Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 103524 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:53:
1952mt/s 14-15-15-15-45 is wel het maximale wat ik haal, ja, zelfde dimms als je.
Soc volt. ferm genotched met een vdram hoog achtend tot gevaar.
Ik heb ze maar 1.32v gegeven voor die snelheid en dat werkt prima.
Wat noem jij hoog ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Je hebt 2x 8gb, misschien beter paired dan hier de 2 x 4gb.
Ik test met hci, soc 1.023v, vdram 1,41v. Bclk 122 *32 mp.
Pcie ctrl in de soc zet zich hierbij nog niet terug, ssd, usb, imc geen last.

De mp's dan maar mee gaan spelen ipv van de bclk methodiek.

Mijn bord heeft wel een bug, als ik in uefi de 2666mt/s rated instel, kan ik alleen met cas 16 zijn, vandaar de Bclk verhoging met de
lagere 2400mt/s instelling int uefi.
Wellicht vormt er ergens een doorvoer gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 103524 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:06:
Je hebt 2x 8gb, misschien beter paired dan hier de 2 x 4gb.
Ik test met hci, soc 1.023v, vdram 1,41v. Bclk 122 *32 mp.
Pcie ctrl in de soc zet zich hierbij nog niet terug, ssd, usb, imc geen last.

De mp's dan maar mee gaan spelen ipv van de bclk methodiek.

Mijn bord heeft wel een bug, als ik in uefi de 2666mt/s rated instel, kan ik alleen met cas 16 zijn, vandaar de Bclk verhoging met de
lagere 2400mt/s instelling int uefi.
Wellicht vormt er ergens een doorvoer gebrek.
Ik heb hier ook een setje 2x4 draaien op een ander ryzen machine ,ook met micron IC's en die vragen 1.32v op 3066MT\s.
Klopt wat je zegt over dat cas 16 probleem ,word ook eens tijd dat ze dat gaan aanpakken.
Op de R7 1700 draait het 14-15-15-15-41 ,de R5 1400 moet het met 16-17-16-16-51 doen op 3066MT\s

Zowel A-die als B-die micron werkt goed met Ryzen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
ik zit hier met het volgende :

AMD Ryzen 7 1700X @ 4.0
Master Liquid 240
D416GB 2666-16 Vengeance LPX
GIGABYTE GA-AB350-Gaming 3, socket AM4
GIGABYTE GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8G rev. 2.0
Samsung 960 EVO, 250 GB SSD
Samsung 850 EVOm 250 GB SSD
Seagate FireCuda, 2 TB Hybride harde schijf
be quiet! Pure Power CM L8 630W ATX23

mijne 1700X runt nu 4.0 op een core die gaat van 1.380 - 1.392
op full load zat max temp op 65 graden

lekker lijkt me toch eh ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het nog even gecheckt, het zijn micron chips.

Vref, VTT-volt, VDD wat spanningtjes omhoog gebracht, maar hci in win 7 blijft errors melden, moet maar de max zijn denk ik.

Niet helemaal nog wat, de mp vermeedering en een 100Mhz Bclk kan nog wat gaan worden. Misschien dat de 121Bclk niet de juiste scaling heeft met de rest en dat daardoor het geheugen mender doet.

micron

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 19-11-2017 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 630963

Is er iemand die al geprobeerd heeft een EPYC processor te overklokken?

Hoewel de doelgroep over het algemeen niet wil overklokken zijn dit wel de processors met de meest cores en je kunt er twee van in één moederbord gebruiken. Daarbij is de 7281 goedkoper dan the tr 1950x. Een beetje overklokken en je hebt een threadripper voor minder geld. Ik ga ervan uit dat de moederborden met de SP3-socket niks bieden om te overklokken, dus vestig ik mijn hoop op software. Ik kan erg weinig vinden over of de multiplier überhaupt begrensd net zoals bijna alle xeon-processors dat hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 630963 op 20-11-2017 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Software overclockt niet, dat gaat doorgaans door middel van de BIOS, door een hogere base clock of multiplier toe te passen. Eventueel kan software de BIOS aanspreken. Maar uiteindelijk zal het moederbord ook de ondersteuning moeten bieden, ook al zou de CPU het ondersteunen.

Maar EPYC is een enterprise server platform waar er in die wereld veel meer waarde gehecht wordt aan stabiliteit, schaalbaarheid (horizontaal) en support. In alle drie die zaken past overclocking niet in het plaatje dus ik zou er niet vanuit gaan dat het uberhaupt mogelijk is om performance te tweaken. Daarvoor is Threadripper juist.

Als 16 cores met overclocking support niet voldoende is, wil je sowieso eerst onderzoek doen of de software die je gebruikt er uberhaupt wel mee overweg kan en of het optimaal loopt met de verdeling van de CCX’en en de cache verdeling.

[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 20-11-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630963

Ik doe berekeningen die heel goed te paralleliseren zijn dus hoe meer cores hoe beter. Eerder heb ik 2× opteron 6272 gehad, ook 16-core processors. Die kon je met behulp van turion power control altijd hun turbosnelheid laten aannemen, ook bij gebruik van alle cores. In de (gebruikersinterface van) de bios kon je zoiets niet instellen dus had software zeker nut. Ik verwacht dat dat software hier ook wel eens nuttig kan zijn, maar dan moet het wel een ander trucje zijn want de turbofrequentie van de EPYC-processors is niet zo hoog. Ik ben benieuwd wat je met software (of bios - dat is natuurlijk fijner) kunt doen. In hoeverre gaat softwareoverklokken eigenlijk via de bios? Zegt de software dan niet gewoon tegen de processor "neem nu deze snelheid aan" via een bepaalde instructie? Ik weet deze details eigenlijk niet.

Wat enterprisemensen willen is voor mij niet belangrijk want ik gebruik m'n computer thuis voor hobby en niet als server en ik wil gewoon de beste prestaties. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken. Wat dat betreft is de threadripper zeker een hele verbetering ten opzichte van waar je het een paar jaar geleden nog mee moest doen, maar als meer mogelijk is wil ik dat. En als het even kan koop ik het liefst geen gaming hardware. Er zijn tegenwoordig gaming moederborden met zo veel toeters en bellen dat ik er als serieuze computergebruiker niet eens mee betrapt zou willen worden. Als ik er al een koop dan gaat ie in een onverlichte kast waar je niet in kunt kijken want daglicht noch kunstlicht kan die onzin verdragen. Maar goed, sorry voor mijn gezeur. Ik vind dat servercomponenten nuttig zijn voor hobbyisten thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 630963 op 20-11-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 630963 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:11:
Ik doe berekeningen die heel goed te paralleliseren zijn dus hoe meer cores hoe beter. Eerder heb ik 2× opteron 6272 gehad, ook 16-core processors. Die kon je met behulp van turion power control altijd hun turbosnelheid laten aannemen, ook bij gebruik van alle cores.
Dat is wel leuk als het zo meer performance mogelijkheden uit Opteron haalt. Echt overclocken is het niet maar je bereikt er zeker meer performance mee als er voldoende stroom en koeling is. Of dit mogelijk is voor EPYC betwijfel ik, het platform is nog maar pas verkrijgbaar. Het kan er komen als er specificaties voor zijn, maar momenteel is dat koffiedik kijken.
In de (gebruikersinterface van) de bios kon je zoiets niet instellen dus had software zeker nut. Ik verwacht dat dat software hier ook wel eens nuttig kan zijn, maar dan moet het wel een ander trucje zijn want de turbofrequentie van de EPYC-processors is niet zo hoog. Ik ben benieuwd wat je met software (of bios - dat is natuurlijk fijner) kunt doen. In hoeverre gaat softwareoverklokken eigenlijk via de bios? Zegt de software dan niet gewoon tegen de processor "neem nu deze snelheid aan" via een bepaalde instructie? Ik weet deze details eigenlijk niet.
Nu ik er nog eens over nadenk zit ik misschien fout, het zou kunnen dat tegenwoordig software de hardware aanstuurt qua clocks en dat dit tegenwoordig niet via de BIOS loopt maar rechtstreeks. Misschien was software overclocking nooit via BIOS, dan heb ik het fout begrepen vroeger, ik hoop dat er iemand hier uitsluitsel over kan geven.
Wat enterprisemensen willen is voor mij niet belangrijk want ik gebruik m'n computer thuis voor hobby en niet als server en ik wil gewoon de beste prestaties. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken.
Helaas is niet het probleem wat je ervan vind maar wat de substantieele groepen kopers ervan denken. Sowieso is EPYC geen consumer- of zelfs enthusiasten-platform maar echt gericht op de enterprise server market. Dus als het niet mogelijk is om de clocks of multiplier aan te passen voor de processor of via een aparte clock generator, dan houdt het snel op. Misschien heb je geluk en is er een aanpassing mogelijk aan de processor states.
Wat dat betreft is de threadripper zeker een hele verbetering ten opzichte van waar je het een paar jaar geleden nog mee moest doen, maar als meer mogelijk is wil ik dat. En als het even kan koop ik het liefst geen gaming hardware. Er zijn tegenwoordig gaming moederborden met zo veel toeters en bellen dat ik er als serieuze computergebruiker niet eens mee betrapt zou willen worden. Als ik er al een koop dan gaat ie in een onverlichte kast waar je niet in kunt kijken want daglicht noch kunstlicht kan die onzin verdragen. Maar goed, sorry voor mijn gezeur. Ik vind dat servercomponenten nuttig zijn voor hobbyisten thuis.
Ik ben even blij als jou over "gaming" hardware maar helaas geven de fabrikanten weinig keuze. Gelukkig zijn ze de laatste jaren dankzij de RGB LED hype vooral bezig met monochromatische designs, maar ik snap wat je bedoelt. Maar je hebt wel keuze met een aantal server-market boards: SuperMicro (2P board), Tyan (1P board) en Gigabyte Server (1P board).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Beste 'Zenners'

