Leuk datf2ride2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:26:
Ben ik dan de enigste die getrouwd is (al 28 jaar) met een vrouw die al haar motorrijbewijs had voordat ik hem gehaald had........![]()
Ze is minstens net zo gek van motoren als ik
Hier precies dezelfde situatieRaym09 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:55:
[...]
Ben er van gescheidenwel motor gek, maar rijbewijs tijdens de relatie gehaald
...maar nu heb ik in elk geval wél een motor
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Wootlock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
Mijn vriendin heeft een keer gekeken naar het zitje achterop de Z900 en haar reactie was: Mijn kont is breder dan het zitje !
Ter vervanging van een stuk rubber tussen het luchtfilterhuis en het motorblok. Er zit nu een verdroogd stuk tussen wat niet lang meer houdt... Het lijkt op koelwaterslang, maar ik weet het niet zeker of die maatvoering overeenkomt.gwystyl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:14:
Dat klinkt redelijk als de maat van een tuinslang.... waar heb je het voor nodig? Moet het nog een bepaalde temperatuur, druk of vloeistofsoort kunnen hebben?
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 14:14 ]
Dat mag ik hopen, het is geen bankstelWootlock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
Mijn vriendin heeft een keer gekeken naar het zitje achterop de Z900 en haar reactie was: Mijn kont is breder dan het zitje !
Dat gaat hem dus ook niet worden
Ze rijdt ook geen fiets om dezelfde reden

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 10-01-2018 15:09 ]
Verwijderd
Niets mis met kontjes en zitjesWootlock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
Mijn vriendin zit ook vaak achterop. Eerst op een R1, daarna een V-Strom en nu een GSX1400. De R1 vond ze tot nu toe het lekkerste zitten, op de V-Strom kregen wij last van de rug en de GSX1400 krijgt ze last van dr kont.Wootlock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
Nu is ze zelf bezig met haar motorrijbewijs
Heh, dat klinkt bekend... Een aantal jaar terug reed mijn vriendin bijna dagelijks mee achterop mijn GSX-R. Ik moet er zelf niet aan denken, zij vond het prima zitten. Voor een paar dagen had ik de ST1300 Pan European van mijn stiefpa te leen, wat me 10x zo comfortabel leek voor de duopassagier. Zij was het daar echter niet mee eens, vond het zadel daarvan te breed en had liever dat ik gewoon de GSX-R pakte... O_oBioflap schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:19:
[...]
Mijn vriendin zit ook vaak achterop. Eerst op een R1, daarna een V-Strom en nu een GSX1400. De R1 vond ze tot nu toe het lekkerste zitten, op de V-Strom kregen wij last van de rug en de GSX1400 krijgt ze last van dr kont.![]()
Nu is ze zelf bezig met haar motorrijbewijs
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Op de fiets heb je zelf controle over de situatie hehe, achterop de motor op een smal stukkie met wat hogere snelheden vind ze niets (zeker niet met smal stuk waar ze op kan zitten)gwystyl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Dat mag ik hopen, het is geen bankstel
Ze rijdt ook geen fiets om dezelfde reden?
Wie weet wil ze in de toekomst toch nog wel een rondje achterop maar voor nu vind ze het eng
"Don't let your dreams be memes"
Hier werdt elke keer geroepen "harder harder" terwijl we al ver boven invorderingssnelheid reden dat ging later ook nog misWootlock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:12:
[...]
Op de fiets heb je zelf controle over de situatie hehe, achterop de motor op een smal stukkie met wat hogere snelheden vind ze niets (zeker niet met smal stuk waar ze op kan zitten)
Wie weet wil ze in de toekomst toch nog wel een rondje achterop maar voor nu vind ze het eng
Maar ik zag haar vorige week al zoeken naar een rijschool in de buurt voor de motor dus in Huize WoBBeL staan na de zomer denk ik 2 motoren
Verwijderd
Jezus wat rijdt die agressief...Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:15:
[...]
Niets mis met kontjes en zitjes![]()
![]()
[video]
Las ergens in de comments dat ze daar al commentaar op kreeg, daarop reageerde ze dat ze al wat rustiger was gaan rijden aangezien een vriend van haar zich kapot had gereden. Daar was ze toch wel van geschrokken.
Maar inderdaad agressief en lomp...
Awesome
Verwijderd
Vind het altijd wel typisch om te zien dat mensen eerst met de neus op de feiten moet worden gedrukt eer ze eens gaan nadenken.Raym09 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:56:
[...]
[...]
Las ergens in de comments dat ze daar al commentaar op kreeg, daarop reageerde ze dat ze al wat rustiger was gaan rijden aangezien een vriend van haar zich kapot had gereden. Daar was ze toch wel van geschrokken.
(Je zou toch verwachten dat ze allang een bezoekje van politie heeft gehad, je kunt vrij makkelijk uitvinden wie het is op basis van de locatie en motorfiets.)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 17:00 ]
Mijn vrouw heeft, aangemoedigd door mijn plezier, ook besloten om deze lente motorlessen te gaan nemen
. Vind ik leuk
. Ze heeft wel wat kortere beentjes, dus dat zal geen Alpje worden (dat hebben we geprobeerd, daar past ze niet op). Ze vond o.a. de CB500 wel leuk.
