Het is een afweging, blaas je naar buiten dan wordt dat ergens vandaan weer aangevuld.CurlyMo schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:24:
@Speedy-Andre @Knielen Klopt mijn aanname dat je bij één kanaal beter gewoon alleen je binnenlucht kan gebruiken? Omdat je anders toch alsnog koude lucht naar binnen blaast of warme lucht aan je ruimte onttrekt. Hergebruik CV kanaal levert me namelijk maar één kanaal op.
Hou je alles binnen dan koelt het plaatselijk af tot de wpb klaar is.
In het begin wilde ik niet van binnen aanzuigen omdat ik met de airco's een beperkte capaciteit heb.
Echter blijkt het reuze mee te vallen, de airco gaat nog geen tandje harder als de wpb draait.
Afvoeren naar buiten zou ik voor kiezen, de pijp mag dan wel 125mm of groter zijn vanwege de weerstand.
Over het MV kanaal door het dak:
Als ik de MV harder laat draaien gaat bijna alle lucht naar de wpb en niet naar buiten, ondanks dat de weg naar buiten vrij is.
Staat de MV laag dan zuigt de wpb 50.50 lucht aan omdat hij sterker is dan de MV op dat moment.
Voor mij ideaal, ik kan de MV regeling gebruiken om te bepalen waar de wpb de lucht vandaan haalt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW