Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.277 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Natuurlijk, maar de dynamiek van zoiets als dit is wel compleet anders. Ik kan me goed voorstellen dat dit ontzettend vermakelijk is om te doen, al zou het voor mij geen blijvend dingetje zijn. Als je offroad gaat wil je (uiteindelijk) meer dan alleen hard over zandpaadjes scheuren, je wilt springen, klimmen en baggeren. En dát gaat dan weer niet met zo'n 'noppengixxer' zoals @Joopieboy hem waarschijnlijk zou gaan noemen ;).

- edit -

Mijn buit opgehaald *O*:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn nieuwe (Ducati branded, dat dan wel >:)) Rev'it Strada 13 dubbel gevoerde zomer/winterbroek. Nieuw gekocht voor slechts 169 euro dankzij de executieveiling bij Scarpa vorige maand :). Volledig Gore-Tex en 2 verwijderbare binnenlagen voor elk weertype, inclusief afsluitbaar doorwaai-mesh in de bovenbenen.

Nou moet ik zeggen dat het Difi spul van Motorport echt goed spul voor z'n geld is, ik heb minder dan de nieuwprijs van deze broek betaald voor de hele uitrusting) maar ik zal meer dan één winter en één zomerset nodig hebben en voor dit soort bedragen wil ik wel meer a-merk spul kopen :P.
Ha je begint mij te kennen 8) Ik vind het wel stoer en gedurft :Y

En Difi is een dikke prima, ik heb het spul nu 4-5 jaar denk ik, weer en wind gereden waarvan 1 jaar een maand of 10 alleen maar woonwerk, alleen bij een gigantische hoosbui in Luxemburg ben ik verzopen, maar dat viel nog relatief mee omdat het vooral door alle naden, kieren en openingen binnenkwam en het membraan gewoon volledig verzadigd was. :P Plus einde van een volledig jaar dag en nacht gereden en nog niet gewassen. :+

Ja ik ben echt onder de indruk van dat spul, voor een fractie van de prijs van de bekendere merken. :Y

Ik heb zelfs na een dag te laten weken de kleuren weer een beetje terug gekregen, alleen echt reflecterend is het niet meer zo. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad niets mis met Difi ik rij ook het hele jaar door met een Difi jas en broek :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45

Vrijdag

De Zwarte

https://badasshelmetstore...-motorcycles-infographic/

Lekker op de vrijdagavond 8)

En omdat het vrijdagavond is, een vrijdagavond foto:

Afbeeldingslocatie: https://badasshelmetstore.com/wp-content/uploads/cat-ear-helmet-on-female-rider.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Vrijdag op 12-01-2018 18:25 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:19:

[afbeelding]
Vast een keer op der plaat gegaan.. anders maak je er geen streetfighter van lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[afbeelding]
Mijn virusscanner wordt nerveus van die pagina. :X

Gisteravond was ik bij de lokale stamtafel van de Transalpclub in Arnhem, op de terugweg was er dikke mist. Heel mijn helm en bril besloegen, toen de bril maar afgedaan. Super handig is dat nu ook weer niet.
Vandaag 12,5L Euro 98 getankt voor €18,35 toen ik olie- en luchtfilter ging halen. :9
spoiler:
In Duitsland natuurlijk. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:13

A13X

Dude

Secsytime schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:49:
[...]
Vast een keer op der plaat gegaan.. anders maak je er geen streetfighter van lijkt me.
Of je kijkt iets beter en ziet een joekel van een valbeugel, een wheelie bar en dat de tellerunit en koplamp ontbreekt.... :+

Stuntmotor dus ;) en dus waarschijnlijk wel meerdere keren op de plaat gegaan :+

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 12-01-2018 19:44 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[afbeelding]
Ik hoop voor haar dat die oren wegklappen boven de 120 want anders gaat ze flinke nekspieren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ligt er nog pekel op de wegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:58:
[...]

Ik hoop voor haar dat die oren wegklappen boven de 120 want anders gaat ze flinke nekspieren krijgen.
Was ook mijn eerste gedachte toen ik die oortjes zag, dan ga je de hemel bekijken tijdens het rijden. ;)
wd200 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:35:
Ligt er nog pekel op de wegen ?
Na zoveel regen de afgelopen weken na de sneeuw ? lijkt me van niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Winkiller op 13-01-2018 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou ze waren afgelopen weekend nog aan t strooien hier in Brabant, en van de week heeft t echt niet geregend hier op wat miezel na dan...

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 13-01-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:52
Dacht ik vandaag nog even naar de beurs in Assen te gaan lees ik dit:
De Motor Expo Assen die op 12, 13 en 14 januari 2018 zou plaatsvinden, is geannuleerd. Door drastische veranderingen in de samenwerking met de locatie was de organisatie genoodzaakt de voorbereidingen te staken en de beurs te annuleren. Of de Motor Expo Assen in de toekomst een vervolg krijgt, is nog onduidelijk.
Dat is lullig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:28:
Nou ze waren afgelopen weekend nog aan t strooien hier in Brabant, en van de week heeft t echt niet geregend hier op wat miezel na dan...
Hier ligt er ook nog genoeg zooi inderdaad. Een paar dagen terug is er hier nog gestrooit en sindsdien is er zo goed als geen regen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
mamorunl schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:37:
Dacht ik vandaag nog even naar de beurs in Assen te gaan lees ik dit:

[...]

Dat is lullig...
In Assen in 2018.... Voor de 23e keer Dé Noordelijke Motorbeurs. Met ingang van deze editie (19, 20 en 21 januari 2018)

Volgende week dus.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 17-09 22:41
Iemand die mij kan vertellen waar ik kan zien of mijn slot nog gecertificeerd is? Heb 2x een Axa Newton Promoto 5 om mijn motor hangen, en verzekerd tegen diefstal. Zou echter zonde zijn als het niet meer geldig is. Heb op de site van ART gezocht maar volgens mij laat die mobiel niet alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Laatst online: 20:52
Napalm schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:29:
[...]

In Assen in 2018.... Voor de 23e keer Dé Noordelijke Motorbeurs. Met ingang van deze editie (19, 20 en 21 januari 2018)

Volgende week dus.
Ja, dat is de beurs die normaal in de Martiniplaza wordt gehouden :) . Die hebben ze dit jaar verhuist naar Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

tdw schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:49:
[...]

Balen! Door jouw post schrok ik me wel helemaal wild want mijnes staat ook buiten.. Ik wil het er niet in wrijven maar de mijne stond gelukkig nog.
Tot afgelopen zondag helaas :'( M'n buurman heeft 'm voor me overeind gezet en een foto op FB gezet. Helaas is de voorste kuip kapot en zitten er krassen op m'n frame. Gelukkig is ie goed verzekerd, maar alsnog balen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Thoit schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:16:
Iemand die mij kan vertellen waar ik kan zien of mijn slot nog gecertificeerd is? Heb 2x een Axa Newton Promoto 5 om mijn motor hangen, en verzekerd tegen diefstal. Zou echter zonde zijn als het niet meer geldig is. Heb op de site van ART gezocht maar volgens mij laat die mobiel niet alles zien.
Via https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/ is dat terug te vinden.

De Axa Newton Promoto 5 is nog 5 sterren goedgekeurt. Heb hem zelf ook :)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
tdw schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Tot afgelopen zondag helaas :'( M'n buurman heeft 'm voor me overeind gezet en een foto op FB gezet. Helaas is de voorste kuip kapot en zitten er krassen op m'n frame. Gelukkig is ie goed verzekerd, maar alsnog balen.
Mooi klote :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

DragonSlayer666 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:50:
[...]

Via https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/ is dat terug te vinden.

Moet je trouwens ook nog de factuur van je slot oid bewaren, of voldoen de sleutels als je fiets gejat wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Secsytime schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:39:
[...]

Moet je trouwens ook nog de factuur van je slot oid bewaren, of voldoen de sleutels als je fiets gejat wordt?
Altijd handig, dan kun je aantonen dat je dat slot (ooit) had.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:39:
[...]

Bij diefstal moet je de rekening en het rapport/pasje kunnen overhandigen en de reservesleutels. Kameraad heeft een hoop gezeur gehad omdat zijn ART5 slot verlopen was kennelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Motorvrienden,

Ik ben op zoek naar een topcase voor m'n ER6F. Op dit moment heb ik deze sidebags en ik wil er graag een hebben die erbij past qua looks/functionaliteit. Ik heb maar 1 eis en dat is dat mijn helm erin moet passen (HJC SY MAX 3).

Tips?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:00:
[...]

Bij diefstal moet je de rekening en het rapport/pasje kunnen overhandigen en de reservesleutels. Kameraad heeft een hoop gezeur gehad omdat zijn ART5 slot verlopen was kennelijk...
Ah dammit :<. Dacht namelijk dat ik de factuur had bewaard.. Maar nu kan ik hem nergens terugvinden.

Eigenlijk zonde om daar een nieuw slot voor te kopen, maarja.. mocht er wel wat gebeuren wil ik daar gewoon geen gezeur over hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja t is zuur... Maar dat is t zelfde als je nu en slot koopt en die over 3 weken gekraakt wordt, ruilen kan dan niet meer...

Blij dat ik dat gezeik niet heb met de Gixxer. :Y

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 13-01-2018 20:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:55:
Ja t is zuur... Maar dat is t zelfde als je nu en slot koopt en die over 3 weken gekraakt wordt, ruilen kan dan niet meer...

Blij dat ik dat gezeik niet heb met de Gixxer. :Y
Omdat de marktwaarde ondertussen onder de prijs van een goed slot ligt? :+

*wegrent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik hou ook van jou :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:45:
[...]

Omdat de marktwaarde ondertussen onder de prijs van een goed slot ligt? :+

*wegrent
De vraag is alleen. Komt dat door de lage prijs van een gsx-r, of omdat een slot zo idioot duur is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
lolgast schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:45:
[...]

De vraag is alleen. Komt dat door de lage prijs van een gsx-r, of omdat een slot zo idioot duur is ;)
Volgens mij heb ik de zelfde verzekering als meneer gixxer namelijk ZLM. En daar heb je geen goedgekeurd slot voor nodig voor wa+ if i’m correct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Volgens mij heb ik de zelfde verzekering als meneer gixxer namelijk ZLM. En daar heb je geen goedgekeurd slot voor nodig voor wa+ if i’m correct. :)
Yess, u gaat door voor de koelkast. :P
WA+ bij een nieuwere en duurdere motor weet ik dan niet, maar bij CB keken ze puur naar de nieuwwaarde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Bij mij was ZLM vrij duur, zit bij KNMV. Opzich opvallend, want bij alle andere verzekeringen is ZLM wel altijd het voordeligst.
Dit jaar eigenlijk vergeten, maar voor de periode daarna nog maar eens een offerte opvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Yess, u gaat door voor de koelkast. :P
WA+ bij een nieuwere en duurdere motor weet ik dan niet, maar bij CB keken ze puur naar de nieuwwaarde volgens mij.
Yay!

Ik ben sowieso een fan van zlm. Onze auto staat al jaren op mijn vriendin haar naam omdat ik altijd fiets naar mijn werk en zij de auto nodig heeft. ZLM was toen de enige betaalbare verzekering waarbij ik dus mee mocht op haar schade vrije jaren.

Voor de rest hebben we alles qua verzekering bij hun en als er iets is is het zo geregeld.

onlangs kortsluiting in de keuken gehad waardoor de combi en de koelkast kapot was gegaan. Dmv een schade rapport hadden we binnen 3 weken ons geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die ervaring heb ik ook, behalve een 'nieuwe' telefoniste die in mijn specifieke geval geen idee had met mijn schuiver door een vervuilde weg, maar dat werd door haar collega erna super opgepakt en opgelost. Ook idd na een maand al mijn geld, echt verbazend. CB heeft een anderhalf jaar nodig gehad met mijn eerste motor...

Alle verzekeringen lopen hier nu ook via hun, krijg je jaarlijks nog een extraatje terug. :)
lolgast schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:12:
Bij mij was ZLM vrij duur, zit bij KNMV. Opzich opvallend, want bij alle andere verzekeringen is ZLM wel altijd het voordeligst.
Dit jaar eigenlijk vergeten, maar voor de periode daarna nog maar eens een offerte opvragen :)
Ligt aan veel factoren, leeftijd en type motor mss? Ik heb nog nooit gehoord dat ze KNMV goedkoper was. Maar dan zou ik even gaan opletten voor dit jaar want ze hebben behoorlijke prijsstijgingen aangekondigd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 14-01-2018 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@R0y. Dus die gewonnen koelkast bij @Joopieboy komt eigenlijk wel van pas ;)

Prijsstijging had ik gelezen inderdaad, gaat in mijn geval om €1 per jaar. Daarvoor had ik geen om er tijd in te steken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Even een vraag tussen door, ik ben aan het kijken voor een BMW K1200RS, iemand hier toevallig ervaringen mee? Ik lees namelijk dat best veel problemen zijn met de krukas keering richting koppeling die gaat lekken?

En tevens ook verhalen over ABS wat niet al te betrouwbaar zou zijn. Dit zou je dan in de garage moeten laten uitlezen, is dit ook zelf te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Racer89 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:07:
Even een vraag tussen door, ik ben aan het kijken voor een BMW K1200RS, iemand hier toevallig ervaringen mee? Ik lees namelijk dat best veel problemen zijn met de krukas keering richting koppeling die gaat lekken?

En tevens ook verhalen over ABS wat niet al te betrouwbaar zou zijn. Dit zou je dan in de garage moeten laten uitlezen, is dit ook zelf te doen?
Probleem met ABS is dat als het stuk gaat, het niet zelden een prijzige reparatie is. ABS is goed om te hebben, maar verre van zaligmakend, je moet ook zonder kunnen. Daar staat tegenover dat een K1200RS volgens mij niet zo'n veel voorkomend model is, dus als je daar een goeie van kunt scoren heb je in mijn beleving iets bijzonders staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Probleem met ABS is dat als het stuk gaat, het niet zelden een prijzige reparatie is. ABS is goed om te hebben, maar verre van zaligmakend, je moet ook zonder kunnen. Daar staat tegenover dat een K1200RS volgens mij niet zo'n veel voorkomend model is, dus als je daar een goeie van kunt scoren heb je in mijn beleving iets bijzonders staan :).
Bedankt voor je reactie, ik was inderdaad ook in Duitsland aan het kijken, aangezien ze daar ook meer zijn verkocht. Wat ik ook heb gelezen is op het moment dat problemen zijn met het ABS systeem dat je ook remkracht verliest. Hier sta ik eigenlijk niet zo op te wachten haha. Veel dingen die ik tegen kom zijn ABS pompen die kapot zou gaan.

En ben een beetje aan het twijfelen voor die krukas keering. Aangezien je hier schijnbaar de halve motor voor uit elkaar moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
De 1300 is een stuk beter :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:35
Toch nog maar even een rondje gestuurd vandaag :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C5Ef0aRGDo4dMOvrNVrXwxfT/full.jpg

Van mij mag de lente beginnen. Kan ik ook de tuintegels weer schoonspuiten :+

Hier verzekerd bij Nedasco via VVAA. 26 euro pm voor all-risk + motorkleding. Geen winterstalling.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Operatie 'opknappen CB1' is begonnen :)

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/4e17037a83e208fa321b8b4e03a0d82d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/13163768c233fe754051b9d3d5391b5d.jpg

Ging best vlotjes eigenlijk. Denk dat hij met 30 à 40 minuten wel los was. Alleen dat verrekte chrome stukje aan het einde van de uitlaat zit moervast uiteraard ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Snap ik, alleen is die weer direct een stuk duurder :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ophidian schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:35:
[afbeelding]

Hier verzekerd bij Nedasco via VVAA. 26 euro pm voor all-risk + motorkleding. Geen winterstalling.
Blijft echt een enorm mooie motor die nieuwe ninja 650! Vind het wel beter dat je beide lampen aan hebt, en met LED.. Hadden ze ook wel standaard mogen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tip: nooit je motor laten servicen bij Moto-Zoom (Utrecht). :X

Nu is Moto-Zoom sowieso al een toko waarvan het lijkt dat 't door enkele niet-zo-ambitieuze studenten wordt gerund, maar de werkplaats is ook niet om naar huis te schrijven.

Ze doen wel redelijk hun best (ophaalservice en dat soort zaken), maar onder de streep ben ik niet tevreden.
  • Zo gebruiken ze standaard "Racing Dynamic" als olie. Nu pretendeer ik zeker niet expert op 't gebied van olie te zijn, maar voor zover mijn gevoel gaat, is dat best een budget merk. Ik merk het in ieder geval wél aan de motor: na veel minder km dan wat betere olie voelt hij alweer minder "slick" aan. Hij loopt minder soepel, maar je merkt 't vooral bij het schakelen. Zou me overigens ook niets verbazen als ze alle andere vloeistoffen ook van Racing Dynamic gebruiken, maar dat heb ik niet nagevraagd.
  • Als ze bijvullen, dan vullen ze ook "goed" bij! Alle resevoirs tot op de nók toe gevuld. Ja, dat was handig, want dan weet je zeker dat je niet te laag uitkomt in het begin bij het inrijden van je remblokjes. Waarom dan ook de koppeling en de achterrem (waarvan de blokjes en schijf niet vervangen was) óók zo vol zit, is mij een raadsel. Er zit niet voor niets een "upper" limit op die dingen, right?
  • Zojuist maar weer eens de ketting gespannen. Wat schetst mijn verbazing: m'n achterwiel is compleet onjuist uitgelijnd.. :X Links kon ik wat naar achteren plaatsen om de ketting wat strakker te doen, rechts moest juist naar vóren om hem weer wat gecentreerd te krijgen volgens de markeringen 8)7 Hóe dan?
Nee, ik ga maar eens op zoek naar een andere toko waar ze m'n grote beurt kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 17-09 22:41
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:50:
[...]

Thanks! :) die site had ik idd ook bekeken maar hij is niet echt iPhone friendly, zag namelijk maar een paar sloten.

Vandaag weer standaard crossdagje gehad. (Sunday is funday!) Was nog prima weer om met de Diversion te rijden. Weer een keer gevallen met wat spelen, maar dat hoort er een beetje bij :P gelukkig heb ik een nieuwe Kärcher hogedruk reiniger, die goed van pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:17:
Nee, ik ga maar eens op zoek naar een andere toko waar ze m'n grote beurt kunnen doen..
Je kunt het ook prima zelf doen natuurlijk. Is allemaal niet zo moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:40:
[...]

Je kunt het ook prima zelf doen natuurlijk. Is allemaal niet zo moeilijk.
Kleine beurt niet nee, maar grote beurt is toch wel anders. Zie mij echt geen kleppen stellen aan mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Osiris schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:17:
Snel motoren in Zeist ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Maegrim op 14-01-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ophidian schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:35:
[afbeelding]

Verdorie overal dik gepekeld, klere zooi -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:35
Secsytime schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Blijft echt een enorm mooie motor die nieuwe ninja 650! Vind het wel beter dat je beide lampen aan hebt, en met LED.. Hadden ze ook wel standaard mogen doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tKsSeIqVMHJ4QU3g7qiKoEYE/full.jpg

Repost, maar het is een plaatje inderdaad O+
Joopieboy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Verdorie overal dik gepekeld, klere zooi -O-
Viel hier gelukkig wel mee. Had meer last van die zondagsrijders die consequent 10km onder de snelheidslimiet rijden op wegen waar niet in te halen valt :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

T ging over verzekeringen. Ik zit nu bij KNMV, maar rondkijken kan geen kwaad. Kijk ik bij de ZLM, alleen als je in brabant of zeeland woont kun je je daar verzekeren. Dat gaat dus niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bij Unive voor €49 per jaar verzekerd. WA want ik rij alleen voor de hobby.

Voor €21 ook pechhulp erbij. Dekking op alle landen van de groene kaart, dus ook Marokko, Turkije, Iran, Oekraïne, Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Osiris hebben ze de olie ook bijgevuld totaan het randje van het vul-gat? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:58:
@Osiris hebben ze de olie ook bijgevuld totaan het randje van het vul-gat? :+
'k Heb het voor de zekerheid maar wel gecheckt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:31:
Bij Unive voor €49 per jaar verzekerd. WA want ik rij alleen voor de hobby.

Voor €21 ook pechhulp erbij. Dekking op alle landen van de groene kaart, dus ook Marokko, Turkije, Iran, Oekraïne, Rusland.
Ik zit ook bij Univé, voorheen betaalde ik 35 euro per jaar (excl. idd de pechhulp). Sinds een neef van me afgelopen zomer een ernstig ongeluk* heeft gehad in Duitsland heb ik er een (letsel)schade opzittenden verzekering bij genomen zodat ik (incl de pechhulp) uitkom op 124 euro per jaar, WA. Ergens vindt ik het een heleboel geld, maar dat soort dingen zetten je toch wel weer aan het denken :/

* lang verhaal kort, bij relatief lage snelheid (hij is geen hard rijder) een tik gehad van een busje, geremd, over de kop gegaan (hoe? geen idee...). Milt kapot o.a, het is echt even heel spannend geweest of het goed zou aflopen... het gaat inmiddels weer redelijk goed met 'm. Zou wel weer motor willen rijden, maar gaat het nooit meer doen

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 14-01-2018 23:20 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hier ook Unive WA+ incl pechhulp. Unive in het algemeen bevalt prima(bij brand in het fietsenschuurtje had ik de volgende dag al het geld binnen om mijn fiets te laten repareren/vervangen) alleen de hulp als je in het buitenland buiten je schuld een motorongeval hebt was minder(ik heb de gehele schadeafwikkeling zelf mogen regelen met de verzekering van de tegenpartij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
DrivinUCrazy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:52:
T ging over verzekeringen. Ik zit nu bij KNMV, maar rondkijken kan geen kwaad. Kijk ik bij de ZLM, alleen als je in brabant of zeeland woont kun je je daar verzekeren. Dat gaat dus niet.
Hier wonen ook alleen maar eerlijke mensen, daarom kunnen ze zo goedkoop zijn _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Hier wonen ook alleen maar eerlijke mensen, daarom kunnen ze zo goedkoop zijn _/-\o_ :+
https://www.ed.nl/brabant...f-meeste-claims~ac1fdfee/

Dhuuuuuus....

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@tdw Dat zegt niets over de eerlijkheid he :D. We zijn gewoon heel druk met geld verdienen hier. Zou de rest van het land eens moeten doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:45:
We zijn gewoon heel druk met geld verdienen hier. Zou de rest van het land eens moeten doen! :P
Met plantjes en pilletjes :X

https://www.hpdetijd.nl/2...mijning-criminelen-macht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

@tdw Dat zegt niets over de eerlijkheid he :D. We zijn gewoon heel druk met geld verdienen hier. Zou de rest van het land eens moeten doen! :P
https://www.bd.nl/brabant...bant-en-limburg~ae6b0969/
https://www.rtlnieuws.nl/...liteit-limburg-en-brabant

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

www.binance.com zeker ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik betaal 12 euro de maand voor WA+, dus met diefstal en stormschade. Zit geen pechhulp in, daarvoor hebben we een combi abo (2 passen met alle dekkingen) voor auto en motor samen bij de ANWB.

Dat is bij een partij waar ik de naam even niet van herinner, maar via de Motoport afgesloten destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hahaha, dat duurde nog lang :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
Lieve automobilisten,

Jullie deden het zo goed vanmorgen. Heb prima kunnen filteren, auto's gingen zelfs aan de kant. Bij het kruispunt liet een auto mij voor. Toen ik met mijn lichten knipperde deed je mooi je lichten aan. En iemand ging aan de kant voor mij zodat ik hem kon inhalen.

Waarom moet er dan 100meter voor ik op mijn werk ben een bosmongool vol zijn ruitensproeiers aangooien en mij een douche aan schoonmaakmiddel geven. Had mijn schatje gisteren middag nog gewassen... ;(

Liefs,

Die jongen die zijn middelvingers naar je opstak :>

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
DrivinUCrazy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:52:
Ik ook. heb toen eens rondgekeken, goedkoper kan maar tegen compleet andere voorwaarden. En het zijn net die voorwaarden en de ervaring die ik ermee heb die het maken dat m'n huidige verzekering wel die paar euro extra waard zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 15-01-2018 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:06:
Lieve automobilisten,

Jullie deden het zo goed vanmorgen. Heb prima kunnen filteren, auto's gingen zelfs aan de kant. Bij het kruispunt liet een auto mij voor. Toen ik met mijn lichten knipperde deed je mooi je lichten aan. En iemand ging aan de kant voor mij zodat ik hem kon inhalen.

Waarom moet er dan 100meter voor ik op mijn werk ben een bosmongool vol zijn ruitensproeiers aangooien en mij een douche aan schoonmaakmiddel geven. Had mijn schatje gisteren middag nog gewassen... ;(

Liefs,

Net als die aso's die een peuk naar buiten schieten als je erachter op de motor rijdt :(

Revenge >:)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xJvlk9nNVpY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:06:
Lieve automobilisten,

Liefs,

Volgende keer met een busje WD40 terugsproeien. Met een beetje geluk gaan de ruitenwissers vanzelf aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:56:
[...]

Volgende keer met een busje WD40 terugsproeien. Met een beetje geluk gaan de ruitenwissers vanzelf aan.
Gebruik dan meteen Pur... :9

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Net als die aso's die een peuk naar buiten schieten als je erachter op de motor rijdt :(
Daar heb ik meerdere keren automobilisten op aangesproken.. de meeste hadden niet eens door wat ze deden.. de rest was gewoon aso..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
[...]
Daar heb ik ook de pest aan ja. Als ik een peuk in de buurt ruik dan ga ik er zo snel mogelijk voorbij. Daarbij veranderen doorgetrokken streepjes voor mij even in onderbroken lijntjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Op de verzekeringskwestie: ik heb een WA+ verzekering (dat is de middelste keuze, right?). Waarbij dus ook diefstal, waterschade en vandalisme is gedekt, maar geen ongevallen door eigen schuld. Die keuze heb ik gemaakt omdat hij in een ondergrondse garage staat die vroeger al eens waterproblemen heeft gehad. Hier betaal ik (na 1 schadevrij jaar) 18,50 euro voor per maand.

Ik heb overigens geen pechhulp in Nederland. Dat is het me niet waard gezien hoe vaak ik er mee rijd en hoe vaak ik pech verwacht te hebben. Als er dan iets gebeurd ga ik voor pechhulp on-demand.Dat is wat duurder als er wat gebeurd maar als je onder aan de streep rekent weer goedkoper.

Ik heb wel een doorlopende reisverzekering afgesloten (2,10 per maand ofzo?) waarbij ik in Europa dus weer wel pechhulp heb. Dat ontzorgt toch een stukje op reis.

Speaking of reis...

Ik heb de knoop doorgehakt om komende zomer een korte motorreis (10 dagen ongeveer) te gaan doen in mijn eentje. Nog geen idee wanneer of waar naartoe. Daar komen we vanzelf wel achter. Nog tips hier? (het plan is om elke dag een stuk te rijden, uitsluitend binnendoor en verblijven op campings).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

@w4rguy heb je bergervaring?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

w4rguy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:24:
Op de verzekeringskwestie: ik heb een WA+ verzekering (dat is de middelste keuze, right?). Waarbij dus ook diefstal, waterschade en vandalisme is gedekt, maar geen ongevallen door eigen schuld. Die keuze heb ik gemaakt omdat hij in een ondergrondse garage staat die vroeger al eens waterproblemen heeft gehad. Hier betaal ik (na 1 schadevrij jaar) 18,50 euro voor per maand.

Ik heb overigens geen pechhulp in Nederland. Dat is het me niet waard gezien hoe vaak ik er mee rijd en hoe vaak ik pech verwacht te hebben. Als er dan iets gebeurd ga ik voor pechhulp on-demand.Dat is wat duurder als er wat gebeurd maar als je onder aan de streep rekent weer goedkoper.

Ik heb wel een doorlopende reisverzekering afgesloten (2,10 per maand ofzo?) waarbij ik in Europa dus weer wel pechhulp heb. Dat ontzorgt toch een stukje op reis.

Speaking of reis...

Ik heb de knoop doorgehakt om komende zomer een korte motorreis (10 dagen ongeveer) te gaan doen in mijn eentje. Nog geen idee wanneer of waar naartoe. Daar komen we vanzelf wel achter. Nog tips hier? (het plan is om elke dag een stuk te rijden, uitsluitend binnendoor en verblijven op campings).
Haha, 10 dagen is ‘kort’ bij jou? Wat een heerlijk leven ;)
Het schijnt dat je in Slovenie heerlijk kunt sturen. Desnoods kun je vanaf Dusseldorf met de slaaptrein eerst richting Oostenrijk en vanaf daar doorrijden als het krap wordt in de 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

darkkingll schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:04:
Hier ook Unive WA+ incl pechhulp. Unive in het algemeen bevalt prima(bij brand in het fietsenschuurtje had ik de volgende dag al het geld binnen om mijn fiets te laten repareren/vervangen) alleen de hulp als je in het buitenland buiten je schuld een motorongeval hebt was minder(ik heb de gehele schadeafwikkeling zelf mogen regelen met de verzekering van de tegenpartij)
Dat ken ik idd, daarom heb ik ook een rechtbijstandverzekering die o.a Vervoer issues dekt. Kost een paar euro per maand, maar is z'n geld absoluut waard :Y) Ooit met m'n auto aangereden door een Bulgaar in een Roemeense auto (hoe verzin je het, maar het is echt zo). Succes met je geld verhalen als nederlands particuliertje :+ De rechtbijstand heeft het allemaal keurig geregeld (ok, toegegeven, het duurde allemaal wel redelijk lang), papieren insturen en klaar :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:07
Rechtsbijstand komt ook goed uit wanneer je auto aangereden wordt en de dader op het kerkhof ligt... pak 1x de auto voor W/W vanwegen sneeuw en heb meteen schade! Rechtsbijstand regelt alles met waarborg fonds dus koste mij geen moeite :)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

De dader op het kerhof? like, whut?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Destruction schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:17:
De dader op het kerhof? like, whut?
Als in, onvindbaar. Niet zo luguber denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Zijn er ook motorrijders hier met een all risk verzekering ? wat betalen jullie op jaarbasis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Revenge >:)

[video]
Ik spreek mensen daar nog wel eens op aan als ik de kans krijg. Ik wilde ook die randdebiel aanspreken die vanmorgen op zijn snorscooter (blauwe plaat) met ~65 (parallel aan de binnenweg waar ik reed) langs de fietsers knalde op het fietspad, en rood licht negeerde op de kruisingen. Helaas had hij ook nog muziek aanstaan met oordopjes op de telefoon waar hij mee aan het spelen was, dus hij hoorde me niet roepen.

Afval teruggooien zou ik zelf niet zo snel doen, maar ik vind het een prima oplossing eigenlijk. Asociaal gedrag.

wat anders:

Via de club kan ik een paar in principe ongebruikte volledige noppenbanden overnemen voor 60 euro, precies de maat voor mijn Alpje. Als het salaris gestort is einde maand ga ik die maar halen denk ik, leuk voor een paar offroad ritten deze zomer.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-01-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Winkiller schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:26:
Zijn er ook motorrijders hier met een all risk verzekering ? wat betalen jullie op jaarbasis ?
Jazekers. Iets van 27 euro per maand via bikerpolis.nl (weet zo niet welke maatschappij daar achter zit) voor een motor met een dagwaarde van zo'n 4.000-4.500. Misschien economisch niet heel erg verantwoord, maar het is een fijn idee dat je weet dat schade door een schuivertje bijv. ook gewoon vergoed wordt. En dat is me best wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Icephase schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:43:
[...]

Haha, 10 dagen is ‘kort’ bij jou? Wat een heerlijk leven ;)
Het schijnt dat je in Slovenie heerlijk kunt sturen. Desnoods kun je vanaf Dusseldorf met de slaaptrein eerst richting Oostenrijk en vanaf daar doorrijden als het krap wordt in de 10 dagen.
Ik hou van 'lange' vakanties. Als ik werk, neem ik zo goed als geen vakantie maar dan op de juiste momenten even echt 3 weken er uit, dan kom ik het best tot rust met het werk dat ik doe (veel projectmanagement achtig werk. Als je dan een weekend weg gaat heb je eigenlijk niet echt vrij. Je werk ligt 2 daagjes langer stil maar die 2 dagen moet je gewoon weer inlopen als je terug bent. Je deadline schuift niet mee zeg maar.)

Ik heb overigens bergervaring ja, afgelopen jaar 9 dagen in Oostenrijk geweest. Onder andere de Stelvio aangedaan (heerlijk uitdagend rijden! :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb een tiger van een jaar oud all risk verzekerd, kost me 670 p/j (56 p/m) bij de KNMV. Verschillende kortingen en het wisselen van schadevrije jaren met m'n andere motor scheelde echt een hoop.
Vond het met name voor het eerste jaar een geruststellend idee, omdat het toch een motor van 10.000 euro is waar ik lang voor heb moeten sparen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Urithar op 15-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Had eerst allrisk, maar dat koste mij toen echt een fortuin, zelfs met 3 schadevrije jaren van de auto die bij zelfde verzekeraar zat. Heb nu WA+ (diefstal, storm, etc.), betaal nu 20,70 per maand. Nou zit daar ook wel een aardige korting op omdat ik zowat al mijn verzekeringen via dezelfde tussenpersoon heb lopen. Voordeel daarvan is dat wanneer er een probleem is, de tussenpersoon alles afhandelt. In het verleden al eens zelf alles moeten regelen met een verzekeraar, dat was geen groot sucess..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ik heb ooit een nieuwe motor na één maand total-loss gereden. Met WA verzekering. Uiteindelijk de motor voor de helft van de dagwaarde weten te verkopen aan een motorzaak.

Achteraf gezien zou ik alsnog WA nemen. Het is een hobby, als het stuk gaat spaar ik voor een nieuwe.

All-risk is niet zaligmakend, in bovenstaand geval zou de jaarlijkse premie + premieverhoging na het ongeluk meer kosten dan ik aan schade had gereden. Vergeet niet dat de waarde van de motor nooit naar €0 zal gaan, zelfs een verkoolde motor is geld waard voor het framenummer en het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:51:
Ik heb ooit een nieuwe motor na één maand total-loss gereden. Met WA verzekering. Uiteindelijk de motor voor de helft van de dagwaarde weten te verkopen aan een motorzaak.

Achteraf gezien zou ik alsnog WA nemen. Het is een hobby, als het stuk gaat spaar ik voor een nieuwe.

All-risk is niet zaligmakend, in bovenstaand geval zou de jaarlijkse premie + premieverhoging na het ongeluk meer kosten dan ik aan schade had gereden. Vergeet niet dat de waarde van de motor nooit naar €0 zal gaan, zelfs een verkoolde motor is geld waard voor het framenummer en het kenteken.
Ik heb nog een kaal frame met kenteken in de schuur staan, wat geef je ervoor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Urithar schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Ik heb een tiger van een jaar oud all risk verzekerd, kost me 670 p/j (56 p/m) bij de KNMV. Verschillende kortingen en het wisselen van schadevrije jaren met m'n andere motor scheelde echt een hoop.
Vond het met name voor het eerste jaar een geruststellend idee, omdat het toch een motor van 10.000 euro is waar ik lang voor heb moeten sparen :).
Mmm ja dat komt in de buurt van wat ik betaal, ik betaal 179,35 per kwartaal over 14.130.00, inclusief rechtsbijstand en opzittenden, ik heb 20+ schade vrije jaren.

@Icephase Redelijke prijs voor jouw situatie maar het ging mij eerlijk gezegd om nieuwe motoren, had ik even moeten vermelden.

@Cerebral Ja ik snap wat je bedoeld maar 14.000 euro is hier niet binnen een jaar gespaard. ;)

@aidanl Ik zit met de auto ook bij dezelfde verzekeraar, best veel geld zo'n all risk op een motor.

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 15-01-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Winkiller schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Mmm ja dat komt in de buurt van wat ik betaal, ik betaal 179,35 per kwartaal over 14.130.00, inclusief rechtsbijstand en opzittenden, ik heb 20+ schade vrije jaren.

@Icephase Redelijke prijs voor jouw situatie maar het ging mij eerlijk gezegd om nieuwe motoren, had ik even moeten vermelden.

@Cerebral Ja ik snap wat je bedoeld maar 14.000 euro is hier niet binnen een jaar gespaard. ;)
Hmm, ik heb geen rechtsbijstand en opzittenden, maar wel maar 3 schade vrije jaren. Cataloguswaarde 12.700, dus dan ben ik geloof ik wel goed af ook in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Ik heb nog een kaal frame met kenteken in de schuur staan, wat geef je ervoor? :+
Het moet wel een merk en type zijn wat omkatten waardig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Winkiller het was zelfs zo, de hoeveelheid premie die ik per jaar betaalde voor een motor van 8000 euro.. daar kon ik binnen een periode van 3 jaar, inclusief verkoop van huidige motor weer een hele mooie nieuwe voor kopen. Daarnaast is het erg gemakkelijk om een motor total los te maken, dan wel door simpele valschade of aanrijding. Met een auto is dat toch anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, ik heb een karretje :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Sorry voor het rare uitknippen, had onder een wat aparte hoek de foto genomen :$

todo:
-reservewiel aan de onderkant monteren, ik zal al handige beugels voor niet zo duah.
-twee bouten door de oprijplaat maken, zodat ie niet weg kan glippen bij het oprijden.
-lier met afstandsbediening gelijk maar te koop zetten...
-montagemeuk halen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
w4rguy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:34:
Ik heb overigens bergervaring ja, afgelopen jaar 9 dagen in Oostenrijk geweest. Onder andere de Stelvio aangedaan (heerlijk uitdagend rijden! :9~ )
Dat is best knap! De Stelvio ligt namelijk in Italië ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

steveman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:12:
Zo, ik heb een karretje :)

-montagemeuk halen.
Acebikes heeft dat, vooral de spanband over de achterband is geweldig.

Maar ajb, monteer even een plaat of iets zodat je niet struikelt op de kar.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FastFred schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:15:
[...]

Dat is best knap! De Stelvio ligt namelijk in Italië ;)
Ik zat dan ook aan de west-kant (Tirol) van Oostenrijk. In een dag konden we makkelijk naar de Stelvio (via de Reschenpas) en weer terug naar het appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
w4rguy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Ik zat dan ook aan de west-kant (Tirol) van Oostenrijk. In een dag konden we makkelijk naar de Stelvio (via de Reschenpas) en weer terug naar het appartement.
Heb je de Gavia ook gehad? Als je de Stelvio aan de oostkant (de steile kant) af gaat, dan is het amper een half uur rijden naar de Gavia, die vond ik persoonlijk veel toffer, enkelbaans, op veel plekken geen vangrail, slecht wegdek, veel minder toeristen, verboden voor campers en caravans, nagenoeg geen wielrenners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Voor tien dagen kun je ook kiezen voor de Franse alpen, via de Jura. Mooi rijden hoor daar.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FastFred schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Heb je de Gavia ook gehad? Als je de Stelvio aan de oostkant (de steile kant) af gaat, dan is het amper een half uur rijden naar de Gavia, die vond ik persoonlijk veel toffer, enkelbaans, op veel plekken geen vangrail, slecht wegdek, veel minder toeristen, verboden voor campers en caravans, nagenoeg geen wielrenners :)
Die heb ik niet gezien nee. We zijn via de oostkant omhoog gegaan en via de noordkant (Zwitserland) terug gereden. Het was ook al 2 uur / half 3 voor we een keer terug naar beneden reden dus de zag zat er wel op.

Wel een goede tip trouwens! Ik heb (voor over een paar jaar) een grote Europese tour in gedachten. Dan komt deze op mijn lijstje te staan.

Dit jaar gaat die Europese tour niet door omdat ik probeer te sparen voor een hypotheek. Vandaar iets korter (10 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb een paar jaar geleden met de auto daar 3 dagen rond gecrossed. Eerst de Gavia over en toen de Stelvio. De Stelvio was mooi, indrukwekkend, maar veel te toeristisch en massaal. Boven op de Gavia was sneeuw, 1 of 2 restaurantjes/hotelletjes, en een groepje wielrenners ofzo

Volgens mij heb ik nog ergens Gopro beelden van de Gavia...

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 15-01-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Betaal momenteel €50 per maand. oftewel 600 per jaar voor all risk op de motor.
2 jaar het rijbewijs en eerste verzekering op mijn naam. 150PK 111KW naked motor met een aanschafwaarde van 6.5k 2 jaar terug.

Ga binnenkort wel een moment inplannen om met de tussenpersoon te zitten, aangezien ik nu €125 betaal voor auto en motor all risk per maand. Met name omdat ik het momenteel niet kan dragen om een nieuw voertuig te kopen indien schade. (motor is mij heilig, en rij er het liefst nog elke dag op.)

Auto voor de winter en verplichtingen met de vriendin gekocht en zet ik binnenkort op een lagere dekking. mogelijk de motor ook. aangezien ik nu ook een auto heb die ik kan inruilen op een motor mocht het ergste gebeuren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Op motor-forum.nl zag ik een petitie om dijkafsluitingen in het weekend voor motoren op te heffen. Ik heb het net ondertekend, in de hoop dat het afsluiten van dijken minder gaat gebeuren. Misschien worden sommige dijken weer opengesteld voor ons.

https://dijkenopenvoormotor.petities.nl/

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

600 euro per jaar aan all-riks. Van dat geld kan je elk jaar een tweedehandsje kopen... :D
Frans92 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:03:
Op motor-forum.nl zag ik een petitie om dijkafsluitingen in het weekend voor motoren op te heffen. Ik heb het net ondertekend, in de hoop dat het afsluiten van dijken minder gaat gebeuren. Misschien worden sommige dijken weer opengesteld voor ons.
Moet zeggen dat ik de maatregel wel begrijp. Helaas zijn er een paar gekken die zich niet kunnen gedragen.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:13

A13X

Dude

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:04:
Moet zeggen dat ik de maatregel wel begrijp. Helaas zijn er een paar gekken die zich niet kunnen gedragen.
Maar niet de wijze waarop, er is door diverse gemeentes zelf onderzoek gedaan waaruit naar voren is gekomen dat de klachten niet gestaafd kunnen worden met feiten. De dijken worden afgesloten op basis van emoties en geen harde feiten. Dat is waar de petitie over gaat, zonder feiten word 1 groep gebruikers uitgesloten en dat mag/kan niet.

Awesome

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.