Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.281 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 06:18
Osiris schreef op maandag 8 januari 2018 @ 06:42:
Zo, volgens mij mogen de Oxfords wel op 100 % zometeen :X

Minus 1,5 °C :P
Gevoelstemperatuur -7 :/

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Osiris schreef op maandag 8 januari 2018 @ 06:42:
Zo, volgens mij mogen de Oxfords wel op 100 % zometeen :X

Minus 1,5 °C :P
Hier is het nu 1 graad. Met 75% van de Oxford was het goed te doen.
Alleen had ik wel een koud been, ergens komt wind doorheen...

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Vrijdag schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:37:
[...]

Ouwe bak hè, daar zit dat niet op :+
Op mijn '92 SZR660 zat er onderop het achterlicht een doorzichtig stukje glas plastic, waardoor het achterlicht de kentekenplaat met wit licht bescheen.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Stelletje koukleumen :+ Het was prima te doen hier met mijn relatief dunne onverwarmde winterhandschoenen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:48:
Stelletje koukleumen :+ Het was prima te doen hier met mijn relatief dunne onverwarmde winterhandschoenen :P
+1

Vanmorgen heb ik heerlijk motor gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Moest wel even de voorruit verwarming aan hebben, verder was het prima te doen inderdaad. Versnellingspook verwarming zou wel fijn zijn, zo'n alu versnellingspook is fucking koud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
FastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:07:
Moest wel even de voorruit verwarming aan hebben, verder was het prima te doen inderdaad. Versnellingspook verwarming zou wel fijn zijn, zo'n alu versnellingspook is fucking koud :X
Ik gebruik mijn zomer-handschoenen wel eens in de auto als het echt goed koud is 's ochtends, dan heb je daar geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Vanmorgen met een extra trui, handvat- en zadelverwarming en een goed humeur op pad gegaan. Bij de snelwegoprit toch maar even gestopt om naar mijn pinlock te kijken. Mijn vizier bleef maar beslaan, ook toen de snelheid hoger werd. Even de boel weer op de juiste plek duwen bleek de oplossing te zijn.

Vervolgens kwam ik maar andere 2 andere motorrijders tegen? Was er naast kou ook voor gladheid gewaarschuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

DragonSlayer666 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:01:
[...]

Op mijn '92 SZR660 zat er onderop het achterlicht een doorzichtig stukje glas plastic, waardoor het achterlicht de kentekenplaat met wit licht bescheen.
Oh misschien heb ik ook wel zoiets. Zou best kunnen maar dan heb ik dat gewoon nooit gezien :P
Terwijl ik best vaak in het donker rij vanwege mijn rare werktijden. Maar goed, dan zie je dat ook niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 08-01-2018 10:38 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pjGjAhD.png

Pakketje op m'n bureau... was even vergeten dat ik deze besteld had.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Chakotay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:48:
Mits je je warm genoeg aankleed valt het (edit: bij 0°C) inderdaad best mee. Ik heb gisteren de hele dag lopen kleumen wegens te fris gekleed; toen 'moest' ik 's avonds nog even een boodschap (met de motor natuurlijk) en heb ik me lekker ingeduffeld, en zonder een centje pijn mijn ritje voor de fun verlengd met een half uurtje O+ fijn om nog eens op de motor te zitten (weinig gereden de laatste weken wegens vakantie en een klant binnen 7km waardoor het niet de moeite is om iets anders dan de trapfiets te nemen)

Oh en ik heb geen handvatverwarming - maar ben wel blij met de bescherming van mijn nieuwe handkappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zweer zelf bij mijn windstopper-kraag. Valt om de nek onder mijn jas, en gaat een klein stukje mijn helm in tot op mijn kin. Ongeveer dit idee zonder dat het over de neus gaat. Het is van tocht-dichte stof, geen koude lucht over je nek scheelt echt gigantisch in gevoelstemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik hoop dat mijn handvatverwarming het nog doet :P. Ik heb een klein stukje van het handvat moeten afzagen omdat mijn nieuwe handkappen anders niet wilden passen :D. Zo niet was het toch maar een setje van twee tientjes waarvan één stand het al niet meer doet, dus dan is dat snel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Dit jaar ben ik van plan met mijn Ducati Monster S2R 800 een aantal circuittrainingen te volgen. Echter heb ik een open Termignoni uitlaat, dus heb ik DB-Killers nodig.

Ik kan ze helaas nergens vinden, heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
#offtopic

Peugeot 308 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
RMB schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:45:
Dit jaar ben ik van plan met mijn Ducati Monster S2R 800 een aantal circuittrainingen te volgen. Echter heb ik een open Termignoni uitlaat, dus heb ik DB-Killers nodig.

Ik kan ze helaas nergens vinden, heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen?
Al contact opgenomen met Bolski van MF?

https://www.uitlaatstore....lers-termignoni-monster-6

Misschien heeft hij wel andere ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Citroën C4, maar dat zal dezelfde pook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

@Dryhte: Dankjewel, ik heb gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

*standkachel aandrukt

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Gisteren na een hele tijd weer eens de Monster uit de garage gehaald, toen ik echter de voorrem testte voor het vertrek kon ik 'm volledig tot aan het handvat trekken. (hij remt wel dan, maar niet mee gereden..)
Was niks mis mee toen ik 'm wegzette in de garage.

Toen ik de motor startte leek het wel of ik terug wat meer 'druk' had op de rem, maar die viel na een aantal keer de rem aantrekken terug weg.

Zou dit gewoon lucht in de remleiding zijn? Geen ervaring mee namelijk.
(geen lek te bespeuren in ieder geval)

[ Voor 4% gewijzigd door Baggeraar op 08-01-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:19:
Ik zweer zelf bij mijn windstopper-kraag. Valt om de nek onder mijn jas, en gaat een klein stukje mijn helm in tot op mijn kin. Ongeveer dit idee zonder dat het over de neus gaat. Het is van tocht-dichte stof, geen koude lucht over je nek scheelt echt gigantisch in gevoelstemperatuur.
Ik heb deze van Revit, de Karma windstopper:

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/011110481/revit-karma-windstopper-kol.jpg

Volgens mij zorgt deze er ook voor dat de turbulentie minder wordt want het is een stuk stiller als ik deze col gebruik. Naast de oordoppen natuurlijk ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

^^ als je in je T-shirtje op je motor zit, heb je niet zo'n windstopper nodig lijkt me...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
Fijn zo'n Karma (:+) windstopper, wel een beetje koud aan de armen zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

Sale bij Louis, voor dit geld denk ik toch dat ik mijn TCX infinity's maar weg doe en dan een setje TCX X square sport voor 5 tientjes of Alpinestars mille riding voor 7 tientjes bestel.

Vanavond maar even wat reviews opzoeken, die op de site zijn in ieder geval goed.

De TCX zijn nog goed dus even op poetsen en dan op marktplaats, op deze motor (en de volgende) zijn ze toch te lomp om echt lekker mee te kunnen rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 08-01-2018 14:32 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Ik heb deze van Revit, de Karma windstopper:

[afbeelding]

Volgens mij zorgt deze er ook voor dat de turbulentie minder wordt want het is een stuk stiller als ik deze col gebruik. Naast de oordoppen natuurlijk ;)
Die is redelijk vergelijkbaar met de mijne inderdaad, komt alleen wat minder over de schouders. Minder turbulentie kan wel kloppen, er kan minder makkelijk lucht van onderaf je helm in komen met zo'n ding :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:56:
^^ als je in je T-shirtje op je motor zit, heb je niet zo'n windstopper nodig lijkt me...
Voor een poser als ik is dat prima :+

Eigenlijk moet ik zo'n schedel ding voor de ultieme bad-asslook natuurlijk :9

Zo één en dan bij het stoplicht steeds mijn systeemhelm opklappen:

Afbeeldingslocatie: https://img1.banggood.com/thumb/view/upload//liangping/SKU009622.jpg

8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

En dan nog een cafe-racer van je Kawa maken. Ben je meteen af van die sociale contacten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
Heb zelf sindskort ook zo'n windstopper kraag. Erg prettig inderdaad en nu je het zegt @HTT-Thalan is er ook minder herrie in de helm. Heb deze: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-wrapp-2-wb.html

Heb de Large bij gebrek aan extra large... Heb blijkbaar een grote kop, want deze past echt net over mijn hoofd. Als hij eenmaal om mijn nek zit is het prima en scheelt het een hoop kou aan de nek. Alleen het op en afdoen gaat niet zo charmant :+.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:54:
[...]

Voor een poser als ik is dat prima :+

Eigenlijk moet ik zo'n schedel ding voor de ultieme bad-asslook natuurlijk :9

Zo één en dan bij het stoplicht steeds mijn systeemhelm opklappen:

[afbeelding]

8-)
Ja, leuk voor onder je Roof Boxer idd :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:01:
Heb zelf sindskort ook zo'n windstopper kraag. Erg prettig inderdaad en nu je het zegt @HTT-Thalan is er ook minder herrie in de helm. Heb deze: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-wrapp-2-wb.html

Heb de Large bij gebrek aan extra large... Heb blijkbaar een grote kop, want deze past echt net over mijn hoofd. Als hij eenmaal om mijn nek zit is het prima en scheelt het een hoop kou aan de nek. Alleen het op en afdoen gaat niet zo charmant :+.
Pfff, kou. Pissen en niet meer weg kunnen lopen, da's pas kou :+.

Goed nieuws: Zojuist mijn handvatverwarming getest. Ondanks een stukje afzagen werkt standje nucleair nog steeds. Standje 'gewoon goed heet' doet het al een tijdje niet meer (eigenlijk sinds een paar weken na montage al niet meer, krijg je met die chinese troep).

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-01-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:09:
[...]

Pfff, kou. Pissen en niet meer weg kunnen lopen, da's pas kou :+.

Goed nieuws: Zojuist mijn handvatverwarming getest. Ondanks een stukje afzagen werkt standje nucleair nog steeds. Standje 'gewoon goed heet' doet het al een tijdje niet meer (eigenlijk sinds een paar weken na montage al niet meer, krijg je met die chinese troep).
Pah, breek je 'm toch gewoon af >:)

On topic: weerstand doorgesmolten? Is standje 'my nucular button is bigger than your nucular button' nog te doen? Lijkt me niet comfortabel...

[ Voor 47% gewijzigd door Dryhte op 08-01-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Laatst online: 18-09 21:57
Pff, net weer wat regenboogkleuren in mijn onderkleding gedeponeerd :/ reed op een 60 voorrangsweg achter een rood karretje dat 50-60 reed en zwaar (tot onder 40) afremde bij elke hobbel. Dus ik, zodra ik goed zicht had op de weg, inhalen, waarbij ik uiteraard gas gaf. Aan deze weg liggen een tweetal bedrijven (nouja, technisch gezien 1 bedrijf en 1 klein bedrijvencentrum), dus ik was alert op uitrijders. Ik heb vaak genoeg gehad dat er nog ff een auto voor je neus de weg op wordt geramd.

Ik zag bij het inhalen dat een auto vanuit 1 van die zijwegen met lage snelheid bij onze weg aankwam rijden. Snelheid was laaggenoeg dat ik verwachtte dat die persoon wel stil zou staan. Nou niet dus. Meneer/mevrouw draaide naar links, waar wij vandaan kwamen. Het was een stationwagon dus blokkeerde direct de hele weg. Ergste nog, terwijl ik al weer met volle kracht probeerde een noodstop te maken zonder dat mijn ABS-loze kont uit brak (toch elke keer weer een uitdaging), reed meneer/mevrouw nog door. Blijkbaar totaal niet naar links gekeken. Pas toen ik op een meter afstand was kwam de auto wiegend tot stilstand, Uiteindelijk vond ik nog net een gaatje, maar als er meer dan 10 cm tussen mij en de auto zat dan was het breed geschat. :/
Mijn beste photoshopskills:
Begin actie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ej234DWl.jpg

Bijna confrontatie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mOJrJGXl.jpg

Zo'n bijna-ziekenhuis ervaring laat me toch altijd een uurtje of anderhalf op adrenaline drijven.

Wat hebben we geleerd: nog scherper zijn op andermans inschattingsfouten en mensen die aan het eind van de dag moe zijn en gewoon naar huis willen. Althans, ik ga er maar even van uit dat dat de oorzaak was van meneer/mevrouws onoplettendheid van vanavond. Gelukkig zijn we er beide met de schrik van af gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Simpel te voorkomen door niet in te halen net voor een kruising waarbij je jezelf compleet uit het zicht van het verkeer van rechts positioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
daredha schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:03:

Wat hebben we geleerd: nog scherper zijn op andermans mijn inschattingsfouten en mensen die aan het eind van de dag moe zijn en gewoon naar huis willen. Althans, ik ga er maar even van uit dat dat de oorzaak was van meneer/mevrouws mijn onoplettendheid van vanavond. Gelukkig zijn we er beide met de schrik van af gekomen.
Corrected that for you >:)

Zonder grappen, snap dat je overstuur raakt erdoor. Niemand wordt vrolijk van trage omaatjes in rode autootjes. Maar je moet gewoon nooit bij een kruispunt inhalen. Punt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Leviathius schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:25:
[...]

Corrected that for you >:)

Zonder grappen, snap dat je overstuur raakt erdoor. Niemand wordt vrolijk van trage omaatjes in rode autootjes. Maar je moet gewoon nooit bij een kruispunt inhalen. Punt uit.
Want diegene ziet niet dat jij gaat inhalen

Completed that for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
418O2 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:29:
[...]

Want diegene ziet niet dat jij gaat inhalen

Completed that for you

Vergeet ook niet dat het kan zijn dat jij iemand niet ziet vanwege bosjes, muurtjes, gebouwen of een lekker wijf die op de stoep loopt. Spreek helaas niet uit ervaring over alle 4 de opties ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

daredha schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:03:
Pff, net weer wat regenboogkleuren in mijn onderkleding gedeponeerd :/ reed op een 60 voorrangsweg achter een rood karretje dat 50-60 reed en zwaar (tot onder 40) afremde bij elke hobbel. Dus ik, zodra ik goed zicht had op de weg, inhalen, waarbij ik uiteraard gas gaf. Aan deze weg liggen een tweetal bedrijven (nouja, technisch gezien 1 bedrijf en 1 klein bedrijvencentrum), dus ik was alert op uitrijders. Ik heb vaak genoeg gehad dat er nog ff een auto voor je neus de weg op wordt geramd.

Ik zag bij het inhalen dat een auto vanuit 1 van die zijwegen met lage snelheid bij onze weg aankwam rijden. Snelheid was laaggenoeg dat ik verwachtte dat die persoon wel stil zou staan. Nou niet dus. Meneer/mevrouw draaide naar links, waar wij vandaan kwamen. Het was een stationwagon dus blokkeerde direct de hele weg. Ergste nog, terwijl ik al weer met volle kracht probeerde een noodstop te maken zonder dat mijn ABS-loze kont uit brak (toch elke keer weer een uitdaging), reed meneer/mevrouw nog door. Blijkbaar totaal niet naar links gekeken. Pas toen ik op een meter afstand was kwam de auto wiegend tot stilstand, Uiteindelijk vond ik nog net een gaatje, maar als er meer dan 10 cm tussen mij en de auto zat dan was het breed geschat. :/
Mijn beste photoshopskills:
Begin actie
[afbeelding]

Bijna confrontatie
[afbeelding]

Zo'n bijna-ziekenhuis ervaring laat me toch altijd een uurtje of anderhalf op adrenaline drijven.

Wat hebben we geleerd: nog scherper zijn op andermans inschattingsfouten en mensen die aan het eind van de dag moe zijn en gewoon naar huis willen. Althans, ik ga er maar even van uit dat dat de oorzaak was van meneer/mevrouws onoplettendheid van vanavond. Gelukkig zijn we er beide met de schrik van af gekomen.
Ik ben blij dat het goed is afgelopen, maar dit is wel exact de reden waarom je niet voor kruispunten in moet halen.... Naast dat je voorrang hebt, daar heb je weinig aan nadat je kapot bent gereden.

soms doe ik het zelf ook per ongeluk hoor, of bij een zebrapad. Maar dan realiseer ik me na het kruispunt 'oeps, beter niet kunnen doen'

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
Met de rest over deze situatie. Gewoon niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Laatst online: 18-09 21:57
Uiteindelijk ben ik het eens met een groot deel van wat jullie zeggen, inhalen bij een kruispunt is niet slim, en deels mijn inschattingsfout. Maar, in my defence:
* voorrangsweg, inhalen toegestaan. Ik weet t, je hebt niets aan je gelijk als je vervolgens over een motorkap glijdt, maar i ben wel van de regeltjes en zou dit anders hebben geschreven als het vol mijn fout was
* tijdens mijn lessen én tijdens mijn examen heb ik een standje gehad van instructeur en examinator omdat ik niet inhaalde op deze weg, inclusief de kruizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Da's dan een verschil in inzicht tussen rij-instructeurs denk ik. Ik heb net de auto eens een ingreep gehad omdat ik gewoon een rotonde volgde, omdat ik op dat moment nog niet had kunnen weten of de auto van rechts de haaientanden zou respecteren. Ik ging daar wel van uit, hij had een knipperlicht aan een was volgens mij aan het remmen, maar de instructeur vond hem nog te hard op de rotonde afkomen en was er niet van overtuigd dat hij zou stoppen.

Ik ben tijdens motorrijles ook verschillende keren teruggefloten als ik zo'n actie deed als jij beschreef. Ook al staat de auto rechts stil, heb je hem gezien en is de auto voor je langzaam, je wil er niet op gokken dat hij hem er voor gooit omdat hij jou niet gezien heeft.

Gelukkig is het goed gegaan en heb je er een leermomentje bij :)

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 08-01-2018 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou zo'n typisch fataal motorongeluk...
Baggeraar schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:14:
Zou dit gewoon lucht in de remleiding zijn? Geen ervaring mee namelijk.
(geen lek te bespeuren in ieder geval)
Klinkt als lucht inderdaad. Ik heb zelf ook vaak gehad dat mijn rem totaal niet meer werkte door lucht. Bij mij lag het waarschijnlijk aan de leeftijd, want die motor was toen al meer dan 20 jaar oud. Waarschijnlijk word er ergens lucht aangezogen of ontsnapt een klein beetje vloeistof...?

Je zou even kunnen kijken naar de staat van de vloeistof (bv water in het reservoir) en zuigers (moeten soepel lopen).

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zelfde is gebeurd een paar jaar geleden hier niet heel ver vandaan, auto met aanhanger die niet uitkeek bij het opdraaien van de weg. Daar heeft de afgelopen weken een klein kerstboompje met lampjes op batterijen en een verse bos bloemen gestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 08-01-2018 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Raym09 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:31:
Sale bij Louis, voor dit geld denk ik toch dat ik mijn TCX infinity's maar weg doe en dan een setje TCX X square sport voor 5 tientjes of Alpinestars mille riding voor 7 tientjes bestel.

Vanavond maar even wat reviews opzoeken, die op de site zijn in ieder geval goed.

De TCX zijn nog goed dus even op poetsen en dan op marktplaats, op deze motor (en de volgende) zijn ze toch te lomp om echt lekker mee te kunnen rijden.
Uiteindelijk de TCX X-Square Plus besteld i.p.v. de genoemde 2, is iets hoger en heeft een schakelpad.

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.louis.de/content/catalogue/articles/img298x298/TCX-X-Square-Plus-schwarz-219045_330_FR_18.JPG

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 14:07
Beste wensen hier! (mag t nog? :+)

Het verbaast me niets dat dit topic genoemd werd als druk, ben 2 weken weg en heb meteen een hoop bij te lezen!

Dit jaar als doelstellingen:
1. Veel KM's maken
2. Zijkoffers + handkappen op de Versys zetten
3. Eerste tour in buitenland (in juli naar de UK)
4. Inschrijven voor een VRO

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Tylen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4dwLH9Jl.jpg

* A13X rent hard weg

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik race niet op een ducati maar op een yamaha he ;) Juist voor dit soort problemen hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

_O-

Heb nu een windstopper via Aliexpress besteld :F eens kijken of het wat is :D rijdt toch alleen boven de 7/8 graden.

[edit]

of had ik toch deze moeten bestellen? :/

[ Voor 24% gewijzigd door WoBBeL op 09-01-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

WoBBeL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:47:
[...]

_O-

Heb nu een windstopper via Aliexpress besteld :F eens kijken of het wat is :D rijdt toch alleen boven de 7/8 graden.

[edit]

Tegen de tijd dat je hem hebt, is het in NL al niet meer koud :p. Had je voor het geringe prijsverchil beter hier kunnen bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Secsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Tegen de tijd dat je hem hebt, is het in NL al niet meer koud :p. Had je voor het geringe prijsverchil beter hier kunnen bestellen dan.
Ik krijg het meeste binnen 2 / 3 weken...precies op tijd om hem ook tijdens de ski vakantie nog even te testen :+

En ons is lui O-) bij Ali zijn de CC gegevens al ingevuld :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een beetje terughoudend zijn met kleding uit China. Ze nemen het daar niet zo nauw met de veiligheidsnormen voor onder andere kleurstoffen en oplosmiddelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

WoBBeL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:47:
[...]

_O-

[edit]

Of deze Vanucci Windmaster had je hem morgen binnen gehad :+
Tylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:39:
Ik race niet op een ducati maar op een yamaha he ;) Juist voor dit soort problemen hahaha.
I know maar dit geintje kun je vaak zat doen met de Monster :+

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 09-01-2018 14:29 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik ga deze week sowieso nog even naar de Duitse Louis toe *O* zit om de hoek maar nog nooit geweest (ging vroeger altijd naar Osnabruck)

https://www.louis.de/serv...is-megashop-emsbueren/114

Moet nog nieuwe zomerhandschoenen, na 8 jaar vallen die goedkope probikers een beetje uit elkaar :'(

[ Voor 36% gewijzigd door WoBBeL op 09-01-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Vanochtend ook maar weer op de motor naar het werk. Met een gevoelstemperatuur van -6 (zonder rijwind)hier in het noorden (heerenveen) was het nog best koud en begon ik toch wat frisse handjes te krijgen ondanks de oxford verwarming op standje nuclear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:07:
Ik zou een beetje terughoudend zijn met kleding uit China. Ze nemen het daar niet zo nauw met de veiligheidsnormen voor onder andere kleurstoffen en oplosmiddelen.
Ik ben ook benieuwd naar de brandvertraging van zo'n windstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Gas bij, waait het wel uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

[...]

Het is een windstopper, geen brandstopper :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is synthetische kleding. Dus brandvertragend zal het sowieso niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Afbeeldingslocatie: https://motorcycle.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2018/01/grid8.jpg

Bouwen ze een 2 liter v8 motor met 334 paarden en 214 Nm.. en dan ontwerpen ze zo'n voorkant.. man man man, had er dan een italiaan bijgehaald ofzo.. (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Niet alleen de voorkant is lelijk. Allemensen wat is dat een blok beton vanaf de zijkant zeg. Natuurlijk komt dat door de grote motor, maar daar kan ook carbon omheen geplakt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Secsytime Zelfs een Duitser was nog beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Secsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[afbeelding]

Bouwen ze een 2 liter v8 motor met 334 paarden en 214 Nm.. en dan ontwerpen ze zo'n voorkant.. man man man, had er dan een italiaan bijgehaald ofzo.. (bron)
Maar dat vind ik wel bij meer motoren. Het lijkt soms alsof de ontwerpers ontzettend veel moeite stoppen in de zijkanten en het kontje, maar daarna te weinig tijd of budget hebben om de voorkant ook nog mooi af te maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@aidanl Ik denk dat de voorkant van de motor vaak gelimiteerd is door een aantal technische aspecten. Zo moet de luchtstroom naar de inlaat en radiateur goed zijn. En het kan ook zijn de bepaalde vormen trillingen geven in het stuur, dus dat ze daar heel conservatief mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:09:
@aidanl Ik denk dat de voorkant van de motor vaak gelimiteerd is door een aantal technische aspecten. Zo moet de luchtstroom naar de inlaat en radiateur goed zijn. En het kan ook zijn de bepaalde vormen trillingen geven in het stuur, dus dat ze daar heel conservatief mee zijn...
De voorkant kost het meeste R&D, dat zie je bij de elektrische motoren zoals ZERO ook terug. Daar hebben ze simpelweg nog gewoon geen geld voor, of voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
Het ziet er wel iets beter uit dan die 2 uitpuilende ogen op de Street Triple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ari Gold schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:33:
Het ziet er wel iets beter uit dan die 2 uitpuilende ogen op de Street Triple.
Oi! Niet haten op Striples! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
[afbeelding]

wat een ruk website is dat zeg, holy fuck. Volgende foto: hele pagina opnieuw laden 8)7

En inderdaad, die motor is niet moeders mooiste.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 09-01-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[afbeelding]

Ik vind vooral de achterkant er vreemd uit zien. Lijkt wel op een motor die verlaagt is voor iemand van 1.50m.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[afbeelding]

Maar dat geluid :9~

En 10k revs met een v8 :D

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 11:14
Doe mij maar een V4 O-) Dankzij onderstaand filmpje blijf ik in de winter op de been :+

[ Voor 16% gewijzigd door Skipper-93 op 09-01-2018 23:06 ]

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik rubber slang met een binnendiameter van 1/2 inch kan vinden? Bij de Brezan verkopen ze het niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat klinkt redelijk als de maat van een tuinslang.... waar heb je het voor nodig? Moet het nog een bepaalde temperatuur, druk of vloeistofsoort kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Skipper-93 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:03:
Doe mij maar een V4 O-) Dankzij onderstaand filmpje blijf ik in de winter op de been :+
[video]
Om hierop en op de goede voornemens in te haken, mijn voornemens:
- CB600f eruit
- 1000cc 60gr V2 erin > eerste generatie Tuono staat stipt op 1 de laatste 2 maanden als vervanger. Twijfel over donker grijs of toch blits rood...
- Tweakers eifel rit
- Meer ritjes met mijn Tweaker motorvriendjes uit de omgeving.
- Circuittraining (met tweaker motorvriendjes :9 )
- Uitdaging van het jaar: de vriendin achterop krijgen (en houden) al is dat nogal een angsthaas :X

Meer km's, vorig jaar 3k gereden al zat daar ook aardig wat woon-werk ritjes in, dit jaar wat meer tochtjes rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 10-01-2018 08:21 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Raym09 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:20:
[...]

...
Om hierop en op de goede voornemens in te haken, mijn voornemens:
- Uitdaging van het jaar: de vriendin achterop krijgen (en houden) al is dat nogal een angsthaas :X
...
Als je gaandeweg hier nog tips voor vind, hoor ik het graag. heb mijn vriendin nu éénmaal noodgedwongen mee kunnen nemen achterop. Echter elke keer als ik het voorstel dat ik liever de motor pak, krijg ik een blik die kan doden, en de uitspraak "ik ga nooit achterop!" naar mijn hoofd geslingerd.

Wil d'r ook eigenlijk niet achterop hebben, maar dat zij een motorrijbewijs haalt zie ik al helemaal niet gebeuren...

Het liefst verkoop ik mijn auto voor fulltime motor rijden! dus mocht iemand tips hebben om de vriendin verslaafd te krijgen aan motorrijden. Dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Patrock

YouTube: L'équipée en Himalaya - Episode 1/3

Drie delen laten kijken, als zij het kunnen, kan je vriendin dat zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Ha! Hier precies andersom, mijn vriendin zou dolgraag achterop willen maar ik heb geen duo-seat :D
Heb haar al wel aangeboden om eens een proefles te doen, maar dat wil/durft ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Patrock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:58:
[...]

Als je gaandeweg hier nog tips voor vind, hoor ik het graag. heb mijn vriendin nu éénmaal noodgedwongen mee kunnen nemen achterop. Echter elke keer als ik het voorstel dat ik liever de motor pak, krijg ik een blik die kan doden, en de uitspraak "ik ga nooit achterop!" naar mijn hoofd geslingerd.

Wil d'r ook eigenlijk niet achterop hebben, maar dat zij een motorrijbewijs haalt zie ik al helemaal niet gebeuren...

Het liefst verkoop ik mijn auto voor fulltime motor rijden! dus mocht iemand tips hebben om de vriendin verslaafd te krijgen aan motorrijden. Dan hoor ik het graag!
Wat ik gewoon doe is constant plaatjes van motoren laten zien die ik gaaf vind en vragen wat ze ervan vind. Ook vragen welke motoren zij nou gaaf vind. Of als ik bij een motorzaak ga kijken, haar gewoon meenemen en dan zeggen: 'Hier, ga hier eens op zitten voor de grap'. Dan zie je opeens een glimlach verschijnen en gaat ze vanzelf motorgeluiden maken :9.

Wat ik ook heb gedaan, toen ze eenmaal aangaf achterop te willen, bij een kledingzaak wezen kijken voor schoenen voor mezelf, maar tegelijkertijd ook een helm voor haar gekeken. Onder het motto van 'Aah joh, probeer deze gewoon eens voor de grap' lukt heel veel. Ondertussen heeft ze een volledige outfit op schoenen na en komt ze zelfs zelf soms met het voorstel om een stukje te rijden. Dus nu ben ik bij het stadium aangekomen dat ze zelf d'r rijbewijs moet gaan halen. Dat is nog een flinke uitdaging aangezien het voorgaande traject meer dan 6 maanden heeft geduurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Eergisteren kreeg ik de mededeling dat ze voorlopig toch maar geen motoruitrusting wil kopen omdat ze toch maar heel zelden mee kan ivm werk in het weekend/avonden. Dat is ook wel zo, maar haar uitrusting hoeft natuurlijk ook lang niet zo duur te zijn als die van mij. Uiteraard, veiligheid staat voorop, maar de weersbestendigheid is van minder belang. Als er kans is op regen gaat ze toch niet mee. :+

Vooralsnog gaat ze mee naar de motorbeurs en ga ik haar een paar dingen laten proberen. Misschien dat ze zich nog bedenkt. Wat wel voor mij voorop staat: het moet haar eigen keuze zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
[afbeelding]

Gedrocht :F
En dat geldt voor de gehele motor.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 10-01-2018 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Leviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:06:
[...]
...constant plaatjes van motoren laten zien die ik gaaf vind en vragen wat ze ervan vind. Ook vragen welke motoren zij nou gaaf vind.
"O ja, ziet er wel grappig uit, maar schat, mijn interesse ligt daar totaal niet." (die éne keer dat zij noodgedwongen achterop is gestapt, moest zij naar werk toe, ik was met de motor(geen auto op dat moment). anders moest zij een half uur lopen. met de motor 5 min stadsverkeer. zij zat achterop alsof het een scooter was. 1 hand af en toe tegen mijn rug aan, telefoon in de andere hand. "Normaal" optrekken zat er dus ook al helemaal niet bij.
Leviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:06:
[...]

Of als ik bij een motorzaak ga kijken, haar gewoon meenemen en dan zeggen: 'Hier, ga hier eens op zitten voor de grap'. Dan zie je opeens een glimlach verschijnen en gaat ze vanzelf motorgeluiden maken :9.

Wat ik ook heb gedaan, toen ze eenmaal aangaf achterop te willen, bij een kledingzaak wezen kijken voor schoenen voor mezelf, maar tegelijkertijd ook een helm voor haar gekeken. Onder het motto van 'Aah joh, probeer deze gewoon eens voor de grap' lukt heel veel.
Heb haar nu drie keer een motorzaak ingekregen. in alle gevallen "nou pak wat je nodig hebt", bij binnenkomst. het "voor de grap" laten proberen van een helm, of aanwijzen van mooie motorkleding voor haar. of voor het rek voor vrouwelijke motorkleding gaan staan resulteert in alle gevallen in een "Nee dat gaat niet gebeuren"...
Least Inkling schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:01:
@Patrock

YouTube: L'équipée en Himalaya - Episode 1/3

Drie delen laten kijken, als zij het kunnen, kan je vriendin dat zeker..
Kan wel eens kijken of motorreis(verslagen) helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@Patrock Oei als ik het zo lees is het inderdaad een bijna onmogelijke opgave... -O-

Hopen dat ze nog bijdraait dan maar. Succes in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
@Patrock Misschien een idee om de druk wat te verlagen dan? Kan mij best voorstellen dat het willen aanmoedigen van haar, hoe goed bedoeld dat ook is, alleen averechts werkt.

Focus op je eigen tripjes en vertel misschien hoe leuk die zijn. Wellicht dat zij dan vanuit zichzelf geïnteresseerd raakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Patrock er ziet niets anders op, snel inruilen voor een nuttiger model :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Met Chakotay. Mijn vrouw rijdt dan wel zelf motor, maar wil niet altijd rijden omdat ze lichamelijk klachten heeft. Achterop vond ze niets dacht ze. Prima: Monoposto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Mijn vriendin had gelukkig ook de ambitie om motor te gaan rijden dus er viel weinig te overtuigen. Ze heeft inmiddels bijna een jaar haar rijbewijs en motor, een leuke er-6f *O*

Enige die tegenwerkt zijn der ouders... Motor stond nu tijdelijk bij een kennis in de schuur ivm nieuwjaar / afwezigheid. Meteen al der vader: "Je gaat met dit weer toch niet rijden? Laat hem daar nou maar staan, dat is veel beter" -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij nooit met een duo. Mijn vriendin heeft helemaal niets met motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik ben vrijgezel, dus geen vriendin struggles. :)
Bij mijn ouders was het wel makkelijk; Mijn moeder ging altijd in de zijspan mee met de motorclub op vakantie. (Toen motorclubs nog gewoon waren en geen criminele bendes). Ze heeft nooit zelf gereden en ook nooit de behoefte gehad. We moeten het alleen niet over snelheden hebben waar ze bij is, dat waardeert ze niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Gisteren ben ik voor motorlaarzen gaan kijken bij Termaat hier om de hoek. Mijn huidige laarzen van 3 tientjes zijn wel op na de rijlessen en de afgelopen 10K op de Alp.
Met vooruitziende blik cadeaubonnen gevraagd en tijdens het passen tot deze shortlist gekomen.

Sidi Gavia Gore
Afbeeldingslocatie: http://www.termaatmotoren.nl/img/57f664a0c4788_Sidi-Gavia%20Gore.jpg
of Alpinestars Mono Fuse GTX
Afbeeldingslocatie: http://www.termaatmotoren.nl/img/54117a119bbb4_Alpinestars-Mono%20Fuse%20GTX.jpg

Op het IRC kanaal kreeg ik al de tip dat ritsen niet altijd handig zijn en dat is een voordeel van de Alpinestars. De Sidi vallen net iets ruimer en dat is misschien wat handiger met een extra paar sokken als het wat kouder is. Nog andere tips?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Grubeater schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:42:
Gisteren ben ik voor motorlaarzen gaan kijken bij Termaat hier om de hoek. Mijn huidige laarzen van 3 tientjes zijn wel op na de rijlessen en de afgelopen 10K op de Alp.
Met vooruitziende blik cadeaubonnen gevraagd en tijdens het passen tot deze shortlist gekomen.

Sidi Gavia Gore
[afbeelding]
of Alpinestars Mono Fuse GTX
[afbeelding]

Op het IRC kanaal kreeg ik al de tip dat ritsen niet altijd handig zijn en dat is een voordeel van de Alpinestars. De Sidi vallen net iets ruimer en dat is misschien wat handiger met een extra paar sokken als het wat kouder is. Nog andere tips?
Ik heb de Alphinestar Web Gore-tex. Deze hebben aan de zijkanten wel een rits, met daar overheen een stuk leer wat met klitteband vast zit aan de achterkant van de laars. Ondervind eigenlijk geen problemen met het ritsen, rijden erg comfortabel en je kan er ook gemakkelijk de hele dag op lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Mijn vriendin heeft een keer gekeken naar het zitje achterop de Z900 en haar reactie was: Mijn kont is breder dan het zitje ! :')

Dat gaat hem dus ook niet worden :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
re. boots: ik heb deze besteld (Forma Adventure Low). Nog niet ontvangen maar wel gepast (de hoge versie) en die zaten bijzonder comfortabel. Handige gesp + velcro sluiting.

Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/56AE/FE64/8C8A/AD26/09A4/4DEB/AEAD/7789/ADVENTURE-LOW-Black_ml.jpg

EDIT: ik wou namelijk motorlaarzen MET profiel (mijn huidige TCX schoenen zijn erg comfy maar toen ik ze eens op een boswandeling aanhad wist ik meteen dat dat geen goed idee was ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 10-01-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
aidanl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Ik heb de Alphinestar Web Gore-tex. Deze hebben aan de zijkanten wel een rits, met daar overheen een stuk leer wat met klitteband vast zit aan de achterkant van de laars. Ondervind eigenlijk geen problemen met het ritsen, rijden erg comfortabel en je kan er ook gemakkelijk de hele dag op lopen.
Die heb ik ook, fijne laarzen inderdaad d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Dryhte ook in het bezit van die Forma's, lopen lekker, goede laarzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:29:
@Dryhte ook in het bezit van die Forma's, lopen lekker, goede laarzen.
'k vind het alleen jammer dat ik ze niet in bruin kon bestellen (=stoerder ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Oh, wilde juist de zwarte. Bruin vond ik "te modieus" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wootlock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
Mijn vriendin heeft een keer gekeken naar het zitje achterop de Z900 en haar reactie was: Mijn kont is breder dan het zitje ! :')

Dat gaat hem dus ook niet worden :P
Heb je uitgelegd dat ze haar benen wijd moet doen ipv recht naar voren zoals op een stoel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 17-09 22:41
Ik heb het geluk dat m’n GF het motorrijden wel leuk vindt. Niet echt haar hobby, maar als we eens een dag vrij hebben komt ze zelf vaak met het idee om met de motor naar de Eifel te gaan. Vorig jaar is ze bijv. Ook mee geweest naar de MotoGP in Barcelona, ook dat vond ze wel leuk.

Moet alleen elke keer zeggen dat ik voorzichtig doe en ik veilig thuis kom. Vertellen dat ik gevallen was met de crosser vind ze meestal minder en wil ze niet horen maar eigenlijk toch wel :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertnld
  • Laatst online: 01-06 21:57
Raym09 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:20:
[...]

- 1000cc 60gr V2 erin > eerste generatie Tuono staat stipt op 1 de laatste 2 maanden als vervanger. Twijfel over donker grijs of toch blits rood...
Dat is een makkelijke keuze: rood!

Rode motoren zijn sneller. Dat heb ik nu al enkele malen van een vrouw gehoord ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 14:58
Ben ik dan de enigste die getrouwd is (al 28 jaar) met een vrouw die al haar motorrijbewijs had voordat ik hem gehaald had........ 8)7

Ze is minstens net zo gek van motoren als ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
f2ride2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:26:
Ben ik dan de enigste die getrouwd is (al 28 jaar) met een vrouw die al haar motorrijbewijs had voordat ik hem gehaald had........ 8)7

Nee hier ook. Alleen niet zo lang getrouwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

f2ride2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:26:

Ben er van gescheiden :+ wel motor gek, maar rijbewijs tijdens de relatie gehaald

Awesome

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.