Aangezien geheugen problemen met zen scheer en inslag zijn, zou er een topic kunnen komen voor alleen Zen en geheugen? De aanwas van nieuwe topics over dit probleem vullen het OC subforum gestaag, met allemaal mensen die zich niet hebben ingelezen op zen en Ram.

Had ik een Ryzen pc dan had ik t topic aangemaakt, echter denk ik dat ik niet de aangewezen persoon bent om dat te doen. Wie o wie wel?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Lijkt me een prima idee aangezien RAM toch wel een issue zal blijven.
Ervaringen van tweakers zelf zijn meestal meer betrouwbaar als de QVL van sommige fabrikanten..
Dus lijkt me een apart topic hiervoor wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
millman schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:36:
Beste 'Zenners'

Aangezien geheugen problemen met zen scheer en inslag zijn, zou er een topic kunnen komen voor alleen Zen en geheugen? De aanwas van nieuwe topics over dit probleem vullen het OC subforum gestaag, met allemaal mensen die zich niet hebben ingelezen op zen en Ram.

Had ik een Ryzen pc dan had ik t topic aangemaakt, echter denk ik dat ik niet de aangewezen persoon bent om dat te doen. Wie o wie wel?
je kunt er natuurlijk een heel topic over maken, maar feit is: als je geheugen niet wil draaien op zijn oc profiel dan zul je moeten wachten op een bios update.

Zo kon ik met de eerste releases niet verder dan 2400, met de recentste releases wel 3000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35
millman schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:36:
Beste 'Zenners'

Aangezien alles boven de 2667 single rank in twee sloten een overklok is zonder garantie dat het werkt zijn het géén geheugen problemen. Meer problemen met mensen die zich niet goed inlezen van te voren...
Samsung b die voor 3200 of hoger.
En per bios update gaat het steeds beter met het Hynix geheugen overklokken. Heel veel meer geld uitgeven voor Samsung b die geheugen, of geduld hebben met goedkoper Hynix geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Momenteel aan het testen met de nieuwe uefi op basis van agesa 1.0.0.7.
Kon weer 133 Mhz hoger op het geheugen, wellicht nog veel meer maar heb niet veel zin/tijd om vanavond te min/maxen.
3066 is stabiel door cinebench en momenteel een half uur prime95 blend test, zo maar eens wat gamen. :)

Afbeeldingslocatie: https://valid.x86.fr/cache/banner/xab8vs-6.png

Iemand enig idee of dit samsung of hynix is?
Corsair 8192 MB (DDR4-2137) - XMP 2.0 - P/N: CMK16GX4M2B3000C15
Edit: ben er al achter, Hynix helaas. Mocht je ook dat Corsair Vengeance geheugen hebben, achter op de sticker: V 5.x = Hynix, V 4.x = Samsung
Edit: Game test gefaald :/

[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 22-11-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua info zijn de huidige ram stickers stukken beter qua info gaan heten dan ooit was.
Ik doe nu 3066MT/s 1.375volt micron rulz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heeft iemand al wat geprobeert met de nieuwe AGESA 1.0.0.7 v1 EUFI's? Asus heeft die voor de inmiddels veel besproken X370 PRO Prime online staan (wtf versie nummering 1201 -> 3203?!).

Het zou niet zoveel doen kwa memory compatibility, aldus de mensen die het op GB & Asus flagships in beta hebben getest. AMD heeft ook niet zoveel losgelaten...

Er zijn mensen die op reddit melden dat SK Hynix 3200 memory nu met lagere voltages 3066 zou halen (of het nu haalt waar het voorheen niet werkte) maar er zijn ook horror verhalen over M2 bus issues te vinden: https://www.reddit.com/r/..._3203_agesa_1071/dq0zcst/

Wie durft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Het voordeel van deze versie dat je nu ook POST op het overclock voltage, voorheen probeerde je pc te posten met het standaard voltage (1.2v) en faalde vaak met hoge clocks.
Ik verwacht dan ook minder cold boot problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Na mijn eerste waterbuild maar is begonnen met overklokken.
Haal 3.950 met de 1700 met 1.3875v, uur prime95 stress gedraaid zonder problemen. Reboot ik start die niet op zonder reset. MSI x370 XPower geeft dan aan OC en start niet door tot ik een reset geef.

Wat ik wel vreemd vindt is dat als ik 1.3875v aangeef in de bios de vaste waarde 1.412 is ipv 1.3875. OCCT geeft ook een hogere waarde aan 1.41, weet iemand hoe dat komt aangezien ik een andere waarde invoer, is dit dan niet de max waarde ?

Tridentz geheugen kwam gelukkig met eerste poging A-XMP op 3200mt.
Al met al tevreden als de boot niet volgende keer ook weer het mobo in OC laat staan tot een reset.

Cinebench CPU score is 1713
Firestrike 29717 Graphics, 20501 Physics, 6638 Combined. 20999 in firestrike.
Volgende stappen is inlezen om de bios van de 1080ti Aorus WB te flashen.

Temperatuur van het water nog nooit boven de 33 graden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Probeer eens gewoon op 3900MHz te draaien ,ik heb een vermoeden dat hij niet stabiel is omdat je cinebench score aan de lage kant zit.

Ik zit op 3.9GHz aan 1782 in cinebench.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Na 2~maanden is er weer eens een nieuwe update voor mijn moederbord uitgekomen F10 voor de GB AB350M gaming 3.. met agesa 1.0.0.7a en ik moet zeggen echt een enorme verbetering qua stabiliteit. vcore is van 1.41 naar 1.38 gegaan stabiel.. met een 4.02 ghz overclock. en geheugen draait nu voor het eerst makkelijk stabiel op 3200mhz.. via het profiel. (maar wel op 1T met 60ohm)

Correctie! cpu is nu wel stabieler met minder voltage.. maar geheugen blijft een ramp.. pc heeft eventjes stabiel op 3200mhz gedraaid.. dat feest is weer voorbij.. nu weer terug naar 2966.. dat is op dit mobo het hoogst haalbaar op dit moment..

ik ga kijken of ik alles langzaam zuiniger kan klokken.. maar zo far so good!

[ Voor 22% gewijzigd door Jip99 op 02-12-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 07:20
Net klaar met het spelen op mijn nieuwe AM4 set;

R5 1600
Asus Strix B350-F
2x 8GB G.Skill Trident Z 3466 16-18-18-18

Draait nu op;

4Ghz @ +0,75V offset, lvl2 LLC
3200 14-14-14-30-54-1T, GDM: Off @ 1,38VDDR, 1,1VSoC,

Wat mij verraste is dat ik lang heb lopen kloten om dat geheugen stabiel te krijgen. Gespeeld met timings en voltages, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft het veranderen van ODT variabelen alles gestabiliseerd.

Dat vond ik vreemd, ik had verwacht dat dit pas een grotere rol bij hogere Voltages zou gaan spelen. Vind het nu wel weer mooi zo. Hoger dan 3200 boote het geheel toch niet, en de snelheidswinst zal toch niet op gaan wegen tegen de real life experience.

[EDIT]
En een mooie bug in het mobo;

Offset Voltage voor SoC wordt iedere keer opnieuw toegepast bij Save en Exit. Dus na het toepassen, direct de BIOS in en je offset aan zetten, maar de hoeveelheid op Auto. Beetje slordig.

[ Voor 14% gewijzigd door FlowSnake op 03-12-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb nu sinds kort de G.Skill FlareX 3200 mhz CL14 set van 2x 8 GB, ik hoopte dat ik die set wel op 3066 mhz kon runnen, maar helaas. Dus het hebben van Samsung chips op je ram garandeert niks. Het beste wat ik kan doen is 2800 mhz met de originele CL waardes (1T 14 14 14 34). Ik kan ook 2933 mhz runnen met iets hogere CL waardes (ongeveer 15 15 15 38 dacht ik), maar is dat wel sneller vraag ik mij af? Wat zouden jullie doen, 2800 of die iets hogere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 14:50
Sinds kort ook een Ryzen systeem. Ben eventueel van plan te upgraden naar Zen+ in Q1, maar mijn 1600 runt nu stabiel op 3.9ghz, met 1.365 vcore en SoC voltage op auto(op een Asus X370-f strix). Ben er wel tevreden mee en wil niet te veel voltage gebruiken ivm eventuele verkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door WolfsRain op 13-12-2017 23:33 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ulas schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:18:
Ik heb nu sinds kort de G.Skill FlareX 3200 mhz CL14 set van 2x 8 GB, ik hoopte dat ik die set wel op 3066 mhz kon runnen, maar helaas. Dus het hebben van Samsung chips op je ram garandeert niks. Het beste wat ik kan doen is 2800 mhz met de originele CL waardes (1T 14 14 14 34). Ik kan ook 2933 mhz runnen met iets hogere CL waardes (ongeveer 15 15 15 38 dacht ik), maar is dat wel sneller vraag ik mij af? Wat zouden jullie doen, 2800 of die iets hogere?
Ik heb exact hetzelfde geheugen en die runt hem prima op 3466Mhz.
Heb hem wel gewoon op 3200 gezet, via het profiel wat in het moederbord zit. (MSI x370 gaming Carbon pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 04:39
ik heb dan 3400 geheugen CL16 en dat draait nu 3200 CL 14.. iets.. beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 19-12-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 00:49
Hallo Allemaal!

Ik heb een R5 1600 met een ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac en 2 X 8 GB Corsair dominator 3000MHZ met CAS 15. Geheugen is netjes naar 2933mhz gegaan. Na koeler te upgraden wilde ik de cpu overclocken. Ik nam genoegen met 3.8GHZ, wat gewoon goedloop, alleen had ik een naar mijn menning te hoge VCOR ingesteld, namelijk 1.375 . Dit gaf in CPU-Z 1.408, dit is voor 3.8 natuurlijk veels te veel. Ik heb de AMD master software gedownload en hiermee de vcore langzaam teruggeschroefd. Ik kreeg hem op 1.3375 en CPU-Z liet 1.328 zien. Ik heb daarna weer een stapje teruggeschroefd naar 1.325 en dit gaf 1.312 en dit was stabiel. Alleen deze overclock moet ik steeds opnieuw inzetten wanneer ik pc opstart door AMD Master te starten en die profiel te kiezen. Daarom wilde ik het gewoon in de bios doen, maar het gaat al foput als ik 1.375 en 1.35 invoer. De PC gaat dan 5 keer door bootloop en dan wordt blijkbaar de bios gecleared, want kreeg na boot default settings te zien.

Kan iemand me aub helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1018117

hoi na wat gepruts draait mijn geheugen corsair vengeance 3200 2x 8 gb (CMK16GX4M2B3200C16)
op 3200 , draait bij mij stabiel met de volgende timings . Cas 17 , Trcdrd 15 , Trcdwr 15 , Trp 15 , Tras 37 enTrc 55 . alle stroom instellingen staan gewoon op automatisch .
zelfbouw systeem : Ryzen 5 1600x op 3,975 ghz , gigabyte ax370 gaming k3 moederboard bios F10 , corsair 16 gb 3200 kit , Samsung 960 EVO 250 GB SSD M.2 , Seagate BarraCuda 1 TB Harde schijf , GIGABYTE GeForce GTX 1060 G1 Gaming 3G , Cooler Master MasterLiquid 240 AIO .

Groetjes een vrolijk Kerstmis .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1018117 op 26-12-2017 23:09 . Reden: verder geprobeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
zafer94 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 03:46:
Hallo Allemaal!

Ik heb een R5 1600 met een ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac en 2 X 8 GB Corsair dominator 3000MHZ met CAS 15. Geheugen is netjes naar 2933mhz gegaan. Na koeler te upgraden wilde ik de cpu overclocken. Ik nam genoegen met 3.8GHZ, wat gewoon goedloop, alleen had ik een naar mijn menning te hoge VCOR ingesteld, namelijk 1.375 . Dit gaf in CPU-Z 1.408, dit is voor 3.8 natuurlijk veels te veel. Ik heb de AMD master software gedownload en hiermee de vcore langzaam teruggeschroefd. Ik kreeg hem op 1.3375 en CPU-Z liet 1.328 zien. Ik heb daarna weer een stapje teruggeschroefd naar 1.325 en dit gaf 1.312 en dit was stabiel. Alleen deze overclock moet ik steeds opnieuw inzetten wanneer ik pc opstart door AMD Master te starten en die profiel te kiezen. Daarom wilde ik het gewoon in de bios doen, maar het gaat al foput als ik 1.375 en 1.35 invoer. De PC gaat dan 5 keer door bootloop en dan wordt blijkbaar de bios gecleared, want kreeg na boot default settings te zien.

Kan iemand me aub helpen?

Alvast bedankt.
Ik zou eerst eens wat turorials gaan lezen hoe je dit moet doen.

http://www.overclockers.com/amd-ryzen-overclocking-guide/

Amd master gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 11:54
Stabiele OC van 3,8 Ghz op een Ryzen 7 1700X. Na super veel cinebenchen,stress tests, games,...

Nu ineens na maanden draaien loopt de post verkeerd en is het CMOS reset tijd. Wat kut platform is dit toch voor te OC'en. Ik heb niets anders dan problemen gehad, iets hoger dan 3,8 en niets start op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Lyca schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:20:
Stabiele OC van 3,8 Ghz op een Ryzen 7 1700X. Na super veel cinebenchen,stress tests, games,...

Nu ineens na maanden draaien loopt de post verkeerd en is het CMOS reset tijd. Wat kut platform is dit toch voor te OC'en. Ik heb niets anders dan problemen gehad, iets hoger dan 3,8 en niets start op.
Misschien heb je nu al degradatie 8)7

tot zover draait het bij mij stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik ook nog geen problemen met mijn 1700X @3.8ghz en dat ook nog steeds op een lekkere lage voltage 1.28v. Waar ik persoonlijk meer naar uitkijk is of 32GB op 3200Mhz al goed draaibaar is op het moment? Zijn er mensen die hier 32GB draaien op 3200mhz i.c.m. een MSI X370 Gaming Pro Carbon? En zo ja...met welk setje? Op het moment draai ik 16GB G.Skills @3200Mhz.