Honda NTV heeft hetzelfde blok als de 650 Alp.HTT-Thalan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:16:
Mijn vrouw heeft, aangemoedigd door mijn plezier, ook besloten om deze lente motorlessen te gaan nemen. Vind ik leuk
. Ze heeft wel wat kortere beentjes, dus dat zal geen Alpje worden (dat hebben we geprobeerd, daar past ze niet op). Ze vond o.a. de CB500 wel leuk.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Tof! Mijn vriendin kwam er laatst mee toen we een rondje gingen rijden of ze op de parkeerplaats (bij de Makro Breda) mocht proberen een rondje te rijden. Uiteindelijk durfde ze het en heeft, zonder gasgeven, een rondje gedraaid en dat was het. Dus er is hoop!HTT-Thalan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:16:
Mijn vrouw heeft, aangemoedigd door mijn plezier, ook besloten om deze lente motorlessen te gaan nemen. Vind ik leuk
Wat betreft de CB500, mijn CB500F 2013 is als alles volgens plan gaat in september te koop
Ik ging laatst op de GS1200 van een vriend van me zitten. Mijn voetjes bungelden zowat 30(!)cm boven de grond
Hij kon met platte voeten er op 
Vorig jaar op de motorbeurs kon een vriendin ook zonder problemen op de nieuwe Fireblade en ik nét met mijn tenen bij de grond. Dat voelde ook wel aardig
* Vrijdag is vertically challenged

Vorig jaar op de motorbeurs kon een vriendin ook zonder problemen op de nieuwe Fireblade en ik nét met mijn tenen bij de grond. Dat voelde ook wel aardig
* Vrijdag is vertically challenged
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
@Vrijdag Ik heb bij de meeste tourmotoren juist het probleem dat ik er amper op pas. Ik rijd dan ook wel Honda, misschien is dat het probleem.
Ik krijg altijd haast pijn in mijn rug als ik een erg lange gozer op een SS zie zitten...
Ik krijg altijd haast pijn in mijn rug als ik een erg lange gozer op een SS zie zitten...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 17:32 ]
@Vrijdag trapje bij het opstappen en pas stoppen als je weer terug bent bij dat trapje..
Heb originele hoogte op mijn GSA, kan net met iets meer dan de bal van mijn voet de aarde aanraken
Heb originele hoogte op mijn GSA, kan net met iets meer dan de bal van mijn voet de aarde aanraken
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Een kwestie van oefenen, alleen niet altijd even handig.
Maar niet voor de prijs van een eerste generatie model denk ikLeviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:19:
[...]
Tof! Mijn vriendin kwam er laatst mee toen we een rondje gingen rijden of ze op de parkeerplaats (bij de Makro Breda) mocht proberen een rondje te rijden. Uiteindelijk durfde ze het en heeft, zonder gasgeven, een rondje gedraaid en dat was het. Dus er is hoop!
Wat betreft de CB500, mijn CB500F 2013 is als alles volgens plan gaat in september te koop![]()
Stiekem hoop ik altijd dat zulk soort debielen die wheelies op de snelweg trekken enzo zichzelf om een vangrail vouwen. Wat een droeftoeters zeg.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:56:
Inderdaad die dame houdt wel van een beetje scheuren
[video]
Hmm, het tankstation hier om de hoek is afgelopen week omgestickerd van een Shell naar een Haan. Allemaal prima en zelfs iets goedkoper nu, maar de pinautomaat die bij één van de pompen zit en altijd aanstond is nu alleen nog maar buiten openingstijden van het winkeltje bruikbaar
. Maar weer op zoek naar een ander tankstation dus, bij 2x per week tanken heb ik geen zin om elke keer de helm en alles af te doen en bij de kassa te wachten, zeker niet als het op 500 meter van huis is waarna alles toch uit gaat.
In other news, ik heb bij een pizzeria hier in de buurt een 'Pizza Valentino Rossi' gevonden... Net besteld, eens zien of ze er iets speciaals mee gedaan hebben

In other news, ik heb bij een pizzeria hier in de buurt een 'Pizza Valentino Rossi' gevonden... Net besteld, eens zien of ze er iets speciaals mee gedaan hebben
Verwijderd
Als ik 'verkeershufters' bezig zie dan is dat ook altijd mijn eerste gedachte. Helaas nemen ze vaak onschuldige mensen er in mee, dus wat dat betreft kan er beter niets gebeuren.CFC-Mathijs schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:09:
[...]
Stiekem hoop ik altijd dat zulk soort debielen die wheelies op de snelweg trekken enzo zichzelf om een vangrail vouwen. Wat een droeftoeters zeg.
Het tankstation waar ik meestal ga tanken heeft de pinpaal wel altijd aanstaan, ook als de winkel open is. Ik gooi mijn systeemhelm wel altijd open als ik tank en een handschoen moet toch uit omdat het touchscreen anders niet werkt met de winterhandschoenen.Chakotay schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:43:
Hmm, het tankstation hier om de hoek is afgelopen week omgestickerd van een Shell naar een Haan. Allemaal prima en zelfs iets goedkoper nu, maar de pinautomaat die bij één van de pompen zit en altijd aanstond is nu alleen nog maar buiten openingstijden van het winkeltje bruikbaar. Maar weer op zoek naar een ander tankstation dus, bij 2x per week tanken heb ik geen zin om elke keer de helm en alles af te doen en bij de kassa te wachten, zeker niet als het op 500 meter van huis is waarna alles toch uit gaat.
Een systeemhelm heb ik niet, daarom is het juist prettig om alles op te kunnen houdenGrubeater schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:53:
[...]
Het tankstation waar ik meestal ga tanken heeft de pinpaal wel altijd aanstaan, ook als de winkel open is. Ik gooi mijn systeemhelm wel altijd open als ik tank en een handschoen moet toch uit omdat het touchscreen anders niet werkt met de winterhandschoenen.
De touchscreens werken meestal prima met zomerhandschoenen, van de winterhandschoenen gaat er meestal wel eentje even uit.
Ben je dan lang, of juist klein net als ik? Heel veel toer/adventure motoren zijn volgens mij echt gericht op de lange Europeaan, zeker de adventrues met de hoge poten.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:20:
@Vrijdag Ik heb bij de meeste tourmotoren juist het probleem dat ik er amper op pas. Ik rijd dan ook wel Honda, misschien is dat het probleem.
