ik zat al in positieve modus door te stellen: tenminste kan ik nu goed zien dat er geen roest onder de motor zitwilco1985 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:51:
[...]
Positieve mode:
En je mag blij zijn dat je geen prent hebt gehad omdat je op een n/p vak ligt![]()
Maar zwaar kut om je motor zo aan te treffen. Heb die van mij al bewust met de kont in de wind gezet in een poging dit te voorkomen.
Is mij met de Versys ook een keer gebeurt.. hele stuur kromdaredha schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:45:
![]()
Motor omgevallen, zat nog te twijfelen of de hoes wel of niet er over heen moest vandaag, nou, die hoes heeft als prachtig zeiltje gespeeld met de harde wind
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle olie en een klein beetje benzine is er uit gelekt. Gelukkig had ik nog wat olie liggen. Hij lag op 3 punten, stuur, cilinder en topkoffer. Cilinder lijkt de klap wel te hebben opgevangen, het beschermingskapje is in t harnas gestorven:
[afbeelding]
Een vriend gebeld en samen m rechtovereind getild en onder een naburige flat uit de wind gezet. Op de bok even gestart en naar z'n 1 het wiel even laten draaien, lijkt allemaal goed te gaan al hoor ik een 'tik' ongv. net onder het luchtfilter. Vanavond als de wind wat is gaan liggen even een proefrondje rijden... Oh, en iemand tips om benzine en olie uit stof te krijgen? De hoes meurt er nogal naar, hele hele trappenportiek ruikt nu naar een autogarage..![]()
K** wind
Balen voor je, hopelijk geen ernstige problemen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
In Italië een paar jaar geleden met een 3-dagen rit met het Citroën-forum (ja, met de auto ja). Ik en 2 andere auto's kwamen erdoor (na 4 verbodsborden voorbij gereden te zijn, maar er zat een uitzonderingsbord onder met een lap Italiaans dus we deden net alsof dat op ons sloeg). De 3 auto's die een kilometer achter ons reden hebben een dikke vette prent van meneer de boswachter gekregen.w4rguy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:12:
Ik vraag me dan dus af: heeft iemand hier dat al eens gedaan? Gewoon rijden en doen of je het bord niet hebt gezien?
Nou ik hou hem nog even lekker warm in de schuur op de oplader. ben blij dat hij niet buiten staat met die wind. (eventueel omvallen, spullen tegenaan waaien).
Maar ik loop er dagelijks langs, en de zin om weer lekker in het voorjaar en zomer dagjes/avonden, 2 vakanties en circuit te rijden kan ik mij erg op verheugen !
Maar ik loop er dagelijks langs, en de zin om weer lekker in het voorjaar en zomer dagjes/avonden, 2 vakanties en circuit te rijden kan ik mij erg op verheugen !
@daredha meh, zonde
Maar hoe komt die olie er zomaar uit gelopen? Ergens een gat in het blok/carter geslagen bij het neerkomen?
Dat viel erg mee, alleen op de N11 mijn knie even voor zeilboot laten spelen om wat makkelijker recht te blijvenChakotay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:05:
Ik ga over een half uurtje van Zeist naar Alphen ad Rijn, zal het zienGrootste deel van de route windkracht 6/7 recht van voren, dat moet prima te doen zijn op wat meer gasgeven na.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Op foto 4 is een druppel olie te zien bij één van de schroeven van de getroffen cilinder. Aangezien 'ie nu (staand) niet meer lekt lijkt me wellicht dat het via de schroeven is gelekt?Chakotay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:42:
@daredha meh, zondeMaar hoe komt die olie er zomaar uit gelopen? Ergens een gat in het blok/carter geslagen bij het neerkomen?
[...]

Hm, zou kunnen... Ik leg niet zo vaak motoren op zijn kant, maar volgens mij hoort de olie er dan alsnog niet op die manier uit te lopen. Hooguit uit een overloop-kanaaltje ergens wat dan opeens "onder water"staat als er verder geen relevante schade is.daredha schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:46:
[...]
Op foto 4 is een druppel olie te zien bij één van de schroeven van de getroffen cilinder. Aangezien 'ie nu (staand) niet meer lekt lijkt me wellicht dat het via de schroeven is gelekt?
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 03-01-2018 16:47 ]
Als het hard gaat waaien, let op twee punten:
1. Geen hoes gebruiken, want dat wordt een zeil
2. Zet de motor niet op de bok, maar op de jiffy. Dat staat steviger.
Had gisteren gepost moeten worden.
En kop/kont naar de wind als dat mogelijk is.Jelte schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:49:
Anders de jiffy kant aan de lijzijde
Of gewoon binnen zetten
[ Voor 4% gewijzigd door wilco1985 op 03-01-2018 17:27 ]
Nou, net even twee rondjes rond de wijk (2x 10 min) gereden en hij klinkt nog steeds als de goed onderhouden boxer, en vertoont ook geen raar gedrag/geluid. Ik ga volgende week nog steeds langs de garage om te controleren of er geen (haar)scheurtjes in de cilinderblokken zitten, maar voor nu ziet 't er naar uit dat ik met de schrik en wat plastic-schade er van af ben gekomen.
Vanmiddag onderhoud gedaan:
- carb rubbers vervangen (eentje lekte troep over het blok)
- één kant van de choke-kabel (aan de carb) weer gangbaar gemaakt
- luchtfilterhuis gelijmd (aansluiting gescheurd/verweerd)
- accu bijgevuld (demi water)
- klemring vervangen van de einddemper (afgebroken bij aandraaien)
- tijdelijk een metalen pijpje opengezaagd over de demper geklemd om de gassen te deflecteren
- rechtsachter richtingaanwijzer gespalkt, gelijmd en getaped (hing op half 6 vanwege het punt hiervoor)
- volledige handkappen gekocht
Nog te doen:
- Definitieve klemring einddemper regelen (deze slangring zal te snel roesten/verweren)
- Relais installeren tussen handvatverwarming
- DB killer installeren (Binnenkort binnen)
- CDI's vervangen voor digitale, opgevoerde versie
- Handkappen erop schroeven
- Over +- 5000km de remschijf vervangen
Hij loopt nog steeds te hoog warm stationair, dus daar moeten we nog even naar kijken. Volgende stap is de carbs ultrasoon te reinigen en alle kabels na te lopen.
De grootste grap is: Deze beurt was helemaal gratis
. Ik heb mijn dealer een blok + carbs en een wielnaaf gegeven uit de sloop-alp en daar teer ik nu nog steeds op, er is zelfs nog 'tegoed' over voor het volgende onderhoud
.
- carb rubbers vervangen (eentje lekte troep over het blok)
- één kant van de choke-kabel (aan de carb) weer gangbaar gemaakt
- luchtfilterhuis gelijmd (aansluiting gescheurd/verweerd)
- accu bijgevuld (demi water)
- klemring vervangen van de einddemper (afgebroken bij aandraaien)
- tijdelijk een metalen pijpje opengezaagd over de demper geklemd om de gassen te deflecteren
- rechtsachter richtingaanwijzer gespalkt, gelijmd en getaped (hing op half 6 vanwege het punt hiervoor)
- volledige handkappen gekocht
Nog te doen:
- Definitieve klemring einddemper regelen (deze slangring zal te snel roesten/verweren)
- Relais installeren tussen handvatverwarming
- DB killer installeren (Binnenkort binnen)
- CDI's vervangen voor digitale, opgevoerde versie
- Handkappen erop schroeven
- Over +- 5000km de remschijf vervangen
Hij loopt nog steeds te hoog warm stationair, dus daar moeten we nog even naar kijken. Volgende stap is de carbs ultrasoon te reinigen en alle kabels na te lopen.
De grootste grap is: Deze beurt was helemaal gratis
@HTT-Thalan leuke deal zo
Doe je dat bij die kleine zaak in Alphen die veel met Alpjes doet, of was het iemand anders die daar ook kwam?
Die in Alphen ken ik ook, leuke vent is dat. Hij is één van de 3 clubdealers die de Transalp club aan zich heeft verbonden, ik ga voor mijn handel naar Ad Mies van Motorbanden Service in Sprundel, de 2e van de clubdealers. Ad doet eigenlijk heel veel merken, maar vooral heel veel banden. Hij heeft echter zoveel gereedschap staan, dat hou je niet voor mogelijk, echt alles krijgt hij gefixedChakotay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:59:
@HTT-Thalan leuke deal zoDoe je dat bij die kleine zaak in Alphen die veel met Alpjes doet, of was het iemand anders die daar ook kwam?
Nog meer leuk nieuw, ik heb een veiling gewonnen van die Ducati Dealer in Barendrecht. Voor 300 euro onder de winkelprijs (inclusief veiligkosten en btw) een Rev'it Goretex winterbroek gekocht:
https://www.bva-auctions....0106289?__fsk=-1194493936
die 120 euro word uiteindelijk ~170 euro, maar nog steeds een goede prijs. Ik had ook interesse in een Arai Offroadhelm, die ging uiteindelijk voor ~377 weg (winkelverkoop ~650) maar dat vond ik toch te gortig voor een impulsaankoop.
Op die manier ben ik eens de vluchtstrook op geblazen. Gelukkig was het in een bocht op het hoogste niveau op het prins claus plein. Ik ben vandaag lekker met de bus gegaanChakotay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:21:
[...]
Bwoah, wind recht van voren is prima... Alleen wat meer gasgevenZware zijwind is vervelender.
Balen! Door jouw post schrok ik me wel helemaal wild want mijnes staat ook buiten.. Ik wil het er niet in wrijven maar de mijne stond gelukkig nog.daredha schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:45:
![]()
Motor omgevallen, zat nog te twijfelen of de hoes wel of niet er over heen moest vandaag, nou, die hoes heeft als prachtig zeiltje gespeeld met de harde wind
K** wind
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
En het liefste langs een muur, dat vormt altijd een luwte. Jiffy kant naar de straat, in het ergste geval wordt hij dan tegen de muur geblazen. Stuk minder schade dan gewicht van de motor op de verkeerde onderdelen.Jelte schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:49:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
ik kwam het volgende tegen, misschien interessant voor de mensen hier.
http://www.brouwermotorsport.nl/product-categorie/heren/
P.S. ze hebben meer in hun showroom dan dat er op hun internet pagina staat.
Wat is er precies zo bijzonder aan? Lijkt mij gewoon een motorzaak met kledingafdeling op hun websiteWvr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:18:
ik kwam het volgende tegen, misschien interessant voor de mensen hier.
En het lijkt op deze manier een beetje op reclame maken
hun hebben kleding van komt van MQP waar een fabrieks foutje aan zit, ik heb er vorig jaar een broek en jas gekocht voor 200 euro.(winter)
ik zag dat ze eind van het vorige motor seizoen broeken in de aanbieding voor 89 euro.
ik zag dat ze eind van het vorige motor seizoen broeken in de aanbieding voor 89 euro.