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 30-12-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-04 00:21
Halo Medetweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn probleempje :D

Ik zal even aangeven wat ik allemaal heb gekocht:

Msi b-350 moederbord pro gaming carbon
AMD ryzen 5 1600x
Msi rx580 8g X
G skills led 16gb 3000mhz

Gelukkig draait alles soepel en goed zonder problemen. Maaaar...
Ik krijg mijn g skills werkgeheugen niet op 3000mhz.
Hij draait nu op 2133 mhz en ik neem aan dat het wel veel scheelt als die op 3000mhz staat te werken.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
Via de bios dit op een snellere instelling te zetten maar werkt niet..

Mijn Tweede vraag is: hoe kan ik mijn bios updaten? ik heb het gedownload maar hoe open ik het?
Gaat met een bepaalde programma?
En is dit wel nodig aangezien het sinds gisteren in elkaar is gezet en goed werkt behalve de geheugen, want ik lees ook wel is dat het door de bios komt.

ben echt een leek hierin sorry |:(

Als jullie wat willen weten, brand maar los!

Dankjewel voor jullie tijd en geduld

Groetjes,

Cem

[ Voor 19% gewijzigd door JustNutszz op 08-01-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
https://www.google.nl/url...Vaw20N1935VH5VsiR4kjJ6Z6S

Kijk eens een mooie Tuut :+ 30 seconden googelen

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Hey,

Ik heb de nieuwste bios al, hoe moet ik nu verder om hem op de juiste GHz te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Wachten tot er een nieuwe bios release is, of in stapjes naar 2400, 2666, 2800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
Cemalcicek7 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:14:
Hey,

Ik heb de nieuwste bios al, hoe moet ik nu verder om hem op de juiste GHz te krijgen?
Ryzen is echt verschrikkelijk met ram compatibiliteit. Ik heb een heel duur setje ram gekocht om zeker te zijn dat ik Samsung die's er in heb zitten en alles. Zou beter zijn voor de compatibiliteit, maar ik kom niet hoger dan 2800. Probeer eens 2666 met de originele CL waardes (geen XMP, maar zelf custom settings invoeren). De meeste reepjes halen dat wel. Als dat werkt, probeer je 2800. Bij mij werkte dat niet, tot ik de voltage verhoogde naar 1.37. Toen werkte het wel. 2993 lukt zelfs niet met 1.40.

[ Voor 11% gewijzigd door Ulas op 09-01-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Cemalcicek7 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:14:
Hey,

MSI heeft A-XMP profielen in de bios of je kan ze handmatig configuren of Lets try opties, voor de makkelijke opties kan je A-XMP 2 profielen pakken, zet die op 3000 mhz en lets try memory op 16-18-18-38 (CAS-tRCD-tRPD-tRAS)

Weet zeker dat je bios 7B00v16 hebt.

foto van bios. (voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://forum-en.msi.com/index.php?action=dlattach;topic=286610.0;attach=53654;image

[ Voor 12% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 09-01-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Hmm, ik zal er vanavond naar kijken.
2e game pc die ik heb gebouwd, dacht ga dit keer voor een amd processor. Geen spijt ongeacht de ram geheugen niet op de juiste snelheid te krijgen. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Goedenavond medetweakers,

Ik heb gekeken en heb hem indd gekregen op 2933mhz door de uitleg van bloodstone en hij draait nu goed😃 Alleen als ik hem opnieuw start doet hij er 2x keer over Om normaal te starten, zal ik de dram voltage aanpassen naar hoger of is het zo goed op 1.360v?

Dankjewel allemaal! Voor uwe tijd👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Cemalcicek7 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:58:

Ik heb gekeken en heb hem indd gekregen op 2933mhz door de uitleg van bloodstone en hij draait nu goed😃 Alleen als ik hem opnieuw start doet hij er 2x keer over Om normaal te starten, zal ik de dram voltage aanpassen naar hoger of is het zo goed op 1.360v?

Da's het bekende coldboot probleem, voltage gaat er weinig aan veranderen.
Zorg dat je iig de laatste bios versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Cemalcicek7 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:58:

Weet je zeker dat je de ram op A2 / B2 zit ?

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/iPgqg.png

[ Voor 5% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 11-01-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Goedemiddag allen,

Ze zitten inderdaad op de juiste plekken. Ik heb gekeken naar de bios en het heeft al de nieuwe bios.
Maar het is nu niet meer alleen met opnieuw opstarten zie ik, maar ook met normaal aanzetten voor de eerste keer. Dan moet hij paar keer booten om uiteindelijk te starten. Hij staat nu wel op 2933Mhz..

Zie wel nu dat me bios E7B00AMS.160 is? Dat is toch de nieuwste bios versie 😵😵

[ Voor 13% gewijzigd door JustNutszz op 11-01-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:05
Bij mij werkte de biostar mini itx out of the box op 3200 mhz met de geil evo x
De asrock mini itx deed het bij mij prima op
2666 mhz met de hyper Fury van kingston
Ik heb ook de am4 x370 mini itx van asus
En die boot 3x voordat hij op 3200 mhz loopt
Er is van dit moederbord pas 2 biossen uit dus misschien gaat het wel met een nieuwere bios
Beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Beaudog schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:35:
Bij mij werkte de biostar mini itx out of the box op 3200 mhz met de geil evo x
De asrock mini itx deed het bij mij prima op
2666 mhz met de hyper Fury van kingston
Ik heb ook de am4 x370 mini itx van asus
En die boot 3x voordat hij op 3200 mhz loopt
Er is van dit moederbord pas 2 biossen uit dus misschien gaat het wel met een nieuwere bios
Beter
Ik heb de ASUS ROG STRIX B350I met Kingston HyperX Fury 2133 op 3200MHz maar de mijne boot in 1x. Niet helemaal hetzelfde bordje natuurlijk, maar persoonlijk acht ik de verschillen minimaal.

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
ECP0WERS schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Ik heb de ASUS ROG STRIX B350I met Kingston HyperX Fury 2133 op 3200MHz maar de mijne boot in 1x. Niet helemaal hetzelfde bordje natuurlijk, maar persoonlijk acht ik de verschillen minimaal.
ik moet nog gaan tweaken ik weet niet welke bios instelling jij gebruikt ik had hem gewoon op 3200 gezet
en dan boot hij 3x als ik weer wat tijd heb ga me weer erin verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Beaudog schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:02:
[...]

ik moet nog gaan tweaken ik weet niet welke bios instelling jij gebruikt ik had hem gewoon op 3200 gezet
en dan boot hij 3x als ik weer wat tijd heb ga me weer erin verdiepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bFLUnkf7etzryaQabbsFFoOm/full.png

Bij deze timings voor mijn geheugen kit met dualrank Micron B-die chips :) Hiermee zit ik op 50k read 49.5k write 48k copy en 75.2ns latency in AIDA64 memory bench.

[ Voor 9% gewijzigd door ECP0WERS op 11-01-2018 20:12 ]

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ECP0WERS schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Dat kan kloppen omdat Asus in hun latere BIOS updates de cold boot fix heeft toegepast vandaar dat jouw bord in 1x boot. Ik snap eigenlijk niet waarom de andere merken zo'n coldboot fix ook niet toepassen want dat coldboot probleem komt erg veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
ECP0WERS schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:11:
[...]

[afbeelding]

Bij deze timings voor mijn geheugen kit met dualrank Micron B-die chips :) Hiermee zit ik op 50k read 49.5k write 48k copy en 75.2ns latency in AIDA64 memory bench.
Ok dankje wel van het weekend gaan ik weer verder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
regmaster schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:46:
[...]

Dat kan kloppen omdat Asus in hun latere BIOS updates de cold boot fix heeft toegepast vandaar dat jouw bord in 1x boot. Ik snap eigenlijk niet waarom de andere merken zo'n coldboot fix ook niet toepassen want dat coldboot probleem komt erg veel voor.
Mijn vriendin en mijn broertje gebruiken de ASRock tegenhanger (Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac) en heb bij mijn vriendin ook eigenlijk hier geen last van. Ook zij gebruikt micron geheugen. Mijn broertje daarentegen gebruikt Hynix ram en zijn PC start ook pas na de 2e keer op.

Ga haast denken dat het echt alleen voorkomt icm Hynix ram. Iemand enige ervaring met dit en Samsung ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
ECP0WERS schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:02:
[...]