Ik pas meer op de lichtere nakeds en kleinere cruisers. Vind ik ook niet erg, past meer bij mij qua formaat. De Ninja 650 bijvoorbeeld zou prima voor me zijn, ik zit redelijk rechtop, kan makkelijk bij de grond en is best licht.
...en toen kwam ik een rood verkeerslicht tegenLeast Inkling schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:30:
@Vrijdag trapje bij het opstappen en pas stoppen als je weer terug bent bij dat trapje..
Deze dan maar meenemen

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 10-01-2018 19:19 ]
Dat heb ik ook een aantal keer voorgehad. Maar ik mocht opeens mijn spullen ophouden toen ik er elke keer express zo lang over deed en mensen in de rij achter mij begonnen te klagen. handschoenen ergens neerleggen, een plek zoeken waar ik mijn bril kan leggen zonder dat die weg glijdt. Helm af, jas open, balaclava verwijderen, oordoppen uit en dan eens aan de pin transactie beginnen. En dan het hele riedeltje weer opnieuw. En bij vragen of ik aan de kant wilde gaan antwoorden dat de pompbediende wilde dat ik me herkenbaar maakte, zijn schuld.Chakotay schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:02:
[...]
Een systeemhelm heb ik niet, daarom is het juist prettig om alles op te kunnen houdenZeker in de winter waar er ook nog een losse kraag in gevouwen zit e.d.
De touchscreens werken meestal prima met zomerhandschoenen, van de winterhandschoenen gaat er meestal wel eentje even uit.
Als die pomp bediende bang is om overvallen te worden wordt het tijd voor een andere baan.
[ Voor 21% gewijzigd door Derby op 10-01-2018 19:17 ]
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Geinig herken letterlijk elke weg waar ze op rijdt, is omgeving Alkmaar.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:56:
Inderdaad die dame houdt wel van een beetje scheuren
[video]
Ik ben 1,99 en zat heerlijk op m’n R1 uit 2008. Dus het is niet altijd erg.. @PilatuS is volgens mij ook wat langer en zit op een KTM SSVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:20:
Heerlijk of het ging? Ik heb vrij lange benen (zelfde als Pilatus) en op een nieuwer model SS zit ik met mijn knieën echt zwaar ruk... Gixxer tot 2005 is nog met een ouder type en ruim frame. Yamaha was sowieso al relatief klein en minder comfortabel. Maar een vergelijking met een RC8? Da's echt serieus een grote motor...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je gaat geen ruimere SS vinden inderdaadBioflap schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:40:
[...]
Ik ben 1,99 en zat heerlijk op m’n R1 uit 2008. Dus het is niet altijd erg.. @PilatuS is volgens mij ook wat langer en zit op een KTM SS
Was met zoeken naar een nieuwe motor ook wel leuk. Was toe aan iets anders omdat ik de SV al vrij lang had en mijn benen daar pijnlijk opgevouwen op zaten. Vond de RC8 al wel langer een mooi model, dus maar eens naar een dealer gereden die er 1tje had staan. Loop naar dat ding toe en ga er op zitten, verkocht
Verwijderd
Nee ik ben groot, dus breed en niet klein.Vrijdag schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:05:
[...]
Ben je dan lang, of juist klein net als ik? Heel veel toer/adventure motoren zijn volgens mij echt gericht op de lange Europeaan, zeker de adventrues met de hoge poten.
Ik pas meer op de lichtere nakeds en kleinere cruisers. Vind ik ook niet erg, past meer bij mij qua formaat. De Ninja 650 bijvoorbeeld zou prima voor me zijn, ik zit redelijk rechtop, kan makkelijk bij de grond en is best licht.
Ik zou me echt doodlachen als ik zo'n dwerg op de motor zou zien stappenGrubeater schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:35:
[video]

Ik heb dan weer het probleem dat ik niet op sommige motoren niet pas
Haha dat had ik dus met de R1.. Daarom uiteindelijk niet voor een 1098 gegaan omdat ik ver over de kuipruit keek..PilatuS schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:06:
[...]
Je gaat geen ruimere SS vinden inderdaad
Was met zoeken naar een nieuwe motor ook wel leuk. Was toe aan iets anders omdat ik de SV al vrij lang had en mijn benen daar pijnlijk opgevouwen op zaten. Vond de RC8 al wel langer een mooi model, dus maar eens naar een dealer gereden die er 1tje had staan. Loop naar dat ding toe en ga er op zitten, verkochtJe ziet het er op de plaatjes niet aan, maar dat ding heeft serieus veel ruimte voor een SS en ook de clipons zitten vrij hoog als je het vergelijkt met andere modellen.
Geinig, ik heb dezelfde motor, maar als ik er op zit, staan mijn voeten nog plat op de grondGrubeater schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:35:
[video]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik heb de 1098 ook nog overwogen omdat het een prachtige fiets is. Alleen toen ik dingen las als: De duurste SS ooit om rijdend te houden, viel die wel afBioflap schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:16:
[...]
Haha dat had ik dus met de R1.. Daarom uiteindelijk niet voor een 1098 gegaan omdat ik ver over de kuipruit keek..
Kleine motortjes zijn leuk.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Niet als je binnen 15 minuten als last heb je van knieën en je een rit van 3 uur wil makenTylen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:35:
Kleine motortjes zijn leuk.
S1000RR is ook vrij ruim, zit er prima op met 1m93. Maar hélemaal plat achter de ruit..? zo lenig ben ik ook weer nietJoopieboy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:51:
Heerlijk of het ging? Ik heb vrij lange benen (zelfde als Pilatus) en op een nieuwer model SS zit ik met mijn knieën echt zwaar ruk... Gixxer tot 2005 is nog met een ouder type en ruim frame. Yamaha was sowieso al relatief klein en minder comfortabel. Maar een vergelijking met een RC8? Da's echt serieus een grote motor...
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Volgens mij moet jij hier helemaal geen tijd voor hebben! Was je niet op vakantie?418O2 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:02:
[...]
Ik zou me echt doodlachen als ik zo'n dwerg op de motor zou zien stappen![]()
Ik heb dan weer het probleem dat ik niet op sommige motoren niet pas
Je zal een zeldzaam exemplaar getroffen hebben.f2ride2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:26:
Ben ik dan de enigste die getrouwd is (al 28 jaar) met een vrouw die al haar motorrijbewijs had voordat ik hem gehaald had........![]()
Ze is minstens net zo gek van motoren als ik
De mijne wil niet bij mijn motor achterop. Mede daarom wil ik een andere kopen om samen in ieder geval te kunnen toeren maar een andere motor vind ze dan weer te duur terwijl ik van mijn eigen geld betaal.

Ik ben inmiddels weer terugSecsytime schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 01:10:
[...]
Volgens mij moet jij hier helemaal geen tijd voor hebben! Was je niet op vakantie?![]()
Is er eigenlijk iemand die een extra deur aan de zijkant van zijn schuur heeft gezet om de motor binnen te stallen ?
Ik vind er eigenlijk niet echt veel informatie over op het internet.
Idee was om aan de steeg kant van de schuur een rolluik te laten plaatsen met een AB zodat ik er makkelijk in en uit kan rijden.
Idee was om aan de steeg kant van de schuur een rolluik te laten plaatsen met een AB zodat ik er makkelijk in en uit kan rijden.

Een quote is een gebrek aan originaliteit
Niet zo zeer een roldeur, maar wel een deurFreubel schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:00:
Is er eigenlijk iemand die een extra deur aan de zijkant van zijn schuur heeft gezet om de motor binnen te stallen ?
[afbeelding]

Gat in de muur maken met een grote slijptol. En dan bedoel ik groot, niet dat je aan beide kanten door de muur moet
Ik heb een schuifdeur gemaakt, dat was wat meer werk omdat er ook een sleuf in de grond geslepen moest worden
Haha, ik wil je wel eens zien schakelen daarmeeVrijdag schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:05:
[...]
[...]
...en toen kwam ik een rood verkeerslicht tegen![]()
Deze dan maar meenemen
[afbeelding]
Ik rijd een KTM Adventure, die is ook zeker aan de hoge kant.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:20:
Ik heb bij de meeste tourmotoren juist het probleem dat ik er amper op pas.
Met mijn 1.88 kan ik redelijk met m'n voeten aan de grond, maar van de middenbok duwen als ik erop zit was in het begin een probleem
A yawn is a silent scream for coffee.
Zo simpel kan het zijn ?lolgast schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:17:
[...]
Niet zo zeer een roldeur, maar wel een deur
[afbeelding]
Gat in de muur maken met een grote slijptol. En dan bedoel ik groot, niet dat je aan beide kanten door de muur moet350mm blad bijvoorbeeld. Die zijn te huur bij bijvoorbeeld Boels. Daarna de roldeur voor het gat hangen. Heel moeilijk is het niet
Ik heb een schuifdeur gemaakt, dat was wat meer werk omdat er ook een sleuf in de grond geslepen moest worden
In mijn geval zit er nog wel metselwerk boven de deur, dus ik moet met een latei aan de gang denk ik ?
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Let op, ik ben nauwelijks gehinderd door kennisFreubel schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:52:
[...]
Zo simpel kan het zijn ?
In mijn geval zit er nog wel metselwerk boven de deur, dus ik moet met een latei aan de gang denk ik ?
Die latei ligt denk ik aan de constructie van de roldeur, maar gezien het platte dak kan het zo te zien geen kwaad. Als er een kozijnconstructie à la normale deur tussen de muur komt draagt die het geheel wel denk ik, maar dan moet er ook een onderdorpel komen waar het kozijn op rust
Misschien anders je vraag hier even stellen, daar zit aardig wat kennis [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4
Nogmaals naar je foto kijkende: Hoe breed is de steeg? Wordt wel een aantal keer steken voor je naar binnen kunt denk ik (afhankelijk van wat voor motor je rijdt)
Op jiffy draaien moet wel lukken, die steeg lijkt best breed. Misschien niet als het een GS betreftlolgast schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:14:
[...]
Nogmaals naar je foto kijkende: Hoe breed is de steeg? Wordt wel een aantal keer steken voor je naar binnen kunt denk ik (afhankelijk van wat voor motor je rijdt)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
@Freubel ik heb geen extra deur in de schuur gemaakt, wel een grote schuifdeur in de schutting en een soort 'carport' voor de motor tegen de schuur aan. Telt dat?
Gisteren bijna een aanhangertje gekocht voor de tocht naar/van Barcelona... Kom ik daar, bleek ie toch niet geremd te zijn 
Gezien de lichtheid van m'n blikkie lijkt me dat wel zo fijn, zeker als ik het ding een keer met twee fietsen belast. Van 't weekend nog een poging doen voor een geremd exemplaar, weer een takkeneind rijden, maar ik ga toevallig al die kant op

Gezien de lichtheid van m'n blikkie lijkt me dat wel zo fijn, zeker als ik het ding een keer met twee fietsen belast. Van 't weekend nog een poging doen voor een geremd exemplaar, weer een takkeneind rijden, maar ik ga toevallig al die kant op
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kleine aanhangertjes met oplooprem zijn er volgens mij amper, of bedoel je noodrem (aan zo'n breekkabel)?
Ze zijn inderdaad zeldzaam, maar heb er wel een op het oog
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
@steveman Waar, waar?!?!
Zeeland
Heb je geen adres?
