het is vrij eenvoudig: wanneer de temperatuur van de uitgeblazen lucht onder de buitentemperatuur ligt zal bi/bu beter zijn dan bi/bi. Nu wil het zo dat dit vrijwel altijd het geval is in een onverwarmde ruimte. Nu ga ik er wel vanuit dat de toevoer van buitenlucht in dezelfde ruimte is, stel je maakt die ruimte luchtdicht en zuigt aan via de raamroosters in de woning veranderd het plaatje natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-08 11:29
Ik begrijp dat veel mensen de boiler gebruiken als CV ondersteuning middels de warmtewisselaar, het water van de CV wordt dan opgewarmd doordat het waterbuffer in de boiler het water van de CV wat door de wisselaar loopt opwarmt. In de boiler zelf zit dan tapwater wat gebruikt wordt om te douchen/warm water.

Stel nu dat je een Atlantic boiler zonder wisselaar koopt en het vat wilt gebruikt als ondersteuning voor je CV, bijvoorbeeld een pellet CV. Het vat stel je dan in op 50 graden (enkel ECO stand) en sluit je aan op de retour van je CV installatie. Het koude water afkomstig van je CV stroomt dan in het vat (koude aansluiting), het bovenste water uit het vat (50 graden, warm uit van de boiler) stroomt dan je pellet CV in, waardoor je het water enkel maar ongeveer 15 graden hoeft te verwarmen.

Volgens mij is dit niet mogelijk door de kleine aansluitingen van de boiler zelf (veel kleiner dan de spiraal aansluiting; je zou dan twee boiilers parallel moeten zetten?). Of zou je het vat toch aansluiten op de warme uitgang van de pellet CV, dus op de aanvoer van de CV? Hoe dan precies?

[ Voor 7% gewijzigd door jenssen op 09-04-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik denk dat de aansluitingen van 3/4 wel voldoende zijn voor cv.
Echter is de flow dermate hoog dat er nooit echt koud water in je WPB gaat stromen behalve de eerste 5min. De retourtemperatuur vanuit de cvinstallatie is dan 50+ graden als jouw pelletcv water maakt dan 65 graden. Het is zeker niet mogelijk deze lager in te stellen?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
Jim423 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:48:
Ik denk dat de aansluitingen van 3/4 wel voldoende zijn voor cv.
Echter is de flow dermate hoog dat er nooit echt koud water in je WPB gaat stromen behalve de eerste 5min. De retourtemperatuur vanuit de cvinstallatie is dan 50+ graden als jouw pelletcv water maakt dan 65 graden. Het is zeker niet mogelijk deze lager in te stellen?
Dat zal ik moeten bekijken of dat lager ingesteld kan worden. Het is echter juist het initiele opwarmen dat zeer veel energie kost, nu met gas kost dat soms wel een aantal kuub, met een pellet CV zal dat veel pellets kosten. Vandaar het idee om juist warmer water aan te bieden, zodat de pellet CV minder hard hoeft op te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
.

[ Voor 100% gewijzigd door jenssen op 10-04-2020 21:24 . Reden: fout gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
.

[ Voor 100% gewijzigd door jenssen op 10-04-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
.

[ Voor 100% gewijzigd door jenssen op 10-04-2020 21:27 . Reden: fout gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Op die fiets, ik ben niet zo bekend met pelletcv's.
Dan zou het wel zo kunnen werken ja. Misschien kun je ook nog rondcirculeren zonder dat de pelletcv aan staat zodat je tot 12 graden Tb zonder pellets af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik las laatst ergens dat je voor cv water bij voorkeur een RVS boiler neemt vanwege de levensduur.
Vaak zie ik bij wp buffervaten RVS, dat zal wel een reden hebben :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Misschien door de hoge flow, spoelt je hele mag. anode weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:03:
Ik las laatst ergens dat je voor cv water bij voorkeur een RVS boiler neemt vanwege de levensduur.
Vaak zie ik bij wp buffervaten RVS, dat zal wel een reden hebben :)
Is vanwege gewicht, RVS als buffer gebruiken is eigenlijk weg gegooid geld. Dood CV water heeft geen zuurstof dus emaille is prima.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
jenssen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:06:
[...]

Dat zal ik moeten bekijken of dat lager ingesteld kan worden. Het is echter juist het initiele opwarmen dat zeer veel energie kost, nu met gas kost dat soms wel een aantal kuub, met een pellet CV zal dat veel pellets kosten. Vandaar het idee om juist warmer water aan te bieden, zodat de pellet CV minder hard hoeft op te stoken.
Je hebt zeker nog geen pellets CV staan?
Die hebben moeite met weinig vermogen leveren. Kouder dan 55 kunnen ze sowieso al niet. Een pellets CV heeft inderdaad graag een buffer maar niet om de reden die jij stelt.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
Bedankt, zal er eens verder in duiken.

Ik zit er aan te denken om de aanvoer/afvoer van de Atlantic te dempen m.b.t. het geluid. Wat is het hierbij het makkelijkste met een goed resultaat?

Vanuit Atlantich begreep ik dat demper met artikelcode 538436 aangesloten moet worden op de uitgang? Weet iemand of dit in combinatie met artikelnummers 423014 en 529353 gebruikt moet worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
reneeke1970 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:37:
[...]

Je hebt zeker nog geen pellets CV staan?
Die hebben moeite met weinig vermogen leveren. Kouder dan 55 kunnen ze sowieso al niet. Een pellets CV heeft inderdaad graag een buffer maar niet om de reden die jij stelt.
Nee nog niet, ben hem aan het aansluiten. Is er een buffervat wat jij kunt aanraden? Eventueel met warmtepomp? Het kromme is namelijk dat een buffervat met warmtepomp vanwege de subsidie denk ik goedkoper is dan een buffervat zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
jenssen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:05:
[...]

Nee nog niet, ben hem aan het aansluiten. Is er een buffervat wat jij kunt aanraden? Eventueel met warmtepomp? Het kromme is namelijk dat een buffervat met warmtepomp vanwege de subsidie denk ik goedkoper is dan een buffervat zonder.
Er bestaan geen buffer vaten met warmtepomp erop. Dat zijn sww boilers. Een buffer vat moet zo groot en zo goedkoop mogelijk zijn met minstens vier aansluitingen. Twee voor je kachel en twee voor je afgifte systeem naar je radiators toe. Daartussen komt ook de extra tweede circulatie pomp die door de thermostaat word aangestuurd.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
jenssen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:03:
Bedankt, zal er eens verder in duiken.
Ik gebruik Flexibele geluiddemper non-woven met aansluiting diameter 160 mm lengte 1000mm op de uitgang.
Met de GUSO 160mm montagering. Waarom wil je de buis dempen, voor het geluid binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
Jim423 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:14:
[...]

Ik gebruik Flexibele geluiddemper non-woven met aansluiting diameter 160 mm lengte 1000mm op de uitgang.
Met de GUSO 160mm montagering. Waarom wil je de buis dempen, voor het geluid binnen?
Ja, voor het geluid binnen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:05
ik heb mijn ketel eruit gehaald daarvoor wil ik een ventilatie pan of doorvoer installeren?
gewoon deze nemen: https://www.materialenvoo...raciet_%C3%98_150_mm/3723

het moet natuurlijk niet te duur worden

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
maartentmm schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:53:
ik heb mijn ketel eruit gehaald daarvoor wil ik een ventilatie pan of doorvoer installeren?
gewoon deze nemen: https://www.materialenvoo...raciet_%C3%98_150_mm/3723

het moet natuurlijk niet te duur worden
Ik heb deze gebruikt voor afvoer https://imgur.com/lupOESS

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
welke diameter is dat?
ik kan die niet zo 123 vinden

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
maartentmm schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:39:
[...]

welke diameter is dat?
ik kan die niet zo 123 vinden
Het zijn ook "gewone" ventilatiepannen maar dit zit aan de binnen kant https://imgur.com/0CE4FIC.

Werkt al 2 jaar zo, gekocht bij een handel in gebruikte dakpannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik heb een probleem met mijn veiligheidsgroep die aan de koud water ingang van de boiler zit , hij lekt en niet zo'n klein beetje de klep al een paar keer wat open gedaan en er wat op getikt maar niets helpt. Op zoek naar een nieuwe maar dat is niet gelukt. misschien weet een van jullie waar ik die kan kopen. lengte 110 mm buitendraad 1" aanvoer koper 22 mm hij is horizontaal gemonteerd en recht met de overstort onderaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg_9eG_RCxIeU8W8udmiRKRYP-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3urhrOHoPXIGuLlkRflmKE6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Joris Jasper op 15-04-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Joris Jasper
Staat die hier niet tussen?
https://www.oeg.net/nl/ve...uren/veiligheidsarmaturen
Heb je een foto?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Joris Jasper
Wat er een beetje op lijkt is deze van 1"
https://www.pentecbv.nl/o...ties-en-boileraansluitset
https://www.sanispecials....nlaatcombinatie-120304871
Vergeet de pakking? niet https://www.sanispecials....eer-Pakkingring-153040988

[ Voor 17% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-04-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:17
Ik sta op het punt om een atlantic explorer v4 te bestellen.