Mijn vriendin en mijn broertje gebruiken de ASRock tegenhanger (Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac) en heb bij mijn vriendin ook eigenlijk hier geen last van. Ook zij gebruikt micron geheugen. Mijn broertje daarentegen gebruikt Hynix ram en zijn PC start ook pas na de 2e keer op.

Ga haast denken dat het echt alleen voorkomt icm Hynix ram. Iemand enige ervaring met dit en Samsung ram?
Ik heb dit probleem ook als ik het geheugen op 2933 zet met de originele timings. Op 2800 niet. Hoger krijg ik niet aan de praat. Ik heb 3200 mhz ram met Samsung dies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Ulas schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Ik heb dit probleem ook als ik het geheugen op 2933 zet met de originele timings. Op 2800 niet. Hoger krijg ik niet aan de praat. Ik heb 3200 mhz ram met Samsung dies.
Wat zou ik daar toch graag even mee willen stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
ECP0WERS schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Wat zou ik daar toch graag even mee willen stoeien :)
Nou, je bent altijd welkom op mijn kantoor, maar ik ben bang dat het te ver weg voor je is :P Je wilt niet weten wat ik allemaal heb geprobeerd. Dit is al de 3e set ram die ik heb. Bewust G.skill FlareX gekocht, maar niks helpt. Gisteren wel eventjes op 3066 gehad, tot ik een blue screen kreeg.

PS. Zou het helpen als ik een ander (beter) moederbord koop denk je?

[ Voor 7% gewijzigd door Ulas op 12-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Ulas schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Nou, je bent altijd welkom op mijn kantoor, maar ik ben bang dat het te ver weg voor je is :P Je wilt niet weten wat ik allemaal heb geprobeerd. Dit is al de 3e set ram die ik heb. Bewust G.skill FlareX gekocht, maar niks helpt. Gisteren wel eventjes op 3066 gehad, tot ik een blue screen kreeg.

PS. Zou het helpen als ik een ander (beter) moederbord koop denk je?
Welk MB heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulas
MSI PC Mate B350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Doe je het via MSI Memory Try IT! of handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ben nog aan het tweaken geweest de 1500x heb ik nu op 4.0 ghz
Met de asus x370i de processor komt tussen de 30/40c met gamen .
Op you tube wat guides opgezocht van hoe en wat nou nog het geheugen tweaken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
Enchantress schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Doe je het via MSI Memory Try IT! of handmatig?
Memory try it aleen, in combi met XMP, in combi met handmatige settings zonder XMP, en alle mogelijke combinaties die je je maar kunt bedenken. Voltage ook tot 1.40 gegooid. Helaas. Ik ben er wel achter dat de 3200 mhz Corsair Dominators van mijn collega wel zonder problemen op 3200 gaan met XMP 2. Helaas kan ik niet ruilen met hem, dan heeft hij denk ik geen quad channel meer (hij heeft 4 repen).

Ik heb gekeken naar andere MSI borden, maar in de prijsklasse t/m 150 euro lijken ze allemaal op die wat ik nu al heb, alleen dan met meer features. Dus of ik daar mee geholpen ben, denk het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Ulas op 14-01-2018 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
@ECP0WERS geheugen loopt op 3200 mhz hyper x predator .
In de bios heb ik zelf drr4 3200 mhz uit het menu geselecteerd en niet het xmp profiel gebuikt dram voltage op 1.35000 en de dram timings aangepast
Starte op en liep meteen door 1500x op 4.0 ghz .
Mischien kunnen de dram timings nog wat strakker .
Nog bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Cemalcicek7 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:18:
Goedemiddag allen,

Ze zitten inderdaad op de juiste plekken. Ik heb gekeken naar de bios en het heeft al de nieuwe bios.
Maar het is nu niet meer alleen met opnieuw opstarten zie ik, maar ook met normaal aanzetten voor de eerste keer. Dan moet hij paar keer booten om uiteindelijk te starten. Hij staat nu wel op 2933Mhz..

Zie wel nu dat me bios E7B00AMS.160 is? Dat is toch de nieuwste bios versie 😵😵
Kan iemand nog hierop antwoord geven aub 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Cemalcicek7 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:44:
[...]

Kan iemand nog hierop antwoord geven aub 8)7 8)7
Wat voor een antwoord wil je precies? Je hebt het bekende cold-boot issue.
Volgens mij heb ik je al vaker verteld wat de oplossing is:

Optie 1: Deal with it.
Optie 2: Wachten op een bios update.
Optie 3: Geheugen downclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
unfor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:16:
[...]

Wat voor een antwoord wil je precies? Je hebt het bekende cold-boot issue.
Volgens mij heb ik je al vaker verteld wat de oplossing is:

Optie 1: Deal with it.
Optie 2: Wachten op een bios update.
Optie 3: Geheugen downclocken.
wat een antwoord, ik vroeg het netjes.. krijg ik zo een antwoord Gatverdamme zeg
Gefrustreerd ?
Ik vroeg of ik de juiste bios heb:

Zie wel nu dat me bios E7B00AMS.160 is? Dat is toch de nieuwste bios versie?

Niemand gaf er antwoord op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Cemalcicek7 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:42:
[...]

wat een antwoord, ik vroeg het netjes.. krijg ik zo een antwoord Gatverdamme zeg
Gefrustreerd ?

Sorry hoor, ik geef je gewoon de keuzes die er zijn.
Dat jij kiest dat in de wind te slaan en mij daarvoor aan te vallen moet jij zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
unfor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:47:
[...]

Sorry hoor, ik geef je gewoon de keuzes die er zijn.
Dat jij kiest dat in de wind te slaan en mij daarvoor aan te vallen moet jij zelf weten.
Ik val je niet aan, ik had/heb jullie hulp nodig ik heb denk niet zoveel te zeggen😵 Alleen niemand gaf er antwoord op. Je kwam niet spontaan over en ik vroeg het op een nette manier. Maar goed laten we dit achterwege laten. Nogmaals mijn vraag is of dit de nieuwe bios is E7B00AMS.160? Want toen ik het op een stikje had gezet en bootflash had gedaan gaf die aan dat het de nieuwste was.. maar heb men twijfels want iemand noemde eerder de bios op wat blijkbaar de nieuwste is en ik twijfel.. wil niks verkeerds doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Cemalcicek7 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:42:
[...]

Meestal gaan we (tweakers) ervan uit dat men al de basis zoekopdracht heeft gedaan, die in dit geval je een antwoord zou gegeven hebben. Maar OK, blijkbaar sla je iemands correct advies wel de lucht in zonder te hebben gezocht naar irrelevante informatie (laatste nieuwe BIOS versie is niet per definitie probleemloos) om dan over te gaan op een gefrustreerd emotionele reactie waarom iemand je de pap niet in je mond geeft. Bij deze:

We zullen eens kijken: https://duckduckgo.com/?q=E7B00AMS.160
—> Blijkbaar een MSI B350 Pro Carbon moederbord

Zelfde voor moederbord type, we gaan naar de Service of Support pagina: https://msi.com/Motherboard/support/B350-GAMING-PRO-CARBON

Recentste BIOS is: 7B00v16 (E7B00AMS.160)

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 16-01-2018 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Phuncz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:32:
[...]

Meestal gaan we (tweakers) ervan uit dat men al de basis zoekopdracht heeft gedaan, die in dit geval je een antwoord zou gegeven hebben. Maar OK, blijkbaar sla je iemands correct advies wel de lucht in zonder te hebben gezocht naar irrelevante informatie (laatste nieuwe BIOS versie is niet per definitie probleemloos) om dan over te gaan op een gefrustreerd emotionele reactie waarom iemand je de pap niet in je mond geeft. Bij deze:

We zullen eens kijken: https://duckduckgo.com/?q=E7B00AMS.160
—> Blijkbaar een MSI B350 Pro Carbon moederbord

Zelfde voor moederbord type, we gaan naar de Service of Support pagina: https://msi.com/Motherboard/support/B350-GAMING-PRO-CARBON

Recentste BIOS is: 7B00v16 (E7B00AMS.160)
Ja dat had/heb ik gedaan. Ik twijfelde erover of ik de juiste heb/had. Ik sla niemands advies over nogmaals ik heb niet zoveel te zeggen omdat ik jullie hulp nodig heb. Alleen hij kwam niet spontaan over. Dat jij er opnieuw over begint nadat hij al sorry had gezegd en ik zei van laten we dit achterwege laten dat het al goed is, begin jij er over...

Jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik heb de offset op 0.8125 staan vcore komt op 1.308 uit volgens cpu-z loopt nu stabiel op 4.0 GHz met de 1500x, vcore voor de soc op auto ik had gelezen dat je die gaat verhogen als je geheugen gaat overklokken .
Geheugen loopt op 3200 xmp profiel systeem start in een keer op geen cold boot problemen een top
Bordje van asus.

[ Voor 21% gewijzigd door Beaudog op 17-01-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
Beaudog schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:16:
Ik heb de offset op 0.8125 staan vcore komt op 1.308 uit volgens cpu-z loopt nu stabiel op 4.0 GHz met de 1500x, vcore voor de soc op auto ik had gelezen dat je die gaat verhogen als je geheugen gaat overklokken .
Geheugen loopt op 3200 xmp profiel systeem start in een keer op geen cold boot problemen een top
Bordje van asus.
Welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
ik heb de asus rog strix x370-I Gaming mini-itx moederbord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fjahMvJoACdo7dm1YXSra5jc/medium.jpg
Met een offset van 0.15625 vcore 1.383 zit ik nu op 4.1 ghz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/escRlMQfUSu50moHVWIcOGKH/medium.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Beaudog op 23-01-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Ik heb eerder het gevoel dat Cinebench een onstabiele tool is.

1700X op 3,9 Ghz met geheugen aan 2667. 1,3v. Ik start cinebench op en computer crasht direct. Ik bench via CPU-Z en alles werkt perfect, ik stress via Aida en CPU-Z; geen crashes.

Stoppen met Cinebench dan te gebruiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
gebruik zelf bijna geen tools om te testen of het stabiel is ik stel het in en ga gamen merk het gauw genoeg als het niet werkt ik game alleen maar met mijn systemen ik ga niet iets uren laten draaien .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Beaudog schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:41:
gebruik zelf bijna geen tools om te testen of het stabiel is ik stel het in en ga gamen merk het gauw genoeg als het niet werkt ik game alleen maar met mijn systemen ik ga niet iets uren laten draaien .
Dat s toch dikke faal als tweaker zijnde? Duidelijk het niveau van tegenwoordig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
@millman en toch zie ik hier ook vaak genoeg voorbij komen dat mensen probleemloos onnodig uren lang dingen zoals AIDA64 stress testen en zodra er een game gespeeld wordt blijkt het toch niet helemaal stabiel te zijn.. het is een nogal loze reactie als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
MonkeyJohn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:33:
@millman en toch zie ik hier ook vaak genoeg voorbij komen dat mensen probleemloos onnodig uren lang dingen zoals AIDA64 stress testen en zodra er een game gespeeld wordt blijkt het toch niet helemaal stabiel te zijn.. het is een nogal loze reactie als je het mij vraagt.
Jij bevestigd even het niveau van de "tweakers" van tegenwoordig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
unfor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:57:
[...]

Jij bevestigd even het niveau van de "tweakers" van tegenwoordig. ;)
Scheelt, ik zou mij zelf dan ook helemaal geen tweaker noemen :9
Zeker helemaal niet als het betekent dat je dan mensen moet gaan "afzeiken" (ik kom even niet op een betere verwoording) omdat ze iets niet precies op de manier doen zoals jij het voor ogen hebt hoe het moet. Maar dit gaat off topic, gaat verder met het opscheppen over hoeveel uur men wel niet heeft stabiel heeft lopen stress testen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Er zijn simpelweg 2 opties, je overclocked goed, of je doet het niet.
Half stabiele overclocks is iets voor prutsers, je hoeft niet 24 uur te primen maar helemaal niets testen is een waardeloze manier van overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Tja, wanneer een OC van iemand stabiel is of niet kun je toch helemaal niet ruiken achter je eigen schermpje, ongeacht de manier waarop ze de OC testen?

off topic: Het is dan ook vooral die 'vroeger was alles beter'-mentaliteit en het gelijk aannemen dat iets niet stabiel is omdat jet niet op 'de juiste manier' getest is wat mij niet zo aanstaat.
Maar he, you do you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Misschien is het een goed plan om verder te gaan in de LinX Stable Club ? Laat maar zien dat je 45 min vol kan maken en jezelf een plaatsje in de top kan bemachtigen. Nu kan iedereen maar wat roeptoeteren en zijn anderen weer niet zo onder de indruk.

Als er animo is maak ik een afdeling Proof of stabilety of een leuke bench kompetitie?

Barst maar los... 8)

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

MonkeyJohn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:33:
Natuurlijk hangt een spel als je AIDA64 gaat gebruiken voor het testen van stabiliteit, dat is al ZOOLANG de discussie.. |:( Dit is dus precies waar het misgaat: Geen kennis van zaken, verkeerde programma's voor de verkeerde doeleinden. inhoudsloze topics, met ditto mentaliteit. Geen moeite willen doen, en dat vooral over willen brengen op nieuwe tweakers zodat die ook geen drol snappen wat ze aan het doen zijn. Waarom posten die mensen hun 'OC's' hier eigenlijk? Ik ben t spoor hier wel enigszins bijster. Kennis van 20 jaar overclocken wordt overboord gegooid, niets wordt meer aangenomen, en telkens dezelfde loze vragen en discussies.

Hoe is het mogelijk dat GoT "gathering of tweakers" tot dit niveau gedaald is?

Er zijn enige uitzonderingen gelukkig, en daar besteed ik graag uren van mijn tijd aan om die mensen te helpen. Ik weet, ik ben niet subtiel, en enig tact is helaas met de community naar beter oorden vertrokken. Het is dat ik niet lang geleden een tijdelijke ban heb gehad voor het tactloos reageren, ik zal mij inhouden.

Toch wil ik een ieder die zichzelf geen tweaker noemt, of daar niet naar gedraagt, vooral willen vragen geen advies te geven in een topic dat allezins het predicaat TWEAKER moet uitdragen. Ik draag overclocken een zeer warm (eeh koud?) hart toe, omdat het een hele mooie tak van 'sport' is. Zonde dat er zo omgegaan wordt.
MonkeyJohn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:36:
Tja, wanneer een OC van iemand stabiel is of niet kun je toch helemaal niet ruiken achter je eigen schermpje, ongeacht de manier waarop ze de OC testen?
Dat is dus het mooie. Als ik beweer dat mijn systeem op X voltage een X snelheid stabiel is, kan je gerust aannemen dat dat met ALLES stabiel is, daarvoor doe je dus de echt zware testen als 8u prime en 5 uur linx. Ik maak van elke proc op max OC, geheel top op de millivolt afgetuned, een screenshot. Zonder proof heb je niets. Voorbeelden van mijn procs?

5ghz 6uur linx
2600k @ 4800mhz 12u+ prime95

Met testen kom je er ook achter of je een 'Golden chip" hebt, 4600Mhz 3770k @ 1,16v

3770k golden linx
off topic: Het is dan ook vooral die 'vroeger was alles beter'-mentaliteit en het gelijk aannemen dat iets niet stabiel is omdat jet niet op 'de juiste manier' getest is wat mij niet zo aanstaat.
Maar he, you do you.
Het gaat erom dat er niet meer getest wordt en vanalles wordt beweerd. Kennisloos de tweakert uithangen.. als je dat niet snapt, sorry hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door millman op 28-01-2018 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je zit ondertussen ook met een nieuwe generatie, de meeste Tweakers van weleer zijn ondertussen “vertrokken” en hebben een luier in de ene arm en bouwplannen in de andere. Het is dan aan jou om ons noobs te begeleiden naar het worden van Tweakers, oh sensei-san.