Ik ben een beetje ploffen uit mijn uitlaat wel gewend, maar ik had net een knal alsof er een strijker afging, ik schrok er zelf van! Daarom heet het dus een knalpijp?
Hangt er een of ander toptalent een foto van z'n trapracefiets op onze deur met motoren...
... zojuist versierd met:
... zojuist versierd met:

Zo de AVD is binnen. Nu op zoek naar een leuke motor om met de lente te gaan rijden!
Valt me wel op dat tweedehands motoren met ABS onder de 2500 vrij zeldzaam zijn. Toch wel beetje jammer. Tihdens het lessen 1x nodig gehad en toch wel handig om te hebben.
Valt me wel op dat tweedehands motoren met ABS onder de 2500 vrij zeldzaam zijn. Toch wel beetje jammer. Tihdens het lessen 1x nodig gehad en toch wel handig om te hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door Xepos op 11-01-2018 11:31 ]
Geen idee maar met "een grote schuifdeur in de schutting" maak je mij wel nieuwsgierigChakotay schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:50:
@Freubel ik heb geen extra deur in de schuur gemaakt, wel een grote schuifdeur in de schutting en een soort 'carport' voor de motor tegen de schuur aan. Telt dat?
HOE DAN JONGE?!

Awesome
Verwijderd
ABS is ook overrated. Als je gewoon normaal doet en je verstand gebruikt dan heb je het niet nodig. Ik heb in de afgelopen tien jaar motorrijden een paar keer bijna op een voorligger gezeten, maar dat ging prima zonder ABS...Xepos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:30:
Zo de AVD is binnen. Nu op zoek naar een leuke motor om met de lente te gaan rijden!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 12:21 ]
Ik zal vanavond thuis even zoeken naar wat betere foto's, maar deze stond nog hier in het fotoalbum:Raym09 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:36:
[...]
Geen idee maar met "een grote schuifdeur in de schutting" maak je mij wel nieuwsgierig![]()
HOE DAN JONGE?!![]()
[afbeelding]

Let niet op de maxicosi
Klopt! Zonder ABS zit je inderdaad bijna op een voorligger. Met de ABS van mijn huidige motor (inc. automatisch meeremmen van de achterrem) hou ik een stuk meer ruimte over ...Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:20:
[...]
ABS is ook overrated. Als je gewoon normaal doet en je verstand gebruikt dan heb je het niet nodig. Ik heb in de afgelopen tien jaar motorrijden een paar keer bijna op een voorligger gezeten, maar dat ging prima zonder ABS...

@Chakotay Leuk geprobeerd, maar hoe moeten we in hemelsnaam die maxicosi negeren
Kak, degene die ik op het oog had wordt zondag al opgehaald... En hij stond NATUURLIJK niet in Zeeland, maar in Groningen
Toch ben ik van mening dat je zonder ABS harder kan remmen dan met ABS. Zonder kan je namelijk je rem vast houden en de ABS laat het steeds weer even los. Dat hij waarschijnlijk beter bestuurbaar is geloof ik wel.robertnld schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:53:
[...]
Klopt! Zonder ABS zit je inderdaad bijna op een voorligger. Met de ABS van mijn huidige motor (inc. automatisch meeremmen van de achterrem) hou ik een stuk meer ruimte over ...![]()
![]()
Verwijderd
Ik heb gelest met ABS jaren terug. Vond het maar niks want je hebt niet de volledige controle over de motor. Hetzelfde geldt voor ESP bij auto's... HEEL IRRITANT. Gelukkig kan dat dan wel uit.Tylen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Toch ben ik van mening dat je zonder ABS harder kan remmen dan met ABS. Zonder kan je namelijk je rem vast houden en de ABS laat het steeds weer even los. Dat hij waarschijnlijk beter bestuurbaar is geloof ik wel.
Daar zijn test voor gedaan, voor 99%* van de bestuurders is met ABS beter.. alleen pro's kunnen beter remmen zonder ABs..Tylen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Toch ben ik van mening dat je zonder ABS harder kan remmen dan met ABS. Zonder kan je namelijk je rem vast houden en de ABS laat het steeds weer even los. Dat hij waarschijnlijk beter bestuurbaar is geloof ik wel.
*getal weet ik niet meer precies, maar was hoog..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Dus 99% van de mensen kan niet rijden?ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Daar zijn test voor gedaan, voor 99%* van de bestuurders is met ABS beter.. alleen pro's kunnen beter remmen zonder ABs..
Heb ook jaren geraced met een BMW S1000RR waar het op zat. Hoe raar je ook deed die ABS sloeg niet aan. Dus je moet het wel heel bont maken wil het ingrijpen. (Tenzij het beter is geworden de laatste tijd). Ik hoef het iig niet te hebben op de racer.
99% van de mensen beheerst/doseert zijn remmen niet zodanig goed dat de ABS niet beter werkt (als in: voertuig komt sneller tot stilstand)Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:59:
[...]
Dus 99% van de mensen kan niet rijden?
Volgens mij is abs niet ontworpen om eerder stil te staan maar om de auto/motor bestuurbaar te houden tijdens hard remmen. (correct me if i'm wrong)Dryhte schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:02:
[...]
99% van de mensen beheerst/doseert zijn remmen niet zodanig goed dat de ABS niet beter werkt (als in: voertuig komt sneller tot stilstand)
ABS schakelt ook alleen in als je té hard remt en zorgt ervoor dat je vervolgens niet blokkeert. Net op het randje remmen is altijd efficiënter. Maar dat randje kent lang niet iedereen
Ligt ook heel erg aan je rem setup. Had op mijn CBR600RR Brembo M4s met een RCS19 remcylinder, kon met 1 vinger mijn voorwiel laten blokkeren. Dat was ook een keer gebeurd in het centrum van Amsterdam toen ik achter een geblindeerde G-klasse reed die opeens een noodrem actie voor mij deed. Geen ruimte om uit te wijken want links was de verhoogde trambaan en rechts geparkeerde autos. Kon veel meer afstand van mijn voorligger houden natuurlijk maar je verwacht zo een actie niet wanneer je voorligger net accelereert naar 50km/h vanaf stilstand bij een stoplicht. Uiteindelijk bij 5km/h omgevallen door het geblokkeerde voorwiel, maar dacht echt dat ik op de achterbank van de G-klasse zou eindigen wat gelukkig niet is gebeurd.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:59:
[...]
Sindsdien koop ik alleen maar motoren met ABS om dat soort ongein te voorkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door cyntax op 11-01-2018 13:09 ]
Volgens de handleiding mag je dan ook helemaal niet op de motor gaan zitten wanneer hij op de middenbok staat.-MVR- schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:48:
[...]
Ik rijd een KTM Adventure, die is ook zeker aan de hoge kant.
Met mijn 1.88 kan ik redelijk met m'n voeten aan de grond, maar van de middenbok duwen als ik erop zit was in het begin een probleem
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Je hebt helemaal gelijk.. maar omdat ABS pulseert voor je en je in noodgeval dus vol de rem in kan trekken rem je sneller dan als je zelf moet pulseren..Tylen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:03:
[...]
Volgens mij is abs niet ontworpen om eerder stil te staan maar om de auto/motor bestuurbaar te houden tijdens hard remmen. (correct me if i'm wrong)
Dit is in real world omstandigheden uiteraard.
Voor track gebruik met een goede coureur heeft het minder toegevoegde waarde..
1x een klapper gemaakt met m'n MT-03. Ipv de bocht aan te snijden zoals ik verwachtte maakte m'n tourpartner een noodstop...
Al voorwiel slippend tegen z'n huurmotor aangeknald. Week lang deze poot gehad, 1200 euro schade in totaal.
Nee, voor opstraat houd ik lekker ABS erbij, en vind het een verstandige keuze om daar je eerste motor op te selecteren (leer echter wel de grens van normale remwerking op te zoeken en niet steevast in de abs te knallen!)
Wanneer ik weer op m'n CBR ga rijden rem ik eerst in de straat nog eens hard (klinkers, rem daar altijd als laatste remcheck voor ik los ga) en m'n eerste stop is een parkeerplaats waar ik rem totdat ik de laatste meter ofzo een stoppie trek.

Nee, voor opstraat houd ik lekker ABS erbij, en vind het een verstandige keuze om daar je eerste motor op te selecteren (leer echter wel de grens van normale remwerking op te zoeken en niet steevast in de abs te knallen!)
Wanneer ik weer op m'n CBR ga rijden rem ik eerst in de straat nog eens hard (klinkers, rem daar altijd als laatste remcheck voor ik los ga) en m'n eerste stop is een parkeerplaats waar ik rem totdat ik de laatste meter ofzo een stoppie trek.
[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 11-01-2018 13:21 ]
Geen zorgen, hij zit netjes vast met een spanbandjelolgast schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:54:
@Chakotay Leuk geprobeerd, maar hoe moeten we in hemelsnaam die maxicosi negeren
ABS = bedacht voor slecht weer, gladde ondergrondToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Daar zijn test voor gedaan, voor 99%* van de bestuurders is met ABS beter.. alleen pro's kunnen beter remmen zonder ABs..
Neveneffect ABS = bij te lomp en hard ingrijpen van de voorrem voorkomen dat hij blokkeert door te weinig druk op het voorwiel.
Het tweede is voor bovenstaand de reden, pro's zijn beter getraind in het goed aangrijpen en gelijk doorremmen. De amateur zal eerst behouden de rem ingrijpen en pas bij feedback door remmen. Geef ze ABS en ze rammen die hendel tegen het handvat aan en zeggen trots "kiek 's hoe hard ik kan remmen"
Dus ja ABS heeft nut maar niet voor het gladde wegdek, het neemt de onzekerheid van een blokkerend voorwiel weg waardoor ze hard durven te remmen.
Voor mij is het leuk als het erop zit, maar ik heb het nog niet gehad. Zoek er ook niet naar, dan blijven er namelijk weinig geen motors over uit mijn voorkeuren.
Awesome
Nee, 99% van de mensen is menselijk.. hoe eerder je je eigen beperkingen erkent, des te veiliger dat het word..Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:59:
[...]
ABS is gewoon voorgeprogrameerd pulseren als je wiel blokkeerd (of beter gezegd: als beide wielen niet even snel draaien). Dat kan je in principe zelf ook, maar op een natte weg met een auto die voor je duikt met 200% adrenaline/schrik in je lijf kan een koel algoritme dat toch veiliger dan je zelf..
Ik ben blij dat op de mijne het er wel op zit.. op mijn 1e motor zat het niet en een keer een bijna ongeluk gehad in de regen, toen met zelf pulseren van rem boel rechtop weten houden maar mede dankzij een oplettende auto doe wat ruimte voor me creeerde..Raym09 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:22:
[...]
ABS = bedacht voor slecht weer, gladde ondergrond
Voor mij is het leuk als het erop zit, maar ik heb het nog niet gehad. Zoek er ook niet naar, dan blijven er namelijk weinig geen motors over uit mijn voorkeuren.
Ik rijd/reed vrij veel KM op motor maar toch realiseer ik me dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat alle beetjes helpen.
Mensen die roepen dat ze beter kunnen remmen zonder ABS zijn 99% van de gevallen opscheppers die als het puntje bij paaltje komt dat niet kunnen staven..