Mijn eerste plan was om de luchttoevoer met een T-stuk van de MV af te takken. Maar ik moet dan een lengte van plusminus 8m overbruggen met 3 90 graden bochten erin. de luchtafvoer gaat rechtstreeks door het dak.
(ik kan bijvoorbeeld i.p.v. 160mm 200mm gaan gebruiken het eerste stuk en dan vlak voor de wpb verlopen)

Nu lees ik in de handleiding dat er met 2 90 graden bochten maximaal 5m overbrugd mag worden.

Gaat mijn situatie nu problemen opleveren?

Andere optie is om de toe en afvoer rechtstreeks door het dak te maken, maar krijg je dan niet recirculatie van het lucht?

[ Voor 8% gewijzigd door Herkz op 16-04-2020 10:27 ]

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

HerkeLWD schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:22:
Andere optie is om de toe en afvoer rechtstreeks door het dak te maken, maar krijg je dan niet recirculatie van het lucht?
De handleiding van mijn lucht-WTW zegt dat de in- en uitgang x meter uit elkaar moeten liggen om inderdaad 'kortsluiting' te voorkomen. Dat zal niet veel anders zijn voor een WP boiler.

Maar dat kan je ook bereiken door met een buis de uitgang een paar meter te verleggen OP het (platte) dak. Dan hoeft het niet geisoleerd te zijn (als je binnenhuis verlegd wel).
Dat is tenminste mijn idee ;)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter

Mijn eerste plan was om de luchttoevoer met een T-stuk van de MV af te takken. Maar ik moet dan een lengte van plusminus 8m overbruggen met 3 90 graden bochten erin. de luchtafvoer gaat rechtstreeks door het dak.
(ik kan bijvoorbeeld i.p.v. 160mm 200mm gaan gebruiken het eerste stuk en dan vlak voor de wpb verlopen)

Nu lees ik in de handleiding dat er met 2 90 graden bochten maximaal 5m overbrugd mag worden.

De handleiding gaat uit van een passieve aanzuiging, met een MV krijgt ie echter hulp.
Je kan misschien in de ruimte zelf (extra) aanzuigen, dat geeft weer minder weerstand.
Het plaatje is mij te onduidelijk om er meer over te zeggen :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:46

de Peer

under peer review

Waarom niet gewoon binnen aanzuigen en uitblazen? Goedkoop en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
Wuursj schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:26:
[...]

De handleiding van mijn lucht-WTW zegt dat de in- en uitgang x meter uit elkaar moeten liggen om inderdaad 'kortsluiting' te voorkomen. Dat zal niet veel anders zijn voor een WP boiler.

Maar dat kan je ook bereiken door met een buis de uitgang een paar meter te verleggen OP het (platte) dak. Dan hoeft het niet geisoleerd te zijn (als je binnenhuis verlegd wel).
Dat is tenminste mijn idee ;)
Speedy-Andre schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:09:
[...]

De handleiding gaat uit van een passieve aanzuiging, met een MV krijgt ie echter hulp.
Je kan misschien in de ruimte zelf (extra) aanzuigen, dat geeft weer minder weerstand.
Het plaatje is mij te onduidelijk om er meer over te zeggen :)
de Peer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:43:
[...]

Waarom niet gewoon binnen aanzuigen en uitblazen? Goedkoop en makkelijk.
Doodgeschrokken van de totaalprijs van de luchtleidingen en dakdoorvoeren. Nu eerst maar van binnen aanzuigen en buiten uitblazen. Kijk het eerst aan, ben bang dat ik enorme trek in huis krijg, maar misschien valt het mee.

Zo niet, dan denk ik dat ik een aanvoer maak van 200mm spirobuis om hem dan vlak voor de wpb te verlopen. De wpb is iig besteld :*)

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:46

de Peer

under peer review

HerkeLWD schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:59:
[...]

[...]

[...]