Ik gebruik AIDA64 als simpele test om te zien of een overclock een “lichte load” aankan waarna ik overga op Prime95 voor de duurtest. Maar meer advies hierin is welkom want de CPU’s van 20 jaar geleden zijn ondertussen ook niet meer op dezelfde manier te belasten of over te clocken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Phuncz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:32:
Je zit ondertussen ook met een nieuwe generatie, de meeste Tweakers van weleer zijn ondertussen “vertrokken” en hebben een luier in de ene arm en bouwplannen in de andere. Het is dan aan jou om ons noobs te begeleiden naar het worden van Tweakers, oh sensei-san.
Een ieder die laat zien dat ie er moeite voor wilt doen krijgt van mij alle aandacht, en diegenen weten dat ook.
Ik gebruik AIDA64 als simpele test om te zien of een overclock een “lichte load” aankan waarna ik overga op Prime95 voor de duurtest. Maar meer advies hierin is welkom want de CPU’s van 20 jaar geleden zijn ondertussen ook niet meer op dezelfde manier te belasten of over te clocken :)
Dat is een prima volgorde. AIDA64 voor de snelle check. 8 uur prime voor de stabiliteit. En nee, de processors zijn niet veranderd in de zin dat ze op een andere manier getest moeten worden op stabiliteit. De tweaker an sich is veranderd, dat is waar. Men wil er helaas geen moeite meer doen, "auto OC" is voldoende en dat draagt men graag uit naar anderen. Dat is het probleem waar het mij in ieder geval om gaat. De discussie "wat is stabiel" is al heel vaak gevoerd. Hier op tweakers noemen we iets stabiel na minimaal 8u Prime AVX1, of 5uur IBT of LinX.
undeepdiver schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:04:
Misschien is het een goed plan om verder te gaan in de LinX Stable Club ? Laat maar zien dat je 45 min vol kan maken en jezelf een plaatsje in de top kan bemachtigen. Nu kan iedereen maar wat roeptoeteren en zijn anderen weer niet zo onder de indruk.

Als er animo is maak ik een afdeling Proof of stabilety of een leuke bench kompetitie?

Barst maar los... 8)
Wat mij betreft is een LinX 45min test een soort OC bewijs, waarna men zich op ons OC forum mag begeven. Ben alleen bang dat OC dan helemaal dood gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door millman op 29-01-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Lyca schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:17:
Ik heb eerder het gevoel dat Cinebench een onstabiele tool is.

1700X op 3,9 Ghz met geheugen aan 2667. 1,3v. Ik start cinebench op en computer crasht direct. Ik bench via CPU-Z en alles werkt perfect, ik stress via Aida en CPU-Z; geen crashes.

Stoppen met Cinebench dan te gebruiken ofzo?
Tijdens het gamen is hij toch door de knietjes gegaan op 3,9 Ghz en 2667 op het geheugen. Ik heb ne kut CPU :D

Ik ben nu sterk aan het overwegen om een andere 1700X aan te kopen en hopen dat ik daar de lotterij wel mee win, of ander geheugen. Zou ik dan nog geheugen aankopen aan 3200 Mhz? Stock draait hij dat geheugen op die snelheid wel. Ik heb zelfs een lange tijd stabiel gedraait aan 3,8 Ghz en 3200 op het geheugen. Maar tijdens een reboot loopt het dan ergens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:39
@millman

De nieuwe generatie heeft ook niet de beschikking over het " Millman Rijzen Overclock Hulp" dus ja het gaat wat meer met vallen en opstaan… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Habana schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:02:
@millman

De nieuwe generatie heeft ook niet de beschikking over het " Millman Rijzen Overclock Hulp" dus ja het gaat wat meer met vallen en opstaan… ;)
Die hulp kan een ieder van mij krijgen hoor ;) Inzet eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Lyca schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:33:
[...]

Tijdens het gamen is hij toch door de knietjes gegaan op 3,9 Ghz en 2667 op het geheugen. Ik heb ne kut CPU :D

Ik ben nu sterk aan het overwegen om een andere 1700X aan te kopen en hopen dat ik daar de lotterij wel mee win, of ander geheugen. Zou ik dan nog geheugen aankopen aan 3200 Mhz? Stock draait hij dat geheugen op die snelheid wel. Ik heb zelfs een lange tijd stabiel gedraait aan 3,8 Ghz en 3200 op het geheugen. Maar tijdens een reboot loopt het dan ergens mis.
3.9 op 1.3v halen er dan ook niet veel.
Ik moet er 1.45 door heen knallen om 3.9 100% stabiel te behalen.
Een nieuwe CPU halen om er proberen 100 Mhz meer uit te trekken lijkt me een bijzonder slecht idee.
Als je toch niet tevreden bent, in april word de refresh van Ryzen verwacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DannyXP1600
Yes! Nieuwe bios op de msi b350m mortar gezet.
16 GB Vengeance LPX 3200 Hynix geheugen werkt op 3200 met XMP timings, 3266 met dezelfde timings (16-18-18-36) en 3333 met 18-20-20-38 maar dat lijkt net iets langzamer te zijn uiteindelijk. Strakkere timings op 3333 gaat niet, ook niet met hoger voltage. Hoger dan 3333 heb ik alleen 3466 geprobeerd met nog lossere timings 20-22-22-39 en hoger voltage maar helaas...
Zo eens de computer een tijdje uitzetten en kijken of ie cold boot zonder problemen op 3266. Dan nog eens gaan kijken of timings eventueel nog strakker kunnen. Tot nu toe blij met de resultaten, áls hij cold boot zonder problemen

Update:

Cold boot 3266 werkt!

Van 2800 16-18-18-36 naar 3266 16-18-18-36 gegaan. Lekker!

[ Voor 7% gewijzigd door DannyXP1600 op 08-02-2018 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:30
DannyXP1600 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:18:
Mooi dat het allemaal lijkt te werken! Ik hoop dat ik eindelijk weer CPU kan overclocken, als ik vanavond bios update van mijn B350 Mortar ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
DannyXP1600 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:18:
16 GB Vengeance LPX 3200 Hynix geheugen werkt op 3200 met XMP timings, 3266 met dezelfde timings (16-18-18-36) en 3333 met 18-20-20-38 maar dat lijkt net iets langzamer te zijn uiteindelijk. Strakkere timings op 3333 gaat niet, ook niet met hoger voltage. Hoger dan 3333 heb ik alleen 3466 geprobeerd met nog lossere timings 20-22-22-39 en hoger voltage maar helaas...
Zo eens de computer een tijdje uitzetten en kijken of ie cold boot zonder problemen op 3266. Dan nog eens gaan kijken of timings eventueel nog strakker kunnen. Tot nu toe blij met de resultaten, áls hij cold boot zonder problemen

Update:

Cold boot 3266 werkt!

Van 2800 16-18-18-36 naar 3266 16-18-18-36 gegaan. Lekker!
Alleen is mijn overclock op mijn CPU nu minder stabiel. Op 2133 tot 2400 had ik 1.36 volt nodig voor 3.9 GHz, 2666 tot 2800 1.375 volt voor 3.9 GHz, nu met geheugen op 3266 af en toe een fail in Prime op 1.375 en 1.38125. Hoger niet geprobeerd, wordt me te gortig.
3.85 GHz lijkt stabiel met geheugen op 3266 en CPU voltage op 1.375.

En ik overclock alleen bij het gamen, ook de GPU.
Normaal stock CPU, stock GPU en RAM geheugen op max, nu dus 3266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
Ook ik kan bevestigen, na alle drama, met deze bios update kan ik mijn geheugen eindelijk op CL14 3200 mhz draaien!

Ik heb het nu op Memory try it 3200 CL14 staan, en de waardes handmatig ingevuld, dus geen XMP, en het werkte direct goed.

[ Voor 35% gewijzigd door Ulas op 12-02-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

vraagje over mijn overclock, systeem in gebruik stabiel 3,95ghz, maar bijna altijd als ik mijn pc herstart komt de code OC en start de pc niet door. Power knop uit aan en hij start \onder problemen op, heb het probleem nooit als ik de computer gewoon aanzet. Wat ken ik hier aan doen ?

Systeem Ryzen 1700, x370 msi xpower gaming, gskill trident z 3200 voltage weet ik niet meer uit mijn hoofd, systeem komt uit november. CPU overclock via bios, geheugen via xmp.
Systeem is water gekoeld en temp komt niet boven 45 graden komt vooral door koperen rigid tubing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
NLKornolio schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:58:
vraagje over mijn overclock, systeem in gebruik stabiel 3,95ghz, maar bijna altijd als ik mijn pc herstart komt de code OC en start de pc niet door. Power knop uit aan en hij start \onder problemen op, heb het probleem nooit als ik de computer gewoon aanzet. Wat ken ik hier aan doen ?

Systeem Ryzen 1700, x370 msi xpower gaming, gskill trident z 3200 voltage weet ik niet meer uit mijn hoofd, systeem komt uit november. CPU overclock via bios, geheugen via xmp.
Systeem is water gekoeld en temp komt niet boven 45 graden komt vooral door koperen rigid tubing.
Heb je de laatste bios versie?
Ik had dit ook met de eerdere biossen, reden: het geheugen probeert te cold-booten op het standaard voltage bij oudere bios, dat lukt vaak niet op hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

unfor schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Heb je de laatste bios versie?
Ik had dit ook met de eerdere biossen, reden: het geheugen probeert te cold-booten op het standaard voltage bij oudere bios, dat lukt vaak niet op hoge snelheid.
Thanks was inderdaad de oplossing _/-\o_ was een bios van maandje ouder beschikbaar die het problem heft opgelost. Gelijk even proberen of ik nu wel de 4ghz ken aantikken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inaba_nl
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 18:48

inaba_nl

just hoppin' around.

ik heb het tegenovergestelde gedaan van waar dit topic over gaat: underclocken/undervolten :')

ik heb 1 ccx uitgezet in de bios ()dus draai op 1 ccx, 4c,8t, underclock naar 2600mhz, 2666mhz ram (cl16), en een cpu vcore van 0.95V, en geen xfr/boost. verder alles stock.

waar ik achter kwam is dat de cinebench binnen margin of error ligt (4 punten verschil ofzo) met een core i7-3720QM.
ter vergelijking:

ryzen 7 1700x waarvan 1 ccx at 2.6GHZ actief (constante snelheid) = 586 punten (bij 37w gemeten via hwmonitor)
i7-3720QM (stock 2.6 base, 3.6 boost) = 590 cb punten (volgens cinebench) (bij 45w)

dit vind ik zeer netjes.
ik ga kijken hoeveel de 2e ccx in neemt als ik die activeer :)

mobo: msi b350m mortar
ram: corsair 3200 16gb, kit van 2 (weet type niet uit mijn hoofd nu, ben nogal in een haast om dit te plaatsen, ben nogal druk nu)

Zzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
inaba_nl schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:16:
ik heb het tegenovergestelde gedaan van waar dit topic over gaat: underclocken/undervolten :')

ik heb 1 ccx uitgezet in de bios ()dus draai op 1 ccx, 4c,8t, underclock naar 2600mhz, 2666mhz ram (cl16), en een cpu vcore van 0.95V, en geen xfr/boost. verder alles stock.

waar ik achter kwam is dat de cinebench binnen margin of error ligt (4 punten verschil ofzo) met een core i7-3720QM.
ter vergelijking:

ryzen 7 1700x waarvan 1 ccx at 2.6GHZ actief (constante snelheid) = 586 punten (bij 37w gemeten via hwmonitor)
i7-3720QM (stock 2.6 base, 3.6 boost) = 590 cb punten (volgens cinebench) (bij 45w)

dit vind ik zeer netjes.
ik ga kijken hoeveel de 2e ccx in neemt als ik die activeer :)

mobo: msi b350m mortar
ram: corsair 3200 16gb, kit van 2 (weet type niet uit mijn hoofd nu, ben nogal in een haast om dit te plaatsen, ben nogal druk nu)
3 vragen:
wat is ccx (nog nooit van gehoord)?
waarom laat je je latjes niet op hun specs draaien?
en er zijn vast meerdere mensen die zich afvragen waarom je een 1700x zover zou underclocken?
maar strak ingesteld hoor als dat verbruik correct is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inaba_nl
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 18:48

inaba_nl

just hoppin' around.

maks11223344 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:46:
[...]

3 vragen:
wat is ccx (nog nooit van gehoord)?
waarom laat je je latjes niet op hun specs draaien?
en er zijn vast meerdere mensen die zich afvragen waarom je een 1700x zover zou underclocken?
maar strak ingesteld hoor als dat verbruik correct is ;)
Ccx: core complex module: ryzen gebruikt 2 ccx's van 4 cores elk per die. Dit is gedaan voor hogere yields per wafer.

Waarom underclocken: puur voor stroomcurve per 100mhz meten en met andere configuraties, plus her zoeken naar een goede performance/watt ratio, de 1700x terugklokken en wat undervolten resulteerd Al snel in veel minder verbruik.

Ik doe dit niet alleen voor mezelf, maar ook voor bijv applicaties well een beperkte warmte afvoer hebben maar toch veel cores nodig hebben en geen embedded epyc kunnen betalen.

Zzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb ik eigenlijk ook gedaan in Saturnus in "AMD Zen Overklok Topic"
Mijn 1700X gedraagd zich zoals een stock 1700X maar dan op 1,2V in de bios.

Sinds een paar dagen op BIOS 3803. Alles op defaults en langzaam terug naar mijn overklokprofiel aangezien ik al maanden last heb van hele vreemde problemen waarbij Firefox of Firefox-tabs crashen en stutter optreedt na terugkomen uit hibernate. So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Saturnus schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:37:
Heb ik eigenlijk ook gedaan in Saturnus in "AMD Zen Overklok Topic"
Mijn 1700X gedraagd zich zoals een stock 1700X maar dan op 1,2V in de bios.

Sinds een paar dagen op BIOS 3803. Alles op defaults en langzaam terug naar mijn overklokprofiel aangezien ik al maanden last heb van hele vreemde problemen waarbij Firefox of Firefox-tabs crashen en stutter optreedt na terugkomen uit hibernate. So far so good.
hibernate is dan ook echt bagger als je elke keer dat die crashed/ niet start blijf je aan het clocken... been there done that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
maks11223344 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 02:18:
[...]

hibernate is dan ook echt bagger als je elke keer dat die crashed/ niet start blijf je aan het clocken... been there done that
Ik vind het een hele handige functie. Macro aan een toets en dan laat in de avond even die toets aanraken, een paar seconden later op het stekkerblok alles uit doen. De volgende dag, de knop op het stekkerblok om, pc gaat automatisch aan omdat power restore in BIOS aan staat, paar seconden later het wachtwoord invoeren en ik ben terug precies waar ik de vorige avond geëindigd ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 15:00

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb best een aardig clockende 1800X te pakken zo te zien. Hij doet 4.1GHz op alle cores op slechts 1.38V.

Al 16 uur p95 blend test stabiel and still going strong. *O*

De Tctl is gestabiliseerd op 81ºC (61ºC Tdie dus). Volgens mij heb ik een mooie stabiele OC te pakken. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

millman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:39:
[...]

[...]

[...]

Wat mij betreft is een LinX 45min test een soort OC bewijs, waarna men zich op ons OC forum mag begeven. Ben alleen bang dat OC dan helemaal dood gaat.
Ik ben bang dat OC al stervende is ,zeker op dit forum..
Het is allemaal veel te gemakkelijk geworden met het overclocken ,met het resultaat dat het forum vol zit met wanna bee overclockers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 15:00

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Speedy-J schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Ik ben bang dat OC al stervende is ,zeker op dit forum..
Het is allemaal veel te gemakkelijk geworden met het overclocken ,met het resultaat dat het forum vol zit met wanna bee overclockers.
Tuttut, wat minder elitaristisch mag ook wel. O-)

Die hele "wij zijn pas de echte overclockers" houding vind ik maar weinig volwassen. In plaats van boos te worden op mensen die er allemaal wat minder tijd in wensen te stoppen (en tevreden zijn met het resultaat, en hier dus niet komen klagen dat de boel steeds vastloopt) kan je je ook druk maken over belangrijke dingen dingen waar je WEL invloed op uit kan oefenen. Zoals je eigen beslommeringen. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 12-03-2018 14:33 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste