Het leven is te kort om geduld te hebben!
Los daarvan, een mooi winterklusje om routes voor te bereiden op de computer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Belofte maakt schuld, en bij deze alvast wat foto's. Het weer en de locatie zijn niet echt fotogeniek, maar ach.
Frontaanzicht van de Super Tenere, alleen het standlicht aan

Zelfde frontaanzicht, maar nu met gevarenlichten aan:

Close up van de ruit + MRA Spoiler.
De Rizoma Zero led knipperlichten zijn zo ook iets beter zichtbaar.

Je zou ook nog de mistlampen (breedstralers) aan kunnen zetten. Deze gebruik ik ook als dagrijverlichting. Zoals je ziet zijn ze zo echt niet verblindend.

Vanuit het zadel ziet het er zo uit. De knipperlichten stralen vooral naar voren uit, maar zijn rondom zichtbaar. In fel licht vallen de groene indicatorledjes weg op het dashboard. Dat is bij deze dus ook opgelost.
By the way, die zwarte plaat onder de tellers heb ik ook zelf gemaakt, en bevat een schakelaar om de ABS uit te kunnen zetten. Dat had ik al eerder geknutseld.

En de laatste toevoeging: een DS Bike Protection toolbox, om noodgereedschap in op te bergen. Bandenplakspul, multitooltje, noem maar op. De compressor past er ook in (wordt zelfs als set mee verkocht)... maar daarvoor moet ik 'm demonteren want het knipperlicht zit er voor. Dat is ook de reden waarom het deurtje er ondersteboven in zit, nu past de sleutel tenminste ook in het slot. Bij de originele knipperlichten is deze speling nog krapper. Niet helemaal over nagedacht als je het mij vraagt.

Volgende mods: het zadel staat in de hoogste stand iets te schuin naar voren. Daar bestaat een simpele truc voor om het zadel vlakker te zetten, maar daarvoor moet ik wat originele rubberen doppen van Yamaha bestellen. Ook wil ik de toolbox nog ergens afsteunen, want nu hangt het maar aan die 2 beugeltjes en is het te gevoelig voor trillingen en schokken.
Ach, het houdt me van de straat.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En lekker bezig, staat hem goed!
Valt wel redelijk mee toch? Het is de KRT uitvoering en het touring pakket, met een vrij bescheiden aantal km's
Nuja, ik kan het toch niet betalen, dus wat maakt het ook uit

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Daar zag ik deze:

Ik heb dus dezelfde fiets in dezelfde kleur. Toegegeven, de mijne is 2 jaar ouder en glimt iets minder
Dan nu het (overigens vrij gemiddelde) prijskaartje:

* Destruction heeft 2 Div900's staan die samen <500 hebben gekost. Oke, dan hebben we het wel over 1 lichte opknapper en 1 minder lichte opknapper, maar toch
De lichte opknapper had/heeft slechte voorremmen (gefixed) en een gare achterband (wordt deze winter vervangen, fiets staat nu toch stil)

De minder lichte opknapper heeft een aanrijding meegemaakt met ~20km/u, en is na die klap op straat gevallen.

Ja, op het moment van de foto had de tuin wat onderhoud nodig. En nee, die motor wordt niet buiten bewaard, hij staat netjes in een garagebox te wachten tot ik er tijd voor heb
Die todo list is uiteraard iets langer, maar de klap is niet hard geweest, het voorwiel raakt de uitlaten niet (en heeft ze ook niet geraakt). De meeste schade zit hem in glas- en kuipwerk, spiegels, etc.
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 30-12-2017 20:22 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Die ruit en spoiler zitten er al lang op, nadat ik eerst een laag sportruitje heb geprobeerd. Alleen heb ik de spoiler afgesteld met een lagere instelling van het zadel, dus die mag ik nog een beetje gaan tunen om dat weer goed te krijgen.Joopieboy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:43:
Zadel heb ik idd ook aan de voorkant omhoog laten zetten met nieuwe vulling samen met het verhogen ideaal!Nieuw dekje me meer grip scheelt ook mijn ballen.
En lekker bezig, staat hem goed!Ruitje zul je idd wel erg merken.
Op de foto's lijkt 'ie trouwens smaller dan hij daadwerkelijk is. En dan zitten er niet eens zijkoffers op.
Ik bedacht me net trouwens ook dat die rvs steun voor de tomtom door de vorige eigenaar is gemaakt. Zelf heb ik vervolgens een Garmin klem achter de tomtom lader gemonteerd
Wat me er aan laat denken, ivm die zware tomtom en de vergrootte hefboomwerking van deze ruit moet ik de bevestigingssteunen eens verstevigen. Vanaf 160 km/h zie je de tomtom gewoon naar beneden richting tellers zakken.
Moet je alleen de tijd en plaats hebben om het uit te voeren. Ben zelf momenteel met een complete verbouwing van het huis bezig en heb hierdoor dus begin dit jaar gekozen om een motor zonder sleutelwerk te kopen. Als ik eens tijd heb wil ik namelijk rijden. Heb zelf voor ongeveer de helft een DIV 900 gekocht en erg tevreden over. Hij had nieuwe banden etc. En alleen wat vloeistoffen uit voorzorg vervangen en de rest mee gereden, erg veel fun mee gehad, vooral voor dat geld.Destruction schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:20:
Gisteren even bij TT motoren gaan kijken, nu ze intro dagen hadden als Kawasaki dealer.
Daar zag ik deze:
[afbeelding]
Ik heb dus dezelfde fiets in dezelfde kleur. Toegegeven, de mijne is 2 jaar ouder en glimt iets minder
Dan nu het (overigens vrij gemiddelde) prijskaartje:
[afbeelding]
* Destruction heeft 2 Div900's staan die samen <500 hebben gekost. Oke, dan hebben we het wel over 1 lichte opknapper en 1 minder lichte opknapper, maar tochVoor ik aan die 1.750,- zit heb ik beide 900's rijklaar
![]()
![]()
De lichte opknapper had/heeft slechte voorremmen (gefixed) en een gare achterband (wordt deze winter vervangen, fiets staat nu toch stil)
[afbeelding]
De minder lichte opknapper heeft een aanrijding meegemaakt met ~20km/u, en is na die klap op straat gevallen.
[afbeelding]
Ja, op het moment van de foto had de tuin wat onderhoud nodig. En nee, die motor wordt niet buiten bewaard, hij staat netjes in een garagebox te wachten tot ik er tijd voor heb
Die todo list is uiteraard iets langer, maar de klap is niet hard geweest, het voorwiel raakt de uitlaten niet (en heeft ze ook niet geraakt). De meeste schade zit hem in glas- en kuipwerk, spiegels, etc.
Maar * Robbie T heeft geen koude handen meer

[ Voor 16% gewijzigd door Robbie T op 31-12-2017 10:01 ]

Koude vingers aan de bovenkant houd je altijd. Dat los je in ieder geval zeker niet op met handvatten. Het helpt een beetje omdat de rest van je hand warm blijft, maar dat is het dan ook.WoBBeL schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:21:
Laat even weten hoe het bevalt, ik twijfel tussen verwarmde handschoenen of verwarmde handvatten. Ik krijg altijd koude vingers aan de bovenkant bij snelheden >80km/h.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[ Voor 21% gewijzigd door WoBBeL op 31-12-2017 11:24 ]
Ik heb tijdens het lessen ook met verwarmde handvatten gereden en vond het heerlijk. Bovenkant van de warm was wel iets koud, maar doordat de binnenkant van je warm wel warm blijft is dat niet vervelend.WoBBeL schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:21:
Laat even weten hoe het bevalt, ik twijfel tussen verwarmde handschoenen of verwarmde handvatten. Ik krijg altijd koude vingers aan de bovenkant bij snelheden >80km/h.
Ik heb ook verwarmde handvatten van Oxford er op zitten. Zonder zo'n controller weliswaar; er zit een schakelaar bij met de stand "meh, net niet" en een stand "gloeiende gloeiende!". Je gaat er geen spijt van krijgen. Toen ik die dingen voor het eerst gebruikte vroeg ik me af waarom ik zo'n upgrade nooit eerder had gedaan, en dat terwijl ik niet eens doorij. Maar in het voor- en najaar is het 's ochtends nog koud, en dan zijn die dingen echt een uitkomst.Robbie T schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:57:
Tijdens kerst een setje Oxford hot grips gekregen van mijn ouders en vrijdag maar eens bezig geweest met monteren. Appeltje eitje. Het loshalen van de einddoppen? Op het stuur koste me het meeste moeite. Eerst een bitje kapot gedraaid. Daarna schoot ik uit met de schroevendraaier met als gevolg een flinke wond op mijn handpalm. Uiteindelijk maar naar de dealer om het los te laten halen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk wel uit met de bevestiging van de kabel rechts. Zorg dat het gas niet wordt beïnvloed door die kabel. Een gashendel die plotseling open blijft staan is niet grappig.
Het was inderdaad een van de dingen die nog hoog op mijn lijstje stond. De kabel is een goede. Uitvoerig getest tijdens monteren en anders merken we het zelf. HahaDrivinUCrazy schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:18:
[...]
Ik heb ook verwarmde handvatten van Oxford er op zitten. Zonder zo'n controller weliswaar; er zit een schakelaar bij met de stand "meh, net niet" en een stand "gloeiende gloeiende!". Je gaat er geen spijt van krijgen. Toen ik die dingen voor het eerst gebruikte vroeg ik me af waarom ik zo'n upgrade nooit eerder had gedaan, en dat terwijl ik niet eens doorij. Maar in het voor- en najaar is het 's ochtends nog koud, en dan zijn die dingen echt een uitkomst.
Kijk wel uit met de bevestiging van de kabel rechts. Zorg dat het gas niet wordt beïnvloed door die kabel. Een gashendel die plotseling open blijft staan is niet grappig.(en ja, been there)
Verwijderd
Die stuurgewichten zitten met loctite vast. Krijg je alleen los met een verffohn.Robbie T schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:57:
Tijdens kerst een setje Oxford hot grips gekregen van mijn ouders en vrijdag maar eens bezig geweest met monteren. Appeltje eitje. Het loshalen van de einddoppen? Op het stuur koste me het meeste moeite. Eerst een bitje kapot gedraaid. Daarna schoot ik uit met de schroevendraaier met als gevolg een flinke wond op mijn handpalm. Uiteindelijk maar naar de dealer om het los te laten halen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarom gebruik ik vooral Loctite 243, die blauwe. Met handgereedschap kun je dat weer los draaien.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:07:
[...]
Die stuurgewichten zitten met loctite vast. Krijg je alleen los met een verffohn.