Doodgeschrokken van de totaalprijs van de luchtleidingen en dakdoorvoeren. Nu eerst maar van binnen aanzuigen en buiten uitblazen. Kijk het eerst aan, ben bang dat ik enorme trek in huis krijg, maar misschien valt het mee.

Zo niet, dan denk ik dat ik een aanvoer maak van 200mm spirobuis om hem dan vlak voor de wpb te verlopen. De wpb is iig besteld :*)
Zie dat mijn reactie niet duidelijk was:
Waarom niet gewoon binnen aanzuigen en binnen uitblazen? Goedkoop en makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

HerkeLWD schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:59:

Ja dat viel me ook niet mee. De meerprijs van een Edel Auer Eau is er eigenlijk niet omdat die een stukje eenvoudiger is aan te sluiten in mijn situatie. Dus die maar gekozen.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
de Peer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:01:
[...]

Zie dat mijn reactie niet duidelijk was:
Waarom niet gewoon binnen aanzuigen en binnen uitblazen? Goedkoop en makkelijk.
Die was duidelijk. Maar ik sluit hem zo aan, omdat ik hem uiteindelijk toch van buitenaf wil aanzuigen.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
HerkeLWD schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:55:
[...]

Die was duidelijk. Maar ik sluit hem zo aan, omdat ik hem uiteindelijk toch van buitenaf wil aanzuigen.
Ook met -7 buiten?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Onder de 0gr kun je niet vanaf buiten aanzuigen geloof ik.
Niet doen hoor :o

[ Voor 56% gewijzigd door Jim423 op 18-04-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 16:26
Even een vraagje :-)

De WPB staat op zolder en ik moet de warm/koud waterleiding verlengen in de bijkeuken ivm isoleren.

Hoe kan ik het beste de WPB leeg laten lopen? Of is er een manier om de WPB te omzeilen? Er zit een aftapkraantje op de toevoer. Er zit ook een stopkraan op de toevoer.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hoofdkraan sluiten. Warmwaterkraan open. Aftapkraantje open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
Jim423 schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:30:
Hoofdkraan sluiten. Warmwaterkraan open. Aftapkraantje open?
:*) top, dankjewel. Ik had al zo'n vermoeden, maar het zekere voor het onzekere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

bloedcel schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:35:
Even een vraagje :-)

De WPB staat op zolder en ik moet de warm/koud waterleiding verlengen in de bijkeuken ivm isoleren.

Hoe kan ik het beste de WPB leeg laten lopen? Of is er een manier om de WPB te omzeilen? Er zit een aftapkraantje op de toevoer. Er zit ook een stopkraan op de toevoer.

Alvast bedankt.
Toevoer dicht draaien dan komt er niks uit de warme, bij mij niet tenminste
.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
klump4u schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:14:
[...]

Toevoer dicht draaien dan komt er niks uit de warme, bij mij niet tenminste
.
Als ik het goed begrijp hoef ik dan niet de WPB leeg te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

bloedcel schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:23:
[...]

Als ik het goed begrijp hoef ik dan niet de WPB leeg te laten lopen?
Ik niet in ieder geval, gewoon proberen zou ik zeggen, kan er geen lucht bij dan laat hij ook geen water weg.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
klump4u schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:26:
[...]

Ik niet in ieder geval, gewoon proberen zou ik zeggen, kan er geen lucht bij dan laat hij ook geen water weg.
Ik ga het proberen :*) zou mooi zijn, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

bloedcel schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:35:
[...]

Ik ga het proberen :*) zou mooi zijn, bedankt.
Wel nergens een kraan opendraaien zodat er lucht bij kan komen, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
klump4u schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:39:
[...]

Wel nergens een kraan opendraaien zodat er lucht bij kan komen, succes.
Maar als ik een waterleiding loskoppel krijg ik dan hetzelfde effect :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

bloedcel schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:49:
[...]

Maar als ik een waterleiding loskoppel krijg ik dan hetzelfde effect :$ ?
Nee, zeer waarschijnlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloedcel
klump4u schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:54:
[...]

Nee, zeer waarschijnlijk niet.
Ik zal het gaan ondervinden ;) ik laat het jullie in de aankomende weken weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
Jim423 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:57:
Onder de 0gr kun je niet vanaf buiten aanzuigen geloof ik.

[...]

Niet doen hoor :o
Still alive! :P

Afzuigen van buiten, met aftakking van de MV.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
HerkeLWD schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:52:
[...]

[...]

Still alive! :P

Afzuigen van buiten, met aftakking van de MV.
En dan lekker al dat vocht je boiler in....
Als je boiler van binnen begint te zuigen, heft hij vanzelf je onderdruk van de mv op, oftewel wat normaal door mv gaat word vanzelf door wpb naar buiten afgevoerd.
Ga je douche met mv stand turbo dan wint hij het weer, maar dat is niet erg want dat vocht wil je niet in je wpb hebben.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Dat los ik op met een keerklep, de MV duwt hem niet open omdat de afvoer naar buiten er is.
Start de wpb dan trekt die de klep open.
Richting badkamer heb ik een elektrische klep voor de MV, ook handig als je even niet wil dat de badkamer afkoelt als de MV of wpb draait en er koude lucht via raamroosters binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:00:
Dat los ik op met een keerklep, de MV duwt hem niet open omdat de afvoer naar buiten er is.
Start de wpb dan trekt die de klep open.
Richting badkamer heb ik een elektrische klep voor de MV, ook handig als je even niet wil dat de badkamer afkoelt als de MV of wpb draait en er koude lucht via raamroosters binnen komt.
Maar waarom zou je iets oplossen wat je niet hoeft op te lossen....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Zonder de keerklep komt er vocht van de MV in de wpb, nu zeker niet.
Ook niet vanaf de andere kant, de wpb zit op dezelfde dakdoorvoer als de MV.

[ Voor 36% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:33:
Zonder de keerklep komt er vocht van de MV in de wpb, nu zeker niet.
Ook niet vanaf de andere kant, de wpb zit op dezelfde dakdoorvoer als de MV.
Als je al die frutsels achterwege laat en gewoon binnen zuigt is het resultaat hetzelfde

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb eens het tijdschema gebruikt bij de Explorer v3, alleen tussen 9:00 en 19:00 verwarmen, gistermiddag begon het antilegionella programma en om 19:00 was hij niet op temperatuur en stopte dus gewoon op tijd en ging die vanmorgen om 9:00 gewoon verder tot die op 62 graden was, dat antilegionellaprogramma houdt zich dus ook aan het schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26
Wel raar dat hij niet direct om 9 uur met het anti legionella programma begint

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hier nog een leuke #nerdgadet

De warmtepomp aan/uit zetten met je horloge :P

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yhmboma.19.36.jpeg

Ow ja waarom hij er draai-en van maakt dat ligt aan het horloge :P

[ Voor 19% gewijzigd door Possible op 29-04-2020 15:24 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Possible schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:22:

[Afbeelding]

Wel waterdicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter

[Afbeelding]

Ik neem aan dat er een extra sensor in zit en dat jet het PV contact schakelt?
Hoe breng je dat naar je horloge?
Bij mij zou het misschien vanuit Domoticz kunnen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Je kan beter zo een horloge kopen.
Dan heb je dat PV contact niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
@Speedy-Andre

PV contact inderdaad

PV Contact --> Sonoff -> Home-assistant --> Iphone

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Herkz
Hier is inmiddels de wpb v4 ook geïnstalleerd! En hij bevalt goed, super stil ook!
Nu alles eromheen nog even fatsoeneren. Op die grijze plek op de muur hing de cv-ketel, die is dus verleden tijd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g40KHA_Gu68OJ2Ou5uUbTEQ5_sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7LX7G8b8fqRzmZojJygQzQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@HerkeLWD
Let op bij de cv leiding.
Zuurstof erin = roest

Vrijgekomen pvc afvoer + wcd = waterontharder?

[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-05-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 07:02
Hoe doe je dat? Je WPB gebruiken voor CV ondersteuning als je de CVketel weghaalt? Of gebruik je de wpb als hoofdverwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Volgens mij moet @Speedy-Andre de topic titel nog wijzigen O-)
https://radar.avrotros.nl...ng-door-warmtepompboiler/

[ Voor 42% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-05-2020 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herkz
AUijtdehaag schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:32:
@HerkeLWD
Let op bij de cv leiding.
Zuurstof erin = roest

Vrijgekomen pvc afvoer + wcd = waterontharder?
Ik heb nog een paar restpunten, 1 daarvan is inderdaad de cv leidingen afdoppen, maar deze waren helaas op bij de praxis. dus morgen maar even langs warmteservice. De andere restpunt is de inlaatcombinatie aansluiten op het riool, een teiltje is vrij snel vol :P

Waterontharder heb ik niet, heb nog niet het idee dat hij hier nodig is.
trippelb schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:33:
Hoe doe je dat? Je WPB gebruiken voor CV ondersteuning als je de CVketel weghaalt? Of gebruik je de wpb als hoofdverwarming?
Nee, ik heb de wpb puur voor sww. Voor de verwarming komt er een aparte wp, beneden wordt gewerkt aan een nieuwe vloer met vloerverwarming.