[ Voor 42% gewijzigd door ToolkiT op 11-01-2018 13:27 ]
Verwijderd
Ik vind persoonlijk zo veel mogelijk druk (goede ontluchting) op mijn rem heel fijn. Dus dat je echt heel veel controle hebt over je remmen. Ik rem meestal ook maar met twee vingers, want met de volle hand ga je inderdaad onderuit.lolgast schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:04:
ABS schakelt ook alleen in als je té hard remt en zorgt ervoor dat je vervolgens niet blokkeert. Net op het randje remmen is altijd efficiënter. Maar dat randje kent lang niet iedereen
Ik kan ook zelf pulseren. Dus daarvoor heb ik het niet nodig.ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:22:
[...]
ABS is gewoon voorgeprogrameerd pulseren als je wiel blokkeerd (of beter gezegd: als beide wielen niet even snel draaien). Dat kan je in principe zelf ook, maar op een natte weg met een auto die voor je duikt met 200% adrenaline/schrik in je lijf kan een koel algoritme dat toch veiliger dan je zelf..
Moet wel opmerken dat ik pas echt heb leren remmen op de motorfiets. Uiteraard had mijn brik hele slechte banden, dus als ik te hard remde gleed ik door bij het stoplicht. Dus dan leer je het harde remmen heel snel af. Later had ik nieuwe banden er op gezet en toen realiseerde ik mij pas hoe slecht mijn oude banden waren... Dat je achterwiel gaat slippen bij het stoplicht en je motor naar rechts of links gaat vond ik blijkbaar geen aanleiding om er iets mee te doen. (Was nog een redelijk lichte motor ook...) Overigens de eerste en laatste keer dat ik een motorfiets bij een winkel/zaak koop. Wat was dat een bak ellende.
Ik zeg overigens niet dat ik beter kan remmen. Ik vind het vooral niet nodig. Kost je toch geld uiteindelijk. En als je net begint met rijden heb je meestal niet genoeg geld (en je wil ook geen splinternieuwe motor kapot rijden door een beginnersfout).ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:22:
[...]
Mensen die roepen dat ze beter kunnen remmen zonder ABS zijn 99% van de gevallen opscheppers die als het puntje bij paaltje komt dat niet kunnen staven..
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 13:36 ]
Tuurlijk kan je het zelf ook, maar ook zo goed als een ABS systeem in een noodsituatie?Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:26:
[...]
Ik vind persoonlijk zo veel mogelijk druk (goede ontluchting) op mijn rem heel fijn. Dus dat je echt heel veel controle hebt over je remmen. Ik rem meestal ook maar met twee vingers, want met de volle hand ga je inderdaad onderuit.
Ik kan ook zelf pulseren. Dus daarvoor heb ik het niet nodig.
Daar durf ik wel een vette weddenschap voor af te sluiten...
Je geeft zelf al aan dat je jezelf al bijna onderuit remt als je volle hand gebruikt... lijkt me een simpele conclusie..
Om het wat visueler te maken:
Simpel feit is dat op openbare weg met ABS veiliger is dan zonder..
Verwijderd
Gezien mijn achtergrond en mijn kennis over ABS zal ik nooit beweren dat ik het 'beter' kan. Het is namelijk een elektronisch systeem dat perfect getimed is...ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:37:
[...]
Tuurlijk kan je het zelf ook, maar ook zo goed als een ABS systeem in een noodsituatie?
Daar durf ik wel een vette weddenschap voor af te sluiten...
Maar dan nog kun je het ook voorkomen door gewoon rustig te rijden en te anticiperen.
Verwijderd
Ach per 2016 is ABS gewoon verplicht of we het nu leuk vinden of niet:
http://www.knmv.nl/Nieuws...r/per-2016-verplicht-abs/
Succes met het kopen van een nieuwe straatmotor zonder ABS
Dat gaat je niet lukken, gelukkig heeft ABS een eigen zekering. Zet er een kapotte zekering in en klaar. (NEE, dit raad ik ABSOLUUT niet aan voor straatgebruik).Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:45:
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Wel ja het lijkt me gewoon slimmer om als beginner een motor met ABS te kopen. Weinig ervaring en dus ook geen gevoel voor de remmen dan kan ik het zelf gewoon niet beter.
Verwijderd
Goed om te weten. Dan ga ik alvast hamsteren... Lol.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:45:
Daarvoor heb je motorrijles? Anders kunnen we net zo goed AVB er uit gooien, want het gros van de oefeningen draait om remmen...Xepos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:01:
Wel ja het lijkt me gewoon slimmer om als beginner een motor met ABS te kopen. Weinig ervaring en dus ook geen gevoel voor de remmen dan kan ik het zelf gewoon niet beter.
Ligt er aan wat je rijdt natuurlijk. Mijn brik was nog geen 500 euro...ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:07:
[...]
kapotte motor door jezelf onderuit remmen is duurder lijkt me..
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 14:08 ]
kapotte motor door jezelf onderuit remmen is duurder lijkt me..Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:26:
Ik zeg overigens niet dat ik beter kan remmen. Ik vind het vooral niet nodig. Kost je toch geld uiteindelijk. En als je net begint met rijden heb je meestal niet genoeg geld (en je wil ook geen splinternieuwe motor kapot rijden door een beginnersfout).
Ik heb die illusie totaal niet, maar om nou gelijk te roepen dat rijden zonder ABS gevaarlijk is....ook een beetje overdreven. Met anticiperen kun je veel van de situaties waarin je het nodig kan hebben al voorkomen, blijven de situaties waarop je niet kan anticiperen nog over.ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:22:
[...]
Nee, 99% van de mensen is menselijk.. hoe eerder je je eigen beperkingen erkent, des te veiliger dat het word..
[...]
Als ik de keus zou hebben koop ik ook een motor met ABS. Simpele feit is alleen dat als ik iets wil rijden wat ik mooi en leuk vind, mijn budget het (nog) niet toelaat om dan voor de ABS versie te gaan. Als in dan moet ik 5 jaar jonger gaan rijden voor ze beschikbaar zijn met ABS en kan je het budget keer 2 doen.
Als ik dan moet kiezen tussen geen ABS of ABS maar niet een motor die ik mooi vind is de keuze makkelijk gemaakt. Wat dat betreft heeft motorrijden voor mij dan meer met passie dan met verstand te maken
Met of zonder ABS maakt voor mij niet uit, een nieuwe zit er toch niet inVerwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:45:
Awesome
Zonder ABS is niet gevaarlijk, maar met ABS is wel significant veiliger..Raym09 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Ik heb die illusie totaal niet, maar om nou gelijk te roepen dat rijden zonder ABS gevaarlijk is....ook een beetje overdreven. Met anticiperen kun je veel van de situaties waarin je het nodig kan hebben al voorkomen, blijven de situaties waarop je niet kan anticiperen nog over.
Kijk als je mooi weer rijder bent die 5k KM per jaar rijd op droge zondagmiddagen is er niks mis met een motor zonder ABS..
Rijd je daarintegen hele jaar rond zou ik ABS heel erg aanraden..
Mijn punt is ook niet dat ABS voor iedereen verplicht moet zijn.. maar ik reageerde op de kroegpraat in de trend van 'Zonder ABS rem ik sneller'.. want dat laatste is simpelweg gewoon niet waar IRL..
Verwijderd
Wat mij wel vaker opvalt is dat veel mensen er niet aan denken dat niet iedereen zwemt in het geld. Ik rijd bijvoorbeeld motor uit economische overwegingen. Dus ik kan geen nieuwere met ABS veroorloven sowieso. Eigenlijk is een oude CB 500 voor mij vaak al te duur.Raym09 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Met of zonder ABS maakt voor mij niet uit, een nieuwe zit er toch niet in
Als mensen dan gaan mekkeren over veiligheid dat haak ik al vrij snel af, want een motorpak kost je ook een godsvermogen als je een beetje comfortabel wil rijden. Daarom rij ik ook met een 'oud' goedkoop pak waarbij ik mij kapot zweet in de zomer. Dus vaak draag ik dan geen broek uit noodzaak.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 14:13 ]
Uiteraard maar tijdens de oefeningen zoals de noodstop gebruikte ik daarbij soms de ABS. Ook tijdens het examen en daarover is niks gezegd.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:06:
[...]
Daarvoor heb je motorrijles? Anders kunnen we net zo goed AVB er uit gooien, want het gros van de oefeningen draait om remmen...
Verwijderd
Bij ons mocht dat niet geloof ik. Misschien is het intussen meer geaccepteerd, want we zijn al tien jaar verder.Xepos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:13:
[...]
Uiteraard maar tijdens de oefeningen zoals de noodstop gebruikte ik daarbij soms de ABS. Ook tijdens het examen en daarover is niks gezegd.
Een auto met ABS blijft bij een noodstop inderdaad bestuurbaar. Ik heb dat wel met een slipcursus moeten leren. Mijn reflex was pompend remmen en rechtuit blijven sturen. Ik heb mijn rijbewijs nog uit een tijd zonder ABS. Op de slipcursus leerde ik vol remmen en opzij sturen. Dat had best veel oefening nodig voordat ik op die manier een noodstop kon maken.
Op de motor leidt een blokkerend voorwiel vaak tot onderuit remmen (en ja, ook die ervaring heb ik ...). Op een allroad met 21" voorwiel en lange veerweg is "wel vol remmen maar niet blokkeren" best lastig. Met mijn huidige allroad met ABS gaat het een stuk makkelijker. En ja, ik heb hem al een keer in de ABS geremd. In de Bollenstreek zijn namelijk de wegen nog al eens glad door de tractoren
Op de motor leidt een blokkerend voorwiel vaak tot onderuit remmen (en ja, ook die ervaring heb ik ...). Op een allroad met 21" voorwiel en lange veerweg is "wel vol remmen maar niet blokkeren" best lastig. Met mijn huidige allroad met ABS gaat het een stuk makkelijker. En ja, ik heb hem al een keer in de ABS geremd. In de Bollenstreek zijn namelijk de wegen nog al eens glad door de tractoren
Welke? Dan kan ik er rekening mee houdenrobertnld schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:15:
Een auto met ABS blijft bij een noodstop inderdaad bestuurbaar. Ik heb dat wel met een slipcursus moeten leren. Mijn reflex was pompend remmen en rechtuit blijven sturen. Ik heb mijn rijbewijs nog uit een tijd zonder ABS. Op de slipcursus leerde ik vol remmen en opzij sturen. Dat had best veel oefening nodig voordat ik op die manier een noodstop kon maken.
Op de motor leidt een blokkerend voorwiel vaak tot onderuit remmen (en ja, ook die ervaring heb ik ...). Op een allroad met 21" voorwiel en lange veerweg is "wel vol remmen maar niet blokkeren" best lastig. Met mijn huidige allroad met ABS gaat het een stuk makkelijker. En ja, ik heb hem al een keer in de ABS geremd. In de Bollenstreek zijn namelijk de wegen nog al eens glad door de tractoren![]()
(/me komt uit dezelfde regio)
All-Round nerd | iRacing Profiel
ik ga met jou niet toeren. Das 1000km per zondagmiddag...ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:12:
[...]
....Kijk als je mooi weer rijder bent die 5k KM per jaar rijd op droge zondagmiddagen .....
En dan moet het nog droog zijn..
@abs-discussie: wel of niet, ik kan iedereen adviseren wat VRO's te doen om je remtechniek te verfijnen.
Je kunt heel hard remmen wanneer je dat zou willen, maar meestal gaat het fout met schrikreacties.
#ironbuttLeast Inkling schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:26:
[...]
ik ga met jou niet toeren. Das 1000km per zondagmiddag...
maar 500KM per dag is voor mij wel genoeg hoor..
Dit topic is gesloten.