Een quote is een gebrek aan originaliteit
Hier is het nu 1 graad. Met 75% van de Oxford was het goed te doen.Osiris schreef op maandag 8 januari 2018 @ 06:42:
Zo, volgens mij mogen de Oxfords wel op 100 % zometeen
Minus 1,5 °C
Alleen had ik wel een koud been, ergens komt wind doorheen...
XBL: DonFrans
Op mijn '92 SZR660 zat er onderop het achterlicht een doorzichtig stukje glas plastic, waardoor het achterlicht de kentekenplaat met wit licht bescheen.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
+1Chakotay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:48:
Stelletje koukleumenHet was prima te doen hier met mijn relatief dunne onverwarmde winterhandschoenen
Vanmorgen heb ik heerlijk motor gereden.

Ik gebruik mijn zomer-handschoenen wel eens in de auto als het echt goed koud is 's ochtends, dan heb je daar geen last vanFastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:07:
Moest wel even de voorruit verwarming aan hebben, verder was het prima te doen inderdaad. Versnellingspook verwarming zou wel fijn zijn, zo'n alu versnellingspook is fucking koud
Vervolgens kwam ik maar andere 2 andere motorrijders tegen? Was er naast kou ook voor gladheid gewaarschuwd?
Oh misschien heb ik ook wel zoiets. Zou best kunnen maar dan heb ik dat gewoon nooit gezienDragonSlayer666 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:01:
[...]
Op mijn '92 SZR660 zat er onderop het achterlicht een doorzichtig stukje glas plastic, waardoor het achterlicht de kentekenplaat met wit licht bescheen.
Terwijl ik best vaak in het donker rij vanwege mijn rare werktijden. Maar goed, dan zie je dat ook niet
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 08-01-2018 10:38 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pakketje op m'n bureau... was even vergeten dat ik deze besteld had.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mits je je warm genoeg aankleed valt het (edit: bij 0°C) inderdaad best mee. Ik heb gisteren de hele dag lopen kleumen wegens te fris gekleed; toen 'moest' ik 's avonds nog even een boodschap (met de motor natuurlijk) en heb ik me lekker ingeduffeld, en zonder een centje pijn mijn ritje voor de fun verlengd met een half uurtjeChakotay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:48:
Stelletje koukleumenHet was prima te doen hier met mijn relatief dunne onverwarmde winterhandschoenen
Oh en ik heb geen handvatverwarming - maar ben wel blij met de bescherming van mijn nieuwe handkappen...
Ik kan ze helaas nergens vinden, heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen?
#offtopicFastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:07:
Moest wel even de voorruit verwarming aan hebben, verder was het prima te doen inderdaad. Versnellingspook verwarming zou wel fijn zijn, zo'n alu versnellingspook is fucking koud
Peugeot 308 ?
Al contact opgenomen met Bolski van MF?RMB schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:45:
Dit jaar ben ik van plan met mijn Ducati Monster S2R 800 een aantal circuittrainingen te volgen. Echter heb ik een open Termignoni uitlaat, dus heb ik DB-Killers nodig.
Ik kan ze helaas nergens vinden, heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen?
https://www.uitlaatstore....lers-termignoni-monster-6
Misschien heeft hij wel andere ook...
*standkachel aandruktFastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:07:
Was niks mis mee toen ik 'm wegzette in de garage.
Toen ik de motor startte leek het wel of ik terug wat meer 'druk' had op de rem, maar die viel na een aantal keer de rem aantrekken terug weg.
Zou dit gewoon lucht in de remleiding zijn? Geen ervaring mee namelijk.
(geen lek te bespeuren in ieder geval)
[ Voor 4% gewijzigd door Baggeraar op 08-01-2018 13:15 ]
Ik heb deze van Revit, de Karma windstopper:Chakotay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:19:
Ik zweer zelf bij mijn windstopper-kraag. Valt om de nek onder mijn jas, en gaat een klein stukje mijn helm in tot op mijn kin. Ongeveer dit idee zonder dat het over de neus gaat. Het is van tocht-dichte stof, geen koude lucht over je nek scheelt echt gigantisch in gevoelstemperatuur.

Volgens mij zorgt deze er ook voor dat de turbulentie minder wordt want het is een stuk stiller als ik deze col gebruik. Naast de oordoppen natuurlijk
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Vanavond maar even wat reviews opzoeken, die op de site zijn in ieder geval goed.
De TCX zijn nog goed dus even op poetsen en dan op marktplaats, op deze motor (en de volgende) zijn ze toch te lomp om echt lekker mee te kunnen rijden.
[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 08-01-2018 14:32 ]
Awesome
Die is redelijk vergelijkbaar met de mijne inderdaad, komt alleen wat minder over de schouders. Minder turbulentie kan wel kloppen, er kan minder makkelijk lucht van onderaf je helm in komen met zo'n dingVrijdag schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:54:
[...]
Ik heb deze van Revit, de Karma windstopper:
[afbeelding]
Volgens mij zorgt deze er ook voor dat de turbulentie minder wordt want het is een stuk stiller als ik deze col gebruik. Naast de oordoppen natuurlijk
Voor een poser als ik is dat primaLeast Inkling schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:56:
^^ als je in je T-shirtje op je motor zit, heb je niet zo'n windstopper nodig lijkt me...
Eigenlijk moet ik zo'n schedel ding voor de ultieme bad-asslook natuurlijk
Zo één en dan bij het stoplicht steeds mijn systeemhelm opklappen:

Heb de Large bij gebrek aan extra large... Heb blijkbaar een grote kop, want deze past echt net over mijn hoofd. Als hij eenmaal om mijn nek zit is het prima en scheelt het een hoop kou aan de nek. Alleen het op en afdoen gaat niet zo charmant
Ja, leuk voor onder je Roof Boxer iddVrijdag schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:54:
[...]
Voor een poser als ik is dat prima
Eigenlijk moet ik zo'n schedel ding voor de ultieme bad-asslook natuurlijk
Zo één en dan bij het stoplicht steeds mijn systeemhelm opklappen:
[afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Pfff, kou. Pissen en niet meer weg kunnen lopen, da's pas kouLeviathius schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:01:
Heb zelf sindskort ook zo'n windstopper kraag. Erg prettig inderdaad en nu je het zegt @HTT-Thalan is er ook minder herrie in de helm. Heb deze: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-wrapp-2-wb.html
Heb de Large bij gebrek aan extra large... Heb blijkbaar een grote kop, want deze past echt net over mijn hoofd. Als hij eenmaal om mijn nek zit is het prima en scheelt het een hoop kou aan de nek. Alleen het op en afdoen gaat niet zo charmant.
Goed nieuws: Zojuist mijn handvatverwarming getest. Ondanks een stukje afzagen werkt standje nucleair nog steeds. Standje 'gewoon goed heet' doet het al een tijdje niet meer (eigenlijk sinds een paar weken na montage al niet meer, krijg je met die chinese troep).
[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-01-2018 16:13 ]
Pah, breek je 'm toch gewoon afHTT-Thalan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:09:
[...]
Pfff, kou. Pissen en niet meer weg kunnen lopen, da's pas kou.
Goed nieuws: Zojuist mijn handvatverwarming getest. Ondanks een stukje afzagen werkt standje nucleair nog steeds. Standje 'gewoon goed heet' doet het al een tijdje niet meer (eigenlijk sinds een paar weken na montage al niet meer, krijg je met die chinese troep).
On topic: weerstand doorgesmolten? Is standje 'my nucular button is bigger than your nucular button' nog te doen? Lijkt me niet comfortabel...
[ Voor 47% gewijzigd door Dryhte op 08-01-2018 16:40 ]

Ik zag bij het inhalen dat een auto vanuit 1 van die zijwegen met lage snelheid bij onze weg aankwam rijden. Snelheid was laaggenoeg dat ik verwachtte dat die persoon wel stil zou staan. Nou niet dus. Meneer/mevrouw draaide naar links, waar wij vandaan kwamen. Het was een stationwagon dus blokkeerde direct de hele weg. Ergste nog, terwijl ik al weer met volle kracht probeerde een noodstop te maken zonder dat mijn ABS-loze kont uit brak (toch elke keer weer een uitdaging), reed meneer/mevrouw nog door. Blijkbaar totaal niet naar links gekeken. Pas toen ik op een meter afstand was kwam de auto wiegend tot stilstand, Uiteindelijk vond ik nog net een gaatje, maar als er meer dan 10 cm tussen mij en de auto zat dan was het breed geschat.