[ Voor 5% gewijzigd door Herkz op 01-05-2020 08:42 ]

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@HerkeLWD Heb je de 6 bar inlaatcombinatie gebruikt?

Ik zou hier en daar het leidingwerk ook nog vast zetten.
55 graden water is niet fijn, als de kleine er aan gaat hangen en het over zich heen krijgt.

[ Voor 31% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-05-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
Nee, is 8 bar volgens mij.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@HerkeLWD Als je toch langs warmteservice moet...
Scheelt weer 2 bar extra op je bad/douche kraan

Vervangen "kan" met een uitgeschakelde wp en de warmwaterkraan dicht. (zodat er geen lucht in komt)
Wel rustig aftappen en is ook wel spannend... ;)

[ Voor 61% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-05-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
AUijtdehaag schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:53:
@HerkeLWD Als je toch langs warmteservice moet...
Scheelt weer 2 bar extra op je bad/douche kraan

Vervangen "kan" met een uitgeschakelde wp en de warmwaterkraan dicht. (zodat er geen lucht in komt)
Wel rustig aftappen en is ook wel spannend... ;)
Misschien wel verstandig om te doen idd. Al heb ik nu niet het idee dat als ik een kraan open doe er water uit ''spuit''

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@HerkeLWD Ik heb deze nog liggen eventueel voor op je cv leiding.
of https://www.pumpendiscoun...Caleffi-Kesselgruppe.html

[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-05-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
Dankjewel, ik zal eraan denken! Denk dat ik hem eerst niet nodig ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Herkz op 01-05-2020 10:26 ]

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Dat hebben we hier toen besproken, die verhuurder heeft er een heel langdurig excuus bij om
ze in de kou te laten zitten ;w
Mijn conclusie is dat dat die wpb niet eens start omdat het boilertje aan de muur hem voedt met heet water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Speedy-Andre Ik wil hiermee alleen voorkomen, dat er de verkeerde indruk gewekt wordt met de topic titel.
Men denkt namelijk, het hele huis te kunnen verwarmen en te badderen met 1 en dezelfde warmtepomp boiler.

Die komen van een koude douche kermis terug denk ik...
Het "ding" is niet gemaakt/bedoeld voor 24/7 verwarming.
Daar hebben ze veel mooiere warmtepompen voor (ook met subsidie)

[ Voor 18% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-05-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 22:17

j4y

Is er iemand hier in de buurt van Twente waar ik zou kunnen luisteren naar een V4?

Hieronder staat een filmpje van iemand

Maar het is in 't echt natuurlijk al heel anders dan wat je over je speakers hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:47:
@Speedy-Andre Ik wil hiermee alleen voorkomen, dat er de verkeerde indruk gewekt wordt met de topic titel.
Men denkt namelijk, het hele huis te kunnen verwarmen en te badderen met 1 en dezelfde warmtepomp boiler.

Die komen van een koude douche kermis terug denk ik...
Het "ding" is niet gemaakt/bedoeld voor 24/7 verwarming.
Daar hebben ze veel mooiere warmtepompen voor (ook met subsidie)
Dat heb ik duidelijk in de TS vermeld, met name een stukje verder bij het hoofdstuk cv ondersteuning ;)
edit: Nu ook nog bovenin vermeld, wie het dan nog mist ... :9

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 01-05-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
j4y schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:52:
Is er iemand hier in de buurt van Twente waar ik zou kunnen luisteren naar een V4?

Hieronder staat een filmpje van iemand
[YouTube: Atlantic Explorer V4 geluidsmeting.]
Maar het is in 't echt natuurlijk al heel anders dan wat je over je speakers hoort.
Ik woon niet in jouw buurt, maar heb wel net de V4 geinstalleerd. Het geluid is vergelijkbaar met een warmtepomp wasdroger, alleen dan nog een stuk stiller.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 22:17

j4y

HerkeLWD schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Ik woon niet in jouw buurt, maar heb wel net de V4 geinstalleerd. Het geluid is vergelijkbaar met een warmtepomp wasdroger, alleen dan nog een stuk stiller.
Ik zag je foto daardoor raakte ik weer geinteresseerd (had 'm een tijdje terug op shortlist)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HerkeLWD schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:59:
[...]

Misschien wel verstandig om te doen idd. Al heb ik nu niet het idee dat als ik een kraan open doe er water uit ''spuit''
Bij mijn V4 wordt 6 bar voorgeschreven en gezien de geringe kosten ervan heb ik die er ook tussen gezet. Al staat de mijne al 6 maanden te wachten op een installateur gezien mijn vrouw geen vertrouwen dat ik het zelf doe. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
Deveon schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Bij mijn V4 wordt 6 bar voorgeschreven en gezien de geringe kosten ervan heb ik die er ook tussen gezet. Al staat de mijne al 6 maanden te wachten op een installateur gezien mijn vrouw geen vertrouwen dat ik het zelf doe. |:(
Klopt, ik ga hem vervangen.
Maar ik heb wel altijd geleerd dat vertrouwen het fundament is van een relatie... :9

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Deveon schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Dan regelt ze toch even een installateur?
Of was kosten maken niet de bedoeling? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Dan regelt ze toch even een installateur?
Of was kosten maken niet de bedoeling? :+
Daar heb ik dan weer geen vertrouwen in :P Zelf wel een installateur over de vloer gehad maar die gaf een indicatie van 400-500 euro voor enkel de leidingen aanleggen en hij wist niet wanneer hij tijd had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
De meterstanden staan weer in de Warmtepomp boiler sheet.

Warm water verbruik 2,496 m3
Stroom 50,86 kWh

Het stroom verbruik wijkt af om dat ik een E-Boiler 80 liter 1000 Watt verwarm met PV stroom, hier is 17,08 kWh voor gebruikt.
Mijn hoofd zekering is slechts 25 Amp in combinatie met 8530 Wp word dat wat krap, vandaar dat er 4 Amp richting E-boiler gaat.

Sturing door middel van een sonoff TH10, een Eaton 20 Amp relais en een Ali printje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:35
wizzopa schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:10:

Mijn hoofd zekering is slechts 25 Amp in combinatie met 8530 Wp word dat wat krap, vandaar dat er 4 Amp richting E-boiler gaat.

Sturing door middel van een sonoff TH10, een Eaton 20 Amp relais en een Ali printje.
Je weet dat je bij de meeste netbeheerders een gratis upgrade naar 35/40 A kan aanvragen? Dat geeft wat meer ruimte. Vastrecht en netbeheerkosten zijn hetzelfde tarief als 25 A.

[ Voor 6% gewijzigd door robkds op 01-05-2020 21:13 ]

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
robkds schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Je weet dat je bij de meeste netbeheerders een gratis upgrade naar 35/40 A kan aanvragen? Dat geeft wat meer ruimte. Vastrecht en netbeheerkosten zijn hetzelfde tarief als 25 A.
Dat klopt maar dan krijg ik gelijk een andere meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26
@wizzopa dat is toch alleen een andere zekering erin? Als je naar 3 fase over gaat krijg je een andere meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 10:53
wizzopa schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:15:
[...]

Dat klopt maar dan krijg ik gelijk een andere meter.
Die krijg je toch voor 2023, want dan moeten alle oude meters vervangen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
Knielen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:26:
@wizzopa dat is toch alleen een andere zekering erin? Als je naar 3 fase over gaat krijg je een andere meter.
Dat zou zo zijn als de meter dat toelaat, maar de meter is maar geschikt voor/tot 25 Amp. Daar om komt er dan ook gelijk zo’n s.... meter of een digitale en dat hoeft nog even niet. Ik heb hier over al contact gehad met Liander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david5
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Op de valreep in 2019 heb ik een warmtepompboiler aangeschaft, gehoopt op de subsidie van 2019 echter is de subsidie 2020 toegekend. Heeft er iemand ervaring met bezwaar aantekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signor Doekie
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Ja, heb ik gedaan en netjes telefonisch en schriftelijk afgewezen. Het potje voor 2019was leeg. Geen nut dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
david5 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:35:
Op de valreep in 2019 heb ik een warmtepompboiler aangeschaft, gehoopt op de subsidie van 2019 echter is de subsidie 2020 toegekend. Heeft er iemand ervaring met bezwaar aantekenen?
Wanneer heb je de subsidie aangevraagd? Mijn oorspronkelijke aanvraag was van begin december, die is verlengt en vervolgens afgewezen met het advies om opnieuw in te dienen. Daar heb ik tot heden nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
Deveon schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Wanneer heb je de subsidie aangevraagd? Mijn oorspronkelijke aanvraag was van begin december, die is verlengt en vervolgens afgewezen met het advies om opnieuw in te dienen. Daar heb ik tot heden nog geen reactie op gehad.
idd eerst de 2de aanvraag afwachten en dan bezwaar aantekenen.
Toch blijft het subsidie dus gaan ze waarschijnlijk zeggen dat je blij moet zijn met het nieuwe bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david5
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Deveon schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:54:
[...]

De eerste aanvraag is eind december 2019 geweest. De tweede aanvraag van januari 2020. Die is inmiddels bevestigd en er is €800,-- overgemaakt.
Het lastige vind ik, je koopt een pelletkachel in 2019 en je kunt in 2020 nog gebruik maken van de regeling 2019. Dat is toch krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Had jij zo snel reactie op de eerste aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De zeer late aanvragen (eind december) zijn volgens mij vrij snel afgewezen wegens lege pot 2019.
De aanvragen die net op het randje zaten hebben een stuk langer moeten wachten op reactie.
Ik vind de coulanceregeling wel netjes eigenlijk, ze hadden ook kunnen zeggen lege pot 2019 je krijgt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
david5 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:29:
[...]

De eerste aanvraag is eind december 2019 geweest. De tweede aanvraag van januari 2020. Die is inmiddels bevestigd en er is €800,-- overgemaakt.
Het lastige vind ik, je koopt een pelletkachel in 2019 en je kunt in 2020 nog gebruik maken van de regeling 2019. Dat is toch krom?
Het gaat wel om een ander aankoopbedrag, ik vond heel die hele pelletkachel subsidie krom btw.
Zelfde als biomassa verbranden, hoe kan dat ooit goed voor het milieu zijn?
Nu heb je €150 meer gehad en daar mag je denk ik blij mee zijn.
Ze gaan de regels van oude subsidies niet opnieuw bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

[Afbeelding]

Gaaf...

Kun je me zeggen hoe en wat???

@Speedy-Andre

Ben al ff niet meer hier op dit topic..
Maar wat zijn de ECHTE verschillen van de V2 en de V4?
Kennis wilt iets kopen maar durft allen dezelfde als ik heb hahahah

Of als iemand anders me de verschillen kan uitleggen.
Dat kleurtje geloof ik wel..
Maar in 2 jaar van een V1-V2 naar V4 8)7
Viva la France?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Hier staat een lijstje :)

Ze beloven dat hij stiller is met een betere cop.
Verder is hij 8mm hoger dan de V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Speedy-Andre schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:27:
Hier staat een lijstje :)

Ze beloven dat hij stiller is met een betere cop.
Verder is hij 8mm hoger dan de V3.
Dus wss gewoon hetzelfde: O-) O-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Dylantje2 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:45:
[...]

Dus wss gewoon hetzelfde: O-) O-)
Hij doet hetzelfde, misschien net wat anders in het menu en de water aansluitingen zitten iets anders.
Er zijn nu andere merken die hem relabelen zoals Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Dylantje2 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:06:
[...]

Gaaf...

Kun je me zeggen hoe en wat???

@Speedy-Andre

Ben al ff niet meer hier op dit topic..
Maar wat zijn de ECHTE verschillen van de V2 en de V4?
Kennis wilt iets kopen maar durft allen dezelfde als ik heb hahahah

Of als iemand anders me de verschillen kan uitleggen.
Dat kleurtje geloof ik wel..
Maar in 2 jaar van een V1-V2 naar V4 8)7
Viva la France?
Ik draai home assistant als Domotica pakket.

Home assistant communiceert met mijn gosund smart plug welke op de pv ingang van de Atlantic is aangesloten. Daarbij heb ik ook een temp sensor in de boiler gezet om het vat uit te lezen.

Ik heb een automation gemaakt die het volgende doet :

Om 15:00 stuur een push bericht naar smartwatch. Stuur temp mee en geef aan of hij moet draaien of niet. Als ik zeg laten draaien dan zal de boiler tot 54 graden opwarmen en daarna ook uitgaan. Hier krijg ik dan ook netjes een bericht van :)

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.