Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.278 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Dus vaak draag ik dan geen broek uit noodzaak.
:o frips aan de bips :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

:')

Ik heb zelfs bij nul graden weinig last van de kou...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Ik heb nog een foto van je gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/08/01/19/42DFE01700000578-4750914-image-a-29_1501610606592.jpg

Je rijhouding is ook niet zo veilig trouwens :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
Wel veel overzicht zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:36:
[...]

IJspegel? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Vind die handschoentjes wel een beetje te...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Least Inkling schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:40:
Die had hij voor Sinterklaas gekregen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:40:
Maar de camera kan er nu wel mooi onder/tussendoor filmen. Net alsof je er zelf op zit :9 (op die motor dus }:| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:39:
[...]

[afbeelding]

Ik zou willen dat zo'n jurkje mij zou staan. Dan zou ik ook zo rondrijden in de zomer.

Nu drijf ik weg in mijn zomerjas zodra het zonnetje tevoorschijn komt...
Geen idee. Ik vind het maar irritant want ik vind het nu ook al te warm aan het worden voor een pak op de motor...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 14:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Ik zou willen dat zo'n jurkje mij zou staan. Dan zou ik ook zo rondrijden in de zomer.

Nu drijf ik weg in mijn zomerjas zodra het zonnetje tevoorschijn komt...

[...]

Geen idee. Ik vind het maar irritant want ik vind het nu ook al te warm aan het worden voor een pak op de motor...
Een pak op de motor te warm?

Doe je toch het gillette uit? :P
Afbeeldingslocatie: https://7ab4a7a7b3e97d265133-3c456ba518a2c8c1f13f8ac58cd6a50f.ssl.cf5.rackcdn.com/btxkn0i9fgg04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Een pak op de motor te warm?

Doe je toch het gillette uit? :P
[afbeelding]
Lol.

Nee man. Ik heb dan gewoon een t-shirt of overhemd met korte mouwen aan in mijn motorjas. En nog zweet ik me kapot. Heb wel eens overwogen om zonder broek in een motorbroek te gaan rijden, maar dat maakt denk ik weinig uit en is zeer onhandig i.v.m. omkleden.

Ik heb mij trouwens altijd afgevraagd of zulke helmen eigenlijk wel veilig zijn. Je hebt helemaal geen kin-/kaakbescherming.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@maximiliaan_nl heb je geen motorjeans? Dat bevalt hier prima in de zomer e.d. Ik rij hier ook met 10 graden nog zonder voering in mijn jas :P De motorjeans laat ik wel vaker in de kast liggen, maar dat is meer omdat hij niet waterdicht is dan om de temperatuur.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chakotay Motorjeans? Geen idee of dat wat is. Zal er eens naar kijken, want ik wordt die synthetische broek behoorlijk zat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:56:
@Chakotay Motorjeans? Geen idee of dat wat is. Zal er eens naar kijken, want ik wordt die synthetische broek behoorlijk zat.
Er is een gigantisch aanbod van tegenwoordig. Het is alsnog wel wat warmer dan een normale dunne jeans, maar een stuk minder warm dan 2 lagen van normale kleding + motorkleding eroverheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:07
Motorjeans werken prima met zowel dit huidige weer als warm weer. Ook met 2/3 graden is het frisjes, maar goed uit te houden. Daarnaast gebruik ik bij regen mijn textiel broek over mijn motorjeans als regenbroek omdat die textiel broek wel waterdicht is. Goed aan te raden dus :)

En scheelt mij iedere keer op werk omkleden, kantoor baantje dus ik kom binnen en kan meteen aan de slag!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:39:
[...]

[afbeelding]