Mijn beste photoshopskills:
Begin actie

Bijna confrontatie

Zo'n bijna-ziekenhuis ervaring laat me toch altijd een uurtje of anderhalf op adrenaline drijven.
Wat hebben we geleerd: nog scherper zijn op andermans inschattingsfouten en mensen die aan het eind van de dag moe zijn en gewoon naar huis willen. Althans, ik ga er maar even van uit dat dat de oorzaak was van meneer/mevrouws onoplettendheid van vanavond. Gelukkig zijn we er beide met de schrik van af gekomen.
Corrected that for youdaredha schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:03:
Wat hebben we geleerd: nog scherper zijn op andermans mijn inschattingsfouten en mensen die aan het eind van de dag moe zijn en gewoon naar huis willen. Althans, ik ga er maar even van uit dat dat de oorzaak was van meneer/mevrouws mijn onoplettendheid van vanavond. Gelukkig zijn we er beide met de schrik van af gekomen.
Zonder grappen, snap dat je overstuur raakt erdoor. Niemand wordt vrolijk van trage omaatjes in rode autootjes. Maar je moet gewoon nooit bij een kruispunt inhalen. Punt uit.
Want diegene ziet niet dat jij gaat inhalenLeviathius schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:25:
[...]
Corrected that for you![]()
Zonder grappen, snap dat je overstuur raakt erdoor. Niemand wordt vrolijk van trage omaatjes in rode autootjes. Maar je moet gewoon nooit bij een kruispunt inhalen. Punt uit.
Completed that for you
Thanks418O2 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:29:
[...]
Want diegene ziet niet dat jij gaat inhalen
Completed that for you
Vergeet ook niet dat het kan zijn dat jij iemand niet ziet vanwege bosjes, muurtjes, gebouwen of een lekker wijf die op de stoep loopt. Spreek helaas niet uit ervaring over alle 4 de opties

Ik ben blij dat het goed is afgelopen, maar dit is wel exact de reden waarom je niet voor kruispunten in moet halen.... Naast dat je voorrang hebt, daar heb je weinig aan nadat je kapot bent gereden.daredha schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:03:
Pff, net weer wat regenboogkleuren in mijn onderkleding gedeponeerdreed op een 60 voorrangsweg achter een rood karretje dat 50-60 reed en zwaar (tot onder 40) afremde bij elke hobbel. Dus ik, zodra ik goed zicht had op de weg, inhalen, waarbij ik uiteraard gas gaf. Aan deze weg liggen een tweetal bedrijven (nouja, technisch gezien 1 bedrijf en 1 klein bedrijvencentrum), dus ik was alert op uitrijders. Ik heb vaak genoeg gehad dat er nog ff een auto voor je neus de weg op wordt geramd.
Ik zag bij het inhalen dat een auto vanuit 1 van die zijwegen met lage snelheid bij onze weg aankwam rijden. Snelheid was laaggenoeg dat ik verwachtte dat die persoon wel stil zou staan. Nou niet dus. Meneer/mevrouw draaide naar links, waar wij vandaan kwamen. Het was een stationwagon dus blokkeerde direct de hele weg. Ergste nog, terwijl ik al weer met volle kracht probeerde een noodstop te maken zonder dat mijn ABS-loze kont uit brak (toch elke keer weer een uitdaging), reed meneer/mevrouw nog door. Blijkbaar totaal niet naar links gekeken. Pas toen ik op een meter afstand was kwam de auto wiegend tot stilstand, Uiteindelijk vond ik nog net een gaatje, maar als er meer dan 10 cm tussen mij en de auto zat dan was het breed geschat.![]()
Mijn beste photoshopskills:
Begin actie
[afbeelding]
Bijna confrontatie
[afbeelding]
Zo'n bijna-ziekenhuis ervaring laat me toch altijd een uurtje of anderhalf op adrenaline drijven.
Wat hebben we geleerd: nog scherper zijn op andermans inschattingsfouten en mensen die aan het eind van de dag moe zijn en gewoon naar huis willen. Althans, ik ga er maar even van uit dat dat de oorzaak was van meneer/mevrouws onoplettendheid van vanavond. Gelukkig zijn we er beide met de schrik van af gekomen.
soms doe ik het zelf ook per ongeluk hoor, of bij een zebrapad. Maar dan realiseer ik me na het kruispunt 'oeps, beter niet kunnen doen'
All-Round nerd | iRacing Profiel
* voorrangsweg, inhalen toegestaan. Ik weet t, je hebt niets aan je gelijk als je vervolgens over een motorkap glijdt, maar i ben wel van de regeltjes en zou dit anders hebben geschreven als het vol mijn fout was
* tijdens mijn lessen én tijdens mijn examen heb ik een standje gehad van instructeur en examinator omdat ik niet inhaalde op deze weg, inclusief de kruizingen.
Ik ben tijdens motorrijles ook verschillende keren teruggefloten als ik zo'n actie deed als jij beschreef. Ook al staat de auto rechts stil, heb je hem gezien en is de auto voor je langzaam, je wil er niet op gokken dat hij hem er voor gooit omdat hij jou niet gezien heeft.
Gelukkig is het goed gegaan en heb je er een leermomentje bij
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 08-01-2018 20:02 ]
Verwijderd
Klinkt als lucht inderdaad. Ik heb zelf ook vaak gehad dat mijn rem totaal niet meer werkte door lucht. Bij mij lag het waarschijnlijk aan de leeftijd, want die motor was toen al meer dan 20 jaar oud. Waarschijnlijk word er ergens lucht aangezogen of ontsnapt een klein beetje vloeistof...?Baggeraar schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:14:
Zou dit gewoon lucht in de remleiding zijn? Geen ervaring mee namelijk.
(geen lek te bespeuren in ieder geval)
Je zou even kunnen kijken naar de staat van de vloeistof (bv water in het reservoir) en zuigers (moeten soepel lopen).
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 23:47 ]
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 08-01-2018 21:42 ]
Uiteindelijk de TCX X-Square Plus besteld i.p.v. de genoemde 2, is iets hoger en heeft een schakelpad.Raym09 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:31:
Sale bij Louis, voor dit geld denk ik toch dat ik mijn TCX infinity's maar weg doe en dan een setje TCX X square sport voor 5 tientjes of Alpinestars mille riding voor 7 tientjes bestel.
Vanavond maar even wat reviews opzoeken, die op de site zijn in ieder geval goed.
De TCX zijn nog goed dus even op poetsen en dan op marktplaats, op deze motor (en de volgende) zijn ze toch te lomp om echt lekker mee te kunnen rijden.
Awesome
Het verbaast me niets dat dit topic genoemd werd als druk, ben 2 weken weg en heb meteen een hoop bij te lezen!
Dit jaar als doelstellingen:
1. Veel KM's maken
2. Zijkoffers + handkappen op de Versys zetten
3. Eerste tour in buitenland (in juli naar de UK)
4. Inschrijven voor een VRO
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Heb nu een windstopper via Aliexpress besteld