[ Voor 24% gewijzigd door Wvr op 04-01-2018 10:35 ]
Mijn stiefoom is daar ooit onderuit gegaan. Ik zal het maar niet over de gevolgen hebben maar het was één van de redenen waarom ik ooit twijfelde om motor te gaan rijden. Mijn vader maakt zich (onder andere om dat ongeluk) soms nog zorgen als ik op de motor stap.tdw schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:49:
[...]
Op die manier ben ik eens de vluchtstrook op geblazen. Gelukkig was het in een bocht op het hoogste niveau op het prins claus plein. Ik ben vandaag lekker met de bus gegaan
[...]
Ps. mijn stiefoom leeft nog wel, maar kan zonder kussentje nergens meer zitten.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Voor de lezers onder ons, dit boek is een aanrader:
https://www.amazon.co.uk/...ound-ebook/dp/B071QXR4F1/
Ik heb de hardcover gekocht maar de kindle versie is nu in de aanbieding (£0.99)
YouTube: Elspeth Beard - one of the early globetrotters.
Ik heb hem gister uitgelezen en was nogal onder de indruk.. ook een vrij heftig einde..
Ander boek wat de moeite waard is (iets minder heftig verhaal) is: https://www.amazon.co.uk/...-countries/dp/0956430562/
Ik ben Jacqui Furneaux tegen gekomen in de pyreneeen en het is een heel aardige vrouw.
Wat wel grappig is dat beide dames onderweg een Nederlandse biker tegen komen en daar verliefd op worden..
Ik heb de hardcover gekocht maar de kindle versie is nu in de aanbieding (£0.99)
Ik heb hem gister uitgelezen en was nogal onder de indruk.. ook een vrij heftig einde..
Ander boek wat de moeite waard is (iets minder heftig verhaal) is: https://www.amazon.co.uk/...-countries/dp/0956430562/
Ik ben Jacqui Furneaux tegen gekomen in de pyreneeen en het is een heel aardige vrouw.
Wat wel grappig is dat beide dames onderweg een Nederlandse biker tegen komen en daar verliefd op worden..
Ben je lekker verwarmde handvatten aan 't monteren, begint 't te (mot)regenen 
Gelukkig alle kabeltjes (gelijk die van de Optimate) al wel aan de accu zitten, nu de handvatten nog loshalen (rechts gelukt) en de Oxford Hotgrips erop drukken.
Gaat rechts heul erg strak, dus eerst alle lijmresten van de originele maar even goed weghalen en de binnenkant van de Oxfords fatsoeneren. Straks krijg ik ze er bij 't passen & meten er niet meer vanaf
Gelukkig alle kabeltjes (gelijk die van de Optimate) al wel aan de accu zitten, nu de handvatten nog loshalen (rechts gelukt) en de Oxford Hotgrips erop drukken.
Gaat rechts heul erg strak, dus eerst alle lijmresten van de originele maar even goed weghalen en de binnenkant van de Oxfords fatsoeneren. Straks krijg ik ze er bij 't passen & meten er niet meer vanaf
Ah, dus er is nog hoop voor me?ToolkiT schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:59:
Voor de lezers onder ons, dit boek is een aanrader:
Yup, de Robert in 'Lone Rider' was nog maagd toen hij Elspeth ontmoette... dus er is altijd hoop
Lijmresten heel goed verwijderen. Daarna de grips iets verwarmen met een föhn ze gleden er vrij makkelijk over. Maar als de lijm er op zit moet je snel zijn.Osiris schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:01:
Ben je lekker verwarmde handvatten aan 't monteren, begint 't te (mot)regenen
Föhn heb ik niet..Eoghlear schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:30:
[...]
Lijmresten heel goed verwijderen. Daarna de grips iets verwarmen met een föhn ze gleden er vrij makkelijk over. Maar als de lijm er op zit moet je snel zijn.
Je kan de grips natuurlijk ook verwarmen door ze aan te zetten
XBL: DonFrans
Goed idee, sowieso moet ik ze eerst even testen voordat ik ze vastlijm volgens de instructiesFrans92 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:07:
Je kan de grips natuurlijk ook verwarmen door ze aan te zetten
Dat is wel een goed idee.Osiris schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:08:
[...]
Goed idee, sowieso moet ik ze eerst even testen voordat ik ze vastlijm volgens de instructies
Pro-tip: laat de lijm echt goed uitharden bij de gashendel. Ik was iets te snel/enthousiast met het opendraaien van het gas (motor stond uit, was een test) en toen draaide ik de grip half de gashendel af.
XBL: DonFrans
Als je hem aanzet kan het uitzetten, dus het zou me niet verbazen dat het dan makkelijker over het stuur heenvalt.
Ik ook niet. Gebruikte een verfbrander op de laagste stand maar, wilde je dat niet meteen aanradenOsiris schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:32:
[...]
Föhn heb ik niet..Maar inderdaad, wil ze eerst redelijk makkelijk erop kunnen schuiven voordat ik met lijm aan de slag ga
Tot dat ie warm is en je geen gas meer kunt gevenOsiris schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:12:
Ik denk dat de lijm intieel maar weinig bijdraagt aan de grip, zo strak zit 'ie
Dan maar hopen dat de lijm die ik d'r uiteraard alsnog opgepleurd heb voldoende plakt 
't Zit er allemaal op, ketting weer gesmeerd, kommaarop vrieskou van volgende week
't Zit er allemaal op, ketting weer gesmeerd, kommaarop vrieskou van volgende week
Ik heb ooit met een zx6r door Zweden gereden. Op een gegeven moment begon hij steeds gas in te houden. Al gauw had ik door dat de grip een beetje los zat. Daardoor moest ik elke 20 seconden de gashendel overpakkenFrans92 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:11:
[...]
Dat is wel een goed idee.
Pro-tip: laat de lijm echt goed uitharden bij de gashendel. Ik was iets te snel/enthousiast met het opendraaien van het gas (motor stond uit, was een test) en toen draaide ik de grip half de gashendel af.
Verwijderd
Loszittende handvatten zijn altijd leuk. Ik heb daar vaak last van gehad. Heeft vast iets te maken met de leeftijd van mijn motoren...
Jaa.. en nog wel eens vergeten dat de handvatverwarming aanspringt als je met de motor aan het klussen bent. Had het contact aangedraaid, en toen ging de verwarming aan.Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:42:
Loszittende handvatten zijn altijd leuk. Ik heb daar vaak last van gehad. Heeft vast iets te maken met de leeftijd van mijn motoren...
Verwarming maximaal aan, in een warm schuurtje waar we aan het klussen waren.
Gelukkig was ik er op tijd bij voor de accu, maar de lijm van de handvaten was al zo warm geworden dat deze losgebroken was.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Nieuwe kentekenbewijs is binnen. Dat ging echt makkelijker dan verwacht. Echt top.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
epic_gram in "Het grote motortopic deel 19"
Het duurde even in verband met slechte planning van mij, en 1 keer gezakt zijn voor theorie en 1 keer voor AVD; maar ik heb inmiddels 2 weken geleden mijn rijbewijs A gehaald! Eerste poging reed ik slordig, 2e ging een stuk strakker en rustiger.Een paar pagina's terug in dit topic vroeg ik advies over mijn rijlespakket, en vandaag is er een update! Ik heb me ingeschreven voor een proefles!
Dus binnenkort komt hier ook een fotootje van mij + motor + rijbewijs
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
@epic_gram Gefeliciteerd! Belangrijkste is dat je hem hebt toch 
Ik heb morgen tijdens de rijles een proefexamen (avb) en volgende week donderdag het theorie examen. Hopelijk haal ik mijn theorie wel in 1 keer (auto ook 2x over theorie gedaan).
Ik heb morgen tijdens de rijles een proefexamen (avb) en volgende week donderdag het theorie examen. Hopelijk haal ik mijn theorie wel in 1 keer (auto ook 2x over theorie gedaan).
Feli!epic_gram schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:14:
epic_gram in "Het grote motortopic deel 19"
[...]
Het duurde even in verband met slechte planning van mij, en 1 keer gezakt zijn voor theorie en 1 keer voor AVD; maar ik heb inmiddels 2 weken geleden mijn rijbewijs A gehaald! Eerste poging reed ik slordig, 2e ging een stuk strakker en rustiger.

ik lust wel een worstenbroodje...
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
ik heb wel een worstenbroodje in mijn broek voor jeLeast Inkling schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Feli!![]()
ik lust wel een worstenbroodje...
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Iemand toevallig de Oxford handvatverwarming? Had handvatverwarming al op mn motor zitten toen ik hem kocht, maar heb ze eraf gehaald omdat ze maar 25% vd tijd daadwerkelijk aan stonden. Was een chinees setje, waarvan de gashendel ook niet eens terugschoot. Vraag me dus af of die van Oxford wel de hele tijd aan blijven staan als ze aan staan, zag wel dat ze een soort intelligent control hadden verwerkt dat t zichzelf uitzet bij lage spanning.
Ik heb een een jaar of drie een Oxford setje op de Div zitten en daar ben ik prima tevreden over. Vaak heb ik aan 50% power zat en ze zijn continu warm. Als het setje goed is, het goed zit aangesloten en het electrische circuit van je motor in orde is, dan verwacht ik dat ze voor jou ook prima kunnen werken.
Die intelligent control treed in werking wanneer de motor uit staat of de spanning te laag is. Stel ik zou ze vergeten uit te zetten, dan zet die intelligent control de verwarming zelf uit na een bepaalde tijd. Om te voorkomen dat het setje de accu leeg trekt.
Ik heb ze direct op de accu zitten en dat gaat al 3 jaar goed. Heb met aansluiten bedacht dat als ik ooit een keer een lege accu zou hebben vanwege die dingen dat ik ze zou gaan schakelen met het aanstaan van het dimlicht. Nog niet gebeurd, dus ze zitten nog steeds direct op de accu
Die intelligent control treed in werking wanneer de motor uit staat of de spanning te laag is. Stel ik zou ze vergeten uit te zetten, dan zet die intelligent control de verwarming zelf uit na een bepaalde tijd. Om te voorkomen dat het setje de accu leeg trekt.
Ik heb ze direct op de accu zitten en dat gaat al 3 jaar goed. Heb met aansluiten bedacht dat als ik ooit een keer een lege accu zou hebben vanwege die dingen dat ik ze zou gaan schakelen met het aanstaan van het dimlicht. Nog niet gebeurd, dus ze zitten nog steeds direct op de accu
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ja, zoals @Ultraman ook al zei: goed setje. Doet het prima, meestal is 75% al te warm, afhankelijk van je tempo en weer. Ben er erg blij mee, dit is nu de tweede winter dat ik ermee rijd. Gemonteerd op FZS 600 (Fazer) uit '99.Woask schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:25:
Iemand toevallig de Oxford handvatverwarming? Had handvatverwarming al op mn motor zitten toen ik hem kocht, maar heb ze eraf gehaald omdat ze maar 25% vd tijd daadwerkelijk aan stonden. Was een chinees setje, waarvan de gashendel ook niet eens terugschoot. Vraag me dus af of die van Oxford wel de hele tijd aan blijven staan als ze aan staan, zag wel dat ze een soort intelligent control hadden verwerkt dat t zichzelf uitzet bij lage spanning.
* Osiris heeft ze er ook op zitten sinds donderdag, gewoon direct op de accu.
Bij het testen (voordat je ze vastplakt is 't wel handig om te weten dat ze 't doen) ging het groene "beschermings"-lampje al een paar keer knipperen. Dus dat werkt ook
Zometeen maar eens in de praktijk testen
Meteen maar even de handige kabel van de Optimate op de accu gedrukt. Mócht de accu 't af laten weten ooit, dan kan ik 'em tenminste opladen door alleen een zijpaneeltje te verwijderen i.p.v. de hele accu te moeten demonteren.
Bij het testen (voordat je ze vastplakt is 't wel handig om te weten dat ze 't doen) ging het groene "beschermings"-lampje al een paar keer knipperen. Dus dat werkt ook
Zometeen maar eens in de praktijk testen
Meteen maar even de handige kabel van de Optimate op de accu gedrukt. Mócht de accu 't af laten weten ooit, dan kan ik 'em tenminste opladen door alleen een zijpaneeltje te verwijderen i.p.v. de hele accu te moeten demonteren.
[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 06-01-2018 08:22 ]
Ah, handvatten installeren... Ik heb het vorig jaar gedaan en ik wil eigenlijk niet meer zonder verwarmde handvatten rondrijden - zo fijn! Ook hier Oxfords direct op de accu en ik heb nog nooit problemen gehad ermee.
Iemand anders hier ook ervaring met het laten vallen van het kleine moertje van de accu?
Iemand anders hier ook ervaring met het laten vallen van het kleine moertje van de accu?
[ Voor 14% gewijzigd door Nero22 op 06-01-2018 11:48 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Verwijderd
@Nero22 Daar heb je van die magneetjes op een uitschuifbare steel voor...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 11:57 ]
Ik had mazzel dat hij nog zichtbaar was elke keer en dat mijn vriendin kleine handjes heeft. Ik denk dat ik hem wel tot 4x heb laten vallen. Het is niet lastig, maar wel bloedirritant.Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:57:
@Nero22 Daar heb je van die magneetjes op een uitschuifbare steel voor...
[ Voor 6% gewijzigd door Nero22 op 06-01-2018 12:03 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Verwijderd
@Nero22 Per ongeluk een sleutel op de accu leggen tussen de twee polen is pas irritant... Gelukkig zit er zo'n PVC kapje op...
Ja. Ik heb een accubak gecombineerd met luchtfilterhuis en oliekoeling. Als het moertje valt mag alles uit elkaar gehaald worden. Dus heel voorzichtig verticaal omhoog uit de accubak tillen en hopen dat er niets valt.Nero22 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:47:
Vandaag gezien dat mijn motorfiets is gestolen uit de parkeergarage....:/
echt zo kansloos die parkeergarages. Eerst een akra uitlaat van m'n RR. Nu de gehele S1000R weg, inclusief sloten en versleten afdoekhoes.
Waarschijnlijk overdag iemand van de buren hun zender afgegeven een bestelbusje naar binnen gelaten, ff inladen en klaar.
anyway, zolang hier woon geen motor meer. Ben niet aan het werk voor anderen, kost toch continu eigen risico.
echt zo kansloos die parkeergarages. Eerst een akra uitlaat van m'n RR. Nu de gehele S1000R weg, inclusief sloten en versleten afdoekhoes.
Waarschijnlijk overdag iemand van de buren hun zender afgegeven een bestelbusje naar binnen gelaten, ff inladen en klaar.
anyway, zolang hier woon geen motor meer. Ben niet aan het werk voor anderen, kost toch continu eigen risico.
[ Voor 14% gewijzigd door Rody op 06-01-2018 13:05 ]
dat is balen!Rody schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:04:
Volgens mij worden de meeste auto's gestolen uit gemeenschappelijke garages. Buiten op straat is haast nog veiliger.
Rody schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:04:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Er hangen toch wel camera's?Rody schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:04:
En zat er geen alarm op dat af ging?
En ga er maar vanuit dat er verbanden zijn met bewoners van het pand. Want hoe kan het anders dat ze weten wanneer en hoe ze moeten toeslaan?Jelte schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:21:
[...]
Volgens mij worden de meeste auto's gestolen uit gemeenschappelijke garages. Buiten op straat is haast nog veiliger.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 15:00 ]
Summer flashbacks..(okay voorjaar om eerlijk te zijn)

In de rij voor de tunnel bij Colle di Tenda (IT->FR)
En ja die Vespa is de mijne.. iedereen een stapje terug a.u.b.

En ja die Vespa is de mijne.. iedereen een stapje terug a.u.b.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Leader of the packBommes schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:24:
Summer flashbacks..(okay voorjaar om eerlijk te zijn)
[afbeelding]
En ja die Vespa is de mijne.. iedereen een stapje terug a.u.b.![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Tot ongeveer 5 seconden nadat het groen was geworden. Zoals gewoonlijk wil elke motorrijder zich bewijzen en niet achter "die scooter" rijden..

Ze waren denk ik wel verbaasd dat ik gewoon bleef aan haken, ook met het naar beneden rijden aan de andere kant van de col.
Berg af is grip en wat lef meestal al genoeg om ook met 22 pk de gemiddelde motorrijder makkelijk bij te houden
[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 06-01-2018 15:52 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het is eenvoudig. Je regelt een zender om binnen te komen. Ik denk via een bewoner, maar je kan ook het signaal aftappen. Je rijdt overdag met een busje naar binnen, motor inladen en weg.Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:57:
[...]
Er hangen toch wel camera's?
En zat er geen alarm op dat af ging?
[...]
En ga er maar vanuit dat er verbanden zijn met bewoners van het pand. Want hoe kan het anders dat ze weten wanneer en hoe ze moeten toeslaan?
Er waren geen sporen, vast met 2 sloten en alarm. Zelfs de oude versleten afdekhoes hebben ze meegenomen....oftewel in zijn geheel opgepakt en meegenomen.
Ik vind het vooral balen dat ik niet weet welke dag het is geweest, want afgelopen week bijna niet in de garage geweest. Nu wachten op de verzekering.....
DamnRody schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:04:

* Destruction gaat hier thuis ook wat extra beveiligingsmaatregelen moeten nemen, heb reden om aan te nemen dat er een ongenode gast in mijn achtertuin is geweest. Nou kan ik me niet voorstellen dat het de man/vrouw om de 3 kliko's te doen is geweest, dus het is ongetwijfeld gericht op m'n berging waarin mijn gereedschap en de motor zich bevinden
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Vandaag ook weer zo'n typisch doe-het-zelf-momentje... Ik had bij het verversen van de koelvloeistof de brandstofleiding gescheurd (oud droog rubber enzo). Dus ik naar de automaterialenhandel voor een stukje leiding á 10 euro per meter. Kom ik thuis er achter dat het eigenlijk niet helemaal de juiste maat is die ze mij hebben meegegeven. Dus met veel moeite alles er op gekregen... Je kunt ook echt niet vertrouwen op het 'scherpe' oog van verkopers. Betaal je dan ook nog eens goed voor.
Verwijderd
@Destruction Het enige wat je er echt tegen kunt doen is binnen zetten achter slot en grendel of aan de ketting zetten. Dus een flink blok beton met een beugel er in...
Mja, hij staat in de berging, die uiteraard op slot zit. De motor zelf staat op m'n heftafel, in de wielklem en met spanbanden gezekerd, omdat ik er (ergens de komende tijd) nog e.e.a aan onderhoud aan moet doen. De motor staat daardoor, itt tot normaal gesproken, ook niet op slot (da's ook wat lastig in dit geval). Uiteraard zit de sleutel niet in het contact als ik er niet mee bezig ben.Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:52:
@Destruction Het enige wat je er echt tegen kunt doen is binnen zetten achter slot en grendel of aan de ketting zetten. Dus een flink blok beton met een beugel er in...
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wat een drama, vandaag de oude goedkope handvatverwarming eraf gesloopt maar hij heeft de bedrading zo slecht gedaan dat ik morgen de hele kabelboom eruit moet slopen om de boel goed na te kijken. Achja het is toch winter...
220 op de deurknop zetten als je er niet bent, maarja.. Nederland kennende krijg je dan een poging tot doodstraf ipv dat de dader gestrafd wordtDestruction schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:55:
[...]
Mja, hij staat in de berging, die uiteraard op slot zit. De motor zelf staat op m'n heftafel, in de wielklem en met spanbanden gezekerd, omdat ik er (ergens de komende tijd) nog e.e.a aan onderhoud aan moet doen. De motor staat daardoor, itt tot normaal gesproken, ook niet op slot (da's ook wat lastig in dit geval). Uiteraard zit de sleutel niet in het contact als ik er niet mee bezig ben.
Welnee, daar zijn gewoon oplossingen voorSecsytime schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:40:
[...]
220 op de deurknop zetten als je er niet bent, maarja.. Nederland kennende krijg je dan een poging tot doodstraf ipv dat de dader gestrafd wordt
220 maar?Secsytime schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:40:
[...]
220 op de deurknop zetten als je er niet bent, maarja.. Nederland kennende krijg je dan een poging tot doodstraf ipv dat de dader gestrafd wordt
Dan is je slot weggesmolten tegen de tijd dat er iemand bij je deur staat
Opbokken en dan achterwiel eruit halen en op een veilige plek wegleggen. Zo doe ik het met mijn racer die soms ook langere tijd niet gebruikt wordt. Aangezien dat achterwiel terug erin zetten zo lastig is ligt die er dus naast, de hele buurt wordt toch wakker van het gevloek als ze hem er weer terug in proberen te zetten
.
Waar haal je tegenwoordig nog 220V vandaan?Secsytime schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:40:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heel subtiel net niet 1:1 trafo ertussen? (mag je nog een aardig bakbeest hebben wil je daar iemand mee frituren, pak dan gelijk een goede 10KV trafo)
OF NIET NATUURLIJK, IS HEEL STOUT! SORRY MODJES
OF NIET NATUURLIJK, IS HEEL STOUT! SORRY MODJES
Op het motor-forum is er ook zo'n topic over hoe je je motor veilig kunt opbergen en wat daar soms voorbij komt is ook wel grappig. Mensen beginnen over automatische rookmachines die afgaan zodra je motor beweegt zonder dat jij het hebt uitgeschakeld. Ze hebben het over lichtflitsen gehad die je verblinden, sirenes waarbij opa verderop denkt dat de duitsers terug zijn. Noem het maar op.
Maar de leukste vind ik wel dat iemand het idee had om een groot gat te maken in zijn schuur met een lift daarin, waarmee hij dan zijn motor ondergronds koon opslaan. Dus als je de schuur binnenkomt zie je niks. Druk je op een knopje, dan komt hij a la Darth Vader uit de grond gerezen.
@Rody Echt zwaar kut man! Zo te lezen had je er alles aan gedaan wat aangeraden wordt om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. En als hij onder een oude hoes zat, dan moeten ze geweten hebben wat er te halen valt toch? Of zou het gewoon lukraak rondkijken zijn geweest en dan 'Hee Pjotr kijk daar, een motorski. Ga kijken wat die is. Oeeeeh dikke bmw'ski, meenemen die!' (sorry voor het stereotyperen dat het Polen zijn geweest, het is laat en meestal is het niet Henk de Vries die motors jat
).
Maar de leukste vind ik wel dat iemand het idee had om een groot gat te maken in zijn schuur met een lift daarin, waarmee hij dan zijn motor ondergronds koon opslaan. Dus als je de schuur binnenkomt zie je niks. Druk je op een knopje, dan komt hij a la Darth Vader uit de grond gerezen.
@Rody Echt zwaar kut man! Zo te lezen had je er alles aan gedaan wat aangeraden wordt om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. En als hij onder een oude hoes zat, dan moeten ze geweten hebben wat er te halen valt toch? Of zou het gewoon lukraak rondkijken zijn geweest en dan 'Hee Pjotr kijk daar, een motorski. Ga kijken wat die is. Oeeeeh dikke bmw'ski, meenemen die!' (sorry voor het stereotyperen dat het Polen zijn geweest, het is laat en meestal is het niet Henk de Vries die motors jat

Dakar 2018 is alweer bezig
zitten weer mooie beelden bij
.
Dit jaar ga ik zeker één grote offroad rit/cursus doen, dat staat wel vast! Ik krijg helemaal de kriebels als ik dit soort beelden zie
.

Dit jaar ga ik zeker één grote offroad rit/cursus doen, dat staat wel vast! Ik krijg helemaal de kriebels als ik dit soort beelden zie
[ Voor 52% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-01-2018 09:08 ]
GofferRody schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:04:

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daar ben ik dus gisteren mee bezig geweest. Het spatbord/achterlichtbehuizing zit achteraan aan beide zijden met een M6 vast. Stomtoevallig zitten er nog 2 M5 boutjes aan de wielzijde van die toolbox, vlak voor het deurtje. Uiteraard zitten die boutjes en het steunpunt niet in één rechte lijn onder elkaar, dus ik moest even wat creatief zijn.[afbeelding]
Volgende mods: het zadel staat in de hoogste stand iets te schuin naar voren. Daar bestaat een simpele truc voor om het zadel vlakker te zetten, maar daarvoor moet ik wat originele rubberen doppen van Yamaha bestellen. Ook wil ik de toolbox nog ergens afsteunen, want nu hangt het maar aan die 2 beugeltjes en is het te gevoelig voor trillingen en schokken.
Ach, het houdt me van de straat.
Ik heb een strip van 20x2mm aluminium (misschien niet de beste materiaalkeuze, wel makkelijk te bewerken) op lengte gemaakt en onder een hoek omgezet. Toen bleek het beugeltje nog niet recht voor de M6 bout uit te komen, dus met wat overredingskracht en een flinke bahco heb ik het beugeltje de juiste richting gegeven.
Als ik nu nog een langere M6 bout haal en een borgmoertje (zoiets heb ik altijd liggen, behalve als ik het nodig heb
Ik denk wel dat ik later nog een nieuwe variant maak die iets minder lomp is.
Vandaag heb ik me ook motorgerelateerd nuttig gemaakt. Ik heb mijn laarzen en handschoenen weer eens ingevet. Typisch zo'n klusje dat ik veel te weinig doe. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn hele outfit en motor zitten nog onder de zand/meukDrivinUCrazy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Vandaag heb ik me ook motorgerelateerd nuttig gemaakt. Ik heb mijn laarzen en handschoenen weer eens ingevet. Typisch zo'n klusje dat ik veel te weinig doe. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben.
Nog nóóit gedaanDrivinUCrazy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Verwijderd
Ik doe het zodra mijn handschoenen wat stugger beginnen aan te voelen. Bijkomend voordeel is ook dat het water en wind tegenhoudt. Het lijkt vooral te verdwijnen door flinke hoeveelheden regen. Dus als ik weer eens verregend ben kan ik steevast de boel invetten.DrivinUCrazy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Ik gebruik overigens ledervet van de Welkoop, want dan heb je een flinke pot met kleurloos vet voor niet al te veel geld en het ruikt ook nog lekker...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 15:28 ]
Zo, die Oxford verwarmde handvatten werken dik prima.
Tijdens de rit eigenlijk nergens last van. Pas zojuist bij 't weer stallen van de motor bij 1,5 graden C vroren m'n vingers er in die paar minuutjes er weer af
Tijdens de rit eigenlijk nergens last van. Pas zojuist bij 't weer stallen van de motor bij 1,5 graden C vroren m'n vingers er in die paar minuutjes er weer af

Klinkt goed, ik twijfel nog steeds of ik het ook echt moet en ga doen met de gixxer.Osiris schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:49:
Zo, die Oxford verwarmde handvatten werken dik prima.

Moet nog wel even wennen aan 't feit dat de handvatten nu wel wat dikker zijn dan stock.Joopieboy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:53:
[...]
Klinkt goed, ik twijfel nog steeds of ik het ook echt moet en ga doen met de gixxer.
Dat zou met mijn handen geen probleem moeten zijn iig.Osiris schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:59:
[...]
Moet nog wel even wennen aan 't feit dat de handvatten nu wel wat dikker zijn dan stock.
Sterkte man, verschrikkelijke lui die je van je geliefde motor, geld én hobby berovenRody schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:04:
Verwijderd
Volgend jaar maar mijn winterkorting van de verzekering afhalen. wat een lekker zonnetje vandaag wel koud maar wel mooi weer maar helaas niet kunnen rijden...
Nu zitten kijken om een navigatie te kopen voor op de motor maar weet niet welk type ik moet kiezen misschien tips? Voorkeur gaat uit naar een waar ik makkelijk routes van andere in kan laden maar ook leuke wisselende routes door de navigatie zelf kan laten uitzoeken. Voorkeur gaat wel uit naar TomTom
Nu zitten kijken om een navigatie te kopen voor op de motor maar weet niet welk type ik moet kiezen misschien tips? Voorkeur gaat uit naar een waar ik makkelijk routes van andere in kan laden maar ook leuke wisselende routes door de navigatie zelf kan laten uitzoeken. Voorkeur gaat wel uit naar TomTom
Als het goed is maak je gebruik van gpx routes, Garmin route files dus.
TomTom is niet heel erg degelijk en waterbestendig dus gezien dat gaat mijn voorkeur aardig uit naar een Garmin systeem.
Er ligt wel behoorlijk wat pekel hier in de omgeving.. ik laat der nog even binnen staan, tot het weer boven de 5 graden isVerwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:49:
Volgend jaar maar mijn winterkorting van de verzekering afhalen. wat een lekker zonnetje vandaag wel koud maar wel mooi weer maar helaas niet kunnen rijden...
Vandaag met de KTM op stap geweest. Was spekglad waardoor ik een keer gevallen was 
Op het laatst in modder / drijfzand iets terecht gekomen. Dacht wel even van een bergje af te rijden, m’n voorwiel boorde zich vrolijk in de blubber. Vriend van me probeerde omhoog te lopen maar kwam tot boven z’n knieën vast te zitten. Uiteindelijk 1,5 uur bezig geweest om de motor vrij te krijgen. Heeft aardig wat energie gekost.
Gelukkig had ik deze week m’n nieuwe hogedruk reiniger gekocht. Die is ook gelijk getest.
Op het laatst in modder / drijfzand iets terecht gekomen. Dacht wel even van een bergje af te rijden, m’n voorwiel boorde zich vrolijk in de blubber. Vriend van me probeerde omhoog te lopen maar kwam tot boven z’n knieën vast te zitten. Uiteindelijk 1,5 uur bezig geweest om de motor vrij te krijgen. Heeft aardig wat energie gekost.
Gelukkig had ik deze week m’n nieuwe hogedruk reiniger gekocht. Die is ook gelijk getest.

Ik dacht vanochtend "goh, wat een mooi weer, zo even een stukje rijden!".
Toen ik eerst even boodschappen ging doen... Straten zagen wit van het zout
Toen ik eerst even boodschappen ging doen... Straten zagen wit van het zout

Is 't morgenochtend om 7 uur al licht?
Bedenk me net dat ik er nog niet aan toegekomen was (lees: ook vergeten) om de kentekenplaatverlichting van m'n fiets te vervangen..
Sunrise duurt alleen nog meer dan een uur
Bedenk me net dat ik er nog niet aan toegekomen was (lees: ook vergeten) om de kentekenplaatverlichting van m'n fiets te vervangen..

edit:
Hm, strikt gezien is de `astronomical twilight` dan al een kwartiertje begonnen 
[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 07-01-2018 21:43 ]
Ik heb geeneens kentekenplaatverlichting
Nope, verwacht dat het pas rond 8:50 licht is.Osiris schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:42:
Is 't morgenochtend om 7 uur al licht?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Huh.
Meh, dan maar 10 minuutjes eerder opstaan en hopen dat een van de lampjes uit m'n Action reservelampjes-kit er in past_Apache_ schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:06:
[...]
Nope, verwacht dat het pas rond 8:50 licht is.
Ouwe bak hè, daar zit dat niet op
Mijn achterlicht verlicht het kenteken, telt ook toch?
Já, en je kentekenplaat reflecteert ook licht dus je hebt tevens géén andere (niet ronde) reflector meer nodig aan de achterzijde van je motorfiets....Secsytime schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:53:
[...]
Mijn achterlicht verlicht het kenteken, telt ook toch?
Ik zou even met die fiets naar Dld. rijden én dan een "rondje Eifel" gaan doen tijdens de zomermaanden. Krijg je meteen een "gratis" APK als je niet uit kijkt
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Een reflector heb ik dan weer wel
En het is nog donker
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit topic is gesloten.