* Vrijdag met zijn meisjes met rode haren fetish
[ Voor 36% gewijzigd door Vrijdag op 01-01-2018 00:01 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hoe roder het dak hoe natter de poes.
Beste wensen allemaal.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Roestige daken maken vochtige keldersTylen schreef op maandag 1 januari 2018 @ 00:53:
+1 Vrijdag
Hoe roder het dak hoe natter de poes.
Beste wensen allemaal.
Niet echt jouw type fiets denk ik maar dat is in dit geval niet zo belangrijkTylen schreef op maandag 1 januari 2018 @ 01:43:
Maak me geeeeeek hahahaha

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gaat dat nog steeds over de roodharigen?steveman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 02:31:
Opdat in 2018 alleen slijtagedelen vervangen hoeven worden!
Mijn voornemen is om minimaal net zo veel kilometers te maken als afgelopen jaar. (>11.500 dus) Met alvast 3 motorweekenden op de kalender zou dat toch geen grote uitdaging mogen worden.
Vroegah had je nog "echte" winters met - 15 graden om 12 uur 's middags (AD 1977). Dan reed ik om 5 uur 's ochtends op m'n Goldwing K2 naar m'n baantje op een pontveer. Dan was het zo 'sterves koud' dat ik met krakende knieën van m'n motor afstapte...
Toen waren er nog geen opties als verwarmde handvatten. Mijn oplossing was dan eerst handschoenen met vingers aandoen, en daar overheen wantenhandschoenen (alleen duim + rest van je vingers). Ik heb ze nog steeds
Verwijderd
Hmmm..... Ik had de ODO meter hier op 01-01-'18 / 00:00 uur precies aan de 6791 Km's staan en "het ding" is op 04-06-'16 nieuw uit krat geleverd aan meDrivinUCrazy schreef op maandag 1 januari 2018 @ 03:01:
Beste wensen, veel veilige kilometers en zo.
Mijn voornemen is om minimaal net zo veel kilometers te maken als afgelopen jaar. (>11.500 dus) Met alvast 3 motorweekenden op de kalender zou dat toch geen grote uitdaging mogen worden.
Uiteraard IEDEREEN hier de beste wensen voor 't komend jaar én alle daar nog opvolgende jaren!!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
A - De huidige 250-R naar de 50 000 km tillen (nu 49022)
B - Een nieuwe motor kopen
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
En dan moet m'n 2e Div900 op de heftafel, om eerst 's iets meer gedetailleerd te noteren wat ik zoal nodig heb om dat ding weer op te knappen, om hem daarna te kunnen verkopen
[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 01-01-2018 17:18 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
En idd eens met Thoit. In de Eifel is het wat frisser. Als je dan in het voor- of najaar al vroeg richting Eifel of Luxemburg rijdt kan het fris genoeg zijn voor handvatverwarming, terwijl het 's middags prima temperaturen zijn.
Als hij dat ding al dik 40k km heeft getild wil ik in elk geval geen ruzie met hemDrivinUCrazy schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:17:
@Fuelke Ik zou er gewoon mee rijden, maar als jij dat ding liever tilt... Whatever floats your boat.
1) Motorrijbewijs halen in Q1 2018
2) Nieuwe HD Iron 883 kopen

3) Zoveel mogelijk km's maken!
Ik heb er in ieder geval zin in dit jaar
Ik zou eerst proefrijden op de Iron 883. Vermoedelijk rij je nu iets Japans als lesmotor en de overstap kan dan verrassen.
Momenteel bestel ik dat via de dealer maar daar betaal je altijd de hoofdprijs heb ik het gevoel
Mijn BMW dealer zit gemiddeld 10% boven de goedkoopste internetprijs. Dat is voor mij de service wel waard.wilco1985 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:18:
Bij welke webshops bestellen jullie je revisiedelen? Zuigerveren, kopbouten, lagerschalen, koppakkingen etc.
Momenteel bestel ik dat via de dealer maar daar betaal je altijd de hoofdprijs heb ik het gevoel
Verwijderd
SUV zoekt ruzie met motoragent

https://www.autojunk.nl/2...oekt-ruzie-met-motoragent
Ik had een wat antieker geval en ik deed dat via CMSNL.com of via eBay.wilco1985 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:18:
Bij welke webshops bestellen jullie je revisiedelen? Zuigerveren, kopbouten, lagerschalen, koppakkingen etc.
CMS levert alleen voor paar merken dacht ik.
[ Voor 5% gewijzigd door WoBBeL op 02-01-2018 10:36 ]
Stilstaand zitten kun je niet veel aan beoordelen. Ja, of het past of niet, in combinatie met lichamelijke klachten.
Maar het stuurgedrag kun je toch echt alleen rijdend beoordelen. Pijntjes die na uren in het zadel optreden kom je pas na een dag rijden achter. (een dagje huren?)
Wel goede voornemens trouwens.
@wilco1985 Met behulp van het werkplaatshandboek en de technische tekeningen op CMS, doe ik daar ook de bestellingen voor de onderdelen die ik zelf durf te vervangen. De onderdelen die in het blok zitten laat ik aan de monteur over.
Dagje huren is inderdaad een goed idee, thanks. Dan kan ik wel echt een idee krijgen bij de motor tov een enkele proefrit. Zeker bij het kopen van een nieuwe motor lijkt me dat niet verkeerd en had er zelf nog helemaal niet aan gedachtDrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:08:
@NL-RaVeR
Stilstaand zitten kun je niet veel aan beoordelen. Ja, of het past of niet, in combinatie met lichamelijke klachten.
Maar het stuurgedrag kun je toch echt alleen rijdend beoordelen. Pijntjes die na uren in het zadel optreden kom je pas na een dag rijden achter. (een dagje huren?)
Wel goede voornemens trouwens.
Bedankt! cms kende ik nog niet, dat is een handige website. Daar kan ik wel wat meeWoBBeL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:36:
[...]
Ik had een wat antieker geval en ik deed dat via CMSNL.com of via eBay.
CMS levert alleen voor paar merken dacht ik.
Hebben jullie gezien dat dit het 5e drukste topic van tweakers was in 2017?
reviews: Gelukkig nieuwjaar: Tweakers blikt terug in cijfers
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Niet gezien, maar toch leuk inderdaad!ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:01:
Gelukkig 2018!
Hebben jullie gezien dat dit het 5e drukste topic van tweakers was in 2017?![]()
Wel jammer dat 'ons' topic iedere keer wordt gesloten zodra we boven de 10K posts zitten.. Anders hadden we makkelijk bovenaan gestaan
Verwijderd
Veel slowchat hier ook, dat helpt ook wel mee denk ik.ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:01:
Gelukkig 2018!
Hebben jullie gezien dat dit het 5e drukste topic van tweakers was in 2017?![]()
wil je nou impliceren dat motorrijders van slap ouwehoeren over motoren houden??Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:41:
[...]
Veel slowchat hier ook, dat helpt ook wel mee denk ik.
Binnenkort maar eens een leuke route naar en door Wales uitzoeken, back-up plan voor als ik maar een week vakantie kan krijgen.
Mijn voornemens:
1. Vriendin ondersteunen bij het behalen van haar A-bewijsje
2. Samen lekker veel met de motor op pad (Eerst als buddy, later als mede-motorrijder)
3. Veel extra kilometertjes maken met de GS.
Al zal 3 automatisch wel lukken, twee weken geleden had ik 'm precies een jaar, en was de teller (+- op enkele tientallen KMs) twintig duizend KMs hoger dan toen ik 'm kocht. Doe er wat leuke ritjes en een vakantietje bij en wellicht tikken we dit jaar de 100k (nu 74) wel aan
Al moet ik wel op één of andere manier het stroom-lek gaan vinden. Sinds een week of drie lekt de motor dusdanig veel stroom dat 'ie niet meer op eigen kracht kan starten. Hij wekt wel stroom op (elektronica doet 't na een ritje wel weer), maar voor 't starten is de jumpstarter nodig. Na een paar dagen doet ook het klokje 't niet meer. Net maar even een druppellader besteld, en met werk besproken dat ik in de garage wel aan de stroom mag hangen.
Toch raar, al mijn elektra is geschakeld op 't contact. Iemand een idee hoe ik een stroomlek enigzins vlot kan ontmaskeren?

Ik zag dit ook langskomen en het is jammer dat je de voorgeschiedenis niet ziet. Dit fragment bevat 2 mafketels. Die agent gedraagd zich als een ontiegelijke lul door er langzaam voor te rijden en dan achterom te kijken. Dat werkt behoorlijk als een rode lap voor iemand die al opgefokt in de auto zit. Dan ineens zonder richting aan te geven de afrit op te rijden, de auto af te snijden en vervolgens zijn spiegel eraf te slaan verdient wat mij betreft ook een artikel 5 van 1 van zijn collega's. Eigenlijk de enige overtreding van die outlander is gebrek aan afstand, maar wat wil je als je voorganger tergend langzaam voor je rijdt.Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:24:
Gelukkig nieuwjaar allemaal en veel veilige kilometers
SUV zoekt ruzie met motoragent![]()
![]()
![]()
https://www.autojunk.nl/2...oekt-ruzie-met-motoragent
Op basis van deze beelden kan je beter stellen dat agent ruzie zoekt met SUV.
Als ik het opening shot bekijk dan was dit een VIP transport (de andere motoren begeleide een Mercedes oid..xos schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Ik zag dit ook langskomen en het is jammer dat je de voorgeschiedenis niet ziet. Dit fragment bevat 2 mafketels. Die agent gedraagd zich als een ontiegelijke lul door er langzaam voor te rijden en dan achterom te kijken. Dat werkt behoorlijk als een rode lap voor iemand die al opgefokt in de auto zit. Dan ineens zonder richting aan te geven de afrit op te rijden, de auto af te snijden en vervolgens zijn spiegel eraf te slaan verdient wat mij betreft ook een artikel 5 van 1 van zijn collega's. Eigenlijk de enige overtreding van die outlander is gebrek aan afstand, maar wat wil je als je voorganger tergend langzaam voor je rijdt.
Op basis van deze beelden kan je beter stellen dat agent ruzie zoekt met SUV.
De taak van de motor agent is dan om een veilige bubbel te creeeren om de VIP. Wat ik vermoed dat er gebeurde is dat de Outlander de instructies van de motoragenten niet goed opvolgde en deze als tegenmaatregel een grotere buffer ging creeeren door hem te blokkeren dmv langzaam voor hem te rijden... toen hij de afslag nam vermoed ik dat de agent dacht dat hij buitenlangs wou komen en sneed hem dus die route af..
Dat is mijn theorie iig.. maar zonder de voorgaande beelden is dat koffiedik kijken idd..
Verwijderd
Inderdaad die agent is in mijn beleving met een VIP transport bezig en moet het andere verkeer op afstand houden en kan daarom niet zomaar stoppen of sneller doorrijden.ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:18:
[...]
Als ik het opening shot bekijk dan was dit een VIP transport (de andere motoren begeleide een Mercedes oid..
De taak van de motor agent is dan om een veilige bubbel te creeeren om de VIP. Wat ik vermoed dat er gebeurde is dat de Outlander de instructies van de motoragenten niet goed opvolgde en deze als tegenmaatregel een grotere buffer ging creeeren door hem te blokkeren dmv langzaam voor hem te rijden... toen hij de afslag nam vermoed ik dat de agent dacht dat hij buitenlangs wou komen en sneed hem dus die route af..
Dat is mijn theorie iig.. maar zonder de voorgaande beelden is dat koffiedik kijken idd..
allemaal eigenlijk hetzelfde idee.
Kleine open vlakte die bestemd is voor het kamperen.
Kosten: 0 euro
Luxe: met een beetje geluk heb je water (dat je moet koken voor het te kunnen drinken).
Ik wil het een keer gaan doen maar kan in België alleen plekken vinden waar je niet met gemotoriseerde voertuigen mag komen.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Met de camper hebben we dat menig maal gedaan, te voet ook op de top van Mt Snowdon..w4rguy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:41:
Zijn er hier ook mensen met ervaring met het 'wildkamperen', 'paalkamperen' of 'wildbivakkeren' ?
Luxe: met een beetje geluk heb je water (dat je moet koken voor het te kunnen drinken).
Ik wil het een keer gaan doen maar kan in België alleen plekken vinden waar je niet met gemotoriseerde voertuigen mag komen.

Verwijderd
https://www.logerenbijdeboswachter.nl/natuurkampeerterreinenw4rguy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:41:
Zijn er hier ook mensen met ervaring met het 'wildkamperen', 'paalkamperen' of 'wildbivakkeren' ?
Dit kan ook maar dan moet je wel te voet:
https://www.logerenbijdeboswachter.nl/paalkamperen
Een trip van minstens 3 weken, kamperen, bergen, of-road passen, zuid europa.Fuelke schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:46:
Mijn motordoelen voor dit jaar:
A - De huidige 250-R naar de 50 000 km tillen (nu 49022)
B - Een nieuwe motor kopen
Paar duizend kilometer er bij tikken op de Vespa dus
In NL zit ergens bij Tilburg in de buurt een terrein waar je volgens mij net met de motor legaal bij kunt komen.w4rguy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:41:
Die gasten van www.motoravonturist.nl zijn er wel eens geweest dacht ik.
Edit: de directe link:
http://www.motoravonturis...n/impressie-paalkamperen/
[ Voor 61% gewijzigd door Bommes op 02-01-2018 17:25 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wildkamperen moet je naar Noorwegen / Zweden. Daar kun je dat eindeloos doen. Allemansrecht heet dat geloof ik.w4rguy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:41:
In heel veel landen wordt het niet gewaardeerd dus zal je jezelf goed moeten verstoppen
In Schotland is het ook legaal, rest van de UK word het vaak gedoogt als je het met beleid doet..wilco1985 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:21:
[...]
Wildkamperen moet je naar Noorwegen / Zweden. Daar kun je dat eindeloos doen. Allemansrecht heet dat geloof ik.
In heel veel landen wordt het niet gewaardeerd dus zal je jezelf goed moeten verstoppen
Niet veel wensen. Genoeg tijd tijdens het zonnetje
We hadden op de 2e plek kunnen staan als we niet een nieuw topic hadden hoeven aanmaken. Waarom dat voor die andere topics niet geldt is mij een raadselToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:01:
Gelukkig 2018!
[ Voor 66% gewijzigd door lolgast op 02-01-2018 20:56 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Bwoah, wind recht van voren is prima... Alleen wat meer gasgevenAcid_Burn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:19:
Inderdaad... sommige stukken was het alsof je stil stond terwijl niet niet waaitZal vanavond wel een uitdaging worden de andere kant op.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Die had ik dus in de zijkant staan. Dat is wat harder werken. Vooral als je langs een vrachtwagen komt.Chakotay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:15:
Zo, eerste ritje van het nieuwe jaar gehad. Rijdt best goed door met windkracht 7 in je rug
En dan nog mensen die bedenken dat het wel een goed idee is om met een hoog, gesloten karretje de weg op te gaan.

Dat was 'interessant' bij de boog van de N11 naar de A12 inderdaad... Daar had ik de wind wel goed van opzij, en precies daar ging ik langs een vrachtwagen. Even goed gekeken of er niets achter / naast me zat, nope, gewoon de motor opzij laten blazen en beide rijbanen gebruikt. Komt vanzelf wel weer recht even laterwilco1985 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:11:
[...]
Die had ik dus in de zijkant staan. Dat is wat harder werken. Vooral als je langs een vrachtwagen komt.
En dan nog mensen die bedenken dat het wel een goed idee is om met een hoog, gesloten karretje de weg op te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 03-01-2018 09:15 ]
Bandjes beginnen weer wat vierkant te raken denk ik, de ZZR wordt weer gevoeliger voor wind..
[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 03-01-2018 09:31 ]
Hier in het noorden valt de storm op dit moment geen storm te noemen, het waait niet harder dan normaal.
Nah, ik doe nu al een uur aan woon-werk via de snelweg (48 minuten als het rustig is