[edit]
of had ik toch deze moeten bestellen?

[ Voor 24% gewijzigd door WoBBeL op 09-01-2018 13:56 ]
Tegen de tijd dat je hem hebt, is het in NL al niet meer koudWoBBeL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:47:
[...]
![]()
Heb nu een windstopper via Aliexpress besteldeens kijken of het wat is
rijdt toch alleen boven de 7/8 graden.
[edit]
Ik krijg het meeste binnen 2 / 3 weken...precies op tijd om hem ook tijdens de ski vakantie nog even te testenSecsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:05:
[...]
Tegen de tijd dat je hem hebt, is het in NL al niet meer koud. Had je voor het geringe prijsverchil beter hier kunnen bestellen dan.
En ons is lui

Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 14:08 ]
Of deze Vanucci Windmaster had je hem morgen binnen gehadWoBBeL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:47:
[...]
![]()
Heb nu een windstopper via Aliexpress besteldeens kijken of het wat is
rijdt toch alleen boven de 7/8 graden.
[edit]
I know maar dit geintje kun je vaak zat doen met de MonsterTylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:39:
Ik race niet op een ducati maar op een yamaha heJuist voor dit soort problemen hahaha.
[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 09-01-2018 14:29 ]
Awesome

https://www.louis.de/serv...is-megashop-emsbueren/114
Moet nog nieuwe zomerhandschoenen, na 8 jaar vallen die goedkope probikers een beetje uit elkaar
[ Voor 36% gewijzigd door WoBBeL op 09-01-2018 14:32 ]
Ik ben ook benieuwd naar de brandvertraging van zo'n windstopper.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:07:
Ik zou een beetje terughoudend zijn met kleding uit China. Ze nemen het daar niet zo nauw met de veiligheidsnormen voor onder andere kleurstoffen en oplosmiddelen.
Gas bij, waait het wel uitVerwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:45:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar de brandvertraging van zo'n windstopper.
Het is een windstopper, geen brandstopperVerwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:45:
[...]
XBL: DonFrans
Verwijderd
Het is synthetische kleding. Dus brandvertragend zal het sowieso niet zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Bouwen ze een 2 liter v8 motor met 334 paarden en 214 Nm.. en dan ontwerpen ze zo'n voorkant.. man man man, had er dan een italiaan bijgehaald ofzo.. (bron)
Maar dat vind ik wel bij meer motoren. Het lijkt soms alsof de ontwerpers ontzettend veel moeite stoppen in de zijkanten en het kontje, maar daarna te weinig tijd of budget hebben om de voorkant ook nog mooi af te maken,Secsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[afbeelding]
Bouwen ze een 2 liter v8 motor met 334 paarden en 214 Nm.. en dan ontwerpen ze zo'n voorkant.. man man man, had er dan een italiaan bijgehaald ofzo.. (bron)
Verwijderd
De voorkant kost het meeste R&D, dat zie je bij de elektrische motoren zoals ZERO ook terug. Daar hebben ze simpelweg nog gewoon geen geld voor, of voor over.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:09:
@aidanl Ik denk dat de voorkant van de motor vaak gelimiteerd is door een aantal technische aspecten. Zo moet de luchtstroom naar de inlaat en radiateur goed zijn. En het kan ook zijn de bepaalde vormen trillingen geven in het stuur, dus dat ze daar heel conservatief mee zijn...
Oi! Niet haten op Striples!Ari Gold schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:33:
Het ziet er wel iets beter uit dan die 2 uitpuilende ogen op de Street Triple.
wat een ruk website is dat zeg, holy fuck. Volgende foto: hele pagina opnieuw ladenSecsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[afbeelding]

En inderdaad, die motor is niet moeders mooiste.
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 09-01-2018 21:36 ]
Ik vind vooral de achterkant er vreemd uit zien. Lijkt wel op een motor die verlaagt is voor iemand van 1.50m.Secsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[afbeelding]
Maar dat geluidSecsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[afbeelding]
En 10k revs met een v8
Awesome

[ Voor 16% gewijzigd door Skipper-93 op 09-01-2018 23:06 ]
Verwijderd
Om hierop en op de goede voornemens in te haken, mijn voornemens:Skipper-93 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:03:
Doe mij maar een V4Dankzij onderstaand filmpje blijf ik in de winter op de been
[video]
- CB600f eruit
- 1000cc 60gr V2 erin > eerste generatie Tuono staat stipt op 1 de laatste 2 maanden als vervanger. Twijfel over donker grijs of toch blits rood...
- Tweakers eifel rit
- Meer ritjes met mijn Tweaker motorvriendjes uit de omgeving.
- Circuittraining (met tweaker motorvriendjes
- Uitdaging van het jaar: de vriendin achterop krijgen (en houden) al is dat nogal een angsthaas

Meer km's, vorig jaar 3k gereden al zat daar ook aardig wat woon-werk ritjes in, dit jaar wat meer tochtjes rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 10-01-2018 08:21 ]
Awesome
Als je gaandeweg hier nog tips voor vind, hoor ik het graag. heb mijn vriendin nu éénmaal noodgedwongen mee kunnen nemen achterop. Echter elke keer als ik het voorstel dat ik liever de motor pak, krijg ik een blik die kan doden, en de uitspraak "ik ga nooit achterop!" naar mijn hoofd geslingerd.Raym09 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:20:
[...]
...
Om hierop en op de goede voornemens in te haken, mijn voornemens:
- Uitdaging van het jaar: de vriendin achterop krijgen (en houden) al is dat nogal een angsthaas![]()
...
Wil d'r ook eigenlijk niet achterop hebben, maar dat zij een motorrijbewijs haalt zie ik al helemaal niet gebeuren...
Het liefst verkoop ik mijn auto voor fulltime motor rijden! dus mocht iemand tips hebben om de vriendin verslaafd te krijgen aan motorrijden. Dan hoor ik het graag!
YouTube: L'équipée en Himalaya - Episode 1/3
Drie delen laten kijken, als zij het kunnen, kan je vriendin dat zeker..
Heb haar al wel aangeboden om eens een proefles te doen, maar dat wil/durft ze niet.
Wat ik gewoon doe is constant plaatjes van motoren laten zien die ik gaaf vind en vragen wat ze ervan vind. Ook vragen welke motoren zij nou gaaf vind. Of als ik bij een motorzaak ga kijken, haar gewoon meenemen en dan zeggen: 'Hier, ga hier eens op zitten voor de grap'. Dan zie je opeens een glimlach verschijnen en gaat ze vanzelf motorgeluiden makenPatrock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:58:
[...]
Als je gaandeweg hier nog tips voor vind, hoor ik het graag. heb mijn vriendin nu éénmaal noodgedwongen mee kunnen nemen achterop. Echter elke keer als ik het voorstel dat ik liever de motor pak, krijg ik een blik die kan doden, en de uitspraak "ik ga nooit achterop!" naar mijn hoofd geslingerd.
Wil d'r ook eigenlijk niet achterop hebben, maar dat zij een motorrijbewijs haalt zie ik al helemaal niet gebeuren...
Het liefst verkoop ik mijn auto voor fulltime motor rijden! dus mocht iemand tips hebben om de vriendin verslaafd te krijgen aan motorrijden. Dan hoor ik het graag!
Wat ik ook heb gedaan, toen ze eenmaal aangaf achterop te willen, bij een kledingzaak wezen kijken voor schoenen voor mezelf, maar tegelijkertijd ook een helm voor haar gekeken. Onder het motto van 'Aah joh, probeer deze gewoon eens voor de grap' lukt heel veel. Ondertussen heeft ze een volledige outfit op schoenen na en komt ze zelfs zelf soms met het voorstel om een stukje te rijden. Dus nu ben ik bij het stadium aangekomen dat ze zelf d'r rijbewijs moet gaan halen. Dat is nog een flinke uitdaging aangezien het voorgaande traject meer dan 6 maanden heeft geduurd
Vooralsnog gaat ze mee naar de motorbeurs en ga ik haar een paar dingen laten proberen. Misschien dat ze zich nog bedenkt. Wat wel voor mij voorop staat: het moet haar eigen keuze zijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
GedrochtSecsytime schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[afbeelding]

En dat geldt voor de gehele motor.
[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 10-01-2018 09:24 ]
"O ja, ziet er wel grappig uit, maar schat, mijn interesse ligt daar totaal niet." (die éne keer dat zij noodgedwongen achterop is gestapt, moest zij naar werk toe, ik was met de motor(geen auto op dat moment). anders moest zij een half uur lopen. met de motor 5 min stadsverkeer. zij zat achterop alsof het een scooter was. 1 hand af en toe tegen mijn rug aan, telefoon in de andere hand. "Normaal" optrekken zat er dus ook al helemaal niet bij.Leviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:06:
[...]
...constant plaatjes van motoren laten zien die ik gaaf vind en vragen wat ze ervan vind. Ook vragen welke motoren zij nou gaaf vind.
Heb haar nu drie keer een motorzaak ingekregen. in alle gevallen "nou pak wat je nodig hebt", bij binnenkomst. het "voor de grap" laten proberen van een helm, of aanwijzen van mooie motorkleding voor haar. of voor het rek voor vrouwelijke motorkleding gaan staan resulteert in alle gevallen in een "Nee dat gaat niet gebeuren"...Leviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:06:
[...]
Of als ik bij een motorzaak ga kijken, haar gewoon meenemen en dan zeggen: 'Hier, ga hier eens op zitten voor de grap'. Dan zie je opeens een glimlach verschijnen en gaat ze vanzelf motorgeluiden maken.
Wat ik ook heb gedaan, toen ze eenmaal aangaf achterop te willen, bij een kledingzaak wezen kijken voor schoenen voor mezelf, maar tegelijkertijd ook een helm voor haar gekeken. Onder het motto van 'Aah joh, probeer deze gewoon eens voor de grap' lukt heel veel.
Kan wel eens kijken of motorreis(verslagen) helpen!Least Inkling schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:01:
@Patrock
YouTube: L'équipée en Himalaya - Episode 1/3
Drie delen laten kijken, als zij het kunnen, kan je vriendin dat zeker..

Hopen dat ze nog bijdraait dan maar. Succes in ieder geval!
Focus op je eigen tripjes en vertel misschien hoe leuk die zijn. Wellicht dat zij dan vanuit zichzelf geïnteresseerd raakt.