Die dame leeft niet meer : :'(

https://www.oliepeil.nl/b...en/6956-olga-is-niet-meer

https://www.instagram.com/explore/tags/monika9422/?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ah, ik wist niet dat ze bekend was.. ik googlede randomly op 'female biker' :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bij MotoXL hebben ze ze voor schappelijke prijzen :Y Komend weekend hebben ze nog meer aanbiedingen, wellicht zit er dan ook wat voor je tussen :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ik heb een motorjeans van Rev'it de Orlando H20 die ook waterdicht is. Werkte prima met het weer van 4 graden en regen. Ben bang dat die wel weer te warm word voor het zomer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom heb ik lekker een doorwaaijas voor de echt warme dagen, heerlijk. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Er zijn ook motorjeans die zelfs ventilatieritsen hebben, dus als het echt heel warm wordt is dat best praktisch. Ik heb een Revit Lombard en hoewel ze natuurlijk dikker zijn dan een normale spijkerbroek is het in de zomer best aangenaam. Doorwaaijas er boven en zelfs in de stad is het dan nog wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
HTT-Thalan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:16:
Mijn vrouw heeft, aangemoedigd door mijn plezier, ook besloten om deze lente motorlessen te gaan nemen :). Vind ik leuk :). Ze heeft wel wat kortere beentjes, dus dat zal geen Alpje worden (dat hebben we geprobeerd, daar past ze niet op). Ze vond o.a. de CB500 wel leuk.
Hoe lang is je vrouw? Mijn vriendin heeft met haar 1.54 toch nog behoorlijke problemen met mijn CB500. Helaas een belangrijke factor voor haar om te passen voor een eigen motorrijbewijs :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Melkunie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Hoe lang is je vrouw? Mijn vriendin heeft met haar 1.54 toch nog behoorlijke problemen met mijn CB500. Helaas een belangrijke factor voor haar om te passen voor een eigen motorrijbewijs :(
Ze is 1m70 en de Alp is nét te hoog. Niet in het minst omdat ik een verbreed zadel heb waardoor je moeilijker bij de grond komt (je benen worden naar buiten geduwd) maar met het standaard zadel ging het ook niet. Ik kom zelf prima bij de grond maar met 2 voeten plat op de grond gaat net niet (met het brede zadel).

De CB500 stond hier toevallig 2 weken als lener vanwege een reparatie aan de Alp, en ze vond hem wel tof, maar er is zat te krijgen natuurlijk en ze moet maar gewoon zelf gaan uitzoeken wat ze leuk vind :). Mijn voorkeur zou wel uitgaan naar iets wat ik zelf kan onderhouden uiteraard :P.
Joopieboy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:01:
Daarom heb ik lekker een doorwaaijas voor de echt warme dagen, heerlijk. :)
Dát, en als het echt heet word (lees: 30 graden of meer) heb ik onder mijn Macna doorwaai-jas ook nog een Macna koelvest. Dat scheelt echt bizar veel hitte, vooral als je stilstaat (stoplicht oid).

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-01-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Mijn Richa RIX2 jas, die volgens mij niet meer wordt gemaakt, werkt prima van -10 tot 35 graden. Doormiddel van de uitneembare voeringen kun je de jas aanpassen aan het klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:41:
Mijn Richa RIX2 jas, die volgens mij niet meer wordt gemaakt, werkt prima van -10 tot 35 graden. Doormiddel van de uitneembare voeringen kun je de jas aanpassen aan het klimaat.
Mijn jas heeft ook zo'n voering, alleen werkt dat niet echt boven de 25 graden celcius :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat is dat toch met mensen die op een tweebaansweg die afloopt naar een ritsstrook zo lang mogelijk links blijven hangen, maar dan niet het verkeer op de rechterbaan voorbij gaan... Op het stukje van de N11 naar de A12 tot twee maal toe net, terwijl de weg ervoor helemaal vrij was. Redelijk storend om daardoor onnodig achter een vrachtwagen op een invoegstrook te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 06:18
lolgast schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Let op, ik ben nauwelijks gehinderd door kennis :D Maar ik denk:
Die latei ligt denk ik aan de constructie van de roldeur, maar gezien het platte dak kan het zo te zien geen kwaad. Als er een kozijnconstructie à la normale deur tussen de muur komt draagt die het geheel wel denk ik, maar dan moet er ook een onderdorpel komen waar het kozijn op rust :+

Misschien anders je vraag hier even stellen, daar zit aardig wat kennis [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4

Nogmaals naar je foto kijkende: Hoe breed is de steeg? Wordt wel een aantal keer steken voor je naar binnen kunt denk ik (afhankelijk van wat voor motor je rijdt)
Steeg is wel redelijk breed hoor, ik steek nu de poort in die er in het begin zit. 1 keer steken en ik kan er door en dat is niet eens een brede poort.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@Joopieboy

Moet je wel accepteren dat er misschien nog wat krasjes bijkomen op je kuipwerk }).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:00:
@Joopieboy

Moet je wel accepteren dat er misschien nog wat krasjes bijkomen op je kuipwerk }).

[video]
Niets wat een laag stickers niet goed kan maken zo te zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:00:
@Joopieboy

[video]
Waarom denk ik dan? Koop dan gewoon een echte crossmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jelte schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:52:
[...]
Waarom denk ik dan? Koop dan gewoon een echte crossmotor.
Natuurlijk, maar de dynamiek van zoiets als dit is wel compleet anders. Ik kan me goed voorstellen dat dit ontzettend vermakelijk is om te doen, al zou het voor mij geen blijvend dingetje zijn. Als je offroad gaat wil je (uiteindelijk) meer dan alleen hard over zandpaadjes scheuren, je wilt springen, klimmen en baggeren. En dát gaat dan weer niet met zo'n 'noppengixxer' zoals @Joopieboy hem waarschijnlijk zou gaan noemen ;).

- edit -

Mijn buit opgehaald *O*:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vb1FOMgjxS267RjCsg5aoDdJ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v7DqyH9nbpGqKFlfSrp6u3wF/medium.jpg

Mijn nieuwe (Ducati branded, dat dan wel >:)) Rev'it Strada 13 dubbel gevoerde zomer/winterbroek. Nieuw gekocht voor slechts 169 euro dankzij de executieveiling bij Scarpa vorige maand :). Volledig Gore-Tex en 2 verwijderbare binnenlagen voor elk weertype, inclusief afsluitbaar doorwaai-mesh in de bovenbenen.

Nou moet ik zeggen dat het Difi spul van Motorport echt goed spul voor z'n geld is, ik heb minder dan de nieuwprijs van deze broek betaald voor de hele uitrusting) maar ik zal meer dan één winter en één zomerset nodig hebben en voor dit soort bedragen wil ik wel meer a-merk spul kopen :P.

[ Voor 44% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-01-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechts 169 euro voor een motorbroek... Het is maar wat je goedkoop vindt denk ik.
Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:01:
Wat is dat toch met mensen die op een tweebaansweg die afloopt naar een ritsstrook zo lang mogelijk links blijven hangen, maar dan niet het verkeer op de rechterbaan voorbij gaan... Op het stukje van de N11 naar de A12 tot twee maal toe net, terwijl de weg ervoor helemaal vrij was. Redelijk storend om daardoor onnodig achter een vrachtwagen op een invoegstrook te zitten.
Gewoon geen verkeersinzicht. Er zijn zoveel mensen die gewoon niet kunnen rijden...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:01:
Slechts 169 euro voor een motorbroek... Het is maar wat je goedkoop vindt denk ik.
Goed spul kost geld.. ga voor de grap eens naar de prijzen van Rukka kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
€169 voor een motorbroek valt naar mijn mening niet in de categorie 'duur' inderdaad. Dat is meer richting de €400+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:01:
Ik heb nergens het woord goedkoop gebruikt volgens mij :P.

Het is nog steeds veel geld, maar ik draag dat ding ten eerste voor de veiligheid, en ten tweede voor mijn comfort (warmte/kou, soepelheid, pasvorm etc). Mijn eerste broek was 100 euro (Difi overbroek) en die voldoet nog steeds goed, maar is bij lange na niet waterdicht (ook al zou hij dat wel moeten zijn, na een uur begint het gewoon overal in te kruipen, o.a. bij het kruis). Mijn tweede broek was ook 200 euro, voor een paar goed beschermde jeans met Twaron erin en bijna onzichtbare protectors. Deze laatste broek was winkel verkoopprijs 469 euro.

Dus ik zeg 'slechts' 169 euro omdat ik hem voor de originele prijs nooit had overwogen. Goed spul, maar buiten mijn budget (voor een broek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veiligheid kost geld inderdaad. En als je geen geld hebt krijg je geen veiligheid. Dus dan maar niet motorrijden...! Not not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Terugkerende discussie over geld altijd :/ Linksom of rechtsom, @HTT-Thalan heeft gewoon super weinig betaalt voor deze broek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

Man verliest nepbeen tijdens motorrijden in Australië.
https://www.nu.nl/226760/...rrijden-in-australie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 170 euro veel geld en dat is het ook voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:24:
Ligt eraan waar je het mee vergelijkt :) Als je kijkt wat er aan motorbroeken te krijgen is en wat dat kost, dan is 170 euro simpelweg dichterbij de onderkant dan de bovenkant van de markt.

Persoonlijk gooi ik elke maand al meer dan dat bedrag aan benzine in de tank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Persoonlijk gooi ik elke maand al meer dan dat bedrag aan benzine in de tank :+
Ja maar je rijdt voor je werk waarschijnlijk. Dus dan komt het ook weer terug uiteindelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:24:
Dat spreken we toch ook niet tegen? Ik ben ook absoluut niet vermogend, rij een Transalp van 29 jaar geleden en draag (tot op nu nog) een Difi pak van Motorport met een Bayard helm. Je zult mij waarschijnlijk nooit een tenue van 1000+ euro zien shoppen, maar als ik datzelfde tenue voor 40% van de prijs kan krijgen wil ik het nog wel overwegen.

In tegenstelling tot autorijden, is beschermende kleding gewoon onderdeel van het vervoersmiddel als je op de motor zit, dus in plaats van een motor van 4000+ euro rij ik er (nu nog) eentje van 1700 euro (ex al het werk wat er aan gedaan is) met een fatsoenlijke set kleding erbij.

Ik heb ook geboden op een Arai helm, overigens. Ik bood 220 euro inclusief veilingkosten en toen moest hij nog een kwartier, maar op het laatste moment ging hij naar een uiteindelijke prijs van 377 euro toe. Nog steeds een goede prijs (het ging om een speciale editie van de Tour X4 van winkelprijs 699e) maar te gortig voor mij. Ter vergelijking: Mijn Bayard was 149 euro + 30 euro voor de pinlock.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-01-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:15:
€169 voor een motorbroek valt naar mijn mening niet in de categorie 'duur' inderdaad. Dat is meer richting de €400+...
Nou daar denk ik anders over, bij Motozoom heb je goede broeken (spijker look) voor rond de 130 euri. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet verplicht, dus in feite is het dan geen onderdeel. Het is slechts een mening wat dat betreft. Niet dat ik niet erken dat je gezellige schaafwonden oploopt bij motorongelukken.

Persoonlijk ben ik niet zo bang voor de schaafwonden. Eerder voor nekletsel door zo'n verdomde vangrail. Moet nog steeds een keer bekijken of ik een niet-reanimeerpenning ga dragen, want in een rolstoel belanden zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Ja maar je rijdt voor je werk waarschijnlijk. Dus dan komt het ook weer terug uiteindelijk.
Jup, al is de kmvergoeding hier redelijk waardeloos.

Zelf rij ik overigens ook op een 17 jaar oude motor, met kleding in ongeveer die prijsklasse.

Over de schaafwonden, mooi verslag hier. Ik hou het lekker bij altijd in volledige gear rijden, zeker in druk verkeer :)

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 12-01-2018 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:32:
Het is niet verplicht, dus in feite is het dan geen onderdeel. Het is slechts een mening wat dat betreft. Niet dat ik niet erken dat je gezellige schaafwonden oploopt bij motorongelukken.

Persoonlijk ben ik niet zo bang voor de schaafwonden. Eerder voor nekletsel door zo'n verdomde vangrail. Moet nog steeds een keer bekijken of ik een niet-reanimeerpenning ga dragen, want in een rolstoel belanden zie ik ook niet zitten.
Voor mij is het een must. Ik ga niet met 200kg aan staal en brandbare vloeistoffen over een grote kaasrasp rijden met alleen een botsmuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Nou daar denk ik anders over, bij Motozoom heb je goede broeken (spijker look) voor rond de 130 euri. O+
- Geen Rev'It, die veel geld uitgeven aan innovatie op het gebied van comfort en veiligheid
- Geen Gore-tex
- Geen jarenlange garantie

waarschijnlijk?

Kijk, een willekeurige motorbroek maken voor 130 euro lukt iedere jandoedel met een naaimachine. Maar een goede, comfortabele en beschermende broek maken is een ander verhaal. Niet dat dat per se 400 euro moet kosten, maar dat is wel de prijsklasse waar de gore-tex broeken van de bekendere merken zich in bevinden. Als je zo een voor 170 euro in handen kan krijgen, is dat gewoon een mooie deal.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:32:

Jij bent niet echt van de nuance he...
Beetje inlevingsvermogen en nadenken voor je hier reageert zou je sieren. |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Icephase op 12-01-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Voor mij is het een must. Ik ga niet met 200kg aan staal en brandbare vloeistoffen over een grote kaasrasp rijden met alleen een botsmuts.
Ergens klinkt het ook wel weer opwindend vind je niet? Beter dan in zo'n conservenblik op vier wielen rondknorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik ben NIET merkgeil maar toevallig SPRAK ik over een Rev'it broek die mijn vrouw draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Ergens klinkt het ook wel weer opwindend vind je niet? Beter dan in zo'n conservenblik op vier wielen rondknorren.
Ongeacht de mening van sommigen over Skoda kan ik je verzekeren dat mijn dagelijkse autovervoer niet de categorie conserven valt. Maar ik kan me voorstellen dat als je net zo veel geld spendeert aan je auto's als aan je motorkleding dat je dan wel bij de barrels moet shoppen ja :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Ik ben NIET merkgeil maar toevallig SPRAK ik over een Rev'it broek die mijn vrouw draagt.
Maar heb je het dan over een motorspijkerbroek? Want dan is 130 euro gewoon een nette prijs, die prijsklasse zitten ze inderdaad. De textielen motorbroeken mét protectie en Gore-tex gaan echt wel naar de 300-400 euro range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Het is een eenmalig investering in je veiligheid. Liever een paar honderd euro kwijt dan een hele been.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hamza schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:45:
Het is een eenmalig investering in je veiligheid. Liever een paar honderd euro kwijt dan een hele been.
Eenmalig? Bij mij is het spul na een paar jaar wel aan vervanging toe meestal :P (Al gaat dat misschien beter als ik eindelijk eens €1000 stuk sla op een echt goed pak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Zit toevallig ook daarover na te denken, al scrollend door webwinkels. Ik verslijt elke twee jaar wel een jas.

Maar de initiele aanschaf doet wel pijn, als je gaat voor de duurzame kleding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Eenmalig? Bij mij is het spul na een paar jaar wel aan vervanging toe meestal :P (Al gaat dat misschien beter als ik eindelijk eens €1000 stuk sla op een echt goed pak)
Daarom heb ik gelijk in een goede motorpak geïnvesteerd. Ik denk dat mijn pak nog zeker 5 jaar meekan. Rev it Vapor set van 700 euro (broek en jas). Dat is ongeveer 13 euro per maand. Dat heb ik echt wel over voor wat veiligheid

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Icephase schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Maar heb je het dan over een motorspijkerbroek? Want dan is 130 euro gewoon een nette prijs, die prijsklasse zitten ze inderdaad. De textielen motorbroeken mét protectie en Gore-tex gaan echt wel naar de 300-400 euro range.
Dat had ik toch gezegd "spijker look" gore tex is leuk maar niet noodzakelijk tenzij je veel geld kwijt wilt. ;)

Deze: https://www.motozoom.com/revit-madison-2-dames-motorjeans.html?colorid=78264

Nu duurder dan vorig voorjaar.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Dat had ik toch gezegd "spijker look" gore tex is leuk maar niet noodzakelijk tenzij je veel geld kwijt wilt. ;)

Deze: https://www.motozoom.com/revit-madison-2-dames-motorjeans.html?colorid=78264

Hm, voordat ik verhuisde had een buurmeisje die broek volgens mij... Dat was niet vervelend om een tijdje achteraan te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Hm, voordat ik verhuisde had een buurmeisje die broek volgens mij... Dat was niet vervelend om een tijdje achteraan te rijden :+
Lijkt ze op deze...

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/j9mznp.jpg

dat is de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Natuurlijk is Goretex geen noodzaak, daarom heb ik binnen mijn budget toe nu toe afgedaan met aerotex. Als je uren onderweg bent is droog blijven echter wel heel prettig en je kunt discussiëren of het misschien niet ook bijdraagt aan de veiligheid omdat je niet onderkoeld raakt.

Ik heb ooit eens gelezen dat oververhitting (van je hersenpan) in de auto hetzelfde effect kan hebben als twee biertjes, dus investeren in een goed gekoeld motorpak is in de zomer ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Ongeacht de mening van sommigen over Skoda kan ik je verzekeren dat mijn dagelijkse autovervoer niet de categorie conserven valt. Maar ik kan me voorstellen dat als je net zo veel geld spendeert aan je auto's als aan je motorkleding dat je dan wel bij de barrels moet shoppen ja :+.
:+ Auto's zijn dan ook slechts vervoersmiddelen (en heel erg duur). Ik heb geen auto overigens, want geen geld voor.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:56:
[...]

Natuurlijk is Goretex geen noodzaak, daarom heb ik binnen mijn budget toe nu toe afgedaan met aerotex. Als je uren onderweg bent is droog blijven echter wel heel prettig en je kunt discussiëren of het misschien niet ook bijdraagt aan de veiligheid omdat je niet onderkoeld raakt.

Ik heb ooit eens gelezen dat oververhitting (van je hersenpan) in de auto hetzelfde effect kan hebben als twee biertjes, dus investeren in een goed gekoeld motorpak is in de zomer ook wel handig.
Onderkoelt op de motor? Hoeveel uur moet je er dan wel niet op zitten?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:54:
[...]

Lijkt ze op deze...

[afbeelding]

dat is de mijne ;)
Nee, ze had een Honda geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:56:
[...]

Daar heb ik een doorwaai jas voor, werkt perfect. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:56:
[...]

:+ Auto's zijn dan ook slechts vervoersmiddelen (en heel erg duur). Ik heb geen auto overigens, want geen geld voor.
Hoe ziet jouw dagelijkse vervoers-setup er dan uit?

En op jouw tweede vraag: mijn langste ononderbroken rit was ongeveer 6 uur, met de helft daarvan stromend regen, midden in de nacht.

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-01-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik moet eigenlijk ook een nieuwe textielbroek. Ik heb momenteel drie broeken, twee textiel en é'n motorspijkerbroek maar de twee textielen zijn het net niet. De ene is eigenlijk te lang en de andere heeft een niet uitneembaar membraan waardoor ik me kapot zweet als het wat warmer is.
Zoek een textielbroek met een uitneembaar regenmembraan/wintervoering. Goretex hoeft niet, ik rij vrijwel uitsluitend met mooi weer.
Probleem is dat ik korte pootjes heb, dat maakt het zoeken naar een geschikte broek wel lastig omdat ze dan óf in de lengte niet goed passen of niet goed in de breedte. Ik heb qua spijkerbroek W32/L28 ongeveer. Binnenkort maar weer naar Motorkledingcenter, of even wachten tot de Motorbeurs. Misschien kan ik daar een ouder model voor weinig vinden.
Net als @maximiliaan_nl heb ik ook een beperkt budget. Trouwens ook wel bijna dezelfde fiets zie ik net, ik heb de Hawk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 12-01-2018 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Hoe ziet jouw dagelijkse vervoers-setup er dan uit?
Ik heb een Honda NTV 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hamza schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Daarom heb ik gelijk in een goede motorpak geïnvesteerd. Ik denk dat mijn pak nog zeker 5 jaar meekan. Rev it Vapor set van 700 euro (broek en jas). Dat is ongeveer 13 euro per maand. Dat heb ik echt wel over voor wat veiligheid
Als het meezit wel ja, Mijn Alpinestars jas gaat inmiddels al een jaar of 3 mee, De bijhorende broek is in het eerste jaar direct gesneuveld, maar het vervangen heeft mij gelukkig niets gekost.
Maar je hebt sowieso te maken met een flink kwaliteitsverschil: Mijn doorwaaijas(Louis, 80euro ofzo) heeft al diverse losse draadjes, die Alpinestars jas heeft, ondanks een schuifpartij en een paar keer een langzame val, nog geen zichtbare slijtage. Bovendien zit die een stuk beter, maar goed, dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Dat mag ik aannemen. Mijn Dainese textielen Gore-tex pak gaat dit jaar z'n 7e gebruiksjaar in, waarbij er toch regelmatig door weer en wind gekacheld wordt. Ziet er nog uit als nieuw (hoewel; eerlijk is eerlijk er is vorig jaar een knoopje opnieuw ingezet)...

Je zult heus bij motorkleding -net als bij alles- wel wat voor 'de naam' betalen maar het is wel echt zo dat duurder spul over het algemeen ook een hogere kwaliteit heeft in comfort e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe al tien jaar met een motorbroek en jas van pakweg 100 euro per stuk. Maar heb het ook een tijd niet gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Woei, daar heb ik 15 jaar geleden nog op gelest. Blijven leuke fietsen. Maar ik heb sowieso wel wat met die ouwe fietsen. Rij zelf een CBR van '95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@InZane Die NTV's zijn echt heel solide. En ook niet al te duur. Die van mij was minder dan 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Da's geen 'spijker look', da's gewoon een echte spijkerbroek met aramidevezels verweven door de denim-stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:01:
Ik doe al tien jaar met een motorbroek en jas van pakweg 100 euro per stuk. Maar heb het ook een tijd niet gedragen.
Hoeveel rij je? Dat scheelt ook wel in de levensduur waarschijnlijk :)

Ik rij nu zo'n 10 jaar en heb daarin een stuk of 4 setjes kleding versleten, maar zit inmiddels ook wel op een goede 250.000km in totaal.

Mijn leren combi is nog wel dezelfde als ik in 2007 aangeschaft heb, maar die is veel minder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chakotay Op het moment niet zo heel veel. Hooguit 5000 km per jaar. Ik hou het niet exact bij, maar zoiets zal het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Icephase schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Da's geen 'spijker look', da's gewoon een echte spijkerbroek met aramidevezels verweven door de denim-stof.
Ja en wat moet ik mij daar bij voorstellen ? het is toch een motorbroek ? althans daarvoor is het gekocht.
Ik zelf heb 3 jassen, de nieuwste is deze:
Afbeeldingslocatie: https://webshop.goedhartmotoren.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/j/u/jura-zwart_1108527.jpg
https://webshop.goedhartmotoren.nl/macna-jura-10379810.html?simple_id=13084.

Ik ben helaas weer wat dikker geworden :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:56:
[...]

Onderkoelt op de motor? Hoeveel uur moet je er dan wel niet op zitten?
Dit was best fris hoor:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23319420_10159637352610088_5847247172970187837_n.jpg?oh=05325c26a724f87226b3cadfd7e7f701&oe=5AFE79A7
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23519310_10159637352895088_9094864471631159766_n.jpg?oh=9d800d13b0b298d78ac9ace368a01448&oe=5AB7C759

But seriously, met nat koud weer onderkoel je sneller dan je denkt..

De dag voor de foto hierboven reed ik door de storm heen waar al die sneeuw uit gevallen was..
https://www.google.co.uk/....0078451!2d42.9781529!3e0
55KM lang, deed er schat ik anderhalf uur over, maar toen ik aankwam was is behoorlijk koud.. ik zat letterlijk te rillen/trillen op de motor..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 12-01-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Ja en wat moet ik mij daar bij voorstellen ? het is toch een motorbroek ? althans daarvoor is het gekocht.
[afbeelding]

Dat klopt, maar zoals ik al zei missen daar protectoren voor bijvoorbeeld heup, knie en schenen, is deze niet aan een jas te ritsen en past deze niet over laarzen (handig bij regen bijvoorbeeld). Dan nog los van gore-tex of een ander waterdicht membraan. Dus dat het een andere prijsklasse is, is logisch. Het is geen textiele motorbroek in de traditionele zin van dat woord, dat was vooral mijn punt. Verder heb ik zelf ook zo'n soort motorjeans, erg handig maar ik voel me toch beter beschermd (tegen vallen maar zéker tegen kou en nattigheid) in mijn textielen motorpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Dit was best fris hoor:
[afbeelding]
[afbeelding]

De dag voor de foto hierboven reed ik door de storm heen waar al die sneeuw uit gevallen was..
https://www.google.co.uk/....0078451!2d42.9781529!3e0
55KM lang, deed er schat ik anderhalf uur over, maar toen ik aankwam was is behoorlijk koud.. ik zat letterlijk te rillen/trillen op de motor..
Ik rij persoonlijk (bijna) niet in winterse omstandigheden, maar als je het zelf opzoekt moet je je goed kleden, dan ril je de motor ook niet af. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Ik rij persoonlijk (bijna) niet in winterse omstandigheden, maar als je het zelf opzoekt moet je je goed kleden, dan ril je de motor ook niet af. >:)
Dit was ook niet echt het plan hoor!
En goed kleden? ik had 5 lagen aan:
-wollen onderlaag
-overhemd
-trui
-wintervoering
-motorjas

Maar ondanks heated grips en gore-tex handshoenen waren mijn handen die dag zeik en zeik nat... en dus heel koud..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Dit was best fris hoor:
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]
Jup, in dat soort gebieden kan het best koud worden :+

capo in de sneeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:22:
[...]

Jup, in dat soort gebieden kan het best koud worden :+

[afbeelding]
Is dat toevallig dezelfde locatie?

Bij de bocht bij dit beeld?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376433_10159637352030088_890776086999092290_n.jpg?oh=e16b894ccefce0f67ac23e3d32e4d9b8&oe=5AF2B610
hiero dus?
https://www.google.co.uk/...ufhUfA!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 12-01-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ej, hou eens op met die foto's :+

@Dryhte daar heb ik ook gestaan, pyreneeen?

[ Voor 42% gewijzigd door Least Inkling op 12-01-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Is dat toevallig dezelfde locatie?

Bij de bocht bij dit beeld?
[afbeelding]
Nope, mijn foto was op de Stelvio-pas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Icephase schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Dat klopt, maar zoals ik al zei missen daar protectoren voor bijvoorbeeld heup, knie en schenen, is deze niet aan een jas te ritsen en past deze niet over laarzen (handig bij regen bijvoorbeeld). Dan nog los van gore-tex of een ander waterdicht membraan. Dus dat het een andere prijsklasse is, is logisch. Het is geen textiele motorbroek in de traditionele zin van dat woord, dat was vooral mijn punt. Verder heb ik zelf ook zo'n soort motorjeans, erg handig maar ik voel me toch beter beschermd (tegen vallen maar zéker tegen kou en nattigheid) in mijn textielen motorpak.
Daarom is er veel keus, de broek van mijn vrouw is praktisch voor een ritje en daar word het ook voor gebruikt.
Oh nog een opmerking van haar zelf, het zit ook erg lekker zo'n broek, dat is ook ontzettend belangrijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Least Inkling schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:24:

Nou inderdaad! Die van mij staat nog wel een maandje binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:26:
[...]

Nope, mijn foto was op de Stelvio-pas :)
Ah de bergen leken me al iets anders.. maar dat is verradelijk met de hoeveelheid sneeuw..
De bocht loopt wel net precies zo:
https://www.google.co.uk/...ufhUfA!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Least Inkling schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:24:

Ik was het niet, @ToolkiT of @Chakotay misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ja sorry was net bezig het aan te passen lol

@ToolkiT dus 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Least Inkling schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:29:
Ja sorry was net bezig het aan te passen lol

@ToolkiT dus 8)7
Picos de Europa, zie link hierboven..

dit is Pyreneeen:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472274_10159637337460088_7820229205702724361_n.jpg?oh=d43ea829a5f61984340434521b715d4c&oe=5AF4F866

Wel dezelfde trip trouwens..

[ Voor 32% gewijzigd door ToolkiT op 12-01-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Owja, Pico's my bad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

filmpje dan maar? :+

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 12-01-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Komen we dit jaar weer doorheen. Gaan begin mei 3 weken naar Gibraltar, aapjes kijken, en terug via Portugal. Ook kans op sneeuw dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maar in de UK kan het ook koud zijn als je het jaar rond rijd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Dit was ook niet echt het plan hoor!
En goed kleden? ik had 5 lagen aan:
-wollen onderlaag
-overhemd
-trui
-wintervoering
-motorjas

Maar ondanks heated grips en gore-tex handshoenen waren mijn handen die dag zeik en zeik nat... en dus heel koud..
Geloof me dat ik weet waar je over praat, echter was ik snel bij mijn positieven toen ik zelf de motor af rilde, dat nooit meer. :P
De laatste keer in winterse omstandigheden motorrijden was voor mij een ritje naar Havelte (vanuit Utrecht) in de winter van 1980/1981. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:07
Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:14:
[...]

[afbeelding]

Die jas heb ik nu ook een jaar, goede jas voor winter en zomer!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond maar eens brake fluid bestellen want de vloeistof in mijn koppelingshendel reservoir ziet helemaal zwart. Weer een leuk klusje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aidanl schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Die jas heb ik nu ook een jaar, goede jas voor winter en zomer!
Ik draag al 15 jaar Macna textiel en ben er zeer tevreden over, zowel kwaliteit als prijs.
In die 15 jaar heb ik 1x afscheid moeten nemen van een Macna jas, de andere zijn nog tip top in orde.
Overigens gebruik ik naast de gewone Macna textiel jas ook hun doorwaai jassen, momenteel heb ik deze Furio;

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/m20qq.jpg
Past net als de andere Macna jas goed bij onze Versys, die is ook zwart/grijs. :)

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/14u7qlk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://webshop.goedhartmotoren.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/j/u/jura-zwart_1108527.jpg

:9~ :9~ :9~ ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Winkiller op 12-01-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zwart/grijs past inderdaad veel beter bij die Versys dan die andere kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:24:
Dat zwart/grijs past inderdaad veel beter bij die Versys dan die andere kleuren :)
Welke andere kleuren ? je bedoeld mijn vrouw haar jas met wat blauw er in zeker ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Winkiller schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Welke andere kleuren ? je bedoeld mijn vrouw haar jas met wat blauw er in zeker ?
Ik denk dat hij doelt op de vorige (bleek + oranje) foto die je postte
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.