Laatst eens even berekend: van deur tot 'deur': 127 km/h gemiddeld. Da's inclusief 10 minuten door Utrecht inc. verkeerslichten et cetera en 5 minuten in Zwolle
[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 03-01-2018 09:47 ]
Nu heb ik twee nummers op mijn frame staan:
ZDM600M*<6 cijferig nummer>* (Hier staan dus twee sterretjes in)
DGM<5 cijferig nummer>OM
Weten jullie welke het juiste is?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Is het een Monster 600?Tylen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:02:
Ik ben mijn kentekenbewijs verloren en nu wil ik een nieuwe aanvragen maar ik moet mijn identificatienummer opgeven op de rdw site.
Nu heb ik twee nummers op mijn frame staan:
ZDM600M*<6 cijferig nummer>* (Hier staan dus twee sterretjes in)
DGM<5 cijferig nummer>OM
Weten jullie welke het juiste is?
Eerste is een typenummer van de motor volgens mij. Als ik op 'ZDM600M' google dan vind ik namelijk de verwijzing naar de Ducati Monster 600.
Zal dus de tweede zijn.

Elk motorframe heeft wel een dergelijke VIN plaat toch? Het identificatie nummer( VIN) is de groot gedrukte cijfer en letter combinatie
Een hoop veilige, maar vooral leuke kilometers toegewenst
XBL: DonFrans
Verwijderd
Ging best goed vanmorgen, tijdje met mijn knie richting de wind gereden en dat was het wel eigenlijk.Chakotay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:15:
Zo, eerste ritje van het nieuwe jaar gehad. Rijdt best goed door met windkracht 7 in je rug
Ben eruit. Pre-2002 europeesche ducatis hadden een 13 cijferige VIN. De bovenste is het (zonder de sterretjes). De onderste is het frame nummer.Panini schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:25:
[...]
Is het een Monster 600?
Eerste is een typenummer van de motor volgens mij. Als ik op 'ZDM600M' google dan vind ik namelijk de verwijzing naar de Ducati Monster 600.
Zal dus de tweede zijn.
[afbeelding]
Elk motorframe heeft wel een dergelijke VIN plaat toch? Het identificatie nummer( VIN) is de groot gedrukte cijfer en letter combinatie
Zojuist een nieuw kentekenbewijs aangevraagd
Edit: Ja monster 600 uit 1996. En die nummers staan in het frame gestanst. Heb niet zo'n fancy plaatje
[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 03-01-2018 10:49 ]
Mooi dat het gefixt is.Tylen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Ben eruit. Pre-2002 europeesche ducatis hadden een 13 cijferige VIN. De bovenste is het (zonder de sterretjes). De onderste is het frame nummer.
Edit: Ja monster 600 uit 1996. En die nummers staan in het frame gestanst. Heb niet zo'n fancy plaatje
Dacht dat die plaatjes al wat langer gebruikt werden. Weer wat geleerd.
Ik weet niet hoe het weer bij jou was maar rondom Zwolle vond ik het echt onverantwoord te rijden. Hevige windstoten, slagregen en takken die over de weg waaiden. In de auto vond ik het al onplezierig.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:28:
[...]
Ging best goed vanmorgen, tijdje met mijn knie richting de wind gereden en dat was het wel eigenlijk.
XXXVI
Verwijderd
Wil graag nog langer leven dan vandaag dus ik vond het niet onverantwoordelijkephymerous schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:58:
[...]
Ik weet niet hoe het weer bij jou was maar rondom Zwolle vond ik het echt onverantwoord te rijden. Hevige windstoten, slagregen en takken die over de weg waaiden. In de auto vond ik het al onplezierig.
Maar hier in de provincie zal het niet minder hard waaien dan in Zwolle
http://www.omroepbrabant....in+de+hele+provincie.aspx
Ik heb altijd gedacht dat het VIN (vehicle identification nummer) en frame nummer hetzelfde is. Dat is dus niet zo?Tylen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Ben eruit. Pre-2002 europeesche ducatis hadden een 13 cijferige VIN. De bovenste is het (zonder de sterretjes). De onderste is het frame nummer.
Het gaat om kamperen in de Eifel/Ardennen (België of Duitsland). Wel zo praktisch voor een keer een lang weekend.
Het paalkamperen kan ook. In België heb ik een groot aantal plekken gevonden waar het kan, echter... Veel van die plekken zijn alleen te voet toegankelijk. Er ligt wel een asfaltweg maar die is dan niet toegestaan voor gemotoriseerd verkeer omdat het in een beschermd gebied ligt.
Ik vraag me dan dus af: heeft iemand hier dat al eens gedaan? Gewoon rijden en doen of je het bord niet hebt gezien?
Een alternatief is het bezoek van een natuurcamping zag ik. Dat is ook redelijk 'back-to-basic' maar daar mag je vaak geen kampvuurtje stoken (
All-Round nerd | iRacing Profiel
Misschien tegenwoordig wel. Maar in 1996 was dat niet zo bij mijn monsterDrivinUCrazy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:09:
[...]
Ik heb altijd gedacht dat het VIN (vehicle identification nummer) en frame nummer hetzelfde is. Dat is dus niet zo?
[YouTube: https://youtu.be/PoPDoOscPz8]
Jij hebt een vreemde garage.HTT-Thalan schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:44:
Even naar de garage voor wat onderhoud.
[afbeelding]
Crap, ik moet over een uur naar huis... Dan maar door de berm.Frans92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:35:
De ANWB adviseert om niet met de motor de weg op te gaan. Dus veel succes straks
Zijn ze echter niet wat laat met dat advies? De storm is inmiddels al over zijn piek heen, en iig op mijn route waait het nu weer ongeveer even hard als vanochtend vroeg op de heenweg.
[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 03-01-2018 14:38 ]
Vreemd, mijn motor vangt veel minder wind dan mijn auto...Frans92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:35:
De ANWB adviseert om niet met de motor de weg op te gaan. Dus veel succes straks
Het stelt echt geen reet voor. Af en toe een zuchtje van links of rechts maar niks om van op te kijken. En dat was hier in de polders rond Breda (garage zit in Sprundel). Ik heb het vele malen erger meegemaakt, maar ik weet natuurlijk niet hoe het in andere delen van NL (en aan de kust) is.Frans92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:35:
Waait hier goed in Groningen :-) Allemaal rommel op de weg zoals takken en zelfs een boompje op de ring :-)HTT-Thalan schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Het stelt echt geen reet voor. Af en toe een zuchtje van links of rechts maar niks om van op te kijken. En dat was hier in de polders rond Breda (garage zit in Sprundel). Ik heb het vele malen erger meegemaakt, maar ik weet natuurlijk niet hoe het in andere delen van NL (en aan de kust) is.
Wat jámmer nou, dat dát de oplossing moet zijnChakotay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:05:
op wat meer gasgeven na.

Normaal had ik zelf ook met de motor gegaan, maar vanochtend toch even de auto gepakt. Met deze wind wil op het terrein van de zaak wel eens een motor omwaaien, doordat we aan het water zitten.
Morgen weer lekker op de motor naar de zaak

Alle olie en een klein beetje benzine is er uit gelekt. Gelukkig had ik nog wat olie liggen. Hij lag op 3 punten, stuur, cilinder en topkoffer. Cilinder lijkt de klap wel te hebben opgevangen, het beschermingskapje is in t harnas gestorven:

Een vriend gebeld en samen m rechtovereind getild en onder een naburige flat uit de wind gezet. Op de bok even gestart en naar z'n 1 het wiel even laten draaien, lijkt allemaal goed te gaan al hoor ik een 'tik' ongv. net onder het luchtfilter. Vanavond als de wind wat is gaan liggen even een proefrondje rijden... Oh, en iemand tips om benzine en olie uit stof te krijgen? De hoes meurt er nogal naar, hele hele trappenportiek ruikt nu naar een autogarage..

K** wind
[ Voor 7% gewijzigd door daredha op 03-01-2018 15:48 ]
Positieve mode:daredha schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:45:
![]()
Motor omgevallen, zat nog te twijfelen of de hoes wel of niet er over heen moest vandaag, nou, die hoes heeft als prachtig zeiltje gespeeld met de harde wind
K** wind
En je mag blij zijn dat je geen prent hebt gehad omdat je op een n/p vak ligt
Maar zwaar kut om je motor zo aan te treffen. Heb die van mij al bewust met de kont in de wind gezet in een poging dit te voorkomen. Zo op het eerste gezicht lijkt de schade mee te vallen?
Hmm jammer maar moet toch terug. Ik heb persoonlijk weinig last van de wind met rijden. Alleen stilstaan/langzaam is tricky met zijwindFrans92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:35:
[ Voor 26% gewijzigd door wilco1985 op 03-01-2018 15:53 ]
Dit topic is gesloten.