Enige die tegenwerkt zijn der ouders... Motor stond nu tijdelijk bij een kennis in de schuur ivm nieuwjaar / afwezigheid. Meteen al der vader: "Je gaat met dit weer toch niet rijden? Laat hem daar nou maar staan, dat is veel beter"

Bij mijn ouders was het wel makkelijk; Mijn moeder ging altijd in de zijspan mee met de motorclub op vakantie. (Toen motorclubs nog gewoon waren en geen criminele bendes). Ze heeft nooit zelf gereden en ook nooit de behoefte gehad. We moeten het alleen niet over snelheden hebben waar ze bij is, dat waardeert ze niet..
Met vooruitziende blik cadeaubonnen gevraagd en tijdens het passen tot deze shortlist gekomen.
Sidi Gavia Gore

of Alpinestars Mono Fuse GTX

Op het IRC kanaal kreeg ik al de tip dat ritsen niet altijd handig zijn en dat is een voordeel van de Alpinestars. De Sidi vallen net iets ruimer en dat is misschien wat handiger met een extra paar sokken als het wat kouder is. Nog andere tips?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik heb de Alphinestar Web Gore-tex. Deze hebben aan de zijkanten wel een rits, met daar overheen een stuk leer wat met klitteband vast zit aan de achterkant van de laars. Ondervind eigenlijk geen problemen met het ritsen, rijden erg comfortabel en je kan er ook gemakkelijk de hele dag op lopen.Grubeater schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:42:
Gisteren ben ik voor motorlaarzen gaan kijken bij Termaat hier om de hoek. Mijn huidige laarzen van 3 tientjes zijn wel op na de rijlessen en de afgelopen 10K op de Alp.
Met vooruitziende blik cadeaubonnen gevraagd en tijdens het passen tot deze shortlist gekomen.
Sidi Gavia Gore
[afbeelding]
of Alpinestars Mono Fuse GTX
[afbeelding]
Op het IRC kanaal kreeg ik al de tip dat ritsen niet altijd handig zijn en dat is een voordeel van de Alpinestars. De Sidi vallen net iets ruimer en dat is misschien wat handiger met een extra paar sokken als het wat kouder is. Nog andere tips?
Dat gaat hem dus ook niet worden
"Don't let your dreams be memes"

EDIT: ik wou namelijk motorlaarzen MET profiel (mijn huidige TCX schoenen zijn erg comfy maar toen ik ze eens op een boswandeling aanhad wist ik meteen dat dat geen goed idee was
[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 10-01-2018 11:10 ]
Die heb ik ook, fijne laarzen inderdaadaidanl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:52:
[...]
Ik heb de Alphinestar Web Gore-tex. Deze hebben aan de zijkanten wel een rits, met daar overheen een stuk leer wat met klitteband vast zit aan de achterkant van de laars. Ondervind eigenlijk geen problemen met het ritsen, rijden erg comfortabel en je kan er ook gemakkelijk de hele dag op lopen.
'k vind het alleen jammer dat ik ze niet in bruin kon bestellen (=stoerderLeast Inkling schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:29:
@Dryhte ook in het bezit van die Forma's, lopen lekker, goede laarzen.
Heb je uitgelegd dat ze haar benen wijd moet doen ipv recht naar voren zoals op een stoel?Wootlock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
Mijn vriendin heeft een keer gekeken naar het zitje achterop de Z900 en haar reactie was: Mijn kont is breder dan het zitje !
Dat gaat hem dus ook niet worden
Moet alleen elke keer zeggen dat ik voorzichtig doe en ik veilig thuis kom. Vertellen dat ik gevallen was met de crosser vind ze meestal minder en wil ze niet horen maar eigenlijk toch wel
Dat is een makkelijke keuze: rood!Raym09 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:20:
[...]
- 1000cc 60gr V2 erin > eerste generatie Tuono staat stipt op 1 de laatste 2 maanden als vervanger. Twijfel over donker grijs of toch blits rood...
Rode motoren zijn sneller. Dat heb ik nu al enkele malen van een vrouw gehoord ...

Ze is minstens net zo gek van motoren als ik
Nee hier ook. Alleen niet zo lang getrouwdf2ride2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:26:
Ben ik dan de enigste die getrouwd is (al 28 jaar) met een vrouw die al haar motorrijbewijs had voordat ik hem gehaald had........![]()
Ben er van gescheidenf2ride2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:26:
Ben ik dan de enigste die getrouwd is (al 28 jaar) met een vrouw die al haar motorrijbewijs had voordat ik hem gehaald had........![]()
Awesome
Dit topic is gesloten.